LEBIH BAIK MAHATHIR TIDAK LAGI BERTANDING, SERAH SAJA BERSATU KEPADA MUHYIDDIN

Tidak sampai dua minggu masa berlalu selepas Muhyiddin Yassin mengangkat sumpah, Tun Mahathir Mohamad kini sudah mula menunjukkan tanda-tanda ingin menyokong kepimpinan Presiden Bersatu itu sebagai Perdana Menteri.

Bermula dengan mengatakan undi tidak percaya terhadap Muhyiddin tidak akan berjaya dan kemudian yakin Presiden Bersatu itu mampu bertahan sehingga PRU15, Tun Mahathir juga menyambut baik pembentukan kabinet yang baru diumumkan minggu lalu.

Ia tentunya, antara lain kerana Muhyiddin tidak menyenaraikan nama beberapa pemimpin UMNO yang terkait dengan kes rasuah dan sedang menghadapi perbicaraan di mahkamah dalam barisan kabinetnya.

Walaupun belum menyokong secara berterus terang atau sepenuhnya, tetapi itulah yang tersirat daripada kenyataan-kenyataan Tun Mahathir dalam beberapa hari sebelum ini.

Tambahan lagi, dalam beberapa kenyataannya juga Tun Mahathir semakin menyerlahkah isi hatinya menolak dan tidak mahu Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri, walaupun beliau sendiri sudah terbuang daripada jawatannya.

Untuk sementara waktu, hasrat Tun Mahathir mahu menolak Anwar itu sudah pun tercapai, setidak-tidaknya sehingga PRU15 akan datang.

Namun demikian, berhubung kedudukan Bersatu dalam PN yang kini membentuk kerajaan dan hubungannya dengan Muhyiddin, Tun Mahathir berkata,!perkara itu akan diselesaikan dalam Perhimpunan Agung parti pada Jun ini.

Sepertimana yang kita sedia maklum, walaupun Muhyiddin adalah Presiden Bersatu dan Tun Mahathir merupakan Pengerusi, kuasa sebenar memimpin dan mengetuai parti adalah terletak di tangan Pengerusi.

Meskipun hanya petang ini baru diketahui siapa yang akan menawarkan diri bertanding semua jawatan dalam MPT Bersatu kerana hari ini 16 Mac adalah hari untuk calon-calon mendaftarkan pencalonan bagi jawatan yang ingin ditandingi, berdasarkan kenyataan Tun Mahathir yang mahu hubungan beliau dengan Muhyiddin diselesaikan dalam Perhimpunan Agung, adalah jelas beliau mahu terus mempertahankan jawatannya.

Sesuai dengan kedudukan sebagai Perdana Menteri dan mahu menguasai Bersatu pula, Muhyiddin turut dilapor dan diyakini akan menawarkan diri bertanding jawatan Pengerusi juga.

Jika itu berlaku, bermakna akan berlaku pertembungan antara Tun Mahathir dengan Muhyiddin bagi merebut jawatan Pengerusi Bersatu.

Kekosongan jawatan Presiden, dengan itu sudah pasti akan membuka ruang kepada Mukhriz Mahathir yang kini meruopakan Timbalan Presiden Bersatu untuk menawarkan diri bagi jawatan tersebut.

Seterusnya, paling mungkin Redzuan Mohd Yusof atau Pak Wan yang merupakan penyokong kuat Muhyiddin dan kini merupakan Menteri Tugas-Tugas Khas akan berlawan dengan Mukhriz bagi jawatan Presiden Bersatu.

Dengan dua jawatan tertinggi itu bakal dipertandingkan, satu daripada kem yang berada dalam kerajaan dan satu lagi kem yang berada sebagai pembangkang, tidak dapat tidak, pemilihan Bersatu Jun nanti pasti sengit dan menarik.

Jika gandingan Muhyiddin dan Pak Wan yang menang, kedudukan PN sebagai kerajaan barangkali tidak berdepan sebarang masalah, malah tentunya akan menjadi bertambah kukuh.

