PAS BAK ‘SYAITAN YANG NYATA’, USUL PERCAYA BOLEH JUGA AKIBATKAN MAHATHIR HILANG JAWATAN PM

Selepas gagal mahu menumbangkan PH melalui hasrat menubuhkan kerajaan baru Pakatan Nasional bersama UMNO dan Bersatu, Pas nampaknya terus berusaha untuk menggugat keharmonian PH.

Kali ini, parti itu bercadang pula mahu mengemukakan usul percaya terhadap Tun Mahathir Mohamad agar khidmatnya sebagai Perdana Menteri terus dikekalkan sehingga habis penggal.

Hal tersebut diumumkan Timbalan Presiden PAS, Tuan Ibrahim Tuan Man dan Setiausaha Agung PAS Takiyuddin Hassan dalam sidang media bersama selepas perkara itu diputuskan dalam mesyuarat bulanan parti itu di ibu pejabat PAS, Kuala Lumpur, hari ini.

Kata mereka, keputusan mengemukakan usul itu diambil setelah terdapat beberapa pihak yang “menggembar-gemburkan rasa tidak puas hati” terhadap kepimpinan Perdana Menteri, namun sehingga kini tiada usul undi tidak percaya yang dibuat oleh mana-mana pihak.

“Usul Pas ini adalah bagi mengakhiri kemelut berhubung peralihan kuasa Perdana Menteri yang dakwa mereka “telah mengganggu kestabilan politik dan ekonomi” negara.

“Usul ini sangat perlu dibincang supaya kita boleh tengok sejauh mana Perdana Menteri mendapat sokongan daripada Ahli-Ahli Parlimen,” kata Tuan Ibrahim lagi.

Sesungguhnya, dengan perkembangan terbaru ini, inilah parti Islam paling pelik di dunia di mana sudahlah tidak malu-malu membeli kereta mewah Mercedes untuk Exco Kelantan di ketika ramai rakyat negeri itu dibelenggu kemiskinan dan mengharapkan bantuan kerajaan, Pas melalui usul percaya ini tidak ubah telah menampakkan dirinya umpama “syaitan yang nyata“.

Kenapakah Pas masih terus sibuk-sibuk mahu mengemukan usul tersebut, sedangkan kerajaan PH masih mampunyai majoriti yang stabil dalam Parlimen?

Lagi pun, urusan peralihan kuasa adalah urusan dalaman PH yang tidak memerlukan sama sekali campurtangan Pas di Parlimen.

Malulah sikit beb…awak tu pembangkang dan buatlah kerja macam pembangkang.

Dengan jumlah sokongan 139 daripada 222 Ahli Parlimen bersama PH ketika ini, sebenarnya tiada keperluan untuk Pas yang mempunyai 18 Ahli Parlimennya menyatakan sokongan terhadap Perdana Menteri melalui usul percaya itu.

Tujuan Pas mengemukakan usul itu tidak lain telah memperlihatkan parti itu sebagai “syaitan yang nyata” iaitu mahu memporak-perandakan PH serta menyerlahkan hati yang hitam lagi dengki terhadap Anwar Ibrahim.

Islam apakah yang diamalkan Pas sebenarnya?

Berhubung usul percaya itu, Speaker Parlimen bagaimanapun boleh menolak begitu saja usul Pas itu.

Selain ia dibawa oleh pembangkang, sesuatu usul yang mahu dikemukakan di Parlimen, ia mestilah memenuhi tiga syarat iaitu perkara tertentu, melibatkan kepentingan ramai dan perlu disegerakan.

Dalam usul percaya kepada Perdana Menteri yang mahu dibawa oleh Pas itu, meskipun ia adalah perkara tertentu dan untuk kepentingan ramai, tetapi ia bukanlah sesuatu yang perlu untuk disegerakan.

Ini kerana, oleh sebab isu peralihan kuasa adalah merupakan hal dalaman PH, Majlis Presiden boleh menyelesaikannya dengan kebijaksanaan mereka tanpa campurtangan “syaitan yang nyata” iaitu sama ada mahu menetapkan tarikh peralihan kuasa pada Mei ini atau melanjutkannya sehingga selesai Sidang Apec November depan.

Dalam pada itu, kalau pun usul itu dibenarkan juga oleh Speaker untuk dibawa, Ahli-Ahli Parlimen kerajaan, mengikut prinsipnya, boleh tidak menyokongnya kerana ia dibawa oleh pihak pembangkang.

Bersama itu, jangan lupa bahawa GPS di Sarawak telah pun mengumumkan untuk berkecuali dan tidak terlibat dalam percaturan politik di Semenanjung.

Bagaimana jika perkara itu berlaku, tidakkah ia akan menyebabkan usul percaya itu akan tewas dan Tun Mahathir perlu berundur sebagai Perdana Menteri?

Tidakkah akhirnya, usul yang bertujuan mengekalkan Tun Mahathir sehingga habis penggal akan mengakibatkan Tun Mahathir kehilangan jawatannya?

Maka Tun Mahathir dan Bersatu yang boleh jadi seronok dengan usul Pas itu haruslah juga sedar dan berhati-hati kerana mungkin niat sebenar “syaitan yang nyata” itu ialah untuk memendekkan tempoh hayat Perdana Menteri memegang kuasa. (ShahbudinHusin 08/02/2020)

Kongsikan artikel ini
Updated: 8 February 2020 — 7:13 pm

143
Leave a Reply

avatar
11 Comment authors
AnonymousAnonymousAnonymousMAHATHIRVSANWARTanpa Nama Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kejora is smart and expert..in activity of fishing
In this blog..his arguments, are really thrashing
All pantuns Kejora wrote are damn astonishing
Coz of that, idiot TN’s ideas are slowly finishing
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HU HU HU…

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Sebelum recess ini, abg ada free 1 period kelas
Monyet tua itu tadi, abg tidak sempat nak layan
Tpi dia mmg bengang betul, awal tadi abg kilas
Dinda bleh nmpak kan..si tua kutuk tu meroyan
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

(Bunga2 tu, abg tujukan khas untuk Irah jer..
Untuk monyet 🐒 tua tu, abg nak tujukan ketul batu..😂)

Anonymous
Guest
Anonymous

Tosonyap Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib dah habis bahan nak kopipes.

Tak boleh karang komen sendiri, cara ketawa pun tak tiru. Very pathetic, sad but un-pitiable bloke. Because he does not deserve pity. He always tries to sabotage the blog, hardly talks about the blog post, wayward thinking, anarchistic bugger.

He has gone to Church, dressed up in his Sunday best. not come back yet, hence quiet. Yet he accuses others of being a Christian. A mad bloke with Attention Deficit Hyperactivity Disorder. His fingers are hyper on the keyboard.

Anonymous
Guest
Anonymous

⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝
Kasihan le paderi tua TN yg kini usia dah senja
Dia lahir, dr lubang puki, pmpuan betina sundal
Pasti kapir ni, kini berdoa kat Jesus dlm gereja
Dikata balik Kristian sbb otak kecil tiada modal
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Bloody goon TN is so ugly, resembling an alien
Challenging Kejora, old TN, had to bear the risk
Not only Kejora had identified, he is a Christian
He is not an ordinary believer, but also, a priest
⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Aku punya style ketawa HAHAHA HOHOHO HIHIHI dah di hijack dek Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbgai nama.

