APAKAH DUTA KHAS BERTARAF MENTERI MASIH MAHU BERDIAM DIRI LAGI?

1. Parti Amanah Negara (AMANAH) ingin merujuk kepada sepucuk surat berbahasa Arab yang tular di media sosial beberapa hari ini. Surat bertarikh 22 Mac 2020 yang menggunakan kepala surat (letterhead) Parti Islam SeMalaysia (PAS) dan ditandatangani oleh Presiden Pas, Dato’ Seri Abdul Hadi bin Awang. Difahamkan, surat ini ditujukan kepada para pemimpin gerakan Islam di seluruh dunia khususnya di negara-negara Arab.

2. AMANAH menyatakan kekesalan dan terkilan dengan kandungan surat tersebut yang penuh dengan dakwaan dan tohmahan tidak berasas, palsu, mengelirukan dan berunsur fitnah.

3. Jelas di dalam surat tersebut Abdul Hadi cuba memberikan gambaran yang salah tentang kedudukan dan suasana politik di Malaysia. Difahamkan bahawa penjelasan Abdul Hadi yang mengelirukan ini dibuat selepas terdapat dalam kalangan para pemimpin gerakan Islam seluruh dunia yang mempersoalkan kewajaran tindakan dan sikap politik PAS akhir-akhir ini.

4. Abdul Hadi juga secara tidak bertanggungjawab dengan sengaja melabel parti komponen Pakatan Harapan dengan istilah yang buruk supaya dilihat menyeleweng dan memusuhi Islam.

5. Abdul Hadi turut mendakwa kononnya Pakatan Harapan telah dikuasai golongan bukan Islam, berada di bawah pengaruh Komunis dan Kristian serta disokong oleh Amerika Syarikat, Eropah, Singapura, Zionis dan gerakan Freemason.

6. Selain itu, Abdul Hadi telah menyifatkan Anwar Ibrahim sebagai seorang ‘sekular pragmatik yang berbahaya’ dan buruk karakter peribadi dan akhlaknya. Anwar juga difitnah sebagai pemimpin kepada golongan yang memusuhi Islam dan beliau disokong oleh DAP yang digambarkan sebagai parti Kristian.

7. Terhadap AMANAH pula, Abdul Hadi telah menuduh parti ini sebagai sebuah parti Islam Liberal dan Sekular yang ditubuhkan oleh Anwar Ibrahim dan juga pimpinan DAP. Beliau turut menggelar mereka yang bersama AMANAH sebagai kelompok yang tergesa-gesa dan juga oportunis yang telah keluar daripada PAS

8. Kesemua tuduhan ini dibuat bagi menegakkan hujah Abdul Hadi dan meyakinkan penerima surat kononnya Pakatan Harapan merupakan musuh dan ancaman kepada Islam.

9. Berdasarkan hujah dangkal itu, Abdul Hadi cuba menjustifikasi tindakan PAS memimpin usaha pembentukan kerajaan pintu belakang yang tidak bermaruah itu.

10. Tuduhan Abdul Hadi kononnya wujud konspirasi dalaman untuk menjatuhkan Tun Dr Mahathir Mohamad yang pro-Islam bagi memastikan golongan anti-Islam berkuasa sehingga PAS dan sekutunya terpaksa ambil alih kerajaan, adalah rekaan dan khayalan semata-mata.

11. Hakikatnya, kerajaan Pakatan Harapan berdiri teguh bersama kepimpinan Tun Dr Mahathir Mohamad dan tegas mempertahankan kedudukan agama Islam sebagai agama persekutuan. Kerajaan Pakatan Harapan turut meletakkan kepentingan Islam dan umat Islam sebagai agenda penting kerajaan. Banyak pembaharuan bagi pengukuhan pentadbiran Islam telah dilaksanakan dalam tempoh singkat 22 bulan.

12. PAS yang tidak mampu membawa mesej politik Islam dalam suasana negara Malaysia yang berbilang kaum telah memilih jalan perkauman dan menyerang pendekatan politik berbilang kaum sebagai musuh kepada Islam dan Melayu. Ini merupakan satu perubahan haluan politik yang dibawa oleh Abdul Hadi ke dalam perjuangan PAS itu sendiri.

13. Disebabkan perubahan haluan dan prinsip politik, PAS turut sanggup mempertahankan dan bekerjasama dengan UMNO yang telah ditolak oleh majoriti rakyat Malaysia yang berpunca daripada skandal penyelewengan wang rakyat dan rasuah yang berleluasa. Kerjasama ini telah lama diusahakan, iaitu sejak sebelum PRU ke-14 lagi. Ianya bukan perkara baharu seperti didakwa di dalam surat ini.

14. Haji Abdul Hadi juga telah mengambil sikap melulu dan tidak bertanggungjawab dengan membuat tuduhan bahawa ada negara-negara

luar tertentu campur tangan dalam politik Malaysia. Ini adalah tuduhan yang berat yang boleh menjejaskan hubungan diplomatik antara Malaysia dengan negara yang dibabitkan.

15. Kebimbangan AMANAH adalah tuduhan rambang dan tidak berasas Abdul Hadi terhadap negara-negara tersebut berisiko meningkatkan salah faham sekaligus menjejaskan hubungan diplomatik antara negara.

16. AMANAH menyeru rakyat Malaysia untuk menolak corak politik fitnah, permusuhan dan adu domba yang tidak berakhlak ini. Sikap dan kelakuan Abdul Hadi boleh dinamakan ‘gutter politics” atau politik longkang tidak lagi layak dilayani apatah lagi diikuti.

17. AMANAH menyeru kepada ahli dan pimpinan PAS untuk meninggalkan PAS beramai-ramai. PAS telah jauh terpesong dari dasar perjuangan Islamnya dan sekarang ini merupakan parti Machievelli yang menganggap matlamat menghalalkan cara. Ini termasuk menipu, memfitnah, adu-domba, perkauman dan merompak harta rakyat.

KHALID BIN ABD.SAMAD

Pengarah Komunikasi

Tarikh 5 April 2020.

