MAHATHIR MESTI BERANI BERTERUS-TERANG JIKA MASIH KEKAL BERPEGANG PADA JANJI

Selepas gagal membuatkan janji peralihan kuasa terbatal dengan rancangan pembentukan Pakatan Nasional, kini muncul satu lagi usaha lain bagi tujuan yang sama.

Kali ini dilaporkan suatu usaha terancang menghimpunkan Akuan Bersumpah Ahli-Ahli Parlimen telah muncul yang tujuannya adalah untuk menyokong Tun Mahathir Mohamad kekal sebagai Perdana Menteri sehingga habis penggal.

Adalah jelas usaha ini menggambarkan ketakutan mereka yang terbabit berhubung ketibaan bulan Mei di mana peralihan kuasa kepada Anwar Ibrahim mungkin tidak dapat dielakkan lagi.

Maka, seboleh-bolehnya sebelum Mei, sesuatu yang munasabah mesti dilakukan yang boleh mendorong Tun Mahathir terpengaruh dan bersetuju memungkiri janji peralihan kuasa dengan terus berada di Putrajaya sehingga habis penggal.

Dengan semua Ahli Parlimen Pas dilaporkan sudah bersetuju menandatangani Akuan Bersumpah itu, usaha sekarang ini sedang giat dilakukan terhadap Ahli-Ahli Parlimen dalam UMNO.

Menurut dakwaan Lokman Noor Adam, Zahid Hamidi adalah di belakang gerakan mengumpul Akuan Bersumpah untuk Ahli-Ahli Parlimen itu.

Kiranya benar, ini adalah usaha kedua Zahid Hamidi dalam waktu terdekat ini untuk bekerjasama dengan Tun Mahathir setelah rakaman audionya menzahirkan keinginan yang sama didedahkan Lokman, baru-baru ini.

Dengan berdepan 87 kes mahkamah yang memungkinkannya menghuni penjara bagi tempoh yang lama, keinginan Zahid Hamidi untuk terus bekerjasama dengan Tun Mahathir tidaklah sukar difahami.

Tetapi, sebagai orang perjuangan yang memegang jawatan Presiden UMNO dengan 3.7 juta ahli di belakangnya, keinginan bekerjasama dengan tujuan peribadi yang jelas di belakangnya itu tentunya saja sesuatu yang memalukan.

Dilaporkan juga, turut menerima Akuan Bersumpah itu adalah Najib Razak sendiri yang hampir pasti beliau tidak akan menandatanganinya.

Sejauh mana usaha mengumpul Akuan Bersumpah ini berjaya mencapai tujuan mengekalkan jawatan Tun Mahathir sehingga habis penggal masih lagi sukar dipastikan.

Ini kerana, oleh kerana Tun Mahathir dipilih sebagai Perdana Menteri melalui PH, beliau sebenarnya masih terikat dengan perjanjian peralihan kuasa yang sudah dipersetujuinya melalui gabungan itu.

Pihak-pihak lain, terutama pembangkang, tiada hak sama sekali untuk campurtangan, malah membatalkan perjanjian itu, sama ada melalui penubuhan Pakatan Nasional atau mewujudkan Akuan Bersumpah.

Peralihan kuasa Perdana di pertengahan penggal bukan perkara asing bagi negara kita, ia telah berlaku beberapa kali sebelum ini, tetapi mengapa kali ini ia begitu ditakuti dan tidak mahu dijadikan kenyataan?

Yang pasti, semua usaha ini, apalagi jika Tun Mahathir terus berdiam diri tanpa mengeluarkan apa-apa kenyataan, hanya akan menampakkan sikap tamak dan keinginannya untuk mungkir janji secara diam-diam.

Untuk mempastikan tiada lagi perkara yang seumpamanya muncul selepas ini, adalah penting untuk Tun Mahathir segera berterus-terang menolak semua usaha untuk mengekalkannya sehingga tamat penggal itu.

Tun Mahathir mesti kembali berpegang kepada janji awalnya sebelum ini untuk memegang jawatan Perdana Menteri selama dua tahun saja dan menyerahkan kepada Anwar menggantikannya sebelum PRU15 bagi menunjukkan dirinya sebagai pemimpin, masih ada harga diri, wibawa dan intergriti untuk diteladani.

Pemimpin tanpa janji, apatah lagi tidak berani menunaikan janji, tidak lebih hanya seperti kayu mati.

Apakah Tun Mahathir mahu ditanggap rakyat seperti itu?

