UMNO LEBIH MUDAH MENANG JIKA PRU DIADAKAN SEKARANG BERBANDING 2023

Bagi UMNO, untuk menyelesaikan masalah ketidakpuasan hati mereka terhadap Muhyiddin Yassin, jawapannya hanyalah pembubaran Parlimen supaya pilihanraya baru dapat diadakan.

Ini sekaligus bermakna, UMNO sendiri tidak yakin Muhyiddin sedia mendengar bantahan dan rungutan mereka, seterusnya melakukan pembetulan berhubung apa yang dibantah itu.

Tetapi, dalam hal ini pun, UMNO nampaknya masih berbeza pendapat mengenai perkara itu.

Zahid Hamidi dan Najib Razak antaranya, mengatakan sokongan UMNO kepada Muhyiddin dan Perikatan Nasional atau PN adalah sementara saja iaitu sehingga pembubaran Parlimen dan PRU15 diadakan.

Untuk itu, kedua-kedua mereka menyatakan komitmen UMNO untuk terus bersama dengan Pas dalam Muafakat Nasional yang telah mereka bentuk sebelum ini.

Makna kata, UMNO hanya akan bersama PN sehingga PRU15 saja dan selepas itu hanya akan bersama Pas dalam Muafakat Nasional serta akan meninggalkan Muhyiddin dengan haluannya sendiri.

Dalam hal ini, Zahid Hamidi dan Najib seolah-olah sedia bersama mengekalkan kerajaan PN sehingga tempoh matang PRU15 diadakan pada tahun 2023.

Ertinya, di sebalik tidak puas hati, marah dan kecewa dengan susunan kabinet yang membelakangkan UMNO yang dilakukan Muhyiddin, Zahid Hamidi dan Najib tidak kisah berada sekitar dua tahun lebih lagi dalam kerajaan PN yang diketuai Muhyiddin ini.

Begitu pun, beberapa pemimpin UMNO lain seperti Annuar Musa dan Tajuddin Abdul Rahman pula mahukan pilihanraya diadakan dengan kadar yang segera.

Tajuddin yang berang dengan susunan kabinet Muhyiddin, khususnya tentang pemberian keistimewaan kepada Azmin Ali yang seolah-olah berjawatan TPM berkata, hanya dengan pembubaran Parlimen dapat menyelesaikan masalah yang timbul sekarang.

Annuar dalam ciapan Twitter yang lebih awal daripada itu turut memberi gambaran yang sama iatu bersiap sedia menghadapi PRU.

Maka, isunya ialah sama ada UMNO mahu PRU diadakan sekarang atau pada 2023?

Tidak dinafikan bahawa ketika PH berkuasa, UMNO bersama dengan Pas dalam Muafakat Nasional lebih mendapat sokongan rakyat.

Ia bukan saja disebabkan PH gagal berfungsi dengan baik sebagai kerajaan lantaran tidak serius menunaikan janji manifesto, bahkan juga kerana sikap Tun Mahathir Mohamad selaku Perdana Menteri yang lebih banyak bermain politik daripada menyelesaikan isu-isu ekonomi untuk rakyat.

Sebab itu, beberapa PRK seperti Cameron Highland, Semenyih, Tanjung Piai dan Kimanis, PH gagal mendapat tempat di hati rakyat.

Kekalahan dalam banyak PRK itu, khususnya di Tanjung Piai dengan undi lebih 15 ribu, ia sebenarnya adalah protes yang nyata terhadap kepimpinan Tun Mahathir.

Dengan itu, jika momentum ini dapat dikekalkan, banyak pihak meramalkan Muafakat Nasional mampu menumbangkan PH dalam PRU akan datang, terutama jika Tun Mahathir mengengkari janji peralihan kuasa kepada Anwar Ibrahim.

Namun demikian, keadaan sekarang sudah berbeza di mana UMNO dan Pas sudah merupakan sebahagian kerajaan dalam gabungan PN yang berjaya menumbangkan PH melalui pintu belakang.

Berikutan sudah menjadi kerajaan, penilaian rakyat kepada UMNO dan Pas tidak lagi sama seperti sebelum ini.