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 5 April 2020 — 8:23 pm
Subscribe
Notify of
guest

80 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymous
Anonymous
7 April 2020 11:48 am

(LAGI SEDUTAN DARI BLOG KD)

Anonymous Monday, April 06, 2020 1:30:00 AM

Tapi KD, mana Wak Suman tak kelihatan
Apa mangkuk tu ada masalah kesihatan
Ntah2 dia kena Covid19 punya jangkitan
Atau..udah kena hantar ke Tg Rambutan

Kah. kaahh kaahh kaaahhh kaahh kaahh

Delete

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
7 April 2020 1:02 pm
Reply to  Anonymous

1. Apa lagi yg kau merepek meraban nih…?? Mana buktinya konon kau dah 3X berada di Dtrn Merdeka tuu, Kejora – mana buktinya, mana..mana..mana, haaaaaaaaa……?? 2. Bertahun’tahun angCOW berhati busuk menyumpah-seranah aku dan Tun M sampai ke tahap mampos dan masuk wad tapi sikitpun tak jadi kudis. Malah kami terus sihat bugar menjelajah ke sana sini. Ajaibnya, di usia mencecah 95 tahun, Tun M tetap berwajah seri, tampan, anggun, kharasmatik & jadi buruan wartawan2 walau bukan lagi PM. Hingga saat ini, saban hari wajahnya muncul di stesyen2 tv memberi pandangan nasihat perihal isu semasa, khususya masalah Covid 19. 3. AngCOW,… Read more »

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
7 April 2020 1:32 pm
Reply to  Anonymous

Othman Ahmad Sunday, April 05, 2020 12:39:00 PM di blog ‘Kluangman’….

Harimau mati tinggalkan belang.
Tedung pula tinggalkan bisa,
Najib mati tinggalkan hutang.
Mahathir pula banyak jasanya.

Sheikh Al Jub pula kempunan – PM Menanti yg terus menanti tak mungkin kunjung tiba.
————————————————————————

Apa saja Kejora 11:48 am merepek-meraban tuu…..??

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
6 April 2020 9:23 pm

INI SATU LAGI BUKTI KEJORA CAKAP BESAR TAPI TERNYATA HANYA AUTA TEMBERANG. DIA YG CABAR SAYA, BAGI TARIKH, MASA & TEMPAT – TIBA MASA HABUK PUN TARAK, DIA MENGHILANG DIRI DI BLOG DAN JUGA TIDAK MUNCUL DITEMPAT YG DIA GEMBAR-GEMBURKAN. BERIKUT ADALAH CAKAP BESARNYA YG MASIH TERSIMPAN BERKEADAAN BAIK DALAM ARKIB BLOG INI….. KEJORA Pantun2 cgu Kejora terus masuk menjunam Spt anak panah, dii kepala Suman terbenam Menderita tersiksa lah, ini bangsat jahanam Dia terus biol mereng, hanya tau kata 9 hb 6 Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh 4 May 2018 6:24 pm KEJORA Suman bapok jgn pulak buat aku… Read more »

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
6 April 2020 9:50 pm
Reply to  Othman!! Ahmad

Untuk makluman semua, Kejora hilang lesap tanpa berita pd 9 Jun 2018. Saya menunggunya di Dtrn Bandaraya JB tepat pd waktu yg dia sendiri tetapksn. Dasar pembhong & pendusta lagi pengecut, si Kejora nih. Berikut adalah catatan rekod di arkib blog ini, bukti Kejora kecut melarikan diri pd hari tetsebut…… Othaman Ahmad APA PUN – Geng Najis tolong ingatkan sahabat seperjuangan kamu, Kejora Bangsat…… Malam ini, 9 Jun, 2018 jam 11:00 malam di Dataran Bandaraya JB. Tak pun, kamu gantikan tempatnya kalau dia masih kecut pengecut, boleh kan…..?? Katanya kan kamu nih ‘Pejuang Keparat’…..!! 9 June 2018 2:40 pm Othaman… Read more »

Anonymous
Anonymous
6 April 2020 4:41 pm

😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀
Kejora ada bgi pntun kt blg KluangDiamond KD
Saja nk tengok, KD suka tak, dgn Suman bapok
Rupa2nya, KD juga benci Suman maknyah kedi
Dia bgi ruang, kepala Suman tu Kejora hempuk
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
6 April 2020 4:41 pm
Reply to  Anonymous

(SEDUTAN DARI BLOG KD)

Anonymous Sunday, April 05, 2020 8:05:00 PM

‘Jom le terima kasih kat Tun’, ajak si KD
Malangnya..tak ada sorang pun yg sudi
Mana pergi Wak Suman bapok tua kedi 
Dia le yg sepatutnya tampil jadi kemudi

Kah. kaahh kaahh kaahhh kaahh kaahh

Reply Delete

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
6 April 2020 6:45 pm
Reply to  Anonymous

Apa lagi yg kau merepek meraban nih…?? Mana buktinya konon kau dah 3X berada di Dtrn Merdeka, Kejora – mana buktinya, mana..mana..mana, haaaaaaaaa……??

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
6 April 2020 6:42 pm
Reply to  Anonymous

Toksah merepek meraban. Mana buktinya konon kau dah 3X berada di Dtrn Merdeka, Kejora – mana buktinya, mana..mana..mana, haaaaaaaaa……??

Anonymous
Anonymous
6 April 2020 3:55 pm

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Ke mana pergi Suman Hindu pnyembah patung
Dah habis ke artifak muzium utk nak kelentong
Apa..dia dah kena Covid atau serangan jantung
Dlm neraka nanti dajal ini akan dibakar rentung
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HA HA HA

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
6 April 2020 6:53 pm
Reply to  Anonymous

Kutip dari muzium kepala hotak angCOW…..!! Ini semua bukti yg masih tersimpan fgn baik dalan arkib blog.

Bukankah kau yg nak sangat bukti, siap dgn makian carut kotor menjaja kemaluan mak angCOW sendiri, tak gitu, kan kan kan……??

