MUHYIDDIN NAK JUMPA ANWAR ATAU ANWAR YANG INGIN BERTEMU MUHYIDDIN?

Petang semalam, melalui laman sosialnya, Presiden PKR, Anwar Ibrahim memaklumkan tentang pertemuannya dengan Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin selama kira-kira 45 minit di Putrajaya.

Kata beliau, pertemuan itu membincangkan beberapa perkara, termasuk usaha membendung wabak Covid-19 yang sedang melanda negara.

Berikut adalah pemakluman Anwar mengenai pertemuan tersebut:-

Pertemuan saya dan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berlangsung di Pejabat Perdana Menteri petang tadi.

Dalam pertemuan selama 45 minit itu, beliau jelaskan berkenaan langkah menangani Covid-19 dan saya menyatakan penghargaan atas khidmat jentera kerajaan, badan bukan kerajaan (NGO) dan masyarakat.

Saya turut bangkitkan soal penyampaian maklumat yang mesti telus dan keupayaan ujian ditingkatkan.

Pakej rangsangan yang diumumkan turut disambut baik, namun harus dipastikan keberkesanan pelaksanaannya agar tidak dipolitikkan di peringkat akar umbi.

Beliau juga menyinggung cadangan sidang Parlimen pada 18 Mei ini dan masalah terkait Covid-19.

Saya akan mengadakan perbincangan lanjut bersama rakan-rakan dalam Pakatan Harapan serta pembangkang, dan akan mengemukakan pandangan kepada beliau.

ANWAR IBRAHIM

14 April 2020.

Ini adalah pertemuan pertama antara kedua-dua pemimpin sejak Muhyiddin mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri pada 1 Mac lalu.

Sebelum ini, Muhyiddin pernah mengutus surat untuk berjumpa dengan Tun Mahathir Mohamad, tetapi bekas Perdana Menteri itu menolak untuk bertemu dengan alasan Presiden Bersatu itu adalah pengkhianat kerana sanggup bekerjasama dengan UMNO.

Persoalan utama di sini, dalam pertemuan semalam itu, Muhyiddin yang mahu berjumpa Anwar atau Anwar yang mahu bertemu Muhyiddin?

Jika Muhyiddin yang ingin berjumpa Anwar, apakah pertemuan itu semata-mata untuk membincangkan hal-hal berkaitan Covid-19 atau Perdana Menteri ada maksud tersirat yang lain?

Apakah melalui pertemuan dengan Anwar itu, Muhyiddin sebenarnya cuba menghantar mesej tertentu kepada UMNO dan Pas yang bersamanya dalam PN dan juga kepada Tun Mahathir yang terus memusuhinya?

Kalau Anwar pula yang meminta untuk berjumpa Muhyiddin, apakah pula tujuannya?

Apakah Anwar juga, melalui pertemuannya dengan Muhyiddin itu, turut ada mesej tertentu yang ingin disampaikannya kepada UMNO, Pas dan juga kepada Tun Mahathir?

Lebih menimbulkan sedikit kehairanan, pertemuan Anwar dengan Muhyiddin itu diadakan hampir serentak dengan kenyataan media Majlis Presiden PH yang menuntut Perdana Menteri memanggil sidang khas Parlimen dengan segera bagi merangka pendekatan dwi-partisan untuk memerangi wabak Covid-19.

Majlis Presiden PH berpendapat, langkah tersebut perlu diambil untuk mencari jalan melindungi pekerja dan menyediakan peluang ekonomi bagi mereka yang bakal kehilangan pekerjaan pada waktu terdekat, seterusnya menyelamatkan masa depan negara.

Apa pun, melalui pertemuan dengan Muhyiddin ini, meski Anwar sudah beberapa kali terhalang untuk menjadi Perdana Menteri, beliau tetap merupakan faktor penting dalam negara ini dan sebagai pengimbang kepada sesiapa juga yang berada di puncak kuasa.

Tun Abdullah Badawi sebaik menjadi Perdana Menteri telah melepaskan Anwar daripada penjara bagi meningkatkan sokongan massa terhadapnya dan tindakan itu telah menyebabkan bermulanya permusuhan beliau dengan Tun Mahathir.

