KERAJAAN SEPENGGAL – BUKANKAH PH BANYAK BERBALAH DISEBABKAN MAHATHIR JUGA?

Menyedari kemerosotan sokongan rakyat kepada kerajaan terus berlaku, Tun Mahathir Mohamad memberi amaran bahawa PH tidak mustahil hanya menjadi kerajaan selama sepenggal saja.

“Kita kalah lima pilihanraya kecil dan mereka masih tidak faham.

“Saya beritahu mereka, dalam demokrasi kamu perlu sokongan kuat orang ramai.

“Tetapi sebaliknya, mereka bergaduh sesama sendiri dan pecah belahkan rakyat.

“Mereka tidak akan menang kecuali mereka ubah cara,” katanya.

Peringatan tentang kerajaan sepenggal ini sebenarnya bukanlah perkara baru kerana ia telah diperkatakan lama sebelum ini dan saya sendiri sudah menulis mengenainya dalam blog ini lebih setahun yang lalu.

Di media sosial pula sudah ramai yang menulis dan memperkatakannya.

Berkaitan hal ini, Tun Mahathir barangkali paling terlewat dalam menyedari tentang kelemahan kerajaan yang sedang dipimpinnya yang mungkin hanya mampu bertahan selama sepenggal saja.

(Dalam perkembangan terbaru, Tun Mahathir dilaporkan telah membuat pembetulan berhubung kenyataan awalnya bahawa PH mungkin jadi kerajaan sepenggal dengan mengatakan ia hanya akan berlaku jika perbalahan dalaman tidak segera ditangani)

Meski demikian, walau amaran Tun Mahathir itu adalah sesuatu yang baik, tetapi yang tidak baiknya ialah beliau seolah-olah tidak menyedari bahawa sebahagian besar punca perbalahan dalam PH adalah disebabkan dirinya sendiri.

Bermula dengan melantik Azmin Ali sebagai menteri, walaupun tidak dicalonkan oleh PKR lantaran sudah mengangkat sumpah sebagai Menteri Besar Selangor, mudah menerima bekas Ahli-Ahli Parlimen UMNO ke dalam Bersatu, secara sulit mengadakan pertemuan dengan pemimpin pembangkang untuk menguatkan kedudukannya dan berdolak-dalik tentang janji menyerahkan kuasa adalah antara punca utama yang menyebabkan perbalahan berlaku dalam PH.

Jika tidak berlaku semua perkara di atas, PH dan parti-parti di dalamnya pada hakikatnya aman-aman saja dan kerajaan boleh berfungsi dengan lebih baik dalam menunaikan janji kepada rakyat serta melaksanakan reformasi seperti yang dijanjikan.

Tetapi, barangkali kerana niat awal Tun Mahathir memang tidak ikhlas dalam menyertai PH, apalagi untuk menunaikan janji menyerahkan jawatan kepada Anwar Ibrahim, maka sebab itulah sejak awal dan satu demi satu pergolakan politik dicetuskannya.

Tujuannya ialah tidak lain supaya rakyat turut sama terbuai dan menghabiskan lebih banyak masa dengan politik, lalu dengan pemusatan kuasa yang masih terkumpul di tangannya, beliau dalam pada itu mampu bertahan lebih lama dan melengah-lengahkan peralihan kuasa.

Seharusnya, jika Tun Mahathir benar-benar ikhlas mahu mengelakkan PH daripada menjadi kerajaan sepenggal, beliau yang seharusnya menunjukkan perubahan terlebih dahulu.

Ini tidak, beliau meminta orang lain berubah dan tidak berbalah, sedangkan perbalahan itu sendiri dicetuskan oleh permainan yang diaturnya.

Apakah perubahan yang mesti dilakukan oleh Tun Mahathir?

Pertama, beliau mesti kembali menyelak Buku Harapan dan berusaha menunaikan segala janji manifesto sebagaimana yang telah dijanjikan.

Kedua, Tun Mahathir mesti berhenti bermain politik, mengatur itu dan ini, memperkuatkan kedudukannya secara sulit atau masih cuba menubuhkan kerajaan lain sama ada melalui pintu belakang, pintu tepi atau melalui tingkap sekali pun.

Beliau harus sedar mandat yang diterimanya adalah menerusi PH dan kemahuan rakyat terhadap reformasi, maka sewajibnya beliau mengekalkan pilihan rakyat ini sehingga PRU seterusnya pada 2023 akan datang.

Ketiga, Tun Mahathir mesti segera menetapkan tarikh penyerahan jawatan Perdana Menteri kepada Anwar supaya ketidaktentuan tidak lagi berterusan dan semua orang selepas ini boleh fokus kepada kerja-kerja membina negara dan menjaga kebajikan rakyat.

Tidakkah Tun Mahathir sedar, banyak perbalahan dalam PH, termasuk dalam PKR, adalah berkaitan isu peralihan kuasa dan sebab akibat yang tercetus daripada percaturan yang sengaja ditimbulkannya?

Jika hari ini Azmin masih Menteri Besar Selangor misalnya, percayalah bahawa PKR tidak akan bergolak seperti yang ada sekarang dan begitu juga jika Tun Mahathir sendiri tidak sibuk-sibuk memperkuatkan dirinya sendiri dengan membelakangkan PH atas semua perbuatannya.

