KEPUTUSAN MAJLIS PRESIDEN DIHORMATI, TAPI TIDAK DITERIMA

Meskipun Majlis Presiden dalam mesyuaratnya semalam telah membuat keputusan agar Tun Mahathir Mohamad yang menentukan bila tarikh peralihan kuasa mahu dilakukannya kepada Anwar Ibrahim selepas selesai Sidang Apec pada November depan, tetapi nampaknya ramai yang terus berbelah lagi dengan perkara itu.

Sementara keputusan itu harus dihormati, lebih ramai yang sangsi bahawa Tun Mahathir benar-benar seorang yang jujur, ikhlas dan berpegang kepada janji.

Jika sebelum ini janji dua tahun sudah dimungkirinya, kini tidak ada jaminan janji serah kuasa selepas Sidang Apec juga tidak akan dimunafikinya.

Demi kuasa, Tun Mahathir telah terbukti sanggup melakukan apa saja bagi matlamat itu.

Apatah lagi dalam sidang media selepas mesyuarat Majlis Presiden malam tadi, ternampak benar keangkuhan dan kesombongannya di sebalik usianya yang sudah menuju 95 itu.

“Akhirnya semuanya diserah kepada saya. Apa yang saya cakap mereka akan turut. Peralihan kuasa hanya akan berlaku selepas Sidang Apec.

“Tiada tempoh masa (timeframe), terpulang kepada saya sama ada saya nak lepas atau tidak.  Itulah kepercayaan yang dipersetujui oleh Majlis Presiden kepada saya,” katanya.

Dalam hal ini, memang benar persetujuan diberikan kepadanya menentukan tarikh peralihan kuasa selepas Sidang Apec, tetapi apakah “terpulang kepada saya sama ada nak lepas atau tidak” itu juga merupakan perkara yang dipersetujui oleh Majlis Presiden?

Dari segi logik, setelah Majlis Presiden menyetujui agar Tun Mahathir menentukan tarikh peralihan kuasa selepas selesai Sidang Apec, tentulah mustahil mereka juga menyetujui agar “terpulang kepadanya sama ada nak lepas atau tidak”.

Jika itu dipersetujui, bermakna Anwar yang turut hadir dalam mesyuarat itu dengan sendirinya tidak mahu Tun Mahathir menyerahkan kuasa kepadanya.

Kalau mahu diserah kepadanya sama

ada nak lepas atau tidak, memang sah Tun Mahathir akan pegang jawatan Perdana Menteri ini sehingga mati.

Tidakkah itu sesuatu yang mustahil sebenarnya, sedangkan kedudukan Anwar sebagai pengganti Tun Mahathir adalah ketetapan dan perjanjian dalam PH yang sudah dimuktamadkan sebelum PRU14 lagi?

Tetapi, mengapa Tun Mahathir dengan selamba masih menyebut “terpulang kepada saya sama ada nak lepas atau tidak” dalam sidang medianya?

Hakikatnya, itulah Tun Mahathir yang tidak pernah kenyang dan sentiasa lapar bila ada kuasa.

Kalau sebelum ini beliau berdolak-dalik berhubung tempohnya memegang jawatan Perdana Menteri mungkin dua tahun, mungkin lebih dan mungkin kurang, kini beliau meneruskan lagi agendanya ingin kekal berkuasa dengan mengatakan “terpulang kepadanya sama ada nak lepas atau tidak” walaupun perkara itu mustahil dipersetujui dalam mesyuarat.

Maka itu, tidak ramai yang dapat menerima keputusan mesyuarat Majlis Presiden malam semalam, walaupun menghormati keputusan tersebut.

Ramai yang percaya, Tun Mahathir memang tidak mahu menunaikan janji peralihan kuasa itu dan sedang mencari masa dan alasan lain untuk memungkirinya.

Sehingga November nanti, macam-macam perkara boleh berlaku dan dirancangnya bersama kuasa yang masih terkumpul atas jawatan Perdana Menteri yang disandangnya.

Dalam hal ini, sementara keputusan mesyuarat Majlis Presiden itu dihormati, gerakan menuntut janji peralihan kuasa dikekalkan pada Mei haruslah terus berjalan dan digerakkan.

Gerakan seperti itu, tidak kira diusahakan oleh siapa jua, setidak-tidaknya menunjukkan tidak semua tidur lena dan gembira dengan keputusan mesyuarat semalam.

