“HANYA ANWAR PEMIMPIN TERBAIK MEWARISI LEGASI MAHATHIR”

Wadah Pencerdasan Umat Malaysia WADAH merakamkan penghargaan tertinggi kepada Tun Dr Mahathir Muhammad yang telah memimpin dengan cemerlang bersama rakan-rakan parti Pakatan Harapan hingga berjaya melakukan perubahan politik tanah air yang bersejarah.

Demi meletakkan politik negara dalam keadaan stabil serta pelaksanaan terancang dan teratur pelan transisi penggantian kepimpinan negara justeru menjaminkan penerusan legasi terbaik Tun Dr Mahathir, maka disarankan penetapan tarikh peralihan kuasa kepada Perdana Menteri menunggu Dato Seri Anwar Ibrahim.

Penetapan tarikh peralihan kuasa ini peri penting demi masa depan negara, demi menunaikan janji yang telah termeterai dan sering diungkapkan, demi kestabilan politik yang kini asyik diganggu gugat anasir serta jembalang politik, demi menghormati keputusan serta pilihan rakyat dan demi kestabilan ekonomi negara berhadapan iklim ketidaktentuan global.

Anwar Ibrahim adalah Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) , iaitu rakan kongsi dalam Pakatan Harapan (PH), parti pemerintah sekarang ini.

Dia adalah perunding dan pendamai dalam usaha untuk membentuk pakatan politik yang berkesan dan berjaya memenangi PRU14 pada 9 Mei 2018.

Anwar Ibrahim juga Perdana Menteri menunggu yang telah dipersetujui dalam perjanjian secara rasmi oleh Tun Dr Mahathir dan semua rakan-rakan PH serta dia diterima secara umum oleh rakyat.

Tempat dan tanggungjawab Anwar Ibrahim adalah untuk berada di persada untuk memimpin negara ke arah kejayaan.

Anwar Ibrahim adalah seorang rakyat Malaysia, seorang Muslim yang komited, seorang Melayu, seorang demokrat dan dia berjuang untuk keadilan dan kebebasan bagi semua rakyat Malaysia, dan tidak ada sebarang masalah atau percanggahan dalam semua ini.

Anwar Ibrahim telah dengan konsisten sepanjang hidupnya sebagai seorang yang gigih berusaha serta berkorban untuk reformasi dan pembaharuan, memerangi rasuah, bekerja keras untuk akauntabiliti dan tadbir urus yang baik, memperjuangkan politik idealisme, menekankan pentingnya moral dan etika dalam mempertahankan demokrasi serta menegakkan keadilan yang merentas bangsa dan agama, demi untuk semua rakyat Malaysia.

Anwar Ibrahim merupakan pemimpin terbaik bagi mewarisi legasi gemilang Tun Dr Mahathir. Politik perubahan memerlukan pemimpin berwibawa melaksanakan idea dan pendekatan baru serta mengemudi dan menangani cabaran pluraliti, kepelbagaian dan kemajmukan etnik serta agama bagi memacu negara pada masa depan.

Akhirkalam, Malaysia negara kita yang tercinta, amat memerlukan politik luhur yang diterajui jiwa-jiwa besar, berwawasan dan berlapang dada.

Kepimpinan unik ini ada pada sosok gandingan padu Tun Dr Mahathir dan Dato Seri Anwar Ibrahim yang berupaya mengetepikan sentimen, mudah memaafkan dan setia dalam mengutamakan matlamat lebih tinggi iaitu Malaysia yang berjaya.

AHMAD AZAM AB RAHMAN

Presiden

20 Feb 2020

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 20 February 2020 — 10:14 pm
Subscribe
Notify of
guest

66 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Othman Ahmad
Othman Ahmad
22 February 2020 3:03 am

Jeng..jeng..jeng…. At last, It is decided by the Pakatan presidential council which met till late Friday, Feb 21……. “I am proud that everyone has left it ‘UP TO ME’ to decide when I should relinquish my post. I, MYSELF WILL DECIDE. So, (as far as we are concerned) tonight, there is no time, no fixed date,” said Tun Mahathir after chairing the presidential council meeting here. SO, Mei 2020 – Can go to hell….!! Nov 2020 – Also go to hell…!! PKR president Datuk Seri Anwar Ibrahim was tight-lipped (terkedu) and was forced to accept the consensus for The Grand… Read more »

rearadmino
rearadmino
22 February 2020 6:17 am
Reply to  Othman Ahmad

Sy suka kegunaan perkataan “Rear Admiral”
Sesuaaiii sesangat
Hihi

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
21 February 2020 3:12 pm

UNDI PERCAYA NANTI KITA TAHU SIAPA YANG KENA……… PEMIKIRAN BUBBLE BANGSAR KUASAI PENDIDIKAN NEGARA……. Memahami ‘pendidikan’ versi Siti Kasim…… Saya mulakan tulisan ini dengan memohon maaf. Kepada teman rapat, kawan-kawan, saudara mara, dan semua rakyat Malaysia yang telah meletakkan harapan tinggi kepada Dr Maszlee Malik ketika beliau menjadi menteri pendidikan serta pasukan beliau di Tingkat 18, Pejabat Menteri Pendidikan hampir 20 bulan yang lalu. Ramai daripadanya yang tidak sempat saya angkat telefon, tak sempat membalas pesanan Whatsapp, tak sempat memproses permohonan kemasukan sekolah berasrama penuh anak masing-masing atau pertukaran guru untuk pulang ke Kelantan. Tempoh 20 bulan terlalu singkat untuk… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
21 February 2020 3:09 pm

MUJAHAT MUNAFIK PARTI AGAMA SYIAH LAGI BANGSAT DAN SESAT DARI KASUT HITAM…..TAK KENA PECAT PULAK……… MENTERI2 PH TAK PERFORM CUMA SYOK SENDIRI…… ……. Menteri kat Malaysia (baca Menteri PH) setakat ni tak seorang pun yang boleh dipakai….. Buat pertama kalinya Admin melukis dalam keadaan marah yang amat sangat. Tenyeh pen pun lebih kuat dari biasa nyarik terkoyak kertas lukisan. Selama ramai tertanya-tanya kenapa industri kartun tempatan tak maju macam luar negara. Nah! Sekarang korang dah dapat jawapan depan mata kan? Tak payah la Admin nak bazir air liur explain satu². Nampak jelas kan? Admin masih bingung + bengang fikir kenapa… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
21 February 2020 3:06 pm