Kesimpulannya, dalam Tun Mahathir memberi amaran tentang kemungkinan PH menjadi kerajaan sepenggal kerana kononnya asyik berbalah, apakah beliau sebenarnya semakin jarang menatap cermin atau cermin sudah tiada di rumahnya? (ShahbudinHusin 20/01/2020)

Kongsikan artikel ini
Updated: 20 January 2020 — 5:31 pm

93
Leave a Reply

avatar
14 Comment authors
alliwatianonymousAnonymousWau bulanAnon Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest
Notify of
anonymous
Guest
anonymous

Menang 12 kerusi dari pada 222 kerusi.
Hanya orang bodoh fikir atok layak jadi pee em.
Macam budak bermasalah, korang tak kisah kan, janji dapat.

Anonymous
Guest
Anonymous

🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
TN beruk togok todi dia ingat hebat spt ginseng
Awal pagi, monyet tua ni mari mahu tunjuk juah
Dgn org lain, boleh le ifrit ini terjah ala-samseng
Klu dgn cg Kejora mmg lembu tua ini mkn kuah
🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Atuk TN sewel masuk..mau buat perangai kera
Tpi..bab ilmu bertempur, dia tidak habis belajar
Silap le..awal pagi, dia mari nk acah cgu Kejora
Dgn org lain, blh ler, dia main terjah kurang ajar
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Tdi, abg ada kelas awal, 7:40-9:00, hnya 2 masa
Skrg ni, free 2 period, abg agak lapang & selesa
Abg msih trsenyum teringat Gora punya sketsa
Dek kerna Irah sukakan abg hidup dia terseksa
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Mmg lawak giler itu tua sasau Gora memerang
Sampai ke surat rasmi kt Irah, snggup dikarang
Dah ler kat abg ni..dia cmburu, marah & berang
Irah nak utus wrkh kat abg pun..si tua tu larang
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anon
Guest
Anon

haha…D4p dah kepanasan. Atok nak tendang dia keluar dari putrajaya.

Wau bulan
Guest
Wau bulan

DAP to me knows the reality of malaysian politics. Unfortunately Anwar and his men only care for power.

anonymous
Guest
anonymous

setuju.
tempatnya dlm longkang, bukan putrajaya.
kehkehkeh

Wau bulan
Guest
Wau bulan

1. Formed Bersatu to provide a house and alternative to those disgruntled umno members albeit many hurdles imposed by ROS under najib’s regime. 2. Worked with political friends and foes by putting up a coalition PH but logo was denied for pru14. 3. Managed to get agreement amongst coalition partners to agree using PKR logo. As an incentive, worked out for the release of ex-convict of sodomy with a gentlement understanding “PM8 seat” would be handed over. 4. May 8/2018 was the historic moment where Umno led BN lost the pru for first time in 60 years of rule, beaten… Read more »

Syed Ali Aljufri
Guest
Syed Ali Aljufri

Anwar & Saifuddin punya angkara bukan Tun M

Wau bulan
Guest
Wau bulan

Setuju

alliwati
Guest
alliwati

Setuju sesangat seperti No.6 ☝️☝️

anonymous
Guest
anonymous

Nak bermuafakat dgn ular????!!!!
Seekor kambing yang melihat serigala dengan matanya, maka ia tahu dengan hatinya akan permusuhannya dengan serigala itu. Lalu larilah ia daripadanya.
haha…kambing lg cerdik.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu yang serigala, yer?

Anonymous
Guest
Anonymous

PH banyak berbalah disebabkan Mahathir? Budin sudah gila. Angau sangat dengan Pak Sheikh, semua salah Mahathir, dalam otak nya.

Tapi Budin lah yang banyak berbalah. Sebab angaukan Pak Sheikh. Dicari nya kesalahan PH, dikeluarkan jari telunjuk nya kpd Mahathir.

Aku dah kurang percaya dengan apa Budin kata kebelakangan ini.

Anonymous
Guest
Anonymous

Budin penyokong tegar Pak Sheikh. Tapi Pak Sheikh tak boleh jadi PM. Sebab dia peliwat, di penjara 2 kali sebab liwat, juga China Doll dsb nya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Najib juga tak boleh jadi PM lagi. Sebab dia curi wang rakyat RM2.6 billion di 1MDB.

Jadi, Tun Mahathir lah yang layak pegang jawatan PM. Dulu pegang selama 22 tahun, dengan cemerlang. Kalau tak begitu, takkan dia memang lagi dan jadi PM sekarang.

Anonymous
Guest
Anonymous

Tun Mahathir perlu pegang jawatan PM sehingga kekayaan Bumiputera meningkat ke tahap yang seimbang dengan kekayaan Cina.

Berapa yang dianggap seimbang itu boleh di bincang. Tapi mesti lah banyak lebih dari 30% kekayaan korporat yang Tun Mahathir capaikan di zaman dia memerintah 22 tahun dulu.

Syed Ali Aljufri
Guest
Syed Ali Aljufri

Budin tulis article tak pakai otak tapi dia ikut hawa nafsu iblis.

