SEMUA INI SALAH MUHYIDDIN, MASIH MENIRU CARA MAHATHIR MANJAKAN AZMIN

Kritikan orang lama UMNO, Shahrir Samad terhadap karektor dan cara kerja Azmin Ali yang mengemudi Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri atau MITI, sambil dalam waktu yang sama beliau turut dianugerahkan jawatan menteri kanan, bukanlah sesuatu yang memeranjatkan sebenarnya.

Sejak awal lagi keberadaan beliau sebagai menteri kanan memang tidak disenangi UMNO, apatah lagi apabila Muhyiddin Yassin memaklumkan Azmin akan mempengerusikan mesyuarat kabinet sewaktu ketiadaannya.

UMNO yang mempunyai jumlah kerusi terbanyak dalam kerajaan tebuk atap PN ini merasakan kouta nombor dua dalam kerajaan lebih wajar diberikan kepada mereka berbanding Azmin.

Sebab itu, UMNO langsung tidak meraikan kehadiran Azmin, malah jika beliau melakukan kesilapan, pihak sebelah UMNOlah yang ternampak ghairah menyerang dan melekehkannya.

Isu kedai gunting rambut dan kebenaran tiga sektor ekonomi meneruskan perniagaan sepanjang tempoh PKP yang melibatkan MITI membuat pengumuman dengan jelas menampakkan bagaimana pemimpin UMNO dan pemain media sosial pro parti itu yang agak ke depan membelasah Azmin.

Kritikan Shahrir barangkali yang paling keras setakat ini daripada UMNO terhadap Azmin sehingga MITI sekarang diumpamakannya sebagai “super ministry” dalam kerajaan PN yang membolehkan kementerian itu campurtangan dalam hal ehwal kementerian lain.

Malah Shahrir juga membangkitkan rasa leganya kerana bukan Azmin, sebaliknya seorang lagi menteri kanan, Ismail Sabri Yaakob daripada UMNO yang muncul setiap hari memberi sidang media berkaitan kluster keselamatan sepanjang tempoh PKP ini dikuatkuasakan.

Begitu pun, walau kritikan Shahrir diakui ada benarnya, siapakah yang patut dipersalahkan dalam hal ini?

Secara jujur, sementara Azmin harus diakui masih junior untuk mengendali sebuah kementerian penting seperti MITI yang sewaktu PKP ini semacam diberi tanggungjawab dalam banyak soal besar yang lain, apalagi sebagai menteri kanan yang layak untuk mempengerusikan kabinet sewaktu ketiadaan Perdana Menteri, kesalahan yang sebenar adalah terletak pada Muhyiddin.

Muhyiddin tidak sepatutnya melantik Azmin sebagai menteri kanan yang dalam masa sama diberi keistimewaan mempengerusikan mesyuarat kabinet sewaktu ketiadaannya, sebaliknya kedudukan itu lebih sesuai diberikan kepada UMNO.

Berbanding UMNO yang menyumbang 39 kerusi dalam PN, kumpulan Azmin daripada bekas PKR hanyalah berjumlah 10 Ahli Parlimen saja.

Sudahlah begitu, keahlian bekas Timbalan Presiden PKR itu dalam Bersatu juga masih tidak jelas di mana walaupun Azmin dan kumpulannya diumumkan menyertai parti itu tidak lama selepas beliau dipecat daripada PKR, tetapi bilakah Bersatu pernah bermesyuarat membincangkan kemasukan mereka?

Selain itu, nama Azmin yang sudah sedia tercemar dengan isu “video Haziq” menjadikan apa juga yang dilakukannya, lebih-lebih jika melakukan kesilapan, lebih mudah dipandang serong, diragui dan tidak dipercayai.

Untuk itu, faktor masih junior, hanya mewakili kelompok minoriti, keahlian yang tidak jelas dalam Bersatu dan nama yang sudah tercemar, maka sewajarnya Azmin hanya diberi tanggungjawab menjaga kementerian yang biasa-biasa saja, jauh sekali untuk diberi kedudukan yang membolehkannya berangan-angan seumpama orang nombor dua dalam kerajaan selepas Muhyiddin.

Maka, siapa lagi yang patut dipersalahkan dalam hal ini kalau bukan Muhyiddin?

Muhyiddin seharusnya mengimbas kembali tindakan Tun Mahathir Mohamad ketika era PH yang melantik Azmin sebagai Menteri Hal Ehwal Ekonomi, seterusnya memanjakan beliau seolah-olah anak emas dalam kabinet, walau dianya hanya berpengalaman sebagai Menteri Besar Selangor sekitar tiga tahun saja.

Tetapi, akhirnya Tun Mahathir sendiri pun sanggup dikhianatinya sehingga bekas Perdana Menteri ada menyebut kepada beberapa orang yang menemuinya bahawa Azmin adalah antara orang yang paling membuatkannya berasa sedih dan kecewa.

Mengapakah Muhyiddin tidak mengambil iktibar daripada semua yang berlaku kepada Tun Mahathir itu, malah terus meniru dan memanjakan lagi Azmin selepas beliau menjadi Perdana Menteri?

Masih tidak sedarkah Muhyiddin, sepertimana ketika era Tun Mahathir juga, sebahagian punca masalah dan kemerosotan sokongan kepada kerajaan sekarang adalah berpunca daripada Azmin?

Adakah sepertimana Tun Mahathir menggunakan Azmin untuk meremehkan Anwar, Muhyiddin juga sedang mempergunakan Azmin untuk memperlekehkan UMNO? (ShahbudinHusin 16/04/2020)

0 0 vote
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 16 April 2020 — 2:43 pm
Subscribe
Notify of
guest
87 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
zunnun
zunnun
17 April 2020 9:49 pm

tak kan pAs terima augerah dari Communist China 🤣🤣

menderhaka pd hadi $$$$ tak masuk ‘syurga’ ….

