TIGA KESILAPAN MUHYIDDIN DALAM ISU PEMECATAN MARZUKI

Selaku Presiden Bersatu, Muhyiddin Yassin sekurang-kurangnya melakukan tiga kesilapan apabila beliau mengambil keputusan memecat Setiausaha Agung parti itu, Marzuki Yahya melalui sepucuk surat pada 18 Mac lalu.

Pertama, Muhyiddin tidak membaca dan seolah-olah tidak faham dengan Perlembagaan parti di mana beliau sendiri menjadi Presidennya.

Dalam Perlembagaan Bersatu, walaupun kuasa melantik Setiausaha Agung, Bendahari dan Ketua Penerangan diperuntukkan kepada Presiden, tetapi ia juga menyebut perkara itu tertakluk dengan syarat “selepas berunding dengan Pengerusi parti” terlebih dahulu.

Oleh kerana perlembagaan itu tidak menyebut dengan jelas kaedah untuk memecat pegawai-pegawai terbabit, maka kaedah yang sama seperti melantik digunapakai untuk memberhentikan mereka.

Dalam hal ini, sebagaimana yang dinyatakan oleh surat balas Tun Mahathir kepada Muhyiddin, beliau tidak pernah dirunding sama sekali berhubung pemecatan Marzuki itu.

Meskipun Tun Mahathir sedang menjalani kuarantin di rumah selama 14 hari dan hasrat untuk bertemu dengan Pengerusi Bersatu itu ditolak sebelum ini, tetapi Muhyiddin sebenarnya masih boleh menulis surat berhubung hasrat atau keperluan memberhentikan Marzuki selaku Setiausaha Agung.

Asas paling kuat untuk memberhentikan Marzuki ialah kerana beliau bakal bertanding sebagai Timbalan Presiden dalam pemilihan akan datang dan keberadaannya sebagai Setiausaha Agung tentu saja tidak lagi sesuai kerana kemungkinan sangat terbuka beliau akan menyalahgunakan kedudukan itu sebagai kelebihan untuk berkempen dan mendapatkan undi.

Selain itu, dengan menawarkan diri bertanding juga Marzuki mungkin tidak punya masa lagi untuk memberi keutamaan kepada parti.

Maka, Marzuki memang ada keperluan untuk ditukar dan digantikan dengan orang lain bagi mengurus perjalanan parti dengan lebih baik lagi.

Jika Muhyiddin menulis surat kepada Tun Mahathir menjelaskan perkara itu dengan baik, tidak ada sebab beliau tidak bersetuju dengannya.

Masalahnya, mungkin bersandarkan alasan bekas Perdana Menteri itu enggan berjumpa dengannya, maka Muhyiddin terus membuat keputusan memecat Marzuki tanpa sebarang perundingan dengan Tun Mahathir.

Kaedah berunding tidak semestinya dengan bersemuka, malah boleh juga secara bersurat atau cara-cara lain yang bersesuaian dengan keadaan.

Kedua, Muhyiddin tidak berhati-hati dan gopoh dalam bertindak sehingga sanggup melakukan pemecatan di ketika beliau selaku Perdana Menteri baru saja mengambil langkah mengumumkan perintah kawalan pergerakan di seluruh negara sehingga 31 Mac kerana ancaman wabak Covid-19.

Dengan tindakan yang diambilnya terhadap Marzuki itu, Muhyiddin terlihat lebih ghairah menjaga kedudukan dan jawatan peribadinya berbanding menjaga kepentingan rakyat yang terkesan dengan wabak merbahaya dalam negara.

Sepatutnya, dalam tempoh kawalan pergerakan ini, tiada sebarang tindakan politik diambil oleh mana-mana pihak dan tunggulah selepas 31 Mac jika mahu memecat atau memberhentikan Marzuki itu.

Apa yang Muhyiddin perlu gopoh gapah sangat untuk melakukan pemecatan sedangkan Pendaftar Pertubuhan sudah mengumumkan tiada sebarang aktiviti atau perhimpunan parti, termasuk pemilihan pucuk pimpinan Bersatu, dibenar diadakan sebelum 30 Jun ini?

Ketiga, hasrat mahu melantik Hamzah Zainuddin sebagai Setiausaha Agung Bersatu yang baru juga adalah suatu kesilapan paling besar buat Muhyiddin.

Sebagaimana semua sedia maklum, Hamzah adalah bekas Ahli Parlimen UMNO yang melompat parti menyertai Bersatu sebaik saja BN hilang kuasa pada PRU14 lalu.

Sebaik menyertai Bersatu, beliau diperkatakan sebagai dalang utama untuk menggagalkan peralihan kuasa daripada Tun Mahathir kepada Anwar, sehingga akhirnya perancangan berterusan beliau itu mengakibatkan Tun Mahathir sendiri hilang jawatannya dan Muhyiddin secara tak semena-mena dapat memintas laluan menuju puncak kuasa ke Bangunan Perdana Putra.

Dalam semua keadaan itu, selain kedudukan Hamzah yang baru dilantik sebagai Menteri Dalam Negeri, menjadikannya sebagai Setiausaha Agung Bersatu pula terlihat sangat tidak kena dan seolah-olah Muhyiddin telah memingkirkan pemimpin-pemimpin lain yang berjuang sejak bermulanya Bersatu ditubuhkan.

Apakah tidak ada pemimpin dalam Bersatu sendiri yang layak dijadikan Setiausaha Agung menggantikan Marzuki?

Tindakan lebih mengutamakan Hamzah yang dikenali sebagai pelompat parti berbanding sekian ramai pemimpin Bersatu yang setia sejak awal parti ditubuhkan, tidak mustahil akan digunakan oleh Tun Mahathir sebagai sentimen meraih undi menumbangkan Muhyiddin sebagai Presiden dalam pemilihan nanti.

Lebih buruk jika hasrat melantik Hamzah itu dijadikan hujah untuk kecenderungan Muhyiddin akhirnya membawa Bersatu bergabung dengan UMNO.

