CUBAAN AZMIN RAIH POPULARITI TERNYATA GAGAL

Susulan pengumuman Muhyiddin Yassin untuk membenarkan beberapa sektor ekonomi tambahan meneruskan operasi ketika tempoh PKP dikuatkuasakan, Menteri Kanan yang juga Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Azmin Ali lewat petang semalam telah mengeluarkan kenyataan media berkenaan perkara itu.

Dalam kenyataan medianya, beliau mengumumkan beberapa perniagaan yang boleh meneruskan perniagaan seperti kedai cermin mata, dobi, guaman, perkhidmatan penyelidikan serta pembangunan, gunting rambut dan sebagainya.

Begitu pun, dalam semua sektor yang diumumkannya itu, kebenaran kedai gunting rambut meneruskan perniagaan menjadi kecaman yang tidak disangka-sangka.

Meski dalam tempoh PKP yang sudah hampir sebulan lamanya ini ramai yang bersungut mengenai rambut yang semakin panjang serta berserabut, tetapi disedari juga membenarkan kedai gunting rambut berpotensi akan menjadikan wabak Covid-10 kian merebak.

Ini kerana penjarakan sosial tidak mungkin dapat dipatuhi semasa menggunting rambut, selain keadaan kedai yang sempit dan ramai orang akan menyebabkan virus Covid-19 lebih mudah berjangkit.

Lebih-lebih lagi kemudian timbul laporan di AS yang mendapati ada yang meninggal dunia kerana terkena wabak tersebut ketika menggunting rambut.

Lebih daripada itu, beberapa persatuan gunting rambut juga menolak kebenaran yang diumumkan Azmin itu kerana bimbang tukang gunting rambut akhirnya lebih berpotensi menjadi mangsa Covid-19 berikutan terpaksa bersentuhan dengan ramai orang setiap hari.

Kementerian Kesihatan melalui Pengarah Kesihatannya, Noor Hisham Abdullah juga memberi respon menolak keputusan membenarkan kedai gunting rambut dibuka sehinggalah wabak Covid-19 benar-dapat dikawal.

Berikutan itu, khususnya di media sosial, kecaman dan hentaman terhadap Azmin datang bertalu-talu, tidak kira daripada mereka yang pro kerajaan atau pro pembangkang.

Rata-rata mengecam Azmin kerana tidak meneliti dengan mendalam sebelum membuat keputusan membenarkan kedai gunting rambut meneruskan perniagaan, selain ada yang mengatakan beliau cuba meraih populariti rakyat daripadanya.

Menyedari beliau tidak berapa disukai susulan pengkhianatannya sehingga tertubuhnya kerajaan tebuk atap PN ini, Azmin diperkatakan cuba berbuat sesuatu yang menyenangkan hati rakyat dalam tempoh PKP ini.

Tetapi, dengan adanya bantahan daripada Kementerian Kesihatan sendiri, Azmin seterusnya dipertikaikan lagi seolah-olah beliau tidak merujuk kepada kementerian tersebut terlebih dahulu sebelum membuat keputusan berkaitan gunting rambut itu.

Ada pula yang membuat andaian, oleh kerana rambutnya sendiri terjaga rapi dan ada “line” di bahagian tepi, keputusan membenarkan kedai gunting rambut beroperasi itu dikatakan lebih untuk kepentingan dirinya.

Yang nyata, dengan isu gunting rambut ini, nama Azmin terus menjadi kecaman ramai, malah cubaannya untuk mendapat sedikit populariti daripada rakyat ternyata telah gagal.

Malah, kini kedudukannya sebagai Menteri Kanan juga dirasakan tidak lagi sepadan dengannya.

Tetapi, yang anehnya, ada juga budak-budak Azmin cuba tampil membela beliau seolah-olah keputusan membenarkan gunting rambut beroperasi adalah sesuatu yang wajar.

Bekas Exco Pulau Pinang yang kini dilaporkan pegawai khas Azmin, Dr. Afif Bahardin misalnya menulis di laman Twitter kononnya ada kajian yang menunjukkan menggunting rambut mampu mengurangkan tekanan darah tinggi.

Malangnya, tweet beliau itu menjadikan kecaman tambah berganda lagi, bukan saja kepada Dr. Afif sendiri tetapi juga kepada Azmin.

Nampaknya usaha untuk menyelamatkan Azmin gagal lagi.

Namanya kini tambah terperosok ke tepi, walhal peranan sebenar beliau dalam tempoh PKP ini adalah mengetuai jawatankuasa bekalan makanan dan bukannya menjaga rambut. (ShahbudinHusin 12/04/2020)

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 12 April 2020 — 8:25 am
Subscribe
Notify of
guest

31 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Pelahap Nasional
Pelahap Nasional
13 April 2020 11:37 am

Harap Diva AA maki Menteri Kanan merangkap abang kandungnya!

Tanpa Nama UK
Tanpa Nama UK
12 April 2020 3:42 pm

Selepas COVID-19 reda nanti kita akan dapat lihat ramai orang Melayu berkulit putih kerana berkurung di rumah dan nampak maco berambut panjang.

