KENAPA PARLIMEN DITANGGUH SAMPAI 70 HARI? ADAKAH INI BUKTI MUHYIDDIN MASIH TAK CUKUP MAJORITI?

Sidang Parlimen yang dijadualkan berlangsung pada 9 Mac ini telah sah ditangguhkan kepada 18 Mei depan.

Speaker Parlimen, Mohamad Ariff Md Yusof berkata, beliau telah menerima surat makluman berkenaan tarikh baru untuk sidang ketiga Parlimen ke-14 daripada Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin semalam.

Sehubungan itu, tegas beliau, tiada sidang Parlimen pada 9 Mac ini dan tarikh baru Istiadat Pembukaan Parlimen ialah pada 18 Mei 2020.

Dengan sidang Parlimen sepatutnya diadakan pada 9 Mac, tetapi ditangguhkan kepada 18 Mei, bermakna penangguhannya adalah selama 70 hari atau lebih dua bulan lamanya.

Meskipun menangguhkan sidang Parlimen boleh difahami keperluannya kerana kerajaan baru bertukar daripada PH kepada PN, tetapi persoalannya mengapa sampai 70 hari ia ditangguhkan?

Tidakkah tempoh 70 hari itu terlalu lama?

Kenapa tidak ditangguhkan hanya selama dua minggu, sebulan atau lima minggu misalnya?

Sepertimana yang kita sedia makluman, kedudukan PN di Parlimen melalui rampasan kuasa menumbangkan PH yang diterajui Muhyiddin baru-baru ini masih lagi kabur majoritinya.

Sementara PH bertegas menunjukkan sokongan sebanyak 114 Ahli Parlimen yang mereka miliki atau mungkin sudah berkurangan kepada 112 daripada 222 jumlah keseluruhan Ahli Parlimen, Muhyiddin sehingga ini masih belum berani menunjukkan sokongan yang ada di belakangnya.

Lantaran itu, sidang Parlimen pada 9 Mac ini adalah penting untuk Muhyiddin membukti atau mengesahkan kelebihan sokongan yang dimilikinya.

PH bersama Tun Mahathir Mohamad dengan tegas mengesahkan akan membawa usul undi tidak percaya terhadap Muhyiddin dalam sidang Parlimen itu nanti.

Tetapi, kini sidang Parlimen 9 Mac ini sudah ditangguhkan kepada 18 Mei atas arahan Muhyiddin selaku Perdana Menteri.

Adakah penangguhan selama 70 hari ini membuktikan Muhyiddin benar-benar tidak cukup sokongan ketika ini, lalu beliau memerlukan lebih banyak masa untuk menambah sokongan terhadapnya?

Sepatutnya, Muhyiddin tidak terlalu lama menangguhkan sidang Parlimen jika benar beliau sudah ada sokongan melebihi 112 Ahli Parlimen.

Ini kerana, kerajaan yang dipimpinnya perlu diperlihatkan stabil di mata rakyat demi untuk meneruskan pentadbiran dan program-program pembangunan untuk rakyat.

Lagi cepat sidang Parlimen diadakan dan seterusnya dapat mengatasi usul undi tidak percaya terhadapnya yang bakal dibawa PH adalah lebih baik lagi dari segi imejnya di mata rakyat.

Malah, Muhyiddin akan lebih terpuji jika berani mengadakan sidang Parlimen khas tergempar hanya untuk mengusulkan undi percaya kepadanya, sekaligus untuk mengesahkan kedudukannya sebagai Perdana Menteri.

Malangnya, penangguhan yang terlalu lama itu membuatkan Muhyiddin dan PN terus dibayangi persepsi buruk seolah-olah beliau tidak cukup majoriti serta takut untuk berhadapan dengan usul undi tidak percaya di Parlimen.

Dalam tempoh 70 hari akan datang juga bermakna ruang sangat terbuka untuk PH dan Tun Mahathir mengadakan ceramah dan program penerangan ke seluruh negara bagi menghentam Muhyiddin yang disifatkan mereka sebagai pengkhianat melakukan rampasan kuasa bersama PN.

Akhirnya, akibat penangguhan itu yang disusuli dengan program politik setiap malam, bukan saja negara terus tidak stabil, bahkan Muhyiddin sendiri pasti akan lebih teruk dihentam daripada pelbagai sudut, terutamanya oleh Tun Mahathir yang kini ibarat “seekor harimau luka”.

Dalam keadaan itu, bolehkah Muhyiddin dalam tempoh 70 hari akan datang menambah lagi sokongan terhadapnya atau sokongan terhadapnya berpotensi lagi berkurangan? (ShahbudinHusin 04/03/2020)

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 4 March 2020 — 5:43 pm
Subscribe
Notify of
guest

142 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
5 March 2020 10:23 am

Setia AMANAH hanya DAP boleh bujuk……… Aku teringat kisah askar Jepun di Filipina. Askar ini bernama Hiroo Onoda berperang bagi negaranya. Dia berperang secara gerila di dalam hutan. Sehinggalah selepas Hiroshima dan Nagasaki dibom oleh Amerika, Jepun menyerah kalah. Lantas Jepun mengarahkan semua askarnya berundur dari semua negara termasuk Filipina. Oleh kerana masalah komunikasi, maka kerajaan Filipina telah menaburkan kertas-kertas penerangan bahawa perang sudah tamat dalam bahasa Jepun. Askar Jepun ini menyangka ia adalah saraf dari pihak Kerajaan Filipina lalu dia tidak mengendahkannya. Hiroo terus berperang dan berperang sehingga tahun 74. Dia juga telah menyusahkan orang kampung dengan mencuri harta… Read more »

Yusop Hj Ahmad
Yusop Hj Ahmad
5 March 2020 8:42 am

“Demi perpaduan ummah”,”Mendung awan hitam telah berlalu”,”Kita akan membawa Malaysia ke landasan yang betul”,”Kita akan muncul sebagai kerajaan yang kuat, beritergriti,mensejahterakan semua kaum”,”Kita bukan merampas kuasa kerajaan yang bermandatkan rakyat terdahulu”,kita bukan kerajaan pintu belakang”.
Begitu senang bercakap dengan bermodalkan air lior.Jangan ingat rakyat yang diam ini bodoh dan naif.Masa dan ruang akan menentukan segalanya.Rakyat akan tunggu dan lihat hasilnya.Kalau bermula dengan niat tulus ikhlas insyaAllah kita akan dapat hasil positif.Namun,rakyat sekali lagi akan membuat perhetongan diambang PRU 15.
Semoga dipanjang usia PM8 dan hayat kerajaan nya untuk sampai ke penghujung penggal.Allah huAklam bisawab.

Anonymou.
Anonymou.
5 March 2020 8:29 am

Madey marah pak lah madeybkluar umjo….madey marah najib madey kluar umno….

Muyiden khianat madey….kenape madey tak kluar Bersatu?…

Anonymous
Anonymous
5 March 2020 8:37 am
Reply to  Anonymou.

Sapa cakap? Ko cakap? Ko kepala buntu.

Sapa mau picaya. Ko dah jadi hantu.

