NGO NS BUAT LAPORAN POLIS DAN SPRM UNTUK PERTAHAN KERAJAAN NEGERI

Berikutan terdapatnya cubaan yang kian ketara sejak kebelakangan ini untuk menggugat kestabilan kerajaan PH Negeri Sembilan yang diterajui oleh Amiruddin Harun selaku Menteri Besar, sekumpulan NGO negeri itu bertindak membuat laporan polis dan juga SPRM.

Kumpulan beberapa NGO yang menamakan diri mereka Kumpulan Aktivis Anak Jati Negeri Sembilan itu membuat laporan di Ibu Pejabat Polis di Seremban 2 dan di Ibu Pejabat SPRM Negeri Sembilan di Seremban, pagi tadi.

Tindakan membuat laporan itu adalah bertujuan agar pihak polis dan SPRM menyiasat kesahihan propaganda yang disebarkan oleh pihak-pihak tertentu yang semakin aktif kebelakangan ini untuk mengganggu gugat kestabilan kerajaan negeri PH di Negeri Sembilan.

Propaganda yang ditulis seperti bersiri dan disebarkan secara meluas dalam pelbagai Grup WhatsApp di Negeri Sembilan itu bukan saja dilihat mempunyai tujuan untuk menyingkirkan Amiruddin sebagai Menteri Besar, malah untuk melaga-lagakan dengan pemimpin lain dengan fakta-fakta yang diragui kesahihannya.

Sehubungan itu, Kumpulan Aktivis Anak Jati Negeri Sembilan berharap, melalui laporan yang dibuat, pihak polis dapat menyiasat siapakah โ€œpenulis hantuโ€ terbabit, dalang di sebaliknya dan kesahihan maklumat dalam propaganda yang disebarkan itu.

Selain itu, melalui laporan kepada SPRM pula, mereka berharap pihak berkuasa pencegah rasuah pula menyiasat kemungkinan berlakunya amalan rasuah dan membeli Adun-Adun yang dikaitkan sedia melompat parti untuk menjatuhkan Amiruddin sebagai Menteri Besar.

Kemungkinan rasuah yang diperlu disiasat oleh SPRM bukan saja berkaitan pihak yang mungkin menerima rasuah, tetapi juga pemberinya.

Bagi NGO terbabit, laporan yang mereka buat adalah kerana tidak mahu kerajaan negeri PH di Negeri Sembilan ini digugat dengan amalan tidak sihat serta bertentangan dengan undang-undang yang akibatnya sudah tentu akan menjejaskan khidmat bakti kerajaan negeri kepada rakyat.

Jurucakap NGO itu, Madon Mislan berkata, sebagai kerajaan negeri, Amiruddin dan PH seharusnya diberi ruang dan sokongan untuk memberi khidmat sebaik mungkin tanpa diganggu gugat dengan elemen-elemen yang tidak sihat.

Katanya, jika mahu menukar kerajaan negeri ini, ia mesti dan sebaik-baiknya dilakukan melalui pilihanraya, bukan dengan cara menabur propaganda jahat, baling batu sembunyi tangan serta melalui pintu belakang.

โ€œSekarang adalah masa untuk kerajaan negeri berkhidmat kepada rakyat sesuai dengan mandat PRU14 lalu,โ€ ujar beliau.

Madon seterusnya berharap, pihak polis dan SPRM menyiasat dan memantau semua kegiatan yang mempunyai elemen-elemen untuk menumbangkan kerajaan negeri kerana ia adalah perkara yang tidak sihat dan mungkin wujudnya perkara-perkara yang bertentangan dengan undang-undang. (ShahbudinHusin 12/03/2020)

Kongsikan artikel ini
Updated: 12 March 2020 — 11:43 pm

64
Leave a Reply

avatar
10 Comment authors
AnonymousAnonymousAnonymousanonymousMAHATHIRVSANWAR Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest
Notify of
anonymous
Member
anonymous

Dap sudah tiada…penyamun nak bergaduh dgn pengkhianat plak..

Melayu tak pernah aman..

anonymous
Member
anonymous

Umno sudah gantikan setiausaha Agong…isyarat umno tak puashati dgn muyidin selari dgn kenyataann
Pemimpin2 umno…

Pru sudah tidak dapat dielak lagi..