Hanya satu kenyataan daripada Tun Mahathir untuk menolak dikekalkan sehingga habis penggal, sebaliknya patuh kepada janjinya sendiri, sudah cukup sebenarnya untuk menutup semua episod ini yang jika dibiarkan berterusan lebih memalukan dirinya sebagai seorang negarawan. (ShahbudinHusin 13/02/2020)

Kongsikan artikel ini
Updated: 13 February 2020 — 1:14 pm

65
Leave a Reply

avatar
8 Comment authors
AnonymousAnonymousAnonymousjustice4allAnonymous Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
justice4all
Member
justice4all

Bergemalah lagilah nanti wirid Melayu terancam, gegak gempitalah ratib mereka yang dakwa pejuang Melayu & Islam (walhal perangai banyak yang hitam kelam). Betapa perlunya muafakat dan pakatan Melayu, konon Islam dah dipijak China, Melayu dah dihenyak India (sedangkan duit negara berbilion2 sekian lama bocor dan lesap selama ini, semua gara2 pimpinan dari sebahagian gerombolan muafakat inilah yang dulunya dipimpin Tok Tua). Apa nak buat, Din Kumboi kena terus sokong Tok Tua, kena pastikan dedak made in Japan terus dia dapat, buat menanggung bini lawa glamour. Anak Mat Die wajib kena sokong Tok Tua juga sebab perlukan projek, nak bayar saman… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Jangan tuduh liar tanpa bukti, fakta atau punca maklumat. Jangan menghasut berkenaan puak2 di negara ini. Nanti kamu di cekut Polis Cyber Unit, heret ke Balai Polis.

Anonymous
Guest
Anonymous

Jangan cakap “Islam dah dipijak China, Melayu dah dihenyak India “. Itu menghasut.

Tapi cakap pasal bini Najib Klepto Rosmah lawa glamour takpa. Dia buat facial surgery, botched operations di Singapore. Ko google those words, keluarlah links untuk maklumat kpd nya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Rasa nya skrg dah lewat mlm dinda di US sana
Pasti nya dinda kini..sedang nyenyak tidur lena
Pgi tdi, sukan di skolah, seronok betul suasana
Kini abg rehat je kt rumah..tk gi ke mana-mana
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜๐Ÿ’š๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜๐Ÿ’š๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Tohmahan org pasal Zura tu..usah dinda gusar
Tidur lah dinda ku ‘Tata’ manja yg cntik anggun
Abg pun nak tidur rehat..smntara menanti asar
Nnti sbg pntun smula utk dinda bila dh bangun
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜๐Ÿ’š๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜๐Ÿ’š๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

Anonymous
Guest
Anonymous

Errata:

Nnti abg pntun smula utk dinda bila dh bangun
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜๐Ÿ’š๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜๐Ÿ’š๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Semoga program msters dinda, berjalan lancar
Abg akan sntiasa berdoa untuk dinda ku puteri
Mmg lah tak tahan abg kat sini merindui pacar
Sbgai ubat..abg tonton video Citata, setiap hari
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜๐Ÿ’š๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜๐Ÿ’š๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

Anonymous
Guest
Anonymous

SAKITNYA TUH DI SINI – CITA CITATA
Karaoke: https://youtu.be/yLeQAS5xSAg

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Sakitnya tuh di sini di dalam hatiku
Sakitnya tuh di sini melihat kau selingkuh
Sakitnya tuh di sini pas kena hatiku
Sakitnya tuh di sini kau menduakan aku

Teganya hatimu
Permainkan cintaku
Sadisnya caramu
Mengkhianati aku
Sakitnya hatiku
Hancurnya jiwaku
Di depan mataku
Kau sedang bercumbu

Sakit, sakit
Sakitnya tuh di sini
Sakit, sakit
Sakitnya tuh di sini
Sbgai ubat..abg tonton video Citata, setiap hari
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜๐Ÿ’š๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

anonymous
Member
anonymous

Madey selalu main selamat..masa heboh dua buat2 bisu..dia nak tengok hasil dulu…kalau okey dia bangga..kalau tak okey dia cari alasan untuk napikan…kunun dia tak tahu..

sama mcm Pakatan nasional…kerana tak cukup korum baru dia bersuara mcm dia tak tahu..

