MALAYSIA KINI JADI NEGARA BISU DAN BAKAL LUMPUH, KP SPRM WAJIB LETAK JAWATAN

Satu kesan paling ketara dan menakutkan berikutan pendedahan sembilan rakaman audio oleh SPRM semalam ialah Malaysia akan menjadi negara yang lumpuh dari segi komunikasi mulai sekarang hingga beberapa bulan akan datang.

Jika nasib tak baik, komunikasi itu akan terus lumpuh selagi Tun Mahathir Mohamad memegang jawatan Perdana Menteri.

Ini berikutan pendedahan rakaman perbualan Najib Razak yang ketika itu memegang jawatan Perdana Menteri, antaranya dengan isteri sendiri, Rosmah Mansor, dengan pegawai tinggi kerajaan dan dengan Putera Mahkota UAE, Mohammad bin Zayed Al Nahyan itu dengan sendirinya telah menimbulkan ketakutan kepada semua orang untuk berkomunikasi.

Kebimbangan itu bukan saja kerana kemungkinan perbualan telefon akan dirakam secara curi, bahkan tidak mustahil perbualan secara langsung pun ada alat rakaman dipasang di mana-mana seperti di bawah meja, pada dinding, siling dan sebagainya tanpa diketahui.

Selepas ini, bukan saja pegawai kerajaan jadi takut berhubung melalui telefon atau bercakap dengan sesiapa, malah rakyat biasa juga jadi fobia untuk berkomunikasi sesama sendiri.

Logiknya, kalau Perdana Menteri pun boleh dirakam curi perbualannya, apatah lagi rakyat biasa yang tiada apa-apa keistimewaan.

Pemimpin negara-negara luar pula akan secara automatik menamatkan sebarang komunikasi dan perbualan dengan pemimpin negara kerana bimbang ia juga dirakam secara curi dan didedahkan kepada umum suatu hari nanti.

Akhirnya, berikutan tindakan Latheefa Koya mendedahkan rakaman audio itu, negara kita akan menjadi negara yang bisu untuk tempoh beberapa bulan akan datang.

Bukan saja komunikasi dalam negara terhenti, bahkan juga komunikasi dengan negara luar turut mati.

Apabila negara jadi bisu, bermakna tiada urusan atau perniagaan akan berjalan dengan lancar dan Malaysia akan menjadi lumpuh kerananya.

Apabila negara lumpuh, yang paling susah dan terbeban tentulah rakyat biasa kerana tiada urusan dapat dijalankan dengan sempurna.

Keadaan ini menambahkan lagi sengsara yang ditanggung negara berikutan bermusuh dengan Arab Saudi kerana menganjurkan Sidang Kemuncak KL baru-baru dan susulan tindakan pemboikotan minyak sawit oleh India lantaran komen Tun Mahathir berhubung undang-undang Imigresen negara tersebut.

Meskipun rakaman audio itu berlaku sewaktu era BN, tetapi oleh kerana pendedahannya dilakukan sekarang, kesan buruknya tidak dapat tidak akan menimpa kerajaan yang ada sekarang.

Lebih buruk lagi ia juga menimbulkan tanggapan bahawa oleh kerana kerajaan sekarang seolah-olah menggunakan rakaman itu untuk menghancurkan musuh politiknya, tidak mustahil perlakuan merakam curi perbualan lebih berleluasa dilakukan pada era masa kini dalam pelbagai sektor.

Dengan yang demikian, tindakan SPRM mendedahkan rakaman audio itu telah meletakkan masa depan negara dalam bahaya dan menuju kehancuran.

Lebih buruk lagi apabila Latheefa Koya dilihat tersenyum-senyum ketika memperdengarkan rakaman perbualan perbualan Najib dengan Rosmah kepada pihak media yang seperti memberi tanggapan tujuan pendedahan itu semata-mata bermotifkan politik dan mahu mengaibkan.

Maka itu, atas kerosakan kepada negara dan sengsara yang bakal ditanggung rakyat, Latheefa Koya wajib meletakkan jawatannya dengan segera.

Kiranya beliau enggan, Tun Mahathir selaku Perdana Menteri harus mengutus surat, setidak-tidaknya sepanjang 18 atau 19 perenggan dengan arahan kepadanya agar berhenti serta-merta.

Tetapi, jika tindakan Latheefa Koya membuat pendedahan rakaman audio itu adalah dalam pengetahuan dan dengan restu Perdana Menteri, tiada pilihan, Tun Mahathir sekali wajar berundur daripada jawatannya. (ShahbudinHusin 09/01/2020)

Updated: 9 January 2020 — 12:21 am

112 Comments

Add a Comment
  1. najib bini rosmah

    Perang Dunia cuba diletuskan US dan Iran. Perang kroni di Malaysia tak habis lagi sejak PRU14. Sampai tahap PM kena rakam secara haram. Madey si Kitol memang PM paling suwey sebelum Jibby. Kahkahkah!

  2. 👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    Bila Kejora mngamuk..atuk TN, mula jadi seram
    Nmpaknya bapok kedi ni, dah belah angkat kaki
    Mmg dia pnakut itu barua pukimak anak haram
    Kini lari smbunyi celah mak dia punya bulu puki
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  3. 🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
    Dgn atuk TN monyet tu, semua orng jadi geram
    Semua suka bila atuk sewel tu Kejora pelakong
    Jigit yg sabar pun, prnah pnggil dia anak haram
    Bahkan, Kejora carutkan TN tu pun, jigit sokong
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    1. Anonymous

      🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
      Atuk TN monyet, mcm jubor ayam mulut becok
      Kalu cakap..mulut dia busuk mengalah jamban
      Nak lagak hebat, tak padan dgn tua mati pucok
      Bulu pelir dia pun, sudah habis semua beruban
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      Reply
      9 January 2020 1:57 pm

      jigit

      Kih kih kih
.
      Sampai ke bulu pelir hang kutuk dia
.😅😅😅

      Reply
      9 January 2020 3:31 pm

  4. Image too blur, AG not filing charges over sex video implicating politician

    Move on….

    1. najib bini rosmah

      Everybody already know last year. Move on. Kahkahkah!

  5. Kuat betul penangan komen aku, 1 komen saja menggelabar Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib, susah payah menulis berbagai jawapan.

