BURUKNYA PERANGAI MAHATHIR, SIKAP BAIK HATI ANWAR TAK DIHARGAI TAPI KERJA JAHAT PAS YANG DIALU-ALUKANNYA

Hanya sehari selepas Pas mengumumkan mahu membawa usul percaya kepadanya di Parlimen, Tun Mahathir Mohamad didapati mengeluarkan kenyataan bahawa penentuan akhir bagi lantikan Perdana Menteri selepasnya perlu berdasarkan majoriti yang boleh diperolehi bakal penggantinya di Dewan Rakyat.

Katanya, walaupun beliau berjanji dalam soal peralihan kuasa kepada Anwar Ibrahim, kuasa muktamad akhirnya terletak kepada Parlimen.

“Korner baring” kenyataan Tun Mahathir itu dengan jelas membuktikan beliau berhasrat ingin berkuasa dengan lebih lama dan memungkiri janji peralihan kuasa yang telah dipersetujuinya sejak sebelum PRU14 lagi.

Hari ini pula, apabila ditanya wartawan mengenai usul percaya yang bakal dibawa Pas itu, Tun Mahathir dengan rasa gembira yang tidak terselindung, mengucapkan terima kasih kepada “parti Islam yang tidak berwatak islam” itu.

Menurut Tun Mahathir, walaupun tidak tahu menahu mengenai usul itu, beliau tetap mengalu-alukannya.

“Saya tidak tahu apa yang akan mereka (PAS) lakukan.

“Saya sudah menjadi Perdana Menteri. Jika mereka mahu menyokong saya, terima kasihlah,” katanya ringkas.

Benarkah Tun Mahathir tidak tahu menahu mengenai usul Pas itu?

Tidak mungkinkan tindakan Pas membawa usul percaya itu merupakan perkara yang dirancangnya bersama parti Islam itu?

Bukankah beliau beberapa kali berjumpa dengan pemimpin Pas sebelum ini?

Jika tidak tahu menahu, mengapa rentetan peristiwa yang berlaku seolah-olah diatur dengan sempurna?

Dari segi logiknya, sebagai parti pembangkang, Pas sepatutnya mengemukan usul undi tidak percaya kepada Perdana Menteri dan bukannya usul undi percaya.

Usul percaya sebaliknya mesti dikemukakan oleh parti kerajaan yang sedang mendokong Perdana Menteri apabila terdapat sesuatu keadaan yang menyebabkan kerajaan tidak stabil atau kedudukan ketua kerajaan dipertikaikan oleh pembangkang.

Tetapi, apa yang berlaku sekarang memperlihatkan keadaan jadi terbalik kerana pembangkang yang beria-ia memberi sokongan kepada Perdana Menteri.

Dalam hal ini, harus difahami tujuan Pas membawa usul percaya itu hanyalah untuk memecah-belah dan memporak-perandakan PH menjelang peralihan kuasa daripada Tun Mahathir kepada Anwar.

Sebaik saja usul percaya itu berjaya dibentangkan, maka disitulah bermulanya PH akan berpecah di mana Pas yang bekerjasama dengan UMNO percaya hanya dengan cara itu mereka lebih mempunyai harapan untuk menumbangkan kerajaan dalam PRU akan datang.

Mesti difahami, Pas hanyalah menyokong Tun Mahathir untuk kekal sebagai Perdana Menteri sehingga habis penggal dan ia adalah semata-mata kerana parti itu takut, dengki dan iri hati kepada Anwar yang bakal menjadi pengganti selepas itu.

Walhal, kedudukan Anwar sebagai pengganti Tun Mahathir sudah pun dipersetujui oleh PH dan tidak perlu campurtangan pihak luar mengenainya.

Selepas usul itu diluluskan dan PH berpecah kerana dengan sendirinya janji peralihan kuasa terbarai,!Pas akan tetap meneruskan kerjasamanya dengan UMNO untuk mengalahkan PH dalam PRU akan datang.

Dalam keadaan PH yang sudah berpecah, sudah tentulah Pas yang bekerjasama dengan UMNO dan BN mempunyai peluang lebih baik memenangi PRU15 nanti.

Maka, adalah teramat bodoh jika PH, khususnya Tun Mahathir terpedaya dengan permainan politik jahat Pas yang berselindung di sebalik agama itu.

Selain itu, tindakan Tun Mahathir mahu menyerahkan kepada Parlimen berhubung perlantikan Perdana Menteri selepasnya dan berterima kasih kepada Pas berkaitan usul undi percaya yang mahu dibentangkannya adalah jelas menunjukkan beliau tidak menghagai sikap baik hati dan tolak ansur Anwar dalam soal peralihan kuasa.

Meskipun sebelum ini telah dijanjikan dengan kata-kata Tun Mahathir akan menyerahkan kuasa kepadanya dalam tempoh dua tahun dan kemudian Perdana Menteri meminta lanjutan enam bulan lagi sehingga Sidang Apec pada November, Anwar secara terbuka telah menunjukkan sedia bertolak ansur dan memenuhi permintaan itu.

Kata Anwar, kalau beliau boleh menunggu selama 20 tahun, apalah sangat dengan tempoh enam bulan itu.

Tetapi, apakah reaksi Tun Mahathir terhadap sikap baik hati Anwar itu?

Beliau bukan saja memberi dalih baru dalam soal peralihan kuasa dengan mengatakan kedudukan Anwar sebagai penggantinya bakal ditentukan oleh majoriti Ahli-Ahli Parlimen, malah mengalu-alukan usul undi percaya Pas yang mahukannya kekal sehingga habis penggal.

Sikap dan perangai Tun Mahathir itu jelas membuktikan beliau mahu memungkiri janji peralihan kuasa dan ingin kekal bertakhta di singgahsana jawatan Perdana Menteri sehingga tamat penggal.

Perangai buruk Tun Mahathir itu menunjukkan beliau sudah lupa akan jasa dan pengorbanan Anwar serta keluarganya sehingga beliau dapat diterima baik oleh PH dan seterusnya berjaya beroleh jawatan Perdana Menteri buat kali kedua.

Bolehkah manusia seperti ini terus kita sokong lagi? (ShahbudinHusin 10/02/2020)

Updated: 10 February 2020 — 4:12 pm

139 Comments

Add a Comment
  1. KEJORA NTAH APER2 PERASAN SYOK S3NDIRI berPANTAToon……

    Suman Hindu wel wel, kini dh lemah terdampar
    Dia hnya kucing tua, nk acah Kejora singa lapar
    Di JB nanti, Kejora nak hadiah kt dia, penampar
    Lpas itu, dlm mulut dia, Kejora nak suap selipar

    Iberahi cakap..pasal Suman kepala buah kelubi
    Dah takdir nasib malang dia akn berlaku kat JB
    Kejora nk lanyak, bagi dia lunyai, mcm tapai ubi
    Lps itu hancur spt kain buruk msuk mesin dobi

    Dia takut dgn Kejora itu Suman hantu kum kum
    Sbgai mangsa Kejora..si kedi ni dah terangkum
    Sebelum Allah, Kejora dulu yg akan mnghukum
    Klau tk mmpos pun..nyawa dia, akan di halku
    ———————————————————————-

    Kejora musibat……

    Kau melalut-lalut sampai sekarang mengelak berjumpa aku, tak malu kerr dipertonton orang……??

    Jika tidak, mana tarikh & masa yg ku minta untuk kita face-to-face di JB, haaaaaa pengecut…….??

    1. 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
      Idiot Suman always appear to boast and tell lie
      This old skunk behaves rather funny and weird
      When I gave English pantun, he could not reply
      The reason is simply, he is a damn, stupid idiot
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
      Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

      1. 🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Suman resemble a clumsy old beggar, in a town
        Kejora is just like a young prince, in a big palace
        Just hold on, the physical fight..Suman ill clown
        Let’s challenge English pantun, in the first place
        💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
        Kah. kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

  2. PARTI KADOK REPTILE LAGI LA TAK KUAT DARI GS…..CUMA KUAT KELENTONG….DAPAT 12 KERUSI PERGI JAJA KE HULU KE HILIR……NASIB BAIK PAK SHEIKH BODOO….SERONOK LAH KORANG SEKEJAP….3 BULAN LAGI SIAP LEER PERANG DENGAN OTAI…..

    D4P BERMAHA RAJA LELA BWH PH…..

    Memalukan, PSM bidas pemimpin DAP selepas blok sekolah letak namanya

    Parti Sosialis Malaysia (PSM) membidas Nga Kor Ming tidak menolak keputusan sebuah sekolah Cina menamakan sebuah blok baru sempena namanya dan meminta pemimpin DAP itu belajar daripada Dr Mahathir Mohamad yang enggan tempat awam dinamakan sempena beliau.

    Ahli Jawatankuasa Pusat PSM, S Arutchelvan turut menyifatkan alasan Nga yang itu ialah keputusan lembaga pengarah sekolah terbabit sebagai “tidak boleh diterima dan menjijikkan”.

    “Walaupun ia keputusan lembaga pengarah sekolah untuk memilih namanya, beliau masih boleh menolaknya dengan baik dan meminta mereka tidak berbuat demikian.

    “Mungkin beliau patut belajar sesuatu daripada bosnya, Mahathir dalam perkara ini,” kata Arutchelvan.

    Baru-baru ini, Sekolah Jenis Kebangsaan Cina Sin Min di Taiping, Perak memutuskan untuk menamakan sebuah blok baru dengan nama Nga yang kemudiannya dikritik MCA.

    Nga yang juga timbalan speaker Dewan Rakyat mempertahankan tindakan sekolah itu dengan berkata, ia adalah cara mereka mengucapkan terima kasih kepadanya yang membantu mendapatkan Sijil Perakuan Siap dan Pematuhan (CCC) daripada pihak berkuasa.

    Katanya, langkah sekolah itu turut menunjukkan rakyat Malaysia beradab.

    Beliau turut mempersoalkan tindakan Nga memberi alasan amalan menamakan bangunan di sekolah sempena ahli politik bermula pada zaman pentadbiran terdahulu.

    “Beliau sepatutnya tidak meneruskan amalan buruk ini. Sebagai timbalan speaker, beliau sepatutnya menunjukkan teladan dan menolak atau mengarahkan lembaga pengarah sekolah itu tidak berbuat demikian.”

