PENDURJANA SEBENAR DALAM PH ADALAH MEREKA YANG MAHU MAHATHIR KEKAL HINGGA HABIS PENGGAL

Sebagaimana semua orang faham, termasuk malaikat di langit, kedudukan Anwar Ibrahim sebagai pengganti kepada Tun Mahathir Mohamad, telah pun disepakati dalam ikrar janji sebelum PRU14 lagi.

Untuk itu, Tun Mahathir dipersetujui sebagai Perdana Menteri sehingga Anwar dibebaskan daripada penjara dan sehingga mendapat pengampunan penuh daripada Yang Dipertuan Agong bagi membolehkan peralihan kuasa, sebagaimana yang djanji, dapat dilaksanakan.

Atas dasar itulah Tun Mahathir berkali-kali mengatakan beliau hanya mahu menjadi Perdana Menteri selama dua tahun saja untuk melaksanakan tugas memperbaiki kerosakan dalam negara dan memulihkan ekonomi.

Tempoh dua tahun itu adalah bersandarkan keyakinan bahawa proses memohon pembebasan dan pengampunan untuk Anwar sekurang-kurangnya perlu mengambil jangka masa tersebut.

Itulah sebabnya perjanjian peralihan kuasa tidak meletakkan tarikh yang khusus kerana tiada siapa dapat menjangka bila proses itu, khususnya pengampunan daripada Yang Dipertuan Agong, akan diperolehi.

Namun demikian, tanpa disangka-sangka, hanya dalam tempoh tiga bulan saja selepas kemenangan PH dalam PRU14, Anwar telah pun dibebaskan dan mendapat pengampunan penuh daripada Yang Dipertuan Agong, seterusnya beliau memenangi kerusi Parlimen Port Dickson pada PRK 13 Oktober 2018.

Meski pembebasan dan pengampunan diperolehi lebih awal serta Anwar telah menjadi Ahli Parlimen Port Dickson sejak Oktober 2018 lagi dan ini bermakna Anwar sudah layak mengambil alih jawatan Perdana Menteri, tetapi tidak pernah pula ada desakan untuk dipercepatkan peralihan kuasa tersebut.

Tempoh yang dituntut tetap dua tahun iaitu berdasarkan janji Tun Mahathir sendiri.

Sekarang, malah beberapa ketika sebelum ini pun, sementara semua orang diperingatkan agar berpegang kepada janji asal peralihan kuasa dalam tempoh dua tahun itu, tak semena-mena timbul pula desakan agar Tun Mahathir dipanjangkan lagi khidmatnya sebagai Perdana Menteri sehingga habis penggal atau hingga ke tahun 2023.

Gila ke apa ni?

Sudahlah janji dua tahun cuba dimungkiri dengan pelbagai alasan lain seperti tugas Tun Mahathir kononnya belum selesai, ekonomi belum pulih sepenuhnya dan terbaru sehingga selesai Sidang APEC di Kuala Lumpur pada November 2020, kini ia mahu dikhianati lagi sehingga ke tahun 2023.

Manusia apa, bangsa apa dan agama yang membenarkan janji dipermain-mainkan sehingga ke tahap ini?

Kenapa susah sangat untuk berpegang kepada janji asal dua tahun sepertimana yang kerap disebut oleh Tun Mahathir sendiri?

Bukankah dengan memenuhi janji tersebut dan tidak menghasut Tun Mahathir untuk kekal sehingga sehingga habis penggal, bermakna kita sedang menyelamatkan Perdana Menteri daripada kemunafikan?

Lebih daripada itu, tidakkah kita sedar juga bahawa mengingkari janji peralihan kuasa tersebut dan membuat desakan agar Tun Mahathir kekal sehingga habis penggal hanya akan memungkinkan PH terjerumus kepada perpecahan?

Itukah yang kita inginkan atau kita mahu PH ini menjadi kerajaan hanya selama sepenggal saja?

Apakah kita suka Tun Mahathir yang sudah berusia 94 tahun dan mungkin bila-bila masa dipanggil mengadap Tuhan, tetapi akhirnya meninggal dunia dalam kebencian ramai kerana mungkir janji, terkepung dengan kemunafikan dan dalam keadaan PH berpecah kerananya?

Dalam hal ini, sementara mereka yang menuntut janji peralihan kuasa kepada Anwar dipenuhi dalam tempoh dua tahun adalah berjiwa mulia, bukan saja kepada PH, tetapi juga terhadap Tun Mahathir, sebaliknya yang terus dan tidak henti-henti mendesak agar Perdana Menteri dikekal sehingga habis penggal, mereka inilah golongan pendurjana yang sebenarnya.

