MUHYIDDIN TAK AKAN PEDULI COVID-19 ATAU TIDAK, KEINGINANNYA HANYA PASTIKAN SEKURANG2NYA 112 AHLI PARLIMEN DAPAT JAWATAN SEBELUM 18 MEI

Di musim PKP akibat wabak Covid-19 ini, selain setiap hari kita mendapat maklumat berkenaan jumlah pesakit dan kematian akibat daripadanya, kita juga saban hari dihidangkan dengan berita penyingkiran serta perlantikan baru peneraju dalam syarikat-syarikat berkaitan kerajaan atau GLC.

Setiap hari ada saja berita tentang orang-orang tertentu ditamatkan perkhidmatannya dan perlantikan baru pula dibuat sebagai menggantikannya.

Walaupun banyak seruan daripada pemimpin kerajaan sendiri agar semua orang mengurangkan urusan politik dan memberi tumpuan kepada usaha membantu rakyat yang terkesan ketika musim wabak Covid-19 ini, hakikatnya dengan pemecatan dan perlantikan baru setiap hari itu menunjukkan pihak kerajaan sendiri gagal mengawal nafsu politik mereka.

Meskipun apabila bertukar kerajaan, perlantikan baru dalam GLC adalah tidak dapat dielakkan, tetapi sekurang-kurangnya dalam keadaan negara dilanda wabak Covid-19 ini, pemecatan dan perlantikan baru tidak perlulah dibuat terlalu tergesa-gesa oleh PN baru lebih sebulan menjadi kerajaan.

Masih banyak masa lagi untuk melakukan semua perubahan tersebut.

Tetapi, mengapakan Muhyiddin Yassin seolah-olah tidak sabar untuk melakukan perubahan dan mengisi kedudukan dalam GLC-GLC?

Muhyiddin sebenarnya amat risau berkenaan Sidang Parlimen yang telah ditetapkan pada 18 Mei depan di mana ketika itu nanti satu usul undi tidak percaya akan dibentangkan terhadapnya.

Usul itu adalah bagi mengesahkan kedudukannya sebagai Perdana Menteri sejak dilantik pada 1 Mac lalu.

Dalam barisan kabinet yang dibentuknya baru-baru ini, Muhyidin telah melantik seramai 70 orang untuk menjadi menteri dan timbalan menteri.

Kemudian beliau menambah jumlah itu menjadi 71 melalui lantikan Presiden Pas, Hadi Awang sebagai Duta Khas ke Timur Tengah bertaraf menteri.

Selain majoriti lantikannya adalah merupakan Ahli Parlimen, terdapat juga beberapa orang daripadanya adalah Senator.

Di kalangan menteri, mereka yang bertaraf Senator ialah Dr. Radzi Jidin, Tengku Zafrul Tengku Abdul Aziz dan Dr. Zulkifli Al-Bakri.

Timbalan menteri pula yang bertaraf Senator ialah Lim Ban Hong, Dr. Mah Hang Soon, Dr. Ahmad Mazrizal Muhammad dan Wan Ahmad Fayhsal Wan Ahmad Kamal.

Ini bermakna daripada 71 lantikan yang dibuat itu, ia hanya melibatkan 64 Ahli Parlimen dan selebihnya adalah 7 orang Senator.

Jika usul undi tidak percaya dibentangkan dan untuk memastikan tidak ditewaskan, Muhyiddin perlu memiliki sokongan sekurang-kurangnya 112 daripada keseluruhan 222 Ahli Parlimen.

Berikutan kedudukan Muhyiddin dalam kerajaan tebuk atap PN ini amat rapuh dan tidak dalam bentuk gabungan yang formal serta mungkin ada mana-mana Ahli Parlimen tiba-tiba beralih angin, tambahan lagi kalau undi usul tidak percaya itu dilakukan secara undi sulit, satu-satunya cara untuk memastikan kestabilan sokongan terhadapnya ialah dengan memberikan mereka jawatan serta kedudukan.

Oleh kerana 64 Ahli Parlimen sudah diberikan jawatan menteri serta timbalan menteri dan untuk memastikan jumlah 112 itu tidak goyang agar boleh terus kekal sebagai Perdana Menteri selepas 18 Mei nanti, Muhyiddin tidak ada pilihan selain perlu menghadiahkan seramai 48 lagi Ahli Parlimen daripada Bersatu, UMNO, Pas dan GPS yang bergabung dalam PN dengan kedudukan dalam GLC.

Memandangkan tarikh 18 Mei semakin hampir dan jika Muhyiddin tidak memberikan mereka jawatan mulai sekarang, kedudukannya sebagai Perdana Menteri boleh terancam dengan sendirinya, melainkan jika sebelum 18 Mei sekurang-kurangnya 112 Ahli Parlimen sudah dapat diberikan habuan jawatan serta kedudukan.

Maka, lantikan-lantikan dalam GLC yang menjadi berita setiap hari sekarang ini adalah suatu kemestian bagi Muhyiddin demi survival jawatannya.

Selepas ini atau dalam sehari dua ini, pasti akan banyak lagi berita penyingkiran dan perlantikan baru mengetuai GLC akan terus dilakukan, walaupun wabak Covid-19 belum lagi menampakkkan tanda-tanda berkurangan yang ketara.

Adanya rungutan daripada pelbagai pihak berkenaan penamatan itu yang diaifatkan seolah-olah tidak mempedulikan wabak Covid-19 tidak akan mengubah apa-apa kerana Muhyiddin tentulah lebih pentingkan jawatannya daripada segala-galanya.

Dan percayalah, rata-rata yang akan dilantik mengetuai GLC selepas ini adalah daripada kalangan Ahli Parlimen belaka, bukan merupakan profesional sepertimana dilakukan era PH sebelum ini.

Lantikan yang dibuat hanya untuk menyelamatkan kedudukan Muhyiddin agar tidak tumbang kepada usul undi tidak percaya pada 18 Mei, bukan lagi untuk memastikan syarikat GLC itu bertambah maju dan mencatat keuntungan yang akan memberi manfaat kepada rakyat semua, jauh sekali menunjukkan kepedulian terhadap wabak Covid-19. (ShahbudinHusin 09/04/2020)

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 9 April 2020 — 10:11 pm
Subscribe
Notify of
guest

144 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
rajakhairudin@gmail.com
12 April 2020 8:08 pm

Lantikan GLC perkara biasa.setiap parti yg menang akan buat perkara yg sama.yg tak biasa cuma yg meroyan

BSP
BSP
11 April 2020 10:27 am

Rileks la…Budin..kenapa kau dengki??
Kau ingat PH boleh dapat majoriti 112 org ke???
PN akan terus memerintah sehingga PRU 15…
Rakyat dah bosan dan dah tak percaya dengan PH lagi…penipu besar dan kuat memefitnah…
Hanya org bodoh macam kau ajer yg masih percaya…

zajb
zajb
13 April 2020 12:01 pm
Reply to  BSP

ntah…pandang dan selamilah dgn fikiran yg matang..

