MAMPUKAH MUHYIDDIN JADI PM PERTAMA YANG GAGAL DISINGKIRKAN MAHATHIR?

Oleh kerana Muhyiddin Yassin nampaknya sudah memilih mahu terus berbalah dan seakan-akan telah menutup pintu rundingan dengan Tun Mahathir Mohamad berhubung siapa yang lebih berkuasa dalam Bersatu, beliau tidak ada pilihan lain selain mesti menang dalam pertembungan ini.

Baik melalui usul undi tidak percaya atau dalam pertandingan mengekalkan kedudukan sebagai Presiden Bersatu yang akan dicabar oleh Mukhriz Mahathir, jika kalah bermakna jawatan Perdana Menteri yang disandangnya juga bakal terancam sama.

Menang bukan saja satu-satunya pilihan buat Muhyiddin untuk terus bertahan di puncak kuasa sekurang-kurangnya sehingga PRU15 akan datang, bahkan kemenangan juga dengan sendiri dapat memadam rekod cemerlang Tun Mahathir yang sehingga ini telah sehingga berjaya menjatuhkan semua Perdana Menteri yang ingin dijatuhkannya.

Dalam sejarahnya, Tun Mahathir telah mengganggu dan menekan Tunku Abdul Rahman Putra Alhaj dan Tun Hussein Onn sehingga kedua-duanya berundur dan meletakkan jawatan.

Kemudiannya, beliau juga berkempen dan menjelajah ke seluruh negara untuk menjatuhkan Tun Abdullah Badawi dan Najib Razak, meskipun kedua-dua bekas Perdana Menteri itu adalah pilihannya dan berjaya berada di puncak kuasa melalui sokongan tak berbelah bahagi daripadanya.

Hanya Tun Razak yang tidak mendapat gangguan atau tekanan daripada Tun Mahathir, selain kerana Perdana Menteri kedua itu adalah pemimpin sanjungannya, sebab lain ialah mungkin kerana Tun Razak meninggal dunia terlalu di awal usia disebabkan sakit leukemia yang dideritanya.

Dalam sejarah juga, Tun Mahathir berjaya menjadi Perdana Menteri sebanyak dua dua kali – pertama kali pada 1981 selama 22 tahun dan selepas itu pada 2018 menerusi PH selama 22 bulan.

Ini bermakna, sejak merdeka, selain ketika dirinya memegang jawatan Perdana Menteri yang dijatuhkan oleh dirinya sendiri dengan secara tiba-tiba dan mengejut beliau meletakkan jawatan, semua perletakan jawatan dan kejatuhan Perdana Menteri lainnya tercatat ada cap jari akibat campurtangan atau gerakan yang dilakukannya.

Itulah Tun Mahathir Mohamad yang kini sedang mengejar rekod untuk menjatuhkan seorang lagi Perdana Menteri bernama Muhyiddin.

Tetapi, berbeza dengan semua Perdana Menteri lain yang telah dijatuhkannya sebelum ini, perbalahannya dengan Muhyiddin ini sudah pula bermula sebelum Presiden Bersatu itu menjadi Perdana Menteri lagi.

Bermula dengan merasakan beliau telah dikhianati oleh Muhyiddin, persengketaan mereka berterusan lagi dalam soal siapa di antara Pengerusi dan Presiden yang mempunyai kuasa sebenar dalam Bersatu.

Kini dengan Muhyiddin langsung tidak memperdulikan bantahan Tun Mahathir berhubung tindakannya memecat Marzuki Yahya selaku Setiausaha Agung, beliau mengorak pencat silatnya lagi dengan melantik Hamzah Zainuddin sebagai Setiausaha Agung Bersatu yang baru.

Muhyiddin juga memberi peruntukan RM4000 kepada setiap bahagian Bersatu untuk tujuan membantu ahli-ahli parti yang terjejas akibat Covid-19.

Sudah pasti tindakan terbaru Muhyiddin ini yang dilihat untuk mengukuhkan kedudukan dan menambah sokongan akan membuatkan Tun Mahathir yang sekarang umpama harimau luka lebih berdarah dan memendam rasa dibuatnya.

