ZAHID HAMIDI, NAJIB BAKAL DAPAT GLC MANA?

Susulan kenyataan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Takiyuddin Hassan yang memberi jaminan semua Ahli Parlimen penyokong kerajaan yang tidak dilantik menteri dan timbalan menteri akan diberikan jawatan pengerusi GLC, ramai yang tertanya-tanya tentang kedudukan Ahli Parlimen UMNO yang masih ada kes mahkamah.

Ahli Parlimen UMNO yang berdepan perbicaraan di mahkamah ialah Presiden UMNO, Zahid Hamidi; bekas Perdana Menteri, Najib Razak; Setiausaha Agung UMNO, Ahmad Maslan; bekas Menteri Wilayah Persekutuan, Tengku Adnan Tengku Mansor dan Pengerusi UMNO Sabah, Bung Mokhtar Radin.

Apakah mereka ini akan diberikan jawatan pengerusi di mana-mana GLC?

Kalau diberikan, misalnya Zahid Hamidi dan Najib Razak, tentulah bukan calang-calang GLC yang akan diserahkan, sesuai dengan kedudukan kedua-duanya sebagai Presiden UMNO dan bekas Perdana Menteri.

Atau mereka akan dipinggirkan selagi kes mahkamah tidak selesai?

Kalau dipinggirkan, tidak takutkan Muhyiddin Yassin dengan kemungkinan tidak cukup sokongan apabila ada usul undi tidak percaya dikemukakan kepadanya di Parlimen nanti?

Sebagaimana yang kita tahu, semua Ahli Parlimen UMNO yang dituduh itu menyifatkan dakwaan terhadap mereka adalah bersifat politik, malah mereka juga tetap berpegang kepada prinsip seseorang itu tidak bersalah selagi tidak dibuktikan bersalah di mahkamah.

Apa perasaan mereka jika terus dipinggirkan, sedangkan semua Ahli Parlimen penyokong kerajaan lain masing-masing ada jawatan dalam GLC?

Serba salahkah Muhyiddin? (ShahbudinHusin 13/04/2020)

Kongsikan artikel ini
Updated: 13 April 2020 — 10:17 pm

64
Leave a Reply

avatar
14 Comment authors
Othman!! AhmadAlithirAnonymouszunnunOthman Ahmad Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Alithir
Guest
Alithir

TERDAPAT TIGA CIRI ORANG MUNAFIQ 1. Bila dibicara selalu bohong. Tak tahu, tak ingat. Tapi 24 jam dalam Facebook boleh pulak ingat fakta zaman purba. Mula mula kata tak kenal Jho Lo. Lepas kena kantoi kata Jho Lo khianati kepercayaan dia. Orang seperti ini tidak bisa dipercayai dalam setiap perkataan yang diucapkannya. Bisa jadi apa yang dibicarakan tidak sesuai dengan hatinya. 2. Bila berjanji, tidak ditepati. Bersabda kepada masyarakat bahawa tidak membayar cukai adalah satu pengkhianatan. Sementara dia anak bini tak pernah bayar cukai bertahun tahun. Orang munafik sulit untuk dipercayai perkataan dan perbuatannya 3. Bila diberi kepercayaan urus tadbir… Read more »

Othman!! Ahmad
Guest
Othman!! Ahmad

DOJ Amerika terang2 ada sebut penglibatan MO1, isterinya, anak tirinya serta Jho Low. Siapa yg ada hubungan intim dgn mereka jika bukan Najib. Lagipun…PM Najib, Menteri Kewangan Najib & orang paling berkuasa 1mdb, juga Najib.

Logikkah MO1 itu YDPA seperti yg diautakan oleh sebahgian pemimpin2 UMNO dan penyokong2 tegarnya…….???

Othman!! Ahmad
Guest
Othman!! Ahmad

Bolehkah kita pakai cakap Najib yg dah berkeadaan tahap desperado….??

Dialah punca masaalah negara tak pasal2 menanggung beban hutang RM42 bilyon + binga riba; dan duit itu tak masuk pun ke perbendaharaan negara, sebaliknya disalurkan kpd Jho Low, Reza Aziz untuk berjoli katak, nyopping-sakan; dan hanya RM2.6 bilyon balik ke Malsysia. Itu pun, landingnya di rumah Kediaman Rosmah & Najib.