  3. Cara Tuan Budin, Penasihat Media Anwar (jika menjadi) memberi tajuk artikelnya kali ini sangat lucu dan nampak maturity setara Form 5 studeny

    BURUKNYA PERANGAI MAHATHIR,

    The continuous effort to portray the wickedness of TDM. Nothing in his eyes is good about this man who had led PH to victory in pru14 viz his boss, a tainted leader named Anwar, the ex-convict of sodomy.

    SIKAP BAIK HATI ANWAR TAK DIHARGAI

    Immediately released from Prison after pru14, this man went ballistic north south east west kissing hands of the royals and pursuant to that went overseas to Turkey, India, Indonesia, Brunei unashamedly declaring he is the next man in power.

    In the home front, he started releasing his barking dogs Kapar, Sg Petani, Otai Reforbasi, Syed Husin, and the likes to put unnecessary pressure on TDM to step down and handover premiership to him. He is not showing BAIK HATI but rather his IMPATIENCE and POWER CRAZY.

    He refused other ministerial roles, nothing short of the premiership. He does not look himself in the mirror.

    And Budin called him baik hati? Go and fly kite, please

    TAPI KERJA JAHAT PAS YANG DIALU-ALUKANNYA

    Now when PAS proposed a Vote of Confidence which could be irrelevant or how stupid it could be, Budin considered this KERJA JAHAT. WTF? Budin knows if the majority in the Dewan voted for this, Anwar’s chances of warming the PM seat is ZERO.

    PAS is in the opposition, so what is the fuss? Is it a crime?

    But Budin falls short of condemning Umno because Lokman Adam (the alleged whistleblower) has been stripped naked as Anwar’s mole in the MTU.

    PAS jahat tapi Umno….Budin tak berani condemn…..

    Ada hati nak jadi Media Advisor to PM?…….

    1. Nampak benar baru follow blog Budin ni dua tahun. Ada hati pulak tu nak tegur tuan tanah? Kahkahkah!

  4. “DAH TAHU PERANGAI BURUK….PERGI LANTIK JADI PM…..SIAPA YANG BODOH……”
    Terima je la FAKTA: negara dibebani virusAtok sbb iman hadi/taqiyudding/mvsa tak kuat.
    Kena sihir sikit oleh atok/lks, terburai Pakatan Rakyat.
    Hehehe…..Live with it. Takyah nak hiburkan hati dgn menuding jari kpd orang lain.

  5. bani melayu ambil i’tibar peristiwa tentera gajah abrahah.
    pertolongan Allah pasti tiba.
    salah 1 syaratnya, juahkan diri dari orang zalim.

  6. PENGHUNI2 GUA BUKAN MAIN LAGI TERGEDIK2 PERTAHAN PEMIMPIN MEREKA YG MENANG 12 KERUSI JEE PUN……PARTI KUNYIT BANGANG DOK BAGI PM PADA KERUSI CIPUT…..DAH TU MENJERIT MELOLONG MINTA BALIK….BURUK SIKU BETUL PAK SHEIKH LIWAT..

    Angkara orang gaji India, keluarga Atoq gaduh………

    Lepas bermaaf maafan dan makan lemang, adakah keluarga ini akan terus bahagia atau berpecah belah.

    Si bapak dah lari dengan baby pandai main masak-masak ke Lebanon selepas pagi Raya. Manakala si Mak dan anak lelaki sulong umrah di Mekah

    Ini semua gara Atok bawa orang gaji dari kampongnya di India.

    Anak solong marah dan tak mahu orang gaji yang diketahui perangai banyak mulut dan suka leter dia

    Anak ni pulak berpusing-pusing kata kenapa Atoq ambik dia untuk jaga tanpa bertanya pada dirinya dan ahli keluarga lain.

    Masaalahnya anak sulong tak terus terang kata setuju atau tak setuju.

    Atoq dah jelaskan dia buat keputusan tanpa merujuk pada sapa-sapa. Si anak sulong pulak masih lagi minta penjelasan.

    Sebenarnya jelas Atoq ambik orang gaji dari Kerala sebab dia boleh kawal si bapa dan anak sulong.

    Si bapa kuat ambik duit dan nyusahkan orang. Si anak sulong nakal suka tanggalkan kain orang atau cucuk bontot orang.

    Memang Atoq nak cari pasal. Apa nak tanya2 lagi?

    Wow! Keluarga 69 tonggang langgang

  7. 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Pagi ini, tidak ramai pun cai, yg msuk mencelah
    Suman Hindu & TN monyet spt menyerah kalah
    Mlm tadi, 2 ekor bapak ifrit ni, awal cabut belah
    Ok lah rkn2 maya smua, Kejora ni nk gi sekolah
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

  8. 💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
    Pukulan dri cikgu Kejora, tetap kencang & padu
    Ketakutan, di pihak musuh..Kejora dh dapt hidu
    Terduduk rapat mlm tdi, Suman tua sami Hindu
    TN monyet pun, sama keadaan, monyok trkedu
    🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

  9. Irah,

    💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
    Minggu ini sukan budak2 tertumpu kat padang
    Dri form1 smpai form5, semua teruja dan ceria
    Lagu rindu di hati abg ni..trus jer brkumandang
    Terima kasih dinda, di atas kasih suci yng setia
    💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

    💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

    1. 💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
      Dulu abg putus cinta..sampai badan, jadi kurus
      Diri kehilangan arah..mkn minum, tidak terurus
      Kasut pun abg biar kelabu, rsa malas, nk berus
      Bila Irah hdir dgn skelip mata abg brubah terus
      💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

      💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

      1. 💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
        Wrkh terakhir dinda, abg terima, baru je 10 hari
        Masih segar di dlm ingatan wrkh 1 hb Februari
        Yg paling abg ingat, pasal gelaran Irah, dri Shry
        Rupa2 nya, macam rupa Citata, dinda ku puteri
        💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

        💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

        1. 💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
          Dulu Irh cakp tk nk cgu mt salih, nk cgu Melayu
          Kini, Irh msih sbut, asm pds sepat dgn ubi kayu
          Irah teringin nak dtg Tunjang, bagaikan merayu
          Whatever it is Irah, I’ll forever and ever love you
          💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

          💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
          💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

  10. “PM ke-7 kata kerajaan PH banyak membuat offset kerana ianya adalah amalan biasa kerajaan untuk meminta offset.
    Tapi rata-rata pakar kata offset itu rasuah.
    Maksud apa?”

    1 kapla.
    Kata hadi, orang bagi, kita ambil.

  11. DAH TAHU PERANGAI BURUK….PERGI LANTIK JADI PM…..SIAPA YANG BODOH……

    Maaf HARDWARE or SOFTWARE

    Salam to all,

    Me want to wish
    Selamat Hari Raya Aidilfitri
    to all of you.

    If we have a fight this past year between us, HARDWARE or SOFTWARE, lets make a peace.

    Because if ELEPHANT fight with ELEPHANT the GRASS will SUFFER

    So Maaf Zahir Batin to everbody

    Isy isy isy Apa pasal. Sama dah….

  12. Irah,

    💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
    Sini hmpir 6:00 am..rsanya ptg tmpt dinda dara
    Abg terbangun..sblum lagi bunyi jam penggera
    Mimpi trus datang, bagaikan bagai, yg brgelora
    Tapi, abg redha, dgn lara rindu yg msih mndera
    💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

    💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

    1. 💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
      Ingatan abg tetap pada bunga yang sekumtum
      Tk mungkin abg lupakan bunga yg brkembang
      Beginilah diri, bila hati sudah kukuh, tercantum
      Pada mu dinda, tiada lah lgi, ragu dan bimbang
      💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

      💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

      1. 💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
        Dinda bunga bercahaya..bagai sinaran mentari
        Mngkin juga dirimu, dikelilingi ranting yg brduri
        Tapi..abg yg dh melangkah tidak akn undur lari
        Utk mnyunting mu..abg snggup melukakan jari
        💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

        💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

        1. 💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
          Badai lara sepi mnghempas..tnpa rasa kasihan
          Duri2 rindu yg menusuk, bgai terasa kepedihan
          Namun, semuanya, abg tetap mampu bertahan
          Ok lah Irah..abg nk ke masjid mnghadap Tuhan
          👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳

          💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
          💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

  13. Chronic denial syndrome. Menang 12 kerusi dan satu kerusi lagi kalah teruk 15,000 undi majoriti Madey si Kitol masih nak jadi PM sepenggal? Lagi kritikal daripada 18 mangsa 2019-nCOV Wuhan. Kahkahkah!

  14. Irah,

    💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
    Baru jer 2 jam terlena..abg kini kembali terjaga
    Wlau abg cuba elak, igauan mimpi, ttp dtg juga
    Sukar utk abg nk lari bayangan bidadari syurga
    Krna di hati ini, dh terbina, kasih pnya dermaga
    💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
    Knangan indah, bagaikan di hati ini menyentap
    Dngn penyiksaan lara rindu abg terus berentap
    Teringat lagu Cita Citata, hati ini, brdetup detap
    Kini, video lagu tersebut, abng bukak dan tatap
    👀👁👀👁👀👁👀👁👀👁👀👁👀👁👀👁👀👁
    Lara sepi dan duri2 rindu datang berselang seli
    Penyiksaan rindu & sepi, spt amat kejam sekali
    Kekurangan tidur..mmbuat diri, jdi lalok dan lali
    Izinkan lah abg, untuk lelapkan mata ini kmbali
    💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

  15. Irah,

    🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
    Dah lesap, TN monyet & Suman kepala dongga
    2 ekor itu, spt kerbau patah tanduk ingin brlaga
    Depa dua itu dah tua, mana le larat nak berjaga
    Nk kunci jam, ubat kna dimakan ikut ‘time’ juga
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

    (Bunga2 tu, abg tujukan khas untuk Irah jer…
    Untuk monyet tua 🐒 & Hindu tua sewel tu, abg nak tujukan ketul batu..😂)

  16. 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Idiot Suman always appear to boast and tell lie
    This old skunk behaves rather funny and weird
    When I gave English pantun, he could not reply
    The reason is simply, he is a damn, stupid idiot
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

  17. 👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    Bukan sengaja..citer pasal TN tu, Kejora ulang2
    Biar semua org, dapat bau..TN pnya tembelang
    Klu tk nyanyuk..brmkna, dia munafiq petualang
    Apa2 pun TN monyet tu mmg jnis bapok jalang
    🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaahhhh kaahhhhhh kaaahhhhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  18. Anonymous (TN monyet 🐒)

    Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama, termasuk Ano kah3, ha nya nak menggesel, tapi dia di sodok Bang Ali.