Untuk memastikan beliau benar-benar dapat menguasai Bersatu yang selama ini ditadbir bagai ada dua nakhoda, adalah dipercayai Muhyiddin selepas ini akan terus membuat beberapa keputusan yang mengejutkan dan di luar jangkaan.

Matlamat beliau tidak lain selain untuk memastikan dirinya menang sebagai Presiden, bahkan juga agar dapat menjadikan Bersatu sebagai parti yang dikuasai sepenuhnya dengan majoriti jawatan dimenangi oleh pasukannya.

Jika Muhyiddin dapat menguasai Bersatu selepas pemilihan nanti, adalah dijangka fungsi Pengerusi akan dihadkan atau tidak mustahil jawatan tersebut dihapuskan sama sekali.

Begitu pun, di sebalik itu, beberapa pemimpin PH yang ada bertemu dengan Tun Mahathir sebelum arahan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dikuatkuasakan, tetap yakin bekas Perdana Menteri itu masih ada kekuatan untuk menjatuhkan Muhyiddin.

Salah seorang pemimpin tersebut menyatakan, Tun Mahathir lebih daripada mampu untuk berbuat demikian.

Maka, sementara Tun Mahathir kian dibelenggu usia tua, manakala Muhyiddin dikekang kudrat yang tak seberapa akibat derita kanser, siapakah mampu muncul pemenang dalam pertembungan kali ini?

Apakah Tun Mahathir akan terus berjaya menjatuhkan seorang lagi Perdana Menteri yang ingin dijatuhkannya atau kali ini Muhyiddin mampu mencatat rekod sebagai Perdana Menteri pertama yang gagal dijatuhkan oleh Tun Mahathir? (ShahbudinHusin 27/03/2020)

Kongsikan artikel ini
Updated: 27 March 2020 — 12:25 pm

32
Leave a Reply

avatar
8 Comment authors
AnonymousTanpa Nama UKMAHATHIRVSANWARzunnunAnonymous Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest
Notify of
anonymous
Member
anonymous

https://m.malaysiakini.com/news/517293

Pakej Prihatin Nasional Kiah Tertipu..

Tanpa Nama UK
Guest
Tanpa Nama UK

“Apakah Tun Mahathir akan terus berjaya menjatuhkan seorang lagi Perdana Menteri yang ingin dijatuhkannya atau kali ini Muhyiddin mampu mencatat rekod sebagai Perdana Menteri pertama yang gagal dijatuhkan oleh Tun Mahathir?”

Apakah Pakej Rangsangan Ekonomi oleh Tan Sri yang diumumkan pada 27 Mac 2020 sebanyak RM250 billion berjaya menggugat rancangan Tun M.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Gaji 80,000 Pekerja Kontrak Perkhidmatan Kerajaan Ditanggung……… (Berita Harian) – Kerajaan bersetuju untuk membayar gaji yang ditanggung kontraktor perkhidmatan bagi pekerja mereka yang mendapat kontrak bagi sekolah, institusi pengajian dan agensi kerajaan sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) walaupun pekerja tidak hadir bekerja. Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, berkata ia membabitkan kontrak perkhidmatan bagi pembersihan dan bekalan makanan bermasak di sekolah, universiti awam (UA), institusi latihan awam serta agensi kerajaan lain termasuk badan berkanun. “Lebih 80,000 pekerja akan menerima manfaat daripada inisiatif ini yang membabitkan peruntukan berjumlah RM110 juta. “Kerajaan juga bersetuju memanjangkan tempoh kontrak perkhidmatan yang berkenaan selama… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Muhyiddin’s quarter trillion stimulus package 12.5 times bigger than Mahathir’s stimulus package…….. Muhyiddin’s stimulus package is 12.5 times bigger than previous package Prime Minister Tan Sri Muhyiddin Yassin has on Friday (March 27) unveiled an economic stimulus package known as package prihatin or caring package valued at RM250bil that will benefit all Malaysians. From the amount, RM128bil to be used to protect the welfare of the people, RM100bil to support businesses including small and medium enterprises. Among initiatives include a one-off cash payment of RM10bil will be given to the B40 and M40 group, including private workers, farmers and fishermen,… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Breaking: Ringgit gains as investors approve Movement Control Order………. AxiCorp global chief market strategist Stephen Innes said the improved sentiment came despite the Malaysian economy having to pay a considerable upfront cost for the extension of the MCO… The ringgit extended its gains against the US dollar at the opening session today as the government and Bank Negara Malaysia (BNM) stepped in to cushion the economic impact of Covid-19 on the country due to the extended Movement Control Order (MCO) announced yesterday. At 9.00am, the local note stood at 4.3800/3950 against the greenback compared with Wednesday’s closing of 4.3838/3670. “It… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