Othman!! Ahmad
Guest
Othman!! Ahmad

Anda mungkin dah luoa, tapi saya tak mudah lupa KERAjaan BN-Umno ‘Kapal Selam Tak Boleh Selam’ yg diterajui oleh FLOP (First Lady Of Penyamun) & Pahlawan Bogus yg tidak berkredibiliti, tak ada jati diri, takot bini & kuasa2 asing hingga… – Pulau Batu Putih hilang dirampas negara sekecil Singapura. – Sabah dicerobohi dgn mudah oleh pejuang2 Sulu hanya dgn senjata ringan & bot pancung dek kealpaan KERAjaan BN & kelemahan sistem pertahanan negara ketika itu -MEMALUKAN..!! – 1 pesawat MAS dgn kru + penumpang2 hilang ghaib. – 1 lagi pesawat MAS dgn kru serta penumpang ditembak jatuh. – Tanah KTM… Read more »

anonymous
Guest
anonymous

Hai wak suman tempe, tak surut lagi gila iseng kau. Aku tahulah kau jd gila iseng slps atok tersilap strategy letak jawatan PM. Mmg kau benci Nuar, tapi padan dgn muka tua dan hodoh kau tu.
Sekarang kau dah jd pembangkang yg bodoh tanpa apa-apa. Cuma kau ada telor tembelang je 2 bijik. Harap kau jgn baling kpd atok sbb dia pun ada telor tembelang mcm kau jugak.

Hahaha hihihi hohoho suman biawak.

Anonymous
Guest
Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Ki ki kik..Suman maknyah cuba nak buat lawak
Tapi cuma sampah sarap yg si sewel ini bawak
Tk pasal2 dia dapat malu, ini bingai punya Wak
anon 2:39 dh panggil dekat dia..Suman biawak
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Apa lagi yg kau merepek meraban nih…?? Mana buktinya konon kau dah 3X berada di Dtrn Merdeka, Kejora – mana buktinya, mana..mana..mana, haaaaaaaaa……??

Othman!! Ahmad
Guest
Othman!! Ahmad

Muhyiddin dipecat kerana dosa persoal 1MDB Bekas KSM TS Dr Ali Hamsa berkata TSMY yang merupakan Menteri Dalam Negeri ketika itu telah lantang bersuara di dalam kabinet sebelum beliau dipecat. “Apabila duduk dalam mesyuarat kabinet, kami dapat lihat ada perbalahan, kebanyakannya dari satu pihak sahaja, TSMY yg membangkitkan banyak persoalanan dalam kabinet, kami tahu ada sesuatu yang dibangkitkan,” katanya. Ditanya reaksi tertuduh terhadap semua soalan yang dibangkitkan oleh TSMY, saksi itu berkata Najib kelihatan tenang semasa mesyuarat kabinet dan ada sesetengah soalan dijawabnya, dan sesetengahnya dijawab oleh menteri kewangan kedua. Ditanya apa terjadi kepada TSMY selepas beliau bertanya semua soalan-soalan… Read more »

Othman!! Ahmad
Guest
Othman!! Ahmad

Sambungan… Najib didakwa melakukan kesalahan berkenaan di Kompleks Jabatan Perdana Menteri, Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan, Putrajaya, antara 22 Feb 2016 dan 26 Feb 2016. Pertuduhan dibuat mengikut Seksyen 23(1) Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia 2009 yang boleh dihukum mengikut Seksyen 24(1) akta sama, yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 20 tahun dan denda minimum lima kali ganda jumlah atau nilai suapan, yang menjadi hal perkara kesalahan itu jika suapan dapat dinilai atau berbentuk wang atau RM10,000, mengikut mana-mana yang lebih tinggi, jika sabit kesalahan. Arul Kanda pula didakwa bersubahat dengan Najib, meminda laporan itu, bagi melindungi bekas perdana menteri itu daripada… Read more »

Othman!! Ahmad
Guest
Othman!! Ahmad

Sedangkan ikan pun simpan duit di river bank, kata National Geography.

FLOP & Pahlawan Bogus simpan duit & harta samunan berbilyon-bilyon dalam rumah nie, aper kejadah…..??