Yang lebih penting, tidak semua suka Tun Mahathir ada lebih lama sebagai Perdana Menteri. (ShahbudinHusin 22/02/2020)

Kongsikan artikel ini
Updated: 23 February 2020 — 6:50 am

77
Leave a Reply

avatar
19 Comment authors
BudeeenPintuBelakangOthman AhmadAnonymousAnonymous Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

DiULANGI……

Kejora Musibat,

Nak tau siapa sebenarnya Muslim, apa kata kau sebutkan saja tarikh & masa untuk kita face-to-face di JB…..??

Jika tak berani, toksah merepek-meraban bukan2, fahammm…..!!

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

JEWEL IN THE CROWN……!!

Only a Grand Master Gem politician like Tun M knows…..one needs a non-shaky bloc support base to ensure Malaysia is politically stable.

In Malaysia, THAT BASE IS THE SOLIDATORY-MAJORITY OF MALAY VOTERS. whether you like it or not.

It’s MALAYsia.
ISLAM is the Official State Religion.

anonymous
Member
anonymous

Lu Man sami Hindu…per pasal nak cakap pasal islam..lu tarak percaya Neraka..

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Kejora Musibat,

Nak tau siapa sebenarnya Muslim, apa kata kau sebutkan saja tarikh & masa untuk kita face-to-face di JB…..??

Jika tak berani, toksah merepek-meraban bukan2, fahammm…..!!

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

INI KOMUNIS MAINLAND…..MANA2 TAK BERKENAAN TAK ADA DALAM SENARAI…..INI KOMUNIS KEPALA RASIS……. NGO Gesa Peguam Negara Bebas Tahanan IS, Selepas Tarik Pertuduhan Berkait LTTE……… Satu kumpulan yang mewakili individu yang kini ditahan di bawah Akta Kesalahan Keselamatan (langkah-langkah Khas) (Sosma) kerana disyaki mempunyai kaitan dengan kumpulan pengganas Negara Islam (IS) mendesak Peguam Negara Tommy Thomas supaya menarik balik kes mereka. Pemimpin Desak Sampai Mansuh (DSM) Mahathir Rahman berkata, individu terbabit dituduh melakukan kesalahan yang serupa atau lebih ringan berbanding 12 individu yang dikaitkan dengan kumpulan pengganas Harimau Pembebasan Tamil Eelam (LTTE). Terbaru Tommy menarik balik semua pertuduhan terhadap 12 individu… Read more »

Wau Bule
Guest
Wau Bule

Budin, APA INI? INI APA? PETALING JAYA: Several important political meetings are being held at various spots here. As of 9am, Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) leaders and MPs were gathered at their headquarters at Yayasan Selangor. Prime Minister and Bersatu chairman Tun Dr Mahathir Mohamad was seen arriving for the meeting at 9.10am and was later joined with Home Minister Bersatu president Tan Sri Muhyiddin Yassin. Party secretary-general Datuk Marzuki Yahya, youth wing chief Syed Saddiq Syed Abdul Rahman, and Negeri Sembilan Bersatu Tan Sri Dr Rais Yatim were seen attending the meeting. Several Bersatu lawmakers were also seen… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

WB….

Justru kita sedang berusaha ke arah PENYATUAN UMMAH BANI NELAYU

JEWEL IN THE CROWN……!!

Only a Grand Master Gem politician like Tun M knows…..one needs a non-shaky bloc support base to ensure Malaysia is politically stable.

In Malaysia, THAT BASE IS THE SOLIDATORY-MAJORITY OF MALAY VOTERS. whether you like it or not.

It’s MALAYsia.
ISLAM is the Official State Religion.

anonymous
Member
anonymous

An Hindu Baru nak mengaku politik melayu

anonymous
Member
anonymous

Agong dah tolak rancangan jahat madey nak main pintu belakang…
LEpas ni madey akan ditekan hebat…sedia untuk pru15

PintuBelakang
Guest
PintuBelakang

Yang suka main pintu belakang ni, Rear Admiral je.
Anon 7.13 ni sorang drp peminat pintu belakang
Tuu je yang asyik disebut2…
Kahkahkah

anonymous
Member
anonymous

Pada aku baik madey teruskan jadi pm…kes yg boleh melayu bertambah benci dgn madey bertambah..

Terbaru pembebasan penyokong LTTE menjadikan melayu tak puashati kpd madey…melayu yg hanye miliki buku IS tidak dibebaskan….

Lepas ni akan bertambah lagi…NGO2 mengulangi desakan janji 100 hari di laksanakan…

Pas dan umno berpeluang tumbangkan madey dlm pru 15….aku dan kawan2 dan sanak sedara kan pangkah Pas tak mau lagi pangkah PH..

Anonymous
Guest
Anonymous

Pada aku, kau gelar Tun Mahathir “madey”, kau tak payah cakap maukan dia teruskan jadi PM lah. Hati kau busuk, apa yang kau cakap aku tak percaya betul baik nya.

