SELEPAS PAKATAN NASIONAL GAGAL, INILAH KESEMPATAN TERBAIK MAJLIS PRESIDEN TETAPKAN TARIKH SERAH KUASA

Sebagaimana yang dijangka, hasrat UMNO untuk membentuk kerjasama dengan Tun Mahathir Mohamad yang turut disertai Pas dalam sebuah gabungan baru yang dinamakan Pakatan Nasional, akhirnya sah telah menemui kegagalan.

Perkara itu yang sepatutnya diputuskan oleh MT UMNO, sebaliknya langsung tidak dibincangkan dalam mesyuarat semalam.

Keadaan itu nampaknya bertentangan sama sekali dengan pengakuan beberapa ahli MT UMNO sebelum ini yang mengatakan isu pembentukan Pakatan Nasional akan menjadi tajuk perbincangan utama mesyuarat itu.

Malah, tindakan tidak membincangkan perkara itu juga berbeza dengan rakaman audio Presiden UMNO, Zahid Hamid sepertimana yang didedahkan oleh Lokman Noor Adam yang jelas menampakkan keinginannya untuk bekerjasama dengan Tun Mahathir.

Tindakan tidak membincangkan isu kerjasama itu tentu saja ada kaitan dengan tindakan Lokman mendedahkan rakaman audio Zahid Hamidi itu sehingga menimbulkan rasa tidak senang dan penolakan majoriti ahli UMNO terhadapnya.

Jika ia dibincangkan juga, ada kemungkinan soal kerjasama itu akan ditolak oleh majoriti ahli MT UMNO dan ia akhirnya akan memberi malu kepada Zahid Hamidi sendiri.

Maka, jalan selamat ialah MT UMNO tidak membincangkan langsung soal kerjasama tersebut.

Zahid Hamidi, dalam hal ini, barangkali bertujuan menutup malunya dengan selamba berkata, soal kerjasama dengan Tun Mahathir hanyalah sekadar khabar angin semata-mata.

Ehhh…dah jadi khabar angin pulak?

Habis, yang beliau memberi empat alasan mengapa perlu bekerjasama dengan Tun Mahathir sebagaimana rakaman audio yang didedahkan oleh Lokman itu apa dia?

Dalam hal ini, meskipun ketika ini soal kerjasama UMNO dengan Tun Mahathir dalam Pakatan Nasional untuk mengekalkannya lebih lama lagi sebagai Perdana Menteri sudah tidak berjaya, ini tidak bermakna usaha itu telah berakhir sama sekali.

Selagi Tun Mahathir dibelenggu nafsu ingin berkuasa lebih lama dan rasa berat hati menunaikan janji peralihan kuasa masih ada dalam dirinya, ditambah dengan pemimpin UMNO yang berdepan kes mahkamah kekal memimpin parti itu, PH haruslah sentiasa berwaspada dengan isu Pakatan Nasional ini.

Isu itu pasti akan muncul lagi selepas ini selagi kedua-dua pihak itu ada kepentingan masing-masing yang ingin diselamatkan.

Satu-satunya jalan untuk mengakhiri isu kerjasama itu ialah dengan Majlis Presiden PH mesti segera bermesyuarat untuk menetapkan tarikh peralihan kuasa kepada Anwar Ibrahim.

Dengan segera memuktamadkan tarikh penyerahan kuasa untuk Anwar menjadi PM8, ia secara automatik dapat mengekang nafsu Tun Mahathir untuk berkuasa lebih lama dan dengan sendirinya tidak lagi akan berdolak-dalik berhubung tempoh sepatutnya beliau memegang jawatan Perdana sementara yang disandangnya sekarang.

Kegagalan UMNO memuktamadkan soal bekerjasama dengan Tun Mahathir dalam mesyuarat MT UMNO semalam seharusnya menjadi kesempatan terbaik untuk Majlis Presiden menjadikan PH lebih aman dengan isu peralihan kuasa yang tidak selesai-selesai sejak hampir dua tahun lamanya.

Tanpa isu peralihan kuasa menjadi bualan lagi selepas ini dan tarikh untuk Anwar mengambil alih jawatan Perdana Menteri dapat dimuktamadkan, PH pasti mempunyai laluan yang lebih selesa untuk mengelakkan ia menjadi kerajaan selama sepenggal saja. (ShahbudinHusin 08/02/2020)

Updated: 8 February 2020 — 8:38 am

116 Comments

Add a Comment
  1. Seblm pecat lokeman…zahid tak cakap..

    Suara seropa mcm soara saya tapi itu bukan saya…

    Madey cakap saya tak pernah jemput sesiapa untuk tubuh Pakatan nasional…
    Perjumpaan dgn mp umno dan pembangkang dirumah saya disalah tafsir…mereka yg nak jumpa pm…

    Azmin balaci madey cakap saya jumpa mp umno untuk bincang agih projek

    Hishamudin cakap saya sedia jadi pm

    Mp umno cakap saya dijemput…

    Pikir sendiri lah puak main wayang dlm gelap kerana terdesak..

  2. Madey dan penipuan dan kroni berpisah tiada…

  3. Wsu Bole dan Suman sami Hindu tua nak mampos…

    TAngan ko orang kecik sangat …Tak usahlah ko orang uba nak tutup kemaluan madey yg dibesarkan oleh lokeman adam…putar sana putar sini….

    Tangan ko orang tak berupaya nak tutup kemaluan besar dan tahik madey yg busuk
    semerbak… …

    Ko orang hanye serlahkan kebongokan ko orang saja…

    Kikikikikik..

  4. Wau Bole an Wak Suman sami Hindu tua nak mampos.

    Madey yg sekarang bukan madey yg dolu2..

    Madey yg dolu takut2 kan melayu dgn DAP..

    Madey yg sekarang takut dgn DAP….hingga kena main pintu belakang dgn umno dan Pas…

    Tapi besar kemaluan….

    Kikikikikik..

  5. Beranikah “Rear” Admiral mengusul Tun M serah jaeatan PM di Majlis Presiden PH……??

    Atau,

    Beranikah “Rear” Admiral bawa usul pecat Tun M di parlimen….??+

    He he he
    Gerenti tak berani punyer……!!

    1. Syukur Alhamdulillah, akhirnya tersungkur rebah juga anak ikan buntal bang non, si budak lalok itu…..!!

      Kini pasti budak lobak lalokman tidak lagi sembunyi2 yg dia adalah pencacai tegar serta pengolom lollipop-popcorn bang non, sebiji macam Kejora pengecut.

      I’d like to reaffirm statement by someone that Lokman Adam is the most GLARING MOLE in MTUs planted by Anwar. His job is to report to Anwar what directions were/are/will be taken by Umno.

      Remember when Najib called Anwar before admitting defeat in pru14, he must have asked Anwar for favour in return for something. Anwar being power crazy and greedy knew very well Mahathir would never allow this to happen and Anwar just went to the side as he knew “HE WUD BE NEXT PM”.

      So when Zahid and Hadi expressed interest to team up with Mahathir to keep Anwar at bay, Lokman became the whistleblower. That was why Anwar was so desperate to get TDM to step down. He used Kapar, Sg Petani, Syed Husin and Otai Reforbasi to bark endlessly. When the TDM ckeeps on shifting the dates, Lokman has no choice but to blow the whistle for Anwar to ensure Pakatan Nasional would be a failure.

      There was a move to move a vote of confidence for Mahathir in March at a parliamentary sitting. Yet to be seen. If it happens, Anwar would be totally pushed aside till pru15.

      ps:
      – Aku tak rela berPMkan jantan dayus tunduk ikut telunjuk bini.
      – Aku juga sama sekali tak rela berPMkan seorang Peliwat Buas.

      Hiiiiii, SELISIH you……!!

      1. Memang bodoh sami hindu tua ni sekor…asyik nak temberang ajee..menuduh liar..

        Masih sakit hati lokeman pecah pintu belakang dan membesarkan kemaluan madey..

      2. Bukan kemaluan madey aje yg besar kemaluan ko pon turut membesar tapi longlai..

    2. Oranglain tak bodooh mcm kamu nak buat kerja boidooh….masa blm tamat..

    3. Ini urusan dalaman majlis presiden PH..makin tua makin bongok…

    4. Blm sampai madanye bongoook.

  6. Betui tu Hadi Bawang ! ….. Tanpa dominasi Melayo Islam la … THj , Felcra, Felda,1MDB …. hampir muflis dikerja oleh …..Najib , Wak jahit, Musang aman, bung moctar, ku nan, azeez Mamak ., iso Samad …… mereka ni la spesis Cina & India dr Dap & Kominis Chin Peng !!

  7. TINDAKAN PINTU DEPAN GS ADALAH TEPAT DAN GENTLEMAN…. TETAP TIDAK SEBELAHI PENYANGAK KAPITALIS …..HANYA MENOLAK KERAJAAN PINTU BELAKANG…..

    PAS mahu bawa usul percaya sokong Dr M di Parlimen…….

    PAS akan membawa ‘usul undi percaya’ dalam Dewan Rakyat bagi menyokong agar Dr Mahathir Mohamad kekal sebagai perdana menteri sehingga habis penggal.

    Hal itu diumumkan Timbalan Presiden PAS Tuan Ibrahim Tuan Man dan Setiausaha Agung PAS Takiyuddin Hassan dalam sidang media bersama selepas diputuskan dalam mesyuarat bulanan parti itu di ibu pejabat PAS, Kuala Lumpur, hari ini.

    Kata mereka, keputusan itu diambil setelah terdapat beberapa pihak yang “menggembar-gemburkan rasa tidak puas hati” terhadap kepimpinan perdana menteri, namun sehingga kini, tiada usul undi tidak percaya yang dibuat oleh mana-mana pihak.

    Tambah mereka, usul itu adalah bagi mengakhiri kemelut berhubung peralihan kuasa perdana menteri yang dakwa mereka “telah mengganggu kestabilan politik dan ekonomi” selain mengganggu perdana menteri untuk terus mentadbir negara.

    “Usul ini sangat perlu dibincang supaya kita boleh tengok sejauh mana perdana menteri mendapat sokongan daripada ahli-ahli parlimen,” kata Tuan Ibrahim.

    “Sepatutnya yang tak puas hati kepada perdana menteri, bawa usul tak percaya. Bila usul tak percaya tidak ada, kita bawa usul percaya. Kalau selepas ini ada usul tak percaya, mungkin kita akan tarik balik usul percaya, akan mengundi usul tak percaya itu untuk menolak (usul),” kata Takiyuddin kemudiannya.

    Untuk rekod, sesi Dewan Rakyat seterusnya akan bersidang bermula 9 Mac ini.

    Peralihan kuasa perdana menteri dipersetujui sebelum pilihan raya umum ke-14, Mei 2018 lalu, yang menyatakan Mahathir akan menjadi perdana menteri terlebih dahulu sebelum menyerahkannya kepada Presiden PKR Anwar Ibrahim, namun tempoh untuk peralihan itu berlaku tidak dijelaskan secara spesifik.

    Dalam kalangan penyokong Anwar, mereka mendesak Mahathir untuk menyegerakan peralihan kuasa dan memberikan tarikh jelas beliau akan melepaskan jawatan.

    Desakan itu semakin lantang setelah PH mengalami kekalahan berturut-turut dalam pilihan raya kecil (PRK) sebelum ini, menyebabkan ada yang mendakwa peralihan kuasa perlu disegerakan.

    Bagi penyokong Mahathir dalam Bersatu, dan beberapa pihak dalam PKR seperti timbalan presidennya, Azmin Ali, mereka menyuarakan sokongan agar Mahathir terus menjadi perdana menteri sehingga habis penggal.

    Sokongan tersebut turut dinyatakan secara terbuka oleh Presiden PAS Abdul Hadi Awang dan Tuan Ibrahim sendiri.

    Biarpun konsisten menyatakan akan mengotakan janji menyerahkan jawatan kepada Anwar, Mahathir juga ada memberi bayangan bahawa beliau tidak akan berundur sebelum selesai Sidang Kemuncak Pemimpin Kerjasama Ekonomi Asia Pasifik (Apec) yang akan dianjurkan Malaysia, November 2020.

    Mengulas lanjut mengenai hal itu, kata Takiyuddin, mengikut proses yang sepatutnya, sekiranya ada pihak yang tidak berpuas hati dengan perdana menteri, mereka boleh mengemukakan usul tidak percaya yang sekiranya berjaya, akan memaksa perdana menteri melepaskan jawatan, atau menasihati Yang di-Pertuan Agong untuk membubarkan parlimen.