Kalaulah dalam hal ini Muhyiddin menulis surat kepada Tun Mahathir berhubung hasratnya untuk memberhentikan Marzuki, sambil itu menamakan beberapa pemimpin daripada Bersatu sendiri sebagai penggantinya, barangkali Tun Mahathir tidak ada masalah untuk menyetujuinya.

Tetapi, disebabkan Hamzah yang dicalonkan, tambahan lagi tiada sebarang inisiatif perundingan diambil dalam memberhentikan Marzuki selaku Setiausaha Agung, Muhyiddin seperti cuba mengejutkan Tun Mahathir yang sedang menjalani kuarantin peribadi di rumahnya untuk berbalah dan “berperang” dengannya.

Bergaduh, berbalah dan “berperang” adalah kesukaan Tun Mahathir, meskipun semakin ramai tidak setuju dengannya ketika ini.

Namun, apa yang Muhyiddin perlu sedar, beliau tidak boleh kalah jika benar-benar mahu berbalah dan “berperang” dengan Tun Mahathir kerana jika kalah, galang gantinya ialah jawatan Perdana Menteri yang baru saja nikmat manis dikecap olehnya.

Gagalnya Muhyiddin dalam isu perlantikan Setiausaha Agung ini, apalagi jika melarat sehingga dapat dikalahkan dalam mempertahankan jawatan Presidennya nanti, ia tentu saja akan menyebabkan keupayaan mempertahankan kedudukannya semakin lemah dan berkurangan. (ShahbudinHusin 21/03/2020)

Kongsikan artikel ini
Updated: 21 March 2020 — 9:38 am

80
Leave a Reply

avatar
7 Comment authors
AnonymousOthman AhmadMAHATHIRVSANWARzunnunArif muluk Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Anonymous
Guest
Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Malang, kini di bwah perintah kawalan gerakan
Suman terselamat, dri Kejora punya penumbuk
Klau tk, rumput padang ler Suman kena makan
Kat atas padang le meniarap Suman tua cabuk
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman Hindu Maknyah kedi,

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Klau le dekat, dah tentu Suman tu Kejora lanyak
Mmg akan patah, dia punya dagu punya rahang
Dgn Hindu bapok ini, Kejora tk nak cakap bnyak
Cuma nk kata kat Suman..’pala butuh pak hang’
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

HA HA HA
HO HO HO
HI HI HI
HU HU HU
HE HE HE…

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Hi hi hi hi hi hi hi hi…….

Anonymous, Sat 21 March 2020 @ 9.08 pm
Cuti sek, cdg nk ke JB, Suman tu, Kejora nk cari
Kpd Suman kedi sedikit habuan Kejora nak beri
Tpi trsekat oleh larangan/rayuan prdana mnteri
Kena duduk rumah jer tk boleh ke sana ke mari
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Reply
Othman Ahmad
Alasan kentoot lagi mengarut
Dari Kejora memang Pengecut
Tak abis2 melalut-lalut
Berdepan dgn ku sebenarnya takoot
Hi hi hi hi
Hi hi hi hi
i hi hi hi
Hi hi hi hi
Hi hi hi hi hi hi hi hi…….

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman Hindu Maknyah 6:36 am,

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kejora cdg, nak gi JB..urus Suman apa yg patut
Sebab si tua tu selalu cakap kt Kejora ni, kentut
Cdg nya..Kejora nk buat bagi Suman tu melutut
Tapi, dek kwalan gerakan, semua jadi terbantut
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

HA HA HA
HO HO HO
HI HI HI
HU HU HU
HE HE HE…

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman Hindu Maknyah 6:36 am,

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Klau le dekat, dah tentu Suman tu Kejora lanyak
Mmg akan patah, dia punya dagu punya rahang
Dgn Hindu bapok ini, Kejora tk nak cakap bnyak
Cuma nk kata kat Suman..’pala butuh pak hang’
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

HA HA HA
HO HO HO
HI HI HI
HU HU HU
HE HE HE…

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman Hindu Maknyah,

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Klau le dekat, dah tentu Suman tu Kejora lanyak
Mmg akan patah, dia punya dagu punya rahang
Dgn Hindu bapok ini, Kejora tk nak cakap bnyak
Cuma nk kata kat Suman..’pala butuh pak hang’
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

HA HA HA
HO HO HO
HI HI HI
HU HU HU
HE HE HE…

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Hi hi hi hi hi hi hi hi…….

Anonymous, Sat 21 March 2020 @ 9.08 pm
Cuti sek, cdg nk ke JB, Suman tu, Kejora nk cari
Kpd Suman kedi sedikit habuan Kejora nak beri
Tpi trsekat oleh larangan/rayuan prdana mnteri
Kena duduk rumah jer tk boleh ke sana ke mari
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Reply
Othman Ahmad
Alasan kentoot lagi mengarut
Dari Kejora memang Pengecut
Tak abis2 melalut-lalut
Berdepan dgn ku sebenarnya takoot
Hi hi hi hi
Hi hi hi hi
i hi hi hi
Hi hi hi hi
Hi hi hi hi hi hi hi hi…….

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman Hindu Maknyah 6:38 am,

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kejora cdg, nak gi JB..urus Suman apa yg patut
Sebab si tua tu selalu cakap kt Kejora ni, kentut
Cdg nya..Kejora nk buat bagi Suman tu melutut
Tapi, dek kwalan gerakan, semua jadi terbantut
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

HA HA HA
HO HO HO
HI HI HI
HU HU HU
HE HE HE…

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman Hindu Maknyah 6:38 am,

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Klau le dekat, dah tentu Suman tu Kejora lanyak
Mmg akan patah, dia punya dagu punya rahang
Dgn Hindu bapok ini, Kejora tk nak cakap bnyak
Cuma nk kata kat Suman..’pala butuh pak hang’
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

HA HA HA
HO HO HO
HI HI HI
HU HU HU
HE HE HE…

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Hi hi hi hi hi hi hi hi hi hi hi hi…….

