MUHYIDDIN PATUT TEMUI NAJIB, BUKAN JUMPA MAHATHIR

Hasrat Muhyiddin Yassin untuk mengadakan pertemuan dengan Tun Mahathir Mohamad atas kapasitinya sebagai Perdana Menteri, sekurang-kurangnya buat waktu yang terdekat ini, sah tidak akan menjadi kenyataan.

Tun Mahathir secara terbuka menolak hasrat Muhyiddin untuk berjumpa dengannya melalui sepucuk surat yang didedahkan oleh Ahli MPT Bersatu, Wan Saiful Wan Jan.

Katanya, beliau tidak melihat ada keperluan untuk Muhyiddin berjumpa dengannya, melainkan jika Perdana Menteri sedia membuang pemimpin UMNO yang korup dalam gabungan kerajaan yang dipimpinnya.

Menurut Tun Mahathir, pendiriannya adalah sama iaitu menolak sebarang bentuk kerjasama dengan UMNO dan pemimpinnya yang rasuah.

Dengan penolakan Tun Mahathir untuk Muhyiddin berjumpa dengannya itu, ini adalah sesuatu yang sungguh memalukan Perdana Menteri sebenarnya.

Ia bukan saja kerana hasrat ingin berjumpa itu ditolak oleh Tun Mahathir, tetapi ini dengan sendirinya menunjukkan kelemahan Muhyiddin sebagai Perdana Menteri.

Untuk apa Muhyiddin mahu berjumpa dengan Tun Mahathir kerana mereka berdua kini adalah musuh dari segi politik, malah beliau telah berjaya mengenepikan Ahli Parlimen Langkawi itu?

Adakah Muhyiddin tiada kekuatan untuk mengurus negara ini?

Lagi pula, setelah menjadi Perdana Menteri, tugas dan peranan Muhyiddin adalah kepada negara dan Perikatan Nasional, gabungan yang meletakkan sebagai ketua kerajaan yang baru, bukannya untuk berjumpa dan melayan Tun Mahathir?

Lebih daripada itu, Tun Mahathir turut menuduh Muhyiddin sebagai pengkhianat dan merasakan Ahli Parlimen Pagoh itu telah mengkhianatinya.

Maka, untuk apa lagi buat seorang pengkhianat ingin berjumpa dengan seseorang yang telah merasakan dirinya dikhianati.

Adakah Muhyiddin kini rasa bersalah dan ingin meminta maaf kepada Tun Mahathir?

Oleh kerana Muhyiddin telah meninggalkan PH dan mengkhianati Tun Mahathir, beliau tidak sepatutnya menoleh ke belakang untuk berjumpa dengan bekas Perdana Menteri itu, setidak-tidaknya dalam waktu ini.

Kalau ingin berjumpa juga, lebih sesuai dilakukan dalam tempoh enam bulan atau setahun yang akan datang

Jika tidak, berziarah sajalah ke rumah Tun Mahathir pada Hari Raya nanti atau berjumpa saja dalam mesyuarat Bersatu.

Kalau ingin bertukar-tukar pandangan dan meminta nasihat berkaitan tugas sebagai Perdana Menteri, sesuai dengan kesanggupan sedia bekerjasama dengan UMNO, orang yang patut ditemui Muhyiddin ialah Najib Razak, bukan Tun Mahathir.

Najib adalah kawan Muhyiddin sekarang ini, manakala Tun Mahathir adalah musuhnya.

Untuk itu, jumpalah kawan terlebih dahulu.

Kenapa Muhyiddin tak mahu berjumpa dengan Najib?

Bukankah Najib juga bekas Perdana Menteri, sama seperti Tun Mahathir?

Kalau Muhyiddin mahu berjumpa dengan Najib, bukan saja permintaannya tidak mungkin ditolak, malah beliau juga tidak perlu menulis surat untuk tujuan itu.

Pakai ‘Whatsapp’ saja pun tentu Najib tiada masalah untuk berjumpa dengannya.

Malah, kalau Muhyiddin tidak mahu menghantar ‘Whatsapp’ sendiri kepada Najib, tentu bila-bila masa saja Wan Saiful sedia mengambil alih peranan itu.

Maklumlah, bila PH bukan lagi jadi kerajaan, Wan Saiful pun tiada kerja lagi kerana jawatan sebagai Pengerusi PTPTN yang disandangnya sudah berakhir dengan sendirinya. (ShahbudinHusin 09/03/2020)

Updated: 9 March 2020 — 5:20 am

141 Comments

Add a Comment
  1. kesian udin tak da tokoh jadi ketua
    nak lantik mentori pun terkial kial
    tak ada keyakinan
    selauluany penjahat ketuanya dihotrmati kerna ada tokoh
    ini ketu aharap sokongan pengkhianat jugak
    itu yang nampak tenat

    asai dari tong taik balik tong taik jugak

  2. Najib bimbang ekonomi negara berdepan risiko besar
    By Wartawan MalaysiaGazette – 8 March 2020
    MGF19112019_SIDANG-PARLIMEN40
    Najib Razak
    KUALA LUMPUR – Datuk Seri Najib Razak melahirkan kebimbangan ekonomi Malaysia berdepan dengan risiko besar susulan penularan Covid-19 yang mengancam ekonomi dunia, ditambah pula dengan harga minyak yang merudum ke paras AS$45 setong.

    Kebimbangan itu berdasarkan kemungkinan Malaysia tidak mempunyai ruang fiskal yang mencukupi untuk berdepan dengan krisis ini.

    Beliau mendakwa, Kerajaan Pakatan Harapan (PH) telah merosakkan segala kebaikan dan kelebihan pengurusan fiskal negara pelan transformasi untuk menjahanamkan negara.

    Jelasnya, PH telah mendedahkan negara dengan risiko yang besar apabila defisit kerajaan dan Perbelanjaan tahunan kerajaan yang meningkat dengan sangat tinggi, unjuran dalam bajet yang sering jauh dari sasaran yang menyebabkan bajet tahunan tersasar dan menjual aset-aset negara yang memberi pulangan besar secara lambak, menjejaskan kepelbagaian hasil kepada negara.

    ”Setiap andaian untuk pertumbuhan ekonomi juga salah. Lim Guan Eng unjur kadar 4.9% untuk tahun lepas, kita dapat 4.3%. Dia unjur 4.8% dalam bajet untuk tahun ini tetapi kini telah diturunkan ke 3.2% hingga 4.2%.

    ‘Kenaikan mengejut kebergantungan hasil kerajaan kepada hasil minyak dan penjarahan berterusan rizab Petronas. Saya kata Malaysia akan menghadapi risiko yang besar jika harga minyak jatuh sekali lagi ke bawah AS$30 satu tong,” katanya menerusi hantaran di Facebook.

    Sedangkan di bawah Pelan Transformasi Negara Kerajaan Barisan Nasional dahulu, objektif-objektif fiskal utama termasuk mengurangkan defisit dan nisbah hutang negara dan mengurangkan kebergantungan kepada hasil minyak dan ia berjaya.

    ”Defisit negara dan kebergantungan hasil minyak turun tiap-tiap tahun semasa saya PM. Kita turunkan defisit negara kepada 2.8% untuk tahun 2018.

    ”Tapi Guan Eng naikkan defisit semula. Sepatutnya defisit negara adalah 0.6% tahun ini tetapi kini dinaikkan ke 3.4% untuk tahun ini.

  3. Setelah 22 bulan madey membuktikan madey tak mampu tadbir malaysia dgn baik…tiada apa2 kemajuan yg dibawak oleh madey…ekonomi mundur kebelakang berbanding negara serantau…

    Madey hanye pandai menipu dan membelit..

    Kejayaan terbesar madey menjatuh kerajaan PH yg dipilih rakyat dan menjatuhkan dirinye sendiri yg menang hanye 13 kerusi parlimen dari 54 kerusi dlm pru14…?

    Sudah sepatutnye anwar tinggalkan madey.. .tak ada paedah bersama orang yg gagal yg hanye gila nak kekal berkuasa..

  4. BERAPA LAMA MUHYIDDIN MAMPU BERTAHAN?

    Setelah kira-kira seminggu Muhyiddin Yassin menjadi Perdana Menteri dan serangan daripada PH serta Tun Mahathir Mohamad sudah bermula terhadapnya, pertanyaan paling kerap kedengaran di mana-mana ialah – berapa lamakah beliau mampu mempertahankan kerajaan pintu belakangnya ini?

    Tambah buruk lagi, sementara serangan terhadapnya kian dipertingkatkan, tetapi langsung tidak ada sesiapa daripada Perikatan Nasional atau PN yang bangun untuk membelanya?

    Baik daripada Bersatu, UMNO, Pas, kem Azmin Ali atau GPS, semuanya seolah-olah melihat saja serangan bertali arus yang sedang ditujukan terhadap Muhyiddin sekarang ini, sama ada ia berkaitan politik atau serangan berbentuk peribadi.

    Seolah-olah Muhyiddin sedang bersendirian menghadapi segala cabaran, walhal pada hari beliau diumumkan sebagai Perdana Menteri Sabtu lalu, begitu ramai penyokong dan pengampu berkampung di kediamannya.

    Apakah semua mereka mahu menunggu untuk dilantik sebagai menteri terlebih dahulu dan selepas itu baru mahu membela Muhyiddin?

    Tetapi, bagaimana dengan mereka yang berangan-angan inginkan kedudukan, namun akhirnya tidak diberikan sebarang jawatan?

    Apakah mereka juga nanti akan sama-sama turut menghentam dan membalun Muhyiddin atau mungkin bergabung dengan PH dan Tun Mahathir?

    Sementara kedudukan majoriti Muhyiddin di Parlimen masih tidak jelas dan mungkin berubah-ubah, pengumuman barisan kabinet yang akan diumumkan petang ini adalah detik yang ditunggu-tunggu serta dianggap paling mendebarkan.

    Yang dilantik sebagai menteri, sudah tentu akan berasa gembira, tetapi yang tidak dilantik, terutamanya yang sudah lama berangan-angan, mereka yang merasakan diri paling layak atau kerana ada kedudukan dalam parti yang disandang, tercicirnya mereka mungkin saja membuatkan ada yang tidak berpuas hati lalu “menghunus senjata” sebagai tanda kecewa.

    Lebih-lebih yang mudah berkecil hati ialah mereka yang sebelum ini sudah pun menjadi menteri, bahkan sejak seminggu lalu paling sibuk mengampu dan membodek Perdana Menteri, bahkan menghabiskan banyak masa siang malam dan menonjol-nonjolkan diri di kediaman Muhyiddin di Bukit Damansara.