    “Sekarang ni tak ada usul tak percaya, hanya cakap-cakap kosong sahaja bahawa perdana menteri ini tak mendapat sokongan, dan individu lain ada sokongan untuk menjadi perdana menteri.

    “(Disebabkan) tak ada usul itu, kita yang akan bawa usul undi percaya kepada perdana menteri,” katanya.

    Ditanya apakah cadangan tersebut akan turut dibincangkan dengan BN, Tuan Ibrahim hanya menjawab ia “akan dimaklum dan dibincangkan kemudian”.

  8. 1. PAS to table motion of confidence in Parliament for Dr M to complete term…..PAS’ Tuan Ibrahim Tuan Man

    2. No such thing as Pakatan Nasional, says PAS’ Takyuddin

    Now tell me who coined Pakatan Nasional?

    3. I feel like floating, says Dr M on support from Umno and PAS

    A clear denial that there is NO PAKATAN NASIONAL.

    4. Hishamuddin met Azmin. This is not proof of Pakatan Nasional.

    BUT, everyone knows Lokman Adam is a mole planted by Anwar to play deep inside UMNO especially THE MTU. In order to keep Anwar’s chance of becoming PM*, he came forward as a whistleblower.

    After this whistleblowing by Lokman, PAS will be moving a motion of VOTE OF CONFIDENCE for Dr. Mahathir. Very distinct proof that PAS and Umno are willing to work together to ensure Anwar is not the next PM.

    For PAS and Umno to go alone would be difficult as both parties lack the leader of TDM’s charisma and experience.

    Well, we will see episodes after episodes of political maneuvering by Anwar and the resistance from PAS and Umno.

    1. Ini sekornlaginsakit hati lokeman membesarkan kemalun madey..

      Doklan aku kenape madey lindongi cinajho lo masih blm dijawab..

      Azmin dan hishamudin pernah jumpa mp umno …dah heboh..

      Azmin balaci madey…hishamudin balaci zahid…2 ekor ini selamat dari tindakan…kenape?..

      Nestikah perancangan sulit dihebohkan?…bongok..tutup jgn tak tutup tahi madey..

      1. Tak ada bukti lokman balaci anwar..lokman pernah lari dari anwar dan tuduh anwar liwat budak di singapore…kena gertak terus mintak maaf…puak madey ni kaki temberang kerana malu bila kemaluan madey dibesarkan oleh lokeman…kikikikik..

  9. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
    The title, ‘champion’, Kejora still, hold the crown
    He had beaten idiot goon TN, flat to the ground
    Now..bloody idiot skunk TN, is not seen around
    From the old goon we can here no more sound
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    It’s damn easy, for Kejora, to beat the old clown
    Bloody TN is as if in the sewage plant drowned
    That idiot’s eyes, from black, now turned brown
    And on the wheel chair, he helplessly sat down
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    HU HU HU…

  10. HAHAHA HOHOHO HIHHIHI

    💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
    Kejora makin gah dpt perhatian segenap sudut
    Ada kekasih, Irah..mcm Tata penyanyi dangdut
    Bukan mcm atuk TN tua kerepot kulit berkedut
    Jgn kata watak hero, dia layak kedi pnya badut
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Hidung penyet mulut lebar perut boncit gendut
    Dia jln kengkang sbb labuh telur pnya kerandut
    Airmata mnitik..smbil asap rokok John disedut
    Nanti dia akn harakiri. ikut Kristian pnya hudud
    ⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    HU HU HU…

  11. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
    TN monyet, mulut busuk, srupa lubang jamban
    Perasan diri tenggiri..tk sedar dia anak tamban
    Dek cari pasal dgn Kejora..jiwa dia jdi terbeban
    Dia rasa diri, macm ke loji najis Kejora humban
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    ⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝
    TN paderi Kristian, pakai jubah jer tiada serban
    Dia dayak hutan Sarawak tk psti Penan ke Iban
    Nak lwn Kejora..tk sedar tua bulu pelir beruban
    Sbb tu..hari2 di blog ini..TN monyet jadi korban
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
    💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

    HU HU HU…

  12. 🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    TN jdi sgt resah bila Kejora-Irah brmesra canda
    Lgi geram le, dilihat Irah manja bergurau senda
    Tk dpt dia elak..perasaan cemburu yg melanda
    Rasa dngki amarah, terus mncengkam, di dada
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Dia cuba nak lagak juah, itu TN bebal taik kuda
    Tpi TN beruk tua tu, bodohnya berganda-ganda
    Asyik je dgn Kejora ni, TN kena dera dan denda
    Mana mungkin..gagak tua nk tewaskan garuda
    🕊🕊🕊🕊🕊🕊🕊🕊🕊🕊🕊🕊🕊🕊🕊🕊🕊🕊
    TN umur 87..mmg trhad kudrat yg si tua tu ada
    Tk mungkin dia dpt lwn..Kejora yg masih muda
    Sebak di dada TN..makin jelas, nmpak petanda
    Kini TN sedih, mngalir airmata atas kerusi roda
    ♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿
    Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  13. Majlis periseden ph berani ka tetapkan tarikh? Siapa yg berani buat cadangan tu, anwar,lge,mat sabu?…tadak,,semuanya yg berjawatan tidak berani. Semua tahu,, mahathir main politik kotor,,sama kotor dgn politik ph, seperti kotornya aktiviti pesalah liwat tu…namun,,perkelahian dan pertentangan sukar dielak lagi, mahathir sama sekali tak akan serah pm kepada aljuburi, mahathir telah dimalukan MN dengan menolak bergabung dgn ppbm,,sekalipun mahathir jilat kembali ludah hanyir dia,,baru dia kenal bahawa umno masih kental dan disanjung rakyat, khususnya org melayu. Tidak mustahil, pru15 nanti, umno dan pas boleh menang disemua kerusi majoriti melayu. Jika ph tidak khianati negara dgn berhenti beri mykad kpd warga asing, pru15 adalah milik MN insyallah.

    1. KERJA BAWA MASUK BANGLA TIBET VIETNAM SEGALA MCM PENDATANG ASING HARAMJADAH TU DAN BERI MyKAD TU KERJA UMNO BN YG BUAT SEJAK 10 TAHUN LALU BERMAHARAJALELA. KETUA PENGIMPOTNYA TIM PRESIDEN UMNO KETIKA ITU. CELAKA SIAL BANGSAT PUAKA JEMBALANG MELAYU UMNO HARAMJADAH KEPALA BAPAK KAU UMNO PAS BN DAN GEROMBOLANNYA.

  14. DR MADEYLIAR PUNYAI REKOD DIVIDE AND RULE…..THE MASTER OF DECEPTION……

    Musuh Kita PH Bukannya Sesama Sendiri…….

    1. Isu kerajaan gabungan yang hangat diperkatakan diantara BERSATU dan UMNO menjadi polemik sehingga mewujudkan perbalahan dalam kalangan ahli UMNO sendiri.

    2. Akar umbi perlulah melihat perkara ini dengan rasional dan penuh timbang rasa. Seperti yang sudah dijelaskan, YB Dato Dr. Shamsul Anuar, Ketua Penerangan UMNO, tindakan ini adalah memanipulasi dan merupakan tuduhan melulu yang akan menjejaskan kekuatan UMNO.

    3. UMNO punyai maruahnya sendiri dan perjuangan ini tidak boleh dikhianati kerana mendukung suara dan aspirasi rakyat untuk melihat UMNO sebagai peneraju negara.

    4. Saya percaya, Presiden UMNO dan kepimpinan tidak akan membuat sebarang keputusan yang membawa padah kepada parti dan juga rakyat. Sudah tentu presiden memikirkan soal survival UMNO dan juga orang Melayu.

    5. Janganlah kita berbalah sesama sendiri, lihatlah kembali kejayaan kita membentuk Muafakat Nasional dan memenangi beberapa siri PRK apabila semua ahli parti bersatu padu. Itu adalah lebih penting.

    6. Jangan kita memperbesarkan isu yang tidak pasti ini dan hal ini akan mewujudkan ruang kepada PH untuk menyerang kita. Banyak lagi isu-isu yang lebih penting untuk kita perjuangkan seperti soal ekonomi, kebajikan dan sebagainya.

    7. Kita sebagai ahli UMNO perlu sedar bahawa jika kita terus berbalah dalam soal ini sudah tentu PH-DAP telah berjaya melemahkan momentum kita sebagai pembangkang yang kuat.

    8. Saya menyeru semua ahli UMNO supaya rapatkan saf dan hayati kembali asas perjuangan kita iaitu “BERSETIA, BERKHIDMAT DAN BERSATU” serta mempertahankan ideologi parti.

    9. Setiap masalah dan perbezaan pendapat perlu diselesaikan melalui saluran parti serta kita harus sedar musuh kita ialah PH bukannya sesama kita.

    Najmil Faiz Mohamed Aris

  15. SYAITAN2 BEREBUT KUASA TAK PERNAH TERLINTAS KESENGSARAAN RAKYAT……

    ‘Saya tak pernah makan ayam sesedap ini, cikgu’ – Tangisan pelajar B40 buat ramai sedih……..

    KEPUTUSAN mantan Menteri Pendidikan, Dr Maszlee Malik memberi keutamaan kepada anak-anak golongan B40 untuk belajar di sekolah berasrama penuh (SBP) sebenarnya memberi satu rahmat kepada golongan tidak berkemampuan tetapi memiliki anak yang bijak.

    Sejak kemasukan ramai anak-anak B40 ini ke MRSM atas inisiatif YB Datuk Rina Harun, beberapa rakan guru saya bercerita tentang ketabahan dan kekuatan jiwa anak- anak ini hidup mandiri jauh dari ibu bapa dengan belanja kewangan yang terhad.

    “Cikgu…saya pernah terserempak dengan seorang pelajar yang duduk bersendirian di sebuah kerusi jauh dari kafeteria pada waktu rehat…saya mendekati pelajar itu kerana saya mengajar di kelasnya.
    Saya bertanya padanya…kenapa kamu tak makan di kantin?
    “Saya takda duit cikgu,” katanya.

    Tak sampai hati saya melihatnya begitu. Saya memberikan wang untuk dia makan di kantin.

    Bergegas dia berlari ke kafe selepas mengucap terima kasih berkali-kali. Allah sayu saya tengok cikgu…kata rakan kepada saya.

    Saya kerap melihat anak-anak murid golongan B40 ini berpuasa sunat pada hari Isnin dan Khamis. Bila ditanya mereka menjawab kami kena jimat duit…jadi kami berpuasa untuk mendapat pahala selain untuk berjimat.

    Di sebuah sekolah SBP lain pula, seorang guru warden bercerita kepada saya semasa menjaga dewan makan dia melihat seorang pelajar Tingkatan Satu duduk di sudut agak jauh dan makan sambil mengesat air mata. Bila guru bertanya kenapa kamu menangis? Ada orang buli kamu ke?

    Dia menjawab…
    “Tak cikgu…saya tak pernah makan ayam sesedap ini…masa sekolah rendah saya jarang makan ayam…ayam di asrama ni sedap dan besar…saya teringat adik-adik saya di rumah,” katanya sambil mengesat air mata.

    Allahu…terbungkam gurunya mendengar sambil mengurut belakang pelajarnya…Takpa…Kamu makanlah lepas ni kamu solat doakan adik-adik kamu dapat masuk SBP dan dapat makan sedap-sedap.

    Kesimpulannya, ramai anak-anak dari golongan B40 mendapat manfaat daripada kemasukan ke sekolah elit seperti ini.

    Mereka mungkin zero sekarang, tapi selepas SPM nanti akan keluar menjadi hero kepada bangsa agama dan negara.

    Sumber: Facebook Cikgu Emmethttps://www.gpsbestari.com

    MR : Setiap perkara yang baik, tak kira datang daripada siapa perlu disokong terutamanya untuk kerjayaan anak bangsa

  16. STRATEGI POLITIK PAS HJ HADI YG BODOH SEMASA PRU14 MENYEBABKAN BUKAN ISLAM MENGUASAI KERAJAAN HARI INI. INI LAH HAKIKAT SEBENARNYA. TUN SEDANG BERUSAHA KE HUJUNG NYAWANYA UTK MENGEMBALIKAN KUASA MELAYU SEBELUM DISERAH KPD ANWAR 10 MEI 2020 KERANA KITA TIDAK YAKIN ANWAR MAMPU MELAKUKANNYA.

    1. BELUM TENTU DI SERAH KPD PAK SHEIKH. TUN DAH KATA PAK SHEIKH JADI PM ATAU TIDAK BERGANTUNG KPD JIKA RAKYAT MAHUKAN NYA ATAU TIDAK.