Kau tak tahu bahwa Lobai Hadi nak bawa usul percaya kpd Tun M di Parlimen? Kau diam di gua mana?

tak mau lagi pangkah PH? Baik kau pangkah monyet. Itu kawan kau, Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Mak enon 12:17 tuu budak biadap, salah asuhan, lagi plak naif ilmu pengetahuan.

Taunya dia hanya asyik2.,,”tepuk bulu, kolom lollipop-cornnect” ajaran tok garunya, anak brahim peliwat.

anonymous
Member
anonymous

Lu dah mandikan tuhan u yg besar kat batu cave?

anonymous
Member
anonymous

Madey lagi busuk…tahi madey ko nak tutup..

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak terima, habaigh nak buat apa? Mesti berpendirian bertanggung jawab. Baru lah PH boleh tahan lama memerintah, macam Bn merintah berdekad di masa lalu.

Buatkan yang negative itu jadi positive. Buatkan berbagai acara yang boleh mengembelingkan tenaga ahli2 PH, menjadi sibuk, melupakan yang negative, menjadi bersedia bila ada PRK2 sebelum PRU15.

Banyak acara boleh dilakukan. Contoh nya, bengkel penerangan politik, pembangunan negara dsb nya di peringkat cawangan2. Hampir tiap minggu ada isu yang di politikkan puak Pembangkang. Beri penerangan di kampong2, di pinggiran bandar, malah di bandar2 pun.

Anonymous
Guest
Anonymous

Terima tak terima, penyokong2 Pak Sheikh tak ada pilihan lain. Mau demo jalanan akan merudum kan imej Pak Sheikh lebih teruk lagi.

Penganut2 nya akan dikutuk biadab dan kurang ajar tak mau terima keputusan Majlis Presiden, tak mahu hormatkan keputusan itu. Walau apa pun Budin kata disebalik nya.

Pujuk lah dan dorongkan lah supaya Pak Sheikh bina rangkaian bertindak yang kuat dan menyeluruh bagi menentukan kemenangan di mana mana dan di apa peringkat pilihan raya masa TDM masih memimpin supaya dia juga dapat faedah bila peralihan kuasa berlaku nanti.

justice4all
Member
justice4all

Konsensus PH dah setuju beri ruang kepada Tun M sehingga December 2020, tak terkecuali Anwar sendiri. Hormati persepakatan ini. Tunggu saja waktunya atau sehingga satu arahan baru bersama dikeluarkan oleh pucuk PH @ dari majoriti pimpinan komponen PH (solidariti PKR, DAP & AMANAH). Ego Tun ialah dia tidak mau terlihat terpaksa berundur @ diundurkan. Makanya beliau bermegah berkata “PH serahkan segalanya pada beliau samada nak undur atau tidak selepas APEC nanti”. Karektor Tun memang begitu malah makin menjadi2 menjelang usia makin dekat dengan kubur, dah nampak makin kebudak2an perangainya. Kenyataan beliau pun sering tak konsisten dan boleh berubah dengan cepat.… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Tidak pasti Pak Sheikh akan jadi PM di hujung 2020. Banyak faktor. Antara nya, faktor watak dia. Di Peliwat, ini negara Islam, mana boleh Peliwat jadi PM.

Lain faktor ia lah financial integriti nya. Baca lah Statutory Declaration of Abdul Murad Khalid … 20 “Master Accounts” for then Finance Minister Anwar set up by his cronies .. more than RM3 billion financial contributions …
https://steadyaku47.com/home/2012/06/19/statutory-declaration-dato-abdul-murad/

justice4all
Member
justice4all

Kesudahannya apa? Kenapa tak dibawa ke mahkamah dan adili? Balik balik.. kes liwat! Satu sen pun duit dilencongkan tak pernah dibuktikan. Berapa banyak Statutory daa? Endingnya apa?

Anonymous
Guest
Anonymous

Dah banyak sangat kes di mahkamah, Mamat. Kes Najib Klepto dan Mak Badak pun tak habis hanis. Kasi orang lain punya kes pulak naik lah.

Ngapa kau tak nafikan dia liwat? Atau saman yang menuduh dia?

Yang kau cakap macam2 di sini pun, ngapa tak bawak mahkamah? Bawak lah. Then Shut up. Biar aku saja cakap di sini, hehe

Anonymous
Guest
Anonymous

KEPALA BAPAK KAU. (ikut kata Najib Klepto Al Jibo).

Bukan dia bermegah berkata “PH serahkan segalanya pada beliau samada nak undur atau tidak selepas APEC nanti”. Dia hanya katakan apa sebenarnya berlaku di mesyuarat Majlis Presiden PH.