    Tidak kurang yang akan berkecil hati nanti adalah mereka yang mengidamkan jawatan kanan, alih-alih yang tiada pengalaman, tanpa jawatan dalam parti dan mungkin ada video sumbang pula lebih diberikan peranan yang penting dalam kerajaan.

    Sekarang ini pun dilaporkan sudah ada beberapa pemimpin yang mula menjauhkan diri lantaran merasakan diri mereka mungkin dipinggirkan, walau sebelumnya penuh yakin termasuk dalam senarai yang akan diberikan jawatan.

  5. Muyiden patut jumpa najib kerana masa najib gdp 5.9%….1 dollar bawah 4 ringgit…index KLSE tinggi..

    Segalanye merudum bila madey ambik alih…

    Nanti si keling gila yg duduk dlm gua merapu mintak bukti ato link…

  6. Anwar adalah petualang bangsa & negara sejak tahun 1992 yg gelojoh, kemaruk, serakah dgn tabiat gayseks tidak bermoral diperbudakkan & ditaja Fake Yahudi Zionis Amerika. Padahnya, dia ‘miss soruk’ pm5, pm6, pm7 & pm8. Anwar tidak pernah berjaya menumbangkan kerajaan BN. Dia adalah penyebab utama kuasa PH rapuh & tumbang gara2 mengasak bertubi-tubi Tun M dek angan2 mau jadi PM. DAP & Amanah tanpa Anwar hanyalah parti nyamuk tumoang tui saja.

    Najib pulak jantan dayus takut bini juga budak abdi suruhan Fake Yahudi Zionis Amerika. Padahnya, dia menerima aib tak terbandingkan sepanjang zaman sebagai laki taKut bini serta mengklepet wang berbilyon-bilyon dalam rumah sendiri.

    Ahaaaaaa….
    Last but not least, Enon MakNyah Kejora Saroja budak nganggur-pengecut lagak macam bagus – tapi sampai saat ini mengelak bersua muka dgn saya.

    1. BERITA ASTRO AWANI:

      Tun kata tiada perjumpaan selagi TSMY tidak buang UMNO yg dipimpin penyamun2. FULLSTOP….!!

      UMNO
      Unscrupulous Mohd Najib Organization.
      PKMB
      Persetubuhan Kebangsatan Melayu Binawe

      1. Madey rasa malu kerana dia yg mula2 ajak umno tubuh kerajaan pintu belakang…bila umno batalkan SD sokongan madey gagal jadi pm semula….madey sangat marah kpd umno…pembelit kena belit..mpengkhianat kena khianat..

        Kikikikik..

      2. UMNO
        Under Muhiyidin New Organization.

        PKMB
        Perebutan Kuasa Muhiyidin Berjaya

        PPBM
        Puak Penderhaka Bersama Mahathir

        FULLSTOP…!!

    2. Kuat sangat ko punyer fitnah..

    3. Kuat sangat ko bawak fitnah

    4. Man hindu kaki fitnah liar tanpa bukti….

  7. Najib adalah kawan Muhyiddin sekarang ini, kata Budin. Tak lama lah kamu, kalau begitu, Yiddin.

    Melainkan itu hanya lah slant yang mahu di keluarkan Budin.

    Najib Klepto Al Jibo sudah tidak perlu di kawani lagi. Dia Pencuri, Perompak, Pelanun – kata2 Tun M. Aku setuju. Tidak lain dan tidak bukan, Najib ada lah itu semua.

    Hinggakan Department of Justice (DoJ) di USA pun kata ada money trail bagi money laundering yang di buat Najib yang depa ikuti.

    1. Kenape muyidin ajak najib klepto tubuh kerajaan ointu belakang?..

  8. Gelak ketawa aku HAHAHA HOHOHO HIHIHI pun nak tiru.

    Takda maruah, takda jatidiri, tak hurmatkan diri sendiri, no dignity, no self pride, tak reti malu.

    Kau patut merayap ke bawah tempurung, diam bersama katak puru.

    1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      TN anjing 🐕 nyanyuk sewel 12:25 pm,

      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      Sian..TN anjing nyanyuk, asyik kena penendang
      Hari2, anjing biol sewel ini mengalirkan airmata
      Kini, TN anjing biol cuba nak buat satu undang2
      Ketawa pun jadi pala butoh pak dia punya harta
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

      👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
      Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      HU HU HU…

      1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
        Kejora is born to be smart, intelligent and gifted
        In whatever field..lKejora, is superb and talented
        Unlike poor idiot TN, who is not highly educated
        This idiot’s dignity, has been tarnished & tainted
        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
        Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

        HU HU HU…

    2. Gelak tu ko dulu ker yg cipta?…ada patent right?

  9. Rentikan kopips ler, Beruk Tua Geng Najib.

    Gunakan otak kamu itu, exercise your rotting and degrading grey matter, be creative, jangan pemalas, penyalin dan peniru.

    Have a life. Grow up, not be stuck in your decadent, humdrum, pathetic lot.

    1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      Ko peduli apa TN anjing, klu Kejora nak kopipes
      Pantun2 tu, hak sendiri & tidak curi dari sesiapa
      Bkn mcm ko anjing, biol dungu bebal otak nipis
      Dah ler bingai bahalol nyanyuk pula dan pelupa
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      HU HU HU…

      1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Mulut TN anjing..macm puki mak dia, bau skrap
        Sblm ini kata Kejora 80 thn kini disuruh grow up
        Semakin teruk, sasau sewel, ini TN anjing kurap
        Mngkin kesan akibat anjing tua ni dipukul kerap
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕

        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        HU HU HU…

  10. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    TN anjing 🐕 gila babi nyanyuk 11:49 am,

    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖
    TN kapiaq, anjing dan babi, biasa jer dia sentuh
    Org kapiaq ini, tiada halal, haram, sunat & wajib
    Bodoh TN ini, mcm pak dia punya kepala butuh
    Asal menentang PH..dia akan..kata Geng Najib
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

    HU HU HU…

    1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      TN anjing 🐕 gila babi nyanyuk 11:49 am,

      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
      TN anjing asyik kena tibai, smpai muka monyok
      Anjing tua ini ada pnyakit sawan sasau dan gila
      Dia umur 87 thn..dah tua kerepot serta nyanyuk
      Kejora yng tibai dia, Geng Najib pulak dia pi tala
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      HU HU HU…

      1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        TN anjing 🐕 gila babi nyanyuk 11:49 am,

        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        Awal pagi..TN anjing tua gila ni msuk mengarut
        Agaknya, pelir lembik dia tk sembuh juga diurut
        Anjing kapir ini, jenis pendngki busuk hati perut
        Mmg anjing ini, hnya bleh diajar dgn maki carut
        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

        👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        HU HU HU…

        1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

          TN anjing 🐕 gila babi nyanyuk 11:49 am,

          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          Awal pagi anjing biol, kau masuk mencaci maki
          Hujah kau tak ada sekadar merapu & mengarut
          Mulut kau busuk, mcm mak kau pnya lbng puki
          Mmg kau hnya boleh diajar, dgn cara caci carut
          👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
          👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
          Hati kau pula sngat kotor penuh kudis dan daki
          Bila brkomen..hal peribadi org kau suka sentuh
          Bukn saja mulut ko, mcm mak ko pnya lbg puki
          Bodoh kau tu, mcm pak ko punya kepala butuh
          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          HU HU HU…

          1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

            TN anjing 🐕 gila babi nyanyuk 11:49 am,

            🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
            Apalah nak jadi ngko ini, TN anjing mulut becok
            Awal pagi lagi dah menuduh dan mencaci maki
            Tak sedar diri tua..umur 87 thn, dah mati pucok
            Mulut ko busuk, mcm mak ko pnya lubang puki
            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
            👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

            HU HU HU…

        2. Rentikan kopips ler, Beruk Tua Geng Najib.

          Gunakan otak kamu itu, exercise your rotting and degrading grey matter, be creative, jangan pemalas, penyalin dan peniru.

          Have a life. Grow up, not be stuck in your decadent, humdrum, pathetic lot.

  11. Terima kasih kpd Beruk Tua Geng Najib mengeluarkan komen aku lagi.

    Kerana penerangan berkenaan Beruk Tua itu amat tepat, diulangi dan dikeluarkan lagi, dengan harapan dia naikkan mutu komen2 dia untuk berdailog di sini –

    Beruk Tua punya komen2 sama saja hari2, tiap kali, mengarut, kadang2 mencarut.

    Beruk lah, katakan.

    1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      TN anjing 🐕 gila babi nyanyuk 11:49 am,

      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      TN anjing tua nk juah..tk padan dgn telur labuh
      Kulit dia pula..sejuk brgelambir mmbalut tubuh
      Tiap2 hari anjing tua ini, dgn Kejora kena tabuh
      Asyik dpt luka bru luka yg lama tk smpt smbuh
      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

      HU HU HU…

    2. Komen TN keling gila sama setiap jam..merapu dan meroyan jer..

  12. Anonymous (TN anjing 🐕)

    1 kali sebut Beruk Tua Geng najib, keluar nama TN bertalu talu.

    Femes lah TN.

    Beruk Tua punya komen2 sama saja hari2, tiap kali, mengarut, kadang2 mencarut.

    Beruk lah, katakan.