Masalah hanya akan timbul jika gandingan Tun Mahathir dan anaknya, Mukhriz berjaya menguasai Bersatu dan membuatkan Muhyiddin terkeluar daripada menguasai Bersatu.

Mampukah Muhyiddin bertahan sebagai Perdana Menteri tanpa sebarang jawatan dalam parti, sebaliknya hanya sebagai Ahli Parlimen biasa saja?

Lebih parah, apa jadi selepas itu jika Tun Mahathir membuat keputusan mengumumkan Bersatu keluar daripada PN dan tidak mahu bekerjasama lagi dalam entiti kerajaan itu?

Memang pelbagai kemungkinan buruk yang sukar dijangka bakal berlaku jika Muhyiddin kecundang, tetapi semua itu hanya akan menjadikan suasana politik negara terus bertambah kalut dan serabut jadinya.

Jika sebelum ini, ia dikalutkan dengan keengganan Tun Mahathir bertegas mengenai peralihan kuasa kepada Anwar dan kemudian secara tiba-tiba meletakkan jawatan yang membuatkannya terhumban kehilangan sokongan, kekalutan politik yang berlaku seterusnya ini, yang nyata ia adalah disebabkan oleh Tun Mahathir juga sebagai pencetusnya.

Kalau dikira dengan pelbagai cetusan kekacauan yang dilakukannya sebelum ini, termasuk semasa berkuasa selama 22 tahun dengan bermusuh dengan tiga timbalannya, menjatuhkan Pak Lah dan menumbangkan Najib, terlalu banyak ketidakstabilan dalam negara dicetuskan oleh beliau sebenarnya.

Apakah dalam hal ini Tun Mahathir mahu dikenali sebagai pencetus kekacauan dan huru hara dalam politik sehingga ke hujung nyawanya?

Untuk itu, sesuai dengan kenyataannya bahawa undi tidak percaya kepada Muhyiddin tidak akan berjaya serta yakin Perdana Menteri mampu bertahan sehingga PRU15 akan datang, adalah lebih baik Tun Mahathir tidak lagi menawarkan diri untuk mengekalkan jawatannya dalam pemilihan Bersatu Jun depan ini.

Beliau mesti membuktikan kata-katanya itu sebagai kenyataan yang boleh disaksikan bukan merupakan omong kosong dan perlu menyerahkan Bersatu kepada Muhyiddin sepenuhnya menguruskan parti itu.

Sepadan dengan kedudukan Muhyiddin kini adalah Perdana Menteri, jawatan Pengerusi Bersatu juga perlu dipegang olehnya demi kestabilan kerajaan PN yang sedang diketuainya.

Menuju usia 95 tahun, sekarang adalah masa terbaik untuk Tun Mahathir bersara saja, biarkan Muhyiddin mentadbir negara ini tanpa menerima nasib seperti Pak Lah atau Najib sebelum ini.

Dalam PRU15 nanti, biarlah rakyat membuat penentuan semula siapa Perdana Menteri yang mahu mereka pilih tanpa sebarang elemen atau kacau ganggu daripada beliau lagi. (ShahbudinHusin 16/03/2020)

Kongsikan artikel ini
Updated: 16 March 2020 — 12:19 pm

62
Leave a Reply

avatar
17 Comment authors
Tanpa Nama UKAnonymousAnonymousmalaywhodestroyedthemalayIrah Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest
Notify of
anonymous
Member
anonymous

Wauvbole..

Allah dah tak suka madey lagi kerana kuat menipu fitnah melindongi semburit..

anonymous
Member
anonymous

Jon doe sudah beralih arah kpd muyidin plak….mana pemoda bani tamim yg tak pernah tewas?.

anonymous
Member
anonymous

Madey pengerusi..muyiden presiden dan pm….muyiden ada kuasa dlm kerajaan…
Madey boleh buang muyiden sebagai presiden tapi tak boleh jatuhkan pm..

Muyiden ada sokongan besar dlm Bersatu…muyiden boleh tubuh parti baru..

