MAHATHIR AKHIRNYA SAHKAN BELIAU MEMANG ADA HASRAT MUNGKIRI JANJI PERALIHAN KUASA

Dalam perutusan yang disampaikan Tun Mahathir Mohamad petang tadi, selain menunjukkan beliau mahu kembali semula menjadi Perdana Menteri, terdapat juga intipati yang membuktikan dirinya memang ingin memungkiri janji peralihan kuasa kepada Anwar Ibrahim.

Dalam perenggan 8 dan 9 ucapan perutusannya sebagaimana disertakan dibawah, jika diteliti, jelas membuktikan hakikat tersebut.

8. Sebenarnya saya telah janji akan letak jawatan untuk memberi peluang kepada Dewan Rakyat menentukan siapa yang akan mengganti saya. Jika benarlah saya masih disokong saya akan kembali. Jika tidak saya akan terima siapa sahaja yang dipilih.

9. Jadi peluang untuk menukar kepimpinan memang ada. Hanya saya berpendapat oleh kerana saya disokong oleh kedua-dua pihak, masa untuk saya letak jawatan belum tiba.

Perenggan 8 dengan nyata mengesahkan Tun Mahathir mahu meletakkan jawatan dan kemudian menyerahkan kepada Parlimen menentukan siapa yang akan menggantikannya.

Seterusnya, beliau menyebut, jika dirinya masih disokong, dia akan kembali menjadi Perdana Menteri semula.

Wahai Tun Mahathir yang sudah menuju usia 95 tahun, begitukah sepatutnya perjanjian peralihan kuasa yang dipersetujuinya bersama PH?

Mengapa selepas meletakkan jawatan, jika masih disokong oleh Parlimen, masih mahu kembali lagi sebagai Perdana Menteri?

Tidakkah, apabila sudah meletakkan jawatan, ia bermakna beliau harus meletakkan jawatan secara muktamad dan tiada perlu untuk kembali lagi?

Apakah Tun Mahathir sudah lupa konsensus yang ditandatanganinya dan berulangkalinya beliau menyebut akan menyerahkan jawatan Perdana Menteri kepada Anwar dalam tempoh dua tahun selepas memegangnya?

Jika sudah ada perjanjian dan diri sendirinya berjanji yang sama, untuk apa lagi diserahkan oleh Parlimen untuk membuat penentuan bakal penggantinya, sambil sedia pula untuk dipilih semula?

Tidakkah PH sebagai sebuah kerajaan sudah memiliki majoriti sejak Mei 2018 lagi?

Perutusan Tun Mahathir petang tadi dengan sendirinya mengesahkan tembelangnya untuk terus berkuasa melalui kuasa Parlimen dan melalui sokongan UMNO dan Pas yang memang beliau mempunyai hubungan lain di belakang tabir dengan kedua-dua parti itu.

Selain itu, Tun Mahathir juga memecah-belahkan PKR dengan menjadikan mereka yang pro Azmin Ali sentiasa memihak kepadanya dan menolak Anwar.

Maka, jika setelah Tun Mahathir meletakkan jawatan dan menawarkan untuk dipilih semula, sudah tentulah beliau dengan kedudukannya sebagai Perdana Menteri sedia ada, dengan mudah memperolehi sokongan majoriti berbanding Anwar.

Perenggan 9 pula mengesahkan sokongan kedua-dua pihak – kerajaan dan pembangkang – yang dimilikinya menyebabkan beliau belum sedia meletakkan jawatan, mampu memungkiri janji peralihan kuasa dan seterusnya dapat memegang jawatan Perdana Menteri sehingga mati.

Dengan kata lain, ayat dalam perenggan 5 perutusan beliau yang berbunyi – Selain itu, terdapat juga tuduhan bahawa saya tidak berniat untuk melepas jawatan dan gila kuasa – adalah benar belaka.

Tun Mahathir memang merancang untuk meletakkan jawatan, tetapi juga merancang untuk kembali dan dipilih semula melalui suara Ahli-Ahli Parlimen kedua-dua belah pihak – kerajaan dan pembangkang – walhal perlantikannya sebagai Perdana Menteri pada 10 Mei 2018 adalah atas mandat PH saja.

Bukan gila kuasa ke tu?

Begitu pun, Tun Mahathir mengakui beliau meletakkan jawatan akhirnya pada Isnin lalu kerana banyak sebab, antaranya kerana tidak sedia bekerjasama dengan UMNO dalam sebuah kerajaan campuran parti-parti pembangkang yang gagal dijadikan kenyataan melalui gerakan Langkah Sheraton yang diusahakan oleh Azmin serta di saat-saat akhir disokong kuat oleh Muhyiddin Yassin.

Tetapi, dalam hal ini, Tun Mahathir hanya enggan bekerjasama dengan UMNO dalam kerajaan campuran saja, namun tidak pula menolak sokongan Ahli-Ahli Parlimen UMNO yang mahu mengekalkannya lagi sebagai Perdana Menteri jika berlaku pengundian antaranya dengan Anwar.

Kenapa tidak mahu bekerjasama dengan UMNO, tetapi mahu pula menerima sokongan daripada Ahli-Ahli Parlimen UMNO?

Siapa yang kaki rasuah yang konon sangat dibencinya itu – UMNO atau Ahli Parlimen UMNO?

Setelah meletakkan jawatan secara mengejut dan kemudian dilantik sebagai Perdana Menteri interim, Tun Mahathir bagaimanapun sebenarnya terus merancang untuk kembali lagi sebagai Perdana Menteri.

Perenggan 16 perutusannya – Saya berpendapat betul atau tidak, politik dan parti politik perlu diketepikan buat masa sekarang. Jika dibenar saya akan cuba adakan pemerintahan yang tidak memihak kepada mana-mana parti. Hanya kepentingan negara sahaja yang akan diutamakan dan perenggan 17 – Jika diizin inilah yang akan saya cuba – adalah bukti tanpa hijab tentang gila kuasa dan ingin terusnya beliau berkuasa di negara ini.

Setelah bukan lagi menjadi Pengerusi Bersatu, ideanya mahu melakukan pemerintahan tanpa parti pula?

Kalau tanpa parti, bukankah dirinya nanti akan menjadi paling berkuasa sekali selama mana yang dikehendakinya?

Cukup-cukuplah tu Tun….(ShahbudinHusin 26/02/2020)

Updated: 26 February 2020 — 9:31 pm

165 Comments

Add a Comment
  1. Mahathir’s history in Sabah in 1994 and 2018 shows that he first pits people against each other to create chaos, then whittles down the number that certain parties hold, and finally will admit them into a coalition to prevent them being in the Opposition to live and fight another day.

    That’s what he did to PBS, once a formidable force in Sabah politics.

    I always felt, given Mahathir’s mindset, that Anwar and PH made a strategic error by claiming a change of premiership in May 2020.

    PH would not have simple majority without Bersatu. It’s pointless harping on which party has more seats.

    So, it would have been wiser to let Mahathir finish his term, i.e. if he can.

    Mahathir used the demand for change of premiership to attempt a coup. Probably, he had been planning one all along.

    Anwar Ibrahim . . .

    It can no longer be denied that Mahathir is trying to thwart Anwar Ibrahim.

    It makes no sense to include Opposition of Crooks in so-called Mahathir Unity gov’t.

    Grand Master . . .

    Where Grand Master Mahathir is going, there are no moves. It’s a matter of time, sooner or later.

    Time is not on his side, if he has not already run out of it.

    Mahathir is a great tragedy and misfortune who failed in everything he set out to do. That’s why, except for the Gen Y led by those not given seats by BN and PAS to contest, the Malays in Malaya did not vote for Mahathir.

    He probably thought the coup by the Opposition on Sun 23 Feb 2020 could fix that. Even there, he failed.

    So, short of declaring emergency as in 1969, he degenerated into a variation of Tun Razak, his mentor.

    Razak died suddenly in London of leukemia.

    Malaya’s karmic forces from the past have caught up with it in the present to haunt its future.

    Mahathir will probably not go in a good way.

    He and family, all multibillionaires, may be forced eventually into exile in Kobe, Japan.

    If the gov’t is willing to allow him to return, if he wants, it can only be in a coffin.

    Mahathir is a shameless creature. He had several times described Malays as shameless creatures.

    In Japan, he said, the people have a strong sense of shame.

    They will commit hara kiri if they bring shame to the family, community, country or the Emperor, noted Mahathir the shameless creature.

    Mahathir — membaling batu, menyebunyikan tangan — claims he was not involved in a coup attempt on Sun 23 Feb 2020.

    The crooks tried to hijack the Federal gov’t on Sun 23 Feb 2020, no doubt hoping their cases in court can be quashed.

    Crooks should be in jail. They should not be at the Istana to have tea and scones and make “buat tak tahu” small talk.

    Read further here . . .

    https://fernzthegreat.wordpress.com/2020/02/26/agong-can-appoint-anwar-as-minority-pm-thereafter-parliament-can-deliberate-if-needed-on-the-matter/

    It makes no sense to include Opposition of Crooks in so-called Mahathir Unity govโ€™t.

  2. A Predator Dictator

    DIKTATOR INI MESTI DIHENTIKAN SEGERA!

    1.Kenyataan Tun Mahathir semalam jelas menunjukkan beliau seorang DIKTATOR.Noktah.

    2.Mari kita semua rakyat Malaysia yang masih waras,celik dan cinta kepada negara ini merafak sembah kepada DYMM YDP Agung agar menarik balik kuasa yang diberikan kepada Mahathir dalam kadar segera.

    3.Kerajaan Perpaduan adalah manifestasi seorang diktator yang mahu berkuasa total dan berselindung disebalik nama baik perpaduan.

    4.Kenyataan diktator ini semalam juga secara terang dan terbuka mencabar kuasa DYMM sendiri yang sedang dalam proses membuat keputusan sesuai dengan peruntukan kuasa yang ada pada baginda.