    1. Atuk TN monyet 🐒 3:50 pm,

      HAA HAH HAA
      HOO HOH HOO
      HIII HIHH HIII
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

  6. 🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Atuk TN umur lbh 80 thn..masih nak lagak juah
    Mmg dia tk sedar diri lah, itu monyet kongkang
    Dgn cgu Kejora..hari2 atuk kedi ini makan kuah
    Belah cabut ler bapok tua ni lari lintang pukang
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    đŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’Ș

  7. 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Sedar lah atuk TN..ko tu, dah hampir dgn kubor
    Gigi pun tak ada harap hirup sup dengan bubor
    Tak ke mana pun..klu di sini ko nak juah takbor
    Lbh baik ko cari Negro, lps itu, tadah lbng jubor
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

  8. 🐑🐑🐑🐑🐑🐑🐑🐑🐑🐑🐑🐑🐑🐑🐑🐑🐑🐑
    Atuk TN, serupa bapak kambing je mengembik
    Dah ler tua kerepot..dia tu bodoh bebal terlajak
    Nk layan bini tk mmpu, sbb batang pelir lembik
    Burit bini dia, dekat kengkawan dia sewa pajak
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  9. 🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
    Atuk TN monyet, mcm jubor ayam mulut becok
    Kalu cakap..mulut dia busuk mengalah jamban
    Nak lagak hebat, tak padan dgn tua mati pucok
    Bulu pelir dia pun, sudah habis semua beruban
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    1. Kih kih kih….
      Sampai ke bulu pelir hang kutuk dia….😅😅😅

      1. Bro jigit, ada lagi nih:

        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
        Pak TN mati pucok mak dia lbng puki jadi gatal
        Lalu..mak dia bagi lubang puki, Benggali sental
        Bnggali tutoh, smpai bulu plir bulu puki brpintal
        Itu punca..keluar anak haram TN rencat mental
        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

        1. Bro jigit..sikit lagi nak tambah:

          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          TN barua..saja nak bagi blog, jadi hughu hagha
          Klu berkomen, dia mesti buat peghangai kegha
          Nak ajaq TN beghok nih, lagu tu saja lah cagha
          Ni kat bwah, Kejora buat pantun, loghat utagha
          👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          1. 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
            Mak dia gatai lubang puki..peghangai mola liaq
            Lapaq btg butoh mak dia meghayau ke ulu iliaq
            Melilau pnya melilau, bleh Benggali puya peliaq
            TN..punya lah bodo piang, tengok saja, dia biaq
            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
            👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

  10. 👿đŸ‘č👿đŸ‘č👿đŸ‘č👿đŸ‘č👿đŸ‘č👿đŸ‘č👿đŸ‘č👿đŸ‘č👿đŸ‘č
    Atuk TN, monyet tua..iblis dan syaitan dia turut
    Dek tersalah asuhan..spt buluh tk bleh dilentur
    Dgn si tua ifrit tu mmg kna ajar dgn maki carut
    Dia..hanya layak dilayan, dgn bahasa keji kotor
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  11. 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Atuk TN bila berkomen bikin blog tak tenteram
    Monyet tua tu, org tua kata, kurang asm garam
    Mmg dia tu dah buat ramai org marah & geram
    Bahkan bro jigit, prnah panggil dia, anak haram
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  12. 🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    TN bapok tua kedi cuba nak berlagak pendekar
    Kucing tua, tumpul kuku..ada hati nk mencakar
    Yg dia nk berdepan ni, cgu Kejora sorang pakar
    Ksudahannya, atuk TN bingai kena gulong tikar
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  13. 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Atuk TN tu dah tua kerepot, kulit menggelebeh
    Nak ke dapur pun kena cucu dia tolong pimpin
    Dah nyanyuk pun, sebab umur dia dah 80 lebih
    Kini dh sonyap agknya sedang bersalin lampin
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

  14. ✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș
    Dah tosonyap TN Kristian..DAPigs punya balaci
    Tak terjawab bapok ni Kejora maki cerca & caci
    Mcm si Suman lah juga si tua ni mulut terkunci
    Pelir pun dah sentap..tinggal tak sampai seinci
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  15. 👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Challenging Kejora, old TN now suffers the risk
    Kejora just use pantun only..not sword or ‘keris’
    Bloody moron TN is in tears filling the eye’s iris
    Simply because..Kejora disclose, TN is a priest
    ✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  16. đŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’Ș
    Dkat sini, cikgu Kejora tampil dgn gagah berdiri
    Seekor monyet tua..Kejora mahu kejar, dan cari
    Mungkin ke dalam gereja, monyet tu sudah lari
    Sbb, cara berdakwah tu, spt dia seorang paderi
    ✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș

    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    1. Tanpa Nama

      Cerita lebih lucu dan lucah dari yang diatas ini akan keluar jika dia berterusan biadab dan kurang ajar.

      Aku ikut petua yang mengata: Jika di cela, cemohkan dan malukan dia sehingga ada kemungkinan dia tak buat lagi.

      Dulu agama Kristian ajar: when slapped on one cheek, give the other cheek. Tapi cobalah buat sekarang kalau anda tak di tempeleng, ditumbuk dsb nya.

      Reply

      7 January 2020 7:31 am

      1. 🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
        Atuk TN monyet tu..busuk hati perut atau usus
        Kekufuran si lahanat tu..bukan lgi desas desus
        Rpanya dia ini Kristian Ortodoks pngikut Jesus
        Kmain di sini ajaran Kristian dia nak bgi kursus
        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
        Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  17. ✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș
    TN paderi Kristian mmg dilahirkan bodoh bebal
    Mngkin, sbb puki mak dia, Bnggali buat sambal
    Pak dia, btg pelir mampos, tk mampu nk timbal
    Sbb tu muka TN tu, serupa kulit babi pnya tebal
    đŸ·đŸ–đŸ·đŸ–đŸ·đŸ–đŸ·đŸ–đŸ·đŸ–đŸ·đŸ–đŸ·đŸ–đŸ·đŸ–đŸ·đŸ–

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  18. 👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    Ini sekali lagi Kejora mahu bagi tahu dan ulang
    Atuk TN kerepot tu, hati kotor penuh degn daki
    Dia tu anak haram, keluar dr burit ppuan jalang
    Sbb dulu, Benggali tutoh mak dia pnya lbg puki
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  19. 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Tau tak pembaca, naper TN suka mncaci maki?
    Sbb, dia tu, manusia jenis cemburu & pndengki
    Dia dilahirkan dgn hati kotor pnuh dengan daki
    Krna dulu mak dia tu, Benggali rodok lbng puki
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  20. 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Bloody stupid, old gay TN, tried to act as a hero
    But his IQ is so so low I’d say approaching zero
    It is ridiculous, for a lame duck to become Zoro
    It’s better for him, to spread his ass to th Negro
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  21. Tu la kan…..Sebenarnya trend ini sangat bahaya…. walaupun Budin cakap ….”boleh menghancurkan masa depan negara dengan pededahan begini”, kenyataan itu adalah agak keterlaluan atau exegeration terlampau, namun perbuatan sebegini boleh menghancurkan masa depan kerjaya politik sesaorang.

    Sebabnya saya kata begitu kerana pihak SB memiliki berpuluh- puluh rakaman audio perbualan telepon ABAM yang antara lain mengandungi perancangan untuk undermine the old man, kutukan serta kata nista kerana Tun tidak mahu serah kuasa dan juga jeng heng jeng….. business dealings dengan cukong- cukong yang selama ini memberi dana kpd Abam/PKR. Ini amat membimbangkan….

    Jika trend mendedahkan rahsia- rahsia ini disiarkan kepada umum berterusan dan giliran seterusnya adalah perbualan telepon Abam yang didedahkan pula……. maka Budin bolehlah mengucapkan ……………
    QOLU INNALILLAHI WAINNAILAIHI ROJIOUN….. kepada segala cita- cita besar. Kerana itulah Budin cuba mengolah pandangan kita bahawa apa yang Kak Lat lakukan itu amat membahayakan kesihatan…. heh he he….

