MENJAWAB TULISAN KHALID JAAFAR ‘KENAPA KERAJAAN PH RUNTUH?’

Membaca tulisan Khalid Jaafar, bekas penasihat khas Azmin Ali dan suatu ketika pernah menjadi Setiausaha Akhbar Anwar Ibrahim yang bertajuk “Kenapa Kerajaan PH Runtuh?”, satu-satu kesimpulan mudah daripadanya ialah ia penuh dengan penyelewengan fakta, pembohongan dan cuba mengaburkan pandangan orangramai terhadap hakikat yang sebenar.

Agaknya Khalid merasakan sebagaimana “video Haziq” boleh ditanggapi kabur oleh pihak berkuasa, beliau juga mampu mengaburkan pandangan orangramai tentang sebab-sebabnya runtuhnya kerajaan PH.

Bagi yang belum membaca tulisan Khalid itu, ia boleh dibaca seperti link di bawah https://www.facebook.com/680181170/posts/10157952879846171/

Tindakan Khalid menuduh bekas bossnya, Anwar melakukan “pukulan maut” terhadap Tun Mahathir Mohamad berhubung peralihan kuasa, khususnya dalam mesyuarat Majlis Presiden PH pada 21 Februari lalu adalah punca segala-segalanya, sebenarnya 100 peratus tersasar daripada kebenaran.

Kata beliau, jika “pukulan maut” itu berjaya dilakukan, Tun Mahathir akan menjadi “lame duck Prime Minister” atau Perdana Menteri yang tidak berfungsi.

Walaupun tidak disebut, gambarannya seolah-olah berikutan itulah Azmin telah menggerakkan cubaan rampasan kuasa melalui kerjasama dengan Muhyiddin Yassin, UMNO, Pas, GPS dan lain-lain parti di Hotel Sheraton, Petaling Jaya, Ahad lalu.

Ia kemudian membawa kepada perletakan jawatan Tun Mahathir sebagai Perdana Menteri dan Pengerusi Bersatu. Tun Mahathir kemudian dilantik sebagai Perdana Menteri interim oleh Yang Dipertuan Agong.

Satu perkara yang Khalid lupa, sengaja lupa atau beliau juga mungkin kabur macam “video Haziq”, walaupun ada permintaan untuk menetapkan tarikh peralihan kuasa pada mesyuarat Majlis Presiden pada 21 Februari, keputusan konsensus akhirnya ialah memberi ruang kepada Tun Mahathir menetapkan sendiri bila mahu berundur selepas selesai Sidang Apec pada November depan.

Sebab itu, Tun Mahathir dengan bangganya mengumumkan keputusan mesyuarat Majlis Presiden itu seperti berikut:-

“Akhirnya semuanya diserah kepada saya. Apa yang saya cakap mereka akan turut. Peralihan kuasa akan berlaku selepas Apec.

“Tiada tempoh masa (timeframe), terpulang kepada saya sama ada saya nak lepas atau tidak.  Itulah kepercayaan dipersetujui oleh Majlis Presiden,” kata Tun Mahathir.

Jika sudah begitu keputusan Majlis Presiden itu, di mana adanya “pukulan maut” yang konon telah dilakukan oleh Anwar kepada Tun Mahathir?

Lebih kabur lagi, dengan keputusan mesyuarat Majlis Presiden yang jelas memberi keselesaan kepada Tun Mahathir itu,!untuk apa sebenarnya Azmin menggerakkan komplot “Langkah Sheraton”?

Adakah Azmin tidak puas hati dengan keputusan Majlis Presiden dan merasakan masa depan politiknya semakin gelap selepas Sidang Apec nanti, lalu bertindak singkat akal untuk mengekalkan Tun Mahathir sebagai Perdana Menteri sehingga habis penggal melalui pembentukan sebuah kerajaan pintu belakang?

Jika kita teliti kenyataan dan tindakan Tun Mahathir kemudiannya sehingga membawa kepada perletakan jawatannya, tidak diragui lagi runtuhnya PH adalah adalah disebabkan tindakan Azmin menggerakkan Langkah Sheraton itu.

Dalam kerakusannya bermain politik, Azmin didapati bukan saja menjual nama Tun Mahathir untuk mendapat sokongan, malah memberi maklumat bohong kepadanya sehingga Perdana Menteri dalam pengakuannya kepada Anwar, Guan Eng dan Mohamad Sabu, telah menzahirkan rasa malu kerana dituduh mahu bekerjasama semula dengan UMNO yang sudah rosak dan penuh dengan perasuah.

Jika Azmin tidak menggerakkan “Langkah Sheraton” dan akur dengan keputusan Majlis Presiden berhubung peralihan kuasa kepada Anwar akan berlaku selepas Sidang Apec, tidak ada sebab untuk Tun Mahathir meletakkan jawatannya.

Jadi, buat Khalid yang selalu mengepit buku bersama, rajin-rajinlah menelaah fakta bahawa runtuhnya kerajaan PH adalah disebabkan kerakusan serta ketamakan Azmin yang enggan akur dengan keputusan mesyuarat Majlis Presiden serta cuba membohongi Perdana Menteri.

Selain itu, meskipun isu peralihan kuasa adalah ketetapan atau konsensus PH sejak sebelum PRU14 lagi, malah Perdana Menteri sendiri berkali-kali mengatakan akan melakukannya dalam tempoh dua tahun, orang yang paling kerap mempertikaikannya dengan mahukan Tun Mahathir kekal sehingga habis penggal adalah Azmin sendiri.

Malah, desakannya meminta Tun Mahathir kekal sehingga habis penggal adalah lebih kerap dilakukannya berbanding menghadiri mesyuarat PKR, walaupun berkedudukan nombor dua dalam parti.

Lebih daripada itu, meski memegang jawatan Menteri Hal Ekonomi, Azmin juga sebenarnya lebih digelar “Menteri Hal Ehwal Politik” kerana lebih banyak bercakap mengenai politik dan mengampu Tun Mahathir sejak Mei 2018 lagi.

Kini, perkembangan mutakhir dengan UMNO dan Pas sudah menarik balik sokongan kepada Tun Mahathir, sementara Azmin sudah dipecat daripada PKR, kerajaan PH yang runtuh sebelum ini pasti akan terbina semula.

Selepas ini, bukan saja PKR sudah bersih daripada golongan pengkhianat seperti Azmin, bahkan dalam PH yang baru nanti juga, kalau pun Azmin masih ada di dalamnya, ia tidak lain adalah kerana sisa-sisa kasihan berikutan tindakan mengampunya yang berterusan terhadap Tun Mahathir yang tentunya disertai ketakutan agar “video Haziq” tidak segera dicerahkan daripada kekaburan. (ShahbudinHusin 26/02/2020)

Kongsikan artikel ini
Updated: 26 February 2020 — 2:20 pm

196
Leave a Reply

avatar
21 Comment authors
AnonymousAnonymousOthman AhmadAnonymousMAHATHIRVSANWAR Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Anonymous
Guest
Anonymous

Seperti biasa, nama TN naik banyak kali. Femes TN tuh. Kata2 dia menyengat Beruk Tua Geng Najib. Demikian lah GN yang ayik menjilat Najib menguna berbagai nama.

