REEZAL MERICAN TAK DISENANGI KERANA DIBERI SAMPAI TIGA JAWATAN

UMNO Pulau Pinang kini dikatakan sedang diselubungi perasaan tidak puas hati terhadap Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin berikutan pemberian jawatan yang terlalu banyak kepada Reezal Merican Naina Merican.

Selain dilantik sebagai Menteri Belia dan Sukan, Muhyiddin juga telah memberi Reezal Merican dua jawatan lain baru-baru ini iaitu:-

1. Pengerusi Majlis Tindakan Persekutuan Pulau Pinang dan;

2. Pengerusi Majlis Pembangunan Bumiputera Pulau Pinang.

Sehubungan itu, ramai pemimpin UMNO Pulau Pinang berasa tidak setuju dengan tindakan Muhyiddin itu lantaran berasakan sepatutnya salah satu jawatan itu diberikan kepada pemimpin UMNO yang lain, khususnya Musa Sheikh Fadzir yang merupakan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Pulau Pinang.

Sebagai Pengerusi UMNO Pulau Pinang, dirasakan jawatan Pengerusi Majlis Pembangunan Bumiputera Pulau Pinang lebih sesuai disandang oleh Musa berbanding Reezal Merican yang cuma hanya berjawatan AJK UMNO negeri itu.

Mereka juga merasakan tiada kewajaran untuk Reezal Merican “tapau” ketiga-tiga jawatan itu sekaligus kerana ia mungkin menyebabkan ketidakmampuannya memberi tumpuan yang seimbang.

Lagi pula, tambah mereka, tugas sebagai menteri sudah cukup membuatkan Reezal Merican sibuk dengan urusan kementeriannya dan memungkinkan dua jawatan lain yang dipegangnya itu akhirnya kurang diberi perhatian.

Jika itu berlaku, yang rugi akhirnya ialah rakyat Pulau Pinang juga, terutama kaum Bumiputeranya yang masih ketinggalan ketika ini.

Sehubungan itu, mereka mahu Muhyiddin melihat kembali lantikan terhadap Reezal Merican itu serta berlaku adil kepada UMNO yang menyumbang banyak kerusi sehingga tertubuhnya kerajaan PN.

Dalam masa yang sama, geng Azmin Ali yang berada dalam Bersatu juga tidak senang dengan keputusan Muhyiddin memberi dua jawatan tersebut kepada Reezal Merican.

Atas alasan Reezal Merican mungkin lebih sibuk dengan tugasnya sebagai menteri penuh, mereka menuntut agar Mansor Othman, Timbalan Menteri Pengajian Tinggi merangkap Ahli Parlimen Nibong Tebal diberikan salah satu jawatan tersebut.

Kenapa mesti kedua-dua jawatan diberikan kepada Reezal Merican?bantah kumpulan Azmin.

Bukankah kedudukan parti-parti dalam PN adalah berkongsi kuasa? tambah mereka lagi.

Sebagaimana UMNO turut berasa hairan, geng Azmin juga tertanya-tanya tentang pertimbangan yang diguna Muhyiddin sehingga kedua-dua jawatan itu diberikan kepada Reezal Merican.

Apakah istimewanya Ahli Parlimen Kepala Batas itu, sedangkan hierakinya dalam UMNO Pulau Pinang cuma AJK Perhubungan Negeri, selain kedudukannya sebagai wakil rakyat dan anggota pentadbiran kerajaan juga dikira masih baru?

Jika begini cara Muhyiddin berbahagi harta rampasan perang sesama sendiri dalam kerajaan tebuk atap yang dipimpinnya, kedua-dua kelompok itu melontarkan pertanyaan – mampukah PN ini bertahan lebih lama, tidak berantakan di pertengahan jalan serta terus mendapat sokongan rakyat? (ShahbudinHusin 12/04/2020)

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 12 April 2020 — 10:10 pm
Subscribe
Notify of
guest
118 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
13 April 2020 2:01 pm

MELAYU MUDAH LUPA SiAPA YG MULA2 CUBA KERAJAAN PINTU BELAKANG Dah lupakah kita Peristiwa 16 September 2008 di mana Anwar Ibrahim berkelentong keliling kampong cuba menggulingkan kerajaan BN-Umno di bawah pentadbiran Tun Abdullah Ahmad Badawi. Anwar Ibrahim berkata konon kerajaan baru akan dibentuk pada 16 September 2008 sempena tarikh Sabah dan Sarawak merdeka melalui Malaysia. Ketika itu, menurut Anwar, Pakatan Rakyat menguasai 82 dari 222 kerusi parlimen di Dewan Rakyat. Majoriti 2/3 Barisan Nasional di parlimen dapat dikurangkan dan 30 ahli parlimen didakwa bersedia melompat parti pada tarikh keramat itu . Anwar Ibrahim terus bercakap tentang kerajaan dalam penantian, ternyata… Read more »

Anonymous
Anonymous
13 April 2020 1:00 pm

Tak dapat naik muka zunnun the lanun @ Geng Najib yang asik menjilat Najib mengguna berbagai nama.

Akan terus dibalun, ditibai dan dibantai tiap kali dia masuk sini.

zunnun
zunnun
13 April 2020 1:29 pm
Reply to  Anonymous

Huh? mcm di gigit pussy cat ke? 🤣

Anonymous
Anonymous
13 April 2020 1:00 pm

Bomoh zunnun, elok kau suruh kapten kau tu mintak maaf kpd semua penyokong kerana telah menjaringkan gol sendiri dan menyebabkan ramai kawan2 kau hilang kerja termasuk kau bomoh pasukan.
Terima kasih kerana beri kemenangan percuma kpd kami.

Kihkihkih

Anonymous
Anonymous
13 April 2020 12:57 pm

Bomoh zunnun tak tidur drp pagi semalam. Kita fahamlah dia dah hilang kerja, terpaksa buat OT. Pg tadi beratur kat ATM, ingatkan dan surut sikit gila babi bila dpt duit BPN, rupanya tak surut lagi. Nak buat mcmana lg, bior aje ler…

Kihkihkih

Anonymous
Anonymous
13 April 2020 12:52 pm

Kpd NbR
Setahu aku DAP je yg bela anjing. Kami dipihak kerajaan dah tak perlu kpd anjing2 ni semua.
Bila DAP dah jd pembangkang, kaulah yg jd anjingnya. MP DAP dduk senyap dlm rumah sejak jd pembangkang, anjing2nya yg menyalak kat tepi pagar.
Selamat bertugas anjing RbR.