NAK DAPAT STATUS DAJJAL BUKAN SENANG…… MESTILAH JADI PEMERINTAH BANGSAT DAN PENYESAT….. Menteri PH – Rakyat Merayu.. Enough is Enough!…….. Dahulu, ramai resah apabila menteri BN bersuara dengan kata-kata yang tidak ministerial. Setelah kerajaan bertukar, saya membayangkan kata-kata tidak ministerial seperti menteri BN dahulu tidak akan berulang lagi. Namun, ternyata bayangan saya salah. Menteri sekarang pun sama, BAHKAN lebih teruk. Ada menteri yang bercakap ikut sedap mulut tanpa memikirkan kesannya. Contohnya, ada menteri yang ‘self-rating’, minta rakyat minum sesudu minyak sawit sebelum sarapan, hendak membina kereta terbang, hendak bawa artis Korea bagi memeriahkan Tahun Melawat Malaysia 2020 dan lainnya. Kata-kata… Read more »

Anonymous
Anonymous
21 February 2020 12:08 pm

Senarai ahli parlimen yang sokong supaya Tun Mahathir letak jawatan PERLIS (tiada) __ KEDAH (8) Kulim Bandar Baharu – Menteri (PKR) Kubang Pasu – Timbalan Menteri (PPBM) Pokok Sena – Timbalan Menteri (AMANAH) Sungai Petani – Pengerusi BBC (PKR) Merbok (PKR) Alor Setar (PKR) Kuala Kedah (PKR) Padang Serai (PKR) PENANG (10) Bagan – Menteri (DAP) Tanjong – KM Pulau Pinang (DAP) Bukit Mertajam (DAP) Batu Kawan (DAP) Bukit Bendera (DAP) Jelutong (DAP) Bukit Gelugor (DAP) Bayan Baru (PKR) Balik Pulau (PKR) Permatang Pauh (PKR) PERAK (14) Parit Buntar – Menteri (AMANAH) Gopeng – Timbalan Menteri (PKR) Lumut – Timbalan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
21 February 2020 11:05 am

BAPAK MESTILAH HENDAK KEKAL SEHINGGA PRU15…..KALAU D4P TERLALU MENDESAK TENTULAH BAPAK TAK DE CARA LAIN …..LAST RESORT….. Will DAP still be in gomen after May 2020?……. Photo below — Malay PKR (Azmin faction), PAS, Pribumi, Umno … Can you imagine Mahathir ever raising hands together with DAP’s Chen Man Hin, Tan Kok Wai or even Lim Kit Siang? Do you really think – from all his snark and dodgeball the past 17 months – that Mahathir is ready to hand over power to Anwar after two years or at any time in the future? There are only six months-and-three weeks… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
21 February 2020 11:04 am

BETULKAN KITA SEBUT DULU …..D4P AKAN BAWA NEGARA JADI ANARCHIST….. Negara Bakal Huru-Hara Jika SOSMA Dimansuhkan…….. Kadar jenayah berat di negara ini mungkin meningkat di negara ini jika Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) 2012 – atau Sosma – dihapuskan. Pensyarah Undang-undang Universiti Islam Antarabangsa Prof Dr Shamrahayu Abd Aziz berkata kemungkinan tersebut dapat dilihat selepas Akta Keselamatan Dalam Negeri 1960 (ISA) dimansuhkan sebelum ini. Katanya negara ini pernah menyaksikan kadar jenayah berat meninggal sejurus selepas ISA dimansuhkan. Justeru, katanya, ketika negara berdepan dengan pelbagai acaman lain – termasuk Daesh dan pengganas lain – undang-undang seperti Sosma memang diperlukan. “Bagi saya,… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
21 February 2020 10:51 am

PH PROMOSI KEMURTADAN DAN KEMAKSIATAN……… G25 songsang akidah, amaliyyah dan akhlak, ancaman besar kepada kedaulatan Islam… . ڬ25 صح سوڠسڠ ساري سڬي عقيدة، عمليييه دان اخلاق، انچمن كڤد كدولتن اسلام Tindakan terbaru kumpulan bekas penjawat awam G25 mempertikai penubuhan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia merupakan bukti keruntuhan nilai peradaban Islam di bumi Malaysia dan usaha puak liberal pro-DAP mencabar kedaulatan Islam di Tanah Air. Kalau sebelum ini G25 mendakwa “Pengenaan undang-undang hudud PAS akan memberi isyarat kepada dunia bahawa Malaysia telah meninggalkan jalan kesederhanaan,” kini pula mereka mendakwa penubuhan Jakim dan Majlis Hal-Ehwal Agama Islam Malaysia (MKI) tidak menurut Perlembagaan. Kesemua… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
21 February 2020 10:48 am

BAGI GS BAPAK DAN BAPOK SAMA SAHAJA….. KEDUANYA SYAITAN….. SYAITAN KAPITALIS DAN SYAITAN SOSIALIST……TIADA JAMINAN SYAITAN SOSIALIST AKAN HENTAM SYAITAN KOMUNIS……. Harus faham. Parti bongok tu tidak ada istilah setia kpd sesiapapun. Mereka hanya setia kpd sesiapa yg boleh menguntungkan bangsa mereka sahaja. Contoh, parti bongok tu tak puas hati dgn bekas menteri pendidikan, atok buang bekas menteri tu. Ini menguntungkan parti bongok tu dan bangsanya. Sbg balasan, ketua tokong nyatakan sokongan utk atok teruskan jd “ketua” sehingga november. Kalau la bang non ofer yg baguih2 punya kat parti bongok dan bangsanya, misalnya timbalan perdana menteri kedua dkt parti bongok… Read more »

Anonymous
Anonymous
21 February 2020 10:41 am

Yoursay: When Harapan reneged on its core values, it lost the narrative – M’Kini

If the narrative goes into the assole of those who Bang Ali has gone into, it’s OK. It makes the blokes wiggle and wiggle, struggle and struggle, until it bangs their heads like a bundle of rocks.