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Wah..dinda kian popular, serupa artis sekarang
Tiap hari dlm blog Budin ni asyik disebut orang
Paling lucu nya Irah, gelagat si Gora memerang
Hinggakan, surat rsmi kt dinda, si tua tu karang
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

(Bunga2 tu, abg mmg tujukan khas untuk Irah…
Untuk Tok Gora tua sasau tu, abg nak tujukan ketul batu..😂)

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Si Gora tu mmg prangai jahat serupa dgn hantu
Dgn abg ni, mmg dah lama dia simpan dendam
Ingat tk dia karang surat psl ‘Mas Merah’ hari tu
Bila abg dedah kt Irh, dia mlu muka mrah pdam
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Si Gora tu mcm org tidak ada pegangan agama
Abg rasa, tak lama lagi, dia akan jadi sasau gila
Teringat balik, akan si tua itu, punya kisah lama
Dia tulis surat kt ‘Mas Elina ilusi’, pnjang berjela
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Semoga dinda, dlm riang & sjahtera, di Amerika
Usahlah dinda ambik hal sgt dgn si Gora puaka
Kkadang sronok juga, lihat apa yg si tua tu reka
Kita anggap je, karangan dia tu bhn lucu jenaka
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀
Dulu, si duda sewel tu guna ID Putera Singgora
Lepas tu, dia tukar pulak kpd Fareez/Mas Elina
Kini, asyik je bertukar-tukar nama, prangai kera
Tpi, helah jahat penipu dia tu, tk bawa ke mana
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PAS MUNGKIN DILANTIK TERAJUI SATU KEMENTERIAN…..MODEL BAPAK AMBIL DARI WIBOWO……PRESTASI TRENGGANU CUKUP CEMERLANG……. Susunan Baru Putrajaya, Buruk Bagi DAP Dan Anwar?…….. Panas!!! Susunan politik baru sedang dibentuk di Putrajaya? -FMT Pengaturan semula lanskap politik Malaysia secara besar-besaran, yang boleh mengangkat PAS ke kuasa persekutuan, mungkin sedang dirancang berikutan kemerosotan sokongan kepada pentadbiran 20 bulan Pakatan Harapan, FMT difahamkan. Susunan baru itu, menjajarkan kumpulan-kumpulan politik yang bersepakat dengan Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad dengan pengaruh PAS di nusa teras Melayu di wilayah utara Semenanjung, akan mempunyai kesan buruk bagi DAP dan Anwar Ibrahim. “Mahathir menunjukkan percaturan politik yang mantap bagi menggagalkan… Read more »

INSAN MULIA KL
Guest
INSAN MULIA KL

Many are looking for a way to overthrow the great statesman who helps them secure their ministerial seats and other major posts. Instead, they agree to support the rebuilding of the country.

The one-eyed guy I used to be no longer caye!
but because of the country, it was a necessity during the pre-14s.

UNDERSTANDING UNDERSTANDING, BECAUSE OF HEALTH AND HEALTHY BENEFITS, YOU CAN BE UNDER THE BEST OF GOD’S HEALTH.

KEEP YOUR TRAINING !!!

INSAN MULIA KL
Guest
INSAN MULIA KL

SURAT RASMI SELALUNYA LEBIH DIPERCAYAI DARI PANTON

Anonymous
Guest
Anonymous

Surat resmi? Geng Najib reti menulis surat resmi? Nanti dia masukkan kata2 mengarut dan mencarut, macam mana? Dia selalu buat begitu.

Tak caya, tunggu lah dia balas komen ini sekejap lagi.

Tapi boleh kita anggap sebagai our morning fun and entertainment saja. Sekel kepala dia sikit, melulu lah dia memanun mantat, memaki hamun, mencarut marut macam budak keliput.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Saifuddin Nasution, Anwar Ibrahim disyaki bersekongkol runtuh ekonomi negara……… Raggie Jessy Rithaudeen انور إبراهيم، صيفالدين نساوتياون دشكي برسكوڠكول رونتوه ايكونومي نڬارا Saya ingin membawa perhatian saudara saudari kepada sikap Datuk Seri Saifuddin Nasution Ismail yang kebelakangan ini kerap membangkitkan isu peralihan kuasa seolah-olah isu tersebut menjadi punca utama kelemahan pentadbiran Pakatan Harapan. Alasan yang diguna pakai oleh penyokong tegar Datuk Seri Anwar Ibrahim, termasuk Saifuddin, ialah keengganan Tun Dr Mahathir Mohamad menetapkan tarikh peralihan kuasa membimbangkan para pelabur. Alasan ini tidak masuk akal. Pertamanya, isu peralihan kuasa ini mula-mula dibangkitkan kem Anwar tidak sampai tiga bulan selepas tamatnya Pilihan Raya… Read more »

INSAN MULIA KL
Guest
INSAN MULIA KL

SAUDARA MVS ,

ENTRI INI YANG TERBAIK DARI KAMU YANG PERNAH AKU BACA .