    Reply
    10 February 2020 11:03 pm

    1. 🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫
      Wah, dia ada rupanya TN pukimak bahalol unta
      Ingatkan udah serik, cikgu Kejora dah keronyok
      Nmpak bapak iblis ini seperti munafiq yg nyata
      Tapi..Kejora lebih nampak..ke arah dia nyanyuk
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      1. ⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝
        Agak nya..paderi TN kini di gereja sdng bertapa
        Hal politik..monyet bahalol ni bukannya tau apa
        Akal dia, teruk dari monyet dilatih panjat kelapa
        Hrapkan cakap kosong bgaikan guruh & gempa
        🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
        Inilah makhluk paling biol, Kejora pernah jumpa
        Buruk prangai dia, seiring, dia punya buruk rupa
        Nanah kudis dia pnuh di hati jantung dan limpa
        Sbb itu kat blog ini, malang dia asyik bertimpa2
        👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
        Kejora bijak, tenang & sentiasa ‘alert’ tidak alpa
        Atuk TN pula baran & gelojoh..pakai main terpa
        Parti Cap Munga msti rasa kecewa dan hampa
        Dpt cai spt TN umur 87 thun, nyanyuk & pelupa
        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        1. (PAGI KHAMIS, 6 hb Feb 2020)

          Anonymous (TN monyet 🐒)

          DAH GUNA NAMA IBNU IBRAHIM, BERUK TU GENG NJIB GUN NNAMA ANO KAH3 PULAK. TULIS KOMEN, JAWAB SENDIRI.

          KADANG2 TULIS SURAT KPD IRAH, WATAK YANG DICIPTA NYA SENDIRI, JAWAB SURAT ITU SENDIRI. ITU LAH YANG DINAMAKAN ORANG GILA.

          Reply

          6 February 2020 6:54 am

          Anonymous (TN monyet 🐒)

          BERUK TUA GENG NAJIB YANG ASYIK MENJILAT NAJIB, SEKARANG PAKAI NAMA Ibnu Ibrahim pulak. Givap lah, Mamat Beruk Tua, orang smua dah tahu tabiat kamu, lobang dah pecah, ada Bang Ali dekat kamu.

          Reply

          6 February 2020 6:51 am

          1. (PAGI JUMAAT, 7 hb Feb 2020)

            Anonymous (TN monyet 🐒)

            HAHAHA HOHOHO HIHIHI

            Beruk Tua Geng Najib “MACAM SI TUA KUTUK SANJUNGAN WAK SUMAN .. ONANI MOUSE KAKI PANTUN YANG SENTIASA NAK MEMANTAT DENGAN SI IRAH ..

            Well done, Ibnu. Carry on, mate.

            Reply

            7 February 2020 6:09 am

            1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

              ❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓
              Kelmarin..TN kata..Kejora nyamar Ibnu, TN tala
              Hri ni, puji ‘Well done, Ibnu. Carry on mate, pula’
              Nyta lah, TN kerepot ni mmg nyanyuk atau gila!
              Ini baru saja pembalasan awal dari Allah Ta’ala!
              👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

              👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
              Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              HU HU HU..

              1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

                👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
                Sblm ini, TN kna teruk smpai muka dia monyok
                Dia jadi baran, terkam balik, dgn marah gelojoh
                Pmbaca pun boleh nmpak si tua tu dh nyanyuk
                Mmg padan lah pun..umur dia..dah jangkau 87
                🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
                Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
                👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

                HU HU HU…

                1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

                  🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
                  Atuk TN beruk tk sdar ke umur tu dah 87 tahun
                  Diri luar dan dalam, semua dah lemah, tak kuat
                  Bulu pelir pun mmutih, brserabut, serupa bihun
                  Dia tak tahu ke di sini, dia tu semua org meluat
                  🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

                  👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                  Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                  😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                  HU HU HU…

  19. KEJORA OITTT!
    KAU SURUH LAH CGU ZURA TU MASOK BLOK NI

    TICER ZURA CIKGU BI,

    💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
    SUDI KIRANYA TICER ZURA BERKENALAN DENGAN ABANG
    ABANG NI KAWAN CIKGU KEJORA TU,DULU SATU SKOLAH
    PASAL KAWIN NI,ABANG DAN CGU KEJORA DOK PEREMBANG
    NAK CARI DARA YANG SESUAI,HARAP ZURA SUDI JE LAH
    💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

    💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

    1. 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
      Hai..Mat Hansem..pehal nk berbaik dgn Kejora?
      Terhegeh2, macm sekupang tk cukup seringgit
      Wahh..dah makin ramai, nk rebut teacher Zura!
      Nampak gaya, Mat kenalah bertarung dgn Jigit
      👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

      1. jigit

        Selamat tengahari abang adek sanak saudara
        Terutama sekali si hensem cikgu Kejora
        Izinkan Jigit membuka bicara
        Mohon perkenalkan hamba dgn teacher Zura

        Hih hi hiii
        🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗
        🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

        Reply
        10 February 2020 12:39 pm

        1. jigit

          Lelaki adalah ibarat kelapa
          Makin tua makin pekat santannya
          Bila cinta dihatinya bertapa
          Teacher dah tak kesah tua mudanya

          😜😜😜😜😜😜😜😜😜😜
          🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

          Bunga jangan lupa bagi kat teacher

          Reply
          10 February 2020 3:15 pm

          1. jigit

            Bukan nafsu serakah tapi cinta yg berbunga
            Kata cikgu teacher Zura tu cantik molek orangnya
            Janganlah cikgu ikut perangai kerengga
            Buah ranum dihurungi, oran nak peyik digigitnya

            Kah kah kah…..
            🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
            🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

            Bunga tu jangan lupa kasi sama teacher ya…

            Reply
            10 February 2020 3:22 pm

            1. Mat Hansem palsu 11:20 pm,

              👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
              Nama je Mat Hansem tapi mcm dh tua melarat
              Rasanya, dgn bro jigit, ngkau tu lebih tua cabuk
              Nk berebut teacher Zura tu, Mat ada ker kudrat?
              Dgn bro jigit tu Mat berani ker klu nk brtumbuk?
              👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

              🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  20. 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Idiot Suman always appear to boast and tell lie
    This old skunk behaves rather funny and weird
    When I gave English pantun, he could not reply
    The reason is simply, he is a damn, stupid idiot
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

  21. AKU KENA BUAT BAIK DENGAN SI KEJORA MULAI HARI INI,

    SEBAB NAK MINTA TOLONG DIA RAPATKAN AKU DENGAN

    CIKGU ZURA TU LA…YANG JADI PENGACARA SUKAN TIUUUUU

    HANG TOLONG NO..KEJORA!

    KALAU HANG TAK TOLONG..HANG SIAP AKU TAJI TEROK ..

    te he he

  22. Slogan madey nak selamatkan malaysia…

    Sebenarnye madey nak selamatkan dirinye kroni2 dan anak branak madey…

  23. Irah,

    💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
    Maafkan abg duhai dinda ku syg bunga idaman
    Bukan niat abg, nak abaikan kembang di taman
    Cuma abg tdi, nk sekolahkan si tua Wak Suman
    Sbb dia masih sewel, otak banyak msuk kuman
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

    (Bunga2 tu, abg tujukan khas untuk Irah jer…
    Untuk Hindu tua sewel tu, abg nak tujukan ketul batu..😂)

  24. 👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Parti PH kini, semakin dibenci dek rakyat jelata
    PH menang PRU14 dulu, mengguna janji dusta
    Mereka tk layan bila apa yg dijanji rakyat minta
    Rakyat bagi undi kt PH, lepas itu berputih mata
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Rakyat skrg..dah makin cerdik & tidak lagi buta
    Hutang banyak yg dibuat alasan hanyalah auta
    Tol hapus & minyk turun 1.50, tipu punya cerita
    Yg depa ikhtiar, hanya ke arah, nak sakau harta
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Rakyat benci, dgn parti, yg sntiasa bersengketa
    5 PRK mnunjukkan kebencian kpd PH yg nyata
    Laungan perpaduan ummah akn gegak gmpita
    PRU-15..rakyat akan pilih BN kembali ke takhta
    💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    1. kau memang bodoh baghal dalam tikam tanduk politik,
      fahaman assobiyah kau dalam berparti meletakkan kau
      di hukum sama dengan kaum jahiliah zaman nabi dulu,

      SILAP-SILAP KAU DAH JADI KAFIR!

      jangan banyak songel,

      tolong ditek sikit aku dengan si Cikgu zura TESL tu
      kawan…..bila lagi nak tolong rakan maya kau ni.

      te he he

      1. 😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
        Kasihan sungguh dgn Mat Hansem buta kelam
        Dgn puak kafirun, malaun ini, sudah tenggelam
        Tak nampak ker puak2 kafir tu makan dr dalam
        Hingga jadi tak terbela lagi nasib Melayu/Islam
        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

        👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  25. Hehehe.. Tulisan Tuan Budin kali ini menampakkan lagi betapa Bang Non semakin terdesak kerana sedar takkan dapat jadi PM melalui rule of law dan cuba menyalahkan Tun pula di atas keadaan itu.

    Siapa yang berbuat baik kepada siapa dan siapa yang sentiasa batu sembunyi tangan? Mari kita lihat fakta sejarah yang tidak berbohong:-

    1. Kalau tidak kerana Tun telah membawa Bang Non masuk UMNO dan memberi laluan mudah kepadanya untuk naik tangga, Bang Non hanya setaraf Hishamuddin Rais sahaja pada hari ini.

    2. Kalau Tun telah melakukan kepada PKR sebagaimana yang dilakukan oleh Najib ke atas PPBM, PKR tidak akan wujud dan Bang Non tidak akan dapat menjadi Presidennya hari ini.

    3. Kalau tidak kerana Tun telah memohon pengampunan bg Bang Non daripada YDPA, maka Bang Non akan menamatkan hukumannya di dalam penjara dan tiada peluang untuk bertanding PRK.