Nah sekarang, mana buktinya konon kau dah 3X berada di Dtrn Merdeka, Kejora – mana buktinya, mana..mana..mana, haaaaaaaaa……??

Anonymous
Anonymous
6 April 2020 12:59 pm

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Blh dgr jer le Suman maknyah pnya temberang
Kalau dlm blog, kemain bapok ni tunjuk garang
Tpi..di Dtrn Merdeka dia tak berani dtg sorang2
Disuruh anak tunggu, dlm kereta dia bersarang
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
6 April 2020 6:54 pm
Reply to  Anonymous

Bukankah kau yg nak sangat bukti, siap dgn makian carut kotor menjaja kemaluan mak angCOW sendiri, tak gitu, kan kan kan……??

Nah sekarang, mana buktinya konon kau dah 3X berada di Dtrn Merdeka, Kejora – mana buktinya, mana..mana..mana, haaaaaaaaa……??

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
6 April 2020 12:23 pm

Sambungan….. (bukti kejora musibat seorang bengap & pengecut takut berj6mpa saya di Dtrn Merdeka pd 1 Feb 2018). Anonymous 1 February 2018 at 23:45 Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!! Budin suka main bola… hari-hari Budin main bola… Anonymous 1 February 2018 at 23:46 Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!! Budin suka main bola… hari-hari Budin main bola… Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:49 Kenapa kamu tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang, Kejora….?? Anonymous 1 February 2018 at 23:49 Lawak Suman bikin hamba ketawa meronta Adakah si jahanam bapok tua… Read more »

Anonymous
Anonymous
6 April 2020 12:40 pm
Reply to  Othman!! Ahmad

Suman maknyah Hindu Kerala pondan bapok tua sasau sawan sewel gila,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kerja fitnah saja Suman maknyah Hindu Kerala
Dia pergi kutip dari muzium, posting siapa pula
Ntah anon mana, yg kata Budin suka main bola
Ternyata, si pelir kecut ni, dah makin sasau gila
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HA HA HA
HO HO HO
HI HI HI

Anonymous
Anonymous
6 April 2020 11:17 am

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
1 Feb 2018, begitu menggamit kenangan silam
Mmg lawak giler..Suman dua muka pnya talam
Sah sgt ler dia auta, itu Hindu sewel putar alam
Hapa jadah, pakai spek hitam di tengah malam
😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Sayang..Datarn Merdeka, tk dapat berkata-kata
Kalau tidak..pasti ia akan bangkit dan bercerita
Suman, pkai spek hitam, nyamar pngemis buta
Disuruh anak tunggu..dia sembunyi dlm kereta
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HA HA HA

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
6 April 2020 12:09 pm
Reply to  Anonymous

SATU LAGI BUKTI KUKUH KEJORA TAKUT JUMPA SAYA PD 1FEB 2018: Inilah fakta posting komunikasi saya & Kejora pd 1 Feb 2018 bukti dia langsung tak muncul kerana takut berhadapan dgn saya, Saya serahkan pada pembaca blog menilaikan tingkah si Musibat sekor nie. ————————————————————————— Anonymous 1 February 2018 at 22:09 Hamba kini sdg menunggu si Suman puaka Tak sabar mau cepuk, ini bapok tua bangka Inii mlm, iblis ini akan tempuhi nasib celaka Jam 23.00, meniarap le dia di Pdg Merdeka Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh Anonymous 1 February 2018 at 22:28 WAK SUMAN TEMPE…. WAK KAT MANA…WAK KAT MANA…WAK… Read more »

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
6 April 2020 12:16 pm
Reply to  Othman!! Ahmad

Sambungan….. (bukti kejora musibat seorang bengap & pengecut takut berj6mpa saya fi Dtrn Merdeka pd 1 Fen 2018). Anonymous 1 February 2018 at 23:45 Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!! Budin suka main bola… hari-hari Budin main bola… Anonymous 1 February 2018 at 23:46 Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!! Budin suka main bola… hari-hari Budin main bola… Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:49 Kenapa kamu tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang, Kejora….?? Anonymous 1 February 2018 at 23:49 Lawak Suman bikin hamba ketawa meronta Adakah si jahanam bapok tua… Read more »

Anonymous
Anonymous
6 April 2020 12:37 pm
Reply to  Othman!! Ahmad

Suman maknyah Hindu Kerala pondan tua sasau sawan gila,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kerja fitnah saja Suman maknyah Hindu Kerala
Dia pergi kutip dari muzium, posting siapa pula
Ntah anon mana, yg kata Budin suka main bola
Ternyata, si pelir kecut ni, dah makin sasau gila
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HA HA HA
HO HO HO
HI HI HI

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
6 April 2020 12:48 pm
Reply to  Anonymous

Kutip dari muzium kepala hotak angCOW…..!! Yg nih aper cerita, siap dgn ketawa “Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh”….. Anonymous 1 February 2018 at 23:45 Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!! Budin suka main bola… hari-hari Budin main bola… Anonymous 1 February 2018 at 23:46 Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!! Budin suka main bola… hari-hari Budin main bola… Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:49 Kenapa kamu tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang, Kejora….?? Anonymous 1 February 2018 at 23:49 Lawak Suman bikin hamba ketawa meronta Adakah si jahanam bapok tua… Read more »

Anonymous
Anonymous
6 April 2020 12:51 pm
Reply to  Othman!! Ahmad

Suman maknyah Hindu Kerala pondan tua sasau sawan sewel gila,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kerja fitnah saja Suman maknyah Hindu Kerala
Dia pergi kutip dari muzium, posting siapa pula
Ntah anon mana, yg kata Budin suka main bola
Ternyata, si pelir kecut ni, dah makin sasau gila
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HA HA HA
HO HO HO
HI HI HI
HE HE HE

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
6 April 2020 7:12 pm
Reply to  Anonymous

Fitnah & Kutip dari muzium kepala hotak angCOW…..!! Ini semua bukti yg masih tersimpan fgn baik dalan arkib blog.

Bukankah kau yg nak sangat bukti, siap dgn makian carut kotor menjaja kemaluan mak angCOW sendiri, tak gitu, kan kan kan……??