    5.Makanya sebelum diktator ini melakukan lebih banyak kerosakan kepada negara beliau mesti dihentikan daripada memiliki sebarang kuasa pemerintahan serta merta.

    Mohamad Ezam Mohd Nor
    27Feb2020, 3 Rejab 1441H

  3. ๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
    TN anjing kafir tk bersunat, pelir pnuh taik palat
    Tak padan capik tempang, ada hati nak bersilat
    Dek kurang ajar..pmbaca tibai dia terkulat-kulat
    Mnyembam le anjing tua tu, lantai dia kena jilat
    ๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•

    ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
    Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
    ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  4. PH tanpa madey lebih baik..perancangan untuk memajukan negara dan rakyat lebih mudah…program meningkatkan ekonomi boleh diatur dan dilaksanakan.

    Madey banyak politiking untuk kekalkan kuasa…balaci azmin dilantik tanpa persetujuan PKR untuk kepentingan politk madey….

    Perancagan madey lebih untuk peluang kpd kroni…melayu pemalas kata madey kerana nak tutup niatnye…

    Janji2 manipesto boleh ditunaikan berperingkat..

  5. Madey dah sampai plan C …semuanye gagal..

    A Dapatkan SD pembangkang melului balaci azmin dan hishamudin
    Napi tapi bawak SD jumpa Agong kunun bukti dapat sokongan majoriti…tapi SD ada keraguan…gagal..

    B letak jawatan pm dan suruh muyiden bawak Bersatu kluar..runtuhkan kerajaan PH…harap dapat sokongan majoriti supaya Agong lantik semula..umno dan pas batalkan SD kerana madey tipu….gagal lagi..muyudin dan azmin jadi kambing hitam..

    C blm nampak lagi…mungkin masuk pru…gerenti gagal..

  6. Anonymous (TN anjing ๐Ÿ•)

    Apasal pakai nama sabli? Awat tak pakai nama sabil? Takut sabilullah?

    Nak menuduh orang, jangan penakut lah, Mat.

    Reply
    27 February 2020 8:35 am

    1. anonymous

      Lu keling gila..merapu liar

      Reply
      27 February 2020 9:30 am

      1. Muhd Mufiz

        Anonymousโ€ฆ.there goes another of ur stupid rants!! Mangkok bodowโ€ฆ.bahagian mana yg nko xsetuju dgn komen Sabli tuโ€ฆ.nko letak rebuttal nko, bodohโ€ฆ

        Reply
        27 February 2020 9:35 am

        1. Anonymous

          Bravo anon 9:30 & Muhd Mufiz,

          ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
          Bagus anon & Mufiz, itu TN anjing kita kasi tala
          Anjing tu, hanya maki caci sja, dia mampu buat
          Mari kita rmai2 tibai TN anjing tua nyanyuk gila
          Dlm blog ni TN, anjing tu mmg ramai yg meluat
          ๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•

          ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
          ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

          Reply
          27 February 2020 11:15 am

          1. sabli

            BRO NAMA AKU SABLI BIN ABDULLAH SANIK NAMA DALAM IC.AKU TAK PAKAI NAMA Anonymousโ€ฆAnonymous ni utk org lelaki tak de telor je guna.Sekian.

            Reply
            27 February 2020 9:48 am

            sabli

            KALAU NAK NO IC PUN AKU BAGI..PM AKU,AKU TAK DE HAL

            Reply
            27 February 2020 9:51 am

            1. Anonymous

              anon, Mufiz, Sabli,

              ๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
              TN anjing sewel tu, komen dia hanya caci maki
              Bila TN anjing tu masuk, blog jadi tak tenteram
              Mulut TN anjing tu mcm mak dia pnya lbg puki
              Sbb tu jigit dr Bersatu pun tibai dia anak haram
              ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

              ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
              ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

              Reply
              27 February 2020 11:17 am

              1. ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
                Syabas, Kejora ucap..kpada anon, Mufiz & Sabli
                Sblm ini, TN anjing tu..Kejora sorang je dok buli
                Bagus sgt lah, kalu bro2 semua sudi join sekali
                Carutkan saja, TN anjing kapiaq tu, usah peduli
                ๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•

                ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
                Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

                HAHAHA HOHOHO HIHIHI

                1. ๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
                  TN anjing kafir tk bersunat, pelir pnuh taik palat
                  Tak padan capik tempang, ada hati nak bersilat
                  Dek kurang ajar..pmbaca tibai dia terkulat-kulat
                  Mnyembam le anjing tua tu, lantai dia kena jilat
                  ๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•

                  ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
                  Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                  ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

                  HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  7. The most selfish man, said Zaid Ibrahim, the bloke who who cabut from Umno to join one party, then cabut again to form his own party, then his own party rejected his leadership.

    What talking selfish this unwanted man. A born loser.

  8. ๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
    Old bloody idiot skunk TN tried to act as a hero
    But he’s damn stupid with IQ approaching zero
    He has a small brain..& his mind is very narrow
    Into the drain..idiot goon TN, the readers throw
    ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
    TN feels he’s an eagle but he’s just an old crow
    This poor lame gay tried to act brutal like Zorro
    But Kejora’s ‘pantun’ hit him..like spear & arrow
    Facing Kejora, TN has to endure, pain & sorrow
    ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

  9. Dapat kuasa dgn menumpang tapi tamak nak lebih lagi..

    1. Kamu baru lepas minum air ketum berbaldi, mabuk, terbaring di tepi jalan ke?

      Sekarang boleh cakap 2-3 patah ajer, tak dapat kasi tau apa maknanya.

      1. Keling gila ni ni merapoo liar..

      2. TN anjing kafir 11:36 am,

        ๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
        TN anjing kafir tk bersunat, pelir pnuh taik palat
        Tak padan capik tempang, ada hati nak bersilat
        Dek kurang ajar..pmbaca tibai dia terkulat-kulat
        Mnyembam le anjing tua tu, lantai dia kena jilat
        ๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•

        ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  10. Zaman gemilang madey sudah berakhir…madey sedang masuk zaman gelap yg di cipta oleh nye sendiri…

    Madey nak kuasa yg mutlak…tapi gagal…tempias perancangan yg dibuat oleh madey turut terkena kerajaan Bersatu yg rapuh di Kedah Perak dan Johor….Boboi akan hilang kuasa..

    Padan muko..

    1. Kalau betul zaman gelap, senang lah kau meraba, silap2 teraba kepala ular sawa.

      1. Padan muka kau jugo.

      2. Keling gila merapoo liar..

      3. Gagagal….gagai…gagaal lagi…gagaaal memanjang….gelap tu bongok.l baghal.

  11. PPBM terperangkap dalam jerat sendiri?
    Nicholas Chung -February 27, 2020 9:55 AM
    4.9k
    Shares…. ….

    Sukar bagi PPBM pimpinan Muhyiddin Yassin mendapat sokongan rakyat tanpa Dr Mahathir Mohamad.
    PETALING JAYA: PPBM dilihat terperangkap dalam jerat yang diciptanya sendiri, di mana seorang penganalisis politik berkata satu-satunya peluang untuk bertahan adalah kembali bersatu dengan Pakatan Harapan dan seorang lagi berkata ia mungkin pengakhiran politik yang tidak bernilai.

    Awang Azman Pawi dari Universiti Malaya dan Aziz Hassan dari Universiti Teknologi Malaysia berkata mereka percaya PPBM kehilangan sokongan rakyat dengan cepat.

    Apabila tersiar berita Ahad lalu mengenai plot untuk menggulingkan kerajaan Pakatan Harapan oleh PPBM, Umno, PAS dan PKR kem Azmin Ali, rakyat secara meluas percaya Dr Mahathir Mohamad adalah salah seorang konspiratornya.

  12. Kerajaan perpaduan tak demokratik, tak pragmatik
    10:37 pagi (Dikemaskini 10:37 pagi)
    Berita

    A A
    Persatuan Patriot Kebangsaan (Patriot) tidak bersetuju dengan cadangan penunuhan kerajaan perpaduan yang dibayangkan Dr Mahathir Mohamad kerana ia disifatkan sebagai โ€œtidak pragmatikโ€ dan โ€œtidak demokratikโ€.

    Malah, kata presidennya, Mohamed Arshad Raji, cadangan tersebut merupakan satu “autokrasi”

  13. Perikatan Nasional berkubor seblm sempat dilahirkan angkara madey menipu pas dan umno…..nasib baik pas umno awal2 tekan brek emergency…kalo tidak madey dilantik pm semula dan terus tipu rakyat malaysia…

    Blm tubuh kerajaan dah tipu.

    Penipu sampai mati pon menipu..

  14. Madey letak jawatan dan runtuhkan PH ingat tak perlu pru….bagi madey ramai yg suka dia dan mudahkan perancangan kekalkan kuasa..

    Sekali terduduk madey kerana ramai tak suka rupanye..

    Pru peluang kalah lebih tinggi dari menang kerana madey tiada parti gabongan lagi…rekod tipu dan kitab suci faktor kebencian pengundi dan ahli yg ciput…

    Ini kali pemoda Tamim yg tak pernah tewas akan tersungkur…

    Diistana negara sudah tersungkur..

  15. “Teringat kata kata Al Marhum Ustaz Fadhil Noor semasa hayatnya masih ada, beliau memohon moga si tua ini dipanjangkan usia oleh Allah agar si tua ini dapat terus melihat kerosakan2 yang telah dibina beliau dipenghujung usianya”.

    aku agak setuju. setakat ni, sume plot gagal.
    semakin hari semakin hampir menjadi kenyataan.
    Mudah2an, taubat nasoha sebelum terlambat.

  16. Tak sabar nak pru…kalo buat bulan mac lagi baik…rakyat nak ajar madey..nak kasi tau madey dlm kitab suci ajar tak boleh menipu..