Kihkihkih

najib bini rosmah
najib bini rosmah
13 April 2020 11:53 am

Anjing politik bila ada manifesto, depa kena rebut makanan dengan Rakyat. Sebab itu manifesto bukanlah kitab suci kerana anjing politik kebulur kena bagi makan. Apa jadi jika tiada manifesto? Anjing politik kena makan semua sebab MP layak? Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
13 April 2020 12:19 pm

Kamu babi politik. Menyodok saja.

zunnun
zunnun
13 April 2020 11:11 am

hadi $$$$ waktu bini2 mengangkang ape wawasan yg perlu di ada membolehkan bini2 nya rela di tarah, di tebas, di korek, di tutuh, di balun hinggakan mengeluarkan 14 zuriat2 utk meneruskan kesundalan nya merata… ini satu persoalan yg perlu rakyat ketahui. Wawasan itu satu manifesto, satu iktizam, utk di pertanggung jawapkan dan semasa2 di onak, di ubah dan di tambah keperluan mengikut keadaan semasa… zeinab dan izati taat tak minta istana kerana mereka tahu, hadi $$$$ tiada keupayaan utk menjanakan nya, melain dgn melacurkan fahaman “islam” nya. Adakan bini2 nya complicit juga? Si isteri “mesti” ikut perintah, seperti badut2 Doreamon… Read more »

Anonymous
Anonymous
13 April 2020 12:18 pm
Reply to  zunnun

Nyata zunnun the lanun ini bukan Melayu. Kalau Melayu, dia tak cakap biadab dan kurang ajar bini2 mengangkang mcm bini2 dan gundek2 dia.

Mereka mengeluarkan bukan 14 zuriat tapi berpuluh, itu pasal bedebah Bretes kolonial tak kasi masuk banyak pun, depa sekarang jumlah berjuta.

Tak puas hati takda kedudukan istimewa di negara ini, mereka boleh hijrah ke Canada dll.

zunnun
zunnun
13 April 2020 10:42 am

hadi wang ini siape?

Jasad nya ke? Roh nya ke?

atau

tangkungan prejudice dan emosi sj?

setakat “islam”, “allah” sana sini, itu jeritan2 mulut yg kepentingan sj…

azazil lagi hebat, tapi akhir nya, ketrampilan penafian2 lalu di beri jolokan Iblis pula…

hadi wang sedar ke, asyik menafi2 dan lari dari kebenaran yg dah di janjikan, dia konco2 iblis, setan2 belaka.

setiap 1 penafian iblis, memerlukan 1001 penafian lagi ke utk menutup2 nya, hingga memerlukan 1001 setan2 pula.

setan2 nih, hadi wang bela dgn upah lobak2 ke? keldai2 belaan nya, memerlukan nya utk meneruskan taksub dan kebebalan mereka

Anonymous
Anonymous
13 April 2020 10:57 am
Reply to  zunnun

Setan2 dan iblis2 yang ada pada diri kamu tak payah di bela, hidup merapu, dengan pemikiran kotor di kepala kamu, niat busuk di hotak kamu.

Sebab kamu zunnun the lanun yang tak mahu hormati kedudukan istimewa Melayu dan Bumiputera Sabah dan Sarawak di Perkara 153 dan agama Islam di Perkara 3 Perlembagaan negara.

Hijrah lah, Cikong, Canada masih banyak kosong.

Saujana Langit
Saujana Langit
13 April 2020 10:30 am

Rasanya lebih baik UMNO berdiri di atas kaki sendiri pada PRU 15 nanti.
UMNO adalah MP paling ramai dalam PN seharusnya diberi keutamaan menggalas pentadbiran negara. Kuasa Atap yang telah ditebuk mesti diagihkan berdasarkan majoriti.

Goh
Goh
13 April 2020 10:43 am
Reply to  Saujana Langit

Ambik jer la ape harta rampasan yg diberi…klu xde beberapa geng tebuk atap haritu mmg x dpat la ape² jawatan pon. Pak jahid pon mcm dah redha jer keadaan ini

Anonymous
Anonymous
13 April 2020 11:09 am
Reply to  Goh

Betapa bodoh nya mengata “harta rampasan yg diberi”.

Kalau dah di rampas, mana pulak di beri.

zunnun
zunnun
13 April 2020 11:38 am
Reply to  Anonymous

bebal juga budak kencing berlari…

perampas siape, dan menagih2 siape pula ?

cuba2 kencing sekurang2 nya berdiri

Anonymous
Anonymous
13 April 2020 12:02 pm
Reply to  zunnun

Haaaaaaa, baru dia kata “mengagih”/ distribute. (Sebenar nya dia kata “menagih” sebab dia sentiasa ketagih dadah, budak bedebah nih).

Masih tak mahu beri tahu sekolah mana dulu. Sebab ajaran songsang di sekolah dia gamak nya.

zunnun the lanun otak penuh mikir menyamun.

zunnun
zunnun
13 April 2020 10:28 am

hadi wang, senyap sepi, menikus tak berbunyi dgn warkah yg di reka hadi wang, sedar, bahawa dia hidup dgn perjanjian, bahawa ape yg di reka itu kena ikut lunas2 perjanjian… tapi, sesama pengkianat2 negara, perjanjian yg ada, di menterai hanya dgn kerajaan yg di pimpin oleh Moo. mana perjanjian dgn rakyat pula? mana perjanjian dgn yg menghidupkan nya? samada pra perjanjian, manifesto dan akur janji sekali pun, perisian nya menjurus kpd “responsibility dan accountability” .. dgn membisu dan menikus nya, dah cukup meletakan nya sebagai lebai sundal yg berakhlak rendah, tiada integriti diri hadi wang konon nak menyelamatkan “Melayu2 Islam”… Read more »

Anonymous
Anonymous
13 April 2020 11:30 am
Reply to  zunnun

Melayu boleh dipanggil Melayu Islam. Sebab semua Melayu menganut Islam.

