MENJAWAB TULISAN KHALID JAAFAR ‘KENAPA KERAJAAN PH RUNTUH?’

Membaca tulisan Khalid Jaafar, bekas penasihat khas Azmin Ali dan suatu ketika pernah menjadi Setiausaha Akhbar Anwar Ibrahim yang bertajuk “Kenapa Kerajaan PH Runtuh?”, satu-satu kesimpulan mudah daripadanya ialah ia penuh dengan penyelewengan fakta, pembohongan dan cuba mengaburkan pandangan orangramai terhadap hakikat yang sebenar.

Agaknya Khalid merasakan sebagaimana “video Haziq” boleh ditanggapi kabur oleh pihak berkuasa, beliau juga mampu mengaburkan pandangan orangramai tentang sebab-sebabnya runtuhnya kerajaan PH.

Bagi yang belum membaca tulisan Khalid itu, ia boleh dibaca seperti link di bawah https://www.facebook.com/680181170/posts/10157952879846171/

Tindakan Khalid menuduh bekas bossnya, Anwar melakukan “pukulan maut” terhadap Tun Mahathir Mohamad berhubung peralihan kuasa, khususnya dalam mesyuarat Majlis Presiden PH pada 21 Februari lalu adalah punca segala-segalanya, sebenarnya 100 peratus tersasar daripada kebenaran.

Kata beliau, jika “pukulan maut” itu berjaya dilakukan, Tun Mahathir akan menjadi “lame duck Prime Minister” atau Perdana Menteri yang tidak berfungsi.

Walaupun tidak disebut, gambarannya seolah-olah berikutan itulah Azmin telah menggerakkan cubaan rampasan kuasa melalui kerjasama dengan Muhyiddin Yassin, UMNO, Pas, GPS dan lain-lain parti di Hotel Sheraton, Petaling Jaya, Ahad lalu.

Ia kemudian membawa kepada perletakan jawatan Tun Mahathir sebagai Perdana Menteri dan Pengerusi Bersatu. Tun Mahathir kemudian dilantik sebagai Perdana Menteri interim oleh Yang Dipertuan Agong.

Satu perkara yang Khalid lupa, sengaja lupa atau beliau juga mungkin kabur macam “video Haziq”, walaupun ada permintaan untuk menetapkan tarikh peralihan kuasa pada mesyuarat Majlis Presiden pada 21 Februari, keputusan konsensus akhirnya ialah memberi ruang kepada Tun Mahathir menetapkan sendiri bila mahu berundur selepas selesai Sidang Apec pada November depan.

Sebab itu, Tun Mahathir dengan bangganya mengumumkan keputusan mesyuarat Majlis Presiden itu seperti berikut:-

“Akhirnya semuanya diserah kepada saya. Apa yang saya cakap mereka akan turut. Peralihan kuasa akan berlaku selepas Apec.

“Tiada tempoh masa (timeframe), terpulang kepada saya sama ada saya nak lepas atau tidak.  Itulah kepercayaan dipersetujui oleh Majlis Presiden,” kata Tun Mahathir.

Jika sudah begitu keputusan Majlis Presiden itu, di mana adanya “pukulan maut” yang konon telah dilakukan oleh Anwar kepada Tun Mahathir?

Lebih kabur lagi, dengan keputusan mesyuarat Majlis Presiden yang jelas memberi keselesaan kepada Tun Mahathir itu,!untuk apa sebenarnya Azmin menggerakkan komplot “Langkah Sheraton”?

Adakah Azmin tidak puas hati dengan keputusan Majlis Presiden dan merasakan masa depan politiknya semakin gelap selepas Sidang Apec nanti, lalu bertindak singkat akal untuk mengekalkan Tun Mahathir sebagai Perdana Menteri sehingga habis penggal melalui pembentukan sebuah kerajaan pintu belakang?

Jika kita teliti kenyataan dan tindakan Tun Mahathir kemudiannya sehingga membawa kepada perletakan jawatannya, tidak diragui lagi runtuhnya PH adalah adalah disebabkan tindakan Azmin menggerakkan Langkah Sheraton itu.

Dalam kerakusannya bermain politik, Azmin didapati bukan saja menjual nama Tun Mahathir untuk mendapat sokongan, malah memberi maklumat bohong kepadanya sehingga Perdana Menteri dalam pengakuannya kepada Anwar, Guan Eng dan Mohamad Sabu, telah menzahirkan rasa malu kerana dituduh mahu bekerjasama semula dengan UMNO yang sudah rosak dan penuh dengan perasuah.

Jika Azmin tidak menggerakkan “Langkah Sheraton” dan akur dengan keputusan Majlis Presiden berhubung peralihan kuasa kepada Anwar akan berlaku selepas Sidang Apec, tidak ada sebab untuk Tun Mahathir meletakkan jawatannya.

Jadi, buat Khalid yang selalu mengepit buku bersama, rajin-rajinlah menelaah fakta bahawa runtuhnya kerajaan PH adalah disebabkan kerakusan serta ketamakan Azmin yang enggan akur dengan keputusan mesyuarat Majlis Presiden serta cuba membohongi Perdana Menteri.

Selain itu, meskipun isu peralihan kuasa adalah ketetapan atau konsensus PH sejak sebelum PRU14 lagi, malah Perdana Menteri sendiri berkali-kali mengatakan akan melakukannya dalam tempoh dua tahun, orang yang paling kerap mempertikaikannya dengan mahukan Tun Mahathir kekal sehingga habis penggal adalah Azmin sendiri.

Malah, desakannya meminta Tun Mahathir kekal sehingga habis penggal adalah lebih kerap dilakukannya berbanding menghadiri mesyuarat PKR, walaupun berkedudukan nombor dua dalam parti.

Lebih daripada itu, meski memegang jawatan Menteri Hal Ekonomi, Azmin juga sebenarnya lebih digelar “Menteri Hal Ehwal Politik” kerana lebih banyak bercakap mengenai politik dan mengampu Tun Mahathir sejak Mei 2018 lagi.

Kini, perkembangan mutakhir dengan UMNO dan Pas sudah menarik balik sokongan kepada Tun Mahathir, sementara Azmin sudah dipecat daripada PKR, kerajaan PH yang runtuh sebelum ini pasti akan terbina semula.

Selepas ini, bukan saja PKR sudah bersih daripada golongan pengkhianat seperti Azmin, bahkan dalam PH yang baru nanti juga, kalau pun Azmin masih ada di dalamnya, ia tidak lain adalah kerana sisa-sisa kasihan berikutan tindakan mengampunya yang berterusan terhadap Tun Mahathir yang tentunya disertai ketakutan agar “video Haziq” tidak segera dicerahkan daripada kekaburan. (ShahbudinHusin 26/02/2020)

Updated: 26 February 2020 — 2:20 pm

196 Comments

Add a Comment
  1. Seperti biasa, nama TN naik banyak kali. Femes TN tuh. Kata2 dia menyengat Beruk Tua Geng Najib. Demikian lah GN yang ayik menjilat Najib menguna berbagai nama.

  2. Wah, what happeng? Smalam got only 3 comments. 2 from Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib.

    Peserta2 fedap dengan the Beruk Tua? Dia banyak sangat menyanyah dan menyenyeh sejak 26 Feb? Or Budin erased so many of yesterday’s comments?

    High time Budin keluarkan pos baru. Kot Budin pun dah kurang semangat sebab Pak Sheikh idola dia nombor tak naik.

  3. Woiiii, Maknyah kejora Saroja….

    Anwar-pkr/dap/amanah klentong semalam konon sokong Tun kini belot. Tengahari tadi dia bukan kemain tak sempat2 ngoyok umumkan s3ndiri dia calon PH. Padan muka, sampai laanie masih juga terkial-kial gagal mendapat 112 simple majoriti.

    Sekarang terserah pd budibicara YDPA.

    Heran, esok Khamis, 27 Feb jam 4;00 ptg, kenapa pulak Tun M yg masih jugak sandang jawatan PM akan mengumumkan ‘Pakej Ransangan Ekonomi Negara 2020….kenapa bukan ‘Rear’ Admiral yg kemaruk tuuu…..?? Engkau dgn dia sama busuk hati.

    Hari dah bersilih ganti, jam dah tunjuk pukul 02;15 am, belum juga lagi ada pengmuman rasmi pertukaran PM. Kenapa, yer…..??

    Ingat….

    PILIHAN UTAMA BAGINDA DYPA YG BIJAKLAKSANA
    (Kerajaan Perpaduan BerPMkan Tun Mahathir)

    Kuasa Seri Paduka Baginda YDPA Berdaulat & Mutlak.
    Kuasa Seri Paduka Baginda YDPA bukan simbolik.
    ————————————————————————-

    Nyah oh Nyah…

    Taulah….kau tuu dah bergelumang dgn taik stor kunyit. Takkan sampai nak jadi PKR – Pakar Klentong Rakyat pulak. Meh jumpa aku kat JB untuk aku bantu adjust &:realign kau jadi jantan, bukan bapok maknyah.

    Hu hu hu
    Hi hi hi

    1. Suman Hindu anjing 🐕 2:16 am,

      👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
      Mmg smua org tau..YDPA punyai kuasa mutlak
      Tapi, nmpak dah teruk idola kau kena tempelak
      Terus sajalah Suman anjing gila..kau menyalak
      Auk auk, auw auw, mcm bapok kain kena selak
      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      HA HA HA
      HO HO HO
      HI HI HI
      HE HE HE
      HU HU HU…

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  4. 🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    TN anjing prasan diri rotan..tpi dia, btg bemban
    Dia spt singlet Pagoda perasan kemeja Durban
    Mulut becok pot pet pot pet spt aym dlm reban
    Waktu lapang dgn bini dia main batu selemban
    ⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝
    TN paderi Kristian pakai jubah tak pakai serban
    Dia Kristian dayak tk pasti suku Penan ker Iban
    Ingin lagak hebat tk padan bulu pelir dh bruban
    Nk lwn Kejora diusung laptop smpai ke jamban
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    TN perasan diri jerung, walhal dia anak tamban
    Mnentang Kejora..dia trpaksa, tanggung beban
    Hari2 kat sini dgn Kejora jadi mangsa & korban
    Anjing ni terasa spt ke loji najis Kejora humban
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  5. Alahai Enon Maknyah ….

    Ahaaaa…Anwar-pkr/dap/amanah klentong semalam konon sokong Tun kini belot, masih juga terkial-kial gagal mendapat 112 simple majoriti.

    Sekarang terserah pd budibicara YDPA,

    Sekarang jam dah tunjuk pukul 10:15 pm, belum lagi ada pengmuman rasmi.

    Ingat….

    PILIHAN UTAMA BAGINDA DYPA YG BIJAKLAKSANA
    (Kerajaan Perpaduan BerPMkan Tun Mahathir)

    Kuasa Seri Paduka Baginda YDPA Berdaulat & Mutlak.
    Kuasa Seri Paduka Baginda YDPA bukan simbolik.
    ————————————————————————-

    Nyah oh Nyah…

    Taulah….kau tuu dah bergelumang dgn taik stor kunyit. Takkan sampai nak jadi PKR – Pakar Klentong Rakyat pulak. Meh jumpa aku kat JB untuk aku bantu adjust &:realign kau jadi jantan, bukan bapok maknyah.

    Hu hu hu
    Hi hi hi

    1. Suman Hindu anjing 🐕 10:12 pm,

      👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
      Mmg smua org tau..YDPA punyai kuasa mutlak
      Tapi, nmpak dah teruk idola kau kena tempelak
      Terus sajalah Suman anjing gila..kau menyalak
      Auk auk, auw auw, mcm bapok kain kena selak
      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      HA HA HA
      HO HO HO
      HI HI HI
      HE HE HE
      HU HU HU…

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  6. Beruk Tua Geng Najib (GN) umur 80an tahun sudah tidak ada kerja lain. Anak nya tak benarkan dia jaga cucu nya sebab dia nyanyuk (senile), takut ada kemalangan. Jadi, dia asyik tekan keyboard, ikat laptop ke pinggang walaupun dalam jamban.

