PEMBENTUKAN KERAJAAN BARU, BENARKAH ZAHID HAMIDI DIBERI MASA HINGGA 7 FEB UNTUK SETUJU?

Selain usul undi percaya kepada Tun Mahathir Mohamad bagi tujuan mengekalkannya sebagai Perdana Menteri sehingga habis penggal, isu lain yang turut menjadi bualan hangat ketika ini ialah pembentukan kerajaan baru yang menggabungkan Bersatu, Pas dan UMNO.

Dikatakan pembentukan kerajaan baru ini adalah usaha yang cuba dilakukan oleh Tun Mahathir untuk terus kekal berkuasa sehingga habis penggal, sekaligus mengengkari janji peralihan kuasa kepada Anwar Ibrahim.

Pembentukan kerajaan baru dengan sokongan UMNO dan Pas itu dengan sendirinya bermakna Tun Mahathir akan mengenepikan PKR, DAP dan Amanah sebagai rakan kongsi yang meletakkan dirinya sebagai Perdana Menteri melalui PH selepas kemenangan dalam PRU14 lalu.

Kerajaan baru yang diusahakan itu selain merupakan gabungan Bersatu, UMNO dan Pas, ia juga adalah melibatkan kumpulan Azmin Ali dalam PKR, Warisan serta sebahagian daripada GPS di Sarawak.

Sehingga ini Pas dikatakan sudah pun menyatakan persetujuan akan bersama gabungan baru itu, manakala lain-lain entiti masih lagi dijalankan usaha yang gigih bagi tujuan itu.

Tumpuan utama Tun Mahathir, selepas mendapat sokongan Pas ialah mendapatkan sokongan sepenuhnya daripada UMNO yang memiliki 39 jumlah Ahli Parlimen.

Keyakinan Tun Mahathir ialah jika blok UMNO berjaya dipautnya, memujuk yang lain-lain untuk turut bersama dalam kerajaan baru itu akan menjadi lebih mudah lagi.

Bagi tujuan tersebut, Presiden UMNO, Zahid Hamidi dan beberapa pemimpin kanan UMNO telah lebih awal dipujuk untuk bersetuju dengan usaha pembentukan kerajaan baru yang akan membawa balik parti itu ke persada kuasa semula.

Namun, yang lebih penting sebenarnya ialah dengan kembalinya UMNO berada dalam kuasa semula, kes-kes mahkamah yang dihadapi oleh beberapa pemimpin UMNO dengan sendirinya ada jalan penyelesaiannya yang mudah baginya.

Dalam erti kata lain, keinginan bersama dengan Tun Mahathir membentuk kerajaan baru ini bukan berdasarkan apa-apa asas perjuangan, sebaliknya hanya untuk menyelamatkan diri semata-mata.

Tun Mahathir ingin menyelamatkan dirinya agar dapat melahab kuasa dengan lebih lama lagi, manakala mereka yang ada kes mahkamah dapat mengelakkan daripada menjadi penghuni penjara.

Tugas Zahid Hamidi dikatakan adalah mendapatkan sokongan Ketua-Ketua UMNO Bahagian agar setuju memberi mandat sepenuhnya kepada pucuk pimpinan parti membuat sebarang keputusan berhubung pembentukan kerajaan baru itu.

Dengan adanya persetujuan itu, sebarang keputusan yang akan diputuskan oleh pucuk pimpinan UMNO untuk bekerjasama dengan Tun Mahathir akan menjadi keputusan parti.

Dalam hal ini, Zahid Hamidi diberitakan diberi masa sehingga 7 Februari ini untuk memaklumkan kepada Tun Mahathir sama ada berjaya memperolehi persetujuan tersebut atau sebaliknya.

Zahid Hamidi bersama beberapa pimpinan utama UMNO ketika ini difahamkan sedang giat menemui Ketua-Ketua UMNO Bahagian bagi mendapatkan persetujuan tersebut.

Tun Mahathir dikatakan memerlukan persetujuan itu selewat-lewatnya 7 Februari ini kerana beliau merancang untuk mengumumkan pembentukan kerajaan baru itu sebelum akhir Februari iaitu sebelum Majlis Presiden PH membuat sebarang ketetapan berkenaan tarikh peralihan kuasa kepada Anwar.

Rancangan bekerjasama ini bagaimanapun akan mengenepikan sama sekali Najib Razak dan mereka yang bersamanya kerana Tun Mahathir difahamkan bukan saja tidak sedia sama sekali bekerjasama dengan bekas Perdana Menteri itu, malah ingin memastikan penjara adalah destinasi muktamadnya selepas ini.

Berjayakah Zahid Hamidi memberi berita gembira kepada Tun Mahathir menjelang 7 Februari ini?

Apakah Najib dan kumpulannya hanya akan berdiam diri saja?

Jika Zahid Hamidi memutuskan UMNO akan bekerjasama dengan Tun Mahathir, tidak mungkinkah ada Ahli Parlimen UMNO, seperti Najib dan beberapa yang lain misalnya, akan mengisytiharkan diri mereka sebagai Ahli Parlimen Bebas lantaran menolak kerjasama tersebut? (ShahbudinHusin 02/02/2020)

Kongsikan artikel ini
Updated: 2 February 2020 — 11:37 pm

123
Leave a Reply

avatar
13 Comment authors
AnonymousAnonymousanonymousAnonymousnajib bini rosmah Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest
Notify of
anonymous
Member
anonymous

Dulu pentaksub madey sibok tuduh anwar akan tubuhkan kerajaan pintu belakang dgn umno..

Rupanye madey yg main pintu belakang..

Ini yg dikatakan paku serpih..

anonymous
Member
anonymous

Muafakat Nasional sudah hancur lebur…
Bertambah kaye kroni dan anak branak madey.

anonymous
Member
anonymous
anonymous
Member
anonymous

Pemilihan presiden umno zahid bukan menang besar…bermakna rancangan zahid tak mungkin akan mendapat sokongan besar…

Hanye mp yg ingin jadi menteri dan dapat jawatan yg akan ikut zahid…

Zahid dan lobai Hadi tidak boleh demand kerana mereka sudah dicengkam oleh madey…

anonymous
Member
anonymous

Sekarang kena ikut ruke of madey s law seperti dolu2..

Madey tak mau haramkan umno dan tak dakwa lobai2 pas terima 90 jota dari najib ada tujuannye…licik mamak tua ni..

Kenape madey takut tangkap dann dakwa cina prompak jho lo?…madey ade pakatan dgn cina jho lo?..