    1. najib bini rosmah

      Kalau mengaku begini kan senang? Lets Rakyat decide Madey si Kitol boleh harap ke nak simpan rahsia negara for the sake of his cronies? Asyik reka cerita liwat, anak bini pun baca muntah dan hidung berdarah. Kahkahkah!

  22. 🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Rasanya, atuk ‘Tua Nyanyuk’, kini tukar jdi Anon
    Dah tak berani jwab bila Kejora tibai dan ‘canon’
    Dia nak lagak kuat diri tu pun serupa Mak Enon
    TDM turun nnti..atuk ni mampos le dgn Bg Non
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

    1. Tak payah Kejora sini Kojolla sana lah Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib menguna berbagai nama memantun mantat.

      Kita faham lah kamu Resident Blogger di sini pagi petant siang malam takda kerja lain umur dah hampir 80 tahun tapi hati degil tak mahu ikut cakap siapa pun, penghabis nya anak2 kamu pun tak berani tinggalkan kamu dengan cucu2 kamu.

      Disuruh terjun ke Laut China Selatan tak mahu, suruh buuh diri pun tak berani, jadi lah katak, masuk bawah tempurung.

      1. Atuk TN monyet 🐒 12:36 pm,

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Atuk TN kedi asyik mmbebel, tak kah rasa letih?
        Tk jemu2 ke bnda yg sama asyik diulang sebut
        Lbh baik atuk cukur jmbang jmbut yg memutih
        Buruk sgt, biar misai janggut atuk tu beserabut
        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

        1. 🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          Atuk TN ni tak serik ker asyik rebah tersungkur?
          Masih lgi nak juah..walau wajah dh mula teduh
          Lbh baik msai jambang memutih tu, atuk cukur
          Bila dibiar brserabut..kelihatannya sgt le hodoh
          👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

          1. 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
            Old TN’s behavior..seems to be funny and weird
            His ugly face must be full of white messy beard
            Challenging Kejora he turned helpless and tired
            The reason is..TN is a damn bloody, stupid idiot
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
            Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
            👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

            1. 😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱
              Sian atuk TN nk tepis pukulan Kejora, brpeluh2
              Pagi ptg siang malam dia asyik saja mengeluh
              Dah ler nak berjalah wktu senja, kena bersuluh
              Maklum ler umur pun dh lebih dari lapan puluh
              👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

              🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  23. KUTUKAN DR MANDELIAR TERHADAP KEZALIMAN INDIA KEPADA RAKYAT MUSLIM ADALAH TERPUJI……NAMUN TIDAK KENA CARA KERANA NEGARA YANG EKONOMI HURU HARA DAN KEDUDUKAN BAPAK SENDIRI TERUMBANG AMBING…..PALING CANTIK BIAR BERPADA DENGAN MENTERI2 LAIN YANG KUTUK…….

    After Mahathir’s provocations, India decides to dump Malaysian Palm oil for good
    India had enough!……..

    The bilateral relations between India and Malaysia have been in a state of free-fall since Malaysian PM Mahathir’s rant against India at the United Nations General Assembly where he claimed Kashmir has been “invaded and occupied”. Mahathir has been completely oblivious to the fact that the Malaysian economy will be dealt a devastating blow if India decides to restrict palm oil imports from it. Mahathir, who was recently snubbed by Imran Khan, decided to yet again wade into India’s internal matters as he gave his two cents on the Citizenship Amendment Act. This was the final straw for the Indian government as it has informally asked palm oil refiners to stop buying palm oil from Malaysia.

    India is the world’s biggest buyer of the oil and palm oil inventories could spike in Malaysia, putting prices under pressure if Indian refiners reduce purchases from the country. Malaysian prices are the global benchmark for palm oil prices. A senior official in India’s vegetable oil industry, who did not wish to be named, said the government had asked refiners at a meeting attended by two dozen vegetable oil industry officials in New Delhi on Monday to boycott Malaysia.“In Monday’s meeting we have been verbally told to avoid buying Malaysian palm oil,” the official said. “We’ve had various rounds of meetings within the government and industry to see how we could reduce imports from Malaysia,” a government official said, adding India has yet to firm up a plan of action and is exploring various options. The Indian government has made it clear it wants to punish Malaysia for the remarks and traders should support it, said another industry official.

    Malaysia’s economy heavily depends on its palm oil exports to India. Palm oil accounts for nearly two-thirds of India’s total edible oil imports. India buys more than 9 million tonnes of palm oil annually, mainly from Indonesia and Malaysia. Indonesia is the world’s biggest producer of palm oil, followed by Malaysia. Palm oil is crucial for the Malaysian economy as it accounts for 2.8% of Malaysia’s gross domestic product and 4.5% of total exports. Since the shipments have already been contracted for the moths of January and February, Malaysia will feel the heat from March onwards as Indonesia’s exports will rise.

    Mahathir it seems has skipped his classes on the economy as he has decided to alienate India at a time when Malaysia exported palm oil worth $1.65 billion to India in 2018. Globally, the European Union is also planning to phase out palm oil by 2030 as there are growing concerns over its impact on the environment as Malaysia finds itself caught in the crossfire between the US-China trade war as two of its biggest trade partners engage in a tariff war. At such a delicate time, Mahathir’s statement which will alienate India exposes his inept and is an extremely poor judgement of economics.

    Only a leader with absolute disregard for trade and economy would decide to anger his country’s third-largest export destination for palm oil exports as in 2018, palm oil exports to India amounted to $1.63 billion. The palm oil industry is one of the biggest employers in the Southeast Asian country of 32 million people and India’s move to restrict its exports will have widespread ramifications for the country.

    It seems that the Indian government has had enough of Mahathir’s antics and are in a mood to make him pay for his anti-India tirades.

  24. It Seems The Police Lost RM400 Million Worth Of Valuables………

    “Putrajaya files forfeiture suit against Najib, Rosmah over items bought with stolen 1MDB funds,” said The Edge Markets today (READ HERE). This is one day after Malaysia Today wrote “One year on, what happened to the seized valuables from The Pavilion raid?” (READ HERE).

    The Edge Markets report says the forfeiture suit is for RM680 million worth of cash, jewellery, handbags, watches and sunglasses seized from the Pavilion Residences. But then the police said they confiscated between RM1 billion to RM1.1 billion worth of cash and valuables. So, what happened to another RM400 million or so worth of items?

    According to those close to the investigation, the seized items were not stored properly and were simply dumped in the store and that a number of valuables have gone missing. Next week, the police are supposed to return the seized items but they cannot do so because of the missing valuables worth about RM400 million.

    Amar Singh needs to explain the missing RM400 million worth of valuables
    That is why today they filed a forfeiture suit (so that they need not return the RM1.1 billion worth of valuables next week — which now has been reduced to less than RM700 million). If they return the items next week the world will know that RM400 million worth of valuables have gone missing.

    The other problem is, while the news reports say the valuables were bought with money stolen from 1MDB, this cannot be proven. That is why the Attorney-General has asked the court to delay the 1MDB trial until August.

    The US$200 million the United States Department of Justice returned to Malaysia has not been returned to 1MDB even though they alleged the money was stolen from 1MDB. Instead, the money is being kept in a special account. The same for the US$126 million from the sale of the luxury yacht, Equanimity.