      PAK SHEIKH PELIWAT, DI PENJARA 2 KALI SEBAB LIWAT. INI NEGARA ISLAM, ISLAM HARAMKAN LIWAT. MANA BOLEH PELIWAT JADI PM NEGARA INI.

      1. Srbab dia liwat jubo 2 kali..

        1. NEGARA ISLAM? NEGARA ISLAM HANYA MENGGUNAKAN HUKUM UNDANG2 SYARIYAH ISLAM DLM MENGHUKUM! ANWAR DIHUKUM MENGGUNA UNDANG2 MAHKAMAH SIVIL JAHILIYAH! UNDANG2 PENJAJAH KAFIR INGGERIS YG WAJIB DITENTANG KATA HJ HADI! KINI HJ HADI BERPELUKAN DGN JAHILIYAH UMNO DAN TOUGHUT BN. NEGARA ISLAM DAN NEGARA URANG ISLAM DUA HAL YG BERBEZA BRO.

  17. alasan mengapa perlu bekerjasama dengan Tun Mahathir sebagaimana rakaman audio yang didedahkan oleh Lokman itu akan berterusan. Masa nya akan sampai lagi bagi Umno melamar kerjasama dengan Pakatan Harapan.

    Sebab Umno dengan sendiri nya tak mungkin akan berjaya menubuh kerajaan di Pru15. Masih ada masa lagi bagi perkara itu timbul sebelum Pru15. Kalau tidak, akan berterusan timbul selepas nya.

    Puak Geng Najib yang akan bunuh diri bila itu berlaku. Ooops, tak boleh, depa Muslim, hanya boleh diam2 merangkak ke bawah tempurung.

  18. YOB JANGAN SUSAH HATI…..PH KALAH PRU 15 …..YOB DAH KAYA MASA TU DAPAT PENCEN…..BIARLAH RAKYAT SUSAH YOB TAK HERAN…….

    Salahuddin Ayub Tertinggal Kapalterbang?…….

    Memetik kata-kata Datuk Seri Salahuddin Ayub:
    1. “Walaupun runtuh langit ini saya tidak percaya PAS ini boleh baik dengan UMNO.”
    2. “Saya lama dengan PAS dulu dan itu yang dipasakkan dalam akidah dalam jiwa kami.”
    3. “Ini pendirian akidah dari ahli PAS yang sememangnya tidak boleh terima UMNO.”

    Memetik kata-kata saya pula:
    1. Apakah seradikal ini Datuk Seri Salahuddin Ayub sewaktu berada di dalam PAS?
    2. Jika beliau tidak boleh terima UMNO mengapakah beliau boleh terima BERSATU?
    3. Bolehkah Datuk Seri Salahuddin Ayub bercakap bagi pihak ahli-ahli PAS sekarang?

    Faktanya ialah kesediaan PAS menerima UMNO telah cukup terbukti dalam PRK-PRK lalu.

    Sebaliknya yang menjadi isu sekarang ialah kesediaan UMNO dan PAS menerima BERSATU.

    Tetapi Datuk Seri Salahuddin Ayub masih terus pertikaikan kesediaan PAS menerima UMNO.

    Seperti orang yang ditinggalkan oleh kapalterbang pula Timbalan Presiden AMANAH ini.

    #Dr Kamarul Yusoff

    MR : Dia tersilap haluan, kini bersama-sama menegakkan kebathilan..

  19. ‘Courageous and powerful, will help so many’: Huge outpouring of support for Phillip Schofield after he discusses coming out as gay during emotional interview with Holly Willoughby on This Morning.

    Kamu bila lagi, Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib?

  20. PEMIMPIN2 PH BUKAN SEKADAR BADUT TAPI GILA…….MACAM MANA PENGHUNI2 TANJUNG RAMBUTAN BOLEH MENANG PRU 14……..

    Mazlan Aliman pulak buat kerja giler – Rasmi Pagar…

    Slmt pg semua..di jemput semua rakyat Malaysia dtg kerumah saya pada 15.2.2020 ada buat majlis kaut kaut sampah sambil itu ada bakar2 sampah sikit,dijangka menteri alam sekitar merasmikan majlis tersebut.lagi satu digalakkan sampah bwk sendiri.Hu.Hu.Hu..
    Klu lah ada sape2 rajin kumpul semua koleksi gambar2 perasmian oleh YB pee haishhh ni mesti kelako.. lif lah, pagar lah, kepala paip lah.. Adoi la sebijik kartun puak2 ni

    MR : Kenapa tak letak syed saddiq atas pagaq tu dan sambut dia untuk perasmian……. Tengok pagar teringat pulakk menteri pajat pagar… Apalaaa menteri dlm malaysia skrg…. Diketawakan org luaa sajakann….

  21. Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama itu serupa Yahudi Harvey Weinstein –

    ‘The first time I saw him naked I thought he was deformed or intersex’, said Former actress Jessica Mann. He has NO testicles.

    https://www.dailymail.co.uk/news/article-7951875/Weinstein-rape-accuser-testify-pivotal-trial-moment.html

    1. Tak lama lagi Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib akan copy paste lagi komen2 lama dia lah.

  22. SEGALANYA JAHANAM BAWAH KOMUNIS….. BAGAIMANA GS NAK SOKONG….PALING UTAMA ISLAM DIPERKOTAK KATIK KAN OLEH LGBT LIBERALIST PLURALIST SYIAH DLL…….HIDUP MATI GS PERTAHAN ALQURAN…….

    Hebat PH – Ringgit dijangka terus menyusut minggu depan……..

    KUALA LUMPUR: Ringgit dijangka terus menyusut berbanding dolar US pada minggu depan, di tengah-tengah prospek pengukuhan mata wang Amerika Syarikat itu dan ketidakpastian berhubung impak daripada penularan novel koronavirus 2019.

    Ketua ekonomi Bank Islam Malaysia Bhd, Mohd afzanizam Abdul Rashid berkata, perdagangan yang bersifat elak risiko diramalkan berlaku secara aktif dalam jangka masa terdekat, ini menyebabkan permintaan bagi mata wang selamat melonjak.

    Pasaran kewangan masih terkesan dengan penularan koronavirus dengan bilangan mangsa terus meningkat, katanya.

    Pasaran menunggu pengumuman Keluaran Dalam Negara Kasar untuk suku keempat 2019 yang akan dikeluarkan pada minggu depan sebagai pendorong utama bagi mencari hala tuju pasaran serta sebagai kayu pengukur ke atas penilaian Bank Negara Malaysia (BNM) mengenai kesan penularan koronavirus ke atas ekonomi negara.

    “BNM mahu menunjukkan bahawa mereka mempunyai keanjalan dasar dan bersedia untuk bertindak jika keadaan itu menyebabkan kelonggaran lagi monetari.

    “Justeru , kami tidak menolak jika ada lagi penurunan Kadar Dasar Semalaman. Ringgit mungkin akan berlegar di sekitar paras rintangan serta merta pada RM4.1406 berbanding dolar US,” katanya.

    Bagi minggu yang baru berakhir, ringgit ditutup lebih rendah berbanding dolar AS pada 4.1360/1400 berbanding dengan 4.0960/1000 yang dicatatkan semasa Jumaat minggu sebelumnya.

    Hong Leong Bank Bhd dalam satu nota penyelidikan memberitahu ringgit adalah antara mata wang yang mencatatkan penurunan ketara di Asia pada minggu lepas, selepas dolar Singapura, berikutan pengukuhan dolar AS yang dirangsang oleh data yang positif termasuk kebimbangan mengenai koronavirus.

    Dolar AS terus mencerminkan kemantapan pada minggu tersebut, dibantu oleh peningkatan keyakinan dalam ekonomi AS dengan indeks dolar AS (DXY) menyentuh paras tinggi sebanyak 98.572 daripada paras terendah, 97.35 yang direkodkan awal bulan ini.

    “Pembebasan Presiden Donald Trump daripada perbicaraan pemecatan turut membantu dalam mengurangkan ketidakpastian, manakala pengumuman China mengenai potongan tarif ke atas barangan AS, sebagai sebahagian daripada fasa 1perjanjian perdagangan, juga membantu mengukuhkan dolar AS,” kata bank itu.

    Menurut bank itu, dolar AS dijangka terus kukuh, dengan sasaran DXY 99.00, khususnya jika keadaan elak risiko berterusan minggu depan, tambahan pula, mata wang itu masih mempunyai banyak ruang untuk naik terutama jika laporan wabak virus ini terus memburuk.

    “Kami menjangka kedua-dua mata wang didagangkan pada paras 4.14 hingga 4.15 minggu hadapan sekiranya ia mencecah rintangan 4.1400,” katanya.

    Bagi asas Jumaat ke Jumaat, mata wang tempatan diniagakan bercampur-campur berbanding kumpulan mata wang utama lain.

    Ringgit naik berbanding dolar Singapura kepada 2.9730/9769 daripada 2.9988/3.0032 pada Jumaat minggu sebelumnya dan meningkat berbanding pound British kepada 5.3466/3534 daripada 5.3723/3792.

    Unit tempatan jatuh berbanding euro kepada 4.5306/5354 daripada 4.5167/5227 dan susut berbanding yen Jepun kepada 3.7672/7712 daripada 3.7581/7628.

  23. USTAD LEBAI POLITIKUS SASAU ZINDIK. Ini Hn HADI PAS HAMPAS,
    “Kita melihat kuasa politik orang Melayu Islam terancam kerana PH didominasi bukan Islam,” katanya.

    KERANA NAK JADI KINGMAKER , PERASAN KUAT TAPI HAMpas , TANDING 150 KURSI TAPI MENANG 18 JE KAMU YG MENYEBABKAN BUKAN MELAYU MENDOMINASI KERAJAAN HARI INI.

    PAS HJ HADI PENGKHIANAT ISLAM MELAYU ISLAM. KHALAS!

  24. (PAGI KHAMIS, 6/2/2020)

    Anonymous (TN monyet 🐒)

    DAH GUNA NAMA IBNU IBRAHIM, BERUK TU GENG NJIB GUN NNAMA ANO KAH3 PULAK. TULIS KOMEN, JAWAB SENDIRI.

    KADANG2 TULIS SURAT KPD IRAH, WATAK YANG DICIPTA NYA SENDIRI, JAWAB SURAT ITU SENDIRI. ITU LAH YANG DINAMAKAN ORANG GILA.

    Reply

    6 February 2020 6:54 am

    Anonymous (TN monyet 🐒)

    BERUK TUA GENG NAJIB YANG ASYIK MENJILAT NAJIB, SEKARANG PAKAI NAMA Ibnu Ibrahim pulak. Givap lah, Mamat Beruk Tua, orang smua dah tahu tabiat kamu, lobang dah pecah, ada Bang Ali dekat kamu.

    Reply

    6 February 2020 6:51 am

    Ho ho

    1. (PAGI JUMAAT, 7/2/2020)

      Anonymous (TN monyet 🐒)

      HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      Beruk Tua Geng Najib “MACAM SI TUA KUTUK SANJUNGAN WAK SUMAN .. ONANI MOUSE KAKI PANTUN YANG SENTIASA NAK MEMANTAT DENGAN SI IRAH ..

      Well done, Ibnu. Carry on, mate.

      Reply

      7 February 2020 6:09 am

      Ho ho

      1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        ❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓
        Kelmarin..TN kata..Kejora nyamar Ibnu, TN tala
        Hri ni puji, ‘Well done, Ibnu. Carry on, mate pula’
        Nyta lah, TN kerepot ni mmg nyanyuk atau gila!
        Ini baru saja pembalasan awal dari Allah Ta’ala!
        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

        👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
        Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        HU HU HU..

        1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

          👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
          Sblm ini, TN kna teruk smpai muka dia monyok
          Dia jadi baran, terkam balik, dgn marah gelojoh
          Pmbaca pun boleh nmpak si tua tu dh nyanyuk
          Mmg padan lah pun..umur dia..dah jangkau 87
          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
          Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

          HU HU HU…

          1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

            🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
            Atuk TN beruk tk sdar ke umur tu dah 87 tahun
            Diri luar dan dalam, semua dah lemah, tak kuat
            Bulu pelir pun mmutih, brserabut, serupa bihun
            Dia tak tahu ke di sini, dia tu semua org meluat
            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

            👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            HU HU HU…

            1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

              👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
              Kejora bijak, tenang & sentiasa ‘alert’, tidak alpa
              Atuk TN pula baran & gelojoh..pakai main terpa
              Parti Cap Munga msti rasa kecewa dan hampa
              Dpt cai spt TN umur 87 thun, nyanyuk & pelupa
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
              Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
              🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

              HU HU HU…

  25. BERKOKOK BERDERAI2 TAPI EKOR BERGELUMANG TAHI……..

    Nasihat Dr M pada Trump: ‘Letak jawatan’……

    Ketika Presiden Donald Trump sedang berusaha untuk dipilih semula dalam pilihan raya presiden November ini, Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad hari ini mengekalkan kritikan Malaysia terhadap sokongan AS terhadap Israel.