Penyamun tak boleh kerjasama dgn pengkhianat..

anonymous
Member
anonymous

Lagi rssa tak puashati umno…

Umno tak selesa Azmin jadi menteri kanan, kata Tajuddin
Haspaizi Zain

12 Mar 2020, 9:11 pm
Dikemaskini 17 jam lepas

A
+
A

Umno berasa kurang selesa dengan tindakan Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin, meletakkan bekas timbalan presiden PKR, Azmin Ali sebagai menteri kanan.

Anggota Majlis Tertinggi Umno, Tajuddin Abdul Rahman, berkata tindakan Muhyiddin memilih Azmin sebagai menteri kanan – dan akan mempengerusikan mesyuarat kabinet ketika ketiadaan perdana menteri – merupakan penerusan agenda Bersatu.

Malah, ahli parlimen Pasir Salak itu tidak menolak kemungkinan ada sesuatu yang lebih daripada itu.

“Ini adalah isyarat yang tidak bagus. Umno tidak berapa selesa melihat perkara itu.

Anonymous
Guest
Anonymous

Hell hath no fury like the Beruk Tua Geng Najib putting in nonsensical comments but ignored.

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
If U feel that ‘abg’ abandoned you I felt so sorry
I have to fight for the sake of M’sia..our country
You’re always in my heart U don’t have to worry
As long as I live, there’s no end to our Luv Story
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

Anonymous
Guest
Anonymous

LOVE STORY – ANDY WILLIAMS
Karaoke: https://youtu.be/w6w0cy_1HY4

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Where do I begin
To tell the story of how great a love can be
The sweet love story that is older than the sea
The simple truth about the love she brings to me
Where do I start

With her first hello
She gave new meaning to this empty world of mine
There’d never be another love, another time
She came into my life and made the living fine
She fills my heart

Anonymous
Guest
Anonymous

Chorus:

She fills my heart with very special things
With angels’ songs, with wild imaginings
She fills my soul with so much love
That anywhere I go I’m never lonely
With her around, who could be lonely
I reach for her hand, it’s always there

How long does it last
Can love be measured by the hours in a day
I have no answers now but this much I can say
I know I’ll need her ’till the stars all burn away
And she’ll be there
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
I hope U’re fine with U’r msters at the university
All the while I’ll be praying for U my dear beauty
Don’t worry Irah our dreams will come to reality
Coz..my love for U, in maths I would say infinity
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
This hard love sickness..’abg’ will keep fighting
Only God knows..how my heart, is now beating
No matter how long..abg won’t give up, waiting
Becoz..my sweetheart, to me you’re everything
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Abg feel proud to have U, who’s cute and clever
Missing U away I feel like having sick and fever
To forget U, my dear Irh, definitely no and never
Since, my love for you..is now, then and forever
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Abg hope, there’ll be no end to our love chapter
Since I’ll be loving you, now, then and ever after
Believe me Irh, we’ll be together sooner or later
To be together..abg wish that time move faster
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

Anonymous
Guest
Anonymous

Hell hath no fury like the Beruk Tua Geng Najib commenting under many names is ignored.

anonymous
Member
anonymous

MP UMNO DAN PAS HANYA PAK TURUT? Dua hari lepas TS Annuar Musa berkicau di Twitter mencadangkan supaya “Parlimen dibubarkan agar kerajaan dapat dibentuk melalui pintu depan, seperti yang dimahukan Muafakat Nasional.” Sejak semalam makin ramai MP/warlord Umno mula buat bantahan terbuka. Sebenarnya dah menjadi rahsia umum bahawa: 1. MP Umno dan Pas hanya dijadikan pak turut kerajaan Muhyiddin-Azmin. Azmin yang dibuang oleh PKR diangkat sampai jadi TPM bayangan, menjadikan secara tidak langsung PPBM menguasai kerusi PM dan TPM. Tindakan Muhyiddin ini menghina peranan Umno yang ada 41 kerusi dan Pas dengan 18 kerusi. Harus diingat bahawa ahli parlimen PPBM… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Nak coba cheap trick. Nak coba melalaikan parti pemerintah lupakan yang sekarang bahru saja memerintah dan adakan PRU lama sebelum jadual.