Anonymous
Anonymous
5 March 2020 10:41 am
Reply to  Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

TN anjing 🐕 gila babi sewel nyanyuk 8:37 am,

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Apalah nak jadi ngko ini, TN anjing mulut becok
Awal pagi lagi dah menuduh dan mencaci maki
Tak sedar diri tua..umur 87 thn, dah mati pucok
Mulut ko busuk, mcm mak ko pnya lubang puki
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HU HU HU…

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
5 March 2020 8:01 am

Imbas Semula: Tengku Adnan jawab dakwaan Tun M………. “Apa yang saya sudah curi sedangkan saya banyak guna harta saya sendiri untuk membantu rakyat,” kata calon Barisan Nasional (BN) Parlimen Putrajaya, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor. Beliau berkata demikian menerusi kenyataan dua muka surat bagi menjawab dakwaan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad, yang menuduhnya ‘pencuri’ pada siri ceramah pembangkang, di Putrajaya, malam tadi. Tengku Adnan turut mempersoalkan kontrak mana yang beliau ambil, sedangkan beliau adalah ahli perniagaan dan diisytiharkan antara orang terkaya di Malaysia pada 1992, yang kemudiannya terbabit dalam politik. “Sudahkah Tun (Dr Mahathir) lupa, waktu beliau… Read more »

anonymous
anonymous
5 March 2020 8:21 am

Ini contoh hewan2 dan syaitan2 politik , ungkit, ungkit jangan tak terjongket, ungkit biar sampai tejongkit semua ok

zunnun
zunnun
5 March 2020 8:24 am

Keldai2 belaan lebai2 sundal pAs menterjemahkan helah kesundalan lebai2 mereka serta penyamun2 omNo

Anonymous
Anonymous
5 March 2020 8:49 am

Ku Nan arrested by MACC, to be charged over dubious land …www.thestar.com.my › news › nation › 2018/11/14 › ku-nan-arrested…

Nov 14, 2018 – PUTRAJAYA : Former Federal Territories minister Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor has been arrested by the Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC). The Umno politician was held when he arrived at the MACC headquarters at 3.15pm on Wednesday (Nov 14).

Anonymous
Anonymous
5 March 2020 8:54 am
Reply to  Anonymous

Apa lagi boleh caya apa Tengku Adnan cakap. Ini lagi korapsi nya –

Ku Nan gets emotional when his nearly RM1bil in assets

11 hours ago – KUALA LUMPUR (Bernama): After the High Court rejected Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor’s application for the details of his asset ..

https://www.thestar.com.my/news/nation/2020/03/04/ku-nan-gets-emotional-when-his-nearly-rm1bil-in-assets-made-public-in-court

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
5 March 2020 7:56 am

Seperti dirasuk syaitan A Kadir menulis Mengampu Mahathir……… A kadir Jasin ni pernah meletak jawatan sebagai Ketua Media dan Komunikasi Majlis Penasihat Council of Eminent Persons kerana ada banyak kes termasuk menyebar maklumat bohong tentang pembelajaan Agong yang kononnya membazir sedangkan yang disebar itu adalah perbelajaan raja England. Selepas dia tak ada kerja Mahathir ambil dia menjadi ‘JIN’ (bukan syaitan) Mahathir. Bila Bersatu ditubuhkan Mahathir lantik dia menjadi Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi. Dia ni dilantik pasal dia adalah Jin Mahathir. Dia mana tahu parti, kawasan atau ranting. Nak kata dia kenal ahli Bersatu aku berani bertaruh lari keliling parlimen dia… Read more »

Anonymous
Anonymous
5 March 2020 7:52 am

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing mesti kini..dlm keadaan sgt mnyesal
Silap besar le..awl pagi, dgn Kejora dicari pasal
Dia main netball, nk lawan Kejora kapten futsal
Kini monyok, bini tlng urut dada kt dlm bangsal
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

HU HU HU…

Anonymous
Anonymous
5 March 2020 7:40 am

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
To beat cikgu Kejora, old idiot TN can’t find way
He is feared and scared..so he step backwards
The only choice the old idiot has is to run away
And it’s a clear proof that TN is a damn coward
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

anonymous
anonymous
5 March 2020 7:54 am
Reply to  Anonymous

Hey BTGN@kejora si MANGKOK JAMBAN
Jgn ko guna lagi tittle Cikgu sbb ko bajingan
Poiitikus glandangn yg telah rakyat humban
Pengkhianat AGAMA RAKYAT DAN WATAN

Anonymous
Anonymous
5 March 2020 8:09 am
Reply to  anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anon jalang 7:54 am,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Apasal ni Anon pantun yg sama asyik ko ulang
Buka entry smlm..lihat kepala kau aku hempok
Tk rasa malu ke Anon, ko dilihat macam jalang
Agaknya kau mcm TN anjing, jenis nyah bapok
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HU HU HU…

anonymous
anonymous
5 March 2020 8:31 am
Reply to  Anonymous

Tuan blog , en Budin tak marah, Kejorang MANGKOK JAMBAN BAJINGAN lak nak marah. Woi MANGKOK JAMBAN kejora bajingan woiiii sedar diri skit . Muka tak malu. Eh, Penjilat najib umno mana reti malu ek, lupa lak , ish ish ishhhhhhh………..

Anonymous
Anonymous
5 March 2020 8:37 am
Reply to  anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anon jalang 7:54/8:31 am,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Tk usah lah Anon jalang mari nk kencing berak
Tidak ada apa lgi, utk jadi ko pnya kebanggaan
Sedar lah, kerajaan kita skrg bkn lgi PH haprak
Kau di sini, hnya sbg anasir pnentang kerajaan
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

HU HU HU…

Anonymous
Anonymous
5 March 2020 11:16 am
Reply to  anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anon jalang 7:54/8:31 am,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Anon tk ada beban, naper pula batu nk dijinjing?
Adakah hanya kerana nak diri nmpak menonjol
Itula anon nak bela sangat si nyanyukTN anjing
Kesudahannya, kepala anon jalang, turut benjol
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

HU HU HU…

Anonymous
Anonymous
5 March 2020 11:27 am
Reply to  anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anon jalang 8:31 am,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Anon jalang tua ni, dh meroyan membebel pula
Yg anon jalang kata..Kejora ini jilat Najib tu bila?
Itu lah bila lwan Kejora, anon akan ditimpa bala
Dah jdi mcm TN anjing..anon ni biol sawan gila
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HU HU HU…

Anonymous
Anonymous
5 March 2020 8:11 am
Reply to  anonymous

Hahaha, di gelar bajingan

Anonymous
Anonymous
5 March 2020 10:32 am
Reply to  Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

TN anjing 🐕 nyanyuk 8:11 am,

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Usah megah komen org le, anjing gelandangan
Kau anjing tua, terkenal juga monyet dan beruk
Tak ada apa lah kalau sekadar digelar bajingan
Kau tu kapir Kristian digelar anjing, lagi le teruk
⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HU HU HU…

Ah Sang
Ah Sang
5 March 2020 7:37 am

Anjing pemburu tua tak ada gigi
Nak habaq, bulan ni tak ada gaji
Anjing pengesan tua tak ada gigi
Tuan dia dah mampus tak sedar lagi