    4. Apabila kaji selidik menunjukkan Bang Non tidak diterima oleh para pengundi Melayu di PD, Bang Non yang gelabah biawak telah meminta Tun turun berkempen untuknya. Jika tidak kerana Tun telah turun kempen terdapat kebarangkalian Bang Non telah tewas.

    Sekarang mari kita lihat pula bagaimana Bang Non sentiasa membaling batu kepada Tun dan sembunyikan tangan. Sejarah tidak pernah berbohong:-

    1. Ketika menjadi Timbalan Presiden, Bang Non mahu menjatuhkan Tun di atas isu KKN, tetapi disebabkan Bang Non seorang pengecut, dia tidak berani bercakap sendiri, sebaliknya meminta Wak Jahid yang bercakap tentangnya. Apabila Tun mendedahkan semua pihak yang mendapat pink form daripada Bang Non, Bang Non terkendon. Hari ini Allah telah membuktikan kepada bangsa Melayu bahawa Bang Non adalah bapak segala KKN kerana bukan sahaja 3 beranak berada dalam parlimen serentak, bahkan Bang Non mahu menjadi PM ketika isterinya kekal TPM. Wak Jahid pula sendiri dah tersepit dan kini tidak menyokong Bang Non untuk menjadi PM, sebaliknya menyokong Tun.

    2. Apabila PH menang PRU14, terdapat usaha-usaha daripada Bang Non walaupun daripada penjara untuk sailang Tun dan halangnya daripada angkat sumpah jawatan PM atas alasan PKR memiliki kerusi terbanyak di dalam PH. Usaha itu gagal kerana Tun mendapat sokongan majoriti dan hampir semua daripada PPBM, Amanah dan DAP. Hari ini Bang Non yang tiada majoriti dan bahkan tiada sokongan daripada Timbalan dan Naib Presiden partinya sendiri, dan menyalahkan Tun pula di atas keadaan itu.

    Di dalam semua kejadian, Bang Non punya tabiat yang sama iaitulah Baling batu sembunyi tangan. Blog Budin adalah salah satu buktinya. Walaupun di luar sana Bang Non mengatakan sokongan kepada Tun, hakikatnya semua balaci-balacinya termasuklah Shahbudin telah diarahkan untuk menghentam Tun kaw kaw dengan harapan Tun akan patah hati dan serah jawatan PM kepadanya. Mada ada jalan rule of law di situ.

    Bang Non berhati baik dan ikhlas kepada Tun? Hehehe.. Bang Non sebenarnya tiada pilihan lain selain Tun. Ketika Tun mahu bekerjasama dengan Bang Non, Tun telah mempertimbangkan bahawa klepetokrasi adalah kejahatan yang lebih besar daripada liwat.

    Ada pula Bang Non melihat Tun sebagai pintu terakhirnya untuk menjadi PM. Bang Non tidak pernah ikhlas kepada Tun dan sentiasa mahu sabotaj Tun dalam pelbagai cara, tetapi semakin banyak yang Bang Non lakukan, Tun semakin kukuh sedang Bang Non semakin jauh daripada kerusi PM.

    Tun seorang yang berhati baik. Sebab itulah dia mengatakan terima kasih kepada orang-orang yang mahu menyokongnya walaupun daripada PAS mahupun UmNO.

    Habis, takkan dia nak jadi macam Bang Non yang siapa saja yang tidak bersetuju dengannya habis disuruh Budin hentam orang itu. Bahkan Azmin Ali yang telah setia kepadanya selama dua dekad juga mahu disailang Bang Non semata-mata kerana takut kepada bayang-bayang.

    Selain Tun yang sentiasa menang dan Bang Non yang sentiasa tewas apabila keduanya bertembung, satu lagi perbezaan ketara ialah Tun tidak pernah mencerca Bang Non. Tun hanya mengatakan kuali itu hitam aka Bang Non adalah peliwat tetapi tidak mencercanya.

    Ada pula Bang Non adalah orang yang sentiasa mnecerca Tun. Daripada gelaran Mahafiraun, laungan ‘madeymatijadibab*, dan berbagai-bagai lagi, semuanya jelas menunjukkan Bang Non adalah berhati busuk ke atas Tun sedang Tun pula apa sahaja yang ia lakukan termasuklah ke atas Bang Non, ia adalah perkara yang betul untuk dilakukan pada masa tersebut.

    Tun adalah pejuang kebenaran sedang Bang Non pula adalah seorang penipu yang hanya tahu beralasan, memutarbelit, baling batu sembunyi tangan, sesumpah dan suka berlakon menjadi mangsa padahal dia yang sentiasa terkendon akibat tindakan sendiri.

    Apabila PAS hanya memberi reaksi terhadap kemaruknya Bang Non nak jadi PM, Bang Non sekali lagi berlakon kononnya dia terkena oleh Tun. Hakikatnya dia yang sedang terbelit oleh pendustaannya sendiri. Cadangan undi percaya kepada Tun sbg PM adalah reaksi kepada usaha Bang Non di belakang tabir untuk mengumpul sebanyak mungkin ahli parlimen untuk melanggar Tun kini mengundang reaksi cadangan undi percaya pula kepada Tun. Buat kesekalian kalinya, Bang Non terkendon lagi.

    Semakin banyak Bang Non mahu mencuba menjadi PM melalui pendustaan, semakin Bang Non mendekati ketewasan mutlak. Seorang peliwat tegar takkan jadi PM, dan percubaannya hanya akan membuat dia akhirnya terkena checkmate akibat perbuatannya sendiri. Dia hanya akan teeas tergolek dog di tengah gelanggang.

    Bang Non mahu menjadi PM? BRING IT ON dan dia pasti tewas. Asal kelak jangan cakap tiada sesiapa yang telah memberikan peringatan ini.

    Wallahu a’lam.

    1. Hahaha anwar terdesak ato madey kerala yg terdeak?…madey jadikan azmin balaci untuk singkir anwar dari dlm pkr dan atur pintubbelakang dgn hishamudin……anwar guna siapa nak singkirkan madey?…

      Kaki temberang nak tutup tahik kerala..

      1. Rule of law ato rule of madey s law?..azmin ikut rule of madey s law..

    2. RAKAN KITA JOHN DOE SENTIASA POSITIF DAN BETOL,

      TQ

      1. Ko pon kena temberang dgn jon dog..

    3. Pada mula2 madey jadi PM setelah madey tendang Tun Hussin onn madey tiada regu dlm umno…tg razaleigh dan musa hitam dan ghazali shafei menjadi ancaman…hussin onn keluar umno..

      Madey perlu mencari seseorang untuk menyokongnye…anwar begitu popular setelah aktif dgn Abim…madey pujuk anwar dan beri jawatan…madey selamat dari ancaman…bila berlaku perebutan dgn Team B madey masih selamat.madey nak gunakan anwar untuk kukuhkan cengkamannye..musa hitam diugut dgn fitnah supaya meletak jawatan..

      Madey mula benci anwar bila anwar enggan bail out mirzan anak kesayangan madey yg berhadapan dgn muflis dgn wang kerajaan…

      Madey fitnah anewar liwat dan penjarakan anwar…umi hafilda bocorkan rahsia pakatan jahat madey…anwar dibebaskan oleh mahkamah semasa pak lah..

      Liwat 2 madey cadangkan najib lantik mualaf shafei sebagai pendakwa…

      Hakim mahkamah rayuan hamid soltan abo becker pecah lobang camportangan hakim kanan yg sudah menetapkan anwar bersalah sebelum penghakiman..

      Setakat pink form dgn beli saham dgn wang pinjaman bank berape sen sangat berbandinng kroni dan anak branak madey kaut berbilion ringgit kekayaan negara…

      Kerana kes anwar dan kroni laporan risikan cawangan khas memberi petunjuk adey sudah dibenci oleh akar umbi umno…jika madey tidak berundur umno akan kalah pru yg berisiko madey kena dakwa jika pembangkang menang….madey terpaksa serah jawatan kpd pak lah…

      1. Pengamponan pon boleh dibuat oleh PR…bukan madey saja…

    4. Penyeleweng Hadis dan Quran cuba nak seleweng sejarah politik Madey si Kitol vs Anwar. Kesian. Nampak sangat desperado Madey si Kitol semakin hilang arah nak sokongan. Sejarah politik Madey si Kitol yang penuh khianat dan tuduh orang lain khianat tak boleh diubah ikut nafsu macai. Ramai lagi periwayat yang sahih dan masih bersambung nasab dengan mangsa politik jijik dan kotor Madey si Kitol dalam UMNO-Pas-PKR-Bersatu. Kahkahkah!

  26. Today Tun openly said he is willing to step down if the dewan parliament insists. Is there anyone dare to bring it on in the dewan……??

    Goodness, after all the hulla-baloo bullshits…..how come ujung2 The Handsome Grand Old Statesman is still in power at Putrajaya.

    The rest incl the “Rear” Admiral Bang Non and “Nakhoda Tegang Derhaka” Najib Malim Kecundang are nothing but mere amateur, i.e. still far away in the league of the World Class Living Legend Statesman, Tun Mahathir.

    Beranikah “Rear” Admiral mengusul Tun M serah jawatan PM di Majlis Presiden PH……??

    Atau,

    Beranikah “Rear” Admiral bawa usul pecat Tun M di parlimen….??+

    He he he
    Gerenti tak berani punyer cause Anwar surely be pushed aside with only Melayu2 Stor Kunyit, Racist DAPsters & some clueless umno desperados backing him.

    ps:
    – Aku tak rela berPMkan jantan dayus tunduk ikut telunjuk bini.
    – Aku juga sama sekali tak rela berPMkan seorang Peliwat Buas.

    Hiiiiii, Naudzubillah Mindzaliq, SELISIH you……!!

    1. 🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖
      Woi Suman Hindu kapir..pemakan babi biawak!
      Tak kan lari ke atas pula, badut kedi pak lawak?
      Nun kat bawah, tak jwb ke, komen Kejora, Wak?
      Kalau udah kecut, pelir tu tak usah lah dibawak
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    2. Tun dah berapa kali bagi peluang Bang Non mengambil sepakan penalti tetapi setiap kali itulah Bang Non terkendon.

