SEBELUM MUHYIDDIN PECAHKAN UMNO SEPERTI PKR DIPECAHKAN MAHATHIR, LEBIH BAIK SOKONGAN DITARIK SEGERA

Hanya beberapa hari selepas pembentukan kabinet, UMNO yang merupakan blok terbesar dalam Perikatan Nasional atau PN sudah mula menunjukkan perasaan tidak puas hatinya.

Azalina Othman Said, Shahrir Samad, Bung Mokhtar Radin, Khaled Nordin Tajuddin Abdul Rahman adalah antara pemimpin UMNO yang terawal bersuara secara terbuka meluahkan perasaan tidak puas hati mereka.

Dipercayai lebih ramai lagi pemimpin UMNO akan tampil selepas ini meluahkan perasaan yang sama berikutan Muhyiddin Yassin dilihat tidak berlaku adil kepada UMNO dan seolah-olah ada agenda sulit yang tersendiri.

Di media sosial dan di warung kopi, pemimpin UMNO peringkat bahagian serta mereka yang aktif dalam parti Melayu itu turut meluahkan perasaan kecewa dan marah terhadap Muhyiddin.

Antara isu yang menjadi asas ketidakpuasan hati mereka ialah jumlah menteri yang sedikit diberikan kepada UMNO, pengagihan kementerian kanan yang tidak adil, dua menteri kanan diberikan kepada Bersatu berbanding hanya satu kepada UMNO dan pemberian keistimewaan kepada Azmin Ali untuk mempengerusikan mesyuarat kabinet ketika ketiadaan Perdana Menteri.

Dengan keistimewaan itu, walaupun jawatan TPM ditiadakan, Muhyiddin dengan jelas dan tanpa berselindung lebih mengiktiraf Azmin sebagai timbalannya berbanding pemimpin UMNO.

Sudahlah semua Ahli Parlimen kumpulan Azmin daripada bekas PKR diberikan jawatan menteri dan timbalan menteri, memberikannya keistimewaan seolah-olah sebagai TPM dengan sendirinya menunjukkan Muhyiddin telah menganak-tirikan kedudukan UMNO dalam PN.

Tidak kurang menyebabkan perasaan tidak puas hati ialah tindakan Muhyiddin melantik beberapa pemimpin yang tidak disenaraikan oleh UMNO sebagai menteri, antaranya Hishammuddin Hussein dan Khairy Jamaluddin.

Difahamkan Zahid Hamidi sendiri tidak senang dengan perlantikan kedua-dua mereka itu, bukan saja kerana beliau tidak pernah mengemukakan nama mereka kepada Muhyiddin, bahkan juga kerana Khairy Jamaluddin pernah berlawan dengannnya bagi kerusi Presiden UMNO pada pemilihan 2018 dahulu.

Dengan beliau kini dilantik sebagai menteri oleh Muhyiddin bersama-sama dengan Hishammuddin, wujud kerisauan jika kedua-duanya bakal berganding bahu dalam pemilihan UMNO tahun 2021 akan datang.

Dalam keadaan Zahid Hamidi selaku Presiden UMNO sedang berdepan kes mahkamah dan tanpa kedudukan serta Mohamad Hassan sebagai Timbalan Presiden tidak diberikan apa-apa jawatan, gandingan Hishammuddin dan Khairy Jamaluddin dilihat mempunyai kelebihan untuk mengambil alih teraju kepimpinan UMNO pada tahun depan.

Keadaan ini menjadikan, melalui susunan kabinet yang dicaturkan oleh Muhyiddin, walaupun UMNO kembali berkuasa, tetapi seolah-olah ianya suatu pengakhiran kepada masa depan Zahid Hamidi dan Mohamad Hassan.

Turut menimbulkan rasa tidak senang UMNO berkaitan susunan kabinet ialah berhubung permintaan mereka agar bekas Ahli-Ahli Parlimen parti itu yang melompat menyertai Bersatu selepas PRU14 lalu tidak diberikan jawatan dalam kabinet nampaknya langsung tidak dilayan oleh Muhyiddin.

Kepada UMNO, mereka itu adalah pengkhianat parti dan tidak harus diberikan kedudukan yang sama dalam kerajaan bersama pemimpin-pemimpin yang setia serta tidak pernah berlaku khianat.

Ternampak bahawa dalam penyusunan kabinet ini, selain Muhyiddin banyak membuat percaturan sendiri dan cuba menidakkan kedudukan UMNO yang lebih banyak kerusi, beliau seperti meniru langkah Tun Mahathir ketika melantik pemimpin-pemimpin PKR sebagai menterinya dalam era kerajaan PH sebelum ini.

Oleh kerana PKR mempunyai kerusi Parlimen paling banyak, beberapa nama yang dicadangkan oleh parti itu telah diketepikan oleh Tun Mahathir, sebaliknya beliau melantik nama-nama lain seperti Azmin Ali dan Saifuddin Abdullah daripda PKR sebagai anggota kabinetnya.

Tindakan Tun Mahathir itu akhirnya berhasil menjadikan PKR berantakan dan berpecah, lalu PH sendiri tidak pernah aman dan tumbang sudahnya.

Dalam hal ini, meskipun belum dapat dipastikan apa niat sebenar Muhyiddin, tetapi tindakannya mengabaikan banyak permintaan UMNO serta mengenepikan nama-nama yang dicadangkan parti itu, ia jelas memperlihatkan kecenderungannya untuk melihat UMNO berpecah dan menjadikan dirinya daripada Bersatu yang mempunyai jumlah kerusi yang sedikit terus dominan dalam kerajaan.

