MUSTAHIL AYAH CHIK BUAT FITNAH

Tamrin Tun Ghafar

Sabtu – 11/04/2020

( 1 – 24 )

1. Jika tidak ada Perintah Kawalan Perjalanan ( PKP ) ekoran COVID-19 ini sudah barang tentu ahli – ahli PAS serata pelusuk tanahair akan mengadakan kenduri kesyukuran atas perlantikan Presiden mereka sebagai Duta Khas Perdana Menteri bertaraf Menteri ke Timur Tengah.

2. Walaupun hanya menang 18 daripada 222 kerusi Parlimen, namun kerana masuk melalui ‘Tebuk Atap’ – BUKAN pintu belakang sepertimana istilah Hadi, PAS berjaya mendapat 3 orang Menteri dan 5 orang Timbalan Menteri.

3. Ini permainan politik hebat yang TIDAK PERNAH berlaku, bak kata Mat Sabu :

‘Yang Menang

Jadi Pembangkang

Yang Kalah

Jadi Kerajaan.’

4. Jika ada penuntut Universiti yang bercita – cita membuat tesis untuk mendapatkan Phd, justeru kajian terperinci perlu dilakukan kerana kesemua yang terlibat dengan percaturan politik ini masih boleh ditemui.

5. Perlantikan Tan Kok Wai dari DAP walaupun BUKAN BERTARAF MENTERI sebagai Duta Khas Kerajaan Malaysia ke China semasa era Kerajaan Pakatan Harapan sebelum Kerajaan ‘pintu belakang’ mengambil alih, PAS melalui kenyataan dari Tuan Ibrahim Tuan Man membidas perlantikan itu.

6. Alasan PAS ketika itu ialah Kerajaan PH jangan terikut – ikut apa yang Kerajaan UMNO / BN pernah lakukan iaitu melantik 9 orang bekas Menteri sebagai ‘Penasihat Khas PM dan Duta ke Amerika bertaraf Menteri dan lagi pun keadaan kewangan negara ketika itu hampir pupus akibat skandal 1MDB dan amalan rasuah oleh mereka yang berkuasa.

7. Mereka yang dilantik oleh

Najib adalah seperti berikut :

i. Zainal Abidin Osman

ii. Sharizat Jalil

iii. Rais Yatim

iv. Noh Omar

v. Abdullah Zain

vi. Ong Ka Ting

vii.Tiong King Sing

viii. Samy Velu

ix. Jamaluddin Jarjis – Duta Besar ke Amerika Syarikat juga bertaraf Menteri.

8. Perlantikan Hadi disambuat baik oleh Tuan Ibrahim Tuan Man dengan mengatakan perlantikan itu TIDAK ADA KAITAN dengan politik, justeru harus diterima dengan baik.

9. Inilah perangai PAS dari dulu hingga sekarang – bising dan memprotes apabila mereka tidak dapat faedah atau pengiktirafan tapi apabila berlaku pada batang hidung sendiri mereka tanpa segan silu secara otamatik menukar corak dan warna.

10. Berhubung masaalah kewangan, saya percaya Kerajaan PN pimpinan Muhyiddin hari ini mempunyai dana yang amat lumayan sehingga boleh menampung 71 orang Menteri ( termasuk Hadi ) dan Timbalan Menteri.

11. Memandangkan kedudukan kewangan negara yang berlebihan, Muhyiddin hanya perlu tambah 42 orang lagi Ahli Parlimen ( 71 + 42 = 113 Kerusi ) sebagai Menteri dan Timbalan Menteri bagi MENENTUKAN jawatan Perdana Menteri terus TERJAMIN TANPA boleh diugut oleh sesiapa pun.

12. Muhyiddin TAK PERLU dengar apa orang cakap, yang penting ialah beliau boleh terus berkuasa sehingga nyawa terpisah daripada badan.

13. Istilah ‘Ayah Chik’ ialah nama timang – timangan atau panggilan oleh mereka yang terlalu akrab dengan Hadi.

14. Di kalangan masyarakat Terengganu khususnya penduduk Marang dimana Hadi menjadi Wakil Rakyat, gelaran itu diberi kerana menganggap tahap Hadi melebihi seorang Wali.

15. Tanggapan ini dikuatkan lagi apabila menjelang PRU yang lepas, Hashim Jasin , Mursydul Am PAS memaklumkan Hadi kerap berjumpa Rasulullah di dalam mimpinya; tak pasti pula sama ada mimpi bertemu Rasulullah oleh Hadi masih berterusan SELEPAS PRU14 yang lepas.