UMNO kini diperhati sama ada ia dapat berfungsi dengan baik melaksanakan banyak perkara yang pernah dibangkitkan semasa menjadi pembangkang selama 21 bulan sebelum ini.

Begitu juga dengan Pas, oleh kerana semasa menjadi pembangkang, mereka hanya tahu membangkang dan menuduh itu tak betul, ini betul, setelah menjadi kerajaan sekarang, rakyat akan memerhati prestasi menteri dan timbalan menterinya pula.

Tuan Ibrahim Tuan Man, Takiyuddin Hassan dan Khairuddin Attakiri adalah antara fokus dan perhatian utama rakyat berkaitan isu alam sekitar, RUU355, hudud dan meningkatkan ekspot minyak sawit.

Jika mereka juga gagal melakukan sesuatu atau berfungsi dengan baik mengotakan apa yang pernah diperkatakan sebelum ini, ia sudah tentu akan menyebabkan markah Pas turut merudum di mata rakyat.

Dalam hal ini, harus disedari jika PRU15 diadakan pada 2023, dalam tempoh lebih dua tahun ini, pelbagai kemungkinan boleh berlaku terhadap UMNO dan Pas dari segi penilaian rakyat terhadap mereka.

Ini berbeza jika PRU diadakan sekarang di mana tembelang dan kelemahan mereka belum begitu terdedah lagi, maka harapan untuk menang jauh lebih cerah lagi.

Lebih-lebih lagi dalam PN ini, walaupun UMNO memiliki kerusi terbanyak, Perdana Menteri adalah daripada Bersatu yang menang hanya 13 kerusi dalam PRU14 lalu, begitu juga dengan Pas, meski menyumbang 18 kerusi, sebaliknya Kumpulan Azmin yang hanya ada 10 kerusi lebih diberi keistimewaan oleh Muhyiddin.

Untuk itu, jika UMNO dan Pas mahu menang, mereka mesti berbuat sesuatu agar PRU diadakan dalam waktu terdekat ini, bukan menunggu Parlimen dibubarkan pada tahun 2023.

Khususnya buat UMNO, kalau rasa tidak bahagia dalam perkahwinan politik sekarang dengan Muhyiddin melalui PN, buat apa menyeksa diri untuk duduk serumah lagi.

Tinggalkanlah PN dan biar Parlimen dibubarkan kerana peluang untuk menang jika PRU diadakan sekarang jauh lebih cerah berbanding keadaan yang mungkin tidak menentu pada tahun 2023 nanti.

Yang lebih penting, jika cepat menang melalui Muafakat Nasional bersama Pas, lebih cepat jugalah UMNO dapat kembali menjadi “tuan sebenar” dalam kerajaan, bukan lagi sekadar “penumpang kelas tiga” seperti bersama PN sekarang ini. (ShahbudinHusin 15/03/2020)

Kongsikan artikel ini
Updated: 15 March 2020 — 8:39 pm

76
Leave a Reply

avatar
16 Comment authors
ABUAnonymousAnonymousAnonymousMAHATHIRVSANWAR Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Anonymous
Guest
Anonymous

Betul ada comment moderation. Nak cari blog lain yang tak moderated lah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Apasal takda komen sejak 2.22 pm semalam?

On comments-moderation mode ke?