BODOH BODOH BODOH kamu nih.

anonymous
Guest
anonymous

Engkau je yg ckp mcm tu, tak ada apa pun. Tak kisah pun jd pak turut kpd sebuah kerajaan yg dikuasai melayu islam drp jd beruk mcm kau. Jadi menteri bodoh ikut telunjuk kapir lge/lks harta tabung haji yg tak ada satu sen pun duit kapir, si celaka tu jual.
Babi betul kau.

Anonymous
Guest
Anonymous

Tosonyap dia bila dibodohkan bertalu talu

Anonymous
Guest
Anonymous

Nak adakan Pru sapa nak bayor, Mat?

Ko ada seposen, bapak ko ada dua posen.

Cukup basuh bayor kencin kamu ajer di tempat yang kena bayor.

Ko kencin basuh ker?

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MENJEJAKI ENAM JAHANAM PH…….. Siti Zainab Omar Mesti Dedahkan Apakah Komplot Beliau Dgn Tony Pua & Tommy Thomas……. Zaiton Sulaiman Semua orang tahu hubungan Tony Pua dengan Lim Guan Eng, dahulunya Menteri Kewangan. Sebagai setiausaha politik kepada Lim Guan Eng, kuasa dan pengaruh nya dikatakan amat besar. Difahamkan dia boleh mempengerusi mesyuarat-mesyuarat pegawai-pegawai kerajaan di Kementerian Kewangan dan mempengaruhi keputusan-keputusan mesyuarat supaya mengikut kehendak Lim Guan Eng. Perkara ini (jika benar), semestinya menimbulkan ketidakpuasan hati Ketua Setiausaha Perbendaharaan dan pegawai-pegawai. Ini kerana arahan kerajaan ialah Setiausaha Politik tidak boleh mencampuri urusan kerajaan. Arahan ini nampaknya seperti tidak diendahkan oleh Tony… Read more »

anonymous
Member
anonymous

PERANG DALAMAN SUDAH BERMULAโ€ฆ Bob Kelanang SEMALAM… mesyuarat MT UMNO telah berlaku… dah diorang dah tukar SU Agung DAN Ketua Penerangan UMNO… dan nampaknya Anuar Musa sudah dipinggirkan… diorang naikkan Ahmad Maslan… INI menunjukkan bahawa… ader krisis dalam UMNO itu sendiri… mungkin sebab kegagalan Anuar Musa mencaturkan jawatan Menteri DAN Timbalan Menteri dalam Perikatan Nasional bersama dengan Muhyiddin Yassin… AKU nampak… ini bunga-bunga perang dalaman sudah bermula… MANA tak geng UMNO bengang… yang tiada jawatan dalam parti… yang meminggirkan diri semasa parti jatuh… orang yang itu pulak dapat jawatan penting dalam kabinet Perikatan Nasional… orang macam Hishamuddin Hussein dan Khairy… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Sapa ini Bob Kelanang? Tak pernah dengor. Pendapat nya tak penting. Bodoh pun ada. Mengata Hishamuddin Hussein dan Khairy Jamaluddin play safe adalah bangang.

Kamu puak Pembangkang. Sengaja nak drive a wedge di sana sini. Jenis badut yang mengarut.

anonymous
Member
anonymous

Ko yg bodoh kerana gila..

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu jadi budak kecik pulak.

Kena tuduh, coba tuduh yang menuduh pulak.

Sekolah mana dulu?

Muhamad Zainal
Guest
Muhamad Zainal

Bila pemimpin mabuk habuan,
Pengundi ikhlas mereka tinggalkan,
Halal haram dirasuk syaitan,
Cintakan dunia akhirat diabaikan.

Sifat manusia tamak haloba,
Hilang budi hilanglah integriti,
Dunia dikejar akhirat di lupa,
Rakyat menyumpah sampai ke mati.

zunnun
Member
zunnun

an early bird ya.

rakyat dah mula beri pandangan. bagus

Anonymous
Guest
Anonymous

Pandangan yang bagus di alu2kan.

Pandangan mengarut atau busuk hati seperti dikeluarkan zunnun the lanun, tak payah lah.

Irah
Guest
Irah

PKR menerusi Ketua Setiausaha Pengelola Nik Nazmi Nik Ahmad dalam satu kenyataan berkata, seramai 27 ahli PKR dipecat dan keluar dari parti sejak PH tidak lagi mentadbir Putrajaya. Manakala, 4 lagi ahli dalam proses untuk disingkirkan.
*******************************

Yes, BERTINDAK SEKARANG, sebelom parti ko HANCHOR bekechai oleh binatang2 politik pembelot yg hanya pentingkan perot dan kontol pepek masing2 berbanding kepentingan RAKYAT.