16. Saya masih TIDAK PERCAYA Hadi seorang ulama yang dipandang begitu tinggi oleh ahli – ahli PAS sanggup membuat fitnah terhadap Anwar Ibrahim konongnya Anwar TERLIBAT dengan Freemason dan mendapat sokongan badan Yahudi itu untuk menjadi PM.

17. Mengikut lapuran surat Hadi yang menggunakan ‘letterhead’ PAS bertarikh 22hb Mac 2020 telah dihantar secara sulit kepada pemimpin – pemimpin Gerakan Islam seluruh dunia namun telah terlepas kepada pengetahuan umum pada 3hb April 2020 iaitu dua hari SELEPAS perlantikan beliau sebagai Duta Khas ke Tmur Tengah bertaraf Menteri.

18. Jika kenyataan Tuan Ibrahim Tuan Man itu benar iaitu perlantikan Hadi TIDAK bersabit dengan politik, maka ini bermakna Muhyiddin telah nampak lebihnya kehebatan dan ketokohan Hadi jika dibandingkan dengan Hishamuddin Hussein, Menteri Luar yang katanya amat berpengaruh dengan negara – negara Arab seperti Arab Saudi dan negara – negara bersekutu yang tidak begitu senang dengan Iran.

19. Selepas selesainya COVID-19 ini Hadi bolehlah mulakan lawatan rasmi ke negara – negara Islam dengan diiringi oleh pegawai – pegawainya.

20. Bagi penjimatan kos ekoran perlantikan ini mungkin sebahagian besar Duta kita diberhentikan perkhidmatan mereka dan digantikan dengan ahli – ahli PAS dengan gaji yang lebih murah!

21. Hadi yang juga menuduh AMANAH terlalu liberal kini setelah diberi kuasa WAJIB membuktikan segala apa yang diperjuangkan selama ini AKAN DILAKSANAKAN SEBELUM PRU15 akan datang.

22. Jika SEBELUM ini PAS MELALAK ke sana ke sini bagi mewujudkan negara Islam, kini rakyat sedang menunggu dengan debaran apakah PAS benar – benar BERJUANG UNTUK ISLAM atau hanya MENGGUNAKAN ISLAM bagi kepentingan diri mereka.

23. SEMOGA GELARAN AYAH CHIK TIDAK BERTUKAR MENJADI AYAH PIN!

24. ‘Terlajak Perahu

Boleh Diundur

Terlajak Kata

Buruk Padahnya’.

Wassalam

Terima Kasih.

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 11 April 2020 — 8:22 pm
Subscribe
Notify of
guest

78 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymous
Anonymous
12 April 2020 7:35 am

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Bab politik, Kejora kini dah tak lagi ambil peduli
Bak kata pujangga, kasih tak dpt nak dijual beli
Kes & kematian dek Covid-19, US di atas sekali
Trkini, 20,529 kematian di US, dh mngatasi Itali
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
Resah di hati ini tak tahu lah mcamna nk cerita
Kes & kematian, dek Covid-19..US no 1 di carta
Kini dah 530,700 kes dkat US melebihi 1/2 juta
Moga Allah sntiasa melindungi si dara tercinta
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
Subhanallahi walhamdulillahi wala ilaha illallah
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
12 April 2020 7:24 am

Semalaman bomoh zunnun tak dpt lelapkan mata, dok pikiaq tang mana silap jin yg dihantar u-turn terkena kpd captain pasukan sendiri.
Bomoh sijil palsu + jin bodoo

Kihkihkih

Anonymous
Anonymous
12 April 2020 7:14 am

Apalah malang nasib PH, guna khidmat bomoh zunnun. Bayar dahlah mahal, pasukan dapat kekalahan percuma.

Kihkihkih

Anonymous
Anonymous
12 April 2020 7:11 am

Takziah kpd bomoh zunnun sebab membawa pasukan mencapai kekalahan percuma.

Kihkihkih

Anonymous
Anonymous
12 April 2020 7:09 am

Zunnun bomoh meroyan cari alasan nak cover kemaluan yg besar (telor je besar, kote kecik… Kahkahkah) sbb captain tersasul sumbat gol sendiri. Tuduh referee dan pasukan lawan berpakat khianat kat pasukan dia.

Kihkihkih

Anonymous
Anonymous
12 April 2020 7:05 am

Zunnun bomoh pasukan yg tersilap tuju, niat nak kenakan pasukan lawan tp terkena captain pasukan sendiri. Captain sumbat gol sendiri terus bomoh meroyan dah masuk bulan kedua.