Lebih buruk, golongan ini bukan saja durjana kepada PH, tetapi turut durjana kepada Tun Mahathir yang kononnya mereka sayangi. (ShahbudinHusin 18/01/2020)

Kongsikan artikel ini
Updated: 18 January 2020 — 1:28 pm

81
Leave a Reply

avatar
14 Comment authors
AnonymousTanpa NamaTanpa NamaMAHATHIRVSANWARAh Sang Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’
TN monyet, dh jngkit prangai Suman, pukul curi
Kejora guna pantun je, bkn lah pakai penumbok
Bila nampak kelibat Kejora, si kedi itu cabut lari
Mmg dia bacul dayus le..itu barua anjing dubok
๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•

๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ‘Ž

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’
Bila Kejora tiada..TN kera mari, dada nk didabik
Keling todi tua tu, masih nk buat perangai paria
Masih nk juah tk padan mati pucok pelir lembik
Dungu dia itu..serupa dgn kepala butoh pak dia
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Budin macam sudah kehilangan akal menuduh yang mahukan Tun Mahathir pegang jawatan hingga habis penggal sebagai jahat.

Mata dia sudah dikabuskan dan pemikiran dia sudah digabuskan dek idaman mendapat habuan bila dan jika Anwar jadi PM. It’s safe to assume he is interested in the post of the PM’s Media Adviser.

Malang nya, demikian ramai yang tidak mahu Anwar menjadi PM sebab dia peliwat dan bekas banduan 2 kali sebab liwat. Dan ada yang mengata ada Surat Sumpah yang mengatakan seorang bankar mengumpul RM3 billion di suatu Master Account untuk dia di zaman dia Menteri Kewangan.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Coba mcm mana pun, Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama tak akan dapat membaikki keadaan.

Tunggulah hingga Pru15 baru boleh coba tunjukkan kehebatan. Tak payah nak hebohkan menang PRK, ujian agong nya ia lah PRU. Dah kalah Pru14, merana lah hingga Pru15.

Mungkin berikut nya juga. Berdekad hendaknya.

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’
Mlm tdi atuk TN monyet nngis airmata mengalir
Kena dgn Kejora..si tua itu terpaksa angkat kaki
Lembik si tua itu, serupa pak dia pnya btng pelir
Jahat mulut macam mak dia punya lubang puki
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Geng Najib amat baran kalah Pru14, coba mengata macam2 nak lepaskan geram. Tak renti2 menulis, kadang2 hingga membolot moopoli blog pos punya ruang komen.

Apa nak buat, dah nasib, Bossdia buat kangjor curi wang rakyat di 1MDB, dia akan masuk penjara, penyokong2 nya terima lah padah nya.

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’
Atuk TN beruk, masih dgn modal basi dia1MDB
Mlm tdi dia cabut lari Kejora lanyak bertubi-tubi
Tapi dia muncul jugak ini macai DAP kafir harbi
Muka si tua ini mmg tebal serupa dgn kulit babi
๐Ÿท๐Ÿ–๐Ÿท๐Ÿ–๐Ÿท๐Ÿ–๐Ÿท๐Ÿ–๐Ÿท๐Ÿ–๐Ÿท๐Ÿ–๐Ÿท๐Ÿ–๐Ÿท๐Ÿ–๐Ÿท๐Ÿ–

๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
Suman kemetot boncit, kpala mcm buah kelubi
Umur dh tua bangka, tpi otak, mcm budak kecil
Kemain, konon nak cabar Kejora, brjumpa di JB
Baru Kejora sergah je, dia dh menggigil terkucil
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
Langsung dah tk kelihatan Suman ifrit musibat
Msti lintng pukng dia lari, org Kimanis prambat
Agaknya di pokok sagu..Suman dikat & tambat
Org2 Kimanis kemudian..bergilir-gilir dtg sebat
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Tadi kena gulai baung..abg makan nasi banyak
Ditambah lgi dgn kerabu udg dgn pcuk pegaga
Dek keknyngan, ptg tadi, abg tidur agk nyenyak
Hingga agak lewat ptg tadi baru ler abg terjaga
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Sini dah lbh 11:00 mlm, rasanya US tu, 8:00 pgi
Barangkali dinda di sana tu sedang bersarapan
Di ats wrkh Irah itu, abg ucp, trima ksih skali lgi
Berulang-ulang kali, abg buka dan buat tatapan
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kimanis meninggalkan manis punya kenangan
Baru puak2 PH tahu akn rkyat punya penangan
Sekali lgi parti BN telah mencipta kemenangan
Suman Hindu, & TN beruk, airmata berlinangan
๐Ÿต๐Ÿ’๐Ÿต๐Ÿ’๐Ÿต๐Ÿ’๐Ÿต๐Ÿ’๐Ÿต๐Ÿ’๐Ÿต๐Ÿ’๐Ÿต๐Ÿ’๐Ÿต๐Ÿ’๐Ÿต๐Ÿ’