    Nak blogging dengan handphone tangan dah tak steady. Kesian.

    Pakai banyak nama, sekarang pakai anonymous. Seperti biasa, dia asyik mengarut.

    1. 🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      Kemarahan TN anjing, kt Kejora, blm jugak reda
      Lbih2 lagi ler, bila Kejora & Irah bermesra canda
      Dia umur 87, mana mampu lwn Kejora yg muda
      Kini terkial-kial anjing tua ni..kt atas kerusi roda
      ♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿

      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

      HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      1. 🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        ♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿
        TN anjing di ats krusi roda, dgn laptop ditambat
        Tak ada apa pun..yg mampu anjing ini perdebat
        Hanya maki caci saja..yg anjing kapiaq ni hebat
        Tpi dh berbirat belakang TN anjing Kejora sebat
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕

        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        1. 🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          TN anjing asyik kena Kejora balun terkangkang
          Tiap hari, kena lanyak, smpai muka dia monyok
          Tk serik dia kena tibai, smpai berbirat belakang
          Dia bkn ingat kena tibai sebab dah tua nyanyok
          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

          HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  7. 👋👋👋👋👋👋👋👋👋👋👋👋👋👋👋👋👋👋
    Tahun 1998..mmg menggamit kenangan silam
    Dri villa ke mahkamah telah dibwa usung tilam
    Nuar kna tumbuk smpai mata dia lebam kelam
    Di Sg Buluh Inn..lama juga Nuar kena brmalam
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Lps 20 tahun berlalu..depa pura2 baik, brsalam
    Nmun masing2 bersifat dua muka punya talam
    Kedua2nya kaca, yg rkyat sngka permata nilam
    Namun, rakyat dah cerdik dan tk mudah diulam
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Selang 22 tahun..kembali lgi drama Tamil Elam
    Prebutan kuasa puak-puak munafiq putar alam
    Macm mana pun..Nuar mesti dikasi tenggelam
    Klau Nuar naik PM, lwn psti, terpaksa ke dalam
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

  8. BUBAR BUBAR BUBAR BUBAR BUBAR PARLIAMEN…….

    Kronologi Mudah Memahami Krisis Politik Ciptaan Pakatan Harapan Sendiri………

    1. PKR, DAP dan PAN Desak Tun M serah ‘takhta’ PM kepada Anwar berterusan dan kemuncaknya dalam Mesyuarat Majlis Presiden PH, 21 Februari 2020.

    2. PPBM ugut keluar PH jika desakan diteruskan. Dimuktamad dalam Mesyuarat PPBM, 23 Februari 2020.

    3. 11 Ahli Parlimen isytihar keluar PKR pada 24 Februari 2020.

    4. PPBM isytihar keluar PH pada 24 Februari 2020.

    5. Tun M isytihar letak jawatan PM dan Pengerusi PPBM; secara rasmi Kerajaan PH terbubar pada 24 Februari 2020.

    6. Bursa Malaysia rugi RM43 bilion angkara krisis politik ini.

    7. Blok Pembangkang dijemput tubuh Kerajaan Perpaduan atas nama nak pertahan Islam, Melayu-Bumiputera dan juga menyelamatkan ekonomi negara.

    8. Atas dasar tanggungjawab moral, UMNO dan PAS setuju bersyarat iaitu Kerajaan Perpaduan tanpa DAP.

    9. Menyedari di ambang hilangnya kuasa, PKR, DAP dan PAN buat U-TURN, sokong Tun M kembali menerajui PM sehingga tamat penggal.

    10. Tun M panggil Presiden UMNO dan PAS untuk bentuk Kerajaan Perpaduan melibatkan semua parti termasuk DAP, dan diberikan kuasa penuh kepada Tun M membentuk Kabinet atas nama individu tidak mewakili parti (menjadikan Tun M berkuasa mutlak).

    11. UMNO dan PAS menolak kerana daripada awal bersetuju untuk bersama dalam Kerajaan Perpaduan jika tidak melibatkan DAP.

    12. UMNO, PAS, MCA, MIC dan PBRS membuat kenyataan media mengesyorkan supaya jalan terbaik terhadap krisis politik angkara perbalahan dasyat dikalangan parti-parti PH berebut ‘takhta’ PM tanpa berkesudahan hanya dengan cara menyerahkan kembali mandat kepada rakyat iaitu melalui Pilihanraya Umum.

    #BubarParlimen
    #SuaraRakyatSuaraKeramat
    #SalahkanUMNO

  9. TT JUBO del Kyoyaki

    undian dari metro twiter..55% responden pilih tun pm8

    1. Ini dah kira bagus.

      Maka pilihan Seri Paduka Baginda YDPA adalah tepat lagi bijaklaksana demi kesejahteraan negara.

      “KERAJAAN PERPADUAN PIMPINAN PM TUN MAHATHIR MOHAMAD”.

      Hidup Tuanku………!!
      Hidup Tun Mahathir…!!

  10. pada aku, ini bukan perebutan “Winner takes all”.
    DSAI kena bina jambatan kpd UMNO, PAS, dll parti politik agar sebuah Kerajaan Inklusif dapat dibentuk, jika diizinkan Allah.
    Selepas mengkhianati janji peralihan kuasa, ada lagi ke parti politik tanah air yg akan percaya kata2 Tun M, terutamanya Kerajaan Perpaduan???!!!

  11. PARTI KUNYIT DAH NAK MAMPUS………

    10,000 ahli PKR Kelantan bakal keluar parti………

    KOTA BHARU – Lebih 500 ahli Parti Keadilan Rakyat (PKR) melibatkan tiga cabang utama di negeri ini mengisytiharkan keluar parti itu hari ini.

    Tiga cabang tersebut ialah Kubang Kerian, Rantau Panjang dan Ketereh.

    Pengumuman tersebut dilakukan dalam satu majlis yang diadakan di Padang Kala di sini dan turut dihadiri oleh kepimpinan tertinggi peringkat negeri parti itu.

    Bekas Pengerusi PKR Negeri yang juga Ketua Cabang Ketereh, Ab Aziz Ab Kadir dalam sidang akhbar memberitahu, keputusan tersebut diambil selepas membuat beberapa penilaian.

    “Rentetan apa yang berlaku iaitu pemecatan Timbalan Presiden Keadilan, Datuk Seri Azmin Ali dan Naib Presiden, Zuraida Kamaruddin maka kami semua terpanggil untuk menyatakan pendirian kami berkaitan hal ini.

    “Sebagai individu terawal dalam parti ini, saya kesal bahawa parti ini sudah semakin tersasar daripada matlamat asal penubuhannya.

    “Perkara ini dapat dibuktikan lagi apabila presiden hanya mementingkan kelompok tertentu dan meminggirkan yang lain terutamanya pejuang asal parti yang berkorban sejak 20 tahun lalu.

    “Selain itu, dapat saya katakan juga keretakan ini berlaku disebabkan oleh pemilihan parti yang dilihat carca marba dan tidak telus selain memberi kelebihan kepada sesetengah calon presiden,” katanya kepada media di sini hari ini.

    Menurutnya, tiga cawangan tersebut merupakan kumpulan pertama yang bertindak keluar parti dan selepas ini dijangkakan beberapa cawangan lain juga turut akan melakukan perkara yang sama.

    Beliau juga memberitahu, hampir 10,000 ahli PKR akan meninggalkan parti bermula hari ini sehingga hujung Mac depan.

    “Buat masa ini kami akan bergerak atas kapasiti badan bukan kerajaan (NGO). Keputusan ini dibuat bukan atas paksaan, semuanya atas kerelaan hati kami sendiri,”katanya.

    Untuk rekod, PKR Kelantan mempunyai lebih 25,000 ahli dan tindakan keluar parti yang dilakukan separuh daripada ahlinya.

    MR : Ini mesti salah PAS dan UMNO mengikut sifir bodoh PH

  12. MEMANG SAH ALJUBRI TAK JADI PM8……….

    Peguam cabar kesahan Lembaga Pengampunan diraja isu Anwar……..

    Peguam kontroversi Mohd Khairul Azam Abdul Aziz memfailkan saman untuk mencabar nasihat Lembaga Pengampunan terhadap Yang di-Pertuan Agong berkaitan kes liwat Presiden PKR Anwar Ibrahim.

    Katanya, beliau telah mengarahkan tetuan Messrs Raja Riza & Associates memfailkan writ saman yang menamakan lembaga itu dan Anwar sebagai defendan.

    Ia difailkan di pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur sekitar jam 4.30 petang ini.

    “Antara lain, saya ingin mempersoalkan komposisi Lembaga Pengampunan ketika itu yang ditubuhkan secara salah dan tidak menepati keperluan undang-undang di bawah Perlembagaan Persekutuan.

    “Saya berpendapat bahawa sebagai pihak terkesan dalam isu ini, maka saya mempunyai hak untuk mengemukakan persoalan ini kepada Mahkamah bagi mendapatkan kepastian.

    “Oleh itu, saya telah mengarahkan peguam cara saya untuk mengambil tindakan lanjut,” katanya merujuk kepada nasihat kepada agong pada 16 Mei.

    Pada tarikh itu Anwar dibebaskan dari penjara selepas mendapat pengampunan penuh diraja dalam kes liwat melibatkan Mohd Mohd Saiful Bukhari Azlan.

    MR : Ni episod baharu.. banyak kena order pop corn..

    1. Peguam yg selalu menyibok..lebih 1 tahun baru nak cabar..seblm ni tido?…baru nak b tunjuk pandai…

      Nak cabar cabar lah…dia ada pengalsman dlm proses pengampunan diraja?..

  13. @OthmanAhmad kata:
    ALAMAK… No results found for ApaNama.

    “….and Anwar you must make sure that this country, when you take over, does not condone this abuse of the judiciary to settle political scores”.

    kehkehkeh…..
    petikan dari buku “Anwar Returns: The Final Twist”, muka surat 33, bawah sub-tpoik “The Royal Pardon”.
    baca man, jgn tak baca. Banyak membaca, Insya Allah, akan pulih dari jangkitan virusAtok.

    1. Ingat….

      PILIHAN UTAMA BAGINDA DYPA YG BIJAKLAKSANA
      (Kerajaan Perpaduan BerPMkan Tun Mahathir)

      Kuasa Seri Paduka Baginda YDPA Berdaulat & Mutlak.
      Kuasa Seri Paduka Baginda YDPA bukan simbolik.

      Buku tuu, tak mainn ler. Tak releven dan tertikat dgn perlembagaan maupun tradisi negara kita.
      ————————————————————————-

      Nyah oh Nyah…

      Taulah….kau tuu dah bergelumang dgn taik stor kunyit. Takkan sampai nak jadi PKR – Pakar Klentong Rakyat pulak. Meh jumpa aku kat JB untuk aku bantu adjust &:realign kau jadi jantan, bukan bapok maknyah.

      Hu hu hu
      Hi hi hi

  14. HANYA BUBAR PARLIAMEN KEPUTUSAN MUKTAMAD……..

    4 kumpulan 222 Ahli Parlimen

    A – 61 MP minta bubar parlimen
    B – 65 MP sokong Tun Dr Mahathir Mohamad jadi PM
    C – 92 MP sokong Anwar Ibrahim jadi PM
    D – 4 MP tidak pasti

    Oleh kerana itu tiada yang lepasi 112 kerusi

    1. Alahai Enon Maknyah 7:10, 7:42, 7:43….

      Ahaa…Anwar-pkr/dap/amanah klentong semalam konon sokong Tun kini belot, masih juga terkial-kial gagal mendapat 112 simple majoriti.

      Sekarang terserah pd budibicara YDPA,

      Jam dah tunjuk pukul 8;41 pm, belum lagi ada pengmuman rasmi.

      Ingat….

      PILIHAN UTAMA BAGINDA DYPA YG BIJAKLAKSANA
      (Kerajaan Perpaduan BerPMkan Tun Mahathir)

      Kuasa Seri Paduka Baginda YDPA Berdaulat & Mutlak.
      Kuasa Seri Paduka Baginda YDPA bukan simbolik.
      ————————————————————————-

      Nyah oh Nyah…

      Taulah….kau tuu dah bergelumang dgn taik stor kunyit. Takkan sampai nak jadi PKR – Pakar Klentong Rakyat pulak. Meh jumpa aku kat JB untuk aku bantu adjust &:realign kau jadi jantan, bukan bapok maknyah.