Otak kecik, orang biasa otak nya 140 gm, Beruk Tua ini otak nya tak sampai 100 gm.

Sudah tua umur lingkungan 80an tahun, nyanyok, pemarah, selalu meradang, baran, maki hamun, mencarut. Tak lama lagi keluar lah dia buat begitu.

Kurang otak lah, katakan.

Anonymous
Guest
Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Dia dh mula nk alih tiang, atuk TN kepala botak
Pmbaca dh dpt kenal, si bahalol ini pnya rentak
Asyik je brbenjol kepala si biol ni Kejora hentak
Itulah kesan bila biawak & babi banyak dilantak
🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kemaraan Kejora ini..TN monyet tk dapat sekat
Pandai meniru, brmakna Kejora hebat berbakat
TN monyet tua ini tak mahu nak terima hakikat
Sbb si tua nyanyuk ni, bodoh bertingkat-tingkat
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
TN brjanggut jambang putih spt penunggu gua
Mcm mana dibuat pun, dia tetap akn tewas jua
Dah mati kutu betul..ini pukimak lahanat barua
Bila klah brhujah..modal basi..tuduh Kejora tua
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
TN monyet di sini hnya sbg badut tukang karut
Dia pnyokong kapir harbi..DAP punya tali barut
Asyik mencaci orng..dengki & busuk hati perut
Mmg slayak nya beruk ni diajar dgn maki carut
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

HU HU HU…

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Abg kini..nk tumpu kt kerja, duhai Irah ku puteri
Maaf lah..pgi ini tk smpat bnyak pntun abg beri
Nanti, abg akan masuk balik sini, bila tengahari
Smntara monyet tua tu, biar dia meroyan sndiri
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

(Bunga2 tu, abg tujukan khas untuk Irah jer..
Untuk monyet 🐒 tua tu, abg nak tujukan ketul batu..😂)

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
The title, ‘champion’, Kejora still, hold the crown
He had beaten idiot goon TN, flat to the ground
Now..bloody idiot skunk TN, is not seen around
From the old goon we can here no more sound
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
It’s damn easy, for Kejora, to beat the old clown
Bloody TN is as if in the sewage plant drowned
That idiot’s eyes, from black, now turned brown
And on the wheel chair, he helplessly sat down
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HU HU HU…

Anonymous
Guest
Anonymous

Errata:

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
The title, ‘champion’, Kejora still, hold the crown
He had beaten idiot goon TN, flat to the ground
Now..bloody idiot skunk TN, is not seen around
From the old goon we can here no more sound
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
It’s damn easy, for Kejora, to beat the old clown
Bloody TN is as if in the sewage plant drowned
That idiot’s eyes, from black, now turned brown
And, on the wheel chair, he helplessly sat down
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HU HU HU…

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHHIHI

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kejora makin gah dpt perhatian segenap sudut
Ada kekasih, Irah..mcm Tata penyanyi dangdut
Bukan mcm atuk TN tua kerepot kulit berkedut
Jgn kata watak hero, dia layak kedi pnya badut
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Hidung penyet mulut lebar perut boncit gendut
Dia jln kengkang sbb labuh telur pnya kerandut
Airmata mnitik..smbil asap rokok John disedut
Nanti dia akn harakiri. ikut Kristian pnya hudud
⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HU HU HU…

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
TN monyet, mulut busuk, srupa lubang jamban
Perasan diri tenggiri..tk sedar dia anak tamban
Dek cari pasal dgn Kejora..jiwa dia jdi terbeban
Dia rasa diri, macm ke loji najis Kejora humban
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝
TN paderi Kristian, pakai jubah jer tiada serban
Dia dayak hutan Sarawak tk psti Penan ke Iban
Nak lwn Kejora..tk sedar tua bulu pelir beruban
Sbb tu..hari2 di blog ini..TN monyet jadi korban
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

HU HU HU…

Anonymous
Guest
Anonymous

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
TN tua nyanyok hujah kosong tk der apa benda
Tpi kemain lagi, juah megah & mengada-ngada
Hnya sebatng pelir lembik mampos..yg dia ada
Pukulan, yg diterima dr cgu Kejora, tk juga reda
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
TN bergantug kpd caci maki & kesat pnya nada
Harapkan gelojoh baran tapi bengap, ilmu tiada
Umur 87..bgmana nk lwn, Kejora yg msih muda
Cikgu yg bijak bistari dan sentiasa cerga minda
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
TN sgt rsah, melihat PH yg teruk porak peranda
Lbh2 lgi, mmikirkan 2023..PH nk msuk keranda
Pasti si tua tu tercungap-cungap mngurut dada
Barngkali juga jatuh, tergelincir dari kerusi roda
♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Errata:

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
TN bergantug kpd caci maki & kesat pnya nada
Harapkan gelojoh baran tapi bengap, ilmu tiada
Umur 87..bgmana nk lwn, Kejora yg msih muda
Cikgu yg bijak bistari dan sntiasa cergas minda
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
TN sgt rsah, melihat PH yg teruk porak peranda
Lbh2 lgi, mmikirkan 2023..PH nk msuk keranda
Pasti si tua tu tercungap-cungap mngurut dada
Barngkali juga jatuh, tergelincir dari kerusi roda
♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
TN jdi sgt resah bila Kejora-Irah brmesra canda
Lgi geram le, dilihat Irah manja bergurau senda
Tk dpt dia elak..perasaan cemburu yg melanda
Rasa dngki amarah, terus mncengkam, di dada
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Dia cuba nak lagak juah, itu TN bebal, taik kuda
Tpi TN beruk tua tu, bodohnya berganda-ganda
Asyik je dgn Kejora ni, TN kena dera dan denda
Mana mungkin..gagak tua nk tewaskan garuda
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
TN umur 87..mmg trhad kudrat yg si tua tu ada
Tk mungkin dia dpt lwn..Kejora yg masih muda
Sebak di dada TN..makin jelas, nmpak petanda
Kini TN sedih, mngalir airmata atas kerusi roda
♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿♿
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
TN monyet tua tu..hanyalah pondan bapok kedi
Busuk hapak, agak nya, seminggu sekali mandi
Dia penyokong kuat kapir DAP, tali barut Yahudi
Ada juga org gelarkan dia ini ‘keling mabok todi’
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
TN dah tua nyanyuk..dengkikan hal muda mudi
Umur TN tu, 87..dah di penghujung denyut nadi
Dia nak lagak naga tak sedar dirinya itu ular lidi
Tapi..asyik Kejora pelakong, TN kian kecut badi
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Dia sngat cemburu bila dgn Kejora ini..Irah sudi
Mcm2 dibuat, dek dengki di hati nya bersemadi
Nmun semua fitnah & tohmahannya tk menjadi
Neraka lah nanti tempat TN iblis ini kekal abadi
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Bukan sengaja..citer pasal TN tu, Kejora ulang2
Biar semua org, dapat bau..TN pnya tembelang
Klu tk nyanyuk..brmkna, dia munafiq petualang
Apa2 pun TN monyet tu mmg jnis bapok jalang
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaahhhh kaahhhhhh kaaahhhhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝
Agak nya..paderi TN kini di gereja sdng bertapa
Hal politik..monyet bahalol ni bukannya tau apa
Akal dia, teruk dari monyet dilatih panjat kelapa
Hrapkan cakap kosong bgaikan guruh & gempa
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Inilah makhluk paling biol, Kejora pernah jumpa
Buruk prangai dia, seiring, dia punya buruk rupa
Nanah kudis dia pnuh di hati jantung dan limpa
Sbb itu kat blog ini, malang dia asyik bertimpa2
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kejora bijak, tenang & sentiasa ‘alert’ tidak alpa
Atuk TN pula baran & gelojoh..pakai main terpa
Parti Cap Munga msti rasa kecewa dan hampa
Dpt cai spt TN umur 87 thun, nyanyuk & pelupa
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

(PAGI KHAMIS, 6 hb Feb 2020)

Anonymous (TN monyet 🐒)

DAH GUNA NAMA IBNU IBRAHIM, BERUK TU GENG NJIB GUN NNAMA ANO KAH3 PULAK. TULIS KOMEN, JAWAB SENDIRI.

KADANG2 TULIS SURAT KPD IRAH, WATAK YANG DICIPTA NYA SENDIRI, JAWAB SURAT ITU SENDIRI. ITU LAH YANG DINAMAKAN ORANG GILA.

Reply

6 February 2020 6:54 am

Anonymous (TN monyet 🐒)

BERUK TUA GENG NAJIB YANG ASYIK MENJILAT NAJIB, SEKARANG PAKAI NAMA Ibnu Ibrahim pulak. Givap lah, Mamat Beruk Tua, orang smua dah tahu tabiat kamu, lobang dah pecah, ada Bang Ali dekat kamu.

Reply

6 February 2020 6:51 am

Anonymous
Guest
Anonymous

(PAGI JUMAAT, 7 hb Feb 2020)

Anonymous (TN monyet 🐒)

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Beruk Tua Geng Najib “MACAM SI TUA KUTUK SANJUNGAN WAK SUMAN .. ONANI MOUSE KAKI PANTUN YANG SENTIASA NAK MEMANTAT DENGAN SI IRAH ..

Well done, Ibnu. Carry on, mate.

Reply

7 February 2020 6:09 am

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓
Kelmarin..TN kata..Kejora nyamar Ibnu, TN tala
Hri ni, puji ‘Well done, Ibnu. Carry on mate, pula’
Nyta lah, TN kerepot ni mmg nyanyuk atau gila!
Ini baru saja pembalasan awal dari Allah Ta’ala!
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HU HU HU..

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Sblm ini, TN kna teruk smpai muka dia monyok
Dia jadi baran, terkam balik, dgn marah gelojoh
Pmbaca pun boleh nmpak si tua tu dh nyanyuk
Mmg padan lah pun..umur dia..dah jangkau 87
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

HU HU HU…

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Atuk TN beruk tk sdar ke umur tu dah 87 tahun
Diri luar dan dalam, semua dah lemah, tak kuat
Bulu pelir pun mmutih, brserabut, serupa bihun
Dia tak tahu ke di sini, dia tu semua org meluat
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HU HU HU…

Anonymous
Guest
Anonymous

Budin ini orang PKR, dlam PH, sepatutnya menyokong kata2 dan tindakan politik Tun M. Tapi dia penyokong tegar Pak Sheikh Anwar, maka herot lah pendirian dan senget lah hujah2 dia.

Dia mengharapkan jawatan Penasihat Media bila – dan jika – Pak Sheikh jadi PM. Tapi Pak Sheikh tak boleh jadi PM sebab di Peliwat, bekas banduan 2 kali sebab liwat, ini negara Islam, Islam haramkan liwat.

Pak Sheikh juga China Doll-ing. Nampak nya anything in a skirt di sapu Pak Sheikh, termasuk Scotsmen.

Anonymous
Guest
Anonymous

Tidak ada sebab langsung Pak Sheikh ini bertabiat sebagai Bang Ali. Sodok depan sodok belakang. Ramai juga bebudak asrama MCKK dll yang buat begitu di asrama tapi tinggalkan tabiat itu di asrama.

Tapi Rear Admiral-ism Pak Sheikh berterusan selepas sekolah. Nampak nya sudah jadi darah daging nya, suatu yang membikin dia tick. Jadi Bang Ali.

anonymous
Member
anonymous

Pad tak dedar dia bukan kerajaan…kerjanye nak membodek supaya Pm boleh bantu negeri Pas dan selamatkan lobai Pas….

wang diberi kpd umno habis di sita ..wang 90 juta yg diberi kpd lobai pas tidak diusik oleh madey…

Anonymous
Guest
Anonymous

Puccimak Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib pagi2 dah sabotage blog ini dengan mengeluarkan karuta2 gila bayang nya dll.

Dia sebenarnya kena penyakit Attention Deficit Hyperactivity Disorder, ADHD. Mulut nya hyper, pagi petang siang malam cakap mengarut.

Tak hormatkan pemunya blog, peserta dan pembaca blog ini. Selalu begitu, maka di puccimakkkan lah Beruk Tua ini.

Anonymous
Guest
Anonymous

👺👺👺👺👺👺👺👺👺👺👺👺👺👺👺👺👺👺
Owh..atuk TN kedi, badut komedi filem wayang
Tadi, Kejora ke masjid, berjemaah sembahyang
Ikut suka Kejora lah..kat Irah tu nak gila bayang
Bkn spt atuk umur 87, nyawa hampir melayang
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Heran Kejora ni, atuk TN ni tk habis2, ada2 saja
Cemburu benar atuk, bila Kejora dpt Irah manja
Biar lah Kejora nk gila bayang sbb diri ini teruja
Hai atuk, ari ni Ahad..tak khutbah ke kat gereja?
⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Jelmaan diri dinda, Irah pasti tetap datang juga
Dinda melambai-lambai, kpd abg, di dlm mimpi
Wajah spt Cita Citata membuat diri abg terjaga
Sayu hati, melihat airmata Irah, mengalir di pipi
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Harapnya kehadiran abg ini tidak mengganggu
Abg cuma nak luahkan rindu yg membelenggu
Balasan wrkh dinda, tidak lah bgitu abg tunggu
Sbb Irah baru jer utus bingkisan dlm seminggu
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Sini 6:00 am lbh, pasti dah ptg kini tmpt adinda
Abg nak gi masjid menghadap kpd Allah Ta’ala
Badai rindu menghempas belum juga nak reda
Jap lagi, klu lapang..abg akn msuk sini semula
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

anonymous
Member
anonymous

3 orang pemimpin parti terdesak 1) Madey Masa tamat tempoh hampir dekat…misi nak selamatkan kroni blm selesai…mahu berkuasa hingga mampos….madey bimbang pengganti akan korek kroni dan kesalahan masa dia masih hidup…bahaya…azmin jadi balaci 2) Zahid komedi Berpuluh kes mahkamah…mungkin mati dlm penjara….perlu buat sesuatu untuk selamatkan dirinye..Hishamudin jadi balaci.. 3) lobai Hadi Sprm sudah selesai siasat lobai2 pas baham wang najib dari 1 mdb 90 juta secara berjemaah .. MAdey terpaksa tunduk dgn DAP..untuk lari dari DAP dan anwar madey nak lari ikut pintu belakang….zahid dan Hadi selamat jika masuk pintu belakang…. Sudah jelas..

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu biadab dan kurang ajar, guna istilah mampos dll yang kurang sopan.

Emak bapak kamu tak bimbing kamu di masa kecil, jadi biadab dan kurang ajar hingga ke tua.

Jika kamu berterusan begitu, aku akan beritahu pembaca apa yang emak bapak kamu buat sehingga tak dapat membimbing kamu.

anonymous
Member
anonymous

Madey cakap tarak serupa bikin wooo.
Pandai berlakon…ni mamak pandai cuci tangan..

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu tak mamak, apa jenis kamu? Bugis yang curi wang rakyat RM2.6 bilion di 1MDB?

Pernah baca ke buku “Tamadun Alam Melayu” dan “The Malay Civilization” yang memberi maklumat asal usul orang Melayu?

Menuduh secara liar tanpa bukti dan fakta menyokong pndapat kamu. Kamu sekolah mana dulu?

anonymous
Member
anonymous

Madey dan penipuan dan kroni berpisah tiada..

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu dengan tabiat menuduh secara liar telah terpisah dari pelajaran tinggi dan bimbingan emak bapak di masa kecil.

anonymous
Member
anonymous

Seblm pecat lokeman…zahid tak cakap..

Suara seropa mcm soara saya tapi itu bukan saya…

Madey cakap saya tak pernah jemput sesiapa untuk tubuh Pakatan nasional…
Perjumpaan dgn mp umno dan pembangkang dirumah saya disalah tafsir…mereka yg nak jumpa pm…

Azmin balaci madey cakap saya jumpa mp umno untuk bincang agih projek

Hishamudin cakap saya sedia jadi pm

Mp umno cakap saya dijemput…

Pikir sendiri lah puak main wayang dlm gelap kerana terdesak..

anonymous
Member
anonymous

Wsu Bole dan Suman sami Hindu tua nak mampos…

TAngan ko orang kecik sangat …Tak usahlah ko orang uba nak tutup kemaluan madey yg dibesarkan oleh lokeman adam…putar sana putar sini….

Tangan ko orang tak berupaya nak tutup kemaluan besar dan tahik madey yg busuk
semerbak… …

Ko orang hanye serlahkan kebongokan ko orang saja…

Kikikikikik..

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PEMIMPIN2 PH BODOH DAN BANGANG SERTA BAHALOL…….. Koleksi “Saya Tidak Tahu” Versi Kerajaan PH……. Antara yang paling banyak “Tak Tahu” ialah Peguam Negara kita. KES 1. Peguam Negara tak tahu kenapa Jabatan Peguam Negara gugurkan kes majikan Pulau Pinang dera dan bunuh amah Indonesia. 21 April 2019: Peguam Negara akan siasat isu gugur kes bunuh amah http://www.astroawani.com/berita-malaysia/peguam-negara-akan-siasat-isu-gugur-kes-bunuh-amah-steven-sim-205402 KES 2. Peguam Negara tak tahu kenapa Jabatan Peguam Negara memfailkan rayuan balas terhadap sabitan dan hukuman penceramah bebas, Wan Ji Wan Hussin 12 Julai 2019: Kes Wan Ji: Tommy tak sedar rayuan balas pendakwaan https://www.sinarharian.com.my/article/37398/BERITA/Mahkamah/Kes-Wan-Ji-Tommy-tak-sedar-rayuan-balas-pendakwaan KES 3: Peguam Negara tak tahu kenapa… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

TAHI DAN AIR KENCING PH……. Lynas: Penduduk buat laporan terhadap Wong Tack, Pengerusi SMSL……. Wong Tack (kiri) dan Bun Teet dikatakan tidak pernah dilantik sebagai wakil atau jurucakap bagi pihak penduduk untuk menentang operasi Lynas. KUANTAN: : Penduduk kampung di Balok di sini hari ini, membuat laporan polis terhadap Ahli Parlimen Bentong Wong Tack dan Pengerusi Save Malaysia Stop Lynas (SMSL) Tan Bun Teet berhubung isu kilang memproses nadir bumi Lynas Malaysia Sdn Bhd (Lynas). Ketua Kampung Balok, Mansor Mokhtar yang mewakili penduduk kampung berkata, tindakan itu diambil kerana Wong Tack dan Tan didakwa telah mengeluarkan kenyataan yang menggambarkan mereka… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH MENJADI KERAjaan TERDESAK DAN TERSEDAK DENGAN KUATNYA KENCING BERAK……. Isu Lynas: Fuziah diminta tunjuk bukti………. 6 Ogos sinar2019 Ahli Parlimen Kuantan, Fuziah Salleh diminta mengemukakan bukti dan fakta sebenar berhubung tuduhannya dalam isu Lynas. Pengarah Urusan dan Naib Presiden Lynas (Malaysia) Sdn Bhd, Datuk Mashal Ahmad berkata, Fuziah yang juga Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri perlu lebih bertanggungjawab dalam kenyataannya. Menurutnya, pemimpin itu perlu bercakap atau mengeluarkan kenyataan berlandaskan fakta sebenar tentang Lynas dan tidak mengelirukan rakyat dengan tuduhan semata-mata. “Setiap kenyataan kita (Lynas) disertakan dengan bukti tapi beliau (Fuziah) sejak awal lagi menuduh Lynas tanpa bukti. “Hendak… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

NYAWA RAKYAT IKUT PINTU BELAKANG…..YANG PENTING MASYUKKKKK KK……. Kenapa Fuziah tak sebut PH terima RM175 juta dari Lynas?…….. Ahli Parlimen Kuantan Fuziah Salleh didakwa tidak jujur ketika memberi alasan mengapa operasi kilang nadir bumi, Lynas Corporation Ltd. (Lynas) di Gebeng masih diteruskan sehingga kini. Bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mendakwa, Fuziah menyembunyikan beberapa kebenaran fakta berhubung perkara itu. “Akhirnya Fuziah memberi alasan kenapa Lynas diteruskan dan dibenarkan untuk simpan sisa buangan mereka di Malaysia buat selama-lamanya. Tapi, apa yang Fuziah tak sebut ialah kerajaan PH telah menerima bayaran RM175 juta dari Lynas baru-baru ini. “Oleh itu, lesen… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KALAU MENANG DENGAN KELENTONG TENTU DAH MENANG LAGI KUAT KELENTONG…….. Janji hapuskan tol dicapatikan PH, Najib jawab Tony Pua……… Oleh : Najib Razak Tony Pua amat bengang dengan saya dan MCA sekali lagi hari ini. Dia keluarkan siaran media untuk tuduh saya tak tahu kira. Dia kata pengiraan saya bahawa: RM400 x 18 tahun = RM7,200 dan RM328 x 38 tahun = RM12,464 adalah salah. (RM328 itu ialah RM400 selepas diskaun 18%) No photo description available. Lalu dia bagi dua point. POINT 1) Dia kata di bawah perjanjian tahun 2011 masa saya PM, tol akan naik 5% setiap 3 tahun,… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Sini dah 11:00 pm lbh, pasti nya kt US, dah pagi
Rindukan dinda..suhu bdn jap rendah jap tinggi
Abg tak pernah jemu, tatap wrkh2 yng Irah bagi
Dan video lagu Cita Citata msih abg tonton lagi
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

SAKITNYA TUH DI SINI – CITA CITATA
Karaoke: https://youtu.be/yLeQAS5xSAg

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Sakitnya tuh di sini di dalam hatiku
Sakitnya tuh di sini melihat kau selingkuh
Sakitnya tuh di sini pas kena hatiku
Sakitnya tuh di sini kau menduakan aku

Teganya hatimu
Permainkan cintaku
Sadisnya caramu
Mengkhianati aku

Sakitnya hatiku
Hancurnya jiwaku
Di depan mataku
Kau sedang bercumbu

Sakit, sakit
Sakitnya tuh di sini
Sakit, sakit
Sakitnya tuh di sini
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Abg kini, dh pun blik dr Tunjang ke rumah sewa
Ada le juga sdikit makanan, mak beri abg bawa
Asyik abg ulang lihat video ‘Tata’ yg cantik lawa
Kerana..kenangan dgn ‘Tata’ sgt mengusik jiwa
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

https://youtu.be/GX5q3sDCZW0

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Walaupun jauh
Beribu batu
Namun hati ku
Tetap pada mu

Senyuman mesra
Bingkisan rindu
Dalam kenangan
Utus selalu

Duhai sayang
Cinta ku sejati
Kenangan mesra lalu
Mengusik hati

Indah nian
Mesra yang tercipta
Kenangan mu selalu
Mengusik jiwa

Biar bertahun
Dalam kembara
Paduan jiwa
Cinta bertakhta

Damai setia
Lukis didada
Menanti cita
Sinar bahgia
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Abg ini, bagaikan org yg dah terkena sihir jampi
Rasa spt dilambung ombak, tgh lautan tk brtepi
Wlu bru seminggu dpt wrkh Irah msih juga sepi
Trbayang sgt airmata Irah mngalir basah di pipi
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Setiap mlm..Irah psti akn menjelma, dlm mimpi
Bak bidadari berwajah ayu..pakaian kemas rapi
Spt wajah Citata..wjah Irah, tak jemu abg tatapi
Demi dinda..abg rela walau meredah lautan api
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Irah menjelma dlm hidup abg ini, di mana2 saja
Tidak kira di ufuk fajar atau di lembayung senja
Irah tetap di fikiran abg tidak kira cuti atau kerja
Izinkan diri mu itu, utk abg trus damba dan puja
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Abg ibaratkan diri Irah, sekumtum bunga seroja
Setiap masa diri mu itu, abg kan siram dan baja
Bersabar lah sayang, jgn dinda bermuram durja
Usah lah dibuang airmata mu itu..Irah ku manja
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Terus lah dinda ku belajar dngn semangat waja
Klu Irah nk belajar smpai PhD abg sanggup taja
Nk sehidup semati dgn dinda abg sangat teruja
Menanti hari untuk kita jadi permaisuri dan raja
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Diharap abg ini tak mengganggu Irah sdg study
Terima kasihlah Irah, kerna diri abg ini Irah sudi
Abg tk dpt nk melupakan, kmesraan & hati budi
Kini, ‘kau lah satu-satunya’ di hati ini bersemadi
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

KAU SATU-SATUNYA – UKAYS
Karaoke:https://youtu.be/ViEUloerBRo

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Oh siapalah diri aku ini
Tanpa mu dunia ku pasti tak berseri
Dan hidup tak menjadi

Kau bagi ku satu-satunya
Pada mu lah
Ku meminta ku bermanja
Ku rindui ku kasihi
Di hatiku kau abadi

Dengan sinaran kasih mu
Kian terancang hidup ku
Tiada lagi keraguan
Kau bagi ku kekuatan
Mana jua kau berada
Ditemani cahaya cinta

Anonymous
Guest
Anonymous

Chorus:

Sejak diri mu ku dekati
Diri ku ini ku kenali
Hanya engkaulah sesungguhnya
Tiada dua

Di cermin kaca ku memandang
Diri ku serba kekurangan
Namun bagi mu bukan itu jadi ukuran
Melengkapi hidup kita
Bukan harta bukan nama bukan rupa

Kau bagi diri ku satu-satunya
Ku meminta ku bermanja
Ku rindui ku kasihi
Di hati ku kau abadi
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Di cermin kaca mmg le abg selalu memandang
Kerana, abg ini hanya anak org sawah bendang
Sdg dinda, org berada, rumah bagaikan gudang
Tapi dinda izin juga hati ini tumpang brtandang
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Hati terasa spti digigit, jiwa pula resah meronta
Merindui, org yg trsayang, di tngah malam buta
Tidak juga, mahu lena, wlu abg pejamkan mata
Biar abg buka video, lihat aksi mu, syg ku, ‘Tata’
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

DARI KEPAKARAN KENCING BERAK TERBENTUKLAH KERA Jaan TANGKI SEPTIK PH…….BALASAN KEPADA RAKYAT HANYALAH TAHI DAN AIR KENCING…… Auta Hero Dan Heroin Alam Sekitar Dalam Isu LYNAS…….. Hari ini kami tubuhkan kerajaan, esok LYNAS akan tutup…😮😮😮 Ingat lagi tak video klip dari heroin alam sekitar Fuziah, bertajuk ‘Masakan Cinta’? Dan juga drama airmata yang tak menjadi dari heroin alam sekitar nie di lobi parlimen…😅😅😅 Dan juga himpunan anti Lynas di Pulau Pinang. Tak kurang hebat, aksi hero alam sekitar, Wong Tack…😉😉😉 Malah Wong Tack mengecam keputusan Kerajaan Pakatan Harapan kerana bersetuju menyambung lesen Lynas (BACA DI SINI). Tapi akhirnya Kerajaan Pakatan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PEMIMPIN2 PH KAKI TEMBERANG ITU SEBAB BOLEH JADI MENTERI……..

Ceramah PH (Amanah) 88 Online + 42 Penoton termasuk Urusetia dan AJK………

BICARA UMMAH (Islam Terancam? Hak Melayu Terabai? Tabung Haji Dikhianati?)
Bersama
-YB Muhammad Faiz Fadzil
-YB DS Ikmal Hisham
-DS Supardi
-Tuan Hisham Fauzi
-Tuan Bahari

42 orang tu hampir 20 AJK… itu semuanya tuduk khuyu’ dengan HP mungkin lihat live Ustaz Azhar di Terengganu

MR : Amanah kencing siapa nak dengar… visi baharu boleh bersama dengan amoi Cina

Anonymous
Guest
Anonymous

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Bukan sengaja..citer pasal TN tu, Kejora ulang2
Biar semua org, dapat bau..TN pnya tembelang
Klu tk nyanyuk..brmkna, dia munafiq petualang
Apa2 pun TN monyet tu mmg jnis bapok jalang
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝
Agak nya..paderi TN kini di gereja sdng bertapa
Hal politik..monyet bahalol ni bukannya tau apa
Akal dia, teruk dari monyet dilatih panjat kelapa
Hrapkan cakap kosong bgaikan guruh & gempa
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Inilah makhluk paling biol, Kejora pernah jumpa
Buruk prangai dia, seiring, dia punya buruk rupa
Nanah kudis dia pnuh di hati, jantung dan limpa
Sbb itu, kat blog ini, malang dia asyik bertimpa2
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kejora bijak, tenang & sentiasa ‘alert’, tidak alpa
Atuk TN pula baran & gelojoh..pakai main terpa
Parti Cap Munga msti rasa kecewa dan hampa
Dpt cai spt TN umur 87 thun, nyanyuk & pelupa
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

(PAGI KHAMIS, 6/2/2020)

Anonymous (TN monyet 🐒)

DAH GUNA NAMA IBNU IBRAHIM, BERUK TU GENG NJIB GUN NNAMA ANO KAH3 PULAK. TULIS KOMEN, JAWAB SENDIRI.

