MB SELANGOR, WAJAR DIKEKAL ATAU DITUKAR?

Setelah sebelum ini memberi pelbagai alasan untuk tidak mengadakan Konvensyen PKR di Selangor, Pengerusi PKR negeri, Amirudin Shari akhirnya dilaporkan setuju ia diadakan pada pagi Ahad, 22 Mac depan di Dewan Hamzah, Kelang.

Tetapi, konvensyen yang bakal diadakan ini bukan saja dikira sudah terlewat kerana Kongres Nasional PKR sudah pun dilangsungkan di Melaka pada Disember lalu, tetapi juga menampakkan Amirudin benar-benar penyokong totok kepada Azmin Ali.

Sepanjang Azmin masih ada dalam PKR, beliau bukan saja memberi pelbagai alasan dan menangguh-nangguhkan konvensyen di Selangor, malah dalam beberapa majlis yang memperlihatkan bekas Timbalan Presiden PKR itu menghentam Anwar Ibrahim, beliau sering saja memperlihatkan kehadirannya.

Berikutan sikapnya itu, sebelum PKR mengadakan kongresnya di Melaka itu, hanya Selangor satu-satunya negeri yang tidak mengadakan konvensyennya.

Kini, hanya setelah Azmin tiada lagi dalam PKR, nampaknya barulah beliau berani mengadakan konvensyen yang akan dihadiri oleh Anwar Ibrahim di Selangor.

Ikhlaskah Amirudin yang secara tiba-tiba sedia mengadakan konvensyen di Selangor?

Atau beliau mengadakan konvensyen ini semata-mata untuk menyelamatkan kedudukannya sebagai Menteri Besar Selangor?

Dalam hal ini, wajarkah Amirudin terus dikekalkan lagi sebagai Menteri Besar, walaupun beliau telah memberi komitmen untuk terus kekal bersama PKR?

Tidak mungkinkah jika terus dikekalkan sebagai Menteri Besar Selangor, beliau nanti akan menjadi “api dalam sekam” atau “duri dalam daging” yang boleh membuatkan PKR sentiasa bermasalah, terbakar serta hangus daripada dalam? (ShahbudinHusin 11/03/2020)

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 12 March 2020 — 6:55 am
Subscribe
Notify of
guest

85 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
12 March 2020 4:35 pm

TOLAK MAFIA KOMUNIS TAK BERTUHAN D4P…… SEMOGA MATI DALAM IMAN……. Khairuddin: Tak guna Mahathir terus dengan Pakatan Harapan jika Anwar kurang ajar……… Tun Dr Mahathir Mohamad harus tinggalkan Pakatan Harapan sekiranya keluarga dan para penyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim masih tidak ikhlas dan bersikap kurang ajar. Demikian menurut Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan, yang mengulangi pendiriannya bahawa segala yang berlaku dalam arena politik negara kebelakangan ini adalah disebabkan orang tidak terima Anwar sebagai Perdana Menteri ke-8. Khairuddin berkata Mahathir harus mengambil pendirian keluar dari Pakatan Harapan memandangkan puak Anwar dilihat masih hendak berebut jawatan biarpun kerajaan pimpinan Pakatan Harapan tumbang… Read more »

Anonymous
Anonymous
12 March 2020 6:03 pm

“Anwar kurang ajar”?

Memang bukan PM candidate pun.

hehe

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
12 March 2020 4:25 pm

PAS Terus Berjiwa Besar, Tak Kisah Bilangan Wakil Parti Dalam Kabinet……. PUTRAJAYA: Timbalan Presiden PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata pihaknya tidak mempunyai masalah dengan bilangan wakil parti itu dalam Kabinet yang lebih kecil berbanding parti lain. Tuan Ibrahim, yang juga Menteri Alam Sekitar, berkata apa yang lebih penting ialah kerjasama dengan parti lain bagi membentuk kerajaan Perikatan Nasional yang diharapkan rakyat Malaysia. “Yang penting kita akan buktikan kemampuan kita,” katanya pada sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat pasca Kabinet pertamanya di sini semalam. Selain Tuan Ibrahim, wakil PAS yang menyertai Kabinet ialah Setiausaha Agungnya Datuk Takiyuddin Hassan yang dilantik… Read more »

Anonymous
Anonymous
12 March 2020 6:06 pm

“Tak Kisah Bilangan Wakil Parti Dalam Kabinet…….”

Bilangan kecil. Apo nak dikato. Komer hanya menumpang ajer.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
12 March 2020 4:23 pm

Saya Sudah Give Up. Ada 5 Kerusi Sahaja Lagi…

Semua Ahli Parlimen Sudah Lari Menyokong Kerajaan PN. Jika Undi Tidak Percaya Pun Akan Gagal… Najib Lah Perancang Segalanya – Tun Mahathir. Tun M Yang Sendiri Gatal Punggung Letak Jawatan… PPBM Gatal Punggung Keluar PH… Last Sekali Najib Yang Kena Garu…Semua Politik Sudah Gila !!!

share pada sesiapa?

Anonymous
Anonymous
12 March 2020 6:08 pm

Semua nya Najib punya pasal. Kamu tak tahu lagi? Dok di mana selama ini?

ahmad
ahmad
12 March 2020 4:09 pm

Diharapkan amiruddin digantikan segera. Lepastu tgk2 kan ahli majlis perbandaran terutama MPAJ yg dikuasai Umno dan Pas serta org Azmin. Kuatkan PH dgn org yg betul2 perjuangkan reformasi. Anwar jgn lupa pejuang asal. Jgn lagi berpakat dgn Mahathir, Umno n Pas. Biar lambat dpt kuasa janji selamat. Klu ditakdirkan anwar tak sempat pun takpe. Yg ptg niat perjuangan kita benar.Lihat Nik Aziz. Pas tk pernah ke Putrajaya dibawah arwah tetapi perjuangan arwah dikira berjaya.Pengganti anwar perlu dibuat jika umur anwar tak panjang. Rafizi, safiudin, husam, Salahuddin antara calon cadangan. Jgn lupa barisan pejuang dari Dap seperti Tony Pua,Gobind, Hannah yeoh,… Read more »

zunnun
zunnun
12 March 2020 2:19 pm

If you’re truly moslem?”

(1) you avoid being a hypocrite
(2) you avoid back stabbing your arm code
(3) be truthful in everything you said
(4) honor your promise
(5) be sincere to the cause
(6) be vigilant to the effect that come
(7) patience to the hardship that fall

tapi, keinginan dan kepentingan melebihi segala2 nya

Anonymous
Anonymous
12 March 2020 4:46 pm
Reply to  zunnun

Beruk tua gila meroyan.

Anonymous
Anonymous
12 March 2020 5:20 pm
Reply to  Anonymous

zunnun the lanun memang juga Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib.

