TIDAK MUSTAHILKAH KERUSI TPM DIKOSONGKAN UNTUK MUKHRIZ?

Berikutan jawatan TPM dikosongkan oleh Muhyiddin Yassin dalam susunan kabinet yang dibentuknya dan sebelum itu beliau telah mengutus surat untuk cuba berjumpa dengan Tun Mahathir Mohamad, berlegar khabar bahawa kekosongan itu adalah disengajakan untuk akhirnya nanti diisi oleh Mukhriz Mahathir.

Dikatakan bahawa kebimbangan utama Muhyiddin ketika ini adalah kedudukan Bersatu yang berpecah dan hubungannya yang retak dengan Tun Mahathir.

Apatah lagi April nanti Bersatu akan mengadakan pemilihan pucuk pimpinan dan sekiranya parti itu masih dalam keadaan sekarang, Muhyiddin merasakan ia adalah keadaan yang tidak baik bagi imejnya sebagai Presiden Bersatu yang memegang jawatan Perdana Menteri.

Untuk itu, Muhyiddin dilaporkan sedaya upaya mahu memulihkan kembali hubungannya dengan Tun Mahathir.

Bagi tujuan itu, menawarkan jawatan TPM kepada Mukhriz, anak manja Tun Mahathir dirasakan pilihan terbaik untuk melembutkan hati Pengerusi Bersatu yang menjangkau usia 95 tahun itu.

Dengan itu, Muhyiddin dikatakan ada alasan untuk terus berusaha lagi bagi berjumpa dengan Tun Mahathir, walaupun hasratnya sebelum ini telah ditolak mentah-mentah oleh bekas Perdana Menteri itu.

Tun Mahathir sebelum ini menolak untuk bertemu dengan Muhyiddin, bahkan memberi syarat agar mengenepikan UMNO dalam kerajaannya terlebih dahulu jika ingin berjumpa dengannya.

Meskipun Bersatu ketika ini berpecah dua – satu kumpulan bersama Tun Mahathir dan satu lagi berpihak kepada Muhyiddin – jika tawaran jawatan TPM kepada Mukhriz itu diterima, Bersatu pasti akan kembali berpadu dan akan sepenuhnya menyokong Perikatan Nasional (PN).

Atas alasan untuk mengukuhkan kerajaannya, Muhyiddin dilaporkan tidak bimbang jika menawarkan jawatan TPM kepada Mukhriz akan menimbulkan rasa tidak senang rakan-rakan lain dalam PN.

Ini berikutan Zahid Hamidi yang paling sesuai menjadi TPM sudah terhalang daripada segi moral untuk memegang jawatan itu berikutan kes mahkamahnya masih lagi berjalan.

Pas dan geng Azmin dikatakan pasti tiada halangan dengan perkara itu kerana mereka selama ini pun memang merupakan penyokong dan pengampu kepada Tun Mahathir.

Maka, jika Tun Mahathir sedia bersama dengan PN, walaupun dengan menawarkan jawatan TPM kepada Mukhriz, kegembiraan mereka pasti sama saja.

Lagi pun, bagi Pas dan geng Azmin, apa saja pendekatan yang boleh menghalang Anwar Ibrahim daripada menjadi Perdana Menteri, sudah tentu mereka tidak ada masalah untuk menyokongnya.

Dengan menjadikan Mukhriz sebagai TPM, ia bukan saja akan menjadikan Bersatu benar-benar bersatu bersama Muhyiddin dan seterusnya meletakkan PN dalam keadaan yang lebih kukuh, bahkan dengan sendirinya menjadikan usul undi tidak percaya yang mahu dibawa oleh PH pada sidang Parlimen 18 Mei depan akan menemui kegagalan sebelum tiba waktunya lagi.

Malah, disebabkan Muhyiddin adalah Presiden Bersatu dan anaknya pula menjadi TPM, duka, kecewa dan marah Tun Mahathir kepada Perdana Menteri pun tentu akan terubat dengan segera. (ShahbudinHusin 10/03/2020)

Kongsikan artikel ini
Updated: 11 March 2020 — 11:52 am

99
Leave a Reply

avatar
21 Comment authors
Pak Lang AliOthman AhmadMamat klateAnonymousAnonymous Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Mamat klate
Guest
Mamat klate

Malaun keluar dah…

anonymous
Member
anonymous

Ada spekulasi mukeriz TPM 29 mac?

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

MUHYYIDDIN’S GOVT WILL SURVIVE, SAYS TUN MAHATHIR. FMT Reporters -March 11, 2020 9:14 AM PETALING JAYA: Tun Dr Mahathir Mohamad says the Muhyiddin Yassin administration will be able to last till the next general election, and that it has the power of incumbency to attract more support. “Now, when he is in the government, he can give sweeteners to many people. I have found out that many of my supporters, now that they have been appointed as ministers, have switched sides,” he told Malay daily Sinar Harian in an interview. As such, Mahathir said, the Pakatan Harapan (PH) coalition would… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Madey sindir muyiden .. Man hindu bongok.

Kerajaan PN kerajaan haram rampas mandat rakyat…

Kerajaan yg sah hanye melalui pru ato kerajaan baru selepas undi tak percaya…

Hindu tak percaya neraka..

