ZURAIDA SEPATUTNYA KELUAR PKR, TAK PERLU TUNGGU DIPECAT

Apa pun isi jawapan Zuraida Kamaruddin terhadap surat tunjuk sebab yang dihantarnya ke Ibu Pejabat PKR, tidak dinafikan beliau paling mungkin berdepan dengan hukum pemecatan.

Harus diakui kesalahan disiplin yang dilakukannya, khususnya mendedahkan perbualan dengan Anwar Ibrahim secara terbuka untuk tujuan memburuk-burukkan Presiden PKR itu, adalah perbuatan salah laku serius yang tidak sepatutnya dilakukan oleh sesiapa jua yang faham hukum berorganisasi.

Memburuk-burukkan ketua parti sendiri biasanya hanya dilakukan oleh seseorang yang sudah tiada hati lagi dengan parti yang sedang dianggotainya.

Ia sama ada dilakukan oleh seseorang yang memang mahu dipecat atau hanya menunggu masa untuk keluar parti.

Dalam kes Zuraida, beliau juga sepatutnya begitu dan tidak munasabah setelah memburukkan parti dan presiden sendiri, tetapi masih mahu kekal dalam di situ lagi.

Mengimbas kedudukan Zuraida, walaupun ketika proses menentukan calon Perdana Menteri sebelum PRU14, beliau tidak bersetuju dengan pemilihan Tun Mahathir Mohamad bagi jawatan itu, tetapi setelah PH menjadi kerajaan dan dilantik sebagai menteri, Pengerusi Bersatu itulah merupakan pemimpin yang disanjung-sanjungnya.

Malah, beliau kemudian secara terbuka menyokong agar Tun Mahathir kekal sebagai Perdana Menteri sehingga habis penggal.

Zuraida seolah-olah lupa beliau menjadi menteri adalah tiket PKR, selain melalui PKR jugalah beliau menjadi Ahli Parlimen.

Dalam konteks itu, oleh kerana Anwar adalah Presiden PKR, Zuraida seharusnya ada rasa hormat terhadap beliau, lebih-lebih kedudukan Presiden PKR itu sebagai pengganti Tun Mahathir sudah pun dipersetujui secara muafakat dan konsensus dalam PH.

Tetapi, Zuraida bukan saja langsung tidak hormat kepada Anwar sebagai Presiden PKR, malah berusaha menidakkan ketua parti yang dianggotainya untuk menjadi Perdana Menteri selepas ini.

Sebaliknya, yang disokong dan mahu dikekalkannya lagi sebagai Perdana Menteri adalah pemimpin daripada parti yang bukan dianggotainya.

Tidakkah ini pelik dan menyanggah konsensus PH kerana tidak pernah disebut sama sekali Tun Mahathir akan jadi Perdana Menteri sehingga habis penggal?

Lebih daripada itu, ini juga memperlihatkan Zuraida sememangnya tidak layak lagi berada dalam PKR yang diketuai oleh Anwar.

Oleh itu, apabila menerima surat tunjuk sebab yang memungkinkannya dipecat, Zuraida tidak patut sama sekali mengumpulkan penyokong yang memperlihatkan keinginan terus kekal dalam PKR, bahkan menjawabnya pun tidak perlu lagi sebenarnya.

Langkah terpuji yang patut diambilnya ialah segera keluar PKR dan mencari wadah baru untuk meneruskan perjuangannya.

Surat tunjuk sebab yang diterimanya seharusnya merupakan peluang terbaik untuknya meninggalkan PKR.

Selama ini, walaupun menjadi menteri atas tiket PKR, Zuraida tidak seperti mewakili parti itu, bahkan PKR bagai sudah jadi musuh baginya.

Keluar PKR lebih menjadikan dirinya bermaruah dan ada sedikit harga untuk dihormati.

Lagi pun, bukankah sebelum ini beliau ada mengatakan sedia dan tak kisah dipecat daripada PKR atas tindakannya bertalu-talu mengkritik Anwar dan parti?

Jadi, nak tunggu apa lagi? (ShahbudinHusin 29/01/2020)

Kongsikan artikel ini
Updated: 29 January 2020 — 11:08 pm

161
Leave a Reply

avatar
9 Comment authors
MAHATHIRVSANWARAnonymousAnonymousAnonymousWau Bule Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