Adoi adoi adoi
Kan dah kantoi..ķantoi..kantoi…!!

Padan muka.

Othman!! Ahmad
Guest
Othman!! Ahmad

APAKAH UMNO MASIH RELEVEN….??

UMNO (United Malay National Organization) aka PERKEMBAR (Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu) lahir pd Mei 1946.

UMNO buat pertama kali kalah dalam sejarah tersungkur hilang kuasa pd PRU14 pd Mei, 2018 di bawah PM6 Najib gara2 rasuah berleluasa, songlap, pecah amanah dan campurtangan FLOP (First Lady Of Penyamun).

Ekoran dari kekalahan yg memalukan, UMNO kini lebih kenali sebagai “United Macai2 Najib Organization” aka “Persetubuhan Kebangsatan Melayu Baruah”.
BN – Barisan Nasional turut bertukar wajah menjelma jadi
Borosmah Najib.

Imej BN, UMNO, Najib & FLOP amat tercalar teruk di mata dunia kini menanggung aib tak terbandingkan & diperkatakan orang seantero dunia sepanjang zaman.

Othman!! Ahmad
Guest
Othman!! Ahmad

INI DIA SUMBER RASMI YG TERPAPAR DI MEDIA2 UTAMA DAN STESYEN2 TV – NAJIB TAKUT BINI. BERITA MALAYSIA “You are the Prime Minister, you should take charge …, tengking Rosmah memberi arahan kpd Najib”. Astro Awani | Diterbitkan pada Januari 08, 2020 17:03 MYT PUTRAJAYA: Berikut adalah transkrip perbualan antara bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor berdasarkan rakaman perbualan yang didedahkan oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM). ROSMAH: Hi. Apa cerita? Can i advise u? Can i advise u something? (jerit). NAJIB: Ya… ya… okey… anything? ROSMAH: You still don’t listen to… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Nuwar…..??

No..no..no…….even his only son (Ehsan Anwar) is now living in exile feeling too ashamed due to Anwar’s misdeed & homosexuality.

Othman!! Ahmad
Guest
Othman!! Ahmad

Catatan sejarah…..

1, Bukankah DAP Kapal Sink orang pertama yg menggegarkan pecah tembelang di parlimen ‘Rear’ Admiral PAK Sheikh harus bertaubat dari seks luar tarbiee…??

2, Bukankah PAN Mat Sabu yg bijaklaksana telah menganugerahkan gelaran “Al Juburi” kpd ‘Rear’ Admiral Pak Sheikh….??

Dah lupa ker kita semua…….??

Anonymous
Guest
Anonymous

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
Kesian benar Suman maknyah mulut tempayan
Dia ibarat mcm kepala dah ditimpa buah durian
Sejak jadi pmbngkang sakan betul dia meroyan
Membebel meraban tk ubahnya nenek kebayan
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

zunnun
Member
zunnun

..so morality is the high ground, instead of truth. King David, too obsessed seeing A Wife of Another, he then sent her husband, to a battle field. Death befallen onto him, and in condolence, David seized the opportunity, married her. Is this Moral or Truth? Daud, rasakan sedemikan utk nyatakan kebenaran atau moral kepribadian nya? seperti juga Abraham, Ibrahim, berdalih Sara itu adik nya depan Maharaja Mesir, lalu si Raja menyimpan nya… tapi, melepaskan nya, setelah bermimpi2 buruk menghantui si Raja maka sara di hadiahkan Harja oleh si Raja, dan mereka blk ke Ibrahim. masih menaruh kesangsian bila anak di… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Suman maknyah masih lagi nk berlagak takbur
Bapok ni tk sedar ker yg kjaan PH dah terkubur
Apasal hal..PN pula yg dia nak gembar-gembur
Agaknya dgn Bg Non, dia dah kena cucuk jubur
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Tukang sihir zunnun, mana pembantu kau NbR menghilang? Atau hari ni giliran dia pulak beratur kat ATM ambil BPN. Semalam kau dah beratur kan? Senyap2 je pi cucuk.

Kihkihkih

Othman!! Ahmad
Guest
Othman!! Ahmad

BERITA TERKINI…..!!