    Reply
    9 March 2020 10:09 am

    1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      TN anjing 🐕 gila babi nyanyuk 10:09 am,

      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖
      TN kapiaq, anjing dan babi, biasa jer dia sentuh
      Org kapiaq ini, tiada halal, haram, sunat & wajib
      Bodoh TN ini, mcm pak dia punya kepala butuh
      Asal menentang PH..dia akan..kata Geng Najib
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

      HU HU HU…

      1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        TN anjing 🐕 gila babi nyanyuk 10:09 am,

        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        TN anjing asyik kena tibai, smpai muka monyok
        Anjing tua ini ada pnyakit sawan sasau dan gila
        Dia umur 87 thn..dah tua kerepot serta nyanyuk
        Kejora yng tibai dia, Geng Najib pulak dia pi tala
        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        HU HU HU…

        1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

          TN anjing 🐕 gila babi nyanyuk 10:09 am,

          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          Awal pagi..TN anjing tua gila ni msuk mengarut
          Agaknya, pelir lembik dia tk sembuh juga diurut
          Anjing kapir ini, jenis pendngki busuk hati perut
          Mmg anjing ini, hnya bleh diajar dgn maki carut
          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

          👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          HU HU HU…

          1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

            TN anjing 🐕 gila nyanyuk 10:09 am,

            🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
            Apalah nak jadi ngko ini, TN anjing mulut becok
            Awal pagi lagi dah menuduh dan mencaci maki
            Tak sedar diri tua..umur 87 thn, dah mati pucok
            Mulut ko busuk, mcm mak ko pnya lubang puki
            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
            👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

            HU HU HU…

            1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

              🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
              🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
              TN anjing tua nk juah..tk padan dgn telur labuh
              Kulit dia pula..sejuk brgelambir mmbalut tubuh
              Tiap2 hari anjing tua ini, dgn Kejora kena tabuh
              Asyik dpt luka bru luka yg lama tk smpt smbuh
              👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
              👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

              HU HU HU…

          2. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

            TN anjing 🐕 gila babi nyanyuk 10:09 am,

            🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
            Awal pagi anjing biol, kau masuk mencaci maki
            Hujah kau tak ada sekadar merapu & mengarut
            Mulut kau busuk, mcm mak kau pnya lbng puki
            Mmg kau hnya boleh diajar, dgn cara caci carut
            👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
            👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
            Hati kau pula sngat kotor penuh kudis dan daki
            Bila brkomen..hal peribadi org kau suka sentuh
            Bukn saja mulut ko, mcm mak ko pnya lbg puki
            Bodoh kau tu, mcm pak ko punya kepala butuh
            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            HU HU HU…

  13. PATRIOT ‘Berpolitiking’, Tak Peduli Kestabilan Politik…..

    PH gelojoh apabila desak Dr M hingga memaksa beliau letak jawatan
    (Ismaweb) – Persatuan Patriot Kebangsaan (PATRIOT) sengaja mahu `berpolitiking’ untuk kepentingan tertentu tanpa mempedulikan kestabilan politik negara.

    Ahli Parlimen Pengkalan Chepa, Ahmad Marzuk Shaary membangkitkan perkara itu, apabila persatuan itu menempelak kenyataan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang mendakwa bahawa usul undi tidak percaya terhadap Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin umpama tidak menghormati Yang di-Pertuan Agong.

    “Saya percaya sanggahan PATRIOT terhadap kenyataan Presiden PAS tidak mewakili suara hati veteran polis dan tentera,” katanya dalam satu kenyataan.

    Terdahulu, Presiden PATRIOT, Datuk Mohamed Arshad Raji menyanggah kenyataan Abdul Hadi yang mengatakan usul undi tidak percaya terhadap perdana menteri umpama tidak menghormati Yang di-Pertuan Agong.

    “Ini mendedahkan dua ciri beliau, sama ada dia kurang cerdik tentang sistem Westminster yang membina sistem raja berperlembagaan kita, atau dia tidak berprinsip dan cuba mengelirukan masyarakat luar bandar untuk mendapatkan sokongan politik,” katanya.

    Mengulas lanjut, Ahmad Marzuk berkata, Mohamed Arshad sepatutnya peka dengan cadangan Abdul Hadi yang telah mengusulkan undi percaya kepada bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad sebelum ini.

    Beliau berkata, tindakan Abdul Hadi kepada Dr Mahathir itu adalah sebagai satu sokongan untuk memastikan kepimpinan beliau diteruskan hingga akhir penggal.

    “ Namun, disebabkan kegelojohan Pakatan Harapan (PH) yang mendesak Dr Mahathir menetapkan tarikh peralihan kuasa, telah menyebabkan beliau meletakkan jawatan pada 24 Februari lalu.

    “Peletakan jawatan Tun Dr Mahathir menandakan berakhirnya kerajaan pimpinan PH. Justeru, bagaimana untuk membentuk sebuah kerajaan yang baharu?” soalnya.

    Pada masa sama, Ahmad Marzuk menegaskan bahawa proses pembentukan kerajaan baharu telah dilakukan dengan penuh kebijaksanaan oleh Yang di-Pertuan Agong, selain membabitkan semua Ahli Parlimen dan pihak lain seperti ketua hakim negara, peguam negara dan Majlis Raja-Raja.

    Malah, katanya, keputusan memilih Muhyiddin sebagai perdana menteri kelapan juga adalah berdasarkan proses demokratik yang telus.

    “Mengapa setelah proses yang adil dilakukan oleh Yang di-Pertuan Agong, masih timbul lagi suara-suara sumbang mendesak undi tidak percaya terhadap perdana menteri?

    “Bukankah ini masa terbaik untuk memberi ruang kepada kerajaan melaksanakan dasar dan program yang lebih baik demi kebaikan rakyat?” soalnya lagi.

    1. Tak de siapa yg paksa madey letak jawatan…madey bahlol silap percaturan…madey lari nak tubuh kerajaan pintu belakang tapi di hempap pintu belakang…madey bahlol hingga gila bayang…

  14. Anonymous (TN anjing 🐕)

    Ketawa pun mcm budak kecik.

    Kekadang tiru aku punya ketawa HHAHAHA HOHOHO HIHIHI.

    Apa daaaaaaa …

    Bankrap idea

    Reply
    9 March 2020 10:57 am

    1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      TN anjing 🐕 nyanyuk sewel 10:57 am,

      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      Sian..TN anjing nyanyuk, asyik kena penendang
      Hari2, anjing biol sewel ini mengalirkan airmata
      Kini, TN anjing biol cuba nak buat satu undang2
      Ketawa pun jadi pala butoh pak dia punya harta
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

      👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
      Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      HU HU HU…

  15. Anonymous (TN anjing 🐕)

    Waah, so long comment by Dajjal Pas MAHATHIRVSANWAR.

    In English, too. Copy and paste, arr?

    Will take time to read and comment later, larr.

    Reply
    9 March 2020 7:59 am

    1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      TN anjing 🐕 nyanyuk 7:59 am,

      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      TN anjing sgt tua, umur 87, dah tk jauh dgn ajal
      Tapi, tak pernah dia nak tinggal, suka caci maki
      Bila org komen, anjing ini beri label buruk dajjal
      Mmg mulut dia mcm mak dia pnya lubang puki
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      HU HU HU…

      1. Kamu Beruk Tua Geng najib yang asyik menjilat Najib selalu mencarut bila orang lain tidak.

        Masa kau keluar dari pucci mak kau, mulut kau tersangkut di tepi pucci tuh. Jadi rebeh sikit mulut kau itu.

        Maka itu menyebabkan selalu mencarut. Dari kecik hingga tua bangka.

        Malu lah sikit, anak2 kau ada baca apa kau tulis di sini, ambil hp atau laptop kamu bila kamu tidur atau tak sedar.

        1. Kalau tak anak kau, cucu2 kau. Mana kau letak muka kau? Dalam lubang jamban?

  16. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    Mahathir rejected Anwar’s proposal to become DPM

    The former PM also says that Muhyiddin is riding a tiger which could end up eating him.

    M’kini

    1. Madey dah kena makan dgn muyidin sebab madey bahlol…

  17. Lohong hitam yg di tunggu2 dah mula tiba. Revenue Petronas dan Stock Market menjunam2.

    Petanda kerajaan Moo serta Pengkianat2 Negara – dlm kucar kacir akhir nya, selain sengketa dlm antara penyamun2 golongan melayu dan pengkianat2 pendewaan pagan mereka.

    Antara Melayu terlebih Melayu Vs Melayu yg terlebih agama dari Tuhan Semesta hingga menjadi pagan2 belaka.

    Dgn Cov 19, Politik Kucar Kacir, Harga Minyak Menjunam cukup utk menyambut Pengkianat2 menerajui negara.

    “so much coincidences….”

    ape punya turrr

  18. Biarkan muhyidin dgn barisan kabinetnya. Kita lihat dan nilai. Mana yg x perform kasi buang lah. Masa jd pembangkang dulu mereka cakap mcm itu ini. Skrng dh jd kerajaan kita lihat dpt ke dia buat itu ini. Aku sgt nantikan pengumuman dividen TH thn depan. Mampukah PN mengatasi dividen TH di bawah PR.

  19. Muyidin tak mau jumpa Najib sebab najib yg tendang muyiden dari kerusi TPM….

    1. Sebab Najib dah takda kuasa atau pengaruh politik pun.

      Najib nak ngurat jawatan Presiden Umno, Wak Jahit dah kata Umno ada hanya seorang saja nakhoda.

      Najib patut tahu malu lah. Tak payah harakiri macam samurai atau drop on his sword like ancient Roman General, sebab dia Muslim. Dia boleh merayap ke bawah tempurung, duduk bersama katak puru ler.

      1. Madey pon dah tak ada kuasa lagi lepas kena trajang dgn muyiden….miyidin nak pujuk madey supaya sokong dia tapi hagal..

        Pengkhianat nak pujuk pengkhianat…

  20. muafakat nasional

    Sebenarnya, tsmy saja nak ambil hati mahathir . Pada hal,,tiafa manfaat apa berjumpa dgn mahathir. Sekadar nak bertanya khabar ja pun,,org tua,,kenalah bertanya khabar. Dari sudut significant mahathir pd PN,,tadak nilai walau sesen pun,,malah ,,mahathir mcm tahi ayam yg terlekat pada kasut dan perlu dikais2 keluar dengan menggesel tapak kasut padu rumput ja. Itu ja nilai mahathir. Oh ya, tony pua kata,,kerajaan Gagalkracy ph hancur han hancing beeraya mengurangkan hutang negara kpd 700 billion. Yg sebenarnya, sesen pun ph pakatan hancur ni tidak mengurangkan hutang,,sebaliknya hutang beryambah dari 680 billion ke 870 billion,sekalipun dgn merompak wang petronas , jual aset2 negara. Come guys,,,we r not stupid enough to believe all what those culprit said.

    1. Bertanya khabar? Courtesy call? Sikit macam Ambassador presenting credential? KEPALA HOTAK KAU.

      Otak kau tak banyak, berat tak sampai 140 gm, tak boleh memikirkan Yiddin membincangkan kabinet cadangan nya sebab old man dah warning pasal the corrupt.

      Termasuk Wak Jahit.

      1. Kenape ko marah dan meroyan?..ko sedih yeek kerana bapak penipu dah kena trajang….

        Kikikikikik.

  21. Malaysi diketuai pm kaki kencing yg bahlol…..kaki kencing jatuh naik plak pm bacul melalui tampasan kuass..

    1. Bagus lah kamu kena kencing. You deserve it, dude.

      1. Penyokong madey lah kena kencing..dah bau hancing masih nak napikan kerana besar kemaluan..
        Kikikikikik..

        1. Aku tak sodok pun belakang kau, kau dah kata kemaluan aku besar.

          Kau selalu jumpa Bang Ali yer?