Anonymous
Anonymous
10 April 2020 2:38 pm

😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀
Ini, Kejora terjumpa dekat blog KluangDarai, KD
Komen dibuat oleh si Suman Hindu, bapok kedi
Asyik memfitnah saja, ini dajal tali barut Yahudi
Nerakalah nanti, tempat lahanat ini, kekal abadi
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
10 April 2020 2:39 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous Thursday, April 09, 2020 3:12:00 AM

Sejak covid lahir satu ungkapan

Bersatu kita mati

Bercerai kita selamat…

Reply

Replies

Anonymous Thursday, April 09, 2020 7:58:00 AM

Becerai Kita selamat…..bercerai dengan peliwat kaki kelentong.

Othman Ahmad Thursday, April 09, 2020 8:26:00 AM

Ajaran tokgaru brahim angCOW tuu ker, Kejora hoi….??
Hi hi hi hi…..

Reply

Anonymous
Anonymous
10 April 2020 2:40 pm
Reply to  Anonymous

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Suman nak kenakan Kejora dah tak jumpa cara
Maka..maknyah tua ni tetap buat perangai kera
Asyik jer Hindu tua ini fitnah nak cetus angkara
Dia akn brhenti, hnya bila kena pnampar Kejora
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

Anonymous
Anonymous
10 April 2020 2:49 pm
Reply to  Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Suman maknyah hati kotor, penuh kudis nanah
Dia makin meroyan, bila PH dh hancur musnah
Tak sah hidup bapok tua ni klau tak memfitnah
Jmpa Kejora klu..sah, dia mnyembam ke tanah
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
10 April 2020 4:49 pm
Reply to  Anonymous

INI SATU BUKTI SAHIH PETIKAN KEJORA CAKAP BESAR TAPI TERNYATA HANYA AUTA TEMBERANG DAN BIADAB. DIA YG CABAR SAYA, BAGI TARIKH, MASA & TEMPAT – TIBA MASA HABUK PUN TARAK, DIA MENGHILANG DIRI DI BLOG DAN JUGA TIDAK MUNCUL DITEMPAT YG DIA GEMBAR-GEMBURKAN. BERIKUT ADALAH CAKAP BESARNYA YG MASIH TERSIMPAN BERKEADAAN BAIK DALAM ARKIB BLOG INI….. KEJORA Pantun2 cgu Kejora terus masuk menjunam Spt anak panah, dii kepala Suman terbenam Menderita tersiksa lah, ini bangsat jahanam Dia terus biol mereng, hanya tau kata 9 hb 6 Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh 4 May 2018 6:24 pm KEJORA Suman bapok jgn… Read more »

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
10 April 2020 4:50 pm
Reply to  Othman!! Ahmad

Untuk makluman semua, Kejora hilang lesap tanpa berita pd 9 Jun 2018. Saya menunggunya di Dtrn Bandaraya JB tepat pd waktu yg dia sendiri tetapksn. Dasar pembhong & pendusta lagi pengecut, si Kejora nih. Berikut adalah catatan rekod di arkib blog ini, bukti Kejora kecut melarikan diri pd hari tetsebut…… Othaman Ahmad APA PUN – Geng Najis tolong ingatkan sahabat seperjuangan kamu, Kejora Bangsat…… Malam ini, 9 Jun, 2018 jam 11:00 malam di Dataran Bandaraya JB. Tak pun, kamu gantikan tempatnya kalau dia masih kecut pengecut, boleh kan…..?? Katanya kan kamu nih ‘Pejuang Keparat’…..!! 9 June 2018 2:40 pm Othaman… Read more »

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
10 April 2020 4:43 pm
Reply to  Anonymous

Fitnah aper ker benda, kalau dah ketawa “Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh”, Kejora……?? Ini buktinya dialog2 kita yg masih tersimpan dalam arkib blog ini…… Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:49 Kenapa kamu tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang, Kejora….?? Anonymous 1 February 2018 at 23:49 Lawak Suman bikin hamba ketawa meronta Adakah si jahanam bapok tua ini orang buta Mlm2 dipakai nya hitam punya cermin mata Suman…Sumaan…udah2 ler kelentong aota Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:52 Sengaja berkaca mata hitam supaya mudah kamu mengenali saya. Kenapa kamu masih tak datang… Read more »

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
12 April 2020 5:55 am
Reply to  Anonymous

AnonyMOUSE Kejora 14:13… Kenapa kau bagai cacing kepanasan menggelupur dgn PANTAToon sampah yg sama…?? Mmg 9/6/18 nk ke JB Kejora punya rancangan Niat mau lanyak ganyang Suman kedi bajingan Tapi sblm itu pd bulan Mei, Kejora kemalangan Trselamat lah Suman dr Kejora pnya penangan Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh ————————————————————————— Kemalangan kepala lutut kamu – itu jelas2 KETAKUTAN…..?! Apakah PANTAToon Biadab & Angkuh beginian yg kau lontarkan di blog Shabudin mempunyai nilai2 keperibadian luhur, patuh agama, berpendidikan, bertamaddun dan boleh dipercayai….. KEJORA Pantun2 cgu Kejora terus masuk menjunam Spt anak panah, dii kepala Suman terbenam Menderita tersiksa lah, ini bangsat… Read more »

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
10 April 2020 4:35 pm
Reply to  Anonymous

Sangkeng malunya angCOW Kejora, dalam terpinga-pinga dan termati pucuk idea, kau terbuat kerja bodoh lagi bebal sampai menyingkap kain angCOW ke atas untuk menutup muka MakNyah kau tanpa sedari kau telah mendedahkan terlopong nganga kemaluan angCOW yg di bawah tuu…..!!

Don’t you realise you’re making a bloody fool of your stupid self with your ridiculous bullshit PANTAToon at the lowest level
He he he
Ho ho ho
Ha ha ha
Hi hi hi hi hi hi hi hi, malunya……!!

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
12 April 2020 6:02 am
Reply to  Anonymous

Fitnah aper ker benda, kalau dah ketawa “Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh”, Kejora……?? Ini buktinya dialog2 kita yg masih tersimpan dalam arkib blog ini…… Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:49 Kenapa kamu tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang, Kejora….?? Anonymous 1 February 2018 at 23:49 Lawak Suman bikin hamba ketawa meronta Adakah si jahanam bapok tua ini orang buta Mlm2 dipakai nya hitam punya cermin mata Suman…Sumaan…udah2 ler kelentong aota Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:52 Sengaja berkaca mata hitam supaya mudah kamu mengenali saya. Kenapa kamu masih tak datang… Read more »

zunnun
zunnun
10 April 2020 12:05 pm

anwar, perlu atau tak perlu teruskan saman malu?

Jgn terlalu bersikap humility, virus hadi, lagi bisa covids

sekurang2 nya, kurangkan sikit kesundalan nya

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
10 April 2020 1:12 pm
Reply to  zunnun

Mana lebih menjahanamkan…..

Corona Virus,
Atau
Kerenah BoROsmah…..??