Anonymous
Guest
Anonymous

Wah, what happeng? Smalam got only 3 comments. 2 from Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib.

Peserta2 fedap dengan the Beruk Tua? Dia banyak sangat menyanyah dan menyenyeh sejak 26 Feb? Or Budin erased so many of yesterday’s comments?

High time Budin keluarkan pos baru. Kot Budin pun dah kurang semangat sebab Pak Sheikh idola dia nombor tak naik.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Woiiii, Maknyah kejora Saroja…. Anwar-pkr/dap/amanah klentong semalam konon sokong Tun kini belot. Tengahari tadi dia bukan kemain tak sempat2 ngoyok umumkan s3ndiri dia calon PH. Padan muka, sampai laanie masih juga terkial-kial gagal mendapat 112 simple majoriti. Sekarang terserah pd budibicara YDPA. Heran, esok Khamis, 27 Feb jam 4;00 ptg, kenapa pulak Tun M yg masih jugak sandang jawatan PM akan mengumumkan ‘Pakej Ransangan Ekonomi Negara 2020….kenapa bukan ‘Rear’ Admiral yg kemaruk tuuu…..?? Engkau dgn dia sama busuk hati. Hari dah bersilih ganti, jam dah tunjuk pukul 02;15 am, belum juga lagi ada pengmuman rasmi pertukaran PM. Kenapa, yer…..?? Ingat….… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman Hindu anjing 🐕 2:16 am,

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Mmg smua org tau..YDPA punyai kuasa mutlak
Tapi, nmpak dah teruk idola kau kena tempelak
Terus sajalah Suman anjing gila..kau menyalak
Auk auk, auw auw, mcm bapok kain kena selak
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HA HA HA
HO HO HO
HI HI HI
HE HE HE
HU HU HU…

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing prasan diri rotan..tpi dia, btg bemban
Dia spt singlet Pagoda perasan kemeja Durban
Mulut becok pot pet pot pet spt aym dlm reban
Waktu lapang dgn bini dia main batu selemban
⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝
TN paderi Kristian pakai jubah tak pakai serban
Dia Kristian dayak tk pasti suku Penan ker Iban
Ingin lagak hebat tk padan bulu pelir dh bruban
Nk lwn Kejora diusung laptop smpai ke jamban
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
TN perasan diri jerung, walhal dia anak tamban
Mnentang Kejora..dia trpaksa, tanggung beban
Hari2 kat sini dgn Kejora jadi mangsa & korban
Anjing ni terasa spt ke loji najis Kejora humban
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Alahai Enon Maknyah ….

Ahaaaa…Anwar-pkr/dap/amanah klentong semalam konon sokong Tun kini belot, masih juga terkial-kial gagal mendapat 112 simple majoriti.

Sekarang terserah pd budibicara YDPA,

Sekarang jam dah tunjuk pukul 10:15 pm, belum lagi ada pengmuman rasmi.

Ingat….

PILIHAN UTAMA BAGINDA DYPA YG BIJAKLAKSANA
(Kerajaan Perpaduan BerPMkan Tun Mahathir)

Kuasa Seri Paduka Baginda YDPA Berdaulat & Mutlak.
Kuasa Seri Paduka Baginda YDPA bukan simbolik.
————————————————————————-

Nyah oh Nyah…

Taulah….kau tuu dah bergelumang dgn taik stor kunyit. Takkan sampai nak jadi PKR – Pakar Klentong Rakyat pulak. Meh jumpa aku kat JB untuk aku bantu adjust &:realign kau jadi jantan, bukan bapok maknyah.

Hu hu hu
Hi hi hi

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman Hindu anjing 🐕 10:12 pm,

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Mmg smua org tau..YDPA punyai kuasa mutlak
Tapi, nmpak dah teruk idola kau kena tempelak
Terus sajalah Suman anjing gila..kau menyalak
Auk auk, auw auw, mcm bapok kain kena selak
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HA HA HA
HO HO HO
HI HI HI
HE HE HE
HU HU HU…

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Beruk Tua Geng Najib (GN) umur 80an tahun sudah tidak ada kerja lain. Anak nya tak benarkan dia jaga cucu nya sebab dia nyanyuk (senile), takut ada kemalangan. Jadi, dia asyik tekan keyboard, ikat laptop ke pinggang walaupun dalam jamban.

Nak blogging dengan handphone tangan dah tak steady. Kesian.

Pakai banyak nama, sekarang pakai anonymous. Seperti biasa, dia asyik mengarut.

Anonymous
Guest
Anonymous

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Kemarahan TN anjing, kt Kejora, blm jugak reda
Lbih2 lagi ler, bila Kejora & Irah bermesra canda
Dia umur 87, mana mampu lwn Kejora yg muda
Kini terkial-kial anjing tua ni..kt atas kerusi roda
♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Guest
Anonymous

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿
TN anjing di ats krusi roda, dgn laptop ditambat
Tak ada apa pun..yg mampu anjing ini perdebat
Hanya maki caci saja..yg anjing kapiaq ni hebat
Tpi dh berbirat belakang TN anjing Kejora sebat
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Guest
Anonymous

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing asyik kena Kejora balun terkangkang
Tiap hari, kena lanyak, smpai muka dia monyok
Tk serik dia kena tibai, smpai berbirat belakang
Dia bkn ingat kena tibai sebab dah tua nyanyok
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Guest
Anonymous

👋👋👋👋👋👋👋👋👋👋👋👋👋👋👋👋👋👋
Tahun 1998..mmg menggamit kenangan silam
Dri villa ke mahkamah telah dibwa usung tilam
Nuar kna tumbuk smpai mata dia lebam kelam
Di Sg Buluh Inn..lama juga Nuar kena brmalam
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Lps 20 tahun berlalu..depa pura2 baik, brsalam
Nmun masing2 bersifat dua muka punya talam
Kedua2nya kaca, yg rkyat sngka permata nilam
Namun, rakyat dah cerdik dan tk mudah diulam
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Selang 22 tahun..kembali lgi drama Tamil Elam
Prebutan kuasa puak-puak munafiq putar alam
Macm mana pun..Nuar mesti dikasi tenggelam
Klau Nuar naik PM, lwn psti, terpaksa ke dalam
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

BUBAR BUBAR BUBAR BUBAR BUBAR PARLIAMEN……. Kronologi Mudah Memahami Krisis Politik Ciptaan Pakatan Harapan Sendiri……… 1. PKR, DAP dan PAN Desak Tun M serah ‘takhta’ PM kepada Anwar berterusan dan kemuncaknya dalam Mesyuarat Majlis Presiden PH, 21 Februari 2020. 2. PPBM ugut keluar PH jika desakan diteruskan. Dimuktamad dalam Mesyuarat PPBM, 23 Februari 2020. 3. 11 Ahli Parlimen isytihar keluar PKR pada 24 Februari 2020. 4. PPBM isytihar keluar PH pada 24 Februari 2020. 5. Tun M isytihar letak jawatan PM dan Pengerusi PPBM; secara rasmi Kerajaan PH terbubar pada 24 Februari 2020. 6. Bursa Malaysia rugi RM43 bilion angkara… Read more »

TT JUBO del Kyoyaki
Guest
TT JUBO del Kyoyaki

undian dari metro twiter..55% responden pilih tun pm8

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Ini dah kira bagus.

