DUDUK DI RUMAH MEMANG MEMBOSANKAN, TAPI MELIHAT KELEMAHAN PN JAUH LEBIH MEMBOSANKAN

Hari ini adalah hari keenam kita semua duduk di rumah sebagai mematuhi Perintah Kawalan Pergerakan atau PKP yang dilaksanakan oleh kerajaan.

Perintah yang bermula sejak 18 Mac lalu hanya akan berakhir pada 31 Mac nanti.

Duduk di rumah dengan sebahagian utama aktiviti ialah makan, tidur, melayan media sosial, menonton TV, membaca dan bersenam, tanpa keluar rumah atau berjumpa kawan-kawan sambil dapat menghirup kopi atau teh tarik, memang suatu kehidupan yang cukup membosankan.

Bagi yang biasa bersolat jemaah dengan kadang-kadang merehatkan minda menghadiri kuliah maghrib atau subuh, tutupnya masjid dan surau dalam tempoh 14 hari PKP dilaksanakan turut membuatkan jiwa jadi kosong dibuatnya.

Setelah enam hari melalui PKP, bermakna ada lapan hari yang membosankan lagi harus dilalui.

Menurut Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin dalam perutusannya baru-baru ini, jika tempoh 14 hari pertama ini masih gagal mengekang wabak Covid-19, terutamanya kerana ramai yang gagal mematuhi arahan duduk di rumah, tempoh 14 hari PKP seterusnya mungkin akan dilaksanakan.

Aduhhhhhhh…..

Kalau baru enam hari pun sudah cukup membosankan, termasuk Tun Mahathir Mohamad yang menjalani kuarantin diri sendiri mula berasa bosan, bagaimana agaknya untuk melalui kehidupan jika PKP fasa kedua dilaksanakan?

Yang pasti, kehidupan tentu lebih membosankan lagi.

Lebih bosan lagi ialah jika berat badan turut lebih meningkat di mana seluar dan baju, tidak dapat tidak, dengan sendirinya akan menjadi ketat dan sendat.

Begitu pun, dalam kita menjalani kehidupan yang mula membosankan ini, yang lebih membosankan lagi ialah kerana kerajaan PN yang ditubuhkan melalui pintu belakang ini seolah-olah gagal mengurus keadaan yang diakibatkan oleh wabak Covid-19.

Muhyiddin selaku Perdana Menteri dan kabinet dilihat tidak benar-benar berfungsi menangani krisis yang sedang melanda ini.

Muhyiddin, selain kemunculan melalui perutusan khas secara langsung di kaca tv, langsung tidak terlihat serius dan mengambil berat dengan misalnya, turun padang melawat petugas barisan hadapan menjalankan tugas mereka.

Kalau Yang Dipertuan Agong boleh turun padang mencemar duli melihat pasukan polis menjalankan tugas mengadakan sekatan jalanraya bagi memastikan rakyat mematuhi arahan PKP, kenapa Muhyiddin tidak pernah turun padang walau sekali?

Begitu juga jika Raja Permaisuri Agong boleh menyediakan makanan dan memasak sendiri sebagai tanda sokongan moral dan keprihatinan kepada petugas-petugas di Hospital Sungai Buloh yang bertungkus lumus bekerja siang dan malam, kenapa Bakti atau Persatuan Isteri-Isteri Menteri masih kaku tidak berbuat apa-apa?

Apakah Muhyiddin dan isterinya yang merupakan Yang Dipertua Bakti tidak ada perasaan malu terhadap Yang Dipertuan Agong dan Raja Permaisuri Agong?

Ada pula menteri, lebih nampak jadi pelawak dan penyebar petua palsu kononnya air suam mampu mencegah penularan wabak Covid-19 berbanding menjalankan tugas yang membuat rakyat rasa senang dalam hati.

Sebagai Menteri Kesihatan, tidakkah Dr. Adham Baba sedar bahawa beliau mesti bercakap berdasarkan fakta perubatan dan bukti yang sahih, bukan seperti ahli politik bercakap di kedai kopi atau ketika menagih undi.

Mujurlah kita ada Pengarah Kesihatan, Noor Hisham Abdullah yang kata-katanya cukup berwibawa dan memberi keyakinan tanpa kesangsian kepada rakyat seluruhnya.

Lebih daripada itu, sudahlah Muhyiddin tidak serius, tidak mengambil berat dan tidak menunjukkan keprihatinan yang tinggi, menteri dan timbalan menteri seramai 70 orang yang ada juga hampir 90 peratus daripadanya hampir tidak berbuat apa-apa dalam membantu menangani wabak Covid-19 ini.

Memang difahami bahawa tidak semua menteri atau timbalan menteri dibenar mengeluarkan kenyataan, tetapi apakah memberi sokongan dalam bentuk lain, kalau pun tidak sedia menghulurkan sebahagian gaji untuk membeli makanan, topeng muka atau pakaian pelindung diri untuk petugas-petugas barisan hadapan, tidak boleh dilakukan juga?

Yang sangat-sangat memalukan sekali ialah setelah masuk hari keenam PKP dikuatkuasakan, isu mudah seperti topeng muka pun belum mampu lagi diselesaikan.

Mula-mula dikatakan topeng muka tidak cukup bekalan, kemudian kerajaan setuju membenarkan harganya dinaikkan daripada 80 sen kepada RM2, seterusnya dilarang diekspot bagi memastikan ia sentiasa ada dalam pasaran.

Malangnya, baru hari ini Ismail Sabri selaku Menteri Pertahanan mengumumkan harga RM2 yang diputuskan oleh Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna sebelum ini dianggap terlalu tinggi oleh Perdana Menteri dan hanya esok baru mesyuarat diadakan untuk memutuskan harga baru yang sesuai.