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

COVID BERMULA ZAMAN PH ……… BENARKAH INI PUNCA MENGAPA MALAYSIA JADI NEGARA TERTINGGI TERKENA JANGKITAN COVID-19 DI ASIA TENGGARA?……. Kalau boleh undur waktu adakah korang rasa mereka semua ni berani keluarkan kenyataan yang sama? Sebenarnya awal² lagi kita boleh bendung penularan wabak Covid-19 ini. Sewaktu rakyat panik dan seru kerajaan untuk sekat perlancong dari China, ada dikalangan rakyat yang dituduh rasis. Sekarang lihatlah hasil daripada perbuatan kalian. Yang akan menempuhnya adalah rakyat. Buat masa sekarang apa yang kita boleh buat ialah elakkan pergi ke tempat tumpuan ramai, jaga kebersihan diri dengan kerap membasuh tangan, pakai topeng muka jika ada gejala… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KEPADA GENG PH BACA NIE. . ……… Ehsan Bin Anwar Mengesahkan Anwar Meliwat Saiful Bukhari..!!!…….. Kes liwat II yang di antara Anwar Ibrahim dan Saiful Bukhari Azlan bakal berakhir tidak lama lagi. Itu pun kalau barisan pembelaan Anwar tidak mati dalam masa terdekat. Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Mohd Zabidin Mohd Diah sudah menetapkan hujung bulan ini sebagai tarikh penggulungan hujah. Meskipun Anwar pernah berkali-kali mendakwa bahawa Wan Azizah dan Nurul Izzah mampu membuktikan dirinya tidak bersalah dengan tampil sebagai saksi “alibi” di Mahkamah. Kedua beranak itu tidak muncul hingga barisan pembelaannya menutup kes baru-baru ini. Namun, apa yang mengejutkan saya… Read more »

ABU
Guest
ABU

Dunia dah nak smpi kepenghujung pun masih tak takut dosa buat fitnah..

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Tun Mahathir:
The Good – Works Hard (relentlessly 16 hrs a day).

Tundun Najib:
The Bad – Eats Hard (gasak abis perbendaharaan negara).

Tundun Anwar:
The Ugly – Plays Hard (sondol depan belakang jantan betina).

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Everyone admit that Kejora is smart & cunning
All the ‘pantun he created is really entertaining
Against Suman, all the while, Kejora is winning
Stupid Suman can’t help crying till the morning
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Semua org dh blh nmpak rkyat punya sentimen
Kekuatan PH, di 5 PRU yg lepas, kita boleh ukur
Tk usah bertangguh lagi bubar saja le parlimen
Rakyat dh tk sabar nk lihat PH terus tersungkur
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

Anonymous
Guest
Anonymous

Kekuatan PH di 5 PRU yg lepas?

Anonymous
Guest
Anonymous

Maaf, errata:

Kekuatan PH di 5 PRK yg lepas!

Anonymous
Guest
Anonymous

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Umno sbenarnya tmpt..bagi Bersatu bersandar
Wlau pun cara pintu belakang sambung nyawa
Hakikat inilah, yg perlu semua org2 Mlyu sedar
Bahawa, utk org2 Melayu..Umno parti stimewa
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

LAGU ‘Kisah Rumahtangga’ Ciptaan Seniman Agung P Ramlee Oh dengarlah tuan-tuan Sebuah kisah suami isteri Kadang-kala terdapat si isteri memerintah suami O disuruh duduk-duduk Dijerit-jerit dibentak-bentak Suaminya dulu handsome Rambut panjang dah jadi botak U la la, kalau memilih isteri ala abang Biar betul-betul Jangan tersalah pilih ala abang Kena queen control La la la la …… Kisah rumahlah tangga, ada-ada saja (Tepat kena pd pasangan Naj7b & Rosmah) —————————————————————— Oh kadang pula terdapat Suami jahat isteri budiman Isterinya cukup sabar Perangai suami (Ya Allah) macam syaitan Kalau di belakang isteri Hai sondol sana sondol sini Kalau didepan isteri Amboi… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KEPADA CAI2 PH BOLEHLAH TERUS MELALAK BERANGAN DAN MEROYAN SAMPAI BILA2……… Backdoor Government, Backdoor Government, Backdoor Government, Backdoor Government…1,000 Times A Day……….. And long after Muhyiddin Yassin is no longer prime minister and PM9, PM10 and PM11 take over, Pakatan Harapan will still be repeating “Backdoor government, backdoor government, backdoor government, backdoor government, backdoor government, backdoor government,” 1,000 times a day. Before GE14 in May 2018, Pakatan Harapan was suffering from a serious case of gila babi. Over 21 months up to 29th February 2020, Pakatan Harapan suffered from a serious case of gila kuasa. Now, since 1st March 2020,… Read more »