    That comes to more than RM1.35 billion. Why keep this RM1.35 billion in a special account? Since the money was allegedly stolen from 1MDB why not return the money to 1MDB? Surely 1MDB can use that RM1.35 billion to reduce its bank borrowings.

    Tommy Thomas cannot proceed with the 1MDB trial and fears he will not be able to convict Najib
    The problem is they have not proven that the money was stolen from 1MDB. In fact, not only have they not yet proven it, but they cannot prove that the money came from 1MDB. That is why the AG has asked the court to delay the 1MDB trial until August. They are having problems trying to prove that Najib Tun Razak stole 1MDB’s money.

    Now the bank confirms that the RM2.6 billion that they say Najib stole from 1MDB came from the Saudi Royal Family after all. The bank also confirms that there were some suspicious transactions and some of the signatures may even be forged but they did not want to inform Najib about it (which means Najib was not aware of what was going on).

    If the bank was suspicious and if some transactions appeared irregular or fakes, and if the bank hid this from Najib because they did not want Najib to know about it, how can that make Najib guilty of stealing? So that means Najib was the victim, not the perpetrator.

    Mahathir admitted they may not be able to convict Najib after all
    This is what worries the AG. And Prime Minister Tun Dr Mahathir Mohamad admitted this when he said it may not be that easy to convict Najib.

    And the fact that the RM1.35 billion allegedly stolen from 1MDB cannot be returned to 1MDB but has to be kept in a special account, and it took them a year to file a seizure suit on the RM1.1 billion worth of valuables they seized from the Pavilion Residences, and then reduced it to only RM680 million, shows the mess the Pakatan Harapan government is in.

  25. RM2.6 Billion Was A Donation And Gift From Faisal Bin Turki, Says Bank Manager…………

    Bank manager said records revealed the RM2.6 billion came as a donation and gift from Faisal bin Turki, a member of the Saudi royal family.
    (FMT) – Bank Negara Malaysia (BNM) raided a commercial bank four years ago for not reporting suspicious transactions involving Najib Razak’s six banks accounts, but did not inform the former prime minister as it did not want to tip him off, the High Court hearing Najib’s case was told today.

    BNM investigating officer, Ahmad Farhan Sharifuddin said the “examination” on July 6, 2015 was conducted on the Ambank headquarters in Jalan Raja Chulan, Kuala Lumpur under Section 14 of the Anti-Money Laundering, Anti-Terrorism Financing and Proceeds of Unlawful Activities Act.

    “We conducted the raid because the bank did not submit a report on suspicious transactions from Najib’s accounts,” he said when cross-examined by Najib’s counsel, Muhammad Shafee Abdullah.

    Under the anti-money laundering law, local banks must inform BNM if an account holder receives or remits RM500,0000 and above, be it locally or overseas.

    Ambank’s Jalan Raja Chulan branch manager R Uma Devi had said based on bank records between 2011 and 2013, RM2.6 billion (US$681 million) went into an account belonging to Najib which was opened on Jan 13, 2011.

    She said records revealed the RM2.6 billion came as a donation and gift from Faisal bin Turki, a member of the Saudi royal family, as well as from Blackstone Asia Real Estate Partners.

    Najib Razak (seated) with his lawyer Muhammad Shafee Abdullah at the High Court today.
    It was also revealed that RM304 million was deposited into the account in 2011, RM756 million in 2012 and RM1.9 billion in 2013.

    On Aug 23, 2013, RM2.034 billion (US$620 million) was remitted out of the country.

    Ambank cheque processing manager Badrul Hisam Mohamed also told the court that RM10.7 million was given to two Barisan Nasional (BN) component parties as well as individuals and companies through two bank accounts belonging to Najib from late 2014 and early 2015.

    Ahmad Farhan said banks must provide the suspicious transactions report for the central bank to conduct an analysis.

    He said Ambank was issued a compound fine for its breach under the anti-money laundering law but he did not disclose the amount.

    Ahmad Farhan said BNM also did not inform Najib, then-prime minister and finance minister, about the suspicious transactions from his accounts.

    “That will amount to tipping him off,” he said when questioned by Shafee why BNM did not do so.

    He said the suspicious transactions could become a subject of probe by other investigating agencies like the police, the Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) and the Customs.

    Ahmad Farhan said MACC later came to meet him sometime in August 2015, where he handed over documents seized during the raid.

    It is said BNM raided the bank following The Wall Street Journal’s report on July 2, 2015 that large amount of money was found in Najib accounts.

    This also led to the formation of a task force made up of the Attorney-General’s Chambers, MACC, BNM and the police.

    Najib faces six charges of money laundering and criminal breach of trust in the transfer of RM42 million to his account from SRC International Sdn Bhd, a former unit of 1MDB.

    He is also accused of abusing his power as prime minister by giving government guarantees on SRC International’s RM4 billion loan from Retirement Fund Inc.

    The Pekan MP was charged with committing the offences at AmIslamic Bank in Jalan Raja Chulan and the Prime Minister’s Office in Putrajaya between Aug 17, 2011, and Feb 10, 2015.

    Hearing before trial judge Mohd Nazlan Mohd Ghazali continues.

  26. Why We Support Mahathir As Prime Minister……….

    In politics you need to adopt the strategy of killing with a borrowed knife, using your enemy to defeat your enemy, an enemy of my enemy is my friend, never engage in battle when you are weak, confuse your enemy, divide your enemy, etc. I also said in politics the end justifies the means.

    And this is why we support Tun Dr Mahathir Mohamad. First of all, with Mahathir as Prime Minister, that means Anwar Ibrahim is not the Prime Minister. And the longer Mahathir stays as Prime Minister, the longer Anwar will never become Prime Minister. And if Mahathir stays as Prime Minister long enough, that would mean Anwar may never become Prime Minister ever.

    Mahathirism is still here under Pakatan Harapan’s “NEW” Malaysia
    So, point number one on why we support Mahathir as Prime Minister.

    Point number two. Mahathir will not listen to what other people in Pakatan Harapan want. He will ignore everyone and will do whatever he wants. That means DAP and PKR cannot get their way and PAN will never dare challenge him or say anything even if they are not happy.

    Point number three. The Chinese and Indian leaders in Pakatan Harapan will not dare talk too much. They will squeak and whimper just to show their Chinese and Indian voters that they are fighting for Chinese and Indian ‘rights’. But at the end of the day, it will be just a token protest to give an impression they are doing something for the Chinese and Indians.

    Mahathir never had any love for the Chinese. He has never forgiven them for kicking him out in 1969 and giving his seat to Yusof Rawa of PAS. He also still carries a grudge for how they treated him when he was in university in Singapore. To Mahathir, the Chinese ‘rampas’ what rightfully belongs to the Malays — meaning Malaysia’s wealth.

    In 2013, Mahathir whacked Najib Tun Razak for “giving too much face to the Chinese”. Mahathir said it is the Malays who keep Umno in power so Najib should focus on the Malays and not waste time on the Chinese. The Chinese will never support Umno whatever you may do for them.