    Ditanya nasihatnya kepada Trump susulan rencana perdamaian yang disokong AS yang sebahagian besarnya ditolak oleh Palestin dan sekutunya, kata Mahathir, “Letak jawatan.”

    “Saya harap rakyat Amerika akan membuat keputusan yang lebih baik.

    “Ini adalah seorang lelaki yang mencemarkan peranannya dan dasarnya, cuba menggunakan tekanan asing untuk memenangi pilihan raya,” kata Mahathir merujuk kepada sokongan AS terhadap Israel dalam perjuangan rakyat Palestin untuk mendapatkan pengiktirafan terhadap tanah mereka sendiri.
    Iklan

    Beliau sebelum itu menyampaikan ucapan pada majlis perasmian Persidangan Liga Ahli Parlimen Untuk Al-Quds kali ke-3.

    Al-Quds merujuk kepada sebuah bandar di Baitulmuqaddis – tanah yang dianggap suci kepada ketiga-tiga agama utama Ibrahim – juga dituntut oleh Israel dan Palestin sebagai ibukota mereka.

    1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
      Atuk TN monyet umur 87 dah nak jadi bangkai
      Bodoh biol si tua kutok ini, mengalahkan sakai
      Sifat nyanyuk TN beruk 7/2, 6:09 am terungkai
      Cakp org tua nyanyuk ini mnalah nk bleh pakai
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      HU HU HU..

      1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        Atuk TN monyet monyet 2:25 pm,

        💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
        7/2, 6:09 am Kejora londeh atuk punya pakaian
        Atuk ni seorang tua nyanyuk, bukanlah andaian
        Teruskanlah atuk TN biol dipersilakan meroyan
        Cakap org tua nynyuk ini Kejora malas nk layan
        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        HU HU HU…

  26. GS TAHU AGONG TONG M ADALAH PEMIMPIN TERKAYA DI DUNIA……DINASTI BELIAU MEMILIKI ASET 45B……TENTULAH PERTAHAN KAN DINASTI JADI KEUTAMAAN….GS JUGA TAHU DI PINTU BELAKANG PAK SHEIKH SERIGALA2 KOMUNIS SOSIALIST SYIAH YANG KELAPARAN SEDANG MENANTI MANGSA2…..ITULAH SAHAJA PILIHAN YANG ADA DI HADAPAN GS….GS WAJIB PILIH SEEKOR SYAITAN KERANA KETERBATASAN YANG ADA…..

    Bersihkan Nama Sebelum Jadi PM Ke-8 ………–

    (Malaysia Gazette) – Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim perlu membersihkan namanya terlebih dahulu sebelum menerima jawatan Perdana Menteri daripada Tun Dr Mahathir Mohamad.

    Penyelaras Parlimen Jasin, Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan menegaskan, langkah pertama dengan mengambil tindakan undang-undang terhadap bekas penyelidiknya, Muhammad Yusoff Rawther.

    “Kenapa Anwar takut hendak buat tindakan saman sivil ke atas Yusoff Rawther? Peganglah pada prinsip ‘berani kerana benar; takut kerana salah!

    “Tolong jangan berdolak-dalih lagi! Bersihkan namanya terlebih dahulu dan tolong ambil tindakan undang-undang terhadap Yusoff Rawther sebelum berhajat untuk jadi PM8!” katanya dalam satu kenyataan, semalam.

    Khairuddin juga membidas sikap Anwar yang seolah-olah takut untuk menyaman Yusoff sedangkan dakwaan serangan seksual itu telah dilaporkan kepada pihak polis.

    “Macam mana Anwar Ibrahim hendak jadi PM8?

    “Dia sendiri pun tak berani hendak saman Yusoff Rawther ke mahkamah di atas segala dakwaan oleh bekas pegawainya itu tentang salahlaku yang telahpun dilaporkan ke pihak penguatkuasa undang-undang di negara kita,” katanya.

    Dalam pada itu, Khairuddin turut mencabar Anwar untuk membawa usul tidak percaya terhadap Dr Mahathir pada persidangan Parlimen akan datang.

    “Saya cabar secara terbuka Anwar untuk bawa usul undi tidak percaya pada Tun Dr Mahathir pada pembukaan persidangan Parlimen 9 Mac ini seandainya dia kata ada cukup sokongan di dalam Dewan Rakyat!!

    “Tolong jangan merepek serta cuba hendak menipu rakyat lagi!!

    “Saya berani kata bahawa Anwar tidak ada cukup sokongan untuk undi beliau sebagai pengganti PM8 sekiranya dia bawa usul undi tidak percaya pada Tun Dr Mahathir” katanya lagi.

  27. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kejora bijak, tenang & sentiasa ‘alert’ tidak alpa
    Atuk TN pula baran & gelojoh..pakai main terpa
    Parti Cap Munga, msti rasa kecewa dan hampa
    Dpt cai spt TN umur 87 thun..nyanyuk & pelupa
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

    HU HU HU…

  28. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
    TN beruk hnya hrap senjata mulut lubg jamban
    Tapi dah cirit birit si tua biol tu Kejora keronyok
    Nk lgak kuat, tk sedar, bulu pelir smua beruban
    Umur dia pun dh 87 tahun, pelupa dan nyanyuk
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    HU HU HU…

  29. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
    Atuk TN beruk tk sdar ke umur tu dah 87 tahun
    Diri luar dan dalam, semua dah lemah, tak kuat
    Bulu pelir pun mmutih, brserabut, serupa bihun
    Dia tak tahu ke di sini, dia tu semua org meluat
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Kah kaahh kaahhhh kaaaahhhhh kaaaahhhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    HU HU HU…

  30. Why is LGE and also Francis Xavier angry over rumoirs of Pakatan Nadional? A theatrical act. The one who is really upset is Anwar.

    His mole has been made known

    His supposedly media advisor none other than Bidin has failed to spin according to plan.

    Anwar has to seek DAP and PKR senior leaders to do the spinning which is esentially red herring….period

  31. Mutu komen2 di sini bergantung kpd Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama.

    Balasan2 nya mengikut apa dia kata. Einstein kind of comments will get fellow Einstein replies. Shit ones will get worse-than-shit replies.

    Enjoy your weekend, folks.

    1. 🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      TN jdi sgt resah bila Kejora-Irah brmesra canda
      Lgi geram le, dilihat Irah manja bergurau senda
      Tk dpt dia elak..perasaan cemburu yg melanda
      Rasa dngki amarah, terus mncengkam, di dada
      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
      Dia cuba nak lagak juah, itu TN bebal taik kuda
      Tpi TN beruk tua tu, bodohnya berganda-ganda
      Asyik je dgn Kejora ni, TN kena dera dan denda
      Mana mungkin..gagak tua nk tewaskan garuda
      🕊🕊🕊🕊🕊🕊🕊🕊🕊🕊🕊🕊🕊🕊🕊🕊🕊🕊
      TN umur 87..mmg trhad kudrat yg si tua tu ada
      Tk mungkin dia dpt lwn..Kejora yg masih muda
      Sebak di dada TN..makin jelas, nmpak petanda
      Kini TN sedih, mngalir airmata atas kerusi roda
      ♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
        Atuk TN monyet umur 87 dah nak jadi bangkai
        Bodoh biol si tua kutok ini, mengalahkan sakai
        Sifat nyanyuk TN beruk 7/2, 6:09 am terungkai
        Cakp org tua nyanyuk ini mnalah nk bleh pakai
        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        HU HU HU..

        1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

          Atuk TN monyet monyet 10:31 am,

          💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
          7/2, 6:09 am Kejora londeh atuk punya pakaian
          Atuk ni seorang tua nyanyuk, bukanlah andaian
          Teruskanlah atuk TN biol dipersilakan meroyan
          Cakap org tua nynyuk ini Kejora malas nk layan
          👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          HU HU HU…

  32. PEMECATAN LOCK MAN TIDAK MELALUI KONSENSUS?……KENAPA PEMIMPIN2 UMNO LAIN BERMASALAH TIDAK DIPECAT……SIAPA MASTER MIND DALAM UMNO…… SEPATUTNYA SEMUA PEMIMPIN2 UMNO BERMASALAH PATUT BERUNDUR…..UMNO DIGUNA UNTUK PERTAHAN PEMIMPIN2 BERMASALAH……

    Lokman Adam Dipecat Dari Umno……..

    (Malaysiakini) – Lokman Adam, yang merupakan penyokong tegar Najib Abdul Razak, telah dipecat daripada Umno oleh majlis tertinggi parti hari ini.

    Perkara itu disahkan oleh dua peserta mesyuarat yang diadakan pada petang tadi.

    Pemecatan Lokman dipercayai berkaitan dengan pendedahan rakaman audio yang didakwa menggambarkan percubaan Zahid untuk meyakinkan pemimpin parti bekerjasama dengan Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad.

    Dalam satu kenyataan, Lokman mendakwa bahawa dia telah dipecat semasa mesyuarat hari ini melalui “proses mengundi angkat tangan”.

    Lokman sebelum ini merupakan ahli Majlis Tertinggi Umno yang dipilih dan tidak hadir pada mesyuarat hari ini dengan menyatakan hilang keyakinan terhadap presiden parti.

    Beliau berkata beliau akan meneruskan misinya untuk menentang Pakatan Harapan dan “tali barut” di dalam Umno melalui sebuah NGO laskar siber.

    “Apabila Najib kembali menjadi presiden Umno, saya akan memohon semula menjadi ahli Umno.

    “Apa yang penting, rancangan Zahid untuk memaksa 3.7 juta ahli Umno untuk mengangkat Mahathir menjadi pengerusi Pakatan Nasional telah gagal,” katanya dalam kenyataan di Facebook.

    Sementara itu, Ahli Majis Tertinggi Umno Mohd Puad Zakarshi menyifatkan pemecatan Umno sebagai “kurang bijaksana”.

    Menurutnya, Lokman hari ini dipecat sebagai ahli Umno atas syor Biro Politik dan bukan atas syor Lembaga Disiplin.

    “Apa fungsi Lembaga Disiplin?” soal Puad dalam kenyataan di Facebooknya.

    Puad turut mempersoalkan kenapa bekas naib presiden Umno Hishammuddin Hussien tidak dikenakan tindakan sama.

    “Tidakkah perbuatan beliau mengadakan pertemuan beberapa kali dengan Mahathir tanpa memaklumkan majlis tertinggi dan presiden Umno adalah melanggar disiplin parti.

    “Ia juga tidak menghormati institusi presiden. Bukan kerana mahu mempertahankan Lokman tetapi tindakan mestilah adil dan jangan selektif.

    “Apa pun saya telah menyuarakan pendirian saya ini dalam majlis tertinggi. Tapi gagal,” katanya.

  33. Kenapa Dr. Mahathir Letakkan Syarat Tanpa DS Najib Dalam Pakatan Nasional

    Sudah terang lagi bersuloh, Kerajaan Pakatan Harapan akan jadi kerajaan sepenggal.

    Daim akui.

    Lim Kit Siang akui.

    Malah Dr. Mahathir pun akui.

    Dr. Mahathir tahu Muafakat Nasional akan menang sekiranya PRU 15 diadakan.

    Dia tahu lepas dia mati, PPBM pun akan berkubur sama.

    Lagi teruk alau Anwar ambil alih, Dr. Mahathir tahu segala salahlaku beliau dahulu dan selepas PRU 14 antaranya membahagikan kontrak pada kroni-kroni dan anak-anak Dr. Mahathir akan dibongkar.

    Bukan sebab Anwar nie bersih tapi jelas, kemarahan dan dendam Anwar pada Dr. Mahathir sangat besar.

    Sekarang ni Anwar tengok ajer lah.

    Itu yang Dr. Mahathir takutkan.

    Bukan dia takut Anwar nak haramkan UMNO.

    Itu sengaja direka oleh Dr. Mahathir sebagai Unique Selling Proposition dia.

    Sejarah membuktikan, dari dulu sampai sekarang, Dr. Mahathir tak pernah peduli tentang hak-hak orang Melayu, apa lagi tentang UMNO.