Anonymous, Sat 21 March 2020 @ 9.08 pm
Cuti sek, cdg nk ke JB, Suman tu, Kejora nk cari
Kpd Suman kedi sedikit habuan Kejora nak beri
Tpi trsekat oleh larangan/rayuan prdana mnteri
Kena duduk rumah jer tk boleh ke sana ke mari
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Reply
Othman Ahmad
Alasan kentoot lagi mengarut
Dari Kejora memang Pengecut
Tak abis2 melalut-lalut
Berdepan dgn ku sebenarnya takoot
Hi hi hi hi
Hi hi hi hi
i hi hi hi
Hi hi hi hi
Hi hi hi hi hi hi hi hi hihi hi hi…….

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman Hindu Maknyah 6:44 am,

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kejora cdg, nak gi JB..urus Suman apa yg patut
Sebab si tua tu selalu cakap kt Kejora ni, kentut
Cdg nya..Kejora nk buat bagi Suman tu melutut
Tapi, dek kwalan gerakan, semua jadi terbantut
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

HA HA HA
HO HO HO
HI HI HI
HU HU HU
HE HE HE…

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman Hindu Maknyah 6:44 am,

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Klau le dekat, dah tentu Suman tu Kejora lanyak
Mmg akan patah, dia punya dagu punya rahang
Dgn Hindu bapok ini, Kejora tk nak cakap bnyak
Cuma nk kata kat Suman..’pala butuh pak hang’
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

HA HA HA
HO HO HO
HI HI HI
HU HU HU
HE HE HE…

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

APA DAH JADI DENGAN ADIB YANG TIDAK DIBELA OLEH PH…… 4 Suspek Utama Bunuh Adib Disembunyikan Kat Luar Negara Dan Kosnya Ditanggung Kerajaan Dakwa Peguam……… SEMASA | Pada selasa Peguambela dan Peguamcara, Mohd Khairul Azam Abdul Aziz mendakwa empat suspek pembunuh Adib telah disembunyikan diluar negara dimana semua kos hidup mereka telah ditanggung sepenuhnya oleh kerajaan. Pihak polis juga katanya tidak boleh berbuat apa-apa ke atas kesemua suspek tersebut. “4 suspek pembunuh Adib ini telah di sembunyikan diluar negara dengan semua kos hidup ditanggung sepenuhnya oleh kerajaan. Polis pun tak boleh buat apa-apa kat diorang ni. Kebal lebih dari raja-raja… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Anonymous, Sat 21 March 2020 @ 9.08 pm
Cuti sek, cdg nk ke JB, Suman tu, Kejora nk cari
Kpd Suman kedi sedikit habuan Kejora nak beri
Tpi trsekat oleh larangan/rayuan prdana mnteri
Kena duduk rumah jer tk boleh ke sana ke mari
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Reply
Othman Ahmad
Alasan kentoot
Dari Kejora Pengecut
Tak abis2 melalut
Sebenarnya dia takoot
Hi hi hi

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman Hindu Maknyah 12:11 am,

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kejora cdg, nak gi JB..urus Suman apa yg patut
Sebab si tua tu selalu cakap kt Kejora ni, kentut
Cdg nya..Kejora nk buat bagi Suman tu melutut
Tapi, dek kwalan gerakan, semua jadi terbantut
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

HA HA HA
HO HO HO
HI HI HI
HU HU HU
HE HE HE…

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman Hindu Maknyah 12:11 am,

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Klau le dekat, dah tentu Suman tu Kejora lanyak
Mmg akan patah, dia punya dagu punya rahang
Dgn Hindu bapok ini, Kejora tk nak cakap bnyak
Cuma nk kata kat Suman..’pala butuh pak hang’
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

HA HA HA
HO HO HO
HI HI HI
HU HU HU
HE HE HE…

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Hi hi hi hi hi hi hi hi…….

Anonymous, Sat 21 March 2020 @ 9.08 pm
Cuti sek, cdg nk ke JB, Suman tu, Kejora nk cari
Kpd Suman kedi sedikit habuan Kejora nak beri
Tpi trsekat oleh larangan/rayuan prdana mnteri
Kena duduk rumah jer tk boleh ke sana ke mari
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Reply
Othman Ahmad
Alasan kentoot lagi mengarut
Dari Kejora memang Pengecut
Tak abis2 melalut-lalut
Berdepan dgn ku sebenarnya takoot
Hi hi hi hi
Hi hi hi hi
i hi hi hi
Hi hi hi hi
Hi hi hi hi hi hi hi hi…….

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman Hindu Maknyah 6:45 am,

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kejora cdg, nak gi JB..urus Suman apa yg patut
Sebab si tua tu selalu cakap kt Kejora ni, kentut
Cdg nya..Kejora nk buat bagi Suman tu melutut
Tapi, dek kwalan gerakan, semua jadi terbantut
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

HA HA HA
HO HO HO
HI HI HI
HU HU HU
HE HE HE…

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman Hindu Maknyah 6:45 am,

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Klau le dekat, dah tentu Suman tu Kejora lanyak
Mmg akan patah, dia punya dagu punya rahang
Dgn Hindu bapok ini, Kejora tk nak cakap bnyak
Cuma nk kata kat Suman..’pala butuh pak hang’
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

HA HA HA
HO HO HO
HI HI HI
HU HU HU
HE HE HE…

Anonymous
Guest
Anonymous

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
Kasihan Suman Hindu maknyah cai Cap Munga
Ingin lagak megah, tak sedar dia dah tua lembik
Dia ibarat lembu tua, sengaja nak ganggu singa
Kena Kejora tibai, serupa kmbing dia mngembik
🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HA HA HA
HO HO HO
HI HI HI
HU HU HU
HE HE HE…