Anonymous
Anonymous
12 March 2020 5:14 pm
Reply to  zunnun

Tiada lagi amaran dikeluarkan terhadap pihak yang cuba menyentuh sensitiviti perkauman, bangsa dan agama, sebaliknya mereka – termasuk pemimpin politik – akan disiasat dan ditangkap serta-merta, kata Ketua Polis Negara Abdul Hamid Bador.

“Saya tidak teragak-agak untuk menangkap mereka (pihak bangkitkan isu perkauman) dan memang saya akan buat (lakukan tangkapan).

“Saya bagi arahan kepada anak-anak buah saya untuk siasat kes terkelas melibatkan keagamaan dan kaum.

https://m.malaysiakini.com/news/488804#.XVwUUDtVa1M

Anonymous
Anonymous
12 March 2020 5:19 pm
Reply to  Anonymous

Bodoh lah sesiapa yang mengata tidak ada sesiapa pedulikan amaran di atas.

Polis tidak akan hebohkan tindakan mereka dengan memberi tahu di sini.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
12 March 2020 2:09 pm

Anwar ‘liberal’, orang Melayu tidak sokong kata Mahathir……. PETALING JAYA: Bekas perdana menteri Dr Mahathir Mohamad berkata, orang Melayu tidak menyokong Presiden PKR Anwar Ibrahim kerana falsafah politik liberal yang dibawanya. Dalam satu temu bual dengan akhbar Sinar Harian baru-baru ini, beliau berkata, orang Melayu belum bersedia menerima ideologi liberalisme kerana bimbang kedudukan mereka terancam. “Ini kerana orang Melayu hanya tinggal kuasa politik hari ini,” katanya. “Dulu sebelum ini Ku Li (Tengku Razaleigh Hamzah) keluar parti (Umno) dan tubuh parti Semangat 46. Tetapi itu parti Melayu. Anwar keluar-keluar dia buat parti liberal. Dia nak dapat sokongan daripada DAP maka dia… Read more »

zunnun
zunnun
12 March 2020 2:07 pm

“the prophecy of God?”,….(1) “the prophet of God?”….(2) di mana deja vu antara kedua nya? di mana pagan yg nyata? Islam itu bukan sj kepunyaan Tuhan Semesta, Islam itu Tuhan Sebenar Nya, Meliputi Segala yg ada, setiap ruang/masa utk menyatakan segala yg bernyawa. transcendence and biasing itu inggaun kpd segala intelek yg ada. The Creator = The Creation “Aku yg Zahir Aku Yg Bathin.Aku Yg Awal Aku Yg Akhir.” Kesatuan Semesta dlm Dua Lautan Yg Biasing Sentiasa. Tiada akan kedua2 Nya, melampaui antara mereka… …akan tetapi, saling dlm “confrontional” utk menyatakan Bentuk2 + Nama2. Prophets itu Bentuks dan Nama2 Tuhan… Read more »

Anonymous
Anonymous
12 March 2020 5:28 pm
Reply to  zunnun

KEPALA BAPAK KAU.

Tak menyebut punca maklumat kamu, bunyi macam kesundalam kamu.

Apa tah lagi bila menuduh “kesundalan lebai2, pendeta2 dan clergy2 di setiap bangunan2 masjid, gereja, synagogue, temple dan sebagai nya, memuja2 dan mendewa2 ..”

Kamu zunnun the lanun kepala mereng, otak senget, perlu di hheret ke doktor pakar, jika perlu, ke Hospital Tg Rambutan atau Tampoi.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
12 March 2020 1:24 pm

MAFIA KOMUNIS TAK BERTUHAN DATANG KE TANAH MELAYU DENGAN JIWA RAGA MEREKA DI TANAH BESAR…..HANYA JASAD MEREKA SAHAJA DI SINI…..

u/p: CINA DAN INDIA, ingat ini?
Waktu MacMichael, pesuruhjaya British, berjaya mempengaruhi raja-raja Melayu menandatangani ‘Malayan Union;’ menjadikan Tanah Melayu sebagai tanah jajahan British orang Melayu menentang ‘Malayan Union’ dan menyelamatkan raja-raja Melayu dari menjadi ‘hamba’ Raja British. Ini berlaku pada tahun 1946. Cina dan India serta Benggali tidak terlibat dalam tunjuk perasaan ini. Hanya orang Melayu menyelamatkan raja mereka.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
12 March 2020 1:22 pm

IMAM AL MAHDI TAK RAMAI PENDOKONG TAPI ALLAH MENANGKAN BELIAU..SeTERUK2 BN LEBIH TERUK PH….JADI UNDILAH GS….. Zaman pemimpin dan ahli politik hilang kepercayaan…… 1. Ahli politik dan pemimpin kerajaan ini kadang-kadang rasa macam hebat dan banyak sokongan, padahal dia naik dan dapat jawatan sebab kena “carry” je. 2. Pemimpin BN selama ini memerintah kerajaan pun sebab kena carry dengan sentimen parti Melayu dan parti komponen kaum. 3. Ahli politik PH boleh jadi pemimpin kerajaan sekarang ni pun bukan sebab banyak penyokong apa pun tapi sebab kena carry dengan Tun Mahathir masa PRU14. 4. Untuk masa sekarang yang aku nampak cuma… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
12 March 2020 1:21 pm

MARI KITA SSOKONG JUNDULLAH……. PAS Bantu Anak Muda Jauhi Maksiat ………. Kerajaan PAS Negeri Terengganu membantu anak mudanya menjauhi maksiat dengan menganjurkan ‘Walimatulurus Perdana’, mendirikan rumah tangga sejajar dengan tuntutan Islam. Pengarah Majlis Tindakan Dewan Undangan Negeri (MTD) Bukit Besi, Ghazali Sulaiman berkata, perkahwinan telah dijadikan manifesto bagi mencapai apa yang dihasratkan iaitu Terengganu Maju, Berkat dan Sejahtera (TMBS). “Perkahwinan mengandungi banyak hikmah, juga melaluinya akan dapat membantu anak muda menjauhi perkara maksiat, juga dapat membendung daripada berlakunya gejala sosial yang tidak diingini. “Melalui perkahwinan juga akan berlakunya pertambahan rakyat serta anak-anak yang bakal dilahirkan akan menjadi aset kepada Negeri… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
12 March 2020 1:20 pm

IF YOU’RE TRULY MOSLEM PLEASE HEAR TO THE PROPHET OF GOD…..KEPIMPINAN MILIK QURAISH…. MELAYU JUGA BERHAK BUAT DASAR KERANA MEREKA DOMINANT DENGAN ISLAM DAN PENDUDUK ASAL TANAH MELAYU……. Isu Dr Zakir: Exco Kedah bercanggah, PH celaru ………… ALOR SETAR: Percanggahan pendirian dua exco Kerajaan PH Kedah berkenaan tokoh pendakwah terkenal, Dr. Zakir Naik menggambarkan kecelaruan pakatan tersebut sama seperti yang berlaku di peringkat Kerajaan Pusat. Pesuruhjaya PAS Kedah, Ustaz Ahmad Yahaya berkata, di peringkat Pusat, DAP menyerang dan mendesak supaya dihantar balik namun satu pihak lain di dalam pakatan yang sama mempertahankan beliau. “Ini cukup jelas menunjukkan kecelaruan dasar dan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
12 March 2020 1:20 pm