    1. Kamu dan gerombolan kamu lebih kuat menipu. Komen kau di atas pun menipu juga. Konon nya kamu tahu kehendak semua rakyat, KEPALA BAPAK KAMU.

      1. TN anjing kafir 11:43 am,

        ๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
        TN anjing kafir tk bersunat, pelir pnuh taik palat
        Tak padan capik tempang, ada hati nak bersilat
        Dek kurang ajar..pmbaca tibai dia terkulat-kulat
        Mnyembam le anjing tua tu, lantai dia kena jilat
        ๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•

        ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      2. Prk asyik kalah merata…populariti merudum..
        Keling gila kuat merapoio liar.m

  17. “Jika diizin inilah yang akan saya cuba…”

    kehkehkeh….Tun tak pernah cuba halang bila hampir 76.2 peratus ladang kelapa sawit yang menjadi kekuatan dan kekayaan THP dijual.
    ooops…jika tak silap ada terbaca, normal transaksi, katanya.
    ada yg masih mau sakit kepala?

    1. Kamu dan gerombolan kamu saja yang sakit kepala. Tak beri tahu pun di mana dan bila maklumat yang konon nya kau baca itu. Kot kau membohong saja.

      1. TN anjing kafir 11:47 am,

        ๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
        TN anjing kafir tk bersunat, pelir pnuh taik palat
        Tak padan capik tempang, ada hati nak bersilat
        Dek kurang ajar..pmbaca tibai dia terkulat-kulat
        Mnyembam le anjing tua tu, lantai dia kena jilat
        ๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•

        ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  18. Manipesto ape yg akan dibawak oleh madey pru15?…majoriti rakyat sudah tak percaya manioesto madey…manipesto bukan kitab suci…

    1. Bukan majoriti rakyat – hanya kamu dan puak kamu saja yang tak percaya. Cakap mengarut, kamu Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama, sekarang pakai anomouse.

      Kamu asyik membohong, menipu memfitnah saja. Menuju ke Neraka.

      1. TN anjing kafir 11:51 am,

        ๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
        TN anjing kafir tk bersunat, pelir pnuh taik palat
        Tak padan capik tempang, ada hati nak bersilat
        Dek kurang ajar..pmbaca tibai dia terkulat-kulat
        Mnyembam le anjing tua tu, lantai dia kena jilat
        ๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•

        ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      2. Eleh pru14 dapat 23 kerusi..prk tg piai kawasanBersatubkalah terok…huhuhuhuhu…masih tak sedar diri…

        Tu pasal madey takut bubarbparlimen…kalah dlm tangan.m

  19. Kempen pru14 madey di bantu 3 parti yg kuat…. Tu pon hanye mampu dapat 13 kerusi….mpru15 madey dibantu oleh man hindu jon doe wau bole dan TN keling gila…pru 14 bila madey berucap beribu2 yg hadir…pru 15 beratus saja yg akan hadir…ahli dalam setiap bahgian boleh dikira dgn jari..m

    Madey tido awal..nasib malang ini kali yg ingat dia boleh bawak lari kerajaan PH dgn mudah..

    12 kerusi yg ada akan dirampas semula oleh umno….

    1. aku terpedaya ngan janji dia:-
      1. PM Sementara utk 2 tahun
      2. Jika rakyat mahu, boleh wujudkan RCI bagi kes Memali dll.
      cukup la sbg pengajaran. serik tak mau ditipu lagi
      kehkehkeh

  20. WAHAI MAMAT TONJOL YANG ASYIK MEMANTUN MANTAT,

    BAKPA KAU TAK TULIS DALAM BENTUK PROSA?

    KAN TAK DAPAT BERI PENERANGAN BILA DALAM PANTUN.

    OOOOOOOOO, KAU MEMANG JENIS TULIS TAKDA ISI YER?

    1. TN anjing ๐Ÿ• 8:32 am,

      ๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
      Ko peduli apa anjing, klau komen aku, tk ada isi
      Semua pantun aku ori, tak der curi dari sesiapa
      Bukan mcm ko, TN anjing boyot mcm babi kasi
      Umur dah 87 thn..kerepot..nyanyuk dan pelupa
      ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

      ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

      HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  21. Allah maha besar. Kini kian terserlah betapa rakus dan halobanya seorang manusia berstatus “negarawan” serta kelompok orang2 disekelilingnya!. Makin tergambar betapa munafiknya golongan ini hatta dalam situasi kedudukan politik negara makin meruncing.

    Konsensus terakhir PH telah pun bersetuju bahawa Tun diberi kuasa untuk menentukan segalanya selepas persidangan APEC. Ini adalah fakta malah diperakui dan diucap oleh Tun sendiri dengan nada cukup yakin dan gembira. Tetapi para pimpinan rakus yang kononnya pengkagum beliau telah bertindak sebaliknya malah bersedia pula untuk kembali merangkul “regim korup” demi kuasa mereka. Ini juga satu kenyataan dan tidak boleh dinafikan sama sekali. Ia menjadi penyebab utama runtuhnya sebuah kerajaan yang telah mendapat mandat rakyat secara sah. Demi kuasa politik, kelompok ini telah meresikokan kedudukan negara Malaysia yang sedang dalam proses pembinaan semula akibat saki baki kelompok ini juga (dulunya UMNO).

    Pergi mampuslah dengan dakwaan songsang dan melulu konon sosk inilah keturunan “Tamim” dan segala macam yang muluk2 belaka. Menyamakan seorang yang terserlah munafik dan halobanya dengan gelaran sedemikian adalah satu kebodohan amat akibat persona tanpa pemikiran rasional, malah ia seumpama menghina gelaran yang seharusnya disanjungi. Hanya kaldai kaldai tambatan gerombolan munafik dan haloba saja yang akan terus berpandangan sedemikian!

    Dalam keadaan terdesak dan kritikal pun, masih lagi “negarawan” ini kekal dengan nafsu serakahnya untuk terus berada dipuncak kuasa, masih lagi sanggup terus bermunafik kepada mereka yang sanggup beralah, bersedia memberi kepercayaan kepada beliau demi kestabilan dan keuntuhan ekonomi negara. Malangnya kepercayaan ini terus juga dikhianati hatta ketika posisi beliau makin terperusuk disudut dinding. Rakyat Malaysia dan dunia makin mengenali wajah sebenar si tua ini. Tentulah apa yang berlaku ini atas kehendak Allah jua.

    Teringat kata kata Al Marhum Ustaz Fadhil Noor semasa hayatnya masih ada, beliau memohon moga si tua ini dipanjangkan usia oleh Allah agar si tua ini dapat terus melihat kerosakan2 yang telah dibina beliau dipenghujung usianya.

    Bila mereka yang berhak telah dinafikan hak, inilah natijah dan kesannya. Demokrasi dan pilihan rakyat telah dipersetankan oleh kelompok haloba dan rakus demi survival kuasa serta kepentingan kelompok mereka. Inilah petualang sebenar negara Malaysia. Tidak syak lagi!!!

    Apa yang sedang diusahakan oleh YDPA ketika ini adalah untuk kembalikan hak kepada yang berhak. Jangan ada lagi kaldai kaldai politik murahan yang terus mempertikaikan peranan YDPA ini.

    1. What talking one, you stupik justice4all?

      Where got ” pimpinan rakus yang kononnya telah bertindak sebaliknya malah bersedia pula untuk kembali merangkul โ€œregim korupโ€?

      Kasi examples lah, siap dengan nama, baru boleh pakai nama justice4all.

      1. No need to ask … you can check for yourself, who was at the Sheraton that day! Who set this up! PH would not have collapsed without this traitor!

        1. You want people to believe you, you are the want who should provide the bukti, fakta, link dsb nya.

          As far as I’m concerned, what you write is all nonsense, unless verified as stated.

      2. Can refer to Dato Kadir too! Not a big deal

        1. What can refer? Why not you state the fact – verified accordingly.

      3. Lu keling gila mana paham apa2.. Merp liar.

        1. Lu Beruk Tua Geng Najib knows only to gentel your balls. Bang Ali said he has seen them – tiny ones. That’s why berani here only.

      4. Anonymous….wot a stupid crab tu mumbling, dude. Wats ur point…which part of his comment u disagree….and where is ur rebuttal bodohh…2w3Gd

        1. You are a real skunk, you coyote macam kote. Lu tatak baca ka? Lu buta ka.

          Read the comments @

          27 February 2020 8:56 am
          27 February 2020 11:55 am

          You know who are โ€pimpinan rakus yang kononnya telah bertindak sebaliknya malah bersedia pula untuk kembali merangkul โ€œregim korupโ€?

          Why no balls to state names, place, date etc?

          1. You still wanna ask what’s my point? It’s not so sharp one, you know. But it really pushes in very hard.

            Now read those comments again.

            1. TN anjing kafir 11:59 am/12:09/12:14 pm,

              ๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
              TN anjing kafir tk bersunat, pelir pnuh taik palat
              Tak padan capik tempang, ada hati nak bersilat
              Dek kurang ajar..pmbaca tibai dia terkulat-kulat
              Mnyembam le anjing tua tu, lantai dia kena jilat
              ๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•

              ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
              ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

              HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    2. KEHENDAK ALLAH. ALLAH YANG MEMENTUKANNYA DUA KALI JADI PM. 30 JUTA ORANG SEORANG YANG JADI PM. KERJA ALLAH. ALLAH TARIK KUASA NAJIB BAGI KEPADA TUN. YANG AMAT MENGETAHUI ALLAH, YANG MAMAT BIJAK ALLAH. KITA SEBAGAI HAMBA BUKAN CERDIK SANGAT.

  22. selepas dia..dia selepas dia..dia selepas dia..dia..seleoas dia…dia selepas dia..dia..konon nak selamatkan negara…pirah…tun…menjahanamkan lagi adalah…udah..udah..la tun…

    1. Apasal pakai nama sabli? Awat tak pakai nama sabil? Takut sabilullah?

      Nak menuduh orang, jangan penakut lah, Mat.