    Yang Dr. Mahathir peduli ialah tentang diri dia sendiri, kroni-kroni dia dan keluarga dia.

    Prinsip perjuangan, moral politik, keikhlasan tak pernah wujud dalam kamus hidup Dr. Mahathir.

    Anwar yang satu masa dulu dipandang jijik, Lim Kit Siang yang dulu dituduh bapak perkauman, DS TG Hj. Hadi yang pernah dituduh sebagai punca peristiwa Memali dan cuma dianggap sebagai lebai yang hanya layak mengajar di madrasah, kini semua ludah dan kahak hijau yang Dr. Mahathir keluarkan, beliau jilat sampai licin tak berbekas langsung.

    Sebenarnya, orang Melayu dan UMNO sudah berpuloh tahun dipergunakan dan diperbodohkan oleh Dr. Mahathir.

    Ada lagi satu naratif yang mengatakan kita boleh kawal Dr. Mahathir kalau dia bersama dalam Pakatan Nasional.

    Jangan buat lawak bodoh lah weiii.

    Tengok macam mana dia pecah dan kawal Pakatan Harapan walau dengan hanya 13 kerusi?

    Tengok macam mana dia manipulasi UMNO dari luar?

    Ingat pucuk pimpinan UMNO yang ada sekarang cerdik dan kental semuanya ker?

    Dr. Mahathir dah ambil kira semua tu.

    Dia akan sekat sana sini dengan menggunakan semua sumber yang dia ada supaya pada PRU15 nanti, Muafakat Nasional tak boleh bertanding banyak kerusi dan tak jadi parti dominan dalam Pakatan Nasional.

    Melancap ajelah Ketua-Ketua Bahagian UMNO yang berangan nak jadi calun PRU15 nanti.

    UMNO dengan PAS dua-duanya akan kena main.

    PAS tak kesahlah, diorang nak Kelantan dan Terengganu jer.

    Akibatnya bukan 30 orang MP UMNO yang akan tanggung.

    Bukan Ahli-Ahli Majlis Tertinggi UMNO yang akan tanggung.

    Bila Hishamuddin jadi Perdana Menteri atau bila Mukhriz jadi Perdana Menteri, ingat dia orang nak bagi kontrak pada Melayu ker atau kroni-kroni Dr. Mahathir yang membiayai PRU15?

    Siapa kroni-kroni yang dah nak lingkup dan pergi buat bisnez di luar negara pada zaman DS Najib tapi dah balik bermaharajalela sekarang?

    Melayu ker?

    Naratif yang mengatakan Anwar akan kuburkan UMNO dan lebih marah UMNO dari marah pada Dr. Mahathir tak boleh pakai.

    Dua kali Anwar dipenjara adalah sebab Dr. Mahahir.

    Kali kedua pun Anwar dipenjara semasa zaman Najib, Dr. Mahathir juga yang jadi dalangnya.

    Anwar tahu.

    Lagipun bukan mudah nak kuburkan UMNO.

    Kalau mudah, dah lama Dr. Mahathir kuburkan dan kutip semua MP UMNO masuk PPBM.

    Dari sudut moral, kau orang ingat Dr. Mahathir ada prinsip moral ker?

    1. Dr. Mahathir pecat Anwar bukan sebab Anwar peliwat, Dr. Mahathir tak peduli pun kalau Anwar tu peliwat, anak cucu Dr. Mahathir sendiri pejuang LGBT!!!

      Tengok macam mana Dr. Mahathir baik punya cover kes Semburit Azmin.

      Bagi Dr. Mahathir, selagi individu tu boleh bawa keuntungan pada dia, pasti dia pertahankan, kalau dah tak berguna, anak bukan, saudara bukan, angkat kaki kau boleh jalan!!!

      Kita semua dah tahu sekarang yang Dr. Mahathir jatuhkan DS Najib bukan sebab rasuah 1MDB.

      Bukan sebab jual aset dan beri kontrak infra pada China.

      Bukan pasal China buka kilang besar di Kuantan.

      Bukan pasal projek perumahan premium jual pada warga China.

      Bukan pasal ECRL mahal.

      Bukan pasal HSR tak viable.

      Bukan pasal projek Bandar Malaysia tak ada value.

      Bukan pasal cincin berlian.

      Bukan pasal handbag Rosmah.

      Dan bukan kerana semua yang Dr. Mahathir cakap tapi kerana apa yang dia tak cakap.

      Beliau jatuhkan DS Najib semata-mata kerana kuasa dan kepentingan kroni dan keluarga beliau yang satu persatu dikurangkan semasa DS Najib jadi Perdana Menteri.

      IPP salah satu contoh dimana semua IPP yang hendak dibeli oleh 1MDB melalui Edra Energy adalah milik kroni-kroni Dr. Mahathir yang telah mengaut keuntungan mudah hampir RM 200 billion melalui satu perjanjian penjualan elektrik kepada TNB dan pembelian gas dari Petronas untuk menjana IPP yang berat sebelah yang dimeterai semasa Dr. Mahathir jadi Perdana Menteri.

      Itu baru satu contoh.

      Dari segi politik pula beliau marah dengan DS Najib sebab tak sokong Mukhriz bertanding Naib Presiden UMNO.

      Beliau dengan jelas sekali menunjukkan kekecewaan beliau lepas Mukhriz kalah dan terus memusuhi DS Najib.

      You think Mahathir gives a shit about corruption?

    2. Itu pasal Rakyat kena tulahkan Madey si Kitol sebelum Madey si Kitol tulah Rakyat yang majoriti orang Melayu… sebelum Madey si Kitol mampos. Jangan bagi muka sangat pada Si Kitol pengkhianat Melayu. Berambuslah Si Kitol Moden. Kahkahkah!

      1. Setuju. Si Kitol Moden ia lah Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama. Termasuk najib bini rosmah.

    3. Mengakui secara liar saja ler kamu. Mengata “Daim akui. Lim Kit Siang akui. Malah Dr. Mahathir pun akui” tanpa memberi bukti, fakta atau link kpd berita mereka mengata demikian itu ada lah hamsat.

  34. ADAKAH LOK MAN AGEN PARTI KUNYIT UNTUK PECAH BELAHKAN UMNO…..KITA TUNGGU EPISODE SETERUSNYA……

    Terkini: Lokman sah dipecat, ke Jepun cuba runding dengan Azmin?…….

    “Saya mengesyaki Lokman telah ke Jepun untuk cuba berunding dengan Azmin, di mana rundingan tersebut mungkin juga melibatkan Anwar sekiranya benar maklumat yang diterima bahawa Anwar turut telah pergi ke Jepun”

    ركيني: لقمان صح دڤچت، ك جيڤون چوبا رونديڠ دڠن عزمين؟
    Malam semalam, saya diberitahu bahawa Majlis Kempimpinan Tinggi UMNO ada membincangkan isu kerjasama PPBM-UMNO, di mana perbincangan tersebut disifatkan sebagai “panas dan tidak konklusif.”

    Saya turut dimaklumkan bahawa penafian yang dibuat oleh Datuk Seri Bung Moktar bin Radin berhubung perbincangan itu adalah menurut kehendak MKT UMNO, khususnya, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.

    Tidak lama selepas itu, saya dimaklumkan bahawa MKT UMNO sebenarnya mencapai dua keputusan penting tetapi sepakat untuk tidak mendedahkannya kepada media selagi PAS belum bersidang dan selagi pihak Jawatankuasa Muafakat Nasional tidak bertemu.

    Menurut sumber, UMNO memutuskan untuk memecat Datuk Lokman bin Noor Adam biarpun pengumuman yang dibuat oleh Datuk Bung Moktar bin Radin menyatakan parti berkenaan menyerahkan kepada Lembaga disiplin untuk menyiasat dan mengambil tindakan.

    Sumber tersebut memberitahu perbincangan MKT berhubung gabungan perpaduan baru melibatkan UMNO, PPBM dan PAS “tidak konklusif” kerana UMNO hanya akan memuktamadkannya bersama PAS Isnin ini setelah Jawatankuasa Muafakat Nasional bertemu.

    Untuk makluman, PAS akan mengadakan mesyuarat hari ini bagi membincangkan kerjasama dengan PPBM dan kumpulan-kumpulan lain dari Pakatan Harapan, termasuk kem Datuk Seri Azmin Ali dan Zuraida Kamaruddin.

    PAS dijangka akan bersetuju dengan kerjasama tersebut memandangkan kepimpinan tertingginya dan Majlis Syura sudah lama bersetuju untuk menyokong kepimpinan Tun Dr Mahathir Mohamad dan sebarang langkah yang mampu mencantas DAP dan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

    Perbincangan-perbincangan ini dijangka akan menjurus kepada runtuhnya Pakatan Harapan dan meletakkan titik nokhtah kepada penglibatan DAP dalam kerajaan.

    Ianya turut akan menjadi detik permulaan kepada kehancuran DAP yang kita kenali hari ini apabila sebilangan besar pemimpin dari parti berkenaan yang tidak berpihak kepada Lim Guan Eng, Lim Kit Siang dan Nga Kor Ming bertindak keluar parti bagi menyertai gabungan baru yang bakal terbentuk.

    Kesemua ini akan memusnahkan impian Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia ke-8. Pada ketika ini, gandingan Mahathir bersama Azmin dan Zuraida memiliki sokongan majoriti ahli-ahli parlimen, termasuklah dari UMNO, AMANAH, PPBM, WARISAN, PAS, Sabah dan Sarawak.

    Saya diberitahu bahawa Azmin baru selesai dengan urusan rasminya di Jepun. Apa yang aneh, bukan hanya Lokman dikhabarkan turut ke Jepun, terdapat beberapa sumber dari PKR dan juga UMNO yang memberitahu Anwar juga telah ke Jepun, mungkin untuk bersama Lokman.

    Saya sebenarnya tidak dapat mengesahkan kesahihan maklumat berhubung pergerakan Anwar ke Jepun. Walaubagaimanapun, terdapat dua sumber dari media yang mengesahkan ada terdengar akan perkara itu dari sumber masing-masing tetapi turut tidak dapat memastikan kesahihanya.

    Sebelum ini, saya berulang kali mendedahkan urusan Lokman dengan kem Anwar di mana Lokman sudah lama cuba mempengaruhi kumpulan-kumpulan tertentu dari dalam dan luar UMNO, secara senyap, untuk menyokong Anwar biarpun tahu DAP akan amat berkuasa sekiranya Anwar diangkat menjadi Perdana Menteri.

    Lokman dikhabarkan menerima arahan daripada kem Anwar untuk menekan Azmin berhubung kes video seks yang didakwa pihak-pihak tertentu memaparkan Azmin bersama Haziq Abdullah dalam adegan seks yang kurang menyenangkan.

    Anwar sebenarnya sudah lama curiga dengan hubungan akrab Azmin-Mahathir dan amat gentar Azmin akhirnya akan diangkat menjadi Perdana Menteri ke-8.

    Justeru, beliau mengerahkan kumpulan-kumpulan penyokongnya untuk memberikan tekanan kepada Mahathir agar ahli-ahli parlimen yakin beliau memiliki sokongan majoriti dan menyokong usul undi tidak percaya beliau terhadap Mahathir.

    Malangnya, bukan hanya rancangan tersebut gagal, tindakan Lokman memberikan tekanan kepada Azmin berhubung video seks Haziq hanya menyebabkan lebih ramai pemimpin PKR beralih ke kem Azmin.

    Ini memandangkan sebilangan besar pemimpin PKR tahu akan hubungan Lokman dan kem Anwar dan mengesyaki tindak-tanduk Lokman adalah menurut kehendak Anwar.

    Apa pun, Anwar, Lim Guan Eng dan Lim Kit Siang pada ketika ini dikatakan berada dalam keadaan begitu terdesak kerana dapat rasakan Pakatan Harapan bakal runtuh tidak lama lagi.

    Justeru, saya mengesyaki Lokman telah ke Jepun untuk cuba berunding dengan Azmin, di mana rundingan tersebut mungkin juga melibatkan Anwar sekiranya benar Anwar turut telah pergi ke Jepun.

    Ttf

    1. Azmin balaci madey musuh anwar..tak usah temberang leer.

      1. Kamu balaci Bang Ali usah menjilat lah.

  35. Skrip baru macai Madey si Kitol yang menepek dalam blog dan ruang komen media sosial play safe nak selamatkan imej Si Kitol Moden. Strategi pintu belakang Madey si Kitol pun jadi berita palsu. Siapa nak percaya sama Madey si Kitol? Kahkahkah!