Kerajaan pintu belakang madey hanye berjaya jika semua umno bersetuju…jika sebagian saja tinggal mimpi leer….pilihan yg ada madey bubar parlimen…

Lebih baik DAp dan PKR cabut dulu dari PH biar madey tergolek Dog…

anonymous
Guest
anonymous

โ€œKenape keling TN suka mabok todi hingga jadi gila babi?โ€ฆsiang malam melalak meroyan kunun nak bodek madey mamakโ€ฆโ€
Dia mmg nak laga2 bani melayu. Senang nak jarah aset TH.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu gila, asyik menuduh liar tanpa bukti, fakta atau penerangan.

Sekor saja kamu di sini tapi masuk sini pagi petang siang malam.

Dibalun, ditibai, dibantai tak kojol kojol.

Akan terus dibalun, ditibai, dibantai tiap kali kamu masuk.

Perosak masyarakat, tiada sumbangan apa pun, sentiasa menjadi halangan kpd kemajuan bangsa, agama dan negara.

anonymous
Member
anonymous

Bukti kepala hotak ko…ko meroyan melalak gila babi….mimpilah nak jadi kroni madey kalo papa kedana..

anonymous
Member
anonymous

Koling mabok todi orang liar…meroyan dan merapu jugak merepek tak cukup todi..

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
Dia dah masuk semula, Suman Hindu Malabari
Tapi..cara main pukul curi, dayus & tidak sopan
Kt entry baru, kena sebiji, ifrit ni terus cabut lari
Mmg tertiarap le bapok kedi ni kalau berdepan!
๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

Rosmah tak hadir hari pertama perbicaraan kes rasuah, tidak sihat – laporan M’kini.

Gamak nya, selalu lah dia tidak sihat mulai sekarang. Dia bermaharaja lela (tak pasti istilah nya untuk pompuan) di zaman laki nya memerintah.

Sekarang sampai lah masa nya dia dan laki nya hari2 merengkah ke mahkamah. Dia sendiri saja ada 20 tuduhan, cukup untuk masuk penjara banyak tahun.

Anonymous
Guest
Anonymous

Sedap lah aku mengapikan Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama, termasuk anonymous di 2:47 pm tuh.

Depa tak boleh lari, doktor tak boleh kasi surat cuti untuk temoh yang lama. Melainkan depa nak kojol.

Moral of the story: Kalau tak mahu hari2 turun naik mahkamah, jangan lah mencuri wang dan harta rakyat.

anonymous
Member
anonymous

Koling mabok todi gila babi…tak reti berhujjah..

Kikikikikik.m

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Menteri Armada panjat pagar, Setpol Armada telan ketum dan main jalang, Tok Madey Si Kitol Armada manifesto bukan kitab suci. Ketulahan Amma Appa? Kahkahkah!

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Pihak polis dah cekup tiga individu & sedang menyiasat โ€œsugar daddyโ€ di sebalik kekecohan dan provokasi terhadap Menteri Belia dan Sukan, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman di Johor, Jumaat lalu.

Saya percaya โ€œ200 monyet2 hutan dalam bandar itu disogok pisang2 monyet hingga berani biadab memaki carut sebab ada “gorilla taiko” di belakang mereka.

Provokasi Jumaat lalu dirancang dan serangan sedemikian akan berterusan selagi ia memberi manfaat kepada “seseorang”, khususnya demi dendam amat mendalam terhadap Ayahanda Tun Mahathir.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

3 orang dah kena cekup. Sekejap lagi terburailah tembelang siapa yg upah samseng2 taik kucing pakai baju merah & baj6 hitam.

Kejora pulak bilalah agaknya dia ada telor nak berdepan dgn ku di JB, takkan melakak-lalak taik kucing jer….!!

anonymous
Member
anonymous

Suman sami hindu cakap besar…kempen Tg Piai berak cair…

Kikikikik.

anonymous
Member
anonymous

Memang patut kena pon…bukan ada faedah kpd raakyat pon…saddiq habiskan boreeh jeer….

Ape polis boleh buat kalo mereka cakap mereka benci saddiq madey dan Bersatu. Penipu..

Prk poliis pon pangkah BN..

anonymous
Member
anonymous

Suman hindu mengigau..polis tak boleh buat ape2 pon..

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Jangan jadi macam kes setpol PM telan ketamin dan main jalang sudah. Kahkahkah!

Anonymous
Guest
Anonymous

Korang diam dengan jalang, berbincang dengan jalang, mencari jalan macam mana nak menang Pru15 selepas di tendang ke longkang di Pru14. .

anonymous
Member
anonymous

Madey gunakan Azmin dan Hishamudin untuk dapat sokongan umno dan PKR..Dua2 gagal..

Jalan terakhir bergabong dgn umno…tu pasal madey tak mahu haramkan umno yg langgar perlembagaan parti….

jho lo pon madey tak mau tangkap dgn alasan bongok..

Anonymous
Guest
Anonymous

Gagal KEPALA HOTAK KAU.

Tuduh liar saja takda bukti dan fakta, siapa mahu percaya.

anonymous
Member
anonymous

Kepala bap ko mabok todi..banyak telan kenciing madey hinggajadigila babi merapu sekor2..

anonymous
Member
anonymous

Kenape keling TN suka mabok todi hingga jadi gila babi?…siang malam melalak meroyan kunun nak bodek madey mamak…

Dia ingat dia kroni madey tapi madey tak kenal pon dia…dia
berangan nak jadi kaye macam kroni madey….madey kencingkan TN keling pemabok todi sehingga dia lupa dia TN keling mabok todi…

Kikikikikik..

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Engjau pulak Kejora – bilalah agaknya kau ada telor nak berdepan dgn ku di JB, takkan melalak-lalak taik kucing jerโ€ฆ.!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama suka masuk hutan cari daun ketum berbakul bakul buat air ketum, minum, mabuk hingga terbaring di tepi jalan. Bangga, kononnya mabuk air ketum status symbol dia.

Marah si Beruk Tua ini bila kena kencing. Bila ambik daun ketum di hutan dia juga sembah pangkal pokok besar, ikut agama dia.

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Menteri lompat pagar, setpol telan ketamin dan main jalang tajaan cukong, Madey si Kitol PM below par. Ketulahan apakah? Kahkahkah!

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

3 orang dah kena cekup. Sekejap lagi terburailah tembelang siapa yg upah samseng2 taik kucing pakai baju merah & baju hitam.

Kejora pulak bila ada telor nak berdepan dgn ku di JB, takkan melakak-lalak taik kucing jer….!
!