Kihkihkih

Anonymous
Anonymous
12 April 2020 7:14 am
Reply to  Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

SETUJU SETUJU SETUJU

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
12 April 2020 6:40 am

JUNNUN KAKI TONGGANG ARAK SURUH TUTUP KILANG ARAK…..DAH TU SI BEBAL TU NAK CARI ARAK KAT MANA…. PENGGANAS KOMUNIS SYARAT PERTAMA NEW COALITION….. UMNO Menolak Sebarang Bentuk Kerjasama Yang Melibatkan DAP………… UMNO punyai prinsip dan tatacara yang mesti dipatuhi oleh semua ahli. Mendedahkan rahsia parti kepada umum adalah tindakan yang tidak bertanggungjawab. Justeru menghebahkan apa yang disebut oleh Presiden UMNO dalam mesyuarat tertutup sebagaimana yang dilakukan oleh Dato Lokman Adam adalah tindakan yang salah. Apatah lagi Presiden UMNO hanya memberikan gambaran awal serta ingin mendapat pandangan dari pelbagai pihak berhubung perkara membabitkan kepentingan parti. Belum ada sebarang keputusan atau tindakan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
12 April 2020 6:03 am

BILA PARTI KADOK TUNGGANG PH MAKA PH JENIS PARASITE PEROSAK PENJAHANAM HARGANYA SERAH KUASA KEPADA ALJUBRI……BILA TUNGGANG PN MAKA PN CUKUP PENGALAMAN DAN CEKAP TADBIR NEGARA….KITA HARAP MN BERPADA SEMENTARA PRU 15…… Muhyiddin’s Power Comes From Muafakat Nasional……. This is the danger Muhyiddin faces as well. But the price Muhyiddin has to pay is different from the price Mahathir had to pay. Mahathir’s price was he had to hand power to Anwar Ibrahim within two years and when he refused to pay that price he fell. Muhyiddin’s price is he has to make Muafakat Nasional happy, and if he refuses… Read more »

zunnun
zunnun
12 April 2020 4:59 am

mana yg memabukan kan?

Arak atau kebebalan ? 🤣

Anonymous
Anonymous
12 April 2020 7:15 am
Reply to  zunnun

Air ketum berbaldi dibuat dari daun ketum di belakang rumah kamu.

zunnun
zunnun
12 April 2020 4:57 am

jgn nanti menjelang pru 15, pengundi tanya, kilang arak semua dah pAs tutup?

nak jawap ape pulak?

Anonymous
Anonymous
12 April 2020 7:17 am
Reply to  zunnun

Jawab kilang buat air ketum di belakang rumah kamu tak tutup.

zunnun
zunnun
12 April 2020 4:55 am

tapi dah tutup semua kilang arak ke?

Anonymous
Anonymous
12 April 2020 7:01 am
Reply to  zunnun

Apa kau merepek ni syaitaan

Anonymous
Anonymous
12 April 2020 7:22 am
Reply to  Anonymous

Dia merepek kita balun, tibai dan bantai.

Dia tak dapat tidur hingga pukul 5 pagi. Kehabisan air ketum.

Mulut nya pun hyper sebab sakit otak Attention Deficit Hyperactivity Disorder nya.

Mulut tak boleh kawal sebab sakit otak ADHD itu.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
12 April 2020 4:41 am

PH DAN ARAK TIDAK BOLEH DIPISAHKAN…….. Beer Is Essential Item, Says Chinese Assembly Hall…….. (Yahoo News) – The Kuala Lumpur and Selangor Chinese Assembly Hall (KLSCAH) has appealed to the government to treat all beverages manufactured during the movement control order (MCO) fairly. “KLSCAH is concerned over the Perikatan Nasional Government’s revocation of the approval for beer producer Heineken and Carlsberg to continue operations during the MCO, following condemnation by some politicians of the initial decision,” it said in a statement on Saturday (April 11). The association noted that the MCO gazetted on March 18 listed “food supplies” as one… Read more »

zunnun
zunnun
12 April 2020 3:29 am

Islamic Bigotry ?

atau Moslems Bigotry nih..

cuba cerdik sikit membezakan islam dan muslim.

Anonymous
Anonymous
12 April 2020 7:25 am
Reply to  zunnun

Kamu bukan Melayu, bukan Islam, bukan Muslim.

Kamu zunnun the Lanun menghasut, menyakitkan hati penganut2 Islam.