‘syurga ala fahaman hadi $$$$’

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
17 April 2020 5:51 pm

JUNNUN NAMA SIANG….. JINNUN NAMA MALAM SEBAB BERTUKAR JADI HANTU…… Fortuna Sedang Menyebelahi Kita?……. Sejak kejatuhan kerajaan PH, martabat negara kita semakin diangkat. 1) Dipuji US sebagai penyelamat kerana menjadi pembekal glove dan mask. 2) Dipuji media Jepun atas kecekapan menteri siap kan hospital sementara untuk hadapi Covid19 dalam masa 4 hari. 3) Doktor kita DG Dr Noor Hisham diiktiraf China antara 3 doktor terbaik dunia dalam melawan Covid19. Dr Noor Hisham pula kata ia adalah pengiktirafan kepada bangsa kita, our nation. 4) Cara kita melawan Covid19 di kritik hebat oleh Singapura. Hari ini Singapura terciduk, dan terpaksa adapt cara… Read more »

zunnun
zunnun
17 April 2020 1:56 pm

Huh,

Keldai2 belaan hadi $$$$ kepanasan dah. Di tinggalkan 2 jam, melompak2 kegilaan.

bagus, bawa kegilaan ke hadapan selanjut nya.

mengembirakan zunnun sentiasa.🤣

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
17 April 2020 11:53 am

HELLO HELLO TOK MUDIN SILA JAWAB….NI BAWAH PORTFOLIO MANA……KITA TUKAR HADI PULAK JADI PM….. 60 pelarian Rohingya maut dalam bot ke Malaysia – Sikap Malaysia di pertikai……. TEKNAF: Seramai 60 etnik Rohingya maut dalam sebuah bot yang sarat dengan ratusan orang terkandas di Teluk Benggala lebih 2 bulan, kata 2 pelarian terselamat kepada AFP pada Khamis. Mereka berkata, kapten kapal pukat tunda itu yang membawa lebih 500 lelaki, wanita dan kanak-kanak, turut terbunuh dalam satu pergaduhan dengan pelarian atas bot terbabit. Hampir sejuta etnik Rohingya tinggal di kem sangat kotor dekat sempadan Bangladesh dan Myanmar, selepas melarikan diri daripada tindakan… Read more »

borak²kosong
borak²kosong
27 October 2020 12:12 am

Halo.Mahathirsarwar..No1 Malaysia adalah satu² negara yang tidak tanda tangan apa² atau dengan mana²badan termasok PBBB atau UNCHR untuk membenarkan kaum Roghinya masok atau mendarat kedalam perairan Malaysia..No2.Kaum Roghinya tidak mempunyi apa² hak untuk memaksa negara Malaysia atau mana²negara untuk menerima pelarian kaum Roghinya.Tidak ada sesiapa atau mana² pehak yang memaksa kaum pelarian Roghinya untuk menaiki boat² pelarian tersebut..Keputusan untuk membayar dan menaiki boat² tersebut adalah perbuatan kaum Roghinya sendiri..Yang telah membuat bayaran wang yang cukup beasr kepada agent² untuk menaiki boat² tersebut.Mana datangnya wang² tersebut??..No3.Kalau memang betul kamu² Roghinya tidak dapat apa² bantuan makanan perubatan dan munkin kewangan? MANA DATANG… Read more »

zunnun the lanun
zunnun the lanun
17 April 2020 11:50 am

budin,

berita terhot lagi sensasi….

$300 MM dari US Kletocracy Recovery’s Unit…

Atok PM7 merayu2 kpd duta AS ke Malaysia

aduh2 rendah martabat ‘Melayu Islam’ merayu kpd Freemason utk memulangkan $300 MM hasil penat lelah PH…?

lagi merapu dah penjenamaan ‘Melayu2 Islam’ nih. Mat sabu, mana? mana tuhan harun, tak kan lena sj.

sensasi budin…

Anonymous
Anonymous
17 April 2020 2:04 pm

Mana berita “merayu”?

KEPALA BAPAK KAU.

Berita dari lub.ng bont.t kau. Godeh dek Bang Ali, terkeluar “berita” itu yer?

Sakit tak?

Anonymous
Anonymous
17 April 2020 11:11 am

Dengan manifesto yg melelehkan air liur rakyat, PH beri 30.00 e-wallet sbg upah rakyat meratib 1mdb.
Tanpa sebarang manifesto, kerajaan PN hadiahkan 1600 kerana dpt kemenangan percuma.

Kihkihkih

Anonymous
Anonymous
17 April 2020 2:07 pm
Reply to  Anonymous

Kamu lelehkan air putih dari kelengkang kamu. Bila Bang Ali dah hempet kamu, apa saja pun meleleh ler.

zunnun the lanun
zunnun the lanun
17 April 2020 11:06 am

betul, theresa cock berwawasan dgn sijil palsu bukan dgn penerimaan terdahulu tapi dari sundal penafian nya terkini

budaya ‘kapir DAP’ dulu menyundal dgn penafian kini menerima nya pun cara menyundal juga.

menagis2 setan2 bila din puduraya serta barua2 sundal dan anjing2 belaan nya gagal utk menjenamakan kesundalan merekam

zunnun
zunnun
17 April 2020 1:58 pm

zunnun kini inggauan keldai2 belaan hadi $$$$ dah 🤣

bagus2, terus mengila. 😂

Anonymous
Anonymous
17 April 2020 11:04 am

zunnun suah ngaku dia lanun. Dia guna nama “zunnun the lanun” di kommn nya pada 17 April 2020 9:39 am. Bagus lah.