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Anonymous, Sat 21 March 2020 @ 9.08 pm
Cuti sek, cdg nk ke JB, Suman tu, Kejora nk cari
Kpd Suman kedi sedikit habuan Kejora nak beri
Tpi trsekat oleh larangan/rayuan prdana mnteri
Kena duduk rumah jer tk boleh ke sana ke mari
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Reply
Othman Ahmad
Alasan kentoot
Dari Kejora Pengecut
Tak abis2 melalut
Sebenarnya dia takoot
Hi hi hi

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman Hindu Maknyah 12:10 am,

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kejora cdg, nak gi JB..urus Suman apa yg patut
Sebab si tua tu selalu cakap kt Kejora ni, kentut
Cdg nya..Kejora nk buat bagi Suman tu melutut
Tapi, dek kwalan gerakan, semua jadi terbantut
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

HA HA HA
HO HO HO
HI HI HI
HU HU HU
HE HE HE…

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman Hindu Maknyah 12:10 am,

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Klau le dekat, dah tentu Suman tu Kejora lanyak
Mmg akan patah, dia punya dagu punya rahang
Dgn Hindu bapok ini, Kejora tk nak cakap bnyak
Cuma nk kata kat Suman..’pala butuh pak hang’
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

HA HA HA
HO HO HO
HI HI HI
HU HU HU
HE HE HE…

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Hi hi hi hi hi hi hi hi…….

Anonymous, Sat 21 March 2020 @ 9.08 pm
Cuti sek, cdg nk ke JB, Suman tu, Kejora nk cari
Kpd Suman kedi sedikit habuan Kejora nak beri
Tpi trsekat oleh larangan/rayuan prdana mnteri
Kena duduk rumah jer tk boleh ke sana ke mari
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Reply
Othman Ahmad
Alasan kentoot lagi mengarut
Dari Kejora memang Pengecut
Tak abis2 melalut-lalut
Berdepan dgn ku sebenarnya takoot
Hi hi hi hi
Hi hi hi hi
Hi hi hi hi
Hi hi hi hi
Hi hi hi hi hi hi hi hi…….

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman Hindu Maknyah 6:40 am,

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kejora cdg, nak gi JB..urus Suman apa yg patut
Sebab si tua tu selalu cakap kt Kejora ni, kentut
Cdg nya..Kejora nk buat bagi Suman tu melutut
Tapi, dek kwalan gerakan, semua jadi terbantut
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

HA HA HA
HO HO HO
HI HI HI
HU HU HU
HE HE HE…

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman Hindu Maknyah 6:40 am,

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Klau le dekat, dah tentu Suman tu Kejora lanyak
Mmg akan patah, dia punya dagu punya rahang
Dgn Hindu bapok ini, Kejora tk nak cakap bnyak
Cuma nk kata kat Suman..’pala butuh pak hang’
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

HA HA HA
HO HO HO
HI HI HI
HU HU HU
HE HE HE…

Anonymous
Guest
Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Suman nak lagak juah tk padan serabut serabai
Tak sedar kah si tua ini, yg kubur dok melambai
Sngaja dia mari serah belakang, utk Kejora tibai
Kini dh cabut lari, itu Suman maknyah ma ci bai
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HA HA HA
HO HO HO
HI HI HI
HU HU HU
HE HE HE…

Anonymous
Guest
Anonymous

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Klau le dekat, dah tentu Suman tu Kejora lanyak
Mmg akan patah, dia punya dagu punya rahang
Dgn Hindu bapok ini, Kejora tk nak cakap bnyak
Cuma nk kata kat Suman..’pala butuh pak hang’
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

HA HA HA
HO HO HO
HI HI HI
HU HU HU
HE HE HE…

Anonymous
Guest
Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Suman mesti menyesal dia jolok sarang tebuan
Dia nak cabar ckgu, yg tinggi ilmu pengetahuan
Dngan Cikgu Kejora, Suman dah terima habuan
Lari le Hindu tua maknyah ni, mcm babi buruan
🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HAHAHA
HOHOHO
HI HI HI
HU HU HU
HE HE HE…

Anonymous
Guest
Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Suman Hindu tua mknyah, otak kecil ciput cikai
Tk sedar, dah tua renta, tak lama nk jdi bangkai
Nak buat pantun langsung tidak reti, idea pokai
Bodoh piang malaun tua ni mengalahkan sakai
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HAHAHA
HOHOHO
HI HI HI
HU HU HU
HE HE HE…

Anonymous
Guest
Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kesiian, Suman maknyah, cacai DAP kafir harbi
Tk padan muka hodoh..kpala mcm buah kelubi
Dia curi, karangan org, bawa ke sini nak melobi
Mmg muka dia tak malu, tebal macm kulit babi
🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HAHAHA
HOHOHO
HI HI HI
HU HU HU
HE HE HE…

Anonymous
Guest
Anonymous

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Bukan shj Suman maknyah Hindu muka hodoh
Hindu tua pondan kedi ini juga tk punya jati diri
Nak buat pantun dia bebal dungu bingai bodoh
Dh tu mari nak bermegah pula dgn pantun curi
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HAHAHA
HOHOHO
HI HI HI
HU HU HU
HE HE HE…

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Anonymous, Sat 21 March 2020 @ 9.08 pm
Cuti sek, cdg nk ke JB, Suman tu, Kejora nk cari
Kpd Suman kedi sedikit habuan Kejora nak beri
Tpi trsekat oleh larangan/rayuan prdana mnteri
Kena duduk rumah jer tk boleh ke sana ke mari
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Reply
Othman Ahmad
Alasan kentoot
Dari Kejora Pengecut
Tak abis2 melalut
Sebenarnya dia takoot
Hi hi hi

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman Hindu Maknyah 12:12 am,

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kejora cdg, nak gi JB..urus Suman apa yg patut
Sebab si tua tu selalu cakap kt Kejora ni, kentut
Cdg nya..Kejora nk buat bagi Suman tu melutut
Tapi, dek kwalan gerakan, semua jadi terbantut
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

HA HA HA
HO HO HO
HI HI HI
HU HU HU
HE HE HE…

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman Hindu Maknyah 12:12 am,

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Klau le dekat, dah tentu Suman tu Kejora lanyak
Mmg akan patah, dia punya dagu punya rahang
Dgn Hindu bapok ini, Kejora tk nak cakap bnyak
Cuma nk kata kat Suman..’pala butuh pak hang’
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

HA HA HA
HO HO HO
HI HI HI
HU HU HU
HE HE HE…

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Popularity hilang atau pun tidak
Kalau nak tahu cuba bertanding
Orang tua merestu tidak
Manalah aman duduk bersanding!