Satu lagi JANGAN lagi percaya kpd Tun M dan PPBM, TINGGALKAN tUN M, mereka yg putuskan hubungan, KEKALKAN PAKATAN HARAPAN PH, PERCAYALAH RAKYAT TERUS BERSAMA PH. PERCAYA DIRI

zunnun
Member
zunnun

setuju. Bagus pandangan sedemikian

anonymous
Member
anonymous

Ahli barubyg masuk lebih 12000…pkr dapat sambutan..

27 yg dibuang adalah furi dlm daging..

Sheraton
Guest
Sheraton

Ini lah masalah Jika melompat parti tidak di anggap satu sikap dan perbuatan yang keji dan tidak bermaruah. Kalau bagi jawatan dalam kabinet ok lagi tapi kalau main beli MP.. sampai bila nasib rakyat terbela. Negara rosak bukan kerana musuh luar kerana kerosakan yang mereka lakukan boleh di sekat atau di hidu. Banyak negara yang mencari keuntungan. Kita boleh pilih US atau China atau Jepun dan sebagai nya. Dan mereka tak melompat se suka hati. Jika benar MP-MP yang melompat pada masa ini, mereka hendak lah di tolak se lama-lama nya dan parti yang menguna cara ini juga hendak lah… Read more »

zunnun
Member
zunnun

setuju.teruskan dgn pendirian sedemikian. maka, pilihan raya, biar rakyat pilih parti, wakil di parlimen blh di ganti, jika tidak melambangkan hasrat dan perjuangan parti. dgn ini, isu, lompat parti tidak timbul, kerana parti yg memiliki kerusi2 di parlimen. democracy satu legacy pemikiran yunani,hingga terkini di terima pakai hampir semua negara2 dlm dunia. di dlm nya, masih ada kancah2 “sistem caliph,” “absolute monarch,” “totalitarian nazism” dan “commune berteraskan bangsa,” “commune yg berteraskan sistem ekonomi yg sama rata” sentiasa di amalkan dlm keluarga, kumpulan2 dan golongan2. ‘Buy Muslim First’ satu ideology commune yg berteraskan bangsa/fahaman agama tidak kecuali dgn ciri2 totalitarian yg… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu mengarut mengatakan ‘masih ada kancah2 โ€œsistem caliph,โ€ โ€œabsolute monarch,โ€ โ€œtotalitarian nazismโ€ dan โ€œcommune berteraskan bangsa,โ€ โ€œcommune yg berteraskan sistem ekonomi yg sama rataโ€ sentiasa di amalkan dlm keluarga, kumpulan2 dan golongan”.

Tidak memberi bukti, fakta, penerangan, atau contoh2. Sebab kamu sendiri tak faham apa yang kamu sebut. Hanya terbaca itu, terus melalut dan mengarut.

Nak cakap pun tak reti, mengata “masih terkial2 mencari kelangsung yg mana suka jugak akhir nya” entah apekemaknanye. Kamu sekolah mana dulu?

Anonymous
Guest
Anonymous

Aku sokong NGOs yang buat laporan tersebut. Macam kata Budin, Mamat2 itu sepatutnya tunggu hingga masa berpatutan sebelum mengkritik Kerajaan NS yang baru saja menjalankan tugas.

Nama yang mengutuk pun pelik – Madon. Bila dia mengutuk tak berpatutan, kita dibolehkan mengutuk nama dia pun. Gamak nya dia ada inferiority complex berkenaan nama nya, maka mendorong dia mengutuk tak berpatutan.

zunnun
Member
zunnun

budak hingus, dgn ulasan atau alasan nih?

masih kencing sambil berlari.

entah ape yg “inferiority” dan entah ape yg “complex”

…tapi kesundalan riwayat ibu dan ayah amat nyata, satu “structural deficiency” yg ketara…

Anonymous
Guest
Anonymous

Yang “inferiority” itu ialah otak kamu.

Yang complex itu ialah sebab banyak sangat kotor dalam otak, maka keluar lah karutan selalu.