Cina tak boleh dipanggil Cina Taoist. Sebab ada yang Kristian. Ada pulak yang Confucius. Ada pulak yang Confucian, Taoist dan Kristian – 3 religions in one, Triple Insurance to Heaven, kata orang.

Lantak depa lah, asalkan jangan depa mengata orang lain cara menghasut. Dibalun, ditibai, dibantai bila begitu.

Wau bule
Wau bule
13 April 2020 10:26 am

Mengikut pandangan setengah pengikut ahli politik, ini keputusan yang tepat pada masa ini.

Entahlah….wallahuaklam

najib bini rosmah
najib bini rosmah
13 April 2020 10:19 am

Rakyat akan dapat hadiah beli jiwa. Tapi I tengok tak lama. Ada gaya Kerajaan Kleptokrat Jibby. Bezanya belum muncul Rosmah Mansornya lagi. Dalam proses nak menjelma jadi puaka nanti boleh kita tengok siapa orangnya. I dah nampak dah. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
13 April 2020 10:49 am

Ada dalam lubang bont.t kamu. Kamu nampak hanya bila Bang Ali cekahkan.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
13 April 2020 10:18 am

Kerajaan Pintu Belakang tanpa manifesto lebih malang daripada manifesto bukan kitab suci. Tiada manifesto maka anugerah ghanimah hanya ikut perut dan bawah perut. Anjing ramai sangat nak beri makan dalam PN. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
13 April 2020 10:24 am

Anjing dapat makan. Tapi kamu Babi Hutan tak dapat. Dihambat, dipelupuh separuh mati.

zunnun
zunnun
13 April 2020 10:05 am

hadi wang : “islam” mesti memerintah zunnun : woit, islam sejak awal alam sentiasa di perintah, hadi wang : barua kao, zunnun. Ana perlu tegakan “islam” utk memerintah walau tebuk atap dan dgn “Melayu2” cara belakang mati mereka sekali pun. zunnun : Islam di Malaysia dah lama di perintah dan akan sentiasa di perintah hadi wang : barua, lunun, jgn nanti cyber polis heret kao masuk penjara ante kata, “islam” dah lama di perintah dan akan sentiasa di perintah.. siape yg memerintahan nya? zunnun : ilmu perbendaharaan Nya. hadi wang : Nya? Nya! Nya ini siape? zunnun : kao pula… Read more »

Anonymous
Anonymous
13 April 2020 10:20 am
Reply to  zunnun

zunnun the lanun: diperintah Ilmu perbendaharaan nya

Aku: KEPALA BAPAK KAMU.

Pihak berkuasa (harapan): Nanti kami heret dia ke balai, ke mahkamah, ke penjara

Aku: Alhamdulillah

zunnun
zunnun
13 April 2020 9:32 am

hadi wang mengeluarkan warkah tak perlu perjanjian, main balun ikut nafsu dan emosi nya sj

ape hadi wang juga mempelopori perniagaan pelacuran menegakan jemaah nya?

Amanat Hadi Nya, Suku Sana Sini, yg dok asyik suku2 ngape, sbb main puki kena masuk suku2 mcm kaum minang di nogori ke?

Anonymous
Anonymous
13 April 2020 9:36 am
Reply to  zunnun

1 jam bomoh zunnun beratur kat ATM nak cucuk duit BPN. Kesian zunnun bela jin bodoo punya pasal, hilang kerajaan.

Kihkihkih

Anonymous
Anonymous
13 April 2020 9:56 am
Reply to  zunnun

zunnun the lanun mencarut pulak, mengajak pembaca memuki mak dia.

Tak dibimbing di masa kecil sebab emak bapak dia asyik berancuk di masa dia kecil.

Anonymous
Anonymous
13 April 2020 9:29 am

Keluarlah sorang yg masih tak surut gila meroyan tu ambil tempat bomoh zunnun sekejap. Bomoh zunnun pergi beratur kat ATM nak ambik BPN.

Kihkihkih

Anonymous
Anonymous
13 April 2020 9:26 am

Mana lagi yg masih gila meroyan tak surut lg selepas kapten sumbat gol sendiri selain bomoh zunnun? Silalah masuk. Seronok juga baca tulisan dan ulasan org gila meroyan ni.
Kapten sumbat gol sendiri, jin zunnun silap beri arahan.

Kihkihkih

zunnun
zunnun
13 April 2020 9:26 am

..mungkin, dah tabii “Melayu2 Islam” perjanjian tak perlu, sbb waktu kedua ibu bapa mereka pun, kawin tak perlu akad nikah, kawin lari, asalkan si pompuan blh kangkang, dan si lelaki ada kemahuan. Kepentingan kedua mereka, asalkan bebas dari “accountability dan responsibility” rumah yg di dirikan, bak perhiasan sj, parlimen tak perlu, yg penting ghadimah. ini kah slogan hidup “Melayu2 Islam” sana sini dgn pengakuan, (1) umat islam (2) orang2 islam (3) negara islam (4) undang2 islam (5) pakaian islam (6) seni bina islam (7) kejuruteraan islam (8) dll ..sdgkan Islam itu Perfect/Sempurna tapi, yg di sebut di atas Idiom2 Perfect… Read more »

Anonymous
Anonymous
13 April 2020 9:31 am
Reply to  zunnun

zunnun the lanun kafir harbi menghasut, menyakitkan hati penganut2 Islam.

Pukimak dia mengata “dah tabii “Melayu2 Islam” perjanjian tak perlu, sbb waktu kedua ibu bapa mereka pun, kawin tak perlu akad nikah … ”

Police Cyber Unit di gesa mencekut dia ke lokap Balai Polis dan diheret ke mahkamah dan penjara.

Semangkin lama, semangkin buruk keadaan di buat nya.

Anonymous
Anonymous
13 April 2020 11:24 am
Reply to  Anonymous

Melayu boleh dipanggil Melayu Islam. Sebab semua Melayu menganut Islam.

Cina tak boleh dipanggil Cina Taoist. Sebab ada yang Kristian. Ada pulak yang Confucius. Ada pulak yang Confucian, Taoist dan Kristian – 3 religions in one, Triple Insurance to Heaven, kata orang.