Police Cyber Unit di gesa ambil tindakan ke atas kamu.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
12 April 2020 3:26 am

TIDAK ADA YANG TIDAK KENA DENGAN SURAT DITULIS HADI.. Malaysiakini opinion piece on Hadi reeks of religious bigotry……. “In my books, there is nothing wrong with Hadi expressing ethno-religious sentiments, what with him being the leader of a party that outright spells “we’re Islamic in every way” Hours ago, Aliran reproduced a piece from Malaysiakini that found fault with the Government of Malaysia (GoM) over the appointment of Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang as special envoy to the Middle East. Ronald Benjamin, who wrote the piece, asked if Hadi was merely chosen due to his credentials as an Islamic… Read more »

zunnun
zunnun
12 April 2020 3:00 am

cuba cari bahan cerita sensasi, seperti babi terbang, lembu panjat pokok, hadi wang terkial2 cara ilham utk menjawap warkah 22hb Mac nya, Assmin akan jadi TPM ..

kan sensasi…

Anonymous
Anonymous
12 April 2020 7:33 am
Reply to  zunnun

Cukup sensasi dengan puak kamu punyai 3 agama dalam masa yang sama, Mengikut sejarah, korang Confucian, Taoist, kemudian Buddhist.

Triple Insurance for the after-life, kata orang. Tapi kamu hati busuk niat kotor tidak diterima dek tiga2 itu.

zunnun the Lanun has Triple Assurance to be doomed in your after-life. Hidup semula sebagai hantu, bukan tikus ke, ular ke. Binatang2 pun tak mahu terima kamu selepas kamu mampos.

zunnun
zunnun
12 April 2020 2:57 am

kan video itu video lama yg di recycle gunakan semula…

cerita ape nih?

Anonymous
Anonymous
12 April 2020 7:35 am
Reply to  zunnun

Cerita kepala bapak kamu menyodok kepala emak kamu.

Marah Najib pasal istilah Kepala Bapak.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
12 April 2020 2:52 am

PH DAN FAKE NEWS BERPISAH TIADA……. #Covid19, Polis Siasat Fuziah Salleh Kerana Sebar Fake News……. Polis akan membuka kertas siasatan terhadap seorang bekas timbalan menteri yang juga Ahli Parlimen di sebuah negeri di Pantai Timur berikutan menyiarkan video dengan keterangan palsu di akaun Facebooknya malam tadi, sehingga menyebabkan kegusaran awam di negeri ini. Ketua Polis Johor, Datuk Ayob Khan Mydin Pitchay, berkata Ahli Parlimen berkenaan juga akan dipanggil memberi keterangan sekiranya siasatan membuktikan beliau memuat naik video palsu itu sehingga berlaku panik dalam kalangan masyarakat dan agensi penguatkuasa. Katanya, Pengarah Imigresen Johor, Baharuddin Tahir sudah membuat laporan polis di Balai… Read more »

zunnun
zunnun
12 April 2020 2:48 am

Ok lah, kasi can…

post lah, jgn terpingga2 malu2

zunnun
zunnun
12 April 2020 2:44 am

kan Junn “Malayu2 Islam” shif tgh mlm..🤣

Anonymous
Anonymous
12 April 2020 7:38 am
Reply to  zunnun

Kamu yang shift malam sebab di arah bapak kamu yang nak sondol emak kamu.

zunnun puccimak punya jenis, tak di bimbing di masa kecil sebab emak bapak asyi menyondol pagi petang siang malam.

zunnun
zunnun
12 April 2020 2:42 am

ngape nih, tersemput2 melontar posting nih 🤣

Anonymous
Anonymous
12 April 2020 7:40 am
Reply to  zunnun

Sebab nak kasi tahu Bang Ali cari Kepala Bapak kamu.

zunnun
zunnun
12 April 2020 2:39 am

..anjing yg dok menyalak2 ketika PH memerintah kan puak2 muaFUCKat…

semburit yg saban hari di kutuk kini, dah jadi idola ke?

Anonymous
Anonymous
12 April 2020 7:43 am
Reply to  zunnun

Yang kena FUCK itu ia lah kamu dan puak kamu. Di bariskan dek Bang Ali, di kokak nya satu lepas satu.

zunnun the Lanun kena 12 kali. Mengengkang selepas itu.

Komen baik di balas baik. Begitu juga sebalik nya.

zunnun
zunnun
12 April 2020 2:36 am

sebelum Mantan Menteri Kesihatan dari PH lagi, Dr Noor berganding dgn nya, bukan sj atur cara containment malah migitating, dan Flattening Curve juga di jadikan strategy.

kan belajar dari Negara China juga.

