PENDEDAHAN AUDIO SPRM AKHIRNYA UNTUNGKAN NAJIB, RUGIKAN MAHATHIR

Sehingga ini masih tidak jelas apakah tujuan lain SPRM mendedahkan rakaman audio melibatkan Najib Razak yang dikaitkan dengan percubaan menutup skandal 1MDB, selain untuk memalukan bekas Perdana Menteri itu.

Pada tanggapan umum, memalukan Najib adalah satu-satunya tujuan SPRM berbuat demikian, meskipun Najib sudah pun dihadapkan dengan puluhan pertuduhan di mahkamah dan semakin hampir menuju ke penjara.

Seolah-olah, meskipun Najib sudah dihadapkan ke mahkamah dan dikatakan dalam perjalanan menghuni penjara, tetapi berikutan sokongan rakyat terhadapnya dilihat terus bertambah, gambarannya masih ada yang tidak puas hati dengan kian bertambah sokongan yang diterimanya.

Lalu, dikatakan kerana itulah rakaman audio itu didedahkan kepada media, bukan diserahkan terus kepada pihak polis untuk siasatan lanjut.

Malah, menjadi perbualan di mana-mana bagaimana mimik muka Latheefa Koya menahan ketawa dan tersenyum-senyum ketika memperdengarkan perbualan Najib dimarahi Rosmah Mansor, seolah-olah itulah matlamat yang mahu disasarkan kepada rakyat, selain perbualan-perbualan lain yang menjurus ke arah usaha menutup skandal 1MDB.

Kalaulah berdasarkan rakaman audio itu terdapat kesalahan tertentu dilakukan oleh Najib, Rosmah Mansor, Dzulkifli Ahmad (bekas KP SPRM) dan lain-lain yang membolehkan mereka didakwa di mahkamah, langkah yang sepatutnya diambil oleh SPRM, sebaik menerima rakaman audio daripada sumber yang tidak diketahui itu ialah menyerahkannya kepada pihak polis agar siasatan segera dapat dilakukan serta lebih banyak pendakwaan di mahkamah dapat diambil.

Ini kerana SPRM adalah agensi penguatkuasa undang-undang, bukan sebuah parti politik atau agensi perhubungan awam yang boleh disuruh itu dan ini asalkan ada ganjaran serta upah lumayan diberikan.

Sebagai agensi penguatkuasa undang-undang dan mencegah rasuah, SPRM harus bertindak secara profesional dan berlandaskan undang-undang.

Memang SPRM boleh menyiasat, menahan dan seterusnya menyediakan kertas siasatan bagi tujuan pendakwaan, tetapi memalukan orang dengan hebahan rakaman audio kepada media, khususnya terhadap bekas pemimpin negara sebelum rakaman itu diserahkan kepada pihak polis untuk disiasat, tentulah tidak termasuk dalam skop tugas badan tersebut.

Tak tahulah jika sejak Latheefa mengetuai SPRM, sudah ada bidang tugas tambahan badan itu yang tidak diwartakan kepada umum.

Begitu pun, percubaan SPRM untuk memalukan Najib, menjejaskan reputasi atau mengurangkan sokongan terhadapnya dengan hebahan rakaman audio itu jelas nampak tidak menjadi.

Sebaliknya, SPRM dan Latheefa lebih banyak dipersalahkan kerana tindakannya yang dianggap tidak profesional itu.

Dalam PH sendiri, tidak ada yang mempertahankan tindakan SPRM itu di mana beberapa figura yang berlatar-belakangkan undang-undang seperti Ramkarpal Singh, Hanif Khatri Abdullah dan Rais Yatim terang-terang mengutuk dan mengecam SPRM serta Latheefa.

Tidak terkecuali, Penasihat Media dan Komunikasi kepada Perdana Menteri, A Kadir Jasin turut serta melontarkan kecaman dengan menganggap SPRM di bawah Latheefa seperti sudah hilang profesionalismenya.

Apa yang diraih Najib, malah ialah simpati dan kasihan orang terhadapnya kerana Tun Mahathir Mohamad dianggap tidak putus-putus mahu membalas dendam, menyusah serta memalukannya melalui tindakan SPRM itu.

Bahkan, tindakan memperdengarkan rakaman audio itu dilihat suatu perlakuan โ€œoverkillโ€ terhadap Najib kerana setelah jatuh, sudahlah disiasat, direman, didakwa di mahkamah dan kini dimalukan pula dengan babak beliau dimarahinya oleh isterinya.

Dalam konteks yang sama, rata-rata rakyat Malaysia percaya tidak mungkin Latheefa berani mendedahkan rakaman audio itu kepada media dalam sidang media khas yang dipanggilnya jika tanpa pengetahuan dan restu Perdana Menteri.

Apalagi dengan perlantikan Latheefa mengetuai SPRM adalah merupakan pilihan Tun Mahathir sendiri, ia secara tidak langsung menguatkan lagi keyakinan adanya restu dan lampu hijau diberikan sebelum pendedahan kepada media itu dilakukan.

Mereka yakin, adalah mustahil Latheefa bertindak sendirian kerana dari segi penanda aras pencapaian SPRM sebagai agensi pencegah rasuah, kejayaan badan itu adalah diukur melalui kes-kes yang berjaya dibawa ke mahkamah, bukannya dengan mendedahkan rakaman audio kepada media.

Makna kata, selepas dua tiga jam awal pendedahan orangramai terpana dengan tindakan SPRM itu, selebihnya lebih banyak kecaman diterima badan itu, termasuk membabitkan nama Tun Mahathir sama.

SPRM dikecam, Latheefa dikecam, Tun Mahathir juga dikecam, manakala yang perlahan-lahan meraih untung simpati rakyat ialah Najib.

Lebih daripada itu, keyakinan orangramai terhadap perbicaraan Najib berkaitan 1MDB yang sedang berjalan turut menjadi semakin pudar dengan munculnya rakaman audio yang didedahkan SPRM ini.