Maka pilihan Seri Paduka Baginda YDPA adalah tepat lagi bijaklaksana demi kesejahteraan negara.

“KERAJAAN PERPADUAN PIMPINAN PM TUN MAHATHIR MOHAMAD”.

Hidup Tuanku………!!
Hidup Tun Mahathir…!!

anonymous
Guest
anonymous

pada aku, ini bukan perebutan “Winner takes all”.
DSAI kena bina jambatan kpd UMNO, PAS, dll parti politik agar sebuah Kerajaan Inklusif dapat dibentuk, jika diizinkan Allah.
Selepas mengkhianati janji peralihan kuasa, ada lagi ke parti politik tanah air yg akan percaya kata2 Tun M, terutamanya Kerajaan Perpaduan???!!!

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PARTI KUNYIT DAH NAK MAMPUS……… 10,000 ahli PKR Kelantan bakal keluar parti……… KOTA BHARU – Lebih 500 ahli Parti Keadilan Rakyat (PKR) melibatkan tiga cabang utama di negeri ini mengisytiharkan keluar parti itu hari ini. Tiga cabang tersebut ialah Kubang Kerian, Rantau Panjang dan Ketereh. Pengumuman tersebut dilakukan dalam satu majlis yang diadakan di Padang Kala di sini dan turut dihadiri oleh kepimpinan tertinggi peringkat negeri parti itu. Bekas Pengerusi PKR Negeri yang juga Ketua Cabang Ketereh, Ab Aziz Ab Kadir dalam sidang akhbar memberitahu, keputusan tersebut diambil selepas membuat beberapa penilaian. “Rentetan apa yang berlaku iaitu pemecatan Timbalan Presiden… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MEMANG SAH ALJUBRI TAK JADI PM8………. Peguam cabar kesahan Lembaga Pengampunan diraja isu Anwar…….. Peguam kontroversi Mohd Khairul Azam Abdul Aziz memfailkan saman untuk mencabar nasihat Lembaga Pengampunan terhadap Yang di-Pertuan Agong berkaitan kes liwat Presiden PKR Anwar Ibrahim. Katanya, beliau telah mengarahkan tetuan Messrs Raja Riza & Associates memfailkan writ saman yang menamakan lembaga itu dan Anwar sebagai defendan. Ia difailkan di pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur sekitar jam 4.30 petang ini. “Antara lain, saya ingin mempersoalkan komposisi Lembaga Pengampunan ketika itu yang ditubuhkan secara salah dan tidak menepati keperluan undang-undang di bawah Perlembagaan Persekutuan. “Saya berpendapat bahawa… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Peguam yg selalu menyibok..lebih 1 tahun baru nak cabar..seblm ni tido?…baru nak b tunjuk pandai…

Nak cabar cabar lah…dia ada pengalsman dlm proses pengampunan diraja?..

anonymous
Guest
anonymous

@OthmanAhmad kata:
ALAMAK… No results found for ApaNama.

“….and Anwar you must make sure that this country, when you take over, does not condone this abuse of the judiciary to settle political scores”.

kehkehkeh…..
petikan dari buku “Anwar Returns: The Final Twist”, muka surat 33, bawah sub-tpoik “The Royal Pardon”.
baca man, jgn tak baca. Banyak membaca, Insya Allah, akan pulih dari jangkitan virusAtok.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Ingat….

PILIHAN UTAMA BAGINDA DYPA YG BIJAKLAKSANA
(Kerajaan Perpaduan BerPMkan Tun Mahathir)

Kuasa Seri Paduka Baginda YDPA Berdaulat & Mutlak.
Kuasa Seri Paduka Baginda YDPA bukan simbolik.

Buku tuu, tak mainn ler. Tak releven dan tertikat dgn perlembagaan maupun tradisi negara kita.
————————————————————————-

Nyah oh Nyah…

Taulah….kau tuu dah bergelumang dgn taik stor kunyit. Takkan sampai nak jadi PKR – Pakar Klentong Rakyat pulak. Meh jumpa aku kat JB untuk aku bantu adjust &:realign kau jadi jantan, bukan bapok maknyah.

Hu hu hu
Hi hi hi

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

HANYA BUBAR PARLIAMEN KEPUTUSAN MUKTAMAD……..

4 kumpulan 222 Ahli Parlimen

A – 61 MP minta bubar parlimen
B – 65 MP sokong Tun Dr Mahathir Mohamad jadi PM
C – 92 MP sokong Anwar Ibrahim jadi PM
D – 4 MP tidak pasti

Oleh kerana itu tiada yang lepasi 112 kerusi

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Alahai Enon Maknyah 7:10, 7:42, 7:43….

Ahaa…Anwar-pkr/dap/amanah klentong semalam konon sokong Tun kini belot, masih juga terkial-kial gagal mendapat 112 simple majoriti.

Sekarang terserah pd budibicara YDPA,

Jam dah tunjuk pukul 8;41 pm, belum lagi ada pengmuman rasmi.

Ingat….

PILIHAN UTAMA BAGINDA DYPA YG BIJAKLAKSANA
(Kerajaan Perpaduan BerPMkan Tun Mahathir)

Kuasa Seri Paduka Baginda YDPA Berdaulat & Mutlak.
Kuasa Seri Paduka Baginda YDPA bukan simbolik.
————————————————————————-

Nyah oh Nyah…

Taulah….kau tuu dah bergelumang dgn taik stor kunyit. Takkan sampai nak jadi PKR – Pakar Klentong Rakyat pulak. Meh jumpa aku kat JB untuk aku bantu adjust &:realign kau jadi jantan, bukan bapok maknyah.

Hu hu hu
Hi hi hi

anonymous
Member
anonymous

Madeyb bukan parti gabongan PH lagi…dia yg nak lari dan runtuhkan ph…

Klentong muyiden yg bawak lari Bersatu dari ph..dah gagal pintu belakang lepas jumpa agong kambinghitamkan azmin dan muyiden dan tak mau gabong dgn perasuah umno kunun….tapi SD
umno dia kutip tak buang pon.

Mamak keling ni kuat membelit hingga umno dan pas cancel sokong keling ni..

Padan muko.

anonymous
Member
anonymous

Ko kuat kutip dari blog sampah..

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH MEMANG GELOJOH……SUKA MENUDUH DAN BUAT ANDAIAN BUKAN2…..TUNGGU DEKRI TUANKU……. Kertas Putih FELDA: Terbongkar Satu Lagi Bukti PH Menipu.. SIKAP Pakatan Harapan (PH) dengan ‘trend‘ menyalahkan kerajaan terdahulu amat serasi ‘bagai pinang dibelah dua’ apabila satu lagi bukti mereka menipu tersingkap dibalik topeng perjuangan untuk peneroka Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan (FELDA). PH sebelum ini menuduh BN merompak sejumlah wang daripada FELDA, namun setelah Kertas Putih FELDA dibentangkan, ternyata wang tersebut sebenarnya dipinjamkan semula 84,388 lebih kepada peneroka FELDA. Ternyata, RM8 bilion tersebut digunakan untuk Pembesaran Rumah, Skim Insentif Usahawan, Institusi Pengajian Tinggi, Komputer dan penanaman semula. (Rujuk Foto) Menurut Ahli… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

ALAMAK… No results found for ApaNama.

“….and Anwar you must make sure that this country, when you take over, does not condone this abuse of the judiciary to settle political scores”. aku harap, pengorbanan YDP Agong ke15, tidak dilupai..
————————————————————————–‘

Nyah oh Nyah…

Taulah….kau tuu dah bergelumang dgn taik stor kunyit. Takkan sampai nak jadi PKR – Pakar Klentong Rakyat pulak. Meh jumpa aku kat JB untuk aku bantu adjust &:realign kau jadi jantan, bukan bapok maknyah.

Hu hu hu
Hi hi hi

anonymous
Member
anonymous

Madey sudah berahit..lepaskan rasa kaciwa mu..

anonymous
Guest
anonymous

sedutan ucapan Tun M
“Jika dibenar saya akan cuba adakan pemerintahan yang tidak memihak kepada mana-mana parti. Hanya kepentingan negara sahaja yang akan diutamakan.
Jika diizin inilah yang akan saya cuba”.

aku kata:
Terima kasih Tun M. Kami hormati jasa2 Tun sebelum ini tapi
rakyat dah tak ada masa nak sakit kepala lagi.

anonymous
Member
anonymous

Memang bijak belit…boleh cengkam menteri ikut perintah.

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Sokong. Berambuslah Madey si Kitol. Masalah politik Malaysia banyak berpunca daripada kerakusan tamak kuasa kamu dulu, kini dan selamanya. Kahkahkah!

ApaNama
Guest
ApaNama

“….and Anwar you must make sure that this country, when you take over, does not condone this abuse of the judiciary to settle political scores”.
aku harap, pengorbanan YDP Agong ke15, tidak dilupai.
Alhamdulillah.

anonymous
Member
anonymous

Man Hindu terus balik ke kuil batu cave..senyap tak berkokok lagi…

Jondoe tengah pikir nak temberang ape mlm ni..

Madey sokongg PH tapi parti dia berpaling tadah…

Harap PH tolak jika Bersatu mintak nak rujuk…

Ramai plak ahli Bersatu kembali kpd umno..

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

TERKINI DARI ABANG JO, SARAWAK.

Demi kestabilan negara, GPS berdiri teguh mau Tun M sebagai PM negara.

Bernama
TV3
ASTRO Awani

anonymous
Member
anonymous

Tertinggal kereta lembu..

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Kesian ahli Bersatu parti mereka kena cop pengkhianat mandat Rakyat angkara Si Kitol. Nasib badan keluar Umno dicop pengkhianat. Keluar PH dicop pengkhianat. Kahkahkah!

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

ALAMAK… No results found for ApaNama.

“….and Anwar you must make sure that this country, when you take over, does not condone this abuse of the judiciary to settle political scores”. aku harap, pengorbanan YDP Agong ke15, tidak dilupai..
————————————————————————–‘

Nyah oh Nyah…

Taulah….kau tuu dah bergelumang dgn taik stor kunyit. Takkan sampai nak jadi PKR – Pakar Klentong Rakyat pulak.

Hu hu hu
Hi hi hi

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

PERUTUSAN KHAS TERKINI PM TUN MAHATHIR:

Cukuplah dgn undi majoriti, tak perlu semua untuk saya jadi PM kerana ini akan menyulitkan saya untuk buat keputusan

Saya bukan kejar populariti, tapi berkhidmat demi kestabilan & pembangunan semula negara.

Saya tidak akan memihak kpd mana2 parti politik.

Bernama
TV3
ADTRO Awani
Tue, 26 Feb, 2020
5:00 pm

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Sokong PM interim dengan sokong PM ke 8 pun tak tahu beza. Below par sungguh macai si Kitol. Kahkahkah!

Si kacak
Guest
Si kacak

Bila Majlis Presiden buat keputusan Mahathir sendiri yg ttpkn bila nak letak jawatan selepas APEC yang kena “pukulan maut adalah Azmin..”

Anonymous
Guest
Anonymous

What talking one, you, Mista?

No reference, no explanation, no link to articles giving explanations.

Where got yang kena “pukulan maut adalah Azmin..”

Talk to readers here lah, not to yourself only.

anonymous
Member
anonymous

Engko ni selalu tertinggal kereta lembu..berita tu dah beberape hari lepas..duduk dlm gua mana keling gila ni..

Anonymous
Guest
Anonymous

LATEST: PH has the simple majority in Parlianent to govern.

Just received from AI ‘s PKR Inner Circle
5 mins ago as follows:

” By the way, PH is back in power. 18 MPs from GPS gave support to PH an hour ago. Anwar is very close to Sarawak.

Announcement just made at PKR HQ. by Amanah Strategic Communications Chief Khalid Samad:
PKR 39
DAP 42
AMANAH 13
WARISAN 1O
GPS 18
TDM 1
TOTAL 123…safe for now ….business as usual from tomorrow!

👍👆Tahniah Budin

anonymous
Member
anonymous

Habis Man Hindu Jon doe TN keling gila dan sewaktu..

Ingat Bersatu sudah kluar dsri PH…kalo nak sokong boleh sokong PH2 presiden jon doe…itu ponbkalo jonbdoe blm terjun laut dgn panji hitam untuk perang klimaks dlm laut di penang..

kikikikiok

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Gara-gara ‘Rear’ Admiral kemaruk sangat nak jadi PM….

Negara berdelima di persimpangan……

1. PILIHAN UTAMA BAGINDA DYPA YG BIJAKLAKSANA
(Kerajaan Perpaduan BerPMkan Tun Mahathir)

atau….

2. KEHENDAK UMNO-PAS
(Bubar parlimen adakan PRU 15)

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

INGAT….