      Hu hu hu
      Hi hi hi

      1. Madeyb bukan parti gabongan PH lagi…dia yg nak lari dan runtuhkan ph…

        Klentong muyiden yg bawak lari Bersatu dari ph..dah gagal pintu belakang lepas jumpa agong kambinghitamkan azmin dan muyiden dan tak mau gabong dgn perasuah umno kunun….tapi SD
        umno dia kutip tak buang pon.

        Mamak keling ni kuat membelit hingga umno dan pas cancel sokong keling ni..

        Padan muko.

    2. Ko kuat kutip dari blog sampah..

  15. PH MEMANG GELOJOH……SUKA MENUDUH DAN BUAT ANDAIAN BUKAN2…..TUNGGU DEKRI TUANKU…….

    Kertas Putih FELDA: Terbongkar Satu Lagi Bukti PH Menipu..

    SIKAP Pakatan Harapan (PH) dengan ‘trend‘ menyalahkan kerajaan terdahulu amat serasi ‘bagai pinang dibelah dua’ apabila satu lagi bukti mereka menipu tersingkap dibalik topeng perjuangan untuk peneroka Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan (FELDA).

    PH sebelum ini menuduh BN merompak sejumlah wang daripada FELDA, namun setelah Kertas Putih FELDA dibentangkan, ternyata wang tersebut sebenarnya dipinjamkan semula 84,388 lebih kepada peneroka FELDA.
    Ternyata, RM8 bilion tersebut digunakan untuk Pembesaran Rumah, Skim Insentif Usahawan, Institusi Pengajian Tinggi, Komputer dan penanaman semula. (Rujuk Foto)

    Menurut Ahli Jawatankuasa GENERASI FELDA, Roslan Md Esa, ‘trend‘ PH ini membuktikan bahawa kemenangan PH pada PRU lalu disulami dengan janji-janji palsu dan fitnah.
    Katanya, beliau berani mendakwa sedemikian kerana berpendapat tuduhan yang dilemparkan PH terhadap BN masih belum dibuktikan.
    Bahkan katanya, mantan Perdana Menteri, Dato’ Seri Najib Razak pun masih belum dibuktikan bersalah oleh undang-undang sehingga ke hari ini.
    “Dato’ Seri Najib pun masih kita tengok, seakan-akan kes yang didakwa macam tak lekat sahaja.
    “Dulu, watu mereka jadi pembangkang, mereka bersetuju dengan PAS bahawa dalam isu-isu penyelewengan FELDA, sama ada pengurusan FELDA peringkat tertinggi pun perkara yang berkaitan dengan penyelewengan ini (bersetuju) untuk ditubuhkan RCI,” jelas beliau.
    Namun, hari ini walaupun PH memegang tampuk pemerintahan, Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) masih belum ditubuhkan, dan tuduhan BN melesapkan wang masih belum dibuktikan.
    “Dan kita (sebelum ini) pun tidak tuduh dan kita sangat berhati-hati, kita pun tidak ada bukti, itu sebab kita suruh tubuh RCI.
    “Ini memberi erti kata bahawa satu siasatan bebas, hanya orang-orang ini (RCI) yang boleh bekerja, siapa pihak polis untuk menyiasat Perdana Menteri? siapa badan SPRM untuk nak siasat Perdana Menteri?
    “Sebab polis pun bawah Perdana Menteri, sebab itu kita kata ‘RCI is the best methode‘, dia bawah Yang Dipertuan Agong dan bebas,” jelasnya lagi ketika dihubungi Harakah pada Selasa.
    Ditanya mengenai tindakan PH selepas mengambil alih FELDA, beliau berkata setakat ini pengurusan Felda yang baharu juga keliahtan seperti tidak ada idea untuk melunaskan janji mereka.
    Katanya, mereka mengambil alih melalui janji-janji untuk melunaskan hutang peneroka FELDA, dan umpan tersebut mengena apabila rakyat memberi undi, namun apa yang berlaku hari ini orang-orang tersebut seolah-olah sudah arwah.
    “Rakyat bagi undi kepercayaan kepada mereka itu kerana mereka terpukau dengan janji-janji yang ditaburkan PH, antaranya ialah penghapusan hutang-hutang peneroka.
    “Namun, apa yang berlaku hari ini, apa yang diharapkan tidak berlaku. Bahkan peneroka tercari-cari, mana dia pemimpin-pemimpin yang dulu lantang bersuara mahu haspukan hutang peneroka?
    “Kemudian nak buat rumah generasi kedua, penyelewangan-penyelewangan isu ladang, isu baja FELDA Plantation, Techno Plant.
    “Orang-orang ini seakan-akan macam seolah meninggal, peneroka tercari-cari, padahal orang ini yang berjuang dulu, seakan-akan macam membela nasib mereka.
    “Akan tetapi, hari ini bila mereka dapat jawatan yang selesa, duduk dalam GLC, duduk dalam pentadbiran kerajaan, mereka dah lupa dah, dah lupa dah istilah perjuangan membela mereka (rakyat) yang tertindas dan lain-lain,” jelasnya sesal.
    Sementara itu, Dato’ Seri Najib Razak turut mempersoalkan berkenaan Kertas Putih FELDA yang mengelarkan perkongsian hasil bersama peneroka digelar sebagai ‘penggunaan tidak produktif’. (rujuk foto)

    Katanya, sebahagian besar wang yang diperolehi FELDA dari penyenaraian FGV dibayar kepada peneroka, koperasi peneroka, sumbangan kepada negeri, Pinjaman Pembesaran rumah Peneroka dan lain-lain.
    “Namun PH gelar bayaran-bayaran ini adalah ‘penggunaan tidak produktif’ dalam kertas putih mereka. Kongsi keuntungan dengan peneroka pun digelar penggunaan tidak produktif ke?” soal beliau di dalam Facebooknya.
    Malah, beliau turut menjelaskan pembelian Eagle High Plantation sebelum ini yang dikatakan merugikan, dan membaiki salah tuduh PH itu. – HARAKAHDAILY

  16. ALAMAK… No results found for ApaNama.

    “….and Anwar you must make sure that this country, when you take over, does not condone this abuse of the judiciary to settle political scores”. aku harap, pengorbanan YDP Agong ke15, tidak dilupai..
    ————————————————————————–‘

    Nyah oh Nyah…

    Taulah….kau tuu dah bergelumang dgn taik stor kunyit. Takkan sampai nak jadi PKR – Pakar Klentong Rakyat pulak. Meh jumpa aku kat JB untuk aku bantu adjust &:realign kau jadi jantan, bukan bapok maknyah.

    Hu hu hu
    Hi hi hi

    1. Madey sudah berahit..lepaskan rasa kaciwa mu..

  17. sedutan ucapan Tun M
    “Jika dibenar saya akan cuba adakan pemerintahan yang tidak memihak kepada mana-mana parti. Hanya kepentingan negara sahaja yang akan diutamakan.
    Jika diizin inilah yang akan saya cuba”.

    aku kata:
    Terima kasih Tun M. Kami hormati jasa2 Tun sebelum ini tapi
    rakyat dah tak ada masa nak sakit kepala lagi.

    1. Memang bijak belit…boleh cengkam menteri ikut perintah.

    2. Sokong. Berambuslah Madey si Kitol. Masalah politik Malaysia banyak berpunca daripada kerakusan tamak kuasa kamu dulu, kini dan selamanya. Kahkahkah!

  18. “….and Anwar you must make sure that this country, when you take over, does not condone this abuse of the judiciary to settle political scores”.
    aku harap, pengorbanan YDP Agong ke15, tidak dilupai.
    Alhamdulillah.

    1. Man Hindu terus balik ke kuil batu cave..senyap tak berkokok lagi…

      Jondoe tengah pikir nak temberang ape mlm ni..

      Madey sokongg PH tapi parti dia berpaling tadah…

      Harap PH tolak jika Bersatu mintak nak rujuk…

      Ramai plak ahli Bersatu kembali kpd umno..

      1. TERKINI DARI ABANG JO, SARAWAK.

        Demi kestabilan negara, GPS berdiri teguh mau Tun M sebagai PM negara.

        Bernama
        TV3
        ASTRO Awani

        1. Tertinggal kereta lembu..

    2. Kesian ahli Bersatu parti mereka kena cop pengkhianat mandat Rakyat angkara Si Kitol. Nasib badan keluar Umno dicop pengkhianat. Keluar PH dicop pengkhianat. Kahkahkah!

    3. ALAMAK… No results found for ApaNama.

      “….and Anwar you must make sure that this country, when you take over, does not condone this abuse of the judiciary to settle political scores”. aku harap, pengorbanan YDP Agong ke15, tidak dilupai..
      ————————————————————————–‘

      Nyah oh Nyah…

      Taulah….kau tuu dah bergelumang dgn taik stor kunyit. Takkan sampai nak jadi PKR – Pakar Klentong Rakyat pulak.

      Hu hu hu
      Hi hi hi

      1. PERUTUSAN KHAS TERKINI PM TUN MAHATHIR:

        Cukuplah dgn undi majoriti, tak perlu semua untuk saya jadi PM kerana ini akan menyulitkan saya untuk buat keputusan

        Saya bukan kejar populariti, tapi berkhidmat demi kestabilan & pembangunan semula negara.

        Saya tidak akan memihak kpd mana2 parti politik.

        Bernama
        TV3
        ADTRO Awani
        Tue, 26 Feb, 2020
        5:00 pm

    4. Sokong PM interim dengan sokong PM ke 8 pun tak tahu beza. Below par sungguh macai si Kitol. Kahkahkah!

  19. Bila Majlis Presiden buat keputusan Mahathir sendiri yg ttpkn bila nak letak jawatan selepas APEC yang kena “pukulan maut adalah Azmin..”

    1. What talking one, you, Mista?

      No reference, no explanation, no link to articles giving explanations.

      Where got yang kena “pukulan maut adalah Azmin..”

      Talk to readers here lah, not to yourself only.

      1. Engko ni selalu tertinggal kereta lembu..berita tu dah beberape hari lepas..duduk dlm gua mana keling gila ni..

    2. LATEST: PH has the simple majority in Parlianent to govern.

      Just received from AI ‘s PKR Inner Circle
      5 mins ago as follows:

      ” By the way, PH is back in power. 18 MPs from GPS gave support to PH an hour ago. Anwar is very close to Sarawak.

      Announcement just made at PKR HQ. by Amanah Strategic Communications Chief Khalid Samad:
      PKR 39
      DAP 42
      AMANAH 13
      WARISAN 1O
      GPS 18
      TDM 1
      TOTAL 123…safe for now ….business as usual from tomorrow!

      👍👆Tahniah Budin

      1. Habis Man Hindu Jon doe TN keling gila dan sewaktu..

        Ingat Bersatu sudah kluar dsri PH…kalo nak sokong boleh sokong PH2 presiden jon doe…itu ponbkalo jonbdoe blm terjun laut dgn panji hitam untuk perang klimaks dlm laut di penang..

        kikikikiok

  20. Gara-gara ‘Rear’ Admiral kemaruk sangat nak jadi PM….

    Negara berdelima di persimpangan……

    1. PILIHAN UTAMA BAGINDA DYPA YG BIJAKLAKSANA
    (Kerajaan Perpaduan BerPMkan Tun Mahathir)

    atau….

    2. KEHENDAK UMNO-PAS
    (Bubar parlimen adakan PRU 15)

    1. INGAT….

      Kuasa Seri Paduka Baginda YDPA Berdaulat & Mutlak.
      Kuasa Seri Paduka Baginda YDPA bukan simbolik.

      1. Today at 3:30 pm annouced over tv stations, Sarawak & Sabah give full support to decision made by Seri Paduka Baginda YDPA & appointment of Tun M as Prime Minister.