Haru biru Bersatu…

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข
Keadaan Covid-19 di negara kita, smakin parah
Sek kena tutup, smpai 30 Mac, baru je PM arah
Abg kt sini juga bimbang akn keselamatan Irah
Kpd Allah Ta’ala, sama2 kita tawakkal berserah
๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Subhanallahi walhamdulillahi wala ilaha illallah..
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Abang don’t know..how to begin to tell the story
Everday I will repeat, reading each of your ‘entry’
All your letters, I will keep, in my sweet memory
The sweetest is the one U sent on 1st February
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

Anonymous
Guest
Anonymous

MUNIRAH MARYONO

Salam Sir Abang,
Kabare?
Smga abg & klrga sht
irh tgah rht-rht lps slat isyk
ptg tdi irh pgi jging,nk mtn bdy bwh 50 kg ha ha
dh lma X bt gtu,
frst tme jging ngn rkn mstrs irh stu rmh

Dh rndu Irah nak ckp jwe & brbsa mlyu
kt sni smuanya spking
sbb nk mhrkn BI
psn lcture gtu la kt smua pljar msia

abg,
bln jnry bln lcu bgi irh
itu hri ade srt rsmi untk irh ha ha
skrg ade pntun bga-bga untk irh yg bkn dri abg ha ha
eh eh pplrnye irh kt blg ni

Anonymous
Guest
Anonymous

(SAMBUNGAN) ini lgi lucu, sjk tggal ngan Shry,rkn rmh irh,dia tk pggil โ€œirhโ€™ tpi pggil irh โ€˜tataโ€™ dia ckp rpe irh cntik mcm pnyi dgdut indon tu ha ha dn slalu dia pksa irh nynyi lagu โ€œskit tuhโ€ lcu -lcu dia ank org kaye sbah,pgusaha shly kt kndasang dia pramah,skrang-krangnye hlg skit rndu kt Mesia rkn baru abg msti ok,yg srban bakul tu ha ha sdpnye kri ikn swh bras yg ibu abg buat klau irh pgi kdh nnti bleh la irh pgi rse โ€“ bleh kan abang? ble la em.. irh bleh msk wstrn je ha ha akhr etri… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
If U feel that ‘abg’ abandoned you I felt so sorry
I have to fight for the sake of M’sia..our country
You’re always in my heart U don’t have to worry
As long as I live, there’s no end to our Luv Story
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

Anonymous
Guest
Anonymous

LOVE STORY – ANDY WILLIAMS
Karaoke: https://youtu.be/w6w0cy_1HY4

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Where do I begin
To tell the story of how great a love can be
The sweet love story that is older than the sea
The simple truth about the love she brings to me
Where do I start

With her first hello
She gave new meaning to this empty world of mine
There’d never be another love, another time
She came into my life and made the living fine
She fills my heart

Anonymous
Guest
Anonymous

Chorus:

She fills my heart with very special things
With angels’ songs, with wild imaginings
She fills my soul with so much love
That anywhere I go I’m never lonely
With her around, who could be lonely
I reach for her hand, it’s always there

How long does it last
Can love be measured by the hours in a day
I have no answers now but this much I can say
I know I’ll need her ’till the stars all burn away
And she’ll be there
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
I hope U’re fine with U’r msters at the university
All the while I’ll be praying for U my dear beauty
Don’t worry Irah our dreams will come to reality
Coz..my love for U, in maths I would say infinity
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
This hard love sickness..’abg’ will keep fighting
Only God knows..how my heart, is now beating
No matter how long..abg won’t give up, waiting
Becoz..my sweetheart, to me you’re everything
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Abg feel proud to have U, who’s cute and clever
Missing U away I feel like having sick and fever
To forget U, my dear Irh, definitely no and never
Since, my love for you..is now, then and forever
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Whatever, people say..we do not have to bother
The reality is that, you and me loved each other
End of next year..I’ll see your father and mother
To make all arrangements for us to be together
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Abg hope..there’ll be no end to our love chapter
Since I’ll be loving you..now, then and ever after
Believe me Irh, we’ll be together, sooner or later
To be together..abg wish that, time move faster
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
I always pray that our relationship go on steady
Irah just focus and concentrate with your study
For our future abng is always prepared & ready
It wont be long, for U to be under abg’s custody
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
I will be happy too to find yourself in happiness
U lightened my soul..that has been in darkness
We’ll be safe & sound, if we’re sincere & honest
To our enemies: just ‘mind their own business’!
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

malaywhodestroyedthemalay
Guest
malaywhodestroyedthemalay

mahathis is the man with twisted tongue. stay away from him..he is more covid than any disease the world known to have. pkr amanah dap should stay away from him. never support him should there be any election. superficially nice but dirty from inside.