Kuasa Seri Paduka Baginda YDPA Berdaulat & Mutlak.
Kuasa Seri Paduka Baginda YDPA bukan simbolik.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Today at 3:30 pm annouced over tv stations, Sarawak & Sabah give full support to decision made by Seri Paduka Baginda YDPA & appointment of Tun M as Prime Minister.

PILIHAN UTAMA BAGINDA DYPA YG BIJAKLAKSANA
(Kerajaan Perpaduan BerPMkan Tun Mahathir)

anonymous
Member
anonymous

Eleh man hindu jangan temberang lah..
Pas dan umno terkedu perikatan nasional dah kojol…terus mintak bubar parlimen…seblm ni senyum lebar percaya cakap madey…

Tak ada cerita kerajaan perpaduan sampai kepada Agong..Agong blm abis intervuew mp sokong siapa…

Kerajaan perpaduan hanye khayalan madey…tak ada parti pon yg sokong…umno dan pas sudah batalkan SD sokong madey..

Kecian Man hindu hingga mengigau di siang hari..

Kikikikik..

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Tonton Live Astro Awani….

Malaysia 2020:
Kerajaan Perpaduan vs Bubar Parlimema

Brainstorming session by non-partisan experts, academicians & political analysts – unlike you cikgundu maknyah.

He he he

Anonymous
Guest
Anonymous

Bagus lah TN di beri penghormatan.

Banyak TN disebut dalam blog post ini.

Terrer juga dia tuh.

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

TN anjing 🐕 2:39 pm,

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Mmg lah ada org yg layak diberi penghormatan
Kebiasaannya penghormatan utk orang yg baik
Tapi tidak le utk kau, TN kapiaq pelir tak khatan
Utk ko anjing..hnya layak dpt pnghormatan taik
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HU HU HU…

Anonymous
Guest
Anonymous

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

HU HU HU…

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

anonymous
Member
anonymous

Terre gila dan merapu..

Anonymous
Guest
Anonymous

sori la kamu tak disebut.

tak masuk buku.

Anonymous
Guest
Anonymous

KOMEN TN ANJING 🐕 DISALIN SEMULA:

Anonymous (TN anjing 🐕)

Beruk Tua ni punya komen mcm kucing kurap. Di tahikan, marah pulak.

Demikian lah keadaan nya Beruk Tua Geng Najib bila sudah 80an tahun, takda kerja lain, tak dibenarkan anak nya menjaga cucu nya, merayap ke sini, mengarut.

Rasa nya dah cukup dapat my fun and entertainment on and out of Beruk Tua ini for the day.

Reply
26 February 2020 2:14 pm

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Mmg TN anjing tk blh tahan cgu Kejora gempur
Akibat nya, TN anjing jadi spt ayam berak kapur
Anjing tua ni trpkasa berundur kalah bertempur
Nenek tolong tolak dia ats kerusi roda ke dapur
♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

HU HU HU…

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

anonymous
Member
anonymous

Aku geran kenape Bersatu dan madey terhegeh2 perlukan sangat umno dan pas…pas dan umno musuh madey…..kata madey kuat dan bijak sangat tapi tak mampu berdikari..
.sekarang dah jadi isu..

Bubarkan aje Bersatu…

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak, bubarkan Umno dan Pas. Dah berdekad tak membuat sumbangan kpd masyarakat dengan sewajar nya.

A sheer waste of their very existence.

Anonymous
Guest
Anonymous

Umno telah derhakakan kepentingan Melayu. Dicucuk hidung nya dengan besi dek Bretes Kolonial, setujukan pendatang dapat hak kerakyatan.

Sekarang Melayu hampir corot di bidang ekonomi. Pada hal Melayu Bumiputera lk 70% penduduk negara ini.

Tak lama lalu pemimpin Umno curi wang berbillion di 1MDB. Najib Al Jibo wal Klepto. Itu cara Umno nak naikkan ekonomi Melayu. KEPALA BAPAK DEPA

Anonymous
Guest
Anonymous

60 BN and PAS MPs now support Harapan, the arrest of Najib Kllepto Al Jibo etc

https://www.malaysiakini.com/news/512110

anonymous
Member
anonymous

Ko mesti ingat madey dan Bersatu sudah tiada dlm PH lagi…ko tidak dibenarkan sokong PH lagi..

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Today at 3:30 pm annouced over tv stations, Sarawak & Sabah give full support to decision made by Seri Paduka Baginda YDPA & appointment of Tun M as Prime Minister.

PILIHAN UTAMA BAGINDA DYPA YG BIJAKLAKSANA
(Kerajaan Perpaduan BerPMkan Tun Mahathir)

anonymous
Member
anonymous

Pas umno hipokrit? Rais dedah butiran rundingan Umno dan PAS 2:01 tengahari (Dikemaskini 2:01 tengahari) Berita A A Umno dan PAS tidak menuntut supaya DAP dikecualikan daripada kerajaan perpaduan yang diketuai oleh Dr Mahathir Mohamad, kata ketua biro strategi dan dasar Bersatu Rais Hussin. Dalam temu bual dengan Astro Awani malam semalam, Rais berkata hanya ada dua syarat yang dikemukakan. Beliau berkata syarat pertama ialah Umno dan PAS mahu menjadi sebahagian daripada kerajaan campuran secara en bloc atau keseluruhan. Syarat kedua ialah mereka mahu menjadi sebahagian daripada kerajaan perpaduan pada kadar segera. “Mereka mempersalahkan DAP untuk segala-galanya. Bagi saya, semua… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN anjing 🐕)

kafir tak sunat, pelir penuh taik palat –

Ko isap pelir tu? Ke kau masukkan dlm puki mak kau.

Jangan marah aku – kau yang menulih itu.

Reply
26 February 2020 2:08 pm

Anonymous
Guest
Anonymous

Atuk TN anjing 🐕 2:08 pm,

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kejora ni relaks saja, tak ada pun rasa nk marah
Pantun dr Kejora, tetap spt hujan, mari mncurah
Tpi Kejora tau..dlm hati atuk tu, dh cedera parah
Msti atuk atas kerusi roda..gelisah tk tentu arah
♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Guest
Anonymous

Beruk Tua ni punya komen mcm kucing kurap. Di tahikan, marah pulak.

Demikian lah keadaan nya Beruk Tua Geng Najib bila sudah 80an tahun, takda kerja lain, tak dibenarkan anak nya menjaga cucu nya, merayap ke sini, mengarut.

Rasa nya dah cukup dapat my fun and entertainment on and out of Beruk Tua ini for the day.

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Mmg TN anjing tk blh tahan cgu Kejora gempur
Akibat nya, TN anjing jadi spt ayam berak kapur
Anjing tua ni trpkasa berundur kalah bertempur
Nenek tolong tolak dia ats kerusi roda ke dapur
♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

HU HU HU…

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

I dah tunggu hampir 72 jam bila Madey si Kitol berani propose bubar Parlimen. Kalau setakat cadang Unity Government nampaknya level Madey si Kitol hanya politikus cap ayam. Kahkahkah!