Irah
Guest
Irah

Memang kaki brangan ini MANGKOK JAMBAN jalang
Hkikatnya dgn PN MN PAS lah kini rkyat tidak senang
Kejora dah rasa bagimna kat atas daratan, dia renang
Dia mna ada pasangan, Cuma menala dgn btg pisang

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon jalang 10:18 am,

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Apa yng Kejora perkatakan ada lah suatu realiti
Kejora berhujah berasas dan berlapik kpd fakta
Sbb itulah Kejora ini ramai yng berkenan di hati
Hingga Irah yg dkat US itu pun telah jatuh cinta
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Hi hi hi
Dah ku katakan bertahun-tahun lamanya.
Hi hi hi

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman maknyah Hindu 11:58 am,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Suman kokok berderai, tapi ekor gelumang tahi
Dgn Kejora..Suman maknyah ada jer nak kelahi
Tapi, dia dah kena teruk, rata2 berbenjol di dahi
Kini Suman kedi mati akal, hnya mampu hi hi hi
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Jantan
Guest
Jantan

Rakyat dok kalut wabak Covid-19, depa dok kalut nak rebut jawatan, anak ayam betui laa… udah2 la , tunggu la lagi 2.5 tahun.

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Wabak Covid-19..semakin mendadak jangkitan
Di Msia & US, kedua2nya sgt ketara pningkatan
Abg kat sini, sgt risaukan, Irah punya kesihatan
Hrap, pndai2lah Irah ambil lngkah2 kselamatan
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Umno brjuang utk rkyat dr dulu mmg dh terang
PH ambil alih, tk smpai 2 thn, bnyak temberang
Dgn PH, rkyat dah jadi sgt bengang dan berang
Klu PRU psti Umno mnang 2023 atau sekarang
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

anonymous
Member
anonymous

http://kedahlaniie.blogspot.com/2020/03/sejarah-karier-politik-tun-m.html?m=1 Sejarah Karier Politik Tun M membuktikan Anwar adalah talian hayat sokongan orang Melayu kepada beliau. Sejarah Karier Politik Tun Dr Mahathir membuktikan Anwar adalah talian hayat sokongan orang Melayu kepada beliau. (#Viralbroadcast #Sebarkan biar Melayu yg sangap boleh faham.) Oleh Rausyan Fikr Saya rasa terpanggil untuk menulis beberapa persoalan yang amat janggal kepada bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad ketika beliau mendakwa Dato’ Seri Anwar ditolak oleh orang Melayu. Pertama sekali, jika benar Tun mendakwa bahawa orang Melayu menolak Anwar, mengapa menjelang Pilihan Raya Umum ke 14 lalu Tun beria-ria ingin bertemu dengan Anwar untuk meraih sokongan dari… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Tolong sikit, ah baca nih…., KISAH CONTOH DAN TELADAN (SUCCESS BEGINS AT HOME). LAGU ‘Kisah Rumahtangga’ Ciptaan Seniman Agung P Ramlee. Oh dengarlah tuan-tuan Sebuah kisah suami isteri Kadang-kala terdapat si isteri memerintah suami O disuruh duduk-duduk Dijerit-jerit, dibentak-bentak Suaminya dulu handsome Rambut panjang dah jadi botak U la la, kalau memilih isteri ala abang Biar betol-betol Jangan tersalah pilih ala abang Kena queen control La la la la …… Kisah rumahlah tangga ada-ada saja. (Tepat kena pd pasangan Naj7b & Rosmah) —————————————————————— Oh kadang pula terdapat Suami jahat isteri budiman Isterinya cukup sabar Perangai suami (Ya Allah) macam syaitan… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Man Hindu melalut…kaciwa madey negarawan yg kena trajang tersungkur tak boleh bangkit lagi..

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Amaran..dah dikeluarkan, pihak Kem Kesihatan
Rkyat, dilarang berkumpul..utk elakkan jngkitan
Rata2 di Mlsia ibu pertiwi, rakyat dlm ketakutan
Abg doakan..semoga slmt di sana Irah ku intan
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

anonymous
Member
anonymous

TH catat untung, kembalikan kepercayaan pendeposit…kerana usaha kerajaan PH..