Apa dia cakap tidak boleh dipercaya sebab dia lanun, selalu mabuk, ke sana sini pegang botol arak. Tak kisah lah dalam botol itu hanya air ketum saja. Boleh memabukkan juga.

Mulai sekarang bila menulis nama zunnun mesti diikuti dengan the lanun.

zunnun
zunnun
17 April 2020 10:54 am

betul, khairudin pAs berwawasan dgn reserve engineer bukan dgn penerimaan terdahulu tapi dari sundal penafian nya terkini

budaya ‘Melayu2 Islam’ dulu menyundal dgn penafian kini menerima nya pun cara menyundal juga.

menagis2 setan2 bila hadi $$$$ serta lebai2 sundal dan keldai2 belaan nya gagal utk menjenamakan kesundalan merekam

Anonymous
Anonymous
17 April 2020 11:07 am
Reply to  zunnun

Apa mau cakap kamu zunnun the lanun, sudah mengaku begitu, apa kamu cakap tak boleh dipercayai, mana ada lanun yang boleh dipercayai.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
17 April 2020 10:46 am

SEBENARNYA SI COCK TAK FAHAM….DIA INGAT BULOH TU MACAM COCK…… JUNNUN PUN TAK FAHAM….. Khairuddin menteri berfikir di luar kotak, kata PAS Melaka…… Seorang pemimpin PAS Melaka hari ini tampil menganggap Dr Khairuddin Aman Razali sebagai menteri yang berwawasan jauh dan berfikir di luar kotak semasa bertegas mahu memajukan industri buluh negara. Keta Penerangan PAS Melaka, Bakri Jamaluddin, berkata kehebatan Khairuddin itu terlihat apabila beliau berani menjadikan industri buluh sebagai game changer di bawah Lembaga Perindustrian Kayu Malaysia (MTIB). Katanya, MTIB sudah merangka pelan tindakan untuk memajukan industri berasaskan buluh pada 2016 lagi, iaitu dua tahun sebelum Pakatan Harapan (PH)… Read more »

zunnun
zunnun
17 April 2020 10:36 am

budin,

berita terhot lagi sensasi….

$300 MM dari US Kletocracy Recovery’s Unit…

Moo merayu2 kpd duta AS ke Malaysia

aduh2 rendah martabat ‘Melayu Islam’ merayu kpd Freemason utk memulangkan $300 MM hasil penat lelah PH…

lagi merapu dah penjenamaan ‘Melayu2 Islam’ nih. hadi $$$$, mana ? mana tuhan hadi $$$$, tak kan lena sj.

sensasi budin…

2020
2020
17 April 2020 10:47 am
Reply to  zunnun

apakah kebutuhan kamu bertempek disini setiap hari wahai zunnur?

zunnun
zunnun
17 April 2020 11:00 am
Reply to  2020

.. tak lagi mem-butuh-kan ayat2 kitab utk menghalalkan cara dah ke? tak kan simpan dlm almari je ?

2020
2020
17 April 2020 11:48 am
Reply to  zunnun

ha.ha..ada kontek number tak ? Bolehlah nanti siapa yang membutuhkan mengkontekkan kamu

Anonymous
Anonymous
17 April 2020 11:10 am
Reply to  zunnun

zunnun sudah ngaku dia lanun. Dia guna nama “zunnun the lanun” di kommn nya pada 17 April 2020 9:39 am. Apa dia kata tak boleh dipercayai. Mana ada lanun yang di percayai.

zunnun
zunnun
17 April 2020 10:18 am

ape Moo terima kunjungan anwar utk menemui nya?

jika Moo, tidak terima, maka segala setan2 yg bergayut2 di serban jubah lebai2 pAs berpesta bergembiran…

hanya, mampu ke pAs menyediakan lobak2 dan tuak2 utk meraikan keldai2 mereka…

..tapi, Moo terima anwar selama 45 minute, setan2 mencari alasan2 lain pula…

..utk abdi2 nya yg pAs bela, utk mereka2 terus suka.

Anonymous
Anonymous
17 April 2020 11:13 am
Reply to  zunnun

zunnun guna nama “zunnun the lanun” di komen nya pada 17 April 2020 9:39 am. Apa dia kata tak boleh dipercayai. Tidak ada lanun yang dipercayai.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
17 April 2020 10:10 am

PATUT JUNNUN PERGI SEMBAH ALJUBRI …… Keghairahan Dan Kegelojohan Anwar Untuk Jadi PM Tidak Pernah Berubah……. Keghairahan dan kegelojohan Anwar untuk menjadi Perdana Menteri tidak akan terpadam selagi dia masih bernyawa. Berkali-kali rakyat suarakan rasa tidak senang dengan perangai Anwar dan Pakatan Harapan yang sering mengganggu fokus kerajaan untuk menangani wabak Covid-19, tapi tetap tidak diambil peduli. Pakatan Harapan tetap mempolitikkan setiap tindakan yang kerajaan ambil dalam menangani wabak Covid-19. Tidak mendapat perhatian dari setiap tindakan mereka, Anwar membuat keputusan untuk bertemu Perdana Menteri, TS Muhyiddin Yassin, kononnya untuk membincangkan masaalah Covid-19 yang sedang dihadapi (BACA DI SINI). Selepas pertemuan… Read more »

zunnun
zunnun
17 April 2020 10:10 am

hadi $$$$ menyuruh keldai2 belaan nya menebuk atap merampas kuasa menyelamatkan ‘Melayu2 Islam’

..dah di suruh pula reverse engineer hasil karya musuh2 utk lestarikan kebebalan mereka..

kini, lebai pAs dah reverse idea tanaman buluh.

cuba reverse keputusan majlis fatwa, kesesatan amanat hadi $$$$, hingga penduduk kampung membawa kapak dan parang….

kan bagus, blh dapat pampasan

tapi mampu ke parti ‘islam’ penyembah berhala lakukan nih ?

