PENGAMPU2 MAHATHIR SEPERTINYA MAHU BELIAU MATI DALAM KEHINAAN

Selagi Majlis Presiden tidak membuat keputusan lain atau Tun Mahathir Mohamad sendiri tidak berterus-terang enggan melakukan peralihan kuasa kepada Anwar Ibrahim, perjanjian berhubung perkara itu adalah kekal sebagaimana ia telah dimuktamadkan sebelum ini.

Muktamadnya perjanjian itu adalah jelas iaitu Anwar sebagai pengganti Perdana Menteri selepas Tun Mahathir, cuma tarikh bermulanya beliau mengambil alih jawatan itu saja yang belum lagi ditetapkan.

Begitu pun, berdasarkan janji Tun Mahathir sendiri yang berulangkali dilafazkannya iaitu hanya mahu memegang jawatan Perdana Menteri selama dua tahun dan akan melakukan serah kuasa kepada Anwar sebelum tibanya PRU15, tidak diragui lagi peralihan kuasa tidak harus terlalu dilewat-lewatkan.

Anwar harus diberi masa yang cukup memegang jawatan Perdana Menteri sebelum ketibaan PRU15 yang tempoh akhir mesti diadakan adalah pada tahun 2023.

Namun demikian, sementara ketiadaan tarikh serah kuasa itu terus menimbulkan pelbagai isu lain, termasuk komplot jahat untuk mengekalkan Tun Mahathir sehingga habis penggal, sama ada melalui Akuan Bersumpah atau usul percaya Pas dan dalam masa yang sama beliau enggan berterus-terang serta masih berteka-teki, keadaan itulah yang sebenarnya mencetuskan banyak spekulasi terus berkembang tanpa kawalan.

Bagi yang ada kepentingan seperti Zahid Hamidi yang berdepan 87 kes mahkamah atau Pas yang takut dengan wibawa dan ketrampilan Anwar, keinginan mereka sedia mengampu Tun Mahathir agar kekal sebagai Perdana Menteri sehingga habis penggal tidaklah sukar difahami.

Atas kepentingan itu, mereka sanggup berbuat apa saja asalkan apa yang diingini dapat memenuhi kehendak hati.

Tetapi, bagi pengampu-pengampu yang lain daripada PH, sama ada yang ada jawatan atau sebaliknya, untuk apakah sebenarnya mereka beria-ia mahu Tun Mahathir kekal sehingga habis penggal dan seterusnya memungkiri janji peralihan kuasa kepada Anwar?

Apakah yang boleh bangga dan perolehi jika Anwar berjaya digagalkan jadi PM dan Tun Mahathir terus kekal sehingga habis penggal, tetapi dalam masa yang sama menjerumuskan diri Perdana Menteri kepada kemunafikan dan PH kepada perpecahan?

Ataukah mereka mahu PH berpecah dan supaya dengannya UMNO kembali berkuasa selepas PRU15 nanti?

Kepada pengampu dan pembodek, tidak sedarkah bahawa tindakan mereka yang boleh menyebabkan Tun Mahathir mungkir janji, jatuh ke lembah kemunafikan dan bergaduh semula dengan Anwar, yang lebih buruk ialah ia tanya akan memungkinkannya meninggal dunia dalam kehinaan?

Seharusnya, jika mereka sayang kepada Tun Mahathir, dalam usianya menuju 95 tahun yang kematian bila-bila masa boleh menjemputnya, yang harus mereka lakukan ialah mendorongnya sentiasa berpegang kepada janji kerana itulah yang akan memastikan nama dan legasinya, selepas ketiadaannya nanti, terus terpelihara dan diingati.

Lebih daripada itu, dalam usia menuju 95 tahun sekarang dan tiada lagi orang kanan yang setia serta kreatif disisinya seperti Megat Junid Megat Ayob, Sanusi Junid dan Aziz Shamsuddin, malah Tun Daim Zainuddin juga dikhabarkan tidak banyak campurtangan lagi, selain kedudukan Bersatu yang tidak cukup kuat, sedarkah mereka jika janji peralihan kuasa dimungkiri dan perbalahan dengan Anwar tercetus kembali, risiko kalah untuk Tun Mahathir adalah lebih tinggi lagi?

Bahkan, tidak mustahil, kerana faktor usia dan jantung yang tidak lagi sekuat dahulu, Tun Mahathir juga berisiko rebah dan meninggal dunia dalam asakan ketegangan berbalah semula dengan Anwar yang slogan perjuangannya semua orang tahu adalah “Lawan Tetap Lawan” dan “Lawan Sampai Menang.”

Dalam erti kata lain, jika janji peralihan kuasa dimungkiri atas desakan pengampu-pengampunya itu, sama ada Tun Mahathir menang atau kalah, kemungkinan untuk beliau mendapat penghinaan selepas kematiannya adalah cukup tinggi.

Tidak mustahil, bukan saja nama dan legasinya akan dicaci, malah kuburnya juga nanti mungkin akan dikencingi.

Berbeza jika beliau dipastikan memenuhi janji dan tidak berbalah dengan Anwar, namanya sebagai negarawan pasti akan kekal harum dan dikenang sepanjang zaman.

Dalam hal ini, bagi yang mempertahankan janji peralihan kuasa dipenuhi, walaupun mereka dilihat tidak mengampu Tun Mahathir, mereka jelas lebih jujur dan mahu namanya terus terpelihara selepas ketiadaannya, selain sayang dan ingin PH menjadi kerajaan dalam tempoh yang lebih lama lagi.

Oleh itu, kepada pengampu-pengampu tersebut, apa yang sebenarnya mereka perjuangkan untuk Tun Mahathir – kemuliaannya atau kehinaan untuknya? (ShahbudinHusin 16/02/2020)

Kongsikan artikel ini
Updated: 16 February 2020 — 10:27 pm

145
Leave a Reply

avatar
17 Comment authors
anonymousMAHATHIRVSANWARAnonymousnajib bini rosmahAnonymous Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
anonymous
Guest
anonymous

Hadi/Takiyudding/MVSA/Muafakat Nasional

“Yang penting, kita mahu selamatkan negara, bukan sahaja orang Melayu, Islam, termasuk kaum lain. Adalah lebih baik kita memberi undi kepercayaan kepada Dr. Mahathir, sudah ada pengalaman memerintah paling lama,” katanya.

Akan selamatkah negara jika atok tak pecat goneEng sehingga habis penggal? Atau Nov 2020? atau mei 2020? KAHKAHKAH…