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

NEGARA SUDAH JADI KOMUNISโ€ฆโ€ฆORANG POLITIK BOLEH JATUHKAN HUKUMโ€ฆโ€ฆ Sejak Bila Parti Politik Di Beri Kuasa Untuk Tentukan Hukuman Pesalah Rasuah?โ€ฆโ€ฆ.. Timbalan Pesuruhjaya SPRM Azam Baki kata dah selesaiโ€ฆ Apa yang dah selesai? Pertama Apakah tindakan yang telah diambil terhadap pegawai SPRM yang dikatakan telah tersilap hantar surat kepada Pengerusi Disiplin PKR (BACA DI SINI)โ€ฆ Adalah satu yang sangat-sangat tidak munasabah, SPRM sebagai satu badan profesional boleh melakukan kesilapan begituโ€ฆ Kalau bukan kesilapan ianya pasti satu tindakan yang disengajakan!!! Kedua Apa tujuan SPRM hantar surat tersebut? Di mana integriti dan ketegasan SPRM? Sejak bila dan undang-undang mana yang SPRM gunakan untuk… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Mlm ni cikgu Kejora tersangatlah merasa puas
Dah 5 PRK berturut2 parti PH terlentang tewas
Melopong terkedu lah..si tua, TN beruk mawas
Baru monyet tu tau, bila brtemu buku dgn ruas
๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH CILAKOโ€ฆ.HABIS ASET BUMIPUTRA DIJUALโ€ฆ Syarikat yang dijual adalah milik 100% FGVโ€ฆ. Ia terlibat dalam pemprosesan, penapisan, penyimpanan dan pemasaran minyak makan untuk pasaran China. Dibekal dengan eksport minyak sawit dari Malaysia. Tapi telah dijual. Mungkin pasaran China tak cukup besar kot. Oleh itu kerajaan PH jual sepenuhnya kepada syarikat China dengan harga RM100 juta. FGV tak pernah mencatat kerugian tahunan setelah ianya disenaraikan sehingga tahun 2018. Namun, selepas PRU14 FGV mula rugi setiap suku tahun. Tak apa. Ada lagi banyak aset negara yang dibina masa BN untuk PH menjual. NOTA: Jangan kongsi artikel ini. Isu penjualan aset-aset negara secara… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Parti PH kini, sudah jadi, serupa dgn kain buruk
Makin sehari, dalm PRK..PH makin tewas teruk
Malu terkedu ler Suman Hindu & atuk TN beruk
Tak tahu ke mana monyet tua ni dah menyorok
๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’

๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PRK TG. PIAI ADALAH CLASH OF THE TITANSโ€ฆ.ANTARA BAPAK MELAWAN BAPOKโ€ฆ.ANTARA MELAYU LAWAN CINAโ€ฆ. KAPITALIS LAWAN SOSIALISTโ€ฆ..CINA KAPITALIS MENANG BERDASARKAN POLITIK UNTUNG CINAโ€ฆ.. Chek In Mahkamah 29/10/2019 Casey Tang MO1 Sebenar Datuk Shahrol MO2 !!!โ€ฆ. Oktober 30, 2019 Bekas CEO 1MDB Datuk Shahrol mengaku dialah MO2 yang disebut dalam laporan DOJโ€ฆ dan paling mengejutkan lagi, MO1 yang selama ini kononnya adalah DSN rupanya rupanya tidak benar sama sekali. MO1 yang sebenarnya adalah Casey Tang yang juga merupakan Bekas Pengarah Eksekutif 1MDB !! Ternyata benar apabila DSN mengatakan mahkamah akan menjadi tempat segala kebenaran terungkap itu bukan hanya retorik dari DSN… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’
TN monyet mri nk lalok mcm org mabuk candu
Tpi dgn cikgu Kejora, dia dh kena pukulan padu
Trus si bapok tua tu..cabut lari monyok terkedu
Keadaan nasib dia..sama lah, spt Suman Hindu
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Mlm ini, geng muafakat nasional dpt kepuasan
Buat kali ke 5 berturut dlm PRK..PH ketewasan
Rkyat Sabah bangkit tolak..walau parti Warisan
Krna cinta rkyat, dh kmbali semula kpd Barisan
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช

Ah Sang
Guest
Ah Sang

Harap kerajaan negeri Selangor adakah solat hajat mohon supaya PRK Dengkil tak berlaku.