        PILIHAN UTAMA BAGINDA DYPA YG BIJAKLAKSANA
        (Kerajaan Perpaduan BerPMkan Tun Mahathir)

    2. Eleh man hindu jangan temberang lah..
      Pas dan umno terkedu perikatan nasional dah kojol…terus mintak bubar parlimen…seblm ni senyum lebar percaya cakap madey…

      Tak ada cerita kerajaan perpaduan sampai kepada Agong..Agong blm abis intervuew mp sokong siapa…

      Kerajaan perpaduan hanye khayalan madey…tak ada parti pon yg sokong…umno dan pas sudah batalkan SD sokong madey..

      Kecian Man hindu hingga mengigau di siang hari..

      Kikikikik..

      1. Tonton Live Astro Awani….

        Malaysia 2020:
        Kerajaan Perpaduan vs Bubar Parlimema

        Brainstorming session by non-partisan experts, academicians & political analysts – unlike you cikgundu maknyah.

        He he he

  21. Bagus lah TN di beri penghormatan.

    Banyak TN disebut dalam blog post ini.

    Terrer juga dia tuh.

    1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      TN anjing 🐕 2:39 pm,

      👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
      Mmg lah ada org yg layak diberi penghormatan
      Kebiasaannya penghormatan utk orang yg baik
      Tapi tidak le utk kau, TN kapiaq pelir tak khatan
      Utk ko anjing..hnya layak dpt pnghormatan taik
      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      HU HU HU…

      1. 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

        HU HU HU…

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    2. Terre gila dan merapu..

      1. sori la kamu tak disebut.

        tak masuk buku.

  22. KOMEN TN ANJING 🐕 DISALIN SEMULA:

    Anonymous (TN anjing 🐕)

    Beruk Tua ni punya komen mcm kucing kurap. Di tahikan, marah pulak.

    Demikian lah keadaan nya Beruk Tua Geng Najib bila sudah 80an tahun, takda kerja lain, tak dibenarkan anak nya menjaga cucu nya, merayap ke sini, mengarut.

    Rasa nya dah cukup dapat my fun and entertainment on and out of Beruk Tua ini for the day.

    Reply
    26 February 2020 2:14 pm

    1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      Mmg TN anjing tk blh tahan cgu Kejora gempur
      Akibat nya, TN anjing jadi spt ayam berak kapur
      Anjing tua ni trpkasa berundur kalah bertempur
      Nenek tolong tolak dia ats kerusi roda ke dapur
      ♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿

      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

      HU HU HU…

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  23. Aku geran kenape Bersatu dan madey terhegeh2 perlukan sangat umno dan pas…pas dan umno musuh madey…..kata madey kuat dan bijak sangat tapi tak mampu berdikari..
    .sekarang dah jadi isu..

    Bubarkan aje Bersatu…

    1. Tak, bubarkan Umno dan Pas. Dah berdekad tak membuat sumbangan kpd masyarakat dengan sewajar nya.

      A sheer waste of their very existence.

      1. Umno telah derhakakan kepentingan Melayu. Dicucuk hidung nya dengan besi dek Bretes Kolonial, setujukan pendatang dapat hak kerakyatan.

        Sekarang Melayu hampir corot di bidang ekonomi. Pada hal Melayu Bumiputera lk 70% penduduk negara ini.

        Tak lama lalu pemimpin Umno curi wang berbillion di 1MDB. Najib Al Jibo wal Klepto. Itu cara Umno nak naikkan ekonomi Melayu. KEPALA BAPAK DEPA

  24. 60 BN and PAS MPs now support Harapan, the arrest of Najib Kllepto Al Jibo etc

    https://www.malaysiakini.com/news/512110

    1. Ko mesti ingat madey dan Bersatu sudah tiada dlm PH lagi…ko tidak dibenarkan sokong PH lagi..

    2. Today at 3:30 pm annouced over tv stations, Sarawak & Sabah give full support to decision made by Seri Paduka Baginda YDPA & appointment of Tun M as Prime Minister.

      PILIHAN UTAMA BAGINDA DYPA YG BIJAKLAKSANA
      (Kerajaan Perpaduan BerPMkan Tun Mahathir)

  25. Pas umno hipokrit?

    Rais dedah butiran rundingan Umno dan PAS
    2:01 tengahari (Dikemaskini 2:01 tengahari)
    Berita
    A A
    Umno dan PAS tidak menuntut supaya DAP dikecualikan daripada kerajaan perpaduan yang diketuai oleh Dr Mahathir Mohamad, kata ketua biro strategi dan dasar Bersatu Rais Hussin.

    Dalam temu bual dengan Astro Awani malam semalam, Rais berkata hanya ada dua syarat yang dikemukakan.

    Beliau berkata syarat pertama ialah Umno dan PAS mahu menjadi sebahagian daripada kerajaan campuran secara en bloc atau keseluruhan.

    Syarat kedua ialah mereka mahu menjadi sebahagian daripada kerajaan perpaduan pada kadar segera.

    “Mereka mempersalahkan DAP untuk segala-galanya. Bagi saya, semua orang mempunyai kekuatan dan kelemahan masing-masing. Kita akan meningkatkan kekuatan dan mengatasi kelemahan yang ada.

    “Mereka kata DAP adalah alasan mengapa mereka tidak dapat menerima kerajaan perpaduan, tetapi rundingan itu bukan begitu. Rundingan itu sangat jelas.

    “Pertama, en bloc, kedua, segera, fikirkanlah, mengapa mesti segera? Bukan dua atau tiga bulan kemudian? Kami fikir ini ada kaitan dengan kes mahkamah yang sedang dijalankan,” kata Rais.

    Petang semalam, Umno dan PAS mengadakan sidang akhbar bersama untuk mengumumkan bahawa mereka menarik balik sokongan mereka terhadap kerajaan perpaduan atas dua sebab.

    Pertama, mereka tidak mahu berada dalam kerajaan perpaduan dengan DAP dan kedua, mereka mahu semua ahli parlimen dari parti masing-masing diterima dalam kerajaan perpaduan dan bukannya hanya beberapa pemimpin yang terpilih.

    Oleh kerana rundingan tidak menjadi, Umno dan PAS berkata mereka menarik balik sokongan mereka kepada Mahathir sebagai ketua kerajaan perpaduan.

  26. Anonymous (TN anjing 🐕)

    kafir tak sunat, pelir penuh taik palat –

    Ko isap pelir tu? Ke kau masukkan dlm puki mak kau.

    Jangan marah aku – kau yang menulih itu.

    Reply
    26 February 2020 2:08 pm

    1. Atuk TN anjing 🐕 2:08 pm,

      💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
      Kejora ni relaks saja, tak ada pun rasa nk marah
      Pantun dr Kejora, tetap spt hujan, mari mncurah
      Tpi Kejora tau..dlm hati atuk tu, dh cedera parah
      Msti atuk atas kerusi roda..gelisah tk tentu arah
      ♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  27. Beruk Tua ni punya komen mcm kucing kurap. Di tahikan, marah pulak.

    Demikian lah keadaan nya Beruk Tua Geng Najib bila sudah 80an tahun, takda kerja lain, tak dibenarkan anak nya menjaga cucu nya, merayap ke sini, mengarut.

    Rasa nya dah cukup dapat my fun and entertainment on and out of Beruk Tua ini for the day.

    1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      Mmg TN anjing tk blh tahan cgu Kejora gempur
      Akibat nya, TN anjing jadi spt ayam berak kapur
      Anjing tua ni trpkasa berundur kalah bertempur
      Nenek tolong tolak dia ats kerusi roda ke dapur
      ♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿

      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

      HU HU HU…

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  28. I dah tunggu hampir 72 jam bila Madey si Kitol berani propose bubar Parlimen. Kalau setakat cadang Unity Government nampaknya level Madey si Kitol hanya politikus cap ayam. Kahkahkah!

    1. Kamu pengkomen level kucing kurap.

      1. TN anjing 🐕 2:16 pm,

        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        TN anjing tu populariti murahan dia cuba garap
        Tapi, komen dia, hnya maki caci je dia berharap
        Mulut longkang dia tu, busuk mcm getah skrap
        Semua org tau yg TN tu hnya taraf anjing kurap
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        Anjing tu dgn Kejora ni, asyik kna tibai tertiarap
        Brapa kali dia trsembam penonton boleh cerap
        Kini anjing tua tu sdg mnggigil & kencing kerap
        Ntah kt mana kini..anjing tu sembunyi terperap
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    2. Madey penakut…nak tompang umno dan pas dah huru hara….

    3. Gara-gara ‘Rear’ Admiral kemaruk sangat nak jadi PM….

      Negara berdelima di persimpangan……

      1. PILIHAN UTAMA BAGINDA DYPA YG BIJAKLAKSANA
      (Kerajaan Perpaduan BerPMkan Tun Mahathir)

      atau….

      2. KEHENDAK UMNO-PAS
      (Bubar parlimen adakan PRU 15)

      INGAT….

      Kuasa Seri Paduka Baginda YDPA Berdaulat & Mutlak.
      Kuasa Seri Paduka Baginda YDPA bukan simbolik.

      ps:
      Najib Dayus Takot Bini juga jelas melawan arus – MENDERHAKA…..!!

  29. 🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    TN anjing, dh jdi ‘regular’..Kejora punya mangsa
    Tiap2 hari anjing tua tu kena luku benjol kepala
    Wlu tiap hari trsungkur, anjing tu mcm tk terasa
    Dia tk ingat kena luku, sbb nyanyok dkt nak gila
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  30. 🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    TN anjing bukn komen, entri ‘kenapa PH runtuh’
    Yg anjing kapir ini tau, komen org dia caci maki
    Bodoh anjing ni, mcm pak dia punya pala butoh
    Jahat mulut dia, mcm, mak dia pnya lubng puki
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

    👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  31. Sape berani lagi bermuafakat dgn ular????!!!!
    Seekor kambing yang melihat serigala dengan matanya, maka ia tahu dengan hatinya akan permusuhannya dengan serigala itu. Lalu larilah ia daripadanya.
    Penjilat virusAtok pakai bulu ayam nak tangkap ayam2 yg termakan dedak naratif songsang sejak dari 24 tahun yg lalu.

    1. Korang hapah pun tarak. Najib Al Jibo Kleppto dah kena tendang ke longkang. Wak Jahit sindir Al Jibi mengata Umno ada hanya seorang nakhoda.

      Pak Sheikh masih ke hulu ke hilir. Beruk Tua Geng najib pulak asyik cakap pasal pelir. Politik depa semua tak mahir. Mengarut saja, bila di balon, lidah korang terjelir.

      1. TN anjing 🐕 2:21 pm,

        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        TN anjing tua bagai kehausan, dgn lidah terjelir
        Keadaan spt bapok kna tutoh jubor bergilir-gilir
        Melopong terkedu le anjing ini airmata mngalir
        Nak lwn dgn ckgu Kejora, dia dh kecut btg pelir
        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
        Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

    2. Gara-gara ‘Rear’ Admiral kemaruk sangat nak jadi PM….

      Negara berdelima di persimpangan……

      1. PILIHAN UTAMA BAGINDA DYPA YG BIJAKLAKSANA
      (Kerajaan Perpaduan BerPMkan Tun Mahathir)

      atau….

      2. KEHENDAK UMNO-PAS
      (Bubar parlimen adakan PRU 15)

      INGAT….

      Kuasa Seri Paduka Baginda YDPA Berdaulat & Mutlak.
      Kuasa Seri Paduka Baginda YDPA bukan simbolik.

      ps:
      Enon Maknyah 1:37 jelas melawan arus – MENDERHAKA…..!!

  32. 1. kunun, DSAI lebih bahaya dari Tun M.
    ooiiiit….Anak-bini DSAI tutup aurat dan takdak yg terlibat ngan LGBT.

    2. kunun DSAI tainted, imej tercemar. Kehkehkeh….mahkamah era Pak Lah dah putuskan takde kes, tak perlu masuk membela diri. Dlm kes sodomi 2.0, kehadiran air mani tak mencukupi nak sabit kesalahan. Ni bukan cakap kosong, tapi kata undang2 malaysia (rujuk seksyen 377, kanun keseksaan).