Irah
Guest
Irah

Dari segi moral politik dan demokrasi kerajaan berusia lebih dua minggu itu masih belum diikhtiraf selagi parlimen tidak berbuat demikian. Sidang pertama parlimen pada pertengahan Mei depan akan menentukan apakah kerajaan Muhyiddin itu diikhtiraf atau pun tidak.

Selagi tiada pengikhtirafan parlimen maka kerajaan itu boleh dianggap sebagai kerajaan “haram”.

Dan kalau pun parlimen menerimanya, gelar untuk kerajaan Muhyiddin itu tetap kekal dengan nama kerajaan pintu belakang, sehinggalah beliau mendapat mandat dalam Piraum (pilihan raya umum) ke 15 kelak.

Anonymous
Guest
Anonymous

Tn Budin,

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Pilihlah krjaan agar nasib Melayu/Islam terbela
Kelak, kita akn dpt brkat & rhmat, dr Allah Taala
Tntang Irah tu, Tn Budin kna le bntu Kejora pula
Sbb tolong dlm bina masjid, amat besar pahala
๐Ÿ•Œ๐Ÿ•Œ๐Ÿ•Œ๐Ÿ•Œ๐Ÿ•Œ๐Ÿ•Œ๐Ÿ•Œ๐Ÿ•Œ๐Ÿ•Œ๐Ÿ•Œ๐Ÿ•Œ๐Ÿ•Œ๐Ÿ•Œ๐Ÿ•Œ๐Ÿ•Œ๐Ÿ•Œ๐Ÿ•Œ๐Ÿ•Œ

๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

Anonymous
Guest
Anonymous

Tn Budin,

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Mari kita sokong krjaan yg dpt membela Mlayu
Dan juga krjaan yg, dgn kafir tak jadi kuda kayu
Kpd Tn Budin..Kejora ini menyembah & merayu
Jgn lah disekat, klu ada entri dr Irah ku nan ayu
๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™

๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท

zunnun
Member
zunnun

blog budin akan kerap di godam. perkara seperti ini akan kerap berlaku, dgn kerajaan terkini. ๐Ÿค”

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KEPALA PENYAMUN ENAM JAHANAM TAK HABIS2 BERKONSPIRASI……. KONSPIRASI MEGA MAHATHIR……… Kerajaan Perikatan Nasional terbentuk secara rasminya apabila Tan Sri Muhyiddin Yassin mengangkat sumpah pada 1hb March 2020. Tetapi kerajaan ini dilihat agak goyah. Malah timbul pelbagai persoalan selepas tertubuhnya kerajaan ini. Antaranya ialah bagaimana kerajaan ini wujud? Siapa dalang utamanya? Benarkah Muhyiddin memang mahukan jawatan Perdana Menteri? Kenapa perjanjian dengan Anwar Ibrahim dikhianati? Kenapa semua ahli parlimen UMNO yang mengkritik UMNO dan tidak memegang jawatan dalam parti dilantik sebagai menteri dan timbalan menteri? Ada banyak lagi persoalan yang timbul. Adakah benar bahawa semua ini sebenarnya dirancang oleh Tun Mahathir sendiri… Read more »

Tempe
Guest
Tempe

Bwza menteri kerajaan PH n PN, menteri PH lebih suka berpolitik tapi menteri Pn lebih berkerja terutama skrag ni tgh sibuk hal convid 19…

anonymous
Member
anonymous

Zaman PH covid terkawal…zaman PN covid merebak..