      Bang Non sendiri pun sedar peliwat tegar takkan dapat tewaskan pejuang kebenaran dan tak berani nak ikut nasihat Tn Budin supaya tidak takut untuk berlawan dengan Tun.

      Kah kah kah.. Tn Budin ingat dia boleh kalahkan Tun. Dia hanya akan mati dalam keadaan hati bernanah disebabkan hajat yang tidak kesampaian.

      Wallahu a’lam

      1. Hihihi..ko kaki temberang….pejuang yg dipaksa berundur pads tahun 2003… Nadey takut jugak didakwa…

        1. Aku rasa jubo jon dog kaki temberang sudah di sodok oleh bang non..

          1. Kamu Beruk Tua Geng Najib yang asyik di jilat Najib mengguna berbagai nama di sodok Bang Ali.

            1. Kamu penjilat jubo madey..Bang Ali kan dah sodok barang mak ko…

      2. SOKONG SAUDARA JOHN!

      3. Woww…marvellous, excelente perdente, comprade…..!!

        1. Suman Hindu ifrit 11:09 pm,

          👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
          Wow, marvellos, excelente perdente comprade!
          Apa yg kau merapu meraban Suman barua ifrit?
          Kena Kejora lanyak, kau lari sampai tercirit birit
          Sedar2, dah tertonggeng, dalam longkang parit
          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

    3. Ikut janji lah ngok…kalo madey nak undur tak perlu dibawa ke parlimen pon…lagi pon 5 prk tewas dan populariti sudah merudum…paham2 laah…tapi jenis kepala ada batu dalam…..

      1. 5 PRK jumlah pengundi nya segelintir saja di bandang jumalah undi di seluruh negara, apa yang kamu nak hebohkan

        1. 20 lagi prk tewas boleh tumbang PH…tewas dikerusi sendiri dgn terok amat memalukan…rakyat sudah benci madey..ssddiq dihalau..

    4. Penonton yang meroyan dan desperate nak menang akan minta pengadil buat sepakan penalti tanpa foul. Penonton yang bijak hanya perlu tunggu gol bila dapat chance dan Madey si Kitol akan tergolek dog atas padang. Kahkahkah!

  27. Akar umbi Umno BN dan Pas tak goyang. Yang melayang kena angin kentut Madey si Kitol cuma beruk yang menumpang di atas pokok. Kalau ramai beruk sokong Madey si Kitol, akar umbi pun tumbang tak nak bangkit pasal ketawa bahak-bahak. Kahkahkah!

    1. Mana tak goyang kamu Beruk Tua Geng Najib n gang selalu goncang. Zahid pun dah sindir Najib ada ha nya seorang nakhoda dalam Umno.

  28. Dari paparan sejarah mengenai madey dapat disimpulkan madey begitu takut dgn anwar….takut didakwa dan dipenjarakan…najib didesak berundur kerana madey bimbang BN akan tewaas kpd PR dgn trend hilang 2/3 dlm pru seblumnye…merbahaya kpf madey…

    Adakah dgn kerjasama dgn anwar perasaan takut madey sudah hilang??…

    Dengan pelbagai helah madey jelas madey masih takut dan tak pervaya kpd nuar yg dia anaya dulu..m..

      1. Patut lah pru14 madey hanye dapat 13 kerusi…. Melayu masih benci negarawan madey kerala.,..kalo tanding sendirian tentu sudah gol..

        1. anon 9:43 pm,

          👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
          Nampak mmg ada logik, pada anon punya teori
          Mengizin Nuar jdi PM..ibarat spt nak bunuh diri
          Sbb tu dia rela dilabel munafiq..janji dimungkiri
          Trkedu nmpk J. Dol dr kem pnji hitam Malabari
          😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢

          👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          1. Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama, termasuk Ano kah3, ha nya nak menggesel, tapi dia di sodok Bang Ali.

        2. Hi hi hi

          Memang Luarbiasa jika bilangan yg kecil boleh memimpin mera8h kemenangan yg gagal dicapai oleh PKR Bang Non & S46 Kuli.

          Bodohnya Kejora…..!!

          Hi h8 hi

          1. 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
            Idiot Suman always appear to boast and tell lie
            This old skunk behaves rather funny and weird
            When I gave English pantun, he could not reply
            The reason is simply, he is a damn, stupid idiot
            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
            👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

  29. Kejora musibat……

    Tanpa basa-basi, kau yg lemah syahwat sampai sekarang mengelak berjumpa aku, tak malu kerr dipertonton orang……??

    If not, mana tarikh & masa yg ku minta untuk kita face-to-face di JB, haaaaaa pengecut…….??

    1. 🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Suman resemble a clumsy old beggar, in a town
      Kejora is just like a young prince, in a big palace
      Just hold on, the physical fight..Suman ill clown
      Let’s challenge English pantun, in the first place
      💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
      Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

      1. 👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Wow, siapakah ini..berpantun bagaikan pendita
        Kecekapan B.Inggeris, dijadikan sebgai senjata
        Mampu ke dibuat, dek Suman biol bahalol unta
        Tiris lgi ler pampers dia..tabur kencing merata2
        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

        1. 😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
          Suman bgaikan musafir yg dh kehabisan bekal
          Dia mati pucok pelir lmbik yg dikira cacat kekal
          Komen dkat blog pun, serupa org terencat akal
          Pntun BI pun kalah..camner nk berentap fizikal
          👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          1. 🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
            Suman kedi kerepot, bulu pelir putih berserabut
            Kemain dia tadi, msuk mari kencang mcm ribut
            Tpi dgn pntun BI je..cabaran dia, Kejora sambut
            Baru satu pukulan ringan si kedi tu belah cabut
            👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
            👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

        2. Kejora musibat……

          Tanpa basa-basi, kau yg lemah syahwat sampai sekarang mengelak berjumpa aku, tak malu kerr dipertonton orang……??

          If not, mana tarikh & masa yg ku minta untuk kita face-to-face di JB, haaaaaa pengecut…….??

          1. 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
            Hoi Suman tua tarikh tarikh puki mak hang apa
            Dtrn Mrdka dlu, smpai 3 kali, hg bgi aku hampa
            Owh ya..kt Bt Caves..Wak dah habis ke bertapa
            Thaipsam bru2 ni Wk hempuk brapa biji kelapa
            🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰

            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            1. …..Dtrn Mrdka dlu, smpai 3 kali, hg bgi aku hampa.

              B6ktinya apa, sebaliknya bukankah kau yg tak muncul2 ketika itu, musibat…..??

    2. Man Hindu ko masih sentap rupanye…ko temberang ape kat Tg Piai hingga berdarah hidong madey kerala?…banyak duit madey abiskan tapi kalah terok…

      Kalo ada lagi prk di johor ko akan dipukul laah mcm saddiq sigaraga…..

      Kikikikik.m.

      1. Sokong anon 10:36 pm,

        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
        Dia gebang jer lebat, Suman kedi kpala dongga
        Ibarat kerbau tua, patah tanduk, ingin nk brlaga
        Klu PRK kt Jhor, dia akn snasib, Sadiq Sigaraga
        Sadiq panjat, lompat pagar..Suman trjun telaga
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

      2. Kamu Beruk Tua Geng Najib di sodok Bang Ali kukuku

  30. 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Tk kesah lah, PM tu, TDM @ Anwar yg sandang
    Sbab, parti PH kini..rakyat dah tak nak pandang
    Laungan perpaduan ummah akn brkumandang
    PRU15 nanti, rkyat tunggu je, PH nak ditendang
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    1. Itu pendapat kau saja. Yang dah nyata ia lah Najib Al Jibo UMno Bn dah kena tendang ke longkang di Pru14.

  31. Anwar sanggup maagkan madey dan kerjasama dgn madey kerana negara…
    Madey tumpang tuah tapi tak sadar firi ditua kutuk.ni.

    1. Engkau yg lemah syahwat sampai sekarang mengelak berjumpa aku, tak malu kerr dioertonton orang……??

      If not, mana tarikh & masa yg ku minta untuk kita face-to-face di JB, haaaaaa pengecut…….??

  32. Madey si Kitol contoh terbaik bagai melepas anjing tersepit. Tapi kena tukar ikut zaman 5G, bagai melepas Madey si Kitol tersepit. Kahkahkah!

    1. Beruk Tua GN si Kont.l kalau ditolong bukan saja menggigit juga menjangkitkan penyakit gila babi nya.

  33. 💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
    Teringat kecantikan Irah..dada ini sebak & sebu
    Ombak rindu dan sepi, terus saja dtg menyerbu
    Kpd Kejora punya anak2, nanti, Irah akan jdi ibu
    Cuma risau, klau belanja org letak, lebih 50 ribu
    💅💅💅💅💅💅💅💅💅💅💅💅💅💅💅💅💅💅

    😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

    1. 😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀
      Memikirkan Irah..otak ini seperti dah nk kejang
      Semoga ikatan dngan Irah, terus kekal panjang
      Dah menjadi azam dan tekad..ini anak Tunjang
      Klu tiada jodoh dgn Irah biar jer diri trus bujang
      😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢

      💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

  34. Irah,

    💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
    Sini hampir 8:00 mlm, rasa nya US dkt nak pagi
    Barangkali dinda di sana, blm bangun tidur lagi
    Abg dok ‘buat revision’ wrkh2 lama yg Irah bagi
    Mlm ni abg malas kluar nk mkn biskut & meggi
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

    1. 💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
      Abg masih teringat, apa yg Irah citer pasal Shry
      Tentang gelaran..’Tata’ dkt Irah yg dia telah beri
      Mmglah sangat cantik & anggun..Irah ku puteri
      Tak jemu2 abg tonton lagu Citata tu setiap hari
      💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

      💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

      1. SAKITNYA TUH DI SINI – CITA CITATA
        Karaoke: https://youtu.be/yLeQAS5xSAg

        💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
        Sakitnya tuh di sini di dalam hatiku
        Sakitnya tuh di sini melihat kau selingkuh
        Sakitnya tuh di sini pas kena hatiku
        Sakitnya tuh di sini kau menduakan aku

        Teganya hatimu
        Permainkan cintaku
        Sadisnya caramu
        Mengkhianati aku

        Sakitnya hatiku
        Hancurnya jiwaku
        Di depan mataku
        Kau sedang bercumbu

        Sakit, sakit
        Sakitnya tuh di sini
        Sakit, sakit
        Sakitnya tuh di sini
        💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

        1. 💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
          Seronok le abg..dh dpt bayangan org yg dicinta
          Siapa tk bangga, dpt kekasih manja & ayu jelita
          Abg brkenan smua, mulut, dagu hidung & mata
          Ianya mmbuat abg, siang & malm jiwa meronta
          💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

          💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
          💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

          1. 💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
            Bukan niat wajah kekasih abg ingin jaja tayang
            Tpi, diri terlalu bangga kejelitaan org tersayang
            Wajah dinda di fikiran abg asyik saja terbayang
            Hingga ada kala trganggu khusyuk sembayang
            💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

            💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
            💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

            1. 💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
              Ingatan menjurus kpd dinda..bagaikan dipaksa
              Badai ombak kesepian..trus juga dtg menyiksa
              Duri2 rindu seperti menikam & meluahkan bisa
              Namun..kemesraan lalu, masih lgi segar terasa
              💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

              💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
              💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

  35. TUNGGU LAH 9 BULAN LAGI..
    .KENAPA CEPAT SANGAT MENGUTUK ……PAK SHEIKH DAH BAGI EXTENSION…….

    Dari MINDEF, Mat Sabu lebih sesuai untuk Kementerian Makan yang Menteri seorang badut…….