Banyak Mesin ATM telah melarikan diri tak tahan dicucuk bertubi-bertubi tiap hari kebelakangan ini.

Apakah Sdra Budin tak ambil pengajaran…..??

Anonymous
Guest
Anonymous

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
Kesian betul dgn si maknyah Suman kongkang
Meroyan habis bapok ni, sejak PH terkangkang
Asyik membebel sejak dia kini jdi pmbangkang
Agaknya, Bg Non dah cucuk, dia pnya belakang
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Othman!! Ahmad
Guest
Othman!! Ahmad

Apa lagi yg kau merepek meraban nih…?? Mana buktinya konon kau dah 3X berada di Dtrn Merdeka, Kejora – mana buktinya, mana..mana..mana, haaaaaaaaa……??

Anonymous
Guest
Anonymous

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
Kesian benar Suman maknyah mulut tempayan
Dia ibarat mcm kepala dah ditimpa buah durian
Sejak jadi pmbngkang sakan betul dia meroyan
Membebel meraban tk ubahnya nenek kebayan
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

zunnun
Member
zunnun

dah tukar penjenamaan dari MVA ke Anoy?

Jin + Lord Shit bersama juga ke?

Anonymous
Guest
Anonymous

BERITA»Nasional Sabtu, 11 April 2020 | 3:18pm COVID-19: Pelajar Malaysia luar negara diminta kekal di sana [email protected] KUALA LUMPUR: Pelajar Malaysia di luar negara dinasihatkan supaya terus berada di kediaman masing-masing di negara berkenaan dan tidak perlu pulang ke tanah air. Menteri Kanan (Keselamatan), Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, pada masa ini, kerajaan melalui Kementerian Luar mengutamakan rakyat Malaysia yang terkandas di luar negara untuk urusan balik ke negara ini. “Nasihat kerajaan masih sama kepada semua pelajar di luar negara untuk tidak membenarkan mereka pulang, lebih baik tinggal di kediaman masing-masing (di sana),” katanya dalam sidang media harian pelaksanaan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷
Mmg lah dahsyat, Virus Corona, punya angkara
Kesian sungguh student Mlysia kat luar negara
Tak dpt nak pulang utk bertemu sanak saudara
Moga Allah sentiasa lindungi & pelihara si dara
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Subhanallahi walhamdulillahi wala ilaha illallah
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷
Mmg le virus Corona bnyak membawa malang
Si dia, terpaksa berada di US, tk dpt nak pulang
Resah dan gundah dlm hati ini bukan kepalang
Mana tahu klau bunga cinta kmbang terhalang
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

KEMBANG TERHALANG – GAMMA
Karaoke: https://youtu.be/AAuCLfC2FhM

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Rindu tenggelam
Berselubung pilu
Bunga-bunga cinta
Kembang terhalang
Kemarau menghampiri
Mungkinkah dia
Merawat lara
Ditinggalkan pergi
Untuk selamanya
Bagai diriku jua

Anonymous
Guest
Anonymous

CHORUS:

Dalam rindu
Membuai derita
Dipenghujung alam cinta
Mungkin ada
Penawar rahsia
Walau hanya sedetik saja
Kita sama
Rantai jiwa
Diolokkan cinta
Di sini aku
Tetap merindu
Inginku membelai
Kuntuman impian
Untuk harumi jiwa
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

Satu cara lg zunnun tukang sihir nak cari pendapatan ialah dgn bergabung dgn ahli sihir yg lebih senior dari DAP, iaitu MP jelutong.

Kihkihkih

Anonymous
Guest
Anonymous

Seorang MP PH masa berkuasa dulu pernah berkata,.. “kalau saya Tuhan…”
Baik tukang sihir zunnun pegi mintak kerja dgn dia ni, dia ni ada cita2 nak jd tuhan, kot-kot zunnun tukang sihir PH boleh bantu…

Kihkihkih

zunnun
Member
zunnun

..tapi tukang sihir2 hadi $$$$ di memali, sihir tak menjadi terpaksa usung parang dan kapak pula ke?