Oleh Fahmy A Rosli
[email protected]
Share

Tweet
KUALA LUMPUR: Keuntungan dicatatkan Lembaga Tabung Haji (TH) menunjukkan keberhasilan usaha pihak pengurusannya dalam merangka strategi pelaburan dan langkah pengurusan kos.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri, berkata pengumuman agihan keuntungan selepas zakat sebanyak 3.05 peratus itu, mengembalikan kepercayaan pendeposit mengambil kira jumlah dividen agak rendah tahun lalu.

Berikutan pengumuman itu, beliau berkata, ia pasti turut akan mengukuhkan kepercayaan pendeposit dengan terus melabur dan menyimpan dengan TH.

Jantan
Guest
Jantan

Untung jual Aset, bukan utunng business, sapa pun boleh buat…

anonymous
Member
anonymous

Jual aset kerana liabiliti terlalu tinggi dan rugi…..

Sheraton
Guest
Sheraton

Dulu sanggup berhutang…

Mesti ada yang dapat untung dari hutang tersebut.

Assets yang di jual tak memberi keuntungan.

anonymous
Member
anonymous

Kalau umno berani kluar dari Kerajaan haram PN Bersatu yg akan hilang kuasa…umno ni pon bodoh jugak..

anonymous
Member
anonymous

Umno dan muafuckat Nasional dlm sindrom telan mati mak buang mati bapak…umno blm yakin muafuckat Nasional boleh menang pru…

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Not bad….!!

anonymous
Member
anonymous

Bising tak puashati….kunun mahu pru…tapi takut nak keluar dari PN..

Anonymous
Guest
Anonymous

Gamak nya Budin tukar policy – mula moderate komen yang di masukkan.

Tidak ada komen keluar sejak lk 8 malam tadi.

Takpa lah, ini dia punya blog, ikut suka dia lah.

W’alaikum salam.

anonymous
Member
anonymous

Ko tak boleh merapu lagi…

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Ada hikmah tuu – langit malam tadi cukup cerah, takder ler berjerebu dek PANTAToon2 karut ntah aper…..!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Di Mlsia ibu pertiwi..agk gawat sedikit suasana
Dh hmpir 500 kes jangkitan, wbak virus Corona
Dgr citer nya, dah diisytihar darurat kat US sana
Abg doakan agr kita sama2 dijauhi dri bencana
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Amaran..dah dikeluarkan, pihak Kem Kesihatan
Rkyat, dilarang brkumpul..utk elakkan jangkitan
Rata2 di Mlsia ibu pertiwi, rakyat dlm ketakutan
Abg doakan..semoga slmt di sana Irah ku intan
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Hi hi hi
Lagi2 irah – porrrahhhh……!!
Hi hi hi

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Suman maknyah Hindu 12:10 pm,

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Tk sngka..rupanya Suman juga cmburukan Irah
Dah tua bangka pun, Hindu sewel ini jiwa parah
Lihat Kejora brcinta, iblis ini tk dpt kawal marah
Tapi Hindu bingai ni, stkat mampu cakap porah
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HU HU HU…

Anonymous
Guest
Anonymous

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Setuju sgt dgn Budin..Umno lbh mudah mnang
Sbb dgn PH dan Bersatu, rakyat rasa tk senang
Rakyat dh rasa..mcm kt atas daratan, berenang
Sbb, tak satu pun ditunai janji2 yg depa canang
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Irah
Guest
Irah

Memang kaki brangan ini MANGKOK JAMBAN jalang
Hkikatnya dgn PN MN PAS lah kini rkyat tidak senang
Kejora dah rasa bagimna kat atas daratan, dia renang
Dia mna ada pasangan, Cuma menala dgn btg pisang

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon jalang 10:14 am,

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Apa yng Kejora perkatakan ada lah suatu realiti
Kejora berhujah berasas dan berlapik kpd fakta
Sbb itulah Kejora ini ramai yng berkenan di hati
Hingga Irah yg dkat US itu pun telah jatuh cinta
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Hi hi hi
Bertahun-tahun dia angau sorang2, kan kan kan….??
Hi hi hi