NEGARA JADI MISKIN KERANA PM4 DAN PM7…….RINGGIT JATUH MERUDUM……. Kos lawatan luar negara DS Najib Tun Razak semasa beliau menjadi Perdana Menteri adalah RM8juta setahun…….. Hasilnya, Tahun 2016, DS Najib Tun Razak pergi ke China. Bawa balik pelaburan berjumlah RM144 bilion. Tahun 2017, DS Najib Tun Razak pergi India. Bawa balik pelaburan berjumlah RM158.4 bilion. Kos lawatan ke luar negara Tun Dr Mahathir ke 22 lokasi adalah RM14juta setahun, tahun pertama pentadbiran PM7. Hasilnya, 0 sen pelaburan. Hanya telor Assmin. Kesimpulannya, macai PH mana pernah cerdik. Mereka tidak boleh bezakan pencapaian DS Najib dengan Tun Dr Mahathir. Sebaliknye 20 billion… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MALAYSIA LINGKUP SEJAK PM-4 LAGI…..TONG M BERNASIB BAIK KERANA MELAYU BODOH MUDAH PELUPA… .. TTTTTT… Trip Turki Tun Tanda Terdesak, Tiada Terhasil….. Malunya Malaysia dapat Perdana Menteri bodoh yang jadi bahan ketawa dunia…🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️ Berita panas ini pasti tak akan diperbesarkan mahacai Pakatan, malahan ramai dilaporkan sanggup ‘masuk ke gua’ kerana malu lihat Dr. Mahathir yang dipuja mereka tiba2 jadi bahan jenaka seluruh dunia… Begitulah hebatnya perancangan Allah SWT, aib Dr. Mahathir dah tiba masanya untuk dibuka… Ketika lawatan rasmi 4 hari di Turki, Perdana Menteri tertua di dunia ini menyerlahkan kebodohan diri sendiri… Mungkin niat asalnya Madey nak berlagak, nak… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH KERA KERJA TINDAS RAKYAT……. MMU tak jadi naikkan yuran selepas 1,000 pelajar protes…… Universiti Multimedia (MMU) Melaka bersetuju untuk tidak menaikkan yuran aktiviti pelajar sedia ada setelah pelajar-pelajar yang tidak berpuas hati mengadakan protes membantah kenaikan tersebut. “Berdasarkan persefahaman antara kita, pihak pengurusan bersetuju tidak ada peningkatan yuran aktiviti untuk semua pelajar sarjana dan sarjana muda sedia ada. “Bagaimanapun, pengumuman rasmi berkaitan polisi itu akan dikeluarkan oleh pihak pengurusan selepas perbincangan lebih terperinci diadakan dengan majlis perwakilan pelajar (SRC)” kata SRC dalam satu kenyataan hari ini. Mereka turut berterima kasih kepada pengurusan MMU kerana memberikan kerjasama untuk mendapatkan penyelesaian… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

BENCI JIBENG TAK PE…..NANTI UNDI GS…… . . Cubaan mengubah kedudukan orang kenamaan ketika program istiadat pertabalan adalah sifat busuk hati.. Istiadat Pertabalan KDYMM Yang Di Pertuan Agong adalah upacara tertinggi negara yang menjangkaui sebarang pengaruh politik. Mana-mana ahli politik yang tidak menghormati istiadat ini kerana dendam dengan ahli politik yang lainnya adalah dikira biadab terhadap institusi DiRaja. Protokol Istana telah menetapkan bahawa kedudukan Bekas Perdana Menteri adalah pada kedudukan ke 10 sementara Perdana Menteri pada kedudukan ke 6. Jesteru itu, kedudukan masing-masing adalah berdekatan (vicinity) atas status jawatan yang mereka pegang / pernah pegang. Sama juga dengan jawatan Perdana… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

JANGAN RISAU JIBENG TAK JADI PM LAGI DAH…… Najib tak hadir pertabalan di sebalik kekeliruan tempat duduk……. Seorang pegawai Najib Razak mengesahkan beliau tidak menghadiri istiadat pertabalan Yang di-Pertuan Agong ke-16, Sultan Abdullah Sultan Ahmad Shah di Istana Negara hari ini, selepas tular dakwaan mengatakan tempat duduknya diubah dari barisan tetamu kehormat ke barisan belakang. Seorang pengguna Facebook, Abdul Rahim Hilmi Zakariya hari ini mendakwa pihak protokol Istana pada awalnya menetapkan Najib, selaku bekas perdana menteri, duduk di tempat duduk ke-10 barisan depan bersama Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad di tempat duduk ke-6. Beliau seterusnya mendakwa tempat Najib diubah ke… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

NON MUSLIM BENCI KAFIR HARBI……. MIC Pahang jumpa pesuruhjaya Pas ………. KUANTAN – MIC Pahang sambut baik seruan Presidennya, Tan Sri Vineswaran yang mahu memastikan parti ini bersama-sama UMNO untuk menjalankan kerjasama dengan Pas sehingga ke peringkat akar umbi. Pengerusi MIC Pahang V Arumugam berkata, sehubungan itu pihaknya telah mengadakan perjumpaan bersama Pesuruhjaya Pas Pahang, Rosli Jabar, Timbalannya, Andansura Rabu bersama ahli jawatankuasa parti itu di Kerdau, baru-baru ini. “Kami bertemu dan berbincang pelbagai aktiviti yang disusun secara bersama sebagai tanda kesediaan untuk bekerjasama. Bermula dengan kerjasama dalam sambutan hari raya, banyak lagi program akan dilaksana antara MIC dan Pas.… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

