SEMUA PIHAK PERLU BANTAH ‘NEW NORMAL’ MUHYIDDIN WAJIBKAN AHLI PARLIMEN KERAJAAN TERAJUI GLC

Apabila Presiden PKR, Anwar Ibrahim menyifatkan keputusan Muhyiddin Yassin untuk melantik semua Ahli Parlimen penyokong PN yang tiada jawatan dalam kerajaan sebagai pengerusi GLC sebagai suatu perbuatan “jenayah”, ia adalah isyarat paling jelas agar semua kelompok rakyat mesti bangun membuat bantahan.

Lantikan yang dibuat ketika rakyat sedang kesusahan dan bergelut untuk mendapat makanan dan tiada pendapatan akibat wabak Covid-19, tidak sukar difahami adalah “jenayah moral” paling memalukan dan tidak sepatutnya berlaku.

Ini kerana sementara rakyat susah nak makan dan tiada pekerjaan serta wang, kemudian dijanjikan bantuan prihatin RM1600, itu pun belum lagi diperolehi, tetapi Ahli Parlimen yang menyokong kerajaan tebuk atap senang-senang diberikan jawatan pengerusi GLC yang menjanjikan elaun puluhan ribu sebulan.

Tidakkah ia “jenayah moral” namanya?

Bagaimanapun dalam hal ini, agak pelik apabila ada seorang pensyarah di universiti utara tanahair mempersoalkan di bawah akta mana lantikan GLC yang dibuat oleh Muhyiddin itu suatu perbuatan jenayah?

Kesian dan naifnya pensyarah berkenaan. Anwar bercakap dalam kontek pemimpin politik berkuasa yang jelas menampakkan ketiadaan moral di mana keutamaannya ialah adalah kuasa semata-mata, bukan untuk menolong rakyat.

Fahami apa yang disebut Anwar mengenai perkara itu:-

“Kamu bercakap tentang menolong rakyat miskin, kamu bercakap tentang kesulitan ekonomi, tetapi pada masa yang sama, kamu bercakap tentang melindungi kepentingan Ahli Parlimen dan kroni kamu. Ini perlu dihentikan.

“Saya berpendapat bahawa jika kamu mempunyai seorang dua Ahli Parlimen dengan kelayakan luar biasa (untuk memimpin GLC), maka okay, boleh dipertimbangkan. Saya tidak fikir ia menjadi satu isu utama.

“Tetapi jika kamu jadikannya sebagai peraturan, setiap Ahli Parlimen akan diberi jawatan tambahan, ganjaran tambahan sedangkan rakyat sedang bergelut untuk mencari makan – ini bagi saya, adalah satu jenayah, justeru kita akan menentang,” kata Anwar lagi.

Dalam hal ini, walaupun Anwar hanya menyebut perkataan “jenayah”, tetapi maksudnya adalah “jenayah moral” dan itu tidak sukar untuk difahami oleh sesiapa.

Adalah biasa dalam pengucapan atau sebutan awam, hanya perkataan khusus yang disebut iaitu “jenayah” untuk tujuan memberi penekanan dan menggambarkan keseriusan, walhal sasarannya adalah berkaitan penyelewengan dari segi etika, moral dan kesucian perjuangan seseorang pemimpin yang sedang berkuasa itu.

Lagi pula, dalam konteks lantikan tersebut, selain PN disifatkan sebuah kerajaan tebuk atap, semua Ahli Parlimen yang diberikan jawatan dalam GLC, khususnya daripada UMNO dan Pas, adalah kelompok yang kalah dalam PRU14 lalu.

Hakikat ini menjadikan bukan saja yang kalah jadi kerajaan dan yang menang jadi pembangkang, bahkan yang kalah juga membolot semua kedudukan dalam GLC.

Di mana dalam dunia lain keadaan seperti ini pernah berlaku?

Untuk itu, adalah menjadi tanggungjawab rakyat agar bangun bersuara menyatakan bantahan terhadap kecenderungan Muhyiddin yang tidak bermoral itu.