HARAP SI BUDIN,BACA JUGA..DAN MUHASABAH DIRI

TQ,

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Mmg lumrah dlm brcinta, akn ada ramai seteru
Semuanya, adalah kerna rasa dengki & cmburu
PJUANG CUCI jmbn @Tloq Landoq, cth terbaru
Nyamar..ngaku insan mulia pula..itu katak puru
🐸🐸🐸🐸🐸🐸🐸🐸🐸🐸🐸🐸🐸🐸🐸🐸🐸🐸

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

(Bunga2 tu, abg mmg tujukan khas untuk Irah…
Untuk PEJUANG CUCI jamban tua tu, abg nak tujukan ketul batu..😂)

Tloq d' Landoq
Guest
Tloq d' Landoq

Kejora oiii,
hAH..kan dah kena dengan si IM tu!aku bukan IM,KOJAB LAGI KAU LARI LAH.

sentap nampak!elok la ko gi mancing

👿👿 hihihihihihi

Anonymous
Guest
Anonymous

Teloq Landoq @ PEJUANG CUCI jamban @ IM memerang 10:16 am,

🐈🐈🐈🐈🐈🐈🐈🐈🐈🐈🐈🐈🐈🐈🐈🐈🐈🐈
Ha ha..PEJUANG CUCI jmban @ IM memerang
Apa ko ini lngsung tk ada rasa malukah dkt org
Ko tak dpt nak kawal rasa cemburu dan berang
Sampai kt Irah tu, tulisan surat rasmi ko karang
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

AKU TAK MAU CAKAP APA LAGI.

GOT MY MORNING FUN AND ENTERTAINMENT FROM READING THE ABOVE COMMENT ALREADY.

Anonymous
Guest
Anonymous

THE ABOVE COMMENT BY Tloq d’ Landoq

Anonymous
Guest
Anonymous

Atuk TN monyet 🐒 7:37/7:38 am,

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Eloklah tu atuk mmg kau tak layak buat komen
Sbb muka atuk tu dh tebal mcm tembok simen
Btg pelir pula lembik, tak mampu nak beromen
Baik atuk jadi raksasa jer, watak citer Ultraman
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

Atuk TN monyet 🐒 7:37/7:38 am,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Naper atuk ni, dgn Kejora, sgt cmburu & berang
Apa yg tak kena..atuk cakap jer ler terus terang
Dah tua bangka pun, malu lah sikit dekat orang
Bulu pelir atuk pun..semua beruban dan jarang
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH DOK DESAK LETAK JAWATAN….KAPAL PH PUN DAH NAK TENGGELAM…..TUNGGU APA LAGI DAA….LOMPAT KAPAL SEBELAH DAAA …. . Mahathir sudah bunyikan semboyan, bakal bertindak……… “Mahathir sudah membunyikan semboyan dan dijangka akan bertindak tidak lama lagi…” محضير سوده بوڽيكن سمبوين، باكل برتيندق Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini menuding jari ke arah pemimpin-pemimpin Pakatan Harapan apabila menjelaskan kepada wartawan punca utama kekalahan Warisan di Kimanis Sabtu lepas. Menurut Mahathir, tindak tanduk pemimpin-pemimpin ini memecah belahkan rakyat menyebabkan sokongan terhadap kerajaan pimpinan Pakatan Harapan semakin tipis. “Kita kalah lima pilihan raya kecil dan mereka masih tidak faham. “Saya beritahu mereka, dalam demokrasi… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

KAPAL SEBELAH DAH KARAM, MAT.

MERAPONG, TAPI PENUH DENGAN AIR.

INSAN MULIA KL
Guest
INSAN MULIA KL

SURAT RASMI UNTUK IRAH Tarikh : 20.1.2020 INSAN MULIA KL Kepada : Munirah Maryono Pelajar Malaysia di USA Cik, JAUHI KEJORA PENDOKONG KLEPTO Salam hormat,perkara di atas dirujuk. 2. Harapan saya,saudari Munirah dapat meluangkan masa,meneliti fakta-fakta berkait dengan seorang insan yang menagih/mendambakan nafsu cinta berahi yang tidak keruan dari seorang pelayar maya bernama Kejora ini. i)Dia sudah tua bangka dan berumur sekitar 76 tahun. Dulu dia memang seorang guru,tetapi berhenti awal dan bekerja dalam politik.Bila kerajaan klepto runtuh, dia pulang ke Kedah,dan mengusahakan sawah bendang.Banyak masanya dihabiskan dengan memancing,siang sampai ke pagi. ii)Dia seorang yang masih bujang dan digelar”Lalaki Tua… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Ki ki kik..mcm2 lawak giler, ada dalam ini dunia
Ada hprak..msuk mari, mngaku diri insan mulia
Kemain..dikarang surat, nak racuni fikiran si dia
Irah psti, akn gelak sakan, lihat gelagat ini paria
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

👿👿👿👿👿👿👿👿👿👿👿👿👿👿👿👿👿👿
PEJUANG CUCI jmbn ini..iblis nyamar malaikat
Blh jdi, dia ini ahli kmpulan sesat punya tarekat
Dalm hati si tua ini..darah kotor mengalir pekat
Dia cuba nk hasut Irah..dgn abg, tak kasi dekat
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

(Bunga2 tu, abg mmg tujukan khas untuk Irah…
Untuk PEJUANG CUCI jamban tua tu, abg nak tujukan ketul batu..😂)

INSAN MULIA KL
Guest
INSAN MULIA KL

Abang beromor 40 an,dituduh situa,

yang dia 76 tahun,dikatanya bujang

DONIA….DONIA..JUAL MANUSIA LEBIH BAIK DARI ONTA

kikikikikikikiki

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

TAK PAYAH KOMEN PUN.