Karekter kau yang memang hati sentiasa sakit sejak Bossku di tendang terajang ke longkang di Pru14. Hati kau jadi busuk, bernanah, akan naik kanser dan kau gol lebih dulu dari TDM.

Kau bukan saja kebudak2an perangai, menuduh liar tanpa bukti, fakta atau punca maklumat yang sahih, tapi bodoh bangang, tak tahukan TDM disanjung tinggi, Hadi pun nak buat usul sokong dia di Parlimen.

justice4all
Member
justice4all

Kamu jer tak perasan body language dia masa berkata begitu. Hadi bijak menangguk di air keruh, kalau betul Hadi yakin Tun M, dah lama PAS join BERSATU dulu. Asal nampak sokong jer, percaya.. tak sedar sokong membawa rebah. PH dah berjaya dihuruharakan setidaknya oleh Tim oposisi. Itu realitinya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Body language? Boleh pegang kpd body language ke? Nanti kau terpegang kpd yang tu, lantak kau lah.

Body language expert pun ada yang tak laku di mahkamah, Mat.

dihuruharakan tim oposisi? Ada ke tim oposisi? Yang ada pun bertaburan, mana ada tim. Tim Johnson ade ler. Itu di Englaaand.

Anonymous
Guest
Anonymous

Body language very subjective, Mat.

Mak Nyah punya body language kau percaya ke?

Depan jadi belakang kind. And the reverse is also true.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Mak enon @ JentikHisBalls tuu budak biadap, salah asuhan, lagi plak naif ilmu pengetahuan.

Taunya dia hanya asyik2.,,”tepuk bulu, kolom lollipop-cornnect” ajaran tok garunya, anak brahim peliwat.

gazali
Guest
gazali

YES! DrM menang lagi, kali ini bukan Anwar saja malah PKR, DAP dan PAN sekali ditundukkan oleh DrM

John Doe
Guest
John Doe

Nampaknya para promoter ‘Peliwat Sebagai PM-8’ perlu laksanakan plan B untuk cuba juga jatuhkan Tun Mahathir. Selagi Tun Mahathir masih PM selagi itulah Peliwat tiada peluang nak jadi PM. Mungkin boleh join dengan geng reforbasi yang dah ada plan B mereka. Silakan laksanakan apa-apa pelan pun, asal jangan lupa perkongsian percuma John Doe tanpa sebarang upah dan ganjaran berkenaan penemuannya bahawasanya Tun Mahathir adalah Pemuda Tamim yang dinubuwwahkan, dan demikian dia tidak akan dapat ditewaskan. Bahkan apabila percubaan untuk menjatuhkannya telah sampai ke klimaksnya, pasukannya lah yang bakal muncul pemenang mutlak dan mengibarkan panji-panji kemenangan mereka yang berwarna hitam. Tak… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Dah mnghilang kah, Wau Bule tua terencat akal?
Dia perasan diri Virago..wlhl buruk pnya basikal
Kmain..nk acah Kejora dgn pntun bingai dngkal
Usah diduga laut dlm..dgn kail hanya sejengkal
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MEMANG TEPAT PERNYATAAN UTUSAN KERAJAAN LANGIT…….FITNAH AKHIR ZAMAN BERMULA DARI PARA ULAMA DAN KEMBALI KE BATANG HIDUNG MEREKA……. Apabila orang agama yang bodoh politik membuat keputusan……. Hari ini ramai orang Islam marahkan Thomas apabila AG tamatkan prosiding jenayah terhadap 12 individu LTTE termasuk Mufti Perlis Dr Asri. Suka saya membawa petikan lama apa pandangan Dr Asri terhadap Thomas sebagai pengajaran; Mufti Perlis, Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin menyatakan hukum Islam membenarkan untuk melantik orang bukan muslim sebagai ketua. Mohd Asri berkata hukum Islam dalam melantik bukan muslim sebagai pemimpin dibolehkan kerana ia selari dengan firman Allah di dalam al-quran.… Read more »

muafakat nasional
Guest
muafakat nasional

Budin,,baik hang tulis buku baru berrajuk ” Anwar, pm dalam penantian selananya”….

Wau bulan
Guest
Wau bulan

I suggest online portals malaysiakini, malaysia chronicles, bloggers OTSB and Shahbudin Husin collaborate.

May be TDM would listen to them

John Doe
Guest
John Doe

Kah kah kah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Betul kata Budin, “tidak semua suka Tun Mahathir ada lebih lama sebagai Perdana Menteri.”

Tapi yang tidak suka adalah minoriti, Budin. Minoriti.