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
10 April 2020 11:57 am

Benarkah Hadi Awang menuduh Anwar Ibrahim ahli Freemason?……. Berbeza daripada kenyataan Anwar terhadap Hadi Awang, dalam surat tersebut tiada satupun ayat Hadi yang menuduh dan mendakwa Anwar Ibrahim sebagai seorang ahli ataupun orang kanan Freemason. Hadi Awang hanya mendedahkan bahawa parti gabungan Pakatan Harapan yang dianggotai oleh DAP dan PKR itu disokong oleh kuasa-kuasa barat, gerakan yahudi dan juga freemason. BACA DI SINI: Hadi Awang dedahkan Pakatan Harapan disokong gerakan Freemason dan Yahudi Surat yang dikatakan ditulis oleh Haji Hadi Awang kepada pemimpin gerakan Islam seluruh dunia itu mengundang pelbagai kritikan daripada pemimpin Pakatan Harapan kerana rahsia mereka telah didedahkan… Read more »

Anonymous
Anonymous
10 April 2020 11:52 am

Hanya zunnun sorang je yg belum lari
Biarlah di sini buat penghibur hati
Hari ni jumaat mat bohsia masak kari
Jgn lupa ajak zunnun time lunch nanti

Anonymous
Anonymous
10 April 2020 12:13 pm
Reply to  Anonymous

Dia mungkin bukan Melayu Islam.

Lunch sebelum atau selepas sembahyang Jumaat?

anonymous
anonymous
10 April 2020 12:22 pm
Reply to  Anonymous

Kau sembahyang jumaat masjid mana hari ni?

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
10 April 2020 11:50 am

DR MANDELIAR JANJI SEBELUM KAWIN NAK PAKAI 2 TAHUN JEER……NANTI NAK SERAH BINI KAT PAK SHEIKH…..BILA DEKAT 2 TAHUN DIA KATA KENA TUNGGU SEHINGGA AKHIR TAHUN SEBAB TENGAH MENGANDUNG……PAK SHEIKH TERPAKSA SETUJU…… PH Should Address ‘Elephant In The Room’……. These politicians also blame everybody – including Umno and PAS – for trying to bring PH down. They don’t blame the “enemies” they are sleeping with inside the blanket called PH. Philip Golingai, The Star THE elephant in the room in Malaysian politics right now is Pakatan Nasional. There is intense talk that a new government is in the making and… Read more »

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
10 April 2020 1:23 pm

Lantaklah AngCOW nak kopipes bahan sampah ker, merepek-meraban ker, terpekik-terlolong ker… Ujung2, botom line….. Yang nyata selepas Kejatuhan KERAjaan Borosmah Najib (BN), BERSATU pemimpin, memimpin bukan dipimpin. BERSATU memang Ampuh. BERSATU semua Melayu, kita teguh…!! Oh yess, what ever it is, the fact remains…. Tun Dr Mahathir is the only 2X Prime Minister and ruled Malaysia for 22 years 22 months – a historical feat that no one can emulate nor surpass till kingdom comes……!! I reckon the numerical no. ‘2’ is predestined to be Lucky Numbers for The One and Only Grand Old Statesman and augers very well to… Read more »

Anonymous
Anonymous
10 April 2020 2:04 pm
Reply to  Othman!! Ahmad

Man hindu sebenarnye risau..ape akan jadi kpd Bersatu dan muyidin pru15 nanti….umno dan pas hanye kerjasama dgn muyidin setakat pru15 sahaja..pru15 umno nak kuasai semula kerajaan…

Muyidin jadi balaci umni leer..

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
10 April 2020 3:33 pm
Reply to  Anonymous

Hi hi hi hi
Batu api yg lembab & basah kuyup, mana mungkin boleh menyala. .
Semakin hari semakin nampak sangat sang tikus anonyMOUSE menyerlahkan kedunguannya.

Akhir2 ini ada ker Tun membidas TSMY? Jika ada, sila kemuka bukti berita atau sumber sahih & berkredibiliti itu, boleh……??
Hi hi hi hi…….

Anonymous
Anonymous
10 April 2020 2:06 pm
Reply to  Othman!! Ahmad

Sejarah terpahat madey ditrajang boleh orang kanan sendiri…terkedu madey hingga Bersatu terbelah 2…

Dah lah ciput terbelah 2 plak..

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
10 April 2020 3:36 pm
Reply to  Anonymous

Gasaklah AngCOW nak merepek-meraban ker, terpekik-terlolong ker… Ujung2, botom line….. Yang nyata selepas Kejatuhan KERAjaan Borosmah Najib (BN), BERSATU pemimpin, memimpin bukan dipimpin. BERSATU memang Ampuh. BERSATU semua Melayu, kita teguh…!! Oh yess, what ever it is, the fact remains…. Tun Dr Mahathir is the only 2X Prime Minister and ruled Malaysia for 22 years 22 months – a historical feat that no one can emulate nor surpass till kingdom comes……!! I reckon the numerical no. ‘2’ is predestined to be Lucky Numbers for The One and Only Grand Old Statesman and augers very well to his political ahievement and… Read more »

Anonymous
Anonymous
10 April 2020 11:41 am

Khadam mca masih percaya PN kerajaan melayu islam..

Kena sergah dgn mca 2 kerusi terus terberak berak.
Kikikikik.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
10 April 2020 11:39 am

BESARLAH KEMALUAN DAN BUSUK NAMA NYERR DR MADEYLIAR JIKA SERAHKAN KEPADA PAK SHEIKH PINTU BELAKANG…..SUDAHLAH PERANGAI KOTOR BERSUBAHAT PULA DENGAN MAFIA KOMUNIS TAK BERTUHAN……. Hadi Said A Vote Of Confidence For Mahathir Will Strengthen His Position As PM……. . (Malaysiakini) – PAS reaffirmed its commitment to table a vote of confidence for Prime Minister Dr Mahathir Mohamad during the Dewan Rakyat sitting next month. Party president Abdul Hadi Awang said this was part of the democratic process, which would allow MPs to vote on the matter. “We know there are ‘cowards’ (penakut). Afraid of this motion. We (PAS) are not… Read more »

Anonymous
Anonymous
10 April 2020 11:39 am

Dengan Kudrat Allah yg Maha Berkuasa
PH dijatuhkan dengan cara yang hina
MP2 yg jadi menteri pencen tak merasa
Mat bohsia dan wakanda, awak di mana?

zunnun
zunnun
10 April 2020 11:59 am
Reply to  Anonymous

atau iblis punya kerja nih? Ape yg iblis mahu, tuhan izinkan. Tak tak baca buku kitab yg di cetak nih 🤣

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
10 April 2020 1:08 pm
Reply to  Anonymous

Gasaklah AngCOW nak merepek-meraban ker, terpekik-terlolong ker… Ujung2, botom line….. Yang nyata selepas Kejatuhan KERAjaan Borosmah Najib (BN), BERSATU pemimpin, memimpin bukan dipimpin. BERSATU memang Ampuh. BERSATU semua Melayu, kita teguh…!! Oh yess, what ever it is, the fact remains…. Tun Dr Mahathir is the only 2X Prime Minister and ruled Malaysia for 22 years 22 months – a historical feat that no one can emulate nor surpass till kingdom comes……!! I reckon the numerical no. ‘2’ is predestined to be Lucky Numbers for The One and Only Grand Old Statesman and augers very well to his political ahievement and… Read more »

zunnun
zunnun
10 April 2020 11:31 am

Kerajaan “Melayu2 Islam” ala Tebuk Atap Belakang Mati, Yg di Ketuai oleh “Ulamak” Tersohor Se Dunia,..