Seperti biasa cai melalak
Sakit hati tak habis lagi
Tak kenang jasa,tahu nak tolak
Ini tanda nak terjun perigi!

Parti Bersatu siapa mulakan?
Tetiba ribut nak tiup Mahathir
Pak Tua jangan sekali ditekan
Takkan kemana..bermundar mandir!

Anak bujang nak lawan musuh
Ayah pendekar dia ketepi
Kelak baju koyak dan lusuh
Belum tamat keris dan tekpi!

Lebih lagi anak yang sombong
Ayah pendekar nak ajak lawan
Jangan dicabar si ayam sabung
Ilmu sedikit, tambah perguruan!

Anak nak buat pandai sendiri
Nasihat ayah tak mahu ikut
Melawan umpama nak bunuh diri
Yakin lepas..mungkin tersangkut!

ps:
Ketara sangat dgn PANTAToon Sampah MakNyah Kejora….!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Fan Tun Friday, March 20, 2020 9:50:00 PM

Popularity hilang atau pun tidak
Kalau nak tahu cuba bertanding
Orang tua merestu tidak
Manalah aman duduk bersanding!

Seperti biasa cai melalak
Sakit hati tak habis lagi
Tak kenang jasa,tahu nak tolak
Ini tanda nak terjun perigi!

Parti Bersatu siapa mulakan?
Tetiba ribut nak tiup Mahathir
Pak Tua jangan sekali ditekan
Takkan kemana..bermundar mandir!

Anak bujang nak lawan musuh
Ayah pendekar dia ketepi
Kelak baju koyak dan lusuh
Belum tamat keris dan tekpi!

Lebih lagi anak yang sombong
Ayah pendekar nak ajak lawan
Jangan dicabar si ayam sabung
Ilmu sedikit, tambah perguruan!

Anak nak buat pandai sendiri
Nasihat ayah tak mahu ikut
Melawan umpama nak bunuh diri
Yakin lepas..mungkin tersangkut!

Reply

Anonymous
Guest
Anonymous

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
Kesian sngguh, dgn Suman bahalol bapok kedi
Elok sangat kalau si tua dungu ni terjun sungai
Dia pegi ceduk pantun, dr blog KluangDarai KD
Pantun srabut srabai karangan FuckTun bingai
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
Kasihan betul si dungu, Suman Hindu Malabari
Mmg sesuai sgt, si biol ni dipanggil Wak Kadok
Pantun pun si bangang ni tak tahu buat sendiri
Dari blog KluangDarai KD si bebal ni curi cedok
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Lupa lak Suman maknyah Hindu…

HAA HAH HAA
HOO HOH HOO
HIII HIIH HIII

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Klau le dekat, dah tentu Suman tu Kejora lanyak
Mmg akan patah, dia punya dagu punya rahang
Dgn Hindu bapok ini, Kejora tk nak cakap bnyak
Cuma nk kata kat Suman..’pala butuh pak hang’
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

HAHAHA
HOHOHO
HI HI HI
HU HU HU
HE HE HE…

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

This is a classic English Prose & Rhyme) Thank you bro for your kind words The esteemed Old Man, globally heard A political icon, a master of swords From east to west, he’s no coward! For us to comprehend he’s also human Years of leadership in the government With ups and downs,that’s common But to curse him is not gentlemen! One adores him for his contributions Turning Malaysia a progressive nation Twice at the helm, what a person Now,is it fair to throw him poisons? Come what may he’s a Statesman Those who know him he’s a gentleman To his… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
Semakin berat wabak covid19 yg dtng melanda
Sehingga kini sudah 8 kematian ‘tanpa keranda’
Apa2 pun sama-samalah kita smua brwaspada
Tak lupa abg ucap, Salam Isra’ Mikraj, utk dinda
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KESIAN BETUL KAT CAI2 PH…..KETUA KORANG MELALAK DAN MEROYAN TAK TENTU PASAL….. MENGGILA MACAM COVID…… “Mahathir Penipu, Saya Sekarang Tidak Lagi Percaya Mahathir” kata Anwar Ibrahim Executive Editor Mac 21, 2020 3 Mengejutkan sekali bila Datuk Seri Anwar Ibrahim, selaku Presiden PKR, secara terbuka menghentam teruk Tun Dr Mahathir Mohamad di dalam wawancara beliau dengan wartawan CNBC, Martin Soong, semalam. Paling besar implikasinya ialah bila Datuk Seri Anwar kini mendakwa Tun Dr Mahathir memungkiri janji dan mengaku beliau sekarang sudah tidak lagi percaya kepada Tun Dr Mahathir. Soalnya ialah bagaimanakah Pakatan Harapan akan masih boleh bekerjasama dengan Tun Dr Mahathir… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH UGUT RAKYAT SEBAR BERITA BENAR……. PENYEBAR AJARAN SESAT MACAM JUNNUN SUNDAL GILA BABI MEMANG TAK GUNA……. Sekiranya pemimpin PH ingin membantu menangani Covid-19, cara terbaik ialah duduk diam-diam di rumah…… WHO telah mengeluarkan amaran kepada kerajaan Malaysia berkenaan gelombang kedua wabak Covid-19 pada Februari 2020. Namun KKM bawah kerajaan PH menyanggah amaran WHO malah membidas dengan menyatakan amaran tersebut boleh mencetuskan kebimbangan rakyat. Malah ketika itu kerajaan PH mengugut rakyat yang menyebarkan berita penularan Covid-19 akan dikenakan tindakan. Hari ini wabak Covid-19 telah memasuki fasa baru yang menyebabkan pendamik di Malaysia. Jumlah pesakit yang positif telah mencecah 900 orang.… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Tn Budin,

