MAHATHIR KINI LAYAK DIANUGERAHKAN GELARAN TOKOH PENGKHIANAT NEGARA

Perkembangan politik sejak semalam yang masih belum ada kesudahannya sehingga hari ini yang memperlihatkan Tun Mahathir Mohamad ingin mengenepikan PH dan membentuk kerajaan baru bersama blok pembangkang tidak lain adalah satu bentuk pengkhianatan paling besar dalam sejarah negara.

Lebih buruk lagi, pengkhianatan itu diketuai oleh Tun Mahathir sendiri yang berjawatan Perdana Menteri melalui mandat rakyat yang diberi kepada PH yang bertanding menggunakan logo PKR dalam PRU14 lalu.

Dengan kemenangan itulah meletakkan Tun Mahathir sebagai Perdana Menteri, tetapi kini beliau mahu membawa lari kerajaan yang dipimpinannya dengan mengencingkan parti-parti dalam PH yang pernah menyokong dan bersamanya untuk bergabung pula dengan blok pembangkang bagi membentuk kerajaan baru.

Tidakkah ini suatu pengkhianatan yang jelas dan nyata?

Usaha membentuk kerajaan baru bersama blok pembangkang ini tujuan besarnya hanyalah bertujuan untuk Tun Mahathir kekal berkuasa dengan lebih lama, sehingga habis penggal atau sehingga bellau mati.

Dalam hal, Tun Mahathir secara jelas telah mengkhianati konsensus Majlis Presiden PH pada Jumaat lalu yang menyetujuinya menentukan tarikh peralihan kuasa kepada Anwar Ibrahim sehingga selesai Sidang Apec, November depan.

Sebelum ini, beliau berkali-kali mengatakan hanya mahu menjadi Perdana Menteri selama dua tahun atau sehingga Mei dan selepas itu akan menyerahkan jawatannya kepada pengganti yang telah dipersetujui oleh PH iaitu Anwar.

Maka, dengan cuba menubuhkan kerajaan baru hanya setelah dua hari konsensus itu dimuktamadkan, apakah ia bukan suatu pengkhianatan namanya?

Ketika kempen PRU14 lalu, Tun Mahathir telah menunjukkan beliau seolah-olah insaf ingin menyelamatkan negara dengan antaranya, sanggup berbaik semula dengan Anwar, menghadiri Himpunan Bersih dan sedia bersama-sama PH melakukan reformasi dalam negara.

Dengan perubahan sikapnya itu, PH sedia menerimanya untuk ditonjolkan sebagai calon Perdana Menteri sementara sehingga menunggu Anwar dibebaskan daripada penjara dan diberi pengampunan.

Dengan apa yang berlaku semalam, terbukti Tun Mahathir dalam usia tua 95 yang bila-bila masa saja nyawanya boleh dicabut Tuhan telah membuktikan beliau bukan saja mengkhianati dirinya sendiri sebagai seorang manusia dan muslim, malah khianat kepada Anwar yang sudi memaaf dan menerimanya sebagai rakan seperjuangan serta khianat juga kepada seluruh orang yang selama ini mempercayai dianya telah berubah serta insaf.

Pihak yang menang dalam PRU14 lalu adalah PH, manakala yang kalah ialah BN, UMNO dan Pas.

Secara moralnya, kemenangan PH itu tidak boleh dibawa lari oleh Perdana Menteri atau beliau cuba melompatkan kerajaan untuk bersama dengan blok pembangkang yang telah tewas.

Jika tidak mahu lagi bersama PH, Tun Mahathir sama ada harus meletakkan jawatan sebagai Perdana Menteri atau menyerahkan semula penentuan mandat kepada rakyat dengan mengadakan pilihanraya semula.

Dalam hal ini, kalau Ahli Parlimen atau Adun yang melompat parti pun dipanggil pengkhianat, apakah jika Perdana Menteri sendiri yang membawa lari kerajaan bukan suatu pengkhianatan juga?

Tun Mahathir sebelum ini mengajak rakyat bersama-samanya menolak UMNO yang disifatkannya sudah busuk hingga ke usus serta di dalamnya penuh dengan perompak, pencuri serta penyamun.

Tetapi, dengan kini menjemput UMNO bersamanya membentuk kerajaan baru, bukankah Tun Mahathir, demi ketamakan kuasa, sebenarnya telah bersikap khianat kepada diri dan mereka yang pernah menyokongnya?

Apa yang mahu dikatanya kepada UMNO sekarang?

Setelah janji manifesto banyak dimungkiri dan janji peralihan kuasa pula dikhianati, apa lagi yang boleh rakyat percayai daripada kata-kata Tun Mahathir selepas ini?

Atas semua yang dilakukannya, Tun Mahathir pada hakikatnya layak diberikan anugerah Tokoh Pengkhianat Negara.

Tidak pernah pengkhianatan sebegini besar berlaku dalam negara kita dan tidak pernah juga seorang Perdana Menteri bersikap khianat sedemikian rupa.

Kalaulah ditakdirkan beliau meninggal dunia dalam waktu terdekat ini, bersama deretan pengkhianatannya yang masih segar dalam ingatan rakyat, tidakkah kematiannya nanti mungkin tidak ditangisi atau diratapi sama sekali?