      1. Lu keling gila..merapu liar

      2. Anonymous….there goes another of ur stupid rants!! Mangkok bodow….bahagian mana yg nko xsetuju dgn komen Sabli tu….nko letak rebuttal nko, bodoh…

        1. Bravo anon 9:30 & Muhd Mufiz,

          ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
          Bagus anon & Mufiz, itu TN anjing kita kasi tala
          Anjing tu, hanya maki caci sja, dia mampu buat
          Mari kita rmai2 tibai TN anjing tua nyanyuk gila
          Dlm blog ni TN, anjing tu mmg ramai yg meluat
          ๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•

          ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
          ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

          1. Beruk Tua Geng najib yang asyik menjilat Najib menguna berbagai nama memang sentiasa menangguk di air keruh.

            Mungkin dia yang pakai nama anonymous huruf kecil a dan yang pakai huruf besar A tuh. Dan yang pakai nama Muhd Mufiz – the language rings a bell i.e his language.

            Selalu di buat nya di masa lalu. Jenis takda perinsip, penipu, pembohong, pemfitnah, pemutar belit.

        2. Punya bodoh bangang kau nih.

          Aku keluarkan lagi komen bodoh yang aku persoal suruh dia letak nama tuh –

          “selepas dia..dia selepas dia..dia selepas dia..dia..seleoas diaโ€ฆdia selepas dia..dia..konon nak selamatkan negaraโ€ฆpirahโ€ฆtunโ€ฆmenjahanamkan lagi adalah

          KEPALA BAPAK KAU nak tanya mana yang aku tak setuju. The whole lot is mengarut. Kau reti apa dia “dia .. dia .. dia” tuh?

      3. BRO NAMA AKU SABLI BIN ABDULLAH SANIK NAMA DALAM IC.AKU TAK PAKAI NAMA Anonymous…Anonymous ni utk org lelaki tak de telor je guna.Sekian.

        1. Tak cukup bukti, bro. Sapa pun boleh cakap mcm ko cakap. Ini blogs bukkan portal berita dsb nya.

      4. KALAU NAK NO IC PUN AKU BAGI..PM AKU,AKU TAK DE HAL

        1. anon, Mufiz, Sabli,

          ๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
          TN anjing sewel tu, komen dia hanya caci maki
          Bila TN anjing tu masuk, blog jadi tak tenteram
          Mulut TN anjing tu mcm mak dia pnya lbg puki
          Sbb tu jigit dr Bersatu pun tibai dia anak haram
          ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

          ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
          ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

          1. ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
            Syabas, Kejora ucap..kpada anon, Mufiz & Sabli
            Sblm ini, TN anjing tu..Kejora sorang je dok buli
            Bagus sgt lah, kalu bro2 semua sudi join sekali
            Carutkan saja, TN anjing kapiaq tu, usah peduli
            ๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•

            ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
            ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

            HAHAHA HOHOHO HIHIHI

            1. ๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
              TN anjing kafir tk bersunat, pelir pnuh taik palat
              Tak padan capik tempang, ada hati nak bersilat
              Dek kurang ajar..pmbaca tibai dia terkulat-kulat
              Mnyembam le anjing tua tu, lantai dia kena jilat
              ๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•

              ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
              Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaaahhhhhh
              ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

              HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        2. Tak usah percaya apa Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama. Sekarang dah tak berani guna nama Geng Najib sebab di balon tiap kali dia keluar begitu.

          Sebab dia asyik membohong, menipu, memfitnah lah yang aku keluarkan komen2 menanya bona fide nama dll.

          Dia mengarut dan melarut tak habis2 di sini dan perlu di disabused dia punya daily abuses against the Establishment or anything that is pro-Establishment.

          1. TN anjing ๐Ÿ• 12:39 pm,

            ๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
            Siaan..TN anjing, penjilat jubor tokong Kit Siang
            Umur dh lbh 87 th..tk jauh dari kubur pnya liang
            Dah ditakdirkan, anjing ni lahir jadi bodoh piang
            Bila mati akal, terkedu..anjing ni mula alih tiang
            ๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•

            ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
            ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

            HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  23. TN anjing ๐Ÿ• 8:02 am,

    ๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
    Aku nk nsihat ko..TN anjing kafir pelir tk khatan
    Klu tk de beban digalas, naper batu ko gi jinjing
    Kesian juga aku..bila ko kemaruk pnghormatan
    Ok lah, aku bagi kau pnyghormatan Raja Anjing
    ๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•

    ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    1. ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

      HU HU HUโ€ฆ

      ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

      ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

      ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

      ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
      Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
      ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

  24. Terima kasih lah pnghormatan di beri kpd TN.

    1 komen terima beberapa response.

    Terer TN tuh.

    1. TN anjing sewel ๐Ÿ• 8:02 am,

      ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
      Mmg lah ada org yg layak diberi penghormatan
      Kebiasaannya penghormatan utk orang yg baik
      Tapi tidak le utk kau, TN kapiaq pelir tak khatan
      Utk ko anjing..hnya layak dpt pnghormatan taik
      ๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•

      ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

      HU HU HUโ€ฆ

      1. ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

        HU HU HUโ€ฆ

        ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

        ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

        ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

        ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

        1. Apasal banyak icon beruk dalam komen si Mamat nih?

          Oooooo, dia Bertuk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama.

          Tak konfiden tuh bila pakai banyak nama banyak icon.

          1. Mana nak konfiden, dia asyik cakap tahi kuning.

            Sajak kuning yang mamat tu tulis –

            Dari jauh ku pandang kuning
            Ku dekati, setapak demi setapak
            Ku terkam, pegang, rasa panas
            Ku cium, bau busuk
            Alamak, rupa nya tahi kuning

            1. TN anjing mati pucuk ๐Ÿ• 8:22 am,

              ๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
              Klmarin anjing..ko kata komen aku tk nk peduli
              Sbb ko takut..asyik kena luku, berbenjol di dahi
              Komen ko isi kosong asyik Bg Ali, Bg Ali, Bg Ali
              Lps itu, ko mcm nyah bapok, sbb suka dgn tahi
              ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

              ๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
              ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

          2. TN anjing ๐Ÿ• 8:16 am,

            ๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
            Dah bnyak benjol, kpala ko anjing..Kejora ketuk
            Kau tu kini udah teruk semput & terbatuk-batuk
            Nenek dah curi sembunyi cermin mata ke atuk?
            Binatang apa tu anjing tua yang ko taip ‘Bertuk’?
            ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

            ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
            ๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š

            HAHAHA HOHOHO HIHIHI

            ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
            ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

            ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
            ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

            ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
            ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

            ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
            ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

  25. Niat tak baik Tun terserlah apabila memintas PC Anwar yang telah di jadual se hari sebelum itu. Sepertimana pada malam Keputusan PRU 14 pada malam itu Mahathir awal-awal lagi umum kan kemenangan PH.

    Kali ini mungkin tidak menjadi kerana jika tunggu PC Anwar, Mahathir akan terperangkap. Jika Mahathir buat PC dulu Anwar sedia menanti.

    Krakter seperti Mahathir dia tidak pernah minta maaf. Pernah kah Mahathir kesal dan minta maaf pada waris Memali?

    1. Oooooo, marah pulah “memintas PC Anwar” entahapekenamanye.

      Ada pulak political strategy, tactic and action di kata “niat tak baik”. Kamu duduk di gua mana, tak tahu bahawa takda soal “niat tak baik” dalam politik?

      Bodoh lah mengharapkan minta maaf untuk keputusan orang lain yang buat. Kau diam di masyarakat mana, guna nilai2 budaya apa, ada norms of behaviour in politics ke?

    2. Mengapa Tun minta Agong jangan panggil MP-MP mengadap dan pilih siapa yang layak jadi PM 8?

      Tetapi bila dah selesai tak ikut terus sebalik nya tak malu buat PC. Ada kah cara Agong tu tak adil?

      Apabila undi yang di terima nya tidak seperti yang di harap kan terutama dari MP UMNO, Tun buat PC yang dia bukan gila kuasa.

      PH akan menang lebih besar Jika PRU kerana PKR dah bersih sedang kan dalam UMNO masih ramai penyamun dan PAS…. Dalam kemelut sekarang pun PAS tak bersuara. Sebelum ini kalau bercakap pun perasan jadi Kerajaan Persekutuan dan sindir AMANAH.

      1. Sokonggan madey sudah merosot….parti madey parti ciput…kerana kuat nenipu rakyat akan ajar madey pru15..,

    3. Baling batu, sembunyi tangan modus operandi Tun M sejak berzaman.
      Ayoh UMNO/PAS, 56+92=148, bermakna 2/3 majoriti dlm dewan.
      takyah rumitkan keadaan.
      rakyat dah tak ada masa nak sakit kepala.

  26. Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama,

    Givap lah. Kamu tak boleh menang punya. Kamu seorang saja Pembangkang di blog ini. Yang regular menyekel dan mengetuk kepala kamu ada 2 orang – Othman dan aku.

    Lagi selalu, lagi banyak kamu tulis anti-PH, lagi teruk kamu, Najib dan Umno BN kena balon. Dah tak ramai bak pertahankan korang. Sebab dah kena tendang terajang ke longkang di Pru14. No longer fashionable to defend them.

    1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      ๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
      Dh makin teruk, biol gila sewel, TN anjing kurap
      Mulut macam puki mak dia busuk macm skrap
      Dia yg asyik kna dgn Kejora trsembam tertiarap
      Aper jadah pula anjing ni nk suruh Kejora givap
      ๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•

      ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      ๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช

  27. โ€œSaya tak pernah kalah dengan lawan politik sayaโ€.
    Ayoh UMNO/PAS, tunggu pe lagi.
    Jom jadi sebahagian dari sejarah.
    Jom buktikan atok silap ini kalilah.

    1. Hahaha, kesian ko, tarak sapa response.

      Silap orang kot.