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kaedah perjuangan dlm politik, tidak ada batas
Dah jadi lumrah..dlm politik cantas mencantas
Mungkin..kaedah itu di hati TSMY dah terlintas
Sbab itu agaknya TSMY perlu bertindak pantas
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Dulu dlm PKR, kini Bersatu pula jadi pergeseran
Mcm mana ler nak bagi kat rakyat kemakmuran
Namun bagi Kejora, hnya Irah saja di dlm fikiran
Akn ku tolak wlu segunung emas sbgai tukaran
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Cuti sek, cdg nk ke JB, Suman tu, Kejora nk cari
Kpd Suman kedi sedikit habuan Kejora nak beri
Tpi trsekat oleh larangan/rayuan prdana mnteri
Kena duduk rumah jer tk boleh ke sana ke mari
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Anonymous Thursday, March 19, 2020 5:48:00 AM
Wak Suman..mmg dh lama duduk kt rumah
Tpi bkn dlm rumah, kt luar dia buat khemah
Sbab nya, org tua tu tenaga batin dia lemah
Bini muda lagi, tpi dia dah tk mampu jamah
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

Reply
kluangman Thursday, March 19, 2020 6:37:00 AM
Asal duduk di rumah. ISU selesai..
Kikikikiki

Reply
Othman Ahmad Friday, March 20, 2020 3:33:00 AM
Sumpah..sumpah..sumpah..aku Kejora MakNyah tak pernah singgah ke laman blog ini. Jika ada, gerenti kena sanggah dgn KD.
Besar punyer oenipu….,!!
Hi hi hi

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Anonymous, Sat 21 March 2020 @ 9.08 pm
Cuti sek, cdg nk ke JB, Suman tu, Kejora nk cari
Kpd Suman kedi sedikit habuan Kejora nak beri
Tpi trsekat oleh larangan/rayuan prdana mnteri
Kena duduk rumah jer tk boleh ke sana ke mari
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Reply
Othman Ahmad
Alasan kentoot
Dari Kejora Pengecut
Tak abis2 takoot
Hi hi hi

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous Friday, March 20, 2020 9:16:00 AM

Wak Suman 3:33:00 AM,

Kejora msuk, tak der pun KD tu Kejora kipas
Tpi kali ini..pantun Kejora, sengaja KD lepas
KD nak kasi peluang Wak tu Kejora hempas
Mngkin KD meluat komen Wak spt hampas

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

ReplyDelete

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous Friday, March 20, 2020 7:56:00 PM

Kejora nak gi JB..cari Suman anak Pak Mat
Cuti sek ni..cdg nk lagsai dendam kesumat
Virus Corona, bagaikan beri Suman rahmat
Printah kwalan gerakan, Suman terselamat

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

ReplyDelete

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous Friday, March 20, 2020 8:01:00 PM

Cuti sek ini..cdg nak cari Suman di JB sana
Tpi, printah kwlan gerakan, tk blh ke mana2
Kalau tak..mmg sah Suman dah teruk kena
Suman tlh diselamatkan, oleh virus Corona

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

ReplyDelete

Anonymous
Guest
Anonymous

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kejora cdg, nak gi JB..urus Suman apa yg patut
Sebab si tua tu selalu cakap kt Kejora ni, kentut
Cdg nya..Kejora nk buat bagi Suman tu melutut
Tapi, dek kwalan gerakan, semua jadi terbantut
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

JUNDULLAH SAMA SEKALI TIDAK AKAN BERKASIH SAYANG DENGAN MUSUH KERAJAAN LANGIT…….. 5 TOKOH MELAYU INI, SIAPA SANGGUP BERKORBAN SATUKAN KITA? Gambar kat atas ni cukup membawa makna yg tersendiri. Dari satu parti, empat pihak ni berpecah kepada 3 parti. Walau dua darinya dlm 1 parti, tapi berpecah pulak kepada dua pihak, Team A & Team B… Semuanya pemimpin tertinggi Melayu. Semua asalnya UMNO. TS Muhyiddin, DS Anwar, Tun M & DS Najib, semuanya sepentas, satu team. Agak lama depa bersama. Walau kini seorang agak uzur, namun kelima2nya masih sihat bernyawa… Sejak dari tahun 80’an, berpecah pada akhir 90’an. Seabad selepas… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Bila teringat Irah hati Kejora rasa hiba dan sayu
Asyik mkn ‘western’, dia teringin mskan Melayu
Irah nk dtg rumah ke Kejora, bagai merayu-rayu
You’re always welcome dear, coz I really love U
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Msih lgi trngiang-ngiang..kata2 Irah ku nan ayu
“bleh kan abang?”..suara Irh bgai mndayu-dayu
Kt kg..Kejora minta ayah tanam bnyak ubi kayu
Nk suruh mk buat asm pdas dgn sepat @ puyu
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kejora rasa sgt hiba klu mkn asm pds atau kari
Rasa teringat sngat2, dgn ksayangan ku, puteri
Ini adalah knyataan, bknnya Kejora reka sendiri
Lihat le wrkh yg Irh utus..terutama bln Februari
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

MUNIRAH MARYONO

Salam Sir Abang,
Kabare?
Smga abg & klrga sht
irh tgah rht-rht lps slat isyk
ptg tdi irh pgi jging,nk mtn bdy bwh 50 kg ha ha
dh lma X bt gtu,
frst tme jging ngn rkn mstrs irh stu rmh

Dh rndu Irah nak ckp jwe & brbsa mlyu
kt sni smuanya spking
sbb nk mhrkn BI
psn lcture gtu la kt smua pljar msia

abg,
bln jnry bln lcu bgi irh
itu hri ade srt rsmi untk irh ha ha
skrg ade pntun bga-bga untk irh yg bkn dri abg ha ha
eh eh pplrnye irh kt blg ni