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

GS TAHU DR MADEYLIAR DENGAN KUASA 5% AKAN TUMBANG BILA2 MASA SAHAJA…..TAPI BIARLAH TERUS PEGANG KUASA SEHINGGA PRU15…..SELEPAS ITU DIA TIDAK AKAN MAMPU BANGKIT LAGI…… PH hilang kelebihan di media sosial – SetPol Kit Siang…….. Pakatan Harapan tidak lagi mendominasi media sosial, sebaliknya kini ia dikuasai oleh pembangkang, kata setiausaha politik Lim Kit Siang, Syahredzan Johan. Malay Mail memetik beliau sebagai berkata kebebasan yang telah dikembalikan kepada rakyat telah dimanfaatkan oleh pembangkang untuk menyebarkan propaganda mereka. “Kita telah kehilangan kelebihan media sosial yang pernah kita miliki”– Syahredzan Johan. Tambah Syahredzan lagi, pembangkang, terutama Umno, kini berjaya memanfaatkan media sosial dengan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MAFIA KOMUNIS TELAH BAKAR HANGUS NEGARA 70%…..GS TAHU DR MANDELIAR TIDAK MAMPU TANGANI DAN TIDAK BERKUASA…..DEMI RAKYAT GS AMBIL INISIATIF UNDI PERCAYA SUPAYA KAPAL PH MUDAH BELAYAR BAWAH SATU NAKHODA…… Mimpi Pas tetap menakutkan DAP……….. PENASIHAT DAP, Lim Kit Siang berkata, hasrat Pas untuk membawa usul undi percaya ke atas kepemimpinan Tun Dr. Mahathir Mohamad hanyalah satu ‘kisah dongeng’ parti tersebut. Katanya, rakyat tidak ‘bodoh’ untuk mempercayai bahawa langkah itu bagi menyelamatkan negara. Mungkin bagi DAP, ‘kekuatan’ politik dimiliki ketika ini memberi mereka ‘suara’ bagi menentukan setiap keputusan yang dibuat. Dalam hal ini, DAP tidak perlu menzahirkan kebimbangan mereka jika… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Mmg betullah atuk TN hanya taraf anjing kurap
Main kopipes benda sama jer monyet itu harap
Mulut mcm puki mak dia..busuk klh gtah skrap
Tak serik2 anjing ni..cikgu Kejora tibai tertiarap
🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HU HU HU…

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Madey si Kitol nak mampos pun susah. Madey si Kitol jadi PM Kerajaan Pintu Belakang pun susah. Macai Madey si Kitol nak jilat pun susah. Trustworthy deficit negative. Who wanna believe you? Kahkahkah!

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Atuk TN anjing 🐕,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Atuk TN..klu tiada beban, jgn pula batu dijinjing
Ajaran Kristian, di sini, jgn kau cuba berdakwah
Ko dah kecut batang pelir kah, wahai TN anjing
Naper tk jwb, nun bnyak pntun Kejora kt bawah
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HU HU HU…

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN Kristian ⛪✝)

Demikian lah komen si gila Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama.

Menggila bayangkan watak yang di cipta nya sendiri. Gila bayang yang membawa dia ke Tg Rambutan.

Reply
17 February 2020 6:57 am

Ho ho

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Atuk TN monyet 🐒 6:57 pm,

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Atuk tu dah tua..kulit brkedut, kepala dah botak
Nyanyuk pun ada, sedikit sewel kat kepala otak
Sbb tu, atuk rimas, lihat org muda punya rentak
Mka, atuk pun kata Kejora reka Irah pnya watak
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Klu Kejora reka Irah bermakna Kejora ni pandai
Bukan senang, nk reka babak, org sdg bercinta
Bukan mcm atuk, yg bodoh mngalahkan keldai
Kcukan Bnggali baghal tutuh puki mak ko unta
🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HU HU HU…

Anonymous
Guest
Anonymous

Betul betul betul

HAHA HOHOHO HIHIIHI

Anonymous
Guest
Anonymous

Komen aku 1212 ia lah untuk komen Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib di 1210.

Anonymous
Guest
Anonymous

Dia dah main kopipes.

Lantak lah dia sesorang.

Anonymous
Guest
Anonymous

Beruk Tua Geng Najib yang bertabiat bebudak.

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Atuk TN anjing 🐕 12:12/12:18/12:20/12:24 pm,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Atuk TN..klu tiada beban, jgn pula batu dijinjing
Ajaran Kristian, di sini, jgn kau cuba berdakwah
Ko dah kecut batang pelir kah, wahai TN anjing
Naper tk jwb, nun bnyak pntun Kejora kt bawah
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HU HU HU…

trackback
“KEBERAHIAN” ANWAR DAN “KEHINAAN” MAHATHIR

[…] Hussin, (https://shahbudindotcom.net/2020/02/16/pengampu2-mahathir-sepertinya-mahu-beliau-mati-dalam-kehinaan&#8230😉 pengampu kuat Anwar menulis, Mahathir sendiri tidak berterus-terang. Dalam kesamaran itu, ada […]

Anonymous
Guest
Anonymous

berahi – Carian Umumprpm.dbp.gov.my › cari1 ›

Definisi : 1. kasih (cinta) yg amat sangat: makin lama ia memandang gadis itu makin bertambah ~nya; 2. rasa suka akan seseorang (dgn bernafsu), ghairah: …

Cinta nya di masa lalu hingga menyebabkan dia di penjara 2 kali.

Dia berahikan lelaki.

anonymous
Member
anonymous

Betul..dia berahi jubo lu…jubo lu dah koyak rabak dikerjakan oleh dia..

Anonymous
Guest
Anonymous

Dia punya di rabakkan Bang Ali

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Atuk TN anjing 🐕 11:42 am,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Atuk TN..klu tiada beban, jgn pula batu dijinjing
Ajaran Kristian, di sini, jgn kau cuba berdakwah
Ko dah kecut batang pelir kah, wahai TN anjing
Naper tk jwb, nun bnyak pntun Kejora kt bawah
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HU HU HU…

anonymous
Member
anonymous

Memang madey kuat menipu dan kencing…tak hina ker?..

Anon
Guest
Anon

138 SD hanya laku dlm mahkamah atok.
Hehehe….GoneEng tak leh nak mengelat.
Bahayanya adalah: bila dijangkiti virusAtok dan virusGoneEng, symptom utama adalah mungkir janji.
Kita tengok 21 Feb ni, apa keputusan Majlis Presiden PH.
Jangan2 atok dan goneEng ambik mc. KAHKAHKAH

Anonymous
Guest
Anonymous

Penting nya jangan jangkit virus Najib Klepto –

dia curi berbillion Ringgit dari 1MDB.

anonymous
Member
anonymous

Bukti yileks….keling gila meratib….

Kikikikikik..

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu pun begitu. Pariah mabuk air ketum

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Atuk TN anjing 🐕 11:44 am,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Atuk TN..klu tiada beban, jgn pula batu dijinjing
Ajaran Kristian, di sini, jgn kau cuba berdakwah
Ko dah kecut batang pelir kah, wahai TN anjing
Naper tk jwb, nun bnyak pntun Kejora kt bawah
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HU HU HU…

anonymous
Member
anonymous

Keling gila auta…bukti yileks..

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH SIBUK POLITICKING SAMPAI TIDAK PEDULI URUSAN NEGARA…….. Polis Lembab, SPRM Sibuk Politik, Imigresen Penakut Pula……. Keterlaluan dan sungguh biadap. Seramai 50 anggota Imigresen Selangor telah di halau keluar dari kawasan peniaga haram dari India dan Pakistan. Lebih kurang 1,000 PATI telah dikenal pasti berniaga tanpa sebarang rasa takut disebabkan adanya perlindungan dari gangster di bawah nauangan Tan Sri Nadarajah yang juga sedang disiasat oleh SPRM. Yang menjadi persoalan ialah kenapa boleh ada sampai 1,000 orang PATI yang berniaga secara bebas baru nak ambil tindakan! Daripada Latheefa Koya sibuk buat pendedahan bodoh tentang rakaman audio lebih baik kerahkan setiap anggota… Read more »

muafakat nasional
Guest
muafakat nasional

Ini kes warga india yg mungkin diberi taraf kewarganegaraan secara haram. Saya amat yakin,,puluhan ribu malah ratusan ribu warga cina yg asalnya hanya pelancong, tetapi telah diberi warga negara secara haram. Semasa bn,,kerana demi untuk umno dan bn terus menang pru,,masa ph ialah supaya org melayu hilang majoriti pd pru 15 nanti,,maka negara kita akan kekal diperintah cina kafir. Harapan saya, org melayu sedar keadaan yg sangat merbahaya ini kpd masa depan anak bangsa kita.

anonymous
Guest
anonymous

Atok PM, selamba je goneEng rompak TH.
Anwar PM, jgn harap leh rompak/samun aset rakyat.
Hadi pulak nak terus atok kekal sbg PM???!!!!
aaaahhhh….lupa. Atok dah dapat 138 SD menyokong.
Atok ada janji bila nak pecat goneEng & Co?
Sebelum 21 Feb 2020? atau Mei 2020? atau Nov 2020?
Boleh caye lagi ke jika atok bagi janji?