          1. Bang Ali dah viralkan dia sodok jubo ko….telor jer besar…lobang masih sempit kata Bang Ali roti…..berak dah lawas….mak bapak ko tak bimbing cara betul masa ko kicik.m

            Kikikikikik.

  22. Terima kasih kpd madey…usaha madey jatuhkan PH sebabkan madey tak boleh pegang jawatan pm lagi.

    Selamat rakyat malaysia dari bau hancing kencing madey….madey tak boleh tipu dan belit rakyat malaysia lagi..

    Syukuur kpd mu Tuhan yg buang madey…

    Biarkan jon doo terus temberang nak hiburkan hatinye yg duka lara dan nak tutup kemaluan besar madey munafik…

    1. Wahai Mamat, Jangan terperanjat kalau Tun M alih2 naik jadi PM lagi.

      Dia dah buat Najib Klepto Al Jibo di tendang terajang ke longkang tak lama lalu.

      1. Muyiden sanggup serah bolehblah madey jadi pm tapi syaratnye bebaskan penyamun…madey ada brani?…madey dah silap cakap..

        1. Sapa cakap syarat bebaskan penyamun?

          Penyamun terbsar ialah Najib Klepto Al Jibo, sekarang dah terombang ambing, hampir mati (politik nya).

          1. Najib dah masuk kem muyiden…ko duduk dlm gua kat hulu…mana ko tahu.m

  23. Muyiden nak jumpa madey untuk dapatkan petua nak selesaikan nasalah jabinet dan usul undi tak percaya…

    Kerajaaan rampasan kuasa tak berkat….

    Ada juga hikmah dan rahmatnye rampasan kuasa…madey hilang jawatan PM….madey tak holeh kencing merata lagi…

    1. Dia give way kpd Muhyiddin supaya tak nampak nak sangat jawatan PM berterusan, Dol.

      1. Hahahaha..cakap nak tutup kemaluan besar.. budak hingusan.

        1. budak hingusan? Kamu? istilah kemaluan ada makna lain pun tak reti. Sekolah mana dulu?

          Belajar lagi lah, tinggikan mutu diskusi di sini.

          1. Mana mutu ko? Ko ada abang mutusamy jer. Semua gila..

            Kikikikik.m

  24. Muyiden nak jumpa madey tapi madey tolak…muyiden umumkan nak bagi jawatan pm kpd madey…pada masa mula2 jumpa Agong madey bawak SD pas dan umno…madey tak kata pon umno perasuah…

    Selepas pas umno batalkan SD sokongan hingga madey gagal jadi pm semula baru madey kata umno perasuah…madey sakit hati kpd umno…

    Madey pakai prinsip penipu dan pembelit

    1. Itu pendapat kamu saja.

      Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat najib.

      Ada banyak pendapat lain mentahikan pendapat kamu.

      1. Hahahaha…kamu duduk dlm gua kat hulu… mana kama tahu belit madey

        1. Mahathir dah kata UMNO NAJIB PENYAMUN LANUN BUGIS PEROMPAK PENYANGAK HARTA NEGARA DAN RAKYAT sejak dia belum join PH lagi. Hang non 9:27am seropa lanun2 tu kalo tak pon coma balaci tukang jilat bontot PENYAMUN LANUN PENYANGAK tu lepaih depa berak, kan kan kan……..

          1. Madey yg nak tubuh kerajaan pintu belakang dgn kumpulan najib penyamun….nasib baik Agong sekat.m

        2. Sebab tak sekolah tinggi, itu saja lah yang kamu boleh cakap.

          Tuduh liar, tak reti apa itu bukti, apa itu fakta, apa itu link kpd maklumat yang sepatutnya kamu keluarkan.

          Takpa lah kamu begitu, Mamat. Aku boleh dapat sikit fun and entertainment menyekel kepala kamu.

          1. Sape yg jumpa agong dgn umno dan pas?ko bongok duduk dlm gua mana tahu..m

  25. Budin, apa nak malu? Yiddin dpt keuntungan politik. Org puji dia sbb sanggup jumpa Org Tua Nya…(OTN). Dpt jump tak dpt jumpa tk dpt ubah keputusan Yiddin. Jumpa pun sj nak buat syarat saja.

    1. Berape ekor yg puji pengkhianat?..
      Pengkhianat nak jumpa pengkhianat yg tersungkur.

      1. Kau sekor saja yang berpendapat begitu. Yang lain tak.

        1. Kamu sekor aje yg sokong madey….kikikikik.

          1. Ketawa pun mcm budak kecik.

            Kekadang tiru aku punya ketawa HHAHAHA HOHOHO HIHIHI.

            Apa daaaaaaa …

            Bankrap idea

            1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

              TN anjing 🐕 nyanyuk sewel 10:57 am,

              🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
              Sian..TN anjing nyanyuk, asyik kena penendang
              Hari2, anjing biol sewel ini mengalirkan airmata
              Kini, TN anjing biol cuba nak buat satu undang2
              Ketawa pun jadi pala butoh pak dia punya harta
              🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

              👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
              Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              HU HU HU…

  26. woi machai2 meroyan semua, jap gi PM aku pi istana ngadap Agong, serah perkenan kabinet mesia. kul 5pm ni aku umum kabinet aku tuh. korang siap2 lah tepok sorak k……….

    1. Bulan mei kojol kena penedang undi kurang percaya..

      kikikikik..

      1. HAHAHA HIHIHI HOHOHO

        Hopeful thinking. Teruskan mimpi tu, Dol.

  27. TONG M OUT DATED IDEA………RECYCLE BENDA LAMA….ORANG TUA NI TAK PERNAH BERUBAH……

    Pelaksanaan PPSMI langkah mengundur ke belakang

    1. Pemimpin politik ni tak habis-habis nak naikkan balik isu PPSMI. Isu ni sepatutnya dah tak patut dibangkitkan lagi untuk selama-lamanya. Benda ni simple je sebenarnya.

    Kenapa kat Jepun murid belajar Sains dan Matematik dalam bahasa Jepun?
    Kenapa kat Jerman murid belajar Sains dan Matematik dalam bahasa Jerman?
    Kenapa kat Indonesia murid belajar Sains dan Matematik dalam bahasa Indonesia?
    Kenapa kat China murid belajar Sains dan Matematik dalam bahasa China?

    2. Jati diri mungkin nombor dua, tapi yang paling penting adalah bahasa pengantar apa yang paling ramai orang guna, fasih dan faham di suatu-suatu tempat.

    3. Di Malaysia majoriti orang terutama kaum Melayu menggunakan bahasa Malaysia, jadi pembelajaran apa-apa ilmu selain subjek bahasa perlulah dalam bahasa Malaysia.

    4. Jadi kalau murid nak belajar Matematik, mereka lebih senang nak faham sebab di ajar dalam BM.

    Kalau murid nak belajar Sains, mereka lebih senang nak faham sebab di ajar dalam BM.
    Kalau murid nak belajar Sains, mereka lebih senang nak faham sebab di ajar dalam BM.

    5. Bayangkan kalau ada PPSMI, murid perlu menguasai BI dulu sebelum dapat belajar Sains dan Matematik. Selagi dia tak menguasai BI, memang payahlah mereka nak faham. Lama-lama susah nak faham terus malas dan tak berminat nak belajar. Last-last BI pun ke laut, Sains dan Matematik pun ke laut. Pernah tengok kertas soalan peperiksaan Sains dan Matematik UPSR kertas 2? Soalan dalam BM pun budak terkial-kial nak paham, ini pula soalan dalam BI.

    6. Cuba bayangkan kalau Pendidikan Islam diajar dalam Bahasa Arab, alamat tak belajar agama la budak-budak. Sebab apa? Sebab mereka perlu menguasai Bahasa Arab dulu baru boleh belajar agama. Sebab itu orang ajar agama pun guna bahasa yang paling difahami majoriti setempat.

    7. Jepun tu masa zaman dulu macam mana mereka cilok ilmu dan teknologi dari negara barat? Mereka bukan belajar ilmu dalam Bahasa Inggeris pun, tapi mereka bawa ilmu dan teknologi tu terjemah dalam bahasa mereka supaya orang-orang mereka boleh belajar ilmu dan adaptasi teknologi tu dengan lebih cepat dan efisien.

    8. Negara lain berlumba-lumba terjemahkan ilmu pengetahuan ke dalam bahasa mereka supaya orang bandar orang kampung semua dapat belajar, kita pulak nak mengundur ke belakang nak jadikan subjek Sains dan Matematik ni macam matapelajaran untuk pelajar urban dan elitis yang fasih BI. Sepatutnya Malaysia juga kena aktif dalam bidang penterjemahan ilmu. Ada apa-apa artikel, jurnal atau buku baru je tak kira la diterbitkan dalam bahasa asalnya apa, terus terjemah ke BM. Bukan tunggu semua orang pandai bahasa lain baru boleh baca artikel, jurnal dan buku tu.

    9. Bukanlah bahasa Inggeris tu tak penting, tapi subjek tu boleh diajar dalam kelasnya. Macam kau belajar bahasa Arab, atau bahasa Perancis sekalipun, kau belajar bahasa dalam kelas khusus bahasa, bukan campur dalam subjek-subjek lain.

    10. Alasan Perdana Menteri;
    “Untuk menguasai ilmu baharu, bahasa Inggeris menjadi penting manakala terjemahan kepada bahasa Melayu tidak dapat dibuat melainkan oleh mereka yang pakar dalam bahasa Sains Melayu dan Inggeris serta memahami ilmu baharu yang ingin dialih bahasa.

    “Sebaliknya, jika seseorang fasih dalam bahasa Sains Inggeris, ia dapat akses secara langsung kepada ilmu yang baharu,”

    11. Ilmu baru apa ke benda budak-budak sekolah bukan nak kena buat kajian berat-berat untuk ilmu baru pun. Mereka banyak belajar basic dan fundemental je pun. Nak ajar Sains ke Matematik ke apa-apa subjek dalam bahasa Inggeris nanti masa kat universiti nanti lah. Masa tu ye mereka kena banyak buat research untuk dapatkan ilmu-ilmu baru.

    12. Alasan Tun Mahathir lagi;
    “Sains dan Matematik bukan ilmu yang diteroka dalam bahasa Melayu, sebaliknya bahasa lain.