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Cabaran Perikatan Nasional …. Kerajaan Perikatan Nasional dizahirkan oleh ukhuwah yang dimenterai oleh Muafakat Nasional akibat dari gelojoh puak-puak diseberang sana menjarah ekonomi serta peradapan masyarakat majmuk terutama melibatkan sentimen melayu Islam. Bertitik tolak dari setiap apa yang terjadi telah mewujudkan Kerajaan Perikatan Nasional dibawah kerjasama parti politik yang mendukung aspirasi masing-masing. Jesteru telah lahirlah Barisan Jemaah Menteri Baru aspirasi kepimpinan TSMY dan Muafakat Nasional. Barisan ini akan berdepan dengan pelbagai cabaran serta provokasi dari seterunya yang akan membina pelbagai pesepsi negatif sama ada melibatkan sentimen masyarakat ,agama dan sebagainya. Cabaran ini juga berikutan dengan kemelut dalaman yang berlaku dalam… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Kerajaan Pengkhiana Nasional kerajaan haram rampas mandat rakyat…

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Kerajaan PH ‘unsustainable” kerana politik dalaman – Wan Fayhsal…… Senator Wan Ahmad Fayhsal Wan Ahmad Kamal atau lebih dikenali sebagai Mat Jargon berkata kerajaan Pakatan Harapan merupakan satu kerajaan yang tidak lestari ( unsustainable) kerana politik dalamannya. “Saya fikir sekarang rakyat sudah letih dengan politik dalaman. Itu mungkin salah satu sebab utama kenapa kerajaan Pakatan Harapan tidak lestari. Dan apa yang berlaku sekarang saya fikir kebimbangan utama adalah untuk ‘deliver’, apa yang penting kepada rakyat., terutama sekali polisi yang penting, yang akan meredakan masalah mereka , isu ‘bread and butter’. Saya fikir ini merupakan ujian litmus utama kepada kabinet yang… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Rakyat letih kerana madey menipu..

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Enon enon 3:36….

Rakyat yg baru setahun jagung (terutama angcow) dah keletihan, kesiannyer…..??

Tun M yg dah cecah 94 tahun, masih gigih bekerja 16 jam sehari & menjelajah ke sana sini tanpa lelah – itulah yg dikatakan ANUGERAH ILLAHI….!!
Bahkan beliau sentiasa jadi bahan tajuk berita dunia kewartanan seantero dunia.

Malaysia, Muslim & Melayu tersangatlah sinonim dgn Mahathir – bagai aur dgn tebing, bagai isi dgn kuku tak terpisahkan dalam liputan sejarah.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

KILLING TWO BIRDS WITH ONE STONE.
THE GENIUS OF THE ONE & ONLY GRAND OLD STATESMAN…..!!

Tun Mahathir LURED and FEIGNED RETREAT in order to…
– solidify, reinforce & unite Umno, Pas & Bersatu.
– crippling (if not killing) Pkr, Dap & Pan.

Remind me of the historical feat of the Egyptian Mamluks in the famous battle of ‘Ain Jalut’ in 1260 that saved Islam and made the mighty Mongols suffered defeat first time in history.

Anonymous
Guest
Anonymous

Madey tembak diri sendiri hingga tersungkur di trajang oleh muyiden…

Bijak msdey bijak lagi muyidin..

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Oh tweetle dee.
Oh tweetle doom.
Oh what a pity.
All his foes bound to doom.

Pak Lang Ali
Guest
Pak Lang Ali

Senapang Muhyidin tapi pelurunya Madet yg punya. Yg menjadi sasaran peluru sesatnya Anwar.

Anonymous
Guest
Anonymous

Yg kalah pru 14 boleh jadi menteri…pru
bukan untuk pilih kerajaan. Untuk pilih mp…mp yg tentukan kerajaan…

Demokrasi alaf baru…..

Madey serba boleh..

Anonymous
Guest
Anonymous

Bodoh bangang punya pendapat.

Pru memang untuk memilih Kerajaan baru.

Kau duduk di gua mana, Mamat?

Anonymous
Guest
Anonymous

Hanya segelintir yang bukan MP jadi Menteri.

Ada peraturan depa boleh dijadikan Senator, dilantik menteri.

Kau sakit hati? Terojun ke Lautan China Selatan ler. 12 batu dari pantai, di international waters.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamubyg duduk dlm gua…siapa rampas mandat rakyat?…bahlol mcm madey..

Anonymous
Guest
Anonymous

Dah ada tanda2 madey nak kembali kpd muyiden….perasuah dan penyamun tak ada dlm kabinet…

Keling ni bukan boleh dipercayai..

Anonymous
Guest
Anonymous

Kling boleh.

Pariah macam kau tak boleh.

anonymous
Member
anonymous

Ko kling gila duduk dlm gua kat kg hulu.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Ketiadaan mereka2 dalam kabinet PM8 (yg ada perbicaraan mahkamah kes koropsi, songlap & money laundering) jelas menunjukkan TSMY menghormati prinsip Tun M.

BILA BIDUK BERLALU, KIAMBANG PUN BERTAUT….!!

Alhamdulillah….akhirnya tersebar meluas di media sosial Tun M tersenyum dan yakin Kabinet Menteri PM8 akan bertahan sekurang-kurangnya hingga habis penggal, iaitu 2023.

Hidup Melayu
HIdup Malaysia

ps:
Terkenang filem muzikal “Akhir Sebuah Impian”.
Sampai tualah “Rear” Admiral mengemudi kapal “Lancang Kunyitnya” terumbang-ambing di samudera tak berketepian.

Anonymous
Guest
Anonymous

Man Hindu bongok….madey kuat menyindir…dia tak mau jumpa muyiden pon..

Gambar yg viral tu ganbar lama..yg bongok jer percaya..