Anonymous
Guest
Anonymous

Siapa yang main tak selamat? Wak Jahit, Lobai Hadi, Pak Sheikh, Najib Klepto?

anonymous
Member
anonymous

Bila sebut nama Dr. Mahathir pulak, apa yang terlintas di kepala kita? Atok Kaki Pusing, Atok Kaki Kencing dan macam-macam lagi. Pertembungan antara Dr. Mahathir bukan kali pertama, dah menjangkau lebih 2 dekad, jadi tak perlulah admin tuliskan kronologinya lagi, bosanlah. Apa yang admin nak tuliskan sekarang nie ialah tentang peralihan kuasa yang Dr. Mahathir janjikan pada Anwar Ibrahim. Kalau ikut yang diwar-warkan, tak lama lagi tu, sekarang dah bulan Februari, maknanya tinggal 2 bulan setengah jer lagi. Tapi signal dari Dr. Mahathir, jelas tunjukkan yang Anwar sekali lagi akan kena main. Mula-mula 2 tahun, lepas tu 3 tahun, lepas… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Kau mata juling, pandang depan nampak kiri atau kanan. Mana tak nya, kau asyik nampak Bang Ali, cepat nak melulu kpd nya. Dah lama tak dapat, nak cepat cepat. Lagi Bang Ali lipat, lagi kau memutat …

Jaga bila masuk kau punya pantat (oghang Noghoghi kata itu bontot) kau.

Amacam, sesuai tak jawapan aku dengan komn kamu yang mengarut?

anonymous
Member
anonymous

Bang Ali yg berturban sudah main mak lu punye barang….batang besar..mata itam mak lu tenggelam syook…

Kikikikik..

Anonymous
Guest
Anonymous

Mak lu punya barang sudah bolos.

anonymous
Member
anonymous

Lu kenal bang Ali sebab mak lu sudsh kena bolos barang mak lu..

Anonymous
Guest
Anonymous

KEJOHANAN SUKAN SEKOLAH KEJORA
(SEDUTAN DARI ENTRI YG SBLM INI):

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Final, kjohanan sukan tahunan, suasana hangat
Budak2 riuh bersorak sakan pnuh bersemangat
Stakat ini, mmg rumah merah, paling mnyengat
Di kalngan cgu Ticer Zura paling sronok sangat
๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Reply
13 February 2020 11:08 am

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Hari ini, Kejora jdikan semua jernih, tiada keruh
Pantun dr Cikgu Kejora, menyerikan hari sukan
Kata2 mmbuka acara mndpt tepukan gemuruh
Ini satu dpd pntunnya..kt bwh, Kejora pamirkan
๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

Reply
13 February 2020 11:09 am

Anonymous
Guest
Anonymous

(SATU DPD PANTUN MEMBUKA ACARA)
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Hari sukan ini, adalah satu hari yg sgt istimewa
Smangat kesukanan..marilah sama2 kita bawa
Nmun smangat prsahabatan, tanamkan di jiwa
Dan kita brtuah, dpt pngacara, ticer cantik lawa
๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Reply
13 February 2020 11:10 am

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Dgn pntun itu, sorakan riuh bergegar, di padang
Bukan sja dari budak2, bahkan guru pnya suara
Hampir, tenggelam..suara Kejora brkumandang
Riuh gmt pkikan..ticer Zura ticer Zura ticer Zura
๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒท๐ŸŒท

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ

Reply
13 February 2020 11:13 am

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ
Sbg pngacara, kmi patut di urusetia, tk brgerak
Tempat urusetia itu, memang disediakan meja
Ticer Zura terlupa, dia bngun, ghairah bersorak
Acara โ€˜final 400 mโ€™ Ticer Zura jadi terlalu teruja
๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ

Reply
13 February 2020 11:17 am

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kpd Ticer Zura tu, Kejora terpaksa tegur & arah
Sbg pengcara..kita kena โ€˜neutralโ€™ tk blh ghairah
Bukan apa..takut le ada, pihak lain nanti marah
Sbb kebetulan, kedua2 pngacara rumah merah
๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

Reply
13 February 2020 11:19 am

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข
Duduk sebelah Ticer Zura tu ada jugak brdebar
Takut โ€˜micโ€™ lupa โ€˜offโ€™ kami hanya cakap berbisik
Ramai girls form 5, dtg kat kami, ambil gambar
Smbil tunjuk, isyarat tangan, depa tu mengusik
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ

Reply
13 February 2020 11:23 am

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kejora & Zura, pelbagai gelaran, kami ini, diberi
Dgn usikan budak2 & rakan2 kami tk dapat lari
Ada yg kata kami ni macm raja dgn permaisuri
Ada pulak kata, macam pilot di sblh pramugari
๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท

๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž

Reply
13 February 2020 11:25 am

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Setakat rehat ini, rumah merah masih di depan
Ticer Zura bbisik, โ€˜abg, rumah kita ada harapanโ€™
Kejora cakp kt dia, ghairah tu, biar dulu simpan
Dan bgi tau โ€˜kita hanya kuat dlm acara balapanโ€™
๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ

Reply
13 February 2020 11:28 am

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Para pegawai pun dah selesai minum & makan
Masa rehat ini pun, kami dapat macm2 jolokan
Ok lah kita lihat nanti, rumah mana juara sukan
Acara final kejohanan sukan ini akn diteruskan
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ

Reply
13 February 2020 11:31 am

Anonymous
Guest
Anonymous

SAMBUNGAN LAPORAN SUKAN SLPS REHAT TADI:

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข
Keputusan akhir rumah merah hnya naib johan
Juara bgi tahun ini..disandang oleh rumah biru
Kejora mula nmpak mata & pipi Zura kbasahan
Puas Kejora pujuk, dari pdg smpai ke bilik guru
๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข
Kekalahan kmi kpd rumah biru..bgitu tipis skali
Mreka mmintas mata trkumpul, di saat terakhir
Rumah biru dpt banyak mata dri acara tarik tali
Acara padng, rumah merah kurng kuat & mahir
๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž

๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kejora dpt agak ticer Zura ini mmg anak manja
Dia spt, mudah terasa dan cepat tersentuh hati
Lama juga dia dtg nangis kt Kejora punya meja
Budak2 yg lalu senyum je, mcm depa mengerti
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข
Sehingga hampir zohor..Zura blm juga nk pergi
Dia masih mnangis..terisak, kt meja Kejora lagi
Kejora pujuk, ‘sukan, spt niaga..ada untung rugi’
Nak ditinggalkan saja dia, tk tau alasan nk bagi
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Dgn adik angkat manja ini Kejora kena prihatin
Kejora pujuk ticer Zura, ajak gi makan di kantin
Suka jugak dia lauk favourite Kejora, ikan patin
Alahai..ada budak2, nk usik lgi..kata pengantin
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž

Wau Bule
Guest
Wau Bule

Spin Budin Spin
Keep banging your head
Spin Budin Spin
Until you drop dead

anonymous
Member
anonymous

Lu tak baca laporan serawak report kerana duduk di hulu serawak…berita tak sampai…lu per tau..lu tau meracau dan merepek saja..

Anonymous
Guest
Anonymous

Jangan mati cepat lah, Budin. You are providing a service for us here. The pro TDM, the pro Pak Sheikh and all others in between, front and back.

Maybe you’d like to re-think whether you are betting the right horse. Some have said he is a PM-in-waiting-forever. I tend to agree.

anonymous
Member
anonymous

Lu tuhan ker boleh tetapkan nasib orang?….lu baik balik hospiral Tampoi…makan ubat dulu….lu dah lama tak makan ubat…

Bila madey jadi pm lu cabut lari dari hospital Tampoi…masuk sini meroyan…..masa kempen prru14 mak lu hantar lu masuk hospital Tampoi…kaki tangan keena ikat…

Mcm mana boleh cabut?…lu tipu doktor dan nurse dan panjat pagar?..

Kikikikikikik..

Anonymous
Guest
Anonymous

KEPALA BAPAK LU.

LU BIADAB DAN KURANG AJAR. EMAK BAPAK LU TARAK KASI BIMBING LU MASA KECIK. TAK TAU ADAB SOPAN HINGGA KE TUA.

ORANG TULIS KOMEN PASAL ANWAR, KALAU TAK SETUJU, KASI FAKTA DAN HUJJAH LAH. TAPI KAU MENYANYAH MCM MULUT KAU DI PUCCI MAK KAU.

Anonymous
Guest
Anonymous

INGAT, AKU TAK CARUTKAN KAU. AKU HA NYA TULIS BAHASA LATIN.

NEC GEMINO BELLUM TROJANUM ODITUR OB OVO. KAU RETI KER?

KALAU AKU CARUT DLM BAHASA LATIN, NASIB KAU LER.

anonymous
Member
anonymous

Mak bapak lu kasi sama doktor hospital Tampoi kasi bimbing sikit lu kuat meracau tapi lu cabut lari panjat pagar.m

Obat sudah lama makan..

jigit
Member
jigit

Meminta Mahathir berterus terang samada beliau akan berpegang kepada janji, sama lah seperti seorang Pemerintah dalam suatu peperangan yang meminta kepada Jenderal pihak musuh supaya mendedahkan strategi yang akan digunakan. …….SUATU PERMINTAAN BODOH OLEH PUAK YANG BODOH.