Begitu pun, di sebalik sekian ramai pemimpin UMNO meluahkan perasaan tidak puas hati dengan Muhyiddin dan susunan kabinet, tidak ternampak pula ada antaranya punya keberanian untuk bertindak lebih jauh daripada itu, walaupun beberapa pemimpinnya mengatakan pembubaran Parlimen adalah pilihan yang terbaik buat mereka.

Barangkali, UMNO juga sayang untuk melepaskan kuasa yang sudah ada dalam tangan, walaupun dianak-tirikan.

Apa yang mereka lakukan hanyalah bercakap, bercakap dan bercakap mengenai perasaan tidak puas hati itu sambil berharap melalui kocakan yang ditimbulkan, Muhyiddin akan sedia membubarkan Parlimen untuk diadakan pilihanraya secata mengejut.

Tetapi, percayalah, selagi boleh bertahan, Muhyiddin akan terus bertahan dan tidak akan membubarkan Parlimen.

Ini berikutan Bersatu di mana beliau menjadi Presidennya juga sedang berpecah dan hubungannya dengan Tun Mahathir masih lagi tidak menentu.

Dalam keaadaan sedemikian, mustahil Muhyiddin mahu mengadakan pilihanraya.

Satu-satunya cara, jika UMNO benar-benar mahu pilihanraya mengejut diadakan ialah dengan mereka segera menarik balik sokongan terhadap Muhyiddin.

Melalui penarikan sokongan daripada UMNO yang mempunyai 39 kerusi itu, PN akan tumbang dengan sendirinya dan untuk mengelakkan beliau disingkirkan dengan cara yang memalukan, pilihan yang ada bagi Muhyiddin untuk menyelamatkan maruahnya ialah memohon kepada Yang Dipertuan Agong untuk membubarkan Parlimen dengan segera.

Pendek kata, pembubaran Parlimen itu benar-benar dalam diadakan keadaan yang terpaksa demi menjaga air mukanya.

Maka, jika benar UMNO mahu pilihanraya, usahlah bertangguh lagi dan cepat-cepatlah tinggalkan Muhyiddin. (ShahbudinHusin 13/03/2020)

Kongsikan artikel ini
Updated: 13 March 2020 — 12:25 pm

90
Leave a Reply

avatar
22 Comment authors
KakirembatAminBSPAnonymousAnonymous Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Kakirembat
Guest
Kakirembat

Warga emas umno dh bising sb x dpt jawatan dlm kabinet. Minta parlimen d bubarkan. Balik2 warga emas tu jg yg nak jd calon. Bg la peluang pemuda bertanding. Bg la peluang anak muda menimba ilmu jd pemimpin. Warga emas bg lh tunjuk ajar dan panduan.

Amin
Guest
Amin

Usahlah jadi BATU API…..Sebagai orang Islam, berdoalah kita semuga Allah satukan hati dan memberi sokongan kepada pemimpin2 yang telah diamanahkan oleh KDYMM Seri Paduka Baginda Yang Di Pertuan Agong untuk keharmonian dan kemakmuran rakyat dan negara Malaysia yang tercinta.

BSP
Guest
BSP

Kalau UMNO tarik diri, dia akan berkawan smeula dengan PH…
Last2 masalah politik tak ada kesudahan…
Nasib baik ada Covid19…kalau tidak sudah tentu Agong bubar parlimen..

BSP
Guest
BSP

Inilah melayu pengkhianat namanya..
Dulu Tun M…skrg Muhyiddin…
Malaysia hanya akan aman bila 3 benda sudah tiada:
1) DAP
2) Tun M
3) Anwar

Kakirembat
Guest
Kakirembat

Aku nk tambah…
4. Perasuah
5. Pemakan duit rakyat
6. Penunggang agama

Sapa lagu nak tambah dipersilakan…

anonymous
Member
anonymous

‘Komposisi kabinet tak adil, blok Azmin dapat manfaat besar’ Diterbitkan 17 minit lepas Dikemaskini 2 minit lepas A + A – Selepas beberapa pimpinan Umno mempertikaikan komposisi kabinet yang dibentuk perdana menteri, Muhyiddin Yassin, timbalan presiden Umno, Mohamad Hasan juga mengambil langkah yang sama. Kata Mohamad, walaupun pelantikan kabinet adalah budi bicara Muhyiddin selaku perdana menteri, adalah jelas Umno selaku blok ahli Parlimen terbesar diketepikan dengan cara yang sangat tidak adil. “Pertama, pemberian portfolio kementerian yang tidak kritikal. “Keadaan ini sama sekali tidak setimpal dengan jumlah ahli parlimen yang disumbangkan oleh Umno dan tahap pengalaman yang dimiliki oleh mereka. “Kedua,… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Siasatan skandal ‘land swap’, aset tentera diteruskan, kata menteri pertahanan……… Kerajaan baru akan meneruskan siasatan ke atas projek membabitkan Kementerian Pertahanan yang diluluskan pentadbiran terdahulu, termasuk projek “land swap” atau pertukaran tanah, kata Menterinya, Ismail Sabri Yaakob. “Saya tidak tahu mana yang sudah selesai, tapi yang belum selesai, tertangguh kita akan teruskan. “Yang diserah kepada pihak berwajib seperti Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia dan sebagainya itu di bawah tanggungjawab SPRM,” katanya selepas mesyuarat pertama Kementerian Pertahanan hari ini. Beliau berkata, taklimat khusus berhubung siasatan projek itu akan dibuat minggu depan. Pada 9 Mei 2019, Menteri Pertahanan ketika itu, Mohamad Sabu mengumumkan… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Strategi untuk lemahkan hishamudin..

Anonymous
Guest
Anonymous

TN femes lagi. Nama itu keluar bertalu talu hingga komen Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib menjadi kecil saiz jari kelingking.

Demikian lah Beruk Tua Geng Najib itu. Dah tak berani menulis di atas nama itu sebab asyik dibalun, ditibai dan dibantai tiap kali dia keluar dengan nama itu.