Apakah, berikutan namanya dan kerajaan kian dipersalahkan, Tun Mahathir selepas ini akan lepas tangan begitu saja dan menyalahkan Latheefa sepenuhnya atas tindakan tidak profesional mendedahkan rakaman tersebut?

Berapa lama lagi agaknya Latheefa mampu bertahan dengan jawatannya? (ShahbudinHusin 09/01/2020)

Kongsikan artikel ini
Updated: 9 January 2020 — 3:46 pm

157
Leave a Reply

avatar
13 Comment authors
Wau kemetekPendekar kpgAnonymousOthman AhmadAnonymous Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Wau kemetek
Guest
Wau kemetek

Kata Tuan Budin “Apakah, berikutan namanya dan kerajaan kian dipersalahkan, Tun Mahathir selepas ini akan lepas tangan begitu saja dan menyalahkan Latheefa sepenuhnya atas tindakan tidak profesional mendedahkan rakaman tersebut?”
Ini jawapan Tun M “Pendedahan perbualan telefon yang didakwa melibatkan Datuk Seri Najib Razak bersama beberapa pihak lain yang dibuat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) adalah tidak salah. Menurut Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad, tindakan terbabit adalah sama seperti yang pernah dilakukan pihak berkuasa ketika menyerbu kediaman bekas perdana menteri itu bagi mendedahkan harta yang dimiliki keluarga mereka”. http://www.astroawani.com/berita-malaysia/tiada-masalah-pendedahan-audio-yang-dibuat-sprm-tun-mahathir-227802

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

MENTERI PELAJARAN Berita yg amat mengGUMBIRAkan…Tun akan memangku jawatan itu kerana stok yg ada (baik PH maupun Pembangkang Bangang) tidak ada satu pun berkemampuan. Lagipun, jawatan ini pernah disandang Tun dari 1974~1978) ketika era Tun A Razak & Tun Hussein Onn. Tak kisahlah – Tun nak pangku ker atau nak gendong ker, asalkan bukan spesi tak tau malu masuk bakul macam cikgundu Kejora, sudah ler – SELISIH YOU…..!! Btw, mana tongGENG NAJIB, NAJIB BINI ROSMAH, MVA, KEJORA or whatso ever. All along, theyโ€™ve been copypasting junky stuff from junky bloggers & spewing those bullshit PANTAToons. Worst still, their horrendous Manglish… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Oh..masih bernyawa, Wak Suman roti seri kaya
Kt blog lain kmain celupar, tpi di sini muka toya
Budin pun, dh nmpak, yg PH kini dalam bahaya
Tak ada kah Wak nak komen, pasal Tipah Koya
๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž

๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
Msih nak buat lwk lgi..Suman bapok telur laboh
Dia mcm watak Hj Bakhil dalam citer Labu Labi
Nk gaduh..tak perlu lah kita nl buat โ€˜sure hebohโ€™
Tiba masa nanti, akn smpai lah cg Kejora ke JB
๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Waah..masih hidup lagi Seman kedi telur lanjut
Dah habiskah bahan modal untuk nk jual fitnah
Kejora akan sampai ke JB nanti, cara mengejut
Bersedia sajalah Wak utk mnyembam ke tanah
๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

Anonymous
Guest
Anonymous

Bahasa yang diguna orang yang di gelar Geng Najib itu (dulu pernah mengguna nama itu di sini) memang tersendiri. Kotor, lucah, biadab, kurang ajar. Kesian emak bapak dia, mesti mengeloh mendidik dia hingga ke tua.

Tapi mungkin tidak dibimbing kerana masa budak lagi dia begitu jahat eW7perangai hingga membawa kpd bahasa kotor dan lucah. Emak bapak nya mesti tak dapat mengawal nya โ€“ completely out of control.

Anonymous
Guest
Anonymous

Pantun enam kerat:

๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
Atuk TN tua nyanyuk suka fitnah dan mengarut
Lebh dari monyet dan beruk dia punya karektor
Org komen dgn baik, gaya ala-smseng dia acah
Mmg selayaknya dia diajar dgn cara maki carut
Cara sepadan nak ajar dia mmg kena keji kotor
Beruk tu hnya lyak dilayan dgn cara kotor lucah
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

โ€œKau menderita begitu teruk sekali bagai mati beragan cakap sorang2 sampai2 memaki mencarut membogelkan diri sendiri betapa rendahnya tahap akhlak, asuhan & pendidikan angkawww.
Tulahhโ€ฆ.ajak jumpa tak mau, asyik melalut sebab takut.

Mana tarikh & masa di JB untuk kita setelkan perkara once and for all, hmmmmโ€ฆโ€ฆ??โ€

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช
Kejora cekap pntun, wlu pun math pnya degree
Sedikit demi sedikit, TN bapok, mula rasa ngeri
Ternyata, TN beruk tua tu, sentiasa langkah kiri
Ifrit tu tk punya pilihan lgi..selain dari cabut lari
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช
Baru TN barua pukimak tu kenal siapa ini ckgu
Silap besar le, cikgu bistari ini dia cuba ganggu
Kini..monyet tua tu trmenung menongkat dagu
Terdiam je dia beruk sewel tu, serupa dgn tugu
๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kejora ini..kalau org baik, Kejora akn berlembut
Cara beruk tua TN tu komen spt org otak sabut
Tapi, lega lah, TN barua pukimak tu udah cabut
Agaknya dia gi cukur, jnggut yg putih brserabut
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Blog Budin kini, dah kembali kpd ketenteraman
Sbb dah tak diganggu TN sewel kera Hanuman
Kalau TN beruk tu hadir blog akn jadi tak aman
Kerna komen monyet tu serupa org tak siuman
๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
Old TN’s behavior..seems to be funny and weird
His ugly face must be full of white messy beard
Whacked by Kejora, the old goon just kept quiet
The reason is..TN is a damn bloody, stupid idiot
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

โ€ฆ..โ€Kejora had lockโ€.

Wtf, is that Englishโ€ฆ.??

English my footโ€ฆ..!!