Menuduh liar bila cakap “reneged”. Contoh pun tak kasi. Bodoh. KEPALA BAPAK DIA, kata Najib.

Anonymous
Anonymous
21 February 2020 11:35 am
Reply to  Anonymous

Keling gila yg liar…bongok..

Anonymous
Anonymous
21 February 2020 10:31 am

Yoursay: Don’t blame Kok for cock-ups by BN gov’t – M’kini

Blame Kunt. Of BN gov’t.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
21 February 2020 10:20 am

LICENSE TO KILL…..SEMUA SALAHKAN BN……. TERNYATA PH KERAJAAN TIDAK BERTANGGUNG JAWAB DAN AMBIL MUDAH SEMUA PERKARA…….. Zahid sangkal dakwaan Pas Sementara Sabah (PSS) dimulakan Barisan Nasional………. Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi. Sumber (gambar): Astro Awani زاهيد ساڠكل دعوأن ڤاس سمنتارا سابه دمولاكن باريسن ناسيونل Pengerusi Barisan Nasional (BN), Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi menyangkal sekeras-kerasnya dakwaan bahawa cadangan Pas Sementara Sabah (PSS) dimulakan oleh kerajaan BN. “Sewaktu saya menjadi pengerusi kepada Jawatankuasa Pelaksanaan Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI), tidak ada cadangan dari RCI dan jawatankuasa teknikal supaya PSS dilaksanakan. “Tuduhan tersebut tidak benar. Saya mengetahui kerana saya jadi pengerusi… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
21 February 2020 10:19 am

IKRAM KASUT HITAM ADA SAHAM JUGAK KE NIE………. Chairman of company under Education Ministry to face graft charges today………… ڤڠروسي شريكت باوه كمنترين ڤنديديقن اكن ددعوا هاري اين Education Malaysia Global Services (EMGS) chairman Datuk Abdul Rahman Mohamed Shariff is expected to be charged in court today for corruption and power abuse. According to news reports, the Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) in a statement said Abdul Rahman will face three charges under the Penal Code at the sessions court in Kuala Lumpur at 9am. On the 22nd of January 2019, Maszlee visited the University of Sheffield Advanced Manufacturing Research Centre… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
21 February 2020 10:18 am

ADA JUGAK SEKOR D4P YANG WARAS…..INGAT SEMUA DAH GILA……. Isu klip audio: ‘Serangan’ Ramkarpal terhadap Latheefa berkait dengan Lim Guan Eng?………. ‘Serangan’ Ramkarpal terhadap SPRM disyaki bermotifkan politik. …….. Baru-baru ini, Ahli Parlimen Bukit Gelugor merangkap Pengerusi Biro Guaman DAP, Ramkarpal Singh berkata beliau secara peribadi menganggap tindakan Latheefa Koya menyiarkan rakaman perbualan telefon antara dua puluh individu tidak berpelembagaan dan tidak boleh disokong kerana ia jelas mencerobohi hak asasi manusia. Apa yang aneh, DAP sebelum ini tidak pernah memperjuangkan sesuatu yang tidak membawa faedah kepada parti biarpun melibatkan percanggahan prinsip perundangan ataupun kebenaran yang seharusnya diperjuangkan. Persoalannya, mengapakah Ramkarpal… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
21 February 2020 10:17 am

PEJUANG KOMUNIS MAFIA TAK BERTUHAN TIDAK BOLEH DIPEGANG KATA2NYA……PATUT DAH LETAK JAWATAN POLITIK………MONEY IN THE POCKET FIRST…..FOOD ON THE TABLE FIRST…..COVER THE COST OF LIVING FIRST THEN ONLY CAN TALK…… Kit Siang Says Pakatan Harapan Has Failed………. To rural Malaysians, reforms, upholding the Federal Constitution of Malaysia, human rights, civil liberties, unity, justice, freedom, excellence, integrity, transparency, accountability, and so on, mean nothing if they are struggling to survive. Pakatan Harapan promised a land of milk and honey and roads paved with gold. That, to most Malaysians, is more important than legalising gay marriages. Can’t Kit Siang get that simple… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
21 February 2020 10:16 am

THE PUBLIC IS ALREADY ANGRY THAT THE CHARGES AGAINST THE POSSESSION OF LTTE MATERIALS WAS WITHDRAWAN……A MUSLIM LADY WAS IMPRISONED 5 YEARS ONLY TO HAVE AMBIGUOUS READING MATERIALS OF ISIS……. AG Maneuvered For LTTE Suspects To Be Out On Bail………. Another Brick in the Wall The opposition media had a field day to making Attorney General Tan Sri Tommy Thomas the butt of jokes on his questions during the cross-examination of Dato Najib at the SRC trial. Najib insisted to deliver his testimony in the National language, Malay and Tommy, known to be inadequate in his Malay, struggled to form… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
21 February 2020 10:15 am

THE DOUBLE STANDARD OF RULE OF JUNGLE……… Tommy Thomas enggan rayu keputusan Mahkamah benarkan ikat jamin suspek LTTE………… Tommy Thomas berkata pihak Timbalan Pendakwa Raya (TPR) akan mengendalikan setiap permohonan ikat jamin berdasarkan merit kes dan Mahkamah akan menjadi penentu, seperti yang diperuntukkan dalam Perlembagaan Persekutuan. Sumber (gambar): Fail TTF Peguam Negara, Tan Sri Tommy Thomas, berkata pihak Pendakwa Raya tidak akan membuat rayuan terhadap keputusan Mahkamah Tinggi bahawa Seksyen 13 (Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) 2012 (SOSMA) bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan. Beliau berkata, kebimbangan dibangkitkan berhubung persoalan sama ada mahkamah akan membenarkan ikat jamin kepada seseorang dituduh di bawah… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
21 February 2020 10:15 am