Dia suka menulis komen hingga menjadi kecil. Setaraf dengan status nya – orang kecil di sini. Tiada siapa pun menjawab komen2 dia. Sian.

anonymous
Member
anonymous

Hari2 kamu kena balun kena tibai dgn kejora…gegendang telinga kamu dah pecah….kikikikikik..

Anonymous
Guest
Anonymous

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Abang ni dah 50an,Ticer Zura pula umor 40an
Abang tipu Pok Cik Jigit kata Zura tu dara
Masa sukan skolah baru ni,kami berpasangan
Pakai goreng-goreng bahasa,jadi juru acara

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon jalang 7:43 pm,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Bg Kejora, Irah ada lah cinta setia pnya lambng
Segala tohmahan Kejora tak ada rasa bimbang
Lihatlah..apa kata-kata dr bunga ku yg kmbang
‘skrg ade pntun bga-bga untk irh yg bkn dri abg’
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

MUNIRAH MARYONO Salam Sir Abang, Kabare? Smga abg & klrga sht irh tgah rht-rht lps slat isyk ptg tdi irh pgi jging,nk mtn bdy bwh 50 kg ha ha dh lma X bt gtu, frst tme jging ngn rkn mstrs irh stu rmh Dh rndu Irah nak ckp jwe & brbsa mlyu kt sni smuanya spking sbb nk mhrkn BI psn lcture gtu la kt smua pljar msia abg, bln jnry bln lcu bgi irh itu hri ade srt rsmi untk irh ha ha skrg ade pntun bga-bga untk irh yg bkn dri abg ha ha eh eh pplrnye irh… Read more »

zunnun
Member
zunnun

omNo dgn rakan muaFUCKat nya, pAs dah pun di ambang perpecahan alasan ape yg lebai2 sundal pAs nak gunakan antara membezakan melayu2 ppbm dan melayu2 omNo? di sini, helah kesundalan lebai2 akan di uji, utk bersama pengkianat/semburit atau penyamun2 melayu. tiada jurang ketara antara omNo dan ppbm – 39 & 30, tapi di peringkat negeri2, omNo jauh sekali melebihi ppbm. bila ada 3 rangkai sekawan melayu2, hanya sedikit percik api, cukup membakar mereka bertiga. permasaalah ancaman virus yg menyular sejak PN memerintah, kejatuhan minyak sejak Pengkianat Memerintah dan tiada hala tunju yg jelas akan menambah kederitaan melayu2 sundal dgn penjelmaan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

FUCK YOU zunnun the lanun kerana mencarut. Emak bapak kamu tak bimbing kamu di masa kecil sebab asyik berancuk pagi petang siang malam.

Kamu harap lah Melayu membakar di antara mereka. Kamu dan puak kamu bunuh membunuh seperti di Penang di zaman British.

KEPALA BAPAK KAMU menuduh Kerajaan memerintah dengan tiada hala tuju. Puak kamu menuju ke gaung selalu bila asyik mengungkit kedudukan Melayu. Menghasut, nanti di heret pihak berkuasa ke Balai Polis, kemudian ke mahkamah, akhirnya ke penjara.

zunnun
Member
zunnun

melayu bukan setakat golongan melayu kaki menyundal dgn pengkianatan, samun menyamun dan kaki helah penyembah dan pendewa pagan

maka, dapatkan golonfan melayu yg liberal, sederhana dan berani menerokai batasan2 kesedaran baru

jgn asyik memuki memantan dgn amaran yg serba sundal.

…dan asyik kencing sambil berlari.

Faham Sundal

Anonymous
Guest
Anonymous

zunnun the buntal asyik menyundal dengan perut boncit, kepala kecil nya.

Mengkhianat di sana sini, apa saja yang boleh di khianati nya, di buat nya. Emak bapak dia pun di khianat nya, mengata mereka tak bimbing dia di masa kecil, sebab asyik berancuk saja pagi petang siang malam.

Hingga kan zunnun menjadi lanun, rompak sana rompak sini, mulut berteraburan dengan cakap kotor selalu minum samsu dan toddy bila melanun.

Anonymous
Guest
Anonymous

zunnun the buntal itu ada racun. Buntal boleh di makan tapi jika tak reti membuang racun nya, pemakan boleh mati.

zunnun takda racun begitu kuat, hanya pedih sikit bila dia menyndal dengan mulut kotor kekadang berduri dan ada tahi di dalam nya.

Jepun pandai membuang racun buntal, selepas itu, dimasak, dimakan nya. Tapi di Malaysia, buntal di buang saja. Saperti zunnun the buntal di buang bersepah di tepi pasar.

anonymous
Member
anonymous

Amma appa kamu tak ajarkamu….tu pasal kamu merapu meroyan..

Anonymous
Guest
Anonymous

Yang selalu mengguna kata2 “lebai2 sundal pAs” ini ia lah orang DAP. Masuk akal, sebab orang DAP mulut celupar, loud-mouthed macam Ronnie Liu.

KEPALA BAPAK zunnun DAP menuduh tanpa bukti, fakta dan punca maklumat. Faktor2 antarabangsa yang menyebabkan “kejatuhan minyak” pun dituduh nya kesalahan Pemerintah.

Mengharapkan 3 pihak Melayu terbakar, puak zunnun ini sebenar ny dah berkecai. DAP pun berterabur. Orang Selangor Ronnie Liu pun terhumban ke Pahan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau zunnun orang Umno, dia tahu bahawa Umno sudah berkecai. Najib sudah di tendang ke longkang, Wak Jahit sudah sindir dia mengata Umno ada hanya seorang nakhoda saja.