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
Ewah, kemain lagi..si bapok tua Suman goblok
Biasa le tu, dlm gopoh, sepatutnya ‘had locked’
Kt Tanjung Piai, parti PH rakyat dh tak kebuloq
Suman lari lintang pukang, nk kena rabut teloq
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
Bloody stupid, old gay TN, tried to act as a hero
But his IQ is so so low Iโ€™d say approaching zero
It is ridiculous, for a lame duck to become Zoro
Itโ€™s better for him, to spread his ass to th Negro
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Pendekar kpg
Guest
Pendekar kpg

As long this is MALAYsia..
Kah kah kah kah

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช
The smashes from Kejora, TNโ€™s unable to block
But instead the words from TN, Kejora had lock
Now, the bloody culprit, dare not entre this blog
In the north, we use to call this as โ€˜sentap teloqโ€™
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

…..”Kejora had lock”.

Wtf, is that English….??

English my foot…..!!

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
Ewah, kemain lagi..si bapok tua Suman goblok
Biasa le tu, dlm gopoh, sepatutnya ‘had locked’
Kt Tanjung Piai, parti PH rakyat dh tak kebuloq
Suman lari lintang pukang, nk kena rabut teloq
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

Anonymous
Guest
Anonymous

โœโ›ชโœโ›ชโœโ›ชโœโ›ชโœโ›ชโœโ›ชโœโ›ชโœโ›ชโœโ›ช
TN paderi Kristian berhujah, diguna umpat caci
Dia tak sedar dirinya itu pembaca sangat benci
Kini dah melopong terkedu itu kafir pnya balaci
Kotey dia dah sentap, tinggal tak sampai seinci
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
TN barua ifrit pasal entry bukan dia nak sentuh
Yg dia tahu, awal pagi mengumpat & caci maki
Bodoh dia ni srupa pak dia punya kepala butuh
Jahat dia pula..mcm mak dia pnya lubang puki
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

Anon
Guest
Anon

fitnah pagi petang, siang malam mmg keje terhebat dia.
bedah kluar barah ni, aman negara.
trump jatoh no 2.
yg gigih menyokong, lembu berjuta2 lagi bijak.

Wau bulan
Guest
Wau bulan

I believe Malaysia knows all the while Jho Low is hiding in UAE. Many attempts may have been made to get Low but there has been no cooperation.

In order to draw out Jho Low from his hiding, better strategy would be to expose the alleged conspiracy. Why the clips broken to 9 is obvious. To build up the story. Malaysua and UAE…the great conspiracy

Anonymous
Guest
Anonymous

Hah, senang hati dan puas aku tengok pagi2 ini Geng Najib yang asyik menjilat Najib dibalun, ditibai dan dibantai.

2 orang membantai dia 1 orang, mana dia boleh menang. Tersungkur, terciarap, tersumbat dia dalam lobang, macam dia dan Bossnya kena di Pru14.

Akan menerima nasib itu juga di Pru15. Nama Najib sudah begitu busuk mencuri wang rakyat di 1MDB, busuk nya tak hilang berdekad.

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
Butoh pak hang lah TN, konon mahu lagak otai
Hang tu yng teghok kena tersembam kat lantai
Dulu pak hg, peliaq mmpoih, puki mak hg gatai
Lepaih tu mak hg bagi puki dia Benggali bantai
๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
Lbg puki mak hang busuk mcm longkang parit
Sbb..Benggali tutoh lubng puki dia smpai carik
Tapi, mak hang tahan jugak, sbb dia gatai burit
Hari2 dlm puki dia peliaq Benggali sorong tarik
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Atuk ni sebut PRU15.mmg sgt mnggelikan hati
Dia tak sedar kah yg PH kini rakyat sangat anti?
4 PRK terkini PH lungkup, dh jelas mnjadi bukti
Yg paling syok tu Tg Piai smpai 15 ribu majoriti
๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
TN ni bodo serupa pak dia punya kepala butoh
Dia tk sedaq ka, PH la ni mrata2 org tibai tutoh?
Orng marah ekonomi teruk, ringgit makin jatuh
PRU15 nanti, sahih le empayar PH akan runtoh
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kejora brhujah, beserta dengan bukti dan fakta
Atuk TN bahlol hnya caci umpat dibuat senjata
Kebijaksanaan Kejora mmg lah terserlah nyata
Tapi..TN punya bahalol..mengalah baghal unta
๐Ÿช๐Ÿซ๐Ÿช๐Ÿซ๐Ÿช๐Ÿซ๐Ÿช๐Ÿซ๐Ÿช๐Ÿซ๐Ÿช๐Ÿซ๐Ÿช๐Ÿซ๐Ÿช๐Ÿซ๐Ÿช๐Ÿซ

๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
Sedar lah atuk TN..ko tu, dah hampir dgn kubor
Gigi pun tak ada harap hirup sup dengan bubor
Tak ke mana pun..klu di sini ko nak juah takbor
Lbh baik ko cari Negro, lps itu, tadah lbng jubor
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Dh takdir, jasad kita terpisah, dek jarak & waktu
Tpi..hati tk prnah trpisah, wlau jauh beribu batu
Dgn wrkh2 dri Irah, hilang segala resah & buntu
Trimalah dr abg ini slm tulus ikhlas & doa restu
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kmi gi dgn sbuah kereta, seramai empat orang
Cngkerik, cacing & udang..kmi bwa sbg umpan
Tdi, smntara nnti ikan makn pantun abg karang
Sambil2 wrkh kiriman Irah, abg jadikan tatapan
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Mlm ni ada gak rezeki..dpt lah juga sedikit ikan
Umpan cacing, yg paling banyak ikan nk jamah
Lps mncing, kmi singgah skjap di kedai makan
Ni baru sekejap tadi saja abg sampai ke rumah
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Mana tongGENG NAJIB, NAJIB BINI ROSMAH, MVA, KEJORA or whatso ever.