..tapi, tukang2 sihir2 hadi $$$$, doa menjela2 sj ke, sedangkan tukang2 sihir liberal sana sini dgn sop2 pengawalan, tekno dan penyedikian

zunnun
Member
zunnun

penyambungan pencerah ‘islam’ yg di anuti oleh hadi $$$$, pAs dan ‘islam’ penjenamaan mereka. (1-4) taksub, blind-believing, mem-babi-buta dlm kepercayaan, telah lama menjadi seteru kpd manusia utk menyatakan kemanusian hingga tamaddun menghadapi kekakuan im-passes yg sebati dlm kepercayaan2 mereka. amanat sundal nya, “suku islam suku politik tak perlu masuk hindu, jatuh kapir” di jadikan modal utk menyelamatkan “melayu2 islam” dari bencara liberal, freemason dan communist.. perlu ke, tuhan murka bila adam makan kuldi tersebut? sbb politik tuhan di cemari ? sbb tuhan tidak mengetahui? atau, kecacatan yg menulis utk di buku2kan ke? hingga, tuhan pun mecarut2 juga ke? maka, segala… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Menyanggah fitnah ahli freemason, 1 tindakan yg berani n tepat.
Patutnya, sanggah sama fitnah sodomi 1.0.
jangan hanya suruh baca sbb tak ramai yg suka membaca.
Brape ramai yg percaya anwar ahli freemason?
Brape ramai yg percaya anwar peliwat?
dan apa kesannya?
Prioriti tak kena pada aku atau
mmg atok yg masih pegang dan tarik tali?
PH tak betul.
PN tak betul.
Kot2la nak beralih dari berpm kpd berpresiden?

zunnun
Member
zunnun

tapi hadi $$$$, sanggup beri pencerahan amanat nya ke lagi? utk membuktikan, majlis fatwa salah ?

moral anwar atau perundangan hadi $$$$?

Anonymous
Guest
Anonymous

Harap zunnun ahli sihir PH dapat buat sesuatu supaya kapten yg sumbat gol sendiri buat SD mengatakan dia dikontrol oleh najib supaya sumbat gol sendiri.

Kihkihkih

Anonymous
Guest
Anonymous

Hari ni aku nak bagi up sikit si zunnun. Mulai hari aku nak naikkan pangkat zunnun drp bomoh kepada ahli sihir PH.

Kihkihkih

zunnun
Member
zunnun

up sikit dgn ke-AKU-an sekali ke?

tentu blh, kan itu ‘penting.’

zunnun tunggu sj

zunnun
Member
zunnun

Jin dan Lord Shit, cepat di bawa angin ke sini…

ngape tak teruskan bisik kan di sini pula, kerana yg di sana kena perli ke?

ahli sihir hadi $$$$, ke sana ke mari, asyik bawa sudu sj ke?

justice4all
Member
justice4all

Macam ni kah wajah PN, sebuah kerajaan yang dilaung2kan sebagai kerajaan Melayu Islam???. Amat meloyakan… ada ke main sumbat jer MP2 untuk jawatan penting di GLC???. Nampak jelas PN ni kerajaan Pelempias Nafsu… hanya menang perang atas nasib jer, tapi masing2 berebut harta rampasan malah pimpinan atasan pun ikut ajar bagi galakan agihan ghanimah. Huduh amat. Meloyakan. Memalukan bangsa dan Islam saja. Jelas amat betapa serakahnya puak2 ni, macam kaum yg sekian lama kebuluran dan baru mendapat makanan. Lebai serban bukan main besar, mulut tak henti wirid tentang dosa pahala tapi segalanya auta, slogan tong kosong saja. Agama dijaja semaunya.… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Aku nak jawab sikit

1. Mmg pn akan pastikan sekurang2nya 112 org MP dlm tangan supaya undi tak percaya yg PH bakal lakukan dapat taik.
2. Mmg betul pn dpt kuasa tanpa susah payah sbb PH bodoh bahlol tak bertebing
3. MP melayu islam dlm PH lebih memalukan, lebih teruk dari org gila berbogel kat tempat awam.
4. Padan muka hang & ph

Kihkihkih

Goh
Guest
Goh

Biar cara tu haram hukumnya asal buleh je katenyer….

jigit
Member
jigit

Lantik la sapa pun, aku sudah tak peduli
Najib, Zahid, Ku Nan atau Ku Li
Atau si lebai pekak, buta atau pun tuli
Manusia berpegang pada janji, lembu pada tali

Usah la di risau jawatan Najib atau Zahid Hamidi
Duit depa banyak berkotak- kotak berbaldi baldi
Kalau pengurusi GLC Muyidin tak bagi jadi
Di Sg Buluh atau Kajang mereka akan bersemadi

zunnun
Member
zunnun

tapi, bagi “Melayu Islam,” najib, zahid dan hadi $$$$, idola mereka…

John Doe
Guest
John Doe

Terbaik bro Jigit.