Anonymous
Anonymous
5 March 2020 7:46 am
Reply to  Ah Sang

Ah Sang 7:37 am,

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing tua tu, terpaksa mulut celupar becok
Sebab dia hidup kat blog ini, mengharap dedak
Umur dia, dah 87 thn, tua kerepot & mati pucok
Tapi..bodoh dia..mcm tak baligh punya budak2
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
5 March 2020 7:37 am

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅
Kejora attacked and scratched like a fierce tiger
From above he striked and snatch.like an eagle
Due to that..he had beaten, TN, the idiot bugger
Coward TN ran away and escaped to the jungle
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

HU HU HU…

Anonymous
Anonymous
5 March 2020 7:31 am

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Akibat lwn Kejora jiwa TN anjing sngat terbeban
Dirasa, spt ke loji najis, dia tu Kejora dh humban
Dia tk sedar..muka dia tu, mcm mngkok jamban
Dah ler tua, 87 th, bulu pelir semua dah beruban
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HU HU HU…

Anonymous
Anonymous
5 March 2020 7:28 am

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Cgu Kejora, is a tough guy..with energy & speed
He still win even when many enemies surround
Unlike, old idiot TN. who use to be damn stupid
All the while Kejora whacked him to the ground
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

HU HU HU…

anonymous
anonymous
5 March 2020 7:56 am
Reply to  Anonymous

Ya, Cagu Kejora. Itu layak utk ko!!!

Anonymous
Anonymous
5 March 2020 7:27 am

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kejora bukan sahaja handsome, tpi bijak bistari
Ada awek, Irah, macm Citata..sgt cantik berseri
TN anjing pulak..muka hodoh macm bontot lori
Bodoh, anjing ini, serupa dgn keldai dan biri-biri
Anjing ni bapok bacul dayus & tidak ada jati diri
Selalu dia akan serang Kejora secara pukul curi
Ttapi, dia jadi mangsa lanyak Kejora setiap hari
Asyik jer anjing tua tu, lintang pukang cabut lari
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HU HU HU…

Anonymous
Anonymous
5 March 2020 7:26 am

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kejora handsome, dpt perhatian segenap sudut
Ada awek, Irah, macm Citata, penyanyi dangdut
TN anjing pulak, pala botak perut boncit gendut
Kulit TN tu sejuk lembik serta brgelambir kedut
Di blog ni..dia hanya layak jadi pak lawak badut
Dah kendur dan labuh, telur dia punya kerandut
Asyik trbatuk2..asap rokok John bnyak disedut
Nanti, dia akn harakiri, ikut Kristian pnya hudud
⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
HU HU HU…

Anonymous
Anonymous
5 March 2020 7:25 am

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕

TN anjing..mcm bapok sakit jubor jln kengkang
Cikgu Kejora ni pula tangkas mcm Jackie Chan
Asal dia masuk je, TN anjing kena tibai belakng
Terloncat2, anjing tu, serupa kera kena belacan
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

HU HU HU…

anonymous
anonymous
5 March 2020 7:52 am
Reply to  Anonymous

Hey BTGN@kejora si MANGKOK JAMBAN
Jgn ko guna lagi tittle Cikgu sbb ko bajingan
Poiitikus glandangn yg telah rakyat humban
Pengkhianat AGAMA RAKYAT DAN WATAN

Anonymous
Anonymous
5 March 2020 8:10 am
Reply to  anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anon jalang 7:52 am,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Apasal ni Anon pantun yg sama asyik ko ulang
Buka entry smlm..lihat kepala kau aku hempok
Tk rasa malu ke Anon, ko dilihat macam jalang
Agaknya kau mcm TN anjing, jenis nyah bapok
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HU HU HU…

anonymous
anonymous
5 March 2020 9:17 am
Reply to  Anonymous

Bapok Tua Geng Penjilat Najib umno kejora MANGKOK JAMBAN and the geng mana ada KEMALUAN depa semua KHUNSA.

Tuan blog , en Budin tak marah, KejorJalang MANGKOK JAMBAN BAJINGAN lak nak marah. Woi MANGKOK JAMBAN kejora jalang bajingan woiiii sedar diri skit . Muka tak malu. Eh, Penjilat najib umno mana reti malu ek, lupa lak , ish ish ishhhhhhh………..

KEJORA GENG TAK DAK KEMALUAN.

Anonymous
Anonymous
5 March 2020 10:39 am
Reply to  anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anon jalang 9:17 am,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Masih bangun jugak jalang dh tersungkur jatuh
Rupanya, kau pun hebat juga, dlm mncaci maki
Otak kau, mcm pak TN anjing punya pala butuh
Mulut kau pun, mcm mak TN anjing punya puki
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

HU HU HU…

Anonymous
Anonymous
5 March 2020 11:17 am
Reply to  anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anon jalang 7:52/9:17 am,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Anon tk ada beban, naper pula batu nk dijinjing?
Adakah hanya kerana nak diri nmpak menonjol
Itula anon nak bela sangat si nyanyukTN anjing
Kesudahannya, kepala anon jalang, turut benjol
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

HU HU HU…

Anonymous
Anonymous
5 March 2020 11:27 am
Reply to  anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anon jalang 9:17 am,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Anon jalang tua ni, dh meroyan membebel pula
Yg anon jalang kata..Kejora ini jilat Najib tu bila?
Itu lah bila lwan Kejora, anon akan ditimpa bala
Dah jdi mcm TN anjing..anon ni biol sawan gila
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HU HU HU…

Anonymous
Anonymous
5 March 2020 8:37 am
Reply to  anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anon jalang 7:52 am,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Tk usah lah Anon jalang mari nk kencing berak
Tidak ada apa lgi, utk jadi ko pnya kebanggaan
Sedar lah, kerajaan kita skrg bkn lgi PH haprak
Kau di sini, hnya sbg anasir pnentang kerajaan
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

HU HU HU…

Anonymous
Anonymous
5 March 2020 7:23 am

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Setiap komen, dr TN anjing tu, Kejora akn balun
Nk ajar sikit anjing biadab tu, bagi dia sedar diri
Kena sekel dgn Kejora, kepala anjing tu beralun
Tiada pilihan lain lgi, bg anjing tua tu, selain lari
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

HU HU HU…

Anonymous
Anonymous
5 March 2020 7:22 am

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
TN anjing kini dalm keadaan monyok kesedihan
Dgn pukulan Kejora, TN anjing, tk daya bertahan
Anjing tu, trpaksa cabut lari..tiada lgi lain pilihan
Mngkin kini..sdg brdoa kt Jesus, dia pnya tuhan
⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HU HU HU…

Anonymous
Anonymous
5 March 2020 7:20 am

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝
Makin teruk TN anjing Kristian tali barut Yahudi
Anjing ni jadi sewel, agak nya sbb jarang mandi
Komen2..dia buat, serupa dgn keling mbok todi
Punca semuanya, anjing tua ini, mati pucuk, ED
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HU HU HU…

Anonymous
Anonymous
5 March 2020 7:06 am

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Sian TN anjing tua kapiaq lahanat, berak tk cuci
Awl pgi lgi, anjing ini, kluar mnuduh & maki caci
Tapi Kejora dh sekel kepala ini DAP pnya balaci
Btg pelir dia dah sentap, tinggal tk smpai seinci
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