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KEPADA CAI2 PH YANG SEWEL SUNDAL LAGI BIUL…..PENYEBAR PELBAGAI VIRUS …. PRU 15 NANTI MARI KITA SAMA2 TERAJANG PARTI REPTILES KADOK…….. Khalid mengaku silap dan tarik balik kenyataan anggap Hadi ‘tak center’……… Pengarah Komunikasi Amanah, Khalid Samad, hari ini menarik balik kenyataannya mengenai Abdul Hadi Awang dan memohon maaf kepada presiden PAS itu. Khalid berkata, beliau membuat keputusan tersebut selepas mendapat nasihat daripada Penasihat Umum Amanah, Ahmad Awang. “Saya dengan ini menarik balik kenyataan yang mengatakan presiden PAS sudah tidak center dan meminta maaf. “Saya tidak berniat untuk membuat serangan peribadi kepada beliau” katanya lagi MR : Khalid ni bangang… Read more »

Tanpa Nama UK
Guest
Tanpa Nama UK

SAYA TOLONG TAMBAH cerita Khalid Samad minta maaf. “Saya tidak berniat untuk membuat serangan peribadi kepada beliau, tetapi pada masa sama saya tetap mempertahankan hujah saya (bahawa) PAS bukan model politik Islam. “Bagi saya Ustaz Hadi telah mengkhianati perjuangan sebenar PAS yang ingin dihayati sebagai perjuangan Islam yang bebas perkauman dan bebas penyelewengan apabila beliau sedia bekerjasama dengan Umno dan menyertai kerajaan Perikatan Nasional,” katanya Ekoran kenyataan berkenaan, Khalid didatangi sekumpulan individu yang berkelakuan kasar ketika berada di Kuala Terengganu baru-baru ini.(Individu yang pasti bukan dari United Malays National Organisation) Kejadian itu mendorong ahli parlimen Shah Alam itu membuat satu… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Madey menang tak bertanding jawatan Pengerusi….Pengerusi jawatankuasa Pemilihan Bersatu..m

Mukeriz cabar muyiden jawatan presiden Bersatu…

Perang besar Bersatu..

Irah
Guest
Irah

UMNO MEROYAN LAGI. KHALID NORDIN TUDUH AZMIN ADALAH ORANG YANG TIDAK HORMATI MANDAT RAKYAT dan KUTUK kabinet muhyiddin. PERIKATAN NASIONAL BAKAL BERANTAKAN. PENGKHIANAT RAKYAT PATUT DISINGKIRKAN. Bila 10 dari Menteri dari blok Azmin adalah mereka yang tidak menghormati mandat rakyat dan memperdagangkan jawatan Ahli Parlimen mereka untuk jawatan. Apakah itu sesuatu yang bermoral pada kaca mata Tun Hamid? Dan beberapa lagi yang dilantik dalam PPBM juga begitu. Mereka menang atas tiket UMNO tetapi memilih jawatan dari wibawa. Malah ada dikalangan mereka yang terpalit dengan skandal yang menjijikkan tetapi masih dilindungi dan diberikan tempat dalam kerajaan. Disebalik janji untuk kerajaan yang… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Madey tak boleh usik muyiden lagi…madey kena ikut perintah muyudin kalo mau mukeriz selamat..

Pengaruh madey dlm Bersatu sudah jauh merosot…sudah tidak di hormati lagi kerana bahlol..

Anonymous
Guest
Anonymous

Othman Ahmad

UMNO Berevolusi mengikut peredaran zaman:

1946 โ€“ United Malay National Organization.
1988 โ€“ Under Mahathir No Ordeal.
2009 โ€“ Unscrupulous Macai Najib Organization.
2020 – Under Muhiyiddin New Orientation
Seterusnya – Untuk Melayu Nescaya Ok
Selamanya – Undur Mahathir Naya Othman

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kkaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

anonymous
Member
anonymous

Madey sudah boleh lupakan jawatan pm…jangan meroyan lagi…penyokong pon hanye ada 6 orang saja…