Atau Tun Mahathir seorang yang tak pernah ingat kepada mati? (ShahbudinHusin 24/02/2020)

Kongsikan artikel ini
Updated: 24 February 2020 — 8:26 am

220
Leave a Reply

avatar
38 Comment authors
kiLuL76RakyatMalaysiaRosly JerlunfarisMuzakkir Ibadurrahman Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
kiLuL76
Guest
kiLuL76

memang paling LAYAK.. madey KOTEY ni lebih sial dari NAJIB.. paling parah penyakit bukan wabak covid tapi wabak penipu madey KOTEY.. sampai orang lemas malas nak pergi mengundi next election. Walaupun demikian perjuangan mesti diteruskan. LAWAN TETAP LAWAN.. lawan sistem yang kaya bertambah kaya, yang MISKIN PAPA KEDANA!!

RakyatMalaysia
Guest
RakyatMalaysia

Syukur tun m buat macam tu. Elok dari Anwar Ibrahim jadi pm baik muhyidden yassin jadi pm. PH cakap mcm semua dia betul. Selangor PH kuat pun Sebab byk sokongan kepada Azmin Ali. Good job tun m

kiLuL76
Guest
kiLuL76

En Shabudin, Bukti amat jelas Madey Kotey adalah BAPAK PENGKHIANAT MALAYSIA.. dia tak layak dapat panggilan tun, dato sri, tan sri atau apa pun gelaran dari pada rakyat, misi dia ni jelas dari dulu lagi. Lakonan yang dia buat semenjak dia lawat DSAI dulu cukup nyata.. dia tahu daripada spy2 dia ni UMNO akan tumbang.. UMNO sekarang adalah UMNO baru.. UMNO yang lama dia yang HARAMKAN.. so itu lah hidup sampai sekarang.. tapi tak apa.. yang penting RAKYAT tahu dia ni BAPAK kepada ANJING2 PENGKHIANAT NEGARA dan RAKYAT khususnya.. dia nak kroni dia bertahan. Jika diselidik sketsa Jemin Kitol dan… Read more »

Muzakkir Ibadurrahman
Guest
Muzakkir Ibadurrahman

Dalam artikel ini, saudara eloklah menulis secara cermat dan menyelidiki akan kebenaran sesuatu berita.Saya juga bersetuju keberangkalian kejadian tersebut mungkin ada permainan wayang disebalik tabir. Sebagai penulis terkenal sebaik-baiknya menggunakan tutur ayat yang lebih sopan biarpun ketika menulis datang emosional yang tidak disengajakan lebih-lebih perasaan hormat perlu dibawa bersama ke atas diri siapa yang hendak diperkatakan.Apa pun tulisan saudara cukup baik dan kritis.

Sekian,terima kasih
Penuntut pengajian Doktor Falsafah Universiti Awam.

Sekian,terima kasih

Rosly Jerlun
Guest
Rosly Jerlun

Apa yg shahbudin tulis nie dahh betol…apa yg salah… Mahathir memerintah hampir 24 tahun….tapi Negeri Kedah masih status Negeri Miskin… Kelantan pon…apa dia buat???….PM kena bijak….pembagunan mestilah seimbang….bukan untuk bangga diri dan syiokkk sendiri….Jiwa misti besaq….berjaya sikit dahh cerita satu dunia…. kalau kita nak susun kasut di Masjid pon bodohh dan masih tak pandai….baik Professor…Datuk..Tan Sri…tak payah dok cerita benda lebihh rumit laaa….apatah lagi anggan2 nak bina kapal terbang..yang dok balajaq PhD tuu… buat kajian betol2 dan jangan lupa….modal insan sgt penting…tak guna ada PhD…kalau hanya untuk makan gaji..kita perlu jadi manusia yg boleh membantu manusia lain…bukan MANUSIA yang tamak… Read more »

Hatemtai
Guest
Hatemtai

You got the whole thing wrong brother.. Haheha… Your fuckup analysis reflect your shallow mentality..

You’d better stop writing coz what you wrote were full of venom and hate. Tiada apa yg dapt dipelajari dari penulisan sampah.

I, Hatemtai.

faris
Guest
faris

then write your own why stop others from writing. You only talk bullshit!!!!!!!!!!!

kiLuL76
Guest
kiLuL76

ahahaha.. anjing pengkhianat sedang memerhati blog2 yang menulis tentang madey.. AHAHAH diorang ni dibayar bro.. duit billion2 dari bisnes, MALAYSIA INCOPERATED.. ini visi madey koteh.. dulu pun, masa razali hamzah.. dia dah cakap pasal BILLION! gila diorang ni.. DOG eat DOG..

but Alhamdulilah sebab ada DSAI. yang cekal.. so kita kena tengok dia.. as an example. Confirm dia tu ada silap.. but Nabi pun ada silap.. so, bukan nak cakap dia NABI.. tapi ko sebut la nama lain selain NIK AZIZ.. susah nak percaya.