..gagal menujukan pd umum, bahawa doa nya mustajab, di terima tuhan menolong membasmi bencana covids’ yg ada…

ada kah #gadiweng. Ulamak palsu 🤣

zunnun
zunnun
10 April 2020 11:33 am
Reply to  zunnun

..ada kah #hadi ulamak palsu yg di hantar oleh dajjal utk menyesatkan ubudiah manusia

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
10 April 2020 12:00 pm
Reply to  zunnun

Mana lebih dahsyat jika dibandingkan dgn KERAjaan ‘Kapal Selam Tak Boleh Selam’ sampai2…. – Pulau Batu Putih hilang dirampas negara sekecil Singapura. – Sabah dicerobohi dgn mudah oleh pejuang2 Sulu dek kealpaan kerajaan & kelemahan sistem pertahanan negara. – 1 pesawat MAS dgn kru + penumpang2 hilang ghaib. – 1 lagi pesawat MAS dgn kru serta penumpang ditembak jatuh. – Tanah KTM berpuluh kilometer dari Tg Pagar ke Woodland terlepas dijual serah kpd Spura. Ini berbeza dgn Keraaan pimpinan seorang Wira Tokoh Negarawan Terbilang…. – Tentera Vietnam & China diusir dari Pulau Layang2 (Spratly Island) di Laut China Selatan. –… Read more »

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
10 April 2020 2:44 pm
Reply to  Othman!! Ahmad

Saya begitu teruja & banggs bila terbaca sebuah Buku dari rakyat bosnia mengenai tun Mahathir Mohammad sebagai memperingati jasa dan pengorbanan beliau kepada rakyat bosnia, Seorang Gadis dari Bosnia & Herzegovina yg sangat menyukai dan menghormati Malaysia, salah satu sebabnya ialah bantuan Malaysia ketika Bosnia dilanda konflik dengan Serbia. Dr Mahathir – bukan nama yang asing lagi buat warga Bosnia, hampir keseluruh rakyat Bosnia termasuk yang bukan Muslim mengenali dan sangat menghormati Dr Mahathir. Buku tentang kejayaan Dr. Mahathir dalam mengubah Malaysia sangat popular di Bosnia, apatah lagi ianya di dalam bahasa Bosnia & Inggeris. Mesej gadis Bosnia ini kepada… Read more »

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
10 April 2020 3:25 pm
Reply to  Othman!! Ahmad

KENAPA SAMPAI SEKARANG BOSNIA KENANG JASA TUN DR MAHATHIR….?? Negara kita dulu pernah tolong rakyat di negara-negara yang bergolak disebabkan peperangan yang melibatkan genocide, iaitu pembunuhan beramai-ramai. Ini terjadi bila kerajaan Malaysia setuju terima pelarian sebagai tempat perlindungan sementara. Kita pernah jadi tuan rumah untuk pelarian-pelarian negara lain yang perlukan penempatan contohnya, Bosnia Herzegovina, negara Islam yang diserang tentera Serbia. Pada tahun 1991, kerajaan Bosnia isytiharkan yang negara mereka dah merdeka daripada Yugoslavia. Tapi, pengisytiharan tu tak disenangi oleh orang Bosnia yang berketurunan Serbia. Jadi, Tentera Serbia datang dan lancarkan kempen ketenteraan untuk rampas wilayah Bosnia tu, dan buat “pembersihan… Read more »

zunnun
zunnun
10 April 2020 11:26 am

Kerajaan “Melayu2 Islam” menyembah pertolongan Kerajaan China, berfahaman Pasaran Commune, utk 3 Ply Mask, kerana, “Melayu2 Islam” Nya, sibuk berdoa, solat hajat dan ritual2 istiadat “islam” yg mereka anuti dan menankap covids ke dlm botol

Anonymous
Anonymous
10 April 2020 11:23 am

Ramai gembira tengok zunnun meroyan
Sesekali dah macam orang yg gila babi
Dia hantar komen tiada yg sudi layan
Elok sembam je muka dlm kubang babi

Kihkihkih

zunnun
zunnun
10 April 2020 11:21 am

“Melayu2 Islam” dah berjaya tangkap covids’ dlm botol, dgn menggunakan ayat2 power dari buku kitab yg mereka cetak 🤣

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
10 April 2020 11:19 am

MAFIA KOMUNIS TAK BERTUHAN PUNCA SEGALA KEROSAKAN DAN KEMUSNAHAN…..PAKSI IBLIS DAN SYAITAN……. Lim Guan Eng Is Using Racism And Islamophobia To Hide His Failures……….. DAP secretary general Lim Guan Eng is simply trying to confuse Malaysians about the ties Umno and PAS share. Lim is being shallow and his statement was uncalled for. He should not have tried to stoke fears about the so-called Pakatan Nasional. It does not exist. The only cooperation between Umno and PAS is through Muafakat Nasional. Tell me Lim, are you that scared of Muafakat Nasional and it achievements that you have to stoke public… Read more »

Anonymous
Anonymous
10 April 2020 11:42 am

Umno Pas sudah iktiraf kominis..UEC sudah diiktiraf…

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
10 April 2020 12:17 pm
Reply to  Anonymous

Lupakah kita KERAjaan ‘Kapal Selam Tak Boleh Selam’ yg begitu pondan, tunduk, takut, jilat dgn kuasa2 besar hingga…. – Pulau Batu Putih hilang dirampas negara sekecil Singapura. – Sabah dicerobohi dgn mudah oleh pejuang2 Sulu hanya dgn senjata ringan & bot pancung dek kealpaan kERAjaan & kelemahan sistem pertahanan negara. – 1 pesawat MAS dgn kru + penumpang2 hilang ghaib. – 1 lagi pesawat MAS dgn kru serta penumpang ditembak jatuh. – Tanah KTM berpuluh kilometer dari Tg Pagar ke Woodland terlepas dijual serah kpd Spura. Ini berbeza dgn Keraaan pimpinan seorang Wira Tokoh Negarawan Terbilang…. – Tentera Vietnam &… Read more »

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
10 April 2020 2:52 pm
Reply to  Othman!! Ahmad

Saya begitu teruja & bangga bila terbaca sebuah Buku dari rakyat bosnia mengenai tun Mahathir Mohammad sebagai memperingati jasa dan pengorbanan beliau kepada rakyat bosnia, Gadis dari Bosnia & Herzegovina ini sangat menyukai dan menghormati Malaysia, salah satu sebabnya ialah bantuan Malaysia ketika Bosnia dilanda konflik dengan Serbia. Dr Mahathir, bukan nama yang asing lagi buat warga Bosnia, hampir keseluruh rakyat Bosnia termasuk yang bukan Muslim mengenali dan sangat menghormati Dr. Mahathir. Buku tentang kejayaan Dr Mahathir dalam mengubah Malaysia sangat popular di Bosnia, apatah lagi ianya di dalam bahasa Bosnia & Inggeris. Mesej gadis Bosnia ini kepada rakyat Malaysia:… Read more »

