TIADA JAWATAN TPM, PENTADBIRAN KERAJAAN JADI TEMPANG

Walaupun jawatan TPM tidak termaktub dalam perlembagaan dan hanya semata-mata lantikan berasaskan konvensyen atau amalan kebiasaan, tetapi keputusan Muhyiddin Yassin tidak mewujudkan jawatan tersebut tentu saja agak mengejutkan.

Ia bukan saja memperlihatkan Muhyiddin seolah-olah ingin kedudukannya sebagai Perdana Menteri tidak diancam atau diganggu gugat, bahkan juga memperlihatkan ketidakpercayaannya kepada pemimpin-lain dalam Perikatan Nasional (PN) untuk memegang jawatan nombor dua dalam kerajaan itu.

Sebelum ini, hangat diperkatakan bahawa UMNO kuat menuntut jawatan tersebut memandangkan jumlah Ahli Parlimennya dalam PN adalah terbesar iaitu seramai 39 orang.

Meskipun Muhyiddin dilaporkan agak keberatan untuk memberikan jawatan TPM itu kepada Presiden UMNO, Zahid Hamidi berikutan perbicaraan kes mahkamahnya sedang berjalan, terdapat juga kecenderungan yang mahu Mohamad Hassan, Timbalan Presiden UMNO diberikan jawatan tersebut.

Selain itu, beberapa nama lain seperti Presiden Pas, Hadi Awang, Azmin Ali, Hishammuddin Hussein dan wakil GPS turut dirasakan sesuai dijadikan TPM untuk membantu Muhyiddin mengurus kerajaan.

Apakah tidak ada salah seorang daripada mereka itu yang layak untuk dijadikan TPM?

Tetapi, dengan Muhyiddin akhirnya tidak melantik sesiapa sebagai TPM, ia dengan sendirinya menjadikan kerajaan PN ini tempang dan tidak sempurna.

Peranan dan tugas TPM bukan saja untuk membantu Perdana Menteri, tetapi juga menjalankan tugas mengurus negara apabila Perdana Menteri melawat ke luar negara atau bercuti dalam tempoh yang agak lama.

Biasanya ketika itulah TPM akan mengambil alih tugas mempengerusikan mesyuarat kabinet atau membuat keputusan-keputusan penting yang perlu disegerakan.

Ini bermakna, sekiranya Muhyiddin bercuti atau melawat ke luar negara dalam tempoh yang agak lama, dua atau tiga minggu misalnya, bererti tidak akan ada mesyuarat kabinet dapat dijalankan.

Apakah ini baik untuk negara?

Sebab itulah sejak merdeka lagi jawatan TPM itu diwujudkan dan tidak pernah ditiadakan kerana ia adalah perlu untuk memastikan kerajaan terus berfungsi dan keputusan-keputusan penting tidak dilengah-lengahkan.

Walaupun Muhyiddin menggantikan ketiadaan jawatan TPM itu dengan melantik empat menteri kanan, namun ia tentu saja tidak sama dari segi fungsi dan kedudukannya.

Empat menteri kanan yang dilantik Muhyiddin ialah Azmin Ali (Bersatu), Ismail Sabri Yaakob (UMNO), Fadzilah Yusof (GPS) dan Radzi Jidin (Bersatu).

Ada yang bertanya, mengapa wakil Pas yang menyumbang 18 kerusi Parlimen dalam PN tidak diberikan jawatan menteri kanan?

Kalau Hadi Awang dirasakan tidak layak dijadikan TPM, apakah tidak boleh melantiknya sebagai menteri kanan?

Begitu pun, empat menteri kanan yang diwujudkan itu mungkin dapat berfungsi dengan baik dalam membantu Perdana Menteri, tetapi ia tidak sama dengan kedudukan seorang TPM yang lebih mudah untuk berperanan mempengeruskan mesyuarat kabinet apabila Perdana Menteri tiada dalam negara.

Dalam pada itu, ketiadaan jawatan TPM juga menjadikan kedudukan penggganti Perdana Menteri tidak jelas dalam kerajaan PN ini.

Mungkin Muhyiddin selesa dengan keadaan itu kerana beliau tidak berasa terancam kedudukannya atau terlepas daripada diganggu dengan desakan melakukan peralihan kuasa, namun harus disedari Perdana Menteri ke-8 ini bukanlah benar-benar sihat orangnya.

Beliau baru lepas menjalani pembedahan kanser dan disusuli menerima rawatan kimoterapi serta sebelum ini dilaporkan kerap tidak hadir mesyuarat kabinet atau hanya mengadakan mesyuarat pasca kabinet di rumahnya saja.

Soalnya, jika berlaku sesuatu yang tidak diiingini terhadap Muhyiddin, dengan tiada TPM yang dilantik, siapa akan jadi Perdana Menteri selepasnya? (ShahbudinHusin 09/03/2020)

Kongsikan artikel ini
Updated: 9 March 2020 — 9:53 pm

119
Leave a Reply

avatar
16 Comment authors
AnonymousAnonymousMAHATHIRVSANWARIrahzunnun Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest
Notify of
MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Harap kerajaan baru tidak akan mengulangi kebodohan PH….. Ini ialah contoh kebodohan rejim PH yang saya sebut tadi. Selepas PH menjadi kerajaan, mereka hentikan 121 projek diberi masa BN.walaupun projek sudah berjalan. Selepas projek yang sedang berjalan dihentikan 6 hingga 9 bulan, PH memberi pilihan kepada penerima projek. Sama ada beri diskaun 5% hingga 10% atau projek akan dibatalkan. Pada situasi ini, penerima projek terpaksa memberi sedikit diskaun untuk mengelak dari kerugian lagi besar jika projek dibatalkan. Selepas itu, bekas Menteri Kewayangan PH pun umum dia pandai dan BN boros kerana dia berjaya jimatkan 5.80% (RM805.9 juta) dari projek-projek bernilai… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Muhasabah Lah Sahabat-Sahabat PH Sekalian ……… 1) Setakat ini saya belum jumpa post mana-mana sahabat saya daripada parti AMANAH dan PH membuat status muhasabah diri atas keterlingkupan kerajaan PH. Sehingga hari ini, hanya ada kutukan dan makian kepada UMNO dan PAS serta Bersatu. 2) Muhasabah dirilah dulu, kenapa kerajaan PH lingkup. Kalaupun kita yakin ia salah UMNO dan PAS, pertama kalinya kena muhasabah diri dulu sebelum tuding jari kepada orang lain. Tentu ada kesalahan besar daripada pihak sendiri yang menyebabkan keterlingkupan ini. 3) Bukankah kita beriman bahawa, Allah Maha Berkuasa menaikkan mana-mana kerajaan, dan melingkupkan mana-mana kerajaan? Kenapa tidak muhasabah… Read more »

Irah
Guest
Irah

Si MANGKOK JAMBAN mnyembh merayu kepada ku
AKU peduli hapa dgn engkau punya rasa tak senang
Ngko kejora pngamal liwat klu nak dijual pon tak laku
Baik terjun ke sg rajang utk habuan si bujang senang

****************************
Bunga2 nih sumbat ke dlm lobang jubor ngko yg melantong tuh
nahhh……….amek ko……..
๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท

Anonymous
Guest
Anonymous

“lobang jubor ngko” Bang Ali dah cuci?