All along, theyโ€™ve been copypasting junky stuff from junky bloggers & spewing those bullshit PANTAToons. Worst still, their horrendous Manglish is full load of rubbish. Henceforth, Iโ€™ll make it plain & simple bahasa Melayu befitting their typical ulu Malay education…….

Kau menderita begitu teruk sekali bagai mati beragan cakap sorang2 sampai2 memaki mencarut membogelkan diri sendiri betapa rendahnya tahap akhlak, asuhan & pendidikan angkawww.

Tulahhโ€ฆ.ajak jumpa tak mau, asyik melalut sebab takut.

Mana tarikh & masa di JB untuk kita setelkan perkara once and for all, hmmmmโ€ฆโ€ฆ??

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Oh..masih bernyawa, Wak Suman roti seri kaya
Kt blog lain kmain celupar, tpi di sini muka toya
Budin pun, dh nmpak, yg PH kini dalam bahaya
Tak ada kah Wak nak komen, pasal Tipah Koya
๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž

๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
Msih nak buat lwk lgi..Suman bapok telur laboh
Dia mcm watak Hj Bakhil dalam citer Labu Labi
Nk gaduh..tak perlu lah kita nl buat ‘sure heboh’
Tiba masa nanti, akn smpai lah cg Kejora ke JB
๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Waah..masih hidup lagi Seman kedi telur lanjut
Dah habiskah bahan modal untuk nk jual fitnah
Kejora akan sampai ke JB nanti, cara mengejut
Bersedia sajalah Wak utk mnyembam ke tanah
๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

PEJUANG SUCI
Guest
PEJUANG SUCI

AKU BERMAHARAJA LELA KAT ENTRY BUDIN NI!

KEJORA CABOT LARI!

TAKOTKAN AKU!

bari kau tahu yerrrrrr

PEJUANG SUCI
Guest
PEJUANG SUCI

TAHNIAH PASUKAN PROFESIANAL KAJI VIDEO US

KEPUTUSAN TERBAIK SETAKT INI

TAHNIAH TOMMY THOMAS!

KES AZMIN TUTUP!

LEKAS BUDIN….LEKAS……CARI JALAN LAIN!

PEJUANG SUCI
Guest
PEJUANG SUCI

BUDIN TERKEDU!!!!

KEJORA TERKUCIL!!!!

PEJUANG SUCI
Guest
PEJUANG SUCI

BAKAL PM, BEBAS PENDAKWAAN BERKAI VIDEO! SYABAS AZMIN!….. KUALA LUMPUR – Keputusan Pejabat Peguam Negara tidak akan mengemukakan pertuduhan terhadap Menteri Hal Ehwal Ekonomi, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali berhubung kes video intim kontroversi dikaitkan dengan beliau diterima dengan penuh kesyukuran. Mohamed Azmin yang juga Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) berkata, keputusan itu membolehkan kebenaran mengatasi kejahatan dan walaupun dibersihkan daripada pertuduhan itu, beliau berdoa tiada lagi pihak akan menghadapi politik keji sebegini. Menurutnya, sejak daripada awal beliau konsisten mengatakan video intim itu adalah komplot untuk memusnahkan kerjaya politiknya dan tidak pernah ragu bahawa keadilan akan ditegakkan. “Saya sudah… Read more »

small bird in my spender
Guest
small bird in my spender

MEMANG BETOI KOTE AKU 2 CM..TAPI AKU ADA TEKNIK LAIN BILA AKU MENIKAH DENGAN MINAH AKU TU….AKU ADA LIDAH KEGHAIH..JILAT KASI MASYUKKKK..KUKUKUKU…KIKIKIKI…

HAT APA KEGHAIH KA? KIKIKIKIK

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Kotey kau ada lagi, ker Kejora…..??

Mana tarikh & masa di JB untuk kita setelkan perkara once and for all, hmmmmโ€ฆโ€ฆ??

small bird in my spender
Guest
small bird in my spender

HANG PA NAK KATA PA KAT AKU..HANGPA KATA PI LA..CUMA HANGPA JANGAN DOK PAYONG DEKAT MINAH AKU….AKU TERAJANG BALIK,,TETEGHAP,,KIKIKIKI

small bird in my spender
Guest
small bird in my spender

WOI SUMAN KIKIKIKI SEBOK HANG DOK LAYOK AKU..MALAM NI AKU JUE JUBOQ..KALU HANG NAK GHASA MAII KEDAH NO..AKU KASI SPECIAL DISKAUN

AUWWWW…..AUWWWWW AKU TENGAH TONGGENG NI….AUWWW!

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Selisih – besok mati bumi tak mau terima. Itu belum lagi siksaan api neraka. Tengok ajer muka ‘REAR’ Admiral, seri cahaya dah takder, tulang pipi makin cengkung, kening & dahi makin kedut ke dalam.

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Mcm selalu lah Irah, besok Jumaat, abg ini cuti
Abg gi mnciing, dgn Tunjang pnya anak2 muda
Dlm suasana sronok ada juga tk senang di hati
Sbb kt tmpt ini internet kdg ada kdng tidak ada
โ›‘๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

PEJUANG SUCI
Guest
PEJUANG SUCI

BILA AKU KELUAR SAJA,SI LEMBOT NI CARI ALASAN NAK CABOT LARI! HAH KALU KAU BERANI DATANG YE!

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Irrespective whether youโ€™re tongGENG NAJIB, NAJIB BINI ROSMAH, MVA, KEJORA or whatso ever, this is my message….

All along, youโ€™ve been copypasting junky stuff from junky bloggers & spewing those bullshit PANTAToons. Worst still, your horrendous Manglish is full load of rubbish. Henceforth, Iโ€™ll make it plain & simple bahasa Melayu befitting your typical ulu Malay educationโ€ฆ.

Kau menderita begitu teruk sekali bagai mati beragan cakap sorang2 sampai2 memaki mencarut membogelkan diri sendiri betapa rendahnya tahap akhlak, asuhan & pendidikan angkawww.

Tulahhโ€ฆ.ajak jumpa tak mau, asyik melalut sebab takut.