PENYANGAK NO 1 NEGARA….. DR MADEYLIAR AKHIRNYA BUAT U-TURN BERKENAAN MELAYU MALAS….. Semalam di Cambridge apabila ditanya berkenaan Melayu malas, Dr. Mahathir yang selama ini seumur hidupnya mengatakan orang-orang Melayu malas telah membuat U-turn. Kini dia mengatakan sebaliknya bahawa masih ramai lagi Melayu rajin dan ungkapan Melayu malas adalah satu ungkapan pukul rata yang diambilnya daripada penjajah British dahulu. Saya banyak membuat kritikan sebelum ini berkenaan ideologi Melayu malas Dr. Mahathir ini yang mana saya berfikir bahawa ideologi Dr. Mahathir yang sebeginilah yang telah memburukkan masalah prejudis dan menerukkan diskriminasi terhadap orang-orang Melayu di Malaysia selama ini. Dalam sejarah dunia… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
21 February 2020 10:14 am

THE DOUBLE STANDARD OF DEVIL ADVOCATE…….. Dari Fail SPRM: Guan Eng telah menerima sogokan 10% tetapi Peguam Negara telah mengkuburkan kes tersebut………. Zarul Ahmad Mohd Zulkifli memberitahu SPRM bahawa dia telah merasuah Lim Guan Eng sebanyak 10% dari kos projek tersebut Ini apa yang telah dilaporkan oleh Free Malaysia Today pada 22 Jun 2017: The head of the construction company which won the tender to build an undersea tunnel and three major roads in Penang says, as an Umno member, he will not be filing any suit against Minister in the Prime Minister’s Department Abdul Rahman Dahlan. Consortium Zenith Construction… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
21 February 2020 10:13 am

PAKATAN HANCING ….MEREKA YG UNDI GS DLM PRU 14 YAKIN DGN PERANGAI TONG M THE DEVIL ADVOCATE YG TIDAK AKAN BERUBAH ……..D4P BUAT KACAU DAN GADUH SANA SINI… DAP Cuba Menutup Kemaluan Mereka Dengan Menghentam Najib DAP malu besar kerana Pakatan Harapan tidak mampu menunaikan janji-janji mereka yang dibuat sebelum PRU14. Sebab itu mereka bangkitkan cerita-cerita lama tentang Najib Tun Razak dan 1MDB. Pakatan Harapan sudah tidak ada modal lain dan tidak dapat menjawab kritikan tentang kegagalan mereka selama satu tahun mentadbir Malaysia. Ini yang dipanggil bankrap idea. No GST and no toll charges if Pakatan takes Putrajaya says Lim… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
21 February 2020 10:12 am

PH THE DEVIL ADVOCATE LAGI HINA DAN BANGSAT DARI BN…….. The Old Pigs Of Barisan Versus The New Babi Of Pakatan……… You tell us you just want to kick out the pigs. I can buy that if that is really want you are doing. But then you are just replacing the so-called pigs you said you are kicking out with babi. So, what’s the difference between the old pigs of Barisan Nasional and the new babi of Pakatan Harapan? What changes are you talking about? These three cost Malaysia RM200 billion and yet they are not on trial in the… Read more »

anonymous
anonymous
21 February 2020 9:04 am

Premis 1: Tun M adalah khadam D4P (aku setuju. Sbb? Serah MOF dan lain2 kementerian/jabatan strategik kpd D4P). Premis 2: D4P rembat aset TH Konklusi: PAS/UMNO sokong Tun M kekal sehingga habis penggal, bermakna PAS/UMNO sokong D4P rembat aset TH sehingga habis penggal. Apa yg lebih bodoh dari tindakan bang Ang macam nih???!!!! Nak kelabu mata orang islam awam:- 1. kunun2 buat bantahan. 2. kunun, DSAI lebih bahaya dari Tun M. ooiiiit….Anak-bini DSAI tutup aurat dan takdak yg terlibat ngan LGBT. 3. kunun DSAI tainted, imej tercemar. Kehkehkeh….mahkamah era Pak Lah dah putuskan takde kes, tak perlu masuk membela diri.… Read more »

Anonymous
Anonymous
21 February 2020 10:18 am
Reply to  anonymous

KEPALA BAPAK KAU.

MENUDUH LIAR TAK HABIS2.

TAKDA BUKTI, FAKTA ATAU LINK K0D BERITA2 YANG SAHIH.

KATA2 YANG KELUAR DARI LUBANG BONTT KAU SELEPAS BANG ALI MASUK.

Anonymous
Anonymous
21 February 2020 10:25 am
Reply to  anonymous

Tuntut aurat bermakna tutup lubng dari benda2 haram msuk?

Amat bodoh menuduh secara liar mcm binatang liar. Menuduh rembat asset TH dengan takda bukti, fakta atau punca makmlumat yang sahih. KEPALA BAPAK KAU, kata Najib Al Jibo.

Betul, Pak Sheikh lebih bahaya kalau memerintah. Bekas banduan 2 kali tak boleh di percaya.

Anonymous
Anonymous
21 February 2020 10:26 am
Reply to  Anonymous

Tutup aurat …

Anonymous
Anonymous
21 February 2020 11:32 am
Reply to  Anonymous

Keling gila lagi tak boleh dipercayai ..merapu melolong…

Jumpa keling dgn ular aku ketuk keling dulu…kena belit dgn keling ular pon boleh mampos..

Anone
Anone
22 February 2020 6:23 am
Reply to  Anonymous

Betul tu
Jumpa Alliwati, kena katok dulu
Kahkahkah

Anonymous
Anonymous
21 February 2020 8:42 am

Dajjal Pas tak kisah jika orang baca apa depa keluarkan atau tidak.

Depa kata asalkan depa letak soroban depa selonggok sana selonggok sini dalam blogs.