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Suman maknyah Hindu 12:13 pm,

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Tk sngka..rupanya Suman juga cmburukan Irah
Dah tua bangka pun, Hindu sewel ini jiwa parah
Lihat Kejora brcinta, iblis ini tk dpt kawal marah
Tapi Hindu bingai ni, stkat mampu cakap porah
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HU HU HU…

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Biar apa jua yg terjadi, diri dinda tu tetap di hati
Samada kita terus dpt berhubung abg tak pasti
Semarak api cinta ini, tak mungkin akn terhenti
Klau tk dpt di sini..di pintu syurga, abg menanti
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

Assalamualaikum WBT. Moga2 semua nya baik, sihat walafiat, berbahagia selalu.

John Doe
Guest
John Doe

UmNO telah menghampiri tempoh penamatnya. 22 bulan memekak tak mahu kerajaan yang ada di dalamnya Tun M, DSAI dan DAP. Mahukan Melayu memegang Kementerian Kewangan dan Peguam Negara dan satu kabinet yang 2/3 ahlinya adalah Melayu. Hari ini selepas segala slogan demi bangsa dan agama UmNO telah menjadi realiti di bawah PN yang diterajui PPBM, UmNO memekak lagi kononnya komposisi kerajaan PN ini tidak adil kepada mereka. Apabila mereka menjatuhkan kerajaan PN ini, mereka hanya akan membuktikan bahawa mereka ini semua penipu. Agama dan bangsa bukanlah agenda mereka sebaliknya mereka menjual slogan agama dan bangsa untuk mendapatkan sokongan. Apabila mereka… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Ko marah geng ko sendir?…tanpa umno muyiden tak boleh tubuh kerajaan pintu belakang tau..

Anonymous
Guest
Anonymous

.

Anonymous
Guest
Anonymous

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
Sejak tertipu dgn PH rakyat mula merasa gayat
Asyik trdengar cercaaan kpd kjaan, mnjadi ayat
Elok PRU semula, utk serah mandat, kpd rakyat
Tk elok, pintu blkg, Bersatu jadikan talian hayat
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Tdi abg pergi mncing..tmpatnya internet tk ada
Tak tau nak citer mcm mana resah yg melanda
Mmg abg tk blh duduk klu tk berpntun kt dinda
Kini ada dapat berpantun, baru keresahan reda
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anony tak famous
Guest
Anony tak famous

Perosak budaya/masyarakat/ekonomi masih meminta jawatan untuk kononnya berkhidmat pd rakyat….memang dasar tak sedar diuntung. Pengkhianat negara masih ingin bermaharaja lela. Ketika zaman kemelesetan diambang pintu mereka masih menangguk diair keruh.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Jasa Mahathir usah dilupa Terlalu banyak untuk negara Manusia biasa silap dan alpa Mana terkurang baiki segera.. Nak tuduh sebarangan jangan begitu Apa berlaku kita tak tahu Hanya Tun berada di situ Semua terbeban di atas bahu.. Sesuatu yang nyata kita mengaku Sebiji batu dua dah tewas Yang kuat menggesa sudah terpaku Juga yg praktik perkauman buas! Apakah ini satu rancangan Terlalu sempurna Allah aturkan Dengan Tun mahu berlengan Letak jawatan ramai tertekan! Tun sayang bangsa agama Setengah abad dia berjuang Namun begitu tak boleh terima Melayu yg rakus,berkiblat wang! Alhamdulilah kerajaan Melayu Namun yg mungkar wajib ditolak Jangan terpesona… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Kasa madey lebih besar kpd kroni dan anak branak…

Aku tak lupa rakyat di cekik oleh IPP PTN tol dll…

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Melalak di sini tiada gunanya.

Pergi jer ke mana2 balai polis, buat laporan dan saman dia. Lagi pun siapalah dia kini, dah tak ada kuasa pun.

Berani kerrrr…….??