Anonymous
Guest
Anonymous

Najib Klepto rompak dan lanun berbillion Ringgit dai 1MDB.

Money Trail nya berselirat di luar negara. DoJ USA pun kata mereka tahu Money Trail itu di sana sini. Na.ma Najib Klepto dah macam tahi di luar negara juga.

anonymous
Member
anonymous

Ada money trail kunun..dlm mahkamah entah dimana money trail disorok oleh madey….madey auta..

Kenape DoJ dan madey tak tangkap jho lo?….takut kar?…auta..

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Atuk TN anjing 🐕 11:48 am,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Atuk TN..klu tiada beban, jgn pula batu dijinjing
Ajaran Kristian, di sini, jgn kau cuba berdakwah
Ko dah kecut batang pelir kah, wahai TN anjing
Naper tk jwb, nun bnyak pntun Kejora kt bawah
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HU HU HU…

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PERALIHAN KUASA BERGANTUNG SEPENUHNYA KEPADA SERIGALA TUA……KALAU MAU SERAH BILA MASAPUN BOLEH….TAPI BANYAK KEPENTINGAN YANG PERLU DIJAGA…..YANG PATUT DIPERSALAHKAN IALAH ATOK BUKAN PEMBANGKANG…… Akhirnya Panglima Mujahid Terkulai Layu Di Pangkuan Pondan Bernama Muhamad Sajat, Mmm…😋😋😋……. Baru-baru ini Panglima Mujahid keluarkan kenyataan, kerana beliau diberikan nama Mujahid, maka beliau adalah seorang pejuang. Mujahid bin TG Hj. Yusof Rawa, anak seorang ulamak tersohor tanah air. Almarhum TG Hj. Yusof Rawa adalan mantan Mursyidul Am PAS dari tahun 1987~1995, almarhum juga adalah mantan Prediden PAS dari tahun 1982~1989. Lebih menarik lagi, almarhun pernah menewaskan Dr. Mahathir dalam PRU 1969 dengan kelebihan 989 undi.… Read more »

John Doe
Guest
John Doe

Semakin hari tulisan Tuan Budin membuktikan bahawa nanah di dalam hatinya semakin membusuk dan hanya menunggu saat untuk ia pecah. Apabila nanah itu pecah, maka ‘innalillahi wainna ilaihi raji’un’ sahajalah jawapannya. Sebenarnya bukan Tuan Budin seorang sahaja yang mengidap penyakit yang membawa maut ini bahkan semua pembenci-pembenci Tun Mahathir semuanya sedang menghidap sakit yang sama. Selepas gagal di dalam cubaan mendesak Tun Mahathir berundur dan gagal mendapatkan sokongan pemegang-pemegang taruhan yang lain supaya menyingkirkan Tun, pembenci-pembenci Tun yang sedar mereka takkan mampu tewaskan Tun hanya mampu mencerca dan mengharapkan kematiannya. Tuan Budin lebih advance kerana mengharapkan Tun bukan sahaja mati… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Joni doggy panji hitam legam pemgampu kuat temberang….riwayat madey dan joni doggy dan pengampu2 akan berakhir tak lama lagi selepas Majlis Presiden tetapkan tarikh..

Anonymous
Guest
Anonymous

⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝
Paderi tua TN, ayat Quran, mmg lah dia tak reti
Tpi, si kafir lahanat ni tampil dan cuba nak olah
Ajaran Jesus di dlm hatinya masih tetap sebati
Nmun, dgn bro Jigit, TN beruk dah kna sekolah
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN Kristian ⛪✝)

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

MESTI MESTI MESTI 3 KALI.

KENA 44 KALI, BUDIN. ORANG KATA KALAU 44 KALI MESTI JADI.

PAK SHEIKH AND YOU ALL KENA BERSABAR LAH. INNALLLAHU SABIRIN.

SESUNGGUHNYA ALLAH ITU PENYABAR. DEMIKIAN JUGA MANUSIA, HENDAK NYA.

Reply

14 February 2020 2:31 pm

Anonymous
Guest
Anonymous

jigit

Ishhk kau ni Yeop…
Quote la betul2 ayat tu dan terjemah dgn tepat….

INNALLAHAMA’AS SOBIRIN

Maknanya

Allah bersama orang- orang yang sabar.

Reply

14 February 2020 2:56 pm

Anonymous
Guest
Anonymous

🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Dia dah kerap terkantoi, TN monyet mulut lebar
Si tua sewel ni juga ada Tg Rmbutan punya sijil
Ajaran Kristian di sini..paderi ni cuba nak sebar
Lihat le..dia nk sebar ajaran Jesus, dr kitab Injil
⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Tanpa Nama (TN Kristian ⛪✝)

Cerita lebih lucu dan lucah dari yang diatas ini akan keluar jika dia berterusan biadab dan kurang ajar.

Aku ikut petua yang mengata: Jika di cela, cemohkan dan malukan dia sehingga ada kemungkinan dia tak buat lagi.

Dulu agama Kristian ajar: when slapped on one cheek, give the other cheek. Tapi cobalah buat sekarang kalau anda tak di tempeleng, ditumbuk dsb nya.

Reply

7 January 2020 7:31 am

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
TN tuduh Kejora smbh pokok, sbb dia sakit hati
Kejora dedah, TN itu Kristian, dgn ada nya bukti
Bloody old idiot, goon TN..can’t hide his identity
It is proven, TN is in here, to spread Christianity
⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HU HU HU…

anonymous
Member
anonymous

‘Pelan B’ jika Mahathir ingkar peralihan kuasa – MP PKR 16 Feb 2020, 6:09 petang (Dikemaskini 16 Feb 2020, 8:58 malam) A A Pemimpin PKR memberi bayangan sesuatu perlu dilakukan, termasuk tekanan daripada pandangan awam sekiranya pelan peralihan kuasa antara Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad dan Presiden PKR Anwar Ibrahim tidak berlaku. Bekas bendahari PKR, William Leong, berkata sekarang adalah masa untuk menggunakan “pelan B” bagi memastikan Anwar diangkat sebagai perdana menteri kelapan. “Ini masa untuk pelan B dikeluarkan, suara rakyat itu penting, kita nakkan pandangan awam, ia adalah tekanan pandangan untuk kerajaan kembali kepada landasan. “Kita sudah turun ke… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Korang PKR tidak percaya, hebohkan itu semua, bikin penyokong Bersatu pun mahu gesakan bahwa, jika mereka berterusan buat begitu, kot lakukan saja “apa yang mereka impikan”.

anonymous
Member
anonymous

Wisel penamat riwayat madey aksn berbunyi…jgn bimbang..

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN Kristian ⛪✝)

Demikian lah komen si gila Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama.