Malu sgt ke nak mengaku, tiba2 dtg si badut dgn air suam nya, tak ada pun, China mengamalkan SOP sedemikian.

Anonymous
Anonymous
12 April 2020 7:53 am
Reply to  zunnun

SOP kamu zunnun the Lanun ialah asyik menyodok sana sini macam babi. Pernah makan babi, badan kamu ada isi babi, tabiat pun menyodok macam babi.

Cakap pun mcm babi, migitating entahapekebende KEPALA BAPAK KAMU.

Jaga2 SOP kamu menyodok itu ada razor blades di tanah yang kau sodok, terkena sodok, bibir kamu koyak, menjerit, melolong, satu pekan tahu tapi tepokkan tangan. Alang kah baguih nya.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
12 April 2020 2:33 am

PH SEBELUM PRU-14 KENCING…..LEPAS PRU 14 MENCURI……. SETELAH 22 BULAN MEROYAN MENYALAK DAN MENYUNDAL TAK TENTU PASAL…….. “Dipanggil Anjing, Dipanggil Pencacai Najis…” – Tergamaknya! Sedih Baca Luahan Frontliner Ini “Dipanggil Anjing, Dipanggil Pencacai Najis…” – Tergamaknya! Sedih Baca Luahan Frontliner Ini Di saat petugas barisan hadapan sedang berjuang bermati-matian menyelamatkan nyawa dan menentang COVID-19, ada juga yang tidak berhati perut melabel mereka ini dengan gelaran tidak sepatutnya. Semalam tular perkongsian seorang petugas kesihatan di Facebook menggunakan nama Sakinah Sulong mengenai caci maki yang diterima mereka (frontliner) daripada pesakit COVID-19 dari kluster baru. Menerusi postingnya Sakinah menceritakan tentang perbezaan sikap di… Read more »

zunnun
zunnun
12 April 2020 2:30 am

betul ke indon memuji langkah malaysia dgn lockdown nya?

malaysia belajar dari mana?

kan dari negara china dgn sistem ekonomi commune mereka…

tapi hadi wang kata, malaysia mesti jauhi dgn communist china…

..atau hadi wang serba bebal, pAs juga mengamalkan theocratic commune, kan fahaman communist yg serupa

Anonymous
Anonymous
12 April 2020 7:59 am
Reply to  zunnun

Kamu Cina yer? Memuji China, tak sedarkan bahawa sejarah nya llebih 3,000 tahun tapi penuh dengan azab sangsara rakyat nya, hingga jadi kominis, bbahhru saja maju 1-2 dekad yang lalu.

commune Kepala Bapak kamu. Communists have failed, sekarang ikut free enterprise yang di praktik US, hha nya Kepala Bapak kamu yang tak sedar.

(Thanks Al Jibo yang popularkan istilah Kepala Bapak Kamu)

zunnun
zunnun
12 April 2020 2:20 am

Zafrul tokoh koporat atau, bertalian saudara melalui isteri Moo nih ?

zunnun
zunnun
12 April 2020 2:17 am

Zafrul nih mengaung atau mengiow nih? betul ke mak kyiah terima 1600 atau sekadar 800 je?

ngape terlupa utk mambantu SME, hinggakan kena tambah lagi? Ngape tak bawa ke parlimen, kan senang tak usah buat tambahan lagi…

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
12 April 2020 1:57 am

Siapa M/Kewangan, Mengaum Seperti Harimau, Tetapi Sebenarnya Kucing?…… Beza Lim Guan Eng dengan Menteri Kewangan sekarang,….. Kecekapan Menteri Kewangan hari ini iaitu Datuk Seri Tengku Zafrul Tengku Abdul Aziz wajar dipuji kerana beliau yang merupakan seorang tokoh korporat dilihat lebih bijak menguruskan kewangan negara tanpa memberi pelbagai alasan bersifat politik. Menurut Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Negeri Sembilan hal ini dapat dilihat apabila kerajaan masih mampu membelanjakan kira-kira RM250 bilion dalam Pakej Rangsangan Ekonomi Prihatin Rakyat seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri Tan Sri Muhyuddin Yassin beberapa minggu lalu. Menerusi pakej ini, kata Datuk Mohd Zaidy Abdul Kadir, pelbagai inisiatif yang… Read more »

zunnun
zunnun
12 April 2020 1:56 am

tak se ekor keldai belaan pAs, bangkit, utk pertahankan hadi wang, di belasah tamrin?

betul lah semua nih. bila menebuk atap, bersorak2 kegembiraan, bila tang kena caci, menikus, seperti hadi wang jugak, tak berani menjawap. sekurang2 nya, bangkit dan mengaku, warkah 22hb Mac, dia yg menulis…

takut kena saman malu ke? baling batu sembunyi tangan, kan dayus.