Mana tarikh & masa di JB untuk kita setelkan perkara once and for all, hmmmmโ€ฆโ€ฆ??

Anon
Guest
Anon

yg masih sokong atok, lembu juta2 lebih bagus ๐Ÿ™

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu bukan saja lembu tapi segala binatang yang tidak berfaedah dan merosakkan alam sekitar di muka bumi ini.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

APAKAH PERJANJIAN BARU ECRL ANTARA PH DAN TIONGKOK…….

Rupanya terbukti benar ada perjanjian tepi (side agreement) untuk ECRL di mana tanah-tanah untuk 7 taman perindustrian dan hab logistik diberi kepada syarikat China?

Semasa RAKYAT baca cerita tentang majlis tandatangan MOU ini, RAKYAT juga hairan kenapa berita MOU ini tidak dihebohkan dalam media tempatan.

Patutnya berita China melibatkan diri dalam 7 taman perindustrian dan hab logistik patut menjadi berita berita besar.

Tetapi tidak pulaโ€ฆkenapa eeerrk????

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

PULAK DAHH – NAJIB MENUDING KAT LAKI DIA, ROSMAH….!!

KUALA LUMPUR: Datuk Seri Najib Razak told the High Court today that it was his wife who purchased jewellery worth RM3.3mil and charged it to his AmBank credit card.

The jewellery, bought from a De Grisogono boutique in Italy, was meant as a gift to the wife of Qatarโ€™s ex-prime minister Sheikh Hamad Jassim Jaber Al Thani.

Memang alamat – cilaka punya penyamun memang nak mamposs….!!

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

EKONOMI BAWAH BN BUKANLAH TERBAIK TAPI STABIL TAPI DI BAWAH PH JATUH MERUDUM KERANA PERALIHAN KEPADA SOSIALISM…… Sebenarnya Guan [email protected] Beng ni dah lama berzikir bahawa Malaysia akan bankrap pada tahun 2019 ini. Sila rujuk kenyataan akhbar beliau pada tahun 2012. Masa itu, dia marah BN kerana hutang negara naik RM190 bilion daripada RM266 bilion pada akhir 200 kepada RM456 bilion pada akhir 2011 Ataupun purata kenaikkan RM47.5 bilion setahun. Masa itu, kerajaan BN semasa DS Najib menjadi PM telah meminjam untuk menyelamatkan negara daripada krisis ekonomi dunia tahun 2008 yang digelar sebagai โ€œThe Great Global Recessionโ€ yang melanda seluruh… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PUNCA HARGA RUMAH DI LUAR KEMAMPUAN RAKYAT IALAH KERANA PH TELAH KENAKAN CUKAI TANAH DAN KOS PEMAJUAN YANG TIDAK MASUK AKAL……..MEREKA GULA2 KAN RAKYAT DENGAN AIR PERCUMA TAPI JADI FEUDALIST TANPA PENGETAHUAN RAMAI……KINI APA YANG DIBERI KEPADA RAKYAT MULA DITARIK BALIK…….. Fuyooo..Tahniah lahโ€ฆ.Kerajaan PH telah naikkan cukai tanah pangsapuri di Selangor. Naik antara 500% sehingga 800%. Kira-kira 20% dari penghuni adalah pesara. Ada yang mengeluh dan sifatkan kenaikkan ini tak masuk akal. Seorang pesara yang umurnya 76 tahun kini perlu bayar RM292 berbanding RM34 pada tahun lepas. Seorang lagi yang berumur 90 tahun terpaksa bayar RM358 berbanding RM42 dahulu. Mereka… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

EKONOMI MERUDUM BAWAH MAFIA KOMUNIS TAK BERTUHAN…….

Bloomberg dan Nikkei Jepun kata kita ni dah gostan kebelakang……..

Muka surat dan Perenggan mana dalam manifeto PH bukan kitab suci yang janji negara kita akan gostan dalam masa setahun?

Ini link untuk artikel dari satu tahun dahulu (April 20, 2018) sebelum PRU14:
https://www.thestar.com.my/โ€ฆ/20/bursa-malaysia-at-record-hโ€ฆ/

Masa itu Bursa Saham kita catat tahap paling tinggi dalam sejarah.

Menjelang setahun โ€œMalaysia Baharuโ€, kita sekali lagi cipta sejarah dan diberi gelaran pasaran saham paling corot dalam Dunia oleh media barat dan media Jepun.

Tak pernah berlaku sejak negara kita merdekaโ€ฆapa nak jadik pada negara tercinta ni tak tau lah kan!!!!

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

POLITIK KIRI TELAH KUASAI EKONOMI…..KINI MEREKA MENDAPAT KUASA POLITIK BERUPA KEHAKIMAN,, KEWANGAN,, MEDIA…. MEREKA JUGA BERKUASA DARI BELAKANG DALAM PELAJARAN……. LANGKAH SETERUSNYA TPM DI BAWAH PAK DAJJAL…….

Baru2 niโ€ฆMenteri Pendidikan dari Bersatu, Dr Maszlee Malek sudah mengeluarkan kenyataan mengenai kuota kemasukan ke Kolej Matrikulasi.

Hari ni Timbalan Menteri Pendidikan dari parti DAP, Teo Nie Ching pula mengeluarkan kenyataan menafikan apa yang sudah dikatakan oleh Menteri.

Persoalannya,

1. Siapa lagi berkuasa? Menteri atau Timbalan Menteri?
2. Maszlee dan Nie Ching tidak ada group whatsapp ka untuk elak berbincang perkara berbalah di media?
3. Adakah Nie Ching tidak tahu hormat Maszlee sebagai Menteri di Kementerian beliau?

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

I repeat…..

I donโ€™t care whether youโ€™re tongGENG NAJIB, NAJIB BINI ROSMAH, MVA, KEJORA or whatso ever.

All along, youโ€™ve been copypasting junky stuff from junky bloggers & spewing those bullshit PANTAToons. Worst still, your horrendous Manglish is full load of rubbish. Henceforth, Iโ€™ll make it plain & simple bahasa Melayu befitting your typical ulu Malay educationโ€ฆ.

