PERALIHAN KUASA JADI MASALAH KERANA MAHATHIR YANG SALAH

Semalam, Anwar Ibrahim meminta pimpinan PH tidak lagi membincangkan soal peralihan kuasa secara terbuka.

Katanya, memandangkan Tun Mahathir Mohamad telah berulangkali menyatakan komitmen menjayakan peralihan kuasa sebagaimana yang dipersetujui PH, semua pihak seharusnya menghormati perkara itu.

Susulan itu, pemimpin veteran DAP, Lim Kit Siang juga menyeru semua pihak dalam PH agar tidak terlalu obses dengan peralihan kuasa, sambil itu menghormati permintaan Anwar yang mahu isu berkenaan tidak lagi dibicarakan secara terbuka.

Berikutannya, Lim Guan Eng turut menyatakan bahawa Majlis Presiden PH akan membuat keputusan berkenaan tarikh peralihan kuasa itu pada masa yang sesuai.

Pendirian Guan Eng ini nampak berbeza dengan kenyataannya sebelum ini yang mengatakan Majlis Presiden PH tidak perlu mengadakan mesyuarat dalam kadar segera bagi membincangkan peralihan kuasa itu.

Ini kerana, katanya, Tun Mahathir sudah pun menyatakan kesediaan akan menyerahkan jawatan Perdana Menteri kepada Anwar selepas Sidang Apec pada November depan.

Presiden Amanah, Mohamad Sabu dalam nada yang membuatkannya dikritik ramai, telah membangkitkan soal gangguan kepada perjalanan kerajaan jika isu peralihan kuasa terlalu kerap dimainkan.

Jika kita imbas kembali sejak 10 Mei 2018, banyak lagi kenyataan-kenyataan daripada pelbagai pimpinan PH berkaitan peralihan kuasa ini.

Ini tidak termasuk lagi dengan suara yang langsung jauh berbeza dan terkeluar tajuk, khususnya daripada kalangan Bersatu yang tidak malu-malu bersuara mahu Tun Mahathir dikekalkan sebagai Perdana Menteri sehingga habis penggal.

Adakah mereka sedar bahawa menjadikan Tun Mahathir sebagai Perdana Menteri sehingga habis penggal tidak pernah sama sekali menjadi tajuk perbincangan dalam PH kerana semua sedar beliau hanyalah Perdana Menteri sementara Anwar memenuhi syarat serta kelayakan untuk menggantikannya?

Kesimpulan mudahnya, isu peralihan kuasa inilah yang paling banyak diperkatakan, bukan saja dalam PH, tetapi juga dalam masyarakat umum.

Bahkan, Tun Mahathir sendiri boleh dikata paling banyak bercakap soal peralihan kuasa dengan nada yang berbeza-beza serta tidak konsisten berbanding soal lain seperti ekonomi, kesejahteraan rakyat dan seumpamanya.

Maka, setelah ia menjadi makanan harian politik sejak hampir dua tahun lalu, bolehkah tiba-tiba mahu dihentikan atau kita diminta jangan lagi bercakap mengenainya?

Lebih daripada itu, siapa sebenarnya yang salah sehingga isu peralihan kuasa terus menjadi santapan perbualan?

Secara jujur dan berterus-terang, semuanya adalah salah Tun Mahathir dan peralihan kuasa ini tidak akan menjadi masalah jika beliau benar-benar ikhlas serta tidak berbelit-belit dalam berkata-kata.

Kalau daripada awal lagi beliau sentiasa berpegang kepada janji asal hanya mahu dua tahun menjadi Perdana Menteri – tidak mengubah-ngubahnya kepada mungkin dua tahun, mungkin lebih dan mungkin kurang; mungkin dua tahun setengah jika Anwar beri izin; mungkin tiga tahun; sehingga ekonomi pulih dan terbaru sehingga Sidang Apec pada November depan; isu peralihan kuasa tidak akan menjadi masalah seperti hari ini.

Ia jadi masalah kerana Tun Mahathir yang selalu berubah-ubah dan tidak konsisten terhadap janji yang dibuatnya sendiri.

Untuk itu, mulai sekarang, ada baiknya jika Tun Mahathir tidak lagi bercakap dengan nada yang berbeza-beza berkenaan peralihan kuasa yang sudah dijanjikannya itu.

Jika daripada mula mengatakan mahu serah kuasa dalam tempoh dua tahun, sentiasalah berpegang kepada janji tersebut.

Ibaratnya, kalau janji nak bayar hutang dalam tempoh dua tahun, walaupun tiada perjanjian bertulis, bayar sajalah bila sudah cukup tempoh itu.

Tetapi, bila liat dan berdalih-dalih, memanglah ia akan jadi masalah akhirnya.

Dan untuk makluman Tun Mahathir, berpegang kepada janji juga adalah sebahagian daripada disiplin dalam kehidupan yang selalu ditekankannya merupakan satu ciri penting untuk manusia yang baik dan dihormati. (ShahbudinHusin 23/01/2020)

Kongsikan artikel ini
Updated: 23 January 2020 — 12:38 pm

180
Leave a Reply

avatar
14 Comment authors
AnonymousAnonymousSharil A Bakarnajib bini rosmahAnonymous Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

The idiot, the source of my daliy fun and entertainment, dah cabut.

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Bloody old TN’s behavior, is rather funny & weird
His ugly face, must be full of white messy beard
Challenging Kejora, he turned helpless and tired
That’s why, there’s no more words from the idiot
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Atuk TN monyet dah tak larat lagi nk caci maki
Ditibai dek geng2 anti PH, TN tersungkur jatuh
Kini TN lari mnyorok celah mak dia punya puki
Lembik TN ni, mcm pak dia pnya batang butoh
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Sharil A Bakar
Guest
Sharil A Bakar

Sebenarnya Majlis Presiden yang salah. Sepatutnya kuasa penentu jawatan PM terletak dibawah Majlis Presiden. Mana mungkin pemegang jawatan sesuka hati menentukan tempoh jawatannya tanpa merujuk kepada Majlis Presiden. PH bukan macam BN. Seluruh kuasa berpusat kepada Pengerusinya. Seharusnya anggota Majlis Presiden lebih berani membuat keputusan. Bukan takut hilang jawatan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Dlm islam, tak main asobiyyah, bangsa aku lebih mulia dari bangsa kamu. Cina muslim di China lebih ramai dari melayu muslim di tanah air. Booooooo……kefahaman sempit islam korang tak semestinya betul. Nak islam yg betul spt di zaman nabi, tunggu imam mahdi. Sementara tu, belaja hidup dgn aman antara satu sama lain. [49:13] ….. Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Musnad Ahmad (Hadts Nomor 22391) Dari Abu Nadhrah telah menceritakan kepadaku orang yang pernah mendengar khutbah Rasulullah SAW ditengah-tengah hari tasyriq, beliau bersabda: “…… Ingatlah. Tidak… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

WHY REFUSED CROSS-EXAINATION?
laa….bende tak berlaku, diada2kan.
camne ko nak lawan lagi?
kau hujjah macam mana sekalipun, keputusan telah dibuat sebelum perbicaraan lagi, apa lagi ko boleh buat?
ko belasah je hakim tu, biar dia tak tahan dan keluar dari mahkamah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Hakim mahkamah rayuan Hamid soltan Becker sudah sahkan Hakim kanan camportangan dlm penghakiman….tertuduh sudah ditetapkan bersalah…perbicaraan hanye wayang opera…

Saksi Dr hospital pusrawi dan tuan milik kondo dihalang jadi saksi…

Di prk PD sefool lawan anwar hilang deposit..rakyat tak percaya dgn kes fitnah…

Anonymous
Guest
Anonymous

Orang yg berjaya mendidik ana-bini ikut lunas2 islam, tapi telah dimomokkan oleh mahaPemfitnah sbg peliwat.
Pemimpin #2 persatuan ulamak sedunia sekalipun, atau sape saje yg boleh terima momokan ni, boooooo bodo belake. Kehkehkeh.