ApaNama
Guest
ApaNama

Matlamat tenangkan virusAtok dan virusGoneEng – 100%.
Hanya berjaya tenangkan virusGoneEng – 50%
kehkehkeh….QED

Anonymous
Guest
Anonymous

Beruk Tua Geng najib tak tiru ketawa HAHAHA HOHOHO HIHIHI kali ini.

Sebab dia sendiri tak pasti komen nya itu deserves a hearty laugh or not.

anonymous
Member
anonymous

Oer pasal kling gila menyibok?.

Irah
Guest
Irah

woi kejora MANGKOK JAMBAN, dah terjon sg rajang gamaknyer dia nih. Dah kena baham bujang senang kot…………. Irah balon skit jerrrrr, tak sampai bunuh diri nyah!

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Alhamdulillah….akhirnya tersebar meluas di media sosial Tun M tersenyum dan yakin Kabinet Menteri PM8 akan bertahan sekurang-kurangnya hingga habis penggal, iaitu 2023.

Hidup Melayu
HIdup Malaysia

Anonymous
Guest
Anonymous

Lepas pru15 bungkuih..

Anonymou.7tTeH
Guest
Anonymou.7tTeH

Anwar, bukan Dr M ketuai PH jika p’raya diadakan – Azizah
10 Mar 2020, 5:02 pm
Dikemaskini 19 jam lepas

Anwar Ibrahim dan bukannya Dr Mahathir Mohamad yang akan mengetuai PH dalam pilihan raya akan datang, kata Dr Wan Azizah Wan Ismail dalam wawancara bersama Bloomberg.

Bagaimanapun bekas timbalan perdana menteri itu berkata, perkara itu perlu dibincangkan bersama parti komponen PH terlebih dahulu.

“Kita akan adakan mesyuarat, tetapi saya fikri kemungkinan besar Anwar (yang akan dicalonkan),” kata Wan Azizah seperti dipetik.

Beliau berkata demikian ketika menjawab soalan siapakah yang akan mengetuai PH – sama ada Anwar atau Mahathir – jika dan apabila pilihan raya diadakan.
Ty

Anonymous
Guest
Anonymous

Itu pendapat Wan Jijah. Ramai lain berpendapat disebaliknya. Tun M belum bersara. Dia tak akan bersara selagi dia sihat seperti biasa. Dia akan lakukan segala yang boleh bagi mendapat kehendak nya. Tun M tidak mahukan Pak Sheikh Nuor jadi PM. Dia tentu sudah ada mekanisma yang sudah lama beroperasi bagi Pak Sheikh tidak maju politik nya, termasuk mengetuai kempen Pru15 dan menjadi PM bila menang. Tak tau lah jika sampai ke peringkat sabotaj supaya kalah dan Pak Sheikh tidak menjadi PM. Aku yakin perasaan terhadap Pak Sheikh itu kuat. Dia Peliwat, di penjara 2 kali sebab liwat. Diampunkan di zaman… Read more »

Anonymou.7tTeH
Guest
Anonymou.7tTeH

Pm pertama ada mekanisma jatuhkan dirinye nye sendiri….bahlol..

Anonymous
Guest
Anonymous

KEPALA BAPAK KAMU.

PM pertama? KEPALA BAPAK KAMU.

Anonymou.7tTeH
Guest
Anonymou.7tTeH

Mahathir Kata “Kerajaan Muhyiddin” Bertahan Sehingga PRU15

Madey dah tahu lepas pru15 Bersatu kena bungkus..

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu mengarut. Pakai tukang telek mana kamu? Tukang telek Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib ker?

Anonymou.7tTeH
Guest
Anonymou.7tTeH

Muyudin di sokong kumpulan najib ler berok mat yeeh…

Anonymous
Guest
Anonymous

Kasi bukti lah, anjing, jangan menyalak jer.

Mana ada “kumpulan Najib” lagi, jing? Najib dah tersungkur dalam longkang, penyokong nya sudah berteraburan, join sana join sini.

Anonymou.7tTeH
Guest
Anonymou.7tTeH

Menawarkan kerusi TPM kpd mukeriz muyidin csri masalah dgn azmin dan umnoo..

Muhamad Zainal
Guest
Muhamad Zainal

LAKUNAN MAHATHIR TERLALU HEBAT. PH TAK PERLU FIKIR PASAL MAHATHIR UNTUK BERSAMA PH LAGI. PERCAKAPAN MAHATHIR TETAP BERBELIT BELIT. MENANDAKAN BELIAU SUDAH DIHINGGAPI PENYAKIT LUPA. LUPA DIRI, LUPA INGATAN. PH MANTAPKAN STRATEGI DAN GERAKAN UNTUK MENGHADAPI PRU 15.LUPAKAN PENGKHIANAT. PENGKHIANAT TETAP AKAN ADA DIMANA MANA DAN SETIAP MASA SELAGI ADA KESEMPATAN. DUNIA KINI PENUH DENGAN SYAITAN BERTOPENGKAN MANUSIA. SYURGA NERAKA MEREKA TAK NAMPAK, YANG NAMPAK HABUAN DUNIA. ANDA YANG IKHLAS TERUSKAN PERJUANGAN TIDAK MENANG DISINI, SEMOGA ALLAH MENJANJIKAN YANG LEBIH BAIK UNTUK KALIAN SEMUA.