    Untuk iklan promosi SawitKu…

    Atau ceramah politik…

    Atau masak memasak, setakat itu saja gunanya Mat Sabu.

    Sebagai Menteri Pertahanan, dia hanya menjadi bahan lawak dan kemaluan pada negara.

    Demikian ketika dia bercakap di ISS Shangri La dialogue 2019.

    Apa punya Menteri, fakta pun salah.

    Betulkah Mat Sabu berkata macam bunyi, “we must fight with them “hardware and software”?

    Intipati ucapan Mat Sabu yang ditertawakan dunia:
    1. Terorisme tidak diwarisi. Cari siapa ibu bapa para teroris ini dah dedahkan mereka. Ini dapat mengurangkan aktiviti keganasan.
    2. PM New Zealand, Jacinda Adern adalah laki-laki.
    3. Malaysia tidak mampu menjaga sempadan.
    4. Isytihar ke seluruh dunia betapa Angkatan Tentera Malaysia tidak mampu dan lemah dalam mempertahankan kedaulatannya dengan berkata, kapal pesisir pantai China lebih besar dari kapal perang Malaysia. Malaysia tak akan mampu melawan.
    5. Gajah sama gajah lawan, rumput mati di tengah-tengah. Sambil tiba-tiba petik nama PM Singapura.
    6. Saya terpaksa berlawan dengan kuasa-kuasa besar dengan cara soft way and hard way. Perasan Avengers le tu. Padahal bunyi macam soft porn and hardcore saja.
    7. Fail geografi. Isu penculikan di Filipina dia tarik Thailand. Juga kata Malaysia bersempadan dengan China.
    Mat Sabu ini Menteri MINDEF atau MinDef.. Minimum Defense

    Bawah Mat Sabu, baik tukar helang pada lambang Angkatan Tentera Malaysia
    kepada ayam bagi mencerminkan boss dia, Lim Kit Siang yang takut berdebat dengan Dato Najib.

    Mat Sabu tak boleh dipersalahkan sebab Atoq pun dah merepek.
    “Yes, there may be some spying. But what is there to spy (on) exactly in Malaysia? We are an open book,” the 93-year-old said at the Future of Asia forum.
    “Everybody knows, if any country wants to invade Malaysia, they can walk through, and we will not resist because it’s a waste of time,” he added.
    https://www.nst.com.my/news/nation/2019/05/492706/mahathir-says-malaysia-will-use-huawei-much-possible

    Atoq kata “We cannot protect Malaysia from very powerful countries”.
    Ini seolah-olah mengatakan jika Malaysia diserang, kita tidak akan buat apa2.
    Pada tahun 2003, Atoq juga dulu sebut ketika pegang jawatan Perdana Menteri dan Presiden UMNO::
    “We promise that if anyone violates our freedom with pre-emptive action or forward defence, they will get what the (Westerner) calls a bloody nose,”
    Sekarang, bila berkahwin DAP dan jadi PM PH yang dikuasai DAP, semua telor sudah hilang.

    Atoq pula lantik fake degree dan kaki pelangkung jadi Menteri. Dah tahu hanya setakat pandai masak, kenapa lantik jadi Menteri Pertahanan?

    Bandingkan dengan Menteri-Menteri Pertahanan ASEAN yang lain:
    ASEAN MINISTERS OF DEFENCE

    1. General Prawit Wongsuwan
    Thailand Minister of Defence.

    Qualifications:
    – Saint Gabriel’s College.
    – Armed Forces Academies Preparatory School
    – Chulachomklao Royal Military Academy
    – 36 years of military service rising up to rank of General.

    2. Dr Ng Eng Hen
    Singapore Minister of Defence.

    Qualifications:
    – National Junior College
    – National University of Singapore
    – University of Texas

    3. General Ryamizard Ryacudu
    Indonesia Minister of Defence.

    Qualifications:
    – Indonesian Military Academy
    – 31 years of military service rising up to rank of General.

    4. Maj. Gen. Delfin Negrillo Lorenzana
    Secretary of National Defense, Philippines.

    Qualifications:
    – Philippine Military Academy
    – MBA, Ateneo de Manila University
    – Australian National University

    5. General Ngô Xuân Lịch
    Vietnam Minister of Defence.

    Qualifications:
    – Military Academy of Vietnam
    – 44 years of military service rising up to rank of General.

    6. Mat Sabu
    Malaysia Minister of Defence.

    Qualifications:
    – Kicked out of Mara Institute of Technology
    – Good at cooking.
    – Can crack jokes

    Memang padanlah bila orang bodoh dilantik pemimpin dan Menteri.

    Ini satu kemaluan yang besar untuk negara. Siapa pula masih beri sokongan kepada Mat Sabu memang sama bebal.

    Wan ini yang berdebat dengan Azmi Arshad di FB tapi pengecut yang unfriend dan blok bila dah terbuntu.

    Penyokong Mat Sabu pun pengecut.

    Keupayaan Mat Sabu berbahasa Inggeris baru diketahui orang.

    Yang ramai tak tahu, kisah Mat Sabu beri kunjungan hormat kepada PM Thailand di Bangkok.

    Wartawan beritahu Mat Sabu tanya PM Thailand: “Where to get good Thai Laksa in Bangkok?”

    Nak jadi Menteri atau kerja nak makan

    Wow! Tubuh segera Kementerian Makan dan letak Badut jadi Menteri

    1. “we must fight with them “hardware and software”
      Aduiiii! Bunyi macam orang tak sekolah aje…kah..kah..kah…

    2. Kalau PAK SHEIKH DAH BAGI EXTENSION, kau tak payah jumpa Bang Ali lah

  36. MUNAFIK MELAYU PERLU MENILAI KEMBALI IMAN DAN AKIDAH MEREKA…TAKUT NANTI MEREKA MATI DALAM SU UL KHATIMAH….

    Di Manakah Iman Umat Islam Bila Masih Mempertahankan Tindakan DAP Mempolitikkan Rukun Islam Ke 4?

    DAP adalah parti yang mendokong pemikiran liberal dan sekular…

    Mereka sebelum ini tegar menyifatkan perjuangan Islam sebagai Taliban dan membawa kepada kemunduran…

    Anehnya, dalam bulan Ramadan ini mereka beriya2 pula mengagihkan harta zakat, salah satu daripada asas perjuangan Islam…

    Ketika Rasulullah di hina dan penghina tersebut menerima hukuman, Lim Kit Siang tampil mempersoalkan hukuman terhadap lelaki yang menghina Rasulullah tersebut (BACA DI SINI)…

    Kata Kit Siang, hukuman tersebut keterlaluan…

    Penghina Rasulullah di bela, anehnya pemberian harta zakat mereka bersungguh pula mereka agihkan…

    Menurut Astro Awani, Nga Kor Ming pula pernah menghina sambutan Aidilfitri, dengan menyifatkan sedekah di hari tersebut sebagai rasuah…

    Aidilfitri di hina, anehnya bila tiba Ramadan ini mereka bersungguh pula terlibat dengan urusan pengagihan duit zakat (BACA DI SINI)…

    YB Batu Kawan dalam satu coretan di dalam Facebook pernah memerli Kelantan dengan menyatakan seolah hiburan bagi orang Kelantan adalah kanak-kanak wanita (BACA DI SINI)…

    Ini seakan memerli isu perkahwinan kanak2 yang berlaku di Kelantan…

    Malah YB yang sama dalam satu ucapan di Parlimen seakan mempertahankan hak menukar agama yang dilihat oleh Muslim seakan hak kebebasan untuk murtad (BACA DI SINI)…

    Semalam, YB yang sama pula beriya terlibat dalam pengagihan zakat di Masjid di Pulang Pinang (BACA DI SINI)…

    Mengapa penghina agama tiba2 bersungguh terlibat dalam agihan zakat buat Muslim?

    Inilah konsep sekular yang hanya melihat Islam hanya sekadar urusan ibadah sahaja…

    Apabila agama di lihat memberi ‘mileage’ politik, maka bersegeralah mereka melompat masuk ke masjid untuk memberi sokongan…

    Apabila agama di lihat memberi ancaman kepada pemikiran liberal dan sekular, melompat2lah mereka membantah malah menghina Islam…

    Kalau yang kafir harbi mengeksploitasikan agama demi untuk kepentingan politik mereka, kita faham kerana memang mereka memusuhi Islam…

    Tapi yang buat kita rasa terkilan, ada umat Islam di Malaysia yang bersungguh2 pertahankan tindakan kafir harbi ini mempolitikkan kesucian ugama Islam (BACA DI SINI)…

    Mereka telah masuk menceroboh ke dalam Rumah Allah SWT dan mempermainkan Rukun Islam Ke 4, apakah kita masih membisu lagi?