Undang2 negara kata “kehadiran ayaq mani tak mencukupi nak sabit kesalahan sodomi”.
Mahkamah bawah telunjuk mahaPemfitnah, sabit kesalahan meliwat hanya berdasarkan dakwaan pengadu.
Pemimpin #2 persatuan ulamak sedunia sekalipun, atau sape saje yg boleh terima keputusan ni, boooooo bodo belake. Kehkehkeh.

mahaPemfitnah kata bodo, maghoh. Tapi mmg telah dan sedang diperbodohkan oleh mahaPemfitnah.
Bukan sekali-dua.
Berpuluh2 tahun.
Boooooo….bodo kerana masih istiqomah diperbodohkan oleh mahaPemfitnah. Kehkehkeh.

Wau bulan
Guest
Wau bulan

No one gives a hoot at Ulama dunia. What have they done to us muslims..?

Just answer a question…WHY REFUSED CROSS-EXAINATION? Ask any lawyer, all they can say YES there is provision in law BUT ZERO VALUE. And expect the judge to believe him shouting from the dock? Gp to hell.

A peliwat could not even answer straight forward question in BFM interview.

A peliwat lied on 16th sept date

A peliwat lied he commanded majority support and will get YDPA approval…

Go to hell with an individual full of superficiality and hypocrisy and yet has the gut to talk about religion!

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Keturunan Mamak Kerala memang suka guna politik seks untuk jatuhkan orang. Kalau di China mereka akan guna wang and sometimes jalang. Tapi dalam parti Madey si Kitol mereka gunapakai semua. Kahkahkah!

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Syukurlah majoriti Rakyat tak sebodoh Wau Bulan sekor ni. 222 MP nak pilih PM katanya. Kahkahkah!

Anonymous
Guest
Anonymous

Wau bole dan geng2 peminum kencing madey semuanye kerisauan kerana masa bagi madey untuk kencingkan anwar makin suntuk…semua planning mamak madey dah gagal…

Madey dah terlalu tua….zaman sudah berubah……madey masih dgn pemikiran lama…

Anonymous
Guest
Anonymous

betul ke PH menang sbb aura atok???!!!
[PRU13, anwar dah dapat undi popular 50.7%].
hadapi FAKTA la weh..
tanding 52 kerusi, menang 12 jah.
Rakyat mmg awal2 lg tolak atok.
Dah tak tahan diperbodohkan oleh dia, bukan sekali-dua.
Berpuluh2 tahun.

Belas ihsan pkr je, dilantik sbg pm interim.
tapi macam kanak2 bermasalah, apa yg diberi pinjam dianggapnya milik kekal dia.
Tak kisah la pemimpin #2 dlm persatuan ulamak sedunia, atau sape2 yg masih istiqomah sokong atok….
atok kata bodoh, korang anggok2…
sbb korang mmg booooooooo…xxxxx

Anonymous
Guest
Anonymous

Memang lah bijak, geliga dan popular, parti bahru ditubuhkan tapi dapat memimpin negaras.

Kamu gigit jari lah tapi jaga jangan gigit barang Bossmu.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau sesiapa kata aku cakap tak baik, ingat:

The fault lies not in the idea but in the interpretation.

Anonymous
Guest
Anonymous

DOA PERLINDUNGAN DIRI DARI REGIM PLURALIS:

🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
May Allah, save our country and religion, please
Take us out of the regime controlled by the iblis
Do protect us, from the pressure of the pluralist
As in BN, we’re more cared & protected, at least
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Subhanallahi walhamdulillahi wala ilaha illallah
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳

Anonymous
Guest
Anonymous

Doa yang jahat tak akan dimakbulkan.

Silap2 di terbalikkan, kena pendoa.

Haba2 ..

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Duit 1MDB Kelantan RM32,000 sudah kena rampas. Bila nak dakwa Tok Pa penerima wang haram dan bersubahat dengan Jibby dalam penggubahan wang haram? Madey si Kitol PM paling tak guna dan paling jijik dalam sejarah dunia kena ajar Tok Pa. Saya tak tahu. Saya lupa. Kahkahkah!

Anonymous
Guest
Anonymous

Yang paling teruk – Kerajaan Pusat kasi RM400,000 kpd Kerajaan Kelantan, depa beli Mercedes sebiji sorang dan kasi diri sendiri RM50,000 sorang.

Bodoh, bangang, jahiliah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Wau bole..

Saya berani kata kamu salah.

Saya yakin banyak kebenaran apa yang KD kata dalam blognya berbunyi, “BAYANGAN ANWAR PM 8 DAN DESAKAN TUN BERUNDUR PUNCA UTAMA PRK TEWAS MERATA..” adalah tepat sejajar dengan kemahuan rakyat jelata.

Wau bole kutip ayat KluangDemon penjilat tahi madey….
PH kalah prk kerana rakyat benci madey penipu…..kajian telah tunjukkan populariti madey merosot tiap hari…tiada kejayaan madey…madey yg sekarang bukan madey yg dolu2 lagi….sudah hilang aura…

Lagi lama madey pm lagi punah terok PH..

Pengganti madey ditentukan oleh majlis presiden PH…..

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Macai Madey si Kitol mudah lupa. Rakyat macam kita kena beri peringatan. Madey si Kitol PM below par yang tidak jaga Rakyat tapi jaga cukong. Tak percaya tanya setpol PM berapa ketul ice dan jalang cukong bagi untuk pesta liar di KBS? Nasib Syed Saddiq chow awal. Kahkahkah!

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu Geng Najib yang asyik menjilat Najib asyik tonggak botol air ketum, apa kamu cakap pun pun ada lah penangan air ketum.

Menuduh liar tanpa bukti, fakta atau punca maklumat yang boleh percaya memang lah mabuk air ketum.

Anonymous
Guest
Anonymous

KluangDemon penjilat tahi madey? Kamu jilat dia punya apa?

Kajian yang korang buat? Tentulah memihak kpd korang. Tak sebut Najib dah dalam longkang.

Bodoh lah kamu, tak sedar bahawa Pak Sheikh pun dah kata jangan bising sangat pasal pindah kuasa.