He he he

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

I bet Robert Kuok or Ananda Krishnan kept their cash in the bank.

I also learnt from National Georaphy that the fish kept their money in thr river bank.

Now how on earth Najib & Rosmah never keep their billion & billion cash in the bank, but instead in their home – how come..how come..how come………??

anonymous
Member
anonymous

Ko tengok najib simpan wang dirumah?…polis dah kena siap sedia hantar balik barangan yg dirampas..

Man Hindu sudah jadi geng najib..

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

non oh non….
Yer ker tuu,…..??

Setahu aku, Rosmah yg gedik tak tahan gian nak tengok harta2 yg dia samun bersama dgn lakinya. Tak dapat pegang, dapat tengok dan ambik bau pun jadilah.

He he he

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Jibo arini kembang jubo perasan kencang seyy konon Tun M mengaku dia hebat. Tak hal…. “YOU’RE THE PM, TAKE CHARGE”, shouted Rosmah to her under spell and queen control husband, Najib Razak – MEMALUKAN…!! Malaysian graft busters aired tapes of alleged conversations over 1MDB involving former PM Najib Razak on Jan 8. Netizens are also split, with some calling the move unnecessarily embarrassing for the former PM. Others said spying was the only way to counter corruption. Several pointed out the irony that Najib’s government introduced the law that legalised police spying. However, we can check Section 116C of CPC… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

PESAN SENIMAN AGUNG TS P RAMLEE

Oh dengarlah tuan-tuan
Sebuah kisah suami isteri
Kadangkala terdapat si isteri memerintah suami
Oh disuruh duduk-duduk
Dijerit-jerit dibentak-bentak
Suaminya dulu handsome rambut panjang dah jadi botak
Oh la la
Kalau memilih isteri alah abang
Biar betul-betul
Jangan tersalah pilih alah abang
Kena queen control

Hiiiiii, SELISIH Malaikat 44….!!

anonymous
Member
anonymous

Man Hindu tak sedar sudah jadi geng najib….masih nak kutuk najib..m

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Itu jer…dah buntu hingga hilang idea untuk merepek merabban kerrr…..??

Hi hi hi

Anonymous
Guest
Anonymous

Mudah atau payah nak menang tak jadi soal asalkan menang dan DAP serta pasukan barua mereka tiada dlm kerajaan.

anonymous
Member
anonymous

Tspi nemang PN haram yg akan tewas..

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

TOKONG HANYA TAHU KELENTONG…..BELAJAR TAK LULUS EXAM…… I Told You So, Najib Says On Economic Impact Of Covid-19……. (FMT) – Najib Razak today hit out at Lim Guan Eng for dismissing a possible economic downturn from the Covid-19 outbreak, days after Putrajaya said it expected the nation’s gross domestic product to drop by between 0.8% and 1.2%. Lim, the former finance minister, was last month reported to have downplayed an economic downturn sparked by the outbreak, saying the government’s economic stimulus package would help boost economic growth. He was also reported to have said the nation had faced similar challenges… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Menang kalah PRU15 hanya boleh diduga. Nak diramalkan susah sebab faktor2 nya tidak seperti meramalkan cuaca.

Siapa tahu pendirian dan pendapat sebahagian besar pengundi sekarang? Kalau ada pungutan suara atau poll pun, susah nak diketahui tepat atau tidak rumusan nya sebab bergantung kepada kawasan yang di pilih, soalan2 yang diajukan dan peserta2 poll itu.

Pulak nya ada poll yang di kata berat sebelah dari pemilihan kawasan, soalan2 yang dikemukakan dan orang2 yang ditanya. Merdeka Center pengarahnya dikatakan kawan baik Pak Sheikh, maka bias nya ke situ lah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Jangan senang2 nak Parlimen dibubarkan dan PRU baru diadakan. Melainkan korang sanggup keluar duit. Kerana banyak juta kos mengadakan PRU, korang tak berduit, mengharapkan Kerajaan keluarkan duit, mengarut lah.