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon jalang 11:58 am,

๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
Naper anon jalang ini, kat Kejora asyik nk serbu
Tak ada apa sebab..tetiba jer menerkam marah
Dah le anon tu, bodoh biol mengalahkan lembu
Muka tak malu pulak guna nama awek aku Irah
๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž

๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

zunnun
Member
zunnun

kesundalan lebai2 pAs dan penyamun2 omNo melalui muaFUCKat mereka akhir sampai setengah jln cita2 mereka. bukan utk mendapatkan mandat rakyat tapi sekadar merompak melalui pintu haram yg mereka halalkan. kini, pengkianat ppbm dan geng2 semburit menguasi Kerajaan Pariah Pengkianat2 Negara. berhenti sampai di situ ke cita2 kesundalan muaFUCKat penyamun2 omNo + lebai2 sundal pAs. blh ke di bentangkan RUU 355? atau rethorik helah kesundalan lebai2 sj? Mahathir akan terbang mamasuki kerajaan pariah ini dgn 6 setiakawan nya dan Mukriz akan mengisi jawatan TPM yg saja di biar oleh Moo. Ketika itu, cukup sudah penguasaan golongan pengkianat melayu2 dgn supremacy nya.… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Ke mana arah tuju PPBM?……. PPBM jelas berpecah. Sebahagian berada di pihak Pengerusinya, Dr Mahathir Mohamad yang merupakan ketua barisan pembangkang, Pakatan Harapan, sementara bahagian yang satu lagi diketuai Presidennya merangkap Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin. Tetapi, di pihak Perikatan Nasional, PPBM terbahagi kepada 3 kumpulan. Pertama, ahli PPBM asal yang menyokong Muhyiddin. Kedua, bekas ahli PKR daripada kalangan penyokong Azmin Ali yang menyertai PPBM selepas kerajaan PH tumbang. Ketiga, bekas ahli Umno yang menyertai PPBM selepas PH menubuhkan kerajaan. Tokoh utama kumpulan ini ialah Mustapa Mohamed. Jurang paling genting ialah PPBM yang berada di pihak PH dan Perikatan Nasional. Sebagai… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Cabaran sukar PAS untuk imbangi tindakan, kata penganalisis…….. PAS berdepan cabaran sukar dalam mengimbangi tindakannya apabila pemimpin parti Islam itu dilantik menganggotai Kabinet semula selepas 4 dekad. Penganalisis dari Universiti Malaya, Awang Azman Pawi berkata pemimpin parti boleh kata apa saja mereka mahu ketika menjadi pembangkang, tetapi kini mereka perlu โ€œmengubahโ€ cara mereka daripada peringkat tertinggi hingga ke akar umbi. โ€œMereka perlu menunjukkan mereka boleh menjadi lebih sederhana dan memikirkan kepentingan negara.โ€ Katanya, cabaran besar PAS ialah cadangan meminda Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965, di mana parti itu cuba mendapatkan kelulusan Parlimen. โ€œDahulu, mereka mendakwa DAP cuba menghalang… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Kabinet baharu ‘tiket’ berbaik dengan Tun M…….. Kabinet baharu yang dibentuk kerajaan Perikatan Nasional (PN) mempunyai kurang daripada tiga tahun untuk memulihkan persepsi rakyat dan mendengar aspirasi masyarakat berbilang kaum di negara ini. Penganalisis politik dari Universiti Sains Malaysia (USM), Prof Dr Sivamurugan Pandian, berkata pentadbiran baharu yang terhasil daripada gabungan parti politik, termasuk blok pembangkang sebelum ini dihujani pelbagai kritikan, termasuk dakwaan โ€˜kerajaan pintu belakangโ€™. Sehubungan itu, katanya, Kabinet PN perlu mempunyai perancangan jangka pendek, sederhana dan panjang untuk mengurangkan defisit keyakinan dalam kalangan rakyat, khususnya apabila komposisi Jemaah Menteri menyaksikan kemerosotan pemimpin bukan Islam jika dibandingkan dengan pentadbiran… Read more »

Kakirembat
Guest
Kakirembat

Nak bg kat DSAI kot. Skarang masanya PKR meninggalkan PH terutamanya BERSATU kerana cakap belit2. Sblm pru janji nk beri jawatan PM. Lepas pru mungkir janji, mungkir manifesto.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Kabinet tanpa TPM tindakan berani, berinovasi…….. Pelantikan barisan Kabinet gabungan baharu yang diterajui Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin merupakan satu inovasi dalam sejarah negara yang menyaksikan jawatan Timbalan Perdana Menteri (TPM) tidak diwujudkan buat masa ini. Pensyarah Pusat Pengajian Siswazah Perniagaan, Universiti Tun Abdul Razak, Prof Emeritus Dr Barjoyai Bardai menyifatkan keputusan itu sebagai satu tindakan berani dengan tugas TPM di kelolakan oleh empat Menteri Kanan, selain melantik seorang tokoh baharu daripada sektor korporat. Menteri Kanan tersebut ialah Datuk Seri Mohamed Azmin Ali sebagai Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob (Menteri Pertahanan) Datuk Seri Fadillah… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Masih ingat lagi abg, di saat kita mula bertemu
Dinda ketika itu, kat luar negara, menuntut ilmu
Sejak itu utk Irah syng, abg brpantun tnpa jemu
Kini, ingin abg utus utk Irah, ‘Lagu Ku Untuk Mu’
๐Ÿ’™โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’™โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

Anonymous
Guest
Anonymous

LAGU KU UNTUK MU – DJ DAVE
Karaoke: https://youtu.be/s6Ua5_bnBmQ

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Dengar lagu
Dendangan untuk mu
Penghibur hati mu nan rindu
Hati yang setia
Harapan daku
Lagu ku untuk mu

Dengar lagu
Ciptaan untuk mu
Ku dendang semasa kau rindu
Sumpah setia
Harapan daku
Lagu ku untuk mu

Chorus:

Ku cuba melupa
Tapi tak upaya
Wajah mu terbayang selalu
Malam ku bermimpi
Tiada mu ku sepi
Hanyalah ku ingin bersama mu
Janganlah kau pergi dari ku
Membawa hati ku yang satu
๐Ÿ’™โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Wajah Irah mcm ‘Tata’ itu, abg terbayang selalu
Setiap mlm diri mu itu akan muncul dlm mimpi
Utk mu syng abg utus salam rindu di angin lalu
Semoga kiriman lagu ini dpt jadi peneman sepi
๐Ÿ’™โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’™โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Irah sntiasa di hati dan fikiran abg setiap waktu
Dinda spt di sisi wlu kita trpisah jauh bribu batu
Harapan hidup ini..hnyalah pd mu dinda ku ratu
Jgn lah dinda pergi, membawa hati abg yg satu
๐Ÿ’™โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’™โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