Anonymous
Guest
Anonymous

Bongok….cuba bilang banyak mana prk madey kojol…

Wau bulan
Guest
Wau bulan

That is a problem with melayu muslim yang termakan duit hamburan Cash is King. Jadi rakyat held at ransom by PH Council? Go to hell. Might as well you stay in Timbaktu. There are 222 MPs. One must have the highest vote to be PM. Do you know why PH council tak berani sack TDM? None of them except TDM cpmmand support of 222 MPs. Prof Shamsul of UKM may have the best view of what is next. Majority of rakyat fear Anwar wud be PM becos he is a compromised person who may put malaysia in compromising position viz… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Blm sampai waktunye bongok…

jigit
Member
jigit

Dah jelas Si tua tu yang bersalah kenapa tidak diambil tindakan Budin. Macam2 kauorang boleh dilakukan seperti;
1. Buat bantahan terbuka berarak beramai-ramai gesa dia letak jawatan
2. Minta Ahli Parlimen penyokong Abam buat usul undi tak percaya.
3. Gina ilmu hitam, vodoo, hantu raya dan sebagainya untuk halau orang tua tu dari Putrajaya.
4. Paling mudah kau org kumpul ramai- ramai beratib berwirid ….abam abam PM PM

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Madey si Kitol kencing. Madey si Kitol kencing. Madey si Kitol kencing. Kahkahkah!

Wau bulan
Guest
Wau bulan

Hello penagih dadah. Ada berani skarang? Budin lagi berani daripada kamu. Budin kata Anwar. Kamu ada balls to nane a name?

Buat spa suruh mahathir betambus sedangkan kamu tak tahu sapa nak nominate, ini bodoh of the year2020

Anonymous
Guest
Anonymous

Ape yg kamu sibok2… Pengganti madey ramai yg layak…majlis presiden boleh buat pilihan…

Madey sudah tak mampu lagi bawak malaysia kedepan..

Anonymous
Guest
Anonymous

Rear Admiral selalu bawak ke belakang. Najib Al Jibo bawak ke 1MDB curi 5 bilion pulak. Wak Jahit kedepan nak bertumbuk saja.

Nak pilih buku ruas ker?

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Wey. Are you stupid? Baca komen I okay. I don’t care. Budin nak Anwar. Kau nak jilat Madey si Kitol lagi. PKR nak Anwar. UMNO nak Zahid. Pas nak Hadi. Do you really think Rakyat peduli? Go fly kite. Rakyat nak Madey si Kitol berambus. Manifesto bukan kitab suci. Period. Kahkahkah!

Wau bulan
Guest
Wau bulan

Hahaha. Kalau ilmu setahun jagung jangan coba nak redah lautan. Kalau masih takut, playing cat and mouse game….well go to hell. Inilah contoh melayu dan muslim yang bersuperficiality dan berhipokrisi. Sebab itu hayal dalam fantasi auta dan kepalsuan … period

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Macai Madey si Kitol butthurt sangat I kasi bongok tapi dah tua nak mampos konon lahir sebelum merdeka? Well 222 MP yang decide PM ikut kepala hotak bodoh kau tu kira berani ke? Kahkahkah!

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu umur hampir 80an tahun lahir selepas Merdeka? Geng najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama puak yang menipu membohong merompak, itu pasal kena tendang terajang, tergelimpang di Pru14.

Anonymous
Guest
Anonymous

Jigit, kau kena gigit amende? Mengarut mcm2 aku tengok. Ke kau menyindir. Ingat, ramai orang tak faham disindir. Penat aja kau gunakan bibir bercakap. Kalau dah takda gigi, lagi susah – tempias berteraburan.

Apa yang kau cakap itu depa tak larat buat sebab hanya segelintir kecil saja yang membangkang.

Sampai nak guna ilmu hitam itu menunjukkan depa dah terdesak. Tak kasi makan nasi diwap di bawah kain sarong ker? Kalau nak buat gitu, cari lh Mak Badak.

Wau bulan
Guest
Wau bulan

Friends,

Najib bini rosmah is a PONDAN. Nk namakan pengganti mahathir pun takut.

Mavm budsk penagih dadah…hayal.

Kuruk mahathir bagai nak rak. Tapi takut nak nama pengganti mahathir.

Ini bukan jantan. Ini itik betina.

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Madey si Kitol punya pengganti pun nak bagi nama ke? Kau ni penyokong PH atau penjilat Madey si Kitol? Overdose ketamin. Yang penting Madey si Kitol berambus atau mampos cepat. Kahkahkah!

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak jawab pun tuduhan2 ke atas kamu. Kamu ada bola ker? Cba raba di celah kelengkang tuh, kosong ke. Kau geram Tun M masih merintah dan berterusan sekurang kurang nya satu penggal.

Tup tup dia terus sampai 22 tahun lagi, kau yang mampos dulu. Innalillah Geng Najib yang asyik menjilat Najib.

Anonymous
Guest
Anonymous

It must be hell of a frustrating life for Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama.

Nak pakai nama Geng Najib pun dah tak berani, dibalun, ditibai, dibantai tiap kali dia buat begitu.

Najib dah kena tendang terajang, tunggang langgang lintang pukang, tersumbat di longkang.

Kawan pun dah takda. Hangers-on pun dah cabut. Begitu juga Geng Najib yang kudut.

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Huuuu.. so scared. Macai Madey si Kitol kerja ugut kosong dalam blog. Jangan malas cari kerja berfaedah. Jilat orang dah nak mampos tak ada guna. Kahkahkah!

Anonymous
Guest
Anonymous

Kau jilat orang yang dah lingkup di Pru14 tak letih ker? Dia tak kerja kuat lagi, mungkin hidup lama lagi. Kalau bosan, sila beri tahu.

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Madey si Kitol hidup dalam denial syndrome. Rakyat mahu Madey si Kitol berambus cepat. Rakyat bukan nak manifesto Madey si Kitol. Rakyat mahu manifesto PH PRU14. Madey si Kitol boleh pergi mampos sama kereta terbang dan budak Armada ketamin. Kahkahkah!

Wau bulan
Guest
Wau bulan

Let us agree with your proposal that Mahatbir steos down today.

Answer to all of us WHO IS THE SUCESSOR?

Name a name.

Wau bulan
Guest
Wau bulan

Jangan jadi tong kosong macam budak hisap dadah

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Kau ni dah berapa pil ketamin telan? Kahkahkah!

Wau bulan
Guest
Wau bulan

Takut atau bahlol?

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Madey si Kitol wajib berambus cepat. PM paling tolol yang gagal tunai janji manifesto sebab tak tahu manifesto sendiri. Siapa ganti Madey si Kitol kau tak payah sibuk. Kahkahkah!

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu tak dapat jawab, mengaku lah. Kamu sendiri tak ada calon yang boleh kamu harapkan.

Kamu nak rapat dengan Rosmah pun tak dapat. Dipelangkong kepala kamu dek Najib, tersungkur di lantai.

Wau bulan
Guest
Wau bulan

A coward is a coward. That was why Najib and BN were tbrown out in pru14. Why….umno guys like you and those in MCA n MIC were all cowards.

Nak nominate sapa ganti TDM pun takut atau memang bahlol sebahlolnya.

Do not run away from reality fact and truth.

Jantan apa penakut….fly kite lah najib bini rosmah

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Macai Madey si Kitol mabuk ketamin sampai sudah. Nama Madey si Kitol sudah out daripada senarai PM pilihan Rakyat 2020. Apa kejadah tanya soalan the whole world already know? Thats why I asked you drug addict ke? I don’t really care siapa ganti. Yang penting jaga Rakyat bukan jaga Francis Yeoh Tiong Lai sekor. Kahkahkah!

Wau bulan
Guest
Wau bulan

Shows you are a stupid drug addict yang makan atas tangan cash is king.