Arif muluk
Arif muluk
12 April 2020 2:27 pm

Apabila mereka telah disucikan. – menteri kereta terbang. – menteri semb…. – mak lampir. – perogol amah – penembak bab.. – yb takut hilang exco ( hasnul) Noted. YB lompat parti haram gajinya bagi anak bini makan. (ulama pas) Walaupun kerajaan pengkhianat nasional ini berdiri tanpa manifesto. Maka adalah terbaik menyelesai kan bbrapa tuntutan & janji pemimpin umno pas pada kerajaan dulu dilaksanakan. – jgn simpan kes azmin. Termasuk menyiasat kekayaan azmin diluar negara. – segera kes adib. – dakwa perogol amah. – jgn lulus uec. – mansuhkan sekolah vernakular (jenis kebangsaan) – laksanakan gst. – hapus tol. – YB… Read more »

Tanpa Nama UK
Tanpa Nama UK
12 April 2020 3:53 pm
Reply to  Arif muluk

Kenyataan yang serba lengkap dan melengkapi.

Anonymous
Anonymous
12 April 2020 12:14 pm

Dah msuk bulan ke 2 zunnun bomoh pasukan yg dpt kekalahan percuma ni meroyan. Kesiannya, kerjaya sbg bomoh pasukan pun hilang, pg td nampak bomoh ni beratur kat ATM nak ambik duit BPN.

Kihkihkih

anonymous
anonymous
12 April 2020 12:27 pm
Reply to  Anonymous

Takkanlah e-wallet 30.00 yg guan eng bagi 3 bulan lepas dah habis kot?

Anonymous
Anonymous
12 April 2020 12:45 pm
Reply to  Anonymous

zunnun the lanun sekarang kerja Nightclub bouncer.

Mabuk selalu, sebat minuman keras di gelas2 yang orang tak habis minum.

ABDULLAH BIN HJ KASSIM
ABDULLAH BIN HJ KASSIM
12 April 2020 11:37 am

Komen Saya utk semburit Dan penghianat ini ialah:
Padan muka awak
Mudah2an Allah bagi hati awak buka spya awak sedar insaf kembali ke pangkalan jalan, takut hukuman dlm kubur nanti Dan Hari akhirat.
Insaf sedar Dan kembalikan kerajaan kpd pH semula..
Sebab gaji yg diterima Tak berkat kerana kerajaan bukan daripada mandat rakyat.

anonymous
anonymous
12 April 2020 11:15 am

JINnun marah sbb Quran sebut Isa ibn Maryam.
Sume tak betul apa yg dia kate.
Islam ni sejak dari zaman Nabi Adam lagi.
Nabi Ibrahim muslim, bukan yahudi atau nasrani.
Nabi Musa, Nabi Isa dll, sumenya muslim.
Muslim Hizbullah. Lain2 tu hizbuTaghut. kehkehkeh

zunnun
zunnun
12 April 2020 10:51 am

Satire 24/20 hadi wang kerap bermimpi ‘rasullulah’ dan di percayai oleh Mursyid Porsche nya, si hashim. hashim : Tuan Guru, kini taraf wali, jauh tinggi dari tahap mursyid yg ana jawat. hadi wang : ape tak shim, se kurang2 nya ke sana ke mari Mursyid yg kamu sandang bergaya dgn Porsche hashim : mcm mana ana nak panggil tuan? hadi wang : ante taraf Mursyid, ana taraf Wali. maka, sesama kita, panggil ana YB kerana Jawatan Menteri, dan ana panggil ante, Tuan Mursyidul sj. hadi wang : …tapi dgn mereka2 di bawah serta cadre2 kepimpinan, memadai dgn YB Tuan Guru… Read more »

zunnun
zunnun
12 April 2020 9:52 am

hadi wang nih, sebagai president pAs, di campak ke luar oleh Moo, utk melemahkan ketrampilan nya, dan membuat pAs terpalit dgn cita2 menubuhkan negara “islam” ala suku sana sini hadi.

jln keluar pAs, hanya bergantung kpd muaFUCKat secara senyap dlm masa yg sama bergayut dgn Pengkiatan Negara utk ghadimah…

ini politik islam yg di bawa hadi…

..tapi, Tuhan perlu lakukan percepsi juga ke dgn Kebenaran Semesta Nya?

Sheraton
Sheraton
12 April 2020 9:50 am

Saya meletakkan kepercayaan dan keyakinan saya 110 peratus pada Noor Hisham.

Dan saya meletakkan kepercayaan saya pada Azmin… Pengkhianat.. Nak dengar pun tak boleh apa lagi nak percaya.