KADANG2 TULIS SURAT KPD IRAH, WATAK YANG DICIPTA NYA SENDIRI, JAWAB SURAT ITU SENDIRI. ITU LAH YANG DINAMAKAN ORANG GILA.

Reply

6 February 2020 6:54 am

Anonymous (TN monyet 🐒)

BERUK TUA GENG NAJIB YANG ASYIK MENJILAT NAJIB, SEKARANG PAKAI NAMA Ibnu Ibrahim pulak. Givap lah, Mamat Beruk Tua, orang smua dah tahu tabiat kamu, lobang dah pecah, ada Bang Ali dekat kamu.

Reply

6 February 2020 6:51 am

Anonymous
Guest
Anonymous

(PAGI JUMAAT, 7/2/2020)

Anonymous (TN monyet 🐒)

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Beruk Tua Geng Najib “MACAM SI TUA KUTUK SANJUNGAN WAK SUMAN .. ONANI MOUSE KAKI PANTUN YANG SENTIASA NAK MEMANTAT DENGAN SI IRAH ..

Well done, Ibnu. Carry on, mate.

Reply

7 February 2020 6:09 am

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓
Kelmarin..TN kata..Kejora nyamar Ibnu, TN tala
Hri ni puji, ‘Well done, Ibnu. Carry on, mate pula’
Nyta lah, TN kerepot ni mmg nyanyuk atau gila!
Ini baru saja pembalasan awal dari Allah Ta’ala!
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HU HU HU..

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Sblm ini, TN kna teruk smpai muka dia monyok
Dia jadi baran, terkam balik, dgn marah gelojoh
Pmbaca pun boleh nmpak si tua tu dh nyanyuk
Mmg padan lah pun..umur dia..dah jangkau 87
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

HU HU HU…

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Atuk TN beruk tk sdar ke umur tu dah 87 tahun
Diri luar dan dalam, semua dah lemah, tak kuat
Bulu pelir pun mmutih, brserabut, serupa bihun
Dia tak tahu ke di sini, dia tu semua org meluat
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HU HU HU…

anonymous
Member
anonymous

Pas parti lobai bodooh….kerja nak membodek jee….pas ingat speaker tak boleh tolak usul bodooh..

anonymous
Member
anonymous

Pas pembangkang yg tak tahu dia pembangkang…berangan nak jadi kerajaan….banyak lagi usul yg lebih penting nntuk rakyat yg perlu diutamakan..

Oasvtak ada kerja sebenarnye…

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

DAJJAL ADALAH PEMIMPIN2 YANG MEMBENGKOKKAN TITAH PERINTAH KERAJAAN LANGIT…….. Aneh Kerajaan PH… Kesihatan Pun Dikuasai ‘Free Enterprise’, Bukan Keperluan Masyarakat……… Ketua UMNO Bahagian Johor Bahru, Tan Sri Shahrir Abdul Samad melahirkan rasa aneh terhadap keadaan negara ini yang dipimpin oleh Kerajaan Pakatan Harapan (PH) apabila kesihatan pun sudah dikuasai oleh sistem ekonomi ‘free enterprise’ dan bukan oleh keperluan masyarakat. Beliau berkata demikian berikutan situasi semasa berkaitan koronavirus yang membawa ketakutan kepada kalangan rakyat termasuklah di rantau Asia. “Sebelum wabak koronavirus mula berlaku, rata-rata adanya kempen untuk mencegah influenza sehinggakan kain rentang dengan gambar ahli exco kesihatan Johor digantung di pagar-pagar… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Othman Ahmad KHAS UNTUK KEJORA PENGIDOLA NEGARA HINDU INDIA Selain negara China Komunis, India kini juga ditimpa musibah gara2 menindas & menganiaya Kaum Muslim. Baca nii…, India’s economy lost its sheen this year. As it stumbles through a deep slowdown and a credit crisis, the country has gone from being hailed as a colossus-in-waiting to placing among the also-rans. Rarely has a major economy had such a humbling turn in fortunes. In the third quarter, gross domestic product rose 4.5% from a year earlier, about half the pace notched in the first part of 2018. Consumer confidence has tumbled to… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Dia dah nk mampos ke, Suman Hindu Malabari?
Hapa jadah dia kutuk India..negara asal sendiri
Bila tau Kejora tk ada, bapok ini dtg lah ke mari
Sblm ini Kejora lanyak..bnyak kali dia cabut lari
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Bila dia agk Kejora tiada, Hindu tua ni dtg terpa
Lama sblm ini, Suman Hindu ini tk nmpak rupa
Agk nya kt Bt Caves..sami ni baru habis brtapa
Owh..tdi dia sibuk dgn wel wel, hempuk kelapa
🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kejora rasa Suman Hindu dgn TN beruk itu ipar
Sbb mulut dua ekor kera tua ni sama je celupar
Tapi Suman nanti..kat Dtrn JB..akan terdampar
Sbb kt situ..dia akn mkn Kejora pnya penampar
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

anonymous
Member
anonymous

Sami hindu tua melalok ape ni?..

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MENURUT TITAH KERAJAAN LANGIT …MEREKA YANG BERKASIH SAYANG DENGAN MUSUH PENGUASA KERAJAAN LANGIT ITULAH PARTI SYAITAN……. KENYATAAN DARI BEKAS AHLI PAKATAN HARAPAN YANG INSAF…… 5 Tahun lamanya kami menyerang Kerajaan BN tanpa henti…Dari isu sekecik biji quinoa sehinggalah isu bulu hidung Najib. Semuanya kami gunakan. Tak habis serang Najib, kami serang Rosmah. Macam2 gelaran kami gunakan utk jatuhkan nama baik dia. Dari seorg perempuan gemuk seperti yg dikatakan Tun M sehinggalah bomoh tua dgn rambut gerbangnya. Tak cukup serang Rosmah, Kami serang pula anak2 cucu Najib sekali dgn Kucing2nya yg gebu itu. Sebarkan segala macam keburukkan Najib, betul atau tidak,… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Ana tahu…..ana tahu,
Ana tak tipu, ana bohong jah……sebab nok jaga maruah parti PAS, Hj Hadi yg suroh ana bbohong, setan tu kawan parti ana, biasa loh tu……

Arif muluk
Guest
Arif muluk

Bab ini saya sokong penulis.

Diharapkan speaker tolak usul bodoh ini..

Dari parti syaitan @ parti gunakan agama sebagai tunggangan politik pribadi

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PAKATAN NASIONAL HANYALAH MENGULANGI KESILAPAN PH…..BUKAN GAGAL DAH MEMANG TAK WUJUD……INI CAKAP2 ATAS ANGIN MEREKA YANG TAKUT BAYANG SENDIRI……..SIAPA LAH YANG SANGGUP DI GULA2 KAN OLEH PENYANGAK KAPITALIS…..TAK HABIS2 KENA MAIN…… Apa Perlunya Bergabung Dengan Mahathir ?…… Ini adalah jawapan tepat kpd ura2 utk bagi talian hayat kpd mahathir.. Tidak pernah lagi kita dengar bahawa PAS bersetuju utk tubuh kerajaan baru dgn mahathir.. Kenyataan PAS cuma akan menyokong mahathir utk pegang jawatan PM sampai akhir tempoh penggal atau kalau ada gerak dr kem abg non utk membawa usul undi tidak percaya pd mahathir.. APA PERLUNYA BERGABUNG DENGAN MAHATHIR ? 1)… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PARTI TELINGA KUALI TAK NGAKU PEMBERONTAK SYIAH……TOKONG PUN TAK NGAKU MAFIA KOMUNIS TAK BERTUHAN……. PH KERAjaan MENGARUT…… Cabar Mahfuz dan Kit Siang berdebat isu fake LCE dan LLB Betul-betul fake LCE.. Ingatkan Dato Mahfuz Omar ada hujah yang bukan sahaja munasabah dan penting untuk pertahankan Tommy Thomas. Rupanya hujah untuk beri amaran jangan persoal Peguam Negara hanya jangan manipulasi isu? Ada pihak pertahankan tindak tanduk peguam Syazlin. Ada pihak kata semua pihak sudah mengarut terutama sekali Pejabat Peguam Negara. Mana tidak Tommy Thomas mengarut jika dia ada bercanggah kepentingan? Rasanya boleh cabar Mahfuz berdebat. Kenakan dia balik dengan trick lama… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

….JANJI UNTUNG KAN ISLAM DAN RAKYAT…..TEPAT SEKALI GS GERGAJI MATA DUA……. 7 Kes Berprofil Tinggi Untuk Latheefa Koya Buktikan Kemandirian Diri Selaku Peneraju SPRM……. 1. Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia mengucapkan selamat bertugas dan tahniah di atas perlantikan bekas Ahli Majlis Pimpinan Pusat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Puan Latheefa Beebi Koya selaku Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang baharu. 2. Syabas juga kepada Kerajaan Pakatan Harapan (PH) kerana meneruskan tradisi dan konsistensi mereka untuk terus memungkiri janji manifesto pilihanraya kepada rakyat yang ditanggapi bukan kitab suci yang wajib dipatuhi. 3. Justeru, bagi memberi peluang kepada Puan Latheefa Koya membuktikan… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Pas gergaji 2 mata..kiri kanan dia sokong.m

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PARTI KUNYIT PUN TAK NGAKU GANGSTER SOSIALIST……… ..tular berita yang melaporkan seorang pengerusi perhubungan PR negeri telah ditahn polis untuk siasatan berkaitan kes mendatangkan kecederaan parah dalam bulan Ramadhan lepas. Suspek merupakan bekas pegawai khas Bang Non dan yang dicederakan adalah sorang penyelidik PKR. Sebab utama ialah kerana isu tidak puas hati dan berlaku tumbuk menumbuk diantara kedua2nya. Macam ni ke parti yang rakyat harapkan untuk presidennya menjadi PM ke 8 nanti…memang gangster betul lah PKR ni. Dulu masa pertandingan jawatan2 dalam PKR pun dipenuhi dengan pergaduhan dan keganasan di antara ahli2nya hingga kerusi dan meja2 melayang2..kini dah jadi kes… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

BIASALAH PENGIKUT2 SYAITAN…..TAK KAN LAH NAK PANGGIL PEMIMPIN2 DORANG SYAITAN PULAK….. …Apek Tokong Kit Sial ni dah melalak tak tentu pasal…dia lupa ke anaknya, si Ah Beng tu lah yang mengarahkan SPRM untuk mensabotaj Tun Daim semasa Tun Daim nak ke China berunding pasal ECRL…Sprm telah menyiasat beberapa syarikat pembinaan China di Msia, termasuk lah CCCC dalam projek ECRL tu, dikatakannya ada salahlaku dalam pengurusan…Ah Beng ni kecewa kerana visanya tak diluluskan oleh China untuk ke negara tu…dia marah Tun Madey mengarahkan Daim untuk menggantikannya dalam rundingan berkaitan ECRL tu…sampai Daim terpaksa menelefon DS Shukri dan mengatakan kalau nak tampar… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

TN,,PAK SEMAN,,WAU BULE DAN CAI2 PH TAK PERLU MERAPU DAN MENCARUT,,JWB SOKLAN NI….365 Kejayaan Kerajaan PH Memerintah selama setahun….. 1. Hutang kerajaan telah meningkat kepada RM741 bilion (51.8% dari KDNK) di bawah PH berbanding RM686 bilion (50.7% dari KDNK) di bawah BN. 2. Rizab antarabangsa Bank Negara MalUSD 109.4 bilion pada Mei 2018 kepada USD102.1 bilion pada Januari 2019. 3. Nilai Ringgit merosot berbanding matawang utama sejak 9 Mei 2018. Ketika itu, Ringgit diniaga pada kadar RM3.94 bagi setiap 1 USD, jatuh teruk kepada RM4.067 per USD pada Februari 2019. 4. Kita jatuh 2 anak tangga dalam Global Competitiveness Index… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

DAJJAL PAS MAHATHIRVSANWAR OTAK MCM BUDAK2. NAK TANYA, MACAM MAIN TEKAK TEKI PULAK.

I’ve got news for you, Mamat – I never read what you put in here beyond the first sentence or so.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Fakta yang sangat menarik, senarai kegagalan pakatan hancing yang terlalu banyak walaupun hanya baru 21 bulan memegang kuasa, tak taulah apakah yang akan terjadi kalau mereka terus berkuasa selama 60 bulan penuh?

Terima kasih 8:36pm diatas info.

PAKTAM DOU
Guest
PAKTAM DOU

Jgn ikut sedap mulut aje mengeluarkan orang syaitan..entah2 diri sendiri lebih teruk dari syaitan.. As pa hak kita sesedap mulut aje mengejar orang dgn gelaran sebegitu..suluh muka di cermin sambil muhasabah diri serta minta petunjuk dari Allah apakah selama ini tindakan kamu((Shahbudinhusin) semua betul..

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

AGONG TONG M BERNASIB BAIK JADI PM4 KETIKA LANGIT BELUM TERBUKA…..BILA GELANGGANG DIBUKA SELUAS2NYA KUASANYA HANYALAH 13 KERUSI…..KEBODOHAN ALJUBRI TELAH DIPERALAT KAN UNTUK JADI AGONG LAGI SEKALI WALAUPUN HURU HARA……. Bekas ketua hakim: AGC guna ‘jalan selamat’ kes Guan Eng?……. Bekas ketua hakim Tun Abdul Hamid Mohamad mempersoalkan keputusan Pejabat Peguam Negara (AGC) melepaskan tanpa membebaskan dalam kes bekas ketua menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng dan ahli perniagaan Phang Li Koon. Dalam tulisan di blognya hari ini, Hamid bertanya sama ada Ketua Bahagian Perbicaraan dan Rayuan, Timbalan Pendakwa Raya, Datuk Mohamad Hanafiah Zakaria mengambil jalan selamat dengan membuat keputusan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

MVSA geng lalokman

Anonymous
Guest
Anonymous

Budin penyokong tegar Pak Sheikh, tentulah mengharapkan Tun M hilang jawatan.