Irah
Guest
Irah

Ya, sangat SETUJU dgn Muhamad Zainal
PH sila lupakan tun mahathir dan ppbm. Mereka sebenarnya parasit virus maut buat PH. Penumpang yg tak sedar diri, GILA KUASA TAMAK HALOBA PENGKHIANAT PH DAN MANDAT RAKYAT

ANWAR IBRAHIM moga kamu dirahmati dan teruskan PERJUANGAN kami RAKYAT MALAYSIA BERSAMA MU.

ken
Guest
ken

Sukar diterima Tun. Jika Tun menerima tawaran ini, sudah tentu akan dikrtik orang ramai. Hilang prinsip kata mereka. Mahu jawatan kata mereka, dan macam2 lagi.

Mengenali Tun, beliau akan tolak tawaran ini. Tun tak mahu prinsip tergadai.

Irah
Guest
Irah

Non zunun, ko ingat tak seketika tak berapa lama dulu
Ada sorang tu kata klau tak caya najib, tak caya tuhan
Bukankah ini ajaran agama pagan anutan marga Zulu
Dia kini salah sorang ahli kabinet Moo pnya pmrntahan

Anonymous
Guest
Anonymous

Takda komen Lanun zunnun yang tak dijawab, dibalun.

Tak naik muka jenis yang asyik nak menuduh, persendakan kaum Melayu.

Dibalun dengan fakta2 sejarah kaum dia, tersonyap.

Beribu tahun punya sejarah tak boleh lawan Americans yang hanya beratus tahun.

Irah
Guest
Irah

Woi, MANGKOK JAMBAN pnjilat berak najib BN
Skarang tukar kaler mcm sesmpah namanya PN
KERAjn baru tu lalu lbng blkg mcm ko slalu main
Smpai skrg tiada 1 negara luar pon yg ucap amin

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon jalang 11:53 am,

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Anon jalang ni, spt anjing jer asyik menyeringai
Dah le, burok rupa anon ni, burok juga perangai
Asyik ulang bnda yg sama, mmg anon ni bingai
Lbh baik le anon jalang..klu ko trjun dlm sungai
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Irah
Guest
Irah

Si MANGKOK JAMBAN mnyembh merayu kepada ku
AKU peduli hapa dgn engkau punya rasa tak senang
Ngko kejora pngamal liwat klu nak dijual pon tak laku
Baik terjun ke sg rajang utk habuan si bujang senang
****************************
Bunga2 nih sumbat ke dlm lobang jubor ngko yg melantong tuh

💙🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

nahhh……….amek ko……..

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon jalang 11:37 am,

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Anon jalang ni, spt anjing jer asyik menyeringai
Dah le, burok rupa anon ni, burok juga perangai
Asyik ulang bnda yg sama, mmg anon ni bingai
Lbh baik le anon jalang..klu ko trjun dlm sungai
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

jigit
Member
jigit

Beruk mana pun jadi TPM ada aku kisah
Buat apa gundah gulana susah hati resah gelisah
Khazanah negara duit rakyat jangan dok belasah
Bila rakyat jadi marah parang dan kapak depa asah

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

💙🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Tak aman jiwa klu abg tk brpntun kt Irah sehari
Tak jemu2 abg menatap, warkah2 yng Irah beri
Wlu sibuk mana pun, abg pasti akn dtg ke mari
Kerna bgi abg..Irah ada lah umpama BIDADARI
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

BIDADARI – LELA
Karaoke: https://youtu.be/2imMWbqW77g

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kenangan silam aku dan diri mu
Berdua sesama bermadu
Saling berjanji sehidup semati
Hakikat di dunia ini

Segala yang dikata
Harus di kota
Ibarat adam dan juga hawa
Alangkah indah
Sewaktu bercinta
Tiada senjata
Yang dapat menghalangnya

Chorus:

Kau umpama bidadari
Suci bagai embun pagi
Tapi aku belum pasti
Apakah cinta mu itu suci

Kau hadir membawa erti
Penawar di kala sepi
Sehangat dian yang menyinari
Bersama cinta mu abadi
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Segala yg dikata, mmg nya pasti akan abg kota
Mmg prtemuan kita ibarat Adam brtemu Hawa
Hati abg ini hanya untuk mu saia dinda ku Tata
Terima kasih lah di atas sinaran yg dinda bawa
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Irah
Guest
Irah

Telah dtang kpdku sekor machai keldai bingai
Si MANGKOK JAMBAN kejora cikai ma ci bai
Merayu memohon agar nama Irah jgn dipakai
Ngaku cekgu tapi prangai ngalhkan asli sakai

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon jalang 11:41 am,

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Anon jalang ni, spt anjing jer asyik menyeringai
Dah le, burok rupa anon ni, burok juga perangai
Asyik ulang bnda yg sama, mmg anon ni bingai
Lbh baik le anon jalang..klu ko trjun dlm sungai
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

zunnun
Member
zunnun

Fatwa Kebangsaan dah merumuskan bahawa Amanat Hadiweng satu kesesatan.

betul ke?

Anonymous
Guest
Anonymous

Kenapa kamu tak siasat? Google atau sebagainya.

Kamu Lanun zunnun memang hati busuk, rasis, orang DAP bencikan PAS.

Tapi PAS pun tahikan korang DAP. Aku bukan PAS tapi aku sorakkan korang kena baling tahi.

zunnun
Member
zunnun

Pd Penghujung 2017, Majlis Fatwa Kebangsaan mengishtiarkan “Amanat Hadi” satu kesesatan yg jelas.