    “Kalau kita tidak faham, maka sukar untuk kita terjemah ke bahasa Melayu. Oleh itu, peneroka ilmu baharu perlu ada akses secara langsung dalam bahasa berkenaan.”

    13. Dah tu cipta je lah terjemahan dan istilah baru dalam BM kalau benda tu takde dalam vocabulary BM pun. Mouse boleh jadi tetikus, joystick boleh jadi kayu ria, viral boleh jadi tular, apa ada hal.

    14. Lagipun bagi aku lebih baik ada seorang yang pakar dalam bahasa dan seorang yang pakar dalam Sains, berbanding seorang yang pakar kedua-duanya.

    Sebab apa?

    Sebab baru la banyak peluang pekerjaan, ada seorang saintis dan seorang penterjemah. Kalau saintis tu bahasa Inggeris dia pun power, maka perkhidmatan penterjemah tak diperlukan, kerjaya penterjemah pun berkurangan, last-last takde orang nak ambil jurusan bahasa sebab peluang pekerjaan sikit.

    15. Kalau nak guna BI dalam subjek Sains dan Matematik juga, tunggu lah majoriti rakyat cakap BI sebagai bahasa pengantar. Masa tu nak belajar semua subjek dalam BI pun tak kisah. Masalahnya selagi BM menjadi bahasa pengantar utama, benda tu takkan berlaku.

    16. Tapi sebenarnya nak belajar apa-apa subjek dalam bahasa apa pun tak kisah, janji kita dapat ilmu tu. Kalau belajar dalam BM ke, BI ke, Mandarin ke, Tamil ke, kalau ilmu tu tak dapat disampaikan dan tak difahami tak guna juga. Jadi untuk sekarang, aku sarankan kita kekalkan je program Dual Language Programme (DLP). Siapa selesa belajar dalam BM, masuk kelas BM. Siapa selesa belajar dalam BI, masuk kelas BI. Tak payah paksa semua orang belajar dalam BM atau BI, habis cerita.

    Reply

    Reply

  28. SEMASA RINGGIT JATUH MERUDUM BAWAH PM4…..RAKYAT TERTIPU KERANA MASIH BODOH KERANA TIADA KEMUDAHAN INTERNET KETIKA ITU…… PERCAYA BULAT2 ANGKARA SOROS…. HAKIKAT SEBENAR ANGKARA MAHA BOROS……

    April, 1997: Malaysian ringgit started to fall from an average of MYR2.42 against USD1. Malaysia’s neighboring countries started to see the same changes in their currencies against the US dollar. Malaysia’s economy remained stable as its stock exchange is linked to Singapore’s stock exchange, and the Malaysian economic fundamentals were solid.

    May, 1997: Thailand, with the intervention of Singapore, spends billions of dollars of its foreign reserves to defend the Thai baht against speculative attacks.

    July 2, 1997: Thailand devalued the baht. News of the devaluation dropped the value of the baht by as much as 20%–a record low. The Thai government requested “technical assistance” from the International Monetary Fund (IMF).

    July 8, 1997: Malaysia’s central bank intervened to defend its currency, the ringgit. Bank Negara had lost close to US$1.5 billion in the effort to prop up the ringgit. The ringgit became stable despite the loss.

    July 11, 1997: The Philippine peso was devalued. Indonesia widened its trading band for the rupiah in a move to discourage speculators. Malaysia’s ringgit became more vulnerable and weakened again.

    July 24, 1997: The strongest economy in Asia, Singapore was finally hit. The Singapore dollar started a gradual decline, creating an economic tension in Malaysia. Malaysian Prime Minister Mahathir Mohamad accused “rogue speculators” for Southeast Asia’s economic upheaval. He later singles out billionaire financier George Soros.

    Malaysia Singapore
    The “attack” on Singapore’s currency and indexes had made Malaysia’s economy weakened tremendously as it had a strong connection with its straits neighboring country in currencies and commodities trading.

    Aug 14, 1997: Indonesia abandoned the rupiah’s trading band and allowed the currency to float freely, triggering a plunge in the currency.

    Aug 27, 1997: Malaysia designated the 100 index-linked counters and banned short selling.

    Aug 31, 1997: Princess Diana had a tragic accident in Paris, France (Wikipedia).

    Sept 4, 1997: Malaysia’s ringgit continued to plunge.

    Sept 20, 1997: Mahathir accused the trading of currencies immoral and asked it to be banned in Hong Kong.

    Oct 2, 1997: Mahathir and Nor Yaakob were finalizing the ‘Capital Control Strategy’ in Argentina.

    Oct 8, 1997: Indonesia asked the IMF and World Bank for help after the rupiah fell more than 30% in two months, despite interventions by the country’s central bank to prop up the currency.

    Oct 31, 1997: The IMF agrees to a loan package for Indonesia that eventually swells to $40 billion. In return, the government closes 16 financially insolvent banks and promises other wide-ranging reforms.

    Dec 5, 1997: Malaysia’s Finance Minister and Deputy Prime Minister Anwar Ibrahim imposed tough market measures.

    Jan 8, 1998: The Indonesian rupiah nose-dives to an all-time low after Indonesian President Suharto unveils his state budget plan. Critics say that the unrealistic budget does not comply with the IMF’s reform program.

    January, 1998: Malaysia’s ringgit fell to a record low at MYR4.88 against US$1.

    May 20, 1998: Asian currencies continued to plunge. [16]

    May 21, 1998: Indonesian President Soeharto resigned after 30 years of power following a riot.

    Suharto_resigns
    Suharto announced his “forced” resignation in 1998.
    Aug 16, 1998: Malaysia’s KLCI plunged to its lowest ever recorded at 260 points.

    Aug 20, 1998: Malaysia’s Bank Negara’s governor and his deputy resigned after their differences with the Prime Minister on the direction of the country’s monetary policy.

    Sept 1, 1998: Mahathir imposed currency controls.

    Sept 2, 1998: Malaysia’s Deputy Prime Minister and Finance Minister Anwar Ibrahim was sacked after months of economic policy difference with Prime Minister Mahathir. Anwar wanted to accept the IMF loan package but Mahathir disagreed. Anwar was charged with corruption and sexual impropriety.

    Sept 14, 1998: Clinton calls it “worst financial crisis in a half-century.”

    Sept 20, 1998: Anwar was arrested at his house.

    October, 1998: Anwar said that the charges against him were made by the conspirators at the highest level.

    Nov 2, 1998: Anwar Ibrahim’s trial began.

    Feb 5, 1999: Malaysian government further relaxed some of the capital controls it imposed five months ago to restrict money flowing out of the country and destabilizing the economy.

    March 29, 1999: The Dow Jones Industrial Average closes above the 10,000 level for the first time in its history.

    May 12, 1999: The Dow Jones Industrial tops 11,000!

    In 2001, the exit levy was abolished altogether. Residents were gradually allowed to operate foreign currency accounts and to invest abroad. As the economy recovered, capital began to flow back into the country.

    Mahathir retires
    Oct 31, 2003: After retirement, Dr. Mahathir was named a “Grand Commander of the Order of the Defender of the Realm”, allowing him to adopt the title of “Tun”.

    Reply

  29. NEGARA DAH JADI RESIDENCE EVIL……JANGKITAN VIRUS KOMUNIS……

    Keturunan keling memang kuat membelit…..
    ………………………..
    Tommy Thomas ‘Merogol’ Mahkamah Dan Undang-Undang Malaysia

    Tommy a/l Thomas lupa atau terlupa…

    Dia pernah cakap, dia tak pernah menerima Prinsip Sub Judice…

    Cuba baca apa yang Tommy Tomato cakap dalam 2 tarikh yang berbeza…

    Tommy Thomas Aug 14, 2018 :

    “I have never accepted the principle of sub judice”…

    “The principle of sub judice does not exist in Malaysia because jurists don’t exist”…

    Tommy Thomas Jul 18, 2019 :

    “My Lord, his (Najib) action is sub judice, and he must be treated the same as any other accused”…

    “He cannot be treated any differently just because he is a politician and former prime minister”…

    “The prosecution demands an unconditional apology from the accused and his word that he will not repeat it”..

    Reply

  30. TOKONG DERITA VIRUS BABI…

    .
    Lim Kit Siang Sah Sakit Otak…..

    Lim Kit Siang said Malaysia has transformed into a nation of integrity. Kit Siang must be suffering from some sort of swine fever that has affected his brain. How can he come to that conclusion when the Attorney General, the Inspector General of Police and the Chief Commissioner of the MACC have all been reduced to political baruah

    Lim Kit Siang said Malaysia has transformed into a nation of integrity. Kit Siang must be suffering from some sort of swine fever that has affected his brain. How can he come to that conclusion when the Attorney General, the Inspector General of Police and the Chief Commissioner of the MACC have all been reduced to political baruahs?

    The AG said he does not believe in sub judice because Malaysia does not have jury trials but it is sub judice for Najib Tun Razak to talk about his trial. The IGP said they cannot identify who the porn stars in that gay video are but he can confirm 100% it is NOT Azmin Ali. Then the MACC Chief Commissioner refuses to confirm whether they seized RM1.1 billion or just RM700 million from the Pavilion Residences and what happened to the RM40 million missing cash.

    Kit Siang is suffering from a serious case of swine fever that has affected his brain…..

  31. PAKARTUN HARAMJADAH PH PERLU KEKALKAN TONG M HINGGA AKHIR PENGGAL KERANA DIBIMBANGI PEMIMPIN LAIN TIDAK CUKUP KORUP DAN LICIK…..

    Now Mahathir Definitely Cannot Retire…….

    The plan to oust Mahathir was this month, July. That now cannot happen and Mahathir has about two months to strengthen his defences. If it is going to happen it must happen by September. So, Mahathir still has time to finish off Anwar before Anwar finishes him off. Anwar screams he has the numbers. He also screamed the same thing in 2008 but “16 September” never happened. And one thing about Anwar, when he screams that means he has no winning cards in his hands.

    Anwar says he has the numbers to take over from Mahathir

    (Malay Mail Online) – PKR president Datuk Seri Anwar Ibrahim dismissed speculation that his deputy could be an obstacle to him becoming prime minister, saying he has the necessary backing from Pakatan Harapan to succeed Tun Dr Mahathir Mohamad.

    Commenting on talk that the ongoing sex video scandal implicating Datuk Seri Azmin Ali was part of a larger conspiracy for the government’s top post, he described such rumours as a non-issue.

    “I have the numbers, the support of Pakatan Harapan MPs and the prime minister, so it’s not fair to me or Azmin to say otherwise.”