Yang sedihnya, baik ketika harganya 80 sen atau RM2, di merata-rata tempat, hampir tidak ditemui alat keselamatan itu dan mencari topeng muka di pasaran ibarat mencari emas di dalam beras.

Esok pun, setelah harga baru diputuskan, belum pasti lagi bila ia boleh dengan mudah dibeli di pasaran.

Kemudian, dilaporkan pihak China sudi menyumbang sebanyak 10 juta topeng muka untuk petugas barisan hadapan memerangi wabak Covid-19 yang mana pengagihannya akan diuruskan oleh Nadma atau Agensi Pengurusan Bencana Negara.

Kata jurucakap kabinet, Fadilah Yusof yang juga Menteri Kerjaraya, hanya jika ada lebihan daripada 10 juta itu, barulah ia akan diberikan kepada pasaran melalui syarikat Pharmaniaga.

Soalnya, tidak bolehkah topeng muka itu diberi percuma kepada rakyat melalui kaedah tertentu yang difikirkan sesuai oleh kerajaan?

Dalam semua keadaan itu, di samping rakyat terus dilanda kebosanan duduk di rumah, kebosanan itu tambah berganda lagi melihat kelemahan dan kegagalan ketara PN mengurus situasi dan keperluan berikutan perlaksanaan PKP sejak 18 Mac lalu.

Jangankan untuk memgurus hal-hal yang lebih besar, isu topeng muka yang harganya cuma antara 80 sen hingga RM2 pun masih gagal diselesaikan setelah masuk hari keenam PKP dilaksanakan.

Dengan kelemahan dan kegagalan ketara itu, pendeknya kalau ada PRU dalam masa dua atau tiga bulan akan datang, pasti mudahlah tumbang dan berakhirlah era kerajaan PN yang tanpa struktur dan manifesto ini.

Sudahlah pembentukan kerajaan PN ini tanpa pilihanraya atau mandat daripada pengundi melalui PRU, kegagalan mengurus wabak Covid-19 lebih membuatkan kerajaan pimpinan Muhyiddin ini semakin jauh daripada hati rakyat.

Bosan…bosan…bosan…..(ShahbudinHusin 23/03/2020)

Kongsikan artikel ini
Updated: 23 March 2020 — 4:00 am

53
Leave a Reply

avatar
11 Comment authors
AnonymousOthman AhmadkenMAHATHIRVSANWARanonymous Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Anonymous
Guest
Anonymous

(ENTRY BLOG KD)
Sunday, March 22, 2020

JOHOR MENGHASILKAN PELAWAK SETIAP ERA

Ahmad MASLAN dengan GST turun harga barang.. era hentam Najib.. Maszlee Malik dengan kasut hitam.. era hentam Mahathir.. Adham Baba deng…

3 comments:

KD,

๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ
Jgn lupa Bro dari Johor..ni sorang lgi pak lawak
Di kalangan pembaca dia terkenal ssbagai Wak
Watak badut..sentiasa saja si bahalol itu bawak
Org yg dimaksudkan ialah si tua Suman biawak
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

HA HA HA

ken
Guest
ken

Kerajaan PN gagal mengurus keadaan yang diakibatkan oleh wabak Covid-19. Kabinet 70 orang suatu pembaziran. Menteri-menteri pula dysfunctional. Tak boleh harap. Arahan dibuat kelam kabut dan membuat rakyat panik. Kes Covid-19 semakin bertambah. Yang hidup kais pagi makan pagi yang terjejas teruk. Peniaga-peniaga kecil pula tiada lagi pendapatan. 70 orang menteri kabinet tak nampak pun turun padang. Entah apa nasib kami semua yang susah sekarang.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KEPADA SAHABAT2 PH MARI KITA BERGANDING BAHU MENENTANG MEREKA YANG BERCANGGAH DENGAN UNDANG2……… ISMA pula fail saman cabar kewujudan sekolah vernakular……… Satu lagi kumpulan memfailkan saman untuk mencabar kewujudan sekolah vernakular di negara ini menjelang pendengaran kes pada Mei ini. Saman terbaru itu difailkan Presiden Ikatan Muslimin Malaysia (Isma), Aminuddin Yahaya. Beliau memohon pengisytiharan untuk 2 peruntukan di bawah Akta Pendidikan yang membenarkan penggunaan bahasa Cina dan Tamil sebagai bahasa pengantar di sekolah vernakular, bertentangan Perkara 152 Perlembagaan Persekutuan. Perkara 152 Perlembagaan menyatakan bahasa Melayu ialah bahasa kebangsaan Malaysia. Isma mahu mahkamah mengisytiharkan Seksyen 28 dan 17 Akta Pendidikan tidak… Read more »

anonymous
Guest
anonymous

Anonymous 6:45pm
“Apalah yg bodo sgt org tua saka hantu tu. Kalau dah taknak jd PM, SERAHLAH kpd rakan sekutu PH. Yg bodoo sgt pi letak jawatan & tarik kluar plk parti sekutu, gila babi jenis apa org tua saka hantu nii.”
tokleh…..besar kemaluannya nanti.
seriously,
donald trump berilusi “I can fix it”.
aTok jgn tiru nooooo.
rakyat dah tak ada masa nak sakit kepala lagi.

Anonymous
Guest
Anonymous

Apalah yg bodo sgt org tua saka hantu tu. Kalau dah taknak jd PM, SERAHLAH kpd rakan sekutu PH. Yg bodoo sgt pi letak jawatan & tarik kluar plk parti sekutu, gila babi jenis apa org tua saka hantu nii.