HU HU HU…

BSP
BSP
5 March 2020 6:32 am

Just nak cerita sikit pasal Tommy Thomas….. Sekarang baru kita tahu.. Tun M lantik Tommy Thomas untuk memastikan Najib, Zahid dan pemimpin UMNO yg lain masuk penjara atau sekurang-kurangnya dapat rosakkan imej mereka dengan berita2 sensasi di dada akhabar bila selesai ajer setiap hari perbicaraan mereka Sebagai ganti, Tommy dibenarkan untuk melepaskan LGE…. Ini macam satu bentuk salah guna kuasa dan pendakwaan politik ni!!! Sekarang tengoklah, kenapa tiba2 ramai saksi2 yg dulunya di sebelah pihak pendakwa, sekarang telah berani nak menceritakan perkara yang sebenarnya…. Nampak macam saksi2 ini pun dulu telah mereka ugut untuk memberi kenyataan palsu.. Di SPRM sendiri,… Read more »

Anonymou.
Anonymou.
5 March 2020 7:01 am
Reply to  BSP

Saksi mana yg dah kena ugut?..
Teuri khayalan..

Anonymous
Anonymous
5 March 2020 7:21 am
Reply to  Anonymou.

Bila AG sendiri mengaku bhw dia adalah lantikan politik dgn terus meltakkan jwtn bila atok tersembam makan pasir, itu bukti paling besar. Satu bukti lg ada dlm coli bini kau. Anjing pemburu DAp ni tak sedar tuannya telah nazak.

Anonymou.
Anonymou.
5 March 2020 8:32 am
Reply to  Anonymous

Itu Bukti kapla hotak ko…bongok..

BSP
BSP
5 March 2020 6:29 am

Bodoh punya komen..macam mana nak buat sidang parlimen pada 9th March??
Menteri pun tak ada lagi..(nanti MP nak tanya soalan, siapa nak jawab?
Nak lantik speaker baru dulu

Rileks la….takut lebih ramai lagi MP PH akan meleompat ke Perikatan Nasional ke??? hehehehe…

Anonymou.
Anonymou.
5 March 2020 6:44 am
Reply to  BSP

lantik speaker baru dlm sidang parlimen…bukan dipejabat PM….nak lantik mcm mana kalo parlimen tidak bersidang…

Parlimen tak boleh bersidang sebab tak ada menteri…parlimen tangguh hingga mei…..menteri akan dilantik 2 bulan lagi laa…haru biru kerajaan pintu belakang..

Anonymous
Anonymous
5 March 2020 7:23 am
Reply to  Anonymou.

Meroyan tak habis anjing pengesan DAP ni.

anonymous
anonymous
5 March 2020 8:06 am
Reply to  Anonymous

Kita beranak dulu nikah kemudian, tu jadi haru biru kata Anuar musang s/u umno. Betul la korang anak haram kan kan kan………

Anonymou.
Anonymou.
5 March 2020 8:36 am
Reply to  anonymous

Yg banyak bercakap anuar muso mcm dia s/u PN plak..

Anonymou.
Anonymou.
5 March 2020 8:34 am
Reply to  Anonymous

Dah panik berok ni…buat teori hodoh merapu plak…anjing najib dah lama kelaparan.

Anonymous
Anonymous
5 March 2020 5:35 am

Belah dada penyokong depa, sematkan cap parti depa, supaya tak cabut ke parti lain, hehe. Lebih lama menunggu, lebih ramai boleh di pujuk.

Politikus yang nak main politik wang boleh dapat banyak duit dalam keadaan begini. Ingat contohnya, RM90 juta di masukkan ke “akaun pemimpin Pas”, bukan ke akaun parti Pas.

Kaya aku, kaya aku, kaya aku … dalam hati politikus yang rakus. Aku harap depa digigit tikus. Di tempat2 yang berkesan. Contoh nya, di kont.l depa.

Anonymous
Anonymous
5 March 2020 7:08 am
Reply to  Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

TN anjing 🐕 gila babi nyanyuk 5:35 am,

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Apalah nak jadi ngko ini, TN anjing mulut becok
Awal pagi lagi dah menuduh dan mencaci maki
Tak sedar diri tua..umur 87 thn, dah mati pucok
Mulut ko busuk, mcm mak ko pnya lubang puki
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HU HU HU…

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
5 March 2020 1:10 am

Perletakan Jawatan Tidak Akan Memadamkan Dosa Tommy Thomas…….. Sedang negara dilanda kemelut politik, Tommy Thomas secara tiba-tiba mengumumkan perletakan jawatan sebagai Peguam Negara (BACA DI SINI). Tommy Thomas tidak memberikan sebarang alasan mengapa beliau secara tiba-tiba meletakkan jawatan sedangkan kontrak beliau hanya akan tamat pada Jun 2020. Tommy Thomas Menjadi Peguam Negara Yang Paling Banyak Mencabul Kedaulatan Undang Undang Sebagai Peguam Negara, tugas dan tanggungjawab Tommy Thomas adalah untuk memastikan Kedaulatan Undang Undang di Malaysia dilaksanakan sepenuhnya namun beliau telah bertindak sebaliknya epanjang menjawat jawatan Peguam Negara, Tommy Thomas kerap menyalahgunakan kuasa beliau untuk meruntuhkan institusi perundangan negara. Berikut beberapa… Read more »

anonymous
anonymous
5 March 2020 12:01 am

Hello Father John Doe,
Ente rujuk Bible ke Torah or Zabor or just blank Suhuf?

Pooer jahily moesleeemmmmm

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 March 2020 11:45 pm

UMNO tersinggung atau engkau penulis merapu?……. Terbaca tulisan Shahbudin Husin kononya UMNO tersinggung dengan ucapan pertama Muhyiddin. Dia ini juga menulis Pakatan Nasional (entah ya tak nama ini sebenarnya belum disahkan) akan berpecah apabila pembahagian kerusi kabinet. Aku nak tolong berikan info kepada penulis ini: 1. UMNO sendiri yang minta mereka yang ada kes diteruskan – Lihat kenyataan Setiauha Agung UMNO Annuar Musa. 2. PAS membuat kenyataan nak pempinan intergeriti, bersih dan berpengalaman – Lihat kenyataan Unit Strategik PAS. 3. Gabungan Parti Sarawak juga nak satu kerajaan yang tiada amalan rasuah dan bersaih – Lihat kenyataan Ketua GPS. Begitu juga… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 March 2020 11:39 pm

Lawak 2020…… Lepas ni puak yang rasa cukup majoriti akan jumpa ydpa agong dan tak sampai setahun ada beberapa org pm…hihihi Apa2 pon…mahdey dah silap percaturan krn merasa diri di awangan dgn sokongan penuh para mp. Apalah bodoh letak jwtn peeM tanpa merujuk majlis presiden. Konon kecewa??!!!! Kalau nak letak jwtn pon, serahkan dulu pada wan jijah atau anwar. Tak pasal2 mat sabu hilang pencen menteri.Kesian. Hanya manusia bodoh jer yg tak faham sandiwara mahdey. Dlm masa sehari lalu huru hara negara. Perancangan yg cukup teliti konon nak test power tapi rosak di penghujungnya. Pelik…dia juga yg umum calonkan tsmy… Read more »

Anonymou.
Anonymou.
5 March 2020 8:37 am

Madey bahlol…

Sheraton
Sheraton
4 March 2020 11:26 pm

Lantik lah sesiapa pun.. tapi kena sedar lah yang jawatan itu bukan sementara tapi hanya seketika sahaja… ia itu 70 hari saja tau.

Yang di pilih buat kali pertama untuk jawatan menteri atau timbalan…. Rekod baik bersih.. Jadi lah cerdik… Atau akan menanggung malu selama-lama nya..

John Doe
John Doe
4 March 2020 11:17 pm

Dengan izin tuan blog, PPBM; Daripada’Kaum Yang Didatangkan’ kepada ‘Golongan Yang Menang’ ——————— PPBM hari ini kelihatan terbahagi kepada dua puak yang berbeza pendapat. Puak pertama berpendapat pakatan DAP+PKR+PAN yang diketuai oleh seorang peliwat adalah kejahatan yang lebih besar dan lebih berbahaya berbanding pakatan UmNO+PAS+dll yang diketuai oleh Presiden PPBM, TSMY. Puak Kedua pula berpendapat sebaliknya. Walau apapun pendapat kedua kumpulan ini, kedua-duanya mempunyai satu persamaan iaitulah meletakkan Tun M sebagai pemimpin terulung mereka. Bezanya ialah kumpulan pertama berpendapat ‘memandangkan Tun adalah pemimpin terulung kita, maka kita mesti patuh arahannya walau apa sekalipun’. Kumpulan kedua pula berpendapat ‘sekiranya kami patuh… Read more »

ANON
ANON
4 March 2020 11:31 pm
Reply to  John Doe

Tahniah Tuan John Doe,semoga anda berada dalam
kumpulan 313 tersebut…

sesungguhnya ilham yang kamu tampilkan dalam penulisan
ini,datangnya dari tuhan jua

saya doakan..amin….amin..

Anonymou.
Anonymou.
5 March 2020 6:58 am
Reply to  ANON

Konfig temberang..

Anonymou.
Anonymou.
5 March 2020 6:57 am
Reply to  John Doe

Jon dog panji hitam bukak mulut mesti nak temberang…pakar putar hadis palsu…hadus dhaif pon jon dog putar..

Liwat hanye fitnah yg diatur oleh madey bapak kroni….ostad temberang…

2 kumpulan mau madey jadi ketua,?..

Poorah…kalau mau madey jadi ketua kenape madey ditrajang?

Otak kaki temberang dah senget…madey hanye ada mp dari 36…

Madey pemoda Bani Tamim rekaan jon dogb gi baik brambus…tak heran kalo dengar berita madey nak bubarkan Bersatu …

Anonymous
Anonymous
4 March 2020 11:10 pm

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Dinda adalah ibarat sorng srikandi di prbatasan
Psti nya dinda sibuk sekali, dgn kliah & tugasan
Biarkan abg saja yg mengutus wrkah bingkisan
Wrkh2 yg abg utus, abg tak le meminta balasan
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
4 March 2020 11:21 pm
Reply to  Anonymous

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Smntara tk ngantuk..abg nk priksa buku latihan
Takut, kalau lewat sgt..nanti besok jdi keletihan
Rindu & sepi yg melanda abg akn terus brtahan
Semoga dinda dlm gmbira dan tiada kesedihan
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

panji 313
panji 313
4 March 2020 11:34 pm
Reply to  Anonymous

KAMU TERMASOK SALAH SEORANG YANG TEWAS!
KAMU BAKAL KEHILANGAN SEGALA-SEGALANYA
YANG KAMU HARAPKAN,SEPERTI TEWASNYA KUMPULAN
PENENTANG TUN DALAM KERAJAAN PH!

ANON
ANON
4 March 2020 11:38 pm
Reply to  panji 313

SIAPA SANGKA,BERADA DIKERUSI EMPUK
SEBAGAI MENTERI,TAPI HANYA SEKELIP
MATA HILANG!!!

BERBEZA DENGAN TUN,DIA SENDIRI YG
MELETAKKAN JAWATAN!

DAN DIA ADA PELUANG DILANTIK PM
JIKA INGIN BERSEKONGKOL DENGAN
PUAK ULAR!

TAPI DIA MEMILIH PRINSIP DAN KEPENTINGAN NEGARA,MENGATASI KEPENTINGAN INDIVIDU!

Anonymous
Anonymous
4 March 2020 10:32 pm

Kebimbangan negara ke arah kehancuran apabila parti-parti politik bertaraf syaitan yang telah berusia lebih 60 tahun itu tidak akan pernah bertaubat menyamun wang berbilion untuk diri sendiri berbelanja wang derma untuk memiliki kereta mewah,menjual dan memiliki tanah rezab melayu lalu menyerahkan kepada bangsa lain.

Syaitan-syaitan politik tentu akan melepaskan dendam dan menyambung kembali program memperkaya diri dan kroni dengan menjual atau menganugerah kewarganegaraan keapada bangsa lain .

anonymous
anonymous
4 March 2020 10:30 pm

semua dah islam ynag pegnag kuasa
kita tengpk hukum jinayah islam nak buat atau tidak
atau cari aalasan lagi

Apabila dikatakan kepada mereka: “Marilah kamu (tunduk) kepada hukum yang Allah telah turunkan dan kepada hukum Rasul”, niscaya kamu lihat orang-orang munafik menghalangi (manusia) dengan sekuat-kuatnya dari (mendekati) kamu.

idup kalau setakat nak cari makan saja tolak hukum jinayah dari Allah
natang kat hutan pun pandai cari makang

pakat ngaku islam tapi hidup kalau tak mau berhukum ngan hukum
jinayah dari Allah
apa dah jadi
tak kira sapa pung pati mana pung

John Doe
John Doe
4 March 2020 10:29 pm

Pada 18 Mei 2020, pertengahan Ramadhan telahpun dilalui dan ia berlaku pada 10 Ramadhan. Tiada sesiapa yang ragu-ragu bahawa TSMY akan jatuh melalui undi tidak percaya di parlimen sebaik parlimen bersidang. Bukan sahaja kerana dia dilantik sbg PM tanpa majoriti yang sah, tetapi juga kerana kita semua tahu betapa rapuhnya pakatan TSMY-UmNO-PAS ini, dan di antara tempoh ia mengangkat sumpah sebagai PM sehingga ke tarikh parlimen bersidang, TSMY akan menambah musuh yang lebih ramai daripada musuh-musuh sedia ada yang diperolehinya pada hari dia menjadi PM melalui pintu belakang. Tidak melantik Azmin sbg TPM akan mengecilkan hatinya dan mengundang tindakbalas gengnya… Read more »

ANON
ANON
4 March 2020 11:13 pm
Reply to  John Doe

SETUJU 190%

Anonymou.
Anonymou.
5 March 2020 10:10 pm
Reply to  John Doe

Jatuh pon bukan kerana madey yg ads 6 penyokong….muyidenn akan tangguh lagi hingga situa bangka ni mampoos..

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 March 2020 10:16 pm

DIA UNTUNGKAN POLITIK MELAYU ISLAM, TAPI TETAP DI HINA?…….. Antara penyakit orang Melayu Islam kita ialah rasa diri kita lebih bagus daripada orang lain. Perasan bagus, riak, ujub & pandang rendah kat orang lain tanpa kita sedar. Kita kata kita tak riak, tak ujub.. tapi apa yg kita buat tu menunjukkan kita ni perasan bagus… Kita selalu dengar kisah2 org jahat & buruk akhlak yg akhirnya dapat hidayah. Mereka tersedar dari kesesatan & kembali ke jalan yg benar. Ada banyak kisah penjenayah, perompak, pencuri, penzina, pemabuk & sebagainya, namun berubah kembali ke pangkal jalan… Contohnya, pernah dengar nama sahabat Rasulullah… Read more »

Anonymous
Anonymous
4 March 2020 10:08 pm

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Rasa abg, US sana pagi, sbb, sini dh 10:00 mlm
Abg kat ni asyik je digamit dek kenangan silam
Di lautan rindu abg terus lemas dan tenggelam
Utk dinda manja..smbutlah dr abg doa & salam
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
4 March 2020 10:09 pm
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Bukan lah dekat dinda di sana tu..abg tak ingat
Semmangnya bahang api cinta, sntiasa hangat
Dan setiap masa dkat Irah tu..abg rindu sangat
Cuma, abg kna tngkis dlu, musuh yg mnyengat
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
4 March 2020 10:09 pm
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Di kala sepi, jiwa abng mula dilanda kekacauan
Trkenang balik, abg, dinda pnya senda gurauan
Ptg tadi trnmpak sepasang merbah berkicauan
Teringat lah sgt abg, dekat dinda di perantauan
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
4 March 2020 10:17 pm
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Mmg lah penantian satu penyiksaan dan derita
Rindu yg mnghimpit tak dpt digmbar dgn kata2
Tringat sangat abg, dgn Irah, yang jauh di mata
Bila terlalu rindu..abg akan tonton, video Citata
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
4 March 2020 10:17 pm
Reply to  Anonymous

SAKITNYA TUH DI SINI – CITA CITATA
Karaoke: https://youtu.be/yLeQAS5xSAg

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Sakitnya tuh di sini di dalam hatiku
Sakitnya tuh di sini melihat kau selingkuh
Sakitnya tuh di sini pas kena hatiku
Sakitnya tuh di sini kau menduakan aku

Teganya hatimu
Permainkan cintaku
Sadisnya caramu
Mengkhianati aku
Sakitnya hatiku
Hancurnya jiwaku
Di depan mataku
Kau sedang bercumbu

Sakit, sakit
Sakitnya tuh di sini
Sakit, sakit
Sakitnya tuh di sini
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
4 March 2020 10:39 pm
Reply to  Anonymous

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Terasa rindu sngguh abg ini dgn bunga idaman
Hingga kekadang terlupa makanan & minuman
Hanya video lagu Tata itulah, yg menjadi teman
Bila tonton wjah ‘Tata’..barulah hati sdikit aman
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Ah Sang
Ah Sang
4 March 2020 9:55 pm

Ku sangka panas sampai ke petang
Tapi hujan tiba-tiba di tengahari
Ku kira PH ni hidupnya se penggal
Tak sampai separuh penggal dah mam Pooos

Ada nama,tapi tak ingat
Ada nama,tapi tak ingat
4 March 2020 11:01 pm
Reply to  Ah Sang

MEMANG PH DAH MAMPOSSS,
TAPI SERPIHANNYA JADI PM 0iiiii
maka parti longkang kau kena patuh na!!!

kikikiki

Anonymous
Anonymous
4 March 2020 9:40 pm

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Apa2 pun..dgn tumbangnya PH, Mlyu rasa lega
Kini majoriti Mlyu perintah, kita merasa bangga
Kita harapkan dgn PN..nasib Mlyu lebih terjaga
Islam, sebagai ugama utama, kita tk lagi curiga
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

Anonymous
Anonymous
4 March 2020 9:38 pm

Tn Budin,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Naper tuan Budin, kalut dgn rumahtangga orng?
Nak tangguh berapa hari pun, naper tuan resah
Hapa ker jadah pulak tuan, yg PM nak diserang
Tangguh, smpai 70 hari pun tak apa..sbb ia sah
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 March 2020 9:26 pm

PH Jatuh Ringgit Naik………. Ringgit dibuka tinggi, naik kepada RM4.18 berbanding dolar AS KUALA LUMPUR: Ringgit meningkat semula daripada penurunan semalam untuk dibuka tinggi berbanding dolar AS hari ini. Pada 9.02 pagi, unit tempatan meningkat kepada 4.1800/1850 berbanding dolar AS daripada 4.2045/2085 ketika ditutup semalam. Ketua Pakar Strategi Pasaran AxiCorp, Stephen Innes, berkata pengurangan kadar dasar semalaman (OPR) oleh Bank Negara Malaysia pada Selasa dijangka menyokong ringgit memandangkan semakan semula itu akan mendorong permintaan secara mendadak terhadap pelbagai sektor bernilai tinggi. “Ringgit dijangka diniagakan positif hari ini, yang sewajarnya menyaksikan aliran bon, pasca kadar Bank Negara itu, ke dalam Sekuriti… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 March 2020 9:23 pm

Meroyan setiap 10 minit di twitter, netizen nasihat Mujahid istighfar……….. Tindak-tanduk Datuk Seri Mujahid Yusof memuat naik gambar Tan Sri Muhyiddin Yassin dengan #notmypm nampaknya ‘memakan’ diri sendiri. Ini kerana, bekas Menteri Agama di Jabatan Perdana Menteri itu teruk dikecam oleh netizen. Pemegang akaun razmeel@razmeel berkata, disebabkan kuasa Mujahid hilang kewarasan anda sebagai bekas Menteri Agama. “Kerana kuasa, hilang kewarasan anda sbg mantan menteri agama. Igt, anda dulu pun dpd PAS terjun masuk PAN ya. Sebab apa? Kuasa? Pentingkan diri? Allah bagi nikmat & Allah jua yang tarik nikmat. Ingat tu!!,” katanya. Eqhwan pula menyifatkan Mujahid sebagai Menteri Agama paling… Read more »

Denai-denai memori,jejak mu ku turuti
Denai-denai memori,jejak mu ku turuti
4 March 2020 9:21 pm

Keramat nya insan tua itu,rakyat akan menilainya,
70 hari lagi pelbagai perkara boleh berlaku.

Tak kisahlah,soal siapa jadi PM,tapi fokus
aku lebih kepada Insan Tua bernama Tun,yg
melihat kepentingan negara dari segala-galanya,

Selamat berehat tun,kesejahteraan untuk tuan.

TQ,TUN, Saya bersama kamu sampai bila-bila.

Anonymous
Anonymous
4 March 2020 9:50 pm

Dia yg berak dlm seluar kemudian tuduh kilang yg buat seluar tu telah khianati dia. Mangkuk betullah

Anonymous
Anonymous
5 March 2020 5:47 am
Reply to  Anonymous

Bukan kah kamu yang beli seluar dari kilang itu? Nampak di bontot kamu bekas cirit. Seperti mulut kamu juga cirit.

Kamu cirit di bawah, cirit di atas. Sebab banyak sangat kotor di kepala dan di dalam perut kamu.

Anonymous
Anonymous
5 March 2020 6:58 am
Reply to  Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

TN anjing 🐕 gila babi nyanyuk 5:47 am,

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Apalah nak jadi ngko ini, TN anjing mulut becok
Awal pagi lagi dah menuduh dan mencaci maki
Tak sedar diri tua..umur 87 thn, dah mati pucok
Mulut ko busuk, mcm mak ko pnya lubang puki
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HU HU HU…

John Doe
John Doe
4 March 2020 10:31 pm

Kita sama bro. Saya akan bersama-sama Tun sehinggalah ia menyelesaikan perjuangannya yang belum selesai.

Denai-denai memori,jejak mu ku turuti
Denai-denai memori,jejak mu ku turuti
4 March 2020 11:05 pm
Reply to  John Doe

BETUL KATA KAMU,TUN TIDAK AKAN TEWAS!
KINI YANG MENENTANGNYA DALAM PH,
TELAH TEWAS-SETEWASNYA….

DI DEPANNYA KINI,RUPANYA MEDAN JUANG TERAKHIR!
TUN PASTI MENANG!

Anonymou.
Anonymou.
5 March 2020 10:06 pm

Madey pemoda bani kicap cap tamin mana pernah tewas…dia hanye tersungkur di trajang oleh muyidin..

Anonymou.
Anonymou.
5 March 2020 10:00 pm
Reply to  John Doe

Sampai mampos pon tak selesai ngok.

Anonymou.
Anonymou.
5 March 2020 10:02 pm
Reply to  Anonymou.

Madey Pengkhianat bahlol.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 March 2020 9:19 pm

Ini satu lagi perang persepsi kononnya UMNO tawar dia…….. 1. Nak tunjuk kononnya UMNO tawar dia tolak dia tak pentingkan jawatan PM 2. Nak tunjuk Muhyiddin tamak terima tawaran UMNO 3. Nak bodohkan ahli PKR 4. Nak bodohkan Rakyat. Wahai ANWAR dulu engkau boleh tipu rakyat, tapi sekarang rakyat dah cerdik… Tak payah nak kelentong. Baik engkau cakap Yusof Qardawi nak gantikan engkau jadi Ketua Persatuan Ilmuwan Islam Antarabangsa (International Association of Muslims Scholars) tapi engkau tak nak kerana pentingkan rakyat Malaysia!! Anwar sahkan dakwaan ditawar jadi PM jika terima Umno Presiden PKR Anwar Ibrahim mengesahkan dakwaan yang mengatakan beliau… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 March 2020 9:12 pm

Adun PKR keluar parti, PN cukup majoriti dalam DUN Johor………. Perikatan Nasional (PN) akhirnya mempunyai majoriti cukup dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) Johor. Isu susulan wakil rakyat PKR bagi kerusi Pemanis Dr Chong Fat Full keluar parti dan menjadi wakil bebas mesra PN. Chong mengumumkan perkara itu dalam sidang media bersama Menteri Besar Hasni Mohammad serta Adun Muafakat Nasional. “Saya sudah buat rundingan dengan penyokong saya, pengundi saya, keluarga, kawan-kawan, sudah fikir. Bagi saya (bila) cukup matang baru buat (keputusan). “Pasukan MB cukup sabar dengan saya, kerana mereka tahu susah bagi saya sebagai ahli PKR, semangat PKR, dah lama dengan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 March 2020 9:11 pm

Seperti dirasuk syaitan A Kadir menulis Mengampu Mahathir………. A kadir Jasin ni pernah meletak jawatan sebagai Ketua Media dan Komunikasi Majlis Penasihat Council of Eminent Persons kerana ada banyak kes termasuk menyebar maklumat bohong tentang pembelajaan Agong yang kononnya membazir sedangkan yang disebar itu adalah perbelajaan raja England. Selepas dia tak ada kerja Mahathir ambil dia menjadi ‘JIN’ (bukan syaitan) Mahathir. Bila Bersatu ditubuhkan Mahathir lantik dia menjadi Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi. Dia ni dilantik pasal dia adalah Jin Mahathir. Dia mana tahu parti, kawasan atau ranting. Nak kata dia kenal ahli Bersatu aku berani bertaruh lari keliling parlimen dia… Read more »

Anonymous
Anonymous
4 March 2020 9:07 pm

UMNO KURANG SENANG NAMA AZMIN ALI DIKAITKAN SEBAGAI CALON JAWATAN TIMBALAN PERDANA MENTERI DAN KARTELNYA UNTUK JAWATAN MENTERI2 KANAN PERIKATAN NASIONAL

Rasa kurang senang itu timbul daripada bayangan mengenai pelantikan jawatan timbalan perdana menteri dan menteri kanan lain. Katanya Umno kurang senang apabila nama bekas timbalan presiden PKR, Azmin Ali, turut dikaitkan dengan jawatan tersebut. “Sedangkan di Dewan Rakyat sekarang, Umno ada kerusi yang paling banyak dan sepatutnya lebih layak serta berhak mengisi jawatan itu.

***************************
bang Din,
ular2 dalam semak belukar ijo tu pon dan mula merayap keluar nampak nyerrrrr….. hati2 ……..nanti dipatuknya bng aji, nanya weh…..

Anonymous
Anonymous
4 March 2020 9:17 pm
Reply to  Anonymous

Hal itu dikesan selepas tular beberapa tulisan oleh inividu yang dekat dengan koridor kuasa dalam Umno sejak beberapa hari lalu, selain ciapan setiausaha agung parti itu, Annuar Musa, semalam. Meskipun ia tidak dinyatakan secara jelas, kenyataan tersebut ditafsir membawa mesej tertentu bagi membayangkan rasa tidak puas hati kepemimpinan Umno.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 March 2020 8:52 pm

Perikatan Nasional masih longgar, sekretariat akan diwujudkan, kata Annuar Musa………. Suatu sekretariat melibatkan setiausaha agung parti-parti dalam Perikatan Nasional (PN) akan ditubuhkan dalam masa terdekat, kata Setiausaha Agung Umno, Annuar Musa. Perikatan itu, gandingan Umno, PPBM, PAS dan kumpulan bekas timbalan presiden PKR, Mohamed Azmin Ali, perlu diperkukuhkan, katanya. “Saya terima arahan daripada Presiden Umno, Ahmad Zahid Hamidi…antaranya setiausaha agung dikehendaki mewujudkan satu sekretariat dan menjalankan kerja-kerja eksekutif. “Kita masih gabungan yang longgar. Kita tidak ada manifesto, tidak ada lambang, tidak ada nama yang didaftarkan secara sah. Kita ‘beranak’ dahulu barulah fikir,” katanya pada sidang media di ibu pejabat Umno… Read more »

Sheraton
Sheraton
4 March 2020 8:47 pm

Muhyiddin perlu libatkan PAS yang pakar dengan sistem CAI

Anonymous
Anonymous
4 March 2020 9:57 pm
Reply to  Sheraton

Udah-udah le meroyan gila babi tu. Dah tua pun bodoh lagi.

Anonymous
Anonymous
5 March 2020 5:52 am
Reply to  Anonymous

Yang tua adalah kamu. Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib.

Mulut kamu memang asyik keluarkan perkataan babi. Sebab kamu jenis babi, wahai Beruk Tua.

Anonymous
Anonymous
5 March 2020 6:46 am
Reply to  Anonymous

TN anjing 🐕 gila babi nyanyuk 5:52 am,

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Oi anjing..Geng Najib tk ada, buat apa yg ko tala
Apasal ko tk brani lwn..bila cgu Kejora keronyok
Ternyata yg ko anjing kapir ni, sudah sawan gila
Padan pun dgn umur 87 tahun, dah tua nyanyuk
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

HU HU HU…

Anonymous
Anonymous
5 March 2020 6:47 am
Reply to  Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

TN anjing 🐕 gila babi nyanyuk 5:52 am,

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Apalah nak jadi ngko ini, TN anjing mulut becok
Awal pagi lagi dah menuduh dan mencaci maki
Tak sedar diri tua..umur 87 thn, dah mati pucok
Mulut ko busuk, mcm mak ko pnya lubang puki
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HU HU HU…

Anonymous
Anonymous
5 March 2020 6:47 am
Reply to  Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

TN anjing 🐕 gila babi nyanyuk 5:52 am,

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Marah TN anjing kat Kejora blum juga nak reda
Lbh2 lagi bila dilihat Kejora-Irah brmesra canda
Dia umur 87 th, apa yg dia tahu pasal org muda
Kini dia, perut kembong kmpis atas kerusi roda
♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HU HU HU…

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 March 2020 8:39 pm

MARI BERKENALAN DENGAN DUA PEMUKA UTAMA PH…PAK SHEIKH DAJJAL WALAUPUN BANGSAT, HINA DAN KEJI TELAH DIPUJA,,DISUCIKAN DAN DI DEWAKAN OLEH MUNAFIK MELAYU DAN DIPERALATKAN OLEH KAFIR HARBI BERTUJUAN MENEUTRALKAN ISLAM DENGAN FAHAMAN LIBERAL DAN PLURALISM SEPERTI MEMANDANG MUDAH UMAT ISLAM MURTAD BERDASARKAN KEBEBASAN BERAGAMA …MENEUTRALKAN KETUANAN MELAYU DENGAN MENGUBAH PERLEMBAGAAN SPT STATUT ROM DAN UEC YANG TELAH DILULUSKAN…ICERD DAN PELBAGAI LAGI HASUTAN AKAN DIBUAT…DI LUAR NEGARA PAK DAJJAL MEMPUNYAI HUBUNGAN KUAT DENGAN ZIONIST.. TONG M PULA TANPA DISEDARI TELAH DIPERALAT OLEH KAFIR HARBI KERANA DANGKAL ILMU AGAMA..SEBELUM MENJAWAT PM-7 MEREKA YANG MATANG TELAH MENJANGKA APA YANG AKAN BERLAKU SETELAH TONG… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 March 2020 8:37 pm

DOA PEMBUKA ENTRY…PH BERTUNJANGKAN KAFIR HARBI BERKUDAKAN MUNAFIK MELAYU PEROMPAK HARTA UMAT ISLAM…. MEREKA BAWA FAHAMAN SESAT LIBERALISM PLURALISM COMMUNISM SOCIALISM ANARCHISM ATHEISM MARXISM SATANISM LUCIFERIAN SYIAH LGBT…..SEJUTA KALI CILAKO….YA ALLAH!!!!! TUHAN YG PERKENANKAN DOA MEREKA YG TERANINYANYA!!!!!ENGKAU HANCUR LEBURKAN MEREKA!!!!!!!SEGERAKAN KEHANCURAN MEREKA!!!!YA QAHHAR!!!!!YA JABBAR!!!!!YA MUNTAQIM!!!!!YA ALLAH!!!!YA ALLAH!!!!!YA ALLAH¡!!!WAHAI TUHAN YANG TURUNKAN KITAB!!!!WAHAI TUHAN YANG MENJALANKAN AWAN!!!!!WAHAI TUHAN YANG MENGALAHKAN TENTERA AHZAB!!!!HANCUR BINASAKAN PH KERANA MENYAMUN ASET UMAT ISLAM!!!!!YA
QAHHAR!!!!!!HANCUR LEBU
RKAN PH!
!!…..

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 March 2020 8:35 pm

NASIB KO LEER JIBENG JADI KAMBING BERCAT HITAM…….SILAP KO JUGAK TAK LETAK JAWATAN SEBELUM PRU-14….TAPI NASIB BAIK KO KALAH….SUDILAH JUGAK BAPAK SKANDAL BERTONG2 JADI BABI HITAM……. Pengurus Besar FELDA Lantikan PH Sahkan Hutang Untuk Kebajikan Dan Kepentingan Peneroka……. Dah 12 bulan tapi kerajaan PH masih tidak berani mendedahkan perjanjian penyelesaian antara 1MDB dengan IPIC pada tahun 2015 dan 2017. Kalau mereka dedahkan, maka modal mereka untuk tuduh saya sebagai penyamun atau perompak akan hilang serta-merta. Dulu tuduh Najib bayar RM90 juta duit 1MDB untuk “membeli” PAS, kini SPRM di bawah PH sendiri mengaku tidak ada bayaran tersebut. Dulu tuduh Najib… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 March 2020 8:34 pm

DI BAWAH INI NAMA COMPANY2 BARU YANG MASUK SENARAI IPO BURSA SAHAM BSKL….WAUUU EKONOMI MAKIN BAGUS……. Ini Diumumkan Siapa 4 Penipu……. SEJURUS selepas SPRM mengesahkan bahawa tiada transaksi yang didakwa RM90 juta ke akaun PAS hasil daripada wang 1MDB, bolehlah disahkan dengan sendirinya bahawa sekurang-kurangnya ada empat individu terdedah kepada diberikan gelaran penipu dalam isu RM90 juta ini. Empat individu ini sewajarnya mendatangkan bukti yang terang dan nyata sebagaimana yang didakwa bahawa PAS (atau dikatakan melalui akaun individu) telah menerima dana RM90 juta daripada Umno. Mereka ialah : 1. Datuk Seri Anwar Ibrahim, ahli Parlimen Port Dickson yang menyebut bahawa… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 March 2020 8:33 pm

TIDAK ADA JANJI PENGURANGAN TOL DALAM MAINPISTOL PH…… PENJARAKAN JIBENG ADEE LEEE….. Oh. PH nak tipu lagi pasal tol……. Bagi sesiapa yang gunakan tol seperti sedia kala, tetap bayar harga sama ya – tapi dijenamakan semula sebagai caj kesesakan. Tol dicadangkan untuk dihapuskan hanya dari 11 pm hingga 5 pagi. Ini bermakna kalau tak nak bayar tol, sila bangun pukul 4 pagi dan pergi kerja 5 pagi. Lepas kerja jangan balik dulu, tunggu 11 malam baru balik. Lim Guan Eng bukan suka kaji berapa ramai yang guna UTC? Kenapa tak kaji berapa ramai pergi kerja 5 pagi dan balik 11… Read more »