Lantak lah, asalkan jangan mengata orang lain cara menghasut.

Anonymous
Anonymous
13 April 2020 9:35 am
Reply to  zunnun

zunnun the lanun pukimak ini kata “memuki seterus nya, membiak kan zuriat2 yg tak perlu perjanjian, hidup main redah, berebut2 dgn ghadimah yg ada.”

Itu lah penerangan yang tepat sekali bagi puak nya yang menimbulkan binatang zunnun the lanun ini.

Bahaya dia ini kalau di kenalpasti di jalanan, parah dia.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
13 April 2020 9:24 am

GOLONGAN PARASITE PEROSAK DARI DALAM KITA MESTI BERHATI2…..PALING BERBAHAYA IALAH SYIAH DAN PENGIKUT AJARAN SESAT MACAM JUNNUN…..DIA NAMPAK HANTU TAPI DIMOMOK SEBAGAI RUH…….. Bolehkah Gelombang Ikramisasi Ini Dihentikan? -…… Awas: Gelombang ‘Ikramisasi’ IPTA di Malaysia SELEPAS Dr Maszlee Malik meletak jawatan sebagai Menteri Pendidikan, timbul dakwaan dalam Asia Sentinel bahawa sekurang-kurangnya 26 Naib Canselor dan Timbalan Naib Canselor IPTA di Malaysia telah beliau lantik dari puak IKRAM. Menariknya, individu yang tampil mempertahankan Dr Maszlee dalam laman web IKRAM ialah Datuk Dr Musa Nordin yang menyebut tuduhan itu palsu kerana puak IKRAM yang Dr Maszlee lantik sebagai Naib Canselor IPTA hanyalah… Read more »

Anonymous
Anonymous
13 April 2020 9:21 am

Kesian bomoh zunnun
Hanya dia sorang je, yg lain2 mungkin dah makin baik gila meroyan. Nasib baik kau masih ada, adalah jugak hiburan musim PKP ni. Harap bomoh zunnun jgn lari lah ya.

Kihkihkih

Anonymous
Anonymous
13 April 2020 9:16 am

Bomoh zunnun dah meroyan 2 bulan, dah lebih dari org perempuan berpantang. Bahana kapten sumbat gol sendiri. Mlm tidur tak lena, kerajaan terlucut kain.

Kihkihkih

Anonymous
Anonymous
13 April 2020 9:13 am

Kesian pd bomoh zunnun, selepas kena buang kerja kerana jin belaannya silap tuju, makin teruk gila meroyan. Drp mlm tadi bomoh ni belum tidur lagi.
KALAH PERCUMA

Kihkihkih

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
13 April 2020 9:12 am

PARTI KUNYIT MASA BERKUASA PENTINGKAN KUNYIT……BILA HILANG KUASA GILA TALAK…..AGONG TONG M TERPAKSA BERTINDAK DEMI MARUAH…… Sangat Menjijikkan Politik PKR, Ambil Kesempatan Dari Krisis Covid-19…… Hampir satu dunia berperang dengan wabak Covid-19. Rakyat, ahli politik kerajaan dan ahli politik pembangkang berganding bahu untuk pastikan rakyat dan negara menang dalam peperangan melawan musuh yang tidak boleh dilihat dengan mata kasar ini. Kenapa? Kerana mereka sedar, semakin lama berperang dengan Covid-19, semakin bertambah bilangan kematian di kalangan rakyat. Covid-19 tidak memilih bulu, sama ada mangsanya ialah ketua dalam kerajaan seperti Perdana Menteri Britsin, Boris Johnson (BACA DI SINI). Atau pun doktor pakar… Read more »

Goh
Goh
13 April 2020 9:21 am

Wahaii orang besar..

bagilah ganjaran jawatan² besar kepada penyokong kamu,

longgokkan lah harta,jawatan, kuasa kepada sesiapa yang menyokong kamu,

Pujuklah mereka dengan pemberian besar setiap hari…supaya mereka kekal bersama kamu…

Janjikan lah mereka dengan jawatan besar²…supaya lebih ramai bersama kamu

Anonymous
Anonymous
13 April 2020 9:40 am
Reply to  Goh

Kamu mahu apa yang berlaku di sejarah negara China beribu tahun di lakukan di sini? Kamu gila ke?

Kamu tak baca sejarah China ke, 3,000 tahun punya hidup rakyat merana azab sangsara. Sebab pemegang kuasa lakukan apa yang kamu kata.

Kamu sekolah mana dulu?

Goh
Goh
13 April 2020 10:11 am
Reply to  Anonymous

Bahagikan lah harta rampasan perang sesama kamu…sampaikan suatu hari nanti kamu semua akan terleka akibat jawatan dan harta dunia.

Anonymous
Anonymous
13 April 2020 11:39 am
Reply to  Goh

Kamu masih lagi banggakan yang berkuasa di China membahagikan rampasan perang antara depa?

Awat tak jawab sekolah mana dulu.

Aku sekolah pondok saja tapi sedia membalun hasutan kamu ke zaman nun.

Goh
Goh
13 April 2020 10:13 am
Reply to  Anonymous

Berebutlah jawatan dalam kerajaan semahu mahunya ….kerana jawatan di glc² amat lumayan habuannya

Anonymous
Anonymous
13 April 2020 11:41 am
Reply to  Goh

Menuduh liar ajer ler kamu dan puak kamu DAP. Malu nak sebut sekolah mana dulu. Sebab nampak nya ajaran songsang di situ.

Goh
Goh
13 April 2020 10:15 am
Reply to  Anonymous

Sampai yang dapt 3jawatan pun ada….hebat kerajaan tebuk atap,tebuj dinding,lantai,pintu ini

Anonymous
Anonymous
13 April 2020 11:44 am
Reply to  Goh

Senaraikan sepenuh nya ler. Kasi butiran lanjut, beri punca maklumat, siap dengan link nya sekali.

Jika buat begitu, kamu tak di anggap DAP menuduh secara liar.

Apa? Tak boleh buat? Tak cukup fakta?