Kerry Okspod dan gang Azees Double ee pun sudah jarang kedengaran. Terombang ambing di sana sini saja.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

SAMPAI BILA MELAYU NAK BIARKAN DIPIJAK PENYEBAR VIRUS KOMUNIS,, SOSIALIST,, SYIAH DAN KAPITALIS…… Jarahlah Dan Jajahlah Bangsa Melayu Sebab Bangsa Melayu Akan Terus DIAM Dan Layu!!! Masuk Kampung Pakai Songkok Tersengih2 Terbongkok2 Orang Kampung Mula Seronok Akhirnya ‘Kencing’ Yang Di Togok Belajarlah Dari Sejarah Yang Lalu Bagaimana Temasik ‘Hilang’ Melayu Lantaran Percaya Janji Nan Palsu Negara Tergadai Maruah Di Malu Kini Taktik Sama Di Ulang Bermulut Manis Akan Petualang Nasib Melayu Bertambah Malang Tanah Sendiri Semakin Hilang Melayu seronok, kembang kuncup lubang hidung bila Guan Eng berhenti berucap KONONNYA menghormati azan… Tapi bila Guan Eng jarah harta Tabung Haji, dan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

TONG M PAKAR BELIT ULAR SAWA TUA BESAR……MAMPUKAH PAK DAJJAL DIBELIT SAMA……. Tun Dr Mahathir Jemput UMNO Masuk Bersatu? Apa Kata Anda? UMNO jahat. UMNO rasis. UMNO rasuah. UMNO pemecah belah kaum. Tiba-tiba hari ini orang yang sama menjemput semua parti Melayu termasuk UMNO menyertai Bersatu. Tun Dr Mahathir adalah seorang pemimpin yang amat tinggi egonya. Tidak mungkin beliau hanya suka-suka mempelawa UMNO untuk menyertai partinya. Agak janggal mendengar kalimah ini dari mulut Tun menyebut memperkuatkan parti UMNO, tonton video di bawah, Untuk kita memperkuatkan balik parti UMNO, kita kena lupakan sahaja perselisihan di antara kita. Adakah Tun sudah gerun… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Kapak PN haram nak pecah….umno sudah bagi signal tak puashati dgn muyiden…

Pru tak dapat dielak lagi..

Pengkhianat tak boleh kerjasama dgn penyamun…pengkhianat akan terus khianat..penyamun akan terus menyamun..

zunnun
Member
zunnun

pengkianat tetap akan menang, mengkianat penyamun2..

tapi dgn helah lebai2 sundal pAs, semua kemungkin blh berlaku

Anonymous
Guest
Anonymous

Pelanun puak zunnun sentiasa menghasut. Mengkhianat ketenteraman negara ini. Di harap satu hari kamu akan diheret ke Balai Polis, mahkamah dan penjara.

GURU DEWA vs GURU MULUT CAROOT
Guest
GURU DEWA vs GURU MULUT CAROOT

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kejora kalau dlm bidang pantun mmg fantastik
Irah pula pnyokong Tun..tpi tidak smpai fanatik
Mmg le percintaan Kejora-Irah sangat dramatik
Kasih cinta abadi bagaikan tk ada nokhtah titik
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

HAH! HAH! HAI! ayoooo yoooo

ghupernyerr si irah jawa tu penyokong Tun yerrr!

YANG KAU PULA CIKGU TUA MULUT CAROT,PENGHINA TUN!!

dah games over ghuper nyerrrr!!!

boleh blah!

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon jalang 4:42 pm,

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kejora ni rasa kesian lah dkt kau ni anon jalang
Perasaan cmburu kau ini masih juga tak hilang
Cinta suci Kejora dan-Irah kau cuba nak halang
Tapi kau tk akan berjaya anon jalang petualang
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Mencaci, mendabek dada, itu saja ini orang tua.

Cinta suci KEPALA HOTAK KAMU.

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Beruk Tua Geng Najib dapat pangkat baru –

CIKGU TUA MULUT CAROT

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

TN anjing 🐕 gila babi nyanyuk 6:12/6:15 pm,

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
TN anjing asyik kena tibai, smpai muka monyok
Anjing tua ini ada pnyakit sawan sasau dan gila
Dia umur 87 thn..dah tua kerepot serta nyanyuk
Kejora yg brpantun. Geng Najib pulak dia pi tala
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HU HU HU…

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

TN anjing 🐕 gila babi nyanyuk 6:12/6:15 pm,

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN kapiaq, anjing dan babi, biasa jer dia sentuh
Org kapiaq ini, tiada halal, haram, sunat & wajib
Bodoh TN ini, mcm pak dia punya kepala butuh
Asal menentang PH..dia akan..kata Geng Najib
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HU HU HU…

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

TN anjing 🐕 gila babi nyanyuk 6:12/6:15 pm,

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing umur 87 tahun..dah kerepot tua renta
Mana anjing tua gila ni tahu pasal orng bercinta
Marah anjing ni kt Kejora, sbb dia cemburu buta
Maka anjing ni tuduh..watak Irah tu Kejora cipta
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HU HU HU…

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

TN anjing 🐕 gila babi nyanyuk 6:12/6:15 pm,

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing ni, binatang jenis yang suka menuduh
Ada jer, tuduhan fitnah, bila anjing tua ini masuk
Mcm pala butuh pak dia je..otak dia pnya bodoh
Spt lbg puki mak dia pula..mulut dia pnya busuk
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HU HU HU…

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

TN anjing 🐕 gila babi nyanyuk 6:12/6:15 pm,

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Kesian sungguh, dngn TN anjing bapok tua kedi
Dia pnya komen tak ubah spt keling mabok todi
Dek kerana cemburu dikatanya Kejora ini ADHD
Sbb..dia hnya ada mati pcuk btg pelir lembik ED
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HU HU HU…