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
10 April 2020 3:28 pm
Reply to  Othman!! Ahmad

KENAPA SAMPAI SEKARANG BOSNIA KENANG JASA TUN DR MAHATHIR….?? Negara kita dulu pernah tolong rakyat di negara-negara yang bergolak disebabkan peperangan yang melibatkan genocide, iaitu pembunuhan beramai-ramai. Ini terjadi bila kerajaan Malaysia setuju terima pelarian sebagai tempat perlindungan sementara. Kita pernah jadi tuan rumah untuk pelarian-pelarian negara lain yang perlukan penempatan contohnya, Bosnia Herzegovina, negara Islam yang diserang tentera Serbia. Pada tahun 1991, kerajaan Bosnia isytiharkan yang negara mereka dah merdeka daripada Yugoslavia. Tapi, pengisytiharan tu tak disenangi oleh orang Bosnia yang berketurunan Serbia. Jadi, Tentera Serbia datang dan lancarkan kempen ketenteraan untuk rampas wilayah Bosnia tu, dan buat “pembersihan… Read more »

zunnun
zunnun
10 April 2020 11:14 am

“Melayu2 Islam” – Asas Kerajaan Tubuk Atap Belakang Mati

Penjenamaan “Islam” Mereka

recycle bahan sejak 1400 tahun, bak Buaya Hidup dlm Kolam, berlegar2 dlm kawasan sempit mencungap menujukan Keujudan Dan Kebuntuan

Ilmu2 Syariat, Tauhid dan Tassauf yg tersekat2 dan kaku…

Yg mereka asyik kuat, istiadat ritual, tajwid dan berebut2 mempelajari bahasa Arab, takut miss utk bermesra dgn bidadari yg di janjikan

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
10 April 2020 11:14 am

APA NAK KISAH DENGAN MCA DAN MIC YANG HARAPKAN UNDI MELAYU…….FOKUS PERTAMA TUMBANGKAN MAFIA KOMUNIS TAK BERTUHAN……..KERANA ITU PAK SHEIKH PINTU BELAKANG DITOLAK…….. Sekolah Vernakular: Apa Sebenarnya Pendirian Muafakat Nasional?…… Ungkapan-ungkapan yang mengatakan bahawa mereka mahu bersatu-padu dan hidup harmoni hanyalah lips service bagi mengaut keuntungan dan survival politiknya sahaja. (Malaysia Gazette) – Pertubuhan Pembela-Pembela Islam (Pembela) menganggap MCA tidak ubah seperti DAP kerana bermati-matian mempertahankan sekolah vernakular. Preidennya, Aminuddin Yahaya berkata, banyak lagi isu diperjuangkan oleh MCA yang menampakkan sikap sebenar mereka terhadap integrasi dan perpaduan kaum. Beliau mendakwa, ungkapan-ungkapan yang mengatakan bahawa mereka mahu bersatu-padu dan hidup harmoni… Read more »

Anonymous
Anonymous
10 April 2020 11:38 am

Ini bukan kerajaan melayub uselam…umno pas terberak kena sergah dgn mca 2 kelusi.

Kikikiki

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
10 April 2020 11:09 am

KALAU NAK TAHU LATAR BELAKANG UNDI PERCAYA BACA SINI…….. Berikan Hak Kepada Ahli Dewan Rakyat Pilih PM……… BENARKAH Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohammad masih relevan dan diperlukan oleh pucuk pimpinan Pakatan Harapan? Adakah beliau masih layak menjawat jawatan PM atau perlu ditukarkan? Persoalan ini kritikal apabila ada desakan dan tuntutan dari kelompok tertentu yang mahukan jawatan Perdana Menteri yang kini dikuasai Pakatan Harapan diserahkan kepada Presiden PKR Anwar Ibrahim kerana kononnya telah dimeterai perjanjian bahawa Tun perlu serah kuasa kepada Anwar dalam tempuh 2 tahun selepas PRU ke-14. Tetapi Tun kelihatan agak ragu-ragu untuk menyerahkan jawatannya, dan kini terdengar… Read more »

Anonymous
Anonymous
10 April 2020 11:37 am

Madey bukan lagi Pengerusi PH….Bersatu pro madey nak kerjasama dgn PH..

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
10 April 2020 1:39 pm
Reply to  Anonymous

Hi hi hi hi
Batu api yg lembab & basah kuyup, mana mungkin boleh menyala. .
Semakin hari semakin nampak sangat sang tikus anonyMOUSE menyerlahkan kedunguannya.

Akhir2 ini ada ker Tun membidas TSMY? Jika ada, sila kemuka bukti berita atau sumber sahih & berkredibiliti itu, boleh……??
Hi hi hi hi…….

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
10 April 2020 11:07 am

PAK DAJJAL LEMAH DISUDUT MORAL DAN TENTUNYA MUDAH DIPENGARUHI UNSUR2 SUBVERSIVE…….. Khairuddin: Hukumnya haram kita lantik manusia ‘berpenyakit’ seperti Anwar sebagai khalifah umat Islam tanah air ….. Khairuddin berkata kedudukan Mahathir sebagai Perdana Menteri tidak terikat oleh sebarang keputusan Majlis Presiden PH yang tidak termaktub di dalam perlembagaan. Sumber (gambar): Fail TTF Khairuddin Abu Hassan Keseluruhan bangsa Melayu yang beragama Islam tidak akan terima manusia ‘berpenyakit’ seperti Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk menjadi Perdana Menteri ke-8. Demikian menurut Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan, yang turut berkata ianya bukan soal politik tapi persoalan aqidah agama. “Anwar begitu rakus ingin menjadi PM8.… Read more »

Anonymous
Anonymous
10 April 2020 11:35 am

Khairudin botox yg berpenyakit sejak madey kena trajang dgn muyidin..