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

PM interim yang pelingkup gabungan sendiri. Kalau bukan si Kitol moden apa lagi? Jangan kena bohong dengan macai. Kahkahkah!

Mahacai
Guest
Mahacai

Kahkahkah yang menulis ni menulis sambil hisap gam ke? Marah betul sampai fitnah atok camtu sekali.. walaupun atok tu bangsat, si penulis pun sekali bangsat penyebar rumors..

faris
Guest
faris

Tulis lah analisi ko kalau na counter. Ni tak nak mengutuk aje dengan otak kosong…Kau pun mengaku atok tu bangsat dan bukan rumours pun.. Itulah yang sebenar berlaku. mana analisis kepala hotak kosong engkau???

ApaNama
Guest
ApaNama

PM INTERIM takde kuasa nak tubuh kabinet. Apa sebenarnya matlamat atok? Kenape tak bubar saje parlimen? Nak bunuh diri? di langkawi pun, dia tahu akan kalah. Berjayakan atok menyucikan dirinya dari kes memali, kes adib, kes aset TH dirompak, kes pengganas ltte dibebaskan? Sudah pasti dgn hanya menguburkan kerajaan d4p(PH). Melayu lupa, atok la yg lantik virusGoneEng dan bagi free hand utk rompak aset TH. Melayu lupa, atok la yg lantik AG dan bagi free hand nak bebaskan pengganas ltte. Kehkehkeh….macam cite: siang hari, dia firefighter. Malam hari dia arsonis. Lebih malang, bani melayu nak lantik atok yg bukan ketua… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Tun Mahathir memang hebat. Buktinya…..

PM1 – Tunku Abdul Rahman Putera Al Haj
PM2 – Tun Abdul Razak Hussein
PM3 – Tun Hussein Onn
PM4 – Tun Mahathir Mohammed
PM5 – Tun Abdullah Badawi
PM6 – Tundun Najib Rosmah
PM7 – Tun Mahathir Mohammed
PM8 – Tun Mahathir Mohammed
PM9 – ………….????????

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Gila kuasa hebat apa jadah? Nak mati dah kubur panggil tak taubat lagi. Kahkahkah!

anonymous
Member
anonymous

SEBAB MAHATHIR LETAK JAWATAN SEBAGAI PENGERUSI BERSATU Oleh: ISHAM JALIL Tun Mahathir baru meletakkan jawatan sebagai Pengerusi Bersatu. Diberitakan terdapat konflik dan ketidaksetujuan dalaman dalam Bersatu yang menyebabkan Mahathir meletakkan jawatan. Ada kumpulan dalam Bersatu yang tidak bersetuju untuk bergabung dengan UMNO dan PAS dalam kerajaan pintu belakang yang baru. Salah satu sebab adalah kerana daripada 12 kerusi Parlimen Bersatu yang dimenangi pada PRU-14 yang lepas, lebih separuh daripadanya kalah beribu-ribu undi jika dibandingkan dengan gabungan undi UMNO dan PAS. Oleh itu besar kemungkinan mereka (Ahli-ahli Parlimen Bersatu ini) akan terpaksa melepaskan kerusi-kerusi ini kepada UMNO atau PAS yang mempunyai… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Ada sekor kat bawah tu, typing error utk pukimak cepat dia perasan. Aku rasa dia ni ahli pukimak haramjadah seumur hidup. Barua babi hutan hitam jelootong.

dad
Guest
dad

catatan untuk sibudin! hangguk ko! ko pi tegur si ‘kepala butuh’ AI tu. dia yg dari awal tak sudah2 sibukan nak jadi pm. mula2 disuruh si macai kacau2 dulu. lepas tu dia pulak masuk sikit2. tiap2 bulan asik cerita bila nak tukar pm! org lain dok sibuk nak buat keje, si kepala butuh ni tak habis2 kacau pasal nasib dia! padan dgn muka sekarang. nampak majority tak dak sama ko si kepala butuh! telan air liur la ko sampai bila2. dulu mula keluar jail, cakap nak mengajar la, nak jadi profesor la……last2 profesor jamban! budin, ko nak pilih org pun… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Wooi penyokong Pakatan Haramjadah semua. Pakatan Haramjadah dah mampus hari ni. Ingat baik2. Itu babi dari jelutong dah bunuh diri ke? Kau orang kawan rapat babi hitam jelutong tak nak mampus dgn bunuh diri ke?
Siapa jd PM selepas ni lantaklah, janji dia bukan dari gerombolan babi hutan hitam jelutong dan menteri penipu silap kira babi kandang pulimak haramjadah.

Anonymous
Guest
Anonymous

eja pon silap! pulimak tu apa bodo!