BANGSA MELAYU MEMBINA TAMADUN SEJAK SEBELUM MASEHI LAGIโ€ฆโ€ฆ..ISTILAH LAYU ADALAH KEPAKARAN MELAYU DALAM PEMBUATAN BESI DAN EMASโ€ฆโ€ฆ Tapak peleburan besi purba ditemukan di Kedahโ€ฆโ€ฆโ€ฆ Jabatan Warisan Negara (JWN) menemui satu tapak relau peleburan besi purba di Kampung Padang Chicak, Jeneri, Sik, Kedah berhampiran Sungai Muda hasil ekskavasi arkeologi yang mula dijalankan sejak 3 Januari lepas. JWN dalam satu kenyataan berkata penemuan relau peleburan besi dengan ukuran diameter 496 sentimeter (cm) dan 108cm tinggi itu turut menemukan bekas air yang mempunyai ukuran diameter 309cm dan 47cm tinggi. โ€œPenemuan ini sangat penting kerana ciri-ciri arkeologinya sangat tinggi dalam usaha melengkapkan bukti aktiviti… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

VIRUS MEREBAK KERANA TABIAT PEMAKANAN KOMUNIS TAK BERTUHANโ€ฆโ€ฆ. Virus Corona Adalah Bukti Kebenaran Alquranโ€ฆโ€ฆโ€ฆ Banyak petunjuk di Alquran bahwa Allah telah menghalalkan makanan yang halal dan mengharamkan yang haram.. Dan makanlah makanan yang halal lagi baik dari apa yang telah Allah rezekikan kepadamu dan bertaqwalah kepada Allah yang kamu beriman kepada-Nya. (QS. Al Maidah 88) Di China mereka melanggar perintah Allah, banyak makanan yang halal lagi nikmat. Orang-orang komunis malah sengaja makan kucing, anjing, tikus, kodok, kelelawar, babi dan yang haram lainnya bahkan tidak jarang dimakan hidup-hidup.. Nauzubillah. Maka tidak mengherankan orang China Komunis menjadi liar, memusuhi dan menzalimi muslim… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

ERA ALMAHDI MENUJU KLIMAKSโ€ฆโ€ฆ. BeritaBerita Dalam Negeri Wanita Muda Pedalaman Semakin Tertarik Dengan PASโ€ฆโ€ฆโ€ฆ Wanita muda di pedalaman Hulu Dungun, semakin tertarik dan bertambah minat untuk mengikuti program PAS. Ketua Muslimat PAS Bukit Besi, Zakiah Alias berkata, ia menunjukkan satu perubahan yang ketara berbanding masa sebelumnya. โ€œIni dapat dilihat daripada beberapa program yang kita adakan kita nampak mereka dah mula tunjuk minat bersama dengan kita (PAS). โ€œPaling ramai yang mengikuti program kita adalah daripada kalangan wanita muda adalah mereka yang berusia 21 tahun sehingga 36 tahun, ini satu perkembangan yang cukup positif,โ€ jelasnya. Beliau berkata demikian ketika dihibungi semalam ketika… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Pas dan umno bertempik nak pru15..

Bila dah berjaya rampas kerajaan melalui pintu belakang terus senyap..

Bila jatuh kerana undi tak percaya akan bising semula mahu pru..

Kerajaan PN kerajaan haram

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

JUNDULLAH HORMATI HARI PENTING ISLAMโ€ฆโ€ฆ Tโ€™ganu Isytihar Cuti Umum Hari Arafah Bermula 2020 โ€“ MB Datoโ€™ Seri Dr Ahmad Samsuri Mokhtar. Kerajaan negeri mengisytiharkan Hari Arafah yang disambut pada 9 Zulhijjah setiap tahun sebagai cuti umum bagi seluruh rakyat negeri itu. Menteri Besar, Datoโ€™ Seri Dr Ahmad Samsuri Mokhtar berkata, keputusan itu dibuat selepas berbincang dengan semua pihak dan ia akan berkuat kuasa sepenuhnya bermula tahun hadapan. Jelasnya, usaha berkenaan adalah sebagai memperingati Hari Arafah yang menjadi simbolik kepada penyatuan umat Islam walaupun mereka datang dari pelbagai negara dan kaum. โ€œKesatuan ini sewajarnya diperkukuhkan dalam kehidupan seharian umat Islam di… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

UNDILAH GS UNTUK KEMAKMURAN EKONOMI MAMPANโ€ฆโ€ฆ. . Bersikap Terbuka, Pelajari Ilmu Pertanian โ€ฆ.. . Muslimat disaran untuk bersama membina ekonomi melalui pertanian dan bersikap lebih terbuka untuk mempelajari ilmu pertanian. Ketua Dewan Muslimat PAS Negeri Terengganu, Toโ€™ Puan Zarani Othman berkata ini memandangkan pertanian berdaya memberi pulangan hasil untuk menjana pendapatan keluarga. Zarani berkata, โ€œJangan sekadar meletakkan pertanian untuk orang lelaki sahajaโ€ . โ€œKita jangan sekadar meletakkan pertanian untuk orang lelaki sahaja, muslimat juga boleh mendalami selok belok pertanian memandangkan pendedahan dan kursus โ€“ kursus yang cukup banyak di dalam sektor ini,โ€ katanya. Ketua Muslimat Marang itu juga, berkata demikian… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

HIKMAH ALHAJJ ADALAH SEMANGAT KORBAN FI SABILILLAHโ€ฆโ€ฆ Pewartaan Baraโ€™ di musim Haji โ€ฆโ€ฆ.. FADHILAT ibadah korban, manasik haji dan perayaan Aidil Adha merupakan topik yang sering meniti di bibir umat Islam menjelang bulan Zulhijjah. Selain dari itu, terdapat sebuah peristiwa yang berkait rapat dengan prinsip akidah kita berlaku pada bulan Zulhijjah, sayangnya topik tersebut agak tersisih dari perbincangan umat Islam hari ini. Peristiwa yang dimaksudkan adalah pewartaan al-Baraโ€™ (pembatalan ikatan hubungan) yang berlaku pada musim haji, waktu kemuncak perhimpunan terbesar umat Islam. Sebab turun surah Baraโ€™ah Surah Baraโ€™ah atau at-Taubah merupakan antara surah yang terakhir diturunkan. Menjadi tradisi turun temurun… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MALAYSIA HARU BIRU DI AMBANG BANGKRAP BAWAH PHโ€ฆโ€ฆ KUATKAN SEMANGAT KORBAN DAN JIHADโ€ฆ.. NANTI NAK JADI TENTERA ALMAHDIโ€ฆโ€ฆ. Qurban, kita bagaimana? โ€œBoss, mau cuci cermin?โ€ Ujar pam attendan pada aku. โ€œOh ok.โ€ โ€œNama siapa?โ€ Tanyaku. โ€œMohamad.โ€ โ€œSedap nama awak. Macam nama Rasulullah.โ€ Dia senyum. โ€œAdik beradik saya semua nama Nabi. Yusuf, Ibrahim.โ€ โ€œAbang ada korban ini tahun?โ€ Saya bertanya. โ€œAda boss. Tiap tiap tahun.โ€ โ€œWahhh โ€ฆ hebat . Banyak duit kamu?โ€ โ€œDuit tak banyak boss. Makan pun tak cukup. Tapi saya simpan tiap tiap bulan. Mesti kena korban juga.โ€ โ€œAlhamdulillah.โ€ โ€œSaya sayang nabi. Sebab nabi bagi saya agama.โ€ Terkedu. Aku… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