Ah Sang
Guest
Ah Sang

Walaupun banyak perkara negetif diperkatakan kpd wakil rakyat kerajaan PH, ada juga yg positifnya.

Urine test… positif.

Muahaha…

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Paling win!

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Rkyat jelas mnolak parti PH pmbelit putar alam
Dah pasti, nasib PH, PRU-15 akan suram kelam
Ini, Kejora petik berita terkini stkt jam 9:29 mlm
Dgn 2029 undi mjoriti, PH haprak dh tenggelam
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช

https://www.google.com/amp/s/www.bharian.com.my/berita/nasional/2020/01/647959/bn-pertahan-kerusi-parlimen-kimanis/amp

anonymous
Guest
anonymous

5-0!
haha….huluq tali biaq dia gantung diri sendiri.

Ah Sang
Guest
Ah Sang

Tak payahlah budin sibuk pasal peralihan kuasa drM kpd Anwar, drp kem Semburit kpd kem juburit. Dah tak ada apa yg tinggal, tunggu masa pru15 je kerajaan [email protected] pakatan haramjadah ni rakyat nak baling dgn taik.
Rakyat Sabah pun tau menilai. Yg semenanjung tak payah cerita. Tunggu masa kerajaan [email protected] pakatan haramjadah ni kena terajang.

Anon
Guest
Anon

heheโ€ฆsah kontot minda sbb baham naratif songsang 20+ tahun.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH WILL ONLY LEARN AFTER DEFEAT IN PRU15….BY THE TIME IT IS TOO LATE……… The Kimanis By-Election: Pakatan Harapan Never Learns…….. Up to the day before the by-election, the political pundits predicted that Barisan Nasional was going to get slaughtered or massacred in the Kimanis by-election. The result, however, shows that you never really know what the voters would do. Winning the minds and hearts of the voters is more complicated than most people think. It is not quite like predicting the weather. One thing that many seem to forget is that elections or by-elections are a very localised affair.… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Tahniahlah, kita ucapkan kpd Dtk Mohd Alamin
Beliau dah pun menewaskan Dtk Karim Bujang
Kita mengucapkan syukur, kpda Rabbul-‘alamin
Sbb di PRK Kimanis parti PH dah kena terajang
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

LEBAI2 KADOK LALOK TAK PAYAHLAH BERKELIARAN DALAM BLOG NIE…..LEPAS PRU DAH TENTU BUNGKUS….DAH LAH CIPUT….BANYAK MASALAH…… โ€œSaddiq, dedah butiran parti dadah atau letak jawatanโ€ โ€“ Cynthia Gabriel C4…… Putrajaya , 16 Jan. Pengarah Eksekutif Center to Combat Corruption and Cronyism (C4) Cynthia Gabriel mendesak MENTERI Belia dan Sukan Saddiq Syed Abdul Rahman meletak jawatan jika gagal mendedahkan butiran mengenai parti dadah yang melibatkan pegawai khas menteri dan pemimpin Pemuda Bersatu yang diketuainya, kata persatuan sivil. Kata beliau, Syed Saddiq hendaklah mendedahkan nama mereka yang ditahan serta butiran perjanjian yang dibuat pada parti tersebut. โ€œJika beliau gagal berbuat demikian, beliau harus… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Geng Najib seorang saja yang menulis komen dengan banyak di sini. Hampir monopoli ruang komen di sini.

Ranai yang lain membalun dia dan/atau pendirian2 yang dikeluarkan nya.

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
Atuk TN hanya tahu keluar dgn cerca dan maki
Hal brkaitan entri bkn nya bahalol ini nk sentuh
Busuk mulut..mcm mak dia, punya lubang puki
Bingai bebal, srupa pak dia punya kepala butuh
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช
Mmg ternyata bahawa, cgu Kejora hebat sekali
Bukan sahaja blog ini cgu Kejora dah monopoli
Bahkan juga, atuk TN monyet tu dia lanyak buli
Lari ler si beruk tua tu, serupa kerbau putus tali
๐Ÿ’๐Ÿƒ๐Ÿ’๐Ÿƒ๐Ÿ’๐Ÿƒ๐Ÿ’๐Ÿƒ๐Ÿ’๐Ÿƒ๐Ÿ’๐Ÿƒ๐Ÿ’๐Ÿƒ๐Ÿ’๐Ÿƒ๐Ÿ’๐Ÿƒ

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

Terjerit jerit Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib memantun mantat keseorangan. Takda siapa yang baca sedpenuh nya apa dia kata.

