AZMIN KINI UMPAMA TPM, UMNO HANYA KELAS KETIGA DI MATA MUHYIDDIN

Walaupun UMNO menyumbang 39 kerusi Parlimen dalam Perikatan Nasional atau PN serta memainkan peranan penting dalam merealisasikan cita-cita Muhyiddin Yassin menjadi Perdana Menteri, kedudukan parti itu nampaknya langsung tidak diberi penghargaan yang sewajarnya.

Kedudukan UMNO dalam PN tidak lebih umpama gerabak keretapi kelas ketiga saja layaknya.

Setelah hanya 16 daripada 39 Ahli Parlimen UMNO saja diberikan jawatan menteri dan timbalan menteri dan kerusi TPM yang sepatutnya diberikan kepada UMNO telah dikosongkan, penghinaan seterusnya kepada parti itu datang lagi apabila Muhyiddin mengumumkan bahawa Azmin Ali, salah seorang menteri kanan yang dilantiknya akan mempengerusikan mesyuarat kabinet jika beliau tiada dalam negara.

Kata Muhyiddin lagi, hanya jika Azmin juga tiada dalam negara, barulah Ismail Sabri Yaakob, seorang lagi menteri kanan akan mempengeruskan mesyuarat kabinet.

Dalam bahasa yang tidak sukar difahami, walaupun berjawatan menteri kanan bersama empat orang yang lain, pengumuman Muhyiddin itu bermakna Azminlah TPM dalam kerajaan sekarang ini.

Kenapa mesti Azmin yang hanya menyumbang 10 kerusi Parlimen mewakili bekas Ahli-Ahli Parlimen PKR yang diberi keistimewaan itu?

Selain UMNO mewakili blok terbesar Ahli Parlimen, bukankah Ismail Sabri jauh lebih lama dan berpengalaman sebagai menteri berbanding Azmin?

Selain itu, berbanding UMNO yang memiliki 39 kerusi Parlimen, semua Ahli Parlimen blok Azmin yang jumlahnya 10 orang daripada bekas PKR juga turut diberikan jawatan sama ada menteri atau timbalan menteri oleh Muhyiddin.

Dengan itu, pengumuman Muhyiddin bahawa Azmin akan mempengerusikan mesyuarat kabinet jika beliau tiada, adalah satu lagi penghormatan Muhyiddin kepada golongan pengkhianat, sekaligus menambahkan lagi penghinaannya kepada UMNO.

Lebih daripada itu, melalui keistimewaan ini, Muhyiddin dengan jelas cuba melindungi Azmin yang terkait dengan hubungan seks sejenis, malah diakui oleh bekas Ketua Pemuda PKR Santubong, Haziq Abdullah Abdul Aziz bahawa bekas Timbalan Presiden PKR itu adalah pasangan seks semburitnya sebagaimana yang terkandung dalam video yang tersebar luas sebelum ini.

Walaupun pihak polis dan Peguam Negara tidak mendakwa Azmin atas alasan video tersebut tidak cukup terang untuk mengenalpasti identiti pelakunya, tetapi sesiapa yang menontonnya pasti tidak berfikir dua kali untuk mengatakan ia adalah Azmin.

Terselamatnya Azmin daripada undang-undang hanyalah kerana ketika itu Tun Mahathir Mohamad dilihat melindunginya berikutan kecenderungan politiknya yang kuat menghentam Anwar Ibrahim.

Begitu pun, sebagaimana yang dilaporkan oleh media, salinan asli “video Haziq” telah pun dihantar kemudiannya kepada pihak polis agar pihak berkuasa terus menyiasat dan mengambil tindakan sewajarnya.

Apakah Muhyiddin tidak sedar perkara ini?

Dalam keadaan sekarang, sebagai anak ulama, apakah Muhyiddin juga tidak dapat menilai bahawa Azmin bukanlah seorang pemimpin yang benar-benar bersih, tidak saja untuk diberikan jawatan menteri, tetapi juga untuk diberi keistimewaan mempengeruskan mesyuarat kabinet yang membayangkan kedudukannya adalah nombor dua dalam kerajaan PN ketika ini.

Dalam hal ini, apakah UMNO masih tidak sedar dan hanya berdiam diri saja berikutan kedudukannya di mata Muhyiddin adalah semakin jelas hanya sebagai penumpang kelas tiga saja?

Setelah UMNO diberi jawatan yang sedikit dalam kabinet dan menolak untuk melantik Zahid Hamidi sebagai TPM, kini UMNO terus dihina lagi oleh Muhyiddin melalui kuasa Perdana Menteri yang ada dalam tangannnya.

Kalau sebelum ini Zahid Hamidi dikatakan ditolak untuk dijadikan TPM kerana kes mahkamahnya sedang berjalan, dari segi moral, apakah bezanya dengan Azmin yang turut sedang dibicarakan oleh rakyat seluruh dunia kerana perlakuan seks sejenis dan video semburitnya? (ShahbudinHusin 11/03/2020)

Kongsikan artikel ini
Updated: 11 March 2020 — 3:24 pm

165
Leave a Reply

avatar
20 Comment authors
mahdetomarKamaAnonymousOthman AhmadIrah Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest
Notify of
mahdetomar
Guest
mahdetomar

Mungkin UMNO pun tak ingin sbb Muafakat Nasional bersependapat Parlimen dibubarkan..PN ini seolah utk survival parti bunga saja

Kama
Guest
Kama

Berhentilah dalam melaga-lagakan orang.
Kita bekerja sebagai satu pasukan. No job too big or too small. Everyone has their role to play. If you do something, do it right first time.

Anonymous
Guest
Anonymous

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Wow..siapakah dia ini, berpantun bagai pendita
Cekap bahasa dan susunan kata2, begitu indah
Bkn mcm Suman Hindu tua, barua bahalol unta
Dh tentu tk mampu dibuat Suman Haram jadah
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Suman is as if, an old lady, with no more period
Readers found this skunk as stupid and foolish
His dignity is tarnished..for being a moron idiot
That goon, can’t even create ‘pantun’, in English
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kejora is born to be smart, superb and talented
Unlike idiot Suman, who’s just, a stupid bastard
He is unable to reply so long cgu Kejora waited
The idiot’s dignity has been tarnished & tainted
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

HU HU HU…

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Idiot Suman always appear to boast and tell lie
This old skunk behaves rather funny and weird
When I gave English pantun, he could not reply
The reason is simply, he is a damn, stupid idiot
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏💪

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Poor lame gay Suman, all the while Kejora bully
I challenged for English ‘pantuns’, he kept quiet
Not only, that old moron looks clumsy and ugly
It is obvious that, Suman is a damn stupid idiot
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HU HU HU…

Anonymous
Guest
Anonymous

🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛
Suman tried to be a dragon but he’s a millipede
He is an old idiot with a very little piece of brain
He had to suffer sorrow, for being damn stupid
That is why, he is always, thrown, into the drain
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

Irah
Guest
Irah

Puas mlm nih aku tibai kejora si MANGKOK JAMBAN
Tentu sampai ke siang esok dia tak dpt lena nak tido
Itulah akibatnya bila martabat CIKGU dia cba hinakan
Habis renyuk badannya, kena aku punya pukulan KO

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon jalang 12:02 am,

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Anon jalang, ko dh tua, bulu peliaq pun beruban
Dah bnyak kali..ke loji taik, ko tu Kejora humban
Tapi ko muka tk malu..serupa mangkuk jamban
Msih nk gangggu Kejora..sengaja nk cari beban
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Hu hu hu…

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Besok Khamis abng akan mengajar lagi sehari
Minggu hadapan sekolah akn brcuti seminggu
Sukar nk cerita kerinduan pada dinda ku puteri
Bila kesunyian abg akn buka phone dngar lagu
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Tak tahulah abg nak cerita kerinduan di hati ini
Bayangan diri dinda..asyik sja bermain di mata
Abg mmg ler tak miss lagu ‘sakitnya tuh di sini’
Dan juga abg cari lagi lagu lain nyanyian Citata
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