Anonymous
Anonymous
17 April 2020 11:14 am
Reply to  zunnun

zunnun guna nama “zunnun the lanun” di komen nya pada 17 April 2020 9:39 am. Apa dia kata tak boleh dipercayai. Tidak ada lanun yang dipercayai.

zunnun the lanun
zunnun the lanun
17 April 2020 9:39 am

dari si nenek kipas, poziah lynas, syamsul pendek, din puduraya, theresa cock, ghadimah saipudin, mat sabu tukang carut, khalid broker kg baru, bang non dgn ‘melayu dulu Malaysian kedua’ nya…

rakyat, netizen mula menujuk2 kemarahan…kpd PH

rhythms ini dah lama bermula, menjelang pru 15, masih relevant lagi ke mereka2

Anonymous
Anonymous
17 April 2020 11:16 am

Mana ada lanun yang kata2 nya dipercayai.

zunnun
zunnun
17 April 2020 9:08 am

..dari si rina harun, zailah, ibrahim pendek, khairuddin Q7, noiraini tik tok, ghadimah takiyudin, azmin tukang rambut, annuar bazaar ramaddan, Moo dgn ‘melayu dulu Malaysian kedua’ nya…

rakyat, netizen mula menujuk2 kemarahan…

rhythms ini dah bermula, menjelang pru 15, masih relevant lagi ke mereka2

Anonymous
Anonymous
17 April 2020 11:17 am
Reply to  zunnun

Takda fakta, hanya pendapat.

zunnun guna nama “zunnun the lanun” di komen nya pada 17 April 2020 9:39 am. Apa dia kata tak boleh dipercayai. Tidak ada lanun yang dipercayai.

zunnun
zunnun
17 April 2020 8:58 am

hadi $$$$ kan ulamak, penyelamat ‘Melayu2 Islam’ tak kan masih berdiam diri, kilang2 arak dan judi di genting berdiri megah dan tersergam

mesti ada pengumuman…

..seperti takiyudin, dgn pengumuman nya, semua mp2 PN akan di lantik menerajui glc2…

..seperti lebai pendek ibrahim, dgn pengumuman nya, utk mengunakan pasukan amAl pAs, menyuluh covids’ dlm pembentungan..

seperti pornpuan zailah nya, mati 100%, mati kerana covids 1%

seperti Q7 memasang ekzos buluh, lestarikan idea nya kpd si isteri muda tersayang…

mana pengumuman terbaharu hadi $$$$ Ooi ? Rakyat tertunggu2

Anonymous
Anonymous
17 April 2020 11:19 am
Reply to  zunnun

hanya pendapat, takda fakta.

zunnun guna nama “zunnun the lanun” di komen nya pada 17 April 2020 9:39 am. Apa dia kata tak boleh dipercayai. Tidak ada lanun yang dipercayai.

zunnun
zunnun
17 April 2020 8:48 am

hadi $$$$, gaji dah pun berjalan, cukup bulan terima habuan…

selain amanat yg pd 22hb Mac, ape lagi yg menghalalkan gaji yg rakyat beri…

sj tanya.

tak kan gaji mem’babi’buta je ke?

Ooopss, babi? babi ! babi .

Anonymous
Anonymous
17 April 2020 11:21 am
Reply to  zunnun

zunnun bukan saja babi, juga segala binatang yang haram.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
17 April 2020 8:22 am

JUNNUN SUNDAL GILA BABI PENYEBAR AJARAN SESAT TUHAN HARUN MAZHAB AYAH PIN TAK JEMU2 MINTA DISEMBAH…..WAU BULE PENGIKUT JINNUN TAK MAHU SEMBAH KE…… PKP: Netizen kritik desakan Anwar adakan sidang Parlimen, minta beliau rujuk pakar sakit jiwa……… Majlis Presiden Pakatan Harapan (PH) tetap menggesa kerajaan mengadakan sidang Parlimen khas berkenaan COVID-19 ketika tempoh PKP ini. Satu surat kenyataan media oleh Majlis Presiden PH yang ditandatangani Anwar Ibrahim, Mat Sabu dan Lim Guan Eng telah dimuatnaik oleh Anwar di Facebook beliau. Antara lain, syor berkenaan bagi membincangkan langkah-langkah yang perlu diambil termasuk belanjawan tambahan kerajaan dalam menangani penulararan wabak. Netizen kritik… Read more »

Wau bule
Wau bule
17 April 2020 8:36 am

Maaf Mahathirvsanwar

Saya bukan pengikut Zunnun dan atau mana2 pengomen dan tukang tilik dan tidak sepemikiran dengan mereka. Kalau ada persamaan,jika ada, hanya kebetulan

Saya hanya lontarkan pengamatan saya setelah participate dalam blog2 yang ada sejak sebelum pru14.

zunnun
zunnun
17 April 2020 9:20 am
Reply to  Wau bule

God is not A Mysteri neither Mysteriously Manifesting ‘The Universe and All the Partakings.

What is mystery, Mysterious, rest on Sapiens, to undo their mystery, their im passes, their pettiness to see A Definative.