Tapi aku setuju dengan pendapat bahwa Tun M is a wily fox, maher dengan selok belok politik, seperti terbukti dengan hal dia boleh pegang kuasa selama 22 tahun di masa lalu.

Dia cekap membaca pergerakan parti2 lain, kata2 dan pemikiran pemimpin2 nya, dan ambil tindakan menentukan kedudukan parti dan diri nya sendiri menjadi teguh, mendapat faedah dan terus memerintah.

Tak boleh harap lah Tun hilang jawatan, Budin.

anonymous
Member
anonymous

Ko bukak blog sendiri lah lawan budin yg sudah popular.

Madey sudah gagal usaha kekalkan kuasa kerana ko asyik melalak..

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

KHAS UNTUK KEJORA PENGIDOLA NEGARA HINDU INDIA Selain negara China Komunis, India kini juga ditimpa musibah gara2 menindas & menganiaya Kaum Muslim. Baca nii…, India’s economy lost its sheen this year. As it stumbles through a deep slowdown and a credit crisis, the country has gone from being hailed as a colossus-in-waiting to placing among the also-rans. Rarely has a major economy had such a humbling turn in fortunes. In the third quarter, gross domestic product rose 4.5% from a year earlier, about half the pace notched in the first part of 2018. Consumer confidence has tumbled to the lowest… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

By Vrishti Beniwal and Anirban Nag | Bloomberg Jan. 15, 2020 at 7:37 a.m. GMT+8 India looks set to be the slowest expansion in over a decade is putting India behind China, Indonesia and a few others in the region. Waning consumption at home, troubled banks and a gloomy global outlook are being blamed, prompting a flurry of government measures. Surging food prices are adding to the malaise. At risk are efforts to reduce poverty in Asia’s third-largest economy and the ability to generate jobs for the more than 10 million young people entering the workforce each year. 1. How… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Ekonomi malaysia yg patut ko bimbangkan..sudah ketinggalan dibelakang thai dan vietnam sejak madey pegang pm…aset dah banyak dijual..petronas pon nak kena jual.

India negara moyang ko dan madey ada 1 billion penduduk…berape ramai yg dah mati kebulur?…

Anonymous
Guest
Anonymous

KEPALA BAPAK KAU. MENUDUH LIAR TANPA BUKTI, FAKTA, PUNCA2 MAKLUMAT ATAU PENERANGAN PUN KAU HANYA CAKAP MENGARUT.

anonymous
Member
anonymous

Bapak kepala ko..kalo duduk bawah temporong baik diam….jangan melalak tunjuk gila babi..

anonymous
Member
anonymous

Engko yg selalu balik india pegi kuil brahmin berdoa untuk madey..
Sami hindu yg tak percaya neraka cakap pasal umat islam plak dan ekonomi india plak….india ada simpanan kumpulan wang amanah yg besar….

Anonymous
Guest
Anonymous

ko yang selalu masuk hutan cari daun ketum buat air ketum minum hingga mabuk, bila jumpa pokok besar, tonggang tonggek, sembah pangkal nya ikut cara yang tak beragama, Atheist.

anonymous
Member
anonymous

Ko selalu curi tong todi…merapu meroyan gila babi..

Anonymous
Guest
Anonymous

Pada masa2 nya perlu maki dan carut Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama spt Anonymous kah3, anonymous dll itu.

Mula2 masuk saja dah tak omen ikut tajuk. KEPALA BAPAK DIA. Kemudian komen tak ikut tajuk juga. PUCCI MAK DIA.

Binatang yang takda hormatkan tuan punya blog, peserta2 dan pembaca2 blog ini. Dia biadab dan kurang ajar, coba sabotaj blog pro-PH ini. Dulu dia guna nama Geng Najib tapi di balon, tibai dan bantai, tak berani lagi. BEDEBAH.

anonymous
Member
anonymous

Penjilat jub madey meroyan sakan gila babi tambah teruk time untuk madey makin dekat..

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Atuk TN monyet umur 87 dah nak jadi bangkai
Bodoh biol si tua kutok ini, mengalahkan sakai
Sifat nyanyuk TN beruk 7/2, 6:09 am terungkai
Cakp org tua nyanyuk ini mnalah nk bleh pakai
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HU HU HU..

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Atuk TN monyet monyet 7:55 pm,

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
7/2, 6:09 am Kejora londeh atuk punya pakaian
Atuk ni seorang tua nyanyuk, bukanlah andaian
Teruskanlah atuk TN biol dipersilakan meroyan
Cakap org tua nynyuk ini Kejora malas nk layan
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HU HU HU…

Anonymous
Guest
Anonymous

(PAGI KHAMIS, 6/2/2020)

Anonymous (TN monyet 🐒)

DAH GUNA NAMA IBNU IBRAHIM, BERUK TU GENG NJIB GUN NNAMA ANO KAH3 PULAK. TULIS KOMEN, JAWAB SENDIRI.

KADANG2 TULIS SURAT KPD IRAH, WATAK YANG DICIPTA NYA SENDIRI, JAWAB SURAT ITU SENDIRI. ITU LAH YANG DINAMAKAN ORANG GILA.

Reply

6 February 2020 6:54 am

Anonymous (TN monyet 🐒)

BERUK TUA GENG NAJIB YANG ASYIK MENJILAT NAJIB, SEKARANG PAKAI NAMA Ibnu Ibrahim pulak. Givap lah, Mamat Beruk Tua, orang smua dah tahu tabiat kamu, lobang dah pecah, ada Bang Ali dekat kamu.

Reply

6 February 2020 6:51 am

Anonymous
Guest
Anonymous

(PAGI JUMAAT, 7/2/2020)

Anonymous (TN monyet 🐒)

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Beruk Tua Geng Najib “MACAM SI TUA KUTUK SANJUNGAN WAK SUMAN .. ONANI MOUSE KAKI PANTUN YANG SENTIASA NAK MEMANTAT DENGAN SI IRAH ..

Well done, Ibnu. Carry on, mate.

Reply

7 February 2020 6:09 am

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓
Kelmarin..TN kata..Kejora nyamar Ibnu, TN tala
Hri ni puji, ‘Well done, Ibnu. Carry on, mate pula’
Nyta lah, TN kerepot ni mmg nyanyuk atau gila!
Ini baru saja pembalasan awal dari Allah Ta’ala!
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HU HU HU..

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Sblm ini, TN kna teruk smpai muka dia monyok
Dia jadi baran, terkam balik, dgn marah gelojoh
Pmbaca pun boleh nmpak si tua tu dh nyanyuk
Mmg padan lah pun..umur dia..dah jangkau 87
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

HU HU HU…

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Atuk TN beruk tk sdar ke umur tu dah 87 tahun
Diri luar dan dalam, semua dah lemah, tak kuat
Bulu pelir pun mmutih, brserabut, serupa bihun
Dia tak tahu ke di sini, dia tu semua org meluat
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HU HU HU…

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kejora bijak, tenang & sentiasa ‘alert’, tidak alpa
Atuk TN pula baran & gelojoh..pakai main terpa
Parti Cap Munga msti rasa kecewa dan hampa
Dpt cai spt TN umur 87 thun, nyanyuk & pelupa
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

HU HU HU…