Nah sekarang, mana buktinya konon kau dah 3X berada di Dtrn Merdeka, Kejora – mana buktinya, mana..mana..mana, haaaaaaaaa……??

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
6 April 2020 11:11 am

SUARA LANTANG DARI PAS……….. Lambat Tangani COVID-19, PH Cuba Alih Kesalahan.. -Dr Muhamad Zuhaili Unjur kematian besar: Keceluparan LKS dikesali….. PH cuba alih kesalahan mereka yang lambat tangani COVID-19 kepada Kerajaan PN (Perikatan Nasional) PH tidak sedar diri apabila gelombang pertama COVID-19 berlaku adalah pada zaman PH memerintah. Malah, kesan sikap PH yang meremehkan wabak COVID-19 dan berterusan membenarkan pelancong dari China masuk ke negara sedangkan telah disahkan wabak berpunca dari China terutama Wilayah Wuhan. Timbalan Perdana Menteri (TPM) ketika itu seakan angkuh dengan menganggap mempunyai pengalaman berhadapan wabak seumpama COVID-19. Malah Menteri Kesihatan ketika itu juga meremehkan pengumuman dari… Read more »

Hassan
Hassan
6 April 2020 10:47 am

PAS BILA DAH JOIN PN HILANG SUARA LANTANG, SENYAP BILA DAH DPT HABUAN..

Anonymous
Anonymous
6 April 2020 10:12 am

Suman maknyah Hindu Kerala pondan tua sasau gila,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kerja fitnah saja Suman maknyah Hindu Kerala
Dia pergi kutip dari muzium, posting siapa pula
Ntah anon mana, yg kata Budin suka main bola
Ternyata, si pelir kecut ni, dah makin sasau gila
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HA HA HA
HO HO HO
HI HI HI

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
6 April 2020 11:03 am
Reply to  Anonymous

Fitnah aper ker benda, kalau dah ketawa “Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh”, Kejora……?? In7 buktinya…… Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:49 Kenapa kamu tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang, Kejora….?? Anonymous 1 February 2018 at 23:49 Lawak Suman bikin hamba ketawa meronta Adakah si jahanam bapok tua ini orang buta Mlm2 dipakai nya hitam punya cermin mata Suman…Sumaan…udah2 ler kelentong aota Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:52 Sengaja berkaca mata hitam supaya mudah kamu mengenali saya. Kenapa kamu masih tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang, Kejora, kenapa..kenapa..kenapa….?… Read more »

Anonymous
Anonymous
6 April 2020 11:07 am
Reply to  Othman!! Ahmad

Suman maknyah Hindu Kerala pondan tua sasau sewel sawan gila,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Sayang..Datarn Merdeka, tk dapat berkata-kata
Kalau tidak..pasti ia akan bangkit dan bercerita
Suman, pkai spek hitam, nyamar pngemis buta
Disuruh anak tunggu..dia sembunyi dlm kereta
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HA HA HA
HO HO HO
HI HI HI

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
6 April 2020 12:36 pm
Reply to  Anonymous

Masih berauta jugak, Kejora – yg ini dialog kita pd 1 Feb 2018, aper cerita, haaaaaa…..?? Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:49 Kenapa kamu tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang, Kejora….?? Anonymous 1 February 2018 at 23:49 Lawak Suman bikin hamba ketawa meronta Adakah si jahanam bapok tua ini orang buta Mlm2 dipakai nya hitam punya cermin mata Suman…Sumaan…udah2 ler kelentong aota Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:52 Sengaja berkaca mata hitam supaya mudah kamu mengenali saya. Kenapa kamu masih tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang, Kejora,… Read more »

Anonymous
Anonymous
6 April 2020 1:01 pm
Reply to  Othman!! Ahmad

Suman maknyah pondan tua,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Blh dgr jer le Suman maknyah pnya temberang
Kalau dlm blog, kemain bapok ni tunjuk garang
Tpi..di Dtrn Merdeka dia tak berani dtg sorang2
Disuruh anak tunggu, dlm kereta dia bersarang
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HA HA HA

Anonymous
Anonymous
6 April 2020 9:00 am

Suman maknyah Hindu Kerala pondan tua sasau gila,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Sayang..Datarn Merdeka, tk dapat berkata-kata
Kalau tidak..pasti ia akan bangkit dan bercerita
Suman, pkai spek hitam, nyamar pngemis buta
Disuruh anak tunggu..dia sembunyi dlm kereta
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HA HA HA
HO HO HO
HI HI HI

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
6 April 2020 9:24 am
Reply to  Anonymous

Mana buktinya konon kau dah 3X berada di Dtrn Merdeka, Kejora – mana buktinya, mana..mana..mana, haaaaaaaaa……??

Anonymous
Anonymous
6 April 2020 10:57 am
Reply to  Othman!! Ahmad

Suman maknyah Hindu Kerala pondan tua sasau sewel gila,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Sayang..Datarn Merdeka, tk dapat berkata-kata
Kalau tidak..pasti ia akan bangkit dan bercerita
Suman, pkai spek hitam, nyamar pngemis buta
Disuruh anak tunggu..dia sembunyi dlm kereta
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HA HA HA
HO HO HO
HI HI HI

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
6 April 2020 12:38 pm
Reply to  Anonymous

Masih berauta jugak, Kejora – yg ini dialog kita pd 1 Feb 2018, aper cerita, haaaaaa…..?? Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:49 Kenapa kamu tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang, Kejora….?? Anonymous 1 February 2018 at 23:49 Lawak Suman bikin hamba ketawa meronta Adakah si jahanam bapok tua ini orang buta Mlm2 dipakai nya hitam punya cermin mata Suman…Sumaan…udah2 ler kelentong aota Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:52 Sengaja berkaca mata hitam supaya mudah kamu mengenali saya. Kenapa kamu masih tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang, Kejora,… Read more »