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

TN anjing 🐕 gila babi nyanyuk 6:12/6:15 pm,

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing ini isu post bukan nya dia nak sentuh
Asyik nak caci maki jer bila anjing tua ni masuk
Bodoh anjing ni, mcm pak dia pnya kpala butuh
Mulut anjing sewel ni mcm puki mak dia busuk
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HU HU HU…

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

TN anjing 🐕 gila babi nyanyuk 6:12/6:15 pm,

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Apalah nak jadi ngko ini, TN anjing mulut becok
Awal pagi lagi dah menuduh dan mencaci maki
Tak sedar diri tua..umur 87 thn, dah mati pucok
Mulut ko busuk, mcm mak ko pnya lubang puki
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HU HU HU…

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

TN anjing 🐕 gila babi nyanyuk 6:12/6:15 pm,

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Marah TN anjing kat Kejora blum juga nak reda
Lbh2 lagi bila dilihat Kejora-Irah brmesra canda
Dia umur 87 th, apa yg dia tahu pasal org muda
Kini dia, perut kembong kmpis atas kerusi roda
♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HU HU HU…

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

TN anjing 🐕 gila babi nyanyuk 6:12/6:15 pm,

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing, serupa Keling dlm kapal yg nk karam
Bila anjing ni ada, blog akan jadi, tidak tenteram
Bkn Kejora sorang, anjing tu semua orng geram
Jigit yg pnyabar pun gelar anjing ni anak haram
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HU HU HU…

anonymous
Guest
anonymous

inilha kerjaan Islam ynag ditunggu tunggu pasti negara diberkati selalu hukum Allah dijadikan panduan urus negara Dan dalam kisas itu ada (jaminan kelangsungan) hidup bagimu, hai orang-orang yang berakal, supaya kamu bertakwa. Laki-laki yang mencuri dan perempuan yang mencuri, potonglah tangan keduanya (sebagai) pembalasan bagi apa yang mereka kerjakan dan sebagai siksaan dari Allah. Dan Allah Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana. Perempuan yang berzina dan laki-laki yang berzina, maka deralah tiap-tiap seorang dari keduanya seratus kali dera, dan janganlah belas kasihan kepada keduanya mencegah kamu untuk (menjalankan) agama Allah, jika kamu beriman kepada Allah, dan hari akhirat, dan hendaklah (pelaksanaan)… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Kerajaan islam tidak merampas melalui pintu belakang..

Anonymous
Guest
Anonymous

Para pembaca yg budiman. Tahukah anda duit dari Tabung Harapan yg dilancarkan oleh kerajaan PH dulu digunakan utk apa?

1. Tutup Kebodohan menteri
2. Bayar bil hospital utk rawat kebodohan menteri

Anonymous
Guest
Anonymous

Soalan aras tinggi dari presiden PAN.
“kenapa tak boleh tunggu 3 tahun lagi nak rampas kerajaan..”

Soalan tak cerdik dari budak upsr.
“apa yg atok ni bodoh sangat tak tunggu 3 tahun lagi nak letak jawatan…?”

Anonymous
Guest
Anonymous

dia belum lulus upsr lagi, bang

anonymous
Guest
anonymous

Hehehe….modus operandi yg sama.
Jaga2 jgn sampai kena patok atok.
Ameno bawa je 20 MP berganding bahu ngan anwar.
Selamat negara dari virusAtok.

Anonymous
Guest
Anonymous

Pak Sheikh Nuor?

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Guest
Anonymous

Kpd zunnun the great lanun.
Bodoh bertingkat kau ni.
Hari jumaat adalah penghulu segala hari.
Ramadhan adalah penghulu segala bulan.
ZUNNUN adalah ketua kpd semua barua.

Anonymous
Guest
Anonymous

SETUJU SETUJU SETUJU

SOKONG SOKONG SOKONG

BRAVO

justice4all
Member
justice4all

Alahai Tn Shah, Kalau sekadar anjing saja yang menyalak, jangankan bukit, busut pun tak akan runtuh malah tak akan terjejas sikit pun. Lain lah kalau Azlina, Shahrir, Tajudin, Khaled Nordin mau pun Bung Mokhtar tu adalah bulldozer. Semua mereka tu termasuk taiko Bagan Datoh sekarang ni dah tak ubah macam “anjing menyalak bukit” jer. Mereka adalah rimau yang dah patah taring.. hanya tinggal cebisan gigi rongak jer sekarang. Nafsu mungkin masih besar tapi tenaga dah kureng. Tongkat Ali & Kacip Fatimah di tangan Tok Yidden sekarang. Chief penyamun kena turun pangkat macam dalam cerita Ali Baba Dgn 40 penyamun. P… Read more »

John Doe
Guest
John Doe

Mahu jatuhkan TSMY daripada kerusi Perdana Menteri? Silakan, kalian akan berupaya melakukannya kerana TSMY bukan Pemuda Tamim yang dikhabarkan sebagai ‘Ketua Pasukan Yang Tidak Pernah Tewas’. Ia adalah Tun Mahathir. Walaubagaimanapun bersaksilah bahawa Jon Doe telahpun memberitahu bahawa PPBM adalah jemaah ‘Kaum Yang Didatangkan’, dan demikian walaupun TSMY secara peribadi boleh dijatuhkan daripada kedudukannya sebagai PM-8 tetapi jemaah yang ia wakili iaitu PPBM tidak sesekali akan dapat kalian tewaskan. Jangan lupa juga bahawa Pemuda Ta-Mim yang kini bukan lagi PM negara ini masih bernafas serta masih sihat dan kuat. Dia telah ditakdirkan turun dengan terhormat daripada kerusinya sebagai PM-7, dan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Turun dgn terhormat? Pala bapak hang. Yg gila meroyan sakan bila dah letak jawatan itu apahal?
Dia yg guling kerajaan dia sendiri
Kemudian tuduh orang khianat, akai ada ka? John doe, hari jumaat ni banyak2 bertobat. Dah parah benor kau ni sesat.