Zaman madey sudah berakhir…takkan mungkin muyiden sanggup lepaskan pm kpd madey…

Pru15 Bersatu hanye melukut tepi gantang…

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

WAHAI PEMBANGKANG SEWELL KUAT MENYUNDAL….. JANGANLAH KORANG JADI GILA BABI…… KERAJAAN PH TONG M PUNYA…..PN PUN TONG M PUNYA…….. Muhyiddin pertahan jawatan presiden Bersatu, Mahathir pertahan jawatan pengerusi… macam sepakat aje!…….. Perdana Menteri Muhyiddin Yassin dilihat cuba mengelakkan konfrontasi secara langsung dengan bekas perdana menteri Dr Mahathir Mohamad apabila beliau cuma akan mempertahankan jawatannya sebagai presiden Bersatu dan bukannya bertanding jawatan pengerusi Bersatu, yang merupakan jawatan penting dan berpengaruh dalam parti itu. Muhyiddin hari ini mengemukakan borang pencalonannya untuk kerusi presiden Bersatu melalui setiausaha politiknya, menurut Bernama. Muhyiddin, yang menentang Mahathir dengan membentuk sebuah kerajaan baru dengan kerjasama Umno, pernah… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Anwar dudah sahkan madey bukan sebagian PH lagi…ini buat madey bengang…lagi pon madey nak selamatkan mekeriz dari tenggelam…

Tapi setakat pru15 sahaja kerana umno tak akan bagi Bersatu sebagai PM lagi…

Anonymous-M
Guest
Anonymous-M

Kebodohan pemimpin PH dah jd pandemic, kini penyokong pulak berjangkit dgn penyakit bodoh ni. Kalau tak bodoh tak boleh pemimpin & & penyokong PH ke?

KALAU MADEY SERAH JAWATAN PM KPD ANWAR TAK ADALAH JD MCM NI, TUDUH ORG MASUK PINTU BELAKANG KE, APA KEJADAH KE..
APA YG BODO NYA PEGI LETAK JAWATAN, KALAU TAK NAK, SERAHLAH PD RAKAN PH YG LAIN.
BODOH BETUL PUAK2 PH NI.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

WAHAI PEMBANGKANG YANG SEWEL DAN SUNDAL……. JANGAN MELALAK DAN MEROYAN TAK TENTU PASAL……. Mengatakan PN kerajaan pintu belakang tidak betul mesti dihentikan serta merta titah Sultan Selangor……. Pembentukan kerajaan Perikatan Nasional (PN) bukan melalui pintu belakang ataupun rampasan kuasa, titah Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah. Sebaliknya, titah baginda yang mengikuti rapat kemelut politik negara PN telah dibentuk bagi menggantikan kerajaan Pakatan Harapan (PH). Jelas baginda, Yang di-Pertuan Agong telah membuat keputusan dengan teliti berdasarkan perlembagaan selepas rundingan dilakukan. “Beta sendiri telah mengikuti perkembangan perubahan kuasa tersebut yang telah dilaksanakan oleh seri paduka baginda Yang di-Pertuan Agong dengan cukup berhati-hati… Read more »

Aku Pun Tak Faham
Guest
Aku Pun Tak Faham

Din, stop dululah isu poltik ni. Tiap masa cerita tentang politik. Sekarang masa untuk kemakmuran Malaysia, pencegahan wabak Corona…

Tak boleh ke?

Tanpa Nama UK
Guest
Tanpa Nama UK

Kalau Tuan Budin stop isu politik nak cerita apa lagi. Alamat nya tutup kedai la. Kita semua kena cari tapak baru untuk lepak.

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
2023, Tun umur 98 tahun..dah tk larat lgi berdiri
Bagi lah, org lain pulak, yg jadi perdana menteri
Masa tu, dah sgt psti, Irah dah merah inai di jari
Dgn Kejora..dah sah sbg pasangan suami isteri
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