Anonymous
Anonymous
6 April 2020 6:15 am

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
Kes Covid di US, membuat Kejora risau gundah
Memikir si dara..hati bimbang tak sudah-sudah
Sib baik le juga, ada Suman bapok haram jadah
Ada le juga ‘point’ Kejora nak berpantun madah
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Anonymous
6 April 2020 6:00 am

Suman maknyah Hindu Kerala,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Boleh dgr sja le, temberang Suman tua bangka
Si tua lembik tu, mmg jenis riak gempar belaka
Dah 3 kali Kejora cabar, jumpa di Dtrn Merdeka
Tapi si pelir kecut tu..langsung tk nmpak muka
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HO HO HO

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
6 April 2020 7:21 am
Reply to  Anonymous

Apa buktinya konon kau dah 3X berada di Dtrn Merdeka, Kejora……?? Mari kita imbas kembali fakta posting komunikasi kita pd 1 Feb 2018, INI BUKTI SAHIH YG KAU TAK BERANI BERJUMPA AKU. Bukti masih tersimpan dgn baik dalam arkib blog ini. ————————————————————- Othaman Ahmad 1 February 2018 at 22:33 Saya dah berada di Bangunan Sulaiman, bersebelahan Dataran Merdeka. Anonymous 1 February 2018 at 22:38 Kahkahkah… Kahkahkah… Kahkahkah… Kahkahkah… Kahkahkah… Kahkahkah… Kahkahkah… Kahkahkah… Kahkahkah… Kahkahkah… Kahkahkah… BODOOOO… BODOOOOO…..HHHHHH… Kahkahkah… Kahkahkah… Kahkahkah… Kahkahkah… Kahkahkah… Kahkahkah… Kahkahkah… Kahkahkah… Kahkahkah… Kahkahkah… BODOOOO… BODOOOOO…..HHHHHH… Kahkahkah… Kahkahkah…. Kahkahkah…. Kahkahkah…. Kahkahkah…. Kahkahkah…. Kahkahkah…. Kahkahkah…. Kahkahkah…. Kahkahkah… BODOOOO…BODOOOOO…..HHHHHH…… Read more »

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
6 April 2020 7:27 am
Reply to  Othman!! Ahmad

Sangkeng malunya angCOW, dalam terpinga-pinga dan termati pucuk idea, kau terbuat kerja bodoh lajgi bebal sampai menyingkap kain ke atas menutup muka MakNyah kau tanpa sedari kau telah mendedahkan terlopong nganga kemaluan angCOW.

He he he
Ho ho ho
Ha ha ha
Hi hi hi hi hi hi hi hi..,.,..

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
6 April 2020 7:30 am
Reply to  Othman!! Ahmad

Tak puas lagikah angCOW berauta temberang, Kejora.,,,,?? Nah amekawww…. INI SALAH SATU PETIKAN BUKTI DARI REKOD BLOG INI KEJORA SEORANG PENGECUT, CAKAP TAK SERUPA BIKIN…!! ———————————————————————- Othaman Ahmad 2 February 2018 at 03:07 Hey bangsat, dah lebih dua jam setengah saya tercegat menunggu kamu di tengah2 Dataran Merdeka….kenapa kamu tak datang, takut ker…..??? Othaman Ahmad 2 February 2018 at 03:36 Di Perhimpunan P Harapan pada bulan Sept tahun lepas, Kejora tak berani muncul jumpa face-to-face dgn saya. Kemudian di perjumpaan felda Taib Andak pun dia tak berani datang setelah dia perlekeh-lekehkan jumlah ahli cawangan PPBM di sana. Kini, dia yg… Read more »

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
6 April 2020 7:36 am
Reply to  Othman!! Ahmad

SATU LAGI PETIKAN BUKTI DARI REKOD BLOG INI KEJORA SEORANG PENGECUT, CAKAP TAK SERUPA BIKIN…!! ——————————————————————- Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:16 Kejora.. Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka. Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam ‘rayban’, tinggi 175.26 cm. Anonymous 1 February 2018 at 23:05 Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!! Budin suka main bola… hari-hari Budin main bola Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:17 Kejora.. Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka. Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam ‘rayban’, tinggi 175.26 cm. Anonymous 1 February… Read more »

Anonymous
Anonymous
6 April 2020 7:32 am
Reply to  Othman!! Ahmad

Suman maknyah Hindu Kerala 7:27 am,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Sayang..Datarn Merdeka, tk dapat berkata-kata
Kalau tidak..pasti ia akan bangkit dan bercerita
Suman, pkai spek hitam, nyamar pngemis buta
Disuruh anak tunggu..dia sembunyi dlm kereta
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HA HA HA
HO HO HO
HI HI HI

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
6 April 2020 8:35 am
Reply to  Anonymous

Toksah gormal ler, dah terang kagi betsuluh yg angCOW nih jenis pengecut sembunyi dalam kain PELIRCUT, kan..kan..kan….??

Hi hi hi hi hi……

Anonymous
Anonymous
6 April 2020 7:31 am
Reply to  Othman!! Ahmad

Suman maknyah pondan tua 7:21 am,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kerja fitnah saja Suman maknyah Hindu Kerala
Dia pergi kutip dari muzium, posting siapa pula
Ntah anon mana, yg kata Budin suka main bola
Ternyata, si pelir kecut ni, dah makin sasau gila
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HA HA HA
HO HO HO
HI HI HI

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
6 April 2020 8:33 am
Reply to  Anonymous

Toksah gormal ler, dah terang kagi betsuluh yg angCOW nih jenis pengecut sembunyi dalam kain PELIRCUT, kan..kan..kan….??