    “What we want to express is our disgust at the gutter politics being played now,” he said in the lobby of Parliament today.

    This morning, 23 members of the PKR central committee openly rebuked Anwar in a joint statement for suggesting Azmin should resign as the economic affairs minister if the sex videos are genuine.

    ****************************************************************

    *****************************************************************

    The fact that Anwar has even thought of that and needs to make a statement assuring everyone that the Azmin-Haziq gay porn video is NOT going to be an obstacle to him taking over from Mahathir means he has considered that point. And why does the Selangor Government think tank need to announce that 75% of Malaysians want Mahathir to leave while 20% want him to go now and 44% want him to go within the next six months?

    This is Anwar’s psywar game. He wants people to think he has the numbers, that nothing is going to stop him from taking over, and that the majority of Malaysians want him to take over as soon as possible. Tak habis-habis cerita yang sama. Takde cerita lain ke? Sudah bosan dengar cerita Anwar akan ambil alih jawatan PM8.

    Mahathir said he had to postpone his retirement by five years because Anwar could not handle the Asian Financial Crisis
    In an interview in Japan in 2003, Mahathir said he had actually planned to hand over to Anwar before the general election (the general election was held in November 1999). However, because of the problem Malaysia was facing (the 1997 Asian Financial Crisis), and because Anwar could not handle the problem (Anwar wanted to hand the country to the IMF), Mahathir was forced to postpone his retirement until the crisis had been solved (Mahathir delayed his departure by five years).

    Yes, so now history is repeating itself. Mahathir had planned to hand over to Anwar by May next year. But now PKR and Pakatan Harapan are in a mess. Malaysia’s debts have also increased since Pakatan Harapan took over 14 months ago and is expected to increased even further by May 2020. So, just like in 1998, Mahathir has to now postpone his retirement by at least another two or three years till 2021 or 2022.

    And that was why Anwar needed to make that announcement above.

    The gay porn video was supposed to have ended Azmin’s political career
    Another thing that Anwar is worried about is: the gay porn video was supposed to have ended Azmin’s political career. But the IGP, Hamid Bador, while announcing that the video is authentic, said that the gay porn actors cannot be identified. This means Azmin is safe and cannot be brought down.

    The issue is, one of the gay porn actors, Haziq Aziz, has confessed to being one of the actors. And he fingered Azmin as the second actor. But the police never recorded Azmin’s statement like they should have. So how would they know that Azmin is NOT the second porn actor?

    The IGP will protect Azmin as long as Anwar is still a threat to Mahathir
    Furthermore, if terrorists and bombers all over the world can be identified using facial recognition software, can’t the two porn actors in that gay porn video also be identified using facial recognition software? Malaysia is admitting that it does not have the technology to identify faces in video recordings. That says a lot about Malaysia’s security apparatus. Terrorists can come and go as they please and there is no way the police will know. No wonder Malaysia has been identified by the US as a “terrorist hub”.

    Reply

    Reply

  32. Agong becomes a bogey for defender of Illegitimate Government.

    Why defend it when Parlimen is the place to have made it legitimate? Why the reservation to uphold its virtue and right?

    Agong take the 1st Step which he feels right, its up to Moo to get it legitimized. Susah ke?

    atau masih nak berlindung belakang Agong je sentiasa.

    1. Agong acts on the advice of PM. Anyone knows of any time he didn”t in the past?

      So, it looks like Yiddin is the one wanting to have his MP support numbers legitimized in Parliament.

      If so, credit to him. Give the man some credit lar.

      1. legitimized = proven

      2. Kenape tangguh sidang parlimen?..penakut yg bacul…

        1. Kenapa nak cepat sangat? Gopoh, gelojoh ke, badul?

  33. The Attacks On Perikatan Nasional Are Coordinated……..

    If they want Pakatan Harapan as the government, why collapse the government in the first place? If they want Mahathir back as the Prime Minister, why pressure him to resign in the first place? If they do not agree with the Agong’s decision, why throw the problem onto the Agong’s lap in the first place? Pakatan Harapan sets fire to the house, and when the fire-brigade tries to put out the fire you accuse the firemen of burning down the house.

    Have you noticed that a Blitzkrieg has been launched on Perikatan Nasional? The attacks are coming from all over the world and from all fronts. Sarawak Report, which has been sleeping for some time, is now coming out with daily articles. Suddenly, Clare Rewcastle Brown is no longer unemployed.

    But everything all these foreign ‘journalists’ write is utter nonsense. Of course, the DAP and Pakatan Harapan supporters choose to believe this nonsense because they are living in denial and they would rather believe lies than the truth, mainly because the truth hurts.

    The truth they refuse to see is that Pakatan Harapan brought about the collapse of Pakatan Harapan. No one else did that to Pakatan Harapan. Pakatan Harapan did it to themselves.

    So, why blame Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong, Abdul Hadi Awang, Muhyiddin Yassin, Ahmad Zahid Hamidi, Najib Tun Razak, Umno, PAS, Muafakat Nasional, the Year of the Rat, the Coronavirus, 1MDB, Jho Low, the Saudi Arabian prince, or whatever? Pakatan Harapan collapsed Pakatan Harapan. All other ‘theories’ are utter nonsense.

    For more than a year, Pakatan Harapan has been pressuring Tun Dr Mahathir Mohamad to resign and hand power to Anwar Ibrahim. They vilified Mahathir. They scolded Mahathir. They threatened Mahathir. They promised Plan B if Mahathir does not resign. They promised Reformasi 2.0 if Mahathir refuses to hand over power to Anwar.

    Finally, they held a Pakatan Harapan presidential council meeting where they ‘banged table’ and shouted at Mahathir. DAP leaders, Amanah leaders, even PPBM’s Zahid Md Arip, Mahathir’s own political secretary, went for Mahathir’s jugular.

    Mahathir was treated like dirt and Mukhriz Mahathir said his father broke down and cried three times during that meeting. In short, they broke Mahathir’s heart (even though many say he does not have one) so he decided to throw in the towel and resign.

    Why did Pakatan Harapan push Mahathir to the point of resignation? Only Pakatan Harapan can reply to that question, but when they decided to ‘kill’ Mahathir the future of Pakatan Harapan was left in jeopardy.

    Maybe Mahathir merajuk or they broke his heart or he has had enough of the pressure, which is why he resigned — which we can understand and accept. But what Mahathir should have done is, either resign and request the Agong to dissolve Parliament so that GE15 can be held, or resign and nominate his successor (like what he did back in July 2002 — and what Tun Hussein Onn also did in 1981 and Tun Abdullah Ahmad Badawi did in April 2009).

    But Mahathir did neither. He just resigned and left a vacuum. It is like a pilot parachuting out of the plane with no pilot to take over and the plane flying on autopilot.

    Someone has to take over or a new general election must be held. Mahathir did neither of that. Hence it was now left to the Agong to decide what to do. And His Majesty did what the law and the Constitution stipulates must be done and allows.

    His Majesty the Agong did not launch a coup, as what the anti-Perikatan Nasional writers are saying. His Majesty the Agong did not transgress democracy. His Majesty the Agong did not go against the wishes of the voters in the May 2018 general election. His Majesty the Agong did not violate the Federal Constitution. His Majesty the Agong did not topple Pakatan Harapan.

    Mahathir abandoned the house and did not put someone in charge of looking after the house. Mahathir just walked away and left a void. Someone had to do something. And His Majesty the Agong was that someone.

    Why did Pakatan Harapan act the way it did? Why did Mahathir act the way he did? Hence the Agong had to act the way His Majesty did because of what Pakatan Harapan and Mahathir did.

    The Agong did not oust the government. Mahathir ousted the government. The Agong stepped in to restore the government. And now they are attacking the Agong’s government and are saying all sorts of nasty things about it.

    If they want Pakatan Harapan as the government, why collapse the government in the first place? If they want Mahathir back as the Prime Minister, why pressure him to resign in the first place? If they do not agree with the Agong’s decision, why throw the problem onto the Agong’s lap in the first place? Pakatan Harapan sets fire to the house, and when the fire-brigade tries to put out the fire you accuse the firemen of burning down the house.

    1. Waah, so long comment by Dajjal Pas MAHATHIRVSANWAR.

      In English, too. Copy and paste, arr?

      Will take time to read and comment later, larr.

      1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        TN anjing 🐕 nyanyuk 7:59 am,

        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        TN anjing sgt tua, umur 87, dah tk jauh dgn ajal
        Tapi, tak pernah dia nak tinggal, suka caci maki
        Bila org komen, anjing ini beri label buruk dajjal
        Mmg mulut dia mcm mak dia pnya lubang puki
        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        HU HU HU…

  34. betul2, biar ke lihat “patung” berhala Pengkiat2 Negara – PN tersebar di setiap perusuk negara.

    Jgn nanti, lebai2 sundal pAs dirikan replica mahligai merupai ayah pin di trengganu atau Ayah Cik dgn Amanat terbaharu nya di Marang pula.

    dari ayah ke ayah, lendir2 ayah memancuk dan di tadah oleh ibu2 kesundalan betina2 pAs utk membiak keldai2 mereka.

    Islam Dari Tuhan Semesta di jadikan fahaman utk menjenamakan tabii local mereka.

    Perbendaharaan Luf yg sentiasa mengalirkan Mujaraq Mutlak Ilmu nya agar Kesempurnaan dan Keagongan yg tersimpan di kandung oleh kesempurnaan manusia dapat mengenali Kesemestaan Tuhan Nya.

    Berlumba2 manusia mencari ilmu semesta yg ada, lebai2 sundal pAs melalak, dgn pengakuan, fahaman kesundalan mereka yg benar belaka.

    dari kawarij, taliban, isis ke pAs, badut2 sundal pagan ini, melalak2 sekadar takbir di mulut sj.

    Pengkiat2 Negara kini nyata, berpecah 2, puak (omNo + ppbm ala hamzah) vS (pAs + ppbm ala Moo)

    Dgn tiada musuh yg nyata, kesundalan mereka2 akan terus menerus bercakaran.

  35. Tak lama lagi nama TN akan keluar bertalu talu. Di bikin femes dek Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib. Nasib baik kamu lah, TN.

    Beruk Tua GN itu adalah Resident Blogger di sini. Memasukkan karutan2 nya pagi petang siang malam. Maka tiap komen nya dibalun, ditibai dan dibantai seboleh boleh nya.

    Supaya dia sedar bahawa karutan2 nya tidak ada tempat di blog ini. Sentiasa dikondem dan dijijikan. Melainkan yang berkaitan dengan tajuk pos.