Anonymous
Anonymous
12 April 2020 8:07 am
Reply to  zunnun

Kamu berani hanya dalam blogs. Nama sebenar pun tak kasi – Kok Weng ke, Kok Kok ke.

zunnun
zunnun
12 April 2020 1:49 am

indon mendewa cara kerajaan tebuk atap aka belakang mati menguruskan wabak covids?

sejak bila pulak indon mendewa malaysia nih? sejak jokowi iktiraf kerajaan tebuk atap Moo ke?

Anonymous
Anonymous
12 April 2020 8:12 am
Reply to  zunnun

Kamu bukan Melayu memang lah tak suka Indonesia berbaik dengan Malaysia.

Cina ada hanya 5% saja di Indonesia, patuh kpd negara, taat setia kpd perlembagaan.

Tak macam kamu, bila keadaan OK, kepala besar, korang saja yang bagus konon nya. Bila keadaan tidak bagus, dah siap begs nak hijrah ke Canada.

Bagus lah kamu hijrah, jangan tunggu lagi.

zunnun
zunnun
12 April 2020 1:44 am

tak kan “Melayu” Musa Nordin pun nak di pecat oleh “Melayu2 Islam” sbb tak tahan di kritik ke?

PPE dah cukup di sediakan kpd kakitangan blum? negara communist ke yg hantar bantuan, atau negara “islam” teluk yg menghadiahkan nih?

Anonymous
Anonymous
12 April 2020 8:21 am
Reply to  zunnun

Waa, China hantar bantuan, kamu bangga yer? Bukan bangga dapat bantuan tapi bangga konon nya China yang membantu.

Jangan lupa, Cikong, walau pun negara besar, penduduk nya paling ramai, negara China itu merepes, rakyat nya merana demikian lama dalam sejarah nya.

Emperors and eunuchs bikin China diperintah keluarga asing hingga ke awal abad 20.

zunnun
zunnun
12 April 2020 1:41 am

tak kan cerita annuar ketereh sebak di dewa2 nih. cuba tanya dia, dah jadi taik ke duit MARA yg di kapur dari scandal di downunder, Australia dulu?

Anonymous
Anonymous
12 April 2020 8:23 am
Reply to  zunnun

Tak kisah duit tu jadi tahi yang penting ialah orang macam kamu ini makan tahi.

zunnun
zunnun
12 April 2020 1:37 am

ehemm, tak kan tiba2 diam pulak nih? 🤣

zunnun
zunnun
12 April 2020 1:33 am

..bila dapat, cepat2, samba Mercedes pulak.

Maza dgn BMF nya, ape Jadi? Amar pulak menambah merapu, Mercedes se jenama dgn Unta padang pasir pulak…

ape nak jadi, lebai2 sundal pAs nih

zunnun
zunnun
12 April 2020 1:29 am

hadi wang, menuduh anwar liberal, tak cukup lagi, menuduh pula amanah liberal.

tak cukup lagi, anwar bersekongkong dgn freemason pulak.

tak usah cerita lah pasal DAP, semua yg salah, perkara dAP, komunist, kewangan negara dll…

tapi, bila Guan Eng luluskan bayaran RM 400 juta, tak segan2 menerkam

Anonymous
Anonymous
12 April 2020 8:30 am
Reply to  zunnun

Kamu tak terkam. Kamu senyap2 saja masuk dalam guni.

Malang nya, takda siapa nak beri kamu amende pun.

zunnun
zunnun
12 April 2020 1:23 am

..gelaran yg di berikan, lebih se orang wali?

hebat2 sgt sandiwara utk mendewa2kan ketrampilan nya, hingga sana sini ke istana, semua menunggu2 kedatangan nya…

wali ni ape?

dah menyeberang batasan sempadan langit wilayah malakut nih?