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Pihak polis dah cekup tiga individu & sedang menyiasat โ€œsugar daddyโ€ di sebalik kekecohan dan provokasi terhadap Menteri Belia dan Sukan, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman di Johor, Jumaat lalu.

Saya percaya โ€œ200 monyet2 hutan dalam bandar itu disogok pisang2 monyet hingga berani biadab memaki carut sebab ada โ€œgorilla taikoโ€ di belakang mereka.

Provokasi Jumaat lalu dirancang dan serangan sedemikian akan berterusan selagi ia memberi manfaat kepada โ€œseseorangโ€, khususnya demi dendam amat mendalam terhadap Ayahanda Tun Mahathir.

Anonymous
Guest
Anonymous

Korang telan air kencing penyokong2 TDM, tadah, simpan sebotol dua, untuk parti di malam hari mencaci cacut hingga mulut cacat.

Anonymous
Guest
Anonymous

Najib said: I’m not stupid to put stolen money into my account.

Did he put it into his wife’s account?

anonymous
Member
anonymous

Letak dlm jubo ko..mabok todi..

Anonymous
Guest
Anonymous

Banyak ke dia letak dalam jubo ko?

Kot duit palsu yang dia masukan jubo ko.

Nate Beghok
Guest
Nate Beghok

Tun Mahathir ingin melahab kuasa lebih lama…..kata Budeng( sebetulnya melahap, bukanya Abu Lahab)

Ok….Tun adalah seorang pelahab sementara Pak Sheikh pula adalah seorang KEMARUK…….. ramai yang kata dia kemaruk lubang pungkoq …. itu saya tak campur la…. kontol dia yg kotor. Yang sahehnya dia ni kemaruk gila kuasa. Dah sakit2 belakang, leher terpeleot tapi masih berangan nak jadi PM. Manakala puak balacinya lagi kemaruk mcm keling ketagih todi menggelupur meratib meroyan mahukan sheikh abam jadi PM….

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau Pak Sheikh depan sodok, belakang pun ghodok, tak ke kontol nya jadi bengkok?

anonymous
Member
anonymous

Pak sheikh kemaruk jubo ko..

Kikikikik..

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Ha ha ha…. nampak2nya sampai tualah brader Nuwar kempunan.

Kalau ada rezeki, paling2 Nuwar dapatlah gelaran “Toh Puan”, itupun kalau isterinya daoat gelaran Tun (tumpang tui TPM DS Wan Azizah).

Hi hi hi

Sdra Budin oukak, dapat apa yer….??

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

SEKURANG2NYA GS BERSIMPATI SESAMA MUSLIM…..MELIHAT KEADAAN BAPAK TERSEPIT….HIDUP SEGAN MATI TAK MAHU…..TERUS DIBELASAH SESAMA PH…..JIKA DIBIARKAN SILAP HARIBULAN SERAH JAWATAN….NEGARA LAGI JAHANAM…… WAHABI LIBERAL MANGKUK HAYUN PUN DIJANGKITI VIRUS DAJJALโ€ฆโ€ฆ Selepas Mufti Selangor, Mufti Pulau Pinang Juga Tidak Menghormati Enakmen Kanun Jenayah Syariah Negeri Kata Mufti Pulau Pinang, Pihak berkaitan perlu jumpa dan berunding, selesaikan cara baik. Tidak perlu bersumpah (mubahalah). Perkara ini tak perlu dibesarkan, dalam Islam apa juga aib orang tidak patuh didedahkan, apatah lagi aib diri sendiri. Kalau ikut hukum Islam, dia (Haziq) boleh dikenakan hukuman Qazaf, rotan. Tetapi, dia masih boleh menarik balik tuduhan berkenaan. Bahkan,… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KAFIR TUNGGANG MUNAFIK โ€ฆISLAM / MELAYU MERANAโ€ฆ.. Adakah Maszlee Kena Cucuk Hidung Hingga Pendidikan Islam Di Urus Teo Nee Ching? Bila Teo Nee Ching umumkan bantuan yang mencecah ratusan juta ringgit pada sekolah vernakular, bos Kementerian Pendidikan, Dr. Maszlee Malik diam (BACA DI SINI)โ€ฆ Bila di beritahu pada Maszlee, ada berpuluh Sekolah Kebangsaan di Sabah dan Sarawak yang berada dalam keadaan yang sangat daif, Dr. Maszlee Malik diam (BACA DI SINI)โ€ฆ Bila masyarakat Melayu Islam gesa kerajaan untuk sediakan peruntukan bagi menaik taraf sistem keselamatan di semua Maahad Tahfiz untuk menjamin keselamatan dan keselesaan anak2 syurga yang berada di sana,… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

KEPALA BAPAK KAMU SURUH BACA DISINI, BACA DIDINI. Bila tekan kata2 itu, tahi kamu pun tak keluar. Faham lah, sebab ada dalam mulut kamu.

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Tk dpt abg tepis bayngan Irah @ Tata yg manja
Di kala brsendirian senyuman abg menguntum
Hingga tak menyedari, ada kwn dtg dekat meja
Dia kata ‘awat nmpak hang lagu mabok ketum?’
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™
Tak kisahlah, org kata mabok ketum, ker candu
Apa yg penting, kasih dh semakin erat berpadu
Wrkh Irah kali ini..mmbuat hati rasa sgt syahdu
Video lagu Cita Citata..ada, sbg pengubat rindu
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท

Anonymous
Guest
Anonymous

SAKITNYA TUH DI SINI โ€“ CITA CITATA
Karaoke: https://youtu.be/yLeQAS5xSAg

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Sakitnya tuh di sini di dalam hatiku
Sakitnya tuh di sini melihat kau selingkuh
Sakitnya tuh di sini pas kena hatiku
Sakitnya tuh di sini kau menduakan aku

Teganya hatimu
Permainkan cintaku
Sadisnya caramu
Mengkhianati aku

Sakitnya hatiku
Hancurnya jiwaku
Di depan mataku
Kau sedang bercumbu

Sakit, sakit
Sakitnya tuh di sini
Sakit, sakit
Sakitnya tuh di sini
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Biar lah sayang, abg berterus terang, nak cerita
Video, yg abg tonton, dah tak nmpak lagi Citata
Yg kelihatan pada abg..ialah gadis yg abg cinta
Sedang menyanyi di depan abg, Irah yang jelita
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Tajam sungguh, panah tikaman Irah pnya mata
Cantik sangat, mulut Irah takkala meluah kata2
Comel benar, dagu Irah, spt ketul batu permata
Gebu betul pipi Irah, bekas basahan, si airmata
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