BAWAH PH SEGALANYA TERCEMAR ..INSTITUSI RAJA,,,HAK MELAYU,,,AGAMA ISLAM,,UNDANG2 NEGARA…..,DIKOTORKAN KOMUNIS DAN RASIS D4P….. Pencemaran terbaharu Pasir Gudang : Lebih 100 kampit sisa industri termasuk bahan toksik ditemukan …….. Lebih seratus kampit mengandungi sisa buangan kilang termasuk dipercayai bahan toksik ditemukan di satu laluan tikus berhampiran Sungai Daing di Kampung Perigi Acheh di sini kelmarin. Penemuan bahan buangan itu mengakibatkan pencemaran terbaharu sekali gus membimbangkan 532 penduduk kampung tersebut kerana menghasilkan bau busuk selain air sungai bertukar menjadi kotor, keruh dan hitam. Menurut Ketua Kampung Perigi Acheh, Othman Adon, bahan buangan terbaharu itu dilonggokan di laluan tikus ke Sungai Daing dalam… Read more »

Sheraton
Sheraton
12 March 2020 1:17 pm

Kita bukan ambil kisah apa fahaman pun .. Yang kita kisah samada syiah ke, wahabi ke, sunni ke… Ini semua menyempit kan kehidupan..

zunnun
zunnun
12 March 2020 12:43 pm

Anwar liberal? hadiweng totalitarian communist? Liberal itu utk liberate, merdekakan, membebaskan fahaman yg sempit. Nenek2 moyang dulu, melihat burung di atas berterbangan, lalu cuba “emulate” dgn berbagai cara. Dari atas bukit mereka lari utk mendapat “dynamism” lalu terjun menemui ajal2 mereka. tak cukup, mereka2 buat satu “fixation” satire seperti burung, dgn kepak2 nya, terjun dari “cliff” lalu lingkup. Manusia akan sentiasa mencabar sifat “curiosa” mereka, keinginan utk “regress” “regress” ilmu perbendaharaan semesta. dua lautan “causation” yg sentiasa “vibrate” dgn “kesatuan” nya. lampu itu dgn 60 hz, sentiasa dlm “frequency fixation” nya utk menyatakan “dimension of time” dan “wavelength of space”… Read more »

Anonymous-M
Anonymous-M
12 March 2020 1:06 pm
Reply to  zunnun

Dahlah gila meroyan slps hilang kuasa setelah atok brilliant bunuh diri, bawa ajaran sesat pulak bahlol ni. Harap kau cepat mampus.

zunnun
zunnun
12 March 2020 1:18 pm
Reply to  Anonymous-M

amanat hadi kan ajaran/fahaman sesat yg dah di fatwa kan.

masih dgn commune fascist aka takfiri, sana sini, kafir mengafir ke?

budaya kawarij, isis dan taliban dan jadi sebati dlm kesundalan pAs.

betina2 sundal pAs bak “Mothers” yg mengeluarkan alien species dlm kalangan manusia.

Anonymous
Anonymous
12 March 2020 5:38 pm
Reply to  zunnun

Kamu alien species di keluarkan emak kau yang sundal melayan aliens

Anonymous
Anonymous
12 March 2020 5:36 pm
Reply to  zunnun

Liberal itu utk liberate, merdekakan, membebaskan fahaman yg sempit? Spt Pak Sheikh Nuor?

liberate dari semburit? fahaman berkenaan lub.ng yang sempit?

Engkau ada engkau punya disparity antara “innate intelligence” dengan mulut engkau sebab mulut engkau tersangkut di pucci mak engkau masa beranakkan engkau.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
12 March 2020 12:22 pm

NEGARA AMAN BAGI PH HANYA BILA MEREKA SHJ YG BERSUARA…..BILA PEMBANGKANG BERSUARA TIDAK AMAN LAGI…. Dr. Mahathir, Dr. Maszlee patut letak jawatan sebab tunduk pada Dong Zong…….. KUALA LUMPUR – Di era pentadbiran kerajaan Pakatan Harapan (PH), pertubuhan rasis, Dong Zong dilihat lebih menyerlah dan hebat dari menteri Kabinet dan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad. Ini terbukti apabila Menteri Pendidikan, Dr. Maszlee Malik tunduk akur kehendak Dong Zong berkaitan isu khat dan tulisan Jawi di sekolah sehingga membuat keputusan menyerahkannya kepada Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG). Pengerusi Biro Pendidikan Parti Bumiputera Perkasa Malaysia (Putra), Dr. Mohd Aluwi Sari… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
12 March 2020 12:20 pm

JASA BESARMU KEPADA NEGARA TETAP DIKENANG WAHAI AGONG TONG M BAPAK SKANDAL…….. ZAMAN BUTA IT DULU BOLEH LAH KAU KELENTONG…… Petronas Dipaksa Beli Tanah KLCC, Kroni Mahathir Untung RM600 Juta..,….. Suara Keadilan, 13 October 2010 Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia didesak supaya menjalankan siasatan segera berhubung urusan jualbeli tanah KLCC yang didakwa mengakibatkan Petronas terpaksa membeli tanah tersebut pada harga RM900 juta sekaligus memberikan keuntungan amat lumayan kepada salah seorang kroni Tun Dr Mahathir Mohamad terkaya di Malaysia. Mantan Timbalan Menteri Tanah dan Pembangunan Koperasi, Datuk Dr Tan Kee Kwong mendakwa Petronas dipaksa membeli tanah di mana terletaknya menara berkembar Petronas… Read more »

Anonymous
Anonymous
12 March 2020 12:18 pm

Azmin derhaka kpd madey.. derhaka kpd anwar….akan datang dia derhaka kpd muyidin plak sehingga cita2 nye pegang pm tercapai..