Ape itu Amanat Hadi hingga Ibrahim Mahmud sanggup mempertahankan fahaman extreme takfiri nya, dgn Amanat Hadi ini?

Peritiwa Memali, dgn penduduk2 kampung cuba melawan pihak berkuasa dgn bersenjatakan parang, kapak dan lembing utk ape?

Mengape Ibrahim Mahmud aka Libya berani mempertahankan Amanat Hadi ini?

kita bersambung. Pekena Kopi dulu. 🤗

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu pekena toddy pun takpa sebab matahari dah naik tinggi. Aku tahu kau dah tua bbangka tak larat buat kerja, jadi, menoddy lah sepauas puas nya.

Bila mabuk, coba ingatkan sikit, jangan baring di atas jalan. nanti di lenyek lori, kau kena kapan. kalau bukan Islam, tak pakai kapan pun, kau diangkat di atas papan. Melainkan jenis yang dibakar bila mati.

zunnun
Member
zunnun

Betina Zailah kini menjawat timbalan menteri hal ehwal keluarga dan wanita

ketika kejadian keldai sundal pAs mengawini budak bawah umur di kelangtang, lebai2 sundal pAs bangkit mempertahankan nya. Sbb itu “sunnah.”

maka jika kesundalan zailah juga menampakan seperti kesundalan lebai2 sundal pAs yg ada, maka ramai yg dtg,utk mendapat restu mengorek biji kelentik anah betina nya utk meraih “sunnah” juga.

Blh ke, Zailah, atau kao suruh sundal tanpa nama, beri laluan mengorek adik betina nya sebagai ganti

zunnun
Member
zunnun

anak2 betina zailah masih ramai lagi yg bawah umur nih?

adik2 “Tanpa Nama” mcm mana, yg dapat pahala dgn beratip “sunnah” sana sini. Blh ke di beri supaya mengelakan dari kesenambungkan kesundalan lendir ibu dan bapa?

Anonymous
Guest
Anonymous

Amende kau cakap kesenambungkan kesundalan? Kamu bukan Melayu, coba impress dengan bahasa tinggi konon nya? KEPALA BAPAK KAU.

“lendir ibu dan bapa”? Kamu asyik berlendir? Padan lah, bini ramai. Boleh minum teh di depan emak bapak saja dah kira kahwin, eh?

Jaga jangan kamu buas, anjing lembu betina pun kamu nak lendirkan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Sekarang Lanun zunnun ini sudah mencarut. Mengata “mendapat restu mengorek biji kelentik anah betina nya.”

Jahat, binatang nih. Bukan saja jahat, dia biadab dan kurang ajar.

Tak dibimbing emak bapak nya di masa kecil, Mereka sibuk pagi petang siang malam. Malam asyik kokcak semalaman, esok nya dah letih sesangat.

Bahasa baik dibalas baik. Begitu juga disebalik nya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak naik muka Lanun zunnun di sini.

Tak boleh diberi muka dia asyik mempromosikan kepentingan DAP dan kaum nya, mengutuk Melayu Umno dll.

Dibalun, ditibai, dibantai seboleh boleh nya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Hah, good fun and entertainment membalun dan menibai so far.

Mana yang pmbangkang tapi komen berupa “dissenting voices” sahaja, dibiarkan.

Tapi mana yang bahasa tak senonoh atau isi kommen itu mengarut, dibalun, ditibai dan dibantai ler.

Anonymous
Guest
Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Klu Boboi dilantik TPM..msti dpt bnyak kcaman
TPM pun..kena juga dapt restu dari YDP Agong
Nak jadi PM kenalah orng yang berpengalaman
YDPA psti tolak sbb Boboi baru setahun jagong
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

ApaNama
Guest
ApaNama

Atok nak kuborkan Umno. Tapi, Umno too big to fail. timTSMY akan bersatu semula dgn timAtok. Tapi, Bersatu too small to succeed. Apa saje naratif mengenai mereka, antidote bagi virusAtok adalah: 1. DSAI a. Sodomi 1.0 – Mahkamah era atok sabit kesalahan. Mahkamah era PakLah bebaskan DSAI dari pertuduhan tersebut, tanpa perlu masuk membela diri. b. Sodomi 2.0 – Jika aku peguambela DSAI, aku akan mohon kebenaran mahkamah bagi memasukkan air mani tiruan + DNA (eg: dari rambut DSAI) ke dlm rektum sifool, menggunakan tiub. Apa tujuan? Sebagai bukti yg tak dapat disangkal, kehadiran air mani + DNA 4cm dlm… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

“matlamat aku dah capai 50% “? Amendenye matlamat kamu? Nak main tekak teki yer? Macam bebudak aku tengok.

Memang mahkamah yang menentukan kes2 1MDB. Ada berbagai kes, rasa nya. Aku harap mahkamah akan dapati Najib Klepto Al Jibo bersalah dan hukum dia 5-10 tahun dalam penjara.

Tak boleh songlap berbillion Ringgit dari 1MDB. DoJ USA pun kata ada money trail kpd money laundering nya.

ApaNama
Guest
ApaNama

Matlamat tenangkan virusAtok dan virusGoneEng – 100%.
Hanya berjaya tenangkan virusGoneEng – 50%
kehkehkeh….QED

zunnun
Member
zunnun

bagus ulasan nih.

…tapi “omNo too big to fail…”

yg ini, jika di amati,omNo is a total failure.