Anonymous
Guest
Anonymous

Geng Najib yang asyik menjilat Najib dengan mengguna berbagai nama. Termasuk Anonymous kah3.

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Mlm ini, mmg Kejora betul2 nak sepuas2 gelak
Sbb dah jelas..parti PH rakyat meluat dan tolak
Atuk TN brbunyi..auk auk..spt anjing menyalak
Tpi brtukar jdi auw auw..spt bapok kain diselak
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
Cai2 bingai semua berhentilah mendabik dada
Rakyat semakin meluat, dgn parti PH taik kuda
Pnerimaan rakyat kpd BN, makin jelas petanda
PRU15 nanti mmg sah BN akn naik ke persada
๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
Tidak usah lah cai2 nak juah atau lebat gebang
Sudah 5 PRK yg terkini, kerusi parti PH terbang
Di mana saja ada PRK..pasti PH akan tumbang
Kkalahan PH di PRU15, mmg sudah di ambang
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

HARGA KERETA PULAK NAIK….. TAHNIAH PH……. Tahniah Pengundi PH, Peraturan baru eksais duti Malaysia 2020 bakal jadikan harga kenderaan CKD meningkat โ€œsehingga 15%โ€…….. Disember lalu, sebuah laporan berita memberi petunjuk bahawa kemungkinan kereta pemasangan tempatan akan naik harga bermula tahun ini kesan daripada langkah penstrukturan semula kadar duti kenderaan oleh kerajaan. Nampaknya ini semakin menjadi kenyataan, berdasarkan apa yang termaktub di dalam Excise (Determination of Value of Locally Manufactured Goods for the Purpose of Levying Excise Duty) Regulations 2019, yang disediakan oleh kementerian kewangan dan telah digazetkan pada 31 Disember 2019, sekiranya perkara berkenaan ditafsir dengan betul. Terma di bawah… Read more »

John Doe
Guest
John Doe

Sejak dari awal lagi saya telah memberitahu sdr Budin bahawa Pak Sheikh takkan mampu kalahkan Tun, bahkan percubaannya untuk mengalahkan Tun yang akan membuat dia sendiri yang tewas mutlak dan binasa. Keputusan sdr Budin untuk menjadi sebahagian daripada tentera propaganda Pak Sheikh hanya akan membinasakan sdr Budin sendiri sebagaimana binasanya Pak Sheikh. Untuk menekan Tun supaya segera turun sdr Budin mula-mula telah menghentam PPBM dan Tun dengan menggunakan peluru kosong yang bising bunyinya tetapi kosong isinya. Kemudian disebabkan takut dengan bayang-bayang Azmin, sdr Budin telah menghentam pula Azmin sehingga Azmin yang berasa kecewa akhirnya membuat kenyataan menyokong Tun kekal PM… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Ostat Jon Dol,

๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
Nada ostat, spt marah, perut kembung kempeh
Celoteh yg pnjang, tpi bnyak hntam semborono
Ppatah Mlayu kata, mngata dulang paku serpih
Bukn Cap Munga ker, kutip penyangak2 UMNO?
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PAARTI TELINGA KUALI BUAT KAJIAN SALAH SEBAB PEKAK…… Selepas Institut Darul Ehsan, kini Ilham Centre rosak etika……. Executive Editor Januari 17, 2020 0 Najib Razak yang tidak yakin dengan hasil kajian Ilham Centre meramalkan Warisan akan memenangi Pilihan Raya Kecil Kimanis esok, menyifatkan ia bermotifkan politik dan tidak ikhlas. โ€œIni propaganda mereka. Di PRK Tanjung Piai, IDE (Institut Darul Ehsan) tampil dengan analisis kata Pakatan Harapan akan menang di sana. โ€œTetapi, sebaliknya kami menang dengan majoriti besar lebih 15,000 undi, jadi kami tak fikir banyak tentang kajian begini kerana ia dibuat berdasarkan niat politik. โ€œIa bukan berdasarkan keikhlasan analisis sebenar,โ€… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Dgn kekalahan yg ke5, PRK, cai2 habis terkedu
Tak kurang jugak lah yg sdg menangis tersedu
Cuma..Kejora ini rindukan reaksi Suman Hindu
Dah tak der lagi ke sorakan YA BEDAA BEDOO?
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kimanis, 18 Jan 2019, macai2 kena lgi pukulan
Barangkali sdg mnangis meraung si Wau Bulan
Suman nak masuk sini dah tak jumpa lagi jalan
Atuk TN pula, togok todi pun dah tak dapt telan
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
Blog Shahbudin, kini terus jdi lengang dan sepi
Tiada lagi..kelibat pencacai tali barut kafir DAP
PH, rakyat tk suka, dan mereka dh tolak ke tepi
Terdiam monyok habis lah, macai2 lembu sapi
๐Ÿ‚๐Ÿƒ๐Ÿ‚๐Ÿƒ๐Ÿ‚๐Ÿƒ๐Ÿ‚๐Ÿƒ๐Ÿ‚๐Ÿƒ๐Ÿ‚๐Ÿƒ๐Ÿ‚๐Ÿƒ๐Ÿ‚๐Ÿƒ๐Ÿ‚๐Ÿƒ

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
Tak perlu lah lagi..cai2 nk mngelupor menyalak
Rkyat dh meluat PH & kini BN kmbali disanjung
Di kwsn mna pun kini..PH tu, rkyat sudah tolak
Tk kira, di kpulauan Borneo, atau semenanjung
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
Rakyat tk suka..cara pmrintahan PH ala Yahudi
Dgn kerajaan yg kuat menipu, rkyat dah tk sudi
Ini, Kejora sunting satu berita, jam 6:45 ptg tadi
BN sedang mendahului, dgn majoriti 1462 undi
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช

https://www.google.com/amp/s/www.bharian.com.my/berita/nasional/2020/01/647926/50-peti-undi-dibuka-bn-mendahului/amp

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
18 Jan 2019..mencatat satu lgi knangan manis
Cinta rakyat kpd BN, kini telah kembali bersemi
Kejora telah ikut, perkmbangan PRK di Kimanis
BN menang lgi..mngikut keputusan tidak rasmi
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช

Anonymous
Guest
Anonymous

Tn Budin,

๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
Sama sja separuh penggal..atau habis penggal
Untuk pulihkan negara, ternyata PH telah gagal
Cara pentadbiran PH itu rakyat nampak janggal
Th 2023 nanti..utk PH rkyat nk ucp slmt tinggal
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Anon
Guest
Anon

“Ramai yang mahukan Tun Mahathir teruskan sebagai PM”.
ye ke?
menang 12 kerusi dari 222 kerusi, mana layak jadi PM!
jadi PM SEMENTERA ok la sebab PM SEBENAR masih belum layak nak menjawat kerusi tersebut.
kat gua mana korang bertapa? 4 prk sebelum ni dgn terang dan nyata tolak atok sbg PM INTERIM.
macam nak jadi betul ramalan prk: 2020 tahun d4p mengkhianati anwar.

Anonymous
Guest
Anonymous

Di cakap bodoh, kau marah.

Tapi kau kata “mana layak jadi PM!”. Mana tak layak nya – dia dah jadi PM pun.

Anon
Guest
Anon

hehe…autatok sendiri ngaku dia PM INTERIM. ko mmg sah kontot minda sbb baham naratif songsang 20 tahun.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

ADA ORANG NAK BUANG BANGSAโ€ฆ..DIA TIDAK TAHU ITU TIDAK REALISTICโ€ฆ.DIA HANYA JADI MR PERFECTโ€ฆ.CUBA DIA TUNJUK MANA SATU NEGARA YG TAK UTAMAKAN BANGSA ATAS DUNIA NI?โ€ฆ.. SEPERTI TIDAK REALISTIC NYA PM IN WAITING.,โ€ฆ. Tiga Rancangan Berbahaya Israel Terhadap Masjid Al-Aqsaโ€ฆ. Seorang pemimpin kanan gerakan Hamas memberi amaran bahawa rejim Israel sedang melaksanakan โ€˜tiga rencana berbahayaโ€™ terhadap kompleks Masjid al-Aqsa di Kota Lama di Jerusalem Timur. Ketua Biro Politik Hamas, Ismail Haniyeh berkata, tahap pertama plot jahat oleh rejim zionis adalah membenarkan para peneroka haram Israel melakukan ritual Yahudi secara terbuka, yang dilarang sesuai dengan perjanjian 1967. โ€œkedua (dalam) plot itu,… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