    Mahathir has never had any love for the Chinese since 1969
    Mahathir said the same thing in 1969 (he even wrote about it in his book “The Malay Dilemma”). Mahathir said it again 44 years later in 2013. Do you think Mahathir has changed his view since the last six years when over 44 years, from 1969 to 2013, he did not change his view?

    No, Mahathir still has the same view about the Chinese as he has always had over 50 years since 1969. And that is why we need Mahathir as Prime Minister if we want to keep DAP in check. If Anwar becomes Prime Minister, habislah Melayu. Anwar will sell out the Malays just to become the Prime Minister and, without DAP, Anwar can never become the Prime Minister.

    More importantly of all, those who voted Pakatan thought they would see changes and reforms under Pakatan Harapan’s “NEW” Malaysia. Maybe (and I say “maybe”) under a different person that might have happened. But under Mahathir there is no way in hell Malaysia is going to see changes or reforms.

    With Mahathir as Prime Minister that means Anwar is not Prime Minister
    The New Economic Policy (that was supposed to have ended in 1990) will continue. Bumiputera quotas in business, education, the civil service, etc., will continue. Islam will still be paramount and untouchable in Malaysia. The monarchy will continue, in spite of Pakatan’s preference to turn Malaysia into a republic. The armed forces will still be in the hands of the Malays and under the Raja-Raja Melayu. In short, whatever was the policy since 1970 will continue into 2020. Fifty years of NO CHANGE!

    Cronyism, nepotism, privatisation, Mahathirism, corruption, abuse of power, political patronage, etc., will continue. The only difference is the players are now from Pakatan Harapan and not from Barisan Nasional. Armistice and immunity from prosecution will be given to all those who committed crimes under the old government and now cross over to the new government.

    Yes, do I need to go on as to why we support Mahathir as Prime Minister?

  27. Apa Kepentingan Statut Rom Pada PH Hingga Mahathir Sanggup Menipu Rakyat Malaysia………

    5 April 2019, Mahathir mengumumkan kerajaan Malaysia akan batalkan penyertaan dalam Statut Rome (BACA DI SINI)


    Dalam satu sidang media yang penuh emosi, Mahathir, otai politik tanahair, yang sebelum ini berjaya mengawal perasaan marah di depan wartawan, pada hari tu di lihat gagal mengawal kemarahan beliau


    Selepas Mahathir membuat pengumuman, timbul beberapa persoalan di kalangan rakyat terutamanya pemimpin pembangkang


    Apakah memadai, penarikan diri Malaysia dari Statut Rome di umumkan hanya dengan satu sidang media?

    Ini bukan satu isu yang kecil dan terpinggir!!!

    Penarikan diri setelah memberi persetujuan menyertai satu deklarasi antarabangsa TIDAK hanya melibatkan kerajaan PH tapi melibatkan keseluruhan rakyat Malaysia!!!

    Timbul desakan dari pemimpin pembangkang supaya keputusan kerajaan PH itu di bentangkan di parlimen supaya di catitkan dalam ‘hansard parlimen’


    Kebimbangan timbul di kalangan pemimpin pembangkang memandangkan sikap kerajaan PH yang ‘consistently inconsistent’


    Terlalu banyak U-Turn atas keputusan2 yang telah di buat sendiri oleh kerajaan PH tanpa desakan dari mana2 pihak!

    Tapi desakan dari pemimpin pembangkang di pandang sinis dan di perlekehkan oleh Mahathir dan menteri kabinetnya!!!

    Kenapa Rakyat Menolak Keputusan Kerajaan PH Menyertai Statut Rom?

    Sikap Berdolak Dalih Kerajaan

    Sebab yang paling utama ialah sikap kerajaan PH yang tidak mahu terus terang dan berdolak dalih


    Kerajaan melalui Menteri Luar, Saifuddin Abdullah, telah menipu bila mengatakan SPB YDP Agong dan Majlis Raja Raja sudah di beri nasihat dan sudah memperkenankan penyertaan Malaysia dalan Statut Rom


    Bila di asak oleh pemimpin pembangkang dalam Dewan Rakyat, Saifuddin berdolak dalih hingga akhirnya di sedari bahawa SPB YDP Agong dan Majlis Raja Raja belum memberi perkenan!!!

    Kalau benar Statut Rom membawa kebaikan, kenapa Saifuddin menipu, apakah agenda sebenar yang cuba di sembunyikan oleh kerajaan PH hingga sanggup mengkhianati Majlis Raja Raja dan menipu dalam parlimen?

    Lebih menimbulkan tanda tanya, selepas Mahathir membuat pengumuman Malaysia membuat keputusan membatalkan penyertaan dalam Statut Rom, kenapa Peguam Negara dan beberapa pihak yang menggelarkan diri mereka G25 pula membuat forum kononnya untuk memberikan penjelasan kepada rakyat tentang salah faham mengenai Statut Rom


    Apa perlunya lagi membuat forum2 begitu bila Mahathir sendiri membuat sidang media untuk menyampaikan keputusan kabinet beliau


    Tommy Thomas sepatutnya memberikan penjelasan itu kepada SPB YDP Agong dan Majlis Raja Raja tetapi GAGAL melaksanakan tanggungjawab tersebut


    Kenapa Kerajaan PH Beriya2 Mahu Menyertai Statut Rom?

    Tanpa memberi penjelasan kepada rakyat, kerajaan PH di lihat bersungguh2 mahu meratifikasi Statut Rom


    Apa kebaikannya pada rakyat dan negara?

    Kalau benar Statut Rom memang mempunyai banyak kebaikan, kenapa negara kuasa besar seperti Amerika Syarikat dan negara2 ASEAN enggan menandatangani ratifikasi Statut Rom


    Sekali lagi kita terkejut bila dalam carian di internet mendapati sebenarnya MALAYSIA MASIH LAGI MENGANGGOTAI STATUT ROM (BACA DI SINI)


    1 Jun 2019 ini, adalah tarikh terakhir bagi Malaysia untuk meratifikasi sepenuhnya Statut Rom


    Apa sebenarnya matlamat kerajaan PH mahu meratifikasi Statut Rom?

    Apakah untuk kepentingan rakyat dan negara ini atau untuk kepentingan peribadi mereka sendiri?

  28. Wajarkah cermin gelap? Ingatkah kita kisah pembunuhan arwah Noor Suzaily?………

    Jom kita #throwback sikit.

    Masih ingat dengan kes bunuh arwah Noor Suzaily Mukhtar pada tahun 2000?

    Noor Suzaily telah dirogol dan diperlakukan dengan kejam di dalam sebuah bas ekspres oleh pemandunya, sekaligus meragut nyawanya. Selain dirogol dan diliwat, mangsa turut dipukul tanpa belas kasihan sehingga menyebabkan 44 kesan kecederaan pada tubuhnya.

    Arwah Noor Suzaily

    Gadis malang ini telah mengetuk cermin bas dan cuba utk keluar mengikut pintu kecemasan, tetapi driver bas terlebih dahulu telah menguncikan semua pintu melalui suiz automatik yang terdapat di panel pemandu.

    Ditambah pula dengan KEADAAN CERMIN YANG GELAP, sukar bagi orang yang berada di luar dan sekitar bas untuk nampak dan bantu Noor Suzaily.