Semua kelompok masyarakat – daripada pemimpin politik, NGO, persatuan sosial dan sebagainya, malah pemimpin pelajar juga harus bersuara dan menyatakan bantahan secara terbuka.

Ini adalah perbuatan atau “new normal” yang tidak boleh dibiarkan berlaku.

GLC adalah milik rakyat dan perlantikan mengetuainya mesti berasaskan kelayakan serta kebolehan, bukan bersandarkan sokongan politik atau digunakan sesuka hati sebagai alat untuk memberikan habuan.

“Jenayah moral” yang sedang dilakukan oleh Muhyiddin ini bukan saja mengancam kelangsungan GLC-GLC yang diketahui memberi sumbangan besar kepada ekonomi negara dan kesejahteraan rakyat, bahkan jika dibiarkan, boleh memusnahkan kemakmuran Malaysia ini. (ShahbudinHusin 15/04/2020)

Kongsikan artikel ini
Updated: 15 April 2020 — 12:53 am

43
Leave a Reply

avatar
12 Comment authors
GohMakhtarzunnunMAHATHIRVSANWARanonymous Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Goh
Guest
Goh

Pak din pesan rexeki depan mata sapu jela…ape nak tolak

Makhtar
Guest
Makhtar

Perlantikan MP untuk ‘menerajui’ GLC dan lain-lain sememangnya suatu jenayah rasuah kerana mereka diberi habuan untuk mempastikan yang mereka menyokong Mahyuddin dalam menghadapi undi tidak percaya yang dijangka akan diusulkan bila parlimen bersidang nanti.

Goh
Guest
Goh

Minda sesetengah melayu kita masih tertutup…sekadar berfikir tentang apa yg di depan mata sahaja.

trackback
"New Normal" Muhyiddin lantik ahli parlimen ketuai GLC
MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

HINDU AGAMA USANG DENGAN AJARAN LAPOK…MEREKA AMBIL KONSEP NUR DENGAN MEMBUAT RITUAL MENYALAKAN LILIN DAN LAMPU..KONSEP NUR YANG SEBENAR DIJELASKAN OLEH KITAB VERSI TERBARU KERAJAAN LANGIT……AJARAN SESAT DITERIMA JINNUN DALAM JAMBAN BERSETUJU DENGAN KONSEP HINDU…… Anwar Bertemu Muhyiddin: “Anwar Tak Perlu Kalut Dan Jangan Cari Publisiti Murahan” ………– PAK SHEIKH PATUT TERUSKAN ROUTINE MENGADAP TONG M SETIAP MINGGU….. Anwar Ibrahim dah mula dengan agenda peribadinya untuk mendapatkan publisiti murahan serta untuk tunjuk pada rakyat bahawa beliau terus relevan dalam lanskap politik tanahair. Beliau amat licik dan pandai mencari publisiti murahan. Kenyataannya setelah berjumpa dengan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin… Read more »

anonymous
Guest
anonymous

Hindutva nyamar sbg muslim.
Kunun, Allah adalah tenaga (light/energy).
Sebiji komen2 ni kena batang hidung jinnun

So this guy is making the rounds again?
I guess reporting this nut job would be a wasted effort?

https://atheistforums.org/thread-58454.html
langkah terbaik: jgn dilayan. Akan mati kelaparan sbb takdak orang bagi troll ni makanan.

zunnun
Member
zunnun

sana sini “allah,” sj laa…

cuba beri pencerahan, kan tuhan ada dgn kamu, nama nya “Allah” lagi ke?

zunnun
Member
zunnun

..maka mulakan ‘discourse’ dgn ‘takbiratul..’ permulaan solat yg di dirikan…

lepaskan gengaman, prejudice yg meliputi, biar kebenaran mula berdiri.

agar, solat yg di dirikan dlm ke-SATU-an bersama Nya…

‘nak’ ? atau ‘blh’ berbicara, seperti langit dan bumi ke? di mana kamu di antara kedua nya…

antara Nur Allah dan Nur Muhammad, kamu di mana? antara segala tenaga Alam Semesta, besar sgt ke tenaga kamu yg ada…

bak abuk2 berterbangan sj.