I rest my case. Kamu penuduh liar. Jenis pengutuk kedai kopi, gerombolan tepi jalan.

zunnun
zunnun
13 April 2020 9:10 am

tubuh kerajaan mana sekali pun, perlu ada pra perjanjian sesama sendiri, satu manifesto, kemudian perlu di onak di ubah dan di kaji berkesanan nya, dah di halusi utk “delivery” kpd rakyat jelata… yg sundal nya, hingga kini kerajaan langit hadi wang dgn menebuk2 atap, masih tiada perjanjian, manifesto utk accountability dan tanggung jawap mereka kpd rakyat… SP2 yg di keluarkan tak ubah seperti tikus membaiki labu sj, yg nyata “Melayu2 Islam” dah mula beramok sesama sendiri, utk merebut2 hasil pertempuran blum tentu lagi kemenangan dlm peperangan selajut nya… mungkin, “Melayu2 Islam” hidup mereka memang tak perlu berjanji, di kelantang, trengganu,… Read more »

Anonymous
Anonymous
13 April 2020 9:25 am
Reply to  zunnun

Kamu zunnun the lanun mana tahu pasal perjanjian, manifesto, apekedarahnye?

Tak payah sambung .. kamu akan dibalun, ditibai, dibantai pronto, serupo

Sebab kamu berpendirian anti-nasional, tak terima, tak patuhi Perlembagaan negara, tak mahu hijrah ke Canada dsb nya.

Anonymous
Anonymous
13 April 2020 8:56 am

Tosonyap zunnun the lanun. Tak boleh kasi muka rasis bangsat dan selalu menghasut ini.

Akan terus dibalun, ditibai dan dibantai tiap kali dia masuk sini.

Anonymous
Anonymous
13 April 2020 8:50 am

zunnun the lanun memang keturunan lanun. Moyang dia datang kesini dengan tongkang, melanun, kemudian menetap di sini.

Tak sukakan Perlembagaan negara ini ada nyatakan kedudukan istimewa Melayu dan Bumiputera Sabah dan Sarawak. Dia perlu hijrah. Canada ada tempat luas untuk dia.

zunnun
zunnun
13 April 2020 8:44 am

betul lah cara sweden…?

sejak bila pula, liberal betul nih? Kao jgn derhaka dgn kuali ke 71, cabinet dapur Moo, di halau dari pAs nanti.

kena ikut cara kerajaan “islam” di teluk…

rapi, islam bersabit dgn negeri ke?

ngape sundal sgt nih?

Anonymous
Anonymous
13 April 2020 9:12 am
Reply to  zunnun

Yang sundal adalah kamu. Bukan saja sundal, tahap kemarukkan pukulan Bang Ali.

zunnun the lanun tak mahu terima hakikat bahawa Melayu dan Bumiputera Sabah dan Sarawak ada kedudukan istimewa di Perkara 153 Perlembagaan negara.

Tak suka, dia boleh hijrah ke Canada dll. (Polite word hijrah).

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
13 April 2020 8:17 am

YANG ELOK ADALAH SEDERHANA….. JUNNUN IKUT AJARAN SESAT BOLEH TENGOK HANTU TAPI COVID TAK NAMPAK…….. Betul ke Cara Sweden lebih baik seperti dikritik oleh penulis pro PH?…… SAYA terbaca satu artikel yang ditulis oleh seorang bijak pandai juga. Katanya dalam tajuk artikel itu, untuk menangani wabak Covid-19, model Sweden yang paling baik. Tetapi yang menarik lagi ialah Sweden katanya, tidak melakukan perintah berkurung dalam menangani wabak pandemik itu. “Menarik juga”, terdetik di hati saya. Maka saya terus menelusuri artikel tersebut untuk mengetahui juga apa yang dibuat oleh Sweden sehingga menjadi paling baik dalam menangani permasalahan Covid-19.Ada enam soalan juga yang… Read more »

zunnun
zunnun
13 April 2020 7:57 am

..tapi, bila roh dah berjanji dgn tuhan nya, maka hidup itu satu perjanjian.

dlm perlaksanaan perjanjian itu, akan sentiasa ada, perubahan, addendums, deviations, supplement dll

ini hidup, bukan main redah tanpa ikatan…

faham bodoh yg di bawah ni

Anonymous
Anonymous
13 April 2020 8:09 am
Reply to  zunnun

Faham bodoh ialah bila binatang zunnun the lanun tak sedar tak boleh menghasut. Selagi Police Cyber Unit belum tarik dia, dia akan terus di balun.

Lanun ini suka cakap cara abstract pulak, konon nya nak tunjuk dia pandai, tapi bodoh tahap bangang an kongkang.

Hidup dia amat keji, pariah, sebab tak diterima sesiapa bila bodoh nak tunjuk pandai.

zunnun
zunnun
13 April 2020 7:43 am

ada mangkuk di bawah yg rasakan perjanjian tak perlu, tapi hidup perlu.

maka tuhan terus hidupkan manusia, tanpa roh, sbb roh tak ada perjanjian dgn tuhan

betul ke?

anonymous
anonymous
13 April 2020 7:55 am
Reply to  zunnun

Wooi lanun,
Tu manifesto menipu
Manifesto bukan kitab suci

zunnun
zunnun
13 April 2020 7:58 am
Reply to  anonymous

tapi tak ada manifesto, kan sesuka hati utk menipu ?

zunnun
zunnun
13 April 2020 8:00 am
Reply to  zunnun

..blh lan lanun menyamun sana sini, ini pegangan “Melayu2 Islam” ke?

Anonymous
Anonymous
13 April 2020 8:18 am
Reply to  zunnun

Kamu menghasut. Police Cyber Unit di gesa ambil tindakan ke atas kamu, kalau tidak akan memburukkan keadaan hasut menghasut ini. tidak baik untuk masyarakat Malaysia.

zunnun
zunnun
13 April 2020 8:37 am
Reply to  Anonymous

hadi wang dgn amanat nya, pernah kena tangkap ke ?

bila di dapati sesat, dah mohon maaf ke? dah ada perjanjian, utk tidak lakukan lagi?

kao masih kencing berlari sana sini ?

cuba2 perbetulkan diri, sekurang2 nya ada sikit akal utk memperbaiki diri, asyik rethorik memuki sana sini dgn cyber polis ?

waktu mak kao kangkang puki, ada tak perjanjian dgn ayah kao? atau kedua nya kawin lari, hingga kan kao asyik kencing berlari hingga kini?