Darah tinggi boleh di kawal dengan jaga permakanan dan melakukan urutan di kepala..

zunnun
zunnun
12 April 2020 10:14 am
Reply to  Sheraton

wow, yakin dgn Dr Noor dan percaya pd azmin.

tajam sunggoh naratif nih. 😁

Keldai2 hadi wang di sini, mengerti ke? 🤣

Hantu
Hantu
12 April 2020 11:35 am
Reply to  Sheraton

Kepala atas kepala bawah bang

zunnun
zunnun
12 April 2020 2:47 pm
Reply to  Hantu

betul2 😃

zunnun
zunnun
12 April 2020 9:45 am

…tapi, tak kan bila di tanya oleh kaum2 muhammad bin aminah di teluk, akan misi nya di sana…

..nak di jawap dgn ape? Belakang kaum2 muhammad bin aminah, AS, Russia dan EU..

..kan pengasas Liberal, Socialist dan Freemasonry…

mana kapir dan islam yg nak di bawa nya?

Anonymous
Anonymous
12 April 2020 12:41 pm
Reply to  zunnun

Jawab utk zunnun the lanun: Bang Ali akan dampingi kamu dan uruskan otak kamu. Selepas godeh belakang kamu.

zunnun
zunnun
12 April 2020 9:40 am

hadi wang, kini tertunggu tindak balas dari rakyat, dgn kesundalan warkah nya.

yg pasti, tok arab lihat, hadi wang kaki belit jugak dan kaki kaut sana sini.

hadi wang, dgn islam kapir sana sini, hanya sesuai dgn bagdadi dan mullah talibah sj…

…kini, saki baki masih di Jordan dan Yemen, kawasan2 yg di pegang oleh Qaeda.

Kemeini Iran, Sistani Iraq, Katib Hizbullah dan Hizbullah di Lebonan sj main hadi wang. lagi radical pAs yg di bawa oleh hadi

Hantu
Hantu
12 April 2020 11:38 am
Reply to  zunnun

Jgn mempermainkan eddy awan…nanti penganut nya murka

zunnun
zunnun
12 April 2020 2:42 pm
Reply to  Hantu

🤣🤗

justice4all
justice4all
12 April 2020 9:39 am

Menteri Tebuk Bontot tersohor, jasanya besar dalam menegakkan Kerajaan Tebuk Bontot yang berkuasa hari ini. Respect dia sikit lah Tn Budin. 🙂

Sheraton
Sheraton
12 April 2020 9:37 am

Setiap manusia ada kelemahan.

Kelemahan Azmin terletak pada rambut nya bukan pada bontot nya..

anonymous
anonymous
12 April 2020 9:17 am

Patutlah tadi tiada,zunnun bomoh pasukan terlelap sekejap, mlm td bomoh ni menurun sepanjang mlm. Terpaksalah berjaga sbb mmg jenis jin ni berjaga mlm.

zunnun
zunnun
12 April 2020 8:55 am

..Badak nih, bila di tanya, selepas Sheraton’s Assmin, ketika terawan2 masih menunggu imbuhan dari Kerajaan Pengkianat2 Negara, PN, dia tetap setia dgn PH malah beriya2 cuba perdaya kan KM PP.

bila dah dapat jawatan dari assmin, dgn langkah bak menikus, sedang mengkaji pula segala imbuhan yg akan di nikmati nya pula.

Kini, badak dah ke sana, dan se ekor 2 lagi, masih terkial2 menilai kedudukan mereka, di sana vs di sini.

PH tak perlu goncang sepakat nya di Selangor sungguh pun Amiruddin Shaari duri dlm daging, tunggu selepas pru 15 sj.

Anonymous
Anonymous
12 April 2020 12:38 pm
Reply to  zunnun

zunnun the lanun perlu goncang batang dia saja lah

zunnun
zunnun
12 April 2020 8:30 am

azmin akan cuba meraih populariti, kerana itu tujuan nya utk menagih dari rakan2 pengkianat negara ala tebuk atap lorong belakang mati.

berjaya atau gagal?

azmin akan lingkup dlm kerjaya politik nya, ke sana muaFUCKat tidak menerima nya dan ke sini PH mencemur nya.

kesundalan assmim berakhir selepas pru 15

Anonymous
Anonymous
12 April 2020 12:36 pm
Reply to  zunnun

zunnun the laun akan kena FUCK hingga bila2.

Anonymous
Anonymous
12 April 2020 8:15 am

Azmin hanye popular semasa menjawat MB selangor..pon begitu selangor sudah kukuh dibina oleh Khalid Ibrahim…khalid kumpul simpanan untuk selangor Jemin tikang habiskan..

Jemin langsong tidak popular ketika menjadi memteri ekonomi madey…tiada peningkatan ekonomi…Jemin lebih tumpukan urusan politik sebagai balaci madey untuk jatuhkan Anwar…

Pru15 karier politik Jemin masih kabur kerana Umno dan Pas akan ambik alih teraju PN..

anonymous
anonymous
12 April 2020 8:27 am
Reply to  Anonymous

Dah tahu sekarang siapa pengkhianat sebenarnya?

Hantu
Hantu
12 April 2020 11:41 am
Reply to  Anonymous

Teramat SETUJU bossskurrr…dendam lebih

Anonymous
Anonymous
12 April 2020 12:34 pm
Reply to  Anonymous

umno tak usah harap lah. nama busuk najib songlap wang rakyat berbillion tak boleh hilang.