Malang nya yang selonggok sana sini itu bau busuk. Sebab2 nya Tuhan saja yang tau.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
21 February 2020 7:51 am

poliTIKUS2 PH HANYA PANDAI JAHANAMKAN NEGARA…..PARTI JAMBAN PH HANYA BAGI RAKYAT TAHI DAN AIR KENCING…… ‘Kaduk Naik Junjung’, Mngapa Menteri PH? -Razman……. BAGAN SERAI: Pesuruhjaya PAS Negeri Perak, Razman Zakaria yang juga Adun Gunung Semanggol menyelar sikap pemimpin-pemimpin PH.. kerana tidak mampu bahkan gagal untuk menyelesaikan permasalahan rakyat. Beliau juga mempertikaikan kredibiliti Menteri-menteri PH kerana hanya tahu menyandarkan kesalahan kepada pentadbiran BN terdahulu tanpa berusaha membuat perubahan kepada negara sejak memerintah pasca PRU14. Malah, beliau menyifatkan pimpinan PH umpama ‘Kaduk Naik Junjung’ kerana bukan sahaja menambah hutang baharu, bahkan turut menyebabkan aset negara semakin susut berkurang daripada yang sedia ada.… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
21 February 2020 7:50 am

PAK DAJJAL THE UNDISPUTED DEVIL ADVOCATE……… Kengkawan semua..kan dah betul telahan rakyat Msia selama ni bahawa Bang Non ni memang balaci, baruah dan khadam besar kepada Tokong kit sial dan DAPigs…takde bezanya dengan menteri2 melayu Amanah tu!!! PKR president Dato’ Seri Anwar Ibrahim has come out again in the DAP’s defence, this time, insisting that the Pakatan Harapan component party must not be blamed for the country’s problems. However, he deliberately skated over the fact that if anyone is to blame for the country’s sliding economy, it should be the person who handles the finance portfolio, ie, Lim Guan Eng.… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
21 February 2020 7:49 am

JERANGKAP SAMAR DAH DIPASANG SEGENAP PENJURU…..BILA DAH DAPAT KUASA MAKA KERUSI MINORITY DAH TAK BOLEH AMBIK KIRA LAGI….. Lahirnya Barisan Baru Nasional (Bahagian Dua): Guan Eng mungkin jadi sasaran Mahathir seterusnya……. Sabtu lepas, saya berjanji untuk bentangkan dua senario yang bertentangan – satu pro Mahathir dan satu lagi anti-Mahathir – menerusi satu siri empat bahagian bagi renungan saudara saudari sekalian. Dalam bahagian pertama (rujuk pautan di hujung bawah), saya mengemukan 23 dalil yang memperinci sebab sebenar Mahathir bersekongkol dengan DAP sebelum pilihanraya umum ke 14 untuk menumbangkan Barisan Nasional. Bahagian tersebut turut merungkai isu penahanan beberapa ahli DAP di bawah… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
21 February 2020 7:47 am

PH RASIS CINA DAN KOMUNIS….HANYA KAFIR HARBI DAN MUNAFIK MELAYU YG BERMASALAH DGN ZAKIR NAIK….. Zakir Naik is DAP problem, not MCA nor MIC’s Why the “deafening silence” from MCA and MIC on the matter of Zakir Naik, asked a letter headlined ‘The great pretense of MCA, MIC’ recently in Malaysiakini? Isn’t silence from MCA president Wee Ka Siong and MIC president S. Vigneswaran a sign of their agreement with Umno sec-gen Annuar Musa, asked Lim Thian Piau in his Aug 17 letter (see link in tweet below) to the news portal. malaysiakini.com ✔ @malaysiakini The great pretense of MCA,… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
21 February 2020 7:44 am

PH RASIS CINA DAN KOMUNIS…..BERANIKAH HAMBA ABDI (MUNAFIK MELAYU) BERTINDAK KE ATAS TUANNYA ( KAFIR HARBI )…… Kenapa Kerajaan MESTI Ambil Tindakan Tegas Ke Atas Dong Zong….. Sejarah Membuktikan Dong Zong Anti Perpaduan Nasional……. Apabila Perdana Menteri menggelarkan pertubuhan Dong Zong (Persatuan Gabungan Jawatankuasa Sekolah Cina) sebagai rasis, Lim Kit Siang dan anaknya Lim Guan Eng membantah kenyataan tersebut… Menurut mereka, Dong Zong hanya melindungi kepentingan pendidikan Cina dan menjunjung dasar bahasa kebangsaan… Benarkah begitu? Rekod sejarah gerakan Dong Zong menunjukkan tindakan yang berbeza, iaitu mereka menentang pelaksanaan bahasa kebangsaan di sekolah aliran Cina… Di bawah ini disenaraikan beberapa bukti… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
21 February 2020 7:43 am

PH RASIS CINA DAN KOMUNIS…..PH MAIN POLITIK KOTOR….IKAT KAKI TANGAN MUSUH SURUH BERLAWAN…..BEKU AKAUN PEMBANGKANG MINTA BANTU UTUSAN…..CUBA AKHBAR CINA DAH LAMA KAFIR HARBI BANTU……. Henti bekukan akaun UMNO, esok kita bantu Utusan …….. Henti beku akaun, esok Umno tolong Utusan, kata Najib Hampir 100 pekerja Utusan Melayu Berhad mengadakan demonstrasi di luar ibu pejabat syarikat itu hari ini bagi menuntut tunggakan gaji selama 3 bulan. KUALA LUMPUR: Bekas perdana menteri, Najib Razak memberi jaminan sekiranya Pakatan Harapan (PH) menghentikan arahan membeku akaun Umno dan mengembalikan dananya yang disita secara haram, esok parti itu akan menolong Utusan Melayu Berhad. Beliau… Read more »

Anonymous
Anonymous
21 February 2020 7:40 am

KILANG KOPIPES DAJJAL PAS DAH KELUAR.

REHAT LAH AKU.

PANJANG LEBAR TIAP SATU KOPIPES. TAK TAHU SIAPA YANG MEMBACA NYA.