ZUNNUN cer jawab, kesian Budin meracau dlm bilik sorang2.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PARTI PORN HUB PH TAK ADA MODAL NAK MEMBALUN……JANJI APA TERCAPAI DIBALING NYERRR…… Isu M/Kesihatan&Air Panas, Bukti LKS โ€˜tak reti bahasaโ€™…….. KETIKA semua manusia yang ada perasaan sedang memerhatikan dengan serius perkembangan keadaan terkini wabak COVID-19 yang melanda negara kita yang tercinta ini, tiba-tiba muncul watak pengacau yang sangat dibenci oleh rakyat Malaysia yang waras di dalam media sosial. Isunya cukup mudah. Dr Adham Baba, Menteri Kesihatan mengatakan minum air panas boleh membantu menyahkan virus masuk ke dalam perut yang kemudian akan kalah dengan asid di situ. Kemudiannya saranannya mendapat bantahan dari ramai doktor-doktor. Selepas itu, ia menjadi tular dan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PENYAMUN HARAM PH MEMANG CELAKA……MANIFESTO TIDAK DITUNAI KAN…..UEC PULA YG LULUS……. DAP Pro Melayu? Pengerusi Biro Strategi..BERSATU Serang Dr Kamarul Zaman……… Kedudukan Dr Rais Hussin tak dapat dipertahankan…….. JARANG bagi saya untuk mempunyai masalah peribadi dengan mana-mana pihak. Oleh itu adalah mengejutkan bila beberapa orang rakan Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi BERSATU menceritakan kepada saya mengenai tindakan Pengerusi Biro Strategi dan Dasar BERSATU, Datuk Dr Rais Hussin Mohamed Ariff, menyerang saya secara peribadi semalam. Benar saya pernah mengkritik beliau sebelum ini tetapi ia bukanlah kritikan peribadi, malah dalam komentar saya pada 15 Julai 2018 saya menyebut saya bersetuju dengan kenyataan beliau… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Sini 6:00 pm, rasanya dlm 3-4 pagi, Irah di sana
Dh psti Irah sekarang ni, sdg nyenyak tidur lena
Dek perintah kwalan gerakan..abg tk ke mana2
Sama2lah kita berdoa dijauhi dari virus Corona
๐Ÿ˜ท๐Ÿ˜ท๐Ÿ˜ท๐Ÿ˜ท๐Ÿ˜ท๐Ÿ˜ท๐Ÿ˜ท๐Ÿ˜ท๐Ÿ˜ท๐Ÿ˜ท๐Ÿ˜ท๐Ÿ˜ท๐Ÿ˜ท๐Ÿ˜ท๐Ÿ˜ท๐Ÿ˜ท๐Ÿ˜ท๐Ÿ˜ท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข
Serangan covid19 ini, mmg kita tk pernah duga
Kna duduk rmah jer tk leh cmpur jiran tetangga
Abg kini dah ambil alih menjadi ketua keluarga
Banyak barng2 dapur abg dah mula tahu harga
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

anonymous
Guest
anonymous

bil sampai macam macam bil vila nak bayar ada temapt
sistem kong sampai 31032020
memnag dah bala

ynag islam baru nak minta kat Allah hilang bala ni
sebelum ni buat tak kisah ngan Allah

Sesungguhnya Kami telah mengemukakan amanat kepada langit, bumi dan gunung-gunung, maka semuanya enggan untuk memikul amanat itu dan mereka khawatir akan mengkhianatinya, dan dipikullah amanat itu oleh manusia.
Sesungguhnya manusia itu amat zalim dan amat bodoh,

ada manusia itu amat zalim dan amat bodoh

zunnun
Member
zunnun

bagus coretan nih. tapi…

yg menzalimi manusia itu, keinginan nya atau kepentingan nya

..tanpa keinginan, masakan tamaddum kemanusian blh manusia biased ke hadapan. “Laminar dan Symbiosis”

..tapi dgn kepentingan, memungkinkan manusia terkial2 mencara penyelesaian. “Chaotic dan Percakaran”

yg tuhan kehendaki dari pakaian Adam itu bukan kah kemanusian nya, kerana Yg Maha Agong Maha Ketahui, Mati itu perlu agar “kepentingan manusia itu” sesekali bukan Keinginan Yg Maha Esa.

zunnun
Member
zunnun

Pengkianat2 Negara ala Catuan Carta Nomber2 MP kini berhadapan dgn 3 lohong hitam yg kian membesar dgn kadar “exponential” (1) Lohong Wabak Jangkitan Covid 19 (2 Harga Minyak Mentah Dunia yg menjunan (3) Kekecohan politik semasa Di jangkakan Wabak ini dapat di tangani penghujung April 2020, kerana Sifat Virus, blh di uruskan dgn Ilmu Intelek Kemanusiaan Manusia. Wabak ini akan meninggalkan kesan kpd ekonomi negara sepanjang 2020/21/22 dgn pendapatan negara terjejas dari kejatuhan harga minyak global. Petronas dgn 700,000 bbl/day memberi pulangan jualan sebanyak RM 25 Billion sepanjang 2020. Di tolak kos pengeluaran RM 10B memberi Gross Revenue RM 15B.… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Aku rasa Budin patut keluarkan statement yg berbunyi begini.

“KALAULAH ORG TUA TU SERAH JAWATAN PM KPD ANWAR TAK LAH AKU JD BODOH MCM NI, INI YG BANGANG SANGAT PI LETAK JAWATAN & TARIK PPBM KELUAR PH, SAPA YG AJAR. TUA PUN BODOH LAGI”

Anonymous
Guest
Anonymous

Bosan duduk rumah berkurung, tapi ada yg seronoknya. Seronok tengok bekas2 menteri kerajaan PH yg digulingkan oleh ayahanda M meroyan gila babi
gila talak,
gila iseng
Gila publisiti
Gila nak bercakap
Gila nak buat perutusan
Gila semahu-mahunya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Othman Ahmad Sunday, March 22, 2020 11:56:00 PM

Baru jer saksi update perutusan PM TSMY @ 13:30 ptg ini di tv1 yg mengesahkan bantuan/peruntukan akan diberi sama rata bagi setiap negeri dan setiap konstituensi tak kira bangsa, agama dan pegangan politiknya.