DINASTI AGONG TONG M SOROK RM1 TRILLION LUAR NEGARA…… Umno sorok duit luar negara skrip terbaru Mahathir tutup kelemahan PH ………. Tuduhan sorok duit alasan tutup kelemahan PH Tohmahan Tun Dr Mahathir Mohamad kononnya kerajaan terdahulu menyimpan duit di luar negara bagi menggangu PH memulihkan ekonomi, adalah “skrip terbaru” beliau bagi menutup kelemahan urus tadbir ekonomi Kerajaan PH sendiri. Sejak dulu gaya pentadbiran beliau tidak berubah. Beliau akan menutup kelemahan diri dengan menyalahkan orang lain. Inilah stail yang digunakan ke atas ramai musuh beliau termasuk Dato Seri Anwar Ibrahim dahulu. Umum mengetahui, Dr Mahathir sememangnya mempunyai “kepakaran” mencipta skrip memburukkan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH PAKATAN HIPOKRIT HARAPORN HARAMJADAH……. Jawatan Perdana Menteri : Janji Sama Sendiri Pun Dicapati Juga?…… oleh Ahmad Faiz 5 tahun bukan saja bermaksud sepenggal, malah ia juga membawa maksud, sesiapa yang berumur 93 tahun pada 2018 akan berusia 98 tahun pada tahun 2023 – 2 tahun lagi nak cecah 100 tahun. Pada usia itu, kita tak bimbang sangat dengan keupayaan fizikal, yang kita bimbangkan ni kemampuan mental. Bayangkanlah kalau kita mencari teksi, yakinkah kita akan sampai ke destinasi kalau pemandu itu berumur lewat 90-an? Dah tentu tidak, dan ini hanya bercakap tentang pemandu teksi yang tugasnya hanya mengemudi kereta. Kalau… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝
Nampak mcm TN kapir Kristian, sudah terkedu
Nasib dia..akan menyusuri nasib Suman Hindu
Hari ini, beruk tua tu kna pkulan Kejora yg padu
Agaknya kini, sdng dipujuk bini, nangis tersedu
😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
Allah brserta dgn org di pihak benar & berharap
Kejora dah berjaya, tumpaskan TN anjing kurap
Pulun punya pulun..beruk tua tu, tetap tertiarap
Dia dok sruh Kejora givap, tpi..dia pula yg givap
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
TN monyet, umur 87 thn, cuba yg brlagak hebat
Apa yg dia dpt hanya berbirat blkg Kejora sebat
Kini dia sdg menggigil, ank cucu tlng suap ubat
Mungkin lps ni, TN Kristian akan insaf bertobat
⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
TN beruk kna lanyak..jdi spt gajah putus belalai
Mudah jer si tua bahalol tu, Kejora ratah & gulai
Melangkah le beruk tu pergi, dgn lemah longlai
Mkin lembik ler pelir dia jdi serupa pisang salai
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Dgn orang lain boleh ler, TN monyet tunjuk juah
Dgn Kejora, menggigil ler dia demam tak kebah
Dek cari pasal dgn Kejora, TN kafir makan kuah
Kejora nk ajar..sampai dia melutut menyembah
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Buat mcm mna pun..Kejora ini TN tk blh makan
Kelebihan tetap ada, pd org, yg tinggi pndidikan
Stiap hujah biol dia..blasan pntun Kejora brikan
Mesti anak cucu sdg pujuk..dia meroyan sakan
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Chinese scientists successfully mix human and pig genes to create a new lab-grown skin that could be used by Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib.

https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-7943931/Chinese-scientists-successfully-mix-human-pig-genes-create-new-lab-grown-skin.html

He’ll then be known as Beruk Babi Tua Geng Najib.

Anonymous
Guest
Anonymous

TAK PAYAH DIJAWAB BANYAK DAN SELALU SI BERUK TUA GENG NAJIB YANG ASYIK MENJILAT NAJIB NIH.

KOMEN2 NYA SELALU NYA SERUPA, BANYAK YANG KOPIPES DARI YANG LAMA.

SEKALI SEKALA BALUN, TIBAI DAN BANTAI DIA CARA YANG PALING TEPAT DAN BERKESAN.

BEGITU BERKESAN NYA, HINGGA SATU KOMEN AKU DI JAWAB NYA 3-4 KALI.

HAHAHA HOHOHO HIHIHI.

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Pntun2 Kejora bagai ombak ganas yg mmbadai
Akibatnya TN beruk tua terlentang dan tersadai
1 komen dibalas 3-4 kali tu..sbab Kejora pandai
Bkn spt TN tua kerepot, yg bodoh serupa keldai
🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Beruk Tua Geng najib yang asyik menjilat najib ini emak bapak dia asyik brncuk di masa dia kecik jadi takda masa nak bimbing dia.