Gamaknya, segelintir saja. No hal. Tak jadi masalah. Melukut ditepi gantang saja.

Budeeen
Guest
Budeeen

Setuju nii
Budin silap kira tu
Yg Budin nampak geng minoriti je
Tu pun “tidak semua suka….”
Cer kiralah berpa kerat pun
Budin budin
Kesian Budin
Hihihi

Wau Bule
Guest
Wau Bule

Dr Mahathir’s Check Mate Is Real Or Is It Just A Poker Face vs Anwar, DAP And Amanah’s Superior Position….OutSyed The Box

Di atas contoh budak minta perhatian
Serupa Budin menangis tanpa kesudahan
Perhaps both of you should collaborate
To ensure TDM listens and concentrate

Cannot you TDM’s detractors give him credit
To see him through until PRU Fifteen
Whoever the next leader assuming the seat
Must not only be clean but seen clean

Anonymous
Guest
Anonymous

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
To PH, the people now will never give any credit
The people don’t want PH leaders with no class
GE-15..the people will overthrow..those bandits
Whoever is next PH leader, 2023 will be the last
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

Anonymous
Guest
Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
To lead Mlsian government, PH has no capacity
Under PH..lots of people have to endure sorrow
That’s why..at Tg Piai, PH lost with 15K majority
And in next GE, people are waiting to overthrow
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

JEWEL IN THE CROWN……!!

Only a Grand Master Gem politician like Tun M knows…..one needs a non-shaky bloc support base to ensure Malaysia is politically stable.

In Malaysia, THAT BASE IS THE SOLIDATORY-MAJORITY OF MALAY VOTERS. whether you like it or not.

It’s MALAYsia.
ISLAM is the Official State Religion.

Rushdy
Guest
Rushdy

Komen sikit tuan ttg bersatu yg nk tarik diri jk TM dipaksa letak jawatan dan Timbalqn presiden pkr yg pertahankan TM kekal sampai akhir penggal

Wau Bule
Guest
Wau Bule

Rushdy

The water has passed under the bridge amidst impediment
Need it to be reversed to satisfy someone’s curiosity
The issue should be put to rest with no further comment
The country needs to move forward as one strong entity

Anonymous
Guest
Anonymous

Jika Bersatu tarik diri, rugilah kuasa yang ada pada jawatan PM. Bukan senang mendapati nya.

Jangan tarik diri. Kemukakan pengganti sehingga TDM mahu balik semula ke jawatan PM tuh.

Anonymous
Guest
Anonymous

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kejora tak ambil kisah sgt..bab peralihan kuasa
Bab politik kini, Kejora tak ada rasa nk bimbang
Hati ini hnya ingatkan kepada kekasih sentiasa
Lagi pula Kejora yakin, PRU15 PH akn tumbang
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kejora tau PH kini, dlm keadaan bimbang gayat
Ternyata, yg PH semakin tdak disukai dek rkyat
5 PRK yg terkini, dah cukup menggantikan ayat
2023, PRU15, bgi PH, akn tiba pnghujung hayat
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

Anonymous
Guest
Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Tiada beza Nuar dpt ker tak, jadi PM pengganti
Kerana, bgi rkyat..parti PH dah tiada lagi di hati
Kejora bkn cakp kosong, tpi brsandar kpd bukti
5-0 PRK PH klh, dgn Tg Piai 15 ribu undi mjoriti
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

Anonymous
Guest
Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Dgn janji2 palsu, PRU14, rakyat telah dipancing
Namun..bila PH menang..janji2 jadi air kencing
Ekonomi tak pulih..bahkan semakin meruncing
Sbb tu, rkyat kini nk beralih kembali kpd dacing
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Wau Bule
Guest
Wau Bule

lalah 5-0 PRK bukan tanda aras
kerana TDM masih PM dan waras
only the fools think foolishly
for his brain is size of a pea

Anonymous
Guest
Anonymous

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Usah tgak bnang basah Wau Bule kote tk keras
Bukan soal TDM & bukan soal waras tak waras
Rakyat boleh nampak, PH tu kencing nya deras
5-0 PRK tu utk PRU15 dah kukuh menjadi teras
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
5-0 win is not “aras”..off course, it sounds weird
5 times poor PH had been thrown into the drain
But..this can’t be seen by Wau Bule the old idiot
Simply because, this stupid moron has no brain
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Wau Bule bebal, baru belajar pantun sehari dua
Tapi kemain..dia ada hati nak acah ckgu Kejora
Kena Kejora tibai, terdiam terus itu si bingai tua
Itulah..duduk elok2 dia sngaja nk cari sengsara
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

BSP
Guest
BSP

Anwar dah kena kencing lagi !!!
Lepas APEC, tak semestunya 1 minggu lepas APEC, mungkin satu bulan, 6 bulan, 2 tahun atau hingga penggal habis…
Hehehehe….kena kencing lagi Anwar ni..
Sebenarnya Atok dan Anwar sama ajer…
Kedua-duanya teruk
Penyelesaiannya ialah dengan membubarkan parlimen..
Biar rakyat pilih semula parti/gabungan mana dan siapa yang perlu jadi PM..