POLITIKUS2 PH MACAM TIKUS JATUH KE BERAS…..TAHU MAKAN,,KENCING DAN BERAK……. Fakta, Realiti Ekonomi Negara Hari Ini Buktikan Sekali Lagi PH Penipu โ€ฆโ€ฆโ€ฆ Fakta dan realiti ekonomi negara hari ini membuktikan sekali lagi bahawa Pakatan Harapan (PH) adalah penipu, tuduhan PH bahawa ekonomi rosak dan sedang menuju ke arah negara bankrap semasa beliau menjadi PM jelas ๐™ฅ๐™ง๐™ค๐™ฅ๐™–๐™œ๐™–๐™ฃ๐™™๐™– ๐™™๐™–๐™ฃ ๐™ฅ๐™š๐™ข๐™—๐™ค๐™๐™ค๐™ฃ๐™œ๐™–๐™ฃ mereka. โ€œSebelum dan selepas Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14), PH sering tuduh saya telah rosakkan ekonomi Malaysia semasa saya PM. Ramai yang ๐‘๐‘’๐‘Ÿ๐‘›๐‘Žโ„Ž percaya. โ€œTetapi apakah realitinya selepas rakyat kini boleh perhatikan apa yang telah berlaku selepas satu tahun PH memerintah?,โ€ soalnya.… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu kena kencing hingga lokos. Itu pasal hancing mulut amat sangat bila keluar komen di sini.

anonymous
Member
anonymous

PPMSI madey hanye nak kayakan kroni.. Melihat Jerman: Mengapa Sains, Matematik perlu dalam bahasa ibunda 8:18 pagi (Dikemaskini 8:30 pagi) Farhan Nasir | Berita A A ULASAN | Ke hadapan Dr Mahathir Mohamad, perdana menteri dan pemangku menteri pendidikan. Kami beberapa pelajar warga Malaysia yang sedang melanjutkan pengajian doktor falsafah (PhD) di Jerman ingin menyuarakan bantahan terhadap cadangan pengajaran mata pelajaran sains dan matematik dalam bahasa Inggeris, seperti yang disuarakan oleh Dr Mahathir. Kami merasakan suara kami harus didengar atas kapasiti sebagai pelajar pasca siswazah yang sedang mengkaji bahasa dari sudut pandang sejarah, kebudayaan, sastera, dan politik, sehinggalah ke sudut… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Najib tak kayakan kroni. Dia curi wang rakyat RM2.6 billion untuk dia punya bini.

PAS dapat RM90 juta.

anonymous
Member
anonymous

Melalak si gila babi mabok todi…sprm tak dakwa pon pas…

Dlm mahkamah tak ada saksi bagi bukti najib mencuri…hanye fitnah madey…madey memang penipu.

Jho lo mana?…mana jho lo…kenape nadey takut tangkap dan dakwa jho lo?..

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Ada tak sesiapa nampak penagih ketamin dan kaki main jalang panjat lompat pagar malam tadi? Jauh lari siot cari cukong Madey si Kitol. Kahkahkah!

anonymous
Member
anonymous

Tandanye madey dan Bersatu sudah sangat2 dibenci oleh rakyat…saddiq jadi mangsa kerana dlm kumpulan penipu….

Anonymous
Guest
Anonymous

KEPALA BAPAK KAU, kata Najib.

Sudah menjadi bukti (bukan tanda sahaja) bahwa Najib dibenci bila di tendang ke longkang di Pru14.

Anonymous
Guest
Anonymous

Pak Sheikh dibenci kerana dia Peliwat, di penjara 2 kali sebab liwat.

anonymous
Member
anonymous

Ko yg benci kerana jubo ko dah diliwat masa ko mabok todi….

Pegawai penjara sungai buloh turut kempen untuk anwar di prk PD…sefool terkoyak jubo hilang wang deposit…

Kikikikik..

anonymous
Member
anonymous

Madey berjaya buat fitnah…koling mabuk todi per tahu?..itu pon menang 13 kerusi jer..

anonymous
Member
anonymous

Sda…si gila babi TN koling pemabok todi ygkuat melalak meroyan…

Kikikikikik..

anonymous
Member
anonymous

Saifuddin: Lucu bila PAS anggap lebih ikhlas sokong Dr M berbanding parti PH 12:40 tengahari (Dikemaskini 12:41 tengahari) Berita A A Membalas kritikan Setiausaha Agung PAS Takiyuddin Hassan, Setiausaha Agung PKR Saifuddin Nasution sekali lagi mempersoal di mana parti itu ketika PH bersama-sama Dr Mahathir Mohamad melawan “kerajaan kleptokrat” pada PRU ke-14. Justeru, kata Saifuddin, amat melucukan apabila PAS kini cuba menunjukkan parti itu lebih menyokong Dr Mahathir Mohamad selaku perdana menteri, berbanding parti dalam PH. “Di mana Takiyuddin dan PAS ketika PH berusaha bersama Tun (Dr Mahathir) untuk menumpaskan kerajaan kleptokrat? “Hari ini bila PAS merasakan mereka lebih ikhlas… Read more »

muafakat nasional
Guest
muafakat nasional

Siapa kleptokrat sebenar ? Mahathir , anak2 dan kroni,,daim, syed al bukhory, ananda krishnan, vincent tan, ytl, eric chia,kadir jasin dll. Mahathir tu kepala perompak,,hanya manusia bahlol yg tidak tetima hakikat ini. Terlebih bahlol, ph,,apa la punya bodoh p ambik kepala penyamun jd pm?? Ambik ja la pesalah liwat pujaan hangpa tu,,,

Anonymous
Guest
Anonymous

kleptocrats are those who “use their power to exploit the people and natural resources of their own country in order to extend their personal wealth.”

Najib sudah tentu. Lebih dari itu, dia curi wang rakyat RM2.6 bilion di 1MDB. Bedebah.

anonymous
Member
anonymous

Kamu keling mabok todi…meroyan melalak cakap tanpa.bukti…gilababi bercakap berita adalah bukti…

Wau bulan
Guest
Wau bulan

Moga Allah membalas kata2 mu baik yang baik atau buruk.

Whatever you get…alhamdulillah

anonymous
Member
anonymous

Allah dahbalaskamu dgn dikencing oleh madey…hancing…

Kikikikikik..

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Salam abg, untuk dinda ku..yg kini jauh di mata
Terima kasih lah kerna Irah sudi mencoret tinta
Rupa Irah mcm Citata mmg syahdu pnya berita
Nak cerita, rasa gembira di hati..tk jumpa kata2
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Abg ini juga sgt mminati Hindustan pnya cerita
Sbb citer Hindi msti ada selit, unsur kisah cinta
Dok ingt Irah spt hroin lesung pipit, Pretty Zinta
Rupa2 nya..org yg dipuja, mcm artis Cita Citata
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

Anonymous
Guest
Anonymous

SAKITNYA TUH DI SINI โ€“ CITA CITATA
Karaoke: https://youtu.be/yLeQAS5xSAg

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Sakitnya tuh di sini di dalam hatiku
Sakitnya tuh di sini melihat kau selingkuh
Sakitnya tuh di sini pas kena hatiku
Sakitnya tuh di sini kau menduakan aku

Teganya hatimu
Permainkan cintaku
Sadisnya caramu
Mengkhianati aku

Sakitnya hatiku
Hancurnya jiwaku
Di depan mataku
Kau sedang bercumbu

Sakit, sakit
Sakitnya tuh di sini
Sakit, sakit
Sakitnya tuh di sini
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€
Kejora asyik je tersenyum sendiri..kt tmpt kerja
Dok terbayang lgi, akn, Irah punya coretan tinta
Bukan saja Irah itu..sgt lembut..mesra & manja
Wajah pula ayu jelita mcm dgn artis Cita Citata
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ
Mungkin..anugerah Allah untk org yg bertaqwa
Dipertemukan, dgn gadis bijak, warak dan ‘alim
Bukan saja rupa paras, mcm Citata cantik lawa
Berat dia pun tak sampai 50 kg cinoni dan slim
๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

Anonymous
Guest
Anonymous

Hah, got my fun and entertainment this morning.

I rest my case.

Tunggu Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama keluar lagi.

Anonymous
Guest
Anonymous

Dia mengarut, dia akan di badut.

anonymous
Member
anonymous

Orang gila babi kuat meroyan dan melalak…tak ada modal nak berhujjah…

Kikikikikik..

anonymous
Member
anonymous

Kalo umno setuju gabong dgn madey memang bodoih lah umno….umno dan melayu sudah tahu madey bukan pejuang melayu…

Madey hanye nak jaga kepentingan KRONi dan anak branak dia saja…

Dah lebih 1 1ahun ape kebaikan kpd melayu yg dibuat oleh madey?…hampeeh…tipu melayu…

Kroni cina dan anak branak madey dah dapat mcm2…melayu papa kedana..

Anonymous
Guest
Anonymous

Bodoh lah kamu hanya menuduh liar saja. Kasi bukti, contoh atau penerangan lanjut ler, Mamat.

Malas nak Google, yer? Atau takda bukti langsung.

anonymous
Member
anonymous

Kamu tu gila babi…berita boleh buat bukti…oling pemabok todi minum kencing madey..kepala biol..

muafakat nasional
Guest
muafakat nasional

Ya, sangat setuju. Patutnya,,umno dan pas biar sahaja mahathir pelingkup bangsa dan ugama ni berperang dgn anwar dan dap. Muagakat Nasional sudah kukuh dan diterima rakyat. Pru 15 tak berapa lama lagi,,jika gerakan memberi warganegara kpd warga asing disekat,,insyallah,,pru15 nanti milik MN,,sabar saja. Mahathir,,dia hanya nak selamatkan diri,anak2 dan kroni. Patutnya, mahathir dan kroni yg merupakan ” perompak sebenar” harta negara yg disumbat ke dalam penjara. Anak2 dia billionaire,,kroni2 pun sama. Jika umno dan pas setuju berpakat dgn mahathir, yg baiknya ialah boleh tendang dap kafir laknatullah sahaja dari putrajaya,,tp mahathir yg sama taraf kejahatannya dgn dap masih kekal memerintah.

Kote Bengkok
Guest
Kote Bengkok

Apa abam lakukan untuk orang melayu selain dari balun bontot diaorang….?

anonymous
Member
anonymous

Madey memang sanggup buat ape sahaja demi kekal pm hingga mampos…
Tapi hampir mustahil madey nak kerjasama dgn pas yg pernah madey tendang semasa BN dulu…

Pas tentu bagi banyak syarat untuk madey seperti di Perak selepas pru14…Pas tahu madey sedang terdesak jadi ini masanye yg sesuai Pas tekan madey…

Ape pon mustahil madey setuju bebaskan najib dan zahid….tapi ini Rule Of madey s law..
..

Anonymous
Guest
Anonymous

Orng Bersatu PH tak mampos, orang Umno BN aja yang begitu. Sejak Pru14. Nampak nya terus ke Pru15. Dan berikutnya.

Apa pun asalkan Najib terus terbenam di longkang dan Wak Jahit merono merene saja.

anonymous
Member
anonymous

Kamu gilababi tak tahu ape yg sedang berlaku…..

Wau bulan
Guest
Wau bulan

Persoalannya BUDIN,

1. Adakah Mahathir YANG MAHU kumpul MPs across political divide supaya Vote of Confidence ke atasnya dicadangkan to enhance his tenure of office?

2. Adakah MPs sesama sendiri across political divide YANG MAHU Mahathir to comolete his term and/or beyond?

3. Adakah majority MPs across political divide YANG TOLAK Anwar?

Anonymous
Guest
Anonymous

Kot metal pieces get drawn to the magnet.

And sampah spt Najib dan Zahid get repelled.

anonymous
Member
anonymous

Cukup ker kerusi Bersatu Pas dan umno untuk tubuh kerajaan baru?…

Kalo madey nak tubuhkan kerajaan dgn umno madey kena gugurkan dulu kes mahkamah zahid dan najib seperti kes rasuah lim guang eng…

Berani kah madey?…

Pas tiada masalah kerana Pas gergaji 2 mata

Anonymous
Guest
Anonymous

gugurkan dulu kes mahkamah zahid dan najib? No way.

Lepas tubuh Kerajaan baru boleh kira.

anonymous
Member
anonymous

Madey tak sanggup tergolek dog..pemabok todi per tahu…tahu mabok dan melalak aje..

muafakat nasional
Guest
muafakat nasional

Sangat setuju dgn pembentukkan kerajaan baru tersebut. Kerana negara ini adalah milik org Melayu. Maka org Melayu lah yg selayaknya memerintah. Bukan cina,,terutama sekali kafir dap laknatullah. Bila org Melayu islam memerintah, semua rakyat termasuk cina dan india kafir hidup aman dan perkara ini terbukti selama bn memerintah. Sebaliknya, bila cina dap, yg hanya baru memiliki ahli mp kedua terbanyak,,negara sudah jadi porak peranda, sudah berani menyentuh isu2 hak2 istimewa bumiputra, ugama islam,hak2 raja2 Melayu,,kes2 rasuah menteri dap digugurkan sekalipun sudah didakwa di mahkamah. Menteri kewangan yg paling bodoh negara kita dapat,, Jadi,,cantik sangat jika dap dan baruwah2 tegar dap… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Jangan jadi bodoh bangang dan baghal. Orang Cina tak pernah memerintah di negara ini. Melayu yang memerintah.

Sejak Merdeka, PM adalah Melayu. Bangsa lain menjadi ahli kabinet yang majoriti Melayu dan diketuai Melayu.

Kamu mentaliti feudal, tak faham demokrasi, tak sedar bahawa Melayu mengawal pergerakan politik di negara ini.

Anonymous
Guest
Anonymous

Umno Bn sudah lingkup di Pru14. Di tendang terajang, lintang pukang, tersumbat di longkang. Terlma lah hakikat ini.

Semua Najib punya pasal. Salah terbesar dia mencuri, merompak, melanun wang rakyat RM2.6 billion di 1MDB.

Hal ini perlu di ulang berterusan supaya jangan ada sesiapa lagi memikir bodoh atau tak gunakan otak bila mencuri, merompak dan melanun wang rakyat.

muafakat nasional
Guest
muafakat nasional

Ulang2 fitnah ,,ini cerita sblm pru14 ketika org melayu diperbodoh cina. Ketika ini, fitnah ini laris,,sekarang sudah basi. Lagipun,,belum terbukti bersalah sekalipun ag berusaha keras. 5 prk terakhir menunjukkan bahawa rakyat kembali menyokong umnobn,,dan sedar bahawa fitnah inilah punca segala kebobrokan pada negara.

anonymous
Member
anonymous

22 tahun madey perbodohkan melayu termasuk ko..

Anonymous
Guest
Anonymous

Fitnah apekebendenye, Mat. Seluruh Malaysia sudah tahu, dunia pun dah tahu. Kau tunjukkanlah bukti dia tidak mengsonglap wang rakyat RM2.6 bilion tuh.

Menang PRK tidak mmbuktikan majoriti rakyat sokong korang. Menang PRU memang membuktikan nya.

Korang mufakat lah. Tapi tak nasional. Hanya puak korang saja. Najib sudah gone case. Wak Jahit pun tak kedengaran.

anonymous
Member
anonymous

Ade sape bagi bukti dlm mahkamah najib songlap 2.6 billion?…

Tunjukkan bukti najib songlap…keling TN dah gila babi hari2 meroyan melalak..

Orang yg menuduh bagi bukti…

anonymous
Member
anonymous

Tak de bukti pon najib mencuri…orang gila babi aje meroyan..

Jho lo mana?….mana jho lo?..mmadey takut tangkap jho lo…

Kikikikik..

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

ENAM JAHANAM KENA JATUHKAN DULU BARU BOLEH ADILI…… Percepatkan Pendakwaan Kes Allahyarham Adib. -Dr Mohd Khairuddin……… Tommy masih belum bebas dakwaan hina Mahkamah…… MAHKAMAH Tinggi Shah Alam telah mengetepikan keputusan Mahkamah Koroner sebelum ini yang membenarkan bapa Allahyarham Muhammad Adib Mohd Kassim untuk memulakan prosiding perintah komital iaitu dakwaan bahawa Peguam Negara, Tan Sri Tommy Thomas telah menghina Mahkamah. Saya percaya bahawa keputusan ini belum membebaskan Peguam Negara daripada dakwaan menghina Mahkamah. Keluarga Allahyarham Adib masih mempunyai peluang untuk memfailkan rayuan ke Mahkamah Rayuan, jika mereka mendapati keputusan Hakim Mahkamah Tinggi hari ini adalah khilaf. Sebelum ini, Tommy Thomas dianggap… Read more »

Wau bulan
Guest
Wau bulan

Salam to all, 1. Assuming what Budin writes above become reality, I would safely conclude that rational thinking MPs across political divide do not accept Anwar as a material for PM, reasons best known to themselves as Rakyat’s Representatives. 2. The rise of rakyat’s voices in the last pru14 was to fight against kleptocratic government regime under najib/umno led BN coalition. 3. Mahathir was seen instrumental in forming a formidable coalition comprising friends and foes and leading PH coalition to victory in pru14. 4. Notwithstanding the above, the MPs and or political parties are believed to have consensus that Anwar… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Anwar is a no-no. His sexual orientation would make him unacceptable – even non grata – in conservative Islamic countries. Difficult to expect good relations with Islamic countries if he is PM.

Many Arabs wantonly behave outside the Islamic norms of behaviour but their leaders are not known to have records like Anwar in their past.

An SD exists stating RM3 billion was amassed for him in a Special Account for banks’ “donation” re approval of new branches when he was Fin Minister.

anonymous
Member
anonymous

Rakyat yg sokongb madey hanye 13 kerusi…penyokong umno jauh lebih besar..PH menangbkerana oenyokong atas pagar…sekarang penyokong atas pagar ramai sudah lari kerana madeybl menipu..

Lhatsaja TG piai dan Kimanis…saddiq dihalau di muar johor…

Anonymous
Guest
Anonymous

Menang PRK tak bermakna majoriti rakyat tak sokong, Dol.

Terimalah hakikat korang lingkup di Pru14.

anonymous
Member
anonymous

Itu petanda pru 15 umno akan naik semula..kalah prk merata tanda Madey sudah dibenci….Tg Piaiakerusi Bersatu madey kalah paling terok…memalukan..

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Rasanya Irah di sana ptg, kt Msia dah 7:30 pagi
Abg hari ini kerja ke sekolah abg dah pun pergi
Kelas blm mula, ini dok sembang..cikgu & cikgi
Bila tak dpt tengok video ‘Tata’, rasa mcam rugi
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

anonymous
Guest
anonymous

Dah 21 bulan.
Ekonomi masih tak kebah2.
apa lagi yg perlu dibuat selain pinjam-jual, pinjam-jual, pinjam-jualโ€ฆ.?
Jika benar, elok jugak inisiatif ni: masukkan balik d4p ke dlm longkang, tempat semulajadinya.
50% masalah (jual) dah setel kahkahkah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu mulut celupar menuduh secara liar.