    Takde ubat bagi kebodo Hang camni melainkan terjun ke dlm tangki najis. KAHKAHKAH.

    1. Cukup tak cukup air mani, aku tak ada dengar dia TIDAK cucuk bont.t Sefol atau sipolan.

      Siapa ada, kasi link.

      1. Dr osman dari hospital pusrawi yg mula2 periksa jubo sefool sudah kluarkan SD sahkan sefool tidak diliwat.dr osman dihalang jadi saksi perbicaraan..

        Sefool telah diliwat oleh TN keling jon doe dan Man hindu gila selepas pemeriksaan pertama
        .pakar kimia kerajaan sahkan ada 5 dna dlm jubo sefool…man tn keling dan jon do punye..

        1. Kami lelaki tulen – tak macam kamu enon maknyah, sok sek..sok sek..24 jam merungut tak laku tak dapat pelanggan.

  33. Hanya meletak jawatan sbg PM7 tanpa membubarkan parlimen mendedahkan negara kpd keadaan kucar-kacir/bahaya.
    Hakikatnya, Tun M akan lakukan apa saje, selagi dapat mengekalkan kekuasaannya.
    Yeah…..kroni diutamakan.
    Agama, bangsa dan negara dikemudiankan.

    1. Yer ker? Kau belajar itu semua dari mana?

      Tidak kucar kacir walau pun kamu dan puak kamu coba mengucar ngacir.

      Polis Malaysia cekap. Silap langkah, kamu di heret ke Balai. Remand seminggu. Makan nasi bungkus pagi petang siang malam.

      1. Gara-gara ‘Rear’ Admiral kemaruk sangat nak jadi PM….

        Negara berdelima di persimpangan……

        1. PILIHAN UTAMA BAGINDA DYPA YG BIJAKLAKSANA
        (Kerajaan Perpaduan BerPMkan Tun Mahathir)

        atau….

        2. KEHENDAK UMNO-PAS
        (Bubar parlimen adakan PRU 15)

        INGAT….

        Kuasa Seri Paduka Baginda YDPA Berdaulat & Mutlak.
        Kuasa Seri Paduka Baginda YDPA bukan simbolik.

        ps:
        Enon Maknyah 1:36 jelas melawan arus – MENDERHAKA…..!!

      2. Lu gila ape kamu tahu?….Agong tak boleh relax..

        1. Hi hi hi

          Enon..enon..bila nak jumoa aku agar aku re-align kau jadi lelaki tulen, bukan bapok pengecut……!!

          He he he

  34. KERAJAAN TAK RUNTUH MELAINKAN JIKA PM DAN KABINET NYA LETAK JAWATAN DAN TIDAK ADA YANG LAYAK DARI PARTI NYA MENGAMBIL ALIH KUASA.

    MENGARUT MENGATAKAN KERAJAAN PH RUNTUH. TUN MAHATHIR LETAK JAWATAN BAGI STRATEGI DAN TAKTIK NYA MEROMBAK ATAU MENDAPATKAN KABINET BARU.

    TUN M MASIH PM. ADA KABINET. BODOH LAH MENGATA KERAJAAN NYA JATUH. DAN SEKARANG 60% MP BN DAN PAS SOKONG HARAPAN.

    MAKA ITU DIGELAR KAN GELIGA. AKU TULIS HURUF BESAR TO HAMMER THAT POINT ACROSS ANY DULL HEADS AROUND.

    1. TN anjing 🐕 1:31 pm,

      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      Masih tak ngaku juga, ke anjing, PH dah runtuh?
      Dah lah tu, kafir tak sunat, pelir penuh taik palat
      Lbh baik ko balik kulum pak ko pnya pala butoh
      Lps tu lubang puki mak kau tu, kau koyak & jilat
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

      HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      1. kafir tak sunat, pelir penuh taik palat –

        Ko isap pelir tu? Ke kau masukkan dlm puki mak kau.

        Jangan marah aku – kau yang menulih itu.

        1. Keling gila merapuu..lagi terok lepas madey tersungkur dlm longkang..

    2. TN anjing 🐕 1:31 pm,

      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
      Semua org boleh nmpak..PH punya keruntuhan
      Tk usah ler anjing, kau nak tegak benang basah
      Nape suka sangat, pamir kau punya kebodohan
      Akibtnya anjing, ko akn mkin teruk, kna belasah
      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      1. 🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        TN anjing, hujah yillek, hnya harap gebang lebat
        Dia fikir dgn tulisan huruf besar dia nmpk hebat
        Nmun, apa yg dia dpt, kena pelakong dan sebat
        Kini, terketar-ketar kt dapur..mencari botol ubat
        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  35. Kenapa Kerajaan PH jatuh? Jawapannya ialah sebagai pembuka jalan kepada kerajaan PH2 untuk mengambil alih.

    Di antara keduanya pula adalah satu kerajaan interim yang dikenali sebagai Kerajaan Ta-Mim (Ta untuk Tun, Mim untuk Mahathir).

    Kerajaan PH1 = Kerajaan Pakatan Harapan

    Kerajaan Interim = Kerajaan Ta-Mim

    Kerajaan PH2 = Kerajaan Panji Hitam .

    Apakah persamaan ketiga-tiga kerajaan ini Jawapannya ialah ketiga-tiganya berPMkan Tun Mahathir.

    Seorang peliwat tegar menjadi PM adalah satu malapetaka kepada bangsa Mim, negara Mim, umat Mim dan makhluk bernama Mim.

    Gerombolan penyamun dan penyangak kembali memegang kuasa adalah satu malapetaka kepada bangsa Mim, negara Mim, umat Mim dan makhluk bernama Mim.

    Gerombolan penunggang agama menjadi kerajaan pusat adalah satu malapetaka kepada bangsa Mim, negara Mim, umat Mim dan makhluk bernama Mim.

    Sesiapa yang tidak mahukan mana-mana malapetaka di atas menimpa bangsanya, agamanya, negaranya dan makhluk sekejadiannya, kalian hanya perlu untuk jalan terus bersama Tun.

    Semasa kalian beralan terus bersama Tun sehingga ke pertempurannya yang terakhir, jalan akan terbuka sepanjang perjalan itu untuk mana-mana satu malapetaka di atas tidak menimpa bangsa anda, agama anda, negara anda, dan makhluk sekejadian anda.

    Apabila kerajaan ketiga benar-benar telah bediri, ketiga-tiga kebathilan dan potensi malapetaka itu telah pun telah tewas mutlak dan lenyap. Bangsa Mim bakal kembali bersatu di bawah satu panji.

    Que sera sera.

    Wallahu a’lam.

    1. Kenape madey jatuh tersungkur dlm longkang?..

      Masih nak temberanglagi…. kerajaan PH 2 plak…tak ada parti yg sokong madey lagi….umno dan pas sudah batal SD..

      Agong lantik pm baru madey pon

      Qalu innalillah…

      .PH2 jon dog simpan lah dgn panji hitam untuk terjun laut dari atas jembatan Penang..

      Kikikikikik.m

      1. Bodohnya engkau….!!

        Bila Tun buat pukulan maut – letak jawatan,….

        Yang menggelupur-tersungkur bagai kena cerai gantung tak bertali adalah Geng2 kunyit & Umpas.

        1. Madey yg terdungkut.

  36. Mengarut.

    testing testing testing.

    1. Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib asyik mengarut di sini. Umur 80an tahun, anak nya tak percaya dia menjaga cucu nya. Jadi, dia mengarut lah di sini.

      Biasa nya tak di peduli.

      Ada masa2nya, sekel kepala dia.

      For the fun and entertainment on and out of him.

      1. 🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        TN anjing masa kecik, kategori kanak2 lembam
        Dah tua pun masih jugak bangang dungu bebal
        Dia masih nak juah asyik kena tibai tersembam
        Mmg anjing ni, macm kulit babi, muka dia tebal
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕

        🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        1. 🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          TN anjing bukn komen, entri ‘kenapa PH runtuh’
          Yg anjing kapir ini tau, komen org dia caci maki
          Bodoh anjing ni, mcm pak dia punya pala butoh
          Jahat mulut dia, mcm, mak dia pnya lubng puki
          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

          👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          HAHAHA HOHOHO HIHIHI

          1. 🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
            TN anjing, dh jdi ‘regular’..Kejora punya mangsa
            Tiap2 hari anjing tua tu kena luku benjol kepala
            Wlu tiap hari trsungkur, anjing tu mcm tk terasa
            Dia tk ingat kena luku, sbb nyanyok dkt nak gila
            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
            👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

            HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  37. Beruk Tua Geng Najib ni sekor saja dari puak Pembangkang dalam blog ini. His are shit views. Not worth any responses.

    But then it’s fun to whack him when he comes out. So, whack him and blunderbuss him when he appears.

    No need to be on specifics as it’s not worth it. So, blanket whacking would do.

    1. TN anjing 🐕 12:49 pm,

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Pukimak hang apa, blanket whacking would do
      Kejora cucuh api, atuk TN dh terasa ke bahang?
      Hang tu yg kna ‘wkack’, smpai monyok terkedu
      Whack whack apa, whack pala butoh pak hang
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

      HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      1. 🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        Pmbaca dh nmpak, TN anjing prangai binatang
        Geng anti PH, tibai anjing tua biol ni tersungkur
        Dgn Kejora pun..anjing sewel ni asyik trlentang
        Nak tutup malu anjing ni kata geng Najib sekor
        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        1. 🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          TN anjing masa kecik, kategori kanak2 lembam
          Dah tua pun masih jugak bangang dungu bebal
          Dia masih nak juah asyik kena tibai tersembam
          Mmg anjing ni, macm kulit babi, muka dia tebal
          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕

          🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  38. 🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    ♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿
    TN anjing msih berkomen wlu atas kerusi roda
    Nk lagak juah tk padan dgn tua serabai serabut
    Dia mari buat juah smseng, masa Kejora tk ada
    Bila tahu Kejora dah masuk, anjing tu lari cabut
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  39. Tuan Budin ,
    Aku dah penat dengan andaian yang tuan buat tu ….terus terusan masih berangan Anawar akan naik jadi PM.

    1. Pak teh dab nyanyok ingat madey masih pm…pm sementara kojol jeer..
      Madey gila nak jadi pm lagi…unity goverment plak…

      1. Kamu bodoh bangang tak terhingga. PM sementara pun PM juga.

        Pak Sheikh PM apa? PM-in-waiting forever.

        1. TN anjing 🐕 mati pucuk 1:14 pm,

          🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
          Woi TN anjing tua biol, bila lagi kau nak harakiri
          Naper tak berani tunggu, kat sblm ni pnya entry
          Kejora luku kepala, ko kecut pelir dan cabut lari
          Bru ko kenal anjing, siapa ini, cgu Kejora bistari
          💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  40. 🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    TN anjing, pelir kecut, pnuh dgn helah muslihat
    Anjing tua tu tahu, jam 11:00 wktu Kejora rehat
    Klau dia tunggu..teruk kepala dia..Kejora pahat
    Cabut lari le itu TN kapiaq tua lahanat penjahat
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  41. Jon Doe

    Pemuda Bani Tamim otiginal kirim salam banyak2 dgn ucapan jangan putarbelit hadis nabi..

  42. Wau bole…

    sani Kapar dsn Johari bedul sungai petani kirim salam banyak2..
    dia kata Padan muko.

  43. Kerajaan perpaduan pelan C madey….masih gila nak berkuasa…masa ada jawatan sape suruh letak jawatan?…dah nyanyok madey

    1. Gara-gara ‘Rear’ Admiral kemaruk sangat nak jadi PM….

      Negara berdelima di persimpangan……

      1. PILIHAN UTAMA BAGINDA DYPA YG BIJAKLAKSANA
      (Kerajaan Perpaduan BerPMkan Tun Mahathir)

      atau….

      2. KEHENDAK UMNO-PAS
      (Bubar parlimen adakan PRU 15)

      INGAT….

      Kuasa Seri Paduka Baginda YDPA Berdaulat & Mutlak.
      Kuasa Seri Paduka Baginda YDPA bukan simbolik.

      ps:
      Enon Maknyah 12:18 jelas melawan arus – MENDERHAKA…..!!