Maka demikian lah tabiat dia asyik mengacau, mencacah dan menyanyah pagi petang siang malam.

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝
Sian btul dgn TN paderi kristian mulut sumbing
Dibuang tepi jlan, gereja yg ambil, bela bimbing
Sblm tu..hidup tk tentu hala terumbang ambing
Sbab masa kecil..dia kutip makan taik kambing
🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib asyik melompat2.

Ekor pendek, tak dapat lilitkan ekor ke dahan dan bergantung. Jadi, melompat lompat saja lah kerja nya.

Beruk, monyet, lotong, ungka, baboon, sama saja lah specie umum nya.

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄
Aikk..blh dikata mcm satu ctatan sjarah ini hari
Nanti pembaca2, akan rasa takut dan habis lari
Sbb, seekor beruk kluar brcakap psal diri sndiri
Ki ki kik.. beruk tua TN, blla lagi ko nak harakiri?
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

🐗🐗🐗🐗🐗🐗🐗🐗🐗🐗🐗🐗🐗🐗🐗🐗🐗🐗
TN tua bngka, mulut muncung serupa dgn tapir
Dia org Cap Munga..tpi suka Zuraida mk lampir
Klu tngok Kejora ada, beruk ni, tk berani hampir
Main pukul curi je..itu si bacul TN Kristian kapir
⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
TN monyet, umur 87 thn, cuba yg brlagak hebat
Apa yg dia dpt hanya berbirat blkg Kejora sebat
Kini dia sdg menggigil, ank cucu tlng suap ubat
Mungkin lps ni, TN Kristian akan insaf bertobat
⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

anonymous
Member
anonymous

Anwar sepatnye berani pecat mak lampir yg jadi duri dlm daging..

Selagi tidak di pecat mcm2 masalah timbol…

Kalau dipecat zuraida tak berani masuk Bersatu…nanti bergaduh plak dgn pimpinan Bersatu..

Dia rasa ramai penyokong…biar dia dan Jemin tubuh parti sendiri…

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
Ternyata..Allah akan berpihak, kpd org beriman
Dngn sebab itu, dah binasa, sami Hindu Suman
Nsib yg sama akn mnimpa TN Kristian hnuman
Blog Budin nanti akn kembali tenang dan aman
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Beruk Tua Geng najib tidak beragama, di kenali sebagai Atheist.

Dia hanya sembah pokok besar di hutan bila dia mencari daun ketum untuk air nya di botoklan. Selalu mabuk ketum, cakap tak senonoh.

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝
TN kafir Kristian ni agknya sedang putus rokok
Masih kuat merokok..wlu dah kena barah usus
Tiada bukti beruk ni kata Kejora sembah pokok
Tpi Kejora ada bukti, dia sembah patung Jesus
🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
TN beruk tua, trcungap2, spt jantung nk brhenti
Bgmana nk pintas, kepintaran Kejora..dia tk reti
Iblis tu tuduh Kejora smbh pokok sbb sakit hati
Kejora kata dia smbah patung Jesus..ada bukti
🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

anonymous
Member
anonymous

Baca posting terbaru kluangDemon…kesihan lihat Demon buat lawak kerana nak tutup kelemahan madey yg takut kpd DAP…madey tak dapat sokongan melayu kerana kuat menipu..

Demon suruh DAP kluar PH tapi madey tak brani suruh DAP tinggalkan PH kerana madey takut tergolek Dog…

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

🐱🐱🐱🐱🐱🐱🐱🐱🐱🐱🐱🐱🐱🐱🐱🐱🐱🐱
TN kucing tua tmpul kuku, ada hati nk mncakar
Dia tk sedar ke yg dia berdepan Kejora pndekar
Akibtnya, dgn lmah longlai TN kedi gulong tikar
Maruah tercalar, mkin lembik ler pula btg zakar
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Cgu Kejora lngkap dgn silat & tomoi pnya buah
TN kedi dh kena 4-5 biji, terduduk, makan kuah
Apa yg TN dpt hnyalah malu & tercalar maruah
Rasanya lps ini, beruk tu tk akan lgi berani juah
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍
TN tua kedi anak cacing, nak lagak macam ular
Dia tak sedar di dpan nya, Kejora Bistari digelar
Akibtnya dia sakit, spt btg pelir dia dikelar-kelar
Mka mlangkah ler dia prgi dgn maruah tercalar
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (monkey TN)

Balls for saying more cared under BN.

BN leader curi duit rakyat RM2.6 billion di 1MDB, Najib cared only for his and Rosmah’s greed.

Some say Rosmah wanted all hose and had cause Najib’s downfall.