‘Just admit it, Muhyiddin is doing well in Covid-19 battle’……. Watching politicians criticise the Prime Minister’s address yesterday was like watching a football pundit criticise a manager. They highlight what’s wrong, what’s lacking but never exactly what or how they would do it better. If they do, it would be so general, so on the surface that even you and me could simply say it out loud. Yes, EPF withdrawals help only those who has the money in EPF to withdraw. Yes, EPF contribution reduction to 4% only helps those who has EPF. Yes, Bank Negara loan moratorium only help… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Muyidin lembab kawal covid…muyidin tidak bertindak kutip tabligh kelompok yg besar yg sebabkan covid merebak dgn cepat…sehingga sekarang masih ada tabligh yg dibiarkan bebas…

Satu kampongndi simpang Renggam di kunci pergerakan kerana ramai yg positif covid dijangkiti dari ramai tabligh…

Muyidin lembab..

zunnun
Member
zunnun

Moo perlu menjelaskan dari mana di perolehi aliran tunai circa 50% dari “stimulus package” yg di umumkan? dari statutory reserve negara? dari GLCs yg ada? dari pinjaman dgn “Bond Issuance” Najib godam duit dari GLCs, dgn tiada kemukakan cadangan kpd parlimen. Jgn kerana popularity dgn Raja UAE tapi hutang sana sini, hingga 1MDB jadi bahan cerita seluruh dunia. Moo, jgm pulak serupa Najib, beritahu, dari mana yg dia cakau duit utk SP tersebut. Keldai2 sundal pAs dan fascists melayu faham ke semua nih? Jgn pulak rumah dah siap, pahat berbunyi. tak berpisah ilmu dan amal, yg memisahkan kedua nya, tak… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷
Peningkatan covid-19 di US, amat ketara sekali
Dalam ranking dunia..US dah atasi China & Itali
Pakej rangsngan eknomi, Kejora tk amik peduli
Kerna fikirkan Raya ni, apakah si dia dpt kmbali
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kes covid19 di US meningkat dgn bgitu pantas
Dlm carta ranking dunia US kini di tmpt teratas
Pergerakan si dara, dh tentulah, sngat terbatas
Mcm2 kebimbangan..di dlm fikiran ini terlintas
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH PARTI FACIST SUNDAL ….PAKATAN HARAPAN @ HAPRAK Telah Membuat Rekod Dunia……..

PAKATAN HARAPAN @ HAPRAK Telah Membuat Rekod Dunia…

Bukan sahaja menjadi sebuah KERAJAAN YANG TERBURUK DI DUNIA, mereka juga menjadi PEMBANGKANG YANG TERBURUK DI DUNIA berbanding dengan mana2 parti politik dalam dunia. DASYAT…. MEREKA KINI DILIHAT OLEH RAKYAT MALAYSIA SEBAGAI PARTI TERBERUK…..

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Terima kasih dan tahniah kepada YAB PM atas pembentangan Pakej Rangsangan Ekonomi Prihatin Rakyat yang sangat menyeluruh…….. Terima kasih dan tahniah kepada YAB Perdana Menteri dan Kerajaan Malaysia atas pembentangan Pakej Rangsangan Ekonomi Prihatin Rakyat yang sangat menyeluruh, dan benar-benar prihatin terhadap kesusahan dan keresahan rakyat yang terjejas dengan wabak Covid-19. Saya mengharapkan dengan pengumuman ini, para petugas di barisan hadapan, golongan peniaga dan rakyat di segenap lapisan dapat menarik nafas lega, seterusnya merangsang kitaran ekonomi supaya segera pulih. Insya-Allah pakej PRIHATIN ini akan berjaya dilaksanakan melalui kesungguhan Jemaah Menteri yang telah ditunjukkan, dan mendapat dukungan semua rakyat tanpa mengira… Read more »

zunnun
Member
zunnun

sature 13/20 Kerajaan PN dan Permasaalahan Yg Mencekam Mereka zunnan : anak mAn, kao lebai pendek, sbb ape? dah kao zailah, lahir betina kerana ape? zunnun : sbb baqa ibu bapa atau sbb kao kuat melancap merangsang dgn permasaalahan ape ketika remaja? zunnun : kao zailah jadi betina, sbb nafsu ibu melebihi nafsu ayah ke ketika pemujaan benih? zailah : kao kurang sopan, berkata demikian. patut perkara ini, bukan blh bawa mainan, kerana ini kudrat “allah” dah menentukan anak mAn : babi sungguh kao Junnun, mempersendakan bentuk tubuh aku. Yg penting, iman di dada. anak mAn : tuhan melihat iman… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Dulu madey ada sokongan untuk jatuhkan sesiapa saja yg tidak disukainye…sekarang madey sudah hilang sokongan…

Bersatu pon sudah terbelah 2 dgn madey dikumpulan kecil…kerana madey bahlol.

Kehebatan madey sudah berakhir.. Dgn pengumuman bantuan kpd rakyat muyidin lebih popular dari madey yg kencing rakyat masa berkuasa..

Madey hanye tinggal angan2 untuk kembali berkuasa..

Muyidin boleh mulaka siasatan kekayaan madey dan anak branak semasa berkuasa 22 tahun…ini cukup untuk menekan madey…kes kerugian forex blm berakhir…cubaan madey ketepikan laporan RCI gagal.m

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PN YANG DIBENCI PH FASICT DAN SUNDAL…..NAMUN DISAYANGI RAKYAT…….. Cepatkan wang ke tangan rakyat kata Najib…….. Bekas perdana menteri Najib Razak berkata kerajaan perlu segera menyalurkan wang bantuan kepada rakyat yang telah diumumkan melalui pakej rangsangan ekonomi. Beliau berkata pengumuman pakej rangsangan ekonomi prihatin rakyat (Prihatin) oleh Perdana Menteri Muhyiddin Yassin adalah permulaan yang baik. “Ini adalah satu permulaan yang baik. Cabaran sekarang ialah untuk membayar wang ini secepat mungkin supaya ia sampai ke tangan rakyat. “Proses rayuan kepada sesiapa yang tidak dapat juga perlu dipermudahkan dan disegerakan. Ini adalah keutamaan pada masa sekarang,” katanya dalam satu hantaran di Facebooknya,… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

JANJI PH DITUNAIKAN OLEH PN……. Harga RON95 turun 6sen kepada RM1.38 seliter……… Harga minyak terus menjunam di tengah-tengah krisis penularan wabak Covid-19. Harga RON95 dan RON97 masing-masing turun 6 sen kepada RM1.38 seliter dan RM1.68 seliter bermula tengah malam ini. Harga diesel pula turun 7 sen kepada RM1.68 seliter. Ini merupakan minggu keempat berturut-turut harga minyak mencatatkan penurunan. Harga bahan api itu ditentukan dengan menggunakan formula Automatic Pricing Mechanism (APM). “Penurunan harga runcit produk petroleum ini adalah disebabkan trend harga minyak mentah dunia yang terus menurun ekoran ketidaktentuan ekonomi global akibat pandemik Covid-19,” kata Kementerian Kewangan dalam satu kenyataan. Ia… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Kerajaan mungkin bukan pilihan anda tetapi ambil berat tentang anda…….. PUTRAJAYA – Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dengan rendah hati mengajak seluruh rakyat tanpa mengira bangsa dan agama untuk mengharungi krisis wabak koronavirus (Covid-19) bersama-sama. Dalam perutusan khas Pakej Rangsangan Ekonomi Prihatin Rakyat (Prihatin), Muhyiddin berkata, negara kini sedang berperang dengan musuh yang tidak kelihatan. Jelas beliau, kerajaan yang ada pada hari ini sebenarnya mengambil berat terhadap kebajikan seluruh rakyat walaupun kerajaan ini mungkin bukan kerajaan pilihan rakyat. “Kami sedang berperang dengan musuh yang tidak kelihatan. Keadaan yang kita hadapi sekarang adalah sejarah yang belum pernah berlaku sebelum ini.… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Jelas Terbukti Mahathir Dan Guan Eng Berbohong Mengenai Kedudukan Kewangan Negara…… Terbukti akhirnya sebenarnya cerita negara ada masalah kewangan sememangnya penipuan Tun Dr Mahathir Mohamad dan Lim Guan Eng. Negara diserahkan oleh Dato’ Sri Najib Tun Razak pada Pakatan Harapan dalam keadaan baik. Pengumuman pakej rangsangan ekonomi sebanyak 250 bilion jelas menunjukkan bahawa ianya datang daripada penjualan aset, pinjaman, penerbitan bond, penjarahan duit petronas dan macam-macam sumber yang Pakatan Harapan lakukan semasa 22 bulan memerintah. 250 bilion hampir pendapatan negara setahun, sedangkan pendapatan negara tinggal 1/3 untuk petroleum, pertumbuhan ekonomi merudum, kehilangan pendapatan akibat kesan kegawatan ekonomi dan kesan Covid-19.… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