(SAMBUNGAN)

Anonymous
Guest
Anonymous

ini lgi lucu,
sjk tggal ngan Shry,rkn rmh irh,dia tk pggil “irh’
tpi pggil irh ‘tata’
dia ckp rpe irh cntik mcm pnyi dgdut indon tu ha ha
dn slalu dia pksa irh nynyi lagu “skit tuh”
lcu -lcu
dia ank org kaye sbah,pgusaha shly kt kndasang
dia pramah,skrang-krangnye hlg skit rndu kt Mesia

rkn baru abg msti ok,yg srban bakul tu ha ha

(SAMBUBGAN)

Anonymous
Guest
Anonymous

sdpnye kri ikn swh bras yg ibu abg buat
klau irh pgi kdh
nnti bleh la irh pgi rse – bleh kan abang?
ble la em..
irh bleh msk wstrn je ha ha

akhr etri irh,slmt mju jaye bt abang,skses
smge ibu prtiwi irh amn dmai

mta irh dh br air

Irh,wstrn US

 Reply

1 February 2020 10:15 am

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Ayah tu nanti dah tentu besar dia punya ketawa
Ibu pula, tertunggu-tunggu ingin sgt nak bersua
Tk sabar depa nk tngok bkl mnantu cantik lawa
Dtg lah Irah kami seisi rumah ni sntiasa pelawa
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

TENGAH MENINGKAT SEKARANG KLUSTER MUSYRIKUUN MUNAFIQUN FAASIQUN…….. PELIK INFO TERKINI DEDAHKAN PENURUNAN KLUSTER TABLIGH TAPI PENINGKATAN KLUSTER MANA PULA NI?………. Foto-Facebook Apa yang dinyatakan saudara Afyan Mat Rawi itu benar. Selain daripada perhimpunan Tabligh terdapat banyak perhimpunan lain yang melibatkan kehadiran puluhan ribu manusia. Kenapa kita hanya memfokuskan himpunan Tabligh sahaja. Jika dilihat daripada statistik terdapat penurunan melibat jangkitan kluster himpunan Tabligh tetapi terdapat peningkatan jangkitan daripada kluster lain. Persoalannya sekarang daripada kluster mana pula peningkatan jangkitan itu. Atas dasar inilah kita menyeru kepada mereka yang telah menyertai mana-mana perhimpunan yang melibatkan kehadiran puluhan ribu manusia supaya tampil membuat saringan.… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

HANYA YANG BODOH MACAM JUNNUN SUNDAL GILA BABI YANG MASIH SOKONG PH……… Ini satu lagi kebodohan pimpinan PH……… Aiman Athirah Al Jundi berkata Menguruskan bekalan face mask sahaja pun ternyata kerajaan PN masih gagal Katanya genap sebulan saya cuba mendapatkan face mask, termasuk membuat tempahan pembelian secara online, namun masih tidak berhasil kerana difahamkan terputus bekalan. Semua farmasi juga memberikan respon yang sama. Sepatutnya ini menjadi keutamaan kepada kerajaan khususnya di bawah Kementerian Perdagangan Dalam Negeri Dan Hal Ehwal Pengguna. Sama utama dan penting dengan tindakan segera kerajaan menguatkuasakan Perintah Kawalan Pergerakan dan penggunaan pihak Tentera untuk terlibat membantu. Kenapa… Read more »

zunnun
Member
zunnun

Satire Sabtu extract dari ucapan ketua lebai2 sundal pAs, hadiweng si pencukil atap. hadiweng : hai orang2 yg beriman, taati “Allah” dan taati “Rasul” dan “Ulil Amri” dari kalangan kamu.. zunnun : adi, yg kao ungkapkan itu dari pembacaan yg kao pelajari dari buku kitab yg di cetak itu ke? hadiweng : sungguh barua kao, mengatakan kalam Allah itu di cetak, kerana dari azali lagi, Kalam Allah tersimpan lalu di berikan kpd Rasul Akhir Zaman utk pendoman manusia sampai akhir zaman. zunnun : maka buku yg di cetak itu, Kadim dan Suci, terkandung dlm nya, Kalam2 Tuhan yg kamu di… Read more »

Arif muluk
Guest
Arif muluk

Ingat tarikh penting ini
18.mei 20
Perhimpuan agung bersatu

#asaljanganmuhyidin

ken
Guest
ken

Langkah TSMY memang kurang bijak. Ini tindakan sama seperti orang lemas air. Sekarang Tun mempunyai satu lagi modal untuk berkempen menjatuhkan TSMY, Tun tidak akan berdiam diri. Tun suka berperang sehingga menang. Dan dia pasti menang. Muhkriz akan mendapat lagi banyak sokongan dan TSMY akan kecundang dalam rebutan jawatan presiden Bersatu. Gelaplah harapan TSMY nanti.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH TIDAK SERIUS HALANG TIONGKOK MASUK……….PUNCA VIRUS MEREBAK……. Imbas Kembali: Kes keempat positif koronavirus dikesan di Malaysia………. KUALA LUMPUR: Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) mengesan satu lagi kes yang disahkan dijangkiti novel koronavirus dikesan di Malaysia, menjadikannya kes yang keempat. Menurut kenyataan Ketua Pengarah Kesihatan, Datuk Dr Noor Hisham Abdullah, kes terbaharu ini melibatkan seorang lelaki berumur 40 tahun yang berasal dari Wuhan, China. Bagaimanapun, katanya kes tersebut dikatakan tidak mempunyai sebarang kaitan dengan tiga kes positif seperti yang telah dilaporkan pada Sabtu. “Individu tersebut tiba di Johor Bahru pada 22 Januari 2020 dengan menaiki bas dari Singapura. “Kes datang bersama… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PENYOKONG MUSYRIKUUN MUNAFIQUN FAASIQUN PASTI MEREKA YANG BODOH………. 2 Kebodohan Pemuda AMANAH Kelantan…….. Patutlah ramai kawan-kawan aku kata yang menjadi ahli parti AMANAH mereka yang cara berfikir bodoh walaupun mereka ada yang berkelulusan. Aku mula faham bila melihat posting PEMUDA AMANAH KELANTAN. 1. Kedohohan tentang virus covid-19. Pasal itu aku lihat cara Dr Zul bertindak bodoh tidak memahami gelaja penyakit berjangkit. Lihat sahaja kes Denggi sepatut dia faham bagaimana penyebaran nyamuk membiak dan kawalan pencegahan. Itu dah ada veksin. Tapi Dr Zul lebih mencari politik murahan kononnya rakyat suka. Memang kalau rakyat tak berfikir panjang akan suka cara dia bekerja,… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