Elok jika Madey melafazkan ikrar Di Dataran Putrajaya bahawa beliau akan berpegang kepada janji…. kemudian diam-diam meminta Peguam Negara mengkaji semula samada proses pengampunan DSAI dahulu dibuat mengikut peraturan yang betul atau menggunakan jalan pintas yang tidak sah di sisi perundangan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Bukan dia takda keroje lain, Bang. Kan dia PM. Dia dah kata, siapa yang tak mahu percaya, depa punya pasal lah.

Pokok nya, majoriti rakyat percaya dia. Kalau tak, takkan PH menang di Pru14. Akan menang lagi di Pru15.

anonymous
Member
anonymous

Lu bilang kat ana rakyat yg percaya?..
Lu mau temberang lagi..baik lu balik hospital tampoi makan ubat dulu…

Anonymous
Guest
Anonymous

Lu pesakit Hospital Tg Rambutan jangan cakap banyak lah.

anonymous
Member
anonymous

Hati lu adaa sakiit….kikikikik..

anonymous
Member
anonymous

Analogy lu tersasau jauh..

jigit
Member
jigit

Pulak dahhh…… Akuan Berdumpah pulak dah…. apa ni…. lepas satu, satu pula isu yang timbul. Kenapa banyak sangat usaha- usaha yang dibuat oleh berbagai pihak yang tak mahu DSAI menjadi Perdana Menteri. Kenapa ramai sangat kumpulan yang tidak suka dan tidak percaya kepada Abam.

Kasihanilah dia dan para juaknya. Terlalu banyak rintangan dan halangan yang merentangi jalan ke persada kuasa. Ada cubaan yang benar2 wujud untuk halang sbsm dsri jadi PM. Dan tidak kurang juga hanya sekadar imiginasi yang menakutkan. Mau mati began jika terus- terusan begini.

IBNU ZUBAIR AL AWWAM
Guest
IBNU ZUBAIR AL AWWAM

PUAK SYAITON MACAM KAMU JER YANG TAK SUKA PAK SHEIKH ANWAR JADI PM!!!!
KAH KAH KAH KAH

Wau Bule
Guest
Wau Bule

IBNU ZUBAIR ALAWWM macam bunyi ILUVU JUBURI ALAUTA

Patutlah suka Pak Sheikh

anonymous
Member
anonymous

Lu wau bole yg kuat auta dan khayal..

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Dalam makna nya kata2 Abang jigit –
“Kasihanilah dia dan para juaknya. Terlalu banyak rintangan dan halangan yang merentangi jalan ke persada kuasa”.

Apo nak dikato. Tun M dah kato sama ada Pak Sheikh jadi PM atau tidak bergantung kpd jika rakyat mahukan dia atau tidak.

Maka kata2 Abang jigit ini is foretelling, nampak nya.

anonymous
Member
anonymous

Madey dah nyanyok…lu blm makan ubat..

Anonymous
Guest
Anonymous

Lu tak makan obat, nanti orang kampong panggil ambulance, kamu kena straight jacket, obat dituang ke mulut kau bila kaki tangan kau di ikat.

Kau meradang, sembur kke atas, katuh ke atas muka kau juga. kikikiki

Anonymous
Guest
Anonymous

Tepuk dada tanya selera hanya satu kumpulan shj, Geng Boboi Bersatu: 2 SetPol Madey, Pengerusi BOCE Broker Kelapa Sawit Bapok Tua barua politik gelaran yg diberi Ummie Hafilda yg sama2 merancang Sodomi 1 dulu, Pengerusi PERDA yg kalah semua kes termasuk, nice try Sodomi 3 Yusof Rawter. Gambar makan nasi lemak Madey-Hadi diiringi Bapok Tua cukup terang lagi bersuloh dari memuji2 hasil ujian poly syok sendiri Yusof. Yg lain tumpang gravy train get out of jail, kaki kencing atau kaki bakal kena kencing: Semburit, H2O, Comedy, Hadi. Dilemma Madey sendiri diumur 95 tahun yalah nak perabih saki baki umur laksanakan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Kau lupa, tak sebut kuncu2 Najib Klepto yang dah tak dapat fulus bila Najib di tangkap sebat wang rakyat berbillion di 1MDB. Wang smua Rosmah bolot.