  28. Apa maksud, tidak menghalang hampir 76.2 peratus ladang kelapa sawit yang menjadi kekuatan dan kekayaan THP dijual?
    semata2 nak bgtau keburukan D4P?
    semang (seme, sumang) lemas dlm banjir naratif sonsang selama 24 tahun.
    hehehe…Kemelot selesai bila UMNO/PAS sokong anwar. Rakyat dah tak ada masa nak pening kepala.
    Serampang 2 mata: virusAtok dan virusGoneEng otomatik dapat dibendung DAN sentiasa akan dikenang sbg pengorbanan besar demi keselamatan dan kesejahteraan negara

    1. Korang tak payah buang masa cakap banyak di blogs lah. Pigi ke Rancangan FELDA, FELCRA, tanya depa di situ depa setuju ke tidak tindakan Kerajaan sekarang.

      Dapatkan sokongan untuk korang punya idea, rancangan nak majukan depa.

      Pssst, ada idea ke? Jangan tanya Najib Al Jibo. Nanti di Klepto nya semua orang. Wak Jahit pun dah sengap aja, tak tau apasal.

  29. ๐Ÿˆ๐Ÿˆ๐Ÿˆ๐Ÿˆ๐Ÿˆ๐Ÿˆ๐Ÿˆ๐Ÿˆ๐Ÿˆ๐Ÿˆ๐Ÿˆ๐Ÿˆ๐Ÿˆ๐Ÿˆ๐Ÿˆ๐Ÿˆ๐Ÿˆ๐Ÿˆ
    Nasib malang, telah pun mnimpa PH kongkang
    Dah bocor, dan tenggelam, PH punya tongkang
    PH takut, PRU semula, sbb psti akn trkangkang
    Maka nk diusahakan juga kjaan pintu belakang
    ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

    ๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

    1. Jaga2, nanti masuk lub.ng belakang kamu.

      Asyik menuduh liar sahaja, itu ubat nya.

      1. TN anjing ๐Ÿ• mati pucuk 7;38 am,

        ๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
        Awat anjing oi, kalu org, hg kata tuduh cara liaq
        Agak nya..mak hg betina jalang ghayau ulu ilaq
        Gheja melilau caghi jantan lapaq batang peliaq
        Hindu & Bengali, tutoh puki mak hang bergiliaq
        ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

        ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        1. ๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
          Dia tk tau serik juga, TN anjing setan bertanduk
          Hari2 Kejora taji, smpai muka anjing tu monyok
          Pagi ptg anjing tua bebal tu kena tibai terduduk
          Tapi dia tk ingat kena tibai sbb dah tua nyanyok
          ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

          ๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
          ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

          1. ๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
            TN anjing tua nyanyok, mmg jenis tak tau malu
            Masih lagak juah wlau dh kna tibai cedera luka
            Umur 87..dh putih bruban, rambut & smua bulu
            Serupa kulit babi tebal anjing tua ni pnya muka
            ๐Ÿ–๐Ÿท๐Ÿ–๐Ÿท๐Ÿ–๐Ÿท๐Ÿ–๐Ÿท๐Ÿ–๐Ÿท๐Ÿ–๐Ÿท๐Ÿ–๐Ÿท๐Ÿ–๐Ÿท๐Ÿ–๐Ÿท

            ๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
            ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

            HAHAHA HOHOHO HIHIHI

            1. ๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
              โ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟ
              TN anjing msih berkomen, wlu atas kerusi roda
              Anjing tua ni juga bingai bahalol & bodoh bebal
              Umur 87 tua krepot, msih ingin mendabik dada
              Muka anjing ini..serupa dengan kulit babi tebal
              ๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•

              ๐Ÿท๐Ÿ–๐Ÿท๐Ÿ–๐Ÿท๐Ÿ–๐Ÿท๐Ÿ–๐Ÿท๐Ÿ–๐Ÿท๐Ÿ–๐Ÿท๐Ÿ–๐Ÿท๐Ÿ–๐Ÿท๐Ÿ–
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
              ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

              HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  30. ๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹
    Tahun 1998..mmg menggamit kenangan silam
    Dri villa ke mahkamah telah dibwa usung tilam
    Nuar kna tumbuk smpai mata dia lebam kelam
    Di Sg Buluh Inn..lama juga Nuar kena brmalam
    ๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
    Lps 20 tahun berlalu..depa pura2 baik, brsalam
    Nmun masing2 bersifat dua muka punya talam
    Kedua2nya kaca, yg rkyat sngka permata nilam
    Namun, rakyat dah cerdik dan tk mudah diulam
    ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
    Selang 22 tahun..kembali lgi drama Tamil Elam
    Prebutan kuasa puak-puak munafiq putar alam
    Macm mana pun..Nuar mesti dikasi tenggelam
    Klau Nuar naik PM, lwn psti, terpaksa ke dalam
    ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
    Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
    ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

  31. ๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
    TN anjing prasan diri rotan..tpi dia, btg bemban
    Dia spt singlet Pagoda perasan kemeja Durban
    Mulut becok pot pet pot pet spt aym dlm reban
    Waktu lapang dgn bini dia main batu selemban
    โ›ชโœโ›ชโœโ›ชโœโ›ชโœโ›ชโœโ›ชโœโ›ชโœโ›ชโœโ›ชโœ
    TN paderi Kristian pakai jubah tak pakai serban
    Dia Kristian dayak tk pasti suku Penan ker Iban
    Ingin lagak hebat tk padan bulu pelir dh bruban
    Nk lwn Kejora diusung laptop smpai ke jamban
    ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
    TN perasan diri jerung, walhal dia anak tamban
    Mnentang Kejora..dia trpaksa, tanggung beban
    Hari2 kat sini dgn Kejora jadi mangsa & korban
    Anjing ni terasa spt ke loji najis Kejora humban
    ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

  32. Dari awal lagi madey takut pru..kluar dari PH tak mau bubar psrlimen…..konfiden pintu belakang akan berjaya…

    kunun tak mau bersama perasuah tapi bawak SD umno pas jumpa Agong kunun dapat cukup sokongan…
    seblm ni napi kunun tak tahu dan tidak terlibat dgn SD pembangkang…

    Madey kling kuat menipu…

    Blm tubuh kerajaan pintu belakang madey nak tipu umno dan pas..pas dannumno cabut tinggalkan madey..

    Padan muko kuat menipu membelit..

    Terketar2 lah madey kempen pru15…tak ada orang yg akan tolong…mampos lah

    1. Aku kena cakap kau bodoh. Memang bodoh bila mengata Tun M takut Pru. Dia dah mengalami Pru banyak kali. Nyata bodoh kamu nih.

      Kau yang pakai nama anomouse dll guna perkataan Keling memang sekor saja Pembangkang di sini. Kamu ia lah Beruk Tua Geng najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama.

      Kau jenis yang suka menuduh liar tanpa bukti, fakta atau penerangan. Nyata otak kecik, tak nampak the big picture of things. Kau lihat dari lub.ng belakang kamu, jadi begitu.

      1. TN anjing ๐Ÿ• 7:28 am,

        ๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
        Pmbaca dh nmpak, TN anjing prangai binatang
        Geng anti PH, tibai anjing tua biol ni tersungkur
        Dgn Kejora pun..anjing sewel ni asyik trlentang
        Nak tutup malu anjing ni kata geng Najib sekor
        ๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•

        ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        1. ๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
          TN anjing masa kecik, kategori kanak2 lembam
          Dah tua pun masih jugak bangang dungu bebal
          Dia masih nak juah asyik kena tibai tersembam
          Mmg anjing ni, macm kulit babi, muka dia tebal
          ๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•

          ๐Ÿท๐Ÿ–๐Ÿท๐Ÿ–๐Ÿท๐Ÿ–๐Ÿท๐Ÿ–๐Ÿท๐Ÿ–๐Ÿท๐Ÿ–๐Ÿท๐Ÿ–๐Ÿท๐Ÿ–๐Ÿท๐Ÿ–
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
          ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

          HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      2. TN anjing ๐Ÿ• mati pucuk 7:28 am,

        ๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
        Awat anjing oi, kalu org, hg kata tuduh cara liaq
        Agak nya..mak hg betina jalang ghayau ulu ilaq
        Gheja melilau caghi jantan lapaq batang peliaq
        Hindu & Bengali, tutoh puki mak hang bergiliaq
        ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

        ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      3. Kali ini PRU tidak memihak pada Tun. Semua parti akan tolak Tun seperti mana Azmin kena tolak.

        Akhir nya Tun bersendirian dan kesepian sehingga hujung hayat nya

        1. Itu pendapat kamu saja.

          Ada berjuta yang bertentangan dengan pendapat kamu.

      4. Dulu boleh lah sekarang dia sudah ditolak..pru14 menang 13 kerusi jeer..cipuut..

        Dengan rekod tipu rakyat dan kalahn5 prk .pru15 madey kojol…tu pasalbtak mau bubar parlimen…

        Mp yg sokong madey pon tak ramai…sokongan kpd anwar lebih tinggi..

        Madey boleh jalan daa..

    2. Woiiii, Maknyah Enon pengecut 6:55, 6:56, 7;05โ€ฆ.

      Sendiri kena ingat….Anwar-pkr/dap/amanah klentong bersandiwara penuh kepura-puraan konon sokong 100% Tun jadi PM, tapi ternyata belot. Tau2nya tengahari semalam dia bukan kemain tak sempat2 ngoyok buat press conference umumkan sendiri dia calon PH.

      Padan muka, sampai laanie masih lagi terkial-kial gagal mendapat 112 simple majoriti.

      Sekarang terserah pd budibicara YDPA.

      Heran, nanti jam 4;00 ptg, kenapa pulak Tun M masih jugak sandang jawatan PM yg akan mengumumkan โ€˜Pakej Ransangan Ekonomi Negara 2020โ€ฆ.kenapa bukan โ€˜Rearโ€™ Admiral yg kemaruk PM tuuuโ€ฆ..?? Engkau dgn dia sama busuk hati.