Di era Najib Razak berkuasa, Anwar pernah dipenjarakan, tetapi di malam keputusan PRU14 diumumkan di mana BN sedang di ambang kehilangan kuasa, beliau telah menelefon Anwar yang ketika itu berada di hospital untuk meminta bantuan politik daripadanya.

Tun Mahathir ketika ingin menumbangkan Najib dan BN, telah sanggup mencemar duli pergi ke mahkamah untuk berdamai dengan Anwar bagi merealisasikan impiannya, walaupun beliaulah yang memecat dan memenjarakan Presiden PKR itu sebelumnya.

Apakah kali ini Muhyiddin juga memerlukan Anwar untuk kestabilan kuasanya? (ShahbudinHusin 15/04/2020)

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 15 April 2020 — 10:28 am
Subscribe
Notify of
guest

57 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
16 April 2020 9:38 am

PHD4PIG BANGSAT DAN SUNDAL PUNCA SEGALA KEROSAKAN TIDAK TAHU BERTERIMA KASIH DAN MEMBALAS BUDI LAGI MENJAHANAM ADA LERR…… The “Backdoor Government” That Surprised Us….. Edward Tan, Free Malaysia Today The so-called “backdoor government” is doing an excellent job in the battle against Covid-19 despite the vicious attacks by some leaders of the opposition. It’s understandable that anger, doubt and anxiety was expressed in the beginning. But as time went by, there was public acceptance that the government was capable. It has shown a united front despite the disparate partners making up the coalition. No one envies the current leaders. They… Read more »

zunnun
zunnun
16 April 2020 6:18 am

bagus jugak Ratu Naga, pAs ambil utk di tarbiahkan sebagai pornpuan pAs, dapat jugak lebai2 pAs menambah kilang2 puki baru mereka…

ratu naga kini jadi ratu niaga dah, pandai2 lah melayu2 omNo dan ppbm serta “islam” pAs utk berniaga dgn nya.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
16 April 2020 5:55 am

PARTI PENYEMBAH SYAITAN PHD4PIG MEMANG SESUAI DENGAN JINNUN DAN SEANGKATAN DENGANNYA….PEMUJA JUBO MINTA HAJAT DARI AZAZIL DALAM JAMBAN…… Anwar pemimpin dayus –…..PATUT PAK SHEIKH KENA PECAT DARI PH PEGI JUMPA TOK MIDIN……. Oleh : Syarul Ema aka Ratu Naga Lepas tu semalam jumpa PM nak bercerita pasal covit. Gambar jumpa PM pun tak ada. Wayang je 24 jam. Kalau betul concern pasal covit, tak akan pecat dan gantung pemimpin yang kuat buat kerja walau pun dah 20 tahun atau berbelas tahun berjuang dalam PKR tanpa sebab dan semata-mata mesra dengan Azmin & Zuraida. Tak akan level Anwar ni hati tisu… Read more »

zunnun
zunnun
16 April 2020 5:05 am

pAs parti “islam” mcm mana? pru 14 yg lalu, ramai urus kerja pAs, dgn T Shirt, tertera dgn ungkapan “undi pAs masuk syurga” maka pAs, parti yg di perbadankan di syuga juga ke? …di tambah dgn ganjaran bidadari2, pAs parti perdagangan pelacuran juga ke? …di tambah dgn ganjaran, di sahkan oleh takiyudin, mp2 akan dapat ghadimah dlm glc2, maka pAs parti broker yg sah, kerajaan juga ke? ..di tambah dgn ungkapan “Penyelamat Melayu2 Islam,” pAs dah di lantik Pengeluar Mohor Sijil Halal Masuk Syurga utk “Melayu2” ke ? …di tambah dgn hadi $$$$ duta khas aka Menteri, zaineb dan izati… Read more »