SAKITNYA TUH DI SINI – CITA CITATA
Karaoke: https://youtu.be/yLeQAS5xSAg

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Sakitnya tuh di sini di dalam hatiku
Sakitnya tuh di sini melihat kau selingkuh
Sakitnya tuh di sini pas kena hatiku
Sakitnya tuh di sini kau menduakan aku

Teganya hatimu
Permainkan cintaku
Sadisnya caramu
Mengkhianati aku
Sakitnya hatiku
Hancurnya jiwaku
Di depan mataku
Kau sedang bercumbu

Sakit, sakit
Sakitnya tuh di sini
Sakit, sakit
Sakitnya tuh di sini
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

PURA-PURA BAHAGIA – CITA CITATA
Karaoke: https://youtu.be/KAjyG6Vo60M

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Pura-pura bahagia
Walau aku terluka
Pura-pura bahagia
Walau ‘ku menderita

Sakit rasanya
Cinta dibalas dusta
Hatiku kecewa
Hidup jadi merana

Pahit rasanya
Dipermainkan cinta
Tapi ‘ku mencoba
Tetap tersenyum saja

Pura-pura bahagia
Walau aku terluka
Pura-pura bahagia
Walau sakit hatinya
Pura-pura bahagia
Walau aku kecewa
Pura-pura bahagia
Walau ‘ku menderita
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Kejora Maknyah 11:37….

Toksah mengada-adakan cerita, kenapa alih tiang gol – lain ditanya, lain kau melalut…..??

Aku ulangi….

Mana dia tarikh & masa perjumpaan kita di JB tuu, haaaa musibat….?? Kau takut, kan kan kan……??7

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Kejora Maknyah 11:37….

Toksah mengada-adakan cerita, kenapa alih tiang gol – lain ditanya, lain kau melalut…..??

Aku ulangi….

Mana dia tarikh & masa perjumpaan kita di JB tuu, haaaa musibat….?? Kau takut, kan kan kan……??

Anonymous
Guest
Anonymous

Idiot Hindu Suman 12:15 am,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Suman resembles..old clumsy beggar in a town
Kejora is just like a young prince in a big palace
Let us forget first The Physical Fight, gay clown
Why not we challenge pantun, in the first place?
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Hu hu hu…

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman maknyah Hindu 12:15 am,

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kesian ler Suman Hindu penjilat jubor Kit Siang
Dia tersandar kt depan tv, smbil dodol dikunyah
Kejora cabar berpantun dlm BI dia bodoh piang
Sbalik,nya, Hindu tua ni bebel je mcm maknyah
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Hu hu hu…

zunnun
Member
zunnun

Kesundalan Pengkianat2 Negara dah mula masuk pejabat utk mula kerja.

Hisaputin, lalu mengeluarkan perkhabaran gembira, bukan sebagai Menteri Pertahanan tapi Sebagai Menteri Luar, bahawa helicopters akan muncul tiba

selama ini, itu keperluan hisaputin nih, utk cepat2 menutup kes rompakan nya.

Goh
Guest
Goh

Di saat ini akan ramai ahli parlimen umno dan pas dari blok PN akan berkata tak mengapa..kami tak ada sebarang jawatan dalam kabinet pon tak apa asalkan ph tumbang dan nasib rakyat akan terbela.

Tetapi pada hakikatnya mereka sedar din pagoh dan jemin serta kawan² lah telah menyelamatkan perjalanan politik mereka setelah ditolak dengan teruk pada pru 14 lalu.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Kejora Maknyah 10:28….

Toksah mengada-adakan cerita, kenapa alih tiang gol – lain ditanya, lain kau melalut…..??

Aku ulangi….

Mana dia tarikh & masa perjumpaan kita di JB tuu, haaaa musibat….?? Kau takut, kan kan kan……??

Anonymous
Guest
Anonymous

Idiot Hindu Suman 12:12 am,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Suman resembles..old clumsy beggar in a town
Kejora is just like a young prince in a big palace
Let us forget first The Physical Fight, gay clown
Why not we challenge pantun, in the first place?
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Hu hu hu…

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman maknyah Hindu 12:12 am,

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kesian ler Suman Hindu penjilat jubor Kit Siang
Dia tersandar kt depan tv, smbil dodol dikunyah
Kejora cabar berpantun dlm BI dia bodoh piang
Sbalik,nya, Hindu tua ni bebel je mcm maknyah
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Hu hu hu…

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Dah tak ada lagi kelibat Suman Hindu Malabari
Mmg malang Hindu ini..hari ini, dia langkah kiri
Tersilap ler dia, sengaja acah cgu Kejora bistari
Kejora bagi pantun BI, terus Hindu bingai tu lari
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

Irah
Guest
Irah

Yes, ko mme si cagu kejora, gilap kilat camne pon kau tetap si MANGKOK JAMBAN penadah najis segala tahik, cian nyerrr……….

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon jalang 10:43 pm,

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Anon jalang, ko dh tua, bulu peliaq pun beruban
Dah bnyak kali..ke loji taik, ko tu Kejora humban
Tapi ko muka tk malu..serupa mangkuk jamban
Msih nk gangggu Kejora..sengaja nk cari beban
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Kejora Maknyah 11:12….

Toksah mengada-adakan cerita, kenapa alih tiang gol – lain ditanya, lain kau melalut…..??

Aku ulangi….

Mana dia tarikh & masa perjumpaan kita di JB tuu, haaaa musibat….?? Kau takut, kan kan kan……??

Irah
Guest
Irah

Si MANGKOK JAMBAN mnyembh pd ku teramat sangat
Suruh aku jgn guna nama Irah, sbb dia rasa tak senang
Aku peduli hapa, engkau tak senang atau nak sakit tenat
Lagi baik ko serah diri ke Bujang Senang kat Sg Rajang
****************************
Ketul ketul taik tuh aku sumbat ke mulut engkau……….
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Hah, hamek kau……………………

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon jalang 11:16 pm,

🐊🐊🐊🐊🐊🐬🐊🐊🐊🐊🐊🐊🐊🐊🐊🐊🐊🐊
Kejora tak gentarlah klu setakat bujang senang
Bila2 masa saja, Kejora berani redah Sg Rajang
Bkn lah kau tak tau, ini Irah punya bakal tunang
Pendekar muda yg gagah perkasa dari Tunjang
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Kejora Maknyah 11:52….

Toksah cakap besar tanpa bukti, kenapa alih tiang gol – lain ditanya, lain kau melalut…..??

Aku ulangi….

Mana dia tarikh & masa perjumpaan kita di JB tuu, haaaa musibat….?? Kau takut, kan kan kan……??

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Kejora Maknyah….

Toksah mengada-adakan cerita, kenapa alih tiang gol – lain ditanya, lain kau melalut…..??

Aku ulangi….

Mana dia tarikh & masa perjumpaan kita di JB tuu, haaaa musibat….?? Kau takut, kan kan kan……??

Anonymous
Guest
Anonymous

Idiot Hindu Suman 12:10 am,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Suman resembles..old clumsy beggar in a town
Kejora is just like a young prince in a big palace
Let us forget first The Physical Fight, gay clown
Why not we challenge pantun, in the first place?
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman maknyah Hindu 12:10 am,

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kesian ler Suman Hindu penjilat jubor Kit Siang
Dia tersandar kt depan tv, smbil dodol dikunyah
Kejora cabar berpantun dlm BI dia bodoh piang
Sbalik,nya, Hindu tua ni bebel je mcm maknyah
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Ada sekor anon jalang tu, seperti tak tentu arah
Bila dia nak buat komen, ifrit tu guna nama Irah
Dia masih berdegil wlau abg dah tibai dia parah
Tak apalah dinda..kpd Allah je lah kita berserah
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

(Bunga2 tu abg mmg tujukan khas untuk Irah…
Untuk anon jalang tua tu, abg nak tujukan ketul batu..😂)

Irah
Guest
Irah

Telah dtang kpdku sekor machai keldai bingai
Si MANGKOK JAMBAN kejora cagu ma ci bai
Merayu memohon agar nama Irah jgn dipakai
Ngaku cekgu tapi prangai ngalhkan asli sakai

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon jalang 10:27 pm,

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Anon jalang ni, spt anjing jer asyik menyeringai
Dah le, burok rupa anon ni, burok juga perangai
Asyik ulang bnda yg sama, mmg anon ni bingai
Lbh baik le anon jalang..klu ko trjun dlm sungai
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Kejora Maknyah 11:08….