      Hari dah bersilih ganti, jam dah tunjuk pukul 07:35 pagi , belum juga ada pengmuman rasmi pertukaran PM. Kenapa, yerโ€ฆ..??

      Ingatโ€ฆ.

      PILIHAN UTAMA BAGINDA DYPA YG BIJAKLAKSANA
      (Kerajaan Perpaduan BerPMkan Tun Mahathir)

      Kuasa Seri Paduka Baginda YDPA Berdaulat & Mutlak.
      Kuasa Seri Paduka Baginda YDPA bukan simbolik.
      โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”-

      Nyah oh Nyahโ€ฆ

      Taulahโ€ฆ.kau tuu dah bergelumang dgn taik stor kunyit. Takkan sampai nak jadi PKR โ€“ Pakar Klentong Rakyat pulak. Meh jumpa aku kat JB aku bantu adjust & realign kau jadi jantan semula, bukan bapok maknyah.

      Hu hu hu
      Hi hi hi

      1. An Hindu…mai aku nak kasi tau..

        Madey di jemput pengerusikan mesyuarat pH untuk untuk calonkan madey..

        Madey sombong tak mau datang…madey yakin cukup mp suka dia…

        Sekali undi anwar lebih tinggi dari madey…terduduk madey..

        Blm tubuh kerajaan baru madey dahbtipu umno dan pas…umno dan pas tipu balik madey…

        Padan muko ko Man Hindu..terpekik2 telolong dirasuk polong.m

      2. Kan madey kuat….anwar jemput pengerusikan mesyuarat untuk calonkan madey.. madey sombong ingat cukup kuat..

        Dah gagal jadi pm man hindu dirasuk polong.

        Kikikikik..

  33. Cakap berdegar2 tapi Mahacai penakut….takut masuk gelanggang pru…takut jadi jantan..

    Dah nampak pru madey kojol…kerana rakyat l beenci madey kling kuat menipu….Bersatu ciput akan kojol..

    Kikikikik..

    1. Macam budak kecik pulak dah .. menuduh tak jantan lah, tak lama lagi kamu pergi main guli kot.

      Asyik menuduh rakyat bence Tun M tapi dia menang juga, masih PM jua, PM kali ke dua pulak tu, dulu PM selama 22 tahun.

      Kan nyata amat bodoh kamu nih. Tapi kalau kamu suka di kata bodoh bertalu talu, lantak lah.

      1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        ๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
        TN anjing badut buat lwak bikin hati kita jdi geli
        Pgi ni, anjing tua nyanyok nk ajak kita main guli
        Dia jadi sewel teruk, sbb asyik kena, Kejora buli
        Dulu..mak dia, puki kena tutoh, dngan Benggali
        ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

        ๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

      2. Mau tak bencinye madey penipu….pru nanti rakyat akan ajar madey..pru14 berape kerusi madey dapat?..Bersatu parti ciput…sedarlah diri

  34. Kerajaan Perpaduan???!!! orangUtan pun tak caye, jika sel otak dia masih berfungsi
    semang je masih caye sbb dia dalit mabok todi. KAHKAHKAH
    good riddance virusAtok and virusGoneEng.
    simptom utama: bila cakap, bohong. bila janji, mungkir. bila diberi amanah, khianati.

    1. Yang selalu cakap mabuk toddy ini ia lah Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama.

      Dia iri hati tak dapat beli toddy, tarak duit.

      Jadi, tiap hari dia masuk hutan, cari daun ketum, bawak balik berbakul, buat air ketum berbaldi, minum hingga mabuk terbaring di tepi jalan.

      Berbuih lah mulut dia mencaci orang.

      1. TN anjing ๐Ÿ• 6:55 am,

        ๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
        โ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟ
        TN anjing di ats krusi roda, dgn laptop ditambat
        Tak ada apa pun..yg mampu anjing ini perdebat
        Hanya maki caci saja..yg anjing kapiaq ni hebat
        Tpi dh berbirat belakang TN anjing Kejora sebat
        ๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•

        ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        ๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        1. ๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
          TN anjing asyik kena Kejora balun terkangkang
          Tiap hari, kena lanyak, smpai muka dia monyok
          Tk serik dia kena tibai, smpai berbirat belakang
          Dia bkn ingat kena tibai sebab dah tua nyanyok
          ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

          ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
          ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

          HAHAHA HOHOHO HIHIHI

  35. UPDATE PM MALAYSIA…..!!

    Anwar-pkr/dap/amanah bersandiwara klentong kepura-puraan semalam konon sokong Tun sebafai PM, kini belot. Tengahari tadi dia bukan kemain tak sempat2 ngoyok buat press conference umum sendiri dia calon PH.
    Padan muka, sampai laanie masih juga terkial-kial gagal mendapat 112 simple majoriti.

    Sekarang terserah pd budibicara YDPA.

    Heran….nanti Khamis, 27 Feb jam 4;00 ptg, kenapa pulak Tun M masih jugak sandang jawatan PM yg akan mengumumkan โ€˜Pakej Ransangan Ekonomi Negara 2020โ€ฆ.kenapa bukan โ€˜Rearโ€™ Admiral yg kemaruk ngotot PM tuuuโ€ฆ..??
    Janggal..teramatlah janggal, brader Al Jub perasan syok sendiri lagi macam ‘gerakan September erA Pak Lah, kerrr….??

    Hari dah bersilih ganti, jam dah tunjuk pukul 05:30 pagi, belum juga lagi ada pengmuman rasmi pertukaran PM
    Kenapa, yerrโ€ฆ..?? He he he

    Ingatโ€ฆ.

    PILIHAN UTAMA BAGINDA DYPA YG BIJAKLAKSANA
    (Kerajaan Perpaduan BerPMkan Tun Mahathir)

    Kuasa Seri Paduka Baginda YDPA Berdaulat & Mutlak, bukan simbolik…..!!

    1. Kan dh ckp. Mahathir tak dtg meeting presiden ph. Dh tak dtg ph kena la lantik org yg serius. Ko tak dtg meeting penting keje makna ko tak serius psl keje. Skang mahathir dh ckp terpulang pd dewan rakyat. So dewan rakyat umum la sapa diorg nk sbg pm. Tu pun nak dakwa dakwi lagi ke. Porahh.

  36. To break the curent political impasse, does YDPA has the authority constitutionally to appoint a PM based on UNITY Government although he has no majority votes.

    Of course the other option is dissolving the pwrloament

    1. ………does YDPA has the authority constitutionally to appoint a PM based on UNITY Government although Tun has no majority votes…??

      Answer:
      For the sake of the nation’s stability, His Royal Highness YDPA is empowered with absolute authority to do so as he deems fit according to The Constitution.

      Kuasa Seri Paduka Baginda YDPA Berdaulat & Mutlak, bukan simbolikโ€ฆ..!!

    2. The PM is appointed from among the MPs who has the support of the majority in Parliament.

      My hopeful thinking is: not the Rear Admiral. He was imprisoned twice for sodomy.

      Malaysia is an Islamic country where the majority of the population are Muslims. (not an Islamic state – “An Islamic state is a form of government based on Islamic law.”)

      Islam forbids sodomy.

      1. Pru jalan terbaik kerana madey dan bersatu sudah khianat mandat rakyat ..

        Man Hindu penakut….harap belas ihsan Agong…sokongan ciput tak boleh tadbir kerajaan dgn licin…

        1. Woiiii, Maknyah Enon pengecut 6:55, 6:56, 7;05โ€ฆ.

          Sendiri kena ingatโ€ฆ.Anwar-pkr/dap/amanah klentong bersandiwara penuh kepura-puraan konon sokong 100% Tun jadi PM, tapi ternyata belot. Tau2nya tengahari semalam dia bukan kemain tak sempat2 ngoyok buat press conference umumkan sendiri dia calon PH.

          Padan muka, sampai laanie masih lagi terkial-kial gagal mendapat 112 simple majoriti.

          Sekarang terserah pd budibicara YDPA.

          Heran, nanti jam 4;00 ptg, kenapa pulak Tun M masih jugak sandang jawatan PM yg akan mengumumkan โ€˜Pakej Ransangan Ekonomi Negara 2020โ€ฆ.kenapa bukan โ€˜Rearโ€™ Admiral yg kemaruk PM tuuuโ€ฆ..?? Engkau dgn dia sama busuk hati.

          Hari dah bersilih ganti, jam dah tunjuk pukul 07:35 pagi , belum juga ada pengmuman rasmi pertukaran PM. Kenapa, yerโ€ฆ..??

          Ingatโ€ฆ.

          PILIHAN UTAMA BAGINDA DYPA YG BIJAKLAKSANA
          (Kerajaan Perpaduan BerPMkan Tun Mahathir)

          Kuasa Seri Paduka Baginda YDPA Berdaulat & Mutlak.
          Kuasa Seri Paduka Baginda YDPA bukan simbolik.
          โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”-

          Nyah oh Nyahโ€ฆ

          Taulahโ€ฆ.kau tuu dah bergelumang dgn taik stor kunyit. Takkan sampai nak jadi PKR โ€“ Pakar Klentong Rakyat pulak. Meh jumpa aku kat JB aku bantu adjust & realign kau jadi jantan semula, bukan bapok maknyah.

          Hu hu hu
          Hi hi hi

    3. Alamak takut pru plak..takut mamposs…..kikikikik.

  37. POLITIK PH POLITIK PENYAMUN HARAM……..

    Jom belajar politik PH……..

    Siapa kerajaan?
    – Jawapannya PH.

    Siapa PM?
    – Jawapannya Tun M.

    Siapa yang mendesak PM letak jawatan?
    – Jawapannya Anwar dan PH.

    Siapa yang letak jawatan sebagai PM?
    – Jawapannya Tun M.

    Parti mana yang keluar dari PH?
    – Jawapannya PPBM.

    Siapa yang keluar dari PKR?
    – Jawapanya Azmin dan 10 orang ahli parlimen.