Anonymous
Guest
Anonymous

Hanya yg betul-betul ^ahli pukimak^ perasan itu typing error.
Terima kasih pukimak haramjadah.

dad
Guest
dad

daddytot65

notoabangnon
Guest
notoabangnon

Sapa la yang hadap sangat nak Abang Non jadi PM? Kau turun banci kat bawah ni Budin, jgn dok bilang di kalangan kawan2 kau yang bersekolah politik di cafe n bistro tu…kampung aku ni ada tiga orang sahaja suka kat dia…tiga beranak, dan ketiga2nya suam-suam kuku…

John Doe
Guest
John Doe

PM interim? Itu hanya nama sahaja, hakikatnya Tun adalah PM secara de jure mahupun de facto, dan memiliki segala kuasa seorang Perdana Menteri. Macam puak-puak reforbasi dalam PH yang kata Tun PM sementara PH dan Pak Sheikh PM sebenar PH. Itu adalah kenyataan beremosi dan berilusi dan tidak berfakta dan tidak berkebenaran. Hakikatnya ialah Tun adalah PM di bawah PH sedang Pak Sheikh pula hanya PM wannabe. Itu sehingga kelmarin semasa Tun masih bergelar PM kerajaan PH. Bermula perlantikan Tun sebagai ‘PM interim’, keadaan adalah berlainan. Dengan bergelar PM interim bukan daripada PH, kabinet atau kerajaan yang bakal ditubuhkan Tun… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

TAHNIAH SAUDARA JOHN DOE!

kiLuL76
Guest
kiLuL76

Pemuda TAMIM??? apa tu?? brand kicap masin ka TAMIM ni?? memang dah dibuktikan.. PENGKHIANaT kawan tu MADey anak KOTEY.. bukan kutty. tapi KOTEY slang orang utara.. So.. bagus jugaklah benda ni berlaku.. kalau tidak sejarah akan berubah yang Madey kotey ni konon dah insaf.. tapi akhirnya dia tonjolkan diri dia sebagai PENGKHIANAT.. lepas tu nak salahkan NAJIB pulak.. akahkahakha.. BODOH punya madey kotey.. nak maafkan khianat tu.. memang dalam darah PH.. bagi maaf jer.. tapi TAKKAN LUPA laaa.. sampai si madey kotey tu masuk kubur pun, batu nesan dia akan tertulis. BAPAK PENGKHIANAT MALAYSIA.. 24 tahun memerintah.. yang miskin masih… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

TUN DILANTIK MENJADI PM INTERIM(SEMENTARA) UNTUK GABUNGAN PAKATAN BARU!!

TAHNIAH!!

BETOL KATA SAUDARA JOHN DOE..

pusing pi..pusing mai…Tun Menang juga

TAHNIAH BRO JOHN!

PERANG MAKIN HAMPIR KE KEMUNCAK!

John Doe
Guest
John Doe

Terima kasih sdr anon kerana telah memberi perhatian kepada penulisan saya.

Pembenci Tun telah memperolok-olokkan saya apabila Tun meletakkan jawatannya, konon Tun telah tewas, Bang Non telah menang dan pertempuran klimaks itu takkan berlaku.

Kini Tun kembali sebagai PM interim dan kerajaan pimpinannya bukan lagi kerajaan PH tetapi adalah kerajaan Ta-Mim, Ta untuk Tun dan Mim untuk Mahathir. Bang Non langsung telah kehilangan alasan untuk mengatakan kerajaan pimpinan Tun ini sepatutnya adalah miliknya.

Nampaknya pertempuran klimaks itu semakin hampir dan pada malam ini tidur golongan pendusta bakal dihantui mimpi ngeri melihat diri mereka tergolek dog tewas mutlak di tengah medan.

Wallahu a’lam.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KATA NAK ADIL….BIAR PH DAPAT SEPARUH…..MN DAPAT SEPARUH….BARU ADIL…..CAI SETUJU KAN…… Pakatan Harapan’s Collapse Is A Coup De Grâce, Not A Coup D’état……. The bottom line is, the coalition with the most number of seats in parliament gets to form the government and the leader of that coalition gets to become the Prime Minister — if His Majesty the Agong is of the opinion that the leader of that coalition with the most number of seats in parliament commands the confidence of the majority of the house. Pakatan Harapan is talking a load of nonsense and we need to tarbiah… Read more »

dad
Guest
dad

siapa ajar ko coalition with the most seat can form th government???? the mp with the most support will be the pm, enough said! ko pi baca dulu!

Anonymous
Guest
Anonymous

Tun Mahathir bijak politik, dia pernah memerintah negara ini selamma 22 tahun di masa lalu. Tiap tindakan dia ada tujuan, ada yang senang di lihat, ada yang tidak.

Puak Pembngkang tentu lah tafsirkan tindakan Tun letak jawatan itu sebagai pengkhianat negara dsb nya. KEPALA BAPAK DEPA. Lantak lah depa nak syiok sendiri, sekarang pimpinan depa pun dah berkecai, Najib dah di tendang ke longkang di Pru14.

Kita tunggu Pru15 dan lihat puak Pembangkang membangkang di antara depa sendiri. Umno ada hanya seorang nakhoda, kata Wak Jahit. Merah panas telinga Najib Klepto Al Jibo mendengar nya.

PEGUAM BLOK
Guest
PEGUAM BLOK

tahniah.ulasan gini terlalu hebat!

KEJORA bapokk sial hanya meratip

klepto ku sayang….klepto ku sayangg….

klepto ku sayang…hu hu klepto ku sayang

kah…ratip dalam longkang!