Kekayaan Negara dgn Luconia, Citok dan Trengganu Water dgn reserve 6 TCF + Sweet Tapis @ << 0.14% Sulphur serta indutri commodity sawit/getah dan 80% Middle Kingdom, ngape Malaysia kini tercukap2 hilang keupayaan Negara Maju?

dlm segala kekayaan negara, ada % nya utk melayu2 dan singgahsana2 mereka.

ini failure omNo, dgn keistimewaan yg ada, melayu2 ambil shortcut utk kejayaan

sbb didikan agama ala pagan atau tabii totalitatian facist yg mereka jenamakan?

Anonymous
Guest
Anonymous

Ini cerita lama yang kau salakkan, wahai Lanun zunnun.

Main tuduh liar lagi, hanya senaraikan projek2, tak kasi penerangan macam mana failure nya.

Kau tak tahu bahawa US pun failure, sekarang Taliban sorak, nak runding aman. Tapi Taliban pun tak sedar dah terkincit, terberak, berborai demikian lama.

Korapsi? PAS tak korap terima RM90 juta dai Mr Klepto?

Anonymous
Guest
Anonymous

Tosonyap lanun zunnun yang mengata, “rakyat keturunan cina bila mereka di luar negara. dari mana kamu, lantas mereka jawap, “kami dari Malaysia…”

Selepas dijawab komen2 nya, termasuk yang mengata ada yang menjawab, “Look at our skin colour,” diam lah dia.

Yang betul2 banggakan Malaysia, bagus. Yang hanya mengeksploitasi kemudahan2 di negara ini tapi bila tak suka, cabut lari ke Canada dsb nya, di alu2kan terus berbuat begitu.

Yang tak taat setia, good riddance.

zunnun
Member
zunnun

pagi nih, lebai pendek anAk mAn dgn ketrampilan badut nya dgn kopiah dan ulasan kesundalan akan mula menjawat kementerian seperti juga Audi Q7 dan Superbike Ranger Takiyuddin. Takiyuddin menjawat tugas khas perihal undang2 dan parlimen. Segala perbahasan usul2 yg akan di kemukakan dan “sitting-sitting” MPs akan di beri “placement” mengikut kaedah yg sediapakai. Maka dgn secara langsung, dia akan tahu berape jumlah kerusi2 setiap penyertaan parti2 yg ada. Menjelang 9hb Mei, usul “tidak percaya” bukan lagi fakta nya, kerna coup terbaharu akan menyusul pd bulan April dgn ketentuan Mesyuarat PPBM. Mahathir dan Moo akan bersalaman, dan Mukriz akan di beri… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Gila dan meroyan

Anonymous
Guest
Anonymous

Lanun zunnun pakai telek fung shui or shit mengata “coup terbaharu akan menyusul pd bulan April dgn ketentuan Mesyuarat PPBM.”

Jenis Lanun zunnun ini suka main telek, letak katil nak tidur pun mesti telek, supaya amat sedap sondol menyondol, kata nya.

Lanun zunnun amat marah dengan PAS. Maklumlah, dia orang DAP.

zunnun
Member
zunnun

Anwar di beri peluang utk memegang tapuk kekuasaan negara oleh omNo, beliau enggan menerima nya, kerana menyalahi etika setiakawan serta mandat rakyat… …tapi, bila omNo beri peluang kpd Moo, dgn lantas dgn dua tangan dia menerima nya, melompat dgn keghairahan utk mengkianati segala usaha rakan2 dlm PH. Dgn kesundalan nya ini, percaturan MP2 melayu/cina/india/kadazan/iban dlm PH menjadikan MP keturunan Cina melebihi melayu dlm PH Bukan sj Moo mengkianati PH tapi dia dan rakan2 sundal dlm ppbm mengunakan “narrative disparity” melayu/cina utk menghalalkan cara sebagaimana kesundalan muaFUCKat gunakan selama ini…. ..”utk selamatkan negara…” dari di kuasai cina DAP. “Rome is not… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Lanun zunun ini mungkin orang Cina, coba mempertahankan kaum nya.

Biadab dan kurang ajar menggelar Tan Sri Muhyiddin Moo. Emak bapak nya kuat sondol menyondol pagi petang siang malam, tak membimbing nya di masa kecil.

Marah, menuduh “kesundalan muaFUCKat .. selama ini….
”utk selamatkan negara…” dari dikuasai cina DAP.

Anonymous
Guest
Anonymous

“gopoh, tamak, kepentingan diri itu satu kesundalan yg ada,” kata nya.

Memang lah Lanun Zunnun dan gerombolan nya begitu. Watak semulajadi, inborn, cultural trait.

Perlu di stabilizekan, jangan gopoh sentiasa. Satu cara nya ia lah membalun, menibai dan membantai nya di blogs dll dengan cara yang tak menghasut dan melanggar undang2.

zunnun
Member
zunnun

ketua lebai2 sundal pAs, hadiweng dgn gaya sundal nya, memperjelaskan mengapa kesundalan pAs sanggup melibatkan diri utk mengkianati mandat rakyat… “…utk menyelamatkan negara.” maka perlu panjat dari atas atap. Istilah ini cuba di jenamakan utk mengelak dari istilah pintu belakang yg terdahulu nas2 kebodohan nya viral di merata2. “…utk selamatkan negara?” dari kuasa rakyat malaysia keturunan cina dan anwar di jadikan boneka barua mereka.? sikap facism totalitarian melayu ini, patut di pertengahkan di mata dunia, supaya mereka tahu, prejudice seperti ini melampaui dgn keluruhan undang2 yg ada serta sistem demokrasi yg menjadi teras perlembagaan negara. cuba tanya, rakyat keturunan cina… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Lanun zunnun yang tak hormatkan Perdana Menteri Malaysia menggelar nya Moo, kamu anarkis, tak hormat kan undang2 dan peraturan2. KEPALA BAPAK KAMU.