Wau Bule
Guest
Wau Bule

Bermimpilah parlimen dibubar
Apa salahnya hanya cadangan
Namun Mahathir jangan dicabar
Kelak ada yang jatuh bergulingan

A political balancing act is quite common
Where political animals seek realignment
Ideas are abundance available by the ton
If it works for a good cause, no comment

Minta sdra BSP berealiti berkebenaran
Berpaksikan fakta berada didepaan mata
Cuba jangan beremosi terus berpanjangan
Terimalah terbaik buat negara tercinta

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Sini 7:15 pg..rasanya US tu lagi 2 jam nak senja
Abg utus wrkh ini..skadar tanda ingatan sahaja
Hati ini asyik saja teringat pada dinda ku manja
Izinkan lah diri Irah tu abng terus damba & puja
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Maafkanlah abg..duhai dinda ku yg cantik jelita
Malam tadi, agak awal jugak, abg terlelap mata
Tk smpat nk brpantun bnyak utk org yg tercinta
Abg terlena sambil menonton video lagu Citata
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

SAKITNYA TUH DI SINI – CITA CITATA
Karaoke: https://youtu.be/yLeQAS5xSAg

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌷🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Sakitnya tuh di sini di dalam hatiku
Sakitnya tuh di sini melihat kau selingkuh
Sakitnya tuh di sini pas kena hatiku
Sakitnya tuh di sini kau menduakan aku

Teganya hatimu
Permainkan cintaku
Sadisnya caramu
Mengkhianati aku
Sakitnya hatiku
Hancurnya jiwaku
Di depan mataku
Kau sedang bercumbu

Sakit, sakit
Sakitnya tuh di sini
Sakit, sakit
Sakitnya tuh di sini
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Wau Bule
Guest
Wau Bule

Mengapa Budin susah terima hakikat
Kerana terlepaslah peluang jawatan
Walaupun dah menulis tanpa terikat
Bukan rezeki mu terimalah keputusan

Anwar sukar dilantik Perdana Menteri
Walaupun Mahathir telah buat deklarasi
Rakyat dipelihara daripada dimurkai
Hanyalah Allah swt maha mengetahui

Oleh demikian terimalah hakikat keputusan
Yang gagal memihak pada Anwar dan rakan
Teruskan perjuangan menentang kemungkaran
Sokong Mahathir yang dipertanggungjawabkan

Ada hikmah umur panjang baik kesihatan
Perdana Menteri dijawat untuk kali kedua
Moga memimpin negara ke arah kemakmuran
Agar negara aman terus maju dan berjaya

In shaa Allah

Anonymous
Guest
Anonymous

KEPUTUSAN MAJLIS PRESIDEN DIHORMATI, TAPI TIDAK DITERIMA.

Yang tak terima ialah Budin. Dan selonggok gerombolan nya.

Depa tak boleh buat apa2. Majoriti terima. Ini demokrasi. The motion is carried. TDM terus sebagai PM hingga habis penggal.

Anonymous
Guest
Anonymous

lebih ramai yang sangsi? Depa don’t count. Depa tak ada dalam mesyuarat. Depa bukan ahli majlis.

Pahal pun, itu hanya pendapat Budin. Bukan dia ada hitung. Atau pungut suara.

Yang disebalik nya betul. Lebih ramai yang pasti itu keputusan Majlis Presiden. Dan dihormati semua pihak yang berkenaan.

Yang tidak berkenaan – itu depa punya pasai. Pahal pun, depa minoriti.

Wau bulan
Guest
Wau bulan

Budin

We are pretty lucky to have TDM still helming the country when Timmu Thomas is playing All Knowing viz alleged provision of time limitation on detention under AMLA.

Knowing TDM he will act albeit slowluy but surely on this. He knew only the court could decide this. Let us wait and see.

Had it been Anwar at the helm, DAP could have easily manipulatef him on Tommy”s stand. That is why he is a compromised leader.

So the issue of respect versus not accepted is irrelevant.

It is the issue of a reality against fantasy, fact vs fiction and the truth vs falsity….wallahuaklam

Kluangman
Guest
Kluangman

Ucapan Mahathir adalah secara terbuka di hadapan semua Tanpa Ada bantahan termasuk selepas itu.