  44. Umno dan PAS tarik balik sokongan pada Dr M
    25 Feb 2020, 8:51 malam (Dikemaskini 25 Feb 2020, 10:26 malam)
    Berita
    A A
    Umno dan PAS menarik semula sokongan mereka kepada Dr Mahathir Mohamad untuk terus menjadi perdana menteri.

    Pendirian terbaru Umno dan PAS itu susulan desas-desus bahawa Mahathir akan menubuhkan “kerajaan perpaduan” dengan syarat yang mereka tidak persetujui.

    “Ia bertentangan dengan perjanjian bahawa pembentukan sebuah kerajaan mesti mengambil kira parti secara keseluruhan, bukan individu.

    “Cadangan (yang dikatakan) untuk membentuk kerajaan perpaduan melibatkan perdana menteri menjemput individu untuk membentuk kabinet,” kata Setiausaha Agung Umno, Annuar Musa pada sidang akhbar hari ini dengan rakan sejawatannya, Takiyuddin Hassan dari PAS.

    Annuar berkata asas rundingan dengan Mahathir ialah Umno dan PAS akan memberikan sokongan mereka untuk membentuk gabungan alternatif tanpa DAP.

  45. Sayangilah negara kita yg dianugerah Allah. Lupakan sengketa Dan titik bengit.. Muafakat adalah jalan penyelesaian yg terbaik. Insaflah wahai anak bangsaku. Percaturan yg silap boleh merugikan kita semua.. Menang jadi arang.. Kalah jadi Abu.. Fikirlah wahai bangsa ku demi generasi anak2 kita. Apa yg kita mahu keangkuhan bongkak Dan sombong ianya tidak me bawa kebahagiaan pada kita. HANYA sejenak kita rasa puas.. Jangan menyesal jika generasi terkemudian mengungkit sikap kita yg keterlaluan. Ya Allah berilah hidayat Dan pedoman pada I San Dan makhluk mu yang terkeliru. B8CFV

    1. Dah terlungkup baru nak insaf…

  46. 🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    ♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿
    TN anjing msih berkomen wlu atas kerusi roda
    Anjing tua ni juga bingai bahalol & bodoh bebal
    Umur 87..dh putih bruban, rambut & smua bulu
    Muka anjing ini..serupa dengan kulit babi tebal
    🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐷🐖🐷🐖🐷🐖

    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    1. Errata:

      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
      ♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿
      TN anjing msih berkomen, wlu atas kerusi roda
      Anjing tua ni juga bingai bahalol & bodoh bebal
      Umur 87 tua krepot, msih ingin mendabik dada
      Muka anjing ini..serupa dengan kulit babi tebal
      🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕

      🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐷🐖🐷🐖🐷🐖
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      1. 🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        TN anjing tua nyanyok, mmg jenis tak tau malu
        Masih lagak juah wlau dh kna tibai cedera luka
        Umur 87..dh putih bruban, rambut & smua bulu
        Serupa kulit babi tebal anjing tua ni pnya muka
        🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷

        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  47. 🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    Dia tk tau serik juga, TN anjing setan bertanduk
    Hari2 Kejora taji, smpai muka anjing tu monyok
    Pagi ptg anjing tua bebal tu kena tibai terduduk
    Tapi dia tk ingat kena tibai sbb dah tua nyanyok
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    1. Kejora Kojolla bukan saja kena tibai, dia kena sembamkan ke lantai, muka ke bawah, di telanjangkan, Bang Ali sodok dia dengan buluh tajam, macam kena sula di zaman Kerajaan Melayu Melaka.

      1. TN anjing mati pucuk 🐕 12:55 pm,

        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        Klmarin anjing..ko kata komen aku tk nk peduli
        Sbb ko takut..asyik kena luku, berbenjol di dahi
        Komen ko isi kosong asyik Bg Ali, Bg Ali, Bg Ali
        Lps itu, ko mcm nyah bapok, sbb suka dgn tahi
        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  48. Jon dog sedang ikat panji2 hitam nak terjun laut dari atas jembatan Penang…

    Wau bole sedang baiki waunye yg dah koyak rabak..

    tinggal TN keling gila merapu kesedihan dan kaciwa sangaat….

    Padan muko..

    Kikikikikik..

  49. Man Hindu hari ni kena denda dengan sami hindu kuil batu cave…semalam Man Hindu ponteng tak mandikan tuhan dia yg besar di kuil batu cave..

    Padan muka..kikikikikikik.

  50. Azmin dah tak boleh semburit lagi…pelindongnye dah tersumbat dlm longkang besar..

  51. Kerana kebodohan madey……….pintu belakang gagal..

    Perikatan Nasional – Terkubur sebelum lahir
    25 Feb 2020, 10:54 malam (Dikemaskini 25 Feb 2020, 11:41 malam)
    Berita
    A A
    Senyuman pemimpin BN dan PAS pada Ahad lepas, di Sheraton Hotel di Petaling Jaya malam ini digantikan dengan riak muka yang serius di Pusat Dagangan Dunia Putra di Kuala Lumpur, yang menjadi tempat mereka mengumumkan menarik semula sokongan terhadap Dr Mahathir Mohamad sebagai perdana menteri.

    Pendirian terbaru itu hadir selepas pada Ahad lalu, BN dan PAS dilihat semakin hampir mengambil alih Putrajaya melalui usaha penjajaran semula kuasa yang menyaksikan Bersatu dan 11 ahli parlimen dari PKR meninggalkan PH.

    Setiausaha Agung PAS, Takiyuddin Hassan, pada sidang media petang ini, mengaku bahawa gabungan “Perikatan Nasional” direncana dibentuk untuk menggantikan kerajaan PH.

    “Pada peringkat awal, kami bersetuju secara dasar untuk bergabung dengan blok pembangkang.

    “Kami dapat lebih 130 kerusi dan dalam proses akhir untuk meterai satu pakatan yang sebelum ini dikatakan sebagai Pakatan Nasional – tapi sebenarnya dengan nama baru Perikatan Nasional,” katanya.

    Beliau berkata pemimpin parti mereka bahkan telah mengemukakan akuan berkanun (SD) kepada Yang Di-Pertuan Agong untuk gabungan baru itu.

    “Akhirnya, apa yang dirancang tidak berlaku apabila perdana menteri meletakkan jawatan,” katanya.

    BN, PAS, GPS dan Warisan, yang disusun oleh Ahli Parlimen Gombak, Mohamed Azmin Ali yang mengetuai 10 lagi ahli parlimen meninggalkan PKR, menganggap mereka akan membentuk gabungan baru, dengan Dr Mahathir Mohamad sebagai perdana menteri.

  52. Azmin is so clueless about the economy all he does for the passed 22 months is playing politics otak dia ni dah sewel. Org Melayu yg tak dapat bersaing tetapi berpolitik utk cari makan. Konon nk jadi political elite tapi mcm gampang bole masuk sewage tank. Bapak juz uztaz kat tepi Klang Gate…adik beradik haru biru. Minta kalau dia bertanding kasi dia hilang deposit in the next GE!

    1. Azmin jadi balaci madey untuk singkirkan anwar dari dlm pkr…tapi azmin yg tersingkir…

  53. LANGSUNG

    Patriot: Umno tak boleh dibenarkan perintah negara lagi

    10.30 pagi: Persatuan Patriot Kebangsaan (Patriot) berkata Pakatan Harapan patut dibenarkan untuk menubuhkan kerajaan baru.

    “Nampaknya PH, kini terdiri daripada PKR, DAP dan Amanah, adalah gabungan paling bersatu dan memiliki anggota parlimen paling ramai berbanding gabungan lain.

    “Patriot meminta anggota parlimen Bersatu, Warisan dan Gabungan Parti Sarawak, mereka yang berprinsip, untuk menyertai PH dan membantu menubuhkan kerajaan,” kata presidennya Mohamed Arshad Raji dalam kenyataan.

    Patriot menegaskan pilihan raya perlu dielakkan seboleh mungkin dan menyifatkan gesaan oleh Umno dan PAS sebagai “pentingkan diri sendiri”.

  54. Dah sah zaid gadai umno kpd madey…tapi gagal lagi

  55. Madey baik letak jawatan mp langkawi…pengundi langkawi pilihbmadeybkerana bakalnpm…sekarang pm sementara kojol..

  56. yg penting bendung virusAtok dan virusGoneEng.
    selamat negara tercinta.
    virusGoneEng bermaharajalela sbb virusAtok benarkan.
    Kurantin virusAtok, virusGoneEng automatik terkawal.
    lain2 virus diberi pengampunan umum.
    Haaa…tunggu pe lagi UMNO.
    penjilat virusAtok, dah takde ubat selain mati KAHKAHKAH

  57. MOGA RAKYAT BOLEH TERIMA APA SAHAJA KEPUTUSAN TUANKU…….

    Malaysia lebih besar daripada Mahathir…….

    SHAH ALAM – Langkah pembubaran Parlimen adalah jalan terbaik untuk menentukan kepimpinan negara dan pembentukan kerajaan baharu berasaskan prinsip demokrasi.

    Penganalisis politik bebas, Dr Jeniri Amir berkata, beliau bersetuju dengan pandangan kepimpinan Muafakat Nasional menuntut keputusan pembubaran Dewan Rakyat dengan syor berkenaan telahpun dipersembahkan kepada Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah semalam.

    Menurutnya, rakyat Malaysia adalah entiti paling layak menentukan kepimpinan kerajaan baharu kerana negara bukan hanya milik 222 ahli Parlimen semata-mata.

    “Kita tidak mahu pembentukan kerajaan baharu dipengaruhi percaturan politik ahli-ahli Parlimen yang sesetengahnya mempunyai agenda peribadi dengan sebahagian rundingan antara mereka dibuat membabitkan habuan tunai dan kes mahkamah dihadapi diselesaikan secara ‘tutup buku’.

    “Saya berpandangan pembentukan kerajaan baharu perlu memiliki legitimasi dari segi perundangan dan moral sekiranya negara mahu sistem demokrasi diamalkan dihormati rakyat dan dunia,” katanya kepada Sinar Harian di sini semalam.

    Jeniri berkata, konflik peralihan kerajaan ketika ini tidak mewajarkan mana-mana pemimpin politik membuat percaturan belakang tabir dengan memanipulasikan kuasa dimiliki mereka sekali gus mengenepikan suara rakyat.

    Katanya, negara adalah jauh lebih besar daripada mana-mana tokoh kepimpinan politik dengan rakyat sebenarnya merupakan penentu utama survival negara.“Ia bukan lagi soal (Datuk Seri) Anwar (Ibrahim), (Datuk Seri Mohamed) Azmin (Ali) dan Tun Dr Mahathir Mohamad dan saya percaya kita mempunyai lebih ramai pemimpin lebih baik daripada itu.

    “Saya percaya Yang di-Pertuan Agong memiliki kebijaksanaan untuk memutuskan perkara terbaik kepada rakyat bagi mengelakkan mereka berasa muak dengan politik tidak berkesudahan dan merasakan keputusan pilihan raya umum tidak bermakna,” katanya.

    Sementara itu, pandangan berbeza pula disuarakan penganalisis politik daripada Universiti Malaya, Profesor Madya Dr Awang Azman Awang Pawi yang menjangkakan sebuah kerajaan minoriti akan terbentuk susulan keputusan terkini kepimpinan Muafakat Nasional semalam.

    Menurutnya, pembentukan kerajaan minoriti adalah langkah terbaik kerana kerajaan baharu yang akan terbentuk itu tanpa penglibatan parti politik.

    “Sekiranya penarikan sokongan pemimpin Muafakat Nasional terhadap kepimpinan Dr Mahathir sebagai Perdana Menteri benar-benar berlaku, Dr Mahathir masih boleh membentuk kerajaan minoriti.

    “Sifat kerajaan minoriti adalah pembentukan Kabinet kerajaan tidak lagi mempertimbangkan kuota parti dan senario ini pastinya akan membolehkan Dr Mahathir memilih pemimpin dalam kalangan ahli politik berwibawa,” katanya.