Kau menderita begitu teruk sekali bagai mati beragan cakap sorang2 sampai2 memaki mencarut membogelkan diri sendiri betapa rendahnya tahap akhlak, asuhan & pendidikan angkawww.

Tulahhโ€ฆ.ajak jumpa tak mau, asyik melalut sebab takut.

Mana tarikh & masa di JB untuk kita setelkan perkara once and for all, hmmmmโ€ฆโ€ฆ??

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

DEEP STATE MELAKUKAN MAKAR UNTUK MENUKAR AGAMA INI KEPADA REPUBLIC ANARCHIST COMMUNIST SOSIALIST SYIAH ATHEIST………. Nasrul Ali Hasan (tengah) bersama ahli Perkasa membuat laporan di IPD Shah Alam terhadap kumpulan aktivis PH dan Peguam Negara…….. SHAH ALAM โ€“ Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) membuat laporan polis berhubung penghinaan terhadap Raja-Raja Melayu oleh sekumpulan aktivis pro Pakatan Harapan (PH), termasuk Peguam Negara, Tommy Thomas. Laporan dibuat Ketua Penerangan Perkasa, Nasrul Ali Hasan Abdul Latif di Balai Polis Daerah (IPD) Shah Alam kira-kira jam 5.30 petang ini. Menurut beliau, Perkasa meminta polis menyiasat Timbalan Pengerusi Majlis Penasihat PKR, Dr. Syed Husin Ali;… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

I donโ€™t care whether youโ€™re tongGENG NAJIB, NAJIB BINI ROSMAH, MVA, KEJORA or whatso ever.

All along, youโ€™ve been copypasting junky stuff from junky bloggers & spewing those bullshit PANTAToons. Worst still, your horrendous Manglish is full load of rubbish. Henceforth, Iโ€™ll make it plain & simple bahasa Melayu befitting your typical ulu Malay educationโ€ฆ.

Kau menderita begitu teruk sekali bagai mati beragan cakap sorang2 sampai2 memaki mencarut membogelkan diri sendiri betapa rendahnya tahap akhlak, asuhan & pendidikan angkawww.

Tulahhโ€ฆ.ajak jumpa tak mau, asyik melalut sebab takut.

Mana tarikh & masa di JB untuk kita setelkan perkara once and for all, hmmmmโ€ฆโ€ฆ??

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MUFTI YANG KETULAHAN……..

Apalah Nasib Kamu Dr MAZA Digelar Pekak…….

Orang tua-tua sudah lama berpesan, kalau sayang seseorang atau membenci seseorang, jangan berlebih-lebihan. Kelak bila situasi menjadi sebaliknya, di mana muka hendak letak.

Dulu beliau sebak di hadapan idolanya. Kini idolanya memanggil beliau sebagai pekak. Rezeki kamulah Dr Maza. Biarlah gambar-gambar arkib di bawah berbicara.

Ini jawapan Dr Maza, hari ini.

Anonymous
Guest
Anonymous

“perbicaraan Najib berkaitan 1MDB .. menjadi semakin pudar dengan munculnya rakaman audio yang didedahkan SPRM ini.”

Kamon Budin, awat hang melawak? Mengarut?

Mana boleh perbicaraan 1MDB menjadi pudar? Itu sudah jadi idaman rakyat Malaysia, takda itu rakyat muram. Walau apapun, 1MDB akan menarik minat rakyat sebab kurang ajar Najib mencuri itu ada lah melampau.

Alliwati
Guest
Alliwati

Yang pasti ALiwati adalah bekas banduan dua kali
Ni takkan pudar..dok gituu AlBud..???
Kahkahkah

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KERAjaan PH perlu henti hasut rakyat benci Raja Melayu APRIL 30, 2019 kerajaan Pakatan Harapan (PH) seharusnya berhenti mengeluarkan kenyataan menghasut dan cuba mengelirukan golongan muda tentang peranan Raja-Raja Melayu. walaupun PH menekankan agenda Malaysia Baru tetapi mereka harus sedar bahawa kerajaan yang memerintah dipilih oleh rakyat melalui sistem pilihan raya secara demokrasi tanpa ada campur tangan oleh mana-mana pihak termasuklah Majlis Raja-Raja Melayu. perpaduan yang dibina selama era Malaysia moden ini telah dikeruhkan dengan agenda-agenda kotor bagi melemahkan sistem yang telah dibina selama ini. โ€œSistem ini sudah matang apabila masyarakat di Malaysia hidup dalam harmoni berbilang kaum di bawah… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

I don’t care whether you’re tongGENG NAJIB, NAJIB BINI ROSMAH, MVA, KEJORA or whatso ever.

All along, you’ve been copypasting junky stuff from junky bloggers & spewing those bullshit PANTAToons. Worst still, your horrendous Manglish is full load of rubbish. Henceforth, Iโ€™ll make it plain & simple bahasa Melayu befitting your typical ulu Malay educationโ€ฆ.

Kau menderita begitu teruk sekali bagai mati beragan cakap sorang2 sampai2 memaki mencarut membogelkan diri sendiri betapa rendahnya tahap akhlak, asuhan & pendidikan angkawww.

Tulahhโ€ฆ.ajak jumpa tak mau, asyik melalut sebab takut.

Mana tarikh & masa di JB untuk kita setelkan perkara once and for all, hmmmmโ€ฆโ€ฆ??