Menggila bayangkan watak yang di cipta nya sendiri. Gila bayang yang membawa dia ke Tg Rambutan.

Reply
17 February 2020 6:57 am

Anonymous
Guest
Anonymous

⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝
Msih tk brubah juga, TN Kristian ini pnya rentak
Asyik diulang, benda sama, ini tua kepala botak
Dek dngki, dituduh Kejora reka, Irah pnya watak
Sbb si kapir ni..bnyak babi biawak dia melantak
🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Mmg tk blh pakai lngsung, beruk ini pnya cakap
Klau kitab injil, mmg kita akui TN kapir tu cekap
Tpi, bila cuba nyamar ustad, dia dah tertangkap
Dgn bro Jigit..paderi tua TN tu dh terperangkap
⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Tindakan Bro Jigit, mmg Kejora rasa sngt wajar
Dah 2 kali, TN Kristian tu, Jigit dah kasi sekolah
Hari tu, Jigit tegur sikap TN yg agak kurang ajar
Klmarin, sbb TN tafsir ayt al-Quran secara salah
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN Kristian ⛪✝)

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

MESTI MESTI MESTI 3 KALI.

KENA 44 KALI, BUDIN. ORANG KATA KALAU 44 KALI MESTI JADI.

PAK SHEIKH AND YOU ALL KENA BERSABAR LAH. INNALLLAHU SABIRIN.

SESUNGGUHNYA ALLAH ITU PENYABAR. DEMIKIAN JUGA MANUSIA, HENDAK NYA.

Reply

14 February 2020 2:31 pm

Anonymous
Guest
Anonymous

jigit

Ishhk kau ni Yeop…
Quote la betul2 ayat tu dan terjemah dgn tepat….

INNALLAHAMA’AS SOBIRIN

Maknanya

Allah bersama orang- orang yang sabar.

Reply

14 February 2020 2:56 pm

Anonymous
Guest
Anonymous

⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝
Tk payah ler Kristian, nk ajar Islam tk tentu arah
Ko hnya akn trkantoi..paderi TN, kepala dongga
Itu adalah seruan Allah dalam surah al-Baqarah
Keterangan firman Nya itu berada dlm ayat 153
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ ٱسۡتَعِينُواْ بِٱلصَّبۡرِ وَٱلصَّلَوٰةِ‌ۚ إِنَّ ٱللَّهَ مَعَ ٱلصَّـٰبِرِينَ (١٥٣)

Wahai sekalian orang-orang yang beriman! Mintalah pertolongan (untuk menghadapi susah payah dalam menyempurnakan sesuatu perintah Tuhan) dengan bersabar dan dengan (mengerjakan) sembahyang; kerana sesungguhnya Allah menyertai (menolong) orang-orang yang sabar. (153)

Anonymous
Guest
Anonymous

🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
TN monyet tu mmg lah fasiq jahil & buta kelam
Si kafir lahanat tu..ada Tg Rambutan punya sijil
Begitulah, bila Kristian cuba nk mnyamar Islam
Dia bukan tahu Quran..tapi lebih mahir dlm injil
⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Atuk TN monyet 🐒,

🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
TN monyet fasiq, mari nk beraksi sabagai mufti
Sib baik..jigit & Kejora cpat2 dpt mengenalpasti
Idiot skunk TN..now you can’t hide your identity
It’s proven, you’re in here, to spread Christianity
⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HU HU HU…

Anonymous
Guest
Anonymous

Tanpa Nama (TN monyet 🐒)

Cerita lebih lucu dan lucah dari yang diatas ini akan keluar jika dia berterusan biadab dan kurang ajar.

Aku ikut petua yang mengata: Jika di cela, cemohkan dan malukan dia sehingga ada kemungkinan dia tak buat lagi.

Dulu agama Kristian ajar: when slapped on one cheek, give the other cheek. Tapi cobalah buat sekarang kalau anda tak di tempeleng, ditumbuk dsb nya.

Reply

7 January 2020 7:31 am

Anonymous
Guest
Anonymous

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Atuk TN beruk mmg ada Cambridge punya sijil
Zaman British thun 1950an atuk ini bersekolah
Dia juga, seorang ahli hafazan, dalam kitab injil
Ajaran Kristian di blog ni, dia prnh cuba nk olah
⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝
TN kafir ini..akan mengelirukan..org2 bertaqwa
Mmbalun paderi kafir ni..mmg perbuatan wajar
Ajaran Kristian ke blog ini..ifrit ni cuba nk bawa
Cuba lihat ifrit ni kata, ‘dulu agama Kristian ajar’
⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
TN beruk cuba main ayat quran, tapi dia Kristian
Sib baik..Kejora & bro jigit cepat2 dpt mengesan
Dia akan dpt laknat Allah nanti di hari kemudian
Nerakalah jahannam le nanti, dia punya balasan
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HU HU HU…

anonymous
Member
anonymous

Ini kali madey dan penyokong habis lah…riwayat akan ditamatkan oleh majlis presiden..

Anonymous
Guest
Anonymous

Kau mimpikan lah.

Bodh sangat tak tahu bahawa Majlis Prsiden mungkin beri tarikh serahan kuasa, bukan “tamatkan riwayat”.

Jenis sekolah tak cukup dulu, selalu tuang, itu pasal politik pun tak faham.

anonymous
Member
anonymous

Hahaha bodoh..tamat riwayat jawatan pm daa…akai bebudok susah nak paham..

anonymous
Member
anonymous

Handover date on the agenda at council meet
ANALYSIS
Friday, 14 Feb 2020
By JOCELINE TAN

Pakatan Harapan top guns are keen to press Tun Dr Mahathir Mohamad to ease the political uncertainty over when Datuk Seri Anwar Ibrahim will take over.

IT is quite clear by now that not all Pakatan Harapan MPs will support the PAS plan for a vote of confidence in Parliament for Tun Dr Mahathir Mohamad to complete the full term as Prime Minister.

Some of the MPs are against supporting an Opposition motion even though they support Dr Mahathir

Anonymous
Guest
Anonymous

Perhatikan: Even Opposition MPs ada yang support Tun M.

Anonymous
Guest
Anonymous

Mana boleh Tun M mati dalam penghinaan, Budin? Peralihan kuasa sudah dijanjikan, boss hang sudah nyata penerima nya. Hanya perlu bersabar lah. Innallahi wassabiirin.

(Tak kisah lah jika yang pandai bahasa Arab akan membetulkan sebutan Arab aku. Aku boleh membetulkan bahasa Inggeris dia. Aku yakin lebih fasih dlm BI dari dia, hehe).

Kamu dan penganut2 Pak Sheikh lain saja yang tak sabar. mengharapkan ganjaran secepat mungkin. Berbagai jenis ganjaran. Termasuk jawatan Penasihat Media untuk kamu.

Anonymous
Guest
Anonymous

You are welcome, Budin. Aku tahu kamu terimakasih kpd aku. Sebab komen2 aku mempromosikan kamu untuk jawatan itu.

Aku rasa Pak Sheikh mesti baca blog kamu selalu. Banyak pujian dan promosi kamu beri untuk dia. Mana demagogue yang tak suka puji pujian.