PRU bukan kerja main2. Yang mahukan PRU itu otak nya tak senter. Atau mereng. Nak menyalak brterusan, lantak lah. Akan terus dibalun, ditibai dan dibantai yang menyalak begitu.

anonymous
Member
anonymous

Hari m2 gomen kutip cukai daa…kalo tak de duit muyiden tak buat kabinet yg besar….yg bodooh aje melalak..

Besar maana kos pru?..100 billion?..

BSP
Guest
BSP

aduii…budin budin…jgn jadi batu api..
Biarlah dulu kerajaan yg ada ni hingga 2023
Yg penting karajaan yg ada ni tiada Anwar , Tun M dan DAP
Nanti 2023, kita tgk siapa yg akan menang besar..
Sekarang ni elok kita tumpukan kepada Kes covid-19 dan masalah ekonomi yg teruk dijahanamlan oleh DAP dan PH

anonymous
Member
anonymous

Umno yg bising2; tak puashati ngok…

Sheraton
Guest
Sheraton

Ke mana Azmin dan kartel akan pergi mengadu nasib? Kepada PAS?

Hubungan baik dengan PAS di mulai dulu oleh Azmin lebih awal dari pemimpin UMNO. Ada kah PAS akan mengenang jasa Azmin atau memikirkan masa depan yang lebih cerah bersama UMNO?

Rupa dan wajah PAS akan terdedah bila masa nya tiba nanti..

Wallahhuaqlam.

Sheraton
Guest
Sheraton

Perlu beri perhatian kepada Convid-19.

Jika pilihan raya pada masa ini, rakyat mungkin tidak keluar mengundi. Dah lah Covid-19, marah rakyat lagi pada ahli politik..?

anonymous
Guest
anonymous

Presiden MCA Wee Ka Siong berkata Perdana Menteri Muhyiddin Yassin menerajui kerajaan untuk semua rakyat Malaysia.

“Saya tidak mahu dengar selepas ini orang kata, ini kerajaan Melayu Islam.

apa masaalahnya memang kerajaan melayu islam
itu hakikatnya
lain bnagsa boleh idup di sini kalau mahu
macam singapo kerajaan kapir ynag perintah melayu islam tak kisah
walau ada pekerja islam tak di benar solat jumaat

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

UMNO DAPAT PERINTAH NEGARA TAK PERNAH BERSYUKUR UNTUK TEGAKKAN HUKUM ALLAH…… BILA JATUH LONGKANG DIBANTU PAS JUGA TIDAK BERSYUKUR……HARAP KALI INI SEKADAR LUAHAN HATI….. BOLEH MENANGIS PEMIMPIN UMNO BILA BACA STATUS NI……. Umno ni tuan2 dia memang tak boleh takde jawatan sebenarnya..agenda nak selamatkan negara tu hanya di bibir jer. kalau serius nak selamat kan negara,buat kerja lah.. Negara dalam proses nak pulih,bagi peluang pada PM baru nak pulih kan negara. Jangan sebok jawatan jer.kau dengar tak PAS bising pasal jawatan?? ade dengar tak?? Kalau kemaruk sangat jawatan jangan tunjuk sangat la.takde jawatan pun kau boleh buat kerja jugak,macam la… Read more »

zunnun
Member
zunnun

Ini satu post yg amat bagus. Merungkap satu “space” dgn “sprouting time”. jika, omNo tarik diri dari PN, mereka akan di kutuk dan di cemur bukan sj, fascist2 melayu yg ada, tapi melayu2 yg sederhana dan Majlis Raja2 kerana meletakan negara dlm suasana yg amat genting dan bahaya. Cov 19 kini menjadi “benchmark” sebagai pengukur keselamatan negara, bukan sj kerana mengugat kesihatan rakyat jelata, malah menggangu gugat ekonomi negara yg melibatkan industri pelancungan, revenue minyak dan pergerakan pekerja2 am nya. omNo kini terperangkap, bersama pAs melalui muaFUCKat mereka. Fahaman “pelacuran” yg mereka cuba ingin menjenamakan, akhir nya, mereka sendiri terkena… Read more »

zunnun
Member
zunnun

awaiting?

hmmm