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
10 April 2020 11:06 am

PH SIBUK POLITICKING SEHINGGA ABAIKAN NEGARA……DR MADEYLIAR PONDAN TAK MAHU TERUS TERANG….UNTUK STABILKAN NEGARA ITULAH JALANNYA…… Hadi: PAS tidak takut jika usul percaya tidak dapat sokongan………. Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, ia adalah salah satu proses demokrasi yang membuka peluang kepada ahli-ahli Parlimen memberi undi kepercayaan tersebut. هادي: ڤاس تيدق تاكوت جك اصول ڤرچاي تيدق داڤت سوكوڠن Pas akan tetap teguh membawa usul percaya kepada Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad walaupun ada sesetengah pihak dilihat ‘penakut’ dengan tindakan parti itu. Menurutnya, berbeza dengan Pas, parti itu tidak gentar dan takut sekiranya usul itu tidak mendapat sokongan. “Kita tak… Read more »

Anonymous
Anonymous
10 April 2020 11:34 am

Panggil lah segera sidang parlimen kalo tak takut..cakap besar.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
10 April 2020 11:05 am

Mahathir kreatif? Buang tabiat kot… Baju kelawar… Kayuh basikal dalam rumah… Rapkan ucapan PM… Kreatif, bukan pelik dan buang tabiat…. Reban ayam Mantan Perdana Menteri buruk sekali. Buang terbiat kot… Dia yang kata takkan nak letak pelancong Cina dalam kandang lembu. Bila wabak Covid 19 merebak, baru kata wabak ini serius. Dulu kata kerajaan tak ada duit tapi sebagai PM Interim, umum pelan ransangan ekonomi. Boleh kata mampu dan ada rizab RM2 trillion setelah melelong aset negara dan tambah hutang lebih RM100 billion untuk salahkan Najib. Kalau tak buang tabiat, maknanya dia penipu dan kuat fitnah yang kreatif Wow! Reban… Read more »

Anonymous
Anonymous
10 April 2020 11:32 am

Gelombang pertama masa Madey covid terkawal…

Gelombang je2 masa muyidin tidak terkawal…lembab..

Cuba tengok hutang 100 billion masuk poket madey ker mcm najib masuk akaun sendiri 2.6 billion..

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
10 April 2020 1:49 pm
Reply to  Anonymous

Hi hi hi hi
Batu api yg lembab & basah kuyup, mana mungkin boleh menyala. .
Semakin hari semakin nampak sangat sang tikus anonyMOUSE menyerlahkan kedunguannya.

Aper punyer baghal Rosmah & Najib simpan duit & barang2 perhiasan berbilyon-bilyon di rumah. Tak ker haru jadinya. Maka tersipulah tak terbandingkan kedua merpati sejoli disebut orang sepanjang zaman.

Adoi..adoi..adoi..
Kan dah Kantoi..kantoi..kantoi..
Hi hi hi hi…….

Anonymous
Anonymous
10 April 2020 11:05 am

PH ditendang, rakyat tenang
PH ditendang, rakyat senang
PH meroyan minta perhatian
PH meroyan tiada yang layan

zunnun
zunnun
10 April 2020 11:19 am
Reply to  Anonymous

..tapi #hadiweng masih tabii ngadu domba nya..

…tapi, Moo masih dlm ketakutan..

dan rakyat di belenggu dgn MCO yg mana “Melayu2 Islam” gagal berdoa kpd “tuhan” mereka…

di bangunan masjid, di tv, menjela2…

Mask 3 Ply di perbuat dari plastik 🤣

Anonymous
Anonymous
10 April 2020 11:29 am
Reply to  Anonymous

PN Penebok Nasional..

zunnun
zunnun
10 April 2020 10:59 am

“Melayu Islam” – Asas Kesundalan Kerajaan Tebuk Atap Belalang Mati

betul dan hebat ke “Islam” mereka..

doa menjela2 sana sini, di TV tapi tak mampu mengeluarkan Covids Genome, Serum dan Vaccine.

zunnun
zunnun
10 April 2020 10:55 am

“Melayu2 Islam” – Asas Kesundalan kerajaan Tebuk Atap Belakang Mati

Siape Ketua Islam Mereka?

Maza? Zulkefli ? hadi?

Maza dgn kesundalan BMF menyalahi Concept Free Market

Zulkefli, berkepintingan, tapi kesundalan nya, Solat Hajat Serentak Lepas Zuhor…

Hadi – yg ini mssih menyundal dgn Amanat Sundal Nya, Suku Sana Sini

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
10 April 2020 10:54 am

MACAM NANA MUJAHAT WAKAKA DARI WAKANDA NAK BERTEGAS……BAKAL BOS DIA KETUA TURUS LGBT….SIAPA LAGI KALAU TAK ALJUBRI…… Mujahid wajar tegas tangani isu transgender…… TINDAKAN Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Agama), Dato’ Dr Mujahid Yusof dalam menangani isu trangender berpakaian perempuan di Tanah Suci menzahirkan kerajaan tidak benar-benar serius mendepani isu ini. Hal ini kerana, beliau hanya mengeluarkan kenyataan kesal dan melepaskan kes tersebut kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) untuk membuat keputusan bagi menyekat media sosial trangender tersebut. Sedangkan kelakuannya bukan sahaja memalukan negara malah ia turut boleh mengundang bala Allah. Lebih menyedihkan lagi, kenyataan yang dikeluarkan oleh kumpulan hak… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
10 April 2020 10:53 am

GS NIE KESIAN KEPADA PM YANG DISERANG BERTALU2 24/7…….PH NIE BINATANG SARKAS YANG JADI LIAR TAK IKUT PERATURAN……. Yang tak nak serah jawatan Perdana Menteri kepada Anwar ialah Mahathir, kenapa pula serang PAS?…….. Yang tak nak serah jawatan Perdana Menteri kepada Anwar ialah Mahathir, kenapa pula serang PAS. Halakanlah kemarahan kamu kepada Mahathir, bukan kami. Bukan kah kamu juga kata jangan desak Mahathir untuk serah. Mahathir, kata kau akan serah bulan Mei nanti, jadi masanya belum tiba. Releks lah. Jangan tidak keruan dan hilang sabar menanti. Jika orang kata kamu gelojoh, marah pula. Beginilah, jika kamu benar yakin kepada perjanjian,… Read more »

Anonymous
Anonymous
10 April 2020 11:28 am

GS dah lama berkubor

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
10 April 2020 10:51 am

ANJING KURAP TAKUT DENGAN BAYANG SERIGALA TUA…… CADANGAN ADAKAN SATU LAGI JAWATAN PM MENUNGGU….. Kenapa perlunya Anwar buat kenyataan ini? Macam orang takut kepada bayangan sahaja……. Bila terbaca kenyataan SEGERA daripada seorang pemimpin yang beriya-iya hendak menjadi PM ke-8 saya mari rasa tertanya-tanya… Kenapa perlu Anwar buat kenyataan ini, jika benarlah perkara itu sekadar psy-war seperti yang Anwar sendiri war-warkan. Tak perlu taku kepada bayangan. Tak perlu buat permainan politik baik dengan Tun di luar, tetapi pelbagai duri dihamburkan kepada Tun daripada dalam. Di bawah ini adalah kenyataan daripada “Anjing yang takut pada bayang sendiri”… KENYATAAN MEDIA UNTUK EDARAN SEGERA… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
10 April 2020 10:49 am

WAHABI CIPTAAN DAJJAL…….. Normalisasi Hubungan Saudi-Israel…….. Maka bukti mana lagi yang kamu hendak dustakan? Ketika Saudi secara terang-terangan mengubah 300 perkataan terjemahan Al-Quran dalam bahasa Ibrani dengan tujuan membenarkan sejarah versi Yahudi dan menyokong tuntutan Israel ke atas Palestin dengan nas agama, apa lagi hujah yang tinggal untuk mendustakan hubungan Saudi-Israel! Di mana para ustaz tajaan Saudi yang mengklaim diri mereka pembela al-Quran dan sunnah? di mana para ustaz yang sibuk mengomentar isu-isu artis dan hal-hal remeh di Youtube? kenapa diam atas pengubahan terjemahan yang dilakukan Saudi! Mungkin mereka sedang sibuk dengan isu Lepat dan Makrifat barangkali, mengelak diri dari… Read more »

zunnun
zunnun
10 April 2020 10:47 am

“Melayu2 Islam” – Asas penjenamaan kerajaan tebuk atap belakang mati.