Hi hi hi hi hi……

Anonymous
Anonymous
6 April 2020 8:53 am
Reply to  Othman!! Ahmad

Suman maknyah pondan tua sasau gila,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kerja fitnah saja Suman maknyah Hindu Kerala
Dia pergi kutip dari muzium, posting siapa pula
Ntah anon mana, yg kata Budin suka main bola
Ternyata, si pelir kecut ni, dah makin sasau gila
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HA HA HA
HO HO HO
HI HI HI

Anonymous
Anonymous
6 April 2020 8:54 am
Reply to  Anonymous

Suman maknyah pondan tua sasau gila,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kerja fitnah saja Suman maknyah Hindu Kerala
Dia pergi kutip dari muzium, posting siapa pula
Ntah anon mana, yg kata Budin suka main bola
Ternyata, si pelir kecut ni, dah makin sasau gila
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HA HA HA
HO HO HO
HI HI HI

Anonymous
Anonymous
6 April 2020 6:00 am

Suman maknyah Hindu Kerala,

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Suman maknyah serupa anjing menyalak bukit
Merata blog, si iblis tua ni kerja menabur fitnah
Klu terjumpa dgn Kejora mmg dia akn dpt sakit
Tk ke longkang, dia akn menyembam, ke tanah
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HO HO HO

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
6 April 2020 7:41 am
Reply to  Anonymous

Hi hi hi hi….. Tengok tuu tingkah si sewel nih….. Ada ker patut cikgundu MakNyah kopipes membabi buta post8ng says…. “Othman!! Ahmad (SUMAN MAKNYAH)…. “Hi hi hi Si pengecut berauta temberang tanpa bukti untuk menutup Kemaluan. Diputar belit cerita, tak hal Kejora langsung tak pernah keluar sebab takut. Bukti masih tersimpan dalam arkib blog. Bermacam alasan ala mat malasan konon… – Sibuk menyibuklah. – Mas datang bulanlah, – Irah nak balik Kedahlah. – Kemalanganlah. – dll LAST WARNING….. Nak aku tayangkan semula bukti2 memenuhi ruangan blog ini di mana kau sembunyi-menyorok diri dari aku, pengecut…..??” 5 April 2020 2:34 am”.… Read more »

Anonymous
Anonymous
6 April 2020 8:32 am
Reply to  Othman!! Ahmad

Suman maknyah pondan tua 7:41 am,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Sayang..Datarn Merdeka, tk dapat berkata-kata
Kalau tidak..pasti ia akan bangkit dan bercerita
Suman, pkai spek hitam, nyamar pngemis buta
Disuruh anak tunggu..dia sembunyi dlm kereta
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HA HA HA
HO HO HO
HI HI HI

Anonymous
Anonymous
6 April 2020 5:59 am

Suman maknyah Hindu Kerala,

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kik kik kik, Suman maknyah, macai Cap Munga
Tikus mondok tua kedi..ingin beraksi jadi singa
Dia tu tk payah tumbuk, Kejora pulas jer telinga
Itu pun nanti tk henti2 dia menangis ternganga
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

HO HO HO

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
6 April 2020 8:30 am
Reply to  Anonymous

Mana buktinya konon kau dah 3X berada di Dtrn Merdeka, Kejora – mana buktinya, mana..mana..mana, haaaaaaaaa……??

Anonymous
Anonymous
6 April 2020 8:56 am
Reply to  Othman!! Ahmad

Suman maknyah pondan tua sasau gila,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kerja fitnah saja Suman maknyah Hindu Kerala
Dia pergi kutip dari muzium, posting siapa pula
Ntah anon mana, yg kata Budin suka main bola
Ternyata, si pelir kecut ni, dah makin sasau gila
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HA HA HA

Anonymous
Anonymous
6 April 2020 8:57 am
Reply to  Anonymous

Suman maknyah pondan tua sasau gila,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kerja fitnah saja Suman maknyah Hindu Kerala
Dia pergi kutip dari muzium, posting siapa pula
Ntah anon mana, yg kata Budin suka main bola
Ternyata, si pelir kecut ni, dah makin sasau gila
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HA HA HA

Anonymous
Anonymous
6 April 2020 5:58 am

Suman maknyah Hindu Kerala,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Sayang..Datarn Merdeka, tk dapat berkata-kata
Kalau tidak..pasti ia akan bangkit dan bercerita
Suman, pkai spek hitam, nyamar pngemis buta
Disuruh anak tunggu..dia sembunyi dlm kereta
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HO HO HO

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
6 April 2020 8:00 am
Reply to  Anonymous

Mana buktinya konon kau dah 3X berada di Dtrn Merdeka, Kejora – mana buktinya, mana..mana..mana, haaaaaaaaa……??

Anonymous
Anonymous
6 April 2020 8:04 am
Reply to  Othman!! Ahmad

Suman maknyah Hindu Kerala 8:00 am,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Sayang..Datarn Merdeka, tk dapat berkata-kata
Kalau tidak..pasti ia akan bangkit dan bercerita
Suman, pkai spek hitam, nyamar pngemis buta
Disuruh anak tunggu..dia sembunyi dlm kereta
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HO HO HO

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
6 April 2020 8:30 am
Reply to  Anonymous

Mana buktinya konon kau dah 3X berada di Dtrn Merdeka, Kejora – mana buktinya, mana..mana..mana, haaaaaaaaa……??

Anonymous
Anonymous
6 April 2020 8:58 am
Reply to  Othman!! Ahmad

Suman maknyah pondan tua sasau gila,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kerja fitnah saja Suman maknyah Hindu Kerala
Dia pergi kutip dari muzium, posting siapa pula
Ntah anon mana, yg kata Budin suka main bola
Ternyata, si pelir kecut ni, dah makin sasau gila
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HO HO HO

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
6 April 2020 5:56 am

KALAU BUKAN HADI NAMPAK GAYA PAK SHEIKH UPAH PENULIS ARAB FREEMASON YANG TULIS……….

Rupanya Kertas Hitam itu adalah tulisan Arab Abdul Hadi…….

Akhirnya Anwar Ibrahim berjaya membongkar rahsia tulisan hitam pada maklumat yang diperolehinya. Ini dia…

Kalau tak percaya tanyalah macai PH mereka sekarang duduk jaja surat ini. Puak PAS pula rileks tak mengulas.