INGAT TAK HARI ITU PH BUAT TOHMAHAN DAN BURUK2 KAN KEPADA PUSAT TAHFIZ INIโ€ฆโ€ฆ.ISLAMOPHOBIAโ€ฆ..RUPANYA IA ADALAH PENGKHINATAN DAN GANGSTER JUVENILEโ€ฆโ€ฆBUKAN SALAH PENTADBIRAN TAHFIZโ€ฆโ€ฆ.. Bakar pusat tahfiz, remaja diarah bela diriโ€ฆโ€ฆ.. Seorang remaja berusia 19 tahun menangis teresak-esak sebaik Mahkamah Tinggi di sini, hari ini, memerintahkannya membela diri atas tuduhan membunuh 23 penghuni Pusat Tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah, September 2017. Pada prosiding itu juga, rakannya selaku tertuduh kedua, yang sebelum ini turut didakwa atas pertuduhan sama, dilepas dan dibebaskan oleh Mahkamah Tinggi. Hakim Datuk Azman Abdullah membuat keputusan itu selepas mendapati pihak pendakwaan hanya berjaya membuktikan kes prima facie terhadap tertuduh… Read more »

anonymous
Member
anonymous

UMNO SUDAH HALALKAN GANG SEMBURIT.. ??? BAGI YANG MENUNGGU LIVE ULASAN SAYA TENTANG KABINET TSMY 2020 Berhenti menunggu, saya takkan buat sebarang ulasan hari ini. kasi peluang anda bergembira dapat kabinet baru dulu. Saya tak fikir rakyat Malaysia yang gembira dengan kejatuhan DAP boleh menerima analisa jujur saya yang mempunyai kesan pro dan kontra akibat penyertaan Muafakat Nasional didalam Kabinet Perikatan Nasional ini. Enjoy dulu, lepas tu kita baru fikir macamana nak pertahan geng semburit yang dah jadi geng kita, geng kereta terbang yang dah jadi geng kita, geng tembak babi yang sekarang dah jadi geng kita, geng Mak Lampir… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

JUNDULLAH TETAP DAULATKAN ISLAM WALAU DIBENCI KAFIR DAN MUNAFIKโ€ฆโ€ฆ Anugerah Dai Ummah Buat Dr Zakir Naik. Al-hamdulillah!โ€ฆโ€ฆโ€ฆ KOTA BHARU: Sekali lagi sejarah baharu dicatat apabila Kelantan turut menganugerah Dr Zakir Naik di atas pencapaiannya dalam bidang dakwah. Sebelum ini tokoh itu menerima anugerah daripada kerajaan Arab Saudi, Emeriah Arab Bersatu, Gambia dan Qatar. Malah Malaysia turut menganugerah Tokoh Maal Hijrah pada 2013. Dengan penganugerahan malam ini menjadi Kelantan sebuah kerajaan terkini menganugerahkan kepada Dr Zakir. Anugerah Dai Ummah disampaikan Menteri Besar, Ustaz Datoโ€™ Ahmad Yakub dengan disaksikan lautan rakyat Kelantan yang memenuhi segenap ruang Stadium Sultan Muhammad IV malam ini.… Read more »

muafakat nasional
Guest
muafakat nasional

Tak ada tempang dan pincang apa pun budin oii,,ada tpm yg mcm tunggul kayu pun buat apa, hang tentu tahu siapa org tu kan? Tp,,jika hang terlupa,,aku nak peringatkan la,,,ex tpm bagi pakatan hancur dln setengah penggal,,wan azizah. Seingat aku lah, dia hanya tpm yg ada pun,,mcm tiada saja. Jadi,,dengan pengumuman kabinet yg menteri2nya bersih dan sudah ditapis sprm dan pdrm,,semoga negara bergerak ke hadapan. Sekiranya ada masalah pun,,rakyat dah boleh terima keraba rakyat tahu,,harga minyak mentah dunia turun hingga ke paras 28usd setong, covid19 lagi, ph pelingkup negata lagi, hutang dari 680 meningkat ke 870 billion,,,rakyat memahami madalah yg… Read more »

PM tepi seumur hidup.
Guest
PM tepi seumur hidup.

Ya mmg patut pun TPM ditiadakan sbb nnti akan ada politiking yg memualkan.
Tapi yg paling utama dan mustahak ialah
1. TIADA LAGI DAP DLM KABINET MALAYSIA.
2. TIADA LAGI BARUA DAP DLM KABINET MALAYSIA.

Anonymous
Guest
Anonymous

Jaga2, yang lain2 itu pun ada yang barua. Tak semesti nya barua DAP saja. Rmai barua lain.

Anonymous
Guest
Anonymous

Hanya pendapat kamu saja, takda bukti, fakta tau punca maklumat yang di beri.

Ada yang dikorek dari lub.ng belak.ng kamu, bau busuk lah jadi nya.

Jaga2, nanti Bang Ali berkejar masuk.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

TONG M THE ILLUSIONISTโ€ฆโ€ฆ Lynas dan Forest City: Tun M Jangan โ€˜Double Standardโ€™ โ€ฆโ€ฆ.. Merujuk kepada kenyataan media Tun Dr. Mahathir Mohamad semalam berkaitan Lynas dalam media arus perdana. Terdapat empat fakta penting di dalam kenyataan beliau tersebut. Pertama, Kerajaan tidak boleh โ€˜menghalauโ€™ Lynas keluar dari Malaysia kerana syarikat tersebut telah melabur hampir RM1 bilion di negara ini. Kedua, impak jika kerajaan berbuat demikian, pelabur-pelabur lain akan perhati dan besar kemungkinan akan turut lari jika keadaan tersebut berlaku. Ketiga, kajian pakar menunjukkan kesan radioaktif pada tahap paling rendah dan tidak berbahaya kepada kesihatan dan yang terakhir sekali 600 orang pekerja… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PENYEBARAN ISME2 BANGSAT DAN AJARAN2 SESAT JAUH LEBIH BAHAYA DARI CORONA VIRUS KERANA KESUDAHAN NYA ADALAH NERAKAโ€ฆโ€ฆ. Maka menanglah IslamofobiA.. Pada mulanya saya berniat untuk menuliskan surat ini di dalam bahasa Inggeris kerana saya rasa, Siti Kasim dan konco-konconya akan faham dengan mudah dalam bahasa penjajah. Tetapi bila saya fikir balik, saya persetankan sahaja niat mendodoikan mereka. Kenapa saya perlu berkompromi dengan mereka sedangkan merekalah yang sepatutnya merasa malu jika tidak boleh memahami dan menulis bahasa kebangsaan dengan baik? Saya terpaksa tulis surat ini kerana semua orang membisu bila mereka bersuara. Kenapa kita kena biar mereka terus megah dengan kebenaran… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

AJARAN SESAT DAN FAHAMAN2 BANGSAT BERKEMBANG BIAK BAWAH PHโ€ฆโ€ฆ. Mais: Syiah semakin kuat di Selangorโ€ฆโ€ฆ. Majlis Agama Islam Selangor (Mais) mendakwa gerakan ajaran Syiah di negeri itu kini semakin kuat dan mencetuskan kebimbangan. Pengerusinya, Mohammed Khusrin Munawi, berkata lebih parah lagi apabila ajaran itu turut disebarkan melalui media sosial yang menyukarkan usaha menyekatnya. โ€œDari semasa ke semasa, ajaran Syiah dilihat semakin kuat dan makin bercambah. โ€œSekiranya dahulu mungkin kita kesan hanya dua atau tiga pusat kegiatan (ajaran Syiah) di Selangor, tetapi sekarang ini ia bertambah. Mungkin ada 14 hingga 15 (pusat) di beberapa tempat seperti Puchong, Gombak dan Klang,โ€ katanya… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KAFIR HARBI TENTULAH ANTI ISLAMโ€ฆ.. Wafiq terima banyak aduan pekerja dilarang berhijabโ€ฆโ€ฆ.. Pertubuhan Ikatan Wanita Antarabangsa bagi Institusi Keluarga dan Pendidikan Berkualiti (Wafiq) menerima banyak aduan daripada pekerja swasta terutama sektor perhotelan yang mendakwa mereka dilarang untuk memakai hijab ketika bekerja. Exco Belia dan Media Wafiq, Nur Farihah Meor Mazli berkata, sejak akhir 2017 hingga awal 2018, aduan berkaitan larangan itu banyak diterima apabila pengadu mendakwa larangan itu termaktub dalam polisi hotel. โ€œHotel-hotel ini telah kenakan polisi tidak boleh memakai tudung ketika bekerja, baik yang bekerja di bahagian pentadbiran mahupun yang duduk di kaunter hadapan hotel. โ€œJadi bila kita lihat… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Presiden pm…Pengerusi ketua Pembangkang….Bersatu parti tonggang langgang…tak pernah terjadi dlm mana2 negara didunia…

Dlm gabongan Pengkhianat Nasional ada perogol,pengsemburit,penyamun,penderhaka,perasuah dan pengkhianat…

Ape2:pe lah semua diterima oleh muyudin..

Anonymous
Guest
Anonymous

Koyak teruk kau ni. Teruskan menyalak kerana kau telah kembali ke habitat dan tabiat asal kau selaku seekor anjing pemburu DAP.

anonymous
Member
anonymous

Anjing pengawal PN baru dapat tulang..baru boleh menyalak..dah lebih setahun kekaparsn..

Kikikikikik.

Anonymous
Guest
Anonymous

Dan kamu ada lah Beruk Tua Geng najib yang asyik menjilat Najib.

Umur dah 80an tahun tapi mulut celupar sebab kena penyakit otak Attention Deficit Hypersensitivity Disorder, ADHD.

Mulut kamu hyper.

Sheraton
Guest
Sheraton

Perjuangan PAS menyelamatkan Islam yang telah teruk selama ini.

Wajar lah di ganding Menteri Agama dengan Hadi dengan melantik Hadi sebagai TPM.

Islam terutama politik dapat di martabatkan mengikut acuan PAS.

Tugas Menteri Agama PN bukan sekadar jaga agama tetapi berusaha memperbetulkan keadaan mengikut agama.

Islam lebih indah dengan ada nya Zul dan Hadi. Insya Allah

AKU
Guest
AKU

HANCURNYA UMAT BERPUNCA KERANA ROSAKNYA PARA ULAMAK – dari MUHAMMAD BIN ABDULLAH SAW

INNALILLAHIWAINNALILLAHIRAAJIUUUN

SESUNGGUHNYA MUHAMMAD SAW ITU AL-AMIN

AKU
Guest
AKU

ALLAHUMMASHALLIALA MUHAMMAD WAALA AALIHIWASHABIHI AJ M`AIN

Anonymous
Guest
Anonymous

Kau nak membohong ker?

Rakyat jelata tak reti bahasa Arab.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu maksudkan “dari zaman MUHAMMAD BIN ABDULLAH SAW”?

Anonymous
Guest
Anonymous

Cadangan yg bagus, tapi sbb kau dah jd pembangkang maka cadangan kau tak lebih dari salakan seekor anjing yg tempang.

anonymous
Member
anonymous

Anjing pengawal PN baru boleh menyalak kerana baru dapat tulang

anonymous
Member
anonymous

Lobai Pas tidak diiktiraf oleh muyiden…lobaibpas terhegeh2 nak tiumpang kuasa.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

DARK FORCE ANCAM NEGARAโ€ฆโ€ฆ.. Siasat Larangan Solat &Denda. Mengapa Kโ€™jaan Memihak Kilang? โ€“ โ€ฆ.. Gesa siasat isu larangan solat dan dendaโ€ฆโ€ฆ LARANGAN kepada pekerja Muslim bersolat pada waktu kerja dan denda RM500 jika melanggarnya oleh sebuah kilang di Selangor hampir mencetus polemik agama dan perkauman. Bagaimanapun, setakat ini pihak pengurusan kilang telah menafikannya seperti yang dimaklumkan pihak Polis DiRaja Malaysia menerusi media. Namun, semua pihak harus menyedari wujud dakwaan dan pengakuan lisan. Apatah lagi wujud โ€˜pembelaanโ€™ politik oleh politikus dari kerajaan yang memihak kepada pihak kilang. Dengan sebab kecurigaan tersebut, maka secara adil menuntut satu siasatan telus dilakukan. Kepentingan semua… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KELING JUMPA ULARโ€ฆ.MANA LEBIH BELITโ€ฆโ€ฆ Aney Waytha, Apa Sudah Bikin, Ada Betulkah Ini Ceritaโ€ฆ๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜‰ Patutlah tiba-tiba Menteri Perpaduan, Senator Waytha Moorthy tiba-tiba senyapโ€ฆ RM100 juta derโ€ฆ๐Ÿค‘๐Ÿค‘๐Ÿค‘ Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang II, Dr. P. Ramasamy dalam laman sosialnya mempersoalkan Menteri Perpaduan, Waytha Moorthy mengenai peruntukan RM100 juta kepada masyarakat India yang diumumkan dalam Belanjawan 2019 laluโ€ฆ Peruntukan RM100 juta di bawah Unit Transformasi Masyarakat India yang dijenamakan sebagai Mitra, terus panas antara Waytha Moorthy dan Ramasamyโ€ฆ Ramasamy kecewa dengan jawapan Waytha yang memberitahu media bahawa, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Perai itu boleh pada bila-bila masa sahaja mengangkat telefon dan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