Dah tua bangka tapi tabiat dan pemikiran masih bebudak. Kurang ajar selalu, pula. โ€œstructural deficiencyโ€ itu ialah bapak dah tak boleh sondol emak kamu, panggil Bang Ali.

Grow up, zunnun lanun.

zunnun
Member
zunnun

blh ke kamu “grow up” nih, asyik kerap kencing berlari.

bang ali dan cyberpolis dah jadi lantikan sendiri.

tabii seperti ini, amat ketara dgn “trust deficit” nya. ape yg kao rasa kurang selama ni, nih?

perhatian ibu bapa? asyik kena balun keluarga? kawan2 sekeling asyik membuli? pendapat2 kamu asyik di ketawakan ke?

cuba cite sikit..

Anonymous
Guest
Anonymous

Komen kencing berlari nih selalu dikeluarkan. Dek puak ketandusan akal dan kebudakan.

Lihat kata2 di guna nya –

“cuba cite sikit”

Nyata cakap budak2.

Anonymous
Guest
Anonymous

KEPALA BAPAK binatang yang keluarkan cerita pompuan yang di cipta nya sendiri masa Budin keluarkan pos berkenaan perkembangan politik.

Dia binatang, jadi, tak tahu lah siapa bapak nya. Kalau ada bapak pun, tidak membimbing dia di masa kecil, membikin dia biadab dan kurang ajar hingga ke masa tua.

Dia adalah Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama. Sekarang tak berani mengguna nama itu sebab asyik dibalun, ditibai dan dibantai bila keluar disini begitu.

Anonymous
Guest
Anonymous

Dia sakit otak Attention Deficit Hyperactivity Disorder, ADHD. Mulut nya hyper.

Pada hal, banyak yang boleh di perkatakan berkenaan tajuk pos Budin itu. Tak mahu koemn ikut tajuk sebab otak nya pun tak center.

Aku? Aku menjalankan tugas self-appointed Policeman menjaga ketenteraman dan kesinambungan perbincangan di blog ini.

zunnun
Member
zunnun

bagus, skrang cuba dapatkan rawatan dari specialist, dgn “sifat daya kurang dapat perhatian” atau SDDP hingga kerap kencing sambil berlari..

jika di biarkan, kelak kerap tercekik dgn syndrome serba kekurangan, “trust deficit..”

mlm2, masih terkencing dlm seluar lagi ke?

..blh terangkan, ngape sedemikian nih.

Anonymous
Guest
Anonymous

Asyik mengata “trust deficit”. Nyata ini anjing Pembangkang yang yang sentiasa tak trust pihak Kerajaan.

zunnun macam komunis, jarang sekali trust sesiapa, walau emak bapak dia pun.

Awas jenis ini.

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

TN anjing ๐Ÿ• gila babi nyanyuk 6:04/6:09 am,

๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
TN anjing asyik kena tibai, smpai muka monyok
Anjing tua ini ada pnyakit sawan sasau dan gila
Dia umur 87 thn..dah tua kerepot serta nyanyuk
Kejora yg brpantun. Geng Najib pulak dia pi tala
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

HU HU HU…

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

TN anjing ๐Ÿ• gila babi nyanyuk 6:04/6:09 am,

๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
TN kapiaq, anjing dan babi, biasa jer dia sentuh
Org kapiaq ini, tiada halal, haram, sunat & wajib
Bodoh TN ini, mcm pak dia punya kepala butuh
Asal menentang PH..dia akan..kata Geng Najib
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

HU HU HUโ€ฆ

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

TN anjing ๐Ÿ• gila babi nyanyuk 6:04/6:09 am,

๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
TN anjing umur 87 tahun..dah kerepot tua renta
Mana anjing tua gila ni tahu pasal orng bercinta
Marah anjing ni kt Kejora, sbb dia cemburu buta
Maka anjing ni tuduh..watak Irah tu Kejora cipta
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

HU HU HUโ€ฆ

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Guest
Anonymous

TN anjing ๐Ÿ• gila babi nyanyuk 6:04/6:09 am,

๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
TN anjing ni, binatang jenis yang suka menuduh
Ada jer, tuduhan fitnah, bila anjing tua ini masuk
Mcm pala butuh pak dia je..otak dia pnya bodoh
Spt lbg puki mak dia pula..mulut dia pnya busuk
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