Anonymous
Anonymous
13 April 2020 9:18 am
Reply to  zunnun

Kau bukan saja kencing berlari tapi asyik terkincit tak kira selepas jumpa atau tidak Bang Ali.

Takut Cyber Polis yang aku seru jengkut kau yer?

Apa nak perbaiki bila kau asyik menghasut. Perbaiki diri kau di lokap Polis atau di penjara ler.

Ooops lupa – mak kau tak kangkang puki pun. Asyik di rogol bapak kau. Keluar kau, mulut herot, cakap selalu menghasut akibat nya.

Anonymous
Anonymous
13 April 2020 8:15 am
Reply to  zunnun

zunnun the Lanun mengarut cakap abstract “tuhan terus hidupkan manusia, tanpa roh, sbb roh tak ada perjanjian dgn tuhan”.

Menghasut sebab dia juga sebut Melayu Islam. Dia kafir harbi, menyakitkan hati orang2 Melayu di negara ini.

Police Cyber Unit di gesa ambil tindakan ke atas nya.

zunnun
zunnun
13 April 2020 8:40 am
Reply to  Anonymous

keldai mcm kao, mcm mana ‘factual” ada ke keupayaan utk memahami?

pi, belajar kencing sekurang2 nya berdiri, jgn asyik berlari.

Anonymous
Anonymous
13 April 2020 9:45 am
Reply to  zunnun

Kamu bukan sahaja keldai, kamu juga badak sumbu, bukan saja bodoh, besar macam gajah, otak suku gajah punya pun takda.

Itu pasal menyerbu meluku saja. Tengok lah gajah, dia pusing dulu, tengok kiri kana, baru serbu.

Ada di hantar ke sekolah badak sumbu ke dulu?

anonymous
anonymous
13 April 2020 7:18 am

Ada mangkuk jamban kat bawah (nbr). kata kerajaan PN tiada manifesto… Hahaha… Ni yg dikata bodoh tak bertebing. Manifesto kepala butoh apa kalau sekadar nak menipu rakyat mcm manifesto PH utk pru15. Yg lebih bodoh lg, atuk siap cakap, mereka buat manifesto mcm tu sbb tak jangka boleh menang? Apa bodo punya statement dari seorang PM yg dipanggil negarawan. (nbr), bodoh tu simpan sikit utk faraid kpd anak cucu. Kalau bodoh tak payah sibuk nak komen, org pun tak tahu kau ni bodoh. Adalah lebih baik tak ada manifesto dari buat manifesto yg menipu rakyat mcm yg PH buat. NbR,… Read more »

zunnun
zunnun
13 April 2020 8:03 am
Reply to  anonymous

ayah kao balun puki mak kao, ketika kawin, tak ada akad ke?

zunnun
zunnun
13 April 2020 8:06 am
Reply to  zunnun

klu mak kao melacurkan diri lepas cerai sbb tak ada akad, pun pelanggan kema ada janji utk memuki dgn mak kao

faham ?

zunnun
zunnun
13 April 2020 8:08 am
Reply to  zunnun

beral sgt ke,

atau

kao “Melayu2 Islam” tak perlu ada janji ?

Anonymous
Anonymous
13 April 2020 8:41 am
Reply to  zunnun

Kau terus menghasut, babi punya zunnun the lanun. Kau memang keluar selepas mak kau cerai dan melacur. Kau anak haram.

Anonymous
Anonymous
13 April 2020 8:39 am
Reply to  zunnun

Mak kau buat begitu ke? Kau keluar selepas mak kau melacurkan diri ke? Kau anak haram.

Anonymous
Anonymous
13 April 2020 8:37 am
Reply to  zunnun

Tapi ayah kau balun puki mak kau tanpa kawin, hanya duduk minum teh saja di kata kawin kepala bapak kau.

Kau keluar 9 bulan selepas itu. Kau anak haram, sekarang di kasi nama zunnun the lanun.

Anonymous
Anonymous
13 April 2020 7:00 am

zunnun the lanun melanda landa. Penuh komen dia di blog pos ini. Mengarut sejak pukul 10 mlm hingga 3 pagi.

Memberi aku peluang mendapat fun and entertainment membalun, menibai dan membantai karutan2 dia.

zunnun
zunnun
13 April 2020 7:51 am
Reply to  Anonymous

balun? menibai ? membantai ?

ciri2 badut utk dapat perhatian ke ? mcm budak psychopath sj. mak ayah cukup ke beri perhatian waktu kecil dulu?

Anonymous
Anonymous
13 April 2020 8:25 am
Reply to  zunnun

Itu cara2 bagi mengetuk kepala kamu secara lisan supaya jangan melanda landa menghasut di blog ini.

Kamu yang coba mendapat perhatian cara menghasut. Sebab menghasut memang senang menarik perhatian.

Budak psychopath? Kepala bapak kamu. Memang bagus Najib popularkan kata2 KEPALA BAPAK KAMU ITU. Amat susuai kpd kamu sebab bapak kamu tak mengajar kamu di masa kecil. Kot sibuk sangat sodok menyodok.

Anonymous
Anonymous
13 April 2020 8:01 am
Reply to  Anonymous

membantai dia mengarut.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
13 April 2020 6:28 am

KEPADA CAI2 PHD4PIG YANG BONGOK BACA BAIK2 YEAAA……… Assalamualaikum. Maafkan saya jika bahasa saya kasar…… Sedapnya kamu tuduh orang penyamun, sekurang-kurangnya case 2-3 orang pemimpin yang saudara maksudkan ini tengah berjalan & melalui proses keadilan di mahkamah. Yang orang-orang PH tu tak lawan di mahkamah, belum bicara terus minta macha tahan case-case pemimpin PH (sedang siasatan Polis & SPRM terbukti ada sebab kukuh). Apa yang harus kita katakan ? Lanun atau Penyamun ! Lebih teruk akhlak kamu dari orang yang kamu tuduh penyamun. Mana suara kamu bila maruah Islam diganggu gugat ! Mana suara kamu bila integriti Melayu di hina… Read more »

najib bini rosmah
najib bini rosmah
13 April 2020 6:28 am

Megara lain tak angkat hangpa. Hangpa angkat sesama sendiri. Lebih tepat hangpa kena “pijak dan sepak” sesama sendiri. Kerajaan Pintu Belakang mana ada manifesto. Tak ada siapa nak peduli. Kahkahkah!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
13 April 2020 6:24 am

Kerajaan Melayu Islam paling goyang. Semua MP kena anugerah ghanimah? Bala politik tebuk atap dan pecah pintu belakang. Khalas. Kahkahkah!