zunnun
zunnun
16 April 2020 4:16 am

kesundalan hadi $$$$ dgn fahaman agama nya.. #1 “islam” memerintah… “islam” mcm mana memerintah? “islam” berdasarkan kepercayaan hadi $$$$ dgn ‘Percaya’ pd Rukun Iman dan ‘Percaya’ pd Rukun Islam semata2. atau ‘kepercayaan’ itu utk hadi $$$$, mencari kesucian kebenaran meninggikan Keyakinan selari dgn Pengaliran Ilmu2 Tuhan Yg Manusia Merungkai Sentiasa? yg obvious nya, kepercayaan yg hadi $$$$ bawa, satu pameran oblivion, stale, kekakuan, sj. di recycle, di sampaikan dgn lethargic kekakuan tanpa pengertian hanya bersifat Taslim Ubudiah Seperti Pendeta2, Sami2, Clergy2 Dulu Kala, Terkini dan selama nya… hingga atheist, agnostic, pantheism, paganism tidak hadi $$$$ sedari, dia pengamal fahaman sedemikian… Read more »

zunnun
zunnun
16 April 2020 3:58 am

betul dan rational fahaman agama yg hadi $$$$, bawa ? satu analysis Salient : #1 : “islam” hadi $$$$ memerintah bukan di perintah #2 ; pisahkan politik dgn “islam” maka jatuh kapir #3 ; tak usah masuk hindu, tak usah masuk atheist, memisahkan politik dari “islam” cukup jatuh kapir #4 : menyelamatkan “Melayu2 Islam” dari liberal, freemanson dan communist fallacies yg ketara : “islam” yg hadi $$$$ anuti perlu ada pengertian terlebih dahulu, sebelum dapat di gunakan se bagai asas membina tamaddun dan kemanusian, supaya fahaman ini, rational dan lestari seiring dgn kemajuan yg ada. I-S-L-A-M (hereafter di sebut dgn… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
16 April 2020 3:15 am

SIAPA RASA DIA BIJAK BOLEH BERI JAWAPAN TUNTAS…..JANGAN MEREPEK MACAM JUNNUN SUDAH LAH……. Najib Bidas lagi Anwar, Dosa, ya?……. Sila tanya bakal PM ke-5/6/7/8/9 kenapa rejim gagalkrasi dahulu tolak perjanjian penyelesaian dengan IPIC dua kali yang membolehkan kita dapat kembali semua wang yang didakwa hilang dengan sekaligus tapi lebih suka dapat balik sebahagian wang sahaja dengan cara sedikit demi sedikit. Bakal PM-5/6/7/8/9, baca perlahan-lahan. Sila sangkal “dosa-dosa” ini: DOSA 1. Menyelesaikan masalah perjanjian penjana elektrik bebas (IPP) berat sebelah ketinggalan PM ke-4 yang menyunmbang RM8 bilion hingga RM10 bilion kepada PETRONAS setiap tahun untuk tempoh 20 tahun yang akan datang.… Read more »

zunnun
zunnun
16 April 2020 2:57 am

Moo sedar, kerajaan yg di pimpin, sarat dgn sampah2 sj, utk menjamin kekuasaan PN terbentuk

Anwar terpaksa menyakinkan Moo, bahawa sidang parlimen walau secara online perlu, tidak akan membawa usul ‘tidak percaya dgn kerajaan nya’

..dan sebagai pemimpin, baik kerajaan mau pun pembangkang, bersama bertanggung jawap utk memikul permasaalahan yg di hadapi

…supaya SP2 yg di kemukakan tidak meletakan negara di belenggu dgn permasaalahan lagi besar kemudian hari..

Sheraton
Sheraton
15 April 2020 11:43 pm

Kenapa tak jumpa Hadi?

Dalam pertemuan Anwar – Muhyiddin mana hilang nya Hadi ?

Jika perkara yang di bincangkan ialah kesan covid dan masa hadapan pekerja, dari nilai kepentingan dan keutamaan perkara mengenai kedudukan kuasa politik ada lah lebih di dahulukan.