    1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      TN anjing 🐕 gila babi nyanyuk 7:23 am,

      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖
      TN kapiaq, anjing dan babi, biasa jer dia sentuh
      Org kapiaq ini, tiada halal, haram, sunat & wajib
      Bodoh TN ini, mcm pak dia punya kepala butuh
      Asal menentang PH..dia akan..kata Geng Najib
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

      HU HU HU…

      1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        TN anjing 🐕 gila babi nyanyuk 7:23 am,

        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        TN anjing cakap pasal ‘berkaitan dgn tajuk pos’
        Tapi anjing tua gila babi ni nyanyuk dan pelupa
        Mmg dia kuat merapu ini anjing pelir mampos
        Yg kat atas itu, ikut pos pala butuh pak dia apa
        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

        HU HU HU…

        1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

          TN anjing 🐕 gila babi nyanyuk 7:23 am,

          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          Mmg dia sewel, TN anjing kafir pelir tak khatan
          Yg anjing ni merapu kt atas tu, bukn ke karutan
          Nk tegur org, perangai diri sendiri serupa setan
          Rasanya anjing ni akn berakhir di Tg Rambutan
          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕

          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          HU HU HU…

          1. Dah keluar dah Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat najib.

            Femes lah TN selalu keluar nama. hehe

            1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

              TN anjing 🐕 gila babi nyanyuk 10:07 am,

              🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
              🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖
              TN kapiaq, anjing dan babi, biasa jer dia sentuh
              Org kapiaq ini, tiada halal, haram, sunat & wajib
              Bodoh TN ini, mcm pak dia punya kepala butuh
              Asal menentang PH..dia akan..kata Geng Najib
              🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
              👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

              HU HU HU…

              1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

                🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                TN anjing tua nk juah..tk padan dgn telur labuh
                Kulit dia pula..sejuk brgelambir mmbalut tubuh
                Tiap2 hari anjing tua ini, dgn Kejora kena tabuh
                Asyik dpt luka bru luka yg lama tk smpt smbuh
                👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
                Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

                HU HU HU…

                1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

                  TN anjing 🐕 gila nyanyuk 10:06 am,

                  🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                  Apalah nak jadi ngko ini, TN anjing mulut becok
                  Awal pagi lagi dah menuduh dan mencaci maki
                  Tak sedar diri tua..umur 87 thn, dah mati pucok
                  Mulut ko busuk, mcm mak ko pnya lubang puki
                  🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

                  😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
                  Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                  👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

                  HU HU HU…

                  1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

                    TN anjing 🐕 gila babi nyanyuk 10:06 am,

                    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                    TN anjing asyik kena tibai, smpai muka monyok
                    Anjing tua ini ada pnyakit sawan sasau dan gila
                    Dia umur 87 thn..dah tua kerepot serta nyanyuk
                    Kejora yng tibai dia, Geng Najib pulak dia pi tala
                    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

                    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                    HU HU HU…

  36. Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib menguna berbagai nama pagi2 lagi dah mengarutkan gila bayang nya dengan pompuan Irah, watak yang dicipta nya sendiri.

    Nak dimaki hamun dan dicarut, kesian pembaca yang tak bersalah. Tapi kena juga coba masukkan common sense ke dalam kepala otak nya yang penuh kotor karutan macam2.

    Beruk Tua Geng Najib ini jenis yang biadab dan kurang ajar, tak hormatkan blogging decorum and decency mengarut tak habis2. KEPALA BAPAK DIA. Tak dibimbing emak bapak nya di masa kecil.

    1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      TN anjing 🐕 gila babi nyanyuk 7:13 am,

      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      TN anjing gila babi ini mmg le sewel kpala otak
      Asyik je dia tuduh Kejora reka Irah punya watak
      Mgkin, sbab kepala anjing ni asyik kena hentak
      Atau, sbb banyak sgt daging babi, dia melantak
      🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      HU HU HU…

      1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        TN anjing 🐕 gila babi nyanyuk 7:13 am,

        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        TN anjing sewel kata watak Irah tu Kejora cipta
        Punca sebenar sbb anjing tua ni cemburu buta
        Dia tua kerepot umur 87, mana tau psl bercinta
        Dah ler tua, bangang dungu mengalahkan unta
        🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        HU HU HU…

        1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

          TN anjing 🐕 gila babi nyanyuk 7:13 am,

          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          Awal pagi..TN anjing tua gila ni msuk mengarut
          Agaknya, pelir lembik dia tk sembuh juga diurut
          Anjing kapir ini, jenis pendngki busuk hati perut
          Mmg anjing ini, hnya bleh diajar dgn maki carut
          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

          👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          HU HU HU…

          1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

            TN anjing 🐕 gila babi nyanyuk 7:13 am,

            🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
            Siang mlm TN anjing..di blog Budin ni bertapak
            Anjing ini asyik dgn snjata basi dia kpala bapak
            Tapi Kejora tk kasi can, kepala dia Kejora kapak
            Sbb mulut dia, mcm puki mak dia, busuk hapak
            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

            👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            HU HU HU…

            1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

              TN anjing 🐕 gila babi nyanyuk 7:13 am,

              ⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝
              TN anjing Kristian..hidup dia trumbang-ambing
              Mak bapak dia tk suka..sbb dia mulut sumbing
              Dibuang, tepi jalan..dia kutip mkn taik kambing
              Dia jadi kurang ajar..sbab gereja salah bimbing
              ⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝

              👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              HU HU HU…

              1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

                TN anjing 🐕 gila babi nyanyuk 7:13 am,

                🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                Asl celik mata TN anjing mula le mencaci maki
                Entri yg Budin muat, bukan anjing ini nk sentuh
                Jahat mulut dia, macm mak dia punya lbg puki
                Bodoh anjing ni mcm pak dia pnya kpala butuh
                🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
                Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

                HU HU HU…

                1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

                  TN anjing 🐕 gila babi nyanyuk 7:13 am,

                  🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                  Marah TN anjing dkt Kejora belum juga nk reda
                  Lebih2 lagilah..bila Kejora-Irah bermesra canda
                  Dia kerepot umur 87, mana tau hal orang muda
                  Kini anjing ini terkial2 marah..kt ats kerusi roda
                  ♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿

                  👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                  Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                  😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                  HU HU HU…

    2. 1 kali sebut Beruk Tua Geng najib, keluar nama TN bertalu talu.

      Femes lah TN.

      Beruk Tua punya komen2 sama saja hari2, tiap kali, mengarut, kadang2 mencarut.

      Beruk lah, katakan.

      1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        TN anjing 🐕 gila babi nyanyuk 10:09 am,

        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖
        TN kapiaq, anjing dan babi, biasa jer dia sentuh
        Org kapiaq ini, tiada halal, haram, sunat & wajib
        Bodoh TN ini, mcm pak dia punya kepala butuh
        Asal menentang PH..dia akan..kata Geng Najib
        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

        HU HU HU…

        1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          TN anjing tua nk juah..tk padan dgn telur labuh
          Kulit dia pula..sejuk brgelambir mmbalut tubuh
          Tiap2 hari anjing tua ini, dgn Kejora kena tabuh
          Asyik dpt luka bru luka yg lama tk smpt smbuh
          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
          👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

          HU HU HU…

          1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

            TN anjing 🐕 gila nyanyuk 10:09 am,

            🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
            Apalah nak jadi ngko ini, TN anjing mulut becok
            Awal pagi lagi dah menuduh dan mencaci maki
            Tak sedar diri tua..umur 87 thn, dah mati pucok
            Mulut ko busuk, mcm mak ko pnya lubang puki
            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
            👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

            HU HU HU…

            1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

              TN anjing 🐕 gila babi nyanyuk 10:09 am,

              🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
              👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
              TN anjing asyik kena tibai, smpai muka monyok
              Anjing tua ini ada pnyakit sawan sasau dan gila
              Dia umur 87 thn..dah tua kerepot serta nyanyuk
              Kejora yng tibai dia, Geng Najib pulak dia pi tala
              🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

              👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              HU HU HU…

              1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

                TN anjing 🐕 gila babi nyanyuk 10:09 am,

                🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
                Awal pagi..TN anjing tua gila ni msuk mengarut
                Agaknya, pelir lembik dia tk sembuh juga diurut
                Anjing kapir ini, jenis pendngki busuk hati perut
                Mmg anjing ini, hnya bleh diajar dgn maki carut
                🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

                👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
                Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                HU HU HU…

  37. MARI KITA BERSATU BAWAH PATUNG PN SEMENTARA PRU15…… BIARKAN JUNUN DENGAN AJARAN AYAH PIN NYA……..

    Malays Must Unite Behind Muhyiddin Yassin……..

    Never again. Now that the country is back under Malay-Bumiputera control, we have to defend the Malay-Bumiputera political domination with blood if necessary. Let’s not be bullied and threatened by the DAP-led Pakatan Harapan. It is time to put them in their place and remind them from where they came. Hidup Melayu! Hidup Islam!
    NO HOLDS BARRED

    Raja Petra Kamarudin

    Let’s give Muhyiddin Yassin a chance. By next week, insya-Allah (God willing), he should be able to announce his new Cabinet. Then we shall see how they perform.

    We normally give a new government 100 days to prove itself. That 100 days will start once all the new Ministers and Deputy Ministers clock in for work. Until then, let’s just sit back and relax and enjoy the moment of seeing the DAP-led Pakatan Harapan government bite the dust.

    Amanah’s Khalid Samad said Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong sabotaged Pakatan Harapan. And the reason, said Khalid Samad, was because there are only 40 Malay MPs in Pakatan Harapan versus more than 60 non-Malay MPs.

    Khalid Samad said by right Pakatan Harapan should have been the government since they had the majority, meaning 114 seats in Parliament.

    If Pakatan Harapan has 40 Malay MPs and more than 60 non-Malay MPs, that comes to only 100 plus, which is less than 114 MPs. So how can Pakatan Harapan control the majority in Parliament, as Khalid Samad claims?

    Anyway, DAP’s Anthony Loke has already admitted that Pakatan Harapan DOES NOT (and never did) have the majority in Parliament. So end of story.

    On the issue of illegal government, unconstitutional government, power grab, backdoor government, palace-backed coup, and so on, those arguments are as valid as saying since the Agong pardoned Anwar Ibrahim that means he is innocent of the charge of sodomy.

    I suppose I can also say since you cannot prove your claim that God exists that would mean God does not exist (going by the argument that he or she who makes an allegation has to prove the allegation — like how they claim Umno-Najib paid PAS-Hadi RM90 million, which they could not prove).