    1. Yang penting nya ia tiada siapa percaya apa kamu kata.

  36. 🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    TN jdi sgt resah bila Kejora-Irah brmesra canda
    Lgi geram le, dilihat Irah manja bergurau senda
    Tk dpt dia elak..perasaan cemburu yg melanda
    Rasa dngki amarah, terus mncengkam, di dada
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Dia cuba nak lagak juah, itu TN bebal taik kuda
    Tpi TN beruk tua tu, bodohnya berganda-ganda
    Asyik je dgn Kejora ni, TN kena dera dan denda
    Mana mungkin..gagak tua nk tewaskan garuda
    🕊🕊🕊🕊🕊🕊🕊🕊🕊🕊🕊🕊🕊🕊🕊🕊🕊🕊
    TN umur 87..mmg trhad kudrat yg si tua tu ada
    Tk mungkin dia dpt lwn..Kejora yg masih muda
    Sebak di dada TN..makin jelas, nmpak petanda
    Kini TN sedih, mngalir airmata atas kerusi roda
    ♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      Satu komen aku dibalas nya 3-4 kali. TQ Beruk Tua Geng Najib memberi aku penghormatan, juga mempopularkan ketawa aku itu.

  37. GS TAHU DR MANDELIAR PENYANGAK KAPITALIS…..NAMUN UNTUK BIARKAN MAFIA KOMUNIS/ GANGSTER SOSIALIST /PEMBERONTAK SYIAH BERMAHARAJALELA TIDAK BOLEH DIBIARKAN SAMA SEKALI……DEMI ISLAM DAN RAKYAT GS SANGGUP BERKORBAN APA SAHAJA…….

    Bekas ketua hakim: AGC guna ‘jalan selamat’ kes Guan Eng?..

    Bekas ketua hakim Tun Abdul Hamid Mohamad mempersoalkan keputusan Pejabat Peguam Negara (AGC) melepaskan tanpa membebaskan dalam kes bekas ketua menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng dan ahli perniagaan Phang Li Koon.

    Dalam tulisan di blognya hari ini, Hamid bertanya sama ada Ketua Bahagian Perbicaraan dan Rayuan, Timbalan Pendakwa Raya, Datuk Mohamad Hanafiah Zakaria mengambil jalan selamat dengan membuat keputusan itu dan bukannya pembebasan penuh atau dilepaskan dan dibebaskan.

    “Menurut Hanafiah, dia hanya minta (Lim) dilepaskan tanpa dibebaskan.

    “Adakah dia tidak pasti dengan keputusan untuk tidak meneruskan pendakwaan, atau hanya mengambil jalan selamat, jalan tengah, agar dia tidaj disalahkan dan kedudukannya tidak terancam?” katanya dalam tulisan panjang yang mengkritik keputusan Peguam Negara Tommy Thomas dan jabatannya.

    Pada 3 Sept lalu, Mahkamah Tinggi Pulau Pinang memberi pembebasan penuh kepada Lim dan Phang meskipun pendakwaan hanya memohon untuk pelepasan tanpa pembebasan.

    Menurut Hamid, sekiranya pendakwaan berhasrat untuk pembebasan tanpa pelepasan, ia harus membuat rayuan terhadap keputusan mahkamah.

    “Jika arahan mahkamah untuk pembebasan penuh, mahkamah akan disalahkan, sementara Lim, DAP dan Pakatan Harapan (HARAPAN) akan gembira, dan peguam negara tidak akan rasa selesa apabila berjumpa Lim.

    “Sekiranya pendakwaan benar-benar serius ia hanya mahukan pembebasan tanpa pelepasan, ia harus membuat rayuan terhadap keputusan hakim itu,

    “Atau adakah mereka sangat gembira kerana dapat lebih daripada yang diminta, dan boleh tuding jari pada mahkamah atas keputusan itu?” katanya.

    Dalam tulisan itu juga, Hamid mendakwa Hanafiah didesak untuk menggugurkan dakwaan terhadap Lim dan Phang meskipun Thomas tidak memberi apa-apa arahan kepadanya.

    “Dalam situasi itu, dia (Hanafiah) tahu dia perlu membuat keputusan untuk tidak meneruskan pendakwaan terhadap Lim dan dia perlu mencari alasan.

    “Jadi dia beri alasan bahawa dia mendapati kes pendakwaan lemah selepas penelitian dan penemuan bukti baru! Saya rasa kasihan kepadanya,” katanya merujuk penjelasan Hanafiah dalam pengguguran kes itu.

    Bagaimanapun, menurut Hamid, Hanafiah seharusnya memanggil ketua pendakwaan kes itu dan SPRM bagi menangani kelemahan – seperti mencari bukti bari atau memanggil saksi tambahan.

  38. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
    The title, ‘champion’, Kejora still, hold the crown
    He had beaten idiot goon TN, flat to the ground
    Now..bloody idiot skunk TN, is not seen around
    From the old goon we can here no more sound
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    It’s damn easy, for Kejora, to beat the old clown
    Bloody TN is as if in the sewage plant drowned
    That idiot’s eyes, from black, now turned brown
    And on the wheel chair, he helplessly sat down
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    HU HU HU…

  39. Penjilat2 bermatian pusing cerita nak tutup kemaluan pojaan hati mereka…tapi gagal….

    Keciaan..

  40. Irah,

    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    Abg psti atuk TN tu kini, wajah mendung teduh
    Agak nya dia menyesal, dgn abg dia cari gaduh
    Dah ler tua kerepot 87 thn, muka penyet hodoh
    Perangai tak matang mcm budak-budak bodoh
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
    Tiap2 hari, dlm ketewasan..dlm diari dia rakam
    Pasti kepedihan..dlm hati si tua tu terbungkam
    Dia bodoh bebal..abg yg pintar ni nak diterkam
    Kena lah ifrit tu, dgn pantun BM & Bi abg tikam
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    (Bunga2 tu, abg tujukan khas untuk Irah jer..
    Untuk TN monyet 🐒 tu, abg nak tujukan ketul batu..😂..
    Ketawa terakhir tu, mmg abg tujukkan dekat monyet 🐒 tua tu..😂)

  41. Irah,

    💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
    Tengok le abg brpantun, rileks saja dan tenang
    Tak mcm atuk TN tu..baran, gopoh dan gelojoh
    Dgn abg ini si tua kutuk tu tk mungkin menang
    Mana dia ada kudrat Irah, umur dia pun dah 87
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    TN tu..sekolah zaman British..awal tahun 50an
    Mmg tulisan dia dlm bahsa Inggeris, agk hebat
    Tpi dgn abg ini..dia tak mampu untuk bertahan
    Dgn pantun BM & BI..si tua kutuk itu abg sebat
    💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

  42. KluangDemon blogger haprak cap ayam ,Jon Dog Wau Bole Suman sami hindu tua dan sekutu2 yg bongok kecewa sungguh2! Bila rancangan pintu belakang madey gagal…

    Ukan zahid saja Orang2 bongok ni on marah sangat kpd lokeman yg pecah tembelang hingga pintu belakang madey pecah…

    Masa tamat sudah hampir bagi madey….madey tiada pilihan lagi bak putarbelit…

    1. Kamu sekor saja. mana nak lawan dengan KluangDemon blogger haprak cap ayam ,Jon Dog Wau Bole Suman sami hindu tua dan sekutu2.

      Kau pigi cari Bang Ali lah sebagai kawan.

      Bossmu Najib dah tak boleh putarbelit lagi. Dah kena belit di tiang gol di Pru14.

  43. Red herring will never succeed.

    Anwar tried but failed

    Budin tried but failed

    Anonymous who claimed TDM failed actualy failed to convince because back door govt or whatever u called it does not come from TDM.

    Allah has exposed Lobak Man as Anwar’s mole in MTU. Anwar tried to impress there woul be backdoor govt but failed misetably.

    TDM HAS CLEARLY STATED HE WUD NOT WORK WITH PAS AND UMNO….Period. only fools wud suggest TFM failed.

    Try again. Hope for good luck nect time

    1. Fail menatang ape?..kamu yg fail nak tutup kemaluan madey..

      1. Ap peranan hishamudin dan kenape hishamudi di halang dari dikenakan tindakan oleh lembaga disiplin umno

        Sudah terang dan jelas tak usah temberang kaitan lokeman dgn anwar plak..malu weeh…

  44. HAHAHA HOHOHO HIHHIHI

    💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
    Kejora makin gah dpt perhatian segenap sudut
    Ada kekasih, Irah..mcm Tata penyanyi dangdut
    Bukan mcm atuk TN tua kerepot kulit berkedut
    Jgn kata watak hero, dia layak kedi pnya badut
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Hidung penyet mulut lebar perut boncit gendut
    Dia jln kengkang sbb labuh telur pnya kerandut
    Airmata mnitik..smbil asap rokok John disedut
    Nanti dia akn harakiri. ikut Kristian pnya hudud
    ⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    HU HU HU…

    1. Cheapskate bugger. My HAHAHA HOHOHO HIHIHI pun nak tiru.

      Umur lingkungan 80an. Mana otak nya cergas lagi nak memikirkan anything original. Banyak komen2 dia adalah copy-paste. This bloke is a pathetic case.

      Not trusted by the daughter to look after the cucus. So, the bloke can only play with the computer. Pagi petang siang malam. Nothing else to do.

  45. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
    TN monyet, mulut busuk, srupa lubang jamban
    Perasan diri tenggiri..tk sedar dia anak tamban
    Dek cari pasal dgn Kejora..jiwa dia jdi terbeban
    Dia rasa diri, macm ke loji najis Kejora humban
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    ⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝
    TN paderi Kristian, pakai jubah jer tiada serban
    Dia dayak hutan Sarawak tk psti Penan ke Iban
    Nak lwn Kejora..tk sedar tua bulu pelir beruban
    Sbb tu..hari2 di blog ini..TN monyet jadi korban
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

    HU HU HU…

  46. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
    TN beruk hnya hrap senjata mulut lubg jamban
    Tapi dah cirit birit si tua biol tu Kejora keronyok
    Nk lgak kuat, tk sedar, bulu pelir smua beruban
    Umur dia pun dh 87 tahun, pelupa dan nyanyuk
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    HU HU HU…

  47. GS TAHU DR MADEYLIAR TERDESAK DAN TERSEDAK OLEH ASAKAN DEMI ASAKAN OLEH PEMBAWA2 VIRUSES KOMUNIS /SOSIALIST/SYIAH…….KAPAL BAPAK SKANDAL HAMPIR KARAM…..OLEH ITU TANDA SIMPATI SESAMA MUSLIM GS HULURKAN TANGAN PERDAMAIAN……DEMI SELAMATKAN BAHTERA ISLAM DI TANAH MELAYU………

    Mahathir Tiada Modal Untuk ‘Fitnah’ PAS………

    Bukti Campurtangan Mahathir Dalam SPRM……….

    Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mengesahkan pihaknya tidak mengesan sebarang transaksi dana RM90 juta daripada 1MDB di salurkan ke akaun bank rasmi PAS…

    Perkara itu di sahkan sendiri oleh Ketua Pesuruhjaya SPRM, Mohd Shukri Abdull pada sidang media di Terengganu…

    “Siasatan SPRM setakat ini memang tak ada dana RM90 juta yang di katakan duit 1MDB di masukkan ke dalam akaun (bank) PAS,” katanya ringkas ketika menjawab soalan mengenai isu tersebut…

    Tapi walau pun Shukri dah keluarkan kenyataan, tapi nampaknya Mahathir tak puas hati sebab kenyataan yang di buat SPRM tak memenuhi kehendak Mahathir (BACA DI SINI)…

    Lalu Mahathir keluarkan ‘arahan’ pada SPRM supaya di buka balik kertas siasatan sampai keluar kenyataan yang mengesahkan adanya aliran duit RM90 juta dari 1MDB ke dalam akaun PAS, tak kiralah walau dengan apa cara sekali pun (BACA DI SINI)…

    Jelas pada kita campurtangan Mahathir dalam SPRM…

    Apa saja keputusan yang memenuhi kehendak hati Mahathir, maka Mahathir akan merestuinya…

    Tapi kalau keputusan siasatan bertentangan dengan apa yang Mahathir kehendaki, maka tanpa teragak2, Mahathir akan berikan ‘arahan’ supaya siasatan di buat semula sehingga keputusan siasatan mengikut skrip yang dah Mahathir tetapkan, tak kiralah dengan apa cara sekali pun…

    Walau pun Mahathir tahu, campurtangan beliau dalam SPRM adalah jelas bertentangan dengan 5 Janji Pilihanraya PH yang dia sendiri lafazkan pada rakyat Malaysia…

    Timbul persoalan pada kita, masih bebas dan teluskah lagi SPRM?