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Dengan Modal RM1 Juta, 1MDB Mampu Jana RM140 Bilion Untuk Projek Bandar Malaysia, Masih Berdosakah Lagi DS Najib? Dengan Bangga PM ke 7 kata Projek 1MDB Bandar Malaysia bernilai RM140 bilion (BACA DI SINI)โ€ฆ Sekarang PH bolehlah jilat ludah sendiri, bila sendiri terkejut dengan kehebatan projek hasil dari 1MDBโ€ฆ Sesungguhnya yang teraniya ialah DS Najib (BACA DI SINI)โ€ฆ Kerana ini adalah hasil kerja beliau untuk bangunkan ekonomi negaraโ€ฆ Dan boleh mengukuhkan nilai Ringgit serts memberi impak yang besar ke atas ekonomi Malaysia dan bakal menjadi hab global untuk menarik lebih banyak kewangan global, teknologi dan firma keusahawanan berimpak tinggiโ€ฆ Tapi… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PAS Kesal Tangkapan Terhadap Muhammad Zamri Vinothโ€ฆโ€ฆโ€ฆ. โ€ฆโ€ฆโ€ฆโ€ฆโ€ฆโ€ฆโ€ฆโ€ฆโ€ฆโ€ฆโ€ฆโ€ฆPARTI Islam Se-Malaysia (PAS) melahirkan kekesalan ekoran penangkapan seorang pendakwah bebas, Muhammad Zamri Vinoth yang didakwa kerana menghina agama lain. Menurut laporan beberapa akhbar, terdapat beberapa belas laporan polis telah dibuat ke atasnya oleh beberapa pertubuhan bukan kerajaan di Pulau Pinang lima hari lalu. PAS ingin mengingatkan ratusan laporan polis telah dibuat oleh pelbagai individu dan pertubuhan bukan kerajaan terhadap beberapa pemimpin Pakatan Harapan yang celupar menghina Islam dan berpotensi mencetuskan konflik perkauman. Contohnya, laporan polis terhadap Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang (DAP) P.Ramasamy yang dikaitkan dengan organisasi pengganas LTTE pada bulan Julai… Read more »

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Madey si Kitol sudah buat PMO = Pusat Sakit Otak. No more PM Office. Kahkahkah!

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu (Geng Najib) penghuni Pusat Sakit Otak itu.

Yang lain2 gunakan PMO = Prime Minister’s Office.

Kamu Kaki Botol Air Ketum = KBAK.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MARI KITA ULANGKAJI PERANGY DR MADEYLIAR YANG SUKA BERGADUH…….. Ketidak sefahaman di antara Tun Madey dengan Istana Johor bukan baru ini sahaja terjadiโ€ฆ..Kemelut ini sudah terjadi berpuluh-puluh tahun dahuluโ€ฆ..tapi kini kian membarah dengan terjadinya perletakan jawatan Menteri Besar Johor dan perlantikan EXCO Johor yang baru, yang dikatakan didalangi oleh Din pagoh โ€ฆ.. Tun kembali menunjukkan kuasanya dengan melantik bekas EXCO yang dipecat itu menjadi Ketua Perhubungan PPBM Johor bukannya MB Johor, yang hanya menjawat SU Bersatu Johor ajeโ€ฆtak pernah berlaku dalam sejarah Msia di mana MB mempunyai kedudukan politik yang lebih rendah dari YB biasa ajeโ€ฆini juga satu cara untuk… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PTMP: Kโ€™jaan Gagal Kemuka Penjelasan Meyakinkan?……….. Sidang Dun bayang PTMP eksklusif, penuh curiga SIDANG Dun Pulau Pinang sewajarnya menjadi medan terbaik membahas kontroversi berkaitan Pelan Induk Pengangkutan Pulau Pinang (PTMP). Malangnya, pihak kerajaan gagal mengemukakan penjelasan meyakinkan, malah dilihat cuba menyembunyikan banyak perkara. Ini hanya akan menguatkan lagi persepsi wujudnya agenda dan komplot terselindung disebalik projek super mega itu. Begitu juga perbahasan dalam kalangan Adun pihak kerajaan sendiri di mana turut menampakkan banyaknya kekaburan dan kekeliruan berkaitan PTMP. Jika mereka selaku pihak bersama kerajaan pun berkeadaan demikian, maka tidak pelik rakyat umumnya lebih merasa was-was dan sangsi. Kerajaan dicurigai tidak… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Your horrendous Manglish is full load of rubbish, Kejora. Henceforth, Iโ€™ll make it plain & simple bahasa Melayu befitting your typical ulu Malay educationโ€ฆ.

Kau menderita begitu teruk sekali bagai mati beragan cakap sorang2 sampai2 memaki mencarut membogelkan diri sendiri betapa rendahnya tahap akhlak, asuhan & pendidikan angkawww.

Tulahhโ€ฆ.ajak jumpa tak mau, asyik melalut sebab takut.

Mana tarikh & masa di JB untuk kita setelkan perkara once and for all, hmmmmโ€ฆโ€ฆ??

Anonymous
Guest
Anonymous

Hah, Geng Najib meradang when replied to in kind.

Eat your heart out, old man.

Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib.

Anonymous
Guest
Anonymous

Atuk TN monyet ๐Ÿ’ 8:08 pm,

HAA HAH HAA
HOO HOH HOO
HIII HIHH HIII
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (Tanpa Nama)

Bahasa yang diguna orang yang di gelar Geng Najib itu (dulu pernah mengguna nama itu di ini) memang tersendiri. Kotor, lucah, biadab, kurang ajar. Kesian emak bapak dia, mesti mengeloh mendidik dia hingga ke tua.

Tapi mungkin tidak dibimbing kerana masa budak lagi dia begitu jahat perangai hingga membawa kpd bahasa kotor dan lucah. Emak bapak nya mesti tak dapat mengawal nya โ€“ completely out of control.