Anonymous
Anonymous
12 March 2020 12:17 pm

Dah tahu mb selangor sebelah kem penderhaka….tak guna simpan lagi…boleh menjadi talibarut azmin dlmnPKR…..rahsia pkr akan bocor kpd azmin..

ken
ken
12 March 2020 11:55 am

Sukar nak faham pendirian beliau.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
12 March 2020 11:50 am

Anwar ‘liberal’, orang Melayu tidak sokong kata Mahathir Editor Mac 12, 2020 0 PETALING JAYA: Bekas perdana menteri Dr Mahathir Mohamad berkata, orang Melayu tidak menyokong Presiden PKR Anwar Ibrahim kerana falsafah politik liberal yang dibawanya. Dalam satu temu bual dengan akhbar Sinar Harian baru-baru ini, beliau berkata, orang Melayu belum bersedia menerima ideologi liberalisme kerana bimbang kedudukan mereka terancam. “Ini kerana orang Melayu hanya tinggal kuasa politik hari ini,” katanya. “Dulu sebelum ini Ku Li (Tengku Razaleigh Hamzah) keluar parti (Umno) dan tubuh parti Semangat 46. Tetapi itu parti Melayu. Anwar keluar-keluar dia buat parti liberal. Dia nak dapat… Read more »

Anonymous
Anonymous
12 March 2020 12:21 pm

Madey pembelit kuat menipu…madey kecewa pengumaman oleh wan Azizah anwar akan ketuai PH….lojiklah madey bukan gabongan PH lagi.m

Anonymous
Anonymous
12 March 2020 5:41 pm
Reply to  Anonymous

Kamu pembelit, penipu, pembohong, pemfitnah. Menuduh liar tanpa bukti, fakta atau punca maklumat yang sahih. Kamu pelacur. Melacur semua aspek tabiat itu semua.

Anonymous
Anonymous
12 March 2020 11:18 am

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Mulai besok, lebih seminggu sekolah akan cuti
Memancing sakan lah abg, sbg mengisi aktiviti
Utusan warkah dinda, tidaklah abg begitu nanti
Irah sibuk, dgn prgram masters tu, abg mngerti
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
12 March 2020 11:19 am
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Abg msih terkenang, 8/6/19, saat kita bertemu
Dinda beritau yg dinda siswi, sdg mnuntut ilmu
Sejak dr itu abg brpantun utk dinda tanpa jemu
Dan abg juga, banyak mengirim ‘lagu untuk mu’
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
12 March 2020 11:19 am
Reply to  Anonymous

LAGU KU UNTUK MU – DJ DAVE
Karaoke: https://youtu.be/s6Ua5_bnBmQ

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Dengar lagu
Dendangan untuk mu
Penghibur hati mu nan rindu
Hati yang setia
Harapan daku
Lagu ku untuk mu

Dengar lagu
Ciptaan untuk mu
Ku dendang semasa kau rindu
Sumpah setia
Harapan daku
Lagu ku untuk mu

Chorus:

Ku cuba melupa
Tapi tak upaya
Wajah mu terbayang selalu
Malam ku bermimpi
Tiada mu ku sepi
Hanyalah ku ingin bersama mu
Janganlah kau pergi dari ku
Membawa hati ku yang satu
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
12 March 2020 11:20 am
Reply to  Anonymous

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Dinda hadir umpama mmbawa sinaran cahaya
Wajah dinda, di lena dan jaga, terbayang selalu
Untuk melupakan dinda..mmg abg tidak upaya
Utk dinda, abg kirim slm rindu di angin nan lalu
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
12 March 2020 11:20 am
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Boleh dikata setiap mlm, diri Irah tu, abg mimpi
Bayangan diri mu tetap menjelma setiap waktu
Sememangnya tanpa Irah, hidup abg amat sepi
Jgn lah dinda pergi, membawa hati abg yg satu
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
12 March 2020 11:17 am

Dr M, Muhyiddin bertarung rebut pengerusi Bersatu? Diterbitkan 2 jam lepas Dikemaskini 2 jam lepas – PEMILIHAN BERSATU | Sebanyak 189 bahagian Bersatu dijangka mengundi kepimpinan peringkat nasional yang baru bulan depan. Ia dikatakan boleh menjadi ‘medan’ baru pertembungan antara Pengerusi Bersatu Dr Mahathir Mohamad dan Presidennya, Muhyiddin Yassin Seorang pemerhati yang merupakan sebagahagian daripada pihak yang dekat dengan Mahathir tetapi enggan dinamakan mendakwa bekas perdana menteri tidak akan semudahnya mengalah pada pemilihan parti dan Muhyiddin perlu mencabar beliau secara rasmi. 3 jawatan tertinggi dipertandingkan Baru sebulan lalu, Bersatu membayangkan tiga jawatan tertinggi parti, iaitu pengerusi, presiden, dan timbalan presiden,… Read more »

Anonymous
Anonymous
12 March 2020 11:14 am

Irah,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Ada sekor anon jalang tu, seperti tak tentu arah
Bila dia nak buat komen, ifrit tu guna nama Irah
Dia masih berdegil wlau abg dah tibai dia parah
Tak apalah dinda..kpd Allah je lah kita berserah
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

(Bunga2 tu abg mmg tujukan khas untuk Irah…
Untuk anon jalang tua tu, abg nak tujukan ketul batu..😂)

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
12 March 2020 10:16 am

KALAU TUAN RUMAH ASYIK BERGADUH SATU KELUARGA…..BOLEHKAH TETAMU BERTAHAN LAMA ………. Pelabur asing terus jual saham tempatan ……… . Jualan asing ekuiti Malaysia dijangka berterusan dalam masa terdekat, dengan sentimen lemah didorong oleh pasaran luaran. Pada minggu 13 hingga 15 Ogos yang singkat, jualan asing ekuiti tempatan dicatatkan sebanyak RM480.1 juta berbanding RM1.04 bilion dilaporkan dari 5 hingga 9 Ogos. Ketua Ekonomi Bank Islam Malaysia Bhd, Dr Mohd Afzanizam Abdul Rashid, berkata selama lima minggu berturut-turut, dana asing mencatatkan jualan bersih berikutan persekitaran luaran yang tidak stabil, terutama didorong oleh konflik perdagangan antara Amerika Syarikat (AS) dan China. Selain itu,… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
12 March 2020 10:10 am

PH TONG SAMPAH SEMUA ADA….TIKUS LIPAS LALAT DLL….BUSUK…KOMUNIS LIBERALIS PLURALIS EVANGELIS ZIONIST FREEMASONRY ILLUMINATI LGBT SEKULARIST…….SEBUT APA YG BURUK PASTI ADA DLM PH…..YA KERANA MEREKA ADALAH TENTERA DAJJAL…… . . Betulkah Datuk Nga Kor Ming Dan Hannah Yeoh keturunan Pejuang Perang Dunia II? Mungkin apa yang dimaksudkan oleh Nga Kor Ming bahawa datuk nenek mereka juga adalah pejuang Perang Dunia II adalah para pejuang Malayan People Anti Japanese Army (MPAJA) yang kemudiannya membentuk pejuang gerila Parti Komunis Malaya (PKM). Sejarah orang-orang Cina di Tanah Melayu yang menentang Jepun disebabkan Jepun mula-mula menakluki Manchuria, bahagian timur Laut China sebelum meletusnya Perang… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
12 March 2020 10:09 am