DAJJAL PAS PUN TAK PEDULI. ITU LAH ANTARA SEBAB2 PAS TAK PERNAH MEMERINTAH NEGARA INI. WALAUPUN DAH LEBIH SETENGAH KURUN TIMBUL.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
21 February 2020 7:40 am

PH RASIS CINA DAN KOMUNIS…… RAKYAT DAH NAIK BIUL DGN PAKARTUN HARAMJADAH HARAPORN…… SEKEJAP OK… SEKEJAP KO…..INILAH AKIBATNYA BERTOKONGKAN D4P DAN BERULARKAN MUNAFIQUN….. ‘Jagoan LYNAS’ remeh usaha kerajaan, kata setpol Zuraida kepada Fuziah. ……. Setiausaha Politik kepada YB Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan. *BERSAMA MEMBANTU KERAJAAN MENYELESAIKAN MASALAH LYNAS.* Isnin, 19 Ogos 2019. Isu LYNAS yang hangat diperkatakan sejak operasinya pada tahun 2011 kini kembali menjadi tumpuan rakyat. Ini berikutan keputusan kabinet untuk melanjutkan permit operasi LYNAS bagi enam bulan lagi baru-baru ini yang telah mendapat pelbagai reaksi banyak pihak. YB Puan Hjh Zuraida Kamaruddin ketika ditanya wartawan dalam rangka… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
21 February 2020 7:39 am

CAPITALISME IS MEANT FOR CORRUPTION OPENLY….EVEN COMMUNISM IS A CLOSED CORRUPTION THAT’S WHY PEOPLE ARE OPPRESSED … Pakatan Can Never Eliminate Corruption When Pakatan Itself Is Corrupt….. Jesus Christ was a reformer. He was the first man in “recent” history to shout “Reformasi”, long before Anwar Ibrahim made that word popular in Malaysia in 1998. Jesus did not introduce a new religion, as some may believe. He was just trying to reform an old religion from the days of Abraham and Moses that had been corrupted over time. Moses, called Moshe Rabbenu or “Moses our teacher” in Hebrew, was also… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
21 February 2020 7:38 am

MAFIA KELAS PARIA JE YG KENA…..YG KELAS JERUNG BOLEH LEPAS…… LTTE: Dakwa sama P. Ramasamy……. TIMBALAN KETUA PULAU PINANG II PERNAH MENGAKU SECARA TERBUKA DI FB BANGI – Kerajaan rasis Pakatan Harapan (PH) seolah-olah mengamalkan pendakwaan terpilih kerana individu lain yang berjawatan lebih tinggi turut terbabit dalam majlis ‘Heroes Day’, tidak didakwa. Ahli Parlimen Kuala Nerus, Datuk Dr Mohd Khairuddin Aman Razali At-Takiri berkata, perkara berkenaan dibangkitkan kerana PH dilihat tidak adil berhubung dakwaan terhadap dua Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) dan 10 lelaki, yang terbabit dengan kumpulan pengganas Harimau Pembebasan Tamil Eelam (LTTE), baru-baru ini. Beliau berkata, sebelum ini… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
21 February 2020 7:35 am

BAGI BAPOK KONSENSUS ADALAH SECARA PINTU BELAKANG….SEMUA IKUT PINTU BELAKANG…..FOREX,,,SALAH GUNA KUASA,,,LIWAT,,,IMAM SOLAT KELUAR IKUT PINTU BELAKANG PERGI JOGET …..IMF,,,YAHUDI,,, Beberapa hakikat berhubung Lim Kit Siang, Anwar Ibrahim dan ‘perjanjian’ peralihan kuasa yang dirahsiakan dari umum…….. Dalam satu ceramah bertemakan “Selamatkan Kampung Baru” pada 10hb Oktober 2011, Dato’ Seri Anwar Ibrahim memberitahu mereka yang hadir bahawa Pakatan Rakyat berkerja secara konsensus atau musyawarah, iaitu perundingan dengan pihak-pihak lain untuk menyelesaikan masalah atau men­capai persetujuan. “Saya ditanya, Anwar, Pakatan Rakyat macam mana, saya kata Pakatan Rakyat bekerja mengikut konsensus, musyawarah tiga parti, PAS, DAP, Keadilan,” katanya kepada para hadirin semasa berbincang… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
21 February 2020 7:34 am

DI BELAKANG PAK DAJJAL MAJORITY CINA DAN INDIA…..KALAU HARAPKAN SI BAPOK KETUAI PRU SAMPAI BILAPUN TAK MENANG…..FAKTOR PENENTU ADALAH UNDI MELAYU…..PRU14 30% MELAYU LETAK HARAPAN KEPADA DR MANDELIAR…. SEKARANG MEREKA TAHU PH BUKAN BOLEH DIHARAP BAHKAN PRESTASI JAUH LEBIH JAHANAM DARI BN…….. Gerakan Bangsa Nasional (GBN) memutuskan untuk menolak sebarang usul mengangkat Dato’ Seri Anwar Ibrahim naik sebagai Perdana Menteri Malaysia dan usaha mana-mana pihak menyah-stabilkan pentadbiran persekutuan demi kepentingan politik. Menerusi satu mesyuarat tergempar yang berlangsung di Subang Jaya malam semalam, saya, Raggie Jessy Rithaudeen, selaku Pengerusi Bersama GBN dan bagi pihak Pengerusi Bersama Rosdzaman Dato’ Haji Mohd Yusop,… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
21 February 2020 7:33 am

SUDAH TENTULAH CINA DAN INDIA MAJORITY SOKONG PAK DAJJAL KERANA MENGHARAPKAN REGIME CHANGE…….. Bukan GBN saja, tetapi 90% kaum Melayu dan Muslim menolak cadangan melantik Anwar Ibrahim menjadi PM menggantikan Mahathir. Akhlak, sikap dan peribadi Anwar telalu menjijikkan dan dia tidak langsung ada integriti dan pendirian, bahkan jika jadi PM, kaum Melayu dan Bumiputera akan merana kerana si-Lalang ini nyata bersikap sesumpah semata2 untuk mengejar cita2 dan tembolok. Lihat saja begitu ramai penyokong tegar beliau sejak awal telah menjauhkan diri mereka daripada Anwar apabila mengetahui sikap dan akhlak Anwar seperti Azam, Chandra Muzaffar, Sidek Baba, Cikgu Bard, dan lain2. Kini… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
21 February 2020 7:32 am