anonymous
Guest
anonymous

orang sellau kata lagi tak mampuih kena bungkuih
kmapung tak akan aman

zunnun
Member
zunnun

Dgn penguman Moo hanya akan bertanding president, dah cukup utk mempelawa balik mahathir ke jinjang pelamin “Mahathir has to standown, accept and be accepted. …dgn ini, mahathir akhir nya mengalah, kerana dgn tiada penyamun2 omNo yg kini berhadapan dgn pertuduhan, masakan Moo blh utk mendapatkan majority tipis. akhir nya, mahathir terpaksa bersekongkong jua dgn mereka2. Mahathir akan berbawa bersama nya, Warisan, utk memperkukuhkan kedudukan nya dlm PN, kerana gerombolan ppbm keinginan perkara ini berlaku. Maka akhir nya, senario politik negara berakhir dgn PN 128 : PH 94 kompisisi PN satu gugusan yg amat fragile, menjelang PRU 15, omNo akan bertanding… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Tn Budin,

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Setuju dgn tuan..elok le TDM tk lagi bertanding
Biarkan saja TSMY, dgn pasukannya brganding
Kejora pula asyik mmikir Irah kt menara gading
Tk tau ler bila masa kat pelamin nk bersanding
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

mohd sufian
Guest
mohd sufian

Alahai Abang Budin..
Setidak-tidaknya dia buat termampu dia. Bagi jadi tapi kena liwat juga, camna?
Berbanding Abang Non kita, cakap cakap cakap selama 20 tahun apa apa punggg xxx jadi..
Selama dalam ABIM, UMNO, ADIL, apa yang signifikan? Bahasa Baku, itu yang jadi kaku, kuku sampaikan PM8 terlepas ..
Now PM9 pula dijaja kesana kesini berpidato konon. Wake Up Ai….
UR surrounding urself with only ur obedient servants, that’s very bad. Get out the box. UR mot in prison. Get the XXX Factors.. W0W! WoW!WoW!
KUSUFIAN WRITE at blogspot..

anonymous
Member
anonymous

Semuanye taqdir…madey yg dikatakan bijak pon tersungkur tak oleh bangkit lagi..

Muyiden pon tak boleh lama…kapal Bersatu berantakan dan kapal PN haram nak pecah..

John Doe
Guest
John Doe

Aik, jeles nampak?

Hehehe..

anonymous
Member
anonymous

Pemoda Bani tamim akhirnye tewas tersungkur tak boleh bangkit lagi…..jon doo serah panji hitam kpd muyiden plak…jon doo sudah beralih arah setelah temberang tak menjadi..

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

UMNO Berevolusi mengikut peredaran zaman:

1946 – United Malay National Organization.
1988 – Under Mahathir No Ordeal.
2009 – Unscrupulous Macai Najib Organization.

Anonymous
Guest
Anonymous

2020 – Under Muhiyiddin New Orientation

Seterusnya – Untuk Melayu Nescaya Ok

Selamanya – Undur Mahathir Naya Othman

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kkaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

COVID BERMULA ZAMAN PH ……… BENARKAH INI PUNCA MENGAPA MALAYSIA JADI NEGARA TERTINGGI TERKENA JANGKITAN COVID-19 DI ASIA TENGGARA?……. Kalau boleh undur waktu adakah korang rasa mereka semua ni berani keluarkan kenyataan yang sama? Sebenarnya awalยฒ lagi kita boleh bendung penularan wabak Covid-19 ini. Sewaktu rakyat panik dan seru kerajaan untuk sekat perlancong dari China, ada dikalangan rakyat yang dituduh rasis. Sekarang lihatlah hasil daripada perbuatan kalian. Yang akan menempuhnya adalah rakyat. Buat masa sekarang apa yang kita boleh buat ialah elakkan pergi ke tempat tumpuan ramai, jaga kebersihan diri dengan kerap membasuh tangan, pakai topeng muka jika ada gejala… Read more »

Tanpa Nama UK
Guest
Tanpa Nama UK

Covid-19 – Zaman PH sedap mengajar menteri buat kerja, mai zaman PN terus tengok macam tak buat kerja http://kedahlaniie.blogspot.com/2020/03/covid-19-zaman-ph-sedap-mengajar.html

anonymous
Member
anonymous

Yg perlu disekatcwaktu permulaan pelancong darivwuhan saja…tak perlu semua cina..