Anonymous
Guest
Anonymous

Nak komen juga –

Umur Geng najib 76 tahun tu munasabah anggaran nya.

Lebih tepat kalau 78-79 tahun, otw to 80an tahun.

Tak lama lagi, gol. Sebab dia jaga pintu gol Pmbangkang di sini.

Dia gol in more ways than one.

Anonymous
Guest
Anonymous

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Si tua ni dkt Kejora dendam cemburu tertanam
Lbh lgi bila Kejora kata sokongan PH mnjunam
Ditambah ler pula kat Kimanis PH kena benam
Nak lepas geram..dia fitnah, Kejora ini umur 76
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

INSAN MULIA KL
Guest
INSAN MULIA KL

berterus terang sajalah kejora, ko tu pak lebai,kopiah putih dan rambot beruban..

coba kau beritahu umor kau sekarang….

katakan yang sebenar..kikikikikiki

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

TAK PAYAH TAMBAH KOMEN PUN.

Anonymous
Guest
Anonymous

Atuk TN monyet 🐒 7:44 am,

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Eloklah tu atuk mmg kau tak layak buat komen
Sbb muka atuk tu dh tebal mcm tembok simen
Btg pelir pula lembik, tak mampu nak beromen
Baik atuk jadi raksasa jer, watak citer Ultraman
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

Atuk TN monyet 🐒 7:44 am,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Naper atuk ni, dgn Kejora, sgt cmburu & berang
Apa yg tak kena..atuk cakap jer ler terus terang
Dah tua bangka pun, malu lah sikit dekat orang
Bulu pelir atuk pun..semua beruban dan jarang
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

CUNNING POLITICIAN…..BAPAK TAHU PH DAH TAK LAKU JADI BUAT APA TUNGGU LAMA2…….. Mahathir: Perjumpaan dengan Hadi perkara biasa…….. Menurut Mahathir, pertemuan bersama Hadi dibuat sebelum ini, kerana PAS bimbang mengenai perkara tertentu berkaitan dasar kerajaan. محضير: ڤرجومڤأن دڠن هادي ڤركارا بياسا Tun Dr Mahathir Mohamad menyatakan kesediaannya bekerjasama bersama sesiapa sahaja, termasuk parti pembangkang, jika ia memberi kebaikan kepada negara. Perdana Menteri berkata, pertemuan beliau bersama Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, adalah biasa kerana beliau berjumpa banyak pihak termasuk pemimpin pembangkang. Sebelum ini, terdapat laporan dan gambar pertemuan antara Dr Mahathir dan Abdul Hadi disiarkan sebuah portal berita… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Musuh2 abg tu, mcm2 gaya..depa tu menjelma
Depa tu bila masuk, akan sering bertukar nama
Teloq landoq & Pjuang Cuci jmban tu org sama
Mreka tu Mlyu pndrhaka brfahaman pluralisma
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

INI BUKAN NAK ATUR SESIAPA…..INI ADALAH PANDANGAN ADIL DAN BEBAS…..JIKA NAK DIBANDING BURUK BAIK ANTARA BAPAK DAN BAPOK…..SIAPA YANG LEBIH SOKONG DAN UNTUNGKAN ISLAM /MELAYU ANTARA DUA PEMIMPIN TERSEBUT…… NEW MALAYSIA ONE GOD ONE RELIGION…..BAN D4P MAFIA KOMUNIS NO GOD NO RELIGION……… Jangan tunduk arahan perlahankan azan……….. JOHOR BAHRU – PEMBESAR suara di semua surau dan masjid di Johor tidak perlu diperlahankan, titah Pemangku Raja Johor, Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim. Arahan tersebut yang dikeluarkan menerusi surat bertarikh 29 September lalu dan tular dalam laman sosial serta disahkan oleh Pengarah Jabatan Agama Islam Negeri Johor (JAINJ). Menerusi surat… Read more »

anonymous
Guest
anonymous

AKU COPY PASTE JUGA PANTON DARI SAUDARA KEJORA,
BILA AKU AKU BACANYERR..ADA LUCU DAN ADA SEDIH

coma aku nak tanya,Irah tu isteri kau ke?
dia tengah mengandong ke?

selalu nyerr bila pompuan mengandong,dia nak ke asaman.

JOM BACA PANTON KEJORA KEPADA SAUDARA JIGIT

Bro jigit,

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Siapa pun yg perintah, kita tak lah begitu kesah
Yg penting, dpt membela nasib Islam & Melayu
Kejora tk dpt tidur memikirkn pipi Irah yg basah
Sian, Irah teringin asm pdas sepat dgn ubi kayu
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Guest
Anonymous

PEJUANG CUCI Jamban 7:42 pm,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Naper lak dgn Kejora ini, pncuci jmbn sakit hati
Rupa2nya pantun cg Kejora ini, awak suka teliti
Tpi ternyata yg kebodohan awak tu berkati-kati
Beza antara asm dgn asm pdas pun, kau tk reti
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

anonymous
Guest
anonymous

MAAF SAUDARA DENAI-DENAI KENANGAN,AKU COPY PASTE ULASAN KAMU YANG AKU TERUJA SANGAT PENDAPAT TENTANG TUN INI.