Enon MakNyah Kejora 8:57 jelas sebar berita palsu yg sama dahsyatnya dgn COVID 19…..!!

Reply

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿฒ๐Ÿฒ๐Ÿฒ๐Ÿฒ๐Ÿฒ๐Ÿฒ๐Ÿฒ๐Ÿฒ๐Ÿฒ๐Ÿฒ๐Ÿฒ๐Ÿฒ๐Ÿฒ๐Ÿฒ๐Ÿฒ๐Ÿฒ๐Ÿฒ๐Ÿฒ
๐Ÿ๐Ÿ๐Ÿ๐Ÿ๐Ÿ๐Ÿ๐Ÿ๐Ÿ๐Ÿ๐Ÿ๐Ÿ๐Ÿ๐Ÿ๐Ÿ๐Ÿ๐Ÿ๐Ÿ๐Ÿ
Suman rasa diri nya naga, tak sedar dia ular lidi
Dia ingin lagak hero tk padan diri maknyah kedi
Malu dan terkatoi dia kena cgu Kejora tibai tadi
Kini dia dok meroyan & tabur fitnah kat blog KD
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ’๐Ÿต๐Ÿ’๐Ÿต๐Ÿ’๐Ÿต๐Ÿ’๐Ÿต๐Ÿ’๐Ÿต๐Ÿ’๐Ÿต๐Ÿ’๐Ÿต๐Ÿ’๐Ÿต๐Ÿ’๐Ÿต
Suman maknyah masih nak buat perangai kera
Kebangsatan Suman bapok..makin jelas ketara
Di blog Kluang KD, dia cuba mahu fitnah Kejora
Tpi, org tahu & ckgu ini tak kan kehilangan aura
๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
Suman kini brkampung di blog KD, Kluangdarai
Blog pun ciput cikai..hidup segan mati tak mau
Kat situ kemain lagi Suman becok mulut murai
Di sini Suman jdi tikus..kat sana lagak harimau
๐Ÿญ๐Ÿ๐Ÿ€๐Ÿญ๐Ÿ๐Ÿ€๐Ÿญ๐Ÿ๐Ÿ€๐Ÿญ๐Ÿ๐Ÿ€๐Ÿญ๐Ÿ๐Ÿ€๐Ÿญ๐Ÿ๐Ÿ€
๐Ÿฏ๐Ÿ…๐Ÿฏ๐Ÿ…๐Ÿฏ๐Ÿ…๐Ÿฏ๐Ÿ…๐Ÿฏ๐Ÿ…๐Ÿฏ๐Ÿ…๐Ÿฏ๐Ÿ…๐Ÿฏ๐Ÿ…๐Ÿฏ๐Ÿ…

๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Hi hi hi hi hi hi hi hiโ€ฆโ€ฆ.

Anonymous, Mon 23 March 2020 @ 6:08 pm beralasan ala Mat Malasan nak cover malunya seorang pengecutโ€ฆ
โ€œSuman kini brkampung di blog KD, Kluangdarai
Blog pun ciput cikai..hidup segan mati tak mau
Kat situ kemain lagi Suman becok mulut murai
Di sini Suman jdi tikus..kat sana lagak harimau
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh”.

Reply
Othman Ahmad
Hi hi hi hi hi hi hi hiโ€ฆโ€ฆ.

Alasan kentoot PANTAToon mengarut
Cikgundu Kejora Enon Pengecut
Berherut mulut merepek melalut
Berdepan dgn ku sebenarnya takoot
Hi hi hi hi
Hi hi hi hi
Hi hi hi hi
Hi hi hi hi
Hi hi hi hi hi hi hi hiโ€ฆโ€ฆ.

Anonymous
Guest
Anonymous

(ENTRY BLOG KD)
Sunday, March 22, 2020

JOHOR MENGHASILKAN PELAWAK SETIAP ERA

Ahmad MASLAN dengan GST turun harga barang.. era hentam Najib.. Maszlee Malik dengan kasut hitam.. era hentam Mahathir.. Adham Baba deng…

3 comments:

KD,

๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ
Jgn lupa Bro dari Johor..ni sorang lgi pak lawak
Di kalangan pembaca dia terkenal ssbagai Wak
Watak badut..sentiasa saja si bahalol itu bawak
Org yg dimaksudkan ialah si tua Suman biawak
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

HA HA HA

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Hi hi hi hi hi hi hi hiโ€ฆโ€ฆ.

Anonymous, Mon 23 March 2020 @ 3:48 pm beralasan ala Mat Malasan nak cover malunya seorang pengecutโ€ฆ
โ€œSuman maknyah masih nak buat perangai kera
Kebangsatan Suman bapok..makin jelas ketara
Di blog Kluang KD, dia cuba mahu fitnah Kejora
Tpi, org tahu & ckgu ini tak kan kehilangan auraโ€.

Reply
Othman Ahmad
Hi hi hi hi hi hi hi hiโ€ฆโ€ฆ.

Alasan kentoot PANTAToon mengarut
Cikgundu Kejora Enon Pengecut
Berherut mulut merepek melalut
Berdepan dgn ku sebenarnya takoot
Hi hi hi hi
Hi hi hi hi
Hi hi hi hi
Hi hi hi hi
Hi hi hi hi hi hi hi hiโ€ฆโ€ฆ.

Anonymous
Guest
Anonymous

(ENTRY BLOG KD)
Sunday, March 22, 2020

JOHOR MENGHASILKAN PELAWAK SETIAP ERA

Ahmad MASLAN dengan GST turun harga barang.. era hentam Najib.. Maszlee Malik dengan kasut hitam.. era hentam Mahathir.. Adham Baba deng…

3 comments:

KD,

๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ
Jgn lupa Bro dari Johor..ni sorang lgi pak lawak
Di kalangan pembaca dia terkenal ssbagai Wak
Watak badut..sentiasa saja si bahalol itu bawak
Org yg dimaksudkan ialah si tua Suman biawak
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

HA HA HA

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Hi hi hi hi hi hi hi hiโ€ฆโ€ฆ.

Anonymous, Mon 23 March 2020 @ 3:48 pm beralasan ala Mat Malasan nak cover malunya seorang pengecutโ€ฆ
โ€œSuman maknyah masih nak buat perangai kera
Kebangsatan Suman bapok..makin jelas ketara
Di blog Kluang KD, dia cuba mahu fitnah Kejora
Tpi, org tahu & ckgu ini tak kan kehilangan aura
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhhโ€.

Reply
Othman Ahmad
Hi hi hi hi hi hi hi hiโ€ฆโ€ฆ.

Alasan kentoot PANTAToon mengarut
Cikgundu Kejora Enon Pengecut
Budak mentah masih berbarut
Berdepan dgn ku sebenarnya takoot
Hi hi hi hi
Hi hi hi hi
Hi hi hi hi
Hi hi hi hi
Hi hi hi hi hi hi hi hiโ€ฆโ€ฆ.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Hi hi hi hi hi hi hi hiโ€ฆโ€ฆ. Anonymous, Mon 23 March 2020 @ 3:39 pm beralasan ala Mat Malasan nak cover malunya seorang pengecutโ€ฆ “Suman rasa diri nya naga, tak sedar dia ular lidi Dia ingin lagak hero tk padan diri maknyah kedi Malu dan terkatoi dia kena cgu Kejora tibai tadi Kini dia dok meroyan & tabur fitnah kat blog KD Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh”. Reply Othman Ahmad Hi hi hi hi hi hi hi hiโ€ฆโ€ฆ. Alasan kentoot PANTAToon mengarut Dari Kejora Enon Pengecut Berherut mulut merepek melalut Berdepan dgn ku sebenarnya takoot Hi hi hi hi… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Meenachi Maknyah Suman 8:14 am/10:13 pm,

๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š
Kejora cdg, nak gi JB..urus Suman apa yg patut
Sebab si tua tu selalu cakap kt Kejora ni, kentut
Cdg nya..Kejora nk buat bagi Suman tu melutut
Tapi, dek kwalan gerakan, semua jadi terbantut
๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช

HA HA HA
HO HO HO
HI HI HI
HU HU HU
HE HE HEโ€ฆ

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Suman maknyah, kini mcm org demam kepialu
Menggigil dan menggeletar dia..makan tak lalu
Tak tertahan bapok tua tu, cgu Kejora tibai palu
Untk melangkah masuk lagi..dia dah rasa malu
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Hi hi hi hi hi hi hi hiโ€ฆโ€ฆ.

Anonymous, Mon 23 March 2020 @ 6:08 pm beralasan ala Mat Malasan nak cover malunya seorang pengecutโ€ฆ
โ€œSuman maknyah, kini mcm org demam kepialu
Menggigil dan menggeletar dia..makan tak lalu
Tak tertahan bapok tua tu, cgu Kejora tibai palu
Untk melangkah masuk lagi..dia dah rasa malu
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhhโ€.

Reply
Othman Ahmad
Hi hi hi hi hi hi hi hiโ€ฆโ€ฆ.

Alasan kentoot PANTAToon mengarut
Cikgundu Kejora Enon Pengecut
Menibai memukul angin melulu
Berdepan dgn ku tak pernah mau
Hi hi hi hi
Hi hi hi hi
Hi hi hi hi
Hi hi hi hi
Hi hi hi hi hi hi hi hiโ€ฆโ€ฆ.

Anonymous
Guest
Anonymous

(ENTRY BLOG KD)
Sunday, March 22, 2020

JOHOR MENGHASILKAN PELAWAK SETIAP ERA

Ahmad MASLAN dengan GST turun harga barang.. era hentam Najib.. Maszlee Malik dengan kasut hitam.. era hentam Mahathir.. Adham Baba deng…

3 comments:

KD,

๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ
Jgn lupa Bro dari Johor..ni sorang lgi pak lawak
Di kalangan pembaca dia terkenal ssbagai Wak
Watak badut..sentiasa saja si bahalol itu bawak
Org yg dimaksudkan ialah si tua Suman biawak
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

HO HO HO

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KERAJAAN MANA YANG BIARKAN TIONGKOK MASUK DALAM JUMLAH YANG RAMAI?……….

Beribu Ribu Warga China Pembawa Covid19 Masuk Ke Malaysia Sebagai Pelancung Sewaktu Covid19 Menyerang Wuhanโ€ฆ

Beribu Ribu Warga China Pembawa Covid19 Masuk Ke Malaysia Sebagai Pelancung Sewaktu Covid19 Menyerang Wuhanโ€ฆ

Kerajaan #PHaprak Yang Membuka Seluas Luas Pintu Kepada Merekaโ€ฆ Bila lagi Masa KDN Nak Bertindak ? Hamzah Menteri KDN.. Kamu Buat Apa Sekarang ? Masih Mengail MP PKR Kah ? Bila Mau Tnagkap Pelancung China Yang Masuk Ramai Ramai Tu ?