dah tinggi keupayaan nya, blh lah membasmikan covids. Tapi…

rakyat tertunggu2, nak tengok karomah nya, tiba2 bukan covids’ yg hadi wang mengerjakan, dapat habuan pekerjaan khas pulak…

hadiah kerana kejayaan tebuk atap nya ke? 🤣

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
12 April 2020 1:13 am

PH DAN BLAME GAME TIDAK DAPAT DIPISAHKAN……. Veteran UMNO gesa Hospital KPJ pecat Dr. Musa…….. Mengkritik dan mendakwa Kementerian Kesihatan (KKM) gagal melindungi petugas barisan hadapan, Datuk Dr. Musa Nordin wajar dipecat oleh pihak pengurusan Hospital Pakar KPJ. Setiausaha Agung Veteran UMNO, Mustapha Yaakub, kritikan yang disifatkan tidak kena pada masanya apabila kerajaan bertungkus lumus menangani Covid-19 membuktikan doktor tersebut tidak profesional dan mencemarkan kredibiliti hospital swasta yang berprestij itu. Dr. Musa merupakan Perunding Pediatrik & Perubatan Hospital Pakar KPJ Damansara. “Dalam situasi genting seperti ini beliau (Dr. Musa) tidak patut muncul sebagai seorang yang serba tahu sedangkan kepakarannya dalam… Read more »

zunnun
zunnun
12 April 2020 1:00 am

selain dgn amanat sesat nya, hadi kerap menyesatkan keldai2 belaan nya dgn complicit pula dgn hashim jasin, utk tujuan popping dan propping image nya ke?

keldai2 belaan ternggaguk2 berahi ke?

zunnun
zunnun
12 April 2020 12:55 am

hadi wang dgn hashim jasin berdua complicit antara mereka seperti juga si asyaarie arqam dulu nih?

zunnun
zunnun
12 April 2020 12:53 am

hashim jasin ni mursyid pAs ke? Yg buat pengakuan, hadi wang kerao bermimpi dgn rasullulah?

ini ke tahap mursyid lebai pAs aka Porsche nih?

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
12 April 2020 12:52 am

NASIB BAIK PN AMBIL ALIH KALAU TIDAK TAK TAHU JADI……SELESAIKAN MASALAH DITINGGALKAN PH…….. Rakyat Indonesia Cemburu Cara Malaysia Tanggani Covid-19, Kita Bagaimana, Syukur Atau Kufur? ………. KEBANYAKAN rakyat Indonesia mencemburui keperihatinan Kerajaan Malaysia membantu rakyatnya ‘berper@ng’ bersama Covd-19 dan dikatakan antara negara terbaik menguruskannya. Malah, kebanyakan mereka terkejut dengan situasi terkini di Malaysia dengan langkah-langkah diambil kerajaan menyebabkan rakyat Malaysia tidak pan1k dan kelam kabut menghadapi benc@na sebegini besar. Macan Idealis yang menemuramah Prof. Dr. Irwandi Jaswir, mengenai kondisi terkini di Malaysia ternyata terkejut malah menyatakan keadaan ini menyebabkan walaupun sebelumnya berlaku pelbagai masalah politik di Malaysia, kecekapan serta keperihatinan… Read more »

zunnun
zunnun
12 April 2020 12:48 am

Mimpi muhammad bin aminah ke mimpi rasul nih? Rasul Penyampai Ilmu2 Sempurna kenabian. Kenabian itu kesempunaan se tiap insan, kamil mengkamil… “wasabiku nasabiku” ape yg muhammad bin aminah sampaikan, “se sunggoh nya, se tiap manusia, tuhan menyatakan Maha Sempurna Nya kpd tahap2 kesempurnaan mereka. Islam itu Bersifat Equality, semua manusia itu sama di sisi Tuhan, yg membezakan antara mereka, tahap2 sempurna kemanusian yg di miliki. bukan se suatu yg di anugerahi, tapi berusaha utk mendapatkan kebenaran dan erti… hadi wang, kao jgn menyudal dgn pengakuan bertemu dgn muhammad bin aminah, jauh sekali, utk di dewa dan di puja. Yg muhammad… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
12 April 2020 12:46 am

PH TINGGALKAN TAHI DAN AIR KENCING UNTUK DISELESAIKAN OLEH PN………. ‘Maafkan saya” Annuar Musa sebak gagal kawal emosi …….. KUALA LUMPUR – Perbualan yang rancak sejak bermulanya wawancara bersama wartawan MalaysiaGazette pagi tadi tiba-tiba bertukar sebak sebaik sahaja Tan Sri Annuar Musa ditanya tentang isu gelandangan di ibu kota. Beliau meminta maaf dengan nada tersekat-sekat sehingga ke satu peringkat air mata Menteri Wilayah Persekutuan itu dilihat gugur juga biar pun dalam tempoh sebulan ini jiwa Annuar dilihat begitu kental berhadapan dengan isu gelandangan. Ternyata pengalamannya menyaksikan sendiri ‘penderitaan’ gelandangan memberi kesan yang bukan sedikit di hatinya apatah lagi sebaik sahaja… Read more »

zunnun
zunnun
12 April 2020 12:30 am

ulamak muktabar tersohor di dunia, bak Viceroy’s khas dari kerajaan langit setanding dgn Duta Khas..

hebat2,langit bumi hadi conquer, mcm si assmin, juga ke?

si assmin, kemarok nak jadi PM selepas Moo, hadi kemarok ape pula?

menunggu, mimpi dgn muhammad bin aminah lagi ke? sundal ape kao hadi Ooi. siape yg mengajar ilmu se beral nih ?