Reply
30 January 2020 10:53 am

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Idiot monkey 🐒 TN 10:53 am,

🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
If you don’t understand monkey, just keep quiet
I was talking about..race & religion..ok, old idiot
It’s better for you, to dress up, you messy beard
I’m damn sored with your smelly words..Period.
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Wow..”pantun sergah”..dr cikgu org kem dacing
Terbeliak ler mata..si tua bapok..TN taik kucing
Salin pampers pula le cucu, atuk TN terkencing
Lps ni..lari nyorok le Kristian ni ke lobng cacing
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

Errata (emoji):

Lps ni..lari nyorok le Kristian ni ke lobng cacing
⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Dgn orang lain boleh ler, TN monyet tunjuk juah
Dgn Kejora, menggigil ler dia demam tak kebah
Dek cari pasal dgn Kejora, TN kafir makan kuah
Kejora nk ajar..sampai dia melutut menyambah
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Errata:

Kejora nk ajar..sampai dia melutut menyembah
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Beruk Tua Geng najib yang asyik menjilat Najib sembah pokok. Bodhi tree. Dia Buddhist.

Peepal tree is also known as Bodhi tree or tree of enlightenment as it is believed that Buddha attained enlightenment under peepal tree.

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝
TN kafir Kristian ni agknya sedang putus rokok
Masih kuat merokok..wlu dah kena barah usus
Tiada bukti beruk ni kata Kejora sembah pokok
Tpi Kejora ada bukti, dia sembah patung Jesus
🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Tanpa Nama

Cerita lebih lucu dan lucah dari yang diatas ini akan keluar jika dia berterusan biadab dan kurang ajar.

Aku ikut petua yang mengata: Jika di cela, cemohkan dan malukan dia sehingga ada kemungkinan dia tak buat lagi.

Dulu agama Kristian ajar: when slapped on one cheek, give the other cheek. Tapi cobalah buat sekarang kalau anda tak di tempeleng, ditumbuk dsb nya.

Reply

7 January 2020 7:31 am

Anonymous
Guest
Anonymous

🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
TN monyet Kristian ni, nampak semakin berani
Menibai TN pukimak lahat tu mmg le sgt wajar
Ajaran Kristian..paderi tua tu cuba sebar di sini
Tengok le ifrit tu kata, ‘dulu agama Kristian ajar’
⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
TN beruk paderi Kristian kt sini brnasib malang
Keadaan kafirnya itu, kini dah pecah tembelang
Dari tulisannya, kita nmpak kafir ni pnya belang
Cuma dajjal lahnat ni tk tunjuk lambang palang
✝✝✝✝✝✝✝✝✝✝✝✝✝✝✝✝✝✝

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Atuk Paderi TN monyet 🐒 12:08 pm,

⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝
Ko sebagai Kristian, bukanlah lagi desas desus
Dkat blog ni, kau cuba nak ajar dan bagi kursus
Pmbaca Islam akn doa..bgi ko sakit perut usus
Berdoa lah kau banyak2..dgn tuhan kau, Jesus
🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Satu lagi punca enlightenment si Beruk Tua Geng Najib ia lah minum air ketum.

Jadi, masuk hutan ada dua faedah kpd dia – menyembah pokok dan dapat daun ketum untuk dia minum air ketum

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
TN beruk tua, trcungap2, spt jantung nk brhenti
Bgmana nk pintas, kepintaran Kejora..dia tk reti
Iblis tu tuduh Kejora smbh pokok sbb sakit hati
Kejora kata dia smbah patung Jesus..ada bukti
🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TN monyet)

Beruk Tua Geng Najib asyik hebohkan menang PRK tapi terdiam kkena tendang terang ke longkang di Pru14.

Reply
30 January 2020 10:55 am

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

TN paderi ⛪✝ monyet 🐒 10:55 am,

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Bukn ke dh 5 PRK, PH masuk ke dlm longkang?
Dah busuk, srupa puki mak kau, mengangkang
Mmg 2023, PH haprak akan jadi pembangkang
Kemaraan BN di PRU15 mmg tak dpt dikekang
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak usah kopipes koken kamu lama lah, Beruk Tua Geng Najib yang ayik menjilat Najib.

Membikin pembaca skip over bila nampak komen kamu saja. Utter waste of time and effort.

Aku pun kekadang rasa rugi tak tau apa yang kamu karutkan, sebab menyampah nak baca bila nampak saja Anonymous kah3.

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Udah lah TN geng parti dajjal kepala perompak
Atuk ni dh tua ganyut, tk kn ler demam campak
Atau, mata atuk itu, dah kena sakit kudis sopak
Mcm mana atuk respon komen, klu tk nampak?
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

Wau Bule
Guest
Wau Bule

Anwar…..never underestimate an old wily fox who is A TRUE STATESMAN

Anonymous
Guest
Anonymous

Beruk Tua Geng najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama menyembah pokok sebagai agama nya.

trees are often said to be the homes of tree spirits. Germanic mythology as well as Celtic polytheism both appear to have involved cultic practice in sacred groves, especially grove of oak. The term druid itself possibly derives from the Celtic word for oak.

Di Malaysia depa sembah kayu ara. Di gelar Dara Tua.

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

TN monyet 11:24 am,

🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
TN monyet ini, seperti banyak tahu pasal hutan
Kejora dah agak, dia ini Kristian dayak Sarawak
Haram jadah punya kafir, kulup pelir tak khatan
Nk bwa ajaran dia pulak ini pemkn babi biawak
🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

TN monyet 11:24 am,

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kejora berdepan musuh, ‘steady relax’ & tenang
Tk mcm atuk TN yg baran, main terkam gelojoh
Nak lawan org muda, mana TN tu bleh menang
Kudrat mmg le terhad, klu dah umur sampai 87
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝
TN kafir Kristian ni agknya sedang putus rokok
Masih kuat merokok..wlu dah kena barah usus
Tiada bukti beruk ni kata Kejora sembah pokok
Tpi Kejora ada bukti, dia sembah patung Jesus
🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Tanpa Nama

Cerita lebih lucu dan lucah dari yang diatas ini akan keluar jika dia berterusan biadab dan kurang ajar.

Aku ikut petua yang mengata: Jika di cela, cemohkan dan malukan dia sehingga ada kemungkinan dia tak buat lagi.

Dulu agama Kristian ajar: when slapped on one cheek, give the other cheek. Tapi cobalah buat sekarang kalau anda tak di tempeleng, ditumbuk dsb nya.

Reply

7 January 2020 7:31 am

Anonymous
Guest
Anonymous

🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
TN monyet Kristian ni, nampak semakin berani
Menibai TN pukimak lahat tu mmg le sgt wajar
Ajaran Kristian..paderi tua tu cuba sebar di sini
Tengok le ifrit tu kata, ‘dulu agama Kristian ajar’
⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
TN beruk paderi Kristian kt sini brnasib malang
Keadaan kafirnya itu, kini dah pecah tembelang
Dari tulisannya, kita nmpak kafir ni pnya belang
Cuma dajjal lahnat ni tk tunjuk lambang palang
✝✝✝✝✝✝✝✝✝✝✝✝✝✝✝✝✝✝

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Atuk Paderi TN monyet 🐒 10:03 am,

⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝
Ko sebagai Kristian, bukanlah lagi desas desus
Dkat blog ni, kau cuba nak ajar dan bagi kursus
Pmbaca Islam akn doa..bgi ko sakit perut usus
Berdoa lah kau banyak2..dgn tuhan kau, Jesus
🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

anonymous
Guest
anonymous

Konon TH rugi RM4,000,000,000.00.
KERAjaan bail-out RM17,000,000,000.00.
Geng OrangUtan Gone Eng curi RM13 B.
parti longkang…
Paling lewat PRU15, balik semula ke longkang kahkahkah.

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Tak tau..ke mana pergi, si bapok kedi TN beruk
Nampak si tua kerepot tu dah tak lagi berbunyi
Takut dgn Kejora..si dungu tu dh lari menyorok
Msti dlm gereja, tmpt kafir Kristian ini smbunyi
⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

🐈🐈🐈🐈🐈🐈🐈🐈🐈🐈🐈🐈🐈🐈🐈🐈🐈🐈
Sian sngguh, atuk TN Kristian jebon memerang
Kena peluru pntun Kejora, kepala dia bersarang
Tak padan tua..bulu pelir pun, beruban & jarang
Agaknya kini lari masuk gereja, nangis sorang2
⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Semoga dinda di sana, dalm gembira dan sihat
Abg tadi, perang dgn si TN, Irah pun boleh lihat
Nak ajar dia betul2..itu barua lahanat, penjahat
Abg akn dtg ke mari, bila waktu free atau rehat
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kejora hadir, utk menghapus pembelot bangsa
Seekor dpdnya, Suman Hindu telah pun binasa
Tak syok lah..klu tiada petualang untuk disiksa
Sib baik TN kapir masih hadir sebagai mangsa
⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝
TN paderi Kristian..pkai jubah tapi tiada serban
Bahasa ksat, mulut dia bau mcm lubng jamban
Nk lgak hero, umur 87 bulu pelir smua beruban
Akibat mengacah Kejora. jiwa dia kini terbeban
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kejora berdepan musuh, ‘steady relax’ & tenang
Tk mcm atuk TN yg baran, main terkam gelojoh
Nak lawan org muda, mana TN tu bleh menang
Kudrat mmg le terhad, klu dah umur sampai 87
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Budin mengsyorkan Zuraida keluar dari PKR sebab Zuraida tidak menunjukkan sokongan kuat nya kpd Pak Sheikh. Pendek kata, Zuraida menjadi duri dalam dalam daging Pak Sheikh.

Baguslah ada yang menyocok Pak Sheikh sebab dia selalu menyocok siapa saja yang boleh di cocok nya. Termasuk Scotsmen in skirts.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

VIRUS PALING BERBAHAYA IALAH COMMUNISM SOCIALISM MARXISM SATANISM LUCIFERIAN SYIAH ATHEIST……. Angka kes jangkitan Coronavirus hampiri wabak SARS……… Angka kes jangkitan Coronavirus hampiri wabak SARS JUMLAH kes jangkitan coronavirus kini meningkat kepada 7,158 orang di China pada hari rabu, lapor sumber berita tempatan yang memetik sumber pihak berkuasa kesihatan negara itu, membawa kepada jumlah keseluruhan kes di seluruh dunia kepada 7,251 orang — sekaligus menghampiri jumlah kes wabak SARS yang pernah berlaku dalam tahun 2002 – 2003. coronavirus Kadar kematian juga dilaporkan semakin meningkat secara drastik kepada 170 orang setakat hari rabu. Wabak coronavirus dipercayai berasal dari sebuah pasar borong… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Puak Pak Sheikh tak suka Zurida dan Azmin sebab mereka steal the thunder from Pak Sheikh on many instances, kata2 mereka lebih menarik, Buin pun meradang.

Tapi tak boleh buat apa. Pak Sheikh tak boleh jadi PM sebab dia Peliwat, bekas banduan 2 kali sebab liwat. ini negara Islam, Islam haramkan liwat.

Dia juga meng-China Doll. Buas nafsu seks nya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib sekarang tak berani keluar di atas nama itu. Menuduh secara liar tanpa bukti, fakta walau pun mnyebut punca maklumat yang sahih.

Semua nya pendapat dia sahaja, bukan fakta. Akan di balun dan di tibai bertalu talu seperti biasa. Tibai politik nya dan politik Najib yang asyik di jilat nya.

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
Sedih Kejora tengok TN anak prempuan sundal
Ank haram ini, hasil puki mak dia Bnggali bedal
Umur 87 thun dia masih ingin nak lagak handal
Najib Najib Najib, itu je le beruk ni punya modal
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Butoh pak hang lah..kata aku tuduh, cagha liaq
Hang ingat, aku budak kecik ka, akai tak baliaq?
Hang tu, dok jaja, ajaran Kristian, ke ulu ke iliaq
Ni ha bukti, kpiaq Kristian, tk kerat kulup peliaq
⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Guest
Anonymous

Tanpa Nama

Cerita lebih lucu dan lucah dari yang diatas ini akan keluar jika dia berterusan biadab dan kurang ajar.

Aku ikut petua yang mengata: Jika di cela, cemohkan dan malukan dia sehingga ada kemungkinan dia tak buat lagi.

Dulu agama Kristian ajar: when slapped on one cheek, give the other cheek. Tapi cobalah buat sekarang kalau anda tak di tempeleng, ditumbuk dsb nya.

Reply

7 January 2020 7:31 am

Anonymous
Guest
Anonymous

🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
TN monyet Kristian ni, nampak semakin berani
Menibai TN pukimak lahat tu mmg le sgt wajar
Ajaran Kristian..paderi tua tu cuba sebar di sini
Tengok le ifrit tu kata, ‘dulu agama Kristian ajar’
⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
TN beruk paderi Kristian kt sini brnasib malang
Keadaan kafirnya itu, kini dah pecah tembelang
Dari tulisannya, kita nmpak kafir ni pnya belang
Cuma dajjal lahnat ni tk tunjuk lambang palang
✝✝✝✝✝✝✝✝✝✝✝✝✝✝✝✝✝✝

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Atuk Paderi TN monyet 🐒 10:03 am,

⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝
Ko sebagai Kristian, bukanlah lagi desas desus
Dkat blog ni, kau cuba nak ajar dan bagi kursus
Pmbaca Islam akn doa..bgi ko sakit perut usus
Berdoa lah kau banyak2..dgn tuhan kau, Jesus
🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
May Allah, save our country and religion, please
Take us out of the regime controlled by the iblis
Do protect us, from the pressure of the pluralist
As in BN, we’re more cared & protected, at least
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Subhanallahi walhamdulillahi wala ilaha illallah
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Under BN, Malay/Islam, are being given priority
Poor groups from other races, are given charity
But under ill PH, as if our nation’s fund is empty
They denied our right, even the money is plenty
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Balls for saying more cared under BN.

BN leader curi duit rakyat RM2.6 billion di 1MDB, Najib cared only for his and Rosmah’s greed.

Some say Rosmah wanted all hose and had cause Najib’s downfall.