..jgn berdalih jgn menafi, perbetulkan kesundalan2 yg selama ini menyundal2 dgn tuak amanat hadi $$$$ yg kamu tunggang.

zunnun menunggu…

lukman
Guest
lukman

mesti bagi jawatan dlm glc tu pd org yg sehaluan dgn pn…kalu x sehaluan…keje dia nanti diarah oleh dap jadi robot hamba dap…keje nya asyik melawan arus melawan pn…..olehnitu saya setuju mereka2 ini di ganti dgn yg baru dan setia pd pn…jadi sehaluan dgn parti pemerintah….semua setuju saya sokong….halau pengkhianat semua

zunnun
Member
zunnun

robot golongan melayu mana nih? 🤔

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PENGANCAM KEAMANAN DAN MUSUH NO 1 NEGARA IALAH PENYEMBAH SYAITAN PARTI PHD4PIG DAN PEMUJA JUBO…..MEREKA TELAH BUAT PERJANJIAN DENGAN AZAZIL UNTUK TERUS MENYESATKAN MANUSIA SUPAYA DAPAT BERSAMA DALAM NERAKA……. JINNUN SUNDAL BEBAL PERCAYA SYURGA NERAKA SEMUANYA BERADA DI DUNIA TIADA KEHIDUPAN BARU SELEPAS KEMATIAN……… A Walk Down Memory Lane: Ratu Naga And Mahathir’s 1.3 Million Fake Signature Petition…… (NST) – A man, claiming to be a former volunteer with the Election Commission (EC), has admitted to selling confidential voter information to various parties, including private companies and other individuals. He claimed that among those who had bought the information was… Read more »

zunnun
Member
zunnun

Malaikat2 di langit2 ketawa terbahak2, azazil dgn lakonan nya…

sejak bila, azazil, mengaku ke-Iblis-an nya…

sejak di sogok jawatan menteri ?

zunnun
Member
zunnun

(2) “Melayu2 Islam”, golongan melayu rasakan ketuanan melayu mereka terancam…

terancam kerana ape? terancam dek tak dapat projek2 yg di majukan, tercicir dari arus pembangunan, di anak tirikan?

atau haq keistimewaan mereka terancam?

Anonymous
Guest
Anonymous

Hah,, ahli sihir dah bangun tidur. Mlm tadi menurun sepanjang mlm. Ahli sihir merangkap hamba abdi DAP seumur hidup.

Kihkihkih

Anonymous
Guest
Anonymous

Wahai hamba abdi DAP sekalian yg ada, ke mana agaknya zunnun ahli sihir PH? Tak bangun tidur lagi ke? Ahli sihir biasanya berjaga mlm, siang tidur.

Kihkihkih

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

VIRUS PUN TAHU TAKUT DENGAN TUHAN….TAPI PARTI PENYEMBAH LUCIFER PHD4PIG HANYA TAHU TAHAN JUBO KEPADA PAK DAJJAL….. JUNNUN TUNGGU ILHAM AZAZIL KETIKA SEMBAHYANG DALAM JAMBAN…… Virus Korona Tidak Aktif Saat Diperdengar Azan Dan Ayat Suci Al-Quran, Kata Saintis Amerika…….. Semua yang ada di alam ini adalah makhluk Allah yang sentiasa bertasbih dan memuji keagunganNya. Angin, api, air, gunung, malah virus sekalipun adalah makhluk yang tunduk kepada Allah. Mungkin ada di antara kita yang pernah mengalami situasi ketika berlakunya angin kencang, kemudian dikumandangkan azan lalu tiba-tiba angin itu kembali reda? Inilah bukti kekuasaan Allah.. Jadi, bagaimana pula dengan virus yang tidak… Read more »

Wau bule
Guest
Wau bule

Sokong Muhyiddin. Jangan pertikaikan beliau. Dia PM dari PPBM. Dia buat keputusan betul pada masa itu, kini dan masa akan datang. Penyokong dan peramal kata…no?