Everything around is not random nor chaos

Anonymous
Anonymous
17 April 2020 11:23 am
Reply to  zunnun

It is chaos when zunnun the lanun is around. Get rid of the bugger.

zunnun
zunnun
17 April 2020 8:16 am

Bang non satu ketika dulu bercandu dgn guan eng, kemudian mengadu2 pd amerika dan joseph estrada, kini bersantai dgn Mat sabu

ini pembaharuan mujahat dan lebai2 sundal PAN yg mereka jelmakan…

seperti pelacur, diri di perdagangan kerana kemiskinan …

PAN melacur kerana memperdangankan maruah ape pula?

zunnun
zunnun
17 April 2020 8:41 am
Reply to  zunnun

.selain menebuk atap merampas kerajaan, kini keldai2 mereka dah menjenamakan pula, merampas2 ulasan bukan kepunyaan mereka.

virus hadi $$$$, bisa melebihi covids ke?

Anonymous
Anonymous
17 April 2020 11:25 am
Reply to  zunnun

zunnun sendiri ada lah keldai. Pada masa2 nya berbentuk babi. Tak menebuk tapi meyodok.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
17 April 2020 8:15 am

MAIN JOLOK JOLOK MACAM NI YANG JUNNUN TAKUT….. JUNNUN MAT FIT PUN KENA TEST DADAH TAK KENA JOLOK……. COVID-19: With new test kit, no need to send samples to labs – Health DG NOOR HISHAM: The sensitivity (rate) we are looking at (for the rapid test) is 84.4 per cent and the specificity rate of 100 per cent. – Filepic PUTRAJAYA: As the Ministry of Health (MOH) has decided to use the antigen rapid test kit from South Korea, COVID-19 test samples will no longer be sent to the 43 MOH laboratories conducting the screening. Health director-general Datuk Dr Noor… Read more »

anonymous
anonymous
17 April 2020 8:06 am

laa, ke mana pulak keldai2, barua2 dan anjing2 DAP nih pergi?

beratur2 menagih elaun BPN yg Muhyidin beri ke?

Wau bule
Wau bule
17 April 2020 7:50 am

Confidently say it loud positively. Resentfully cry it out negatively.
Amateurs and or Anonymous
Self-proclaimed Nostradamus

No IFs No WHATs
No HOWs No WHOs
No WHENs No WHEREs
More importantly No Regrets

Time will tell tale albeit SLOWLY BUT SURELY
Right Decisions “I TOLD YOU SO” we yet to see
No sighing No Crying or else you look silly
Allah works decisively and mysteriously

zunnun
zunnun
17 April 2020 7:47 am

laa, ke mana pulak keldai2 hadi $$$$ nih pergi?

beratur2 menagih elaun ke?

Anonymous
Anonymous
17 April 2020 11:27 am
Reply to  zunnun

Aku bukan penganut PAS. Tapi menyampah kat zunnun the lanun

zunnun
zunnun
17 April 2020 7:37 am

hadi $$$$ satu ketika dulu bercandu dgn najib, kemudian mengadu2 pd raja2 melayu dan mahathir, kini bersantai dgn Moo…

ini pembaharuan hadi $$$$ dan lebai2 sundal yg mereka jelmakan…

seperti pelacur, diri di perdagangan kerana kemiskinan …

pAs melacur kerana memperdangankan maruah ape pula?

Anonymous
Anonymous
17 April 2020 11:29 am
Reply to  zunnun

zunnun bukan saja bercandu tapi diam dlm lub.ng belak.ng Najib Klepto Al Jibo. Dan Pak Sheikh.

BSP
BSP
17 April 2020 7:33 am

hari2 berpolitik… rakyat pun dah bosan.. sekarang tengah COVID dan tengah rakyat susah.. Kekalkan kerajaan yg ada sekarang sehingga tahun depan… Tahun 2021 diharap, Muhyiddin akan bubarkan parlimen untuk rakyat memilih satu kerajaan yg kuat yg dapat memacu dan bangkit dari kemelesatan tahun ini… Tiada lagi org2 yg tak berpendirian dilantik jadi menteri… Diharap kerajaan yg kuat yg dilantik nanti ialah kerajaan BN2.0/Muafakat Nasional…. Masa tu kita harap PBBM telah dibubar… Tun M sudah tak berminat dan duduk rumah sahaja.. Mukriz mungkin dah habis hayat politik dia.. DAP mungkin dah dibubar juga Tinggal PKR dan Amanah.. Amanah pun tak boleh… Read more »

zunnun
zunnun
17 April 2020 7:39 am
Reply to  BSP

bila terkena, membosankan…(1)

bila mengena, mengembirakan…(2)

covids’ di jadikan alasan..

Anonymous
Anonymous
17 April 2020 11:30 am
Reply to  zunnun

zunnun the lanun menyevar covid. Celaka besar.

zunnun
zunnun
17 April 2020 7:25 am

Islam itu Kebenaran. Kebenaran itu Tuhan.

Siape yg menegakan kebenaran, sesungguh nya, dia menyatakan Tuhan. …

Ilmu Yg Menyatakan kebenaran, Menyatakan Ujud Nya Tuhan…

..tapi kebatilan itu, ‘tuhan2 ke-aku-an diri2 yg sentiasa dlm penafian2.