Macam lah Muhyiddin dah kehabisan sumber dan tenaga untuk merancang. Macam lah Anwar sahaja yang hebat dan tahu apa yang perlu di lakukan?

zunnun
zunnun
16 April 2020 2:48 am
Reply to  Sheraton

huh,

Moo ibarat hadi $$$$ hanya utk mendapatkan sokongan sj, tak lebih dari itu.

seperti kanak2, Moo kena lah mengembirakan hadi $$$$ dan penyokong2 nya, dgn lantikan duta khas aka Menteri..

amboi, lagi berseri lebai2 sundal pAs dan keldai2 belaan nya kegembiraan ketua sundal mereka di beri pengiktirafan sedemikian rupa…

…walaupun Moo tahu, hadi $$$$ ni lebih sudu dari kuah nya…

warkah 22hb Mac dah cukup sebagai testimony kebebalan hadi $$$$

Anonymous
Anonymous
15 April 2020 10:30 pm

Dlm pertemuan selama 45 minit itu, TSMY turut menawarkan jawatan pengarah zoo negara kpd bekas menteri elefen fight elefen grass sapper.

Kihkihkih

anonymous
anonymous
15 April 2020 9:59 pm

Apakah mereka mengira, bahwa Kami tidak mendengar rahasia dan bisikan-bisikan mereka? Sebenarnya (Kami mendengar), dan utusan-utusan (malaikat-malaikat) Kami selalu mencatat di sisi mereka.

awas mansuia

Anomios
Anomios
15 April 2020 9:18 pm

Hang pandai shahbudin…jora bara hang semua tau.anuar cerita kat hang ka najib call dia. Ka hang tgk dlm mangkok

John Doe
John Doe
15 April 2020 8:45 pm

Dulu masa Tun PM-7, bakal PM-8 ni selalu bertemu Tun untuk menonjolkan dirinya sebagai bakal PM-8.

Tuan Budin lagi hebat bila beri nama pertemuan tersebut sbg ‘PM-8 bertemu PM-7’.

Sekarang TSMY dah jadi PM-8, dan PM wannabe ini masih mengekalkan kegemarannya untuk bertemu PM hakiki, tapi Tuan Budin pula yang hilang keyakinan kali ni nak tulis pertemuan ini sebagai ‘PM-9 bertemu PM-8’.

Kikikiki…

Anomios
Anomios
15 April 2020 9:17 pm
Reply to  John Doe

Betoi …jora budin ni.semua dia tau.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
15 April 2020 8:44 pm

PN goyang sangat. Mat Sembab perlukan pintu belakang yang baru. Kerajaan Pintu Belakang dan tebuk atap belum habis. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
15 April 2020 8:26 pm

😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷
Mmg ler dahsyat, virus Corona punya serangan
Dkat US sana, pesakit covid19 bergelimpangan
Dlm hati Kejora ini terus dihimpit kebimbangan
Keadaan org yg tercinta, tk tau le apa gerangan
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
Dlm setiap hela nafas diri ini digamit kenangan
Teringat saat msra brsama si dara kesayangan
Rasa sangat sepi diri ini..merindu keseorangan
Apakah diri si dia manja itu..ku kan Kehilangan?
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
15 April 2020 8:27 pm
Reply to  Anonymous

KEHILANGAN – FIRMAN
Karaoke: https://youtu.be/bKKD1DOzEdg

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Ku coba ungkap tabir ini
Kisah antara kau dan aku
Terpisahkan oleh ruang dan waktu
Menyudutkan mu meninggalkan ku

‘Ku merasa telah kehilangan
Cinta mu yang telah lama hilang
Kau pergi jauh karena salah ku
Yang tak pernah menganggap kamu ada

Asmara mengisahkan kita
Mengingatkan ku pada diri mu
Gelora mengingatkan ku
Bahwa cinta mu telah merasuk jantung ku

Sejujurnya (sejujurnya) ‘ku tak bisa
Hidup tanpa ada kamu aku gila
Seandainya (seandainya) kamu bisa
Mengulang kembali lagi cinta kita
Takkan kusia-siakan kamu lagi
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
15 April 2020 5:27 pm

TSMY juga bersetuju mencalonkan bekas pm7 Malaysia sebagai penerima anugerah nobel atas jasa2nya menggulingkan kerajaan PH pada February yg lalu.

Kihkihkih

Anonymous
Anonymous
15 April 2020 5:23 pm

Berita terkini dari putrajaya slps TSMY dikunjungi oleh Anwar Ibrahim semalam.