TIDAK HAIRAN KENAPA PARTI KOMUNIS MAHU TUKAR TANAH MELAYU KEPADA NEGARA SOSIALIST COMMUNIST ATHEIST ANARCHISM MARXIST…….. 3 remaja Cina ingkar PKP tak faham bahasa Melayu……. Tiga remaja lelaki yang dihadapkan ke mahkamah kerana gagal mematuhi Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), malah tidak pula memahami bahasa kebangsaan adalah contoh senario kritikal masalah jati diri rakyat negara ini. Menyifatkannya sebagai melampau, Naib Presiden gerakan Islam, Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA), Prof Zainur Rashid Zainuddin berkata, ini adalah natijah daripada kewujudan sekolah vernakular yang langsung tidak membantu perpaduan negara. “Lebih teruk lagi, penterjemah dailek Hokkien diperlukan kerana ketiga-tiga mereka tidak memahami sepenuhnya pertuduhan yang dibuat… Read more »

zunnun
Member
zunnun

satire 13/20 Kerajaan PN dan Permasaalah Yg Mencekam Mereka anak Man : hebat2, kerajaan doh umumkan rangsang RM 250 Biliun utk membantu rakyat dan negara. Terbeliak mata2 pembangkang bisu tak terkata. zailah : ini semua ujian “allah” dan berkat usaha kerajaan kita. Maka, jgn sesiape engkar perintah “allah,” pramugari MAS, Air Asia, Malindo dan Berjaya Air kena tutup tubuh seperti balut nangka, dan telekung sampai ke dada. zunnun : banyak masa “allah” kao ada asyik menguji kemudian memberi upah dan seksa pula ya, zailah. zunnun : tuhan kao suruh tutup kepala hingga ke dada dgn kain atau tutup akan nya… Read more »

anonymous
Guest
anonymous

daun pisang kering walau liat akhirnya kan jatuh juga
manusia bertuhankan napsu tanpa panduan dari Allah
akhirnya punah

Semua yang ada di bumi itu akan binasa.
Dan tetap kekal Wajah Tuhanmu yang mempunyai kebesaran dan kemuliaan.
Maka nikmat Tuhan kamu yang manakah yang kamu dustakan?