    Pada yang masih mahu pertahankan tindakan kafir harbi mengagihkan zakat pada umat Islam, fahamkan maksud firman Allah SWT :

    مَا كَانَ لِلْمُشْرِكِينَ أَنْ يَعْمُرُوا مَسَاجِدَ اللَّهِ شَاهِدِينَ عَلَىٰ أَنْفُسِهِمْ بِالْكُفْرِ ۚ أُولَٰئِكَ حَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ وَفِي النَّارِ هُمْ خَالِدُونَ

    Mafhumnya :

    “Tidaklah pantas orang2 musyrik itu memakmurkan Rumah Allah, sedang mereka mengakui bahwa mereka sendiri kafir”…

    “Itulah orang2 yang sia2 pekerjaannya dan mereka kekal di dalam neraka”…

    At Taubah : 17

    2 pertanyaan admin pada pihak yang masih mempertahankan tindakan kafir harbi mengagihkan zakat pada umat Islam :

    》Setelah membaca terjemahan ayat ke 17 Surah At Taubah, masih tegakah menolak Kalam Allah SWT demi kepentingan kafir harbi DAP?

    》Sekiranya ada pihak yang beragama Islam mengagihkan wang gereja atau wang kuil, apakah akan di tentang atau di pertahankan?

    Ya Allah, ampunilah kami dan kami mengadu kepadaMu Ya Allah, akan kelemahan kami, oleh itu, bantulah kami untuk menentang puak kafir harbi dan sekutunya yang mempersendakan agamaMu…

    Semoga Allah memelihara agama Islam dan umatnya dari kehancuran di bumi Malaysia…

    Reply

    1. Ada juga ustaz2 di Pulau Pinang yang suka bila diberi duit oleh DAP? Kononnya sangat pemurah!

      Kah..kah..kah…

    2. TAKUT KAMU MATI DENGAN HATI BUSUK DAJJAL PAS

  37. GS DAH TAHU KERJA JAHAT PH DAN BN…..ITU SEBAB GS SENDIRIAN DALAM PRU 14……

    HABIS HARTA NEGARA DITOMPOK DI PP…

    Cancel 3 Islands Project, That’s Honour Enough, Says Brother Of Consumer Advocate SM Idris

    (FMT) – The brother of prominent consumer advocate SM Mohamed Idris, who died last month, has dismissed any suggestion that a road or park be named after him, saying this is not the kind of honour he would have wanted.

    “I don’t think he (Idris) would have wanted anything named after him,” Mohideen Abdul Kader told FMT.

    “Naming a road after him would be an insult to him as he had been fighting against building roads as a solution to traffic problems.

    “This is the same man who hugged the trees on Green Lane to prevent their relocation.”

    Instead, he said, the best way to honour Idris’ memory would be to cancel the three islands reclamation project which he had been against.

    “That would be the best honour for him.”

    Idris, who died at 93 on May 17, is best remembered as the father of the consumerist movement. He became president of the Consumers Association of Penang (CAP) in 1969, turning it into the country’s most active and vocal consumer association.

    Following his death, the Penang government was said to be considering naming a road or park after him.

    His close friend Anwar Fazal, who is chairman of urban regeneration agency Think City, reportedly said that it would be a good idea to name the Bukit Dumbar park after him as he had been instrumental in getting the trees planted there.

    Mohideen, the vice-president of CAP, also said he would be acting president until an extraordinary general meeting is called in July to elect a new president, in line with the association’s constitution.

    As for Sahabat Alam Malaysia, of which Idris was also president, he said the council had appointed public litigation lawyer and senior member Meenakshi Raman to replace him.

    Reply

    1. Name the road after Bang Ali, problem solved

  38. Irah,

    💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
    Abg ni baru balik dri sekolah, latihan sukantara
    Rumah merah, buat ‘event’ lmpat jauh & cakera
    Lega lah juga, rumah kami tu..dpt teacher Zura
    Biasa mcm tu le, cgu baru, kerajinan sgt ketara
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    Nanti sukan tahunan..abg kena bhgn pngacara
    Kebetulan..sama jugak tugas dgn teacher Zura
    Rkan2 sakat, ‘elok lah tu, pasangan teruna dara’
    Tpi, dh mcm tu, kena lelaki & ppuan pnya suara
    😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

  39. Disaat kelemahan (akibat populariti jatuh merudum) Mahathir menangis dan mengumumkan perletakan jawatannya semasa Perhimpunan Agong UMNO 2002 tetapi telah dipujuk untuk bersetuju dengan tempoh peralihan selama satu tahun

    Mahathir tiada pilihan tetapi terpaksa meletakkan jawatan dan menyerahkan kuasa kepada Abdullah Ahmad Badawi pada 1 November 2003 kerana dalam saat-saat kelemahan dipertengahan tahun 2002 Mahathir menitiskan air-mata dan menangis dan mengumumkan perletakan jawatannya semasa Perhimpunan Agong UMNO. Selepas satu jam perbincangan dibelakang pentas ianya dipersetujui Mahathir akan kekal untuk setahun lagi dan kemudian menyerahkan kuasa dalam tahun 2003.

    UMNO kemudiannya mengumumkan kepada semua delegasi Mahathir akan tetap meletakkan jawatan tetapi akan menyerahkan kuasa lebih kurang setahun kemudiannya apabila tempoh peralihan tamat. Jadi Mahathir tiada pilihan tetapi terpaksa meletakkan jawatan dan menyerahkan kuasa kepada Abdullah Ahmad Badawi pada 1 November 2003 kerana persetujuan telah pun dimeterai dan tidak lagi boleh dirungkai.

    Abdullah menyelamatkan UMNO daripada kekalahan pilihanraya umum 2004 dan menyelamatkan Mahathir daripada masuk penjara

    Cawangan Khas memberitahu Mahathir sekiranya beliau masih kekal (sebagai Perdana Menteri) maka UMNO dan Barisan Nasional akan kalah dalam pilihanraya umum pada tahun 2004 kerana rakyat sudah tidak tahan lagi dengannya. Tidak lama setelah Abdullah mengambil alih, pilihanraya umum diadakan dan UMNO dan Barisan Nasional mempamerkan keputusan yang terbaik dalam sejarah. Rakyat begitu sangat gembira kerana Mahathir sudah tiada dan mereka memberikan UMNO dan Barisan Nasional kemenangan yang penuh bergaya.

    Jadi, perletakan jawatan Mahathir tidak ada kena mengena dengan hakikat bahawa beliau bukan seorang diktator. Beliau tidak mempunyai pilihan. Beliau sama ada meletakkan jawatan atau ditendang keluar (bermakna pembangkang memenangi pilihanraya umum). Dan sekiranya beliau ditendang keluar beliau akan berakhir dipenjara atas segala jenayah yang beliau telah lakukan. Jadi satu-satunya cara beliau boleh mengelak daripada dipenjara adalah dengan meletakkan jawatan dan menyerahkan kuasa kepada Abdullah. Itulah perjanjian yang Mahathir buat dengan Abdullah dan UMNO.

    Dan Mahathir seharusnya tidak boleh berasa bangga dengan ‘malahan parti-parti pembangkang yang telah mengutuk saya sekarang telah memilih saya sebagai salah seorang pemimpin mereka’. Itu hanya menunjukkan pembangkang tidak bermoral dan berprinsip dan tidak mempunyai maruah dan kehormatan. Itu samalah seperti Israel melantik Adolf Hitler sebagai Perdana Menteri nya.

    1. Sejarah yang sangat bagus mengenai madey..

      1. Sejarah mengenai Najib Al Jibo ada bertan senan mencuri wang negara RM2.6 billion di 1MDB.

    2. Awat hang nak cerita berpuluh taun dulu, dah jadi sejarah. Najib Al Jibo cui wang 1MDB belum jadi sejarah, cakap pasai itu lah

  40. Desas-desus yang mengatakan bahawa pembentukan gabungan politik baharu iaitu Pakatan Nasional (PN) hanya merupakan propaganda Umno dan Pas, bagi memecahbelahkan kesatuan Pakatan Harapan (PH).

    1. Madeybtak pernah panggil mpbumno dan pembangkang di rumahnye?…

      Azmin jumpa mp umno kunun nak agih projek bukan arahan madey?…

      1. Mana buktinya? Ko mengarut aje.

  41. “Optimis bahawa Tun Mahathir akan tetap istiqamah bersama PH adalah atas faktor tiada masalah dalam jemaah menteri maupun Majlis Presien PH. “Hubungan pemimpin-pemimpin kanan parti-parti komponen PH, yang juga selaku Menteri dan Timbalan Menteri adalah baik. “Oleh kerana itu agak mustahil apabila didakwa tanpa alasan dan secara tiba-tiba sahaja Tun Mahathir akan mengkhianati PH, ” tambah Dr Zaidi.

    1. Tun Mahathir akan mengkhianati PH? Ko mengarut lagi. Dia nak khianati Umno Bn aku percaya.

  42. PH sebenarnya tidak akan mudah terpedaya dengan propaganda tersebut, sebaliknya jelas memperlihatkan Pas dan Umno masih belum boleh menerima kekalahan dalam PRU ke 14 yang lalu. Yang ketara ujar Dr Zaidi, PH semakin kuat dan kukuh kesatuannya.

    1. Betul. Sokong pendapat ini.

  43. GS DAH TAHU PERANGAI BURUK PH DAN BN…..ITU SEBAB GS TANDING SENDIRIAN PRU14…….

    PH LAGI HINA DAN BANGSAT DARI BN…..

    The Old Pigs Of Barisan Versus The New Babi Of Pakatan…..

    You tell us you just want to kick out the pigs. I can buy that if that is really want you are doing. But then you are just replacing the so-called pigs you said you are kicking out with babi. So, what’s the difference between the old pigs of Barisan Nasional and the new babi of Pakatan Harapan? What changes are you talking about?

    These three cost Malaysia RM200 billion and yet they are not on trial in the New Malaysia of Pakatan Harapan

    Malaysians, especially non-Malay Malaysians, say they are fighting for justice, fair-play, democracy, civil liberties, freedom of speech, freedom of choice, freedom of religion, good governance, a corrupt-free government-country, etc.

    Any Malaysian who tells you that is a liar and a hypocrite. That statement is as real as the tooth fairy and Santa Claus.

    Since May 2018, a number of people have been arrested and are now facing trial for all sorts of crimes. Are they on trial because they committed a crime or because they are considered enemies of Pakatan Harapan? What about those people who have committed worse crimes but are friends of Pakatan Harapan. Why are they not also on trial?