Anonymous
Guest
Anonymous

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Suman trsndar di krusi malas, cucu suap kuaci
Mmg ler munafiq besar, itu DAPigs pnya balaci
Dulu dia kata Nuar bertobat, lps tu dicerca caci
Lps ni, dia akn kata Umno dan Pas tu parti suci
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

PEGUAM BLOK
Guest
PEGUAM BLOK

WOI BABI,HANG BOLEH BERAMBUSLAH DAJAL!!!

MEMEKAK…JENIS DAJAL SIAL ANAK HARAM!!!

TAK HABIS-HABIS CARI MUSUH

APA YANG KAU DAPAT DARI SEMBAHYANG KAU SYAITAN!!!!

SEBOKKKKKKKKKKKKKKKKKKK!!!

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Tun Mahathir memang hebat. Buktinya…..

PM1 – Tunku Abdul Rahman Putera Al Haj
PM2 – Tun Abdul Razak Hussein
PM3 – Tun Hussein Onn
PM4 – Tun Mahathir Mohammed
PM5 – Tun Abdullah Badawi
PM6 – Tundun Najib Rosmah
PM7 – Tun Mahathir Mohammed
PM8 – Tun Mahathir Mohammed
PM9 – ………….????????

Anonymous
Guest
Anonymous

Budin buat2 tak tahu langkah2 politik Tun M bagi memajukan kepentingan diri nya dan parti nya, menuduh Tun pengkhianat negara pulak nya.

Memang lah pemikiran dan pendirian Budin di kelabutkan dek kemahuan mempromosikan kepentingan idola nya, Pak Sheikh Anwar.

Givap lah Budin, Pak Sheikh tak akan boleh jadi PM. Dia Peliwat, bekas banduan 2 kali sebab liwat. Ini negara Islam, Islam haramkan liwat.

anonymous
Member
anonymous

Dr M, Muhyiddin beza pandangan mengenai gabungan baru? A Special Correspondent -February 24, 2020 8:00 PM Sumber berkata, Dr Mahathir Mohamad dan Muhyiddin Yassin berbeza pandangan mengenai komposisi komponen gabungan baru politik. PETALING JAYA: Peletakan jawatan mengejut Dr Mahathir Mohamad sebagai perdana menteri dan juga pengerusi parti berpunca daripada perbezaan pandangan beliau dengan presiden PPBM Muhyiddin Yassin mengenai komposisi komponen gabungan politik baru, kata sumber kepada FMT. Beliau berkata, Muhyiddin menyokong pembentukan satu gabungan politik baru, yang dikenali dalam kalangan media sebagai “Pakatan Nasional”, untuk turut merangkumi Umno, PAS, MCA, MIC dan sebilangan ahli Parlimen PKR. “Tetapi Mahathir tak setuju.… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Umno sudah tidak relevan, tak perlu disebut pun.

PKR masih relevan selagi Pak Sheikh masih tow the line.

Anonymous
Guest
Anonymous

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌🐪
TDM quits PM, as well as, chairman of Bersatu
What the main reason is..all of us, do not know
Cai2 Cap Munga kini garu kpala mcm ada kutu
Boleh jadi jugak, TDM nak balik, kepada UMNO
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

PEGUAM BLOK
Guest
PEGUAM BLOK

WOI BABI,HANG BOLEH BERAMBUSLAH DAJAL!!!

MEMEKAK…JENIS DAJAL SIAL ANAK HARAM!!!

TAK HABIS-HABIS CARI MUSUH

APA YANG KAU DAPAT DARI SEMBAHYANG KAU SYAITAN!!!!

SEBOKKKKKKKKKKKKKKKKKKK!!!

anonymous
Member
anonymous

Tun letak jawatan pm erana tak mahu dikaitkan dgn puak perasuah..tun dikaitkan untuk jadi pm kerajaan pintu belakang…

Tun letak jawatan pengerusi Bersatu….muyiden bawak Bersatu kluar dari PH….adakah muyiden dapat restu tun uktuk kluar dari PH?…jadi siapa yg akan jadi PM kerajaan pintu belakang?…muyiden?…muyiden khianati tun?..

Setakat ni warisan dan GPS beri syarat untuk sertai mana2 pihak..

Oakatann pintu belakang dan PH sama2 kurang simple majoriti…

anonymous
Guest
anonymous

Esok lusa, atok isytihar keluar dari PPBM pulak.
Kahkahkah….sume kena main.
Atok nak adakan duluan (precedent) bagi boboi.
Janji dapat sokongan majoriti MP, boleh jadi PM hatta wakil bebas.

Anonymous
Guest
Anonymous

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Tiada lagi kelibat, Suman Hindu anak gampang
Bgitu juga..TN anjing kapir, kaki cacat tempang
Dgn Kejora nnti..depa bimbang kna pelempang
Sbb..dgn Umno/BN..depa nk mari menumpang
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

PEGUAM BLOK
Guest
PEGUAM BLOK

WOI BABI,HANG BOLEH BERAMBUSLAH DAJAL!!!

MEMEKAK…JENIS DAJAL SIAL ANAK HARAM!!!

TAK HABIS-HABIS CARI MUSUH

APA YANG KAU DAPAT DARI SEMBAHYANG KAU SYAITAN!!!!