Kamu masih lagi bodoh bngang menuduh liar mengata “sikap facism totalitarian melayu” tapi tidak memberi penerangan bagi nya, seperti aku beri berkenaan anarkis di atas.

Itu tanda kamu tak reti pun istilah2 yang kamu guna, hanya coba impress pembaca disini cakap berdentum dentam takda isi, macam kentut saja.

Anonymous
Guest
Anonymous

KEPALA BAPAK KAMU mengata, “cuba tanya, rakyat keturunan cina bila mereka di luar negara. dari mana kamu, lantas mereka jawap, “kami dari Malaysia….”

Sudah amat banyak kali dikatakan di blogs dll mereka yang mengatakan, “Look at my skin colour, lorr”.

Bagus lah kamu kata, “Ngape tidak renung terus ke dlm mereka, ape mereka2 ini penyamun dan pengkianat negara?”

Tak payah jawab soalan itu.

zunnun
Member
zunnun

Ketika ibu kao, terkangkang puki utk melahirkan kao dlm 6 masa kejadian, kao bangsa haiwan atau manusia.

ngape kesundalan kao bersikap reductionist dgn nihilistic yg alpa utk melihat Adam dlm segala Manusia.

Prnafian kesundalan Iblis ape dgn tabii totalitarian facist yg kamu miliki nih?

salah kesundalan ibu yg mengangkang atau kerakusan bapa hingga kesundalan kamu bak melayu yg serba sundal nih?

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu bukan saja sial celaka tapi juga binatang haiwan berkaki tiga. 1 kaki tak keluar sebab Tuhan nak tunjukkan makhlok nya jenis yang jahat, busuk hati, selalu di ketawakan manusia.

Emak kamu tidak sundal. Tapi siapa saja mendekati nya di terima nya. Termasuk Bang Ali. Kena hayun secara berduyun2, maka keluarlah sekor bendaklah berupa kamu.

Kamu biadab dan kurang ajar. Sejarah menunjukkan bahawa jenis kamu, walaupun sudah melebihi 3,000 tahun di dunia, sentiasa merana. Hingga jadi komunis. Jumlah yang terbesar di dunia tapi merayap merapong disana sini.

zunnun
Member
zunnun

Bagus bagi PH membiarkan kesundalan Pengkianat2 Negara – PN menerajui pemerintahan negara dgn kesundalan mereka.

Moo dan Mahathir akan di kenang sebagai sundal2 melayu jenama totalitarian bangsa dan pengikut fahaman pagan modern.

Tiada beza nya antara kedua2 nya. Sementara itu, PH perlu susun strategy utk persiapkan diri menghadapi PRU 15.

Biarkan PN dgn dgn kesundalan mereka mencukap2 mengurus negara dgn kerajaan pariah yg tiada pengiktirafan antarabangsa.

Kesundalan mereka patut di uji kesahihan nya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Lanun zunnun adalah sundal yang paling besar. Menyundal pagi petang siang malam di sini.

tepat dengan definasi ini –

sundal – Pusat Rujukan Persuratan Melayu @ DBP – PRPMprpmv1.dbp.gov.my › Search › k=sundal-

Kata, Takrif, Sumber. sundal I, 1. tidak elok kelakuannya (bkn perempuan), jahat, lacur: kau memang gatal, sundal.

Anonymous
Guest
Anonymous

Amat nyata kamu jahat. Melacur kan tuduhan2 liar kamu, mengguna nama Moo untuk Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin.

Langsung tidak hormat kan jawatan eksekutif tertinggi di negara ini. Degil. Jahat. Bedebah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Geng Najib sudah lama tidak keluar di atas nama itu.

Mungkin sudah tukar nama lagi, pakai nama lanun zunnun sekarang.

Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama.

zunnun
Member
zunnun

semalam lepAs tonton tv, terlebih memuki ke, hingga berjangkit virus2 lendir dari kangkang nih?

pagi nih, tuhan di timur ptg nanti tuhan di barat ke?

fahaman sundal ape nih?

Anonymous
Guest
Anonymous

Jenis kamu yang berfahaman sundal. Mula2 percayakan Confucianism. Kemudian, Taoism. Bila Buddhism timbul di permulaan Kurun Mesehi, berteraburan korang mengejar Buddhism pulak.

Hingga ada Sejarahwan yang menyebut korang pegang 3 religions in one. Confucianism, Taoism, Buddhism. For better chances to go to Heaven.

Aku tanya kawan Cina dulu apa agama dia. Dia struggling to explain.

Bebas beragama di negara ini. Hanya jangan mengutuk, kau akan dipelupuh. Verbally.