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Madey si Kitol sudah nak mampos. Umur 94 bukan 49. Siapa pun yang ganti akan lebih baik daripada seekor Madey si Kitol yang tak tahu manifesto sendiri. Kahkahkah!

Wau bulan
Guest
Wau bulan

Name him? Memang sah penagih dadah macam kamu PENAKUT

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

As long as not Madey si Kitol dan anak didiknya dalam skandal 1MDB Rakyat akan appreciate and accept. Thats a reality for Malaysian. Without using ketamin and jalang. Kahkahkah!

Anonymous
Guest
Anonymous

U r stupid, innit? Skandal 1MDB dah di kenali sebagai Najib Al Jibo, awat nak kaitkan dengan orang lain?

Anonymous
Guest
Anonymous

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Bloody old TN’s behavior, is rather funny & weird
His ugly face, must be full of white messy beard
Challenging Kejora, he turned helpless and tired
That’s why, there’s no more words from the idiot
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

The joker, the source of my morning fun and entertainment, dah keluar.

The bloke is always disruptive, has nothing good to say about anything.

Macam Najib kata, KEPALA BAPAK DIA.

Anonymous
Guest
Anonymous

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Seronok tul, londeh beruk tua ni punya pakaian
Serupa dgn Suman jugak, TN beruk ni meroyan
Membebel si tua kedi ni serupa nenek kebayan
Blup blap blup blap, bunyi mcm mulut tmpayan
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Damn stupid again, Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama.

No substance at all in his comment, as usual. Just name calling, like a 10 year old. But he is an old man almost 80 years old.

What a waste in his old, decrepit, dilapidated and broken down life.

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

The idiot, the source of my daliy fun and entertainment, dah cabut.

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kejora is a superb guy with strength and speed
He create fantastic pantuns very fast and rapid
Not like the bloke TN who’s damn idiot & stupid
He tried to be a dragon but he’s just a millipede
🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Wau bulan
Guest
Wau bulan

Budin,

Kamu kata,”PERALIHAN KUASA JADI MASALAH KERANA MAHATHIR YANG SALAH”

Saya berani kata kamu salah.

Saya yakin banyak kebenaran apa yang KD kata dalam blognya berbunyi, “BAYANGAN ANWAR PM 8 DAN DESAKAN TUN BERUNDUR PUNCA UTAMA PRK TEWAS MERATA..” adalah tepat sejajar dengan kemahuan rakyat jelata.

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Kes KD meroyan sebab tak pernah turun dan jengok Rakyat. Minum ketum dan ketamin sampai subuh. Kena belanja dengan cukong. Rakyat tak nak sekor PM yang tak tahu manifesto sendiri. Kahkahkah!

Wau bulan
Guest
Wau bulan

Tong kosong seorang penagih dadah. Cakap berdegar semenjak kalah pru14….piirah

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Setpol PM pun telan ketamin. Nak tuduh orang lain? Kahkahkah!

Wau bulan
Guest
Wau bulan

Only penagih dadah like you kenal penagih dadah lain.

Penakut atau bahlol….the ball is at your feet

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Yang penting Madey si Kitol wajib berambus. Tak ada guna jadi PM sementara yang tumpang tuah bendera PKR. Bila menang nak jadi PM Kerajaan Pintu Belakang. Manifesto bukan kitab suci. Kahkahkah!

Anonymous
Guest
Anonymous

Aiyyo, old man Geng najib, don’t be damn lazy lah, use your brain – after all, you need to exercise your brain to avoid dementia. Don’t just repeat the same old points.

Or you already in dementia condition now? Tell us, so we can say kesian. For, after all, we are not heartless, you know.

Anonymous
Guest
Anonymous

“Mohamad Sabu .. telah membangkitkan soal gangguan kepada perjalanan kerajaan jika isu peralihan kuasa terlalu kerap dimainkan.”

Budin yang menulis begitu. Bermakna dia tak peduli. Kerana terdesak mahukan jawatan Penasihat Media Pak Sheikh.

Mana boleh dia diberi jawatan itu. Berpendirian tidak bertanggung jawab. Tapi Pak Sheikh tidak akan jadi PM8. Sebab dia Peliwat. Di penjara 2 kali sebab liwat. Ini negara Islam. Islam haramkan liwat.

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Kenal ADUN dan MP Bersatu di tempat anda? Masa untuk ketuk pintu pastikan mereka tidak hisap dadah dan main perempuan jalang sudah tiba. Cukong belanja sampai subuh. Kahkahkah!

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak payah kenal MP atau ADUN Umno dll parti Pembangkang. Sebab mereka tiada kuasa atau pengaruh bagi mendapatkan kemudahan untuk kawasan anda. MP dan ADUN PH saja yang berpengaruh.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama. Hampir tak tidur malam, asyik blogging.

Nanti resah sebab kurang tidur, cepat nak marah, guna bahasa kotor.

Tukar lah cara hidup kamu, Dol. Berbahagia lah selalu. Tukar kpd cara hidup bahru. Menyumbang kpd masyarakat. Itu nasihat ikhlas aku.

Anonymous
Guest
Anonymous

Atuk TN monyet 🐒 6:45 am,

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kejora harap atuk TN nanti tidak le akan terasa
Sebab mau nasihat atuk..jangan jadi kaki botol
Pernah tak atuk dengar akan bunyi peribahasa?
Ketam nk ajar anak dia cara berjalan dgn betul?
🦀🦀🦀🦀🦀🦀🦀🦀🦀🦀🦀🦀🦀🦀🦀🦀🦀🦀

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kejora harap atuk pergi le berjumpa dgn doktor
Sbb dlm dada atuk tu selalu panas ada bahang
Bukan ler dgn semua org Kejora ni cakap kotor
Dgn hang je, monyet oi..kepala butoh pak hang
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

Beruk Tua Geng najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama,

Givap lah, puak kamu dah kalah di Pru14.

Tulis komen2 yang membina (constructive) dan berfaedah kpd pembaca lah.

Kalau tidak, korang kalah lagi di Pru15.

Anonymous
Guest
Anonymous

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Kesian, TN barua lahanat pukimak anjing kurap
Dgn ckgu Kejora, dia kena tersembam tertiarap
Itulah, mulut mcm lbng puki mak dia bau skrap
Dia yg trkedu, ada ke dia nk suruh kita ‘give up’?
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Kali ini kena repeat my earlier comment, for effect –

Aiyyo, old man Geng najib, don’t be damn lazy lah, use your brain – after all, you need to exercise your brain to avoid dementia. Don’t just repeat the same old points.

Or you already in dementia condition now? Tell us, so we can say kesian. For, after all, we are not heartless, you know.

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

The idiot, the source of my daliy fun and entertainment, dah cabut.