PH = BN2 = LAWS ONLY EFFECTIVE ON OPPOSITION……..APA2 PUN AKAN KEMBALI KEPADA BANGSA…AKHIR SEKALI KEPADA AGAMA…..YANG TAK BOLEH HANYA PEMBANGKANG…… MALAYSIAN MALAYSIA AKAN TERUS MAINKAN ISU TERSEBUT….MEREKA RENTETAN DARI ZIONIS PROMOSI ISLAMOPHOBIA…..JAWI ISU BANGSA DAN AGAMA….ZAKIR NAIK ISU AGAMA.,..STATUT ROM PUN SAMA…..CINA NAK BAGI KERJA PILIH BANGSA SENDIRI…. THAILAND YG DOMINANT BANGSA DAN BAHASA THAI,,RAJA MEREKA TAK BOLEH DIUSIK….DI MALAYSIA PATUT MELAYU ISLAM TENTUKAN DASAR….JIKA TIDAK SAMPAI BILA PUN TAK SELESAI…..ISLAM WAY OF LIFE SEBUT APA PERKARA PUN MESTI ADA ISLAM DI SITU……

Irah
Irah
12 March 2020 9:42 am

Ini pula hadiah tanda terima kasih PAS kpd PM Muhyiddin selepas UMNO semalam, TAHNIAH PM8PN kerajaan LOBANG atap

Tuntutan kami ialah parlimen harus dibubarkan semula bagi memberikan laluan kepada satu pilihanraya umum dengan kadar yang segera. Semoga SPB Yang Dipertuan Agung diberikan petunjuk untuk membuat keputusan yang terbaik demi kepentingan agama, bangsa dan negara.

Ahmad Fadhli Shaari,
Ahli Parlimen Pasir Mas.

Anonymous
Anonymous
12 March 2020 11:11 am
Reply to  Irah

Anon jalang 9:42 am,

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Lantak kau ler..apa benda yg kau mahu canang
Tapi naper guna ‘IRAH’ aku punya bakal tunang
Perbuatan jahat ko itu, mmg nya aku tk senang
Klu dekat..mmg kat atas daratan kau berenang
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂🌷😂😂

zunnun
zunnun
12 March 2020 9:02 am

lebai Q7 dah berbunyi.

tapi, ketua lebai kao, dgn kesesatan amanat nya hingga berlaku pertumpahan darah, tak pula kao kata dia sesat.

atau kao pun sama2 sesat nih.

itu sbb kai tak berani utk mengajar memperbetulkan kesundalan ketua kamu, malah kao meneruskan mendewa2.

Jgn nantu, bila dah jadi sebahagian pengkianat2 negara, kao mabuk dgn ruu 355, nanti kena halau. saba sini kesundalan kamu semua vak katak terlompat2, dari BN, PR, MuaFUCKat kini PN pula.

..politik ala perdagangan pelacuran sj ke?

Anonymous
Anonymous
12 March 2020 9:44 am
Reply to  zunnun

zunnun the lanun keluarkan kata2 FUCK, perdagangan pelacuran dsb nya.

Memang lanun menguna bahasa kotor, jenis biadab dan kurang ajar, tidak dibimbing emak bapak di masa kecil.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
12 March 2020 8:46 am

Khairuddin: Tak guna Mahathir terus dengan Pakatan Harapan jika Anwar kurang ajar……… خير الدين: تق ڬونا محضير تروس دڠن ڤاكتن هارڤن جك انور كورڠ اجر Tun Dr Mahathir Mohamad harus tinggalkan Pakatan Harapan sekiranya keluarga dan para penyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim masih tidak ikhlas dan bersikap kurang ajar. Demikian menurut Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan, yang mengulangi pendiriannya bahawa segala yang berlaku dalam arena politik negara kebelakangan ini adalah disebabkan orang tidak terima Anwar sebagai Perdana Menteri ke-8. Khairuddin berkata Mahathir harus mengambil pendirian keluar dari Pakatan Harapan memandangkan puak Anwar dilihat masih hendak berebut jawatan biarpun kerajaan pimpinan… Read more »

zunnun
zunnun
12 March 2020 8:09 am

Isu pasal penisytiharan harta? dulu waktu jadi pembangkang, harta itu bukan mereka punya, mereka kata kepunyaan tuhan berhala mereka kini bila dah jadi menteri perompak, harta itu mereka punya, maka perlu isytiharkan nya. kan princip penyamun yg kuat berhelah. ayat2 dari buku2 kitab yg di cetak di jadikan kesundalan mereka, memuki memantat sana sini. betul ke, buku2 kitab itu suci? cuba koyak sehelai, bila dah menutuh puki bini, lap kan lendir2 dgn kertas dari buku yg di cetak. …ape, burit bini, lagi lestari ke? cuba bau kertas yg di cetak ayat2 di dlm nya, wangi kasturi atau bau busuk puki… Read more »

Anonymous
Anonymous
12 March 2020 9:23 am
Reply to  zunnun

Polis Cyber Unit di gesa ambil tindakan ke atas zunnun the lanun ini yang menghasut bila mengata “betul ke, buku2 kitab itu suci? cuba koyak sehelai, bila dah menutuh puki bini, lap kan lendir2 dgn kertas dari buku yg di cetak.”

Lanun zunnun ini biadab dan kurang ajar, tak dibimbing emak bapak nya di masa kecil sebab depa asyik sondol menyondol berdua pagi petang siang malam.

Anonymous
Anonymous
12 March 2020 11:23 am
Reply to  Anonymous

Polis cyber trooper tak layan seruan kling gila dah beratus kali.m

Anonymous
Anonymous
12 March 2020 5:44 pm
Reply to  Anonymous

Bodoh lah kamu mengata begitu.

Kamu ingat mereka akan beritahu disini bila mereka mengambil tindakan?

Kamu sekolah mana dulu?

Anonymous
Anonymous
12 March 2020 7:09 pm
Reply to  Anonymous

Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat ajib mengguna berbagai nama tak sekolah pun.

Belajar menghitung masa bersama dengan orang yang pungut sampah di rubbish dump sites.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
12 March 2020 8:07 am

Kenapa Dr Mahathir Berani Ambil Risiko Meletak Jawatan Perdana Menteri?……. Umum tahu hakikatnya Dr Mahathir merasa menyesal kerana meletak jawatan sebagai Perdana Menteri yang mengakibatkan beliau kehilangan terus jawatan Perdana Menteri. Umum juga tahu Dr Mahathir sebenarnya belum bersedia untuk melepaskan jawatan Perdana Menteri. Ini bukan persepsi tetapi realiti. Sikap berdolak dalih Dr Mahathir dalam peralihan kuasa adalah bukti yang cukup nyata. Persoalannya, kenapa Dr Mahathir sanggup ambil risiko untuk meletak jawatan sebagai Perdana Menteri. Apa yang membuatkan Dr Mahathir mengambil keputusan yang cukup berisiko itu? Adakah seorang yang dianggap genius dalam seni politik dan telah bergelumang dalam dunia politik… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
12 March 2020 7:36 am