Apa itu ekonomi, apa faktor2 yang membikin ekonomi turun naik kamu tak sebut, apa bukti dan fakta bagi menyokong tuduhan2 kamu, tak dikeluarkan.

Pembaca boleh percaya kamu hanya kalau ada bukti2 dan fakta2 tersebut.

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Madey si Kitol tak layak nak buat perubahan. Kerja copy paste 18 jam sejak naik jadi PM. Polisi yang gagal pun nak dicopy paste lagi. Madey si Kitol patut berambos cepat. Kahkahkah!

FiatMoney
Guest
FiatMoney

Islam sebenar perangi kezaliman.
Islam jenis apa dipraktik hadi awang?
MahaFiraun, mahaFitnah disokongnya???!!!!
islam boleh dibengkok2an jika diperlukan???!!!
Bagi orangUtan, dia mmg a genius.
Tapi orangUtan sebenar jutaan kali lebih bagus dari orangUtan jadian.kahkahkah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Hadi mahu jadi PM. Penyokong2 nya pun mahu dia begitu.

Tapi tak akan capai harapan itu. Bersama Umno pun cakar mencakar, kafir mengkafir.

Tapi Tun memang genius politik nya. Di ajak ny bersama Bersatu. Tak gitu dia takkan jadi PM selama 22 tahun.

Anonymous
Guest
Anonymous

Memang betul Bretes kolonial melaga lagakan Melayu dll untuk dapat memerintah lama. Orang biasa pun tahu, apatah lagi Tun M.

Soal nya apakah pihak2 lain itu pun dapati sesuai cadangan itu untuk kepentingan2 mereka. Bagi Pas, sesuai sokmo. Boleh dapat 2-3 kerusi menteri, beb.

Umno tanpa Najib pencuri, perompak, lanun (kata2 Tun M) boleh diterima. Harap najib tersumbat di longkang selama lama nya.

anonymous
Guest
anonymous

Nak masuk tandas pun perlu bantuan.
Macam mana nak tadbir negara???!!!
A Very Stable 94 yo Genius: A Test for Hadi/Zahid

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu nak masuk tandas minta isteri tolong ke?

No test for Hadi/Zahid – they know the 94 years old since his 22 years rule before.

Only a matter of going by consensus or by majority.

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Abg tertidur mlm tadi, sdg periksa buku latihan
Jap lagi nak gi solat subuh, dkt Masjid Tg Pauh
Kerana kurang tidur..abg ni terasa agk kelitihan
Terima lah salam dr abg untuk dinda yang jauh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™
Dek kerana letih..awal jugak..abg terlelap mata
Tidak terbangun pun..wlu mimpi, org yg dicinta
Smpat juga jap tadi, abg buka video lagu Citata
Melihat kecantikan sorang insan, yg Allah cipta
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PENGKAJI KAFIR IKTIRAF ALQURAN SEBAGAI KITAB YANG AGONG…… Hebatnya Nabi Muhammad & Quran, โ€˜hangpa baru tahukah?โ€™ …….. Pengiktirafan sumbangan Nabi Muhammad dan Quran oleh Amerika Syarikat yang dikongsi seorang ahli sosiologi negara itu di laman sosial mendapat perhatian pendakwah tempatan, Ustaz Abdullah Khairi. Abdullah yang turut berkongsi kenyataan Dr Craig Considine di Instagram berkata, kebenaran Nabi Muhammad dan Quran adalah suatu yang tidak disangkal dan merupakan fakta sejak azali. โ€œHangpa baru tau ka? Orang dok habaq lama dah hoi,โ€ tulis Abdullah. Terdahulu, Craig yang merupakan pengkaji Islam dan Kristian dari Universiti Rice, Houston berkata negaranya telah mengiktiraf Nabi Muhammad sebagai… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PANJANGKAN LAGI TEMPOH HUTANG BERMAKNA LEBIH MAHAL……. Matematik pegawai khas Kit Siang koyak……… Konsesi tol PLUS diberi PM ke-4 sepatutnya tamat pada tahun 2018. Sebab itu, PM ke-4 tanam kapsul masa untuk dibuka pada 31 Mei 2018 bila konsesi tol PLUS tamat. Dilanjutkan lagi 12 tahun pada tahun 1999 oleh PM ke-4 untuk tamat pada 2030 seperti dinyatakan pegawai Kit Siang. Dan dilanjutkan lagi 8 tahun pada tahun 2005 untuk tamat pada tahun 2038, seperti ditulis oleh pegawai Kit Siang. 2018 + 12 + 8 = 2038. Oleh itu, kita patut tanya pegawai khas Kit Siang soalan matematik ini: Berapa… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KELANTAN BERPOTENSI JADI NEGERI MELAYU TERMAJU……. Senarai Perkara Pelik di Kelantan yang lama dengan PAS……. 1. Hub perniagaan di Kelantan 80% adalah milikan orang Melayu. Kau cari ada tak negeri lain macam ni. Karang aku ulas panjang, kau kata rasis. 2. Kuasa beli rakyat Kelantan sangat tinggi. Tak percaya? Tesco Kota Bharu pernah mengutip tunai 1 juta pada hari pertama ia dibuka. Kau jangan pandang lekeh kat pokcik heret lembu pagi-pagi tu. Dalam kilas kain pelekat dia tu, boleh beli cash Benelli TNT135. Tu belum total bawah bantal tidur dia boleh angkat Panigale sebijik secara tunai. 3. Orang Kelantan akan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

BABY BOY MINISTER BERLAKUN TERLALU OVER …. . ARMANJA DIVISION OF FROG REPTILE PARTY…… Auta Syed Saddiq Tak Bertahan Lama, Cukup-Cukuplah Dengan Wayang Bodoh Tu……. Menteri Belia dan Sukan aka Menteri Tisu Lembut, Syed Saddiq memang dikenali dengan penipuan-penipuan atau wayang yang sama level dengan akal kanak-kanak Dumex. Tapi nak buat macam manakan, dah umur Syed Saddiq pun pra matang, akal dia lagilah tak matang, tapi dilantik juga sebagai menteri akibat PPBM tak ada pemimpin muda yang berkualiti. Terkini viral di media sosial Syed Saddiq lari macam tikus di Ulu Tiram, Johor. Dalam satu kenyataan Syed Saddiq dalam akaun Facebook… Read more »

Wau bulan
Guest
Wau bulan

Pre PRU14 rakyat’s concern was that of Najib’s thievery
Where the nation was tagged a nation of cleptocracy
With TDM helming PH coaltion comprising friend and enemy
By Allah’s will and blessing the coalition found victory