Yang Prihatin
Guest
Yang Prihatin

Tolonglah semak fakta dengan betul. Tak payah nak salahkan sesiapa berkenaan Covid19. Virus ini telah dan sedang tersebar di mana sahaja di seluruh dunia. Lihatlah bagaimana virus ini tersebar di eropah dan amerika. Semasa gelombang pertama Covid 19 di Malaysia, Kerajaan PH dapat menangani wabak ini dengan baik sehinggakan tiada kes baru selama 11 hari. Semasa ini, karajan telah menghalang kemasukkan dari Wuhan kecuali warga negara Malaysia. Setelah datangnya gelombang kedua, kerajaan PN pula mestilah menangani dengan baik untuk membendung wabak merebak lebih teruk. Semua negara2 lain mengalami keadaan yg hampir serupa. Cuma negara seperti Jepun, Korea dan Singapura nampaknya… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

CUBA TEKA NAMA 2 EKOR BABI YANG BUAT KERJA JAHAT NI……..

Inilah 2 Ekor BaB BBetina Yang Meluluskan Bagi Menghapuskan Elaun Kritikal Pada Petugas Kesihatanโ€ฆ….

Inilah 2 Ekor BaB BBetina Yang Meluluskan Bagi Menghapuskan Elaun Kritikal Pada Petugas Kesihatanโ€ฆ

Sekarang Buka Mulut Puaka.. Cari Publisiti. Sial ! Celaka ! Alangkah Baik nya Jika Virus Covid19 Menghurungi Diri Mereka Iniโ€ฆ..

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

BAB BETINA PH

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

DI NEGARA KITA PENYEBAB WABAK IALAH KERANA PEMIMPIN2 PH YANG IZINKAN PELANCONG TIONGKOK 2 JUTA ORANG MASUK……….. Doktor di Italy dedah bagaimana covid-19 merebak begitu cepat……… ITALY: Pengarah Kesihatan San Francesco Hospital di Bergamo Italy, Dr Sylvia Bignamini telah mendedahkan kepada wartawan Channel 4 News bagaimana Covid-19 merebak dengan begitu cepat di negara itu. Menurutnya wabak covid-19 telah merebak dengan cepat ketika penghujung Februari 2020. Ketika itu pada mulanya mereka beranggapan wabak itu adalah seperti selsema ataupun influenza biasa. Di hospital beliau, banyak pesakit di wad orang-orang tua telah dijangkiti oleh virus itu. Mereka dijangkiti oleh seorang Jururawat yang menjaga… Read more »

Yang Prihatin
Guest
Yang Prihatin

Tolonglah semak fakta dengan betul. Tak payah nak salahkan sesiapa berkenaan Covid19. Virus ini telah dan sedang tersebar di mana sahaja di seluruh dunia. Lihatlah bagaimana virus ini tersebar di eropah dan amerika. Semasa gelombang pertama Covid 19 di Malaysia, Kerajaan PH dapat menangani wabak ini dengan baik sehinggakan tiada kes baru selama 11 hari. Semasa ini, karajan telah menghalang kemasukkan dari Wuhan kecuali warga negara Malaysia. Setelah datangnya gelombang kedua, kerajaan PN pula mestilah menangani dengan baik untuk membendung wabak merebak lebih teruk. Semua negara2 lain mengalami keadaan yg hampir serupa. Cuma negara seperti Jepun, Korea dan Singapura nampaknya… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

DI NEGARA KITA YANG BERI IZIN 2 JUTA PELANCONG TIONGKOK IALAH PEMIMPIN2 PH……SAMPAI SEKARANG PUN TAK MENGAKU SALAH PUNCA WABAK…….

Tak hebat lagi berbanding dengan Malaysia!!……..

Presiden Filipina pecat pegawai Pejabat imigresen kerana izin warga China masuk negara mereka ini dikira tidak hebat berbanding di Malaysia.

Di Malaysia bukan pegawai imigresen kami pecat. Kami pecat semua menteri-menteri. Bukan itu sahaja PM kami pecat diri sendiri kerana tidakan bodoh mereka mengatakan nak letak mana pelancung China dalam kandang lembu??

Siapa hebat?

: Engkau pun hebat juga loyar buruk

Yang Prihatin
Guest
Yang Prihatin

Jangan jadi bodoh. Tolong gunakan otak yang dianugerah ALLAH. Tolonglah semak fakta dengan betul. Tak payah nak salahkan sesiapa berkenaan Covid19. Virus ini telah dan sedang tersebar di mana sahaja di seluruh dunia. Lihatlah bagaimana virus ini tersebar di eropah dan amerika. Semasa gelombang pertama Covid 19 di Malaysia, Kerajaan PH dapat menangani wabak ini dengan baik sehinggakan tiada kes baru selama 11 hari. Semasa ini, karajan telah menghalang kemasukkan dari Wuhan kecuali warga negara Malaysia. Setelah datangnya gelombang kedua, kerajaan PN pula mestilah menangani dengan baik untuk membendung wabak merebak lebih teruk. Semua negara2 lain mengalami keadaan yg hampir… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

DI NEGARA KITA YANG BERI IZIN 2 JUTA PELANCONG TIONGKOK IALAH PEMIMPIN2 PH……SAMPAI SEKARANG PUN TAK MENGAKU SALAH PUNCA WABAK…….

Tak hebat lagi berbanding dengan Malaysia!!……..

Presien Filipina pecat pegawai Pejabat imigresen kerana izin warga China masuk negara mereka ini dikira tidak hebat berbanding di Malaysia.

Di Malaysia bukan pegawai imigresen kami pecat. Kami pecat semua menteri-menteri. Bukan itu sahaja PM kami pecat diri sendiri kerana tidakan bodoh mereka mengatakan nak letak mana pelancung China dalam kandang lembu??

Siapa hebat?