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
13 April 2020 4:11 am

GOLONGAN PENJUAL AGAMA…….. PARTI AGAMA SYIAH TETAP CINTA DAN PEMUJA TOKONG BABI SUCI D4P……… Salahuddin Ayub Mahu DAP Terus Berkuasa Di Johor!…….. Rupanya masih wujud lagi Si Kitol di era moden ni! Sosok segelintir Melayu yang cuba “menjual kedaulatan bangsa” dengan menyuburkan api permusuhan apabila melihat bangsa sendiri bersatu. Adakah Salahuddin Ayub, Aminolhuda dan pemimpin Parti Amanah Negara (PAN) tidak mahu bergandingan demi masa depan Melayu? Jika benar kalian pemimpin Melayu, sudah pasti kalian akan menyahut agenda penyatuan bangsa Melayu serta tidak berkompromi dengan mana-mana pihak yang cuba untuk mengagalkannya! Sedarkah kalian bahawa kegagalan dan pergolakan yang berlaku hari ini… Read more »

zunnun
zunnun
13 April 2020 3:07 am

rakyat yg mati, manusia belaka, bukan umat islam sekali pun….

kerana, “islam” pengakuan mereka, blum lagi di sahkan oleh makaikat2 yg ada.

jgn asyik dgn pengakuan, “umat islam” dan utk menyelamatkan “orang2 islam” sedangkan sijil pengesahan “islam” belum pun mereka terima

rendah sgt nilai ulamak hadi wang dan keldai2 belaan nys

Anonymous
Anonymous
13 April 2020 7:07 am
Reply to  zunnun

Lanun zunnun the kafirun bukan saja mengarut, dia juga menghasut bila mengata “islam” pengakuan mereka, blum lagi di sahkan oleh makaikat2 yg ada.”

KEPALA BAPAK DIA, PUCCIMAK DIA. Selagi Police Cyber Unit belum ambil tindakan ke atas nya, akan aku balun, tibai dan bantai binatang yang berkepala dua nih. Dua2 nya di kepala lutut dia.

zunnun
zunnun
13 April 2020 7:47 am
Reply to  Anonymous

budak nih masih kencing berlari lagi ke?

Anonymous
Anonymous
13 April 2020 8:44 am
Reply to  zunnun

Kamu yang buat begitu. Juga terkincit bertaburan di jalan tiap kali jumpa Bang Ali.

zunnun
zunnun
13 April 2020 2:59 am

warkah yg hadi edarkan di merata2 dunia di teluk, satu bentuk pendurhakaan kpd negara…..

kerana terperinchikan watak2, “deep state” yg ada termasuk Majlis Raja2.

dgn berdiam diri, mereka2 yg bersekongkong dgn hadi wang, jelas mempersedakan kuasa rakyat dgn kepentingan mereka.

rakyat memerhatikan ini semua, tapi…

mullah2 “Melayu Islam” kini bergembira atau bergaduh sesama mereka?

Anonymous
Anonymous
13 April 2020 7:16 am
Reply to  zunnun

zunnun kafirun the lanun ini orang tua, masih lagi ikut ejaan lama – “terperinchikan”. Entah apa maknanya si kepala di lutut ini tak cerita.

Menguna istilah “bersekongkong” – di google, tak keluar makna, hanya sebutan istilah itu dek 1-2 puak yang otak nya letak di lutut.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
13 April 2020 2:35 am

KALAU BIARKAN BANGSA YAKJUJ MAKJUJ D4PIG PERINTAH NEGARA INILAH AKIBATNYA….. … Umat Islam di Sri Lanka berang kerajaan wajib pembakaran jenazah pesakit Covid-19……. COLOMBO: Sri Lanka mewajibkan pembakaran jenazah pesakit Covid-19 pada Ahad tanpa menghiraukan bantahan minoriti Islam di negara itu kerana ia bertentangan ajaran Islam. Setakat ini, 3 daripada 7 kematian di negara itu membabitkan umat Islam. Pihak berkuasa bertindak membakar jenazah pesakit walaupun dibantah saudara mara. “Jenazah individu yang meninggal dunia atau disyaki mati akibat Covid-19 perlu dibakar,” kata Menteri Kesihatan, Pavithra Wanniarachchi pada Ahad. Sebelum ini, Pertubuhan Kesihatan Sedunia dilaporkan berkata, mayat pesakit “boleh dikebumikan atau dibakar”.… Read more »

zunnun
zunnun
13 April 2020 1:37 am

laa, ke mana keldai pAs nih pergi? Sdg menguyah lobak ke?

Anonymous
Anonymous
13 April 2020 7:19 am
Reply to  zunnun

Pergi panggil Bang Ali, untuk mententeramkan kamu, supaya cakap melalui kepala, tidak lubang belak.ng kamu yang dah menais menunggu dia.

zunnun
zunnun
13 April 2020 1:35 am

Moo nak jual saham dgn kadar2 dan data2 wabak utk menjenamakan kerajaan belakang mati nya.

ape sekali pun, segala procedure yg ada, tak perlu mendewa2, WHO sejak mula, menghargai langkah2 yg di ambil sebelum kerajaan tebuk atap ujud lagi.

yg mustahak, ke mana hala tuju ekonomi negara, mullah2 agama yg berjenama “Melayu2 Islam” nak bawa?

yg nyata, “Melayu2 Islam” dan bercakaran sesama sendiri, berebut2 rampasan pertempuran yg belum tahu kemenangan perang nya lagi.