Anonymous
Anonymous
17 April 2020 11:33 am
Reply to  zunnun

zunun the lanun mana ada Tuhan. Ikut kesesuaian nya saja.

anonymous
anonymous
17 April 2020 7:16 am

maka perlu, cepat2 “Melayu2 Islam PH ” berlumba2 mengambil mereka2 yg di buang kerana membersihkan sampah2 yg ada…

longok kan nya di laman “Melayu2 Islam PH utk meneruskan kesundalan2 mereka dgn kapir DAP…

..tapi, bagi covids’ kesundalan2 PH kesukaan mereka…

hinggakan e-wallet 30.00 yg di pulangkan, berebut2 kegembiraan

zunnun
zunnun
17 April 2020 7:30 am
Reply to  anonymous

…desperate mula kelihatan dah..

asal cara mana pun, bagi mereka, halal belaka

Anonymous
Anonymous
17 April 2020 11:35 am
Reply to  zunnun

zunnun Najib boleh, Pak Sheikh pun boleh. Emak dia pun di jual nya bila perlu.

zunnun
zunnun
17 April 2020 7:14 am

se ketika2 pembersihan perlu di lakukan…

se ketika2 pembaharuan perlu di jelmakan…

se ketika2 pembetulan perlu berani di nyatakan..

kaum yg merasakan perkara2 sedemkian, tidak memerlukan…

se sunggoh nya, mereka sentiasa di buai penafian2…

siape kah mereka2 di negara ini, hinggakan masih mengaku 1MDB itu Pelaburan Strategic…

terkelu2 tak berbahasa Equanimity melalui Selat Melaka, depan mata, “Melayu2 Islam,” masih bermegah diri ke?

masih menyimpan sampah2 bersama utk lestarikan Angka 112 utk menegakan kesundalan ape pula?

masih menyimpan sampah2 kesesatan ajaran amanat sesat utk pertahankan perkara ape?

BSP
BSP
17 April 2020 7:38 am
Reply to  zunnun

zunnun…apalah yg kau merepek ni..
Dok ulang2 skrip lama…
pembersihan pembetulan dan pembaharuan apa????
Dah bagi 22 bulan, apa yg mereka buat??
Buat taik hari2, menipu rakyat dan terus memfitnah…

Jgn jadi bodoh la Zunnun..
Kes 1 MDB akan selesai lagi cepat bila Jho Low dapat ditangkap….tapi sekarang sedang disembunyikan oleh mereka yg berkonspirasi dan cuba memfitnah Najib…
Tapi so far, macam konspirasi dan fitnah mereka tak menjadi…..semua penipuan mereka sedang satu satu terbongkar…..

zunnun
zunnun
17 April 2020 7:43 am
Reply to  BSP

lagi cepat Jho Low dapat di tangkap?

waktu hadi $$$$ dan najib bercandu2, ada ke usaha menangkap nya, kan Jho kerap menemui najib dan rosmah, hadi $$$$ ada bersama juga ke?

Anonymous
Anonymous
17 April 2020 11:38 am
Reply to  zunnun

Kenapa kamu tak tangkap depa?

Kan boleh buat “citizen arrest”.

Kamu takut Mak Badak yer.

Berani bising di sini saja.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
17 April 2020 7:11 am

MACAI PHD4PIG BERKALIBER DI MINTA BERI JAWAPAN TUNTAS…. JUNNUN SESAT ILHAM MANGKUK JAMBAN TIDAK DIPERLUKAN….. Fitnah 1MDB PH Terhadap DS Najib Di Jawab Sendiri Oleh DOJ Amerika Syarikat…… Selepas Kerajaan Pakatan Harapan tumbang, baharu Department of Justice (DOJ) Amerika Syarikat pulangkan duit USD300 juta. Kenapa? Kerana baharu mereka sedar dan terdedah bahawa banyak tuduhan ke atas 1MBD adalah palsu dan fitnah belaka. Ini menjawab dakwaan Dr. Mahathir bahawa beliau tidak boleh berkerjasama dengan DS Najib kerana kononnya berpegang pada prinsip…😉😉😉 Kepada penjilat tegar Dr. Mahathir yang masih lagi mengharapkan kebenaran cerita DS Najib terlibat secara langsung dalam skandal 1MDB, hadamkan… Read more »

zunnun
zunnun
17 April 2020 6:58 am

…maka perlu, cepat2 “Melayu2 Islam” berlumba2 mengambil mereka2 yg di buang kerana membersihkan sampah2 yg ada…

longok kan nya di laman “Melayu2 Islam” utk meneruskan kesundalan2 mereka…

..tapi, bagi covids’ kesundalan2 kesukaan mereka…

hinggakan $300 juta yg di pulangkan, berebut2 kegembiraan …

Anonymous
Anonymous
17 April 2020 11:43 am
Reply to  zunnun

Sampah yang ada itu ialah kamu zunnun the lanun. Tak boleh di campur sesiapa. Kamu pariah amat sangat.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
17 April 2020 6:33 am

PARTI2 DIJANGKA BERKUBUR PRU15 …..PARTI KUNYIT DAN PARTI KADOK LOMPAT KE SANA KE MARI……. Tanda-tanda nak retak lagi PKR, Ahli majlis pimpinan Wanita PKR persoal pemecatan ahli……. Ahli Majlis Pimpinan Wanita Pusat PKR mempersoalkan tindakan lembaga disiplin parti itu yang menggantung dan memecat sekurang-kurangnya 500 anggota parti, termasuk Ketua Wanita PKR Haniza Mohd Talha dan Adun Batu Lintang See Chee How. Ginie Lim Siew Lin hari ini mendakwa tindakan tersebut, termasuk meminta Naib Presiden PKR Tian Chua mengemukakan surat tunjuk sebab memperlihatkan parti itu menyimpang jauh daripada prinsip terasnya iaitu prinsip keadilan. Beliau turut menggesa tindakan tersebut dihentikan supaya semua… Read more »

zunnun
zunnun
17 April 2020 6:01 am

terbaharu DOJ pulangkan $300 juta, bersamaan RM 1.3 Billion duit dari kesundalan dari siap..