Aku rasa cara tak mengulas itu adalah lebih baik. Kalau tanya jawab tak tahu tanyalah Anwar sebab dia tahu semuanya.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
6 April 2020 5:34 am

KORUPSI PHD4PIG SEBESAR GAJAH DEPAN MATA TAK DIPANDANGNYA……. Perbuatan2 Kurang Cerdik Yg Dilakukan Oleh Kerajaan Dolu..!!…….. 1. Bila mula² dapat kuasa mereka sibuk menukar semua jawatan² penting dalam kerajaan, pihak berkuasa dan GLC dengan meletakkan orang² mereka! 2. Kemudian mereka sibuk mengejar, menangkap dan mendakwa musuh musuh politik mereka 3. Lepas tu mereka sibuk melepaskan pemimpin² mereka yang telah dijatuhkan hukuman oleh mahkamah atau yang sedang didakwa dimahkamah 4. Kemudian mereka sibuk membatalkan projek² infrastruktur kerajaan dengan alasan yang tidak masuk akal dan akhirnya terbukti sengaja diada adakan sehingga menyebabkan ribuan rakyat hilang pekerjaan 5. Lepas tu mereka sibuk mengagih… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
6 April 2020 5:04 am

TABUNG SUDAH KASI SAMA TOKONG…..HAJI DAH JADI SWASTA…..PENYAMUN TARBUS PEROMPAK HARAM PH BELUM 2 TAHUN DAH POKAI TABUNG……CILAKO CILAKO DAN CILAKO……. Maklumat Tidak Telus, Lebih Baik Tutup PH, Bukan TH……. JANGAN pertikai hak rakyat dan pembangkang untuk menyuarakan kritikan terhadap Tabung Haji kerana banyak maklumat yang disampaikan tidak telus. Jika disorot dari awal, isu ini bermula daripada pertikaian terhadap laporan audit yang dikeluarkan oleh PriceWaterhouseCoopers (PwC) yang dilihat bercanggah dengan audit Ernst & Young dan Laporan Ketua Audit Negara. Susulan itu, banyak tindakan yang diambil oleh LTH dan Menteri (Agama) seperti subsidi haji dan penamatan operasi empat Hotel THHR ditempelak… Read more »

zunnun
zunnun
6 April 2020 3:36 am

#hadiweng di malaysia gireng sana sini dia islam sogmo, kapir sana sini, yg menentang nya sogmo

cuba buat kat tok arab, di rendam dlm asid, tinggal tulang blk ke rusila.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
6 April 2020 2:45 am

70% BUMI MELAYU TELAH HANGUS…..API TERUS MEREBAK NAMUN MELAYU SIBUK DAN LEKA PEREBUTAN KUASA ANTARA BAPAK DAN BAPOK………. ASET2 NEGARA TELAH DIGADAI DAN DIBAWA KELUAR NEGARA…..MALANG BETUL PENYOKONG2 PH YANG SESAT DAN BANGSAT…….. Orang Melayu Silap Kalau Anggap Pemimpin DAP Bodoh Dan Tak Tahu Mentadbir Negara, DAP Bukan Bodoh Tapi Licik…… Masyarakat Melayu silap sekiranya menganggap pemimpin DAP bodoh dan tak tahu mentadbir negara. Kita akui, sejak Kerajaan Pakatan Harapan yang didominasi oleh DAP mengambil alih kuasa pemerintahan dari Kerajaan Barisan Nasional selepas PRU 14 yang lalu, rakyat dan negara berada dalam kegelisahan. Ekonomi jatuh merudum, indeks pasaran saham di… Read more »

zunnun
zunnun
6 April 2020 2:22 am

Duta Khas aka Menteri dah jadi bisu?

laa,

ini baru kena terjah sikit je, klu tok arab sogok hadiah, serban jubah lucut dari badan, kerana itu dah tabii #hadiweng, hidup dgn kaut dedak.

Agama 1/4, dedak 3/4

selamat maju karier baru, #hadiweng.

anonymous
anonymous
6 April 2020 12:02 am

Kita tak jangka boleh menang, sbb tu kita buat manifesto sebegitu

Jangan terbulu-bulu

Pegawai saya silap letak titik perpuluhan

Rasulullah pun pernah mungkir janji

Harga telur berjaya diturunkan 2 sen

Ikan di laut kita ada 3 billion

Tapi… Anda bukan kerajaan

Elefen fight elefen grass sapper

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
5 April 2020 11:25 pm

DIHARAP PEMBANGKANG TAK BUAT TUNTUTAN UNTUK BAYARAN DARI PN……KALAU TERAMBIL SILA SEDEKAHKAN KEPADA FAKIR MISKIN……… Prihatin Payouts To Start Tomorrow……… (Bernama) – The first phase of the Bantuan Prihatin Nasional (BPN) payouts will be credited to accounts starting from Monday, April 6 to Wednesday, April 15, said Bank Simpanan Nasional (BSN), the bank which has been entrusted to manage the BPN payouts. In a statement today, the bank said recipients may withdraw the sum from automated teller machines (ATMs) under the MEPS network nationwide, adding that the government has exempted the RM1 cash withdrawal charge at all ATMs throughout the… Read more »

anonymous
anonymous
5 April 2020 10:50 pm

Saya ingin menasihatkan TSMY, udah-udah ler menganjing bekas menteri2 PH yg tak cukup syarat nak dpt pencen menteri tu.

Bak kata pepatah siam, “elefen fight elefen, grass sapper…”

anonymous
anonymous
5 April 2020 10:28 pm

amnopas ph sama saja dalam bab hukum jinayah islam
takmau laksanakan
cakap rioh islam islam

Goh
Goh
5 April 2020 10:15 pm

AKhirnya dapat jugak hadi merasa gaji dan elaun menteri penuh….habuan dunia buat hadi tahniah

anonymous
anonymous
5 April 2020 10:07 pm

Sebagai warganegara yg prihatin, marilah kita sama2 menunjukkan tanggungjawab kita kepada negara dengan mendermakan sebahagian drp e-wallet yg diberikkan oleh kerajaan PH dulu utk membantu rakyat marhain yg terkesan dgn covid19.
Pemberian Guan Eng kpd kita terlalu besar jumlahnya sehingga ada yg merungut kerana mengambil masa 3 bulan utk menghabiskannya.