    Mayat mangsa dicampak di kawasan perumahan yang masih dalam pembinaan di Bukit Tinggi, Klang. Mangsa dicampak dalam keadaan bogel.

    Saya pernah menonton dokumentari TV3 berkenaan dengan kes bunuh ini dahulu. Menurut dokumentari tersebut, ada seorang budak sekolah yang menaiki basikal ternampak bas tersebut lalu pada masa ianya dikatakan sedang dilencongkan oleh pemandu bas, iaitu bermakna pada masa Noor Suzaily Mukhtar sedang mengetuk-ngetuk cermin bas sambil menjerit.

    Malangnya ianya tidak mampu dilihat dari luar kerana CERMIN GELAP bas tersebut. Pengulas ada menyebut, jika budak sekolah tersebut nampak saat cemas Noor Suzaily pada detik itu, mungkin keadaan dapat diselamatkan.

    Inilah bahayanya jika cermin gelap dibenarkan kembali. Isu ini melangkaui dan bukan isu politik sama sekali, tetapi isu yang sangat penting iaitu keselamatan masyarakat dan jenayah.

    Insiden yang menimpa Noor Suzaily ini boleh terjadi kepada sesiapa sahaja termasuk orang-orang di sekeliling kita.

    Kes rogol, culik dan bunuh semakin sukar untuk dicegah dan dipatahkan. Kenyataan saya ini bukan sekadar omong kosong malah turut sejajar dengan kenyataan Pengarah Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik (JSPT) Bukit Aman, Datuk Azisman Alias yang berkata tugas polis dalam penguatkuasaan akan menjadi sukar.

    Sebagai rakyat biasa, saya amat berharap Kerajaan dapat mengubah semula keputusan berkenaan dengan cermin gelap ini sekaligus berhenti mengumumkan dasar-dasar baru yang kelihatan ‘mesra jenayah’ seperti ini.

    Sebuah dasar ataupun keputusan Kerajaan haruskan komprehensif dan holistik demi kemashalatan masyarakat. Dasar baru cermin gelap ini terbukti tidak komprehensif dan holistik apabila Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik (JSPT) PDRM sendiri tidak dibawa berbincang dan tidak bersetuju dengan perkara ini.

    —
    Iqbal Ikhwandy
    8 Mei 2019
    3 Ramadhan

  29. TIONGKOK YAHUDI NO 2…..BILA TINGGAL SATU KAWASAN DI SABAH ATAU SARAWAK…DIHASUTNYA SUPAYA BERPISAH DARI TANAH MELAYU…..DI PULAU PINANG ITULAH GAYANYA DIHALAUNYA PENDUDUK ASAL….BILA DAPAT SATU NEGERI DIA BUAT HAL SUPAYA BERPISAH DARI TANAH MELAYU…. SEBIJIK MACAM SINGAPORK…..JIKA TAK DAPAT NEGERI … BANDARAYA UTAMA JADI SASARAN….SEBAB ITU TIONGKOK TUNTUT PILIHAN RAYA PBT…..

    Mana Sejarah Cina Di Bumi Sarawak?…….

    “Aku bukan rasis… tapi aku tulis untuk mengingatkan agar kita hidup di dunia ini setidak-tidaknya reti bagaimana menghormati orang lain, tambah lagi jika kita ini menumpang.

    Sarawak asalnya dihuni bangsa Iban, Melayu, Melanau, Bidayuh, Kenyah.. Kayan.. Kelabit.. Penan dll… seterusnya. Kami adalah penduduk asal sejak ribuan tahun, bukannya baru 100 atau 50 tahun yang lalu.

    Orang Cina yang memandai mengajak orang Sarawak supaya tuntut untuk keluar dari Malaysia di Sarawak itu adalah bangsa atau kaum yang TIDAK ADA asal usul di bumi Sarawak ini. Kamu orang Cina TIDAK ADA sejarah tumpah darah melawan menjajah. Sila namakan seorang bangsa kamu orang Cina yang pernah melawan penjajah di bumi Kenyalang ini.!!??

    Jadi, kamu yang merupakan kaum pendatang yang masih baru mendatang tidak perlu hendak ajak atau cuba menghasut bangsa asal di bumi ini supaya keluar Malaysia. Sejarah hidup yang ada pada bangsa kamu adalah sebagai komunis memerangi bangsa aku sendiri… ada.!

    Tanah kami ada adatnya.. ada ceritanya.. ada sejarahnya.

    Di mana bangsa kamu, semasa James Brooke serang kami dahulu.? Siapa nama pahlawan kamu yang berjuang bersama kami???

    Kami Iban digelar Sea Dayak kerana datang dari hulu pendalaman ke tepi laut yang asing mempertahankan kedaulatan tanah kami.

    Saya ingin berpesan kepada kaum kamu kaum bangsa Cina golongan pendatang ini; Jangan sesekali hidup sebagai bangsa yang KURANG AJAR di tanah orang lain kemudian berlagak macam orang asal di sini. Duduk dan tinggallah elok elok cari makan di sini. Tak perlu hendak ajar kami apa yang terbaik untuk kami.

    Keluarga aku ada juga yang berbangsa Cina.. tetapi tidak pula bengap macam kamu. Sudahlah pendatang, dan senang-senang dapat duduk jadi warga Sarawak, kemudian hendak ajak aku dan bangsa aku orang asal negeri ini keluar Malaysia.

    Ape masalah otak korang nie.?

    Tidak semua Iban itu Kristian.! Dan tidak juga semua Iban itu Islam.. Tidak pula semua Iban itu Pagan. Tapi kami semua adalah bangsa asal negeri ini dan termaktub dalam PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN ada hak kami sebagai pribumi dan sebagai bangsa Bumiputera.

    Jangan ingat kerana pemimpin kami lemah.. Kamu boleh pijak-pijak orang bawah sesuka hati kamu..”

    Adam Lawrence
    Iban Sarawak

  30. ATOK KE 7 SILA BERAMBUS!!! PAK SHEIKH KE 8 SILA BERTINDAK SEKARANG!!!, SETUJUBTAK WAK SUMAN, KOJOLLA,TANPA NAMA, ANONYMOUS, MAHATHIR VS ANWAR??!!
    KAHKAHKAHKAHKAH

  31. Siapa Jho Low “Disisi” Daim?……..

    oleh Ahnad Faiz

    Kata media pro PH, Jho Low ni orang paling dikehendaki di Malaysia. Tapi betul ke begitu? Sebab kalau ikut kepada carian notis merah Interpol, namanya masih tidak ada disitu, nama Sirul ada, nama Jho Low takde.

    Tapi itu satu hal, satu hal lagi, sudah dua kali rasanya diberitakan Jho Low ini berhubung dengan penasihat utama kerajaan Tun Daim Zainudin. Terbaru tentang ECRL pulak. Ini sudah tentu menimbulkan persoalan di kalangan rakyat Malaysia, siapa sebenarnya Jho Low ini disisi Daim dan bagaimana senang-senang dia boleh contact Daim?

    Berjuta rakyat Malaysia tak tahu macam mana nak contact Daim tapi Jho Low pulak tahu dan sudah dua kali berhubung – yang rasmi (dimaklumkan Daim sendiri), yang tak rasmi tak tahu berapa kali.