: Engkau pun hebat juga loyar buruk

Anonymous
Guest
Anonymous

testing

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Bosan bosan pun, rakyat dapat le manfaat juga
Petrol dan diesel, dh dua kali, diturunkan harga
Pakatan Haprak dulu..air liur sja depa berniaga
Air kencing turun, itu saja yang boleh dibangga
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

zunnun
Member
zunnun

membosan ? membosan ! membosan . tidak, jauh sekali membosankan, malah teramat melucukan. (1) bila MCO di guna pakai utk fasa “containment” penyularan covid 19, zuraidah sedang meraikan perlantikan nya di hotel “Berjaya” dgn Kehadiran Tokei Judi, Sport Toto, Vincent Tan. terngagga puki zuraidah di beri pengiktirafan sedemikian bukan saja oleh Moo tapi oleh Tokei Judi Cina. Bukan dari golongan cina2 DAP tapi dari Cina yg menjadi inspirasi golongan Cina2 Gerakan. Azmin + Zuraidah serta Geng2 Semburit selama ini berjinak2 dgn Cina Gerakan utk mencari sarang penginapan terbaharu mereka, dan Moo rasakan utk kewajaran dan perkukuhkan kekuatan nya, menjemput Golongan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

NEGERI2 KAYA BAWAH PH TAK BANTU RAKYAT……. Covid-19: K’tan Peruntuk RM5 Juta Bantu Rakyat. PP, S’ngor Mana?……… Covid-19: Kelantan peruntuk RM5 juta bantu rakyat KOTA BHARU: Mengambil kira penularan wabak Covid-19 sekarang kerajaan Kelantan menyediakan peruntukan sebanyak RM5 juta bagi meringankan beban kesusahan rakyat. Menteri Besar Ustaz Datoโ€™ Bentara Kanan Ahmad Yakob berkata, peruntukan khas itu bagi membantu rakyat yang kurang berkemampuan kesan penularan wabak Covid-19. Katanya, kerajaan negeri memandang serius situasi penularan wabak Covid-19 sehingga kerajaan Malaysia mengisytiharkan Perintah Kawalan Pergerakan di bawah Akta 342 Pencegahan dan Pengawalan Penyakit Berjangkit 1988 dan Akta Polis 1967. โ€œKawalan pergerakan itu bermula… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

CAI2 PUKIMAK HANYIR PH BENGAP DAN BODOH SERTA BAHALOL…..NAK BANGKANG PUN BIARLAH CERDIK SIKIT……. Covid-19 Sudah Mengorbankan 10 Nyawa, Ribuan Sudah Di Jangkiti, Fokus Isu Utama Bukan Berdebat Isu BODOH…….. Setakat artikel ini ditulis, Covid-19 sudah ragut 10 nyawa rakyat Malaysia. 1,157 orang sedang mendapatkan rawatan kerana disahkan positif jangkitan Covid-19, manakala 46 orang dirawat di Unit Rawatan Rapi dengan 22 orang dari mereka memerlukan bantuan pernafasan…๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข Manakala di peringkat global, jumlah kematian yang dicatatkan sudah melepasi angka 11,000 orang dan jumlah kes yang telah dilapurkan dah menjangkau lebih dari 275,000 kes dan semua ini berlaku dalam jangkamasa hanya 3… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

CAI2 PUKIMAK HANYIR PH PENYEBAR BERITA PALSU………. Covid-19: Tidak benar China derma 10 juta topeng, Putrajaya jual pada harga siling, kata Wee……… Putrajaya membeli topeng dari kilang di China disebabkan kilang tempatan tidak mampu menghasilkannya. KPDNHEP sudah melarang pengeksportan topeng beberapa hari selepas dilantik menjadi Menteri Permintaan global terhadap topeng meningkat secara mendadak, khususnya dari negara Eropah dan Amerika Syarikat yang sedia membeli dengan harga premium Menteri Pengangkutan Wee Ka Siong mengkritik pemimpin politik yang memutarbelitkan fakta kononnya China menderma 10 juta topeng dan Putrajaya pula menjualnya pada harga siling melalui Pharmaniaga. Wee berkata, perbuatan fitnah pada saat negara berdepan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

CAI2 PUKIMAK HANYIR PH BODOH DAN BENGAP…….TAK FAHAM MACAM MANA COVID MEREBAK….YANG PENTING SOSIAL DISTANCING LAH BODOOOOO…..ITU PASAL KENA MEMERAP KAT RUMAH……. Noor Hisham: Tak perlu pakai penutup mulut jika tiada simptom…….. Ketua Pengarah Kesihatan Dr Noor Hisham Abdullah mengingatkan orang ramai bahawa tidak perlu memakai penutup hidung dan mulut kecuali mempunyai simptom Covid-19 seperti selesema atau batuk. โ€œSaya ingin memberi penekanan di sini sekali lagi, penutup mulut dan hidung adalah untuk melindungi pekerja penjagaan kesihatan ketika mereka berhadapan dengan pesakit. โ€œDi khalayak ramai, anda tidak perlu memakai penutup hidung dan mulut melainkan jika anda mempunyai simptom hidung berair atau… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

CAI2 PUKIMAK HAMPAS PH HANYA PANDAI KUTUK SEBAB TU MEREKA HANYA LAYAK JADI PEMBANGKANG…….MALAS MEMBACA ATAU SAJA BUSUK HATI SYAITAN PUAK2 NIE….. Krisis COVID-19: Skim Bantuan, Insentif Kerajaan Persekutuan kepada Rakyat Malaysia………. PENULARAN pandemik COVID-19 yang mencatatkan angka kes semakin meningkat, hingga kerajaan terpaksa mengambil tindakan drastik menguatkuasa Perintah Kawalan Pergerakan bagi mengawal ia terus merebak dan memutuskan rangkaian virus tersebut di negara ini. Justeru, atas keprihatinan Kerajaan Persekutuan, kerajaan melalui Perdana Menteri dan menteri-menteri Kabinetnya mengumumkan beberapa insentif serta skim bantuan untuk rakyat. 1. Diskaun bil elektrik selama 6 bulan bermula 1 April akan ditanggung oleh Kerajaan Persekutuan. Kerajaan… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