    Beliau berkata, pembentukan kerajaan minoriti bukan merupakan satu perkara janggal kerana ia merupakan amalan kebiasaan negara seperti Denmark dan Republik Czech.

    Katanya, kerajaan minoriti juga akan bersifat lebih bebas membuat keputusan dan tidak terikat dengan fahaman mana-mana parti.

    “Dengan cara ini, Dr Mahathir akan mempunyai keupayaan memilih mana-mana pemimpin menyokong beliau yang mempunyai ketelusan berkhidmat kepada rakyat, berbanding bersikap tangkap pukal.“Sekiranya Dr Mahathir berjaya meraih sokongan majoriti menjadi Perdana Menteri, langkah terbaik adalah memerintah negara menerusi kerajaan tanpa parti sehingga pilihan raya umum ke-15.

    “Bagaimanapun, pembentukan kerajaan minoriti masih dianggap relevan dan menjamin keutuhan negara sekiranya itu pilihan terakhir yang tinggal,” katanya.

    MR : Jangan kena ‘game’ oleh orang tuan itu.. MN mesti ada cara tersendiri..

    1. PRU pun situasi sama jugak selagi pengundi pilih ikut parti. Apa lagi sekarang tak boleh nak tabur macam PRU masa BN. Masa BN kawal SPR Awal-awal dah tahu Keputusan PRU sebab menipu dan tabur dedak.

      Kali ini SPR lebih adil.

      Jika pengundi pilih calun ikut parti maka Keputusan lebih kurang sama. Tak BN lebih sikit atau PH lebih sikit. Bila ini terjadi pengkhianat yang sama jugak buat hal yang menjijik kan.

      Bubar Parliament jugak tak menyelesaikan masalah.

      Dari dulu rakyat mahu Anwar sebagai PM! Hanya Anwar di pilih jadi PM oleh MP di hadapan Agong baru masalah dapat di selesaikan.

  58. PH DAN DR MANDELIAR TIDAK MAHU BUBAR PARLIAMEN KERANA HARTA DAN KUASA…… MEMBELAKANGKAN KEPENTINGAN RAKYAT…….

    Mengapa Anwar Dan Mahathir Tidak Mahu Bubar Parlimen (Dan Sebab Muafakat Nasional Mohon Bubar Parlimen Dari YDP Agong)……..

    Anwar Ibrahim dan Ahli-ahli Parlimen PH daripada DAP, PKR dan PAN dalam keadaan terdesak semalam dan hari ini cuba menyatukan kembali gabungan parti politik dan Ahli-ahli Parlimen PH yang telah berpecah.

    Mereka ingin membentuk kembali Kerajaan PH walaupun Perdana Menteri ke-7 Dr. Mahathir dari Bersatu telah meletakkan jawatan tiga hari lalu dan Bersatu telah keluar dari PH.

    Anwar sedang cuba memujuk Mahathir dan Bersatu serta Azmin untuk kembali bersama-samanya dalam PH dan menyokongnya sebagai Perdana Menteri.

    Semalam Khalid Samad berkata PH mempunyai cukup Ahli Parlimen untuk membentuk kerajaan dengan majoriti mudah iaitu 112 Ahli Parlimen.

    Jika pun Anwar berjaya menyatukan mereka kembali dan mendapat 112 sokongan Ahli-ahli Parlimen, kerajaan yang akan dibentuk olehnya selepas kemelut ini akan menjadi kerajaan yang tidak stabil dan goyah dengan krisis politik yang berpanjangan.

    Jika ada dua tiga orang Ahli Parlimen sahaja yang melompat parti atau menarik balik sokongan kepada Anwar, kerajaan ini akan tumbang dan episod kemelut politik ini akan bermula semula.

    Dan kerajaan tersebut tidak akan dapat memberikan tumpuan kepada pemulihan ekonomi dan menjaga kepentingan rakyat sebaliknya akan menumpukan sepenuh masa berpolitik dan membuat persediaan untuk Pilihanraya Umum ke-15 tiga tahun akan datang pada 2023.

    Sementara itu keadaan negara dan hidup rakyat akan menjadi semakin buruk di kala kerajaan yang dibentuk dan Perdana Menteri yang dilantik tidak mendapat mandat rakyat namun hanya mandat daripada 112 Ahli-ahli Parlimen.

    Dalam keadaan biasa, sebaik selepas pilihanraya, mandat Ahli-ahli Parlimen untuk memilih Perdana Menteri dan membentuk kerajaan adalah mencerminkan dan sama (atau hampir sama) dengan mandat rakyat.

    Namun kini selepas 22 bulan sejak PRU-14, mandat Ahli-ahli Parlimen untuk memilih Perdana Menteri dan membentuk kerajaan tidak lagi mencerminkan mandat rakyat malah ianya telah banyak berubah dan tidak sama.

    Sebagai contoh, ini dibuktikan dengan keputusan lima pilihanraya kecil terkini di seluruh negara yang berturut-turut tidak menyebelahi kerajaan.

    Rakyat tidak akan boleh terima Perdana Menteri dan kerajaan yang mereka tidak percaya serta yang dibentuk bukan dengan mandat mereka.

    Sebab itu kini apabila Perdana Menteri meletakkan jawatan dan kabinet serta kerajaan terbubar, maka mandat yang baru daripada rakyat perlu diperoleh untuk membentuk kerajaan yang stabil, sah dan berkesan.

    Sebab itu juga walaupun mempunyai cukup Ahli Parlimen untuk membentuk kerajaan, pemimpin-pemimpin Barisan Nasional dan PAS dalam Muafakat Nasional semalam telah mencadangkan kepada DYMM SPB YDP Agong supaya membubarkan Parlimen untuk memberi laluan kepada pilihanraya dan mendapatkan mandat yang baru daripada rakyat untuk memilih Perdana Menteri dan membentuk kerajaan.

    ……..

    Anwar, Mahathir dan DAP tidak setuju untuk membubarkan Parlimen kerana mereka masih mahu berpegang kepada kuasa dan jawatan dalam kerajaan walaupun mereka tidak lagi mendapat mandat daripada rakyat.

    Mereka juga tentunya terpaksa menjaga kepentingan-kepentingan taikun-taikun, kroni-kroni atau kartel mereka yang tidak mahu bekerjasama dengan UMNO dan PAS sebaliknya masih mahu mengekalkan DAP dalam kerajaan.

    Anwar, Mahathir dan DAP dilihat hanya menjaga periuk nasi dan kepentingan tengkok dan kedudukan mereka sahaja namun tidak menghiraukan kehendak dan kepentingan rakyat yang rata-rata mahu parlimen dibubarkan dengan pilihanraya dan mandat yang baru.

    ……..

    Mereka (PH) sibuk mengatakan tentang kos pilihanraya padahal mereka juga yang telah membuat langkah Kajang dan Langkah Port Dickson dahulu dengan pilihanraya yang sebenarnya tidak perlu berbanding pilihanraya ini kini.

    Kelmarin RM43 billion telah hilang daripada Bursa Saham Kuala Lumpur akibat ketidakstabilan politik negara.

    Dijangkakan banyak lagi kerugian yang akan ditanggung oleh rakyat dan negara selagi kemelut politik ini tidak diselesaikan dengan membentuk kerajaan yang baru yang mendapat mandat baru yang sah daripada rakyat melalui pilihanraya.

    Kepada Anwar, Azmin dan Muhyiddin: Sekiranya anda rasa anda boleh mendapat mandat rakyat dan layak menjadi Perdana Menteri, mengapa perlu takut untuk berhadapan dengan rakyat dalam pilihanraya?

    Bubar.

    ISHAM JALIL

    1. Syiok sendiri ler kamu DAJJAL PAS MAHATHIRVSANWAR meng kopipes dari sini sana.

      Dah tahu dari dulu itulah kerja korang PAS. Yang menyebabkan PAS tak naik2 walaupun dah lk 70 tahun hidup -hidup segan mati tak mau.

      1. TN anjing 🐕 mati pucuk 10:11 am,

        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        Woi TN anjing tua biol, bila lagi kau nak harakiri
        Naper tak berani tunggu, kat sblm ni pnya entry
        Kejora luku kepala, ko kecut pelir dan cabut lari
        Bru ko kenal anjing, siapa ini, cgu Kejora bistari
        💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    2. Dah gagal barubi ingat mintak bubar parlimen..masa dinner dgn azmin senyum lebar…sekarang muka mencuka..kikikikik.

      Anwar bukan pm…madey yg aga kuasa nasihar Agong bubar parlimen..

      Madey takut bubar parlimen kerana kalah dlm tangan…

    3. Pengkhianat dah tak boleh buat apa-apa. Semua kena tunggu tindakan PH.

      Nak mudah kan cerita minta bubar kan Parliament. Masa bersidang beriya-iya jumpa Agong sebab yakin dapat majoriti. Bukan bersidang nak bubar kan Parliament..

  59. Madey silap pilih balaci..semua langkah Azmin untuk jayakan misi madey gagal…

    Muyiden sembab pon gagal..

    1. Tak ingat Najib sekarang dalam longkang. Wak Jahit pun dah terdiam.

      Pak Sheikh boleh ambil alih kuasa ker? Dia Peliwat, masuk penjara 2 kali sebab liwt, ini negara islam, Islam haramkan liwat – mana boleh.

      1. Madey ikut najib masuk longkang….bodooh jugak madey ikut najib masuk longkang..

        Kikkikik

      2. TN anjing 🐕 mati pucuk 9:53 am,

        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        Woi TN anjing tua biol, bila lagi kau nak harakiri
        Naper tak berani tunggu, kat sblm ni pnya entry
        Kejora luku kepala, ko kecut pelir dan cabut lari
        Bru ko kenal anjing, siapa ini, cgu Kejora bistari
        💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    2. Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib menuduh gagal tapi takda bukti, fakta walaupun penerangan.

      Kalau dah Beruk Tua tuh, tak bertukar cara dia bergayut di dahan, muka tersingai singai macam .. . macam Beruk Tua.

      1. Bukti gagal?…dah umum kerajaan pintu belakang?…siapa ahli2 kabinet..
        Bongok betul keling gila…

      2. TN anjing 🐕 mati pucuk 9:57 am,

        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        Woi TN anjing tua biol, bila lagi kau nak harakiri
        Naper tak berani tunggu, kat sblm ni pnya entry
        Kejora luku kepala, ko kecut pelir dan cabut lari
        Bru ko kenal anjing, siapa ini, cgu Kejora bistari
        💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  60. Bloody good piece (my assumption – haven’t read it, excited that it’s “MP speaks” –

    Who will believe that the 60 BN and PAS MPs now support Harapan?

    MP SPEAKS | And, will they also back Harapan’s GE14 manifesto and the arrest and trial of Najib Abdul Razak and former top BN leaders?

    1. Geng kaciwa…pru14 kalah..pintu belakang gagal…nak ambik kesempatan…

      Nak suport tak nak suport no problem…tapi jangan harap habuan..

  61. Azmin dgn kumpulan penderhakanye dan Muyiden terawang2….ingat madey kuat dan bijak sangat…sama2 tersumbat dlm longkang..

    Cita2 yg tidak kesampaian…Agong tutup pintu belakang…

    1. Pak Sheikh tak dengor suara, tak nampak muka.

      Bertapa di gua ker?

      1. Anwar cool…anwar offer pm kpd madey sampai kiamat tapi madey nak juga pintu belakang…akhirnye tersungkur dlm longkang besar kena plak tahi lembu cair.

        Padan muko…

        Kikikikik..

        1. Yang kena plak tahi lembu cair itu ia lah kamu. Itu pasal cakap pun mengarut.

          1. Oik, kena moderation pulak komen aku? Tak boleh cakap dia mengarut?

            Dah mula lah menyampah blogging di blog Budin nih.

            1. Ko keling gila merapu.kesedihan.padan muka…kikikikik..

            2. Lu ingat ini blog madey ker..nak tunjuk samsing taik koo cing.m

              1. Itu komen siutak keluar @ 10.33 am, 10.35 am la bolo.

                Tadi keluar “pending comment moderation” maybe because of tahi lembu cair di balingkan semula kpd kamu punya komen.