Ertinya di mesyuarat Majlis Presiden semuanya tiap seorang bersuara ikrar taat setia kepada Mahathir.

Atas FAKTOR tiada kekuatan Dan takut hilang kuasa Dan jawatan.

Di luar Majlis, Mahathir sudah memiliki majoriti 2/3 yang hanya menunggu untuk penubuhaan kerajaan baru jika mesyuarat malam itu gagal memberi kuasa penuh kepada Mahathir.

Belajarlah hormat Dan terima kerana kamu MINORITI.

Wau Bule
Guest
Wau Bule

I totally agree with Kluangman

Anonymous
Guest
Anonymous

Hah, “Tanpa Ada bantahan” pun. Makna nya, sebulat suara, unanimous.

Nak ghoyyak gapo lagi?

Gi ghoyyak pasa mintak Pokjib beri semulo pada Gomen pitih berbillion hok dia curi lah.

Muhamad Zainal
Guest
Muhamad Zainal

Kita biarkan saja dia mereput di kerusi PM itu. Kalau Faraun mati dalam laut, Mahathir biar reput di kerusi PM. Dia sayang nak tinggalkan biar Dia mati di situ. Semua ini berlaku kerana Mahathir berjaya memecahkan PKR menjadi 2 kem. Bekas MB Selangor yang dilantik oleh Mahathir adalah semua perancangan yang diatur oleh Mahathir. Memek muka Mahathir ketika bercakap menjawab soalan memang tidak ikhlas dan penuh keangkuhan. Anwar dan Wan Azizah boleh memaksa Mahathir, tetapi manusia bernama Mahathir akan lakukan apa saja demi nafsu serakahnya, walaupun sudah berusia 95 tahun. Anak anak Mahathir akan melihat sendiri kemusnahan ayah mereka kerana… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Wahai Mamat, tak kisah lah jika dia mati di kerusi. Penting nya dia ada mandat memerintah. Setakat la ni, mandat itu sehingga dia suka.

Memang lah ALLAH JUGA ADA PERANCANGANNYA. Tapi kalau kita tidak sontot menyontot, Allah tidak menghalang hamba2 nya ikut due process, run the course of the law, masuk penjara bila buat salah.

Bila dah masuk penjara, cacat lah perwatakan nya. Bukan sekali, dua kali. Kes yang serupa – sontot menyontot.

Anonymous
Guest
Anonymous

Bukan sesikit kesalahan. Bukan sahaja salah di sisi undang2 sivil, juga di sisi undang2 agama. Mana mau lari? Di kejar di dunia dan di akhirat.

Mana boleh jadi PM macam itu? Di negara2 Barat pun rasanya takda pemimpin yang sontot menyontot.

Anonymous
Guest
Anonymous

“Biarkan Mahathir dengan perangai songsangnya “, kata si Mamat.

Dia silap kerop, kata orang kampong aku – makna nya, posman hantar surat ke salah alamat. Maksud kerop itu ialah “care of”. Orang kampong yang rumah tidak bernombor ada yang pakai alamat orang lain yang bernombor.

Mamat Tonjol ini lupakan bahwa Pak Sheikh yang perangai songsang. Itu pasal kena penjara 2 kali.

Wau Bule
Guest
Wau Bule

Wahai Sdra Muhamad Zainal sebangsa seagama
Sentiasa bersangka baik agama kita anjurkan
Mati mereput ajal maut Allah yang berkuasa
Jangan merepek melawak konon nak buat mainan

Janganlah tuduh sebarang tuduh
TDM bertindak ikut nafsu serakah
Takut TULAH kamu terpaksa tempuh
Merintih merana tersilap langkah

Cubalah jangan jadi ahi nujum
nampak gaya seolah2 mwnghukum
Kita ada Allah maha mengetahui
Suka ta suka kita wajib patuhi

Muhamad Zainal
Guest
Muhamad Zainal

Demokrasi bebas memberi pendapat, Kalau kita bukan pemakan dedak, Bukan tuduh sekadar Mengingat, Sesama insan memperbaiki akhlak. Nak berpantun betulkan rima, Jangan sampai rosak budaya, Nujum tidak menghukum pun tiada, Kenapa tuan pula yang terasa. Hidup kita ini sekadar sementara, Masanya sekadar azan dan solat, Pesan berpesan amalkan bersama, Sebelum nyawa dicabut malaikat. Bahasa kiasan intinya nasihat, Menjadi bidalan orang dahulu, Harta kuasa tak bawa ke lahat, Amal kebaikkan yang Allah restu. MARILAH SAMA SAMA KITA MUHASABAH DIRI, KERANA HIDUP DIDUNIA INI HANYA SEMENTARA DAN AKHIRAT JUA KEKAL ABADI. NAK MATI TAK KIRA TUA ATAU MUDA, JAYA ATAU MISKIN, SAKIT… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

100-200 tahun dulu, memantun dianggap class, one up, tak kisah sangat isi nya.