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
5 April 2020 9:58 pm

Waduh..waduh..waduh..Kesiannyer……!!

Apakah bodohnya sang Tikus Kejora MakNyah – Sangkeng malunya dia, dalam terpinga-pinga dan termati pucuk idea untuk cover kesipuan, budak Kejora bebal terbuat kerja bodoh ibarat menyingkap kain ke atas menutup mukanya tapi tak sedar dia telah mendedahkan terlopong nganga kemaluannya.

He he he
Ho ho ho
Ha ha ha
Hi hi hi hi hi hi hi hi……

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
6 April 2020 4:40 am
Reply to  Othman!! Ahmad

Mari kita imbas kembali fakta posting komunikasi saya dgn budak musibat ini pd 1 Feb 2018, BUKTI KEJORA PUAKA KECUT TELOR TAK BERANI BERJUMPA SAYA. Bukti masih tersimpan dgn baik dalam arkib blog ini. ————————————————————- Othaman Ahmad 1 February 2018 at 22:33 Saya dah berada di Bangunan Sulaiman, bersebelahan Dataran Merdeka. Anonymous 1 February 2018 at 22:38 Kahkahkah… Kahkahkah… Kahkahkah… Kahkahkah… Kahkahkah… Kahkahkah… Kahkahkah… Kahkahkah… Kahkahkah… Kahkahkah… Kahkahkah… BODOOOO… BODOOOOO…..HHHHHH… Kahkahkah… Kahkahkah… Kahkahkah… Kahkahkah… Kahkahkah… Kahkahkah… Kahkahkah… Kahkahkah… Kahkahkah… Kahkahkah… BODOOOO… BODOOOOO…..HHHHHH… Kahkahkah… Kahkahkah…. Kahkahkah…. Kahkahkah…. Kahkahkah…. Kahkahkah…. Kahkahkah…. Kahkahkah…. Kahkahkah…. Kahkahkah… BODOOOO…BODOOOOO…..HHHHHH… Anonymous 1 February 2018 at 22:41 Mari… Read more »

Othman!! Ahmad
Othman!! Ahmad
6 April 2020 5:15 am
Reply to  Othman!! Ahmad

INI LAGI SALAH SATU PETIKAN BUKTI DARI REKOD BLOG INI KEJORA SEORANG PENGECUT, CAKAP TAK SERUPA BIKIN…!! ———————————————————————- Othaman Ahmad 2 February 2018 at 03:07 Hey bangsat, dah lebih dua jam setengah saya tercegat menunggu kamu di tengah2 Dataran Merdeka….kenapa kamu tak datang, takut ker…..??? Othaman Ahmad 2 February 2018 at 03:36 Di Perhimpunan P Harapan pada bulan Sept tahun lepas, Kejora tak berani muncul jumpa face-to-face dgn saya. Kemudian di perjumpaan felda Taib Andak pun dia tak berani datang setelah dia perlekeh-lekehkan jumlah ahli cawangan PPBM di sana. Kini, dia yg sendiri menetapkan tempat, tarikh & masa tapi tak… Read more »

Anonymous
Anonymous
6 April 2020 6:03 am
Reply to  Othman!! Ahmad

Suman maknyah 5:15 am,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Boleh dgr sja le, temberang Suman tua bangka
Si tua lembik tu, mmg jenis riak gempar belaka
Dah 3 kali Kejora cabar, jumpa di Dtrn Merdeka
Tapi si pelir kecut tu..langsung tk nmpak muka
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HO HO HO

Anonymous
Anonymous
6 April 2020 6:03 am
Reply to  Anonymous

Suman maknyah 5:15 am,

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Suman maknyah serupa anjing menyalak bukit
Merata blog, si iblis tua ni kerja menabur fitnah
Klu terjumpa dgn Kejora mmg dia akn dpt sakit
Tk ke longkang, dia akn menyembam, ke tanah
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HO HO HO

Anonymous
Anonymous
6 April 2020 6:04 am
Reply to  Anonymous

Suman maknyah 5:15 am,

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kik kik kik, Suman maknyah, macai Cap Munga
Tikus mondok tua kedi..ingin beraksi jadi singa
Dia tu tk payah tumbuk, Kejora pulas jer telinga
Itu pun nanti tk henti2 dia menangis ternganga
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

HO HO HO

Anonymous
Anonymous
6 April 2020 6:04 am
Reply to  Anonymous

Suman maknyah 5:15 am,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Sayang..Datarn Merdeka, tk dapat berkata-kata
Kalau tidak..pasti ia akan bangkit dan bercerita
Suman, pkai spek hitam, nyamar pngemis buta
Disuruh anak tunggu..dia sembunyi dlm kereta
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HO HO HO

Anonymous
Anonymous
6 April 2020 6:07 am
Reply to  Othman!! Ahmad

Suman maknyah pondan tua 4:40 am,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kerja fitnah saja Suman maknyah Hindu Kerala
Dia pergi kutip dari muzium, posting siapa pula
Ntah anon mana, yg kata Budin suka main bola
Ternyata, si pelir kecut ni, dah makin sasau gila
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HA HA HA
HO HO HO
HI HI HI

zunnun
zunnun
5 April 2020 9:09 pm

ini hadi lawang melayu islam kalu?

ini mcm, ta da sama sami, byak sana sini kaki cerita palsu ma

hadi lawang mantari ka? makan gaji buta ini mcm ma

anonymous
anonymous
5 April 2020 8:40 pm

Hali minggu dali pagi sampai malam ada celita katun. Kita lakyat jangan terbulu-bulu.
Celita elefen fight elefen grass sapper manyak syiok. Sambil nonton makan super ling…

Kihkihkih…

zunnun
zunnun
5 April 2020 8:35 pm

#hadiweng dah melalut, bercakap lagi kena hentam, berdiam diri, pun kena belasah…

maka jgn yg bagus, membiarkan keldau2 belaan nya, kesana kemari mempertahankan nya.

..kena lah siapkan tuak air dari kedua isteri2, dari mereka, virus tebuk atap di bela.