DARK FORCE BERMAHARAJA LELA BWH PHโ€ฆโ€ฆ. Lagi Kilang Cina Menindas Pekerja Melayu Semalam tular satu memo mengenai satu kilang di Selangor yang tidak membenarkan pekerja mereka bersolat kecuali pada waktu makan tengah hari sahaja. Ironinya, kegagalan berbuat demikian akan menyebabkan pekerja dikenakan denda sebanyak RM500. Satu denda yang melebihi saman had laju sebanyak RM300. Walaupun pihak kilang berkenaan cuba membuat penafian, namun laporan dari Utusan Malaysia hari ini mendakwa sebaliknya dan mengiyakan berita di atas. Hari ini, sebuah lagi kilang melakukan kontroversi, kali ini di Johor. Cuti gantian HARI RAYA HAJI 2019 pada hari Isnin (12/08/2019) akan digantikan pada CUTI… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

DEEP STATE AMBIL KESEMPATAN KELEKAAN MELAYUโ€ฆโ€ฆ. Pelajar Perlu Cakna Politikโ€ฆโ€ฆ. BESUT โ€“ Pengarah Majlis Tindakan (MTD) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kuala Besut, Haji Azbi Salleh menasihati agar para pelajar perlu cakna dengan politik tanah air. Ini bertujuan untuk memastikan kepimpinan negara berada di tangan pemimpin yang layak agar urusan negara dan juga agama terjaga. โ€œParlimen baru-baru ini telah meluluskan umur mengundi turun daripada 21 tahun kepada 18 tahun pada Pilihanraya Umum yang akan datang, โ€ ujarnya. Beliau berkata demikian ketika merasmikan Program Khidmat Komuniti Kolej Vokasional Besut Bersama Majlis Pengurusan Komuniti Kampung (MPKK) Kampung Baharu pada 31 Julai 2019. โ€œAnak… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH HANYA MINAT BOLOT HARTA NEGARAโ€ฆโ€ฆ Hak dan nasib penduduk Pasir Gudang: Apa solusi?โ€ฆโ€ฆ ANCAMAN Kesihatan dan Keselamatan Penduduk Pasir Gudangโ€ฆ.. Ancamankesihatan dan keselamatan akibat tragedi pencemaran pembebasan gas dan sisa toksik amat meresahkan penduduk di Pasir Gudang. Pengulangan tragedi pencemaran itu telah menimbulkan tanda tanya masyakarat, apakah tahap jaminan kesihatan dan keselamatan meraka untuk meneruskan kehidupan? Menilai tragedi tersebut dan laporan kajian alam sekitar yang pernah dilakukan memaparkan kemerosotan penjagaan alam sekitar yang mampu membahayakan kehidupan penduduk dan ekosistem alam di Pasir Gudang sekiranya tidak ditangani dengan betul. Laporan akhbar tempatan menyenaraikan 8 Sungai di Pasir Gudang berada dalam… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH INNOVATIVE JAHANAM KAN NEGARAโ€ฆโ€ฆโ€ฆ Senarai 10 negara paling inovatif di dunia โ€“ Malaysia nombor berapa?โ€ฆโ€ฆ. Apa dia negara yang inovatif?โ€ฆโ€ฆ Kita tengok dulu apa makna inovatif. Perkataan itu membawa maksud membawa perubahan. Samada perubahan dari segi cara kerja, teknologi atau sebagainya yang terkini dan asli. Kalau anda rujuk dalam kamus dewan, begini maksud โ€˜Inovasiโ€™ 1. sesuatu yg baru diperkenalkan spt kaedah, sistem, adat, dll yg baru: bank ini telah menghasilkan beberapa ~ dlm perkhidmatan bank, mis rangkaian mesin teler automatik; ini bererti perancangan utk mewujudkan ~ dan mencapai kemajuan perlu berlaku setiap masa; 2. perihal (tindakan dsb) mengadakan, memulakan,… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

DR MANDELIAR KANTOIโ€ฆโ€ฆโ€ฆ TTTTTTโ€ฆ Trip Turki Tun Tanda Terdesak, Tiada Terhasil..Namalukan. Pada sidang media selepas perjumpaan dengan ramai tokoh perniagaan Turki, Dr. Mahathir depan wartawan negara itu naik angkuh dan betul-betul โ€˜over actingโ€™ dan โ€˜nak ajarโ€™ mereka cara buat kereta nasionalโ€ฆ Ini mungkin Madey โ€˜terpedayaโ€™ laporan media Barat pada akhir 2017โ€ฆ Kononnya, 5 syarikat Turki mahu buat kereta domestik jenama sendiri dan model sulung itu bakal keluar dalam tahun iniโ€ฆ Padahal ia sudah pun lama berada di pasaran negara itu menerusi โ€˜kereta sportโ€™ Onuk Sazan dan Onuk S56/G, yang berupaya cecah 100 km/jam daripada keadaan statik kurang 4 saat ajer!!!… Read more »

zunnun
Member
zunnun

Komunist sebenar dah pun di cipta oleh puak2 supremacy ku klux klan Pengkianat2 Negara dgn fahaman Totalitarian mereka.

Pengkianat2 dah menjenamakan diri mereka bukan sj communist jenama baru di Asean malah menjiwa facist pula.

Anonymous
Guest
Anonymous

What talking one, you, Dol? Where got Ku Klux Klan? What got meaning Totalitarian? Total petrol, issit? hehe, trying to be clever stupid bloke, scaring readers with big words.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

AGENDA DEEP STATEโ€ฆโ€ฆ Belanda larang wanita Islam pakai niqabโ€ฆ THE HAGUE: Belanda mengeluarkan larangan pemakaian kain penutup muka termasuk niqab kepada wanita Islam pada Khamis, lapor agensi berita Anadolu memetik Kementerian Dalam Negeri. Larangan itu termasuk menutup muka dengan kain, topeng dan topi keledar, dikuatkuasakan di kawasan tertentu seperti institusi pendidikan, pusat penjagaan kesihatan, pengangkutan awam dan di bangunan kerajaan. Menurut kenyataan itu lagi, pegawai di kawasan terbabit berhak meminta individu yang memakai penutup muka untuk menanggalkannya atau dilarang memasuki kawasan berkenaan. Menurut media Belanda, mereka yang didapati melanggar larangan itu boleh didenda sekurang-kurangnya โ‚ฌ150 (AS$165). Akhbar harian Algemeen Dagblad… Read more »

Irah
Guest
Irah

DI MALAYSIA MP / ADUN YANG KALAH BERTANDING DLM PILIHANRAYA UMUM JADI PEMERINTAH . HEWAN2 POLITIK MANA ADA MARUAH.