HANYA YG BOLEH MENGHUKUM SESORANG ITU KAFIR ATAU SESAT HANYALAH PIHAK BERAUTHORITY….KALAU YG DAH SEDIA KAFIR BOLEH SAJA KITA PANGGIL KAFIR….KITA SEBAGAI PENDAKWAH HANYA SEBUT PERKARA2 YG BATALKAN IMAN ..ITU SAHAJA….TAK TIMBUL ISU KAFIR MENGKAFIR… . PANDANGAN WUJUD……. Pandangan wujud ini adalah sebagai tempat bertolak atau permulaan yang darinya akan dikembangkan pembicaraan selanjutnya. Pandangan di sini bukan terhad kepada pandangan fizikal melalui indera mata, tetapi mempunyai maksud yang luas yang mencakupi erti faham, dapatan, hasil, natijah dan keyakinan. Manakala wujud dalam makna biasa ialah Ada Ia adalah berasal dari istilah Arab yang kata dasarnya ialahwajada- ada. Dan wujud ialah nama… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
21 February 2020 7:29 am

INI LAGI BUKTI BAPOK SKANDAL TAK LAYAK JADI PM…..KO JADI KALDAI MAFIA KOMUNIS TAK BERTUHAN TU BUAT APA….. TYCOONS CINA KAYA RAYA….BAWA HARTA KE LUAR NEGARA…..KO SURUH LAH TOKEY2 CINA BANTU ORANG MISKIN….90% HARTA NEGARA DORANG DAH KAUT…… Anwar saran institusi zakat buat pembaharuan, bantu orang bukan Islam……. Anwar Ibrahim mencadangkan institusi zakat melakukan pembaharuan dengan memperluaskan bantuan kepada orang bukan Islam. Presiden PKR itu berkata, dalam konteks masyarakat berbilang bangsa di Malaysia, tidak sesuai hanya masyarakat Islam dibantu, tetapi penganut agama lain dipinggirkan. “Wang zakat ini dibayar oleh orang Islam, selesaikan masalah orang Islam dahulu. Itu adalah hujah yang… Read more »

Anonymous
Anonymous
21 February 2020 7:14 am

Setelah keluar dari umno madey seorang negarawan melutut merayu mohon menumpang anwar untuk tewaskan najib…tidak ramai ahli umno yg berminat nak bersama madey… Madey tiada kekuatan untuk lawan gergasi yg dibentuk olehnye…terbukti dan sah madey tiada kekuatan bila pru14 madey yg gah didalam dan luar negara selama 22 tahun hanye mampu menang 13 kerusi saja dari 52… Madey terus cuba membina kekuatan untuk kuasai PH dgn menyeru ahli2 dan mp2 umno sertai Bersatu…tapi ahli2 umno buat pekak saja… Sehingga sekarang madey masih tiada kekuatan….hanye jadi penumpang dlm PH..tapi masih mahu belit kiri belit kanan nak kekal berkuasa.. Madey tak sedar… Read more »

Anonymous
Anonymous
21 February 2020 7:32 am
Reply to  Anonymous

gergasi yg dibentuk olehnye?

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Yang penting ia lah Najib Klepto dan Umno Bn digulingkan. Depa terguling di Pru14.

menyeru ahli2 dan mp2 umno sertai Bersatu…tapi ahli2 umno buat pekak saja? KEPALA BAPAK KAMU. KAMU GAK TAHU BERAPA YANG DAH BUAT GITU. tAK DIHEBOHKAN SEBAB TAK MAHU PROSES ITU TERENCAT.

Anonymous
Anonymous
21 February 2020 8:50 am
Reply to  Anonymous

Kenape madey sembah anwar mintak tompang dgn pembangkang?…kalo kuat lawan sendirinlaa..cakap berdegar mcm nak runtuh langit…madey lembik takada sokongan hingga sanggup sembah anwar..

Anonymous
Anonymous
21 February 2020 9:44 am
Reply to  Anonymous

Tanpa anwar masey tiada kekuatan untuk tumbangkan najib..tu pasal madey egi sembah anwar..

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
21 February 2020 7:07 am

BILA PH TIADA HUJAH MEREKA GUNA KUASA UNTUK HALANG KEMARAAN RAKYAT………KERJA DILAKUKAN OLEH KELDAI TOKONG……. Pakatan Harapan Sasaran Pemilik Sosial untuk sekatan rakyat bangkit……… Mengikut sumber yang boleh dipercayai beberapa bulan yang lalu telah ada satu unit khat ditubuhkan oleh PH (AMANAH) untuk menyekat pendedahan rakyat atas isu-isu rakyat. Mengikut sumber lagi unit ini dibeikan kemudahan gajet dan peralatan bagi memantau pemilik media sosial selain gaji bulanan tetap. Mereka lebih tetumpu kepada pemilik wanita yang dikira lebih lemah dan takut apabila diugut. Maklumat yang saya perolehi sama dengan apa yang diwar-warkan oleh Azri. Mereka PH semakin mengganas sekarang ini. Mereka… Read more »

Anonymous
Anonymous
21 February 2020 7:26 am

DAJJAL PAS MAHATHIRVSANWAR MENJALANKAN KERJA UNTUK LOBAI2 SOROBAN TOBAL PENUH DENGAN TIPU BOHONG FITNAH DAN SEGALA YANG KELUAR DARI LOBNG YANG BANG ALI DAH KEROJAKAN.

Anonymous
Anonymous
21 February 2020 6:31 am

Mahacai2 boleh berlagak tapi biar madey berani kluar PH dulu dan berani tanding sendirian untuk buktikan madey ada kekuatan sendiri…

Kalo masih menumpang dalam PH madey lemah….penakut…negarawan lembik…mahacai jangan berani berlagak…dan madey jangan berbelit2…

Anonymous
Anonymous
21 February 2020 6:51 am
Reply to  Anonymous

Politik berdasarkan berani? Mengarut.