    Anyway, in a couple of days, Muhyiddin will have his government. And, as Pakatan Harapan said, if they do not perform, we can always kick them out again. They can dissolve Parliament and GE15 can be held.

    Yes, that was what Pakatan Harapan asked us to do. They begged to be allowed to form the government in May 2018 and they said if they fail to perform we can always kick them out and bring back Barisan Nasional.

    Well, that happened. They did not perform and we did kick them out, as they asked us to. And it was Tun Dr Mahathir Mohamad who helped us kick out Pakatan Harapan. What an irony.

    Malays call this senjata makan tuan. Mahathir was DAP’s senjata to divide and neutralize the Malays (and they admitted this). Then this senjata turned on its tuan, DAP.

    We must remember one thing. If Pakatan Harapan forms the government, yet again, it will be with two-thirds non-Malay MPs and only one-third Malay MPs. With Perikatan Nasional it will be a predominantly Malay and Bumiputera (Sabah-Sarawak) government.

    Hence, for me, it makes sense for Malays to support Perikatan Nasional over Pakatan Harapan. Does that make me a racist? So what? Racist, nationalist, patriot, etc., they are all just semantics, different names for the same thing.

    Anyway, I have been called worse. But at least they cannot call me Mahafiraun, Mahazalim, Sodomite, Semburit, Kominis, Pelampau LTTE, and so on, which is what they call the Pakatan Harapan people.

    So, until Muhyiddin can prove he does not deserve our support, let’s support him and pray he can help us ride out the storm ahead of us. Pakatan Harapan has messed up the country and the economy, made worse by the coronavirus epidemic, and it is going to take some time for the country to recover.

    Since Pakatan Harapan took over in May 2018, Malaysians have become poorer. It takes one one year to destroy a country but will take more than five years to repair the damage. Most times a recession takes only one year to hurt a country but it takes the country seven to ten years to recover.

    Malaysians will never forget the 20 months of suffering under Pakatan Harapan. It was the greatest mistake the voters ever made. Thankfully Malaysia has an Agong, and the Agong helped correct the greatest mistake and biggest blunder made on 9th May 2018.

    Never again. Now that the country is back under Malay-Bumiputera control, we have to defend the Malay-Bumiputera political domination with blood if necessary. Let’s not be bullied and threatened by the DAP-led Pakatan Harapan. It is time to put them in their place and remind them from where they came. Hidup Melayu! Hidup Islam!

    1. Errata. …PAYUNG PN

      1. dah sebati “patung berhala” dlm diri hinggakan terpaksa berwaspada jgn alpa, tapi kadang2 kesundalan tetap sundal juga.

        Idola di london masih samba wiskey ke serasi dgn tabii sedemikian, hingga keberatan nak balik?

        to uphold malay domination? Penyamun2 dan Pemujaan Pagan ke?

        1. Kamu bukan pagan? Kamu non-descript. Hampir2 binatang.

          No like malay domination, eh? You one of the “minority”?

          You better thank the blardy British Colonialists for allowing your kind in this country and persuading the Malay leaders to agree to a Constitution that recognizes you.

          Don’t be an ungrateful ingrate (double whammy).

  38. Tn Budin,

    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Nak jumpa TDM itu, bukanlah, sesuatu yg perlu
    TSMY ajak brjumpa, sekadar utk tunjuk hormat
    Bila TDM menolak..TSMY tk ada apa nk dimalu
    Bahkan..TDM tolak, TSMY merasa lbih selamat
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    1. 👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
      Kini, TSMY dan TDM bukan ler lagi sebumbung
      Dgn kerajaan baru, TDM dh tk lagi menumpang
      Klu tk ajak jumpa, TSMY takut, dikata sombong
      Bila TDM menolak..TSMY merasa sngat lapang
      👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

  39. Irah,

    💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
    Sejak akhir2 ini, abg ini asyik saja dibuai mimpi
    Dek bermimpikan Irah, abg sering, awal terjaga
    Mmglah bila berjauhan, dihimpit rindu dan sepi
    Tapi bila tonton video Citata terasa sedikit lega
    💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

    💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

    1. SAKITNYA TUH DI SINI – CITA CITATA
      Karaoke: https://youtu.be/yLeQAS5xSAg

      💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
      Sakitnya tuh di sini di dalam hatiku
      Sakitnya tuh di sini melihat kau selingkuh
      Sakitnya tuh di sini pas kena hatiku
      Sakitnya tuh di sini kau menduakan aku

      Teganya hatimu
      Permainkan cintaku
      Sadisnya caramu
      Mengkhianati aku
      Sakitnya hatiku
      Hancurnya jiwaku
      Di depan mataku
      Kau sedang bercumbu

      Sakit, sakit
      Sakitnya tuh di sini
      Sakit, sakit
      Sakitnya tuh di sini
      💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

      1. 💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
        Kt Mlysia, dah kian bercelaru, permainan politik
        Tapi hati ini..lbh tertumpu kpd cinta yg berputik
        Lega, result SPM, meningkat subjek matematik
        Nmun, lbh gembira, kekasih, mcm Citata cantik
        💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

        💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

  40. Makin tua makin berisi. Yang Muhyiddin makin tua bangka tak reti-reti.

    Nak jumpa jangan lah terus pelawa, bila tak di terima kan dah memalukan. Buat lah perlahan-lahan.. kena runding secara senyap.

    Bila buat komplot dan pengkhianatan tahu pulak senyap-senyap… Memang nampak macam terdesak tu..

    Muhyiddin ambil jalan mudah kerana masa depan negara ada lah tanggungjawab semua terutama pemimpin seperti Mahathir dan lain-lain.

    Tetapi masa rampas kuasa tak fikir langsung pasal negara sampai Mahathir pun di langgar.

    Masa depan negara bukan terletak di tangan perasuah..

    1. Siapa dia perasuah perlu di senaraikan. Ada beberapa yang telah diheret ke mahkamah.

      Kita mahu lihat mereka dihakimkan cepat dan dipenjara 5, 10, 15 tahun. Tak kira siapa dan berapa banyak sumbangan nya kpd negara. Rasuah adalah penyakit berat yang, jika tak dibendung, akan melanda landa.

      Seperti Indonesia di bawah Sukarno dan bbeberapa tahun selepas nya. Selalu di ketawakan di pihak anttarabangsa. Jangan lah Malaysia jadi Indonesia seperti itu di bila2 masa.

  41. Moo ingin tunjuk kpd Tun bahawa dia ada kekyatan dan iktizam utk menepis penyamun2 dari omNo dari memegang jawatan2 cabinet selain jawatan yg kini di idamkan oleh omNo, TPM.

    terbaharu, puak wanita nya setuju dan Bung, bahawa zahid patut di beri jawatan TPM tersebut.

    Yg amat melucukan, Fuad di Batu Pahat mengatakan, Azmin aka Sandakan Semburit juga tidak layak di calonkan sebagai TPM juga. Jika di renung2, maka Hisham juga tidak layak kerana kes di Mindef masih dlm siasatan utk pendakwaan.

    ape yg ada dgn Moo tak lain, si ketua lebai sundal, hadiweng. Jadi gelak ketawa rakyat bila si ketua lebai sundal di beri jawatan tersebut. Lagi melalut negara dgn keldai2 belaan nya ke sana ke mari melalak dgn rethorik fahaman agama pagan mereka.

    Kini, Moo kena blk ke drawing board nya, bak menyeluk pekasam, baik dia tunggang je harimau2 yg ada, dari di baham oleh nya.

    Dgn pertalian antara mereka suatu “instant dislike” hanya menunggu retak dah berkecai akhir nya.

    suasana ekonomi amat runcing dan genting, lebih2 lagi kerajaan yg ada bak boneka ala pariah bentuk nya kerana tiada mendapat pengiktirafan antarabangsa, maka Moo sedang membawa negara ke lohong hitam yg tiada penentuan nya.

    PH patut bersabar hingga PRU 15, dlm masa yg sama, kekalkan majoriti yg ada, beri tekanan kpd Moo dan Pengkianat2 Negara – PN berputar2 dgn mabuk mereka.

    PH hanya perlu perkuatkan jentera mereka dgn mengadakan ceramah merata2 menerangkan kesundalan Pengkianat2 Negara – PN.

    Najib tidak perlu di beri perhatian yg lebih, dgn suami nya, si rosmah, pasangan ini dah “self destruct” sifat mereka. Dah jadi satu bahan jenaka sj.hadiweng dah tak membuntukan mereka, yg mana satu ketika dulu serban dan jubah blh tertanggal bila suami najib, bersilat minang nya dgn menggangkang.

    hadiweng kini mengidamkan jawatan TPM utk menjenamakan kesundalan amanat terbaharu nya, satu resipi kemusnahan kpd pAs akhir nya.

    Rakyat tunggu dan memerhati.

    1. “melalak dgn rethorik fahaman agama pagan mereka”?

      What talking one, you, Mamat. Orang Pas tapi tak suka Lobai Hadi. yer.

      Tapi setuju dgn pendapat anda berkenaan Najib Klepto Al Jibo. He must be relegated to the ranks of the downtrodden.

  42. BERITA ASTRO AWANI HARI INI:

    Tun kata tiada perjumpaan selagi TSMY tidak buang UMNO yg dipimpin penyamun2. FULLSTOP….!!

    1. UMNO
      Unscrupulous Mohd Najib Organization.

      PKMB
      Persetubuhan Kebangsatan Melayu Binawe

      1. UMNO
        Under Muhiyidin New Organization.

        PKMB
        Perebutan Kuasa Muhiyidin Berjaya

        PPBM
        Puak Penderhaka Bersama Mahathir

        1. Wak Hindu,

          👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
          PH bubar, cai2 Bersatu, spt dubuk dlm jerumun
          Dulu asyik jer kutuk & hina Umno sbg pnyamun
          Kini, dgn Umno lah cai Cap Munga berkerumun
          Sbb Umno bgai durian, Bersatu hnya mentimun
          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
          💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

    2. Yiddin tahu penting mendapat blessing Tun M bagi mengukuhkan kedudukan nya sebagai PM.

      Sekarang Yiddin pening kepala, nak buang tak buang, nak buang yang mana, apa Najib Klepto Al Jibo akan kata.

      Yiddin perlu ingat “the wily old fox” has the tendency to come back from the wilderness. Like he did selepas handing over power after 22 years in power.

      Maybe at least a few heads will roll ler.

Leave a Reply

Your email address will not be published.