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kejora is a superb guy with strength and speed
He create fantastic pantuns very fast and rapid
Not like the bloke TN who’s damn idiot & stupid
He tried to be a dragon but he’s just a millipede
🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Sini 4:40 am, rasanya Irah di sana msih tgh hari
Biarlah abg brmohon untuk mengundurkan diri
Smbutlah doa & salam dr abg utk Irah ku puteri
Klu ada slh silap harap maaf..abg susun 10 jari
🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Abg baru balik dr mncing, adalah dlm stgh jam
Blm lagi mengantuk, mata pun blm mau kejam
Duri2 rindu terasa menusuk degn begitu tajam
Badai kesepian juga..trus menyiksa dgn kejam
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Abg baru jer terima, wrkh dinda, dlm seminggu
Jadi, wrkh setrusnya tidaklah bgitu abg tunggu
Lagi pulak abg tak nak study Irah jdi terganggu
Cuma, abg skdar mluah, rindu yg memblenggu
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Diri Irah, yg jauh di mata itu..abg tk pernah lupa
Mngutus berita, utk Irah juga, abg tk prnah alpa
Asalkan Irah senang & gembira..abg ini tak apa
Biar lah di pergunungan rindu ini, abng bertapa
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Izinkan, gema epilog di hati ini untuk abg rakam
Kerna, duri2 rindu, trus mnusuk tajam menikam
Ranjau2 resah lara..di lubuk hati..ttp bermakam
Badai kesepian, tanpa henti terus mencengkam
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Izin hati ini untuk nyanyikan lagu pada mu dara
Sbg dndangan penawar..segala resah hiba lara
Kerna..penyiksaan badai kesepian ttp mendera
Untk tepis, tusukan duri rindu, sukar dicari cara
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Badai kesepian terus menghempas, tak putus2
Percikan lahar rindu, tetap juga, ganas meletus
Gelisah resah lara berterusan hadir bgai diutus
Begitu hebat resepi kasih dari cinta yg tercetus
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Sehari mnunggu, bgaikan setahun lama, terasa
Badai keresahan, trus mnghempas spt dipaksa
Bahang lahar sepi, msih juga, hangat menyiksa
Tusukan duri2 rindu..ttp kejam menghulur bisa
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Resah lara..menghimpit..bagai tiada kesudahan
Badai sepi mnghempas, spt tiada belas kasihan
Bisa dri tusukan duri rindu, trpaksa juga ditahan
Bgitu lah nasib jiwa, bila jasad trpksa berjauhan
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Badai kesepian, tetap juga ganas menghampiri
Duri rindu, terus saja hadir, kejam menusuk diri
Namun, di denai kasih ini, abg akn terus berlari
Akn abg rmpuh..sekali pun onak ranjau berduri
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Badai kesepian..tidak henti2 terus dtg melanda
Onak duri rindu, trus saja kejam menikam dada
Resah lara yg menyiksa sperti simpatinya tiada
Begitu lah resepi, bagi kasih di puncak persada
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Badai kesepian dtg mnghempas segenap arah
Duri2 rindu, menghulur & menikam degn parah
Resah hiba lara bagai hujan lebat yg mencurah
Begitulah gmbaran kasihnya abg terhadap Irah
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Rindu dan sepi adalah penawar dan juga derita
Mmg rindu dan sepi, lumrah resepi dlm brcinta
Kekadang..rindu & sepi mnjadi adunan airmata
Biar le Irah rindu dan sepi terus menemani kita
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Begitu hebat, kesan penangan dari rindu & sepi
Rindu dan sepi, bagaikan, tiada hujung dan tepi
Rindu & sepi jugak, pemangkin mncetus mimpi
Rindu & sepi pnyebab, airmata membasahi pipi
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

TONY PUAKA TAK RETI MATHEMATICS ATAU KAKI KELENTONG….. SEMUA PEMIMPIN2 PH BODOH…… Auta Dr. Mahathir Dan Pakatan Harapan Dalam Isu Lanjutan Konsesi TOL…….. Ingat lagi tak mamat kat atas nie? Masa kempen PRU 14 lepas, dalam satu video klip berdurasi 2 minit 19 saat, beriya-iya mamat nie tuduh DS Najib dan kerajaan Barisan Nasional dahulu sengaja tak nak hapuskan tol sebab nak kayakan kroni. Mamat nie juga dengan muka tak bersalah san dengan muka konfiden kata bila Pakatan Harapan memerintah, rakyat Malaysia akan nikmati lebuhraya tanpa TOL sepenuhnya. Tak cukup satu, admin payung lagi satu video klip masa kempen PRU… Read more »

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Cakap Madey si Kitol yang boleh pakai bila TOL TIDAK AKAN DIMANSUHKAN. Yang lain cakap Madey si Kitol mangkuk hayun ni lagi dahsyat penipunya daripada ular atau keling. Kahkahkah!

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PANDUAN ISRAEL KEPADA TOKONG TELAH MENJAYAKANNYA MENANG PRU14…….MEREKA DIJANJIKAN DANA LUMAYAN JIKA PAK DAJJAL JADI PM……. Giliran Anwar terketar-ketar ketakutan……… ڬيليرن انور تركتار-كتار كتقاوتان Kenyataan terbaru presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim berhubung isu “peralihan kuasa” jelas menunjukkan kem Anwar dan DAP khuatir akan berlaku kejutan yang teramat besar dalam arena politik tanahair tidak lama lagi. Dalam satu kenyataan, Anwar meminta semua pihak dalam Pakatan Harapan (PH) supaya tidak membicarakan soal peralihan kuasa secara terbuka dan menghormati konsensus yang disepakati pada Januari 2018. “PH dan Tun Dr Mahathir berulang kali menegaskan komitmen untuk menjayakan proses peralihan seperti yang dipersetujui. “Maka… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

SIAPA TAK PERCAYA PAK DAJJAL DAN TOKONG PUNYAI HUBUNGAN RAPAT DENGAN ISRAEL BACA SINI……… Anwar, DAP tidak lena menuju 28 Januari 2020……….. “Menyedari tiada harapan lagi untuk mana-mana pihak menggulingkan Mahathir, kedua-dua Anwar dan DAP sedang memerhatikan tarikh 28hb Januari 2020 dengan begitu teliti…” Raggie Jessy Rithaudeen انور، دڤ تيدق لينامنوجو 28 جانواري 2020 Saudara saudari sekalian, Kuasa-kuasa yang terlibat dengan sistem pentadbiran dan ketenteraan Israel dan juga Amerika Syarikat, termasuk CIA (kemudian daripada ini dirujuk sebagai “kuasa dari barat”), sudah lama berhasrat menguasai Selat Melaka dan Laut Cina Selatan. Kedua-dua perairan ini merupakan laluan penting bagi kapal-kapal perdagangan yang… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah, 💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼 Bila diberikan kuasa madey terus kencingkan pengundi PH… Juak2 terpekik terlolong menang kerana madey….kalah prk memanjang kerana rakyat udah benci madey juak diam… Mengikut kamus ostad Jon Albodoo kaki temberang pemoda bani Tamim berumor 94 tahun…jon doo kira masih budak hingusan penjaga panji hitam legam… 313 askar panji hitam semua berumor 90 tahun keatas…dah nak putus urat kentut… Baru aku tau…Rupanye pemoda Bani Tamim temberang jon Al bodoo kaki kencing dan munafik… Pemuda bani tamim original mestilah seorang yg warak dan bertaqwa.. Irah, Semua entri di atas ialah abang punya Irah sukakan bahasa penulisan di atas Carot,maki hamun… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 11:05 pm,

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
Kejora lihat Anon ini, seperti orng yg jiwa parah
Tak pasti ketum ke ‘ais’ yg Anon mentekedarah
Apa yg jelas, dkt Mahathir tu Anon btul2 marah
Tapi..apa ker jadah yg Anon nk bagi tau kt Irah?
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