Kebelakangan ini, baik cakap terus lah, tak payah berkias, boleh hantam kromo, kot lebih berkesan bila kita dealing with monyet dan Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib.

Lebih berkesan bila menyekel kepala depa.

John Doe
Guest
John Doe

Tun Mahathir akan mati sebagai PM dan mendapat pingat yang paling didambakannya iaitu ‘KSM’ (Kerja Sampai Mati). So what? 30 tahun dahulu semasa Tun adalah PM-4, seorang Imam Masjid Nabawi pernah berkongsi firasatnya bahawa Tun Mahathir akan meninggal dunia sebagai Perdana Menteri. Tiada sesiapa yang mengambil serius perkongsian imam tersebut. Kemudian Tun telah bersara dan perkongsian firasat Iman Masjid Nabawi tersebut terus dilupakan. Selepas dua dekad menjadi PM dia bersara dengan gelaran PM 2 dekad. Kini, Tun Mahathir benar-benar kembali menjadi Perdana Menteri dan dengan gelaran PM 2 kali, PM 2 abad, dan PM 2 pasukan. Sebagai PM-7 di usia… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

PENDEDAHAN KENAPA ANEAR IBRAHIM TAK DIRESTUI ILLAHI, TAK LAYAK JAFI PM MALAYSIA. Professor Datuk Dr Sidek Baba (Bekas Rakan Seperjuangan Berpuluh-puluh Tahun lamanya) berkata beliau agak terkejut dengan pendedahan seorang mufti yang pernah menjadi pegawai agama Datuk Seri Anwar Ibrahim yang turut hadir dalam pertemuan tertutup di rumahnya beberaoa tahun lalu. “Di antaranya yang saya tanya adalah seorang mufti, yang pernah menjadi penasihat agama Datuk Seri Anwar. Beliau datang ke rumah saya dalam pertemuan tertutup rakan-rakan saya dalam ABIM dan simpatisme ABIM. “Siapa Anwar sebenarnya..saya agak terkejut. Jadi, saya tidak kutip pandangan-pandangan daripada orang biasa berkenaan Datuk Seri Anwar. Beliau… Read more »

Carlos Santiago
Guest
Carlos Santiago

Org dh xnk layan psl anwar la budin. Yg duk pelik ajaib sekarang ni. Mcm mana peguam negara lebih power dari menteri KDN.

Hang letak jela banner kat blog.

Anwar ibrahim PM ke 8 (tunggu mahathir)

Anonymous
Guest
Anonymous

Azmin dipuja favorite blue-eyed boy, bila dia mengiggit tangan Bossnya sendiri tanpa sekatan.

Satu tangan mengharap AG berprestasi tinggi utk fulfill bucket list mengenakan orang2 yg didendami, satu tangan lagi seolah digigit balik.

Lebih parah, mengharap undi2 dari yg didendami pulak.

Poetic justice atau bala anarchy datang bila janji2 dicapati dan dimainkan, selepas Tanjong Pia?

Laknat Allah kepala mereka yang suka berdusta, Allah dah janji dalam Al Imran, tanya Syed Outside the Box. Dia yg beria sgt quote ayat ini antara posting membalun Ayahanda tanpa kesian belas.

Wau Bule
Guest
Wau Bule

OTSB is a case of an individual who did not get the attention TDM dan MERAJUK…..period

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

ANWAR IBRAHIM BENAR2 PKR (PAKAR KLENTONG RAKYAT) – Pheweeet..pheweeet….!! At last, It is decided by the Pakatan presidential council which met till late Friday, Feb 21……. “I am proud that everyone has left it ‘UP TO ME’ to decide when I should relinquish my post. I, MYSELF WILL DECIDE. So, (as far as we are concerned) tonight, there is no time, no fixed date,” said Tun Mahathir after chairing the presidential council meeting here. So, Mei 2020 – Can go to hell….!! Nov 2020 – Also go to hell…!! PKR president Datuk Seri Anwar Ibrahim was tight-lipped (terkedu) and was… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Wisemen say
Only fools rush in
Can’t help myself
Trusting totally
In him.

HIDUP MAHATHIR…..!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Hahaha, fools and idiots …

How do you fool an idiot?

-Put him in a circular room
-Tell him to sit in the corner