SEBOKKKKKKKKKKKKKKKKKKK!!!

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Tun Mahathir memang hebat. Buktinya…..

PM1 – Tunku Abdul Rahman Putera Al Haj
PM2 – Tun Abdul Razak Hussein
PM3 – Tun Hussein Onn
PM4 – Tun Mahathir Mohammed
PM5 – Tun Abdullah Badawi
PM6 – Tundun Najib Rosmah
PM7 – Tun Mahathir Mohammed
PM8 – Tun Mahathir Mohammed
PM9 – ………….????????

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MACAM MANA NAK BAWA PANJI HITAM…..PARTI SENDIRI PUN TAK BOLEH KONTROL……… Sebab Mahathir Letak Jawatan Sebagai Pengerusi Bersatu……. Tun Mahathir baru meletakkan jawatan sebagai Pengerusi Bersatu. Diberitakan terdapat konflik dan ketidaksetujuan dalaman dalam Bersatu yang menyebabkan Mahathir meletakkan jawatan. Ada kumpulan dalam Bersatu yang tidak bersetuju untuk bergabung dengan UMNO dan PAS dalam kerajaan pintu belakang yang baru. Salah satu sebab adalah kerana daripada 12 kerusi Parlimen Bersatu yang dimenangi pada PRU-14 yang lepas, lebih separuh daripadanya kalah beribu-ribu undi jika dibandingkan dengan gabungan undi UMNO dan PAS. Oleh itu besar kemungkinan mereka (Ahli-ahli Parlimen Bersatu ini) akan terpaksa melepaskan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Dulu cai2 Cap Munga kemain lagi juah & takbur
Tpi, bila klh 5 PRK, cai2 nmpak masa dpn kabur
Cai2 tau..PRU-15 nnti, Cap Munga akn terkubur
Maka, Umno/BN jugalah tmpt cai mari melabur
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

PEGUAM BLOK
Guest
PEGUAM BLOK

WOI BABI,HANG BOLEH BERAMBUSLAH DAJAL!!!

MEMEKAK…JENIS DAJAL SIAL ANAK HARAM!!!

TAK HABIS-HABIS CARI MUSUH

APA YANG KAU DAPAT DARI SEMBAHYANG KAU SYAITAN!!!!

SEBOKKKKKKKKKKKKKKKKKKK!!!

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PM8 KU LI….. BUKAN DR MANDELIAR WAHAI OTAI2 DAN CAI2 KADOK…… Muhyiddin Yassin PM ke-8?……… Pengumuman Tun Dr Mahathir Mohamed meletak jawatan sebagai perdana menteri ke-7 menggemparkan banyak pihak. Bukan itu sahaja, malah beliau turut meletak jawatan sebagai Pengerusi BERSATU. Persoalannya kini ialah, siapakah yang bakal menjawat jawatan utama itu. Jika sebelum ini, Ahli Parlimen Port Dickson dikatakan sebagai pengganti Mahathir, tetapi dengan pengumuman 11 Ahli Parlimen PKR keluar parti dan BERSATU keluar dari Pakatan Harapan (PH) dilihat membantutkan hasrat Anwar menjadi Perdana Menteri seterusnya. Lebih-lebih lagi semalam, ahli-ahli Parlimen dari parti Bersatu, Umno, Pas, Warisan, GPS dan serpihan PKR… Read more »

Anonymous2
Guest
Anonymous2

Ku sangka PH ini kerajaan sepenggal
Rupanya tak sampai separuh penggal
Kpda yg berkenaan silalah meninggal
Lari masuk hutan jadi babi tunggal

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon2 6:08 pm,

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Cai2 PH & Cap Munga kini rasa malu & terkedu
Nk kena melutut dgn BN, mana nak letak muka
Yg nak jadi babi tunggal tu, tentu Suman Hindu
Yg nak mampos awal tu..TN anjing tua bangka
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

PEGUAM BLOK
Guest
PEGUAM BLOK

WOI BABI,HANG BOLEH BERAMBUSLAH DAJAL!!!

MEMEKAK…JENIS DAJAL SIAL ANAK HARAM!!!

TAK HABIS-HABIS CARI MUSUH

APA YANG KAU DAPAT DARI SEMBAHYANG KAU SYAITAN!!!!

SEBOKKKKKKKKKKKKKKKKKKK!!!

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Tun Mahathir memang hebat. Buktinya…..

PM1 – Tunku Abdul Rahman Putera Al Haj
PM2 – Tun Abdul Razak Hussein
PM3 – Tun Hussein Onn
PM4 – Tun Mahathir Mohammed
PM5 – Tun Abdullah Badawi
PM6 – Tundun Najib Rosmah
PM7 – Tun Mahathir Mohammed
PM8 – Tun Mahathir Mohammed
PM9 – ………….????????