Takiyuddin ni sapa? PM-8 ka? Kikiki..

Semasa Tun jadi PM, kata-kata pemimpin DAP dispin seolah-olah ia kata-kata Tun sendiri.

Kini di zaman TSMY, kata-kata pemimpin PAS pulak dispin seolah-olah ia keluar dari mulut PM-8 sendiri.

Desperate. Kikikiki..

anonymous
Guest
anonymous

Bila PH tersembam, barulah kita tahu bhw zunnun lanun ni bawak ajaran sesat.

Nordin Abd Rahman
Guest
Nordin Abd Rahman

Apa lah yang hendak dibanggakan kemenangan yang diperolehi secara putar belit. Hanya penyamun yang berbangga dengan hasil rompakan mereka, kerana penyamun adalah insan yang tiada berakhlak tiada beretika…..

Anonymous
Guest
Anonymous

Sejarah menunjukkan bahawa celaka British dok putar belit Melayu sejak Perjanjian Pangkor 1874 dimana depa mula merintah Malaya. Dan Raffles putar belit Melayu dapat perintah Singapore 1815. Penang juga, sebelum itu.

Boleh hantam penyamun zaman sekarang tapi jangan lupa bedal pemutar belit Bretes dll.

Anonymous
Guest
Anonymous

Takda blog pos pasal itu, takpa. Selitkan hantaman penjajah Bretes itu di sana sini.

zunnun
Member
zunnun

..hingga “Melayu2 Islam” bangkit utk menjenamakan kembali dgn Fahaman Totalitarian Bangsa + Theocratic Agama ?

salah bretes lagi ke?

Yg berduyun2 ke Britain, kini pandai omputih serba serbi mereka…

atau berduyun2 ke Mesir, Jordan, Saudi, utk mencari “islam” yg perlu di bangkitkan?

selama ini, Alam Sekeliling Runtuh ke, sbb “islam” dah lama tidur?

zunnun
Member
zunnun

atau sesat yg dah di amalkan, takut utk di perbaharui?

sejak bila, cinta tidak dlm ketakutan?

hinggakan, kekasih yg di cintai, takut di lepaskan…

betul ke kekasih, atau lebih mengasihi nilai2 diri utk di kasihi

anonymous
Guest
anonymous

Tak pernah berlaku dlm sejarah, pembangkang dihentam teruk oleh rakyat sebegini rupa. Itulah hasil drp yg kerajaan PH dpt drpd e-wallet 30.00 drp menteri kewayangan kerajaan PH.

zunnun
Member
zunnun

e-wallet ni, ehsan atau galakan?

utk meneruskan kebebalan atau menukar cara pengunaan?

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KERJA PHD4PIG ADA KAN BENDA TAK ADA……TUDUH TAK TENTU PASAL……… Suka mengumpat? Enam kategori diharuskan Islam…….. Menyentuh tentang kezaliman Meminta tolong menghentikan kemungkaran Meminta fatwa Takut dari keburukan Menunjuk-nunjuk perbuatan fasiq Mengumpat diharuskan agama tetapi perlu mengikut tujuan tertentu, menurut Azhar Idrus. Menjawab persoalan warga maya tentang hukum mengumpat, Azhar merujuk pandangan Syeikh Ibnu Hajar Al-Haithami yang menyebut enam pengecualian yang dibenar syarak. Menyentuh tentang kezaliman, katanya perbuatan mengadukan hal jenayah kepada pihak polis menjadi kemestian untuk membantu menyelesaikan masalah dan ia tidak dikatakan sebagai mengumpat. Kedua berkenaan meminta tolong menghentikan kemungkaran, iaitu menceritakan hal maksiat seseorang kepada seseorang yang… Read more »

zunnun
Member
zunnun

“islam” ala hadi $$$$ yg perlu di bangkitkan atau Islam Yg dah Tersergam Hidup Menghidupkan.