Aku pun ambil peluang lah. Mengutuk Pak Sheikh, tak mahukan dia jadi PM. Sebab dia Peliwat. Bekas banduan 2 kali sebab liwat. Ini negara Islam, Islam haramkan liwat.

anonymous
Member
anonymous

Betul…jubo u dah koyak rabak..ssper nak percsya cakap keling gila..
Kikikikik..

anonymous
Member
anonymous

Budin was was dgn madey yg kuat menipu dan banyak putarbelit..

justice4all
Member
justice4all

Sikap dan pendirian parti PAS berubah 360 degree dan amat caca marba sejak dipimpin Hj Hadi Awang. Dulu PAS mengutuk keras bila UMNO BN tumbangkan kerajaan PAS pilihan rakyat di Kelantan melalui jalan belakang. Begitu juga bila regim UMNO BN pimpinan Najib tumbangkan kerajaan Pakatan Rakyat di Perak melalui kaedah sama tak lama dulu. PAS terang2an mengutuk cara berkenaan konon membelakangkan pilihan rakyat dan amalan demokrasi. Hari ini jalan yang sama itulah yang dipilih PAS bersama UMNO (parti yang dikutuk dihina dulu) untuk tumbangkan kerajaan PH pilihan rakyat. Hukum hakam PAS dah berubah agaknya sekarang? PAS sebelum pimpinan Hj Hadi… Read more »

anonymous
Guest
anonymous

Rakyat dah mual ngan LGE, selain yg dah dijangkiti virusGonEng.
Haa…..138 SD dah dlm tangan.
Bila la atok nak pecat LGE n the geng.
Sebelum 21 Feb 2020? atau Mei 2020, atau Nov 2020? atau habis penggal?
hehehe….sume kena main?

anonymous
Member
anonymous

Madey pecat LGE madey tergolek dog..madey bukan berani sangat..

138 SD bukan boleh buat ape2..

Anonymous
Guest
Anonymous

Yang paling kena main ialah kamu anomouse 836. Di main Bang Ali.

Sebab kamu mengarut dan melalut.

anonymous
Member
anonymous

Lu yg kenal Bang Ali yg selalu main barang mak lu…bijik mata hitam ak lu hilang..syook kena batang Bang Ali yg besar panjang…kikikikik..jap lagi keling gila ni meradang panas hati..

kkikikikikikiiik..

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KALAUPUN NAK MARAH JANGAN LUPA KEBAIKAN ORANG………. Najibnomics Memacu Ekonomi Malaysia, Guan Engnomics Jadikan Malaysia Kalis Kemelesetan Ekonomi…🤣🤣🤣 Zaman pemerintahan Kerajaan Barisan Nasional bawah pimpinan DS Najib, formula-formula yang DS Najib telah membuatkan Malaysia menongkah arus dari kemelesetan ekonomi global. Formula ekonomi DS Najib diakui oleh pakar ekonomi bukan sahaja dari dalam negara malah dari luar negara hingga mendapat gelaran Najibnomics. Malah pada tahun 2017, Finance Asia yang berpusat di Hong Kong telah menobatkan DS Najib sebagai Menteri Kewangan ke 10 terbaik di Asia Pasifik walau pun pada tahun 2016 telah meletakkan DS Najib sebagai Menteri Kewangan ke 2 terburuk… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

YA, MACAM PAS, ASYIK NAK MARAH SAJA. UMNO CURI WANG 1MDB BERBILLION DEPA TAK MARAH, SEBAB DAPAT RM90 JUTA DARI NYA.

anonymous
Member
anonymous

Orang gila meroyan setiap hari…bukti yileks..

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu gila mulut celupar menuduh tanpa bukti dan fakta, pagi petang siang malam. Anarkis.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

INI LAH KERJA MAFIA KOMUNIS TAK BERTUHAN…….MEREKA MENYOKONG KEGIATAN2 GELAP…… Kegiatan Raja Dadah DAP Terbongkar, Apakah Tiada Kesalahan AMLA?, SPRM, ROS Tak Nak Siasat Ker?……. 16 September 2019, Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik (JSJN) menerusi Ops Eagle Diamond yang dilakukan di Butterworth, Pulau Pinang merampas 12 tan kokain yang dicampurkan dengan 16 tan arang batu. Berikutan itu polis menahan seorang lelaki India mengikut Seksyen 39B Akta Dadah Berbahaya 1952. Hasil risikan dan maklumat dari individu berkenaan, PDRM berjaya mengenalpasti penglibatan beberapa individu lain dalam sindiket itu sebelum operasi dilancarkan pada 16 Januari 2020. Operasi bertujuan menyita semua harta yang ada kaitan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

TAK KAN NAK HARAPKAN PENYAMUN TARBUS BERCAKAP BENAR PULAK KOT.. ..CAKAP BOHONG LAMA2 JADI MENTERI……. Lim Guan Eng, Born To Be A Great Liar!!!……. Kos pembinaan Pan Borneo Sarawak masa Barisan Nasional diunjurkan pada RM16.48 bilion sahaja. Malah, pelaksana projek yakin mereka mampu mencapai penjimatan kos hampir RM2 bilion. Ini disebabkan ada perubahan kawalan pengurusan serta penghasilan reka bentuk yang cekap masa, ketika pelaksanaan projek. Maka kos diperlukan untuk pembinaan Pan Borneo Sarawak hanyalah kira-kira RM15.13 bilion (BACA DI SINI). Tiba-tiba Lim Guan Eng kata pulak kos pembinaan Pan Borneo Sarawak adalah RM21.857 bilion. Lim Guan Eng dengan bangganya kata… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

CAKAP BOHONG LAMA2 JADI LOBAI PAS. SOROBAN MANGKIN BESAR, UNTUK MENUTUP LEBIH BANYAK BOHONG DI DALAM NYA.

anonymous
Member
anonymous

Madey tak pakai seroban kuat menipuu.

Anonymous
Guest
Anonymous

Korang bukan saja kuat menipu, dah jadi darah daging membohong, memfitnah, bakal bahan api neraka.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

TONG M SUDAH DITAMBAT TANGAN DAN KAKI OLEH D4P…..TAK MAMPU BUAT APA2 LAGI…..HANYA MAMPUS MENANTI….. Masa untuk Dr M guna kuasa prerogratif rombak Kabinet ………. Untuk mengatasi apa-apa masalah, langkah pertama ialah mengakui wujudnya masalah tersebut. Jika ditanya soalan ini kepada rakyat, perlukah Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad merombak Kabinetnya, dipercayai majoriti akan menjawab “Ya”. Ura-ura akan berlakunya rombakan Kabinet sudah lama bergema. Pada 19 Julai yang lalu, khabar angin akan berlakunya rombakan Kabinet menjadi rancak susulan penularan sekeping gambar Mahathir dengan barisan penuh jemaah menterinya. Ketika itu, Mahathir menafikannya. Beliau berkata gambar itu diambil sempena satu-satunya mesyuarat yang dihadiri… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

LOBAI2 PAS SOROBAN BOSAR DAH TERIKAT DENGAN RM90 JUTA NAJIB KLLEPTO BERI DARI WANG NERBILION DIA CURI DARI 1MDB.

anonymous
Member
anonymous

Keling hila metoyan….bukti yileks

Anonymous
Guest
Anonymous

Pariah tak gila hanya takda siapa mahu sentuh, dimaki hamun, dijeling dijijik dari jauh.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