    Bagaimana Kabinet PH boleh jatuh?
    – PM letak jawatan dan menyebabkan Kabinet terbubar.

    Bagaimana Kerajaan PH boleh terbubar sebagai Kerajaan
    – PPBM dan kem Azmin keluar PH, menyebabkan kehilangan 36 ahli parlimen PH.

    Siapa yang salah?
    – Pas dan Umno

    OK sekarang dah faham politik bodoh PH?

    MR : Kalau tak bodoh tak dipanggil PH

    1. Call it whatever name, rakyat recognise and acknowledge that no party of religious peddlars and or gang of thieves should be allowed to be in the government.

      However, selectec individuals from the party could be accepted into the government provided they are not only clean but be seen to be clean

      So MVSA/najib bini rosmah and the likes ….supporters of religuous peddlars like you and gang of thieves shall never be allowed into the government of the day….period

      1. SD penyamun penjual agama madey bawak jumpa agong…

        Munafik mcm madey tak bokeh diberi peluang perintah malaysia lagi

    2. PH without Tun Mahathir is now “PAKATOON HOPELESS ” steered by ‘Rear’ Admiral Al Jub……!!

      Vessel Name – “Lancang Kuning” full loaded with ‘Stor Kunyit’.

      1. Bersatu dan madey akan kojol pru..kikikikikikik..

        PH tanpa madey penipu selamat..

  38. Mari kita lihat nombor terkini berdasarkan pilihan en blok yang diwarwarkan.

    Yang memilih ‘Anwar PM’- 92 YB kesemua PH.

    Yang memilih ‘Tun PM’ – 65 YB dari pelbagai kumpulan.

    Yang memilih bubar parlimen – 61 MP UmNO dan PAS.

    Yang masih belum diketahui – 4 YB.

    Sekiranya melihat kepada nombor, maka peliwat memiliki nombor teramai, tetapi mengapa peliwat masih tak boleh jadi PM, bahkan Tun yang dipilih menjadi PM Interim?

    Jawapannya ialah kerana sistemnya bukan nombor terbanyak tetapi angka majoriti. Peliwat masih tidak dapat memiliki angka majoriti.

    Mengapa Tun yang dipilih menjadi PM Interim? Kerana pada masa keputusan perlu dibuat kesemua pihak menyatakan sokongan kepada Tun.

    Semuanya mengikut keluhuran perlembagaan dan kedaulatan undang-undang, dan Tun masih menang sedang peliwat masih gagal tewaskan Tun.

    Tun general perang terhebat di zaman ini setaraf dengan Khalid Al-walid yang memimpin 3 ribu tentera Muslimin mengalahkan 200 ribu tentera Byzantin dengan kepakaran taktikal bertaraf par excellence.

    Masih tak percaya 314 bakal menang mutlak dan menewaskan jumlah ribu-riban yang lain? Maka JUST BRING IT ON supaya ia dapat dibuktikan asal kelak jangan cakap tiada sesiapa yang telah memberikan peringatan tentangnya.

    Que sera sera.

    Wallahu a’lam.

  39. Hehehe.. Selepas para promoter ‘Peliwat Sebagai PM-8’ membelasah Tun kaw kaw kerana mahu Tun segera turun untuk membolehkan peliwat segera mengambil alih, Tun benar-benar telah turun sebelum pun tempohnya menjadi PM mencecah 2 tahun.

    Akibatnya apa yang berlaku kepada YB-YB PH yang membelasah Tun ialah yang dikejar tak dapat, yang dikendong berciciran. Tun letak jawatan dan mereka semua yang terpelanting jawatan masing-masing sedang Tun kembali sbg PM Interim. Kah kah kah.

    Apa? Serahan kuasa? Kikikiki, orang-orang bongok masih lagi bercakap tentang serahan kuasa PM di atas talam pada ketika ia tidak wujud di dalam demokrasi dan bertentangan dengan keluhuran perlembagaan dan kedaulatan undang-undang. Nampak sangat bila tak pandai menari lantai pula yang mereka mahu salahkan.

    Tun telah menunaikan bahagiannya di dalam perjanjian iaitu untuk ia turun sebelum habis penggal dan memberi peluang kepada peliwat membuktikan yang peliwat mampu mendapat sokongan untuk menjadi PM. Bahkan ia turun ketika belum pun genap dua tahun tetapi peliwat tetap gagal membuat jaringan walaupun ketika Tun telah meninggalkan gawang.

    Kini selepas mereka gagal membuat jaringan mereka salahkan Tun pula padahal Tun letak jawatan pun adalah di atas desakan mereka, dan sekiranya peliwat tidak mampu memperolehi sokongan yang mencukupi itu bukan salah Tun.

    Bukankah Khalid Samad telah mencabar Marzuki dan Mohammad Sabu telah mencabar Muhyiddin dengan berkata ‘kami tidak kisah tidak menjadi kerajaan kerana kami dulu pun sudah lama menjadi pembangkang’.

    Muhyiddin benar-benar anak jantan yang menyambut cabaran itu dan akhirnya Mohamad Sabu benar-benar menjadi pembangkang. Kah kah kah.

    Kini mereka juga sama meroyan macam UmNO apabila tidak dapat menerima hakikat yang mereka telah hilang jawatan dan kekuasaan. Kedudukan mereka kini kembali seperti dahulu ketika mereka tidak mengangkat Tun sebagai ketua iaitulah sebagai ‘golongan yang tewas’.

    Siapa lagi yang mampu menafikan fakta bahawa di dalam apa jua keadaan yang menyebelahi Tun pasti menang sedang yang menentang Tun pasti tewas.

    Apapun, silakan spin tuan Budin sementara masih berkesempatan. Tun masih PM sedang peliwat masih kekal PM wannabe dan semakin meroyan kerana masih gagal menjadi PM.

    Teruskan usaha lagi untuk membuat spin, sehinggalah ia membawa kepada pertempuran klimaks yang menyaksikan Tun menang mutlak muncul sebagai ‘Golongan Yang Menang’ sedang kalian semua menjadi di kalangan ‘Mereka Yang Tertewas’

    Ayuh, kita mara ke hadapan sehingga ke klimaks. Asal kelak jangan cakap tiada sesiapa yang telah memberikan peringatan bahawa apabila ia telah berada di klimaks, kalian benar-benar akan tewas mutlak.

    Que sera sera.

    Wallahu a’lam.

    1. Pru madey takut…..madey penipu dan Bersatu berpeluang cerah untuk kojol

      1. 12 kerusi Bersatu akan dirampas balik oleh umno….13 kerusi katak umno dlm Bersatu mula goyang…tok pa dah jelas out di Jeli…..

  40. Irah,

    ๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
    Menemui puteri dewi kesayangan Irah ku intan
    Dlm apa jua keadaan..Irah tetap, ada di ingatan
    Cuma skrg ni, hangat dgn isu PM letak jawatan
    Juga..abg kna tangkis serangan musuh2 setan
    ๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช

    ๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    ๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

    1. ๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
      Wrkh dri Irah, bagai sinar cahaya, yg berkilauan
      Trsenyum abg..knang Irah pnya senda gurauan
      Abg doakan dinda dlm sejahtera di perantauan
      Semoga Irah akn terus hadir dlm mimpi igauan
      ๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

      ๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      ๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

      1. ๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
        Terus saja sayang, gigih dlm mengejar cita-cita
        Doa abg akn terus mengiringi dinda yg tercinta
        Izinkan abg berundur diri utk melelapkan mata
        Sblm itu, abg nk ulang tonton, video Cita Citata
        ๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

        ๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        ๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

        1. SAKITNYA TUH DI SINI – CITA CITATA
          Karaoke: https://youtu.be/yLeQAS5xSAg

          ๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
          Sakitnya tuh di sini di dalam hatiku
          Sakitnya tuh di sini melihat kau selingkuh
          Sakitnya tuh di sini pas kena hatiku
          Sakitnya tuh di sini kau menduakan aku

          Teganya hatimu
          Permainkan cintaku
          Sadisnya caramu
          Mengkhianati aku
          Sakitnya hatiku
          Hancurnya jiwaku
          Di depan mataku
          Kau sedang bercumbu

          Sakit, sakit
          Sakitnya tuh di sini
          Sakit, sakit
          Sakitnya tuh di sini
          ๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

  41. PErang klimaks Pru15 tidak dspat dielakkan lagi…ini yg madey tak suka..
    pH ada 3 parti..Muafakat Nasional pas umno mca fan mic….Bersatu boleh gabong dgn Gerakan …dua2 dhaif..

    Pertemporan sengit antara MN dan PH…

    Bersatu gerakan warisan..

    Aku nak lihat berape kerusi yg Bersatu mampu dapat…pru14 dapat 13 kerusi…

    Mahacai kata PH menang kerana madey..
    Jadi pru ni boleh ukur kekuatan madey.

    Pru 14 kempen bersepadu dgn rakan gabongan…ini kali Bersatu kena buat sendiri…mampos madey…

    Hihihihi…

    1. PErang klimaks? Atas katil? Tak mahu lah dengan Umno Bn. Tak boleh klimaks punya.

      Yang “buat sendiri” itu kamu lah, anomouse 12.13 am a.k.a Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib. Ada technical term for it – goncang.

  42. Ahmad Roslan Abdul Rashid

    Dari awal lagi dia ada cakap yg Anwar boleh jadi PM8 jika mendapat sokongan dewan rakyat.

    1. Awat hang tak mau kasi pendapat dia baguih ka jadi PM8? Tak berani nak cakap? Sebab watak dia cacat sodomi? Kalau begitu, aku setuju.