TSMY dengan berbesar hati telah bersetuju melantik Dato Seri Anwar Ibrahim sebagai Bakal Perdana Menteri Malaysia seumur hidup.

Kihkihkih

Anonymous
Anonymous
15 April 2020 6:25 pm
Reply to  Anonymous

Aku nak jugak.

Aku layak. Takda semburit, takda China Doll.

Anonymous
Anonymous
15 April 2020 5:19 pm

Saya nak ahli sihir zunnun menyanyi ptg ni. Sama2 ya. Penyanyi asal lagu ini ialah bakal pm5/6/7/8/9/10.

Tanya sama Anwar apa sebab goyang
Nanti jawab Anwar PH dah tumbang

Kihkihkih

zunnun
zunnun
15 April 2020 5:49 pm
Reply to  Anonymous

tapi, moral2 “melayu2 islam” kaki tebuk?

malu pulak..

Anonymous
Anonymous
15 April 2020 6:10 pm
Reply to  zunnun

zunnun the lanun kaki kena sodok.

Bang Ali.

zunnun
zunnun
15 April 2020 6:31 pm
Reply to  Anonymous

Huh,

lu dulu geng hali $$$$ sodok sotong meh?

skalang u manyak pandai tebuk atap.

nanti lu sama hali $$$$, mana telok mau pergi.

sana manyak islam, sana itu tuhan alah ada ?

sama tuhan di englang meh ?

Anonymous
Anonymous
15 April 2020 7:55 pm
Reply to  zunnun

Kamu zunnun the lanun menghasut agama Islam. Puccimak lu emak bapak tak bimbing lu masa kecik sebab hari2 kongk.k pagi petang siang malam.

Morshidee
Morshidee
15 April 2020 3:03 pm

“walaupun saya bukan perdana menteri, tapi saya bekerja macam perdana menteri…” Anwar Ibrahim. Tolong bagi air ketum + ubat gegat kpd mangkuk ni.

zunnun
zunnun
15 April 2020 3:39 pm
Reply to  Morshidee

bukan perdana menteri tapi bekerja mcm perdana menteri…

kao tgh mabuk ketum ke?

Anonymous
Anonymous
15 April 2020 4:01 pm
Reply to  Morshidee

Pak Sheikh pakai opis Bang Ali.

zunnun
zunnun
15 April 2020 4:07 pm
Reply to  Anonymous

hadi $$$$ dah ada opis lum?

Anonymous
Anonymous
15 April 2020 7:57 pm
Reply to  zunnun

Kamu ku lum dia selalu mana ada masa masuk opi.

zunnun
zunnun
16 April 2020 5:11 am
Reply to  Anonymous

mcm bini2 hadi $$$$ mengulum juga ke ?

Anonymous
Anonymous
15 April 2020 2:53 pm

Saya nak mintak tolong ahli sihir zunnun sikit. Minta tolong bagi petunjuk duit 90 juta pemberian umno kpd pas tu masuk dlm akaun sapa, atau ada dlm almari rumah sapa. Ahli sihir tersohor takkan tak boleh kesan.

Kihkihkih

zunnun
zunnun
15 April 2020 3:09 pm
Reply to  Anonymous

tapi abodooh kata semua lebai2 pAs bahang duit omNo

duit2 omNo byak datang dari mana?

Q7 pikat bini baru duit terbang dari langkit ke?

guru mursyid pAs, oakai Porsche, Jin Harun din hantar dari AS ke? 🤣

sj tanya

Anonymous
Anonymous
15 April 2020 6:14 pm
Reply to  zunnun

Kalau duit Umno datang dari cukai ternak babi, jual babi, puak zunnun the lanun pun sebat juga.

zunnun
zunnun
15 April 2020 7:10 pm
Reply to  Anonymous

..tapi, labai2 pAs manyak ‘babi buta,’ lali manyak sui meh, lali lendah dali babi meh

Anonymous
Anonymous
15 April 2020 8:00 pm
Reply to  zunnun

Aku tak tahu sebab aku bukan orang PAS. Tapi kamu bunyi orang makan babi.

zunnun
zunnun
15 April 2020 2:41 pm

hadi $$$$, tunggang unta atau naik kereta?

kereta ini kan penjenamaan liberal pembaharuan naiki unta, kuda dan lembu.

kao naik kereta, ilmu yg di liberate oleh siape?

doa2 menjela2 hadi $$%$, lalu buraj bawa ke mari ke sana kao ke?

anonymous
anonymous
15 April 2020 2:55 pm
Reply to  zunnun

Kenyataan dari syaitan laknatullah.

zunnun
zunnun
15 April 2020 3:04 pm
Reply to  anonymous

Jin belaan Ahmad Nisfu ke nih?