Pasal Isu pengisytiharan harta, macai PH juga bodoh nak faham, Tuan Ibrahim jelaskan…….. ‘Semua menteri, timb menteri, MP PAS akan isytihar harta’ PAS bersetuju agar menteri, timbalan menteri dan anggota parlimen parti itu membuat pengisytiharan harta dengan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM). Timbalan Presiden PAS Tuan Ibrahim Tuan Man berkata tiada halangan untuk penjawat awam, termasuk menteri dan timbalan menteri untuk berbuat demikian. “Sekarang kita kerajaan, dan kita akan isytihar. Ini jaminan saya, seluruh anggota parlimen PAS akan isytihar (harta),” katanya dalam sidang media di Kementerian Alam Sekitar di Putrajaya, hari ini. Hari ini Perdana Menteri Muhyiddin Yassin memberikan tempoh… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
12 March 2020 7:33 am

Pentadbiran Mukhriz dijangka tumbang…. SUNGAI PETANI: Pentadbiran Kedah dijangka bertukar tangan dalam tempoh terdekat, berikutan tindakan beberapa Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) daripada Pakatan Harapan (PH) dijangka menyokong pembentukan kerajaan negeri oleh Perikatan Nasional (PN). Ketua Pembangkang Dewan Undangan Negeri (DUN) Kedah, Muhammad Sanusi Md Nor, mendakwa ketika ini, kerajaan negeri gabungan PH dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) diketuai Menteri Besar, Datuk Seri Mukhriz Mahathir, tidak lagi kukuh. Beliau yang juga Timbalan Pesuruhjaya 1 PAS Kedah, menjelaskan beberapa ADUN negeri dijangka mengumumkan sokongan kepada PN, sekali gus menyebabkan pertukaran kerajaan negeri tidak dapat dielakkan lagi. “Saya yakin akan berlaku… Read more »

Anonymous
Anonymous
12 March 2020 6:58 am

Muadakat Nasional atau Menipu Nasional? Muafakat Nasional tolak kerajaan pintu belakang, walau ‘luas terbuka’ Haspaizi Zain, Kow Gah Chie 6 Dec 2019, 11:57 am Dikemaskini 3 bulan lepas Umno menegaskan parti itu tidak impikan perubahan kerajaan melalui “pintu belakang” walaupun peluang untuk berbuat demikian terbuka luas. Presiden Umno, Dr Ahmad Zahid Hamidi, berkata melalui Muafakat Nasional mereka ingin membentuk kerajaan melalui “pintu depan” selaras dengan prinsip demokrasi. “Melalui Muafakat Nasional, kita tidak impikan perubahan kerajaan melalui pintu belakang yang terbuka luas. “Walaupun ketika ini pintu depan dan pintu belakang terbuka, kita tetap memilih pintu hadapan. “Kita akan bina kerajaan sendiri… Read more »

Anonymous
Anonymous
12 March 2020 5:53 pm
Reply to  Anonymous

Pembaca disini pula tidak minat membaca kopipes kamu.

Kalau tak reti mengeluarkan fikiran sendiri, kamu buang lah otak yang kamu ada tuh.

Sheraton
Sheraton
12 March 2020 5:09 am

Ikut prinsip politik tak kita apa alasan Amirudin, dia perlu berundur. Bagaimana pun faktor ketandusan pemimpin tidak jadi masalah. Sedangkan Tuan Ibrahim dan Khairuddin pun boleh jadi Menteri…

PH PKR telah bertukar MB beberapa kali di Selangor.. Dan Amirudin masih baru lagi dan menukar kan nya perlu teliga dan dengan kebijaksanaan.

Sheraton
Sheraton
12 March 2020 5:16 am
Reply to  Sheraton

Bagus jugak mereka yang pengkhianat masih ada dalam parti.

Sekiranya mereka kumpulan pengkhianat ini tidak hadir dalam jumlah yang munasabah maka satu tindakan drastic perlu di ambil termasuk Amirudin walaupun dia hadir hari itu.

Jika mereka hadir, gunakan lah masa berucap untuk menyedarkan mereka. Kalau boleh biar mereka sendiri yang berundur kerana kesal dengan tindakan mereka.

zunnun
zunnun
12 March 2020 6:30 am
Reply to  Sheraton

Ikut princip politik? Politik itu satu perniagaan, berasaskan persepsi dan strategy. Princip? Ini nilai kemanusian. setiap hari kita berpolitik. Suami isteri berpolitik. Nak memuki pun berpolitik. Ini kan nak mencari keuntungan dan keinginan. cuba tanya, lebai2 sundal pAs, waktu mereka2 angkat takbir utk memulakan pemujaan dan pendewaan kpd tuhan berhala mereka yg mereka sebut “allah.” ape politik kesundalan mereka? kesundalan mereka faham ke, takbir itu membinasakan politik mereka dgn mengertian, “allah” itu sebenar nya, “al-la-h.” jgn rasa gusar, teruskan perjuangan. tegakan kebenaran, kerana yg suci itu, tiada lain, kebenaran sj. bila kebenaran itu tegak, maka Alam sekeliling akan sentiasa berdiri… Read more »

Anonymous
Anonymous
12 March 2020 7:18 am
Reply to  zunnun

zunnun ini adalah lanun, biadab dan kurang ajar bila cakap memuki dsb nya.

Dia tidak dibimbing emak bapak nya di masa kecil sebab emak bapak nya asyik memuki pagi petang siang malam. Keluar si zunnun yang mulut nya tersangkut di pucci mak dia bila di beranakkan. Maka mencarut saja lah dia hingga ke tua.

Perlu dibalun, ditibai dan dibantai tiap kali dia buat begitu. Supaya dia sedar bahawa bila dia memuki, yang lain pun boleh pucci kan dia. Mudah2an dia hentikan memuki aya itu.

Anonymous
Anonymous
12 March 2020 6:48 am
Reply to  Sheraton

PM, Menteri2, MB2 Johor, Melaka, Perak bertukar baru. Kedah bakal bertukar. Pakatan Harapan hilang semua kpd pengkhianatan licik Azmin dan Perikatan Nasional. MB Selangor mesti ditukar kerana strategi politik Pakatan Harapan utk pertahankan Selangor selepas 3 penggal dibawah Pakatan Rakyat/Pakatan Harapan. Isu politik yalah balaci Azmin ini akan mudah kan Perikatan Nasional mengambil alih Selangor yg diidamkan selama ini. Isu survival Pakatan Harapan mengatasi cita2 peribadi parasite ini nak kekal jawatan. Semua link kpd Kartel Azmin mesti dihukum. Mamak ini pun bukan indispensable hanya bekas Exco Sukan bawah Azmin, jaga bola FAS pun gagal dulu. Modus operandi Mamak sebiji dididik… Read more »