Kong Nan
Guest
Kong Nan

Ya, let he do his job. We should give full support for him to repair all the damaging done by the former gov.

Wau bule
Guest
Wau bule

Salah….Tulah…..belakang kira. Buat masa ini keputusan semua betul…..wallahuaklam

zunnun
Member
zunnun

Gosh, Moo was there, partaking the former gov yo.

didn’t he know, wat not right?

or he think, he too righteous? 😂

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

SIAPA TAK SANGGUP TAHAN JUBO KENA TERAJANG….. ITULAH RESAM PARTI SYAITAN PHD4PIG YANG DISERTAI JUNNUN……SODAP KATANYA BILA KENA SONDOL……. Pemecatan Keanggotaan Saya Ini Tidak Telus Tanpa Alasan Atau Sebab Musabab……… Kenyataan Media Syarul Ema Rena Pada hari ini 9 April 2020 saya telah menerima satu notis pemecatan keanggotaan Parti Keadilan Rakyat yang bertarikh 1 April 2020. Tindakan pemecatan keanggotaan saya dibuat berdasarkan Perlembagaan Parti Fasal 9.1(D) iaitu dipecat oleh Majlis Pimpinan Wanita Pusat (merangkap sebagai Ketua Wanita Penerangan Pusat) Justeru, alasan pemecatan keanggotaan saya ini tidak telus tanpa alasan atau sebab musabab yang jelas dan juga saya tidak diberi peluang… Read more »

Jangkarau
Guest
Jangkarau

Masa pH memerintah semua jawatan di beri pada ahli parlimen PH tidak dikira jenayah ke.. Buruk orang lain semua nampak… Buruk sendiri?

Zul
Guest
Zul

Kalau bodoh baik duduk diam.
PH lantik profesional pimpin GLC bukan semua MP. Ada satu dua yang berkepentingan dan khusus sahaja di pengurusikan oleh pimpinan politik. Bukan semua. BAANGANG!

anonymous
Guest
anonymous

Superman hew tu professional bidang apa? Lagakan melayu atau professional korek jubor kau? Kau ni dah jd hamba DAP seumur hidup.

Arif muluk
Guest
Arif muluk

Betul tu zul.
Jengkarau terkena wabak kot.
Mengigau tanpa usul periksa.

Zaman lebai jadi kerajaan.
Semua halal & disucikan.

Tanya pada mad said.
Ketika hadi jadi mb trengganu pembangunan apa dia buat.

Puluhan tahun pas menjaga kelantan.
Berapa banyak hutangnya dibayar kepada kerajaan pusat.

Apa usaha pemimpin pas utk naikkan ekonomi rakyat.

Nasib baiklah rakyat kelantan buka mata..
Dan berhijrah keluar dari kelantan.
Membawa balik duit diperantauan utk negeri.

Manganu
Guest
Manganu

Jasa paling besar mat said apa? Roboh maasjid je jasa yg paling besar dia buat.
Berapa ramai yg mati kebuluran di negeri yg di perintah pas?

zunnun
Member
zunnun

GLC dan Badan Berkanun yg di perbadankan sama ke?

Ini ‘Jin Islam’ hadi $$$$ ke? 🤔

zunnun
Member
zunnun

mulakan kesundalan pertama “Melayu2 Islam” dgn .. (1) “islam” yg “Melayu2 Islam” anuti… ..bisa sgt ke perkataan “Islam” nih? hingga melalak sana sini, “islam bangkit,” “dunia islam” “bangsa islam” “Islam memerintah” “Islam di ancam” “Undang2 islam” “negara2 islam” “rukun islam” “orang2 islam” “islam di hina” dan sebagai nya.. islam ? islam ! islam . dlm buka kitab, tertulis.. ‘Alif Sin Lam Alif Min.’ dan kekerapan dgn… “alif lam min…” akan tetapi, “alif” ini dhaib dlm basmallah, utk mencukupi 20 huruf dari 19 sediada. ‘Alif’ permulaan huruf, ‘titik’ permulaan niat dan ‘dhaib’ persemadian keinginan Hidup dan Intelek. muhammad bin aminah dlm… Read more »

anonymous
Guest
anonymous

Apa lagi yg kau merepek ni syaitaan

zunnun
Member
zunnun

huh, ahmad nisfu hidup lagi ke nih?

zunnun
Member
zunnun

susah ke utk menjatuhkan kerajaan kesundalan “Melayu2 Islam” ini? kelemahan mereka terletak pd… (1) “islam” yg di anuti (2) ketrampilan “melayu2” yg memimpin kini? (3) peningkatan2 dari masa ke semasa, permasaalah ekonomi negara (4) kehancuran fabrik struktur masyarakat negara (5) “disconnect” pemimpin2 dgn keresahan rakyat (6) bila keldai2 mereka, menambahkan kesundalan kerajaan yg ada dgn kebebalan mereka2 di social media (7) bila apparatus2 negara bersifat suppressive menghalang kebangkitan rakyat … (8) ketandusan kerajaan utk memimpin tanda2 ini akan perlahan2 nyata, kerana sejarah membuktikan, keruntuhan se sebuah empayar atau bangsa, kerana kegagalan utk membawa perubahan… perubahan itu kemanusian, menafikan perubahan, menafikan… Read more »

zunnun
Member
zunnun

Kerajaan Moo dgn tema Menyelamat “Melayu2 Islam” hanya ada peluang ini sj utk berjaya..

kegagalan kerajaan Moo akan menamatkan kesundalan mereka, seperti pengembala kambing, ‘cry wolf’ nya, rakyat tidak akan percaya lagi.

zunnun
Member
zunnun

…rakyat memerhati tapi covids’ yg merosakan rancangan mereka.

siape mereka?

ketuanan “Melayu2 Islam” sepertimana hadi $$$$ dlm pengakuan nya bertarikh 22hb March, melibatkan Pegawai2 Tinggi dlm PDRM, ATM, Kerajaan, Istana NGOs…

sistem democracy di usurper sebagitu rupa, mengunakan istilah “islam” utk mewajarkan ketuanan

agama di lacur utk menentukan ketuanan bangsa.

jgn pula pru 15, golongan “Melayu2 Islam” di longkangkan, akan berlaku lagi perbuatan sedemikian…

ketika itu, “Melayu2 Islam” akan di cemur oleh masyarakat dunia.

Anonymous
Guest
Anonymous

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
Risau lah sungguh hati ini bila difikirkan si dara
Dh 591002 kes di US dek Corona pnya angkara
Hingga kini, dh 24,586 jasad terkubur di pusara
Semoga, si dia di sana, Allah akn terus pelihara
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Subhanallahi walhamdulillahi wala ilaha illallah
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kpd si dia yang manja Kejora tak mungkin lupa
Di prgunungan rindu ini..Kejora akn trus brtapa
Zikir dan wirid cinta..sikit pun, Kejora tidak alpa
Kerana sesungguhnya, Cinta Tidak Kenal Siapa
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

CINTA TAK KENAL SIAPA – ARIS ARIWATAN
Karaoke: https://youtu.be/MhqVcLhGYTs

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Tidak salah rasanya
Andai ku memuja
Anggun di wajah mu
Kerna hati ini dah tertawan

Cinta tak kenal siapa
Hadir tanpa dipaksa
Walau berkecai badan
Melepaskan mu
Aku rela berputih tulang

Dan tak sanggup aku lihat
Engkau dipimpin oleh insan lain
Dan tak sanggup aku dengar
Tentang keburukan mu

Anonymous
Guest
Anonymous

Chorus:

Hendak ku hampiri mu
Untuk ku luahkan semuanya
Sayangnya lidah ku kelu
Apa lagi yang harus ku perbuat
Agar kau mengerti maksud tersirat

Maka terpaksalah aku melepaskan
Apa yang telah tersimpan sekian lama
Aku cintakan mu Aku perlukan mu
Untuk mengisi ruang kekosongan

Kau merenung bersahaja
Lalu kau tersenyum tanda rela

Ke mari lah kekasih
Tak perlu kau menoleh
Aku di depan mu bukanlah bayang
Ku ingin cipta sejarah
Sejarah indah dengan mu
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

zunnun
Member
zunnun

sundal2 “Melayu2 Islam” dgn gaya kesundalan mereka, dgn penafian azazil pembuka segala kata, menyalahkan mahathir dgn perletakan jawatan nya…

…tapi perletakan jawatan itu, kesan dari pengumuman pengkianat2 melayu, keluar dari PH utk menubuhkan kerajaan dgn muaFUCKat.

ape yg PH cuba membawa pembaharuan, hilang sekelip mata, di ganti dgn kerakusan mengetepikan segala bentuk ‘oversight’ yg ada dlm perlembagaan.

Anonymous
Guest
Anonymous

😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀
Gvernment Linked Company-GLC singkat ejaan
Perlantikan dlm GLC dah tentu urusan kerajaan
Tpi..itu semua, tk berkait Kejora pnya pekerjaan
Yang Kejora asyik fikir, hanya lah si dara pujaan
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

DARA PUJAAN – L. RAMLEE
Karaoke: https://youtu.be/ou7xNUNTRNw

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Duhai dara kau manis jelita
Senyum mu indah berseri-seri
Hati ku selalu menjadi tergoda
Memandang kau tiap hari

Engkaulah yang ku puja-puja
Jadi impian di waktu malam
Aku duduk termenung kesepian
Terkenang dara pujaan

Tidak kau kasihan
Ku menanti kepadamu selalu
Biar ku rasa bosan
Hati ku tetap pada mu

Beginilah hidup dalam dunia
Selalu sama saling bercinta
Marilah dinda pujaan kesuma
Mengikat janji asmara
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

zunnun
Member
zunnun

Normality ? Noam ?

dah jadi kesebatian selain merampas kuasa, sapu sana sini saki baki kekayaan negara dlm rakyat dlm kesusahan..

akal haiwan ke “Melayu2 Islam” nih?

zunnun
Member
zunnun

ini penjenamaan kerajaan “Melayu2 Islam” yg sundal2 omNo, pAs, ppbm yg bawa kpd rakyat.

di mana, sundal2 ini bermula..

dari sistem pembelajaraan ?

dari fahaman sempit “islam” yg melayu2 terjemahkan?

dari ketakutan kehilangan ketuanan?

atau..

deep state mengunakan muaFUCKat utk mewajarkan kesinambungan pocket2 mereka ?

zunnun
Member
zunnun

berganda2 kesundalan sejak sundal pertama di Sheraton, menteri2 sundal2 yg tiada clue utk kerja, dgn rahsia deep state yg di beritahu kpd “islam” ala sundal di luar negara… ..terkini, berebut2 jawatan Glc pula.. kesundalan2 yg sedemikian, kerajaan Moo dah jadi kerajaan Sundal sebenar nya. rakyat akan melihat byak lagi kesundalan2 se terus nya ..”the benchmark dlm setiap kerajaan yg menerajui se sebuah negara ia lah 100 hari… bila tiba, awal Jun 2020, PN bukan sj kerajaan sundal tapi negara akan menjunam sebagai ‘failed state’ terbaharu di Dunia. pertumbuhan -2% dan deficit perbelanjaan negara di anggarkan RM 220 Billion, tiada kemampuan… Read more »