Anonymous
Guest
Anonymous

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Dulu cai2 Cap Munga kemain lagi riak dan juah
Mau taknya, boss PM, cai2 harta mlimpah ruah
Tpi kini, Cap Munga dlm PH, nk kena mkn kuah
Terpaksa dicari, Umno/BN..menggadai maruah
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

THE BEST PARTY SO FAR IS PAS…….. To All Moral PH Fans, The Joke Is On You……… You said that you didn’t vote for this? Come on! Don’t be stupid. Faiq Khalifa, FMT Whatever your elected representatives do right now in terms of re-arranging the political structure or to put it plainly, forming a new government, is well within their constitutional rights. You said that you didn’t vote for this? Come on! Don’t be stupid. In our system, we never vote to form the government. We only vote for who’s gonna be our representatives in the Dewan Rakyat and state… Read more »

ApaNama
Guest
ApaNama

Yg lantik GoneEng – atok
Yg lantik AG – atok
Yg diam seribu bahasa bila aset TH dirompak – atok
Yg diam seribu bahasa bila pengganas ltte dibebaskan – atok

bani melayu, marah anwar.
Bani melayu akan lantik atok jadi PM8.
Pelik kan!!!!!!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Parti PH, adalah spt tuhan Harun punya tarekat
Baru kini agaknya Melayu Cap Munga nk sedar
Dgn Umno/BN..hati org2 Melayu tetap melekat
Umno/BN juga lah, tmpt Cap Munga bersandar
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

Anonymous
Guest
Anonymous

😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀
Naper cai2 Cap Munga..spt trkedu mngelamun
Apa korang semua, dah disampuk dek halimun
Dulu korang kata, Umno dan BN parti pnyamun
Tak segan ke rasa ke kini, korang nak kerumun
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

Anonymous
Guest
Anonymous

😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀
Kita nk dengar suara, Cap Munga, punya balaci
Tak kan ler diam saja seperti mulut dh terkunci
Dekat Umno/Pas, tak ada lagi ke nak maki caci
Atau Umno & Pas kini, dh diiktirafkan parti suci
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Siap untuk hentam Anwar pulak geng. We never forgive. We never forget. Kahkahkah!

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

LIMA JAHANAM DAH SELESAI……KINI KITA TENGOK APA JENIS JURUS LAGI YANG BOLEH DIKELUARKAN OLEH JAHANAM YANG SATU NIE……. Jinak Mahathir Musuhnya Berkecai……… Sejak PRU lepas, Tun mahathir di angkat menjadi Perdana Menteri Malaysia yang ke 7. Kali ni corak pimpinan Tun berubah 360°. Bukan seperti Tun dulu kerana Tun hari ini dilihat begitu lemah, pendiam dan lembik. Itu rata-rata yang mula melihat sosok tubuh ini hari ini. Bertali arus di tibai pihak pembangkang, katanya Tun baruah DAP. Tun ni jadi badut je. Segala propaganda di momokkan. Cuba dikucar kacirkan dari dalam barisan Kerajaan sedia ada. Tapi Tun tetaplah Tun. Dalam… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MN TAK KISAH DIBELIT MAHA ANACONDA ASALKAN LIMA JAHANAM TELAH BERJAYA DIPADAMKAN……. MP BN dan PAS ke Istana Negara petang ini……. SEMUA ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) dan PAS akan ke Istana Negara pada jam 5 petang ini bagi menghadap Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah. Perkara itu disahkan Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan ketika ditemui di Menara Dato Onn di sini hari ini. Takiyuddin yang juga ahli Parlimen Kota Bharu mendakwa, pihaknya sudah memiliki jumlah ahli Parlimen yang mencukupi untuk dipersembahkan kepada Yang di-Pertuan Agong. “Ya kita ada jumlah yang cukup iaitu 129 (ahli Parlimen).… Read more »

ApaNama
Guest
ApaNama

Jika negara nak maju ke depan, umno/pas berMN ngan DSAI.
VirusAtok dapat disingkiran selama2nya dari muka bumi dan virusGoneEng dapat ditawarkan.
Aku? sama je atok atau anwar PM8. Life has to go on. But what a lost opportunity to reform. 🙁

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

CUKUP DAH TU MERASA 20 BULAN….ORANG LAIN PUN NAK JUGAK MERASA…….. PH Hilang Majoriti Jadi Kerajaan Pusat…….. Pakatan Harapan (PH) tidak lagi mempunyai majoriti untuk membentuk Kerajaan Pusat susulan keputusan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) dan 11 Ahli Parlimen PKR keluar gagasan itu. Menurut BH Online, PH yang sebelum ini membentuk kerajaan dengan 139 kerusi menerusi komposisi empat parti komponen dengan sokongan Parti Warisan Sabah (WARISAN) serta UPKO pada Pilihan Raya Umum ke-14 pada Mei 2018, kini hanya mempunyai 102 kerusi. Parti memerintah memerlukan sekurang-kurangnya 112 daripada 222 kerusi di Dewan Rakyat untuk membentuk kerajaan. Tengah hari tadi, BERSATU yang… Read more »

anonymous
Guest
anonymous

hahaha….ada 13 kerusi, habih PH dibelitnya. Tapi dia huloq tali dan d4p kemaruk jerat leher sendiri. d4p ingat atok lemah. habih dirompaknya aset TH.
La dah ada 36 kerusi, hampir sama banyak ngan UMNO, lagi la kuat belitannya. good luck zahid dan hadi.