    Dengan pendedahan Perdana Menteri baru-baru ini bahawa Jho Low telah melesapkan RM 42 billion duit 1MDB (bukan Datuk Seri Najib Tun Razak), sudah tentu lelaki asal Pulau Pinang itu seharusnya dicari habis-habisan kan?

    Apatah lagi katanya lokasi Jho Low ini memang diketahui.

    Betul tak betul tuduhan tu belakang kira, yang penting RM 42 billion yang didakwa Jho Low mencurikannya, bukan jumlah yang sikit. Kita pun nak tahu money trail macam mana Jho Low satu orang boleh melesapkan begitu banyak wang, sebab itu kena bawak dia balik, bukan dok main persepsi persepsi macam ini.

    Dan, betul ke 1MDB ada begitu banyak wang untuk dicuri? Axiata rugi lebih RM 5 billion pun dah dijual ke syarikat Norway, 1MDB yang hilang RM 42 billion pulak tak jadi apa-apa lagi? Dahsyat. Ini rekod dunia, belum pernah berlaku keadaan sepertinya.

    Bagaimanapun yang penting sekarang ialah supaya hubungan Jho Low dan Daim ini dimaklumkan kepada rakyat. Kita faham ada penafian dari pihak Jho Low tapi itu tidak relevan sebab yang buat dakwaan dihubungi Jho Low ini ialah Daim, dialah kena explain.

  32. Irah,

    đŸ’đŸŒžđŸ’źđŸ”đŸŒčđŸŒșđŸŒ»đŸŒŒđŸŒ·đŸ’đŸŒžđŸ’źđŸ”đŸŒčđŸŒșđŸŒ»đŸŒŒđŸŒ·
    Biasalah kat sekolah abg ni time recess jam 11
    Abg tak gi kantin pun..hnya di meja mkn biskut
    Atuk ‘ Tetamu Neraka’ tu lari tk smpat abg kilas
    Mmg nyata sangat paderi tua tu bacul penakut
    â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    đŸ’˜â€đŸ’“đŸ’•đŸ’–đŸ’™đŸ’šđŸ’›đŸ’œđŸ’đŸ’˜â€đŸ’“đŸ’•đŸ’–đŸ’—đŸ’™

    (Bunga2 tu, abg tujukan khas untuk Irah..
    Utk atuk Kristian ‘Tetamu Neraka’ tu, abg nak tujukan ketul batu..😂)

  33. Adakah D4P parti Rasis?……..

    1) Ada orang tanya, kenapa apabila kita kritik DAP, kita dituduh sebagai perkauman (racist)?

    2) Mungkin sebab DAP itu sendiri adalah parti perkauman. Mungkin laa. Tak berani lah saya nak tuduh parti sahabat kita ni sebagai parti perkauman. Ha Ha Ha


    4) Apabila kita kritik parti perkauman, kita tentulah dituduh memainkan isu perkauman.

    5) Jika DAP itu parti sains dan teknologi, kalau kita kritik DAP, kita akan dituduh memainkan isu sains dan teknologi.

    6) Jika DAP itu parti alam sekitar, kalau kita kritik DAP, kita akan dituduh memainkan isu alam sekitar.

    7) Jika DAP itu parti ekonomi dan perbankan, kalau kita kritik DAP, kita akan dituduh memainkan isu ekonomi dan perbankan.

    8 ) Jika DAP itu parti lembu dan kambing, kalau kita kritik DAP, kita akan dituduh memainkan isu lembu dan kambing.

    Tak faham lagi?

    9) Cuba lihat apabila orang kritik AMANAH, kita tak tuduh pun pengkritik itu sebagai rasis. Sebab AMANAH bukan parti rasis. Kita lebih cenderung membalas kritikan itu dengan mengungkit salah PAS dan TG Haji Hadi. Mungkin sebab AMANAH adalah parti khusus untuk melawan PAS.

    10) Cuba lihat apabila orang kritik PKR, kita tak tuduh pun pengkritik itu sebagai rasis. Sebab PKR bukan parti rasis. Kita lebih cenderung membalas kritikan itu dengan mengungkit salah BN dan Najib juga. mungkin sebab PKR adalah parti khusus untuk melawan Tun Mahathir. Eh?

    11) Cuba lihat apabila orang kritik PPBM, kita tak tuduh pun pengkritik itu sebagai rasis. Sebab PPBM bukan parti rasis. Kita lebih cenderung membalas kritikan itu dengan mengungkit salah BN dan Najib. Mungkin sebab PPBM adalah parti khusus untuk menghalang DS Anwar jadi PM. Eh?

    12) Banyak Eh pulak kau Dr Tanaka. AMANAH, PKR, dan PPBM tidak dituduh rasis kerana parti-parti ini agenda mereka melawan BN dan Najib. Sedangkan DAP hanya menempel sahaja pada perjuangan PH. DAP ada tujuan lain yang sahabat-sahabat komponen tak tahu atau buat-buat tak tahu. That why cara DAP respons terhadap pengkritik sangat berbeza berbanding komponen PH yang lain.

    13) Jika DAP bukan parti rasis, kita tak perlu respon dengan menuduh pengkritik DAP sebagai memainkan isu perkauman. Fight back the idea. Contohnya apabila orang serang DAP pasal isu exco kerajaan tempatan, you lawanlah balik dengan fakta – contohnya bentangkan kelayakan, pengalaman, integriti dan macam-macam lagi. Bukannya apabila rasa terkantoi – terus blame pengkritik sebagai rasis. Noob.

    Sekian

    Dr Tanaka Mustafa

  34. Kitalah yang paling kejam!!……..

    3 orang lelaki yang sedang mabuk bertanding untuk menentukan siapa yang paling kejam.

    Lelaki yg pertama menyerang seorang perempuan dan memukulnya sehingga giginya patah, lebam kedua matanya dan darah keluar dari hidung dan telinga perempuan itu. Akhirnya perempuan itu jatuh ketakutan dan badannya menggeletar.

    Dia berpaling menghadap dua lelaki dan berkata dengan bangganya, “Akulah orang yang PALING KEJAM!”

    Tidak terima, lelaki kedua bangun dan mengoyak baju perempuan itu, memperkosanya dan terus mencekik perempuan itu sehingga perempuan itu mati.

    Dan dia berkata sambil membusungkan dada “Tidak ada siapa yang lebih KEJAM daripada aku!”
    Lelaki ketiga pula bangun dan tersenyum. Dia menjawab:

    “AKULAH YANG PALING KEJAM
 Aku cuma berdiri dan melihat kekejaman kamu sedangkan perempuan ini adalah ADIK aku
”

    SIAPA PEREMPUAN ITU ?

    Perempuan itu adalah Palestina/Syria/Rohingya/Mesir.

    Lelaki pertama ialah Israel.

    Lelaki kedua adalah Amerika Syarikat.

    Lelaki ketiga pula ialah Umat Islam (Kita) yang hanya berdiam diri dan melihat apa yang terjadi.

    Nasehat kepada Umat Islam:

    Berdiam diri dan melihat kekejaman dihadapan kita, itu saja yang mampu kita buat..

    Mahukah kita jadi sekejam lelaki ketiga

..???