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon jalang 8:14 am,

๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š
Woi penyangak barua syaithan lahanat durjana
Perbuatan ko anon jalang, Kejora sgt tk senang
Nak kutuk PN tak apa tpi nama Irah jgn le guna
Sbab, Irah tu adalah Kejora punya bakal tunang
๐Ÿ’™โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’™โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MUNAFIK MELAYU BIARKAN MAFIA KOMUNIS TAK BERTUHAN PIJAK KEPALAโ€ฆโ€ฆ. Rosak fabrik kepala bapak kau?โ€ฆโ€ฆ.. โ€œMerosakkan fabrik kepala โ€˜bapakโ€™ kau? Kamu sudah menjadi secina-cinanya, malah lebih Cina daripada Cina di negara China, mahu apa lagi. Berbaris minta jadi warganegara tetapi Bahasa Melayu tunggang-langgang? Layakkah kamu tinggal di sini.โ€ Demikian bidas pendakwah bebas, Prof Dr Ridhuan Tee Abdullah mengenai gesaan DAP termasuk Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) kepada anggota Kabinet parti itu supaya membantah rancangan memperkenalkan tulisan โ€˜khatโ€™ atau seni kaligrafi dalam kurikulum tahun 4 Bahasa Malaysia untuk sekolah vernakular. Terdahulu, seramai 138 pemimpin akar umbi DAP, termasuk 13 Adun membuat gesaan… Read more »

Irah
Guest
Irah

KAU MELUDAH KE MUKA KAU SENDIRI BRO. YANG BAWAK MASUK CINA KOMUNIS DAN SEGALA JENIS PENDATANG ASING TU KAWAN KAU UMNO MCA DALAM BN SEKARANG MENYAMAR JADI PN. KAH KAH KAH MELAYU TOLOL BERPOLITIK NON 746am nih.

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon jalang 8:21 am,

๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š
Woi penyangak barua syaithan lahanat durjana
Perbuatan ko anon jalang, Kejora sgt tk senang
Nak kutuk PN tak apa tpi nama Irah jgn le guna
Sbab, Irah tu adalah Kejora punya bakal tunang
๐Ÿ’™โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’™โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

Anonymous
Guest
Anonymous

Tn Budin,

๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
Naper kabinet k’jaan baru ini, tuan tk dpt terima?
Tk semesti nya, kita kena ikut dgn cara yg lama
Inilah apa yg dikatan..sbgai anjakan paradigma
Yg pnting lebih terbela Islam kita punya agama
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช

Irah
Guest
Irah

Woi, MANGKOK JAMBAN pnjilat berak najib BN
AKU tlng jwbkn, sbb bg. Budin sibuk tgh cari poin
KERAjn baru tu lalu lbng blkg mcm ko slalu main
Smpai skrng tiada 1 negara luar pon yg mngamin

Nah amek balik munge2 nih jantan tak guna……
๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Baik ko bagi kat parti CAP MUNGE muyideeeeeen tuh

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon jalang 8:58 am,

๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š
Woi penyangak barua syaithan lahanat durjana
PH guna janji palsu saja, masa PRU14 menang
Nk kutuk aku tak apa..tpi nama Irah jgn le guna
Sbab, Irah tu adalah Kejora punya bakal tunang
๐Ÿ’™โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’™โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

Anonymous
Guest
Anonymous

Pak Sheikh Anwar for TPM? hehe

Why keep criticising me, asks Anwar
The PKR president’s question is believed to be aimed at former premier Mahathir.

Dia tahu Tun M tak suka dia. Selagi Tun M ada, Pak Sheikh tidak akan jadi PM.

anonymous
Member
anonymous

Apa hubungan Zafrul dengan Yiddin? Nah baca! Zafrul Tengku Abdul Aziz sebagai Menteri Kewangan? Bukankah ini Zafrul yang sama,Ketua Pegawai Eksekutif CIMB Bank, yang menutup kedua-dua mata dan tetap tenang kerana bank yang sama menerima dan membayar wang 1MDB yang dicuri kepada kleptokrat yang korup? Bukankah ini Zafrul yang sama kawan dengan Nazir Razak dan dipilih oleh Nazir sendiri sebagai Ketua Pegawai Boneka selepas Nazir terpaksa turun selepas siasatan 1MDB? Bukankah ini Zafrul yang sama dipilih kerana dia mengikut arahan daripada Nazir Razak, adik lelaki MO1 Najib,supaya Nazir boleh mengawal CIMB jauh walaupun dia tidak lagi di atas kertas sebagai… Read more »

zunnun
Member
zunnun

Dgn Zahrul dan Hisham dah cukup utk membawa pulang $4.5 B atau RM18 B duit 1MDB oleh kesundalan melayu2 omNo yg masih tidak boleh di kesan.

Asal melayu ala penyamun, pengkianat semburit dan lebai2 sundal tak pe, kaut semua utk di jadikan pemimpin.

Mantan Mufti Wilayah dah di janjikan imbuhan sebagai menteri menjaga agama. Agama ala kesundalan lebai2 sundal pAs ke?

flip flop ikut mana suka, dgn nas2 yg berbelit2 pintu belakang mereka.

zunnun
Member
zunnun

Kesundalan lebai2 pAs serta keldai2 belaan mereka amat keji bila menjilat2 ludah mereka sendiri utk merasakan kewajaran tampuk pemerintahan. Kini bila bersepasukan dgn semburit2, penyamun2 dan pengkianat2, dlm satu kawah, semua ini di jadikan setiakawan asal matlamat menghalalkan ape sekali pun cara. Kumpulan totalitarian mereka utk meletakan satu kaum dan satu fahaman kesundalan fahaman agama kini merupai fahaman facist, communist, nazi dan isis. Kesundalan golongan melayu sedemikian akan mendapat reaksi antarabangsa, bukan saja sebab sikap fahaman supremacy ku klux khan yg mereka bentuk malah kerajaan taraf pariah ini akan di jauhi oleh pelabur2 dan kewarasan tamaddun manusia. Malaysia akan jadi… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

“merupai fahaman facist, communist, nazi dan isis.”

Wah, berat tuduhan itu semua. Kasi penerangan lah apa makna nya. Kamu nakkan pembaca setuju dengan kamu, jangan lah expect pembaca googlekan nye.

Malah, kot ada pembaca yang bosan kan nya.