    Fitnah RM90 Juta Yang Mahathir Cipta Adalah Talian Hayat Bersatu Dalam PRK Semenyih Dan Juga Talian Hayat Untuk Kekal Sebagai PM

    Siasatan RM90 juta dah di buat 3 tahun dahulu dan sememangnya dah lama di sahkan tak der kes…

    Mahathir terus mahu politik kan sebagai serangan terhadap PAS…

    Kemarahan Mahathir pada PAS kali ini adalah kerana keengganan PAS menghentikan kerjasama dengan BN dalam PRK Semenyih…

    Mahathir gunakan kesempatan permintaan PAS untuk berjumpa Mahathir bagi membincangkan bayaran royalti minyak di Kelantan dan Terengganu untuk memerangkap PAS (BACA DI SINI)…

    Dari kenyataan kedua2 pihak, dapat kita simpulkan, Mahathir meminta jaminan dari PAS untuk menyokong beliau SEKIRANYA ADA UNDI TAK PERCAYA KE ATAS BELIAU DI PARLIMEN…

    Berpegang atas prinsip mendaulatkan ugama Islam di Malaysia, kepimpinan PAS bersetuju dengan permintaan Mahathir…

    Tapi Mahathir ialah Mahathir, sebaliknya, sebaik saja selepas pertemuan antara beliau dengan PAS, Mahathir terus mengumumkan bahawa PAS berjanji tidak akan menyokong UMNO dalam PRK Semenyih…

    Terkejut dengan kenyataan Mahathir, kepimpinan PAS telah melakukan mesyuarat tergempar dan mengeluarkan kenyataan rasmi melalui Setiausaha Agong PAS, Takiyudin Hassan untuk menjelaskan perkara yang sebenar (BACA DI SINI)…

    Mahathir sememangnya mengharapkan agar PAS bertindakbalas dan menyatakan sokongan secara terbuka PAS terhadap Mahathir sekiranya gerakan untuk mengusulkan undi tak percaya terhadap beliau di parlimen menjadi kenyataan…

    Dengan cara itu, Mahathir menghantar isyarat yang cukup jelas kepada DAP dan kelompok tertentu dalam PKR, bahawa usul undi tidak percaya ke atas beliau, pasti akan gagal mendapatkan undi 2/3 dari ahli parlimen…

    Tujuan lain Mahathir menabur fitnah ke atas PAS ialah kerana bimbang dengan kerjasama antara UMNO dan PAS yang di lihat semakin mantap dari hari ke hari…

    Pukulan pertama yang di terima ialah kekalahan calon PH di Cameron Highland…

    Lepas BN menang di Cameron Highland hasil dari kerjasama yang mantap antara UMNO dan PAS, PRK Semenyih menyaksikan hubungan kerjasama yang lebih jitu antara BN dan PAS…

    Inilah yang merisaukan Mahathir…

    Mahathir tahu, kalau keadaan ini di biarkan, PH PASTI TUMBANG dalam PRU 15 nanti…

    Bagi Mahathir, kerjasama ini tak boleh di biarkan…

    Penyatuan yang terjalin MESTI di musnahkan…

    Cara yang terbaik bagi Mahathir ialah dengan menimbulkan rasa syak wasangka dan kemarahan antara UMNO dan PAS…

    Dengan menebarkan fitnah, Mahathir harap dapat membuat orang UMNO merasakan PAS adalah parti politik yang tak boleh di percayai dan menikam kawan di saat akhir…

    Dengan menabur fitnah, Mahathir harap, penyokong PAS pula akan bertindakbalas terhadap respon penyokong UMNO…

    Dengan cara itu, UMNO dan PAS tak akan berkerjasama lagi di dalam PRK yang akan datang dan yang paling penting, kerjasama itu mesti di musnahkan sebelum PRU 15…

    Bagi Mahathir, fitnah RM90 juta, adalah senjata yang paling berkesan untuk mencapai matlamat bukan saja memecahkan penyatuan ummah antara UMNO dan PAS, malah juga sebagai amaran kepada DAP dan PKR…

    Tapi Mahathir lupa, pepatah ada menyatakan :

    “Fitnah adalah senjata yang tajam tapi tidak setia, akan tiba masanya, senjata itu akan memakan tuannya sendiri”

    Dan sekarang, senjata tersebut mula memakan tuannya sendiri!!!

    Bila Si Munafik Menuduh Parti Orang Melayu Islam Sebagai Parti Kafir

    Mahathir lupa, walau pun dia berada di puncak kuasa atas bumi Malaysia nie, tapi kuasa mutlak tetap pada Allah swt…

    Ada masanya, Allah swt mengizinkan kebatjilan mengatasi yang hak, untuk memberi peluang pada hambaNya bertaubat, tapi bila tiba masanya, maka yang hak PASTI akan mengatasi yang batil…

    Segala perancangan Mahathir menemui jalan buntu…

    Mahathir mengharapkan agar kerjasama antara UMNO dan PAS musnah selepas memperalat dan menabur fitnah ke atas PAS, tapi Allah swt mengkehendaki yang sebaliknya berlaku…

    Firman Allah :

    وَمَكَرُواْ وَمَكَرَ اللّهُ وَاللّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ
    Mafhumnya :

    Dan mereka merancang (tipu daya), Allah juga merancang (membalas tipu daya), dan ALLAH sebaik2 perancang (membalas tipu daya)…

    Surah Ali Imran : Ayat 54

    Pemimpin dan penyokong UMNO tidak melatah manakala pemimpin dan penyokong PAS berjaya menangani isu tersebut dengan baik…

    Malah, kerjasama antara UMNO dan PAS di lihat semakin mantap (BACA DI SINI), ini semuanya adalah atas izin Allah swt…

    Marah dengan kegagalan memecahbelahkan antara UMNO dan PAS, akhirnya Mahathir menyuarakan apa yang terbuku di hatinya dengan mengatakan kerjasama antara PAS dan UMNO adalah kerjasama antara parti Islam dan parti kafir (BACA DI SINI)…

    Satu persoalan menarik, kenapa Mahathir tidak menuduh PAS sebagai parti kafir, sedangkan sejak dahulu, Mahathir secara konsisten menyerang PAS dan menuduh Haji Hadi dan PAS kafir?

    Ini adalah kerana, Mahathir masih bimbang pada undi tak percaya ke atas dirinya dan waktu itu, Mahathir amat2 memerlukan sokongan PAS untuk menyelamatkannya dan membuat PAS marah adalah ibarat menggali lubang untuk diri sendiri…

    Jadi, UMNOlah yang menjadi sasaran kemarahan Mahathir!!!

    Menuduh orang yang beriman sebagai kafir merupakan tuduhan yang berat…

    Daripada Abu Zar ra, di katakan bahawa beliau mendengar Nabi SAW bersabda :

    لاَ يَرْمِي رَجُلٌ رَجُلًا بِالفُسُوقِ، وَلاَ يَرْمِيهِ بِالكُفْرِ، إِلَّا ارْتَدَّتْ عَلَيْهِ، إِنْ لَمْ يَكُنْ صَاحِبُهُ كَذَلِكَ

    Mafhumnya :

    Tidaklah seseorang melempar tuduhan kepada orang lain dengan kefasiqan dan tidak pula menuduh dengan kekufuran melainkan (tuduhan itu) akan kembali kepadanya, jika saudaranya tidak seperti itu…

    Riwayat Al-Bukhari : 6045..

    Memang benar seperti apa yang telah di sabdakan oleh Rasulullah saw, malah ciri2 musuh Islam yang paling bahaya iaitu munafik, ada terdapat pada orang yang menuduh UMNO sebagai parti kafir…

    Perhatikan sabda baginda Rasulullah saw :

    عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ عَنْ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ آيَةُ الْمُنَافِقِ ثَلَاثٌ إِذَا حَدَّثَ كَذَبَ وَإِذَا وَعَدَ أَخْلَفَ وَإِذَا اؤْتُمِنَ خَانَ

    Mafhumnya :

    Dari Abu Hurairah dari Nabi saw, baginda bersabda :

    “Tanda munafik ada tiga :

    》Jika berbicara dia dusta…
    》Jika berjanji ia mengingkari…
    》Dan jika di beri amanah dia khianat”…

    Riwayat Al-Bukhari : 32…

    Jika Abdullah bin Ubai laknatullah ialah bapa orang munafik yang cuba memecahbelahkan penyatuan ummah antara Muhajirin dan Ansar di zaman baginda Rasulullah saw, apakah Mahathir boleh di katakan sebaris dengan Abdullah bin Umar laknatullah kerana membawa perwatakan yang sama dengan matlamat yang sama!!!

    Pada penyokong UMNO dan PAS, jangan termakan hasutan yang membawa perpecahan yang cuba di lakukan oleh Mahathir, teruskan kerjasama dalam menyatukan ummah demi Islam dan Melayu di bumi Malaysia ini…

    Pada penduduk Semenyih, pilihlah panji perpaduan yang di julang oleh UMNO dan PAS pada 2hb Mac ini…

    Tolaklah panji perpecahan yang di bawa oleh Pakatan Harapan…

    Selamat mengundi pada PRK Semenyih, muga undi penduduk Semenyih akan jadi pemangkin pada penyatuan ummah di Malaysia…

    Amin…

  48. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kejora bijak, tenang & sentiasa ‘alert’, tidak alpa
    Atuk TN pula baran & gelojoh..pakai main terpa
    Parti Cap Munga msti rasa kecewa dan hampa
    Dpt cai spt TN umur 87 thun, nyanyuk & pelupa
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

    HU HU HU…

  49. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    Sblm ini, TN kna teruk smpai muka dia monyok
    Dia jadi baran, terkam balik, dgn marah gelojoh
    Pmbaca pun boleh nmpak si tua tu dh nyanyuk
    Mmg padan lah pun..umur dia..dah jangkau 87
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

    HU HU HU…

  50. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
    Atuk TN beruk tk sdar ke umur tu dah 87 tahun
    Diri luar dan dalam, semua dah lemah, tak kuat
    Bulu pelir pun mmutih, brserabut, serupa bihun
    Dia tak tahu ke di sini, dia tu semua org meluat
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    HU HU HU…

  51. Ape?….Lokeman adam dah besarkan kemaluan madey zahid dan Hadi….biar betuul..

    Kikikikikik…

    Setiap perancangan tanpa izin Allah akan gagal…

  52. Wau Boledan Jon Fog

    Kenape Allah gagalkan pintu belakang madey?..

    Allah nak penddekkan tempoh jawatan pm madey…

    1. Prove TDM initiated pintu belakang?

      If you fail…then go n fly kites

  53. Terima kasih lokeman…anda pemecah pintu belakang…

    Kenape zahid halang tindakan disiplin keatas Hishamudin aw aw sehingga Apandir letak jawatan?…sudah jelas hishamudin jadi orang tengah pintu belakang antara madey zahid dan hadi…

    Lokeman di pecat kerana pecahkan pintu belakang madey dan zahid…

    Madey sentiasa GAGAL..

    1. No luck. Try again

      1. Betul…madey no luck any more..

        Old cunning fox dah patah taring…..kesipuan…kemaluan dibesarkan oleh lokeman….

  54. (PAGI KHAMIS, 6/2/2020)

    Anonymous (TN monyet 🐒)

    DAH GUNA NAMA IBNU IBRAHIM, BERUK TU GENG NJIB GUN NNAMA ANO KAH3 PULAK. TULIS KOMEN, JAWAB SENDIRI.

    KADANG2 TULIS SURAT KPD IRAH, WATAK YANG DICIPTA NYA SENDIRI, JAWAB SURAT ITU SENDIRI. ITU LAH YANG DINAMAKAN ORANG GILA.

    Reply

    6 February 2020 6:54 am

    Anonymous (TN monyet 🐒)

    BERUK TUA GENG NAJIB YANG ASYIK MENJILAT NAJIB, SEKARANG PAKAI NAMA Ibnu Ibrahim pulak. Givap lah, Mamat Beruk Tua, orang smua dah tahu tabiat kamu, lobang dah pecah, ada Bang Ali dekat kamu.

    Reply

    6 February 2020 6:51 am

    1. (PAGI JUMAAT, 7/2/2020)

      Anonymous (TN monyet 🐒)

      HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      Beruk Tua Geng Najib “MACAM SI TUA KUTUK SANJUNGAN WAK SUMAN .. ONANI MOUSE KAKI PANTUN YANG SENTIASA NAK MEMANTAT DENGAN SI IRAH ..