                Ada kena setepek di muka kamu? Ok, malu nak cakap, gua faham.

              2. Lu punya komen is tahi lembu comment.

          2. Pedih hati kaciwa keling gila kerana madey gagal masuk pintu belakang…orang kaciwa selalu meracau merapu kesedihan..

            Padan muko ko

            Kikikikikik.m

            1. Beruk Tua Geng Najib bila keciwa terus jadi gila.

              Selalu keluar sakit gila Attention Deficit Hyperactivity Disorder, ADHD nya.

              Mulut ny hyper.

          3. TN anjing 🐕 mati pucuk 10:33 am,

            🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
            Woi TN anjing tua biol, bila lagi kau nak harakiri
            Naper tak berani tunggu, kat sblm ni pnya entry
            Kejora luku kepala, ko kecut pelir dan cabut lari
            Bru ko kenal anjing, siapa ini, cgu Kejora bistari
            💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          4. TN anjing mati pucuk 🐕 10:33 am,

            🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
            Klmarin anjing..ko kata komen aku tk nk peduli
            Sbb ko takut..asyik kena luku, berbenjol di dahi
            Komen ko isi kosong asyik Bg Ali, Bg Ali, Bg Ali
            Lps itu, ko mcm nyah bapok, sbb suka dgn tahi
            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

            👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  62. Err errr budeeennn
    Jgn lupa ek, ideo china doll sekali ye
    Sayaaang budeeenn
    Kahkahkah

    1. Lub tertinggal kereta lembu…polis dah lama tutup kes kerana tiada bukti…

      Ko boleh tanye sama tokey vedeo Rahim Tamby chik dan pengedar vedeo Eskay..

  63. Babai Azmin semburit. Babai mak lampir. Babai Madey si Kitol. Babai PH. Babai Bersatu. PRU15 Rakyat Malaysia akan cipta sejarah lagi. Kahkahkah!

    1. Rakyat Malaysia tentu berjaya di Pru15. Kamu tidak. Terkandas. Tersumbat ke longkang kena tendang terajang mcm Najib Klepto Al Jibo.

      1. Madey baru tersungkur dlm longkang..kikikikikikiok

        Keling gila makin tambah gila kerana kaciwa yg teraamaat sangaaaat…padan muka keling gila…

        1. Hehehe, banyak bolo punya olang, pandai ikut olang ciakap saja.

          Otah lk 100 gm masakan otak orang biasa 140 gm.

      2. TN anjing 🐕 mati pucuk 9:27 am,

        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        Woi TN anjing tua biol, bila lagi kau nak harakiri
        Naper tak berani tunggu, kat sblm ni pnya entry
        Kejora luku kepala, ko kecut pelir dan cabut lari
        Bru ko kenal anjing, siapa ini, cgu Kejora bistari
        💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  64. https://www.facebook.com/477735496039115/posts/797164097429585/

    Kegagalan percaturan madey nak masuk pintu belakang…ego…

    Agong terkejut tengok muka madey kat istana negara…

    1. Ye ker? Kau ada di istana negara? Kau tak tahu protokol nak jumpa YDP Agong? Mesti ada temu janji.

      Tapi kamu beruk, kera, lotong mana tahu protokol. Hanya tahu kont.l.

      1. Ko dan aku kan sama2 disana…ko malu nak ngaku sebab Agong sekat madey masuk pintu belakang dan terus tersungkur dlm longkang….

        Madey ingat dia besar..tak pakai protokol ngok..ko keling gila..

        Kikikik.m.

  65. Sekarang mcm2 tulisan yg keluar untuk menutup kesilapan percaturan an wayang tamil madey yg gagal…..

    madey sangka dia cukup bijak untuk pusing kiri dan pusing kanan…

    Akhirnye madey dan partinye terlungkup..

    Bijak manusia ada hadnye..tapi malang bagi madey tersungkurdiwaktu usia senja dgn kemaluan besar..

    1. Teruskan lah bermimpi, Dol. Kamu dah lihat “kemaluan besar” dia? Dah rasa? Kau bandingkan dengan Bang Ali punya?

      Bodoh bangang lah kamu menuduh Tun M gagal. Tak sedar dia pernah mmerintah selama 22 tahun di masa lalu dan sekarang lk sepenggal.

      Yang tak boleh pusing kiri ia lh Najib Klepto Al Jibo. Tersumbat di longkang, bila nak aktif, Wak Jahit pun sindir dia, mengata Umno ada ha nya seorang nakhoda.

      1. Hahaha..ko dah rasa batang besat bang Ali roti..

        Kemaluan ko makin kocik sejak madey tersungkur dlm longkang…madey yg dekarang sudah patah taring..

        Hati keling gila makin mendidih…makin merapu liar…tahniah…

        Kikikikikik..

      2. TN anjing mati pucuk 🐕 9:24 am,

        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        Klmarin anjing..ko kata komen aku tk nk peduli
        Sbb ko takut..asyik kena luku, berbenjol di dahi
        Komen ko isi kosong asyik Bg Ali, Bg Ali, Bg Ali
        Lps itu, ko mcm nyah bapok, sbb suka dgn tahi
        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  66. Hape, kerajaan perpaduan???!!!
    Ape2 je mengenai atok, sume palsu sbb dia pejuang reformasi palsu.
    Sume dah takut nak buat kejesama ngan atok – takut kena patuk. KAHKAHKAH
    Sebelum korang nak kondem, sila baca warkah dari penjara.
    https://www.malaysiakini.com/news/341718

    masalahnya arini, korang terlebih makan naratif songsang atok sejak 24 tahun dahulu lagi.
    FAKTA: atok hijack pru14, nak halang DSAI jadi PM. Simple.

    1. Kamu beruk, kera, lotong mana tahu pasal kerajaan.

      Ayik menuduh secara liar tanpa bukti atau fakta.

      Kemu penganut Pak Sheikh apa kamu boleh dapat, baik givap lah.

      Pak Sheikh peliwat, dipenjara 2 kali sebab liwat, mana peliwat boleh jadi PM negara Islam yang haramkan liwat.

      1. Kamu keling gila yg liar menapikan tanpa fakta dan bukti…

      2. TN anjing 🐕 9:05 am,

        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        Apa yg kau merapu ni, wahai bahalol TN anjing?
        Asyik saja kau ulang2 Pak Sheikh 2 kali peliwat
        Kalau tak ada beban, usahlah batu nak dijinjing
        Sakit mentak kau tu elok ler segera pergi rawat
        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      3. TN anjing 🐕 mati pucuk 9:05 am,

        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        Awat anjing oi, kalu org, hg kata tuduh cara liaq
        Agak nya..mak hg betina jalang ghayau ulu ilaq
        Gheja melilau caghi jantan lapaq batang peliaq
        Hindu & Bengali, tutoh puki mak hang bergiliaq
        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      4. TN anjing 🐕 mati pucuk 9:05 am,

        🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
        Woi TN anjing tua biol, bila lagi kau nak harakiri
        Naper tak berani tunggu, kat sblm ni pnya entry
        Kejora luku kepala, ko kecut pelir dan cabut lari
        Bru ko kenal anjing, siapa ini, cgu Kejora bistari
        💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    2. Ini dah episode baru Bro.

      Yang tersimpul telah di rungkai.

      Jika niat Tun nak halang Anwar ini lah masa nya.

      Ya Tun bukan pejuang reformasi tapi dia pejuang anti umno (baca rasuah)

      Tun tidak akan berkerjasama dengan perasuah dan tidak akan melantik pemimpin dari umno dan PAS untuk kabinet baru. Cepat-cepat umno dan pas tarik sokongan konon sebab ada DAP.

      Pada masa warkah tersebut kan PAS bermusuh dengan umno? Kalau nak cerita kisah yang lama lah..

      1. Wayang tamil madey gagal..tak kerjasama dgn umno kunun tapi pakai SD puak ummo…ke istana negara dgn puak umno…

        Pintu belakang dah gagal dan dah tersungkor baru cakap takkan kerjasama dgn perasuah dan penyangak umno…

        Tak payah tutup lah kemaluan madey yg bertambah besar..

        Poorah

        Kikikikikik.

        ..

  67. Mengikut cerita Khalid maka sepatutnya Tun tidak letak jawatan lah…

    1. Mengaku je lah dah kena tipu dengan Azmin.

      Tun pun secara tak langsung di bohongi oleh Azmin.

      Sampai ramai yang terpedaya yang Tun akan mungkir janji dan tamak kuasa.

      1. Wayang madey belaka….balaci Jemin nak cover jemin…barua madey nak cover madey..

      2. Aku percaya Tun. Aoa dia buat ada sebab nya. Motif nya sellu politik. Politik menghalalkan banyak perkara. Asalkan jangan sampai ke peringkat Machiavellianism.

        Siapa yang affected adversely dek tindakan politik Tun, sori lah. Pak Sheikh tak boleh menang punya versus Tun. Tun berpengalaman memerintah 22 tahun + beberapa tahun dipenggal sekarang. Cekap dengan selok belok politik.

        1. Madey dah tersungkur…madey yg masuk longkang dgn tindakan politik bodohnye..

    2. Madey ingat letak jawatan pm PH boleh dilantik pm pintu belakang…

      Tapi Agong tutup pintu belakang madey terus tersungkur dlm longkang besar..

  68. 1 je nak cakap,PADAN MUKA KAU JEMIN..

    1. Balaci No. 1 Semburit diSelangor ikut ajaran boss cepat2 jumpa Tuanku nak kekal jawatan MB. Konon nak pakai sokongan Istana.

      Wooit, baru minggu lepas sama2 dok angkat Semburit bakal PM diprogram serah rumah dan menghina dan melecehkan pucuk pimpinan Parti dan 2 tahun tidak menghormati Presiden.

      Tiba2 , semalam dah mula mengaku dia sokong Anwar, Presiden PKR.

      Bro, you reap what you sow.

      Proses demokrasi mesti dipatuhi bila Kerajaan Negeri dibubarkan susulan pembubaran Kerajaan Persekutuan termasuk perlantikan Kerajaan baru diperingkat negeri susulan realignment dia Pusat dan tindakan disciplin Parti2 termasuk pemecatan kerana khianat.

      Kalau dia sekarang sokong Presiden PKRlah, tunggulah arahan pucuk pimpinan dan penyelesaian politik diperingkat Pusat dan ambil kira mandat Parti dan Pakatan. Satu lagi jawatan MB yalah perlantikan politik Pakatan yg menang majoriti, bukan perlu ilmu roket sains.

      Kedua, PKR dan PH tidak akan sekali benarkan saki baki Geng Pengkhianat Semburit jadi musuh dalam selimut sekali lagi dan merumitkan urusan pentadbiran.

      Spt walaun Semburit sekor ini Khalid Jaafar, tiada maaf bagi mu jika anda disesatkan oleh Semburit. Winners take all, losers lose all. Lumrah pilih jalan politik, Bro.

      1. PKR dan PH patut menilai prestasi keselurohan MB lama dari semua aspek termasuk elemen korupsi dan kroni. Umum tahu yg Negeri Selangor yalah lubok yg diambil kesempatan oleh Kartel Semburit termasuk projek pasir Mak Lempir.

        Prestasi MB lama dahulu yalah sbg Exco Sukan bawah MB Semburit dan Presiden Bolasepak FAS yg berkontroversi dan mencetuskan kemarahan peminat bolasepak Selangor.

        Prestasi sbg Exco dulu biasa-biasa sahaja tapi kuat mendapat recommendation Semburit kerana satu team dan dijadikan kroni tali hayat lubok emas.

        Aduan SPRM patut dibuat siasat projek express lubok emas, deforestasi Langat jika ada unsur2 yg melibatkan kepentingan geng2 pengkhianat PH Semburit dan kroni2 mereka spt Hishamuddin Hussein Onn.

        MB lama begitu kuat defend projek kontroversi ini sehingga melawan dan mengingkari arahan Menteri Pusat dulu Xavier PKR.

Leave a Reply

Your email address will not be published.