Toksah cakap besar tanpa bukti, kenapa alih tiang gol – lain ditanya, lain kau melalut…..??

Aku ulangi….

Mana dia tarikh & masa perjumpaan kita di JB tuu, haaaa musibat….?? Kau takut, kan kan kan……??

Anonymous
Guest
Anonymous

Idiot Hindu Suman 12:22 am,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Suman resembles..old clumsy beggar in a town
Kejora is just like a young prince in a big palace
Let us forget first The Physical Fight, gay clown
Why not we challenge pantun, in the first place?
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman maknyah Hindu 12:22 am,

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kesian ler Suman Hindu penjilat jubor Kit Siang
Dia tersandar kt depan tv, smbil dodol dikunyah
Kejora cabar berpantun dlm BI dia bodoh piang
Sbalik,nya, Hindu tua ni bebel je mcm maknyah
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

anonymous
Guest
anonymous

perintah negara ikut hukum Allah bukan ikut napsu rasa
daulatkan islam ngan hukumhukumnya bukan hnaya laungan
apa guna ada kuasa kalau tak berani tegak
hukum jinayah islam

zunnun
Member
zunnun

terlebih sundal ke ni?

hukum Tuhan dah ada depan mata. Buka lebar2, jgn asyik menyundal “Allah” sana sini penyembahan “nama” bak berhala sj.

Islam bukan kepunyaan muhammad dari tanah hijaz, Islam itu kepunyaan Tuhan Semesta, dlm setiap Persekitaran Alam Semesta, meliputi segala nya

Faham Sundal

Irah
Guest
Irah

Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, kerajaan yang ada sekarang bukan dibentuk melalui pintu belakang tetapi “tebuk ikut atap.”

John cendol doe, semang ngangot n sundal2 JALANG PN semua
faham tak apa plok erti kata tuang presideng parti islang tuh! Letak lah apa istilah pon, pintu belakang ke tebok ikut atap ke, semua itu ertinya kerajaan Pakatan Nasional PN tuh KERAjaan PENGKHIANAT, bukan tertubuh secara DEMOKRASI pilihan RAKYAT!!!

Tak setuju? PENGKHIANAT RAKYAT memang begitu lah

zunnun
Member
zunnun

Ketua Lebai Sundal kan byak helah. Dgn Amanat Sundal nya di ikhtiar, sesat lalu terlinkup semua yg mengikut nya di memali, kini sesat nya lagi menyerlah dgn panjat atap pula.

Pembunuh2 Uthman pun panjat tingkap, utk melakukan pembunuhan sedangkan Hussein + Hassan asyik berjaga2 di pintu depan.

lebai2, hadiweng ni byak memuki memantat je bak agama

Anonymous-M
Guest
Anonymous-M

Walaupun BN menyumbang kerusi terbanyak dlm kerajaan PN, sedangkan YDPA memilih TSMY drp PPBM jd PM, tetapi tak adapun MP drp BN meroyan gila babi mcm puak2 PH.
Ini menunjukkan saki baki MP2 PH ni sesuai dikurung dlm zoo sahaja.
Sijil tipu
Manifesto tipu
Letak jawatan tipu
Titik perpuluhan tipu
Penyokong… Merapu.

zunnun
Member
zunnun

lebai pendek mAn pendek dah mula merapu, dgn ketrampilan Menteri Alam Sekitar.

Bila di tanya, ngape lebai2 sundal di kelangtang masih menebang balak dgn menceroboh kawasan orang asal,

lebai pendek kaki melancap nih jawap,

“Tebang Balak akan di teruskan.”

hebat2, Menteri Pengkianat Negara

Anonymous
Guest
Anonymous

seikh zunnun,
kalu tak tebang, tak dapatla ana nak menyundal, nak menyundal fulus kena banyak, juai balak fulus masyuuuk banyak!!!

Orang asal tuh? hok aloh wehhhh , deme tu tok skoloh , gi kojol loh deme tuh……… haaaa sudoh deh, kawe nok gi nnyunda doh nih………..

zunnun
Member
zunnun

Huh,

dgn commission balak dan Mercedes ala unta, lebai2 bergaya tambah bini2 pula.

No Money No Religion

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Menjawab kepada Anwar, Helikopter MD diterima akhir tahun ini, bukan lagi isu…….. Isu pembelian enam buah helikopter yang masih belum diterima kerajaan tidak lagi timbul apabila helikopter tersebut akan diterima paling lewat akhir tahun ini, menurut Menteri Luar Negeri baru Hishammuddin Hussein. Beliau menjawab kenyataan Presiden PKR Anwar Ibrahim yang mempersoal integriti kabinet Perikatan Nasional, dengan membangkitkan pembelian helikopter berjumlah RM300 juta oleh kerajaan BN pada November 2015. “Itu sajalah yang dia (Anwar) mampu lakukan. “Saya sudah dipanggil Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berkaitan isu helikopter ini,” kata Hishammuddin yang menjadi menteri pertahanan antara Mei 2013 hingga Mei 2018. Hishammuddin… Read more »

zunnun
Member
zunnun

dari tahun 2015 di beli, tiba2 helicopter mucul pula?

helah lebai seakan penyamun serba sama juga ke?

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Kadir Jasin Agen Anwar yang cuba rosakkan parti BERSATU?……… Kadir Jasin lah yang up status batu api pada asalnya. Dan dishare oleh semua yang taksub tanpa baca kerperluan status mencucuk tersebut. Semua jenis percaya and taksub tanpa usul periksa “Shit happen, aku termakan hasutan, aku dah melenting. Aku tak boleh tarik balik. Jatuh maruah aku. Mana aku nak letak muka kalau aku mengalah. So move foward, kena teruskan demi ego dan nama baik” – dalam hati ‘kawan’ saya tu berkata Dalam politik ni, kenna fahami agenda tersirat dan tersurat. Jika tidak, mudah kena perdaya. Ni contohnya, penyokong Anwar senyap-senyap. Tunggu… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Kerajaan baru sasar 1 bulan selesai isu minyak sawit dengan India……… KUALA LUMPUR: Malaysia menyasarkan untuk menyelesaikan isu minyak sawit dengan India dalam masa sebulan, kata Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi yang baru, Mohd Khairuddin Aman Razali. Katanya, beliau mahu menghantar sepasukan delegasi ke India secepat mungkin untuk menambah baik hubungan kedua-dua negara. India, pengguna minyak makan terbesar di dunia, melaksanakan sekatan ke atas pembelian minyak sawit dari Malaysia tahun ini selepas Perdana Menteri ketika itu, Dr Mahathir Mohamad mengkritik dasar baru New Delhi ke atas Kashmir. Perdana Menteri baru, Muhyiddin Yassin mengangkat sumpah pada 1 Mac lalu selepas Mahathir… Read more »

zunnun
Member
zunnun

Menteri Q7 dah mula menyundal, dulu dgn para lebai2 sundal dan kambing mumbai beriya2 mempertahankan kashmir kini U Turn pulak utk melacurkan maruah bahawa, hal kashmir dan kambing mumbai akan mengikut keperluan mereka.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Kerajaan aktifkan Pelan Tindakan Pembakaran Terbuka Kebangsaan…….. PUTRAJAYA – Kementerian Alam Sekitar telah mengaktifkan Pelan Tindakan Pembakaran Terbuka Kebangsaan sepanjang cuaca kering menjelang pertengahan April ini. Menteri baharunya, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, walaupun cuaca kering dijangka berakhir, namun pelan itu akan diteruskan bagi mengelakkan aktiviti pembakaran terbuka berleluasa. “Pelan ini diaktifkan bagi pelaksanaan tindakan pencegahan, pemantauan, pemadaman dan penguatkuasaan dalam menangani pembakaran terbuka oleh Kementerian dan agensi-agensi berkaitan. “Kementerian juga mengaktifkan Pelan Tindakan Pencegahan Kebakaran Terbuka dan Prosedur Standard Operasi (SOP) Pencegahan Kebakaran Tanah Gambut. “Walaupun keadaan cuaca dijangka hanya berakhir pada minggu kedua atau pertengahan April 2020,”… Read more »

zunnun
Member
zunnun

Menteri Alam Sekitar si lebai pendek kaki kuat melancap tu ke?