    Those people currently facing trial may have committed crimes. Time will tell and the courts will have to decide that. But they are on trial not because they committed crimes but because they are considered enemies of Pakatan Harapan.

    Do you think the Pakatan Harapan supporters do not know this? Of course, they do. But they will pretend that these people are facing trial because of the crimes they have committed and for no other reason — such as they are enemies of Pakatan Harapan.

    And even before these people have been pronounced guilty by the court the Pakatan Harapan people will tour the country and call these people, the enemies of Pakatan Harapan, thieves and criminals. Have the courts pronounced them guilty? Not yet! So how can they be called thieves and criminals? They can because Pakatan Harapan says they can.

    That one example alone is enough for Pakatan Harapan and their supporters to fail the test. That alone is enough to show that Pakatan Harapan is not fighting for justice, fair-play, democracy, civil liberties, freedom of speech, freedom of choice, freedom of religion, good governance, a corrupt-free government-country, and so on.

    Maszlee was safe, never mind how bodoh he may be, until he sentuh the Chinese
    Pakatan Harapan wants the Education Minister sacked and 150,000 people have signed the petition for his removal. In the UK, any petition with 100,000 signatures or more gets debated in Parliament. The petition to sack Dr Maszlee Malik has exceeded 100,000 and what is the government doing about it? Will this matter go to Parliament?

    But hold on. Why do the Chinese want Maszlee sacked? Is it because of his black shoe fiasco? No, it is because he made a statement regarding the Chinese. In Malaysia, any unfavourable statement about the Chinese is like making an unfavourable statement about the Jews in Europe. They will make you pay for it.

    Can we make an unfavourable or even demeaning statement about the Malays, the Raja-Raja Melayu, Islam, Hudud, RUU355, Malay unity, Umno, PAS, Islamic State, etc? Yes! Even the Prime Minister himself does so. But not about the Chinese, Chinese schools or Chinese education. You do that and they will start a petition to demand your sacking.

    Is there now freedom of speech in the New Malaysia of Pakatan Harapan? Can I speak out against Chinese schools and Chinese education — say like if I were in the UK? Why do the Chinese condemn me and call me a racist if I do? And why demand the Education Minister be removed merely for exercising his freedom of opinion? Is freedom of speech and freedom of opinion not guaranteed in Malaysia Baru?

    You are no longer a criminal once you support DAP
    Why can’t Christians preach Christianity to Muslims? Why can’t Muslims convert to Christianity? Why can’t Muslims adopt Shia Islam? Why can’t Muslims reject Hadith and adopt only the Qur’an? Why can’t Malaysians become atheists?

    The New Malaysia of Pakatan Harapan is about the same Old Malaysia of Barisan Nasional in that the government decides if you go to heaven and how you get to heaven.

    Kit Siang says PDRM is the most corrupt agency in Malaysia and Amar Singh Ishar Singh is that proof
    They condemn corruption. Then these same people pay bribes or under-the-table money. They oppose GST and support SST. This is because with GST it is harder to evade tax whereas with SST the tax evasion is easier.

    Basically, business people and those with money want to avoid paying tax. And who are these business people and those with money? Their argument or excuse for evading tax is that 90% of the tax is paid by the Chinese and yet the Chinese are treated as second-class citizens and the tax the Chinese pay goes towards paying for the privileges of the Malays and to build mosques, etc. So, they have a moral reason for not paying tax.

    The excuse these Pakatan Harapan people and the non-Malays give for kicking out Umno and Barisan Nasional is that they want to see a better Malaysia. But what we are seeing after one year is the same old Malaysia. This is just turning Animal Farm into reality.

    You tell us you just want to kick out the pigs. I can buy that if that is really want you are doing. But then you are just replacing the so-called pigs you said you are kicking out with babi. So, what’s the difference between the old pigs of Barisan Nasional and the new babi of Pakatan Harapan? What changes are you talking about?

    Reply

    1. YANG PALING JAHAT DAN BANGSAT IA LAH DAJJAL PAS MAHATHIRVSANWAR

  44. ALJUBRI DAN OTAI2 YG SEBENARNYA BODOH…..BARU TAHU SEHARI DUA NIE JE KE PERANGAI DR MANDELIAR…….

    PH KERAjaan KEDEKUT……

    Kerajaan PH Selangor dan Kedah buat jualan harapan jual daging lembu sempena Aidil Fitri tiru sebiji macam BN buat dulu.

    PH Selangor dan Kedah masing-masing buat jualan harapan daging lembu sebanyak RM29.50 dan RM30 sekilogram, sedangkan harga pasaran sekarang adalah di antara RM30 hingga RM34. Maksima jimat sekalipun RM4 dengan beratur panjang.

    Semasa Kerajaan BN Kedah buat pada tahun 2017, harga daging pasaran adalah RM32. Semasa jualan Festival Daging Barakah semperna Aidilfitri baru RM24 sahaja. Penjimatan sehingga RM8!

    Kesimpulannya, Kerajaan PH hendak tiru BN tapi harga promosi yang ditawarkan masih kedekut. Rakyat di bawah Kerajaan PH sentiasa dikencing. Hancing.

    Read more at http://khairulryezal.blogspot.com/2019/06/jualan-daging-lembu-harapan-kedah-dan.html#BtmL6r511GT0CE5O.99

    1. KEDEKUT SEBAB KAU TAK DAPAT APA2 FAEDAH KE? MANA BOLEH KASI APA2 KPPD DAJJAL PAS MAHATHIRVSANWAR

  45. GS PUNYAI NIAT YANG MURNI…..BIARLAH SEMUA RAKYAT TAHU…..ITULAH SEBAB PERKARA PENTING INI HENDAK DI BAWA KE PARLIAMEN…..JANGAN LAH SEKADAR BERSOSEK DALAM KAIN SAHAJA……

    PAKATAN HANCING…….

    DAP Cuba Menutup Kemaluan Mereka Dengan Menghentam Najib

    DAP malu besar kerana Pakatan Harapan tidak mampu menunaikan janji-janji mereka yang dibuat sebelum PRU14. Sebab itu mereka bangkitkan cerita-cerita lama tentang Najib Tun Razak dan 1MDB. Pakatan Harapan sudah tidak ada modal lain dan tidak dapat menjawab kritikan tentang kegagalan mereka selama satu tahun mentadbir Malaysia. Ini yang dipanggil bankrap idea.

    No GST and no toll charges if Pakatan takes Putrajaya says Lim Guan Eng
    (Free Malaysia Today, 16 January 2017) – The opposition will scrap GST and toll collections on the North-South Expressway (PLUS) and the first Penang bridge if it takes over Putrajaya, DAP secretary-general Lim Guan Eng said yesterday.

    He said Pakatan Harapan, if given the chance to control the federal government, would undertake both measures to ease the people’s financial burden.

    Guan Eng said the 6% GST had contributed to higher living cost for the people, instead of “saving Malaysia” as Prime Minister Najib Razak had claimed.

    He also said people should not have to keep paying toll on PLUS, which had cost RM5.9 billion to build, since the concessionaire had already collected toll worth RM37.4 billion over the past three decades.

    “If we want to bring prices down, Barisan Nasional has to go down,” he said.

    Dr Mah To Nga: Apologise For Failing To Keep Promise To Abolish Highway Tolls

    1. YANG BERSOSEK DALAM KAIN ADALAH KAMU. WITH YOU KNOW WHO.

  46. Yang kononnya berperangai buruk ada TDM
    Yang dipuji sikap baiknya orang gila kerusi PM
    TDM berealiti berfakta dan berkebenaran
    Anwar berfantasi berauta dan berkepalsuan

    Kesian benenor kawan kita bernama Budin
    Setiap hari mangampu idola kesayangannya
    Namun tulisan yang dibuat merata dinding
    Kerusi Penasihat Media PM bukan rezeki anda

    1. Membelit dan kencing pengundi satu amalan naik madey..

      1. Hanya kamu dan puak kamu yang kena kencing.

  47. 👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kmarahan Budin, kt TDM, makin hari kian teruk
    Kebencian di dalam hati, tk dpt lagi nak disorok
    Hari ni Budin terang2 kata TDM perangai buruk
    Cuma Budin belum lagi nak kata, TDM tu beruk
    🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌

    1. 👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
      Budin yng marahkan..TDM & juak2 Cap Munga
      PKR dan PPBM mmg udah betul2 bersengketa
      TDM berperangai buruk, msti cai2 pnas telinga
      Bukan Kejora kata, yer..Budin tuan blog yg kata
      👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌

      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

      1. Kejora Onani Mouse PELANCAP Terhebat
        Dengan Si Irah Seberang, Awek Si Wak Suman Pon Ko Nak Sebat!!!
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
        KAH KAH KAH KAH KAH KAH
        ADOYAI….. 😄😁

        1. Ibnu Berahi 5:31 pm,

          👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
          Ko tk takut ker Berahi, tulis komen tak ikut pos?
          Nanti monyet tua tu tampil, ko akn kena marah
          Wak Suman tua kerepot, pelir dia dah mampos
          Haper ke jadah pula nak jadikan makwe si Irah!
          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
          👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

          1. Berahi,

            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
            Suman Hindu wel wel, kini dh lemah terdampar
            Dia hnya kucing tua, nk acah Kejora singa lapar
            Di JB nanti, Kejora nak hadiah kt dia, penampar
            Lpas itu, dlm mulut dia, Kejora nak suap selipar
            👡👡👡👡👡👡👡👡👡👡👡👡👡👡👡👡👡👡

            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
            👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

            1. 🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
              Iberahi cakap..pasal Suman kepala buah kelubi
              Dah takdir nasib malang dia akn berlaku kat JB
              Kejora nk lanyak, bagi dia lunyai, mcm tapai ubi
              Lps itu hancur spt kain buruk msuk mesin dobi
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
              💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

              1. Berahi,

                👻👻👻👻👻👻👻👻👻👻👻👻👻👻👻👻👻👻
                Dia takut dgn Kejora itu Suman hantu kum kum
                Sbgai mangsa Kejora..si kedi ni dah terangkum
                Sebelum Allah, Kejora dulu yg akan mnghukum
                Klau tk mmpos pun..nyawa dia, akan di halkum
                👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
                Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

Leave a Reply

Your email address will not be published.