SERBA SALAH Memang nasib, kita tidak baik Dapat pembangkang, bodoh campur cerdik Saban hari, asyik memekak Merepek melalut, tak masuk otak. Dicakap salah tak cakap salah Jadi semua serba salah Bodoh sombong, tak boleh ditegur Nasi dimasak, menjadi bubur Otak dah mereng, semuanya hancur Adakah patut, asyik nak berjubur Ditegur salah tak tegur salah Jadi semua serba salah Muka naik pucat, pipi pun dah cengkung Saling tak ubah, macam hantu jerangkung Depan belakang, semua dipelangkung Jantan betina, semuanya diharung Dibilang salah tak bilang salah Jadi semua serba salah Bertahun-tahun, dia nanti menanti PM dimimpi, tak jadilah jadi Akibat gelojoh, menggigit… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Memang nasib, kita tidak baik
Dapat pembangkang, bodoh campur cerdik
Saban hari, asyik memekak
Merepek melalut, tak masuk otak.

Meenachi Suman maknyah 4:00 am,

๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
Mcm mana, diri sendiri pulak, yang Suman tala
Dah nyanyuk sasau teruk, ini Suman kongkang
Ternyata yg Suman maknyah kini dh sewel gila
Kutuk diri sendiri dia tk sedar dia pmbangkang
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

HA HA HA
HO HO HO
HI HI HI
HU HU HU
HE HE HE…

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข
Sian sungguh, dngn Suman Hindu tua Malabari
Asal ternampak pantun sja..dia terus pergi curi
Nak lagak megah, pantun curi dibawak ke mari
Apa yg jadi, maknyah ni dh tertikam diri sendiri
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

HA HA HA
HO HO HO
HI HI HI
HU HU HU
HE HE HEโ€ฆ

Anonymous
Guest
Anonymous

Meenachi Suman maknyah 4:00 am,

๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
Suman maknyah serupa anjing je, menyeringai
Dah lah muka dia hodoh..buruk pulak perangai
Cuba nk berlagak hebat tak sedar diri tu bingai
Woi Suman mangkok baik terjun je dlm sungai
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

HA HA HA
HO HO HO
HI HI HI
HU HU HU
HE HE HEโ€ฆ

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
Suman maknyah bebal bingai, cuba tunjuk juah
Dia ibarat, pokok tua, yang dah tak lagi berbuah
Ingin bermegah diri tapi yg dpt tercalar maruah
Dirasa dia tu org nk puji..tapi kena makan kuah
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

HA HA HA
HO HO HO
HI HI HI
HU HU HU
HE HE HEโ€ฆ

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Hi hi hi hi hi hi hi hiโ€ฆโ€ฆ.

Anonymous, Sat 22 March 2020 @ 7:43am beralasan ala Mat Malasan mau cover malu tak keruanโ€ฆ
โ€œMcm mana, diri sendiri pulak, yang Suman tala
Dah nyanyuk sasau teruk, ini Suman kongkang
Ternyata yg Suman maknyah kini dh sewel gila
Kutuk diri sendiri dia tk sedar dia pmbangkang
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhhโ€.

Reply
Othman Ahmad
Hi hi hi hi hi hi hi hiโ€ฆโ€ฆ.
Merepek kentoot PANTAToon mengarut
Dari Kejora Enon Pengecut
Tak abis2 melalut-lalut
Berdepan dgn ku sebenarnya takoot
Hi hi hi hi
Hi hi hi hi
Hi hi hi hi
Hi hi hi hi
Hi hi hi hi hi hi hi hiโ€ฆโ€ฆ.

Anonymous
Guest
Anonymous

(ENTRY BLOG KD)
Sunday, March 22, 2020

JOHOR MENGHASILKAN PELAWAK SETIAP ERA

Ahmad MASLAN dengan GST turun harga barang.. era hentam Najib.. Maszlee Malik dengan kasut hitam.. era hentam Mahathir.. Adham Baba deng…

3 comments:

KD,

๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ๐Ÿ‘บ
Jgn lupa Bro dari Johor..ni sorang lgi pak lawak
Di kalangan pembaca dia terkenal ssbagai Wak
Watak badut..sentiasa saja si bahalol itu bawak
Org yg dimaksudkan ialah si tua Suman biawak
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

HI HI HI

justice4all
Member
justice4all

Nak elok macam mana kalau sebahagian menteri hanya sibuk sana sini untuk beli sokongan MP parti lawan. Apa peranan yang dimainkan menteri dalam negeri dalam usaha membendung wabak Covid-19 ni?. Sepi. Dengar cerita, kat belakang dia hanya sibuk cari MP2 parti lawan khususnya PKR untuk jaminan survival PN. Memang hapraklah jika benar mentaliti menteri macam ni. Hanya mabuk jawatan dan kuasa, bukan sibuk bantu warga dari serangan virus corona. Mohyiddin letak dia kat posisi tu lebih kepada untuk survival PH khususnya utk mengekang Anwar kerana dia tahu watak dan latar sebenar menteri tu.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Apa ker benda budak “justicenoballs” merepek nih……
“Dengar cerita, kat belakang dia hanya sibuk cari MP2 parti lawan khususnya PKR untuk jaminan survival PN…….??”.

Nampaknya partisan geng2 ‘Kunyit’, berpisah tiada tak dapat lekang dari ‘kat belakang’, tak gitu, kan kan kan……??

Hiiiiii – Selisih aku berPMkan yg membujur lalu melintang patah,jantan betina semua diratah, atas bawah depan belakang habis diredah, sampai anak tunggal lelakinya pun malu membaea diri dan blahh.