  43. Memang hasrat hamno supaya dibuat semula pilihanraya
    Kalau menang pemimpin tertentu tak perlu masuk penjara
    Curi duit berbilion berjuta itu belakang kira
    Tapi depan rakyat semuanya cakap demi bangsa dan negara

    1. Bro jigit,

      ๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
      Naper klau PRU semula, bro macam rasa gayat?
      Klu Umno tk bagus..biar ia ditentukan olh rkyat
      Tpi..dh 5 PRK yg terkini..parti PH tamat riwayat
      Kalau PRU semula..PH akan terus hilang hayat
      ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

      ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

      1. Bro jigit,

        ๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
        Tk sampai setengah penggal PH dah huru hara
        Biar Umno/BN pula, yg prbetul keadaan negara
        Mari lah kita sokong semula UMNO, ikut Kejora
        Nanti Kejora tolong rekomen kat bro..ticer Zura
        ๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท

        ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        ๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

  44. Udah udah la tu Budin. Sekarang ada dua calun PM….biarlah Ahli-ahli Parlimen yang pilih samada Tun atau pun DSAI sebagai PM baru. Jika tiada seorang pun yang dapat meraih majoriti, biarlah Parlimen dibubarkan untuk beri laluan kepada pilihanraya baru.

    Elok Budin gunakan masa yang ada untuk pi berkempen di kalangan ahli-ahli dewan supaya menyokong Abam. Dok kutuk sapa-sapa kat sini pun takde pekdahnya…

    Sesiapa pun yang dipilih kita terima dan akur. Cuma saya berharap PM yang akan dilantik kelak dapat meningkatkan ekonomi negara…terutamanya berupaya menaikkan sikit harga getah sekerap. Teruk dah ni…motong serat pagi, hasil ciput jaa…

    1. Pak Sheikh peduli ka itu? Dia dah ada billions –

      Statutory Declaration of Abdul Murad Khalid … 20 โ€œMaster Accountsโ€ for then Finance Minister Anwar set up by his cronies .. more than RM3 billion financial contributions …
      https://steadyaku47.com/home/2012/06/19/statutory-declaration-dato-abdul-murad/

  45. Pernyataan masalah: Bagaimana nak membendong virusAtok dan virusGoneEng
    Penyelesaian: UMNO/PAS (61) berPerikatan Nasional ngan anwar (92).
    153, lebih 2/3 majoriti.
    Mudahkan. KAHKAHKAH

    1. Ya, cakap melalui lub.ng pungkoq memang mudah.

  46. Ada orang berani melawan dia ke dalam Bersatu? Wayang semua tu. Jaguh dunia lawan Yahudi, Trump dan siapa saja – tibaยฒ merajuk dgn ahli parti sendiri? Kartun!

    1. Betul. Setuju Wayang

    2. Budaya Melayu memang ada merajuk. Budaya Barat pun. Contoh nya Meghan dan Prince Harry. Cabut lari ke Canada.

      Tabiat Musang lagi jahat. Mencuri di malam hari. Buat berani lah macam Najib Klepto Al Jibo. Daylight robbery of billions from 1MDB. Masuk penjara satu masa nanti. Tunggu kes SRC International selesai dulu.

  47. BN dan Pas petang semalam lagi sudah menyedari yang mereka tidak mempunyai harapan untuk tubuh kerajaan kerana masalah angka tidak cukup. Sebab itu mereka membuat keputusan meminta agar parlimen dibubarkan. Serentak itu juga BN – Pas menarik sokongan kepada Dr Mahathir.

    Dari analisis saya Anwar mendapat sokongan 92 undi, manakala Mahathir 58 dan BN-Pas pula 61 undi. Anwar mendapat undi solid daripada parti-parti PH. Mahathir yang sepatut memperolehi 64 undi mendapat 58 undi sahaja ini bermakna 6 undi tidak mengundinya. Angka inu agak memalukan beliau dan kerana angka inilah beliau membuat perutusan khas.

    BN dan Pas yang sepatutnya mendapat undi penuh 63, kurang 2 undi. Ertinya ada dua ahli parlimen dari kumpulan itu tidak menyokong mereka.

    Dari 221 yang berhak mengundi, difahamkan terdapat 10 yang tidak mengundi. Apakah mereka ini berkecuali atau undinya rosak?

    Dari segi peratusan dan jumlah undi tertinggi berpihak kepada PH, ini bermakna Anwar layak diisytiharkan menang. PH memerlukan 20 undi untuk mendapat majoriti mudah, 112.

    Yang diPertuan Agong boleh menggunakan budi bicaranya untuk memberi kepada mana-mana kumpulan membentuk kerajaan. Bagaimana pun berdasarkan kedudukan itu, besar kemungkinan baginda boleh memilih untuk membubarkan parlimen.

    Apa menyebabkan Mahathir maupun Anwar tidak cukup undi adalah kerana perbalahan sesama sendiri. Padan muka. Dan kerajaan PH yang lenyap itu boleh dibangunkan kembali sekiranya Anwar dan Mahathir sedia untuk duduk bersama.
    Trims.

  48. ๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹
    Tahun 1998..mmg menggamit kenangan silam
    Dri villa ke mahkamah telah dibwa usung tilam
    Nuar kna tumbuk smpai mata dia lebam kelam
    Di Sg Buluh Inn..lama juga Nuar kena brmalam
    ๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
    Lps 20 tahun berlalu..depa pura2 baik, brsalam
    Nmun masing2 bersifat dua muka punya talam
    Kedua2nya kaca, yg rkyat sngka permata nilam
    Namun, rakyat dah cerdik dan tk mudah diulam
    ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
    Selang 22 tahun..kembali lgi drama Tamil Elam
    Prebutan kuasa puak-puak munafiq putar alam
    Macm mana pun..Nuar mesti dikasi tenggelam
    Klau Nuar naik PM, lwn psti, terpaksa ke dalam
    ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

    1. kah kah kah

      kau pon dah kehilangan munirah budak jawa tu!!

      kah kah kah

      dah 2 bulan sibudak jawa tu tak hantar apa-apa entry.

      dah ikot dan diuli Mat Salleh batang besar,kau punya 2cm panjang dan ukur lilit 1 cm,macam bilah lidi

      ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

      batang kecik,sapa nak!

      1. aku bukan TN!

      2. TN anjing ๐Ÿ• 9:42/9:43 pm,

        ๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
        Alahai TN anjing biol sewel lahir tk cukup bulan
        Tak usah cuba berlakon ler anjing kapiaq sialan
        Kau tukar nama..sbab malu asyik kena pukulan
        Siapa le nk ngaku, klau dah berak kt tngah jalan
        ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

        ๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š
        Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        1. ๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
          Ternyata TN anjing, kau kini udah tak tentu arah
          Sblm ini, ko buat tohmahan aku reka watak Irah
          Tpi, bila kami mkin mesra, ko cmbuuru & marah
          Tk salah, anjing, klu aku kata, jiwa kau dh parah
          ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

          ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
          Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
          ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

          HAHAHA HOHOHO HIHIHI

          1. ๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
            TN anjing..aku rasa ada baik kau cepat harakiri
            Dh habis modal, ko sentuh, pasal Irah ku puteri
            Blm sebulan pun lagi, wrkh terakhir yg Irah beri
            Lihat le ni..wrkh yg Irah utus pada1 hb Februari
            ๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท

            ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
            ๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

            HAHAHA HOHOHO HIHIHI

            1. MUNIRAH MARYONO

              Salam Sir Abang,
              Kabare?
              Smga abg & klrga sht
              irh tgah rht-rht lps slat isyk
              ptg tdi irh pgi jging,nk mtn bdy bwh 50 kg ha ha
              dh lma X bt gtu,
              frst tme jging ngn rkn mstrs irh stu rmh

              Dh rndu Irah nak ckp jwe & brbsa mlyu
              kt sni smuanya spking
              sbb nk mhrkn BI
              psn lcture gtu la kt smua pljar msia

              abg,
              bln jnry bln lcu bgi irh
              itu hri ade srt rsmi untk irh ha ha
              skrg ade pntun bga-bga untk irh yg bkn dri abg ha ha
              eh eh pplrnye irh kt blg ni

              ini lgi lucu,
              sjk tggal ngan Shry,rkn rmh irh,dia tk pggil โ€œirhโ€™
              tpi pggil irh โ€˜tataโ€™
              dia ckp rpe irh cntik mcm pnyi dgdut indon tu ha ha
              dn slalu dia pksa irh nynyi lagu โ€œskit tuhโ€
              lcu -lcu
              dia ank org kaye sbah,pgusaha shly kt kndasang
              dia pramah,skrang-krangnye hlg skit rndu kt Mesia

              rkn baru abg msti ok,yg srban bakul tu ha ha

              sdpnye kri ikn swh bras yg ibu abg buat
              klau irh pgi kdh
              nnti bleh la irh pgi rse โ€“ bleh kan abang?
              ble la em..
              irh bleh msk wstrn je ha ha

              akhr etri irh,slmt mju jaye bt abang,skses
              smge ibu prtiwi irh amn dmai

              mta irh dh br air

              Irh,wstrn US

              ย Reply

              1 February 2020 10:15 am

            2. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

              Nama TN femes. Di sebut bertalu talu.

              Tapi celaka Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama, gelak ketawa orang pun nak tiru.

              Bankrap pemikiran. Otak kecik. Orang biasa otak nya berat lk 140 gm. Beruk Tua nih otak nya hanya lk 100 gm.

              1. ๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
                Kemarahan TN anjing, kt Kejora, blm jugak reda
                Lbih2 lagi ler, bila Kejora & Irah bermesra canda
                Dia umur 87, mana mampu lwn Kejora yg muda
                Kini terkial-kial anjing tua ni..kt atas kerusi roda
                โ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟ

                ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
                Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

                HAHAHA HOHOHO HIHIHI

                1. ๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
                  TN anjing asyik kena Kejora balun terkangkang
                  Tiap hari, kena lanyak, smpai muka dia monyok
                  Tk serik dia kena tibai, smpai berbirat belakang
                  Dia bkn ingat kena tibai sebab dah tua nyanyok
                  ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

                  ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
                  Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                  ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

                  HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Leave a Reply

Your email address will not be published.