John Doe
Guest
John Doe

BRING IT ON and we shall see.

Irah
Guest
Irah

Memang rugi kalau seseorang itu mengaku dirinya sebagai Pemuda Bani Tamim, karena dia mendapat kuasa pemerintahan tetapi tidak dapat dimilikinya. Pada orang ramai dan pemerintah hari ini, orang yang mengaku dirinya sebagai Pemuda Bani Tamim adalah orang yang paling bodoh di dunia ini.

Ini kerana, dia yang bersusah payah dan menanggung segala macam penderitaan yang berat-berat, tiba-tiba yang mendapat senang adalah orang lain. Dia yang susah payah mendirikan pusat pentadbiran dan pemerintahan, tiba-tiba yang memerintah adalah orang lain, bukan dia sendiri.

Irah
Guest
Irah

Hari ini kerajaan PH yang dianggap kerajaan Cina itu sudah tidak ada lagi. Yang ada kini kerajaan Perikatan Nasional (PN) yang ditubuhkan seminggu lalu. Kerajaan hari ini bukan kerajaan Cina DAP lagi. Tidak ada seorang ahli parlimen DAP pun menganggotai kabinet dibentuk Muhyiddin Yassin itu. Dua atau tiga orang Cina yang diambil sebagai anggota kabinet bukan “berbangsa DAP”. Mereka percaya bahawa Cina itu berbeza sifat, perangai dan budaya dengan Cina DAP. Maknaya, kerajaan hari ini perlu bertindak untuk menguatkan semula Melayu yang dikatakan sudah tergadai dan terhakis selama 22 bulan lepas. Kerajaan baru diharap bangkit membela Melayu seoptiumnya, bagi merealisasikan… Read more »

Irah
Guest
Irah

Orang Melayu mudah terima segala propaganda itu kerana mereka buat pertama kali kehilangan kerajaan UBN, yang mereka mitoskan sebagai kerajaan Melayu yang banyak membantu mereka. Yang mereka anggap UBN kerajaan keramat yang tidak boleh ditumbangkan. Walhal kerajan UBN dahulunya Perikatan dibangunkan atas muafakat kaum, yang kemudian menjadi alat elit untuk menyangak kekayaan negara.

Mereka sengaja melupakan realiti ini kerana sudah terbius dengan dakyah, apa lagi dakyah itu dilumuri dengan elemen agama diwangikan dengan attar dan setangi cap Kaabah.

Irah
Guest
Irah

SILA MENGADU KEPADA KERA2jaan PERIKATAN NASIONAL PN. KAMI PRIHATIN MASALAH RAKYAT. WELCOM! WELCOM!

13,000 KAKITANGAN MAS AIRLINES DITAWAR CUTI TANPA GAJI.

KUALA LUMPUR – Malaysia Airlines Berhad meminta 13,000 kakitangannya mengambil cuti tidak bergaji susulan penularan wabak koronavirus yang telah menjejaskan operasi syarikat penerbangan itu.

Syarikat itu telah membuat tawaran itu kepada semua kakitangannya untuk mengambil tiga bulan cuti tanpa gaji atau lima hari cuti tidak bergaji setiap bulan, sekurang-kurangnya selama tiga bulan mulai April ini, menurut laporan theedgemarkets.com.

Anonymous
Guest
Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kejora nmpak dah kian celaru kita punya politik
Lbh baik Kejora tumpu jer kpd subjk matematik
Begitu juga..dgn cinta yg makin mekar berputik
Bunga yg mekar kmbang pasti akn Kejora petik
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Irah macm penyanyi dangdut Cita Citata, cantik
Hidung mancung, pipi gebu, alis matanya lentik
Kejora & Irah..saling sama merindu setiap detik
Setiap kali utus wrkh airmata Irah pasti menitik
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kejora kalau dlm bidang pantun mmg fantastik
Irah pula pnyokong Tun..tpi tidak smpai fanatik
Mmg le percintaan Kejora-Irah sangat dramatik
Kasih cinta abadi bagaikan tk ada nokhtah titik
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

jigit
Member
jigit

Sudah-sudah la Budin bawa mengucap
Segala yang berlaku jadikanlah iktibar
Janganlah dendam dan sangsi yang diucap
Kedudukan abam la ni amatlah mencabar

Anonymous
Guest
Anonymous

Tuai padi antara masak
Esok jangan layu layuan
Zunnun menangis teresak-esak
Mcm beruk terkena sawan

Anonymous
Guest
Anonymous

zunnun
Mcm beruk terkena sawan
Bontot nya kena belacan

Melompat2, menjerit2 mmcm kena rotan
Mulut nya berbuih buih selepas tahi dia telan

zunnun
Member
zunnun

Pengkianat2 Nrgara – PN dah terperangkap dgn kerakusan mereka sendiri.

Kerajaan yg mereka cuba bina, kini mula menuju kehancuran di sbbkan tidak sehaluan, serba kekurangan dana, berhadapan dgn ancaman virus dan yg amat melucukan “trust deficit” antara mereka2.

lohong2 hitam yg kini membesar, utk menelan kesundalan2 mereka, “a plus factor” utk PH memperkukuhkan usaha menghadapi pilihan raya sarawak, pru 15 dan pembersihan parti dari effect yg sundal2 ppbm lakukan.

tak perlu fikirkan sgt mahathir ni, dia dah terperangkap dgn permainan nya sendiri. Biar dia dtg menyembah utk mendapatkan pembelaan

Anonymous
Guest
Anonymous

Muahaha… Muahaha… Muahaha…

Eloklah zunnun beruk tua ni dah mengaku bhw mahatir terperangkap dgn permainannya sendiri. Aku ingatkan dia dibomohkan supaya letak jawatan dan bawa ppbm keluar ph.