Wau bule
Wau bule
15 April 2020 2:41 pm

2 Wrongs do not make 1 Right

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
15 April 2020 2:15 pm

PAK SHEIKH KAN LIBERAL ….TAK KISAH MACAM MANA ASAL DAPAT JADI PM…. DEPAN BELAKANG SEMUA SAPU…..TOK MUDIM DAH CAPAI CITA2 JADI PM 8 JADI BUAT APA NAK KEMBALI KEPADA PH….. Pemulangan wang 1MDB bukti dakwaan PH tidak benar…….. BEKAS Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, pemulang wang milik 1Malaysia Development Berhad (1MDB) membuktikan dakwaan Pakatan Harapan bahawa Jabatan Kehakiman (DoJ) Amerika Syarikat (AS) tidak akan bekerjasama dengan Perikatan Nasional adalah salah. Menurut Najib, perkembangan tersebut juga menyangkal tuduhan PH sebelum ini bahawa kerajaan Perikatan Nasional tidak akan meneruskan usaha untuk mendapat semula semua dana yang dikatakan hilang. “Perkembangan… Read more »

zunnun
zunnun
15 April 2020 3:02 pm

…so najib berjaya mengelak di demonize kerana DOJ kembalikan rampasan scandal 1MDB ?

…kan dia, keluarga dan demon2 nya di sebut bersubahat bersama?

Waktu kapal Equanimity Belayar di Selat Melaka menuju ke Bali, najib dan Khalid Bakar berdian diri ngape?

DOJ dgn kerjasama Jokowi yg menahan nya.

“Melayu2 Islam” omNo dan pAs, berani ke, ketika itu utk menegakan kebenaran?

itu intipati Theater Demon2 bukan cuba mengelak mensucikan dari di cela, konon duit 1MDB di pulangkan dan mendapat pengiktiradan DOJ dgn kerajaan yg ada.

cuba kurang2kan penyundalan dgn posting2 yg tiada mutu nilai nya.

zunnun
zunnun
15 April 2020 1:03 pm

Kebenaran dan Kesucian… a pro log menangkis kepalsuan – fallacy dlm pemujaan agama lebai2 pAs. considerations: betul ke I-S-L-A-M memerlukan parti utk mewakili Nya? betul ke I-S-L-A-M memerukan jemaah utk menyatakan Ujud dan ilmu Nya betul ke I-S-L-A-M memerlukan Manusia utk menyatakan Suhud dan Nur Nya? betul ke ke I-S-L-A-M cara2 peradapan hidup ? betul ke I-S-L-A-M tiada nama yg menyamai nya? pro log #1 bahasa dan ilmu ? deja uv persoalan berkisar kpd antara kedua nya, yg mana yg mendahului ? blh ilmu di nyatakan tanpa bahasa ? blh bahasa di nyatakan tanpa ilmu? seterus nya… blh ilmu majukan… Read more »

ken
ken
15 April 2020 11:40 am

Apa sahaja boleh terjadi dalam politik. PH punyai 93 kerusi. Jadi PH dan Anwar masih relevan. Jika Umno dan PAS tolak bersatu dan TSMY, PH dapat membantu TSMY untuk menubuhkan kerajaan. Lagi pun PN bukan suatu gabungan yang kukuh. Saya pasti PN tidak mempunyai majoriti sekarang jika diadakan undi tidak percaya kepada kerajaan PN. Di sini bantuan Anwar diperlukan.

Jika ini berlaku Mungkin sahaja diadakan Unity Government – politik diketepikan, demi kebaikan negara bagaimana BN ditubuhkan di awal 70an. Kurangkan politik dan tingkatkan ekonomi.