“Islam” yg terkini di jenamakan…

(1) Solat Hajat Serentak Selepas Zuhor

(2) BMF – instead beli unta, mereka beli Mercedes

(3) kawin anak pompuan bawah umur, tapi mereka tidak dulu kan

(4) doa2 mereka utk membasmi covids, mengarut sj

(5) tangkap covids dgn botol

“Melayu2 Islam” yg mereka jenakan, bukan sj lucu, tapi serba bebal

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
10 April 2020 10:45 am

TOKONG SUCI KETUA SINDIKET MANA BOLEH PECAT…..PREBET BOLEH KE PECAT LEFTENAN…… Veteran UMNO, Pas desak Tun M pecat Guan Eng……..TONG M HANYA MAMPU PECAT DIRI SENDIRI…..TOKONG BABI BOS BESAR……. Veteran UMNO dan Pas mendesak Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad untuk memecat Menteri Kewangan, Lim Guan Eng kerana mengeluarkan kenyataan yang bersifat Islamofobia. Pengerusi Veteran UMNO, Datuk Othman Desa berkata, Guan Eng tidak sepatutnya mengeluarkan kenyataan tersebut kerana ia boleh mengundang keresahan dan kebimbangan rakyat berbilang kaum di negara ini. Menurutnya, kenyataan tersebut bukan sahaja salah malah berbaur hasutan, berniat jahat dan boleh mengancam perpaduan dalam kalangan rakyat di negara… Read more »

zunnun
zunnun
10 April 2020 10:30 am

“Malayu Islam”..

betul ke islam mereka?

yg asyik mereka lakukan, istiadat rirualkan rukun.

cuba memahami perisian yg mereka jenamakan?

#tagline : kapir jika islam suku, politik suku…

bila “Melayu2” seperti ini, berpolitik dgn jln tebuk atap dan lorong belakang mati lalu masuk belakang pintu,

ini jenis “islam” atau agama penyembahan berhala sj?

maka, dgn politik suku sedemkian, maka fahaman “islam” mereka pun suku. 🤣

Anonymous
Anonymous
10 April 2020 10:25 am

PH – inikalilah
PN – innalillah

Kihkihkih

zunnun
zunnun
10 April 2020 10:38 am
Reply to  Anonymous

Ini Slogan Original. Cepat2, daftarkan ketulinan nya, sbb yg di sana kuat kaut dan meniru2 sj. 🤣

Anonymous
Anonymous
10 April 2020 9:25 am

Kerajaan PH mcm orang nyanyuk terlucut kain kat pasar malam

Kihkihkih

Anonymous
Anonymous
10 April 2020 10:12 am
Reply to  Anonymous

Kamu selalu begitu ker? Mak Nyah ada bersama ker?

zunnun
zunnun
10 April 2020 10:40 am
Reply to  Anonymous

mcm nyayuk Doreamon, mencari covids dlm pembentung najis dan tunggang air suam 🤣

Anonymous
Anonymous
10 April 2020 9:22 am

Elefen fight elefen grass sapper
Pemimpin & MP dari PH jd meroyan
Anjing2 & barua2 PH dah gila babi
Depan orang ramai depa selak kain
Nampak kemaluan mereka yang besar
Telor memang besar, pelir kecik je.

Kihkihkih

zunnun
zunnun
10 April 2020 9:18 am

“melayu Islam”?

betul ke Islam mereka? …(1)

“melayu Islam”?

betul ke mereka Melayu…..(2)

Anonymous
Anonymous
10 April 2020 10:16 am
Reply to  zunnun

Kalau kamu bukan Melayu, ngapa tak cakap?

Supaya senang Polis tangkap.

Menghasut saja dapat maki KEPALA BAPAK KAMU.

Yang Najib ajar.

zunnun
zunnun
10 April 2020 8:53 am

credibility #hadiweng kini tahap longkang, menuduh anwar sebahagian order Freemason

kita tunggu, si #hadiweng berani mohon maaf? 🤣

Anonymous
Anonymous
10 April 2020 10:19 am
Reply to  zunnun

OOooo kamu meradang sebab Pak Sheikh dituduh Freemason ker?

Jangan risau, dia pun dituduh rapat dengan Bang Ali.

Anonymous
Anonymous
10 April 2020 8:23 am

Elefen fight elefen grass sapper
+
Anda bukan kerajaan
=
Kami meroyan hilang kerajaan.

Anonymous
Anonymous
10 April 2020 10:21 am
Reply to  Anonymous

Kamu ni banyak mengarut.

Kalau mahu, Bang Ali boleh tolong urut.

Anonymous
Anonymous
10 April 2020 8:20 am

U-turn vs kemaruk + penipu = meroyan

Anonymous
Anonymous
10 April 2020 10:22 am
Reply to  Anonymous

Dah komen mcm budak kecik pulak.

Anonymous
Anonymous
10 April 2020 8:17 am

elefen (DrM) fight elefen (Anwar) grass sapper (mat bohsia)

Nyanyuk vs kemaruk = runtuh kerajaan

Anonymous
Anonymous
10 April 2020 10:24 am
Reply to  Anonymous

Tulis komen yang berisi ler. Kasi bukti, fakta dan data.

Aku? Aku hanya tukang nasihat begitu di sini.

Anonymous
Anonymous
10 April 2020 11:24 am
Reply to  Anonymous

Khadam mca yg sapper..
Kikikik.m

Anonymous
Anonymous
10 April 2020 8:16 am

Dalam masa KP kesihatan sibuk menghalang covid muyidin sibuk berpolitik..

Muyidin buang marzuki sebagai s/u gong Barsatu di gantikan oleh hamezah..

Orang Bersatu diberikan surat pelepasan PKP untuk kempen Bersatu..

Muyidin memang ketakutan kerajaan minoriti PN haram…

Anonymous
Anonymous
10 April 2020 10:29 am
Reply to  Anonymous

Bukan ketakutan, bukan Kerajaan minoriti. Kalau betul minoriti, sudah dibubarkan pihak berkuasa.

Muhyiddin ada kuasa membuang dan melantik. Untuk mendapatkan kebaikan seperti yang difikirkan nya.

Anonymous
Anonymous
10 April 2020 11:23 am
Reply to  Anonymous

Kenape tangguh sidang dewan 9 mac?…banyak punyer temberang bak cover ketakutan.m

Anonymous
Anonymous
10 April 2020 8:15 am

Wah, tak demokratik nampak nya Budin nih. Tak boleh di kritik, komen aku dibuang nya sebab berbunyi lebihkurang begini:

Budin kata: .. dengan pemecatan dan perlantikan baru setiap hari itu menunjukkan pihak kerajaan sendiri gagal mengawal nafsu politik mereka.