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Sungguh riang hati ini dpt kekasih yg sngt setia
Tk sabar nak tatap wjh Irah, bila pulang ke Msia
Kejora cari lagi lagu utk nak tonton wajah si dia
Ini satu lgi jelmaan Irah, dlm ‘pura-pura bahagia’
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

Anonymous
Guest
Anonymous

PURA-PURA BAHAGIA – CITA CITATA
Karaoke: https://youtu.be/KAjyG6Vo60M

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท

Pura-pura bahagia
Walau aku terluka
Pura-pura bahagia
Walau ‘ku menderita

Sakit rasanya
Cinta dibalas dusta
Hatiku kecewa
Hidup jadi merana

Pahit rasanya
Dipermainkan cinta
Tapi ‘ku mencoba
Tetap tersenyum saja

Pura-pura bahagia
Walau aku terluka
Pura-pura bahagia
Walau sakit hatinya
Pura-pura bahagia
Walau aku kecewa
Pura-pura bahagia
Walau ‘ku menderita
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Abg tertidur awal tadi, ‘isya tk smpt smbahyang
Patut le dlm tidur tadi rasa macam tidak selesa
Nasib baik terjaga, dek bermimpi org tersayang
Dinda umpama penyelamat diri abg ini dri dosa
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Blh dikatakan, tiap hari, Irah muncul dlm mimpi
Di jaga dan lena, dinda berada di ruangan mata
Mmg lah bila teringat dinda..hati rasa sngt sepi
Tapi lega jugak ada peneman sepi, video Citata
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

Anonymous
Guest
Anonymous

SAKITNYA TUH DI SINI โ€“ CITA CITATA
Karaoke: https://youtu.be/yLeQAS5xSAg

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Sakitnya tuh di sini di dalam hatiku
Sakitnya tuh di sini melihat kau selingkuh
Sakitnya tuh di sini pas kena hatiku
Sakitnya tuh di sini kau menduakan aku

Teganya hatimu
Permainkan cintaku
Sadisnya caramu
Mengkhianati aku
Sakitnya hatiku
Hancurnya jiwaku
Di depan mataku
Kau sedang bercumbu

Sakit, sakit
Sakitnya tuh di sini
Sakit, sakit
Sakitnya tuh di sini
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Kawe berkenang benar ke demo……

Ramai yang menyangka Dato’ Seri Utama Haji Mohamad bin Hasan akan memegang jawatan Timbalan Perdana Menteri jika Zahid Hamidi menolak. Sekurang-kurangnya jawatan ada sebagai menteri Pendidikan mengikut senarai palsu ciptaan PH.

Tapi jawapan kemas daripada Dato’ Seri Utama Haji Mohamad bin Hasan
“Den tak kebulor jawatan monteri, yang ponting kito kuek kan UMNO. Kalau Presiden UMNO tolak jawatan, Presiden PAS tolok jawatan apo pasal den tak leh tolak…”
Itu baiknya kalau pimimpin berkawan dengan pemimpin yang baik dan beriman semuanya akan menjadi baik dan tidak tomok!!

MR : Aku berahi benor ke mung!

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Saifudin Nasution Fitnah Abdul Hadi… Tak serik-serik tentang doa orang difitnah……… Dalam ceramah semalam, Saifuddin Nasition telah membuat fitnah kepada Abdul Hadi. Dia kata berkata “Bila ditanya kepada Presiden PAS Hj Hadi, Apa Komen Tn Haji terhadap kes ini?” “Ini semua perkara kecik” “Yang besar adalah selamatkan negara” “tuan-tuan nama saya Saifuddin and i am a muslim” “untuk rakan-rakan saya yang non-muslim percayalah kenyataan Tuan Hj Hadi Is Not a true teavhing of Islam” Cerita sebenar apabila wartawan ditanya berkenaan kes-kes mahkamah pimpinan PN. Abdul Hadi menjawab menyelamatkan negara adalah perkara (isu) utama dan perakara (isu) besar dan kes-kes ini… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

500 Ahli Harapan Rakyat Kinabatangan Sertai PAS…….. KINABATANGAN: Kira-kira 500 bekas ahli Parti Harapan Rakyat Sabah cabang Kinabatangan menyertai PAS pada Jumaat. Mereka menyatakan hasrat itu kepada Yang Dipertua PAS Kinabatangan, Innah Tuton yang menerima borang kemasukan, yang diserahkan dalam satu majlis ringkas yang diadakan di Kg Rantau Abang, di sini pada Jumaat. Bekas Ketua Cabang Harapan Rakyat Kinabatangan, Mustapa Datu Tambuyong berkata, PAS dilihat sebagai parti istiqamah yang memperjuangkan hak rakyat tanpa mengharapkan sebarang jawatan meskipun PAS kini sebahagian daripada kerajaan Malaysia baharu. โ€œKami berhasrat untuk membina masyarakat muslim, memperkukuhkan dan meningkatkan syariat dan syiar Islam di Kinabatangan dengan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

ASAL KOMUNIS โ€ฆLEPAS TU JADI SERPIHAN PAP SINGAPORKโ€ฆโ€ฆ Lebih 30,000 undi Kit Siang keluar Malaysiaโ€ฆโ€ฆ. . Lebih 32,000 warga maya mengundi mahukan Penasihat DAP, Lim Kit Siang keluar Malaysia, disebalik suara-suara mendesak pendakwah terkenal, Dr. Zakir Naik meninggalkan negara ini. Undian melalui laman media sosial Facebook itu dilakukan oleh akaun Fakir Ilmu bermula hari ini, yang setakat 8.10 malam tadi telah mengumpul 33,700 pengundi. Daripada kesemua pengundi yang terlibat, 98 peratus memilih โ€˜Lim Kit Siang keluar Malaysiaโ€™. โ€œMemandangkan Lim Kit Siang meminta Dr. Zakir Naik keluar secara sukarela dari Malaysia, maka kami di Fakir Ilmu hendak buat undian, siapa hendak… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MAHA KRONI TAK BIARKAN PAK SHEIKH LIWAT HANCUR KAN DINASTI AGONG TONG M YG TELAH LAMA DIBINAโ€ฆ.. Why Should Mahathir Allow Anwar To Become Prime Minister?โ€ฆโ€ฆ. Mahathir has charted out what he wants. And Anwar is not part of that chart. So, there is no way Mahathir can allow Anwar to become the next Prime Minister. That is the long and short of it all. Anwar is not on the same page as Mahathir so that is that. End of story. Why did Tun Dr Mahathir choose Tun Musa Hitam instead of Tengku Razaleigh Hamzah as his Deputy Prime Minister… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

TONG M THE MASTER OF CONSPIRACYโ€ฆโ€ฆ Ahmad Husni Hanadzlah Should Now Tell The Court About 2014 And 2015 โ€ฆโ€ฆโ€ฆโ€ฆ Yes, Husni must go back to court and tell the judge he has more to tell. What he has told the court so far is just about what happened in 2016. He must tell the judge he now wants to relate to the court what happened in 2014 and 2015 as well and how he was Mahathirโ€™s agent to ensure that 1MDB is sabotaged and Najib is brought down. Then his story, from 2014 to 2016, would be complete. One-time Finance… Read more »