Cuma meroyan beruk tua ni tak habis lagi. Ada peluang pecahkan rekod sbg beruk tua paling lama meroyan.

Anonymous
Guest
Anonymous

zunnun the lanun selalu mabuk mcm pirate yang tonggang langgang menyanyi “Yohoho and a bottle of rum”.

Maka mcm2 karutan lah keluar dari mulut nya yang koyak rabak di sumbat Bang Ali. Tak mahu lakukan apa yang dah di fahami perlu di buat nya, maka di sumbat Bang Ali.

Maka hampir lah dia kena kiri kanan atas bawah.

Sheraton
Guest
Sheraton

Malang nya tidak se orang pun pemimpin BERSATU yang mempertahankan Muhyiddin.

Se olah-olah ada plan senyap-senyap sedang di atur kan untuk mengencingkan UMNO.

Pemimpin UMNO dedah lah sikit apa yang Azmin buat untuk jatuh kan PH tak seberapa. Macam Najib dan Mat Hassan buat kenyataan yang rancangan mereka dah lama, dah bertahun.. Azmin cuma ambil kesempatan je.

Anonymous
Guest
Anonymous

Muahaha… Muahaha… Muahaha…

Hari jumaat pun tunjuk bodoh jugak ke? Kalau tak bodoh tak boleh jd penyokong PH ke?

Anonymous
Guest
Anonymous

Dah dua minggu zunnun beruk meroyan. Kalau dia meroyan cukup tiga bulan, dia akan pecahkan rekod yg masih dipegang oleh wak suman sebagai manusia yg paling lama gila meroyan.

PM tepi seumur hidup.
Guest
PM tepi seumur hidup.

Tak payahlah jd batu api Budin ooi.
Tak payahlah meroyan lama-lama sangat.
Kuasa dah terlepas. PH rebah pun sbb silap Anwar juga yg tak reti nak sabor ditambah pula bila DAP tak henti-henti cucuk dan menzahirka perangai jahat mereka.
Terimalah takdir Allah Budin ooi. PH, PKR, PAN, DAP, kPir merancang ttp Perancangan Allah adalah yg paling baik.

Sheraton
Guest
Sheraton

Yang tak puas hati pemimpin UMNO yang nama di sebut dengan membuat kenyataan. Nama Hisham dan KJ tak ada… Tentu lah marah dan keciwa. Sepatutnya Hisham dan KJ perlu dapatkan restu pemimpin parti dulu. Kalau tak penting diri sendiri nak cakap apa lagi? Ini menunjukkan Muhyiddin tu lemah dan kabinet dia yang kuat supaya dia nampak kuat. Baru berapa hari jadi PM? Sepatutnya pemimpin UMNO beri kepercayaan penuh pada Muhyiddin atau telan je apa yang Muhyiddin buat. Nak tukar.. ?? Yang paling tidak di senangi apabila Azmin ganti Muhyiddin sekiranya Muhyiddin tak ada. Pengikut 10 orang je tu…. Hehehe Hihihi

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Tadi abg bgun lewat, sbb lpas subuh tidur ganti
Mulai hari ni smpai Ahad depan..abg 9 hari cuti
Irah psti sibuk dgn program msters kt universiti
Klu Irah tk utus wrkah tu, mmg abg sgt mngerti
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

zunnun
Member
zunnun

dah di duga perkara perpecahan Pengkianat2 Negara – PN akan berlaku. dgn sudal2 Melayu yg asyik menterjehmahkan kesundalan supremacy bangsa, fascist dlm segala ketrampilan, tapi kaku dgn penguasaan ilmu, maka kesundalan mereka2 ini bak harimau dlm kelaparan, kepentingan dan keinginan melebihi daya utk mencari penyelesaian. bila tuhan di sembah2 dan di dewa2 utk keinginan dan kepentingan dpd mempelajari yg tersirat yg cuba tuhan ingin nyatakan, maka mel ayu2 seperti ini, penjenamaan sundal2 belaka, melacurkan diri utk kepentingan atas nama rakyat sj. Golongan Melayu2 dgn kepuraan sj. antara melayu2 penyamun omNo dan melayu2 kaut dedak pAs, yg terkemudian kini seperti ular… Read more »

anonymous
Guest
anonymous

Bodohnya orang tua sekor ni. Sapa suruh boss kau letak jawatan, bodoh.
Sapa yg suruh dia bawa keluar PPBM dari PH?
Dia yg guling kerajaan dia sendiri, tuduh org berkomplot dan khianat.

ZUNNUN beruk tua bodoh meroyan sakan buat apa? Dah tua nak mampus pun bodoh lagi.

Anonymous
Guest
Anonymous

Sundal2 jenis zunnun the lanun itu bukan saja fascist dlm segala ketrampilan dan kaku dgn penguasaan ilmu, juga tidak berbudaya, tak tahukan blogging decorum and decency.

Uncivilized, uncultured, illiterate di beberapa segi. Emak bapak nya tidak mengajar dia adab sopan di masa kecil sebab sibuk berancuk pagi petang siang malam.

Komen yang baik dibalas baik. Demikian juga disebaliknya.

Kluangman
Guest
Kluangman

UMNO sama JUGA seperti PKR tidak mempunyai pemimpin utama yang bersih untuk bersuara.

Kalau bersuara pun, untuk perut sendiri yang melepas.

Jika untuk bangsa Ugama Dan negara apakah yang tersenarai tidak mampu Dan perlu dipercatur ikut nafsu parti.

Perlantikan adalah budibicara PM Dan is JUGA tidak jauh dari Kerajaan Perpaduan yang diwar warkan Tun..parti tidak boleh menguasai MP yg dilantik..