Tiba2 hari pertama masuk pejabat, dah siap melancarkan Pelan Tindakan Kebakaran Kebangsaan.

Sundal ni bela Jin2 ke?

lembu punya susu, sapi punya nama ke?

sekurang2 nya, pandai2 lah kurang2 kesundalan yg ada. Jijik taraf lebai seperti ini

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Sejam masuk pejabat, Hishamuddin terima 6 panggilan luar negara…… PUTRAJAYA – Baru sahaja memulakan tugas sebegai Menteri Luar, Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein hari ini dijadualkan akan menerima enam panggilan daripada rakan sejawatnya di negara-negara lain. Katanya beliau mendapat respon baik daripada negara-negara luar yang tidak sabar untuk bekerjasama dengan beliau di peringkat antarabangsa. “Malam semalam sahaja saya dimaklumkan permintaan beberapa menteri luar untuk berkomunikasi dengan saya hari ini sudah enam. “Ini termasuk menteri luar China Wang Yi, Emiriah Arab Bersatu, Syeikh Abdullah Zayed, Menteri Luar Singapura, Indonesia dan Thailand. “Boleh bayangkan saya masuk pejabat baru satu jam dan ini… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Sidang Media Pertama Menteri Alam Sekitar (video)………

Tuan Ibrahim Tuan Man dilantik sebagai menteri alam sekitar yang baru, ramai macai PH menyerang kononnnya mampukan Tuan Ibrahim mengurus kementerian ini?

Malah Presiden Pertubuhan Perlindung Khazanah Alam (Peka) Shariffa Sabrina Syed Akil berkata pihaknya berasa was-was dengan kerja dan perancangan pemimpin parti Islam itu dalam menerajui kementerian berkenaan.

Hari ini pada sidang media, kita lihat bagaimana seorang yang menjurus kepada ulama mengedalikan sesuatu yang berbentuk profesional..

Tak lama lagi semua mulut-mulut pengkritik akan terkunci.

MR : Sangat menarik untuk suatu permualaan yang baik

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Sidang Media Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi (mesti tonton)……..

Ahli Parlimen Kuala Nerus, Datuk Dr Mohd Khairuddin Aman Razali, dilantik sebagai Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi.

Mengambil kira pelbagai cabaran dihadapi sektor perladangan secara menyeluruh, pentadbiran baharu menamakan Ahli Parlimen Tanjung Piai, Datuk Seri Dr Wee Jeck Seng, sebagai Timbalan Menteri I dan Ahli Parlimen Puncak Borneo, Willie Mongin, sebagai Timbalan Menteri II.

Mampukan seseorang lulusan phd agama memimpin negara menerajui kementerian ini. Saksikan sidang media tersebut anda akan ada jawapannya.

MR : Tahniah kerana meneruskan dasar PH termasuk yang tak baik akan ditambahbaik.

Irah
Guest
Irah

Muhyiddin berjanji kepada semua rakyat, menerusi ucapannya di kaca tv, bahawa kabinetnya hanya akan terdiri daripada mereka yang layak dan berintegriti.

Apakah KHIANAT itu sebahgian dari integriti. Suka atau tidak, HAKIKATNYA, beliau hanya mampu membentuk kerajaan setelah berjaya menghianati mandat rakyat di PRU14 yg lalu. Perkara tersebut jelas , merupakan fakta yang tidak boleh dipertikaikan.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Kejora Maknyah….

Toksah mengada-adakan cerita, kenapa alih tiang gol – lain ditanya, lain kau melalut…..??

Aku ulangi….

Mana dia tarikh & masa perjumpaan kita di JB tuu, haaaa musibat….?? Kau takut, kan kan kan……??

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman maknyah Hindu 9:23 pm,

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Tk tau le apa bahlol ini Suman Hindu petualang
Dah ler muka hodoh, hidung penyet mulut lebar
Komen kat atas tu, bukan ke dari si anon jalang
Naper lak cgu Kejora ini yg Wak Hindu nk cabar
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Gay Hindu Suman 9:23 pm,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Suman resembles..old clumsy beggar in a town
Kejora is just like a young prince in a big palace
Let us forget first The Physical Fight, gay clown
Why not we challenge pantun, in the first place?
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Dah tak ada lagi kelibat Suman Hindu Malabari
Mmg malang Hindu ini..hari ini, dia langkah kiri
Tersilap ler dia, sengaja acah cgu Kejora bistari
Kejora bagi pantun BI, terus Hindu bingai tu lari
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Kejora Maknyah….

Toksah mengada-adakan cerita, kenapa alih tiang gol – lain ditanya, lain kau melalut…..??

Aku ulangi….

Mana dia tarikh & masa perjumpaan kita di JB tuu, haaaa musibat….?? Kau takut, kan kan kan……??

Anonymous
Guest
Anonymous

Idiot Hindu Suman 9:23 pm,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Suman resembles..old clumsy beggar in a town
Kejora is just like a young prince in a big palace
Let us forget first The Physical Fight, gay clown
Why not we challenge pantun, in the first place?
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman maknyah Hindu 9:23 pm,

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kesian ler Suman Hindu penjilat jubor Kit Siang
Dia tersandar kt depan tv, smbil dodol dikunyah
Kejora cabar berpantun dlm BI dia bodoh piang
Sbalik,nya, Hindu tua ni bebel je mcm maknyah
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Suman Hindu..lihat pantun BI, kencing tk lawas
Dia sekolah tak tinggi, otak pula bingai dangkal
Nak lwn pantun BI pun..belum apa2, dah tewas
Macm manalah, dia nak berentap secara fizikal
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

He he he…

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Kejora Maknyah….

Toksah mengada-adakan cerita, kenapa alih tiang gol – lain ditanya, lain kau melalut…..??

Aku ulangi….

Mana dia tarikh & masa perjumpaan kita di JB tuu, haaaa musibat….?? Kau takut, kan kan kan……??

Anonymous
Guest
Anonymous

Idiot Hindu Suman 9:25 pm,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Suman resembles..old clumsy beggar in a town
Kejora is just like a young prince in a big palace
Let us forget first The Physical Fight, gay clown
Why not we challenge pantun, in the first place?
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman maknyah Hindu 9:25 pm,

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kesian ler Suman Hindu penjilat jubor Kit Siang
Dia tersandar kt depan tv, smbil dodol dikunyah
Kejora cabar berpantun dlm BI dia bodoh piang
Sbalik,nya, Hindu tua ni bebel je mcm maknyah
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Wow..siapakah dia ini, berpantun bagai pendita
Cekap bahasa dan susunan kata2, begitu indah
Bkn mcm Suman Hindu tua, barua bahalol unta
Dh tentu tk mampu dibuat Suman Haram jadah
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛
Suman tried to be a dragon but he’s a millipede
He is an old idiot with a very little piece of brain
He had to suffer sorrow, for being damn stupid
That is why, he is always, thrown, into the drain
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Suman is as if, an old lady, with no more period
Readers found this skunk as stupid and foolish
His dignity is tarnished..for being a moron idiot
That goon, can’t even create ‘pantun’, in English
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kejora is born to be smart, superb and talented
Unlike idiot Suman, who’s just, a stupid bastard
He is unable to reply so long cgu Kejora waited
The idiot’s dignity has been tarnished & tainted
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

HU HU HU…

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Idiot Suman always appear to boast and tell lie
This old skunk behaves rather funny and weird
When I gave English pantun, he could not reply
The reason is simply, he is a damn, stupid idiot
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏💪

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Poor lame gay Suman, all the while Kejora bully
I challenged for English ‘pantuns’, he kept quiet
Not only, that old moron looks clumsy and ugly
It is obvious that, Suman is a damn stupid idiot
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HU HU HU…

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Cikgundu MakNyah Kejora awww..awww..aww…. Wtf is that kampungan broken manglish PANTAToon all about….?? “Poor lame gay Suman, all the while Kejora bully I challenged for English ‘pantuns’, he kept quiet”. “Kejora bully” “Kejora bully” “Kejora bully” – What the hell is that, is it proper English, THAT’S OUTRIGHT RUBBISH, you fool1…..!! ——————————————————————————- INGAT – Kau tulis Melayu pun tonggang langgang berterabur, jadi toksah pulak hina diri kau nak eksyen yakinkan orang dengan omputeh kacang puteh kau tuuu. English my foot – hey pegi jalan dahh kentoot…..!! Oh ya, kenapa kau masih sampai laanie berat sekali mau sebut tarikh & masa… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Cikgundu Kejora MakNyah…. Bloody shit…..!! Again you thick skinned idiot displaying your fuckin’ typical broken kampungan Manglish….. “He still win even when many enemies surround”. “Unlike, old idiot TN. who use to be damn stupid”. Now compare mine….. “So much a leader, worthy of trust Here stands a man, gonna do what he must Ain’t afraid to propose, what is bold Even it does not, conform the usual mold From East to West, Mahathir is still the best…..!! With yours… “Cgu Kejora, is a tough guy..with energy & speed He still win even when many enemies surround Unlike, old idiot… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Idiot Hindu Suman 9:21 pm,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Suman resembles..old clumsy beggar in a town
Kejora is just like a young prince in a big palace
Let us forget first The Physical Fight, gay clown
Why not we challenge pantun, in the first place?
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman maknyah Hindu 9:21 pm,

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kesian ler Suman Hindu penjilat jubor Kit Siang
Dia tersandar kt depan tv, smbil dodol dikunyah
Kejora cabar berpantun dlm BI dia bodoh piang
Sbalik,nya, Hindu tua ni bebel je mcm maknyah
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Hu hu hu..

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Kejora Maknyah 9:54….

Toksah cakap besar tanpa bukti, kenapa alih tiang gol – lain ditanya, lain kau melalut…..??

Aku ulangi….

Mana dia tarikh & masa perjumpaan kita di JB tuu, haaaa musibat….?? Kau takut, kan kan kan……??

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman maknyah Hindu 12:29 am,

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kesian ler Suman Hindu penjilat jubor Kit Siang
Dia tersandar kt depan tv, smbil dodol dikunyah
Kejora cabar berpantun dlm BI dia bodoh piang
Sbalik,nya, Hindu tua ni bebel je mcm maknyah
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Hu hu hu..

malaywhodestroyedthemalay
Guest
malaywhodestroyedthemalay

mahathir was to be blamed. he was the main culprit. the man who never was of his word.

John Doe
Guest
John Doe

Sebelum ni tuan Budin menulis entry mengatakan DS Mukhriz paling sesuai dilantik TPM di dalam kabinet TSMY. Kini Tuan Budin mengatakan pula yang TSMY melihat UmNO seperti geng kelas ketiga. Kesimpulannya Tuan Budin mengakui yang dia sedang melihat selepas Tun dan TSMY sebagai PM-7 dan PM-8, kesemua bakal PM Malaysia yang berikutnya juga adalah daripada PPBM. Tuan Budin telah mengiktiraf bahawa PPBM adalah pasukan yang sentiasa menang, kerana hanya seorang yang berada di dalam pasukan yang sentiasa menang sahaja yang layak melihat pasukan lain di kelas bawahan. Presiden PPBM – selepas Pengerusi PPBM sebagai PM-7 meletakkan jawatan, ia pun mengangkat… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Woww..woww..woww..

Our Tun Mahathir LURED and FEIGNED RETREAT in order to…
– solidify, reinforce & unite Umno, Pas & Bersatu.
– crippling (if not killing) Pkr, Dap & Pan.

How about that, kejora aww..aww.,aww…..??

Btw,
Is your pen is still missing….or is your pennis still missing….??

Hi hi hi
He he he
Ha ha ha

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Cikgundu MakNyah Kejora awww..awww..aww…. Wtf is that kampungan broken manglish PANTAToon all about….?? “Poor lame gay Suman, all the while Kejora bully I challenged for English ‘pantuns’, he kept quiet”. “Kejora bully” “Kejora bully” “Kejora bully” – What the hell is that, is it proper English, THAT’S OUTRIGHT RUBBISH, you fool1…..!! ——————————————————————————- INGAT – Kau tulis Melayu pun tonggang langgang berterabur, jadi toksah pulak hina diri kau nak eksyen yakinkan orang dengan omputeh kacang puteh kau tuuu. English my foot – hey pegi jalan dahh kentoot…..!! Oh ya, kenapa kau masih sampai laanie berat sekali mau sebut tarikh & masa… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Cikgundu Kejora MakNyah…. Bloody shit…..!! Again you thick skinned idiot displaying your fuckin’ typical broken kampungan Manglish….. “He still win even when many enemies surround”. “Unlike, old idiot TN. who use to be damn stupid”. Now compare mine….. “So much a leader, worthy of trust Here stands a man, gonna do what he must Ain’t afraid to propose, what is bold Even it does not, conform the usual mold From East to West, Mahathir is still the best…..!! With yours… “Cgu Kejora, is a tough guy..with energy & speed He still win even when many enemies surround Unlike, old idiot… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Idiot Hindu Suman 6:54 pm,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Suman resembles..old clumsy beggar in a town
Kejora is just like a young prince in a big palace
Let us forget first The Physical Fight, gay clown
Why not we challenge pantun, in the first place?
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Gay Hindu Suman 6:54 pm,

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Poor lame gay Suman, all the while Kejora bully
I challenged for English ‘pantuns’, he kept quiet
Not only, that old moron looks clumsy and ugly
It is obvious that, Suman is a damn stupid idiot
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HU HU HU…

Anonymous
Guest
Anonymous

Idiot gay Hindu Suman 6:54 pm,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Idiot Suman always appear to boast and tell lie
This old skunk behaves rather funny and weird
When I gave English pantun, he could not reply
The reason is simply, he is a damn, stupid idiot
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏💪

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Kejora Maknyah….

Toksah mengada-adakan cerita, kenapa alih tiang gol – lain ditanya, lain kau melalut…..??

Aku ulangi….

Mana dia tarikh & masa perjumpaan kita di JB tuu, haaaa musibat….?? Kau takut, kan kan kan……??

Anonymous
Guest
Anonymous

Idiot Hindu Suman 8:39 pm,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Suman resembles..old clumsy beggar in a town
Kejora is just like a young prince in a big palace
Let us forget first The Physical Fight, gay clown
Why not we challenge pantun, in the first place?
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman maknyah Hindu 8:39 pm,

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kesian ler Suman Hindu penjilat jubor Kit Siang
Dia tersandar kt depan tv, smbil dodol dikunyah
Kejora cabar berpantun dlm BI dia bodoh piang
Sbalik,nya, Hindu tua ni bebel je mcm maknyah
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Are you not ashamed with your bloody fuckin’ kampungan manglish, idiot.,,,,,??

Zainudin
Guest
Zainudin

Kalau itu membuatkan macai PH sakit hati, teruskan saja. UMNO buat kerja mcm biasa sehingga PRU 15 nanti.Biar ajelah Azmin dan Muhyiddin tu. Jasa mereka tembak Madey dari belakang terlalu agung nilainya dan pantaslah dgn apa yg tlh dibuat kini. Cubalah lagi macai PH. Tugas korang ialah memecah belahkan perpaduan kerajaan PN. Senang aje tu. Teruskan usaha ye.Jangan putus asa. Terutamanya Buddin.