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu pengkomen level kucing kurap.

Anonymous
Guest
Anonymous

TN anjing 🐕 2:16 pm,

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing tu populariti murahan dia cuba garap
Tapi, komen dia, hnya maki caci je dia berharap
Mulut longkang dia tu, busuk mcm getah skrap
Semua org tau yg TN tu hnya taraf anjing kurap
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Anjing tu dgn Kejora ni, asyik kna tibai tertiarap
Brapa kali dia trsembam penonton boleh cerap
Kini anjing tua tu sdg mnggigil & kencing kerap
Ntah kt mana kini..anjing tu sembunyi terperap
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

anonymous
Member
anonymous

Madey penakut…nak tompang umno dan pas dah huru hara….

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Gara-gara ‘Rear’ Admiral kemaruk sangat nak jadi PM….

Negara berdelima di persimpangan……

1. PILIHAN UTAMA BAGINDA DYPA YG BIJAKLAKSANA
(Kerajaan Perpaduan BerPMkan Tun Mahathir)

atau….

2. KEHENDAK UMNO-PAS
(Bubar parlimen adakan PRU 15)

INGAT….

Kuasa Seri Paduka Baginda YDPA Berdaulat & Mutlak.
Kuasa Seri Paduka Baginda YDPA bukan simbolik.

ps:
Najib Dayus Takot Bini juga jelas melawan arus – MENDERHAKA…..!!

Anonymous
Guest
Anonymous

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing, dh jdi ‘regular’..Kejora punya mangsa
Tiap2 hari anjing tua tu kena luku benjol kepala
Wlu tiap hari trsungkur, anjing tu mcm tk terasa
Dia tk ingat kena luku, sbb nyanyok dkt nak gila
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Guest
Anonymous

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing bukn komen, entri ‘kenapa PH runtuh’
Yg anjing kapir ini tau, komen org dia caci maki
Bodoh anjing ni, mcm pak dia punya pala butoh
Jahat mulut dia, mcm, mak dia pnya lubng puki
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

anonymous
Guest
anonymous

Sape berani lagi bermuafakat dgn ular????!!!!
Seekor kambing yang melihat serigala dengan matanya, maka ia tahu dengan hatinya akan permusuhannya dengan serigala itu. Lalu larilah ia daripadanya.
Penjilat virusAtok pakai bulu ayam nak tangkap ayam2 yg termakan dedak naratif songsang sejak dari 24 tahun yg lalu.

Anonymous
Guest
Anonymous

Korang hapah pun tarak. Najib Al Jibo Kleppto dah kena tendang ke longkang. Wak Jahit sindir Al Jibi mengata Umno ada hanya seorang nakhoda.

Pak Sheikh masih ke hulu ke hilir. Beruk Tua Geng najib pulak asyik cakap pasal pelir. Politik depa semua tak mahir. Mengarut saja, bila di balon, lidah korang terjelir.

Anonymous
Guest
Anonymous

TN anjing 🐕 2:21 pm,

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing tua bagai kehausan, dgn lidah terjelir
Keadaan spt bapok kna tutoh jubor bergilir-gilir
Melopong terkedu le anjing ini airmata mngalir
Nak lwn dgn ckgu Kejora, dia dh kecut btg pelir
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Gara-gara ‘Rear’ Admiral kemaruk sangat nak jadi PM….

Negara berdelima di persimpangan……

1. PILIHAN UTAMA BAGINDA DYPA YG BIJAKLAKSANA
(Kerajaan Perpaduan BerPMkan Tun Mahathir)

atau….

2. KEHENDAK UMNO-PAS
(Bubar parlimen adakan PRU 15)

INGAT….

Kuasa Seri Paduka Baginda YDPA Berdaulat & Mutlak.
Kuasa Seri Paduka Baginda YDPA bukan simbolik.

ps:
Enon Maknyah 1:37 jelas melawan arus – MENDERHAKA…..!!

anonymous
Guest
anonymous

1. kunun, DSAI lebih bahaya dari Tun M.
ooiiiit….Anak-bini DSAI tutup aurat dan takdak yg terlibat ngan LGBT.

2. kunun DSAI tainted, imej tercemar. Kehkehkeh….mahkamah era Pak Lah dah putuskan takde kes, tak perlu masuk membela diri. Dlm kes sodomi 2.0, kehadiran air mani tak mencukupi nak sabit kesalahan. Ni bukan cakap kosong, tapi kata undang2 malaysia (rujuk seksyen 377, kanun keseksaan).

Takde ubat bagi kebodo Hang camni melainkan terjun ke dlm tangki najis. KAHKAHKAH.

Anonymous
Guest
Anonymous

Cukup tak cukup air mani, aku tak ada dengar dia TIDAK cucuk bont.t Sefol atau sipolan.

Siapa ada, kasi link.

anonymous
Member
anonymous

Dr osman dari hospital pusrawi yg mula2 periksa jubo sefool sudah kluarkan SD sahkan sefool tidak diliwat.dr osman dihalang jadi saksi perbicaraan..

Sefool telah diliwat oleh TN keling jon doe dan Man hindu gila selepas pemeriksaan pertama
.pakar kimia kerajaan sahkan ada 5 dna dlm jubo sefool…man tn keling dan jon do punye..

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Kami lelaki tulen – tak macam kamu enon maknyah, sok sek..sok sek..24 jam merungut tak laku tak dapat pelanggan.

anonymous
Guest
anonymous

Hanya meletak jawatan sbg PM7 tanpa membubarkan parlimen mendedahkan negara kpd keadaan kucar-kacir/bahaya.
Hakikatnya, Tun M akan lakukan apa saje, selagi dapat mengekalkan kekuasaannya.
Yeah…..kroni diutamakan.
Agama, bangsa dan negara dikemudiankan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Yer ker? Kau belajar itu semua dari mana?

Tidak kucar kacir walau pun kamu dan puak kamu coba mengucar ngacir.

Polis Malaysia cekap. Silap langkah, kamu di heret ke Balai. Remand seminggu. Makan nasi bungkus pagi petang siang malam.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Gara-gara ‘Rear’ Admiral kemaruk sangat nak jadi PM….

Negara berdelima di persimpangan……

1. PILIHAN UTAMA BAGINDA DYPA YG BIJAKLAKSANA
(Kerajaan Perpaduan BerPMkan Tun Mahathir)

atau….

2. KEHENDAK UMNO-PAS
(Bubar parlimen adakan PRU 15)

INGAT….