Malah mereka yang berada dalam kabinet sekarang mampu sertai BERSATU jika secara individu mereka ditekan parti sendiri/umno.

Azmin lakukan, kerana dikhianati Anwar YG meletakan rafizi untuk mencantasnya?

Sheraton
Guest
Sheraton

Rafizi dah tak ada.. siapa pulak dia cantas?

Jantan
Guest
Jantan

It’s time to work for country, masa untuk repair negara bukan sebuk nak jadi Menteri, gilake betul depa ni…

Sheraton
Guest
Sheraton

Tadi Menteri jaga agama kata tunggu lagi 2-3 jam boleh ke tak boleh solat Jumaat.

Aneh nya, semua program dan acara sukan yang akan datang telah pun di tangguh..

Menteri jaga Agama macam buat kerja Mufti Wilayah Persekutuan..

anonymous
Guest
anonymous

Kau dah tak boleh beza antara solat jumaat dgn aktiviti sukan dll?
Boleh tak hari jumaat kau simpan sikit bodoh tu?

Kalau tak bodoh tak boleh jd penyokong PH ke?

zunnun
Member
zunnun

bila jumaat, lagi obvious kesundalan melayu, hari baik jumaat sj ke? klu tak ada khamis, mana dtg nya jumaat nih?

ngape asyik jumaat di jadikan sandaran dan bogey utk pembersihan?

nak bersihkan ape? memadai lah dgn berjumaah seminggu sekali, tapi di lakukan setiap hari lagi utuh silatulrahim. Utuh ke?

atau asyik membutuh sesama sendiri nih?

Anonymous
Guest
Anonymous

Ini lagi bukti bahawa zunnun the lanun is not a Malay, not a Muslim.

Komen nya yang menyakitkan hati Melayu / Muslims itu adalah menghasut dan boleh di ambil tindakan Polis Cyber Unit. Polis tidak memberi tahu di sini tindakan mereka.

Begitu juga Malaysian Communications And Multimedia Commission, MCMC … http://www.mcmc.gov.my.

Mereka selalu nya bertindak bersama.

Anonymous
Guest
Anonymous

zunnun the lanun ini bodoh orang nya. Mengata “klu tak ada khamis, mana dtg nya jumaat” itu bangang sebenar nya.

bogey utk pembersihan, kata nya. zunnun lanun ini tidak pernah membersihkan atau di bersihkan. Berak kesat dengan tangan, tahi nya selepet ke jari, di kesatnya di stokin nya saja.

Dia tidak membutuh. Sebab butuh nya tidak pernah di basuh, tidak kira selepas memngorek lubang emak nya. Pahla, kata nya, bila membersihkan lubang emak nya. Begitu lah bila emak nya tak bimbing dia di masa kecil.

zaiba
Guest
zaiba

Aik…..!!! Mana komen cybertrooper pas/umno ni…..

zunnun
Member
zunnun

tgh terkial2 mencari helah persetujuan

Anonymous
Guest
Anonymous

zunnun the lanun orang DAP. Tak pernah tenteram, asyik bergaduh parti itu. Ronnie Liu mulut celupar, dulu aktif di Selangor tapi terhumban di Raub, Pahang.

anonymous
Guest
anonymous

Org tengah gila meroyan slps boss dia guling kerajaan sendiri tak boleh dilayan sgt.
Adakah syarat nak jd penyokong PH ni kita mesti bodoh?

Sheraton
Guest
Sheraton

Sudah tentu PAS akan memilih UMNO untuk berkerjasama nanti.

Melainkan dalam Pemilihan BERSATU nanti perwakilan memilih Mahathir, BERSATU mungkin dapat di selamat kan itu pun Jika PH mahu menerima semula BERSATU dengan mengena kan syarat PM ialah Anwar Ibrahim.

Jika menang PH, Kerajaan Negeri bertukar tangan lagi…. Sebab itu pengkhianat mesti di hukum ia itu geng Azmin. Tak jadi semua ini Jika tidak ada penglibatan Azmin.

Terdiri lah PN sebagai PEMIMPIN NGOK.

ahmad
Guest
ahmad

Betul tu.GE14 mahathir tahu BN akan kalah. So dia hijack PH dari awal maklumlah anwar dalam jail masa tu. Azmin pula menguasai PKR. Tak perlu bersatu dlm PH. Tempatnya harus diisi oleh Amanah. Amanah kene banyakkan ceramah. Melayu akan pilih umno dari bersatu.
Biar lambat dpt tapi selamat. Anwar harus bersedia dgn penggantinya jika umur tak panjang. Kita ada Rafizi, Safiudin, Salahuddin dan Husam Musa pun boleh.

Klu bersatu ada dlm kem PH, PH kene cover kesalahan lampau PH.

Bergeraklah sendiri anwar n PH. Reformasi itu adalah milikmu, bukan mahathir.

anonymous
Guest
anonymous

Tak habis lg meroyan bila boss kau guling kerajaan sendiri?
Kalau boleh hari jumaat mcm ni simpan sikit bodoh tu.

zunnun
Member
zunnun

tapi setiap hari jumaat, kao lagi bodoh, ngape?

terbit sawan mlm jumaat, asyik menjilat puki bini ke..

Anonymous
Guest
Anonymous

zunnun the lanun bodoh sentiasa, Isnin ke Ahad, pagi petang siang malam.

Selalu mencarut, menyebut jilat puki bini, sebab itu kerja dia hampir tiap2 hari.

Dia tak kira busuk bacin, sebab jenis dia memang suka yang bacin, seperti ikan masin.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Amboii…cantiknya bahada.,..!!
Tengok tuu…. ayat zunnun akhlak mulia ker tuu…..??