Now the rakyat is worried about a certain wierd personality
He claims PM8 seat unashamed without feeling slightest guilty
Majority of the rakyat do not want him to lead this country
He would compromise the nation’s sovereignty amd security

John Doe
Guest
John Doe

Taktik murahan seorang penulis upahan yang semakin terdesak apabila dia semakin sedar misinya untuk menjadikan bossnya sebagai PM semakin hari semakin jauh daripada kenyataan. Untuk apakah Tun yang telah pun menjadi PM dan bahkan memiliki sokongan majoriti ahli parlimen PH sendiri untuk kekal menjadi PM memerlukan satu pakatan baharu untuk ia menjadi PM. Yang perlukan pakatan baharu adalah si dia yang sudah separuh gila kerana meroyan nak jadi PM dan semakin hari semakin jelas pakatan yang dianggotainya sendiri, kelihatan majoriti tidak mahu dia menjadi PM. Apabila Timbalan Presiden dan Naib Presiden partinya sendiri tidak mahu dia mengambil alih menjadi PM… Read more »

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Dah expose tu maknanya kalah dah wey penyeleweng Hadis dan Quran laknat. Tukar plan cepat. Bukan tak biasa kalau dah kantoi. Kahkahkah!

John Doe
Guest
John Doe

Hehehe.. Seperti yang telah kukatakan Kejora Bapuk Bodo yang kini memakai pseudo lain, sama seperti tuan Budin sudah menjadi separuh gila meroyan melihat Pak Sheikh peliwat masih tidak dapat menjadi PM dan bahkan semakin jauh daripada kerusi PM. Kebarangkalian besar Kejora Bapuk Bodo telah pun melanggar batasan seorang ruwaibidhah dan telah menjadi seorang pendusta zaman fitnah. Sekiranya ini adalah keadaanya, nescaya dia juga akan ditewaskan pada hari terakhir umat ini berada di dalam zaman fitnah. Kepada Kejora Bapuk Bodo, andaikata kamu telah pun menjadi seorang ahli fitnah, maka pada ketika kamu sedang melalui tempoh berputus asa kerana tersedar kamu bakal… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Jon dog penjual temberang no1 mimpi basah di siang hari….kikikikik..

Madeynak serah kuasa kena rujuk parlimen kena rujuk Agong ikut artikel perlembagaan kunun……

Bila aku tanye adakah madey serah jawatan pm kpd pak lah ulu rujuk parlimen dan Agong?….sampai sekarang jon dog kaki temberang tak maau jawab…

Setahu aku perlantikan pm ikut perlembagaan selepas pru sahaja yg mana pemenang pru mendapat sokongan majoriti dlm parlimen…

Jon Dog sampai bila kamu nak temberang dan jadi dungu?…mana panji hitam legam?..

Kikikik….Jon Dog jadi anjing madey jilat kencing madey..m

Wau bulan
Guest
Wau bulan

Whichever way you lose najib bini rosmah.

High time you come out of your cocoon. Face reality with facts and truths.

You hate mahathir but you have no other suggestion

You do not support Anwar but you do not who know who to support.

All you say is you do not care who comes next.

Rational thinkung person provides his choices.

Muddied mind offers stupidity.

anonymous
Member
anonymous

Saddiqdihalau 200 penyokongdi muar johor kawasan saddiq sendiri…tandanye Bersatu dan madey sudah di benci…

Madey sudah hilang populariti setiap hari kerana kuat menipu dan kencing hingga kepala wau bole bau hancing pering…wau bole tak paham2..

Wau bulan
Guest
Wau bulan

Sapa dalangnya? That stupid boy down in the south?????

Bring it on kata John Doe.

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Mabuk ketamin betul si penyeleweng Hadis dan Quran ni. Tak habis-habis nak meroyan ikut nafsu serakah sendiri. Zaman Madey si Kitol sudah berlalu, namanya sudah busuk tak kira dia nak turun atau kekal.

For me, Madey si Kitol sudah patut berambos a year ago. Tak ada kualiti dan faedah kepada Rakyat nak tunggu Madey si Kitol mampos atas kerusi PM. Orang lain lebih layak dan boleh buat lebih daripada Madey si Kitol sekarang. Nak pilih siapa? Buatlah pemilihan calon PM macam ada seekor si bongok ex PTD cadang. Who cares? Kahkahkah!

Anon
Guest
Anon

Jon bodo kepanasan

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu bodo ketiadaotakan.

John Doe
Guest
John Doe

John Doe kepanasan? Hehehe.. Yang kepanasan ialah orang-orang yang meroyan separuh gila kerana tidak dapat tewaskan Tun. Misalnya Kejora Bapuk Bodo yang tahu dia di pihak yang bathil dan sentiasa beralasan. Berterabur komen penuh caci dan cerca golongan ini di dalam blog ini, sedikitpun John Doe tidak terasa untuk memberi komen balas kepada komen2 sampah mereka, sedang hanya satu komen John Doe dan khalayak akan melihat berderet-deret masuk komen balas pembenci Tun ke atas komen John Doe yang masih penuh dengan caci dan cerca. Yang kepanasan ialah orang-orang yang disebabkan mereka penuh sedar di dalam diri mereka yang mereka takkan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Sini dh 12:00 am tarikh bertukar ke 3 haribulan
Lagi 5 hari, genaplah 8 bln, kita pnya prkenalan
Ingat tk Irah 8/6/2019 mula kita pnya prbualan
Spt tk sedar yer dinda..bgitu cpt masa berjalan
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PARTY2 KOMPONEN PH SIANG MALAM DOK DESAK ORANG TUA TU LETAK JAWATAN……APA TAK PANAS BONTOT….AZMIN AKAN GENGGAM HURUF A DENGAN BAWA KELUAR RAMAI2 MP DARI PKR….. PATUT LER NEGARA KUCAR KACIRโ€ฆ. MENTERI2 PH TATAU PE2โ€ฆ Banyak Sangat Mahathir Tidak Tahuโ€ฆ Hari ini, sekali lagi ketika diajukan soalan kepada penularan sebuah video dan gambar yang mirip seorang Menteri, Tun Dr Mahathir menjawab beliau tidak tahu apa-apa berkenaan video tersebut. Ini berikutan tular sebuah video dan gambar kelihatan dua orang lelaki berada di atas katil dan salah seorang darinya kelihatan mirip seorang Menteri. Perdana Menteri perlu memecat semua pegawai beliau. Maklumat tidak… Read more »