Anonymous
Anonymous
12 March 2020 7:53 am
Reply to  Anonymous

DiMelaka, Zahid Komedi sbg Presiden UMNO berlari turun nak persembahkan surat watiqah pencalonan MB Baru dari UMNO. Surat watiqah pencalonan MB Selangor mesti dipersembahkan oleh Ketua Pakatan Harapan yg mempunyai majoriti kerusi terbanyak di DUN Selangor. Faktor pencalonan dari PH bukan sahaja calon dipercayai mempunyai sokongan majoriti terbanyak tetapi jugak PH mempunyai kepercayaan penuh satu2 calon tidak akan berpaling tadah, jadi musuh dalam selimut, menjadi agent kpd Kartel Azmin utk ambil ali h Selangor diPRU15 dan menjadi agent kpd Kartel Azmin yg menyedut projek2 lama dan baru diSelangor contohnya Projek Deforestation Rawang yg kuat dipertahankan oleh bekas MB Selangor ini… Read more »

Omaz
Omaz
12 March 2020 12:59 am

Memang patut disingkir bersama2 ketua wanita dan beberapa yg lain. Inilah duri2 dalam daging yang akan terus memecahbelahkan pkr dari dalam. Sebab misi mereka seterusnya adalah dapatkan selangor dengan bantuan dalaman.

zunnun
zunnun
12 March 2020 1:54 am
Reply to  Omaz

Pkr ketandusan pemimpin. Anwar perlu ketengahkan barisan2 pelapis yg berkaliber, dan perlu terima hakikat, kekuatan pkr bergantung hanya kpd dia dan bantuan dap dlm kawasan di mana cina + melayu dlm nisbah yg sama. selangor, pulau pinang dan negeri memberi suasana polar sedemikian. pkr dan dap perlu memberi bantuan kpd Amanah utk menebusi kawasan melayu yg mempunyai wadah bercirikan “middle kingdom,” kesedarhanaan dan berani utk membuat perubahan. Rafizi dan gerombolan nya perlu di ketengahkan utk mengambil tapuk kepimpinan selain Nurul, Nazmi dan seangkatan mereka. jika tiada perubahan ini, maka negara akan di kuasai oleh kesundalan golongan facist melayu dan kaum2… Read more »

Anonymous
Anonymous
12 March 2020 7:28 am
Reply to  zunnun

zunnun the lanun ini penganut Pak Sheikh Nuor nampak nya. Teruk lah negara jika Pak Sheikh dapat jadi PM, negara penuh dengan zunnun the lanun.

Asyik menyebut kesundalan walau pun dia yang amat menyundal dengan mulut busuk nya, mengata golongan facist melayu dengan tidak memberi penerangan walau pun dia amat fascist dengan kata2 nya.

Menuduh secara liar “kaum2 agama yg sempit dan songsang”, dia perlu di lawati Bang Ali bagi membersihkan otak nya. Dan apa juga lain yang perlu dibersihkan.

Joe
Joe
12 March 2020 12:43 am

Sdr Anwar agak lemah dan lambat bertindak serta selalunya tidak ambil pengajaran. Pemaaf TIDAK BERTEMPAT. Azmin sepatutnya dah dipecat dari pkr bertahun lalu… Hate to say tp ternyata UMNO lebih cekap berpolitik.

zunnun
zunnun
12 March 2020 2:20 am
Reply to  Joe

Yup

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
12 March 2020 12:42 am

Keangkuhan Dr Mahathir Dan Punca Kebencian Beliau Terhadap UMNO……… Baru-baru ini TS Muhyiddin dikatakan telah mengutus surat kepada Dr Mahathir. Tujuan Muhyiddin mengutus surat adalah untuk menjemput Dr Mahathir supaya berbincang dan mencari jalan perdamaian. Tetapi Dr Mahathir telah menolak jemputan Muhyiddin dengan kata-kata yang sangat memualkan (BACA DI SINI). “Singkir UMNO dulu, baru jumpa saya” Mungkin Dr Mahathir lupa bahawa beliau bukan lagi Perdana Menteri dan beliau mendapat jemputan dari seorang Perdana Menteri…🤣🤣🤣 Apa Puncanya Dr Mahathir Marah Kepada UMNO? Selepas bersara dari menjadi Perdana Menteri ke 4, kemarahan pertama Dr Mahathir pada pemimpin UMNO bila Perdana Menteri ketika… Read more »

zunnun
zunnun
12 March 2020 12:36 am

lebai2 sundal pAs saban hari melacurkan agama dgn cara perdagangan bidadari sebagai umpan keahlian mereka.

Undi pAs, masuk syurga.

No Money No Religion ya

Anonymous
Anonymous
12 March 2020 7:33 am
Reply to  zunnun

Ini adalah menghasut, mempersendakan fahaman agama Islam.

Polis Cyber Unit digesa mengambil tindakan ke atas zunnun the lanun ini.

Dia orang DAP, pati yang bermusuhan dengan PAS demikian lama.

Anonymous
Anonymous
12 March 2020 7:34 am
Reply to  Anonymous

Tiada lagi amaran dikeluarkan terhadap pihak yang cuba menyentuh sensitiviti perkauman, bangsa dan agama, sebaliknya mereka – termasuk pemimpin politik – akan disiasat dan ditangkap serta-merta, kata Ketua Polis Negara Abdul Hamid Bador.

“Saya tidak teragak-agak untuk menangkap mereka (pihak bangkitkan isu perkauman) dan memang saya akan buat (lakukan tangkapan).

“Saya bagi arahan kepada anak-anak buah saya untuk siasat kes terkelas melibatkan keagamaan dan kaum.

https://m.malaysiakini.com/news/488804#.XVwUUDtVa1M

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
12 March 2020 12:36 am

DIPERTIKAI KERANA BELAJAR BAHASA MELAYU,ORANG KOREA INI SEKOLAHKAN ORANG CINA D4P RASIS………. Video adalah daripada YouTuber asal Jepun iChang RM yang membuat content bagaimana cara untuk order makanan dalam Bahasa Melayu. Apa yang menariknya ialah terdapat Komen daripada warga Korea yang menetap di Malaysia yang mendedahkan sikap segelintir rakyat Malaysia yang tidak menganggap Bahasa Melayu sebagai bahasa yang penting untuk dipelajari. Terjemahan (Ringkas) Saya berasal dari Korea dan kini menetap di Malaysia. Kini saya sedang mempelajari Bahasa Melayu tetapi terlalu ramai dikalangan masyarakat Cina Malaysia yang mempertikaikan dan bertanya mengapa saya tidak mempelajari Bahasa Cina? Mereka berkata kamu perlu belajar… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
12 March 2020 12:33 am

Mat Sabu, Kamu Pun Pelacur Jugakan !!!! Sebab Kamu Melacurkan Diri Kamu Kepada DAP……….