Kuasa Seri Paduka Baginda YDPA Berdaulat & Mutlak.
Kuasa Seri Paduka Baginda YDPA bukan simbolik.

ps:
Enon Maknyah 1:36 jelas melawan arus – MENDERHAKA…..!!

anonymous
Member
anonymous

Lu gila ape kamu tahu?….Agong tak boleh relax..

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Hi hi hi

Enon..enon..bila nak jumoa aku agar aku re-align kau jadi lelaki tulen, bukan bapok pengecut……!!

He he he

Anonymous
Guest
Anonymous

KERAJAAN TAK RUNTUH MELAINKAN JIKA PM DAN KABINET NYA LETAK JAWATAN DAN TIDAK ADA YANG LAYAK DARI PARTI NYA MENGAMBIL ALIH KUASA.

MENGARUT MENGATAKAN KERAJAAN PH RUNTUH. TUN MAHATHIR LETAK JAWATAN BAGI STRATEGI DAN TAKTIK NYA MEROMBAK ATAU MENDAPATKAN KABINET BARU.

TUN M MASIH PM. ADA KABINET. BODOH LAH MENGATA KERAJAAN NYA JATUH. DAN SEKARANG 60% MP BN DAN PAS SOKONG HARAPAN.

MAKA ITU DIGELAR KAN GELIGA. AKU TULIS HURUF BESAR TO HAMMER THAT POINT ACROSS ANY DULL HEADS AROUND.

Anonymous
Guest
Anonymous

TN anjing 🐕 1:31 pm,

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Masih tak ngaku juga, ke anjing, PH dah runtuh?
Dah lah tu, kafir tak sunat, pelir penuh taik palat
Lbh baik ko balik kulum pak ko pnya pala butoh
Lps tu lubang puki mak kau tu, kau koyak & jilat
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Guest
Anonymous

kafir tak sunat, pelir penuh taik palat –

Ko isap pelir tu? Ke kau masukkan dlm puki mak kau.

Jangan marah aku – kau yang menulih itu.

anonymous
Member
anonymous

Keling gila merapuu..lagi terok lepas madey tersungkur dlm longkang..

Anonymous
Guest
Anonymous

TN anjing 🐕 1:31 pm,

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Semua org boleh nmpak..PH punya keruntuhan
Tk usah ler anjing, kau nak tegak benang basah
Nape suka sangat, pamir kau punya kebodohan
Akibtnya anjing, ko akn mkin teruk, kna belasah
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Guest
Anonymous

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing, hujah yillek, hnya harap gebang lebat
Dia fikir dgn tulisan huruf besar dia nmpk hebat
Nmun, apa yg dia dpt, kena pelakong dan sebat
Kini, terketar-ketar kt dapur..mencari botol ubat
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

John Doe
Guest
John Doe

Kenapa Kerajaan PH jatuh? Jawapannya ialah sebagai pembuka jalan kepada kerajaan PH2 untuk mengambil alih. Di antara keduanya pula adalah satu kerajaan interim yang dikenali sebagai Kerajaan Ta-Mim (Ta untuk Tun, Mim untuk Mahathir). Kerajaan PH1 = Kerajaan Pakatan Harapan Kerajaan Interim = Kerajaan Ta-Mim Kerajaan PH2 = Kerajaan Panji Hitam . Apakah persamaan ketiga-tiga kerajaan ini Jawapannya ialah ketiga-tiganya berPMkan Tun Mahathir. Seorang peliwat tegar menjadi PM adalah satu malapetaka kepada bangsa Mim, negara Mim, umat Mim dan makhluk bernama Mim. Gerombolan penyamun dan penyangak kembali memegang kuasa adalah satu malapetaka kepada bangsa Mim, negara Mim, umat Mim dan… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Kenape madey jatuh tersungkur dlm longkang?..

Masih nak temberanglagi…. kerajaan PH 2 plak…tak ada parti yg sokong madey lagi….umno dan pas sudah batal SD..

Agong lantik pm baru madey pon

Qalu innalillah…

.PH2 jon dog simpan lah dgn panji hitam untuk terjun laut dari atas jembatan Penang..

Kikikikikik.m

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Bodohnya engkau….!!

Bila Tun buat pukulan maut – letak jawatan,….

Yang menggelupur-tersungkur bagai kena cerai gantung tak bertali adalah Geng2 kunyit & Umpas.

anonymous
Member
anonymous

Madey yg terdungkut.

Anonymous
Guest
Anonymous

Mengarut.

testing testing testing.

Anonymous
Guest
Anonymous

Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib asyik mengarut di sini. Umur 80an tahun, anak nya tak percaya dia menjaga cucu nya. Jadi, dia mengarut lah di sini.

Biasa nya tak di peduli.

Ada masa2nya, sekel kepala dia.

For the fun and entertainment on and out of him.

Anonymous
Guest
Anonymous

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing masa kecik, kategori kanak2 lembam
Dah tua pun masih jugak bangang dungu bebal
Dia masih nak juah asyik kena tibai tersembam
Mmg anjing ni, macm kulit babi, muka dia tebal
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕

🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Guest
Anonymous

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing bukn komen, entri ‘kenapa PH runtuh’
Yg anjing kapir ini tau, komen org dia caci maki
Bodoh anjing ni, mcm pak dia punya pala butoh
Jahat mulut dia, mcm, mak dia pnya lubng puki
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Guest
Anonymous

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing, dh jdi ‘regular’..Kejora punya mangsa
Tiap2 hari anjing tua tu kena luku benjol kepala
Wlu tiap hari trsungkur, anjing tu mcm tk terasa
Dia tk ingat kena luku, sbb nyanyok dkt nak gila
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Guest
Anonymous

Beruk Tua Geng Najib ni sekor saja dari puak Pembangkang dalam blog ini. His are shit views. Not worth any responses.

But then it’s fun to whack him when he comes out. So, whack him and blunderbuss him when he appears.

No need to be on specifics as it’s not worth it. So, blanket whacking would do.

Anonymous
Guest
Anonymous

TN anjing 🐕 12:49 pm,

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Pukimak hang apa, blanket whacking would do
Kejora cucuh api, atuk TN dh terasa ke bahang?
Hang tu yg kna ‘wkack’, smpai monyok terkedu
Whack whack apa, whack pala butoh pak hang
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Guest
Anonymous

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Pmbaca dh nmpak, TN anjing prangai binatang
Geng anti PH, tibai anjing tua biol ni tersungkur
Dgn Kejora pun..anjing sewel ni asyik trlentang
Nak tutup malu anjing ni kata geng Najib sekor
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Guest
Anonymous

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing masa kecik, kategori kanak2 lembam
Dah tua pun masih jugak bangang dungu bebal
Dia masih nak juah asyik kena tibai tersembam
Mmg anjing ni, macm kulit babi, muka dia tebal
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕

🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Guest
Anonymous

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿
TN anjing msih berkomen wlu atas kerusi roda
Nk lagak juah tk padan dgn tua serabai serabut
Dia mari buat juah smseng, masa Kejora tk ada
Bila tahu Kejora dah masuk, anjing tu lari cabut
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

PAKTEH
Guest
PAKTEH

Tuan Budin ,
Aku dah penat dengan andaian yang tuan buat tu ….terus terusan masih berangan Anawar akan naik jadi PM.

anonymous
Member
anonymous

Pak teh dab nyanyok ingat madey masih pm…pm sementara kojol jeer..
Madey gila nak jadi pm lagi…unity goverment plak…

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu bodoh bangang tak terhingga. PM sementara pun PM juga.