SYABAS

Ramai yang cari jalan nak pejatuh negarawan ulung yang membantu mereka merasa kerusi menteri dan jawatan besar lain.Seeloknya mereka berpakat sokong tun membina semula negara.Tapi sebaliknya

Golongan mata satu yang aku dari dulu lagi tak caye!
tapi kerana negara,ia suatu keperluan semasa pru-14 dulu.

HAKIKATNYA TUN TIDAK AKAN TEWAS,KERANA SEMANGAT JUANG DAN KEMULIAAN HATINYA,BELIAU SEMESTINYA DI BAWAH LINDUNGAN RAHMAT TUHAN.

TERUSKAN PERJUANGAN MU!!!

Tloq d' Landoq
Guest
Tloq d' Landoq

AKU MALU SUNGGUH DENGAN PERANGAI KEJORA NI

PERASAN LEBIH KONON ADA BUDAK AMERIKA CINTA KAT DIA

BILA AKU BACA ENTRI YANG KEJORA MUSIBAT NI TAYANG,TIADA LANGSUNG UNGKAPAN CINTA DARI BUDAK TU

PANTUN PENYEMAK KAT BLOG NIH! ADA BUNGA PULAK!

AKU RASA SI KEJORA JANTAN BAPOK!

Anonymous
Guest
Anonymous

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Teloq landoq cmburu ke dgn ini cgu Matematik
Kini, sudah semakin mekar, cinta telah berputik
Si teloq landoq trasa, mcm teloq dia kena jentik
Ini utk kau teloq landoq, ucapan dr Irah ku petik
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Aku pasti, teloq landoq, kau cemburu & terkedu
Silap-silap gaya, kau bleh jadi sasau sawan gila
Syahdu ucpn Irah, ‘bla snyi, mla la rsa sdih rndu’
Irh ucp pula lagi, ‘ngis2 la,ha ha..pmpuan gtu la’
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

DIA GILA BAYANG, Tloq.

Otw to full blown sakit gila.

Anonymous
Guest
Anonymous

Atuk TN monyet 🐒 7:46 am,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Naper atuk ni, dgn Kejora, sgt cmburu & berang
Apa yg tak kena..atuk cakap jer ler terus terang
Dah tua bangka pun, malu lah sikit dekat orang
Bulu pelir atuk pun..semua beruban dan jarang
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Tloq d' Landoq
Guest
Tloq d' Landoq

ppl – PARTI PAK LEBAI NI MEMANG TAK LEH CAYE!

KESANA KEMARI BERLAGAK JADI KING MAKER!

DEPA NAK JADI TUKANG ATOR MAHATHIR KE?

BSP
Guest
BSP

Atok ni dalam kepala hotak dia hanya fikir kroni dia dan anak beranak dia…
Sekarang dia takut bila Anwar naik jadi PM, habis keluarga dia akan disiasat, salah guna kuasa, tak byr income tax, rasuah dsb..
Boleh masuk penjara semua anak2 Atok…

Lepas PRU 14 ni, dia tgk semua rancangan dia gagal…
Daripada dia kamikaze, elok dia tebalkan muka dgn berbaik semuala dgn najib dan zahid…at least dia punya nyawa boleh bertahan lama sikit…
Dia selamat…anak beranak dia pun selamat…kalau dia bersama UMNO/BN…

Anonymous
Guest
Anonymous

Kau ni dalam kepala hotak kau, kosong.

I rest my case, hehe.

Irkiz
Guest
Irkiz

ALLAH SAYANG TUN. DUA KALI JADI PM. 30 JUTA RAKYAT ALLAH PILIH TUN. MAKI HAMUN MACAM MANA PUN ALLAH BAGI TUN KUASA. LEBIH KURANG 2 TAHUN MAKI HAMUN, TUN , TUN MASIH PM. ALLAH MAHA MENGETAHUI. HARI INI HADI AWANG JUMPA TUN. MUNGKIN NAK BEERGABUNG, PARTI BERSATU, AMANAH, UMNO. PAS, WARISAN. KASIHAN ANWAR MAMAK.

BSP
Guest
BSP

Bila dah kalah ajer PH ni..
Dan kena tekan dari kem Anwar..
Maka Atok pun nak mintak nyawa…
Dengar cerita Atok nak balik semula ke UMNO…tapi selepas Najib Dan Zahid masuk penjara…Tapi nampak gaya, macam tak akan masuk penjara….tu yg rancangan terbantut…
Tak dapat UMNO, PAS pun jadi lah…

Kita tgk macam mana PAS mainkan Atok…

hehehehehe

Jgn terkejut pulak bila tiba2 kes najib semua ditarik balik dan Atok dgn Najib berpeluk semula…

hehehehe

Anonymous
Guest
Anonymous

nak balik semula ke UMNO? Yer ker?