TERNYATA TUNTUTAN OTAI HANYALAH TIN KOSONG DAN SYOK SENDIRI…….. 44 wail rakyat PKR menuntut tindakan disiplin terhadap Zuraida dihentikan serta-merta……… Kesemua terlibat berkata perbincangan akan diadakan bagi menentukan tindakan selanjutnya sekiranya tindakan terhadap Zuraida tidak dihentikan. 44 واكيل رعيت ڤقر منونتوت تيندقن ديسيڤلين ترهادڤ ذورايدا دهنتيكن سرتا-مرتا Seramai 44 wakil rakyat termasuk pemimpin kanan dan Ahli Majlis Pimpinan Pusat (MPP) Parti Keadilan Rakyat (PKR) menuntut supaya tindakan disiplin yang dimulakan terhadap Naib Presiden parti itu, Zuraida Kamaruddin dihentikan serta-merta dan diselesaikan secara baik. Dalam satu kenyataan bersama, kumpulan itu berpendirian bahawa tindakan dan tekanan mendesak pemecatan Zuraida adalah bermotifkan ‘mala… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

JANGAN INGAT SEKADAR MENYOKONG PEMIMPIN FASIQ MUNAFIK TIDAK BAWA KE NERAKA….. INSAFLAH OTAI YANG HAMPIR KE PINTU KUBUR……. Khairuddin: Otai perlu terima hakikat Anwar sudah tidak relevan……… Khairuddin menyifatkan kumpulan Otai Reformasi sebagai “penyangak seperti Anwar Ibrahim juga.” خير الدين: اوتاي ڤرلو تريما حقيقة انور ده تق ريليۏن Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan hari ini mencabar para penyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk mendesak diadakan undi tidak percaya terhadap Tun Dr Mahahir Mohamad pada sesi parlimen yang akan datang daripada membuang masa membuat kenyataan kurang berakal. Menerusi satu kenyataan, Khairuddin berkata, sekiranya benar Anwar memiliki sokongan majoriti ahli parlimen, maka… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

DENGAR SINI MELAYU MABUK KETUM LALOK DADAH….MUDAHAN KORANG INSAF….JIKA TIDAK ANAK CUCU AKAN KUTUK KORANG…… .apa kata kita semua meluangkan masa untuk menghayai puisi di bawah ini..itu pun jika kalian ada secubit maruah dan jati diri bergelar bani melayu!!! ( Ditujukan khas buat TN..yang berbangga menjadi baruah DAPigs..dulu, kini dan selama2nya) MELAYU… OH MELAYU Yang bawa kaum cina ke sini buka lombong timah… orang British. Yang bawa kaum india jaga ladang getah ke sini… orang British. Yang Benggali pula ikut orang British kesini jadi askar… Bila orang british balik negeri dia suruh India, Cina dan Benggali duduk sini elok2… British… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

CARA KERAjaan PENYAMUN TARBUS PARTI JAMBAN SELESAIKAN MASALAH TOL….. Konsesi Tol: Kerajaan Mahathir Kutuk Kerajaan Mahathir Dalam ucapan Bajet 2020, Lim Guan Eng menyebut: ” Selain itu, Jemaah Menteri juga telah meluluskan pengambilalihan empat lebuh raya Lembah Klang iaitu Lebuh Raya Shah Alam (KESAS), Lebuh Raya Damansara-Puchong (LDP), Lebuh Raya Sprint (SPRINT) dan Terowong SMART (SMART). … Pengambilalihan lebuh raya ini tidak akan membebankan Kerajaan kerana kos pembiayaan, operasi dan penyelenggaraan akan dibiayai sepenuhnya melalui kutipan tol dan caj kesesakan tanpa memerlukan peruntukan daripada Kerajaan pada masa hadapan. Jelas sekali, Kerajaan menolak dasar Kerajaan terdahulu yang “menswastakan keuntungan dan merakyatkan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Abg dgn kngkwn mncing kt kolam, kwsn KEDA
Nmpak cuaca tu mcm ok langit pun juga cerah
Internet kat sini lemah kejap ada kejap tak ada
Klau line ok..pasti abg cuba berpantun kat Irah
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KEPALA PENYAMUN TARBUS TUDUH ORANG LAIN RASIS MACAM DIA………. Regim DAP-PH sejak sekian lama memainkan isu perkauman dan bersikap rasis kerana terlalu banyak bukti menunjukkan pimpinan Regim DAP-PH yang banyak mencetuskan api kebencian, perkauman dan rasis! Antara 10 bukti utama sikap dan kenyataan rasis dan Chauvinist Regim DAP-PH, termasuklah: 1. Menteri Sumber Manusia DAP, YB M Kulasegaran menuduh orang Melayu Pendatang dan mendakwa orang Tamil yang paling awal bermastautin di tanah ini. (21 Julai 2018) 2. Exco DAP Kerajaan Negeri Selangor, YB Ganabatirau mendakwa serangan Kuil Sri Mariamman Seafield dirancang dan dilakukan oleh orang Melayu-Islam sehingga membangkitkan kemarahan penganut Hindu,… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KEPALA PENYAMUN INGAT ORANG LAIN JAHAT MACAM DIA……. Korang ingat tak…dulu PH aka PornHub masa jadi Pembangkang Siang malam menyalak menabur fitnah pada Kerajaan BN nak jual negara pada China…….. Antara ayat2 salakan anjing giler PH sebelum PRU14….. Kerajaan BN jual tanah dan rumah di Forest City pada China Kerajaan BN jual tanah kilang di Kuantan pada China Kerajaan BN Jual proton pada China Trademark PH *Negara Dijual Pada China* Kesian mendiang Tun M , Mak lampir , Khalid Samad , Ra piji , Azmin , Muhyidin , Fuziah dan anjing2 kemaruk kuasa dulu orang baik baik suka tabur fitnah… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

DOA PERLINDUNGAN DARI REGIM PLURALIS:

🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
May Allah, save our country and religion, please
Take us out of the regime controlled by the iblis
Do protect us, from the pressure of the pluralist
As in BN, we’re more cared & protected, at least
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Subhanallahi walhamdulillahi wala ilaha illallah
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PELAJAR YANG DIHASILKAN OLEH MAFIA KOMUNIS TAK BERTUHAN……… Mahasiswa biadab, Wong Yan Kee, yang membawa plakad di atas pentas utama dan di hadapan VVIP yang menuntut Naib Canselor, Datuk Dr. Abdul Rahim Hashim letak jawatan semasa Konvokesyen UM berlangsung memberikan kita mesej yang sangat jelas… Dalam kejadian itu, Wong Yan Kee juga dengan biadabnya menjerit, “Ini tanah Malaysia” di depan VVIP!!! Kita tak nak mengulas mengenai Wong Yan Kee sebab rasanya ramai yang dah tahu siapa budak biadab yang suka cari publisiti murahan tu… Sebab boleh dikatakan keseluruhan rakyat Malaysia termasuk Felo Institut Kajian Etnik UKM, Prof. Datuk Dr. Teo… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

