PAKATAN NASIONAL GAGAL?

Walaupun MT UMNO hanya akan bermesyuarat petang ini bagi membincangkan hasrat bekerjasama dengan Bersatu dan Tun Mahathir Mohamad dalam sebuah gabungan baru yang dikenali Pakatan Nasional, perkembangan mutakhir menampakkan usaha itu hampir pasti menemui kegagalan.Ini berikutan rata-rata ahli UMNO peringkat bawahan menolak sebarang hasrat untuk bekerjasama dengan Tun Mahathir, sebaliknya ingin parti itu terus kekal bersama Pas dan lain-lain parti dalam Muafakat Nasional.Majoriti ahli UMNO mempersoalkan jika kerjasama itu hanya untuk mengekalkan Tun Mahathir berada lebih lama di kerusi Perdana Menteri, sedangkan beliau telah menghina, mencerca dan mengalahkqn UMNO dalam PRU yang lalu.Lebih daripada itu, oleh kerana UMNO mempunyai jumlah kerusi Parlimen yang lebih banyak berbanding Bersatu, termasuk beberapa pemimpinnya mahu melalui Pakatan Nasional, kerusi Perdana Menteri diserahkan kepada UMNO.Susulan itu, beberapa pemimpin tertinggi UMNO segera mengeluarkan kenyataan yang menggambarkan penolakan terhadap kerjasama itu.Timbalan Presiden UMNO, Mohamad Hassan mengingatkan parti itu supaya tidak “terpesona dengan nafsu” berhubung spekulasi kerajaan campuran membabitkan Bersatu, UMNO dan Pas.Jelas bekas Menteri Besar Negeri Sembilan itu, “pesona nafsu” sangat merbahaya dan dalam politik perlu ada kejelasan dan tujuan “lamaran”.”Kepada kita yang dilamar ini, janganlah terlalu berbunga-bunga hati kita. Jangan berasa terlalu didambakan. Jangan sesekali terburu-buru hanya kerana sekali dua telah bertentang mata. Pesona nafsu kekadang sangat merbahayakan.”Dalam politik, kita mesti ada kejelasan dalam tujuan, aspirasi dan tindakan. Paling penting, dalam politik jangan pernah kita lupa apa itu ‘perjuangan’,” ujarnya.Mohamad atau Tok Mat juga mengingatkan, sebuah kerajaan yang dibentuk tanpa restu pengundi lebih mungkin menerima padah pada pilihanraya selepas itu.Setiausaha Agung UMNO, Annuar Musa pula mengatakan ura-ura pembentukan Pakatan Nasional hanyalah polemik politik semata-mata kerana lima parti dalam PH masih bekerjasama erat antara satu sama lain.“Selagi PH kekal sebagai satu ‘coalition’ yang telah pun berjaya membentuk kerajaan berikutan mandat yang diberikan rakyat pada PRU14 lalu, selama itulah teori-teori Pakatan Nasional ini hanyalah satu teka-teki dan polemik politik semata-mata,” katanya.Begitu pun, berita paling menyentap hati Tun Mahathir tentunya ialah apabila Ketua Menteri Sarawak, Abang Johari Abang Haji Openg turut menegaskan, GPS tidak akan sesekali menyertai Pakatan Nasional.Menurutnya, GPS akan terus bergerak sendiri dan hanya menjadi pemerhati perkembangan politik di Semenanjung Malaysia.Realitinya, tanpa penyertaan GPS yang memiliki 18 kerusi Parlimen, Pakatan Nasional tidak akan dapat menubuhkan kerajaan baru untuk menggantikan PH.Aduhhh, kesiannnya….(ShahbudinHusin 07/02/2020)

Updated: 9 February 2020 — 8:26 am

143 Comments

Add a Comment
  1. d4p – disgusting filth…..anta balik ke longkang, tempat asalnya.

  2. “If the money goes into our pocket, that is corruption. But if the money is channelled to other things, it is an offset.

    hehehe…masuk poket kroni bukan rasuah.

    Kehkehkeh SRC dan 1MDB jugak program offset, lalu tuduhan terhadap DSNR patut ditarik balik ….

    rembat aset TH jugak transaksi perniagaan yg sah.

    Adoyai….undur diri je la sebelum banyak lagi kerosakan berlaku.

  3. Mahathir could have UMNO deregistered anytime. We could see from here whether they are going to form a new party, join PAS or any PH member coalition parties or form the imaginary Pakatan Nasional.

    Anwar will remain PM in Waiting for life. DAP and or Anwar/PKR group will become oppositions….hehehehe

  4. Pintu belakang sudah dirobohkan oleh lokeman adam..madey zahid dan hadi kesipuan….

    Kerja jahat gagal..

    Kikikikikik..

    1. Mahathir masih PM. Mahathir tak perlu zzahid dan hadi. Mereka berdua yang perlukan Mahathir.

      Kerja jahat meliwat, menyamun patut kita lawan…

  5. Lokeman di pecat…Hishamudin selamat hingga Apandir letak jawatankerana dihalang oleh zahid…..

    Zahid marahkan lokeman kerana pecahkan pintu belakang yg dibina oleh hishamudin untuk selamatkan zahid dan madey… Zahid dan mamak madey terdesak nak slamatkan diri….

    1. Why involve Mahathir? Funny observation and irrelevant

      1. Hahahaha…madey licik…main wayang tamil dlm gelap…sejak lantik azmin jadi menteri lagi drama tamil sudah bermula….

        Ko tak berupaya nak tengok drama tamil madey kerana madey main dlm gelap…hishamudin?..

        1. hasad dengki dendam…sebab kalah pru14.

          dedak masih ada ke?

        2. 812, ko nampak orang main dlm gelap? Ko pakai lampu suluh ker? Atau ko raba2. Jaga, nanti teraba Bang Ali.

  6. Lokman claims he has been sacked from Umno
    NATION
    Friday, 07 Feb 2020

    9:16 PM MYT
    By Zakiah Koya

    CONGRATULATIONS….GOOD FOR YOU LOKMAN ADAM

    1. Jangan dia melesap masuk mana2 parti PH, dah lah.

      Kot dia boleh tubuhkan parti macam Zaid Ibrahim buat. Keluarkan duit tapi ahli2 tak pilih dia sebagai pemimpin pun.

      Moral of the story: Reti ler berkompromi. Dngor ler pendapat orang ramai. The voice, the will of the majority.

    2. Biro politik oecat lokeman bukan lembaga disiplin..hishamudin selamat..

      Umno caca merba maki lemaah…

      1. What you talk, one, “Umno caca merba maki lemaah”? Malu nak cakap in simple Malay ker?

        The art of writing is to get your message understood. Participants in here are geniuses. Not sure if you are one.

        hehe

  7. Pakatan Nasional itu apa?
    Dah didaftar?
    Kalau dah didaftar, dalam pru mana Pakatan Nasional gagal?

    Sapa PM sekarang? Najib, Zahid, Hadi, Azmin, Anwar, Azizah, Mat Sabu, Lim Guan Eng, Mat Hassan, Hishamuddin ke???????

    Cannot be….must be that GRAND OLD STATESMAN CUM OLD WILY FOX…..

    1. Hahaha..bengong kerana nak cover mamak pembelit no1…..ini kerja madey dlm gelap…hishamudin main peranan…lokeman tukang pecahkan pintu belakang madey…

      Madey gagal lagi…terima kasih lokeman..

      1. Who is PM? Old wily fox always win….why?

        Alhamdulillah, Allah beri kesihatan yang baik dan umur panjang untuk TDM pimpin negara. Only the blinds could not see Allah’s will. Allah maha melihat dan mengetahui

        1. Ameeeeeeeeeen

  8. @orangUtan jadian.
    booooooooo….gone eng berkulup ketawa sepanjang jalan ke bank

    1. Kau dah tengok ke dia kulop? Mengendap di bilik air ke, kena Bang Ali dek dia?

      Pernah dengor ke ada bukan Islam yang mahu anak nya di sunat masa lahir untuk kesihatan?

  9. Hi hi hi
    Ha ha ha

    Lobak-Lalokman bagai sireh pulang ke gagang, tak payah lagi bersandiwara yg dia nih pencacai tegar Anwar Ibrahim.

    Akhir2 ini bukan kemain lagi dia heboh-kepoh pasal “pintu belakang & semburit” sampai2 Zahid Hamidi, Hishammuddin Hussein, Tok Mat Hassan & Hadi Awang dihentamnya cukup2 hanya sebab dah kesedapan dapat semula lollipop popcorn bang non.

    Alih2…tau-taunya budak lalok nih kena kualat akibat keceluparan dan biadab tidak menghormati orang2 yg lebih tua darinya – dia dipecat dan kena terajang keluar dari UMNO, PADAN MUKA….!!

    Hi hi hi
    He he he

    ps:
    I – AKU TAK RELA BERPMKAN PELIWAT.
    II – AKU JUGA TIDAK RELA BERPMKAN JANTAN DAYUS IKUT TELUNJUK BINI.

    SELISIH, YOU..,..!!

    1. Berjuta yang lain pun begitu, termasuk aku.

      Nampak nya liwat itu sejati dengan nya. 2 kali dipenjara. Selepas itu pun ada desas desus dia masih liwat.

      He can easily be compromised kalau jadi PM. Tak tau at what price to the country, kalau berlaku.

      1. Dipenjara kerana fitnah.

        1. Fitnah KEPALA BAPAK KAU

  10. I – AKU TAK RELA BERPMKAN PELIWAT.
    II – AKU JUGA TIDAK RELA BERPMKAN SUAMI DAYUS IKUT TELUNJUK BINI.

    Baca nih……

    HIGH COURT KUALA LUMPUR:
    Datin Seri Rosmah Mansor wielded her authority and influence as the wife of a prime minister to pressure the then-education minister to approve Jepak Holdings Sdn Bhd’s solar hybrid project IN SarWak..

    The second day of Rosmah’s solicitation of bribery and graft trial saw Datuk Seri Mahdzir Khalid revealing the details of the pressure he faced to approve the solar hybrid project for 369 rural schools in Sarawak.

    Mahdzir said the pressure came from Rosmah, wife of Datuk Seri Najib Razak who was part of what he termed “Team Saidi”.

    The pressure came as Mahdzir himself had reservations about approving the project as he doubted Jepak Holdings’ capabilities to carry out the work, the court was told yesterday.

    He said “Team Saidi” also consisted of Jepak Holdings managing director Saidi Abang Samsudin, Datuk Rizal Mansor and Aazmey Abu Talib.

    ps:
    AKU LEBIH RELA TOK MAT HASSAN JADI PM8 DEMI AGAMA, BANGSA & NEGARA.

    1. Rosmah memang hantu. Hantu yang mesti dapat apa yang dia nak. Never takes no for an answer. Not even from PM Najib yang selalu kena enggeh kpd dia.

      Hantu ini hingga tukar rupa dia. Plastic surgery.

      1. thecoverage.my › news › dr-siew-bad-plastic-surgery-caused-rosmah-…

        Dr Siew : What Bad Plastic Surgery Caused Rosmah Mansor’s …
        Aug 27, 2019 – Rosmah, the wife of recently ousted Malaysian Prime Minister Najib Razak, has long been the poster girl of bad plastic surgery procedures …

    2. Masa nak kerjasama dgn banwar kenape ko tak tolak?..
      Sekarang baru bising…sami hindu golongan pembelit..

      1. Ko sama Bugis golongan pencuri ker?

  11. IKUT TAKRIF DR MANDELIAR….1MDB BUKANLAH RASUAH……..

    Dakwaan rasuah AirAsia: Laporan media kenyataan Perdana Menteri tidak tepat, mengelirukan……..

    Menurut kenyataan dari PMO, Perdana Menteri berkata jika wang disalurkan kepada individu maka ia adalah rasuah. Sumber (gambar): TTF
    دعوأن رسواه ايراسيا: لاڤورن ميديا كڽاتأن ڤردان منتري تيدق تڤت، مڠليروكن
    Pejabat Perdana Menteri (PMO) hari ini menafikan Tun Dr Mahathir Mohamad berkata tuduhan pemberian rasuah kepada AirAsia adalah transaksi “offset.”
    Menurut PMO, laporan media bahawa Perdana Menteri berkata tuduhan pemberian rasuah ke atas AirAsia adalah transaksi “offset” tidak tepat dan mengelirukan.
    “Pejabat Perdana Menteri memandang serius laporan yang tidak tepat dan tidak mencerminkan kenyataan sebenar Perdana Menteri.
    “Perdana Menteri ingin menasihati pihak media supaya lebih sensitif dan bertanggungjawab kerana berita yang tidak tepat akan menimbulkan kesan yang tidak baik ke atas pemahaman orang ramai mengenai sesuatu isu.”

    Pejabat Perdana Menteri (PMO) hari ini menafikan Tun Dr Mahathir Mohamad berkata tuduhan pemberian rasuah kepada AirAsia adalah transaksi “offset.”

    “Menjawab soalan daripada pihak media, beliau menjelaskan ia adalah prosedur biasa untuk kerajaan meminta “offset” di dalam pembelian berharga tinggi.

    Bagaimanapun, beliau menafikan berkata AirAsia mendapat manfaat daripada prosedur ini.

    Menurut kenyataan dari PMO, Perdana Menteri berkata jika wang disalurkan kepada individu maka ia adalah rasuah.

    “Jika bukan untuk kepentingan peribadi, maka beliau berpandangan ia bukanlah rasuah.

    “Beliau menyerahkan kepada pihak berkuasa untuk menentukan samada ia adalah rasuah atau tidak,” katanya.

    Menurut PMO, laporan media bahawa Perdana Menteri berkata tuduhan pemberian rasuah ke atas AirAsia adalah transaksi “offset” tidak tepat dan mengelirukan.

    “Pejabat Perdana Menteri memandang serius laporan yang tidak tepat dan tidak mencerminkan kenyataan sebenar Perdana Menteri.

    “Perdana Menteri ingin menasihati pihak media supaya lebih sensitif dan bertanggungjawab kerana berita yang tidak tepat akan menimbulkan kesan yang tidak baik ke atas pemahaman orang ramai mengenai sesuatu isu.”

  12. MASIH ADA BERHARAP MISSION IMPOSSIBLE NATIONAL UNITY…..APA PULA MISI DR MANDELIAR UNTUK MATI DALAM IMAN……..

    Cabaran politik terbesar dalam sejarah negara……….

    Rahim Thamby Chik
    چابرن ڤوليتيك تربسر دالم سجاره نڬارا…
    Jika penyatuan parti politik Melayu bersama Bersatu menjadi kenyataan, beberapa isu wajar dibereskan segera,

    1. Perkongsian kuasa di antara komponen dalam gagasan baru ini. Jawatan-jawatan dalam kabinet, kementerian, agensi-agensi, pelantikan-pelantikan politik, dan lain-lain. termasuk di perengkat negeri kena diselaraskan. Ini satu exercise yang paling sukar dan delicate!

    2. Samada DAP akan terus bersama dgn gagasan baru ini. Saya rasa DAP tidak akan terus bersama gagasan baru ini. Ini satu keputusan yg paling dilematik dan trajik bagi DAP untuk memutuskannya.
    Setakat ini DAP telah merasai apa itu “kuasa” dan mereka faham jika tanpa kuasa, kondisinya macam telur di hujung tanduk! Bila-bila masa boleh dirembat…

    3. Degan kehadiran UMNO dan PAS, % kerusi Melayu dalam parlimen akan melonjak naik manakala % kerusi DAP akan meleset turun.

    Dap tidak lagi boleh berlagak dan mendesak serta menghentak isu-isu yang dipejuangkannya selama ini!

    4. Tun Mahathir kena memimpin gagasan ini sehingga seorang berintergriti dan boleh dipercayai dipilih memimpin negara!

    5. PKR mungkin akan memperhebatkan sehebat-hebatnya kempen mereka ke seluruh negara bagi mendapatkan jawatan PM dari Tun Mahathir!

    6. Pendirian Amanah masih terumbang ambing dalam menyertai gagasan memandangkan musuh ketat mereka iaitu PAS telah berada dalam gagasan baru ini!

    Moga Allah swt memakbulkan doa kita semua demi perjuangan mempertahan serta memperkasakan kepentingan agama, bangsa dan negara di tanahair kita yang berdaulat ini !!!

  13. PH THE DEMON PRETENDING TO BE ANGEL
    ……..

    Even Viruses Change And Mutate, What More Barisan Nasional?………

    When it comes to Umno, PAS or Muafakat Nasional, they talk about ethics and morals. When it comes to DAP or Pakatan Harapan, they talk about Chinese interests and use Malays to fight Malays. DAP and its leaders have the ethics and morals of a bitch in heat. And that, too, must be how Umno and PAS play this political game: play to win. So, let’s take PPBM away from Pakatan Harapan and swallow it into Muafakat Nasional.

    In the 10th May 1969 general election, Umno won only 35% of the seats in Parliament while the Alliance Party won 46% (with 1 million votes). PAS, DAP, Gerakan, PPP and Party Rakyat won 54% of the seats combined (with 1.4 million votes). Another 1 million registered voters did not vote.

    In 1970, Tun Razak Hussein took over as Malaysia’s second Prime Minister and in 1973 the new coalition called Barisan Nasional was formed to replace the Alliance Party of Umno, MCA and MIC.

    A year later, in the 1974 general election, the new Barisan Nasional coalition won 61% of the votes (or 1.3 million of the 2.1 million votes) and 88% of the seats in Parliament. Umno’s Parliament seats increased slightly to 40% (from 35% the election before that) while the defunct Alliance Party’s seats increased to 55% from 46%.

    Tun Razak formed Barisan Nasional to save Umno and the Alliance Party
    This proved that Tun Razak’s idea to form Barisan Nasional was wise. And Barisan Nasional continued to win all the general elections for the next 44 years until 2018.

    The Alliance Party was 22 years old when Barisan Nasional was formed and Barisan Nasional was 44 years old when it got ousted from power. The Alliance Party became irrelevant in 1969 and Barisan Nasional became irrelevant in 2018.

    When the Alliance Party became irrelevant in 1969, they formed Barisan Nasional. When Barisan Nasional became irrelevant in 2018, they formed Muafakat Nasional.

    That is how things are done. When times change, you also change, and you move on. The Ottoman Empire failed to see this and it eventually disappeared. The British Empire, the Roman Empire, the Persian Empire, the Greek Empire, name any empire and you can see that they all resisted change and because of that all these empires no longer exist.

    Those who resist change die
    Even viruses change and mutate to stay alive. If not, today, viruses would no longer exist. And each time they change and mutate they become stronger.

    In 1974, Barisan Nasional saved the Alliance Party (with PAS helping Umno to stay alive). And Muafakat Nasional will have to now save Barisan Nasional (with PAS, yet again, helping Umno to stay alive).

    In short, you have to change and mutate to become stronger.

    What about ethics? Ethics? This is politics. Politics is not about ethics. Politics is about power. And in politics it is not about how you play the game. It is about winning. And to win the end must justify the means.

    Ethics has never been an ingredient in the pursuit for political power. If ethics was important, then DAP would never have gone to bed with PPBM. The fact that Lim Kit Siang and Lim Guan Eng can support Tun Dr Mahathir Mohamad shows that DAP and its leaders are morally bankrupt and have absolutely no ethics whatsoever.

    When it comes to Umno, PAS or Muafakat Nasional, they talk about ethics and morals. When it comes to DAP or Pakatan Harapan, they talk about Chinese interests and use Malays to fight Malays. DAP and its leaders have the ethics and morals of a bitch in heat. And that, too, must be how Umno and PAS play this political game: play to win. So, let’s take PPBM away from Pakatan Harapan and swallow it into Muafakat Nasional.

  14. Irah,

    🐟🐠🐟🐠🐟🐠🐟🐠🐟🐠🐟🐠🐟🐠🐟🐠🐟🐠
    Abg masih lagi mmancing..duhai Irah ku puteri
    Dapat bnyak ler juga ikan gelama dan ikan duri
    Tk blh pntun bnyak Irah phone nak habis bateri
    Balik rumah nanti..abg akn masuk lagi, ke mari
    💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

    💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

  15. PAKATAN HANCING HAMPEH HAPRAK PH DIKATAKAN GAGAL KERANA TELAH WUJUD….. PAKATAN NASIONAL BELUM WUJUD JADI BELUM GAGAL…..

    ICERD: Perang belum tamat, bekas ketua hakim ingatkan Melayu…..

    Abdul Hamid Mohamad berkata, kumpulan yang tidak senang dengan hak orang Melayu dan Bumiputera tidak akan mendiamkan diri.
    KUALA LUMPUR: Bekas ketua hakim negara, Tun Abdul Hamid Mohamad memberi amaran kepada orang Melayu supaya berhati-hati kerana kerajaan Pakatan Harapan (PH) mungkin membuat U-turn selepas memutuskan tidak menerima Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD).

    Katanya, ada kumpulan yang memberi tekanan kepada Putrajaya kerana tidak berpuas hati dengan hak keistimewaan orang Melayu, Sabah dan Sarawak.

    “Kita mungkin sudah memenangi satu pertempuran, tetapi perang belum lagi tamat. Saya percaya kumpulan yang tidak senang adanya hak keistimewaan orang Melayu dan anak-anak negeri Sabah dan Sarawak, tidak akan berdiam diri.

    “Jika perdana menteri tidak bertukar pun, mungkin tekanan terhadapnya di dalam kerajaannya sendiri terlalu kuat hingga beliau terpaksa membuat U-turn. Sejak 9 Mei 2018, kita sudah melihat beberapa kali U-turn dibuat.

    “Sebab itu kita perlu terus berwaspada dan bangun menentang semula, jika perlu. Kerajaan tidak boleh memberi jaminan konvensyen itu tidak akan diratifikasikan di masa depan,” katanya berucap dalam Kongres Tolak ICERD di Pusat Dagangan Dunia Putra hari ini.

    ICERD diluluskan Perhimpunan Agung Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu pada 1965. Tetapi, kumpulan Melayu dan parti politik tertentu bimbang ia akan menghakis hak Melayu serta Bumiputera yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan.

    Jumaat lalu, Pejabat Perdana Menteri mengumumkan Malaysia tidak akan menandatangani ICERD, sebaliknya terus mempertahankan Perlembagaan Persekutuan yang termaktub kontrak sosial dipersetujui wakil semua kaum ketika pembentukan negara.

    Hamid berpuas hati dengan pendirian kerajaan PH tidak mengiktiraf ICERD ketika ini, tetapi, beliau mahu Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng mendedahkan apa yang dibincangkan dalam pertemuan 90 minit dengan pengarang akhbar berbahasa Cina pada 23 November lalu berhubung isu ICERD.

    “Soalan saya yang pertama, mengapa beliau hanya memanggil pengarang-pengarang akhbar Cina, jika beliau hendak membuat kenyataan akhbar. Adakah ada sesuatu yang tersembunyi yang beliau tidak mahu orang Melayu tahu?

    “Mengapa selepas kenyataan itu dikeluarkan pun, orang-orang yang menentang ICERD masih dikatakan ‘memainkan sentimen masyarakat Melayu’ dengan menggunakan isu ICERD?”

    Beliau turut mempertikaikan tindakan sesetengah pihak menyifatkan orang Melayu yang menentang ICERD sebagai rasis.

    “Yang peliknya, orang Melayu yang mempertahankan hak mereka seperti yang dipersetujui dan termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan dikatakan rasis. Tetapi, orang bukan Melayu yang hendak mengambil hak orang Melayu tidak rasis.

    “Saya seru semua rakyat Malaysia, termasuk Lim dan (Menteri di Jabatan Perdana Menteri) P Waytha Moorthy, marilah terima kenyataan kerajaan PH yang mereka sendiri menjadi anggota Kabinetnya dan jangan lagi menuduh penentang ICERD sebagai rasis dan pelampau, jika mereka mahu cuba mewujudkan perpaduan.”

  16. RAKYAT SENGSARA HARI INI DISEBABKAN UMNO KERANA TIDAK MAHU DAULATKAN ISLAM….. KALAU UMNO LULUSKAN RUU355 MASA BERKUASA TENTU GS DISEBELAH UMNO…..INI DOK TAKUT MCA DAN MIC YG HARAPKAN UNDI MELAYU…..UMNO BENGAP….BELAJARLAH KITAB SIKIT…….

    Ketatkan undang-undang penjualan arak…….
    SYAJARATULHUDA MOHAMAD ROSLI

    Angkatan Belia Islam Malaysia Pulau Pinang (ABIMPP) menggesa kerajaan memperketatkan undang-undang penjualan arak secara terbuka di negara ini.

    Ketua penerangannya, Syed Mikael Rizal Aidid berkata, kerajaan perlu memandang serius terhadap penjualan arak di kedai serbaneka dan pasaraya.

    Menurutnya, undang-undang berkaitan penjualan arak juga perlu dipinda agar ia hanya dijual di kedai arak sahaja.

    “ABIMPP menggesa pihak berkuasa tempatan dan di peringkat negara menerusi Dewan Rakyat memandang serius isu ini. Kami mahu undang-undang dan peraturan berkaitan penjualan arak dipinda dan diperketatkan iaitu penjualan arak dihadkan dijual di kedai arak sahaja.

    “Bukannya secara terbuka di kedai serbaneka atau pasaraya. Ini kerana, ia bukan hanya menjejaskan komuniti muslim, malah agama lain pun menolak arak sebagai norma kehidupan dan arak terbukti boleh memporak perandakan keluarga dan masyarakat,” katanya dalam satu kenyataan tadi.

    Tambahnya, pihaknya memandang serius terhadap insiden seorang pembantu kedai serbaneka diherdik dan dimalukan oleh pelanggannya hanya kerana tidak mahu menyentuh arak yang dibeli.

    “Insiden itu adalah satu penghinaan dan tidak wajar kerana ia seperti memperlekehkan agama Islam. Arak sepertimana yang disabdakan Nabi Muhamad SAW, ia merupakan ibu segala dosa. Sesiapa sahaja terlibat dengan arak, termasuk yang menghidangkan, juga akan berdosa.

    “Atas dasar ini, ABIMPP menyarankan pekerja-pekerja muslim menjauhi segala jenis pekerjaan yang berkaitan dengan arak. Kami percaya, dengan menghadkan penjualan arak di kedai tertentu sahaja, ia mampu mengelakkan insiden seperti pekerja Islam dimalukan di kaunter jualan awam berulang lagi,” katanya.

    Sebelum ini, tular satu klip video berdurasi 5 minit 15 saat yang dipercayai dirakam sendiri oleh seorang pembeli arak yang mengherdik pembantu kedai serbaneka kerana enggan memegang botol arak yang dibelinya.

    Insiden itu berlaku di kaunter pembayaran di mana, si pembeli berang lalu mengeluarkan kata-kata kesat apabila pembantu kedai tersebut enggan memegang botol arak kerana berada dalam keadaan berwuduk.

    Walaupun telah diterangkan oleh rakan sekerja pembantu kedai tersebut, lelaki itu masih tidak berpuas hati sambil mengatakan bahawa kedai serbaneka adalah premis yang terbuka untuk semua kaum.

  17. GS LAH CERDIK DAN BIJAK…..ITU STRATEGY TAK MAHU SERAH KUASA KEPADA PAK DAJJAL…..INI NAMA DIA DUMMY STRATEGI…..BENDA TAK AKAN JADI TAPI BOLEH TAKUTKAN DEEP STATE…..

    D4P BERMAHA RAJA LELA BWH PH……

    Memalukan, PSM bidas pemimpin DAP selepas blok sekolah letak namanya

    Parti Sosialis Malaysia (PSM) membidas Nga Kor Ming tidak menolak keputusan sebuah sekolah Cina menamakan sebuah blok baru sempena namanya dan meminta pemimpin DAP itu belajar daripada Dr Mahathir Mohamad yang enggan tempat awam dinamakan sempena beliau.

    Ahli Jawatankuasa Pusat PSM, S Arutchelvan turut menyifatkan alasan Nga yang itu ialah keputusan lembaga pengarah sekolah terbabit sebagai “tidak boleh diterima dan menjijikkan”.

    “Walaupun ia keputusan lembaga pengarah sekolah untuk memilih namanya, beliau masih boleh menolaknya dengan baik dan meminta mereka tidak berbuat demikian.

    “Mungkin beliau patut belajar sesuatu daripada bosnya, Mahathir dalam perkara ini,” kata Arutchelvan.

    Baru-baru ini, Sekolah Jenis Kebangsaan Cina Sin Min di Taiping, Perak memutuskan untuk menamakan sebuah blok baru dengan nama Nga yang kemudiannya dikritik MCA.

    Nga yang juga timbalan speaker Dewan Rakyat mempertahankan tindakan sekolah itu dengan berkata, ia adalah cara mereka mengucapkan terima kasih kepadanya yang membantu mendapatkan Sijil Perakuan Siap dan Pematuhan (CCC) daripada pihak berkuasa.

    Katanya, langkah sekolah itu turut menunjukkan rakyat Malaysia beradab.

    Beliau turut mempersoalkan tindakan Nga memberi alasan amalan menamakan bangunan di sekolah sempena ahli politik bermula pada zaman pentadbiran terdahulu.

    “Beliau sepatutnya tidak meneruskan amalan buruk ini. Sebagai timbalan speaker, beliau sepatutnya menunjukkan teladan dan menolak atau mengarahkan lembaga pengarah sekolah itu tidak berbuat demikian.”

  18. Tahniah kpd umno kerana mengambil tindakan yg tepat, matang lagi professional. Umno memilih mengukuhkan MN bersama pas. Umno jelas ada jati diri,,yg nampak “melelong” ialah pas sendiri,,berpakat dgn umno dlm MN, tp menyokong mahathir yg cukup terkenal jahat lagi jijik. Kerka bodoh ni,,biar pkr,dap dan pan sudahlah memperbodohkan rakyat sehingga rakyat memilih pakatan hancing jd kerajaan,,lps pkr,dap dan pan sekali lagi mdmperbodohkan diri mereka lantik mahathir raja segala penipu, raja diktator, raja kroni, kepala perompak jd pm untuk dua tahun. Pas jgn la jd bodoh dan jd pelacur politik…..
    Jadi,,kita tunggu dan lihat,,segala binatang buas lagi ganas dlm ph akan menerkam dan bertokak sesama sendiri….anwar,, ko bersedia dsn atur langkah elok2,,mahathir akan buat kejutan baru utk ko tu..hi hi.

    1. Tembelang busuk dah pecah….umno sangat lemah..

  19. Sabar aje menunggu PRU15 dan biar rakyat buat pilihan tentukan parti yg selayaknya memerintah ada baiknya dari membuat pakatan haram utk teraju negara melalui pintu belakang.

    1. Kasi penerangan lah, Paktam. Siapa yang nak buat pakatan haram itu, mcm mana nak “teraju negara melalui pintu belakang”?

      Bang Ali tentu tak benarkan orang lain masuk pintu belakang.

  20. MELAYU YANG UNDI PH SEMASA PRU14 TENTU AKAN KUTUK SAKAN DR MANDELIAR JIKA SERAH KUASA …..BERAPA RAMAI YANG RASA TERTIPU DI BAWAH PH…..JIKA PERALIHAN KUASA BERLAKU AKAN BUAT MELAYU MARAH MEMBUAK2 KEPADA DR MADEYLIAR……

    Angkara orang gaji India, keluarga Atoq gaduh lepas Raya……

    Lepas bermaaf maafan dan makan lemang, adakah keluarga ini akan terus bahagia atau berpecah belah.

    Si bapak dah lari dengan baby pandai main masak-masak ke Lebanon selepas pagi Raya. Manakala si Mak dan anak lelaki sulong umrah di Mekah

    Ini semua gara Atok bawa orang gaji dari kampongnya di India.

    Anak solong marah dan tak mahu orang gaji yang diketahui perangai banyak mulut dan suka leter dia

    Anak ni pulak berpusing-pusing kata kenapa Atoq ambik dia untuk jaga tanpa bertanya pada dirinya dan ahli keluarga lain.

    Masaalahnya anak sulong tak terus terang kata setuju atau tak setuju.

    Atoq dah jelaskan dia buat keputusan tanpa merujuk pada sapa-sapa. Si anak sulong pulak masih lagi minta penjelasan.

    Sebenarnya jelas Atoq ambik orang gaji dari Kerala sebab dia boleh kawal si bapa dan anak sulong.

    Si bapa kuat ambik duit dan nyusahkan orang. Si anak sulong nakal suka tanggalkan kain orang atau cucuk bontot orang.

    Memang Atoq nak cari pasal. Apa nak tanya2 lagi?

    Wow! Keluarga 69 tonggang langgang

  21. KITA TAK TAHU APA DALAM HATI DR MADEYLIAR……ADAKAH DIA MAHU SERAH ATAU TIDAK KEPADA ALJUBRI…..KALAU GENTLEMAN NAK SERAH ….BUBAR PARLIMEN BIAR RAKYAT TENTUKAN…….

    Maaf HARDWARE or SOFTWARE

    Salam to all,

    Me want to wish
    Selamat Hari Raya Aidilfitri
    to all of you.

    If we have a fight this past year between us, HARDWARE or SOFTWARE, lets make a peace.

    Because if ELEPHANT fight with ELEPHANT the GRASS will SUFFER

    So Maaf Zahir Batin to everbody

    Isy isy isy Apa pasal. Sama dah….

  22. Irah,

    💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
    Sini 8:00 pm lbh..rsanya dh subuh, kt tmpt Irah
    Abg gi mncing, kalut sikit, dgn ikan dok makan
    Ptg tdi, tk smpt brpntun kt Irah, hrap jgn marah
    Utk dinda slm subuh & slm sjhtera abg ucpkan
    💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

    💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
    Subhanallahi walhamdulillahi wala ilaha illallah..
    💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

    1. 💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
      Sini dah lepas senja, kini baru nak mula malam
      Rsanya, kt tmpt Irah tak lama nk mnjelang pagi
      Abg terus hanyut dibuai kemesraan yang silam
      Mngubat rindu..abg tatap wrkh2 yang Irah bagi
      💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

      💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
      Kan kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

  23. I – AKU TAK RELA BERPMKAN PELIWAT.
    II – AKU JUGA TIDAK RELA BERPMKAN SUAMI DAYUS IKUT TELUNJUK BINI

    Baca nih……

    HIGH COURT KUALA LUMPUR:
    Datin Seri Rosmah Mansor wielded her authority and influence as the wife of a prime minister to pressure the then-education minister to approve Jepak Holdings Sdn Bhd’s solar hybrid project IN SarWak..

    The second day of Rosmah’s solicitation of bribery and graft trial saw Datuk Seri Mahdzir Khalid revealing the details of the pressure he faced to approve the solar hybrid project for 369 rural schools in Sarawak.

    Mahdzir said the pressure came from Rosmah, wife of Datuk Seri Najib Razak who was part of what he termed “Team Saidi”.

    The pressure came as Mahdzir himself had reservations about approving the project as he doubted Jepak Holdings’ capabilities to carry out the work, the court was told yesterday.

    He said “Team Saidi” also consisted of Jepak Holdings managing director Saidi Abang Samsudin, Datuk Rizal Mansor and Aazmey Abu Talib.

    ps:
    AKU LEBIH RELA TOK MAT HASSAN JADI PM8…..!!

  24. PAKATAN NASIONAL HANYA MUNGKIN SELEPAS PEMBUBARAN PARLIAMEN…….

    Majority Rejects National Cooperation With Dr Mahathir…….

    (Malaysia Gazette) – Most of the respondents in a poll turned down the proposal for Muafakat Nasional (National Cooperation) to forge a cooperation with the Chairman of Pakatan Harapan (PH), Tun Dr. Mahathir Mohamad.

    Besides the National Cooperation with Dr Mahathir, they also rejected a collaboration with the President of PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim and DAP.

    The Facebook poll launched by the UMNO Youth Chief, Datuk Dr. Asyraf Wajdi Dusuki last Monday received 102,000 respondents.

    From that amount, 56% rejected Dr. Mahathir, Anwar and DAP, while the remaining 44% think that it is an appropriate approach.

    According to Dr. Asyraf, from that amount, 9,700 netizens showed their anger in their comments and rejected the two leaders who work with DAP.

    “Thank you to over 102,000 people who voted and almost 10,000 who commented on this survey.

    “From the comments and opinion, we can sum up that most people do not agree that the MN (Muafakat Nasional) form any cooperation with the two of them, including DAP,” he said in his Facebook status.

    Last Monday, Dr Asyraf uploaded a post on the poll entitled, ‘Should Muafakat Nasional with Tun Dr Mahathir reject Datuk Seri Anwar and DAP?’

    Based on the polls, majority of the respondents were angry and they reject Dr Mahathir, Anwar and DAP.

    They also refuse to forge any cooperation if it is linked to DAP.

    The respondents also wanted the National Cooperation (The union between UMNO and PAS) to be strengthened and represent the voices of the people.

    Dr. Asyraf also thanked everyone who voted and shared their opinion. He also gave his guarantees that the opinion would be brought to the party’s leadership.

    His status was shared 1,000 times.

    1. Yg sertai poll penyokong pas dan umno.

  25. PAKATAN NASIONAL HANYALAH GEMPAK UNTUK TAKUTKAN POLITIK KIRI PINTU BELAKANG…….

    New Pact With Mahathir Will Ensure Muslims Dominate Govt, Says Hadi……..

    (FMT) – PAS president Abdul Hadi Awang said he was in favour of a new coalition that would ensure the government is in the hands of Muslims, amid intense speculation of a realignment of political alliances.

    Speaking to reporters after his weekly pre-dawn religious lecture at Masjid Rusila in Marang, Terengganu, the PAS leader said the administration must be based on Islam with an assurance that past mistakes by the previous government would not be repeated.

    Hadi, however, said it was too early for PAS to make any decision at the moment.

    “(We) have to study it carefully. The first step was the formation of Muafakat Nasional, bringing together the political strength of Muslims and Malays,” Hadi said, referring to his party’s formal alliance with Umno.

    “The political power of Islam must dominate the administration because Pakatan Harapan is bumbling,” he said.

    Hadi said PH was dominated by non-Muslims “when Muslims constitute 69% of the population”.

    “All of a sudden, they (non-Muslims) dominate the government,” he added.

    Yesterday, Umno secretary-general Annuar Musa dismissed talk about the formation of a back-door government under the so-called Pakatan Nasional.

    But he said such a speculation surfaced due to the uncertainty surrounding the handover of the prime minister’s post to PKR president Anwar Ibrahim.

    “The problem now is that there are doubts that Anwar can get majority support. This automatically means that Mahathir would need to carry on in his role as the prime minister,” he added.

    The claim of a new coalition in the works was made by Umno Supreme Council member Lokman Noor Adam earlier this week, who accused party president Ahmad Zahid Hamidi of supporting the plan in order to escape corruption charges.

    On Jan 20, FMT reported that there could be a new political realignment that could thrust PAS into federal power, following several private meetings between Hadi and Mahathir.

    It said the new alignment would bring together forces aligned to Mahathir with the clout that the Islamist party holds in the northern Malay heartland, with dire consequences for DAP and Anwar.

    In his response, Mahathir played down the possibility of a collaboration with PAS, saying it was his job to meet “everybody”.

    “Yes, there is a picture of me greeting Haji Hadi. I greet everybody including unkind reporters,” the prime minister said.

  26. (KELMARIN)

    Anonymous (TN monyet 🐒)

    DAH GUNA NAMA IBNU IBRAHIM, BERUK TU GENG NJIB GUN NNAMA ANO KAH3 PULAK. TULIS KOMEN, JAWAB SENDIRI.

    KADANG2 TULIS SURAT KPD IRAH, WATAK YANG DICIPTA NYA SENDIRI, JAWAB SURAT ITU SENDIRI. ITU LAH YANG DINAMAKAN ORANG GILA.

    Reply

    6 February 2020 6:54 am

    Anonymous (TN monyet 🐒)

    BERUK TUA GENG NAJIB YANG ASYIK MENJILAT NAJIB, SEKARANG PAKAI NAMA Ibnu Ibrahim pulak. Givap lah, Mamat Beruk Tua, orang smua dah tahu tabiat kamu, lobang dah pecah, ada Bang Ali dekat kamu.

    Reply

    6 February 2020 6:51 am

    HA HA

    1. (HARI INI)

      Anonymous (TN monyet 🐒)

      HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      Beruk Tua Geng Najib “MACAM SI TUA KUTUK SANJUNGAN WAK SUMAN .. ONANI MOUSE KAKI PANTUN YANG SENTIASA NAK MEMANTAT DENGAN SI IRAH ..

      Well done, Ibnu. Carry on, mate.

      Reply

      7 February 2020 6:09 am

      Ha ha

      1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        ❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓
        Kelmarin..TN kata..Kejora nyamar Ibnu, TN tala
        Hri ni puji, ‘Well done, Ibnu. Carry on, mate pula’
        Nyta lah, TN kerepot ni mmg nyanyuk atau gila!
        Ini baru saja pembalasan awal dari Allah Ta’ala!
        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

        👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
        Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        HU HU HU..

        1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

          👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
          Sblm ini, TN kna teruk smpai muka dia monyok
          Dia jadi baran, terkam balik, dgn marah gelojoh
          Pmbaca pun boleh nmpak si tua tu dh nyanyuk
          Mmg padan lah pun..umur dia..dah jangkau 87
          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
          Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

          HU HU HU…

          1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

            🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰
            Kejora cadang, besok, TN pergi hempuk kelapa
            Pegi dgn Suman, pesta Thaipusam wel wel wel
            Parti Cap Munga msti rasa kecewa dan hampa
            Dpt cai spt TN monyet..yng nyanyuk dan sewel
            👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
            Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            HU HU HU…

  27. KEPUTUSAN UNTUK PAKATAN NASIONAL ADALAH SUKAR BUAT PEMBANGKANG…….

    Umno Will Pay Dearly In GE15 If It Collaborates With Dr Mahathir, Says Tok Mat…..

    (Yahoo News) – A government that is formed without the blessing of voters will be killed off in the next general election, warns Umno deputy president Datuk Seri Mohamad Hasan.

    The Rantau state assemblyman said that it was against Umno’s stand to form a political collaboration for a new government with any other party in the ruling Pakatan Harapan coalition as this goes against the concept of democracy.

    “The meeting which was referred to by (Umno supreme council member) Datuk Lokman Adam where party president Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi was alleged to have said that Umno must work with Prime Minister Tun Dr Mahathir Mohamad was just a meeting of a small Umno committee on national collaboration.

    “It is not the Umno supreme council meeting and even if someone said it, it is not the party’s stand.

    “If we ever take up the offer – or if Dr Mahathir ever offers it – it will not be democratic.

    “There is no such thing as a ‘back door government’ in the first place. A government can only be formed using the front door,” said Mohamad in an interview with The Star on Thursday (Feb 6.)

    On Feb 3, Lokman revealed an audio recording of the Umno committee on national collaboration meeting, where Zahid allegedly said that Umno must work with Dr Mahathir for the sake of Malay interests.

    Mohamad added that while anything is possible in politics, the people would not be questioning the end result but the process how it was achieved.

    “Forming a government through such means – no one will be the winner and everyone loses.

    “The people who voted for us in the last election may not trust us anymore, and the people who voted for Pakatan would also turn against them,” said Mohamad.

    He said that he believed the reason such an idea was being brought to the fore was the due to the possible shortcomings of the current administration.

    “The ruling coalition has been politicking among themselves when they should be governing. They should behave like a government and if they cannot work together, then they should part.

    “There is also no such thing as permanent friends or enemies in politics. Pakatan should either govern or decide to dismantle their coalition and let the people decide,” said Mohamad.

  28. Hidup Umno… Hidup Umno 😘
    Kita anak merdeka… Utk UMNO…..

    1. Sayang, Umno dah salah jalan. Tak boleh ikut Najib, dia curi wang rakyat di 1MDB.

      US DoJ said they traced the money laundering overseas. Najib patut di basuh.

  29. BLOK KOMUNIS /SOSIALIST/ SYIAH AKAN UTAMAKAN PAK DAJJAL….. TENTULAH MEREKA SEDANG BUAT SESUATU UNTUK KEGEMARAN PAK SHEIKH….PINTU BELAKANG…….

    Dari MINDEF, Mat Sabu lebih sesuai untuk Kementerian Makan yang Menteri seorang badut…….

    Untuk iklan promosi SawitKu…

    Atau ceramah politik…

    Atau masak memasak, setakat itu saja gunanya Mat Sabu.

    Sebagai Menteri Pertahanan, dia hanya menjadi bahan lawak dan kemaluan pada negara.

    Demikian ketika dia bercakap di ISS Shangri La dialogue 2019.

    Apa punya Menteri, fakta pun salah.

    Betulkah Mat Sabu berkata macam bunyi, “we must fight with them “hardware and software”?

    Intipati ucapan Mat Sabu yang ditertawakan dunia:
    1. Terorisme tidak diwarisi. Cari siapa ibu bapa para teroris ini dah dedahkan mereka. Ini dapat mengurangkan aktiviti keganasan.
    2. PM New Zealand, Jacinda Adern adalah laki-laki.
    3. Malaysia tidak mampu menjaga sempadan.
    4. Isytihar ke seluruh dunia betapa Angkatan Tentera Malaysia tidak mampu dan lemah dalam mempertahankan kedaulatannya dengan berkata, kapal pesisir pantai China lebih besar dari kapal perang Malaysia. Malaysia tak akan mampu melawan.
    5. Gajah sama gajah lawan, rumput mati di tengah-tengah. Sambil tiba-tiba petik nama PM Singapura.
    6. Saya terpaksa berlawan dengan kuasa-kuasa besar dengan cara soft way and hard way. Perasan Avengers le tu. Padahal bunyi macam soft porn and hardcore saja.
    7. Fail geografi. Isu penculikan di Filipina dia tarik Thailand. Juga kata Malaysia bersempadan dengan China.
    Mat Sabu ini Menteri MINDEF atau MinDef.. Minimum Defense

    Bawah Mat Sabu, baik tukar helang pada lambang Angkatan Tentera Malaysia
    kepada ayam bagi mencerminkan boss dia, Lim Kit Siang yang takut berdebat dengan Dato Najib.

    Mat Sabu tak boleh dipersalahkan sebab Atoq pun dah merepek.
    “Yes, there may be some spying. But what is there to spy (on) exactly in Malaysia? We are an open book,” the 93-year-old said at the Future of Asia forum.
    “Everybody knows, if any country wants to invade Malaysia, they can walk through, and we will not resist because it’s a waste of time,” he added.
    https://www.nst.com.my/news/nation/2019/05/492706/mahathir-says-malaysia-will-use-huawei-much-possible

    Atoq kata “We cannot protect Malaysia from very powerful countries”.
    Ini seolah-olah mengatakan jika Malaysia diserang, kita tidak akan buat apa2.
    Pada tahun 2003, Atoq juga dulu sebut ketika pegang jawatan Perdana Menteri dan Presiden UMNO::
    “We promise that if anyone violates our freedom with pre-emptive action or forward defence, they will get what the (Westerner) calls a bloody nose,”
    Sekarang, bila berkahwin DAP dan jadi PM PH yang dikuasai DAP, semua telor sudah hilang.

    Atoq pula lantik fake degree dan kaki pelangkung jadi Menteri. Dah tahu hanya setakat pandai masak, kenapa lantik jadi Menteri Pertahanan?

    Bandingkan dengan Menteri-Menteri Pertahanan ASEAN yang lain:
    ASEAN MINISTERS OF DEFENCE

    1. General Prawit Wongsuwan
    Thailand Minister of Defence.

    Qualifications:
    – Saint Gabriel’s College.
    – Armed Forces Academies Preparatory School
    – Chulachomklao Royal Military Academy
    – 36 years of military service rising up to rank of General.

    2. Dr Ng Eng Hen
    Singapore Minister of Defence.

    Qualifications:
    – National Junior College
    – National University of Singapore
    – University of Texas

    3. General Ryamizard Ryacudu
    Indonesia Minister of Defence.

    Qualifications:
    – Indonesian Military Academy
    – 31 years of military service rising up to rank of General.

    4. Maj. Gen. Delfin Negrillo Lorenzana
    Secretary of National Defense, Philippines.

    Qualifications:
    – Philippine Military Academy
    – MBA, Ateneo de Manila University
    – Australian National University

    5. General Ngô Xuân Lịch
    Vietnam Minister of Defence.

    Qualifications:
    – Military Academy of Vietnam
    – 44 years of military service rising up to rank of General.

    6. Mat Sabu
    Malaysia Minister of Defence.

    Qualifications:
    – Kicked out of Mara Institute of Technology
    – Good at cooking.
    – Can crack jokes

    Memang padanlah bila orang bodoh dilantik pemimpin dan Menteri.

    Ini satu kemaluan yang besar untuk negara. Siapa pula masih beri sokongan kepada Mat Sabu memang sama bebal.

    Wan ini yang berdebat dengan Azmi Arshad di FB tapi pengecut yang unfriend dan blok bila dah terbuntu.

    Penyokong Mat Sabu pun pengecut.

    Keupayaan Mat Sabu berbahasa Inggeris baru diketahui orang.

    Yang ramai tak tahu, kisah Mat Sabu beri kunjungan hormat kepada PM Thailand di Bangkok.

    Wartawan beritahu Mat Sabu tanya PM Thailand: “Where to get good Thai Laksa in Bangkok?”

    Nak jadi Menteri atau kerja nak makan

    Wow! Tubuh segera Kementerian Makan dan letak Badut jadi Menteri

  30. PM LEPAS NI HURUF A LAA WEIII……ABDUL HADI…….

    PARTI KADOK SUKA BUAT BENDA PELIK
    …….

    YB Simpang Renggam Buat Rumah Terbuka Di

    Ahli Parlimen biasanya buat Rumah Terbuka di kawasan masing-masing. Bagi Menteri Pendidikan merangkap Ahli Parlimen Simpang Renggam pelik sikit. Maszlee Malik buat Rumah Terbuka di kawasan orang, di Kedah nun, rumah sebelah mertua.

    Kesian YB terpaksa raya di kampung bini. Takut orang Simpang Renggam hantar resit toll ke? Bertabahlah pengundi Simpang Renggam, Johor. Anda yang mengundi Maszlee, Rakyat Padang Sera, Kedah yang dijamu dengan kenduri Rumah Terbuka.

  31. I – AKU TAK RELA BERPMKAN PELIWAT.
    II – AKU JUGA TIDAK RELA BERPMKAN SUAMI DAYUS IKUT TELUNJUK BINI

    Baca nih……

    HIGH COURT KUALA LUMPUR:
    Datin Seri Rosmah Mansor wielded her authority and influence as the wife of a prime minister to pressure the then-education minister to approve Jepak Holdings Sdn Bhd’s solar hybrid project IN SarWak..

    The second day of Rosmah’s solicitation of bribery and graft trial saw Datuk Seri Mahdzir Khalid revealing the details of the pressure he faced to approve the solar hybrid project for 369 rural schools in Sarawak.

    Mahdzir said the pressure came from Rosmah, wife of Datuk Seri Najib Razak who was part of what he termed “Team Saidi”.

    The pressure came as Mahdzir himself had reservations about approving the project as he doubted Jepak Holdings’ capabilities to carry out the work, the court was told yesterday.

    He said “Team Saidi” also consisted of Jepak Holdings managing director Saidi Abang Samsudin, Datuk Rizal Mansor and Aazmey Abu Talib.

    ps:
    AKU LEBIH RELA TOK MAT HASSAN JADI PM8…..!!

    1. Jubo dah kenabliwat barucakap tak rela…
      Suman sami hindu bukan percaya kpd neraka..

      Aku tak suka penipu jadi pm…hari2 kena tipu..

      1. Bila tuu agaknya kau ada telor untu berdepan face-to face dgn ku di JB, Kejora haaaaaaa….??

  32. PERLU DIFAHAMI DALAM ERA DAJJAL ….BLOK KOMUNIS SOSIALIST SYIAH SEMAKIN BERKUASA….. NEGARA2 KECIL ELOKLAH AMBIL PENDIRIAN NEUTRAL….JANGAN KAIL SEJENGKAL LAUTAN DALAM HENDAK DIDUGA……

    Now Mahathir Tak Berani Cakap Banyak After India Palm Backlash, Says Anwar…….

    (FMT) – Malaysian Prime Minister Mahathir Mohamad has dialled back his criticism of India after it sparked a boycott of Malaysian palm oil, his chosen successor Anwar Ibrahim told Reuters on Thursday, urging New Delhi to note the change in tone.

    India, the world’s biggest buyer of edible oils, last month imposed curbs on refined palm oil imports and informally asked traders to stop buying from Malaysia, the world’s biggest producer and exporter of the commodity after Indonesia.

    Sources said the move was in retaliation for Mahathir speaking out against a new citizenship law which critics say discriminates against Muslims. Mahathir has also angered India by accusing it of invading and occupying Kashmir, a Muslim-majority region whose autonomy New Delhi took away last year, and is disputed by Pakistan.

    Anwar, who expects to succeed the 94-year-old Mahathir later this year under a deal worked out with his former foe, said the Malaysian leader may have gone beyond diplomatic expressions of concerns in his condemnation of the Indian government.

    “Countries will not take strong objections when you express concern, but of course in this regard Tun Mahathir has been quite tough and strong,” Anwar said in an interview, using an honorific for the premier.

    “But since then in the past few weeks, he has tried his level best to contain and try to make the necessary adjustments. I’m sure the leaders in India will take cognisance of the fact that Mahathir did say it, but then he has now refrained from repeating it in the sayings or tone.”

    Anwar said he and Mahathir had discussed the tension with New Delhi and that it was important to maintain good economic and trade relations with countries like India and China without necessarily having to agree with each other’s policies.

    Anwar said he would have crafted any criticism of India over Kashmir or the new citizenship law differently than Mahathir.

    India’s January imports of Malaysian palm oil may have plunged 80% from a year earlier to 40,400 tonnes, according to Refinitiv. India bought 4.4 million tonnes of Malaysian palm oil last year, according to the Malaysian Palm Oil Council.

    India’s arch-enemy Pakistan, meanwhile, has pledged to buy more palm oil from Malaysia to help offset lost sales to India.

    Pakistan may have bought around 135,000 tonnes of Malaysian palm oil last month, a record high, India-based dealers who track such shipments told Reuters on condition of anonymity.

  33. PAKATAN NASIONAL HANYALAH AKAN BERLAKU SELEPAS BUBAR PARLIMEN…. PERIOD…..LAIN2 ANDAIAN SEMUA ANGAN2…….

    New Pact With Mahathir Will Ensure Muslims Dominate Govt, Says Hadi………

    (FMT) – PAS president Abdul Hadi Awang said he was in favour of a new coalition that would ensure the government is in the hands of Muslims, amid intense speculation of a realignment of political alliances.

    Speaking to reporters after his weekly pre-dawn religious lecture at Masjid Rusila in Marang, Terengganu, the PAS leader said the administration must be based on Islam with an assurance that past mistakes by the previous government would not be repeated.

    Hadi, however, said it was too early for PAS to make any decision at the moment.

    “(We) have to study it carefully. The first step was the formation of Muafakat Nasional, bringing together the political strength of Muslims and Malays,” Hadi said, referring to his party’s formal alliance with Umno.

    “The political power of Islam must dominate the administration because Pakatan Harapan is bumbling,” he said.

    Hadi said PH was dominated by non-Muslims “when Muslims constitute 69% of the population”.

    “All of a sudden, they (non-Muslims) dominate the government,” he added.

    Yesterday, Umno secretary-general Annuar Musa dismissed talk about the formation of a back-door government under the so-called Pakatan Nasional.

    But he said such a speculation surfaced due to the uncertainty surrounding the handover of the prime minister’s post to PKR president Anwar Ibrahim.

    “The problem now is that there are doubts that Anwar can get majority support. This automatically means that Mahathir would need to carry on in his role as the prime minister,” he added.

    The claim of a new coalition in the works was made by Umno Supreme Council member Lokman Noor Adam earlier this week, who accused party president Ahmad Zahid Hamidi of supporting the plan in order to escape corruption charges.

    On Jan 20, FMT reported that there could be a new political realignment that could thrust PAS into federal power, following several private meetings between Hadi and Mahathir.

    It said the new alignment would bring together forces aligned to Mahathir with the clout that the Islamist party holds in the northern Malay heartland, with dire consequences for DAP and Anwar.

    In his response, Mahathir played down the possibility of a collaboration with PAS, saying it was his job to meet “everybody”.

    “Yes, there is a picture of me greeting Haji Hadi. I greet everybody including unkind reporters,” the prime minister said.

  34. The Caption of this article is quite close to premature ejaculation.

    Trying hard to pre-empt?

    Trying to impress Anwar is still in the running…i.e Nov?

    Had Kapar, Sg Petani, Syed Husin Otai Reforbasi refrain from forcing Mahathir to step down, the scenario of uncertainty would not be availing itself.

    PAS has given a Go Ahead

    Umno to make a decision this evening

    Who is next?

    1. Demon geng ko tak percaya….tapi ko percaya plak.

      Tak usah mengharap lah…ape saja rancang madey gagal…Allah tak izin..

      1. Kaki tipu jugak wau bole…tak ada orang paksa madey letak jawatan sekarang…yg ada desak madey jangan mungkir janji munafik…

        sebaliknye madey yg atur rancangan dari awal dgn azmin semburit dan hishamudin aw aw..

        1. Do u know apa keputusan UMNO petang ini tadi????

          1. 1. Serious Fraud Office (UK) dan Airbus kata bribery, Madey kata offset. Time Najib dulu, Madey marah kata donation. Tak sia2 Rafidah jadi Chairman AirAsia dan sokong Madey PM 5 tahun. Reaksi NFA kes ini berbeza dgn Video Semburit kerana listed company.

            JIka SPRM, SC bagi NFA kes ini kerana Madey lead on offset, harga saham AirAsia akan terjejas kerana investors’ confidence dan perception mengenai selective rule of law dan coverup mcm coverup 1MDB time Najib.

            3. Lawyers Najib, Zahid dan Klepto2 lain boleh guna offset utk lepas kan clients mereka.

            4. Hakim Mahkamah Tinggi yg tgh bicara kes rasuah SOLAR Rosmah telah memutuskan kes lain, govt tak boleh forfeit baki dalam akaun UMNO kerana duit 1MDB sudah habis dibelanjakan UMNO dulu.

            Madey kalah dah kena offset dgn Hakim ini. Apa pulak potensi kes Rosmah dgn Hakim ini jugak?

            5. UMNO play it cool mengenai Pakatan Nasional akan fokus kuatkan Muafakat Nasional utk kalah kan Bersatu dalam semua PRK2 spt Tanjong Pia sehingga PRU15. UMNO mengambil sikap tunggu dan lihat Madey dan Bersatu.

            6. PAS sudah premature ejaculate hendak join Pakatan Nasional bawah Madey sesuai dgn bayaran yg dah dapat sbg pelacur politik.

            7. Semua menunggu konsensus2 baru lain Pakatan Nasional dari Bersatu.
            The ball is back to Madey and Bersatu utk buat konsensus2 baru sign dengan parti2 ini dan MP2 yg akan sokong Madey PM 5 tahun. Jugak bagaimana Bersatu tak akan kencingkan konsensus2 baru Pakatan Nasional kalau yg lama konsensus PH di kencingkan dari awal?

  35. d4p rembat aset TH, atok diam seribu bahasa.
    spin la kot mana sekalipon, sokong atok terus kekal sehingga pru15 bermakna sokong aset TH terus dirembat oleh d4p.
    Hadi awang ke, takiyyuding ke, mvsa ke….tak terkecuali;
    ayat pentedap hati “the lesser evil” simpan je laa….apa dlm hati tak nampak tapi rakyat nampak sape yg tutup aurat dan sape yg dedah aurat.

  36. Sahabatku Budin

    simpati bukanlah ungkapan yang lengkap
    buat mengubat luka hatimu, merawat resah jiwa
    yang saban hari menghiris keyakinan jadi terlerai
    mungkin esok masih ada peluang untuknya
    bertatih di titian rapuh
    mendaki persada kuasa penuh ranjau duri
    yang pasti…. mulutmu cuba kau tutup
    sebentar
    dan royan racaumu itu kau hentikan buat seketika
    juga ratibmu kau khatamkan segera
    sebelum algojo bersuara menjatuhkan hukuman
    kelak kalian berputih mata……

    1. Ko dan geng madey yg merintih marah tulisan Budin kerana masa tamat makin hampir untuk madey berundur…

      Madey gagal kencing…

  37. Penulis ini.
    Dia yg timbulkan isu.
    Dia yg panas kan isu.
    Dia juga yg perli isu.

    Dah tahap miring teruk..

  38. Ada macai tukang jilat hari-hari. Ada anak dan kroni billionaire pun Madey si Kitol tak dapat mampos dengan aman. Ketulahan Madey si Kitol pengkhianat orang Melayu. Bertaubatlah dan beramboslah. Kahkahkah!

    1. Macai itu diberi nama Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama.

  39. Budin

    Is it true that Anwar + DAP are now releasing funds (in millions) to

    1. superficially give the impression that Anwar “is the boss”?

    2. buy MPs mainly from Umno and other parties to give him the numbers to expedite his appointment as PM8?

    Based on reliable info, the reason for all the rumours about PAS/UMNO/AMANAH/BERSATU/WARISAN/PART PKR was the fact that these MPs would never accept Anwar-backed DAP as PM8.

    No comment from MVSA, NBR, Anon Gila Irah (AGI), please!

    1. Tukang supply info au selalu tenberang…

      Yg jelas prk madey tumbang kerana rakyat tolak penipu..

      1. Sapa PM sekarang? Hadi? Zahid? Najib? Anwar?

        Sapa ya? Must be the old Statesman

  40. PAKATAN NASIONAL HANYALAH SPEKULASI PAKATAN HIPOKRIT PH……KERANA TERGUGAT PERALIHAN PINTU BELAKANG OTAI2 MAIN KAN ISU PAKATAN NASIONAL……..

    TN JADI TOK MUDIM
    .ADA BAKAT KE?……

    YB DAP, Ke Surau Sudah, Ke Masjid Pun Sudah, Berkhatan Jer Belum

    DAP kini sedar mereka perlukan sokongan orang Melayu Muslim…

    Mula2 DAP sedar adalah bila UMNO dan PAS umumkan kerjasama…

    Jika hubungan mereka dengan PPBM retak dan putus, lagi terjejas strategi pecah dan perintah undi2 kaum majoriti Melayu…

    Sebab tu, mereka sedang bersungguh2 mengambilhati orang Melayu di bulan Ramadhan…

    Antara komen di media sosial berkaitan ‘kewayangan’ DAP :
    “Ramadhan kali ini pasti nya berbeza dengan ramadhan yang kita lalui sebelum ini. Apa yang beza nya..?
    Dalam sejarah kita berada di bulan ramadhan, tidak pernah lagi berlaku seperti majlis iftar di kuil sikh, cina dap beri tazkirah ramadhan di masjid, cina dap rasmi majlis khatam Al Quran di masjid, paderi dan ajk gereja edar bubur lambuk ramadhan..tapi ia berlaku di zaman ini bawah pemerintahan PH.
    Ada juga orang islam yang bersetuju perkara seperti ini berlaku sedang kan ulama’2 muktabar melarang perkara seperti ini kerana mendatangkan fitnah besar pada ummah dan agama bahkan ia sangat berbahaya kepada aqidah umat…
    Percaya lah jika perkara seperti ini di terus kan, nanti kita akan lihat ramai umat islam akan beri kepercayaan pada bukan islam untuk menjaga urusan agama islam, dengan matlamat menguasai sepenuh pemerintahan negara di tangan mereka…
    Dan ingat lah, ini lah perancangan yahudi ke atas tanah melayu..tolong ingat dan simpan fakta ini..”

    Bagi mereka yang bersetuju dengan penglibatan wakil-wakil rakyat bukan Islam DAP ini, ada yang bersangka baik kata ini dakwah untuk membuka hati mereka masuk Islam…

    Senang saja nak uji keikhlasan mereka, lepas raya ini buat majlis khatan beramai2 untuk wakil2 rakyat DAP ini…

    Wow! Berapa agaknya yang sedia di sunat?

    1. Nasib baik lokman adam pecah tembelang…Hadi dah berbelit..

      1. Dan sekarang lobak man dah kena tendang. Serve him right

  41. PAKATAN HANCING YANG GAGAL….. PAKATAN NASIONAL TU HANYA SPEKULASI MISSION IMPOSSIBLE…… MUAFAKAT NASIONAL BERJAYA KERANA SEJAK PENUBUHANNYA SEMUA PRK MENANG……

    DAP Cuba Menutup Kemaluan Mereka Dengan Menghentam Najib

    DAP malu besar kerana Pakatan Harapan tidak mampu menunaikan janji-janji mereka yang dibuat sebelum PRU14. Sebab itu mereka bangkitkan cerita-cerita lama tentang Najib Tun Razak dan 1MDB. Pakatan Harapan sudah tidak ada modal lain dan tidak dapat menjawab kritikan tentang kegagalan mereka selama satu tahun mentadbir Malaysia. Ini yang dipanggil bankrap idea.

    No GST and no toll charges if Pakatan takes Putrajaya says Lim Guan Eng
    (Free Malaysia Today, 16 January 2017) – The opposition will scrap GST and toll collections on the North-South Expressway (PLUS) and the first Penang bridge if it takes over Putrajaya, DAP secretary-general Lim Guan Eng said yesterday.

    He said Pakatan Harapan, if given the chance to control the federal government, would undertake both measures to ease the people’s financial burden.

    Guan Eng said the 6% GST had contributed to higher living cost for the people, instead of “saving Malaysia” as Prime Minister Najib Razak had claimed.

    He also said people should not have to keep paying toll on PLUS, which had cost RM5.9 billion to build, since the concessionaire had already collected toll worth RM37.4 billion over the past three decades.

    “If we want to bring prices down, Barisan Nasional has to go down,” he said.

    Dr Mah To Nga: Apologise For Failing To Keep Promise To Abolish Highway Tolls

    Reply

  42. Kena iitu kena ini, cakap mcm budak sekolah.

    Itu lah mentaliti Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib nih.

    1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
      Atuk TN monyet umur 87 dah nak jadi bangkai
      Bodoh biol si tua kutok ini, mengalahkan sakai
      Sifat nyanyuk TN beruk 7/2, 6:09 am terungkai
      Cakp org tua nyanyuk ini mnalah nk bleh pakai
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      HU HU HU..

      1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        Atuk TN monyet monyet 1:27 pm,

        💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
        7/2, 6:09 am Kejora londeh atuk punya pakaian
        Atuk ni seorang tua nyanyuk, bukanlah andaian
        Teruskanlah atuk TN biol dipersilakan meroyan
        Cakap org tua nynyuk ini Kejora malas nk layan
        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        HU HU HU…

      2. Komen orang gila tak perlu di layan. Komen ini hanya sebagai pemberi tahu.

        1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

          Atuk TN monyet monyet 6:27 pm,

          💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
          7/2, 6:09 am Kejora londeh atuk punya pakaian
          Atuk ni seorang tua nyanyuk, bukanlah andaian
          Teruskanlah atuk TN biol dipersilakan meroyan
          Cakap org tua nynyuk ini Kejora malas nk layan
          👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          HU HU HU…

  43. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰
    Kejora cadang, besok, TN pergi hempuk kelapa
    Pegi dgn Suman, pesta Thaipusam wel wel wel
    Parti Cap Munga msti rasa kecewa dan hampa
    Dpt cai spt TN monyet..yng nyanyuk dan sewel
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    HU HU HU…

    1. Komen orang gila tak perlu di layan. Komen ini hanya sebagai pemberi tahu.

      1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        Atuk TN monyet monyet 628 pm,

        💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
        7/2, 6:09 am Kejora londeh atuk punya pakaian
        Atuk ni seorang tua nyanyuk, bukanlah andaian
        Teruskanlah atuk TN biol dipersilakan meroyan
        Cakap org tua nynyuk ini Kejora malas nk layan
        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        HU HU HU…

  44. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    Sblm ini, TN kna teruk smpai muka dia monyok
    Dia jadi baran, terkam balik, dgn marah gelojoh
    Pmbaca pun boleh nmpak si tua tu dh nyanyuk
    Mmg padan lah pun..umur dia..dah jangkau 87
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

    HU HU HU…

  45. Ber detus.

    Begitu lah bunyi menyekel kepala Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib.

    Kepala yang tak banyak grey matter, bunyi tak mampat, seolah olah kosong sikit.

    Maka tak kisah lah cacian dia. Janji ber detus kepala dia bila di sekel.

    1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      Atuk TN monyet monyet 1:00 pm,

      💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
      7/2, 6:09 am Kejora londeh atuk punya pakaian
      Atuk ni seorang tua nyanyuk, bukanlah andaian
      Teruskanlah atuk TN biol dipersilakan meroyan
      Cakap org tua nynyuk ini Kejora malas nk layan
      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      HU HU HU…

  46. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    ❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓
    Kelmarin..TN kata..Kejora nyamar Ibnu, TN tala
    Hri ni puji, ‘Well done, Ibnu. Carry on, mate pula’
    Nyta lah, TN kerepot ni mmg nyanyuk atau gila!
    Ini baru saja pembalasan awal dari Allah Ta’ala!
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    HU HU HU..

  47. 👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Parti PH kini, semakin dibenci dek rakyat jelata
    PH menang PRU14 dulu, mengguna janji dusta
    Mereka tk layan bila apa yg dijanji rakyat minta
    Rakyat bagi undi kt PH, lepas itu berputih mata
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Rakyat skrg..dah makin cerdik & tidak lagi buta
    Hutang banyak yg dibuat alasan hanyalah auta
    Tol hapus & minyk turun 1.50, tipu punya cerita
    Yg depa ikhtiar, hanya ke arah, nak sakau harta
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Rakyat benci, dgn parti, yg sntiasa bersengketa
    5 PRK mnunjukkan kebencian kpd PH yg nyata
    Laungan perpaduan ummah akn gegak gmpita
    PRU-15..rakyat akan pilih BN kembali ke takhta
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  48. Selepas komen aku yang terakhir, kot Geng Najib yang asyik menjilat Najib akan mencaci pemerintahan PH. Dia tak banyak hotak, takda inisiatif, hanya react bila aku act – menyekel kepala dia.

    Dia dah tua unur lingkungan 80an tahun, takda kerja, tabiat tak senonoh, selalu baran, anak dia pun tak percayakan, jadi, tak dibenarkan menjaga cucu nya.

    Oleh yang demikian (hah, bunyi mcm kenyataan resmi pulak menyekel BT GN nih), dia merayau lah di internet, mencaci, mencacah, mengarut pagi petang siang malam. Memberi aku peluang sekel dia.

    1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      Atuk TN monyet monyet 12:54 pm,

      💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
      7/2, 6:09 am Kejora londeh atuk punya pakaian
      Atuk ni seorang tua nyanyuk, bukanlah andaian
      Teruskanlah atuk TN biol dipersilakan meroyan
      Cakap org tua nynyuk ini Kejora malas nk layan
      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      HU HU HU…

  49. Nasib baik lah Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib itu tak pandai, pendek kata bodoh sesungguh.

    Dia hanya mencaci aku, tidak menggunakan masa dan ruang komen untuk mencaci Kerajaan PH.

    Kot takda kecacatan dalam pemerintahan PH sehingga sekarang.

    Bravo.

    1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      Atuk TN monyet monyet 12:48 pm,

      💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
      7/2, 6:09 am Kejora londeh atuk punya pakaian
      Atuk ni seorang tua nyanyuk, bukanlah andaian
      Teruskanlah atuk TN biol dipersilakan meroyan
      Cakap org tua nynyuk ini Kejora malas nk layan
      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      HU HU HU…

  50. Nyata lah kesan aku menyekel kepala Beruk Tua Geng Najib yang kadang2 pakai nama Anonymous kah3.

    Satu komen di balas nya dengan tiga komen. Begitu sekali sakit kepala nya di sekel. Alhamdulillah.

    Aku akan terus menyekel – menyepak, mempelangkong jika dan bila perlu. Nothing in life is free, Beruk Tua Geng Najib pays in more ways than one.

    1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      Atuk TN monyet monyet 12:31 pm,

      💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
      7/2, 6:09 am Kejora londeh atuk punya pakaian
      Atuk ni seorang tua nyanyuk, bukanlah andaian
      Teruskanlah atuk TN biol dipersilakan meroyan
      Cakap org tua nynyuk ini Kejora malas nk layan
      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      HU HU HU…

  51. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
    Kemunafiqan TN monyet pembaca boleh saksi
    Mmg TN monyet itu, sgt jahat & suka buat onar
    Hari ni kata A, esok kata B dan lusa pula kata C
    Kini..semua tau..siap menafiq & siapa yg benar
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    HU HU HU..

  52. Beruk Tua Geng najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama, sekarang dah tak berani pakai nama Geng Najib sebab dibalon, ditibai, dibantai tiap kali pakai nama itu.

    Takda modal nak promosikan Umno Bn, maka dia mengarut lah itu ini. Otak kecil, berat tak sampai 100gm, masakan orang biasa otaknya 140 gm.

    Umno Bn sudah tidak ada apa yang di banggakan nya, tercampak di longkang di Pru14. Najib sudah tak relevant lagi, Zahid kata Umno ada seorang nakhoda sahaja.

    1. (KELMARIN)

      Anonymous (TN monyet 🐒)

      DAH GUNA NAMA IBNU IBRAHIM, BERUK TU GENG NJIB GUN NNAMA ANO KAH3 PULAK. TULIS KOMEN, JAWAB SENDIRI.

      KADANG2 TULIS SURAT KPD IRAH, WATAK YANG DICIPTA NYA SENDIRI, JAWAB SURAT ITU SENDIRI. ITU LAH YANG DINAMAKAN ORANG GILA.

      Reply

      6 February 2020 6:54 am

      Anonymous (TN monyet 🐒)

      BERUK TUA GENG NAJIB YANG ASYIK MENJILAT NAJIB, SEKARANG PAKAI NAMA Ibnu Ibrahim pulak. Givap lah, Mamat Beruk Tua, orang smua dah tahu tabiat kamu, lobang dah pecah, ada Bang Ali dekat kamu.

      Reply

      6 February 2020 6:51 am

      1. (HARI INI)

        Anonymous (TN monyet 🐒)

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        Beruk Tua Geng Najib “MACAM SI TUA KUTUK SANJUNGAN WAK SUMAN .. ONANI MOUSE KAKI PANTUN YANG SENTIASA NAK MEMANTAT DENGAN SI IRAH ..

        Well done, Ibnu. Carry on, mate.

        Reply

        7 February 2020 6:09 am

        1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

          ❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓
          Kelmarin..TN kata..Kejora nyamar Ibnu, TN tala
          Hri ni puji, ‘Well done, Ibnu. Carry on, mate pula’
          Nyta lah, TN kerepot ni mmg nyanyuk atau gila!
          Ini baru saja pembalasan awal dari Allah Ta’ala!
          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

          👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
          Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          HU HU HU..

          1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

            👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
            Sblm ini, TN kna teruk smpai muka dia monyok
            Dia jadi baran, terkam balik, dgn marah gelojoh
            Pmbaca pun boleh nmpak si tua tu dh nyanyuk
            Mmg padan lah pun..umur dia..dah jangkau 87
            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
            Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
            👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

            HU HU HU…

            1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

              🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰
              Kejora cadang, besok, TN pergi hempuk kelapa
              Pegi dgn Suman, pesta Thaipusam wel wel wel
              Parti Cap Munga msti rasa kecewa dan hampa
              Dpt cai spt TN monyet..yng nyanyuk dan sewel
              👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

              🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
              Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              HU HU HU…

              1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

                Atuk TN monyet monyet 12:26 pm,

                💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
                7/2, 6:09 am Kejora londeh atuk punya pakaian
                Atuk ni seorang tua nyanyuk, bukanlah andaian
                Teruskanlah atuk TN biol dipersilakan meroyan
                Cakap org tua nynyuk ini Kejora malas nk layan
                👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

                🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                HU HU HU…

  53. Madey si Kitol play safe. Macai Madey si Kitol dapat cuti satu hari tukar skrip baru Kerajaan Pintu Belakang. Kahkahkah!

    1. Kamu kaki botol (air ketum) cakap pasal pintu belakang perlu jumpa Bang Ali.

  54. 🐂🐃🐂🐃🐂🐃🐂🐃🐂🐃🐂🐃🐂🐃🐂🐃🐂🐃
    Tiada lgi kelibat, TN bebal tua renta lembu sapi
    Dgn pukulan cgu Kejora, dia trpaksa, lari mnepi
    Rasa le, panas nya, bila cuba nk brmain dgn api
    Mlm pun..dia akan kena dgn Kejora, dlm mimpi
    👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

  55. 👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kejora tau, kemarahan atuk TN belum lagi reda
    Agknya nenek sdg boh minyak angin urut dada
    Entah2 tadi tu, tergelincir jatuh dari kerusi roda
    Itu lah akibat, bila org tua nk lwn dgn org muda
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

  56. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
    Atuk TN beruk tk sdar ke umur tu dah 87 tahun
    Diri luar dan dalam, semua dah lemah, tak kuat
    Bulu pelir pun mmutih, brserabut, serupa bihun
    Dia tak tahu ke di sini, dia tu semua org meluat
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    HU HU HU…

  57. Irah,

    💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
    Sini hmpir 11:00 am, rasa nya, dah isya di sana
    Barangkali, adinda manja, belum lagi tidur lena
    Atau sibuk tugasan atau..mastrs pnya rencana
    Abg doakan Irah dpt selesaikan dgn sempurna
    💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
    Utk Irah tersyg abg nak utuskan salam Jumaat
    Segala pmbrian Allah..gunakan dgn brmnafaat
    Dgn printah Allah & tuntutan Nabi..sntiasa taat
    Skali skala bngunlah solat sunat mlm, 2 rakaat
    💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
    Subhanallahi walhamdulillahi wala ilaha illallah..
    💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

  58. Ada saboteur di blog Budin ini, asyik keluarkan karutan dia menggila bayangkan watak yang diciptakan nya sendiri, coba menarik perhatian pembaca dari blog post Budin.

    Kalu di masa perang, saboteurs are shot on the spot. Kalau aku masa perang, tak hoot the bugger on the spot – aku masukkan dia dalam kandang babi yang penuh dengan babi jantan , hehe.

    Bang Ali akan jeles, tapi itu Beruk Tua Geng Najib ini punya pasal.

    1. (KELMARIN)

      Anonymous (TN monyet 🐒)

      DAH GUNA NAMA IBNU IBRAHIM, BERUK TU GENG NJIB GUN NNAMA ANO KAH3 PULAK. TULIS KOMEN, JAWAB SENDIRI.

      KADANG2 TULIS SURAT KPD IRAH, WATAK YANG DICIPTA NYA SENDIRI, JAWAB SURAT ITU SENDIRI. ITU LAH YANG DINAMAKAN ORANG GILA.

      Reply

      6 February 2020 6:54 am

      Anonymous (TN monyet 🐒)

      BERUK TUA GENG NAJIB YANG ASYIK MENJILAT NAJIB, SEKARANG PAKAI NAMA Ibnu Ibrahim pulak. Givap lah, Mamat Beruk Tua, orang smua dah tahu tabiat kamu, lobang dah pecah, ada Bang Ali dekat kamu.

      Reply

      6 February 2020 6:51 am

      1. (HARI INI)

        Anonymous (TN monyet 🐒)

        HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        Beruk Tua Geng Najib “MACAM SI TUA KUTUK SANJUNGAN WAK SUMAN .. ONANI MOUSE KAKI PANTUN YANG SENTIASA NAK MEMANTAT DENGAN SI IRAH ..

        Well done, Ibnu. Carry on, mate.

        Reply

        7 February 2020 6:09 am

        1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

          ❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓
          Kelmarin..TN kata..Kejora nyamar Ibnu, TN tala
          Hri ni puji, ‘Well done, Ibnu. Carry on, mate pula’
          Nyta lah, TN kerepot ni mmg nyanyuk atau gila!
          Ini baru saja pembalasan awal dari Allah Ta’ala!
          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

          👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          HU HU HU..

          1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

            👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
            Sblm ini, TN kna teruk smpai muka dia monyok
            Dia jadi baran, terkam balik, dgn marah gelojoh
            Pmbaca pun boleh nmpak si tua tu dh nyanyuk
            Mmg padan lah pun..umur dia..dah jangkau 87
            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
            👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

            HU HU HU…

            1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

              🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰
              Kejora cadang, besok, TN pergi hempuk kelapa
              Pegi dgn Suman, pesta Thaipusam wel wel wel
              Parti Cap Munga msti rasa kecewa dan hampa
              Dpt cai spt TN monyet..yng nyanyuk dan sewel
              👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

              🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              HU HU HU…

              1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

                Atuk TN monyet monyet 10:41 am,

                💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
                7/2, 6:09 am Kejora londeh atuk punya pakaian
                Atuk ni seorang tua nyanyuk, bukanlah andaian
                Teruskanlah atuk TN biol dipersilakan meroyan
                Cakap org tua nynyuk ini Kejora malas nk layan
                👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

                🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                HU HU HU…

  59. Kenapa kita nak ambil balik Tun M..selepas dia hina dan cuba nak hancurkan UMNO???…Bila pemerintahan PH sekarang yang sangat bermasalah, apa yang sepatutnya Tun M buat ialah dengan membubarkan Parlimen. Lepas tu bubarkan juga parti PPBM dan suruh semua ahli masuk semula UMNO sebagai ahli biasa dan berjuang bersama-sama dlm UMNO dan PAS dalam Muafakat Nasional…
    Insya Allah BN/MN akan menang besar dlm PRU 15 nanti…PPBM adalah parti serpihan UMNO…tak ada kekuatan. Sila bubar dan masuk semula ke dalam UMNO..PKR pun boleh buat benda yang sama…

    Ini jalan yang terbaik!!!

    1. Zahid dan MT umno tiada pendirian nak
      gadaikan umno kpd madey….umno parti lemah….nasib baik lokman adam pecahkan tembelang umno dulu…

    2. “pemerintahan PH sekarang yang sangat bermasalah” – tarak kasi bukti, fakta atau penerangan pun. Tarak kasi link pun.

      Tuduhan liar yang selalu dilakukan benda2 Allah yang tak bertanggung jawab.

      1. Anon 10.46….kau buta mata atau pekak badak..
        baru keluar dari gua ke??
        kau carilah sendiri…bengap betul la!!

  60. Irah,

    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    Abg psti atuk TN tu kini, wajah mendung teduh
    Agak nya dia menyesal, dgn abg dia cari gaduh
    Dah ler tua kerepot 87 thn, muka penyet hodoh
    Perangai tak matang mcm budak-budak bodoh
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
    Tiap2 hari, dlm ketewasan..dlm diari dia rakam
    Pasti kepedihan..dlm hati si tua tu terbungkam
    Dia bodoh bebal..abg yg pintar ni nak diterkam
    Kena lah ifrit tu, dgn pantun BM & Bi abg tikam
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

    HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    (Bunga2 tu, abg tujukan khas untuk Irah jer..
    Untuk TN monyet 🐒 tu, abg nak tujukan ketul batu..😂..
    Ketawa terakhir tu, mmg abg tujukkan dekat monyet 🐒 tua tu..😂)

  61. Irah,

    💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
    Tengok le abg brpantun, rileks saja dan tenang
    Tak mcm atuk TN tu..baran, gopoh dan gelojoh
    Dgn abg ini si tua kutuk tu tk mungkin menang
    Mana dia ada kudrat Irah, umur dia pun dah 87
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    TN tu..sekolah zaman British..awal tahun 50an
    Mmg tulisan dia dlm bahsa Inggeris, agk hebat
    Tpi dgn abg ini..dia tak mampu untuk bertahan
    Dgn pantun BM & BI..si tua kutuk itu abg sebat
    💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

  62. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
    TN monyet, mulut busuk, srupa lubang jamban
    Perasan diri tenggiri..tk sedar dia anak tamban
    Dek cari pasal dgn Kejora..jiwa dia jdi terbeban
    Dia rasa diri, macm ke loji najis Kejora humban
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    ⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝
    TN paderi Kristian, pakai jubah jer tiada serban
    Dia dayak hutan Sarawak tk psti Penan ke Iban
    Nak lwn Kejora..tk sedar tua bulu pelir beruban
    Sbb tu..hari2 di blog ini..TN monyet jadi korban
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

    HU HU HU…

  63. HAHAHA HOHOHO HIHHIHI

    💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
    Kejora makin gah dpt perhatian segenap sudut
    Ada kekasih, Irah..mcm Tata penyanyi dangdut
    Bukan mcm atuk TN tua kerepot kulit berkedut
    Jgn kata watak hero, dia layak kedi pnya badut
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Hidung penyet mulut lebar perut boncit gendut
    Dia jln kengkang sbb labuh telur pnya kerandut
    Airmata mnitik..smbil asap rokok John disedut
    Nanti dia akn harakiri. ikut Kristian pnya hudud
    ⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    HU HU HU…

  64. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

    💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
    The title, ‘champion’, Kejora still, hold the crown
    He had beaten idiot goon TN, flat to the ground
    Now..bloody idiot skunk TN, is not seen around
    From the old goon we can here no more sound
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    It’s damn easy, for Kejora, to beat the old clown
    Bloody TN is as if in the sewage plant drowned
    That idiot’s eyes, from black, now turned brown
    And on the wheel chair, he helplessly sat down
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    HU HU HU…

  65. Pegawai menteri agama bidas ‘agamawan penasihat’

    6 Feb 2020, 9:59 malam (Dikemaskini 6 Feb 2020, 10:32 malam)
    Berita

    A A
    Seorang pegawai di Jabatan Perdana Menteri hari ini membidas agamawan tertentu yang didakwanya menasihati agar pihak-pihak tertentu melanggar perjanjian yang telah dimeterai.

    Menulis secara panjang lebar, Ali Muda mengingatkan semangat dalam memelihara perjanjian dengan memetik peristiwa Nabi Muhammad ketika menandatangani perjanjian Hudaibiyah bersama kaum Quraisy di Mekah.

    Pegawai kepada menteri agama, Mujahid Yusuf itu berkata, meskipun perjanjian Hudaibiyah dianggap berat sebelah, namun Rasulullah tetap berpegang utuh dengan perjanjian berkenaan.

    Dalam perjanjian Hudaibiyah, antara syarat ditetapkan adalah Rasulullah dan rombongannya tidak boleh mengerjakan umrah pada tahun tersebut dan genjatan senjata selama 10 tahun.

    “Kerugian yang dinilai dengan mata kasar tidak mengaburi mata hati untuk melanggar dan mengkhianati perjanjian.

    “Jika perjanjian dengan orang-orang bukan Islam yang telah kerap kali memerangi Islam dengan senjata dan telah membunuh ramai orang Islam pun dihormati, dipelihara dan ditunaikan, apatah lagi perjanjian sesama warga negara yang merdeka dalam sebuah negara seperti Malaysia,” kata Ali.

    ‘Tak menepati ajaran Islam, sangat tak bermoral’

  66. Sudah jelas madey tiadapilihan lagi…serahkan jawatan ikut janji madey…tiada dolak dalik putarbelit lagi

  67. (KELMARIN)

    Anonymous (TN monyet 🐒)

    DAH GUNA NAMA IBNU IBRAHIM, BERUK TU GENG NJIB GUN NNAMA ANO KAH3 PULAK. TULIS KOMEN, JAWAB SENDIRI.

    KADANG2 TULIS SURAT KPD IRAH, WATAK YANG DICIPTA NYA SENDIRI, JAWAB SURAT ITU SENDIRI. ITU LAH YANG DINAMAKAN ORANG GILA.

    Reply

    6 February 2020 6:54 am

    Anonymous (TN monyet 🐒)

    BERUK TUA GENG NAJIB YANG ASYIK MENJILAT NAJIB, SEKARANG PAKAI NAMA Ibnu Ibrahim pulak. Givap lah, Mamat Beruk Tua, orang smua dah tahu tabiat kamu, lobang dah pecah, ada Bang Ali dekat kamu.

    Reply

    6 February 2020 6:51 am

    1. (HARI INI)

      Anonymous (TN monyet 🐒)

      HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      Beruk Tua Geng Najib “MACAM SI TUA KUTUK SANJUNGAN WAK SUMAN .. ONANI MOUSE KAKI PANTUN YANG SENTIASA NAK MEMANTAT DENGAN SI IRAH ..

      Well done, Ibnu. Carry on, mate.

      Reply

      7 February 2020 6:09 am

      1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

        ❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓
        Kelmarin..TN kata..Kejora nyamar Ibnu, TN tala
        Hri ni puji, ‘Well done, Ibnu. Carry on, mate pula’
        Nyta lah, TN kerepot ni mmg nyanyuk atau gila!
        Ini baru saja pembalasan awal dari Allah Ta’ala!
        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

        👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        HU HU HU..

        1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

          👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
          Sblm ini, TN kna teruk smpai muka dia monyok
          Dia jadi baran, terkam balik, dgn marah gelojoh
          Pmbaca pun boleh nmpak si tua tu dh nyanyuk
          Mmg padan lah pun..umur dia..dah jangkau 87
          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

          HU HU HU…

          1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

            🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰🌰
            Kejora cadang, besok, TN pergi hempuk kelapa
            Pegi dgn Suman, pesta Thaipusam wel wel wel
            Parti Cap Munga msti rasa kecewa dan hampa
            Dpt cai spt TN monyet..yng nyanyuk dan sewel
            👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            HU HU HU…

  68. Budin kata Majoriti ahli UMNO mempersoalkan jika kerjasama itu hanya untuk mengekalkan Tun Mahathir berada lebih lama di kerusi Perdana Menteri.

    Mana kamu tahu, Budin. Ada buat poll ke? Atau tuduhan liar kamu saja.

    Kalau ada buat poll pun, nak tahu kriteria yang digunakan untuk nya. Macam orang kata, garbage in, garbage out.

    1. Kamu meroyan bukak blog sendiri laa….kamu diupah untuk jadi gila babi dlm blog budin..

  69. Gagal kerana lokman adam dah pecah lobang…pas pon tak mengaku …bagi penyokong madey bukan madey yg berunding dgn zahid atau ajak zahid….

    Rancangan secara terang gagal secara gelap pon gagal…madey negarawan yg sentiasa gagal…

  70. Umno ke, konsep Pakatan nasional yang gagal? Tak kisah ler asalkan Pak Sheikh tak dapat kudos atau boleh ambil kesempatan akibat itu.

    Pahal terjadi kpd Pakatan apa pun, Pak Sheikh tak boleh jadi PM sebab dia Peliwat, ini negara Islam, Islam haramkan liwat.

    Pak Sheikh pun China Doll-ing. Lagi satu sebab dia tak boleh jadi PM.

    1. Fia liwat jubo berape kali?..

      1. Ehhhh bukankah kau yang kena balun dengan abam dulu nyah…… kenapa tanya orang nerapa kali kau kena balun…. kira la sendiri

        Kah kah kahhhhh

Leave a Reply

Your email address will not be published.