Anonymous
Anonymous
13 April 2020 7:23 am
Reply to  zunnun

Kerajaan tak akan melayan kamu lagi sebab belakang kamu dah mati. Ha nya Bang Ali sahaja yang akan melayan kamu sebab dia tak memilih sangat, kerbau mcm kamu lalu pun di hentam nya.

zunnun
zunnun
13 April 2020 1:26 am

hadi wang kata, tebuk atap utk menyelamatkan “Melayu2 Islam” tapi, siape pula yg akan selamatkan negara dari dia?

Anonymous
Anonymous
13 April 2020 7:57 am
Reply to  zunnun

zunnun the lanun orang DAP, coba hentam Hadi PAS yang musuh tradisi depa. Aku bukan peminat Hadi atau PAS tapi sokong sesiapa mentahikan kafirun yang menghasut.

zunnun
zunnun
13 April 2020 1:24 am

kesan covids’ akan berterusan hingga pru 15, dan ketika itu, jgn pula merayu2 kpd rakyat, sedangkan ketika tebuk atap, tak pun mendapat mandat

Anonymous
Anonymous
13 April 2020 7:28 am
Reply to  zunnun

Tebuk atap terdapat zunnun the lanun mengokol, kuyup, basah menggigil atap bocor, mandat dalam lubang jub.r nya.

zunnun
zunnun
13 April 2020 1:21 am

segala pembelajaan dlm agihan supplement perlu mendapat kelulusan bukan di Sheraton tapi di parlimen yg ada.

jgn pula, terkial2 menjawap, SP RM 250 Billion + RM 10 Billion SP SME, dari pinjaman mana?

ini bukan lagi kuasa PDRM/ATM, kuasa rakyat jelata yg di wakilkan kpd MP2 mereka

Anonymous
Anonymous
13 April 2020 7:31 am
Reply to  zunnun

MP2 depa cakap, tak apa. Kamu cakap, mengarut saja, takda mandat, ha nya ada tahi pal.t.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
13 April 2020 1:20 am

SETENGAH PENGGAL NIE KITA BIARKAN TOK MUDIN BUAT APA SAJA….. PRU15 NANTI KITA PAKAT2 TERAJANG…..KALAU CERDIK TEBUK KAPAL LOMPAT LAGI….. Peratusan Sembuh Pesakit Malaysia Paling Tinggi Di Dunia…….. Ini bermakna apa yang kerajaan Malaysia pimpinan YAB Tan Sri Muhyiddin Yassin lakukan selama ini berada di landasan yang betul dalam mengawal penularan wabak Covid 19 . Malaysia duduk di tangga teratas di dunia daripada segi kadar peratus pesakit yg sembuh Covid-19 iaitu sbyk 32.7%, diikuti Singapura 24.4%, Hong Kong 22.54% berbanding kadar purata dunia sbyk 21.01%. Kadar pesakit Covid-19 yg meninggal dunia di Malaysia pula adalah yg paling rendah iaitu 1.63%… Read more »

zunnun
zunnun
13 April 2020 1:15 am

bila parlimen bersidang, lalu Moo di tanya fiscal cash stimulus RM 25 Billion, hanya RM 8-10 Billion sj yg di agih2kan….

baki ke mana?

Anonymous
Anonymous
13 April 2020 7:32 am
Reply to  zunnun

Baki ada dalam lubang bont.t kamu, kena panggil Bang Ali keluarkan.

zunnun
zunnun
13 April 2020 1:12 am

bila wabak ini pulih, undang2 yg ada akan memerhatikan nilai2 moral kerajaan dgn kesundalan menyamun mereka…

tapi faham ke ?

Anonymous
Anonymous
13 April 2020 7:34 am
Reply to  zunnun

Yang perlu di fahamkan ia lah kamu tidak ada nilai moral langsung, menuduh liar tanpa bukti, fakta atau punca maklumat yang sahih.

Kamu zunnun the lanun juga orang utan, mana boleh faham ini semua.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
13 April 2020 1:08 am

CAI2 PHD4PIG KAT SINI JANGAN SUKA MEMANDAI2….. NANTI LEPAS NI GILIRAN KORANG PULAK KENA SIASAT…….. Wendy Shoo Wai Ching Ditahan Polis, Muat Naik Kenyataan Hasutan Di FB……… Polis menahan seorang wanita tempatan berusia 48 tahun yang dipercayai memuat naik dua kenyataan berunsur hasutan dan mengaibkan kerajaan di laman media sosial. Menurut Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Bukit Aman, Datuk Huzir Mohamed, suspek yang menggunakan nama ‘Wendy Shoo Wai Ching’ di laman Facebook itu ditahan pada Sabtu. “Pada 9 April, satu kertas siasatan dibuka terhadap pemilik akaun tersebut yang memuat naik dua kenyataan yang mengaibkan kerajaan dan berunsur hasutan yang boleh… Read more »

Anonymous
Anonymous
12 April 2020 10:52 pm

AKU DAH RINDU NAK TENGOK PANTUN,DIHIAS BUNGA-
BUNGA CINTA..SAPPPPA LAGI KALAU BUKAN KEJORA! K

RASA MACAM TAK DAK SERI DAH RUANG KOMEN NIH!!

PASAI APA DAH SENYAP HAH!

OHHHHH…..PASAL WABAK COVID BARANGKALI!

Goh
Goh
12 April 2020 10:24 pm

Budaya umno ni…merebut rebut hasil rampasan perang

zunnun
zunnun
12 April 2020 10:32 pm
Reply to  Goh

baru 22 bulan, kelaparan “Melayu2 Islam” kini di perhatikan rakyat.

bukan lagi budaya omNo, ini budaya “Melayu2 Islam” yg mereka jenamakan

Anonymous
Anonymous
13 April 2020 7:39 am
Reply to  zunnun

Jenama Melayu Islam sejajar dengan Perlembagaan negara di mana kedudukan istimewa Melayu ada disebut di Perkara 152 dan Islam di sebut di Perkara 3 Perlembagaan negara itu.

Siapa yang tak mahu terima fakta itu, berhijrah lah. Canada ada banyak tempat kosong.

Anonymous
Anonymous
13 April 2020 9:51 am
Reply to  Anonymous

Perkara 153 – Kedudukan Istimewa Melayu yang telah “di panjangkan” kpd Bumiputera Sabah dan Sarawak.

Siapa yang tak hormati dan patuhi Perlembagaan negara perlu hijrah ke Canada dsb nya