D4P KUASAI KERAjaan BILA JAWATAN2 STRATEGIK DIBERIKAN KEPADA MAFIA KOMUNIS TAK BERTUHAN…… Bila DAP Kuasai Mahathir……. Semasa PRU lepas Bersatu berkempen kepada orang Melayu dan muslim bahawa Tun Mahathir mampu mengawal DAP. Selepas PRU, kita dapati jawatan-jawatan penting dan strategik negara seperti Peguam Negara, Menteri Kewangan dan Menteri Komunikasi jatuh ke tangan DAP. Malah jawatan Menteri Pertahanan juga dipegang oleh boneka DAP. Cadangan nama Ketua Hakim sebelumnya juga dikatakan ada unsur pembabitan DAP. Sekarang Ketua Persurujaya SPRM pun walau dari PKR tetapi sangat mendukungi ideologi DAP. Hari ini lebih mengejutkan bila Pejabat Perdana Menteri (PMO) menyatakan pemberian komik yang berjudul… Read more »

John Doe
Guest
John Doe

Bagi orang-orang yang tidak dapat mencapai nafsu mereka disebabkan sesuatu keputusan Tun, sudah tentulah mereka akan menyalahkan Tun. Segolongan manusia menyalahkan Tun kerana Tun telah menumbangkan mereka dari kekuasaan dan kini mereka meroyan apabila hilang kuasa. Segolongan manusia lagi menyalahkan Tun kerana walaupun golongan pertama telah ditumbangkan, mereka masih gagal mengecapi gelaran PM dan geng-PM yang mereka idam-idamkan. Mereka meroyan kerana mereka menyangka kerusi PM bukan milik Tun tetapi adalah milik mereka. Masakan Pemuda Tamim membuat keputusan yang salah? Pemuda Tamim telah dikhabarkan sebagai seorang pejuang kebenaran zaman fitnah, yang sentiasa melakukan perkara yang betul di dalam setiap keadaan, dan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Bila diberikan kuasa madey terus kencingkan pengundi PH…

Juak2 terpekik terlolong menang kerana madey….kalah prk memanjang kerana rakyat udah benci madey juak diam…

Mengikut kamus ostad Jon Albodoo kaki temberang pemoda bani Tamim berumor 94 tahun…jon doo kira masih budak hingusan penjaga panji hitam legam…

313 askar panji hitam semua berumor 90 tahun keatas…dah nak putus urat kentut…

Anonymous
Guest
Anonymous

Baru aku tau…Rupanye pemoda Bani Tamim temberang jon Al bodoo kaki kencing dan munafik…

Pemuda bani tamim original mestilah seorang yg warak dan bertaqwa..

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Hadis mana pula nak korek kalau Imam Mahdi dilebong sebagai pengasas Kerajaan Pintu Belakang….didalangi Azmin semburit dan H20 dengan projek rasuah malam buta? Kahkahkah!

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

TAKRIF RASIS MENURUT NABI SAW IALAH APABILA BANTU KAUM SENDIRI LAKUKAN KEZALIMAN……… Perkauman atau rasis itu apabila sesuatu kumpulan cuba merampas dan menidakkan hak dan kepentingan kaum lain. Mereka ini mencari jalan menindas dan memastikan bangsa lain tidak lebih dari bangsa mereka. Ini berlaku dalam kumpulan Klu Klax Klan di US, Apartheid di Afrika Selatan dan Serbia. Dalam keadaan di bawah siapa rasis? A. Kumpulan orang Melayu yang menerima kaum imigran menjadi warganenara, menukar nama Tanah Melayu kepada Malaya, membenarkan 70% ekonomi tanah air mereka dikuasai oleh bangsa lain. B. Parti politik DAP yang majoriti pemimpin adalah kaum Cina dan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

LANGKAH PERTAMA SINGKIRKAN TERLEBIH DAHULU MAFIA KOMUNIS/ GANGSTER SOSIALIST/PEMBERONTAK SYIAH…… 10 Sebab Kenapa Tun Mahathir Wajar Singkirkan Dap Dan PKR Demi Maruah Melayu di negara tercinta ni!!! Meneliti setiap patah kata yang keluar daripada ucapan perasmian Kongres Maruah Melayu oleh Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamed, ternyata buat kesekian kalinya beliau menzahirkan keresahan dan kebimbangan terhadap maruah orang Melayu yang kian tercalar dan tercabar. Menginsafi kenyataan Tun yang menegaskan bahawa beliau sudah kesuntukan masa atas faktor usia, Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia dengan ini menyarankan agar Tun Mahathir mengambil langkah drastik dan segera untuk memulihkan maruah Melayu dengan menyingkirkan Dap dan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Sekarang penuh Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama di sini. Cakap benda yang sama, melepaskan geram sebab puak nya kena tendang terajang masuk longkang di Pru14.

A totally futile, boring, non-productive hoo haa by the bloke, I might as well watch TV and go to sleep thereafter.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

HANYA MUSYRIKUUN PERCAYA MUSYRIKUUN….. HANYA MUNAFIQUN PERCAYA MUNAFIQUN…….HANYA MUNAFIQUN PERCAYA MUSYRIKUUN FAASIQUN…….. Bekas Pemikir Publisiti Pengundi Melayu Dap, Amran Ahmad memohon rakyat Malaysia terutama orang Melayu agar jangan percaya pemimpin Parti Amanah Negara (Pan), Khalid Samad yang menjadi Menteri Wilayah Persekutuan. Dakwanya, Khalid adalah ‘macai’ Tony Pua dalam Pakatan Harapan (PH) sebelum Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14), sejajar dengan duduknya Pan sebagai ‘balaci’ Dap kini dan selamanya. “Tergamaknya dia, saya duduk semeja semasa sesi ngeteh selepas mesyuarat publisiti PH, membawang dengan Tony ‘Puaka’ (Tony Pua) kutuk, keji Datuk Seri Azmin Ali semata-mata nak jaga, puaskan hati bangsa Dap. “Terangguk-angguk kepala… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

AKIBAT TERKEJUT BERUK PH MENANG PRU MEREKA JADI EGO DAN MABUK KETUM LALOK DADAH……. Presiden UMNO Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, disebabkan Pakatan Harapan (PH) terkena kejutan budaya kerana telah menang dalam Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) maka ramai pemimpin mereka mula lupa diri. Jelas beliau, ini jelas dapat dilihat daripada cara kepimpinan mereka angkuh dan mengundang rasa benci rakyat. “Kita lihat sahaja Khalid mulut longkang… yang mencabar apa yang Ku Nan dan menteri-menteri Wilayah yang dulu buat… sekarang kita nak cabar dia… kita nak tengok cara dia majukan Kampung Baru, kalau betul dia nak jaga kepentingan Melayu.… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

TEORI YANG NIE PUN BOLEH JADI KENYATAAN……. Yang nyata, Pakatan Harapan secara jelas goyang dengan usaha untuk menubuhkan kerajaan baru tanpa DAP dan PAN, yang sedang dilakukan..kononnya oleh Hishamuddin … Kalau tidak, masakan Anwar sampai terpaksa lepaskan geram depan Dr. Mahathir dan juga di dalam dan di luar Dewan Rakyat menyerang Hishamuddin… Kalau tidak rasa terjejas, masakan Majlis Setiausaha Pakatan Harapan terpaksa mengeluarkan kenyataan bersama untuk menyatakan kebersamaan mereka dan tidak akan berpecah… Yang jelas seperti cacing kepanasan sudah tentulah Anwar, DAP dan Amanah… Sebab, kalau apa yang diperkatakan itu menjadi nyata, Anwar akan kekal sebagai PM tepi buat selama-lamanya,… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Mulai hari ini..Raya China, abg ini lima hari cuti
Ingat mlm ini nk pergilah berdamping dgn ikan
Semoga dinda lancar dgn program di universiti
Hanya lah salam dan doa yg dapat abg berikan
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Kapasiti Madey si Kitol menang pun tumpang populariti bendera PKR. Nyaris lagi nak guna bendera DAP. Ada hati macai Madey si Kitol nak 222 MP tentukan siapa PM? Kalau kata macai Madey si Kitol bongok sudah tua siap mengaku lahir sebelum merdeka. Madey si Kitol kalau kebulor sangat nak jadi PM lagi 3 tahun cubalah semua 25 ekor MP Bersatu letak jawatan dan bertanding semula Parlimen pakai lambang Bunga daun ketum. Undang-undang SPR boleh ubah. Apa barang Madey si Kitol jadi PM sementara menumpang bendera parti PKR? Rakyat nak tengok berapa ekor Mat Drug Armada yang akan selamat nak buat… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Jangan mengarut, tak payah lah kalau, kalau, kalau.