SEMOGA DIIKTIRAF JUNDULLAH……. Gabungan UMNO, Pas makin utuh ……. KUANTAN – Ceramah Perpaduan yang diadakan di Bentong malam tadi, membuktikan pemimpin dan penyokong parti Pas dan UMNO kini sudah sedar pentingnya perpaduan ummah untuk masa depan agama, bangsa dan negara. Timbalan Pesuruhjaya Pas Negeri, Andansura Rabu berkata, penyatuan tersebut memberi harapan baharu kepada rakyat. Menurutnya, ceramah perpaduan lebih besar di peringkat negeri akan diadakan supaya rakyat lebih memahami gagasan yang dibawa. “Ceramah di parlimen Bentong adalah pencetus dan memberi kesan kepada kedua-dua parti dan juga orang atas pagar. “Kita mahu rakyat faham gagasan dan konsep yang dibawa untuk pastikan agama,… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

utuh iitu silap eja. One missing letter. hehe

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH RAKUS KAUT HARTA NEGARA ……TAK PEDULI NASIB RAKYAT…… Terjumpa Budak Di Kantin Sekolah, Pegang Sesuatu Makanan Pelik, Bila Dia Tunjuk Ingatkan Kuih ………. Kos hidup yang semakin meningkat pada hari ini nampaknya sangat memberi kesan kepada rakyat terutamanya mereka yang berpendapatan rendah. Mana tidaknya, gaji RM3000 dan kebawah sudah dikira sebagai miskin bandar jika korang menetap di bandar raya. Dek kerana kesempitan inilah, beberapa keperluan asas terpaksa dilupakan demi meneruskan kehidupan. Ikuti kisah wanita ini yang pada awalnya pergi ke sekolah untuk memberikan duit belanja anaknya namun apa yang di lihat semasa di sekolah tersebut sungguh menyayat hati.Bukan kuih… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

GOMEN PAS DAPAT RM400 JUTA DARI KERAJAAN PUSAT TAPI PEMIMPIN2 NYA BELI MERCEDES DAN BERI RM50,000 TIAP SORANG ANTARA MEREKA.

RAKUS KEPALA BAPAK KAMU.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH MEMANG BUAT KERJA TAIK…. NAK JIMAT RUPANYA BAGI APEK GAJI LBH TINGGI…..TAK RASIS PULAK KALAU PUAK DIA……EXCO PAS DAPAT 50K SEKALI SEUMUR HIDUP PUN DIA KECOH…….. Kononnya atas nama penjimatan, Melayu dikorban …………… CEO Melayu Sime Darby Property bernama Datuk Wan bergaji RM62,000 sebulan. Besar sangat dah gaji dia tu. Jadi, atas nama penjimatan, dia dipecat dan digantikan pula dengan CEO baru bernama Voon Tin. Berbanding Datuk Wan, Voon Tin diberikan gaji sebanyak RM265,000 sebulan! Pada masa yang sama, Lim Guan Eng yang mengetuai Kementerian Kewangan sedang berusaha mendapatkan keluluasan Lembaga Pengarah untuk melupuskan tanah-tanah Sime Darby kepada syarikat-syarikat… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH RASIS CINA BOLEH….YG TAK BOLEH RASIS MELAYU…..MUSLIM TAHU HALAL HARAM….BUKAN MCM KAFIR…… Kita Tak Suruh Boikot, Kita Suruh Dahulukan Produk Bumiputera – The Patriots …….. Kalau nak kata pasal #BMBF, kita sebenarnya hanya ajak orang Melayu untuk belajar buat ‘preference’. Serangang kepada Roti Gardenia atas p[erkauman Dan den tak nampak apa masalahnya dengan ‘preference’? Eh sebagai pembeli suka hati kita lah duit kita. Kalau pun nak sembang supply-chain bagai, konon dengan #bmbf akan menyusahkan peruncit atau kilang Melayu sebab akan menyebabkan pemborong dan pengedar tak nak supply barang kepada orang Melayu sekian-sekian.. Rasanya dengan ledakan digital ni, benda dah… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH PERANGAI BABI KERA TAK LAYAK PERINTAH NEGARA……

Ini adalah tanda-tanda kebodohan PH terutama spesis D4P
…….

Yang merogol ialah ADUN D4P Tronoh .. mangsa rogol pula ialah seorang warga Indonesia yang bukan ahli atau penyokong UMNO.

Yang menyiasat kes ialah pegawai polis yang profesional, pun bukan ahli UMNO. Yang membuat keputusan untuk menuduh ialah Jabatan Peguam Negara, juga bukan mana-mana cawangan atau bahagian UMNO.

Yang pentingnya UMNO bukan lagi pemerintah diperingkat kerajaan pusat.

Mengapa nak tuduh UMNO terlibat??? BAGERO!!!

TENKIU
#UPHanisya Abdul Hamid

Komen : Sudah-sudahlah PH salahkan UMNO. Memang kita tahu UMNO tu teruk tapi PH tu janganlah teruk daripada UMNO walaupun setahun memerintah

Reply

Reply

Anonymous
Guest
Anonymous

Yang tak layak perintah negara ia lah UMNO. Dah terbukti – di lingkupkan di Pru14. Apo nak dikato.

PH bahru setahun memerintah. Ada lagi 3-4 tahun untuk melihat prestasi nya.

#UPHanisya Abdul Hamid, anatawa baka dah nah.

Where got UMNO no more pemerintah pusat therefore no longer responsible for any wrongdoing?

anonymous
Member
anonymous

Lagi lama madey perintah lagi kaya kroni…rakyat hari2 ditipu dikencing oleh mamak madey..

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau ada jenis Najib Klepto memerintah lagi, meran semua rakyat, Mak Badak kaya raya gemuk gedempul tak terhingga.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

TERBUKTI PH PENCETUS HURU HARA…. TERBUKTI PH FAILED GOVERNMENT….. The Fragile Race Relations In Malaysia ………… Home Minister Muhyiddin Yassin has expressed concern over rising sentiments regarding race, religion and royalty, referred to as ‘3R’. Muhyiddin said police data showed that the number of incidents involving these 3R issues have doubled since the beginning of the year when compared to last year. “Irresponsible people may trigger the sentiments of the people. We cannot compromise with these people as this is not good for the country,” added Muhyiddin. Muhyiddin is both right and wrong in his observation. The truth is, sentiments… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

KEPALA BAPAK KAMU mengata “TERBUKTI PH FAILED GOVERNMENT”.

Mana buktinya? Kot ada dlm lub.ng bontt kamu. Nanti Bang Ali akan keluarkan.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KAFIRUN ADALAH MEREKA YG TERTUTUP FIKIRAN MEREKA DARI MENERIMA KEBENARAN…..BAGAIMANA MUNGKIN FIKIRAN MEREKA DAPAT BERFUNGSI DENGAN BAIK SEDANGKAN DENGAN TUHAN PUN MEREKA BERSANGKA BURUK….MENDUA KAN TUHAN DENGAN MELETAKKAN MAKHLUK MEMPUNYAI KUASA SEPERTI TUHAN…. My Reply To Times Now, India, On The Zakir Naik Issue …… … The Malaysian government should arrest those Chinese and Indians who are exploiting the Dr Zakir non-issue to trigger racial and religious unrest to distract Malaysians from the fact that after 15 months the Pakatan Harapan government has proven to be a disaster. ……. Hi sir great to hear from you. Thank you for the… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

KAFIRUN ADALAH DAJJAL PAS MAHATHIRVSANWAR YANG MEREPK MENGARUT DENGAN TIDAK BERHALUAN. HA NYA HALUAN NAK MELEMAHKAN KERAJAAN PH.

MENJERIT LAH KAMU DENGAN KOPIPES TAK RENTI2, DOL. AKU FAHAM KORANG GERAM. TERLUNGKUP DI PPRU14 MEMANG BUKAN SIKIT SAKIT NYA. PALING SAKIT IALAH DI HATI KORANG.