Reply
9 January 2020 6:19 pm

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
Inikah rupa org yg nk ajar kita berperangai elok
Sdg kan dia sendiri mengalahkan setan goblok
Prnah suatu masa dulu, dia raja carut dlm blog
Elok sgt klu lbng jubor dia..dgn bara api dijolok
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

Tanpa Nama Binatang pukimak Beruk Tua Geng Najib, yang kena rodok Bengali keluar dia ini, pagi2 lagi cari pasal. Sudah dikasi warning berkali kali di masa yang lalu supaya jangan buat personal attacks, di buat nya juga lagi. Dia biadab dan kurang ajar sebab tak dibimbing emak bapak nya di masa kecil. Emak bapak nya over-sexed, asyik berancuk siang malam, di katil, di couch, di meja makan, di meja potong cili di dapur. Bila cili padi masuk ke pukimak dia, terjerit jerit, membikin bapak dia naik steam. Terus songket pukimak dia, batang lidi nya pulak kena cili padi, terjerit jerit… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Mmg lwk giler, TN biol cakap pasal adab sopan
Lawak MEGA badut ni, mengalahkan Mt Sentul
Ini lah dia, raja mencarut dari Pakatan Harapan
Ketam tua yg ingin nak ajar anak berjalan betul
๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
Itu lah TN ank haram slh asuhan akhlak runtuh
Kita rasa sedih, dgn sifat buruk yg iblis ni miliki
Bodoh TN ni serupa pak dia punya kpala butoh
Busuk prangai, mcm mak dia pnya lubang puki
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Your horrendous Manglish is full load of rubbish, Kejora. Henceforth, Iโ€™ll make it plain & simple bahasa Melayu befitting your typical ulu Malay educationโ€ฆ.

Kau menderita begitu teruk sekali bagai mati beragan cakap sorang2 sampai2 memaki mencarut membogelkan diri sendiri betapa rendahnya tahap akhlak, asuhan & pendidikan angkawww.

Tulahhโ€ฆ.ajak jumpa tak mau, asyik melalut sebab takut.

Mana tarikh & masa di JB untuk kita setelkan perkara once and for all, hmmmmโ€ฆโ€ฆ??

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Well well, how about this, Kejora..Kojolla..??

Your horrendous Manglish is full load of rubbish. Henceforth, Iโ€™ll make it plain & simple bahasa Melayu befitting your typical ulu Malay educationโ€ฆ.

Kau menderita begitu teruk sekali bagai mati beragan cakap sorang2 sampai2 memaki mencarut membogelkan diri sendiri betapa rendahnya tahap akhlak, asuhan & pendidikan angkawww.

Tulahhโ€ฆ.ajak jumpa tak mau, asyik melalut sebab takut.

Mana tarikh & masa di JB untuk kita setelkan perkara once and for all, hmmmmโ€ฆโ€ฆ??

Anonymous
Guest
Anonymous

Dikeluarkan nya komen aku membalun dia secara mengguna cara dan kata2 kotor dia (reply in kind), memberi latar belakang keluar nya dia dari perut emak dia.

Bagus lah, pembaca dapat lagi melihat asal usul binatang Geng Najib ini.

Lihat, aku guna istilah “perut emak dia”, tidak guna bahasa lucah macam dia.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Well well, how about this, Kejora..Kojolla..??

Your horrendous Manglish is full load of rubbish. Henceforth, Iโ€™ll make it plain & simple bahasa Melayu befitting your typical ulu Malay educationโ€ฆ.

Kau menderita begitu teruk sekali bagai mati beragan cakap sorang2 sampai2 memaki mencarut membogelkan diri sendiri betapa rendahnya tahap akhlak, asuhan & pendidikan angkawww.

Tulahhโ€ฆ.ajak jumpa tak mau, asyik melalut sebab takut.

Mana tarikh & masa di JB untuk kita setelkan perkara once and for all, hmmmmโ€ฆโ€ฆ??

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Akibat sikitol dan mendeliar……. IBADAT umrah hanya sunat. Dermakan wang itu untuk orang lain yang tidak pernah menjejaki kaki menuju Kaabah atau dermakan kepada umat Islam Palestin bagi meringan penderitaan mereka yang sedang dilanyak oleh Yahudi Zionis laknatullah. Yakinlah, pahalanya lebih besar menanti anda meskipun tidak dapat menunaikan umrah. Ingat! menunaikan umrah (berkali-kali) adalah sunat, sedangkan ada di luar sana yang lebih memerlukan daripada kita menunaikan umrah atau mungkin mengerjakan haji berkali-kali. Ibadat umrah bersifat individu, sedangkan membantu mereka (ramai) yang antara hidup dan mati, adalah wajib. Justeru, dermakan wang umrah itu kepada mereka yang benar-benar memerlukan. Menunaikan umrah berkali-kali… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PM perlu kembali bantuan perkapita SAR………. Dewan Ulamak PAS Kelantan mendesak kerajaan Persekutuan mengembalikan semula bantuan perkapita kepada sekolah agama rakyat (SAR) yang dihentikan pada 2002. Ahli Jawatankuasa Dewan Ulamak PAS Kelantan, Nik Bahrum Nik Abdullah berkata, isu tersebut bukan sahaja dihadapi di Kelantan malah seluruh SAR di negara ini. Katanya Perdana Menteri (PM) Tun Dr Mahathir Mohamad perlu bertanggungjawab terhadap sekatan yang dilakukannya pada tahun 2002. โ€œJadi atas semangat โ€˜Malaysia Baharuโ€™ di bawah kerajaan Pakatan Harapan kita berharap sekatan bantuan perkapira yang dilakukan terhadap SAR ditarik balik. โ€œKita menyedari kepentingan pendidikan Islam, lebih-lebih lagi sesuai dengan peruntukan Islam sebagai… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

DAP Bukan Parti Rakyat Mโ€™sia โ€˜tulenโ€™, Tetapi โ€˜tuliโ€™.. Jauh Dari Kenyataan……….. Ketepi Melayu-Islam, DAP parti rakyat Mโ€™sia tulen? -……. TERGELAK seketika saya bila mendengar perisytiharan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng, dalam ucapan beliau pada Persidangan Kebangsaan DAP di IDCC Shah Alam semalam bahawa โ€œDAP adalah wajah parti rakyat Malaysia yang tulenโ€. Kalau betul DAP adalah wajah parti rakyat Malaysia yang tulen, mengapa pula: (1) Semua 7 Ahli Dewan Negara DAP adalah bukan Melayu bukan Islam? (2) Semua 41 daripada 42 Ahli Dewan Rakyat DAP adalah bukan Melayu bukan Islam? (3) Semua 103 daripada 109 Ahli Dewan Undangan Negeri DAP… Read more »