      Well done, Ibnu. Carry on, mate.

      Reply

      7 February 2020 6:09 am

      1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        ❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓
        Kelmarin..TN kata..Kejora nyamar Ibnu, TN tala
        Hri ni puji, ‘Well done, Ibnu. Carry on, mate pula’
        Nyta lah, TN kerepot ni mmg nyanyuk atau gila!
        Ini baru saja pembalasan awal dari Allah Ta’ala!
        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

        👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
        Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        HU HU HU..

        1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

          👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
          Sblm ini, TN kna teruk smpai muka dia monyok
          Dia jadi baran, terkam balik, dgn marah gelojoh
          Pmbaca pun boleh nmpak si tua tu dh nyanyuk
          Mmg padan lah pun..umur dia..dah jangkau 87
          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
          Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

          HU HU HU…

          1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

            🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
            Atuk TN beruk tk sdar ke umur tu dah 87 tahun
            Diri luar dan dalam, semua dah lemah, tak kuat
            Bulu pelir pun mmutih, brserabut, serupa bihun
            Dia tak tahu ke di sini, dia tu semua org meluat
            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

            👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            HU HU HU…

            1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

              👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
              Kejora bijak, tenang & sentiasa ‘alert’, tidak alpa
              Atuk TN pula baran & gelojoh..pakai main terpa
              Parti Cap Munga msti rasa kecewa dan hampa
              Dpt cai spt TN umur 87 thun, nyanyuk & pelupa
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
              Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
              🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

              HU HU HU…

  55. 1. Who coined/initiated Pakatan Nasional?
    2. Why Hadi wanted to support TDM in the vent of Vote of No Confidence?
    3. Why Zahid wanted to go along with PAS to support TDM?

    There is no Pakatan Nasional. Anwar’s mole Lobak Man in MTUs must have been so sore that there was actually no Pakatan Nasional. It was created as a red herring.

    It was all about Anwar trying to rattle PAS and Umno for supporting TDM. This was done when his barking dogs like Kapar, Sg Petani, Otai Reforbasi, Syed Husin and some unimportant fall guy(s) failed to get results.

    If PH Council is really strong, get TDM out. But Anwar and LGE are not strong as they know without TDM they are all dead meat. And Budin keeps on trying to promote the idea of PH Council setting the target date of transition…stupid idea. PM is not decided by the council.

    Anwar knew all along he would not be PM in spite of assurance by TDM. Remember TDM offered to step down “NOW”….but any taker? PH Council has no balls….period

    TDM said Anwar can be PM but provided the rakyat want him. Clearly the rakyat rejected him. That gives rise to PAS and or Umno forming a pact Muafakat Nasional to ensure Anwar is NOT PM. This is the reality, fact, and truth altogether

    But Muafakat Nasional (a fact) itself is not without credible leader who can lead (reality and truth). What choice do they have other than getting TDM to lead? Even Mahathir said there would be no coalition of Pakatan Nasional! So all this talk of Pakatan Nasional was Budin’s creation based on unfounded rumours in the “political market”.

    And Budin’s creation did not materialise. Now he is urging a toothless Pakatan Harapan’s Council to make a move. Bet they would not dare. Anwar has a lot to lose. Anwar could only retreat by saying “I have suffered for the last 20 years, what is another 6 months”? Hahahahaha. Make me laugh. You would never smell the leather seat of PM, Anwar.

    1. Lobai pas terima 90 juta sudah disiasatb
      oleh sprm….husam dan nik abuduh sudah dipanggil beri keterangan kpd sperm..

      Hadi tetpaksa bodek madey untuk selamat lobai2 pas….tak susah pon nak paham bagi yg bukan bongok mcm wau bole..

      Orang2 yg dibodohka oleh wayangn tamil madey mati2n tutup kesipuan madey…

      Hishamudin rangbtengah rundingan zahid dan madey tak diterajang….pemecah pintu belakang kena terajang..

      1. All your arguments are not proven BUT speculations and become red herrings

        Anwar’s mole lokman adam is the fall guy. Simple as that.

        The fact that now leaders are looking at malay and muslim unity. Of course Anwar is not interested. He is only interested in,” I have suffered for 20 years and what is another 6 months” waiting to be installed as PM. He forgets PM is not appointed by PH President Council.

        So hadi has to kowtow mahathir or even zahid has to bend head down to mahathir are all distractions. The truth is Anwar has failed to become 8th PM….period

        1. Hanye andaian ko saja kerana gagal tutup kemaluan besar madey..

  56. Tosonyap Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib di buek nyo.

    1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
      Atuk TN monyet umur 87 dah nak jadi bangkai
      Bodoh biol si tua kutok ini, mengalahkan sakai
      Sifat nyanyuk TN beruk 7/2, 6:09 am terungkai
      Cakp org tua nyanyuk ini mnalah nk bleh pakai
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      HU HU HU..

      1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        Atuk TN monyet monyet 10:31 am,

        💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
        7/2, 6:09 am Kejora londeh atuk punya pakaian
        Atuk ni seorang tua nyanyuk, bukanlah andaian
        Teruskanlah atuk TN biol dipersilakan meroyan
        Cakap org tua nynyuk ini Kejora malas nk layan
        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        HU HU HU…

  57. Camna Tuan Budin nak jadi penasihat Pak Sheikh tak kisahlah portfolio penasihat apa sekalipun, kalau nasihat mudah Tuan Budin pun Pak Sheikh telah abaikan.

    Tuan Budin pernah membuat entry yang bertajuk ‘Mahathir bukan manusia luarbiasa. Tidak perlu takut untuk berlawan dengannya’. Entry itu dipenuhi perlecehan ke atas Tun, siap dengan mengaitkan kematian Allahyarham TS Sanusi Junid dan TS Megat Junid sebagai tanda Tun sudah tiada penyokong kuat. Hahaha, begitulah lemahnya Tn Budin sehingga menjadikan orang-orang yang telah meninggal dunia sebagai bahan untuk meyakinkan orang lain supaya tidak takut untuk berlawan dengan Tun, anehnya orang yang kelihatan paling takut untuk berlawan dengan Tun ialah Pak Sheikh sendiri.

    Selepas Tuan Budin dan Kejora Bapuk Bodo (kini ia memakai pseudo Najib Bin Rosmah) bekerja keras seperti orang separuh gila meroyan untuk pastikan Pak Sheikh ‘berjaya’ menjadi PM melalui ‘peralihan kuasa’ pada Mei 2020, tiba-tiba Pak Sheikh mengeluarkan kenyataan yang bersifat anti klimaks apabila berkata dia boleh menunggu lagi 6 bulan iaitulah sehingga APEC 2020 selesai. Kah kah kah.

    Pak Sheikh sendiri telah abaikan nasihat syok sendiri Tuan Budin supaya tidak takut berlawan dengan Tun M.

    Masakan Pak Sheikh nak ikut nasihat seekor ular lidi yang haprak dan hanya mampu menumpang di atas tengkuknya dan menolak-nolaknya ke hadapan untuk berlawan dengan Tun semata-mata untuk orang tersebut dapat merasai ghanimah memang perang.

    Yang akan tergolek dog di tengah medan sekiranya ia tewas adalah Pak Sheikh sendiri dan bukan orang-orang yang menolaknya supaya mengetuai pertempuran, sedang rekodnya bertempur dengan Tun ialah di kalah semuanya sedang Tun menang semuanya.

    Pak Sheikh pernah cuba mahu melawan Tun semasa sama2 di dalam UMNO tetapi Pak Sheikh telah terkendon apabila melihat gerakan balas Tun.

    Selepas dipecat akibat penglibatannya dengan amalan meliwat, Pak Sheikh telah menentang Tun melalui gerakan reformasi jalanan dengan mendakwa dia mangsa konspirasi kononnya. Hasilnya Pak Sheikh tetap ke penjara sedang Tun kekal PM.

    Pak Sheikh telah melawan pasukan Tun yang ketika itu adalah UMNO-BN dengan menubuhkan PKR dan PR tetapi tewas di dalam semua PRU apabila bertembung dengan pasukan yang diketuai ataupun di dalamnya ada Tun.

    Sudah tentulah Pak Sheikh akan merasa takut untuk berlawan dengan Tun lagi sebab rekod perlawanan menunjukkan bahawa apabila wujud apa-apa pertembungan Tun tetap akan muncul pemenang.

    Tapi Tn Budin jangan risau. John Doe langsung tidak percaya kepada Pak Sheikh. Tuan Budin boleh terus berusaha.

    Pak Sheikh hanya berkata sedemikian untuk membolehkan dia cuba mengumpulkan kekuatan secara diam-diam untuk melanggar Tun, sebagaimana dia pernah lakukan ke atas Tun Ghafar dulunya.

    Pantun angkup-angkup terbang ke langit dulu itupun hanya satu kaedah membeli masa, tetapi dia tetap terkendon apabila Tun mempersilakannya mengambil tindakan penalti pada masa itu.

    Sebaik sahaja Pak Sheikh mempunyai keyakinan dia ada ‘harapan’ untuk menang, dia pasti akan melanggar Tun.

    Apa pun cara yang Pak Sheikh lakukan untuk tewaskan Tun, keputusan pertempuran tetap akan sama, iaitulah Tun tetap akan muncul pemenang sedang Pak Sheikh dan sekutu-sekutunya termasuklah tentera upahannya seperti Tuan Budin tetap akan tewas.

    Tak percaya? JUST BRING IT ON and we shall see.

    Que sera sera.

    Wallahu a’lam.

    1. Madey kesipuan…pintu belakang kena pecah…aku ingat pengibar panji hitam legam bijak sangat….akhirnye kesipuan.

      Drama terang gagal drama gelap pon gagal…

      Negarawan kaki kencingnl yg sentiasa GAGAL..

  58. Sekiranya Majlis Presiden PH masih gagal untuk memuktamadkan tarikh peralihahan kuasa dengan Tun Mahathir dlm mesyuarat terdekat ini maka Goodbye PH!!! Better UMNO ambil alih kerajaan dlm PRU15y2l2b

    1. Umno ambil alih Kerajaan? Na’uzubillah. Di jauhkan lah oleh Allah..

      Umno has abused the rakyat. Di tipu, di bohong nya, paling teruk, Presiden nya curi wang rakyat RM2.6 bilion di 1MDB.

      Umno has been dumped into the gutters in Pru14. There it should remain. At Pru15 and thereafter.

      1. Tun M can continue as it is. The idea of bringing Umno in is purely sentimental. Umno has been in existence over 70 years.

        But therein lies the rot. It as been rotting for a long time. A long-rotting party rots absolutely.

        Najib must be faulted thru and thru. It’s utter stupidity that he stole the RM2.6 billion from 1MDB.

        1. One cannot expect Najib not to know it was wrong. Maybe he was gullible. Maybe he was pestered by Rosmah who never takes no for an answer. Maybe he was persuaded or goaded to be damn greedy.

          All told, Najib and Rosmah are a pair of bloody dirty and greedy cohorts.

          The insatiable Rosmah. Only God knows how to deal with her. God has taken away from the husband his power.

          1. Najib is noow a nonentity. Defined as

            a person or thing with no special or interesting qualities; an unimportant person or thing.
            “a political nonentity”

  59. Irah,

    💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
    Maafkanlah abg ini, duhai sayang Irah ku puteri
    Mlm tdi abg janji balik mncing nk msuk ke mari
    Tapi phone abg ini ada problem sikit dgn bateri
    Risau lah pula abg, klau dinda nanti, tercari-cari
    💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

    💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

    1. 💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
      Dngn ayah, abg pergi ke tempat rumah kenduri
      Kenduri kg..tolong kerja..secara gotong royong
      Video lagu Cita Citata..abg bukak cara curi-curi
      Sbb, teringat sgt abg dkt dinda ku intan payung
      💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

      💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

      1. SAKITNYA TUH DI SINI – CITA CITATA
        Karaoke: https://youtu.be/yLeQAS5xSAg

        💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
        Sakitnya tuh di sini di dalam hatiku
        Sakitnya tuh di sini melihat kau selingkuh
        Sakitnya tuh di sini pas kena hatiku
        Sakitnya tuh di sini kau menduakan aku

        Teganya hatimu
        Permainkan cintaku
        Sadisnya caramu
        Mengkhianati aku

        Sakitnya hatiku
        Hancurnya jiwaku
        Di depan mataku
        Kau sedang bercumbu

        Sakit, sakit
        Sakitnya tuh di sini
        Sakit, sakit
        Sakitnya tuh di sini
        💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Leave a Reply

Your email address will not be published.