TUNGGU LAH 3-4 TAHUN LAGI. TAPI KALAU KAMU ASYIK KOPIPES, PEMBACA DAN PENGUNDI PUN BOSAN DENGAN KORANG PAS.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

ISU TERBESAR NEGARA IALAH ASET2 NEGARA DI JARAH PH…..MEREKA CUBA TUTUP DENGAN ISU2 KECIL…… Tak Guna Buat Hutang Berbilion Ringgit Tapi Rakyat Tak Dapat Manfaat, Makin Terbeban – Nicole Wong Ketua Pemuda MCA, Nicole Wong berkata jika Menteri Kewangan atau panggilan yang lagi tepat iaitu ‘Menteri Kewayangan’, Lim Guan Eng gagal menguruskan kewangan negara, duit yang banyak dipinjam tidak akan membawa manfaat bahkan menambah beban kepada rakyat. Ujarnya, masalah utama negara sekarang adalah kerana tidak mempunyai pendapatan yang cukup dan kerana itulah kerajaan Pakatan Harapan (PH) tidak boleh berharap kepada bon semata-mata dan perlu merangka cara lain untuk menambah pendapatan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PUAK BABI SELALU KEBAL UNDANG2…. Keluarga Adib Dibenar Mula Prosiding Hina Mahkamah Terhadap Peguam Negara. ……… MAHKAMAH BENAR PERMOHONAN KOMITAL TERHADAP AG 1. Mahkamah Koroner sebentar tadi membenarkan permohonan komital (menghina mahkamah) keluarga arwah Adib terhadap Peguam Negara, Tommy Thomas kerana menghina mahkamah berkaitan prosiding inkues bagi mencari punca kematian Adib. 2. Koroner Rofiah Mohamad memutuskan demikian selepas mendapati wujud prima facie atas imbangan kebarangkalian dalam kes inkues itu serta berpuas hati dengan hujahan kedua-dua belah pihak yang dikemukakan sebelum ini. 3. Rofiah berkata mahkamah membenarkan permohonan itu atas alasan berlaku satu tindakan oleh Tommy yang menjurus kepada penghinaan mahkamah.… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

TONG M DAH JARAH PETRONAS RM600 BILLIONS…..LAYANAN BAGAI LEMBU TUNAI…..TABUNG KRONI YANG PENUH…..LEPAS FUND PETRONAS KERING….TABUNG RAKYAT PULA KERING… MANA LAGI NAK CAKAU…. Our Squandered Oil Fund Could Have Been Our Pension Fund …………… The Malaysian government is pointing to our near-empty national coffers as a justification for not paying pensions to our civil servants. Considering our petroleum industry started in the 1970s, compare our financial state to that of the Government Pension Fund of Norway, also known as their Oil Fund which was only established in 1990 to invest the surplus revenues of the Norwegian petroleum sector. The Norwegian… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Mana boleh percaya ini Kua Ka Soong? Tindakan dia bikin ahli2 Suaram muram.

He made a hoola baloo about alleged corruption connected with the purchase of a French submarine. But a French Public Prosecutor coming to KL on an anti-corruption conference painly said to the press that there was no such thing.

He had no place to put his face. Presumably went to the toilet endlessly as a result of that.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH SEBENARNYA GERAM DENGAN DR MANDELIAR TAPI MELEPASKAN KEMARAHAN KEPADA PAS…… RAKYAT SEDAR KERUSI PAS BUKAN MAJORITY TIDAK BOLEH BERI KESAN DI PARLIAMEN…..TAPI PAS DIJADIKAN KAMBING HITAM OLEH PH….. Auta Hero Dan Heroin Alam Sekitar Dalam Isu LYNAS……. Hari ini kami tubuhkan kerajaan, esok LYNAS akan tutup…😮😮😮 Ingat lagi tak video klip dari heroin alam sekitar Fuziah, bertajuk ‘Masakan Cinta’? Dan juga drama airmata yang tak menjadi dari heroin alam sekitar nie di lobi parlimen…😅😅😅 Dan juga himpunan anti Lynas di Pulau Pinang. Tak kurang hebat, aksi hero alam sekitar, Wong Tack…😉😉😉 Malah Wong Tack mengecam keputusan Kerajaan Pakatan Harapan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Wahai Dajjal Pas yang pakai nama MAHATHIRVSANWAR,

Marah kamu yer, “PAS DIJADIKAN KAMBING HITAM OLEH PH…” Itu bukan orang lain yang kata, kamu sendiri mengata nya.

Jangan khuatir, Mamat, hitam putih pun kambing nya, kalau tak mengembeeek membising tak tentu arah, tak akan di sembelih tuan nya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Maka kamu tulislah berbagai adegan dalam babak yang panjang lebar. Kau kopipes dari Snapshot entahapekebende.

Perenggan akhir nya: Buatlah kerja sebagai kerajaan sebelum rakyat kerjakan Pakatan Harapan dalam PRU 15 nanti.

Bukan main ugutan kamu. Tak sedarkan bahwa korang dah kena dikerjakan di Pru14. Najib dah jadi Al Jibo wal Klepto curi wang berbillion dri 1MDB. Lobai Hadi sedikit Klepto – dapat RM90 juta dari the robbery loot.

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Smbut lah, salam mesra..dari abg untuk adinda
Merindui Irah, terasa seperti sebak di dlm dada
Badai kesepian..msih juga trus kejam melanda
Tpi, bila dpt berpantun kt Irah, baru sedikit reda
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Irama cinta di hati ini..tetap akn terus bersiaran
Abg kan tmpuhi segala dugaan, dgn kesabaran
Rasanya..dlm stgh jam lgi, azan akn kdengaran
Smntara mnanti subuh, abg nk baca sikit quran
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

Awat tak tulaigh sampai jadi comments in very thin margin?

hehehe

Anonymous
Guest
Anonymous

Or your plan dah kena sabotage.

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Guest
Anonymous

“.. perjanjian berhubung perkara itu adalah kekal ..”

Tidak ada sebut tarikh serah kuasa di dalam perjanjian itu. Macam2 boleh berlaku dari sekarang hingga tarikh yang di jangka.

Anonymous
Guest
Anonymous

Hah, Budin pun ada kata:

perjanjian itu adalah jelas iaitu Anwar sebagai pengganti Perdana Menteri selepas Tun Mahathir, cuma tarikh bermulanya beliau mengambil alih jawatan itu saja yang belum lagi ditetapkan.

“serah kuasa kepada Anwar sebelum tibanya PRU15 ..” yang terjadual pada tahun 2023. Alamak, ada 3 tahun lagi, Beb. Mengapa nak sibukkan sangat? Pak Sheikh tak konfiden ke?

Atau penganut2 nya saja yang heboh.

Anonymous
Guest
Anonymous

Jangan lupa, Tun M pun ada penganut2 nya. Jika di gesa sesangat Tun serahkan kuasa cepat sngat, depa pun bosan.

Bukan depa saja, rakyat pun bosan – bukan sesikit rakyat yang sukakan Tun. Tak gitu, takkan dia berjaya memimpin PH kpd kemenangan di Pru14.

Setakat ini pun, dah ramai menyuarakan perasaan begitu. Selepas pemerintahan ZZZZZZ Tun Dol, dan Pengsolap wang Najib Klepto, saham Tun M naik tinggi.

anonymous
Member
anonymous

Memang sikit yg sukakan madey termasukbkeling gila mabok todi…populariti sudah merudum…prk kalah memanjang..