Realiti nya sekarang ia lah Tun Mahathir memimpin PH dan PM negara ini.

Sekor pengkomen yang pakai nama najib bini rosmah ini memang biadab dan kurang ajar, guna bahasa kasar.

Perit sangat di badan nya, bisa sangat di hati nya di tendang terajang, tunggang langgang, lintang pukang, tersumbat di longkang di Pru14.

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Kenapa? Tak tahan dengar kebenaran, fakta dan realiti. Jadi PM Madey si Kitol sial pun tak guna. Manifesto PH bukan kitab suci. Kahkahkah!

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

BUAT APA BAPAK NAK SERAH KUASA PADA BAPOK….TAK PASAL2 NANTI BAPAK KERJA NAIK TURUN MAHKAMAH…..MANA ADA PERJANJIAN TAK KENA DAKWA BAPAK SKANDAL BERTONG2…. Zakir saman Ramasamy…. . Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang II P Ramasamy menjadi ahli politik Malaysia pertama yang disaman fitnah oleh pendakwah kontroversi Dr Zakir Naik. Zakir memfailkan writ saman tersebut melalui firma guaman Messrs Akberdin & Co di pejabat pendaftaran Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada Rabu lalu, 16 Oktober. Apabila dihubungi, peguamnya Akberdin Abdul Kader mengesahkan bahawa salinan pernyataan tuntutan telah diberikan kepada Ramasamy pagi ini. Tambahnya, lebih banyak saman boleh dijangka minggu depan terhadap Menteri… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

SISTEM YG KORANG HIDUP INI SISTEM DEMOKRASI CIPTAAN YAHUDI…..KORANG JUGA YG PILIH SISTEM MENTEKEDARAH TU KENAPA.?…APA SAJA BOLEH DI BUAT ATAS NAMA DEMOKRASI….BAPOK SKANDAL DULU MAIN BELAKANG OKAY JEE…. Yan Ker diajak berdebat, Tanah Melayu atau Tanah Malaysia……. Sambil mempertahankan tindakan Naib Canselor Universiti Malaya (UM), Datuk Dr Abdul Rahim Hashim ketika menyampaikan ucapan dalam Kongres Maruah Melayu baru-baru ini, seorang aktivis muda dari Johor tampil membuat pelawaan menarik. Aktivis Muda Johor, Mohamad Khaled Nordin hari ini mengajak mahasiswa kontroversi UM, Wong Yan Ke untuk berdebat bersama-samanya dengan tajuk ‘Tanah Melayu atau Tanah Malaysia’. MalaysiaGazette mendapati pelawaan Khaled Nordin itu… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KUALI TEMPAT BABI BERAK…..PARTI KADOK SILA MARAH BETUL2 YEE….JOM KELUAR PH….JANGAN LA MARE2 SAYANG….BENCI TAPI RINDU….. Usaha-usaha “penyokong” PH untuk pertahankan Mat Sabu…… Kadang-kadang seronok juga membaca usaha-usaha “penyokong” PH untuk pertahankan Mat Sabu. Patutkah saya mengaku saya bersalah kerana berjaya “sembunyikan” faka untuk 9 tahun berturut-turut supaya boleh membayar dividen tinggi? Patutkah pengurusan lama LTAT juga mengaku mereka bersalah kerana berjaya “sembunyikan” faka untuk 36 tahun berturut-turut supaya mampu membayar dividen tinggi?? Patut saya mengaku bersalah kerana “sembunyikan” fakta umum bahawa pasaran saham Malaysia digelar sebagai pasaran saham dengan trend menaik paling lama dalam dunia sehingga mencapai tahap paling… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

HAI BARU NAK MARE KE.?… KENAPA TAK MARAH PERILAKU D4P YG KURANG AJAR,,GANAS,,BIADAP TU?…..ULAMA SESAT SYIAH PARTI KUALI YG HANYA JADI EKOR BABI KAFIR TAK NAK MAREE KE?…… Gaduh PH: Biadab, DAP perlu disiplinkan ahli – Penerangan Pemuda Bersatu…….. Ketua Penerangan Pemuda Bersatu (Armada) Ulya Aqamah Husamudin membidas kenyataan akar umbi DAP yang ‘mengherdik’ menteri pendidikan mengenai isu komik ‘Inisiatif Jalur dan Laluan (BRI)’ dan menyifatkannya sebagai “satu tindakan yang biadab dan berat sebelah.” “Tindakan Menteri Pendidikan Dr Maszlee Malik yang menahan penyebaran komik itu adalah tindakan yang tepat. “Isi kandungannya adalah bermasalah dan tidak sesuai disebarkan kepada sekolah-sekolah. Malahan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

ELOKLAH KELUAR DARI PH….DARIPADA SEKANDANG DENGAN PUAK BABI KAFIR HARBI…… Gaduh PH: Syed Saddiq: ‘Superman rasis’ label Melayu sokong Uighurs radikal…… Oktober 20, 2019 Menteri Belia dan Sukan Syed Saddiq Syed Abdul Rahman berang dengan penulis Hew Kuan Yew yang menyifatkan orang Melayu yang bersimpati dengan nasib Uyghurs di China sebagai radikal “Dia memang “Super Stupid Superman… Sekarang melabel penyokong Melayu yang menyokong komuniti Uighurs sebagai “Radikal” “Kalau ini bukan rasisme, saya tidak tahu apa,” kata Syed Saddiq pada hantaran Twitter hari ini. Hantaran menteri turut menyertakan petikan daripada komik ‘Inisiatif Jalur dan Laluan (BRI)’ yang menyentuh mengenai radikalisme Islam.… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kejora ni baru je nak join posting baru Budin ni
Jap tdi, dok layan pantun Anon mt karung guni
Cuma nak tanya, ada tak TN monyet dekat sini
Dkat posting yg sebelum ini, dia dah tak berani
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
TN monyet msuk sini, nk cari publisiti murahan
Tpi dia tk tau di depan nya, ada sorang jaguhan
Apa yg dia dapat..hanyalah jdi objek belasahan
Kini..berundur lah beruk tua itu, perlahan-lahan
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

Anonymous
Guest
Anonymous

🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
TN monyet kini mesti rasa menyesal tak terkira
Duduk elok-elok, dia sengaja mencari sengsara
Mngkin dia terlupa di hadapannya cikgu Kejora
Brdepan cikgu ini, blm ada musuh tidak cedera
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