Selumbar
Guest
Selumbar

Kononnya kerajaan yang dipimpin oleh Muhyidddin boleh bertahan sehingga pilihanraya ke 15, sebenarnya ia diibaratkan sebagai pukul anak sindir menantu. Ini memandangkan kekalutan pemimpin UMNO baru secara terang terangan mengkritik kabinet yang disusun oleh puak Muhyidddin tidak memenuhi citarasa mereka sebagai parti yang memiliki ramai ahli parlimen. Pemimpin UMNO baru merasa puak mereka dipermainkan dan diperbodoh kan oleh Muhyidddin secara extrem. Kelihatan nya mereka berdendam. Bila suasana itu berlaku, ia memberi petunjuk kepada kita bahawa kerajaan PN tidak boleh berdiri sehingga 2023 kerana anai-anai ada banyak dalam kerajaan itu. Mereka akan lakukan sabotaj dari dalam. Makna nya kerajaan pimpinan Muhyidddin… Read more »

Wau bule
Guest
Wau bule

Muhyiddin to defend Bersatu president position, won’t challenge Dr M.

1. Apa ini?

2. Ini apa?

3. Berani cantas lawan kerusi Pengerusi ..no?

4. Takut apa lagi…kan dah jadi PM8?

anonymous
Member
anonymous

Madey jadi pengerusi saja duduk atas kerusi……zaman madey sudah berakhir…kena trajang pon tak mampu bangkit lagi….penyokong ada 6 orang saja..

Old willy fox tak de gigi lagi….kikikikikik..

anonymous
Member
anonymous

Muyiden pon ada strategi jugak…muyiden tetap pm…madey hanye pengerusi parti yg tiada kuasa dlm kerajaan…old wily fox bahlol..

anonymous
Member
anonymous

Madey tersungkur dlm keadaan memalukan kerana Allah dah benci madey jahat yg kuat menipu membelit fitnah tamak munapik dan melindongi semburit…

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ
Terhadap TDM..Tn Budin makin keras bersuara
Budin kata TDM pncetus kkacauan & huru hara
Secara tak lngsung, TDM kini petualang negara
Jgn marah yer itu kata2 Budin bukn dari Kejora
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
Pentadbiran kerajaan baru, usah le Tun ganggu
Serahkan saja kepada PM dngn dia punya regu
Kejora pula rindu dan sepi terus membelenggu
Nmun biar seribu thn..Irah akn ttp Kejora tuggu
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

ken
Guest
ken

Tun mungkin boleh menang. Beliau ada sentuhan magic. Jika ini berlaku, Bersatu tidak akan menerima Umno en bloc. Tetapi nampak pada gayanya sekarang Umno lebih cenderung mahukan parlimen dibubarkan sebelum Zahid, Najib dan rakan2 mereka dihakimi mahkamah. Ini lebih menguntungkan mereka. Umno dan PAS akan berganding bahu dalam MN dan menghadapi PU. Tetapi apakah Tun (jika menang sebagai pengerusi) dan Mukhriz sebagai Presiden ada cara tersendiri untuk mengekalkan kerajaan sekarang tanpa pembubaran parlimen? Besar kemungkinan. Tun (Bersatu) mungkin akan bekerjasama dengan Amanah, PKR dan DAP semula. Mungkin Pakatan Harapan akan kembali memerintah. Lagi pun PN sekarang tidak punyai tokoh2 yang… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Tun Mahathir:
The Good – Works Hard (relentlessly 16 hrs a day).

Tundun Najib:
The Bad – Eats Hard (gasak abis perbendaharaan negara).

Tundun Anwar:
The Ugly – Plays Hard (sondol depan belakang jantan betina).

anonymous
Member
anonymous

Madey sudah tak berguna lagi…tak dapat nak kayakan kroni dan anak branak lagi.m

Anonymous
Guest
Anonymous

Setuju Budin,

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Elok sangat ler tu klau Tun berhenti melangkah
Usah le nak diturutkan sgt..akan nafsu serakah
Klu masuk calon malu je nanti org tak pangkah
Lbh baik, fikir psl nk buat hj @ umrah, di Mekah
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