Anonymous
Guest
Anonymous

Bodoh bangang tak sedar TDM memimpin PH menendang terajang Umno Bn ke longkang di Pru14.

Prk dihebohkan, jumlah pengundi hanya segelintir PRU yang korang terlungkup.

anonymous
Member
anonymous

Majlis presiden akan bersidang..the star dudah laporkan majlis prediden akan tetapan tarikh madey berundur..

Habislah madey…

Anonymous
Guest
Anonymous

Mimpi lah kamu. Thestar takda sebut punca maklumat, makna yang meneka serupa kucing kurap, mana boleh percaya.

anonymous
Member
anonymous

Boleh tipu laa..

Anonymous
Guest
Anonymous

Tipu kau, bagus. Penuduh liar yang perlu di tipu supaya kelam kabut tipuan kau.

Aisyh
Guest
Aisyh

Fokus isu ekonomi, kata Azmin

16 Feb 2020, 11:24 malam (Dikemaskini 16 Feb 2020, 11:34 malam)

This is the most stupid minister I ever expected to become minister. He cannot be an economic minister. Sack him out of PKR. The worst minister even in the entire world. There are form 5 students better than him…

Anonymous
Guest
Anonymous

Oh, yeah? Kau sekolah mana dulu?

anonymous
Member
anonymous

Sekolah kat Tampoi….kikikikikik.

Anonymous
Guest
Anonymous

Padan lah. Komen kau nampak mcm orang gila punya.

mahligaiseni
Guest
mahligaiseni

PAS parti yang jahat. BN parti sial dan celaka.

Anonymous
Guest
Anonymous

Implikasi nya: Bersatu parti yang mulia.

Terima kasih.

anonymous
Member
anonymous

Bersatunparti ciput…madey letak jawstan selepas majlis presiden tetapkan Bersatu cap bunga tahi ayam akan tenggelam..

Anonymous
Guest
Anonymous

Maka lebih hebat lah Bersatu bila dapat memimpin PH menendang terajang korang ke longkang di Pru14. Akan begitu lagi di Pru16.

budinbaruaabam
Guest
budinbaruaabam

kalau abam jadi PM, barua abam jadi apa?
kalau abam jadi PM TEPI, barua abam jadi apa?

anonymous
Member
anonymous

Kroni dan anak branak madey jadi tak selamat..

Anonymous
Guest
Anonymous

Yang sebenar nya Najib Klepto dah terbukti tak selamat – kena guling di Pru14. Apo ak di kato.

BSP
Guest
BSP

Atok kalau nak bagi jawatan PM kepada Anwar , kenalah bagi tahu semua ahli pakatan supaya sokong Anwar….
Tapi apa yg berlaku adalah disebaliknya..
Memang dah sah, Atok tak nak bagi jawatan PM pada Anwar..
Atok ni lidah bercabang

Anonymous
Guest
Anonymous

Apa bukti nya kau kata “apa yg berlaku adalah disebaliknya..”?

anonymous
Member
anonymous

Keling mabok gila bongok tak tau ape sebaliknye yg telah berlakum…

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu pariah mabuk air ketum selalu terbaring di tepi jalan.

Bodoh bangang tak sedarkan ramai pembaca tidak tahu apa “disebaliknya” yang dimaksudkan penuduh liar simpan bukti dalam lobang yang Bang Ali jaga. .

anonymous
Member
anonymous

Bagi ke tak bagi ke majlisbpresiden yg berkuasa tentukan..

Anonymous
Guest
Anonymous

Kau pun tak tau bagi ke tak bagi. Heboh saja di sini.

LELAKI SERIBU WAJAH
Guest
LELAKI SERIBU WAJAH

bila kena pukulan mamat anonymous ni,Kejora lari lintang pukang ,sembunyi bawah tempurung kelapa dengan katak!

KIH KIH KIH

aku malas nak masok campor,silap-silap irah pon lari

Anonymous
Guest
Anonymous

Atuk TN monyet 🐒 11:10/11:12 pm,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Atuk pelanduk tua usah dirasa kuat mcm gajah
Kejora tau..atuk trasa sakit, bila kna tunjal tujah
Kerap atuk blah cabut lari bila cgu Kejora terjah
Kini..atuk mari nyamar pula ‘lelaki seribu wajah’
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

🐸🐸🐸🐸🐸🐸🐸🐸🐸🐸🐸🐸🐸🐸🐸🐸🐸🐸
Sedarlah, atuk tu kulit kerepot, mcm katak puru
Tpi dah tua pun, masih kuat perasaan cemburu
Entri seblum ini guna Anon..Kejora ni atuk buru
Kini, nyamar ‘lelaki sribu wjah’, nk ksi Irah keliru
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Ternyata atuk ini dayus dan tidak punya jati diri
Bila Kejora ada..atuk sering jer, belah cabut lari
Atuk selalu dtg, bila tau cgu Kejora tidk ke mari
Dh tu, pantun cgu Kejora pulak, atuk kebas curi
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Berat ke atuk rasa pantun2 yg cgu Kejora ledak?
Psti atuk rasa..dentumannya spt pluru brpandu
Tapi, naper lak, atuk dh jadi serupa dgn budak2?
Kepada Irah lak, atuk tampil nangis & mengadu
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Namun atuk, Kejora ni, tk pernah rasa bimbang
Dgn dakyah atuk ni, cinta kami tk kan tumbang
Lihatlah, apa dikata, dek bunga ku yg kembang
‘skrg ade pntun bga-bga untk irh yg bkn dri abg’
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

LELAKI SERIBU WAJAH
Guest
LELAKI SERIBU WAJAH

Anonymous Irah, ini lagi bahasa abang! tahniah kerana memilih abang ni! TN monyet risau, dia melilau ke ulu dan ke hiliaq Selalu Kejora dok tibai, hari ni Jigit punya giliaq Monyok la TN daghai tua ayaq mata mengaliaq Teghuih tk beghani msuk sentap batang peliaq sentap batang peliaq!!! sentap batang peliaq!!! sentap batang peliaq!!!! nanti bila kita kawin..ini bahsa abang! “PUKI KAU BODOH!!!’ “PUKI KAU BODOH!!!!” kah kah kah Reply 16 February 2020 8:30 pm Anonymous Guest Anonymous Irah sayang! ini bahasa bakal suami mu…ini abang ni! 💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎 Suman Hindu tua bahalol, dada dia nak didabik Klu bijak mcm… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Demikian lah komen si gila Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama.

Menggila bayangkan watak yang di cipta nya sendiri. Gila bayang yang membawa dia ke Tg Rambutan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN Kristian ⛪✝)

Demikian lah komen si gila Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama.

Menggila bayangkan watak yang di cipta nya sendiri. Gila bayang yang membawa dia ke Tg Rambutan.

Reply
17 February 2020 6:57 am

Anonymous
Guest
Anonymous

⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝
Msih tk brubah juga, TN Kristian ini pnya rentak
Asyik diulang, benda sama, ini tua kepala botak
Dek dngki, dituduh Kejora reka, Irah pnya watak
Sbb si kapir ni..bnyak babi biawak dia melantak
🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Mmg tk blh pakai lngsung, beruk ini pnya cakap
Klau kitab injil, mmg kita akui TN kapir tu cekap
Tpi, bila cuba nyamar ustad, dia dah tertangkap
Dgn bro Jigit..paderi tua TN tu dh terperangkap
⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