Anonymous
Anonymous
12 April 2020 8:34 am
Reply to  zunnun

zunnun the Lanun orang DAP memang marah kpd PAS. DAP tak sampai ke mana, dia membising saja.

zunnun
zunnun
12 April 2020 12:25 am

hadi wang nih dah sah dapat perlantik sebagai ulamak muktabar tersohor di dunia?

sj nak tahu…

mungkin keldai2 belaan pAs beri sikit pencerahan…

tak kelihatan keldai2 pAs mlm nih, tgh mabuk dgn lobak atau tercengan2, dgn lawak tamrin nih 🤣

Sheraton
Sheraton
11 April 2020 11:56 pm

Apa lah cerdik nya Hadi tulis surat guna kertas.. Kalau guna email boleh jugak kata komputer ke hacked..

Dari awal nak tahu apa faedah nya atau ada kah kedudukan Hadi akan lebih baik di kalangan Pak Arab dengan memghantar surat tersebut..?

Anonymous
Anonymous
12 April 2020 8:36 am
Reply to  Sheraton

Kau amat bodoh tak tahu cara berutus dan berurus dengan resmi ntara negara2. Kau sekolah mana dulu?

Anonymous
Anonymous
11 April 2020 10:26 pm

Kesian bomoh pasukan, niat nak bomohkan pasukan lawan, tp terkena pd captain pasukan sendiri… Kahkahkah, apa punya bodoh bomoh ni

Kihkihkih

Anonymous
Anonymous
11 April 2020 10:24 pm

Tahniah kpd captain pasukan yg menjaringkan gol sendiri. Kalau aku penganjur, aku dah nobatkan sbg man of the match.

Kihkihkih

Anonymous
Anonymous
11 April 2020 10:21 pm

Bergembira nampaknya pasukan bola yg dpt kekalahan percuma @ kalah tanpa bertanding. Hiburkan hati…

Kihkihkih

zunnun
zunnun
11 April 2020 10:10 pm

hadi wang nih belajar islam di Uni Mahdinah dan Al Azhar…

hebat2, tapi…

yg asyik sundal sana sini, sejak blk dari Saudi dan Mesir dgn amanat nya, ngape?

politik dan islam tak blh berpisah ke? persepsi dan kebenaran itu blh di gaul2 dgn kawah gulai ke?

tuhan pun berpolitik, dan mencarut juga ke? ape nak jadi, dari si pendek nik anak mAt ke si pendek ibrahim anak mAn, semua menarah duit omNo…

..kan nik abodooh khabar kan, keldai2 pAs, nak menafikan ke?

Goh
Goh
11 April 2020 10:02 pm

Akhirnya pas sudah menjadi sebahgian dari kerajaan dan akan mengislamkan lagi negara kita yg penduduknya berbilang kaum dan agama.tahniah

1-Aku harap hadi awang akan berjaya tutup terus kasino paling besar di malaysia..genting highland

2-aku harap kilang arak di malaysia semua akan ditutup..

3-aku harap semua perjudian diharamkan terus

4-aku harap ruu 355 akan dilaksanakan lagi 2 bulan akan datang

zunnun
zunnun
11 April 2020 10:17 pm
Reply to  Goh

..bukan itu yg hadi wang janjikan dgn tebuk atap nya, lebai sundal nih nak menyelamatkan “Melayu2 Islam” dari liberal, Communist dan Freemason…

ketawa, tok2 arab…

“sundal ape kao lebai hadi Ooi…”

” No Fulus, No Religion..”

..selagi kepentingan berapi2, kan itu di sukai iblis…

Anonymous
Anonymous
12 April 2020 11:45 am
Reply to  zunnun

Iblis zunnun the lanun ini tak renti2 sebut liberal, Communist dan Freemason… tapi tak beri penerangan nya.

Dia ini sundal No. 1 di blog ini. Perlu jumpa Bang Ali untuk stabilize kan nya.