Pak Sheikh PM apa? PM-in-waiting forever.

Anonymous
Guest
Anonymous

TN anjing 🐕 mati pucuk 1:14 pm,

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Woi TN anjing tua biol, bila lagi kau nak harakiri
Naper tak berani tunggu, kat sblm ni pnya entry
Kejora luku kepala, ko kecut pelir dan cabut lari
Bru ko kenal anjing, siapa ini, cgu Kejora bistari
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing, pelir kecut, pnuh dgn helah muslihat
Anjing tua tu tahu, jam 11:00 wktu Kejora rehat
Klau dia tunggu..teruk kepala dia..Kejora pahat
Cabut lari le itu TN kapiaq tua lahanat penjahat
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

anonymous
Member
anonymous

Jon Doe

Pemuda Bani Tamim otiginal kirim salam banyak2 dgn ucapan jangan putarbelit hadis nabi..

anonymous
Member
anonymous

Wau bole…

sani Kapar dsn Johari bedul sungai petani kirim salam banyak2..
dia kata Padan muko.

anonymous
Member
anonymous

Kerajaan perpaduan pelan C madey….masih gila nak berkuasa…masa ada jawatan sape suruh letak jawatan?…dah nyanyok madey

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Gara-gara ‘Rear’ Admiral kemaruk sangat nak jadi PM….

Negara berdelima di persimpangan……

1. PILIHAN UTAMA BAGINDA DYPA YG BIJAKLAKSANA
(Kerajaan Perpaduan BerPMkan Tun Mahathir)

atau….

2. KEHENDAK UMNO-PAS
(Bubar parlimen adakan PRU 15)

INGAT….

Kuasa Seri Paduka Baginda YDPA Berdaulat & Mutlak.
Kuasa Seri Paduka Baginda YDPA bukan simbolik.

ps:
Enon Maknyah 12:18 jelas melawan arus – MENDERHAKA…..!!

anonymous
Member
anonymous

Umno dan PAS tarik balik sokongan pada Dr M 25 Feb 2020, 8:51 malam (Dikemaskini 25 Feb 2020, 10:26 malam) Berita A A Umno dan PAS menarik semula sokongan mereka kepada Dr Mahathir Mohamad untuk terus menjadi perdana menteri. Pendirian terbaru Umno dan PAS itu susulan desas-desus bahawa Mahathir akan menubuhkan “kerajaan perpaduan” dengan syarat yang mereka tidak persetujui. “Ia bertentangan dengan perjanjian bahawa pembentukan sebuah kerajaan mesti mengambil kira parti secara keseluruhan, bukan individu. “Cadangan (yang dikatakan) untuk membentuk kerajaan perpaduan melibatkan perdana menteri menjemput individu untuk membentuk kabinet,” kata Setiausaha Agung Umno, Annuar Musa pada sidang akhbar hari… Read more »

Alfakir
Guest
Alfakir

Sayangilah negara kita yg dianugerah Allah. Lupakan sengketa Dan titik bengit.. Muafakat adalah jalan penyelesaian yg terbaik. Insaflah wahai anak bangsaku. Percaturan yg silap boleh merugikan kita semua.. Menang jadi arang.. Kalah jadi Abu.. Fikirlah wahai bangsa ku demi generasi anak2 kita. Apa yg kita mahu keangkuhan bongkak Dan sombong ianya tidak me bawa kebahagiaan pada kita. HANYA sejenak kita rasa puas.. Jangan menyesal jika generasi terkemudian mengungkit sikap kita yg keterlaluan. Ya Allah berilah hidayat Dan pedoman pada I San Dan makhluk mu yang terkeliru. B8CFV

anonymous
Member
anonymous

Dah terlungkup baru nak insaf…

Anonymous
Guest
Anonymous

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿
TN anjing msih berkomen wlu atas kerusi roda
Anjing tua ni juga bingai bahalol & bodoh bebal
Umur 87..dh putih bruban, rambut & smua bulu
Muka anjing ini..serupa dengan kulit babi tebal
🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐷🐖🐷🐖🐷🐖

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Guest
Anonymous

Errata:

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿
TN anjing msih berkomen, wlu atas kerusi roda
Anjing tua ni juga bingai bahalol & bodoh bebal
Umur 87 tua krepot, msih ingin mendabik dada
Muka anjing ini..serupa dengan kulit babi tebal
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕

🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐷🐖🐷🐖🐷🐖
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Guest
Anonymous

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
TN anjing tua nyanyok, mmg jenis tak tau malu
Masih lagak juah wlau dh kna tibai cedera luka
Umur 87..dh putih bruban, rambut & smua bulu
Serupa kulit babi tebal anjing tua ni pnya muka
🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Guest
Anonymous

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Dia tk tau serik juga, TN anjing setan bertanduk
Hari2 Kejora taji, smpai muka anjing tu monyok
Pagi ptg anjing tua bebal tu kena tibai terduduk
Tapi dia tk ingat kena tibai sbb dah tua nyanyok
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Kejora Kojolla bukan saja kena tibai, dia kena sembamkan ke lantai, muka ke bawah, di telanjangkan, Bang Ali sodok dia dengan buluh tajam, macam kena sula di zaman Kerajaan Melayu Melaka.

Anonymous
Guest
Anonymous

TN anjing mati pucuk 🐕 12:55 pm,

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Klmarin anjing..ko kata komen aku tk nk peduli
Sbb ko takut..asyik kena luku, berbenjol di dahi
Komen ko isi kosong asyik Bg Ali, Bg Ali, Bg Ali
Lps itu, ko mcm nyah bapok, sbb suka dgn tahi
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

anonymous
Member
anonymous

Jon dog sedang ikat panji2 hitam nak terjun laut dari atas jembatan Penang…

Wau bole sedang baiki waunye yg dah koyak rabak..

tinggal TN keling gila merapu kesedihan dan kaciwa sangaat….

Padan muko..

Kikikikikik..

anonymous
Member
anonymous

Man Hindu hari ni kena denda dengan sami hindu kuil batu cave…semalam Man Hindu ponteng tak mandikan tuhan dia yg besar di kuil batu cave..

Padan muka..kikikikikikik.

anonymous
Member
anonymous

Azmin dah tak boleh semburit lagi…pelindongnye dah tersumbat dlm longkang besar..