Budin pun begitu juga.

Gomen buat begitu berdasarkan fakta dan data yang depa kumpul tiap hari.

zunnun
zunnun
10 April 2020 10:33 am
Reply to  Anonymous

betul, lain kali, tukar parlimen ke Sheraton sj, dah mcm caturan number2 seperti beli sport toto 🤣

Anonymous
Anonymous
10 April 2020 11:24 am
Reply to  zunnun

Kau selalu main toto yer? Haram tuh. Tapi kalau kau bukan Melayu, bukan Islam, lantak lah.

Anonymous
Anonymous
10 April 2020 11:21 am
Reply to  Anonymous

Ko tukang kumpul data ker?..

Anonymous
Anonymous
10 April 2020 8:12 am

Sebelum ni MP2 PH je yg meroyan gila babi
Selepas ni lantikan PH dlm GLC pulak yg akan meroyan gila babi
Lps tu barua2 dan anjing2 mereka pulak yg meroyan gila babi

Biarkan 3 kategori di atas jd meroyan gila babi.

PH TERSUNGKUR RAKYAT BERSYUKUR.

Anonymous
Anonymous
10 April 2020 10:32 am
Reply to  Anonymous

Kamu anjing, barua, gila babi. Dah tersungkur bersama Najib, terima lah nasib korang. Kalau ada rezeki, lawan lagi di Pru15. Tapi korang yang akan tersungkur.

Anonymous
Anonymous
10 April 2020 8:06 am

Harap TSMY tukarkan semua lantikan PH dlm glc.
Jahat mcm superman hew pun Dr M beri jawatan dlm GLC.
Buang jgn tak buang. Biar dia pegi masuk hutan mcm babi.

Anonymous
Anonymous
10 April 2020 8:11 am
Reply to  Anonymous

Muyidin tahu buat kerja dia….

Wau bule
Wau bule
10 April 2020 7:06 am

Sesal dahulu pendapatan
Sesal kemudian tiada guna

Hari ini hari saya
Esok hari anda

Karma

zunnun
zunnun
10 April 2020 6:40 am

bila di beri kedudukan, yg mana di beritahu sebelum perlantikan resmi berlaku, dgn pantas,

#hadiweng pengeluarkan amanat terbaharu nya kpd islah2 yg ada, melalui warkah 22hb March utk mengadu domba, seperti di lakukan sebelum tindakan Sheraton mengadu kpd raja2 melayu…

bahawa #hadiweng,

rendah kepribadian nya..

rendah akhlak nya..

rendah fahaman perkara2 melibatkan liberal, Freemasonry, communist..

rendah nilai diplomatik nya, keperluan yg penting dlm urusan luar negara dan jawatan yg di sandang nya

rendah penguasaan rational, terlalu bersifat emosi dan prejudice

rendah fahaman islam nya….

rendah penguasaan ilmu dlm perbagaian nya..

Anonymous
Anonymous
10 April 2020 6:33 am

Tu pasal muyidin tanggoh sidang parlimen…

Muyidin umum pakej rangsang kiah 25 bilion cash is king untuk beli sokongan rakyat..

zunnun
zunnun
10 April 2020 7:20 am
Reply to  Anonymous

Ini permasaalah nya. Anggaran yg nyata, cash handout tidak melebihi RM 6 B dari SP yg di bentangkan

dgn tidak mendapat kelulusan dewan parliment, di luar rethorik Moo semata2.

zunnun
zunnun
10 April 2020 6:28 am

#hadiweng betul ke ulamak yg hebat, dia kenal dan blh menyampaikan kehendakan utk meminta dan di kurniakan permintaan nya utk kebaikan rakyat jelata dari tuhan yg maha esa? Atau ape keburukan yg dia minta, di kurniakan dan di izinkan? Ini persoalan yg perlu kita, rakyat memahami Naratif ini se iring dgn ape yg Tuhan perkatakan dgn azazil yg engkar, lalu jadi akan nya dzulmat utk pembalikan nur kpd manusia… Se tengah kpd yg se tengah hingga hari kiamat, hingga hari naf membuntukan witir2 nya, kematian. #hadiweng, bukan ulamak dgn erti kata se benar nya, hanya satu ilusi dan satu cemaran… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
10 April 2020 6:06 am

30 Hari Kerajaan Perikatan Nasional…….. JIKA ingin mengukur prestasi sesebuah kerajaan, langkah yang paling mudah adalah dengan melihat penerimaan rakyat di setiap lapisan masyarakat. Begitulah juga halnya untuk kita mengukur pencapaian 30 hari kerajaan Perikatan Nasional pada April 2020 ini. Uniknya, kerajaan Perikatan Nasional pimpinan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin ini mengambil alih tampuk kekuasaan dalam keadaan kita berhadapan bukan satu atau dua krisis tetapi sebaliknya tiga krisis serentak iaitu krisis politik, krisis ekonomi dan juga krisis pandemik Covid-19. Lalu tentulah bukan tugas mudah untuk mengharungi kesemua krisis ini dan dalam masa yang sama mendapatkan sokongan rakyat di setiap… Read more »

Anonymous
Anonymous
10 April 2020 8:18 am

Bala untuk muyidin kerana tebok pintu belakang..

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
10 April 2020 6:02 am

Jellyfish Has More Spine Than Lim KHAT Siang………. KTemoc Konsiders Lim KHAT Siang has been either famous or notorious for his persistent vociferous attacks against the government in both parliament and public – in earlier days, when he was still my idol, he even made courageous and righteous-rightful attacks against then-PM Mahathir. And he did all these when he only had a few DAP MPs in the Dewan Rakyat. But things have changed for him since 2015 when he hobnobbed with Atuk which allowed him and his party to become the Pakatan Harapan government for two years. Then he shed… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
10 April 2020 5:57 am

RUPANYA DATUK DR MUSA NORDIN PENASIHAT MENTERI KESIHATAN PH, MEMANG WAJAR DIKECAM………. Saya dimaklumkan mengenai nasihat seorang peguam DAP, yang diikuti oleh beberapa gesaan sama oleh beberapa penyokong PH, supaya Datuk Dr Musa Nordin menyaman saya kerana kononnya menyebabkan Datuk Dr Musa Nordin dicaci dan dimaki dalam media sosial. Komen pendek lima perenggan saya itu mudah sahaja, iaitu kritikan Datuk Dr Musa Nordin terhadap Ketua Pengarah Kesihatan, Datuk Dr Noor Hisham Abdullah, dan kerajaan sekarang perlu dilihat di dalam konteks Datuk Dr Musa Nordin sebagai penyokong kuat Kerajaan PH. Hakikat bahawa Datuk Dr Musa Nordin merupakan penyokong kuat Kerajaan PH… Read more »

Anonymous
Anonymous
10 April 2020 8:26 am

Covid merebak kerana PN lembab biarkan tabligh bebas bertebaran …sepatutnye diperingkat awal gelombang ke2 muyidin sudah kerahkan polis kutip tabligh bawa ke hospital… Dah lebih 1 bulan masih ada tabligh blm ke hospital