HU HU HUโ€ฆ

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

TN anjing ๐Ÿ• gila babi nyanyuk 6:04/6:09 am,

๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
Kesian sungguh, dngn TN anjing bapok tua kedi
Dia pnya komen tak ubah spt keling mabok todi
Dek kerana cemburu dikatanya Kejora ini ADHD
Sbb..dia hnya ada mati pcuk btg pelir lembik ED
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

HU HU HU…

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

TN anjing ๐Ÿ• gila babi nyanyuk 6:04/6:09 am,

๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
TN anjing ini isu post bukan nya dia nak sentuh
Asyik nak caci maki jer bila anjing tua ni masuk
Bodoh anjing ni, mcm pak dia pnya kpala butuh
Mulut anjing sewel ni mcm puki mak dia busuk
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

HU HU HUโ€ฆ

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

TN anjing ๐Ÿ• gila babi nyanyuk 6:04/6:09 am,

๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
Apalah nak jadi ngko ini, TN anjing mulut becok
Awal pagi lagi dah menuduh dan mencaci maki
Tak sedar diri tua..umur 87 thn, dah mati pucok
Mulut ko busuk, mcm mak ko pnya lubang puki
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

HU HU HUโ€ฆ

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

TN anjing ๐Ÿ• gila babi nyanyuk 6:04/6:09 am,

๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
Marah TN anjing kat Kejora blum juga nak reda
Lbh2 lagi bila dilihat Kejora-Irah brmesra canda
Dia umur 87 th, apa yg dia tahu pasal org muda
Kini dia, perut kembong kmpis atas kerusi roda
โ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟ
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

HU HU HUโ€ฆ

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

TN anjing ๐Ÿ• gila babi nyanyuk 6:04/6:09 am,

๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
TN anjing, serupa Keling dlm kapal yg nk karam
Bila anjing ni ada, blog akan jadi, tidak tenteram
Bkn Kejora sorang, anjing tu semua orng geram
Jigit yg pnyabar pun gelar anjing ni anak haram
๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

HU HU HUโ€ฆ

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MEREKA YANG CERDIK AKAN TERTARIK PADA DATA DAN ANGKAโ€ฆ..SI BODOH AKAN TERPESONA DENGAN AUTAโ€ฆโ€ฆ. Are You Angry? Really Angry With The Current Government? Then Read Onโ€ฆโ€ฆ. By Philip Kwan Are you mad at what has been happening over the past few weeks in Malaysia? Are you outraged that the Pakatan Harapan government has crumbled due to the crossing over of certain MPs? Are you devastated that politicians from BN/UMNO are in power again and are free to abuse their authority, rob the nationโ€™s coffers, and pull off corruption on a grand scale like never seen before? Well guess what? You… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

AGONG TONG M HANYA AKAN PUAS HATI JIKA EMPAYAR DYNASTY 45B TERBELA DAN TERJAGA……. What Will Muhyiddin Have To Concede To Win Mahathirโ€™s Approval?……, By GE15, Perikatan Nasional would be strongly planted in Putrajaya and can no longer be defeated. By then Mukhriz would have been playing a senior role in the government and will be slotted to take over as the new prime minister once Muhyiddin retires a year or two after GE15 or around 2025 or so. Now that the dust has settled since the โ€˜kejutanโ€™ of Tun Dr Mahathir Mohamadโ€™s resignation on 24th February 2020 (Mahathir Mohamad:… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Lbh kurang 4:30 am tadi, kmi tinggalkan muara
Abg & rkn2..dh smpai di Bndar Darulaman Jitra
Teringatlah pulak abg ni, dngan sayang ku dara
Semoga dinda, dlm keadaan riang dan sjahtera
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Berhati2 Irah..sekarang ini ada mcm2 bencana
Abg ni bimbang juga akan diri Irah kat US sana
Klu tk ada mustahak, tk usahlah Irah ke mana2
Bukannya apa, kini ada ancaman, virus Corona
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Semoga Irah dlm suasana riang gembira selalu
Abg doakan, Irah trhindar dr sedih dan hiba pilu
Ok lah sayang, abg mohon berundur diri dahulu
Smbutlah dri abg..salam rindu di angin nan lalu
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Sini 1:30 am, rasanya kt US tu blum lgi tenghari
Abg ini masih lagi mancing duhai Irah ku puteri
Mncing kt kuala, dpt le juga semilang & ikn duri
Nampaknya esok, boleh le abg makan lauk kari
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Stkat ikan yg abg dpt itu, mmg mampu abg beli
Tapi, abg lbih seronok bila dapat tangkap sndiri
Terkenang dinda..abg spt lelayang yg putus tali
Dgn mmancing ni dpt juga cari ketenangan diri
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Klau tak beraktiviti..abg sepi dilanda keresahan
Beginilah keadaan, bila org disayang berjauhan
Mmg nya, tusukan duri rindu, sukar utk ditahan
Yg dpt mengerti kerinduan ini, hanya lah Tuhan
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