NAK TANYALAH PADA PENYOKONG KUAT BAPAKโ€ฆ..AGAK2 KALAU BAPAK JADI SERAH KUASA PADA BAPOKโ€ฆ.MACAM MANA STAND KORANG?โ€ฆ.MASIH SEPERTI SEKARANG?โ€ฆATAU KORANG MURTAD JADI PENYOKONG KUAT BAPOK?โ€ฆ.. HPU Terengganu : โ€˜Penyatuan Demi Masa Depan Anak, Cucu Kitaโ€™ E-โ€ฆโ€ฆโ€ฆ. KUALA TERENGGANU, 26 Oktober โ€“ Penyatuan dua parti politik terbesar melayu, PAS dan UMNO adalah demi kelangsungan masa depan generasi baharu yang bakal memimpin negara. Naib Presiden PAS, Idris Ahmad menegaskan, kesepakatan yang telah dimeterai itu bukan untuk mencari jawatan ataupun pangkat buat pemimpin kedua-dua parti. Namun katanya, apa yang dibincangkan ialah berkenaan ancaman terhadap Islam dan masalah anak muda yang semakin membarah. โ€œIni bukan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH CILAKOโ€ฆ.HABIS ASET BUMIPUTRA DIJUALโ€ฆ Syarikat yang dijual adalah milik 100% FGVโ€ฆ. Ia terlibat dalam pemprosesan, penapisan, penyimpanan dan pemasaran minyak makan untuk pasaran China. Dibekal dengan eksport minyak sawit dari Malaysia. Tapi telah dijual. Mungkin pasaran China tak cukup besar kot. Oleh itu kerajaan PH jual sepenuhnya kepada syarikat China dengan harga RM100 juta. FGV tak pernah mencatat kerugian tahunan setelah ianya disenaraikan sehingga tahun 2018. Namun, selepas PRU14 FGV mula rugi setiap suku tahun. Tak apa. Ada lagi banyak aset negara yang dibina masa BN untuk PH menjual. NOTA: Jangan kongsi artikel ini. Isu penjualan aset-aset negara secara… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

JENGโ€ฆ.JEMGโ€ฆ..JENGโ€ฆ..PARA PENFITNAH DAN PENYESAT SERTA PEMBANGSAT PUAK DAJJAL DAH MULA MENGGELUPURโ€ฆโ€ฆ. TERKINI: BEKAS KETUA PEGAWAI EKSEKUTIF 1MDB MENGAKU โ€œ1MDB OFFICER 1โ€ MERUPAKAN CASEY TANG, BUKAN NAJIBโ€ฆโ€ฆโ€ฆ. Sepanjang tempoh perjalanan kes 1MDB, TTF akan menerbitkan keterangan-keterangan utama saksi-saksi kedua-dua pihak pendakwaan dan pembelaan. Sumber (gambar): TTF Nota: Artikel ini di edit pada 9.33 pagi, 30/10/2019 bagi membetulkan kesilapan berhubung penggunaan MO1 sebelum ini yang salah. Bekas Ketua Pegawai Eksekutif 1MDB, Datuk Shahrol Azral Ibrahim Halmi, mengaku bahawa Casey Tang Keng Chee merupakan โ€œ1MDB Officer 1โ€ yang disebutkan dalam laporan DoJ (Jabatan Keadilan Amerika Syarikat). Shahrol berkata demikian ketika disoal siasat oleh… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

D4P TERBUKTI D4P MAFIA KOMUNIS TAK BERTUHANโ€ฆ..INI KERJA YG BAPAK PERLU SELESAIKAN SEBELUM SERAH JAWATANโ€ฆ..BAPOK INGAT PINTU BELAKANG JEEโ€ฆ.. LTTE Supporter Campaigned For DAP, Najib Tells Govtโ€ฆโ€ฆ Najib Razak today questioned Putrajayaโ€™s claim that DAP has no links with a defunct separatist group, saying a video featuring a minister from the party and a South Indian politician suggests otherwise. (FMT) โ€“ The former prime minister said the video showed Liberation Tigers of Tamil Eelam (LTTE) supporter Senthamizhan Seeman campaigning for DAP in the run-up to the May 9 polls. The video, which runs for almost two minutes, also features DAP… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