BSP
Guest
BSP

Tak kisah la Budin… Yang penting 3 benda ni tak ada dlm kerajaan sekarang: 1. DAP 2. Tun M 3. Anwar.. Kekalkan Kerajaan yg sedia ada hingga tamat tempoh penggal. Skrg masa untuk bekerja… Kurangkan politiking… Pulihkan ekonomi dan tingkatkan taraf hidup rakyat… Negara dah jahanam dan ekonomi jatuh teruk akibat kebodohan PH memerintah…. Peperangan yang sebenar ialah masa PRU 15 nanti.. Majoriti rakyat yakin BN/Muafakat Nasional akan menang besar menjadi kerajaan yg kuat dan stabil Masa tu mungkin PPBM pun dah tiada…..semua ahli akan masuk UMNO semula… Ramai ahli PKR juga akan meninggakan PKR dan masuk semula ke dalam… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Aku tidak setuju dengan kamu. Tapi kamu keluarkan pendapat dengan sopan santun, aku anggap itu sebagai dissenting voice dan tidak balun kamu. Respek cara kamu berhujjah.

muafakat nasional
Guest
muafakat nasional

Ya,,benar tu budin,,,keturunan gila kuasa,,pepatah melayu ada kata,,ke maba tumpahnya kuah jika tidak ke nasi…pak gila kuasa,,dah nak mati pun masih terkial2 berusaha bagi kekuasaan pd anak2. Lihat saha di kedah,,sepatutnya mb dah berpindah milik kpd pas kerana ppbm bukannlagi sebahagian daripada ph hancur, tp ,,seperti dikatakan tadi,,bangsa gila kuasa…..

zunnun
Member
zunnun

Gotcha.

Bijak percaturan mu, budin.

Memang bagus, jika kekosongan TPM di isi oleh Muhriz memandangkan Moo akan mendapat lempahan 6 + 10 lagi kerusi dari serpihan ppbm, warisan & upko.

Ini sekali gus mematikan peluang PH utk mengusulkan undi tidak percaya kpd kerajaan Moo.

Maka dgn ini bertaut balik lah Mahathir dan Moo, utk lestarikan penguasaan pengkianatan ppbm terhadap PH.

semogo, Melayu2 PN meraikan Janjang blk ke kampung halaman utk memakmurkan Negara dgn kesundalan mereka.

Kita ucapkan mereka, sentiasa makmur aman sentosa.

Amin.

Anonymous
Guest
Anonymous

Lanun zunnun ini menggelar Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Moo. Bertalu talu dia buat begitu sejak di blog posts yang lalu.

Dia biadab dan kurang ajar, emak bapak nya tidak membimbing dia di masa kecil. Sibuk sangat siang malam. Di masa malam asyik sondol menyondol.

Lanun zunnun ini binatang bukan nya manusia. Kalau manusia dia reti menghormat orang yang pegang jawatan eksekutif yang tertinggi di negara ini.

BSP
Guest
BSP

Zunnun …pls move ON
PH is dead..
Negara akan aman hanya jika 3 benda ni tiada lagi dlm politik Malaysia..
1. DAP
2. Tun M
3. Anwar

zunnun
Member
zunnun

Are you sure?

atau negara akan bergolak dgn pengkianat2, penyamun2,Semburit2, Opportunist2 dan taliban2 melayu

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu Taliban Melayu. Dari bahasa yang kamu guna, pendirian yang tidak hormat kan pemimpin negara, mengelar Perdana Menteri TSMY sebagai Moo, kamu adalah binatang.

Binatang Taliban.

Sheraton
Guest
Sheraton

Sekiranya tawaran Muhyiddin di tolak memang sah PH mempunyai jumlah MP yang mencukupi untuk undi tak percaya.

Kalau tawaran tersebut di terima, kedudukan Mukhriz tak selamat dengan ada nya geng Azmin dalam BERSATU.

Apa yang berlaku pada Mahathir semasa mesyuarat dengan Pemimpin BERSATU akan berlaku pada anak nya.

Sheraton
Guest
Sheraton

Se benar nya tak perlu jumpa Mahathir.

Terus je lantik Mukhriz jadi TPM.

Kalau kena undi tak percaya dengan Mukhriz sekali terkena.

Jika Azmin dan PAS bertolak ansur kerana tujuan hanya untuk menghalang Anwar jadi PM. Dan Tun tidak boleh terima penyamun UMNO dalam kabinet.

Mungkin Menteri UMNO ok tetapi mereka sangat licik buat kerja menyamun. Siapa sangka ada pemimpin UMNO memiliki harta sampai billion?

Anonymous
Guest
Anonymous

Bukan Najib Klepto Al Jibo sahaja yang punyai billions. Teuku Adenan bekas Setiausaha Umno hampir billionaire – Tengku Adnan owned RM800m-RM900m assets https://forum.lowyat.net/topic/4917124/+60.

Dia bukan Tengku, tapi Teuku, nama biasa di Aceh tempat asal usul nya. Bila jadi Menteri di masa lalu, media mengampu nya, tulis Tengku. Dia pun diam sahaja. Kala tak salah, dia ada kata begitu di masa lalu.

Demikianlah orang Umno pembohong, penipu, perompak, penyamun, lanun (kata2 Tun M).

BSP
Guest
BSP

Sheraton….
kita tunggu PRU 15 nnt
BN/Muafakat Nasional akan menang besar dan jadi kerajaan yg kuat dan stabil…Ini yg rakyat nakkan..
Bukan kerajaan yg rapuh dan kerajaan tarik tali macam sekarang ni…
Kerajaan sekarang ni hanya nak pastikan 3 perosak ni tiada lagi dalam kerajaan yg akan menjahanamkan terus negara ini.
1. DAP
2. Tun M
3. Anwar…

Kita kekalkan kerajaan ni hingga tamat tempoh penggal…

IRAH MERANO DEL KEJORA TELEPOK
Guest
IRAH MERANO DEL KEJORA TELEPOK

YEE KE TU

JIKE BABENOR GITU YERRR

MIKE STUJU BABENOR LERRR YERRRR