Irah
Guest
Irah

INI BUKTI TERIMA KASIH UMNO KEPADA PM8 MAHIYADDIN @ MUHYIDDIN YASIN. BARU LEPAS ANGKAT SUMPAH DAH MINTA BUBAR PARLIMEN. TAHNIAH ANUAR MUSA

Baru semalam angkat sumpah, Annuar Musa cadang bubar Parlimen

“Setelah kerosakan yg ditinggalkan BN diuruskan dan wabak covid-19 reda, kita harap pintu depan segera dibuka dengan Parlimen dibubarkan, seperti mana dari awal dimahukan oleh Muafakat Nasional.”

Baru sehari angkat sumpah dan sudah menjadi menteri dalam kerajaan Perikatan Nasional pimpinan Tan Sri Muhyiddin Yassin, Menteri Wilayah Persekutuan Datuk Annuar Musa mencadangkan agar Parlimen dibubarkan.

Annuar Musa minta Parlimen dibubar melalui twitter beliau.

zunnun
Member
zunnun

dah? dah ! dah….

bermula bergaduh pengkianat2, penyamun2, semburit2 dan lebai2 sundal….

keldai2 pAs lagi kesundalan.

Irah
Guest
Irah

Othman ahmad dan sundal2 PN bingai sekelian, korang kenal nuar musang tuh? Dia SU AGONG UMNO. Korang faham maksud dia kata ……pintu depan segera dibuka dengan Parlimen dibubarkan, seperti mana dari awal dimahukan oleh Muafakat Nasional.”

KORANG TUA NGANGOT BEBAL mana nak paham. Aku bagi maksudnya eh ngot2 sume……..MAKSUDNYA,,,,,,,,,,,,

KERAjaan PERIKATAN NASIONAL @ PN TUH KERAjaan PINTU BELAKANG, ANGGOTA KABINET KERA2 SUMBANG SEMBURIT PENGKHIANAT MANDAT RAKYAT MASA PRU14, PN PENGKHIANAT

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Irah, Porahhhhh……!! Yg kau terjerit-jerit sambil mengengkang-ngengkang macam baru kena sondol dari belakang, aper hal, haaa….?? Baca jgn sekerat-kerat, hadamkan sepenuhnya apa yg Annuat Musa kata….. Nak buka ‘pintu depan’ bukan sekarang, kata Annuar Diterbitkan Hari ini 2:54 pm Menteri Wilayah Persekutuan, Annuar Musa, hari ini memberi penjelasan mengenai ciapannya yang menyarankan agar parlimen dibubar untuk membuka jalan kepada pilihan raya umum diadakan. Menurut Annuar apa yang dimaksudkannya dengan harapan untuk “pintu depan” dibuka segera dan parlimen dibubarkan itu bukanlah dalam waktu terdekat. Malah, katanya, ciapan tersebut merupakan respons kepada segelintir pihak yang mahu agar parlimen dibubarkan sebelum Perikatan Nasional… Read more »

Irah
Guest
Irah

ANNUARMusang nih lah dulu rembat duit rakyat melalui MARA ( MAJLIS AMANAH RAKYAT ) sbb dia Pengerusi MARA diguna sesuka hati duit MARA pegi taja pasukan bolasepak negeri dia kelantan. Belum lagi kegunaan family pribadi and kroni2 belom terbongkar dol!!!

TIDAK AMANAH DAN MENYALAHGUNAKAN KUASA!!!

MARA tu SELURUH RAKYAT MELAYU MALAYSIA PUNYA TAU!!! bukan Melayu kelantan saja weh!!!!!

Orang mcm ni Muhiyiddin amek jadi ahli kabinetnya?

Irah
Guest
Irah

Kabinet berintigeriti dan AMANAH konon. Felda CAHAYA BARU MASAI JOHOR tu ada lagi ke bang Din oiiii!!!!!!!
Apa kabo peneroka2 dan waris2 kat sana tu ye?

Dzalee
Guest
Dzalee

UMNO harus mengamuk dan Hishamuddin harus berani menghunuskan kerisnya untuk menikam Muhidin dan Bersatu yang tidak menghargai jasa dan sumbangan UMNO. UMNO tidak harus membiarkan Muhidin terus bermaharajarela tanpa menghiraukan perasaan ahli-ahli UMNO yang telah diketepikan. Nampaknya Buang Moktar lebih jantan daripada pemimpin-pemimpin UMNO yang lain. Di manakah letaknya telur ahli-ahli UMNO dan PAS yang telah diperhinakan, dipermainkan dan diperkudakan oleh Muhidin dan Azmin.

Anonymous-M
Guest
Anonymous-M

Hahahaha… Kesiannya anjing tak ada tuan ni.

adelah
Guest
adelah

Tuannya dah nyawa2 ikan..mintak nyawa.mintak nyawa..

Anonymous
Guest
Anonymous

Awat tk jawab soklan2 dia?

zunnun
Member
zunnun

Hisham bawa kris, pAs bawa ayat2 khadam.

Takiyudin kata, dah tiba masa nya, pAs “walk the talk”

tapi lebai2 sundal byak helah, lebih “talk the walk” je ke?

Anonymous
Guest
Anonymous

Kah kah..kesian btul..dgn Budin kepala dongga
Asyik saja nak ganggu org punya rumahtangga
Budin biol kata, Umno dapat layanan kelas ke-3
Pmimpin2 dlm PN..Budin sengaja cuba nk laga

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

zunnun
Member
zunnun

ape sekali pun perancang Moo + Mahathir utk perkukuhkan ppbm, berakhir dgn kegagalan.

muaFUCKat – OmNo (39) + pAs(18) = 57

PH = Amanah (11) + pkr (40) + Dap (42) + Bebas (1) = 94

Gps 18, Warisan + upko – 10

ppbm – 26 + 10

bebas 7

Blok Anwar masih kukuh.

Moo + Mahathir dlm keadaan genting hingga pru 15

Anwar perlu bijak mengatur 🤔

Anonymous-M
Guest
Anonymous-M

Bijak betul khadam kapiaq ni buat analisa. Aku rasa khadam ni ada phD. Teruskan dgn analisa kamu, manu tahu mantan menteri kewayangan PH lantik kau sbg guru tuisyen matematik peribadi di. Maklumlah, selalu sgt silap titik perpuluhan.

zunnun
Member
zunnun

Huh,

dah sah islam ke? dah sah masuk syurga ke? entah2 kafir tak,asyik kemarok islam sana sini.

Anonymous
Guest
Anonymous

Awas:

Tiada lagi amaran dikeluarkan terhadap pihak yang cuba menyentuh sensitiviti perkauman, bangsa dan agama, sebaliknya mereka – termasuk pemimpin politik – akan disiasat dan ditangkap serta-merta, kata Ketua Polis Negara Abdul Hamid Bador.

Anonymous
Guest
Anonymous

“Saya tidak teragak-agak untuk menangkap mereka (pihak bangkitkan isu perkauman) dan memang saya akan buat (lakukan tangkapan).

“Saya bagi arahan kepada anak-anak buah saya untuk siasat kes terkelas melibatkan keagamaan dan kaum.

https://m.malaysiakini.com/news/488804#.XVwUUDtVa1M

zunnun
Member
zunnun

sundal ape dgn amaram kesundalan seperti ni nih?

bawak berita terkini.

Anonymous
Guest
Anonymous

Awas:

Tiada lagi amaran dikeluarkan terhadap pihak yang cuba menyentuh sensitiviti perkauman, bangsa dan agama, sebaliknya mereka – termasuk pemimpin politik – akan disiasat dan ditangkap serta-merta, kata Ketua Polis Negara Abdul Hamid Bador.

Anonymous
Guest
Anonymous

“Saya tidak teragak-agak untuk menangkap mereka (pihak bangkitkan isu perkauman) dan memang saya akan buat (lakukan tangkapan).

“Saya bagi arahan kepada anak-anak buah saya untuk siasat kes terkelas melibatkan keagamaan dan kaum.

https://m.malaysiakini.com/news/488804#.XVwUUDtVa1M

mekna
Guest
mekna

Nuar bijak? Dah tu tunggu 20 tahun masih kempunan nak jadi PM.Hehe..

zunnun
Member
zunnun

sbb anwar bijak, dia tolak jawatan pm bila do tawarkan kpd nya oleh omNo

Anonymous
Guest
Anonymous

Yer Ker?

Bukan sebab dia pakai pangkat Rear Admiral secara haram?

Takut tak boleh dapat angkat sumpah.

Anonymous
Guest
Anonymous

zunnun the lanun mencarut. Dan persendakan PM kita.

Dia biadab dan kurang ajar, tak dibimbing emak bapak di masa kecil. Sebab emmak bapak dia asyik berancuk, takda masa nak bimbing.

Anonymous-M
Guest
Anonymous-M

Kesian aku baca komen dari khadam2, barua2, anjing2 suruhan DAP. Yg nyatanya, PAN paling teruk meroyan sbb dah termakan budi DAP, sanggup gadai agama.
MP drp DAP senyap je, cuma senyum dari jauh nengok khadam2, barua2 dan anjing2 suruhan mereka menyalak.
Buatlah soalselidik rakyat bawahan, majoriti mereka tak kisah siapa PM8, siapa menteri asalkan tiada MP DAP dlm kerajaan.
Namun, sekalung tahniah kpd anjing2 semua kerana tetap setia kpd tuannya DAP.
Kalau tak setia tak layak jd anjing.

zunnun
Member
zunnun

Kesian aku melihat kesundalan omNo melayu dan lebai2 sundal pAs akhir nya akur dgn kaki semburit, mak lampir, kereta terbang, dan sebagai nya hanya utk mendapatkan jawatan menteri2 pintu belakang

Anonymous
Guest
Anonymous

Orang cakap Melayu Umno, dia cakap Umno Melayu.

Dia nih bukan Melayu, kaum pendatang yang cakap Melayu pun masih belum fasih.

zunnun the lanun. Masuk negara ini melanun. Kurang ajar, perlu di balun

Tanpa Nama UK
Guest
Tanpa Nama UK

“Dalam hal ini, apakah UMNO masih tidak sedar dan hanya berdiam diri saja berikutan kedudukannya di mata Muhyiddin adalah semakin jelas hanya sebagai penumpang kelas tiga saja?”

Mudah sahaja difahami “Dua hari selepas kabinet baru diumumkan, Setiausaha Agung Umno Annuar Musa berharap parlimen dibubarkan agar kerajaan dapat dibentuk melalui “pintu depan”, seperti yang dimahukan Muafakat Nasional pada awalnya.”

zunnun
Member
zunnun

…muaFUCKat betul2 kena fuck.Moo melaksanakan Mahathir merancang dan Jemin Kesenambungan bersama Muhriz akhir nya.

kah kah kah

… lebai2 sundal pAs dan penyamun2 omNo akur dan tunduk kpd Jemin yg mana keldai2 mereka sana sini melalak Semburit? Semburit! Semburit, sebelum nya.

Kah kah kah

Tahniah Melayu2 omNo dan pAs dgn kebijaksaan kamu semua. Lari dari Naga masuk ke Rahang Buaya.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

MuaFUCKat aper kejadah yer, kau ngigau sasau kesiangan kerr….??

Kerajaan yg sah kini PN – Perikatan Nasional ler, bodoh….!

anonymous
Guest
anonymous

Ternyata othman ahmad pon sudah kena FUCK dgn Azmin SEMBURIT dan LEBAI2 SUNDAL PAS

Malaysia negara DEMOKERASI BERPERLEMBAGAAN

DEMOKERASI datang dulu bro, PERLEMBAGAAN kemudian, fahamkah bro. dah tua ngangot masih bebal kah?

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu jenis zunnun the lanun, or the same bastard using another name.

Dah mencarut, panggil orang brader. Jenis mulut tersangkut di pucci mak kamu masa di beranakkan. Mulut herot, suka mencarut. Nanti Bang Ali cuci kau punya bont.t.

zunnun
Member
zunnun

betul ke dah sah nih?

dah dapat kesahihan ke? Yg sah dari lantikan.

agong lantik, kena di sahkan di parlimen, baru negara luar beri pengiktirafan

kao menggigau siang hari ke?

Anonymous
Guest
Anonymous

KEPALA BAPAK KAU. Tak reti peraturan dan undang2 negara ini tapi nak bukak mulut kau yang penuh tahi.

zunnun the lanun an uncivilized pirate jenis yohoho and a bottle of rum. Mabuk pagi petang siang malam.

Mabuk toddy dan air ketum, amat potent combination. Terbaring di tepi jalan punya pukulan.

zunnun
Member
zunnun

Ini lagi sundal dah

Democracy Perlembagaan atau Perlembagaan Democracy nih, mangkuk Ooi

mekna
Guest
mekna

Hehe..marah betul zunnun? nanti kena lelong. jangan jadi apatahnama we have the numbers..we have the numbers. last2 jilat ayaq lioq basi.

Anonymous
Guest
Anonymous

zunnun the lanun berasal sebagai pendatang haram ke negara ini biadab dan kurang ajar, tak ikut budaya di negara ini yang tidak mencarut di khalayak ramai.

Tapi, kerana dia mencarut, dia mesti di carut juga – the law of tit for tut. Dia kurang ajar sebab bapak dia asyik korek pucci mak dia, tak ada masa membimbing dia.

Donna
Guest
Donna

Budin batu api first class. Tak nak meratip hari2 Abam jadi piem 9, 10,11,12 lagi ke.

zunnun
Member
zunnun

Permainan ini belum berakhir lagi. Ini baru permulaan.

Puas ke omNo dgn caturan nih?

di sini, Anwar menanti

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

“Rear” Admiral pm lifetime (sampai tua) in-waiting.

Hi hi hi

adelah
Guest
adelah

Pas atau Umno takder hal kalau buat snap election skg. Setakat anwar, jentik je !

zunnun
Member
zunnun

betul ke?

Hadiweng ambil alih Jin2 Harun Din ke? Kelaparan Jin2 nih ya

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

KILLING TWO BIRDS WITH ONE STONE.
THE GENIUS OF THE ONE & ONLY GRAND OLD STATESMAN…..!!

Tun Mahathir LURED and FEIGNED RETREAT in order to…
– solidify, reinforce & unite Umno, Pas & Bersatu.
– crippling (if not killing) Pkr, Dap & Pan.

Remind me of the historical feat of the Egyptian Mamluks in the famous battle of ‘Ain Jalut’ in 1260 that saved Islam and made the mighty Mongols suffered defeat first time in history.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Ketiadaan mereka2 dalam kabinet PM8 (yg ada perbicaraan mahkamah kes koropsi, songlap & money laundering) jelas menunjukkan TSMY menghormati prinsip Tun M.

BILA BIDUK BERLALU, KIAMBANG PUN BERTAUT….!!

Alhamdulillah….akhirnya tersebar meluas di media sosial Tun M tersenyum dan yakin Kabinet Menteri PM8 akan bertahan sekurang-kurangnya hingga habis penggal, iaitu 2023.

Hidup Melayu
HIdup Malaysia

ps:
Terkenang filem muzikal “Akhir Sebuah Impian”.
Sampai tualah “Rear” Admiral mengemudi kapal “Lancang Kunyitnya” terumbang-ambing di samudera tak berketepian.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

MUHYYIDDIN’S GOVT WILL SURVIVE, SAYS TUN MAHATHIR. FMT Reporters -March 11, 2020 9:14 AM PETALING JAYA: Tun Dr Mahathir Mohamad says the Muhyiddin Yassin administration will be able to last till the next general election, and that it has the power of incumbency to attract more support. “Now, when he is in the government, he can give sweeteners to many people. I have found out that many of my supporters, now that they have been appointed as ministers, have switched sides,” he told Malay daily Sinar Harian in an interview. As such, Mahathir said, the Pakatan Harapan (PH) coalition would… Read more »

mekna
Guest
mekna

Rear Admiral kaput!

Sheraton
Guest
Sheraton

Kalau mempengerusikan mesyuarat kabinet semasa PM tiada dalam negara pun UMNO tak layak.. Untuk TPM lagi tak layak.

Berapa lama PM tidak ada dalam negara? Melainkan Jika PM masuk wad hospital… Lama lah Azmin ganti PM!

Apa lagi Jika Azmin boleh buat keputusan.. Panjang dan tajam lah kutu Azmin.

Ambik lah pengajaran dari pengalaman PH dan PKR……

ANWAR IBRAHIM
Guest
ANWAR IBRAHIM

Mat PANTUN Mana? Tak Nak Memantat Ke Petang Ni? Kahkahkkah

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

He he he

Maknyah Kejora lucah terjun dgn PANTAToon2nya….!!

Hi hi hi

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman Hindu 🐕 anjing 3:52 pm,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kah kah..Suman tua kedi, dada nak didabik
Kmain bila Kejora tiada, baru dia keluar ke mari
Ingin lagak juah, tak padan dgn btg pelir lembik
Ajak jumpa di Dtrn Merdeka, nyah bapok ini lari
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Lupa lak Wak 🐕 Hindu,

He he he

Hi hi hi
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Suman Hindu..asyik kena dngn Kejora tertiarap
Nk lagak juah, penumbuk pun tk larat genggam
Btg pelir mcm pak dia penuh dgn kudis & kurap
Muka dia pula, mcm puki mak dia, hitam legam
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Meh jumpa aku di JB minggu ini, berani ker……??

Hi hi hi
Ha ha ha

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Woww..woww..woww..

Our Tun Mahathir LURED and FEIGNED RETREAT in order to…
– solidify, reinforce & unite Umno, Pas & Bersatu.
– crippling (if not killing) Pkr, Dap & Pan.

How about that, kejora aww..aww.,aww…..??

Btw,
Is your pen is still missing….or is your pennis still missing….??

Hi hi hi
He he he
Ha ha ha

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Meh jumpa aku di JB minggu ini, berani ker, aww..aww..aww……??

Btw,
Is your pen is still missing….or is your pennis still missing….??

Hi hi hi
He he he
Ha ha ha

Anonymous
Guest
Anonymous

Idiot Hindu Suman,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Suman resembles..old clumsy beggar in a town
Kejora is just like a young prince in a big palace
Let us forget first The Physical Fight, gay clown
Why not we challenge pantun, in the first place?
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Kejora Maknyah….

Toksah mengada-adakan cerita, kenapa alih tiang gol – lain ditanya, lain kau melalut…..??

Aku ulangi….

Mana dia tarikh & masa perjumpaan kita di JB tuu, haaaa musibat….?? Kau takut, kan kan kan……??

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Cikgundu MakNyah Kejora awww..awww..aww…. Wtf is that kampungan manglish PANTAToon all about….?? “Poor lame gay Suman, all the while Kejora bully I challenged for English ‘pantuns’, he kept quiet”. “Kejora bully” “Kejora bully” “Kejora bully” – Is that proper English, THAT’S OUTRIGHT RUBBISH, you fool1…..!! INGAT – Kau tulis Melayu pun tonggang langgang berterabur, jadi toksah pulak hina diri kau nak eksyen yakinkan orang dengan omputeh kacang puteh kau tuuu. English my foot – hey pegi jalan dahh kentoot…..!! Oh ya, kenapa kau masih sampai laanie berat sekali mau sebut tarikh & masa perjumpaan kita di JB tuu, kentoot…..?? Aku… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Cikgundu Kejora MakNyah….
Bloody shit…..!!

Again you thick skinned idiot displaying your fuckin’ typical br8ken kampungan Manglish…..
“He still win even when many enemies surround”.
“Unlike, old idiot TN. who use to be damn stupid”.

Now compare mine…..
“So much a leader, worthy of trust
Here stands a man, gonna do what he must
Ain’t afraid to propose, what is bold
Even it does not, conform the usual mold

From East to West,
Mahathir is still the best…..!!

Whilst yours…
“Cgu Kejora, is a tough guy..with energy & speed
He still win even when many enemies surround
Unlike, old idiot TN. who use to be damn stupid
All the while Kejora whacked him to the ground”.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

MakNyah Kejora….

Toksah ler bawa cerita temberang konon kau berada di Dataran Merdeka..boleh kau tunjukkan fakta & bukti…..??

Sebaliknya, kenapa kau masih sampai laanie berat sekali mau sebut tarikh & masa perjumpaan kita di JB tuu, musibat…..??

Aku yakin kau takut, kan kan kan……??

Anonymous
Guest
Anonymous

Idiot Hindu Suman 5:47 pm,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Suman resembles..old clumsy beggar in a town
Kejora is just like a young prince in a big palace
Let us forget first The Physical Fight, gay clown
Why not we challenge pantun, in the first place?
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Gay Hindu Suman 5:47 pm,

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Poor lame gay Suman, all the while Kejora bully
I challenged for English ‘pantuns’, he kept quiet
Not only, that old moron looks clumsy and ugly
It is obvious that, Suman is a damn stupid idiot
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HU HU HU…

Anonymous
Guest
Anonymous

Idiot gay Hindu Suman 5:47 pm,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Idiot Suman always appear to boast and tell lie
This old skunk behaves rather funny and weird
When I gave English pantun, he could not reply
The reason is simply, he is a damn, stupid idiot
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏💪

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Kejora Maknyah….

Toksah mengada-adakan cerita, kenapa alih tiang gol – lain ditanya, lain kau melalut…..??

Aku ulangi….

Mana dia tarikh & masa perjumpaan kita di JB tuu, haaaa musibat….?? Kau takut, kan kan kan……??

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Cikgundu MakNyah Kejora awww..awww..aww…. Wtf is that kampungan manglish PANTAToon all about….?? “Poor lame gay Suman, all the while Kejora bully I challenged for English ‘pantuns’, he kept quiet”. “Kejora bully” “Kejora bully” “Kejora bully” – Is that proper English, THAT’S OUTRIGHT RUBBISH, you fool1…..!! INGAT – Kau tulis Melayu pun tonggang langgang berterabur, jadi toksah pulak hina diri kau nak eksyen yakinkan orang dengan omputeh kacang puteh kau tuuu. English my foot – hey pegi jalan dahh kentoot…..!! Oh ya, kenapa kau masih sampai laanie berat sekali mau sebut tarikh & masa perjumpaan kita di JB tuu, kentoot…..?? Aku… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Idiot Hindu Suman 7:53 pm,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Suman resembles..old clumsy beggar in a town
Kejora is just like a young prince in a big palace
Let us forget first The Physical Fight, gay clown
Why not we challenge pantun, in the first place?
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Gay Hindu Suman 7:53 pm,

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Poor lame gay Suman, all the while Kejora bully
I challenged for English ‘pantuns’, he kept quiet
Not only, that old moron looks clumsy and ugly
It is obvious that, Suman is a damn stupid idiot
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HU HU HU…

Anonymous
Guest
Anonymous

Idiot gay Hindu Suman 7:53 pm,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Idiot Suman always appear to boast and tell lie
This old skunk behaves rather funny and weird
When I gave English pantun, he could not reply
The reason is simply, he is a damn, stupid idiot
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏💪

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Idiot gay Hindu Suman,

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kejora is born to be smart, superb and talented
Unlike idiot Suman, who’s just, a stupid bastard
He is unable to reply so long cgu Kejora waited
The idiot’s dignity has been tarnished & tainted
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

HU HU HU…

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Idiot gay Hindu Suman 7:53 pm,

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Suman is as if, an old lady, with no more period
Readers found this skunk as stupid and foolish
His dignity is tarnished..for being a moron idiot
That goon, can’t even create ‘pantun’, in English
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman maknyah Hindu 7:53 pm,

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kesian ler Suman Hindu penjilat jubor Kit Siang
Dia tersandar kt depan tv, smbil dodol dikunyah
Kejora cabar berpantun dlm BI dia bodoh piang
Sbalik,nya, Hindu tua ni bebel je mcm maknyah
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