D4P MAFIA KOMUNIS TAK BERTUHAN MEMANG LICIK AMBIL KESEMPATAN ATAS KELEKAAN MELAYUโ€ฆโ€ฆ Undi 18 tahun: Siapa untung TANGGAL 16 Julai 2019, sejarah negara tercipta apabila barisan Ahli Parlimen kerajaan dan blok pembangkang memberi sokongan majoriti lebih dua pertiga undi di Dewan Rakyat bagi meluluskan Rang Undang-undang (Pindaan) 2019. Ia bertujuan meminda Perenggan (a) Fasal 1 Perkara 119 Perlembagaan Persekutuan untuk menurunkan umur warganegara yang layak mengundi daripada 21 kepada 18 tahun. Termasuk juga menurunkan umur warganegara yang layak untuk menjadi ahli Dewan Rakyat daripada 21 kepada 18 tahun, meminda Perenggan (b) Perkara 47 Perlembagaan Persekutuan. Langkah ini amat baik kerana… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Sebelum ni pun ada rakyat Msia pernah dedahkan YTL dan Tun M melalui perjanjian IPP yg nyata berat sebelah serta menekan rakyat secara halusโ€ฆ Najib cuba menghapuskan monopoli YTL melalui kewujudan 1MDBโ€ฆ Akibatnya, 1MDB diserang bertubi-tubi dari pelbagai arahโ€ฆ Hal ini menjadi lebih tragis bilamana org paling kanan dlm kerajaan turut menerjah kredibiliti Najib dgn menjadikan 1MDB sebagai modal utamaโ€ฆ rupa-rupanya memang sah, ada udang di sebalik meeโ€ฆ bukan Tun M sahaja yg mempunyai hubungan โ€˜istimewaโ€™ dgn YTL, bekas Menteri Pelajaran yg juga mantan TPM ketika itu juga berโ€™kasih sayangโ€™ dgn YTLโ€ฆ jadi tak hairan lah kenapa TSMY melenting sangat… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

TUN M LAH YANG MULA-MULA MENGHULURKAN TANGAN UNTUK BEKERJASAMA DENGAN GEORGE SOROSโ€ฆ Inilah sebabnyaโ€ฆ Tun Mahathir bukan sahaja secara terbuka membawa masuk campur tangan asing khususnya media2 asing berhubung hal ehwal negara Malaysia, beliau juga berperanan sebagai penasihat, malah turut menyokong dan mengambil bahagian dalam gerakan BERSHIT tajaan George Sorosโ€ฆ walaupun Tun M tahu peranan Soros yg mendalangi Revolusi Warna Berdarah di beberapa negara termasuk Tunisia, Ukraine dll, serta kepentingannya dalam perniagaanโ€ฆ Jika bukan pengkhianat bangsa dan negara, apalagi gelaran yg selayaknya untuk Tun Mahathir??? Apa puncanya??? Adakah kerana dendam? Yang saban hari membesar dan menjalar setelah anaknya, Mukhriz gagal… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MAFIA KOMUNIS TAK BERTUHAN KELENTONG DAN ALIH ISUโ€ฆโ€ฆ Rakyat mahu tahu projek baru PH, bukan propaganda 1MDB- โ€ฆโ€ฆ.. Oleh kerana dia tidak gembira dengan saya sering membuat posting yang membuktikan hutang negara naik dengan begitu pantas di bawah PH, Guan Eng sekali lagi menggunakan siaran media rasmi kerajaan untuk memainkan propaganda politik menipu tentang1MDB. Orang awam yang tidak meneliti kandungan siarannya tentu akan terpengaruh oleh tajuk berita dia. Tapi biarkan saya jelaskan. Guan Eng kata dalam tempoh empat tahun dari tahun 2017 hingga tahun 2020 (yang belum sampai pun), kerajaan pusat terpaksa membelanjakan RM13.9 bilion untuk membayar balik hutang 1MDB.… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

SELAGI BAPAK PEGANG KUASA MASIH BANYAK PELURU BERPANDU BOLEH DIGUNAKANโ€ฆ..BAPOK TERTUNGGU2 APA LAGI HELAH BAPAK SELEPAS INIโ€ฆ.. The Mahathir-Anwar โ€œSecretโ€โ€ฆโ€ฆ Anwar is waiting to see what move Mahathir is going to make. If Mahathir tries to get rid of him, Anwar will have to hit back with a vote of no confidence in Parliament. That would be the only way to get rid of Mahathir and take over as prime minister. And rumour has it, Anwar has the numbers needed to pass a vote of no confidence against Mahathir. I have said this many a time before. In Malaysia, rumours… Read more »