IBNU ZUBAIR AL AWWAM
Guest
IBNU ZUBAIR AL AWWAM

ONANI MOUSE KAKI PANTUN DAN PANTAT YANG SEDANG GIAN NAK MEMANTAT, APA KABAR? KE DAH MAMPOS???!!!

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

KAH KAH KAH KAH KAH

Anonymous
Guest
Anonymous

DIA DAH NAZAK, TAK LAMA LAGI MAMPOS.

KENA CARI IDOLA ATAU TUKANG KELAKAR BARU LAH.

IN THE COURT OF ENGLISH KINGS ZAMAN DULU SELALU ADA COURT JESTER. BERUK TUA GENG NAJIB COURT JESTER IN OUR COURT.

HARAP DIA TAK MATI CEPAT SANGAT. KITA MAU DIA PUNYA SERVICE FOR A LONGER TIME.

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kejora tau, kemarahan atuk TN belum lagi reda
Agknya nenek sdg boh minyak angin urut dada
Itu lah akibat, bila org tua nk lwn dgn org muda
Entah2 tadi tu, tergelincir jatuh dari kerusi roda
โ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟ

๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

HU HU HUโ€ฆ

anonymous
Member
anonymous

Lu dah semayang hajat?…madey pesakit jantung koronari…lagi lama hidup lagi susah rakyat ..

Anonymous
Guest
Anonymous

Lu punya sakit jantung Stage 4. Dulu stage 1,2,3 lu tak jaga sebab hari2 hati panas tak suka PH. Sekarang lu tak lama mati lorr

anonymous
Member
anonymous

Linpunyehati ads sakit kaa?….kikikikikik..

jigit
Member
jigit

Tahniah atas kejayaan rumah merah
Sempena kejohanan sukan tahunan sekolah
Ada Teacher Zura di sebelah Jora dah lupakan Irah
Nak ajak teacher lawan lari dalam guni pulaklah….

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
๐Ÿƒ๐Ÿƒ๐Ÿƒ๐Ÿƒ๐Ÿƒ๐Ÿƒ๐Ÿƒ๐Ÿƒ๐Ÿƒ๐Ÿƒ๐Ÿƒ๐Ÿƒ๐Ÿƒ
๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…๐Ÿ…

IBNU ZUBAIR AL AWWAM
Guest
IBNU ZUBAIR AL AWWAM

KAH KAH KAH KAH
SELALU LEPAS BERPANTUN DAN BERPANTAT ADA TULIS KAH KAH KAH…
DAH LUPA KER PULAK???!!!
KER DAH BUANG TABIAT NAK MAMPOS???!!!
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„

KAH KAH KAH KAH KAH

Anonymous
Guest
Anonymous

DIA DAH LOST HIS SENSE OF HUMOUR. KEKADANG MAKI HAMUN, MENCARUT.

MANA TAK NYA, ASYIK KENA BALUN PAGI PETANG SIANG MALAM DI SINI.

MALANG NYA APA YANG DI KATA NYA SELALU BUSUK. MULUT NYA DI LUBA.G BELAKANG NYA.

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Atuk TN monyet ๐Ÿ’ 1:57 pm,

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kejora tau, kemarahan atuk TN belum lagi reda
Agknya nenek sdg boh minyak angin urut dada
Itu lah akibat, bila org tua nk lwn dgn org muda
Entah2 tadi tu, tergelincir jatuh dari kerusi roda
โ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟโ™ฟ

๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

HU HU HUโ€ฆ

Anonymous
Guest
Anonymous

Bro jigit 12:54 pm,

๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
Sebenarnya nak dpt johan..rumah merah gagal
Keputusan sukan, tdi tu..bro dah salah tangkap
Di saat trakhir dgn rumah biru kmi kena tinggal
Nun, dkat atas tu, Kejora sedia laporan lengkap
๐Ÿ‘†๐Ÿ‘†๐Ÿ‘†๐Ÿ‘†๐Ÿ‘†๐Ÿ‘†๐Ÿ‘†๐Ÿ‘†๐Ÿ‘†๐Ÿ‘†๐Ÿ‘†๐Ÿ‘†๐Ÿ‘†๐Ÿ‘†๐Ÿ‘†๐Ÿ‘†๐Ÿ‘†๐Ÿ‘†

๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ
Rumah merah, hanya mampu, dapat naib johan
Kejora sgt simpati, mata & pipi Zura kebasahan
Tapi teringat Irah..lebih berat ler lagi keresahan
Sepanjang sukan tadi rindu kt Irah tak tertahan
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท