KERAJAAN SUDAH BERTINDAK, HENTIKAN SEBAR VIRUS CORONA PALSU

Kerajaan telah mengambil tindakan segera menggantung sementara semua kemudahan imigresen iaitu eNTRY, Visa on Arrival, e-visa dan visa manual kepada rakyat negara China dari Bandar Wuhan dan Wilayah Hubei di kelilingnya berkuatkuasa serta merta.

Keputusan ini diumumkan oleh Pejabat Perdana Menteri dalam kenyataan medianya petang ini.

Tindakan ini bagi mencegah penularan virus Corona yang sehingga ini telah mengakibatkan 81 kematian di China daripada kemungkinan terus merebak dan mengancam nyawa rakyat negara ini.

Walaupun virus Corona adalah sangat merbahaya, virus berita palsu berkaitan Corona adalah jauh lebih bahaya dan mengancam negara.

Dalam hal ini kerajaan sebenarnya telah mengambil tindakan yang tepat dan wajar dan ia bukanlah sesuatu yang terlewat.

Oleh itu, bersama-samalah kita berganding bahu bersama kerajaan menangani wabak ini dan tidak cuba mengambil kesempatan atau ingin meraih laba politik daripadanya. (ShahbudinHusin 27/01/2020)

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 27 January 2020 — 6:07 pm
Subscribe
Notify of
guest

113 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymous
Anonymous
28 January 2020 10:14 am

Anonymous (TN monyet 🐒)

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

NYATA BERUK TUA GENG NAJIB YANG ASYIK MENJILAT NAJIB MENGGUNA BERBAGAI NAMA SUDAH NYANYOK. AKU TAK KELUAR PUN DIA NAMPAK AKU.

MAKLUMLAH, DIA UMUR HAMPIR 80AN TAHUN. DAH SENILE.

PULAK KENA PENYAKIT GILA ATTENTION DEFICIT HYPERACTIVITY DISORDER, ADHD. FIKIRAN NYA SELALU MELAYANG, JALAN DAH TAK STABLE, TUNGGANG LANGGANG.

JAGA2, ATUK, NANTI KAU TERCAMPAK KE LONGKANG.

Reply
28 January 2020 6:13 am

Anonymous
Anonymous
28 January 2020 10:15 am
Reply to  Anonymous

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Woi atuk TN kedi barua lahanat pukimak sialan
Pembaca dah boleh kenal..ko punya kebebalan
Usah klentong le, tua kutuk lahir tk cukup bulan
Siapa lah yg nak ngaku..klu dah berak tgh jalan!
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Anonymous
28 January 2020 10:17 am
Reply to  Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
TN monyet bingai bahalol, mmg tak ada jati diri
Kna dgn Kejora, asyik jer bapok tua ni cabut lari
Tak tau ler, bila beruk tua sewel ini, nak harakiri
Ditulis pnjng taji Kejora, pstu dia komen sendiri
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
28 January 2020 10:17 am
Reply to  Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Mmg TN monyet tua ni, betul2 badut pak lawak
Mcm2 watak samaran bapok tua kedi ni bawak
Kejora yakin, yg kafir ni pemakan babi & biawak
Rasa nya ifrit ini, Kristian dayak Sabah Sarawak
⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 January 2020 9:39 am

TAKUT SAMAN BIMBANG NANTI STATUS BANDUAN DIPERSOAL……ORANG SALAH NAK SAMAN ORANG LAIN YANG BELUM TENTU SALAH……. Haniff: Peguam Negara tidak pernah bersihkan nama Anwar Ibrahim…… Muhammed Yusoff Rawther (kiri), Mohamed Haniff Khatri Abdulla (kanan). Sumber (gambar): Fail TTF Mohamed Haniff Khatri Abdulla حنيفف: ڤڬوام نڬارا تيدق ڤرنه برسيهكن نام انور إبراهيم Wahai Rakyat Malaysia yang prihatin, AsSalamualaikum dan Salaam Sejahtera : 1. Pada 14.01.2020 selepas sahaja PEGUAM CARA NEGARA membuat KEPUTUSAN untuk tidak mengambil apa-apa tindakan pertuduhan jenayah berhubung aduan salahlaku seksual oleh YUSOFF RAWTHER, Laporan ASTRO AWANI 14.01.2020 bertajuk “Anwar tidak dapat maafkan Yusoff Rawther” dalam memetik DS ANWAR… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 January 2020 8:52 am

PH TAK PEDULI ISU AGAMA PASAL DIORANG KOMUNIS…….. Gojek tak sopan, boleh timbul fitnah, kata Mufti Selangor ……… Langkah kerajaan untuk memperkenalkan perkhidmatan teksi motosikal atau lebih dikenali sebagai Gojek disifatkan sebagai tidak Islamik dan tidak sopan. Mufti Selangor, Datuk Mohd Tamyes Abd Wahid berkata, secara terus terang apabila lelaki dan perempuan yang bukan muhrim membonceng motosikal boleh mengundang kepada fitnah. Menurutnya, bagi mengelakkan tuduhan fitnah berkenaan, adalah lebih elok ditiadakan perkhidmatan Gojek itu. “Tak sesuai, lelaki dan perempuan bukan muhrim membonceng motosikal yang sama. Mungkin penunggangnya lelaki dan pemboncengnya perempuan atau sebaliknya. Apa ke halnya kena ada situasi begitu?… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 January 2020 8:51 am

LEPAS NI TUKAR KES MCM KES ADIB….DAH TAU DAH SILAP MATA PH… Akhirnya, didakwa atas membunuh. ………. KAJANG: Seorang lelaki dituduh atas kesalahan membunuh hari ini selepas didakwa menyebabkan kematian Syed Muhammad Danial Syed Syakir selepas pergelutan di kilometer 293.5 Lebuhraya Utara-Selatan pada 10 Ogos lepas. Menurut laporan The Star, lelaki tersebut Yew Wei Liang didakwa dibawah seksyen 302 kanun kesiksaan yang membawa hukuman mandatori sekiranya didapati bersalah. Pertuduhan dibacakan di hadapan majistret, Nor Afidah Idris yang menetapkan 27 September depan untuk sebutan kes. Kes tersebut dikendalikan oleh Timbalan Pendakwaraya Awam, Siti Noor Hafizan Zakaria manakala tertuduh diwakili peguam S.… Read more »

Wau Bule
Wau Bule
28 January 2020 8:36 am

Coba analisa di bawah ini secara factual dan objective 1. What did I tell you two years ago – TMJ on gov’t and coronavirus Published: Jan 26th, 2020 2. Dr M bukan mahu selamatkan negara, tetapi anaknya, dakwa TMJ FMT Reporters -April 8, 2018 1:24 AM AND I have commented in this blog recently by asking the question WHO SAVE WHO? AND I have also mentioned we wait and see vis Najib’s famous KEPALA BAPAK KAU Alhamdulillah. ALLAH is great. 1. Who is the developer of Forest CIty in Johor? A Chinese firm based in Hongkong and a Malaysian entity……who?… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 January 2020 8:27 am

KELAS BABI MMG INCOME TINGGI…….KERA BERTANYA APA BETUL BEGITU….. Gaji CEO baru Sime Darby Property Berhad lebih dari RM260,000 , soal Kadir Jasin. ………….. Berikut ada soalan yang dikemukakan oleh Kadir Jasin melalui FB beliau dan di bawah pula adalah komen dari Presiden Akar , Ab Jalil Backer. Makin parah kerajaan sekarang. Hari ini Penasihat Media dan Komunikasi Perdana Menteri, Datuk Abdul Kadir Jasin, mengemukakan pertanyaan kepada Sime Darby dan PNB melalui akaun facebooknya. Jika penasihat media Perdana Menteri pun tidak boleh dapat maklumat sebenar, apa yang benar mengenai kerajaan hari ini. Atau sebenarnya Kadir ada masalah dengan Menteri Ekonomi… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 January 2020 8:25 am

SEKOLAH KEBANGSAAN TAK DAPAT SEBAB MELAYU UNDI PEMBANGKANG…..TAK RASIS PULAK KALAU KENA KAT DIA….. Selangor beri subsidi tambang bas kepada SJKT…… Aug 27 2019 / Keadilan Daily Selangor mengumumkan pemberian subsidi tambang bas sekolah kepada 641 orang pelajar daripada 10 Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil (SJKT) di seluruh negeri melibatkan peruntukkan berjumlah RM192, 300. Exco Pemberdayaan, Pembangunan Sosio Ekonomi dan Kerajaan Prihatin, V Ganabatirau berkata, bantuan itu akan mula diagihkan secara berperingkat mulai 27 Ogos sehingga 29 Ogos. “Kerajaan negeri di bawah pentadbiran Pakatan Harapan sentiasa peka dengan kebajikan rakyatnya tidak kira apa pun bangsa dan agama supaya masing-masing sentiasa terbela.… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 January 2020 8:24 am

RAKYAT JADI PAPA KEDANA BAWAH PM4 DAN PM7…….. Penasihat PM: Akui kita miskin …….. Indikator yang digunakan oleh Kementerian Hal Ehwal Ekonomi (MEA) untuk mengukur kadar kemiskinan di Malaysia sudah lapuk, kata Penasihat Ekonomi Perdana Menteri, Muhammed Abdul Khalid. “Kita tidak perlu malu jika indikator baru menunjukkan tahap kemiskinan yang tinggi. Itu adalah fakta, dan untuk menyelesaikan masalah, adalah lebih baik untuk kita menerima kenyataan. Barulah dengan pantas jalan penyelesaian dapat dicari,” katanya dalam satu artikel yang diterbitkan di Sinar Harian hari ini. Bekas pengarah Institut Penyelidikan Khazanah itu berkata walaupun pendapatan garisan kemiskinan (PLI) telah berkurangan daripada 50 peratus… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 January 2020 8:20 am

WALAUPUN MANIFESTO BUKAN KITAB SUCI….GS TETAP TUNAI JANJI….. Tanah terkilan: Kerajaan PAS Terengganu tunai janji SETIU: Kerajaan Terengganu yang ditadbir oleh PAS kini satu persatu berjaya menunaikan janji manifesto pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14 lalu, terutama dalam isu peserta tanah terkilan di seluruh negeri. Menteri Besar, Dato’ Seri Dr Ahmad Samsuri Mokhtar berkata, manifesto adalah janji kerajaan kepada rakyat dan bukan suatu perkara yang menjadi mainan. Katanya, secara keseluruhan jumlah yang terkilan itu seramai 12,946 orang seluruh negeri dari tahun 1999 hingga 2004. Menurutnya, daripada jumlah itu sebanyak 27 peratus adalah di daerah Setiu yang merupakan jumlah terbesar berbanding… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 January 2020 8:18 am

LEMBU DAH NAIK KELAS TOKONG BABI…… Kenapa P.Ramasamy Kebal Dari Undang-Undang Soal Pendakwah. …… Inilah yang dikatakan lebih taat kepada PM India berbanding PM Malaysia! Setelah IGP beri amaran jangan provokasi perkauman dan agama lagi, beliau terus menyebarkan fitnah menerusi wawancara dengan media India. Kami juga ada soalan yang saya iaitu selepas beratus laporan polis dilakukan ke atas Ramasamy, kenapa beliau masih bebas menonjolkan keceluparannya? Jikalau beliau menafikan beliau hanya terlibat dengan LTTE menjadi agen pendamai, apa pula penjelasan Ramasamy yang juga terlibat dengan TGTE, cabang dari LTTE yang telah disenaraikan sebagai kumpulan pengganas oleh kerajaan Sri Lanka? Mohon @pdrmsia_official… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 January 2020 8:16 am

LIWAT TAK CUKUP KUASA PECAT SEMBURIT…….. Tak Hadir Pun, Anwar Bleh Buat Apa? Nak Pecat? …… Beberapa pemimpin PKR masih tidak hadir ke mesyuarat Majlis Pimpinan Pusat (MPP) parti itu walaupun peringatan telah dikeluarkan oleh setiausaha agungnya, Saifuddin Nasution. Antara mereka ialah Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali, Naib Presiden PKR, Zuraida Kamaruddin dan Pengerusi PKR Selangor, Amirudin Shari. PKR mengadakan mesyuarat bulanan parti itu hari ini dan dipengerusikan oleh presidennya, Anwar Ibrahim. Ketidakhadiran Azmin turut disahkan Pengarah Komunikasi PKR, Fahmi Fadzil ketika dihubungi namun beliau enggan mengulas lanjut. “Mesyuarat hari ini bermula sekitar jam 3 petang dan berlangsung lebih kurang… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 January 2020 8:15 am

BABI JUGA YANG DICARI……. Nak Satukan Ummah Tapi Dr. Mahathir Kowtim Dengan Kit Siang?……… Pada 13 dan 14 September 2019, In Sya Allah akan tercatat sejarah politik masyarakat Melayu Islam di Malaysia dengan termeterainya perjanjian kerjasama dan persefahaman antara 2 parti terbesar masyarakat Melayu Islam, UMNO dan PAS dalam Himpunan Penyatuan Ummah… Desas desus Hamzah Zainuddin dan Flamimgo pun nak adakan majlis perpaduan ummah, pada hari yang sama Dr. Mahathir akan umumkan kabinet baru… Boleh ker dalam masa yang pendik? Dr. Mahathir kononnya nak ummah bersatu tapi di bawah parti Bersatu… Tapi, dalam dok suruh ummah bersatu, rrrupa2nya, Dr. Mahathir… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 January 2020 8:14 am

PH MAIN BELAKANG…. RAKYAT YG SENGSARA…….. Lynas: Now to weed out the real parias ……… Dirty Dozen, 27 Aug: Clearly, this message by the Prime Minister is meant primarily for his 12 ministers who signed last year the akujanji on Lynas, promising to shut down the RM1.7 billion rare earth plant in Gebeng, Pahang if they win the 14th general election and take over Putrajaya. They included the Deputy Prime Minister and the bungling Finance Minister. Recognise this one? None of the Dirty Dozen turned up at the last illegal protest organised in Kuantan by dubious NGOs that are curiously… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 January 2020 8:11 am

TOKONG BABI SUCI TAK BOLEH USIK…… Projek terowong mana? ……… Ini adalah tahap pembinaan bulan ini untuk projek kondo oleh syarikat konsesi terowong bersama syarikat rakan kongsi. Projek Fasa pertama ini dibina di atas sebahagian tanah yang diberi oleh kerajaan DAP Pulau Pinang sebagai bayaran untuk projek terowong. Kondo ini terletak di tanah tepi laut di Tanjong Tokong ,dijual dengan harga RM1,350 setiap kaki persegi dan telah 90% habis dijual. Fasa pertama ini yang untungnya amat tinggi dengan nilai GDC RM800 juta akan siap dibina akhir tahun ini. Fasa kedua yang bernilai RM1.2 billion akan mula tahun depan. https://www.penangpropertytalk.com/2019/01/ewein-plans-to-launch-city-of-dreams-2-next-year/ Keseluruhan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 January 2020 8:09 am

PH SEMBAH TOKONG BABI
……..

Lagi tanda kebodohan dalam pentadbiran Pakatan Harapan
……..

A KADIR JASIN ni bekas ketua pengarang Kumpulan The New Straits Times Press (M) Bhd. Beliau kini bergiat dalam Bersatu sebagai pimpinan pusat parti itu. Dia juga penasihat kepada dr Mahathir Mohamad dalam beberapa isu politik. Antara orang yang banyak bersuara dalam isu-isu negara.

Tapi bila dengan DAP dia kecut teluq
Tak berani nak jumpa dengan Menteri untuk bertanya

Itu hakikatnya semua teluq pimpinan parti lain dalam PH dah kena kasi.

NASIR RAMLEE
https://www.facebook.com/nasirramlee89

Komen : Atuq sendiri satu dah tercabut

Reply

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 January 2020 8:08 am

PEJUANG TANAH MELAYU TENTULAH ORANG MELAYU……PELAJARI LAH SEJARAH BANGSA DAN WARISAN PESAKA TURUN TEMURUN……TIADA SUATU BANGSA YANG SINONIM DENGAN ISLAM KECUALI MELAYU…….TIDAK MUNGKIN BANGSA ASING MAHU PERTAHAN TANAH AIR ORANG LAIN KECUALI ADA MUSLIHAT…… Jangan Tertipu Dengan Nga Kor Meng, Kiyai Salleh Adalah Antara Pejuang Sebenar…… Sebelum ini, Menyangkal Dakwaan Nga Kor Meng Bahawa Datuk Beliau Dan Hannah Yeoh Adalah Pejuang (BACA DI SINI)… Kali ini pula kisah perjuangan sebenar pejuang-pejuang Melayu yang benar-benar layak dipanggil pejuang malah mendapat pengiktirafan dari istana… rasanya rata-rata pernah dan tahu mengenai seorang aulia’ yang digelar Kiyai Salleh… generasi muda hari ini, agak kurang… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 January 2020 8:06 am

CADANGAN UNTUK SELAMATKAN UTUSAN……MEDIA NEGARA DIKUASAI VIRUS BABI…. Kahwinkan Tinta Utusan dan Harakah Alangkah indahnya jika dalam Utusan ada tinta Presiden PAS. Begitu juga tinta Presiden UMNO dalam Harakah ………. Jika ahli UMNO dan PAS pakat-pakat beli dua akhbar ini pasti semua selamat dan penyatuan makin utuh SELAMATKAN Utusan Melayu dengan mengahwinkan dengan akhbar Harakah demi perpaduan ummah dan keuntungan bersama. Saya yakin, jika sebahagian ahli UMNO dan PAS membeli Utusan dan Harakah, pasti kedua akhbar ini akan menjadi gah. Akhbar Utusan ada sisipan berita Harakah. Manakala, akhbar Harakah ada sisipan berita Utusan. Jika ini boleh dilakukan, perpaduan ummah semakin… Read more »

Anon
Anon
28 January 2020 8:02 am

“…This is why I visited China and signed an important agreement with them to undertake the construction instead. Upon my return, Trump called me to ask me to reject this agreement. When I refused, he threatened to unleash huge demonstrations against me that would end my premiership. Huge demonstrations against me duly materialized and Trump called again to threaten that if I did not comply with his demands, then he would have Marine snipers on tall buildings target protesters and security personnel alike in order to pressure me. I refused again and handed in my resignation. To this day the… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 January 2020 7:48 am

MALANG DAN BENCANA DATANG BERTALU2 BWH PH…… After the glitch, even darker days ahead for KLIA unless … Taman Tun, Aug 26: I’m happy to hear that things at the KL International Airport are back to normal after the four-day glitch. Honestly, I was sick, sad and tired of the things said about our airport and about MAHB, the people running our airports. The fact is, computer glitches happen to the best of airports. The KLIA even started off in 1998 with a glorious glitch, just like airports in Hong Kong, Thailand, Denver did [read Other airports’ rocky start]. The… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 January 2020 7:47 am

BERSATU MENYAMBUT KEDATANGAN ALMAHDI…… Kenyataan Media Gagasan Sejahtera ……….. 1. Pada hari ini, Isnin 26 Ogos 2019, telah berlangsung Mesyuarat Majlis Kepimpinan Tertinggi Gagasan Sejahtera di Putrajaya. 2. Mesyuarat telah bersetuju untuk mengambil beberapa ketetapan seperti berikut: a. Mengukuhkan kerjasama politik di kalangan parti komponen Gagasan Sejahtera dalam aspek visi, misi dan organisasi; b. Menumpukan kepada agenda untuk menyelamatkan negara bermasyarakat majmuk dan menyelesaikan masalah rakyat dengan penglibatan semua pihak; c. Menumpukan kepada usaha untuk menarik sokongan anak muda dan segenap lapisan masyarakat terhadap visi yang diperjuangkan oleh Gagasan Sejahtera; dan d. Menerima kerjasama politik penyatuan ummah di antara PAS… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 January 2020 7:45 am

PKR PARTI KUNYIT RASUAH……. Ahli PKR lapor audio dakwa exco cuba ‘kautim’ polis, SPRM …… Seorang ahli PKR membuat laporan polis berhubung rakaman audio panggilan telefon yang mendakwa exco Perak, Abdul Yunus Jamhari cuba menyelesaikan kesnya yang sedang disiasat polis dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM). Kes itu berkaitan dakwaan Yunus meminta komisen daripada dua syarikat supaya meluluskan permohonan tanah milik kerajaan negeri seluas 93 ekar. Sazali Shamsudin, anggota PKR cabang Kampar membuat laporan polis hari ini bagi meminta pihak berkuasa itu menyiasat ketulenan audio tersebut yang didakwa tular di media sosial. “Hari ini saya buat laporan polis di Balai… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 January 2020 7:44 am

BABI PH PERGI TANAH LAHIR BUAT PROPAGANDA JAHAT….. Ramasamy receives legal notice over interview with Indian TV channel ………. GEORGE TOWN: Penang Deputy Chief Minister II P Ramasamy today confirmed receipt of a legal notice from Dr Zakir Naik’s lawyer, saying the preacher plans to sue him over remarks made in a recent interview with an Indian TV channel. The notice of demand from Akberdin & Co, sighted by FMT, also called on Ramasamy to stop commenting on Naik and to issue an apology within 48 hours of receiving the letter. Naik’s lawyers also demanded a “reasonable sum of settlement”… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 January 2020 7:43 am

PILIH LAH JENAMA SAJI UNTUK MINYAK MASAK DAN UTAMAKAN KELUARAN MUSLIM BILA ANDA MEMBELI BELAH….KELUARAN BUMIPUTRA….. Beristiqamah dan tabahlah…perjuangan untuk bangkitkan Islam bukan mudah… Minyak masak jenama SAJI merupakan keluaran Delima Oil Products Sdn Bhd iaitu syarikat milik Felda Global Ventures Holding Berhad (FGV)…maka secara tidak langsung, minyak jenama SAJI adalah hasil pekebun sawit khususnya yg berpayung di bawah Felda samada sebagai pekebun kecil mahupun peneroka Felda… Dengan meningkatnya kempen UTAMAKAN membeli barangan keluaran muslim, jenama2 keluaran kafir dah mula main harga… Cuba kita pikiaq, beza harga yg ditawarkan amat jauh antara kedua2 jenama…iaitu sebanyak RM6.80 dan hampir bersamaan dgn… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 January 2020 7:41 am

NEGARA DIANCAM HEBAT OLEH PH……PORAK PERANDA DAN EKONOMI HANCUR……MESTI UTAMAKAN KESATUAN .,..KETEPIKAN PERKARA2 KECIL….. Ikatan, Berjasa kini sertai kerjasama Umno-PAS ……. Parti Ikatan Bangsa Malaysia (Ikatan) dan Berjasa hari ini bersetuju untuk menyertai kerjasama politik yang digerakkan sebelum ini oleh PAS dan Umno. Perkara itu diumumkan Presiden PAS, Abdul Hadi Awang. Katanya Abdul Hadi, Ikatan dan Berjasa akan menyertai kerjasama politik Melayu itu melalui Gagasan Sejahtera. Kata anggota parlimen Maran itu Berjasa dan Ikatan juga menerima kerjasama dilakukan PAS dengan Umno yang dibuat atas kerangka taawun siyasi. Ditanya sama ada keputusan itu bermakna Ikatan dan Berjasa sedia menyertai kerjasama PAS… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 January 2020 7:40 am

TONG M SUDAH DITAMBAT TANGAN DAN KAKI OLEH D4P…..TAK MAMPU BUAT APA2 LAGI…..HANYA MAMPUS MENANTI….. Masa untuk Dr M guna kuasa prerogratif rombak Kabinet ………. Untuk mengatasi apa-apa masalah, langkah pertama ialah mengakui wujudnya masalah tersebut. Jika ditanya soalan ini kepada rakyat, perlukah Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad merombak Kabinetnya, dipercayai majoriti akan menjawab “Ya”. Ura-ura akan berlakunya rombakan Kabinet sudah lama bergema. Pada 19 Julai yang lalu, khabar angin akan berlakunya rombakan Kabinet menjadi rancak susulan penularan sekeping gambar Mahathir dengan barisan penuh jemaah menterinya. Ketika itu, Mahathir menafikannya. Beliau berkata gambar itu diambil sempena satu-satunya mesyuarat yang dihadiri… Read more »

anonymous
anonymous
28 January 2020 7:39 am

Coronavirus dari cina
bodovirus dari lim gone end
aset TH mau dirompaknya?

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 January 2020 7:39 am

SEMOGA DIIKTIRAF JUNDULLAH……. Gabungan UMNO, Pas makin utuh ……. KUANTAN – Ceramah Perpaduan yang diadakan di Bentong malam tadi, membuktikan pemimpin dan penyokong parti Pas dan UMNO kini sudah sedar pentingnya perpaduan ummah untuk masa depan agama, bangsa dan negara. Timbalan Pesuruhjaya Pas Negeri, Andansura Rabu berkata, penyatuan tersebut memberi harapan baharu kepada rakyat. Menurutnya, ceramah perpaduan lebih besar di peringkat negeri akan diadakan supaya rakyat lebih memahami gagasan yang dibawa. “Ceramah di parlimen Bentong adalah pencetus dan memberi kesan kepada kedua-dua parti dan juga orang atas pagar. “Kita mahu rakyat faham gagasan dan konsep yang dibawa untuk pastikan agama,… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 January 2020 7:38 am

PH RAKUS KAUT HARTA NEGARA ……TAK PEDULI NASIB RAKYAT…… Terjumpa Budak Di Kantin Sekolah, Pegang Sesuatu Makanan Pelik, Bila Dia Tunjuk Ingatkan Kuih ………. Kos hidup yang semakin meningkat pada hari ini nampaknya sangat memberi kesan kepada rakyat terutamanya mereka yang berpendapatan rendah. Mana tidaknya, gaji RM3000 dan kebawah sudah dikira sebagai miskin bandar jika korang menetap di bandar raya. Dek kerana kesempitan inilah, beberapa keperluan asas terpaksa dilupakan demi meneruskan kehidupan. Ikuti kisah wanita ini yang pada awalnya pergi ke sekolah untuk memberikan duit belanja anaknya namun apa yang di lihat semasa di sekolah tersebut sungguh menyayat hati.Bukan kuih… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 January 2020 7:36 am

PH MEMANG BUAT KERJA TAIK…. NAK JIMAT RUPANYA BAGI APEK GAJI LBH TINGGI…..TAK RASIS PULAK KALAU PUAK DIA……EXCO PAS DAPAT 50K SEKALI SEUMUR HIDUP PUN DIA KECOH…….. Kononnya atas nama penjimatan, Melayu dikorban …………… CEO Melayu Sime Darby Property bernama Datuk Wan bergaji RM62,000 sebulan. Besar sangat dah gaji dia tu. Jadi, atas nama penjimatan, dia dipecat dan digantikan pula dengan CEO baru bernama Voon Tin. Berbanding Datuk Wan, Voon Tin diberikan gaji sebanyak RM265,000 sebulan! Pada masa yang sama, Lim Guan Eng yang mengetuai Kementerian Kewangan sedang berusaha mendapatkan keluluasan Lembaga Pengarah untuk melupuskan tanah-tanah Sime Darby kepada syarikat-syarikat… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 January 2020 7:34 am

PH RASIS CINA BOLEH….YG TAK BOLEH RASIS MELAYU…..MUSLIM TAHU HALAL HARAM….BUKAN MCM KAFIR…… Kita Tak Suruh Boikot, Kita Suruh Dahulukan Produk Bumiputera – The Patriots …….. Kalau nak kata pasal #BMBF, kita sebenarnya hanya ajak orang Melayu untuk belajar buat ‘preference’. Serangang kepada Roti Gardenia atas p[erkauman Dan den tak nampak apa masalahnya dengan ‘preference’? Eh sebagai pembeli suka hati kita lah duit kita. Kalau pun nak sembang supply-chain bagai, konon dengan #bmbf akan menyusahkan peruncit atau kilang Melayu sebab akan menyebabkan pemborong dan pengedar tak nak supply barang kepada orang Melayu sekian-sekian.. Rasanya dengan ledakan digital ni, benda dah… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 January 2020 7:33 am

PH PERANGAI BABI KERA TAK LAYAK PERINTAH NEGARA…… Ini adalah tanda-tanda kebodohan PH terutama spesis D4P ……. Yang merogol ialah ADUN D4P Tronoh .. mangsa rogol pula ialah seorang warga Indonesia yang bukan ahli atau penyokong UMNO. Yang menyiasat kes ialah pegawai polis yang profesional, pun bukan ahli UMNO. Yang membuat keputusan untuk menuduh ialah Jabatan Peguam Negara, juga bukan mana-mana cawangan atau bahagian UMNO. Yang pentingnya UMNO bukan lagi pemerintah diperingkat kerajaan pusat. Mengapa nak tuduh UMNO terlibat??? BAGERO!!! TENKIU #UPHanisya Abdul Hamid Komen : Sudah-sudahlah PH salahkan UMNO. Memang kita tahu UMNO tu teruk tapi PH tu janganlah… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 January 2020 7:33 am

TERBUKTI PH PENCETUS HURU HARA…. TERBUKTI PH FAILED GOVERNMENT….. The Fragile Race Relations In Malaysia ………… Home Minister Muhyiddin Yassin has expressed concern over rising sentiments regarding race, religion and royalty, referred to as ‘3R’. Muhyiddin said police data showed that the number of incidents involving these 3R issues have doubled since the beginning of the year when compared to last year. “Irresponsible people may trigger the sentiments of the people. We cannot compromise with these people as this is not good for the country,” added Muhyiddin. Muhyiddin is both right and wrong in his observation. The truth is, sentiments… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 January 2020 7:32 am

KAFIRUN ADALAH MEREKA YG TERTUTUP FIKIRAN MEREKA DARI MENERIMA KEBENARAN…..BAGAIMANA MUNGKIN FIKIRAN MEREKA DAPAT BERFUNGSI DENGAN BAIK SEDANGKAN DENGAN TUHAN PUN MEREKA BERSANGKA BURUK….MENDUA KAN TUHAN DENGAN MELETAKKAN MAKHLUK MEMPUNYAI KUASA SEPERTI TUHAN…. My Reply To Times Now, India, On The Zakir Naik Issue …… … The Malaysian government should arrest those Chinese and Indians who are exploiting the Dr Zakir non-issue to trigger racial and religious unrest to distract Malaysians from the fact that after 15 months the Pakatan Harapan government has proven to be a disaster. ……. Hi sir great to hear from you. Thank you for the… Read more »

anonymous
anonymous
28 January 2020 7:16 am

ada yg masih mau percaya? penipu sejak azali. D4p parti longkang.

anonymous
anonymous
28 January 2020 7:15 am

nak buat macam mana, anak kepada cina apek bodoh tak bertebing.

Anonymous
Anonymous
28 January 2020 7:05 am

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Untuk dinda, salam dan doa je, yg dapt abg beri
Di hati ini..tak pernah melupakan Irah ku manja
Tidak terasa pun..bgitu cepat berlalu cuti 5 hari
Hari ini abg kembali semula ke sekolah bekerja
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
28 January 2020 7:05 am
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Mmg lah, di hati abg ini..rasa riang tidak terperi
Lebih dari wang sejuta nilai warkah yg Irah beri
Tak jemu2 abg ulang tatap warkah itu, tiap hari
Ianya bagai utusan dr syurga..seorang bidadari
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
28 January 2020 7:09 am
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Terima kasih..kerana dinda sudi mencoret tinta
Mmglah rasa gmbira di hati abg ini, tidk terkata
Perasaan riang ini tk tahu lah camna nak cerita
Mklum le..kini hidup diterangi dek cahaya cinta
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
28 January 2020 7:10 am
Reply to  Anonymous

CAHAYA CINTA – FLYBAITS
Karaoke: https://youtu.be/nTLMfuc6oQc

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Ingin ku selam lautan hati mu
Ingin aku mencoba
Akan ku lukis gambaran hati mu
Akan aku lukiskan

Ingin ku rasa belaian kasih mu
Ingin aku rasakan
Akan ku semai keikhlasan hati mu
Akan aku semaikan…

Chorus:

Cahaya cinta mu menerangi dunia ku
Bersemadi di jiwa ku
Bagaikan bunga hidup subur di taman
Tak mungkin gugur tak kan layu

Akan ku sahut seruan hasrat mu
Ku sematkan di kalbu
Akan ku puja selama-lamanya
Ku jadikan permata…
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
28 January 2020 6:31 am

BINATANG YANG OTAK NYA LAIN DARI MANUSIA BIASA, BERUK TUA GENG NAJIB YANG ASYIK MENJILAT NAJIB INI MEMANG KURANG AJAR, BIADAB DAN TIDAK SOPAN.

ORANG CAKAP PASAL PERKARA SERIUS CORONAVIIRUS, DIA MENGARUT DAN MENCACAH.

NYATA EMAK BAPAK NYA TAK MEMBIMBING DIA DI MASA KECIL. PELAJARAN NYA TIDAK TINGGI, TIDAK ADA RASA TANGGUNG JAWAB, TIDAK BERGUNA, MALAH MEMBEBANKAN MASYARAKAT.

Anonymous
Anonymous
28 January 2020 7:27 am
Reply to  Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Kejora rasa TN monyet masa kecil tk dibimbing
Asal celik mata jer, mula lah beruk ini caci maki
Masa kecik dulu..dia kutip makan taik kambing
Psl tu mulut busuk, mcm mak dia pnya lbg puki
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

Anonymous
Anonymous
28 January 2020 7:29 am
Reply to  Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Mmg TN monyet tua ni, betul2 badut pak lawak
Mcm2 watak samaran bapok tua kedi ni bawak
Kejora yakin, yg kafir ni pemakan babi & biawak
Rasa nya ifrit ini, Kristian dayak Sabah Sarawak
⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
28 January 2020 7:36 am
Reply to  Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Kejora rasa TN monyet ini pelajaran tidak tinggi
Sbb tu pasal entri Budin dia tak ada pun sentuh
Rasanya si tua dungu ini dh tanggal semua gigi
Tinggal gusi je, mcm pak dia pnya kepala butuh
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
28 January 2020 3:32 am

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Abg tertidur tadi, dngan phone masih di tangan
Mimpi tetap dtg mengganggu, tanpa undangan
Bgaikan Irah di depan abg, airmata berlinangan
Hangat..jatuh ke dada..airmata dara sanjungan
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
28 January 2020 3:33 am
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Mimpi, yg abg tidak rancang, tetap datang juga
Irah spt hadir, setiap detik di kala lena dan jaga
Nmun, abg tak rasa terganggu, sebaliknya lega
Kerna, hadirnya Irah, bagai bidadari dari syurga
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
28 January 2020 3:33 am
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Sini 3:30 am, rasa nya, hmpir tghari Irah di sana
Smoga Irah lancar dgn urusan program sarjana
Abg nk bermohon diri..untuk kembali tidur lena
Izinkn abg mimpikn Irah di tmn syurga nirwana
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Jangkarau
Jangkarau
28 January 2020 12:05 am

Kerajaan GAGAL…

Anonymous
Anonymous
28 January 2020 6:33 am
Reply to  Jangkarau

KAU TAKDA AKAL.

KENA TINGGAL.

Anonymous
Anonymous
27 January 2020 11:48 pm

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Sini 11:45 pm, rasanya Irah di sana dkt 9:00 pgi
Barngkali..ke kelas atau ke kuliah, Irah dh pergi
Abg ni..terus saja menatap warkah yg Irah bagi
Kekadng tu, hingga trsenyum sndiri nmpak gigi
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
27 January 2020 11:55 pm
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Terima ksih Irah krna diri ini Irah tak prnah ragu
Irah sibuk study, diri mu itu abg tak nak ganggu
Biar je abg tanggung rindu yang membelenggu
Wrkh Irah, abg akn jdikan, cinta kita punya tugu
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
27 January 2020 11:11 pm

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Biarkan di pergunungan cinta ini..abng bertapa
Tak kan abg lari, wlu dugaan dtg, pelbagai rupa
Zikir dan wirid cinta..di hati ini abg tak kan alpa
Kerana sesungguhnya, cinta itu tak kenal siapa
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
27 January 2020 11:12 pm
Reply to  Anonymous

CINTA TAK KENAL SIAPA – ARIS ARIWATAN
Karaoke: https://youtu.be/MhqVcLhGYTs

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Tidak salah rasanya
Andai ku memuja
Anggun di wajah mu
Kerna hati ini dah tertawan

Cinta tak kenal siapa
Hadir tanpa dipaksa
Walau berkecai badan
Melepaskan mu
Aku rela berputih tulang

Dan tak sanggup aku lihat
Engkau dipimpin oleh insan lain… Oh
Dan tak sanggup aku dengar
Tentang keburukan mu… Ooh

Hendak ku hampiri mu
Untukku luahkan semuanya
Sayangnya lidah ku kelu
Apa lagi yang harus ku perbuat
Agar kau mengerti maksud tersirat

Anonymous
Anonymous
27 January 2020 11:12 pm
Reply to  Anonymous

Chorus:

Maka terpaksalah aku melepaskan
Apa yang telah tersimpan sekian lama
Aku cintakan mu
Aku perlukan mu
Untuk mengisi ruang kekosongan

Kau merenung bersahaja
Lalu (kau) tersenyum tanda rela

Kemari lah kekasih
Tak perlu kau menoleh
Aku di depan mu bukanlah bayang
Ku ingin cipta sejarah
Sejarah indah… dengan mu
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
27 January 2020 11:20 pm
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Abg yg berada di dpan mu ini bukanlah bayang
Berasama mu kita kan cipta satu sejarah indah
Jiwa dan raga ini, hnyalah, utk dinda ku sayang
Biar lautan api..sekali pun..akan rela abg redah
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
27 January 2020 10:19 pm

ISU TERBESAR NEGARA IALAH ASET2 NEGARA DI JARAH PH…..MEREKA CUBA TUTUP DENGAN ISU2 KECIL…… Tak Guna Buat Hutang Berbilion Ringgit Tapi Rakyat Tak Dapat Manfaat, Makin Terbeban – Nicole Wong Ketua Pemuda MCA, Nicole Wong berkata jika Menteri Kewangan atau panggilan yang lagi tepat iaitu ‘Menteri Kewayangan’, Lim Guan Eng gagal menguruskan kewangan negara, duit yang banyak dipinjam tidak akan membawa manfaat bahkan menambah beban kepada rakyat. Ujarnya, masalah utama negara sekarang adalah kerana tidak mempunyai pendapatan yang cukup dan kerana itulah kerajaan Pakatan Harapan (PH) tidak boleh berharap kepada bon semata-mata dan perlu merangka cara lain untuk menambah pendapatan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
27 January 2020 10:17 pm

PUAK BABI SELALU KEBAL UNDANG2…. Keluarga Adib Dibenar Mula Prosiding Hina Mahkamah Terhadap Peguam Negara. ……… MAHKAMAH BENAR PERMOHONAN KOMITAL TERHADAP AG 1. Mahkamah Koroner sebentar tadi membenarkan permohonan komital (menghina mahkamah) keluarga arwah Adib terhadap Peguam Negara, Tommy Thomas kerana menghina mahkamah berkaitan prosiding inkues bagi mencari punca kematian Adib. 2. Koroner Rofiah Mohamad memutuskan demikian selepas mendapati wujud prima facie atas imbangan kebarangkalian dalam kes inkues itu serta berpuas hati dengan hujahan kedua-dua belah pihak yang dikemukakan sebelum ini. 3. Rofiah berkata mahkamah membenarkan permohonan itu atas alasan berlaku satu tindakan oleh Tommy yang menjurus kepada penghinaan mahkamah.… Read more »

Anonymous
Anonymous
27 January 2020 9:49 pm

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Abg kini di rumah sewa..dah balik dari Tunjang
Klu hari kerja abg balik rumah le sewa kat Jitra
Kt rumah skrg ni, dah ada rkn sewa cgu bujang
Ada teman serumah ni, kurang le sikit sepi lara
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
27 January 2020 9:51 pm
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Abg, dgn rkn sewa rumah tu, sekolah tak sama
Org PAS kot dia, klu ke surau srban mcm bakul
Dulu dia jaga budak2 sbg guru warden asrama
Ada masalah sikit..waris budak mari nak pukul
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

anon
anon
28 January 2020 12:20 am
Reply to  Anonymous

WARIS AKHIR ZAMAN,
ANAK JADI TUAN,
BAPAK JADI KULI DAN KAKI PUKUL!!

anon
anon
28 January 2020 12:18 am
Reply to  Anonymous

HATI-HATI SIKIT WAHAI RAKAN SERBAN BAKUL,
DIA BELUM TAHU LAGI TU SIAPA KEJORA!

MASOK BILIK,KENA KUNCI

KALU KEJORA KETUK,JANGAN BUKA YERR..KIKIKIKI

Anonymous
Anonymous
28 January 2020 7:15 am
Reply to  anon

anon 12:18 am @ TN monyet 🐒,

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Ciss anon, naper cakap begitu kpd org beriman
Kejora ini, org brtaqwa dan tau menilai kelamin
Rakan serumah ku itu hanyalah sebagai teman
Tak kan lah Kejora nak bertindak, spt Mt Jemin
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
27 January 2020 9:45 pm

TONG M DAH JARAH PETRONAS RM600 BILLIONS…..LAYANAN BAGAI LEMBU TUNAI…..TABUNG KRONI YANG PENUH…..LEPAS FUND PETRONAS KERING….TABUNG RAKYAT PULA KERING… MANA LAGI NAK CAKAU…. Our Squandered Oil Fund Could Have Been Our Pension Fund …………… The Malaysian government is pointing to our near-empty national coffers as a justification for not paying pensions to our civil servants. Considering our petroleum industry started in the 1970s, compare our financial state to that of the Government Pension Fund of Norway, also known as their Oil Fund which was only established in 1990 to invest the surplus revenues of the Norwegian petroleum sector. The Norwegian… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
27 January 2020 9:43 pm

TIDAK RUGI BERBAIK CUMA JANGAN SAMPAI DIPERALAT……. HPU914 Telah Menempa Sejarah Baharu …….. (Harakah) – Himpunan Penyatuan Ummah (HPU914) telah menempa sejarah baharu sekali gus mengingatkan semula sejarah kejayaan Islam sekitar abad ke-15. Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang berkata kedatangan Islam di Asia Barat pada suatu ketika dulu telah menyatukan bangsa Arab yang saling berperang sesama sendiri. Katanya lagi, agama Islam tanpa paksaan dan membawa konsep persaudaraan sesama manusia berjaya melebarkan pengaruh Islam berkembang ke Timur dan Barat sehingga ke Rantau Alam Melayu. “Sejarah Islam meninggalkan kesan kepada lahirnya lebih tiga ratus juta rumpun Melayu sehingga… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
27 January 2020 9:42 pm

BATAS IMAN DAN KUFUR…..MUSLIM BOLEH JADI KAFIR JIKA LANGGAR BATAS….TAK KIRA SIAPA….AHLI PAS SEKALIPUN…. BUKAN KAFIR MENGKAFIR….. Thousands Throng PWTC To Witness Signing Of Umno-PAS pact….. (The Star) – Thousands of supporters from PAS and Umno thronged Putra World Trade Centre on Saturday (Sept 14), as the two former political rivals are set to form a historical cooperation. Supporters, with men donned in white and women wearing red headscarves, were seen gathering at PWTC, Umno’s headquarters, as early as 8am on the second day of Himpunan Penyatuan Ummah 2019 (Ummah Unity Gathering). Traders were also seen setting up booths selling… Read more »

Anonymous
Anonymous
27 January 2020 9:41 pm

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Ohh..Mek Klate kain batik berbaju kebaya ketat
Tau tau..SMS tu terletak sblm Pdg Sera & Putat
Lain kali, alamat lengkapnya tu, tolonglah catat
Tpi jgn tipu, nnti Kejora jolok Mek punya pantat
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌

Anonymous
Anonymous
27 January 2020 9:59 pm
Reply to  Anonymous

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Mcm2 lah pe’el, manusia, duhai dinda ku puteri
Dekat hati Irah tu Anon 9:41 pm nak cucuk duri
Pantun entry lepas tu Anon 9:41 pm ni dah curi
Irah pun tentu tahu apa niat yg dia bwa ke mari
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
27 January 2020 10:06 pm
Reply to  Anonymous

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Abg syak..Anon 9:41 pm itu, TN kera Hanuman
Sbb..cara penyamaran, dia mmg selalu beraksi
Dia mahu cucuk Irah, ikut style si Hindu Suman
Ingat tk dulu, Suman bwa mri pntun hal Mekcy?
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
27 January 2020 9:35 pm

MANA BOLEH NAK BIARKAN PUAK REBEL,,PEMBERONTAK DAN TERRORIST DAN KOMUNIS BERMAHARAJA LELA DI NEGARA KITA…… Insulting Islam, Prophet Muhammad And The Sultans Should No Longer Be Crimes Under Malaysia Baru ………… (FMT) – DAP supremo Lim Kit Siang today called for the release of all those arrested under the Sedition Act and reminded the Pakatan Harapan government that it had promised to repeal the law in its election manifesto. He said the arrest of PSM activist Khalid Ismath and others was “completely indefensible as PH had pledged to abolish the repressive act”. “The police must free all arrested under the… Read more »

Anonymous
Anonymous
27 January 2020 9:13 pm

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Dulu, Kejora hidup, bagaikan lelayang putus tali
Tapi kini bila Irah hadir..semua dah elok kmbali
Hal brkaitan politik, dah kurang nk ambil peduli
Btul, kata pepatah, ‘kasih tk dapat nk dijual beli’
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

anon
anon
27 January 2020 9:30 pm
Reply to  Anonymous

😂–CINTA KONON!!!!
😂–AIR MATA TANDA RINDU DENDAM KONON!!!!
😂–KASIH KONON..KIK..KIK…KIK

MANA BUKTI YANG BUDAK JAWA TU CINTAKAN KAU!!

BILA AKU BACA ENTRI BUDAK TU,TIADA SEPATAHPUN
DI SEBOT CINTA!!..kan…kan

AKU BUKA APA!
BILA KAU MELUCAH,MELAKNAT DAN MENFITNAH ORANG,
ADAKAH BUDAK YANG EDUCATED TU TAK DAPAT MENIMBANG?

CARI MAMPOSSS BILA BERKAHWIN DENGAN KAU!
NANTI KAU MAKI HAMUN DIA…

lampam
lampam
27 January 2020 9:34 pm
Reply to  anon

AKU INGAT GINI YERRR!!kikkikkik

SEBELAH RUMAH AKU ADA MAK CIK NAMA “MAK ENON”

-UMOR 66 TAHUN
-PONGGONG TONGGEK!
-GIGI RONGAK DEPAN!

DIA JANDA

AKU INGAT KAU AMIK DIA BUAT ISTERI!
KESIAN DIA..DUDOK SORANG-SORANG!

DIA PEMINAT IKAN LAMPAM PEKASAM DAN SUKA MASAK!

PIIIUUUWETTTTTTTTTTTTTTTT……

anon
anon
27 January 2020 9:36 pm
Reply to  lampam

YERRRR KE? LAMPAM?

NANTI KITA TOLONG PINANG UNTUK ABG. KEJORA TU

Anonymous
Anonymous
27 January 2020 10:18 pm
Reply to  anon

anon 9:30 pm @ TN monyet 🐒,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Sedar le atuk tu muka kerepot mcm katak puru
Usah biar hasad dngki bermaharajalela di dada
Irah cintakan Kejora naper atuk resah camburu
Dah tua kerepot, jgn dicampuri hal orang muda
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
27 January 2020 10:19 pm
Reply to  Anonymous

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
Bila tk dpt hubungi Kejora..Irah jdi risau gelisah
Dicarinya juga ruang masa untk mencoret tinta
Tk sempat Irah, brcerita pnjang..pipi Irah basah
Airmata Irah itu, menceritakan rindu dalm cinta
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

Anonymous
Anonymous
27 January 2020 10:19 pm
Reply to  Anonymous

MUNIRAH MARYONO Salam Sir Abang, smgo abg & dlmph ksjhtraan irh kt sni ok je yer,mmg kt sni cca sjk sgt kni ttpi irh dh bsa je thks fr lot,krna doakn irh byk ucpan dri rkn2 kt Mesia utk irh Lst wk dri rkan Fcbk irah,Nisa dri Wscnsin psal stdy tu,bsa je,tk lh skar sgt ha ha cma agk syi kt rmh ,dlu ade 3 rkn kni tggal 1,rkn irah yg sme2 smbg msters bla snyi,mla la rsa sdih rndu ngis2 la,ha ha..pmpuan gtu la abg slalu mncing yer klau dpt ikn abg siang sndri ke? atau ibu abg yg… Read more »

Anonymous
Anonymous
27 January 2020 10:29 pm
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Itulah wrkah yg Irah utus tanggal 17 hb Januari
Bukan nya lama pun, baru lah saja sepuluh hari
Airmata membasahi pipi nya, Irah tk menyedari
Rindu teramat pd kekasih, tak dpt nak dihindari
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
27 January 2020 10:42 pm
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Dh banyak kali, Irah nangis, bila kirim bingkisan
Itu yg mmbuat Kejora bagai di darat kelemasan
Akn Kejora beli nanti..Irah manja pnya tangisan
Cuma menunggu, ‘msters Irah’ pnya keputusan
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
27 January 2020 10:52 pm
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Sgt syhdu Irh ucp, ‘bla snyi,mla la rsa sdih rndu’
Disambung lagi, ‘ngis2 la,ha ha..pmpuan gtu la’
Begitulah kesan bila kasih dah kemas berpadu
Trkenang ucpn Irah tu Kejora rindu bgai nk gila
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
27 January 2020 11:00 pm
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Irah dgn mnja, ksi tau Kejora, ’emm ppi dh bsah’
Sian..dek terlalu hiba dia mintak diri, ‘irh pgi dlu’
Kejora faham, bila terlalu rindu Irah jadi gelisah
Cuma..untuk sebut kata cinta..Irah masih malu
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
28 January 2020 6:13 am
Reply to  Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

NYATA BERUK TUA GENG NAJIB YANG ASYIK MENJILAT NAJIB MENGGUNA BERBAGAI NAMA SUDAH NYANYOK. AKU TAK KELUAR PUN DIA NAMPAK AKU.

MAKLUMLAH, DIA UMUR HAMPIR 80AN TAHUN. DAH SENILE.

PULAK KENA PENYAKIT GILA ATTENTION DEFICIT HYPERACTIVITY DISORDER, ADHD. FIKIRAN NYA SELALU MELAYANG, JALAN DAH TAK STABLE, TUNGGANG LANGGANG.

JAGA2, ATUK, NANTI KAU TERCAMPAK KE LONGKANG.

Anonymous
Anonymous
28 January 2020 7:20 am
Reply to  Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
TN monyet bingai bahalol, mmg tak ada jati diri
Kna dgn Kejora, asyik jer bapok tua ni cabut lari
Tak tau ler, bila beruk tua sewel ini, nak harakiri
Ditulis pnjng taji Kejora, pstu dia komen sendiri
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
28 January 2020 7:20 am
Reply to  Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Mmg TN monyet tua ni, betul2 badut pak lawak
Mcm2 watak samaran bapok tua kedi ni bawak
Kejora yakin, yg kafir ni pemakan babi & biawak
Rasa nya ifrit ini, Kristian dayak Sabah Sarawak
⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