“Nampak gaya” macam mana Najib Dan Zahid tak masuk penjara? Kau pakai telek ker? Nujum Pak Belalang?

Kamu reti undang2 ker? Due process .. the courts .. hingga ke Mahkamah Persekutuan ..

Anonymous
Guest
Anonymous

sokong Irkiz 100%..shabas,,kita sekapal

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

JANGAN LAH FIKIR SEMUA YANG NEGATIVE……AMBIL KIRA JUGA YG POSITIVE DARI DR MANDELIAR….. RATIFICATION ICERD TAK JADI,,, PENGGANAS KOMUNIS DITANGKAP,,UEA TAK JADI,,,DLL…. KALAU HARAPKAN DENGAN PAK DAJJAL MELEPAS LAH SEMUA TU…. RASANYA DAH PERANG….LEBIH DAHSYAT DARI 13 MEI……… SETIAP HARI SEJAK PRU 14 MAFIA KOMUNIS D4P TAK BERTUHAN MENCABAR SENSITIVITI ISLAM DAN MELAYU……. Semua benda sensitif diberi tempat zaman PH…… Semua benda yang menjadi isu sensitif hendak diberi tempat pada zaman pemerintahan Pakatan Harapan (PH), dakwa Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki. Menurut Ketua Pergerakan Pemuda UMNO itu, isu abu Bapa Pengganas Malaya, mendiang Chin Peng hanyalah permulaan kepada gerakan untuk… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Parti PH, rkyt sudah pukul jauh, mcm bola tenis
Apa yg macai2 terpaksa hadapi mmg sgt ironis
18 Jan 2020. sekali lgi PH tumbang, di Kimanis
Tpi Kejora, 17 Jan 2020 dpt wrkh dr dara manis
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌷🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

MUNIRAH MARYONO Salam Sir Abang, smgo abg & dlmph ksjhtraan irh kt sni ok je yer,mmg kt sni cca sjk sgt kni ttpi irh dh bsa je thks fr lot,krna doakn irh byk ucpan dri rkn2 kt Mesia utk irh Lst wk dri rkan Fcbk irah,Nisa dri Wscnsin psal stdy tu,bsa je,tk lh skar sgt ha ha cma agk syi kt rmh ,dlu ade 3 rkn kni tggal 1,rkn irah yg sme2 smbg msters bla snyi,mla la rsa sdih rndu ngis2 la,ha ha..pmpuan gtu la abg slalu mncing yer klau dpt ikn abg siang sndri ke? atau ibu abg yg… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌷🌷
Klau Irah lmbat utus wrkh pun Kejora tak kesah
Tapi Irah tk tahan dihimpit sepi rindu dan resah
Irah bagi tahu yg prog masters tu tak lah susah
Cuma Kejora tk tahan sbak..bila pipi Irah basah
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌷🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌷🌷
Btapa Irah bgitu merindu baru kini Kejora sedar
Bila pipinya basah, Irah terhenti & terus beredar
Pilu sebak menusuk dada, mmg tk dpt dihindar
Lama juga Kejora trkedu, di ujung katil trsandar
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌷🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Tloq d' Landoq
Guest
Tloq d' Landoq

dia rindu kat ibu bapak dia, yang awak prasan yang dia rindukan awak..

Bapak punya bebal,lelaki dayus kau nih

Anonymous
Guest
Anonymous

Tok wan teloq landoq 7:19 pm,

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Hoi tok wan, lbih baik la, klu tok wan bghundoq
Atau tok wan pi la..mlangut di kedai kopi janda
Dok kcau Kejora, buat apa..tok wan tloq landoq
Pi dok, sama2 oghang tua, ni hai oghang muda
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

TAK GUNA NAK SALAHKAN SESIAPA….MEMANG SEMUA PEMIMPIN2 PH TAK GUNA….. BUBAR PARLIMEN AJE LAH UBATNYA SEBELUM LUKA PARAH DAN TIDAK MAMPU SEMBUH LAGI…… Orang melayu dan penjawat awam fikir sendirilah nasib anda 4 tahun mendatang…… oleh Ab Jalil Backer Ini bukan isu perkauman pun. Namun kerana mangsanya penjawat awam beragama Islam dan berbangsa Melayu yang menjalan tugas dalam kejadian rusuhan kuil, maka mereka yang cuba mencari kebenaran akan berhadapan pelbagai cabaran. Peguam Melayu yang melakukan pencarian keadilan bukan sahaja dicerca oleh kerajaan malah turut dibuli oleh orang Melayu yang menyokong kerajaan hari ini. Sebaliknya bila seorang pensubahat kes rasuah berbangsa… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
PH mmg tk nak akui, yg mereka tu, bermasalah
Balik2 depa akan ‘blame’ krjaan dulu, sbg helah
Kini, bab brebut jwtn PM pula, puak2 ni brbalah
Kalau lah, diadakan PRU skrg, gerenti PH kalah
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