Mat Sabu.. Bagaimana Dengan DAP Beli Kamu, Sallehuddin, Khalid Samad, Mahfuz, Hatta, Zulkifli, Haniffa dll Dari PAS Untuk Tubuh Amanah… Kamu Pun Bekas Pelacur kan? Kamu Bagi Apa Pada BaB.BKit Siang dan BaB.B Guan Eng? Punggong Kamukah? Pimpinan Amanah Yang Lain… Bagi Punggung Jugakkah? Cakap Jangan Ikut Sedap Mulut Mat..Nak Jilat Tahi DAP Ikut Suka Kamu lah… Lagi pun Apa Nak di Malukan… Kamu kan Bekas Pelacur??

zunnun
zunnun
12 March 2020 12:32 am

lebai2 sundal kelangtang, klu tak berhelah, mereka jadi bebal. Dgn berhelah, mereka merasakan bertenaga.

balun balak sana sini, lombong emas, manganese hingga kes2 di mahkamah sarat tertangguh2 sekian lama, yg mana melibatkan saman2 dari pelabur2 luar.

Kini, lebai pendek mAn serupa saja ketrampilan bebal nya, sejak berkunjung ke pejabat Arul Kanda hingga menjawat menteri alam sekitar.

bila berlaku percemaran, lebai sundal akan cepat2 melakukan ritual pemujaan kpd tuhan berhala nya.

No Money No.Religion ya

Anonymous
Anonymous
12 March 2020 7:37 am
Reply to  zunnun

Tiada lagi amaran dikeluarkan terhadap pihak yang cuba menyentuh sensitiviti perkauman, bangsa dan agama, sebaliknya mereka – termasuk pemimpin politik – akan disiasat dan ditangkap serta-merta, kata Ketua Polis Negara Abdul Hamid Bador.

“Saya tidak teragak-agak untuk menangkap mereka (pihak bangkitkan isu perkauman) dan memang saya akan buat (lakukan tangkapan).

“Saya bagi arahan kepada anak-anak buah saya untuk siasat kes terkelas melibatkan keagamaan dan kaum.

https://m.malaysiakini.com/news/488804#.XVwUUDtVa1M

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
12 March 2020 12:30 am

Tiada Masalah Kurang Wakil Pas Dalam Kabinet: Tuan Ibrahim……… PUTRAJAYA – Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, pihaknya tidak mempunyai masalah dengan bilangan wakil parti itu dalam Kabinet yang lebih kecil berbanding parti lain. Tuan Ibrahim yang juga Menteri Alam Sekitar berkata, apa yang lebih penting ialah kerjasama dengan parti lain bagi membentuk kerajaan Perikatan Nasional yang diharapkan rakyat Malaysia. “Yang penting kita akan buktikan kemampuan kita,” katanya pada sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat pasca Kabinet pertamanya di sini hari ini. Selain Tuan Ibrahim, wakil Pas yang menyertai Kabinet ialah Setiausaha Agungnya, Datuk Takiyuddin Hassan yang dilantik… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
12 March 2020 12:22 am

Pengarah Komunikasi PAN Telanjang Diri Sendiri Dikhalayak……. Inilah wajah sebenar yang kamu zahirkan, menterjemahkan diri kamu dalam keadaan tertekan dengan tekanan jiwa merobek ganas. Tidak cukup kamu menghayung aibmu yang terselindung, habis kamu membuka aib iri, benci dalam hati tanpa segan silu. Penuturan yang kamu tuturkan itu sudah cukup membayangkan kamulah yang sebwnarnya dalam situasi tidak ‘center’ sepertimana kamu menuduh pemimpin kami. Kebusukan hati dalaman yang dasyat sedang mereput sampai ke jiwa kamu sekarang ini, kohong bongor sampai keluar. Simpanlah sedikit kecelaruan dan kekecewaan kamu itu dari didedahkan semuanya. Tiada nilai sekepeng, hargailah sedikit diri kamu itu yang masih ada… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
12 March 2020 12:19 am

Kebodohan Macai PH terlodeh, Tuan Ibrahim menjelaskan Pembalakan Kelantan ada sijil ISO berbanding dengan negeri lain……… Menteri Alam Sekitar yang baru, Tuan Ibrahim Tuan Man hari ini mempertahankan kegiatan pembalakan di Kelantan. Tuan Ibrahim, yang memulakan tugas di kementerian itu hari ini, diminta memberi pandangan berkenaan kritikan terhadap kegiatan itu di negeri yang ditadbir PAS itu. “Kalau tengok Kelantan, dia dapat sijil ISO berbanding dengan negeri lain yang langsung tak dapat. “(Kritikan) sebahagiannya kerana sentimen pembangkang,” katanya yang merupakan timbalan presiden PAS. Kerajaan kelantan sebelum ini dihujani kritikan kerana membenarkan kegiatan pembalakan yang antara lain menjejaskan kehidupan masyarakat Orang Asli… Read more »

Muhamad Zainal
Muhamad Zainal
12 March 2020 12:14 am

HANG TUAH YANG BERTAPA PERLU DI PANGGIL KEMBALI UNTUK MENENTANG OLAHAN JEBAT DERHAKA. HANYA HANG TUAH TAHU BUAH LANGKAH SI JEBAT DERHARA. MEREKA LAMA BERSAMA BILA PANGLIMA BERTAPA DI GUA SEKIAN LAMA. SELAMAT BERJUANG KEMBALI UNTUK MENGHALAU PENDERHAKA.

Anonymous
Anonymous
12 March 2020 7:42 am
Reply to  Muhamad Zainal

Susah lah masalah nak hilang jika mengharapkan Hang Tuah, Mat.

Balun, tibai dan bantai mereka sahaja lah dengan bukti2, fakta2 dan penerangan salah laku mereka tuh.

Jika bukti kuat, bawa ke pihak berkuasa, buat repot kpd mereka secara resmi.

zunnun
zunnun
11 March 2020 11:57 pm

Macam nih je lah budin,

PP, NS + Selangor, tak usah di lakukan perkara2 drastik, dan pertukaran Amiruddin itu satu dari tindakan drastik.

Perkukuhkan 3 Negeri ini. Kedah hanya menunggu waktu sj bila Mahathir memulakan langkah fasa kedua nya, bermaaf maafan dgn Moo.

Amanah perlu tegas, jgn terlalu mengharapkan Mahathir, biarkan dia sendiri blk ke Bersatu.

Persiapkan PH menghadai Pilihan Raya Negeri Sarawak. Barisan ppbm, omNo, pAs & gps di lihat mantap, tapi jika di lihat secara halus, keretakan akhir nya akan berlaku..

…obor muaFUCKat akan kembali menghantui PN.

Pkr perlu bawa balik Rafizi, kembali untuk menerajui Pkr.

Anonymous
Anonymous
12 March 2020 7:49 am
Reply to  zunnun

Pembaca menjijikkan komplen zunnun the lanun ini sebab dia biadab dan kurang ajar, menggunakan kata2 FUCK dsb nya.

Memang tak digalakkan baca sebab dia mulut tersangkut di pucci mak dia masa di beranakkan, herot mulut nya hingga ke tua, maka selalu lah keluar kata2 kotor.

Emak bapak nya tidak membimbing dia di masa kecil sebab mereka sibuk sondol menyondol berdua pagi petang siang malam.