Anonymous
Guest
Anonymous

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
2018..di kertas undi, rkyat tersilap buat coretan
Krna telah dijanjikan bulan bintng & emas intan
Rupanya, mereka telah terpilih kerajaan syaitan
Berantakan smpai PM mrajuk, meletak jawatan
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

BILA PENCURI BERLAGAK POLIS……

Siapa Khianat Siapa?……..

Nampaknya bermula dengan Anwar Ibrahim kononnya ini pengkhianatan, menteri-menteri PH pun kata khianat. Mereka lupa mereka KHINATI RAKYAT janji manifesto dimungkiri. KENCING RAKYAT..

Dulu Anwar yang ajar lompat parti 16 Sept utk tubuh Kerajaan Malaysia. Anwar juga buat langkah kajang semata2 tamak nk habuan jawatan MB Selangor. Bila kena batang hidung sendiri baru dia kata khianat.

Ku Mansor
Perak

John Doe
Guest
John Doe

Tun M resign sebagai PM. Maka berkuburlah kerajaan PH atau lebih tepat PH1. Tun M juga telah resign jawatan sebagai Pengerusi Bersatu. Maka jadilah Tun seorang ahli parlimen yang tidak berparti. Berdasarkan sistem demokrasi, sehinggalah PM baru mengangkat sumpah jawatan, PM lama akan menjadi ‘caretaker PM’ yang sama kuasanya dengan PM sebenar. Sekiranya Tun dipilih semula menjadi PM-8 tanpa berparti, maka dia tidak lagi akan menjadi PM sesuatu parti, atau PM sesuatu gabungan atau PM sesuatu kelompok tetapi akan benar-benar menjadi ‘PM untuk semua’. Tun adalah Ketua Pasukan Yang Tidak Pernah Tewas, dan kini dengan dia tidak berparti dia memiliki… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Jon doe ngigau siang..madey tak pernah kluar dari Bersatu cuma letak jawatan Bersatu…

Kaki temberang..

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

BAGI GS ITULAH SAHAJA PILIHAN YANG ADA BAGI EX PM 7…… DARIPADA TERUS DI MAKI HAMUN GENERASI2 MENDATANG……BIARLAH PEJUANG KOMUNIS SOSIALIST LIBERAL PLURALISM LGBT SYIAH DENGAN FAHAMAN2 MEREKA…..BAK KATA TAN SRI P RAMLEE MATI DALAM IMAN……. Guna kuasa dengan bijaksana. Jagalah kepentingan agama, bangsa dan negara…….. GUNAKAN kuasa dengan bijaksana. Jagalah kepentingan agama, bangsa dan negara. Untuk elakkan daripada ditimpa celaka. Setiap kali bersuara, akan menjadi mangsa. Dituduh sebagai pengkhianat bangsa. Apa pilihan yang aku ada. Bila kepentingan agama bertembung dengan kepentingan bangsa. Maka, tidak ada pilihan, melainkan agama. Agama mesti dipertahan bila dipersenda. Apatah lagi jika datangnya daripada musuh… Read more »

LanPok
Guest
LanPok

Bila terjadi kes spt sekarang, terdengarlah laungan supaya menghormati pilihan rakyat, tapi adakah kerajaan PH menghormati hak rakyat saat mereka berkuasa?

Anonymous
Guest
Anonymous

🐕🐶🐕🐶🐕🐶🐕🐶🐕🐶🐕🐶🐕🐶🐕🐶🐕🐶
Dua ekor anjing kapir dh kena pukulan yg padu
Kejora tibai, 2 ekor anjing ini, tanpa rasa kesian
Seekor anjing tua ialah Suman biol sami Hindu
Seekor lagi anjing..lebih tua, TN paderi Kristian
⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

Kakirembat
Guest
Kakirembat

Teringat pulak aku mcm mana azwan ali benar2 membenci abg nya azmin. Sekarang terbukti azwan benar.

anonymous
Member
anonymous

Madey rampas kerajaan PH….madey jadi PM 8 pm pintu belakang…

Zahid dan geng rasuah akan bebas dari tuduhan di mahkamah…

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KEPADA PARTI KADOK…..TAHNIAH BOS ANDA BERSIKAP GENTLEMAN……. PH anggaplah kifarah: Idris……. MELAKA TENGAH – Kerajaan Pakatan Harapan (PH) perlu berlapang dada dan menganggap perubahan landskap pentadbiran sebagai kifarah sekiranya Pakatan Nasional benar-benar terbentuk. Ketua Pembangkang Melaka, Datuk Seri Idris Haron berkata, selama ini dapat dilihat mereka sibuk berpolitik bermula dari hari pertama memerintah negara hingga ke peringkat kerajaan negeri. Menurutnya, PH didakwa telah menafikan mandat yang diberikan rakyat apabila tidak berprestasi cemerlang hingga rakyat menderita akibat ketidakcekapan mereka mentadbir negara termasuk melibatkan krisis air di negeri ini. “Bagi saya ini hukuman mereka dan sudah pasti kerajaan baharu yang akan ditubuhkan… Read more »