JIKA PH MASIH PEGANG KUASA TENTU AKAN TERUS AMBIL MUDAH…… Tahukah Anda Kenapa Kerajaan PH Tidak Menyekat Pelancong Dari China??……….. Kenapa orang ramai menyalahkan pentadbiran kerajaan PH kerana gagal menyekat kemasukan pelancong dari China? Apakah hujah dan fakta separuh masak seperti tuduhan macai PH nak pertahankan tidakan bodoh pemimpin mereka tanpa memahami keutamaan-keutamaan yang perlu diambil kira sebelum sesuatu langkah diambil. Disini saya gariskan beberapa perkara yang menjadi sebab utama mengapa pelancong China tidak disekat dari awal dan menjadi faktor kepada merembaknya covid-19 untuk golombang kedua. Bagi menghalang mana-mana warga asing daripada memasuki Malaysia atas sebab wabak, penyakit itu perlu… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH PUNCA SEGALA KEROSAKAN…….UEC JUGA DILULUS PH…..TUNDUK KEPADA TIONGKOK…….. MAFIA KOMUNIS TAK BERTUHAN….. .. Semua tumpu kepada covid-19, seorang ni asyik buat tuduhan aje… nak bangkit api kemarahan…….. Semasa PH memerintah dulu dia tak ada pun bercakap pasal covid-19. Yang dia sibuk bila Mahathir nak letak jawatan. Yang dipost gambar jumpa Mahathir untuk pelan peralihan. Itu dia tahu. Tak ada dia bantu kabinet PH, yang sedia ada. Buat teguran iru ke? Sekarang dia sibuk dengan pelbgai cadangan. Kemudian salah orang itu dan orang ni kononnya tak buat kerja. Dia pula lebih hebat daripada Menteri Luar berhubung dengan orang diluar negara.… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Cuti sekolah ni nak ke JB..Kejora punya ura-ura
Dgn Suman, nk ku langsai, dndam yg membara
Tpi kwalan gerakan diperintan pmimpin negara
Terselamatlah si Suman dari penumbuk Kejora
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Anonymous, Sat 21 March 2020 @ 9.08 pm
Cuti sek, cdg nk ke JB, Suman tu, Kejora nk cari
Kpd Suman kedi sedikit habuan Kejora nak beri
Tpi trsekat oleh larangan/rayuan prdana mnteri
Kena duduk rumah jer tk boleh ke sana ke mari
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Reply
Othman Ahmad
Alasan kentoot
Dari Kejora Pengecut
Tak abis2 takoot
Hi hi hi

Anonymous
Guest
Anonymous

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kejora cdg, nak gi JB..urus Suman apa yg patut
Sebab si tua tu selalu cakap kt Kejora ni, kentut
Cdg nya..Kejora nk buat bagi Suman tu melutut
Tapi, dek kwalan gerakan, semua jadi terbantut
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

HA HA HA
HO HO HO
HI HI HI
HU HU HU
HE HE HE…

zunnun
Member
zunnun

Keputusan utk memecat marzuki bukan di buat oleh Moo tetapi di rancang oleh Mahathir. perlu semua tahu, setiap “effect” atau “kesan susulan” perlu ada penyebab atau “cause” nya. cause/effect tidak blh di asingkan dan berdiri tersendiri dlm hidup harian mau pun sekelian alam. jika Mahathir tegakan niat utk beruding dgn Moo, nescaya Moo pun sanggup menghulur tangan perpaduan nya, malah, selangkah mahathir akan di sambut dgn multiple langkah2 Moo… tapi, dgn setiap langkah berbalahan yg mahathir deklimasikan, Moo akan “reciprocate” dgn langkah2 kewaspadaan nya… …Moo bukan saja berpakaian sebagai, president ppbm, Moo juga berpakaian.. Perdana Menteri Malaysia Ketua Kaum Fascist… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Pndapat Kejora..tk akn berkesan Tun mnyerang
TSMY lbh kuat dlm kdudukan sbg PM sekarang
Lagi pula..sokongan kpd Tun dah makin kurang
Masa submit SD kt YDPA hanya tinggal 6 orang
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌

Wau bule
Guest
Wau bule

Secara peribadi saya anggap tindakan TSMY ini akan mengundang ketulahan. I have seen how najib and zahid were at the receiving after the insult…wallahuaklam

Anonymous
Guest
Anonymous

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Dlm hal TDM ini..Kejora rasa mcm nak tergelak
Bkn dia tk diajak brunding oleh perdana mentri
TSMY ajak jmpa bincang dia buat angkuh tolak
Kini..dia buat kalut wlau kena kuarantin 14 hari
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Tun kata TSMY pecat Marzuki cara tk brhemah
Klu bgitu, usah heboh, bwa je pergi mahkamah
Kejora ikut arahan kerajaan, duduk je kat umah
Tpi bila fikirkan pasal Irah terasa diri jadi lemah
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷😷
Rakyat lbh tumpu covid..bab politik dh tk kesah
Depa peduli apa, pecat Marzuki sah ker tak sah
Kejora pula setiap masa asyik jer dilanda resah
Teringat, msa tiap kali dpt wrkh, pipi Irah basah
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