Ingat bahawa ekonomi negara terjejas teruk sekarang.

zunnun
zunnun
15 April 2020 12:18 pm
Reply to  ken

bagus2, tapi..

berani ke, jawatan cabinet di proportionate dgn jumlah parti dgn mp2 mereka…

idealism had been the fore front of human’s endeavors but reality that count.

dlm setiap nihilistic instinct kemanusian, positivism will drive.

ground reality, perjalanan2 yg akan sentiasa berhadapan dgn sifat ‘reductionists’ to compromise.

Predicting Animals and their Predicament, ya ?

we predict a predicate, but are our free will really free?

..to see a common interest ?

Anonymous
Anonymous
15 April 2020 3:56 pm
Reply to  zunnun

What talking one, you?

Where got “idealism had been the fore front of human’s endeavors”? History has been full of wars. And wars never came out of idealism but greed for power and a failure of diplomacy, man.

What “Predicting Animals and their Predicament” you talk one. Talk simple English lah, Mister. No need bombastic words meh.

zunnun
zunnun
15 April 2020 4:05 pm
Reply to  Anonymous

Wat understand you have.

so your greed and power is not reality. Are you shiting man?

Anonymous
Anonymous
15 April 2020 4:20 pm
Reply to  zunnun

Are you talk cokk? Careful, you might eat it next.

Or you eat “shiting”?

zunnun
zunnun
15 April 2020 4:32 pm
Reply to  Anonymous

Or you’ve cocking while talking.

stop the pamper, learn to urinate standing instead of running.

reality no understand, you predicament since. Crying baby

Anonymous
Anonymous
15 April 2020 6:33 pm
Reply to  zunnun

Don’t be exhibitionist. Don’t make figures with your urine while urinating.

Talking like a small boy.

zunnun
zunnun
15 April 2020 7:15 pm
Reply to  Anonymous

don’t be an introvert meh, simple reality no understand, how to talk

go cry to mama, hug like a baby.

mom asked why?

zunnun called me predicting animal

Mom, I’m not animal right. yes son, animal don’t understang reality.

Anonymous
Anonymous
15 April 2020 8:05 pm
Reply to  zunnun

You zunnun the lanun talk like a gangster, should be banged like one.

But lucky you, in blogs, you get banged only verbally.

Otherwise, Bang Ali.

zunnun
zunnun
16 April 2020 2:40 am
Reply to  Anonymous

Anoy #1 : ..small boy

Anoy #2 : …the lanun

zunnun : animal2 predicting their predicament

zunnun
zunnun
15 April 2020 10:50 am

Anwar ? Anwar ! Anwar .

dgn 93 MPs bersama nya, siape kata, Anwar tidak relevant.

..yg lain, di pegang oleh melayu2 omNo, pAs, ppbm dan ppb,

bahasa antara politikus2 berbeza dgn tikus2 jalanan, lirik yg mereka terjemahkan, rakyat bergoyong2 dgn irama nya.

RM 800 mak kyiah perolehi, akan habis memjelang Mei, mak kyiah nak cakau mana pula lepas itu?

wave of decent akan mula mentajalikan diri, kerajaan Moo yg lari ke mana lepas nih?

lebai2 sundal pAs, faham ke semua ini, atau asyik bercanda sesama sendiri, membahagi2 kan ghadimah yg di rampas ketika ini?

Anonymous
Anonymous
15 April 2020 11:53 am
Reply to  zunnun

zunnun the lanun ini orang PKR ker? Penyokong Pak Sheikh ker? Bunyi mcm DAP, selalu tibai PAS. Tapi jenis dia nih kot dulang dua muka. Yang satu muka untuk isi sampah.

Anonymous
Anonymous
15 April 2020 11:59 am
Reply to  zunnun

“93 MPs bersama nya” –

Siapa kata? Ada ikrar sokong dan hitung ker? Kot anggar2 kera saja.

Cakap berdentam dentum. Bahasa tinggi, kononnya.

“wave of decent akan mula mentajalikan diri” – entah apakemaknanye, main bantai saja. Tak gitu tak di gelar zunnun the lanun.