…yg Zafrul dan Moo sgt2 mengharapkan ketika ini?

sebanyak $4.5 Billion bersamaan RM 18 Billiom masih tidak dapat ke sana?

Dana Producer, Granite Incorp Film Sensasi Hollywood, siape pemilik nya?

Equanimity, duit dtg dari mana?

cuba kurangkan kesundalan2 yg ada, seperti Arul, Lobai2 pAs yg di ketuai oleh Ibrahim Lebai Pendek pAs, tak kurang juga.

Anonymous
Anonymous
17 April 2020 11:46 am
Reply to  zunnun

Kamu yang banyak kesundalan. Nak kurangkan pun bertahun tak bergerak.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
17 April 2020 5:30 am

CAI2 PHD4PIG SILA JAWAB SECARA DATA DAN ANGKA…….TAK PAYAH JAWAB MACAM JUNNUN ILHAM JAMBAN TOILET PRODUCT……. 1MDB: SEKILAS FAKTA YANG NYATA KHAMIS: 16 April – Di bawah ini adalah artikel yang dipetik dari tulisan DS Najib pada 9 Ogos 2016 dan disiarkan kembali untuk kita sama-sama mengtahui realiti sebenar tentang operasi 1MDB. 1. Saya berpeluang mendengar sendiri dari mulut susuk tubuh yang diamanahkan mengetuai operasi IMDB dan memulihkannya yakni Arul Kandasamy dalam satu taklimat khas pada 4 Ogos yang lalu. 2. Rupanya, IMDB adalah model perniagaan yang telah menimbulkan sakit hati kelompok kroni-kapitalis yang selama ini merajai hampir 22 tahun… Read more »

zunnun
zunnun
17 April 2020 5:20 am

… penentuan segala episode2, dari penyebab terdahulu dan kesan terkemudian hingga kesan2 tersebut menjadi penyebab2 terbaru dan kesan2 berkhaitan, penyambungan berterusan tamaddun manusia dan kemanusian nya Frequency, kekerapan yg bergerak sealiran Masa, ini menghasilkan Ruang cerita2, Hi-Story, sejarah utk mereka2 terkemudian… “….demi Masa, sesunggoh manusia itu sentiasa dlm kerugian…” “..di antara mlm dan siang, dan di antara kedua2 nya, utk manusia memerhatikan kebesaran…” f(t) = Π + c ……(1) Politik Semasa, Kepentingan Semasa, akan mencorak dan membina satu kesedaran baru langkap rakyat semua… Rakyat Yg Terkesan dari Nya + Rakyat Yg Menyebab kan Nya… “…dua lautan yg tidak melampaui antara… Read more »

Anonymous
Anonymous
17 April 2020 11:49 am
Reply to  zunnun

Tak payah nak formula itu ini ler. zunnun the lanun boleh disingkir tak kisah moral atau legal. Begitu teruk akhlak dan watak, boleh senang di campak.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
17 April 2020 3:18 am

PHD4PIG PARTI JAMBAN PENYAMUN TARBUS MEMANG TAK BOLEH DIHARAP….. APA NAK DIHARAP PADA poliTIKUS PHDAPIG HANYA TAHU KENCING BERAK ATAS TIMBUNAN BERAS……PENYOKONG PH PULA MEREKA YANG SUNDAL BANGSAT SESAT MACAM JUNNUN…….. NGO Lancar Petisyen Gesa Shafie Letak Jawatan Ketua Menteri Sabah……. Mulanya admin tidak berniat untuk mencampuri perang saraf diantara penyokong UMNO dan parti Warisan tetapi kerana sebentar tadi admin terbaca kenyataan balas yang tidak senonoh jelek dan jelas berbau fitnah. Kenyataan itu mendakwa kononnya petisyen itu ada kaitannya dengan dana 500 juta yang disediakan oleh mantan Ketua Menteri Sabah Musa Aman. Selain sudah tentulah kritikan jentera Warisan terhadap kepimpinan… Read more »

Anonymous
Anonymous
16 April 2020 10:23 pm

🗼🗼🗼🗼🗼🗼🗼🗼🗼🗼🗼🗼🗼🗼🗼🗼🗼🗼
Mana dh senyap Suman mknyah tali barut DAP
Sejak jadi pembangkang dia dah kurang berapi
Teringin sngat, Kejora nk tampar dia punya pipi
Tapi sayang..ada cuti, terhalang pulak dek PKP
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

anonymous
anonymous
16 April 2020 10:06 pm

pengkhianat ada dimana mana
awas pengkhianat
jngan biasa kawan ngan pengkhianat

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
16 April 2020 9:29 pm

DEMI RAKYAT MN KENA TUNGGU KERAJAAN SEMENTARA PARTI KADOK…….PARTI LOMPAT KE SANA KE MARI TAK BOLEH HARAP….. KERAJAAN BAYANGAN AGONG TONG M….. Aziz Kalau Tidak Tahu Fasal IT Baik Duduk Diam ……… Tidak usahlah bekas Timbalan Menteri, Aziz Jamman yang juga wakil rakyat daripada parti Warisan itu seolah-olah mentertawakan kemampuan Internet yang ada di Malaysia. Apa lagi dia pernah menjadi Timbalan Menteri selama tempoh 22 bulan, sebab kalau tidak ia hanya akan membuktikan kegagalannya sebagai pemimpin dari parti Warisan dan bekas Timbalan Menteri yang mewakili negeri Sabah pada waktu itu . Kenapa dia baru tahukah? Yang admin pelik dari semua… Read more »

anonymous
anonymous
16 April 2020 9:12 pm

Mana pi mampuih zunnun lanun? Kena panah petir kot ptg tadi?