DOA PENUTUP ENTRY…PH BERTUNJANGKAN KAFIR HARBI BERKUDAKAN MUNAFIK MELAYU PEROMPAK HARTA UMAT ISLAM…. PENYESAT DAN PEMBANGSAT MEMBAWA FAHAM LIBERALISME PLURALISM COMMUNISM ATHEISM MARXISM SATANISM LENINISM……SEJUTA KALI CILAKO….YA ALLAH!!!!! TUHAN YG PERKENANKAN DOA MEREKA YG TERANINYANYA!!!!!ENGKAU HANCUR LEBURKAN MEREKA!!!!!!!SEGERAKAN KEHANCURAN MEREKA!!!!YA QAHHAR!!!!!YA JABBAR!!!!!YA MUNTAQIM!!!!!YA ALLAH!!!!YA ALLAH!!!!!YA ALLAH¡!!!WAHAI TUHAN YANG TURUNKAN KITAB!!!!WAHAI TUHAN YANG MENJALANKAN AWAN!!!!!WAHAI TUHAN YANG MENGALAHKAN TENTERA AHZAB!!!!HANCUR BINASAKAN PH KERANA MENYAMUN ASET UMAT ISLAM!!!!!YA
QAHHAR!!!!!!HANCUR LEBU
RKAN PH!
!!…..

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

AMIN.

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌷🌷
Bila tatap wrkh Irah, rasa kaki, lemah mlangkah
Di dalm jiwa..pasti akan dilanda hiba dan resah
Irah mnitiskan airmata, setiap kali diutus wrkah
Belum habis tulis digamit rindu..pipi Irah basah
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌷🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌷🌷
Tak sanggup Kejora nak biar Irah dilanda derita
Untuk Irah, Kejora akan sentiasa utuskan berita
Siaan Irah, asyik jer merindu berendam airmata
Begitulah Irah..secara malu meluah kata2 cinta
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌷🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Tk de bezanya, nk terus penggal Nuar atau Tun
Sbb..habis penggal jer..utk PH adalah penamat
Utk Irah trsayang,..Kejora akan terus berpantun
Akan ku kirmkan kpd Irah..utk dijadikan azimat
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌷🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Mana dia lama tk nampak Suman anjing dubok
Tak kan PH tewas PRK kau pulak yg sakit teruk
Katanya, Wak nak cabar ajak Kejora bertumbok
Klau bgitu, naper Wak lari, sembunyi menyorok?
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Carlos Santiago
Guest
Carlos Santiago

Yang aku tengok, TUN yg selalu selesaikan. PKR berbalah sama sendiri tu sebab TUN jugak ker.

BANkami Blog

Anonymous
Guest
Anonymous

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kerajaan PH kini, rkyat bangkit hentam dan tala
BN menang 5 PRK..bukan lah kecil punya skala
Cai2 tk usah le, gebang lebat buat besar kepala
Kalau berani, bubar parlimen, buat PRU semula!
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

Anonymous
Guest
Anonymous

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
PH dh kacau ronyok serupa dengan telur dadar
Kini dh nak hancor, baru 2 thn je, masa beredar
Dah 5 PRK terkini..PH jdi bunga layu dan pudar
Nak bungkus nanti PRU15, tak kan le tak sedar?
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Rakyat sembang pasal PH, dgn nada yang sinis
Mereka tak suka kjaan yg perintah ala-komunis
Dah ler bakal PM pulak, suka hubungan sejenis
Itu sebab rakyat tolak PH dekat PRK di Kimanis
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

muafakat nasional
Guest
muafakat nasional

Bukan di sebabkan mahathir sahaja,,bahkan keseluruhan menteri2 ph, bekas baduan pesalah liwat yg bakal jd pm8 tajaan dap,,bakal pm8 terlibat semburit, menteri semua ugama,menteri kasut dan stoking hitam, menteri syok naik jet pejuang, menteri kecoh sedunia kerna harfa tomato turun 3 sen,,menteri terlibat skandal terowong bawanh laut,,peguam negara kaki todi , pwngarah sprm keling kerala yg dah jd deejay….mcm2 lagi lah. Rakyat dah menyampah. Prk kimanis jd bukti…org sabah selalunya sokong kerajaan pusat,,pusat yg boleh beri peruntukan,,tp dek kerana menyampah dgn ph,,mereka sokong umno.

Anonymous
Guest
Anonymous

Setuju MN 4:24 pm,

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kita dh blh baca bgmana PRU15 pnya keadaan
Dh 5 PRK, pmbngkang kalahkan, parti kerajaan
Rkyat mngundi, tnpa apa gnjaran atau paksaan
Sdg kan pihak kjaan..plbgai jnis dedak & tajaan
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Carlos Santiago
Guest
Carlos Santiago

Tak bleh, kena salahkan TUN jugak. Nanti kalau Madey tak salah. Macam mana nak push dia letak jawatan dan bagi pada anwar.

BANkami Blog

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau menyindir, depa tak reti sindir, kot buang masa.

Macam Geng najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama, dia reti bahasa kotor, mengarut dan mencarut ajer.

Tak lama lagi, dia buat gitu ler. Itu pasal Najib Umno Bn terlungkup di Pru14.

Anonymous
Guest
Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Under PH, people live, in sorrow, fear and worry
Most people, tend to divert their support go BN
It’s only BN..that can uphold, this lovely country
GE-15..PH government..it’s going to be the end
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Errata:

Most people, tend to divert their support to BN

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