Saujana Langit
Guest
Saujana Langit

Tuan Penulis, mereka kini memendam rasa kerana belum sampai waktu untuk menguasai sepenuhnya. Tebuk atap adalah sekadar buat sementara. PRU 15 akan menentukan sama ada mereka masih kekal di bawah naungan bekas tebuk atap atau bina bumbung sendiri.

Jika PH mengemudi kembali selepas persidangan parlimen..apakah bantuan rakyat diteruskan atau ditarik balik atau sekadar RM30 sahaja yang telah diberikan sebelum ini.

zunnun
Member
zunnun

SP yg di Kemukakan oleh Kerajaan Moo, perlu mendapat kelulusan, seperti tertera dlm Fasa 101, Perlembagaan.

Jika PH berjaya kemukakan Usul tidak percaya dgn kerajaan pimpinan Moo, dan berjaya…

maka ujud 2 Senario

(1) Pembentukan Kerajaan Baru + Lantikan Speaker + Timb2
(2) Panggil Sidang Parliment bahas dan Lulus SP2 yg ada.

Perlu di ingati, SP2 ini, dgn sendiri nya, di ganti dgn Belanjawan 2021, yg perlu di bentangkan selewat2 nya Nov 2020 utk mendapatkan kelulusan Parlimen dan Menjelaskan kpd Senate.

..tapi, perkara sedemikian amat remote.

Anonymous
Guest
Anonymous

Amat remote pun nak cerita jugak? Apa tujuan? Nak tunjuk pandai?

zunnun the lanun. Panggil Kerajaan Moo. KEPALA BAPAK KAU.

(TK Najib yang popularkan kata2 itu. Untuk dia ada kata2 lain aku pulak yang rekakan).

zunnun
Member
zunnun

masih kencing berlari lagi ke? kecian

Anonymous2
Guest
Anonymous2

30.00 je dpt, itu pun terketar-ketar tangan nak bagi mcm orang kena penyakit parkinson.

zunnun
Member
zunnun

e-wallet dah jadi parkinson utk yg asyik mencari duit ehsan

e-wallet dah jadi permulaan utk yg mencari pembaharuan..

parkinson, masih mengunakan phone awam lagi takut nak mengunakan phone bimbit ke?

zunnun
Member
zunnun

..tapi, bagus juga jika kemua 112 mp2 yg mendukung Kerajaan Moo ala tebuk atap penjenamaan belakang mati…

di beri jawatan2 dlm glc2, kehancuran kerajaan Moo cepat retak akhir nya…

Ngape?

akan sentiasa berlaku perbalahan dlm mereka2 berebut2 mengejar Ghadimah2

mp2 pAs, mula segan2, tapi kelak tak jadi kebiasaan…

“No Pitih No Religion.”

Anonymous
Guest
Anonymous

zunnun the lanun bukan Melayu, orang DAP, musuh tradisi dgn PAS.

Cakap tak guna KEPALA HOTAK DIA, keturunan KEPALA BAPAK DIA.

Macam lah takda perbalahan, berebut itu ini antara depa.

Bagi puak depa, “No Pitih, No Country” – merempat hijrah ke negara lain incl Canada. Loyalty tarak langsong.

zunnun
Member
zunnun

takiyudin dgn logik lawak nya, sikit di twist oleh budin, hancur berkecai.

Takiyudin nih peguam pakar cerai berai rumah tangga ke?

lagi haru kedua2 pihak, jika takiyudin menjenamakan alasan2 sedemikian 🤣

al-Boodin
Guest
al-Boodin

Tak payahlah susah2 nak ambil tahu pasal hal dlm kain orang Budin ooi. Ikut depa lah, depa dah berkuasa jd kerajaan. Habis kita ni mcmana Budi ooi.. Jd kerajaan pun 22 bulan je, pencen tak dapat, malu je yg dapat.
Mangkaq betoi laa, nak keja apa sekarang ni Budin ooi. Mampuih la lagu nii…