Politik berdasarkan convenience – kesesuaian. Mana yang sesuai, ambik, guna, ikut.

Itu pun jauh dari Machiavelian-ism – running a state by evil means. Machiavellian is a type of politics that is “marked by cunning, duplicity, or bad faith”.

Yang sesuai sekarang ialah elakkan perompak Najib Klepto dan Umno.

Anonymous
Anonymous
21 February 2020 8:46 am
Reply to  Anonymous

Cakap aje penakut….nak berkuasa dgn tompang orang..tapi nak berlagak…anggup melutut merayu nak tumpang…puuui..

Anonymous
Anonymous
21 February 2020 6:31 am

Tak setuju dengan pendapat Budin. Pak Sheikh watak nya cacat. Dek tabiat “Rear Admiral” nya.

Dua kali di penjara sebab liwat. Dia Peliwat. Ini negara Islam, Islam haramkan liwat. Mana boleh PM negara Islam seorang Peliwat. Ini perlu disebut bertalu talu. Tak mahu negara ini di ketawakan dunia luar.

Betul ada negara2 luar yang membenarkan LBGT. Tapi negara2 itu tidak pentingkan agama. Di Malaysia a vast majority of the population is Muslim. They reject LBGT and liwatism.

Anonymous
Anonymous
21 February 2020 7:12 am
Reply to  Anonymous

Sori lah, Budin. Pak Sheikh as a PM is a no-no. Integriti nya cacat bukan sahaja dari segi liwatism. Juga integriti kewangan.

Statutory Declaration of Abdul Murad Khalid … 20 “Master Accounts” for then Finance Minister Anwar set up by his cronies .. more than RM3 billion financial contributions …

https://steadyaku47.com/home/2012/06/19/statutory-declaration-dato-abdul-murad/

Anonymous
Anonymous
21 February 2020 8:41 am
Reply to  Anonymous

Tak usah tipu lah..murad sudah mintak maaf dgn anwar..berita basi nak ulang tayang…
Kluar aje dari PH kalo benci anwar..tanding sendirian kalo dah rasa kuat sangat..tapi penakut…puuuiim

Anonymous
Anonymous
21 February 2020 8:44 am
Reply to  Anonymous

Kalo tak setuju sila brmmbus..kenape bl masih nak bergantung menumpang dgn peliwat?…..puuui..cakap tak serupa bikin.

Anonymous
Anonymous
21 February 2020 9:46 am
Reply to  Anonymous

Tak setu dgn peliwat kunun.mtapi masa madey sembah peliwat kenape ko tak cakap tak setuju?….ko nak belit lagi..

Anonymous
Anonymous
21 February 2020 2:30 am

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Untk Irah yg jauh salam msra ingin abg berikan
Abg kini, balik dr mancing, dapat lah jugak ikan
Kami singgah pekan Jitra..utk minum & makan
Tadi tak ada internet..abg benar2 rasa tertekan
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
21 February 2020 12:53 am

MAhacai lambong dan puji madey gila2.. Hina anwar mcm2… Tapi madey tak ada kekuatan untuk bertanding sendirian….bergantung dgn menumpang..

Berbeza dgn PKR yg sudah lama dlm pakatan pembangkang…kekuatan pembangkang bergantung dgn anwar ….bingga madey datang melutut merayu kerjasama..

Pas tak setuju pas kluar tanding sendiri…madey tak setuju tapi takut kluar…pas jauh lebih berani..

Madey penakut…mahacai lagi penakut…cakap berdegar2…jubo berak cair..

Anonymous
Anonymous
21 February 2020 6:37 am
Reply to  Anonymous

Dalam politik pentingkan berani? Where got meaning, one?

The world over, politics is based on convenience. Ada politikus tukar parti lebih kurang macam pompuan tukar baju. Contoh nya di Philippines. sejak 50 tahun dulu..

Itu pun belum di kira teruk. Seperti Machiavelli.

Anonymous
Anonymous
21 February 2020 8:38 am
Reply to  Anonymous

Cskap ajelah penakut..cakap berdegar2… Csrilah gabongan baru kalo takut sendirian…eksyen lebih.m

PEJUANG SUCI
PEJUANG SUCI
20 February 2020 10:44 pm

BUDIN MACAM CACING KEPANASAN!
MENGGELISAH PAUT SANA,PAUT SINI
NAK PERDAJAL TUN RAMAI PERASAN
LAST-LAST JADI MAT KARUNG GUNI

LAWANLAH KAU DENGAN PUTRA BANI TAMIM TU
LASTIK-LASTIK LAH KAU SAMPAI HABIS BATU
KAMU TU BUDIN,IBARAT RAMBUT PUNYA KUTU
CERMIN MUKA ,NAK LAWAN PENGERUSI BERSATU

DAH JADI PENULIS BUKU,OK REZKI HALAL TU
RUPANYA ADA HAJAT BESAR YE!TUN KAU LATU
KAMU SERANG DIA,MACAM KETOK TEMBOK BATU
AKHIRNYA KAMU TEWAS,SOROK DALAM SEPATU

IBNU ZUBAIR AL AWWAM
IBNU ZUBAIR AL AWWAM
21 February 2020 12:39 am
Reply to  PEJUANG SUCI

Hamboi Kemain Lagi Kamu Mengalahkan Sang Kojola ONANI MOUSE BERPANTUN BERPANTAT BAGAI… NAK MEMPERTAHANKAN SANG TUA SAKA ATOK MADEY KERALA MUNAFIQUN NYANYUK KUBUR KATA MARI RUMAH KATA PERGI…
KAH KAH KAH KAH

😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Syed Alwi Alsegaff
Syed Alwi Alsegaff
21 February 2020 1:01 am

Jangan guna nama sahabat Nabi Saw jika berkelakuan seperti Abu Jahal & Abu Lahab.