John Doe
John Doe
16 April 2020 6:04 pm

PH – sejak awal penubuhan mereka hanya tidur sebantal tetapi mimpi lain-lain kecuali satu mimpi sahaja yang dikongsi bersama iaitu mimpi untuk menumbangkan Najib. Bila Najib dah tumbang masing-masing teruskan mimpi masing-masing termasuklah mimpi mahu menjadi PM-8. Retak yang telah pun terbelah. PN – tidur katil dan bantal lain-lain tetapi masih berkongsi satu mimpi yang sama iaitu untuk menghalang Anwar menjadi PM-8. Bila mimpi itu telah menjadi kenyataan maka mulalah masing-masing bermimpikan ghanimah. Bila tak dapat ghanimah yang dihajati, maka mulalah saling menyerang. Retak yang sedang menanti belah. PN takkan mampu bertahan lama. Ia satu pakatan yang lebih rapuh daripada… Read more »

zunnun
zunnun
16 April 2020 5:02 pm

Permintaan Azmin ke Turkey menemui Anwar selepas menjalankan perbedahaan bahu nya, mengejutkan Anwar… Azmin dgn berani memberitahu, beliau mahu Jawatan PM 8 selepas Mahathir. Mana dtg nya keberanian nya ini klu tak di sbbkan dorongan Mahathir. ..Hingga Menemui PM dan Maharaja Jepun, Azmin anak yg di manjakan oleh Mahathir dan Hasmah di bawa bersama. Azmin rasakan Peluang PM 8 cerah, hingga Semburit Nya meletup. …percaturan Mahathir terbantut, hari demi hari popular Azmin menurun hinggakan kedudukan nya dlm Pkr menjejaskan merancang dan keinginan.. di sini, muaFUCKat di beri nafas baru oleh azmin. Dgn kedudukan nya dlm cabinet Mahathir, di gunakan utk… Read more »

Anonymous
Anonymous
16 April 2020 5:39 pm
Reply to  zunnun

Komen ahli sihir zunnun tidak sah sbb tak ada sebut cercaan & hinaan kpd Hj. Hadi Awang. Tulis panjang2 tapi ditolak, tak dpt honorarium.

Kihkihkih

zunnun
zunnun
16 April 2020 5:45 pm
Reply to  Anonymous

huh,

kena juga hormat hadi $$$$, nanti tak masuk syurga, kerana hadi $$$$ ada direct line dgn ‘rasullulah’ yg kerap bermimpi. 🤗

Anonymous
Anonymous
17 April 2020 11:50 am
Reply to  zunnun

zunnun anak syaitan.

partai anak syaitan
partai anak syaitan
16 April 2020 6:08 pm
Reply to  Anonymous

Eddy Ada Wang ….buy mercedes first.

Anonymous
Anonymous
17 April 2020 6:11 am
Reply to  zunnun

di sbbkan dorongan Mahathir? Kamu zunnun the lanun guna tukang telek ke? Takda bukti, fakta atau punca yang sahih kamu keluarkan, hanya apa yang kamu lihat melalui teropong sihir kamu. Guna mata juling pulak.

Awetunggal
Awetunggal
16 April 2020 4:21 pm

Tiga abdul

Anonymous
Anonymous
17 April 2020 6:05 am
Reply to  Awetunggal

Masuk kamu, empat.

Takda lain nak cakap ke?

Aku? Aku tukang kutuk orang mcm kamu.

aNoN
aNoN
16 April 2020 3:05 pm

Ya betul, Azmin mmg tidak disenangi oleh kebanyakan pemimpin umno, tapi itu bukan masalah besar sgt sbb matlamat utk menjatuhkan serta memecah belahkan PH telah terlaksana lebih awal dari jangkaan. Umno dan Pas dari Muafakat Nasional sebenarnya target utk PRU15, bukan ambik yg ditengah jalan mcm PN ni. Yg utama respon dr rakyat cukup2 menyakinkan MN bhw mereka akan kuasai negara selepas PRU15 nanti. Yg utama dan paling mustahak bg rakyat ialah tiada lagi pengaruh DAP dan anwar dlm pentadbiran negara. Sesuatu yg jarang berlaku apabila ramai penjawat awam yg menangis gembira PH jatuh dan DAP disingkirkan dari kuasa dan… Read more »

Anonymous
Anonymous
17 April 2020 6:03 am
Reply to  aNoN

Bagi parti2 yang musibat, bergaduh lah selalu. Umno sudah di tendang ke longkang sebab Najib Klepto Al Jibo songlap berbillion ringgit wang rakyat.

Di harap Umno akan terus di longkang. Supaya memperingatkan semua rakyat jangan sesiapa lagi buat kurang ajor seperti Najib Klepto Al Jibo.

Anonymous
Anonymous
17 April 2020 7:26 am
Reply to  Anonymous

Asal jd pembangkang je, mesti cerita pasal klepto, masa jd kerajaan, senyap. Jubor dah longgar ke…

Anonymous
Anonymous
17 April 2020 12:27 pm
Reply to  Anonymous

Takda yang longgar tapi batang dah mencacak, mencari kamu.

Hassan
Hassan
16 April 2020 2:55 pm

Percayalah satu hari nnti azmin & kuncu2nya akan belit jugak terhadap pn..tunggu & tengok saja perangai sekarang..