Dan adapun orang-orang yang takut kepada kebesaran Tuhannya dan menahan diri dari keinginan hawa nafsunya,

anonymous
Guest
anonymous

Tak perlu buang tenaga singkirkan mahatir, dia akan mereput dgn sendirinya. Tak lama dah…

zunnun
Member
zunnun

Moo umum rangsangan ekonomi RM 250 Billion? dgn nih, Lohong Kesundalan Melayu bermula. Unjuran 2020, KDNK akan berada pd tahap bawah 1.5% dari yg di telah di ubah bulan Jan 4.2% Moo akan menemui inggauan kepimpinan nya hingga pru 15. Rakyat akan lupa segala rangsangan ini 5/6 bulan mendatang, tapi lohong ini tetap kekal dan jika tidak di urus, menjadi satu wabak baru utk tahun 2021/22 hingga pru 15. terperangkap dah PN akhir nya dgn pengkianatan yg di tebuk dari atap utk mendapatkan nya hadiweng ke Yeman bertemu dgn Syiekh Yassin dgn gerombolan nya utk satu pemujaan ke? Tuhan yg… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Belum surut lagi gila meroyan kau. Bodoh pun dah infiniti… Teruskan istiqomah menyalak. Tinggal kau sekor lagi. Terus dan teruskan menyalak.

Anonymous
Guest
Anonymous

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
PM dah umumkan Pakej Rangsangan Ekonomi
Tpi ianya tk dpt ubati resah yg Kejora kini alami
Selagi wabak covid-19 di US tu, tk dpat dibasmi
Selama itulah sebak di hati sorang bakal suami
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

zunnun
Member
zunnun

Melayu2 Fascist,

jgn terlebih seperti Ku Klux Klan

jgn mem “babi” buta penyembahan dan pemujaan dgn serban jubah tak ubah jembalang

jgn asyik poo kanan poo kiri dgn keris seperti di rasuk setan

Jgn asyik menyamun dah helah temberang…

Gunakan kewarasan Akal, seiring dgn pengaliran ilmu yg ada…

Kun Tuhan dah sediakan, fayakun akan nya dgn kelembutan nafas yg ada…

Melayu2, jgn kuat amok dan jgn kuat taksub…

kurang2 kan budu, belacan dan cengcalok.

zunnun
Member
zunnun

Mampukah Moo bertahan se hingga Pru 15?

Berani ke Moo merangsang Ekonomi dgn RM 100 B – RM 120 B package?

Jom kuta tunggu, 35 min Jam lagi.

Ayuh Ketuanan Melayu, tunjukkan Siape Ketuanan Sebenar?

Melayu atau Ilmu?

Melayu haq kamu, Ilmu haq siape nak kao pinjam pula?

Anonymous
Guest
Anonymous

😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷
Kejora kini, bagaikan orng yg hidup dlm trauma
Kes Covid19 US kini dh naik ke ranking prtama
Bayangan kegelapan kini sudah mula mnjelma
Apakah hanya akn tinggal lagu jer, tanpa irama
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
Resah gundah di hati..tak tau camne nak cerita
Kes Covid-19..US skrg tempat pertama di carta
Entah apalah keadaan, si dara yng jauh di mata
Hnya pertolongan dr Allah je yg mmpu ku pinta
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Subhanallahi walhamdulillahi wala ilaha illallah
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
Resah gundah di hati..nk citer tk tau cam mana
Kes Covid-19..US skrg dh pun mengatasi China
Ntah apalah keadaan..si dara manja kt US sana
Ku pohon Allah lindungi dia, dr sbarng bencana
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Subhanallahi walhamdulillahi wala ilaha illallah
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Maaf yer ini cgu Kejora peribadi punya cara fikir
Rasanya TSMY jdi PM ni sejarah mmpu dia ukir
Sokongan dia kuat, Tun tak akan berjaya singkir
Tun pula, lgi 2-3 hri nk ngadap mungkar nangkir
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

zunnun
Member
zunnun

Ya.

Moo mampu kekal jadi PM 8 hingga pru 15.

Ya, Moo berjaya menguasai ppbm

Ya,

Mahathir akan kecundang

Mengapa?

omNo, pAs, semburit dan gps ada kepentingan mereka utk mengekalkan Moo….

omNo dan pAs akan kekalkan Moo setakat menjelang pru 15 sj. Keputusan pru 15, akan menentukan samada Moo dan azmin masih relevant dan di perlukan

tapi, omNo, dan pAs tak cukup utk menguasai2 kerajaan selepas pru 15, maka gps amat di perlukan.

mahathir nak ke mana?

adyunixmoment
Member
adyunixmoment

x lama dah tu….kalu atok gagal bermakna atok terlibat skali dlm pengkhianatan ini