John Doe
Guest
John Doe

UmNO, PAS, PKR, PAN, DAP semuanya dipersilakan untuk sama ada mengekalkan, merampas atau berebut sesama sendiri semua kerusi-kerusi MB dan KM di mana-mana negeri yang ada di dalam Persekutuan Malaysia ini terutamanya di sebelah Malaya, hatta negeri Kedah sekalipun. PPBM sebagai ‘Kaum Yang Didatangkan’ hanya perlu mengekalkan kerusi PM di tangan kami untuk kami kekal mendahului kesemua pasukan lain, dan membuka jalan untuk kami mencheckmate kesemuanya sekali di dalam gelanggang PERTEMPURAN KLIMAKS kelak, lantas muncul sebagai ‘Golongan Yang Menang’. Nampaknya PERTEMPURAN KLIMAKS yang telah John Doe sebutkan sejak 2 tahun yang lalu di mana 314 anggota Pasukan Panji Hitam dengan… Read more »

zunnun
Member
zunnun

laa, tak dapek den tolong nyo ha. melayu2 fascist dan lebai2 sundal ponyombah berhalo dah sampe kek nogori lat… mangkuk2 nih macam kuman corona bertobangan mano ada peluag menyamun dan kaut dedak, di situ meko2 hinggap spray ajo, shieldtox. dah jadi hempeh masyarakat. agek eh, waktu omak2 dio kangkang puki, di higap virus langau hinggo tabii sodemikian. tak apo, pertahankan kemelayuan yg keserdahanaan, pemikiran yg liberal jauh sekali macam taliban dan jembalang. byak melayu2 yg dah terkono kesundalan kllu klux khan omputih sokarang. pantang sobut cina jo, semua kominis. mungkin melayu sundal2 nih, tak sodar mereko dah jadi fascist torbahru… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

KEPALA BAPEK IKAU, zunnun the lanun.

Entah apa makna “melayu2 fascist” pun tak kasi tau. Sebab kau sendiri tak tau. Kau terbaca istilah itu, terus guna di sini. Di kata kau bodoh bangang, marah.

Lantak lah, sebab kau mulut celupar. Menuduh tanpa bukti, fakta atau punca maklumat yang boleh dipercayai.

Anonymous
Guest
Anonymous

zunnun the lanun ini mencarut pulak, Maklum lah, dia lanun.

“omak2 dio kangkang puki,” kata nya. Berlubang besau pucci mak dia, di sodoh Bang Ali. Cakap kotor, di balas serupa.

Anonymous
Guest
Anonymous

Nampak nya dia nih Cina bila menyebut:

pantang sobut cina jo, semua kominis. mungkin melayu sundal2 nih, tak sodar mereko dah jadi fascist torbahru musollini selain tali barot taliban yg baru.

Dia menghasut, Polis Cyber Unit perlu ambil tindakan ke atas nya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Tiada lagi amaran dikeluarkan terhadap pihak yang cuba menyentuh sensitiviti perkauman, bangsa dan agama, sebaliknya mereka – termasuk pemimpin politik – akan disiasat dan ditangkap serta-merta, kata Ketua Polis Negara Abdul Hamid Bador.

“Saya tidak teragak-agak untuk menangkap mereka (pihak bangkitkan isu perkauman) dan memang saya akan buat (lakukan tangkapan).

“Saya bagi arahan kepada anak-anak buah saya untuk siasat kes terkelas melibatkan keagamaan dan kaum.

https://m.malaysiakini.com/news/488804#.XVwUUDtVa1M

Anonymous
Guest
Anonymous

Todiam Beruk Tua tuh. Bagus.

Bila dia keluar, mencemar ketenteraman perbincangan di sini. Bedebah.