Anonymous
Guest
Anonymous

Idiot TN 10:53 am,

🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
If you don’t understand monkey, just keep quiet
I was talking about..race & religion..ok, old idiot
It’s better for you, to dress up, you messy beard
I’m damn sored with your smelly words..Period.
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Nasib PH sedikit masa ini..kelihatan kian ironis
Sbb rakyat tidak suka, kepimpinan ala-komunis
Tg Piai, 15 ribu majority, mmg kenangan manis
Dilengkapkan dgn kmenangan ke-5, di Kimanis
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
PH menang PRU-14 dgn cara menipu dan jahat
Kini bila kncing janji, depa buat plbgai muslihat
Dah 5 PRK..kebencian trhdap PH, rkyat perlihat
PRU ke15, rakyat akan paksa PH untuk berehat
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
PH masih cuba naik main isu basi, pasal klepto
Tapi..yg rakyat mahu tahu, ialah janji manifesto
Malang, semua janji palsu yilek..ats kuasa veto
Yg rakyat dapt, hanya penurunan harga tomato
🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Beruk Tua Geng Najib asyik hebohkan menang PRK tapi terdiam kkena tendang terang ke longkang di Pru14.

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Bukn ke dh 5 PRK, PH masuk ke dlm longkang?
Dah busuk, srupa puki mak kau, mengangkang
Mmg 2023, PH haprak akan jadi pembangkang
Kemaraan BN di PRU15 mmg tak dpt dikekang
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

SEBELUM MENANG MAIN TIPU…..LEPAS MENANG MAIN LARIKAN DIRI…… Kenapa Mujahid Takut Nak Debat Dengan Dr. Asyraf Wajidi?……….. Dicabar tubuh RCI tidak berani. Sedangkan itu janji manifesto Pakatan Harapan kononnya untuk siasat penyelewengan Tabung Haji. Dicabar berdebat senyap juga. Dr. Asyraf Wajidi cabar berdebat kerana isu TH melibatkan fakta dan angka. Bukan andaian dan persepsi. Sekiranya berlaku perdebatan secara terbuka, maka sudah pasti sukar untuk Mujahid sembunyikan segala pekong yang telah dilakukan terhadap TH selama 20 bulan ini. Akhirnya yang keluar dalam Malaysiakini ialah profile kehebatan Dr. Mujahid sebagai seorang yang pantang dicabar. Tulisan Ali Mudaali Muda Pegawai Khas Mujahid mengenai… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kejora berdepan musuh, ‘steady relax’ & tenang
Tk mcm atuk TN yg baran, main terkam gelojoh
Nak lawan org muda, mana TN tu bleh menang
Kudrat mmg le terhad, klu dah umur sampai 87
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau Beruk Tua Geng najib ini tenang, makna nya dia tengah mabuk teruk bahana air ketum, hingga tak boleh bising melompat lompat lagi.

Beruk ekor pendek, jahat, pernah di lihat menunjukkan kemaluan nya bila ada pompuan.

Geng najib suka bil melihat nya di hutan sebab itu geng dia.

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Siian TN monyet, tiada todi, dia togok air ketum
Dia mabuk, sampai tk dengar guruh berdentum
Lain lah Kejora ini..bila hati dgn Irah bercantum
Hati asyik riang, dek bunga cinta yg mnguntum
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

FAKE MANIFESTO….FAKE ACCUSATIONS….FAKE GOVERNMENT….. Penutupan taman tema Movie Animation Park Studios (MAPS)…….. 1. Sebaik sahaja penutupan taman tema Movie Animation Park Studios (MAPS), ada cubaan pihak tertentu yang melemparkan fitnah kononnya berlaku skandal ketika pentadbiran kerajaan terdahulu. 2. Tidak cukup membina persepsi jahat dengan mencipta istilah ‘Mini 1MDB’, pihak berkenaan melemparkan tuduhan serius mengaitkan diri saya dengan dakwaan skandal yang tidak berasas sama sekali. 3. Tuduhan ini adalah fitnah yang sangat serius, berniat jahat dan sengaja direka oleh pihak tidak bertanggungjawab untuk tujuan politik tertentu. 4. Saya mengalu-alukan sebarang laporan audit tentang kedudukan MAPS sejak 2013 hinggalah 2019. Setiap akaun… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kejora hadir, utk menghapus pembelot bangsa
Seekor dpdnya, Suman Hindu telah pun binasa
Tak syok lah..klu tiada petualang untuk disiksa
Sib baik TN kapir masih hadir sebagai mangsa
⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anonymous
Guest
Anonymous

Ingat Beruk Tua GN, bila kau masuk hutan cari daun ketum, jangan bawak lilin, pasang di pangkal pokok besar, sembah tonggang tonggek ikut agama kau.

Ada yang mengintai di celah semak2 tuh.

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Atuk Paderi TN monyet 🐒 11:00 am,

⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝
Ko sebagai Kristian, bukanlah lagi desas desus
Dkat blog ni, kau cuba nak ajar dan bagi kursus
Pmbaca Islam akn doa..bgi ko sakit perut usus
Berdoa lah kau banyak2..dgn tuhan kau, Jesus
🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽🗽

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