    Siapa tahu dengan tulisan ini lebih banyak umat Islam yang akan sadar dari tidur lenanya..

    Ayooo
. kita bersatu demi Islam, bantulah semampu yang kita miliki

    Bersama-samalah kita muhasabah diri dan berfikir ttg penderitaan Palestina.

    ۧïșłïș˜ï»ï»”ïșźŰ§ï»Ÿï» ï»Ș Ű§ï»Ÿï»Œï»†ïŻżï»ą.,
    Semoga Allah mengampuni kita 
.

    #MarhabanYaRamadhan

    1. Kahkahkah, Baru Bulan Jamadil dan Meroyan nak Marhaban Ramadan? Dah Tak Sabo Nak Al Fadhil Pak Sheikh JADI PIYEM KE 8 Ker??!! Hahaha

  35. Ini bukti pentadbiran Madey si Kitol using rule of the jungle. Bahan bukti yang sabit di Mahkamah boleh tayang pada umum dan lebih memeranjatkan even PM punya conversation dirakam secara haram. Wow. Bahaya. Bahaya. Takut pelabur dan pemimpin luar nak masuk dan buat urusan kalau jenis busybody macam ini! Apa lagi benda sulit yang Madey si Kitol gila nak umumkan kepada Rakyat? Phone sex dengan Hasmah? Kahkahkah!

  36. MALAYSIA KINI JADI NEGARA BISU DAN BAKAL LUMPUH, KP SPRM WAJIB LETAK JAWATAN

    Jawapan saya adalah Malaysia akan lebih vokal kalau tak bersalah. Disebabkan salahguna kuasa oleh Najib maka semua isu 1MDB dulu rakyat dibisukan.

    Saya rasa KP SPRM had done a good job. Kudos to Tan Tsri Abu Kassim, Tan Sri Shukri dan Latheefa Koya.

    Now no one will dare to commit the same mistakes as what Najib had done.

    Budin….remember what Latheefa Koya said in the press conference? MAHATHIR WAS NOT INFORMED OF THESE TELEPHONE CONVERSATIONS. So Mahathir should never be blamed coz he has nothing to do with the press conference

    For KP SPRM…..good job. Malaysians respect you unless you are supporters of an ex-convict of sodomy 1 and 2 who may also be involved in Sodomy 3

    1. Macai sekor ni kata PM selain Madey si Kitol akan gugat keselamatan negara dan beri ancaman kepada Rakyat. Dey. Apa sudah jadi? Kau masih pegang lagi ke kenyataan kau? Hipokrit. Madey si Kitol tak tahu? Kahkahkah!

  37. â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Dah lari kah dia..itu atuk Kristian, fasiq musibat?
    Tk pdan bingai, ‘Tua Nyanyuk’ tu nk lagak hebat
    Dia akn mula demam lihat Kejora punya kelibat
    Agk nya kini, dia sdg kalut selongkar botol ubat
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    đŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’Ș
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

  38. Hamid Bador sudah tak mahu garu telur beruang. Membazir masa. Madey si Kitol kena cari orang lain untuk garu telur beruang Jho Low. PDRM bukan barua Madey si Kitol. Daim sedap makan sorang dengan beruang. Kahkahkah!

  39. BUAT AKTA SIAPA2 TAK TAHY BAHASA KEBANGSAAN DIHALANG JADI MP……

    Jelutong. Failed

    đŸ€Łalahai Jelutong. Failed la lu bro. Nak bekap boss pun janganlah buat karangan terbulu-bulu.

    Komen : MP Jelutung bercakap pun kita tafaham, menulis pun macam cakar ‘babi’

    1. Jelutong ni kalau nak keluar rumah, pergi mahkamah ke, parlimen ke atau kemana2 mesti pakai make-up dulu… mengalahkan pompuan? perhatikan!

      1. Tanpa Nama 11:06 am,

        👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
        Kejora setuju dengan komen dari mu itu teman
        Gaya penampilan saudara itu..Kejora rasa suka
        Rasanya, Tanpa Nama ini seorang yng beriman
        Bukan yg sekor lagi tu..si dajal ‘Tetamu Neraka’
        đŸ”„đŸ”„đŸ”„đŸ”„đŸ”„đŸ”„đŸ”„đŸ”„đŸ”„đŸ”„đŸ”„đŸ”„đŸ”„đŸ”„đŸ”„đŸ”„đŸ”„đŸ”„

        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

  40. BUKTI PH BELAKANG KAN ISLAM…….

    Bermulanya ‘Serangan’ Hindu Ke atas Saya……….

    Pengalaman dituduh menghina disebabkan menjawab dakwaan mereka bukan baru sahaja berlaku. Ketika saya menjawab satu penulisan seorang Hindu Malaysia bertajuk “Hindu Abang Sulung Kepada Islam?” (2014) dengan menulis buku “Yahudi Kristian Hindu Buddha Berasal Daripada Islam?” (2016) akhirnya saya pula yang mendapat puluhan laporan polis sehingga buku tersebut disiasat dan diteliti kembali. Sedangkan orang yang memulakan dakwaan itu tidak pula disiasat dan dikecam.

    Malah ada gerakan yang mendesak KDN supaya mengharamkan buku tersebut dengan menghantar memorandum kepada pihak KDN. Pada ketika itu cacian dan makian adalah ratiban biasa yang saya dapat. Itu adalah langkah pertama saya berdepan cabaran dalam dakwah. Kini situasi yang sama masih lagi berterusan.

    Buku ini sepatutnya dijawab dengan ilmiah sesuai metod yang saya kemukakan. Saya sehabis mungkin menjaga bahasa agar tidak berlaku penghinaan atau sindiran terhadap agama lain.

    Apa yang penting sahabat, kita perlu menjaga adab dalam memberi komentar kepada mereka. Jangan menghina dan memaki mereka. Santuni mereka dengan baik, kita tidak tahu tindakan baik yang mana bakal menjadi asbab untuk sahabat kita mendapat hidayah.

    Teruskan berdakwah.

    FB
    Ahmad Iqram Mohamad Noor

    Komen : Ini yang kerajaan PH jaga agama?

    1. menulis buku “Yahudi Kristian Hindu Buddha Berasal Daripada Islam” (2016) ?

      Macam mana boleh jadi begitu? Kristian sudah ada 2,009 tahun dahulu tapi Islam hanya lk 1400 dahulu sahaja.

      Padan lah dia mendapat puluhan laporan polis sehingga buku tersebut disiasat dan diteliti kembali. Tentu lah orang yang memulakan dakwaan itu tidak disiasat dan dikecam sebab apa yang dikata dan dilakukan nya masuk akal.

      1. â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝
        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Wah..kemain dibela Kristian..ini atuk TN paderi
        Tapi dia, guna ID Anon, pengecut, tk der jati diri
        Kna dgn Kejora smlm..atuk bapok ini cabut lari
        Nak main lwn carut, dia lemah, tak ada ‘degree’
        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        đŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’Ș

  41. Van Jenazah pun kena senarai hitam…….

    Ada yang pertikai buat apa DS Najib Razak dan yayasan / individu berkaitan dengannya memiliki sehingga 27 buah Nissan Urvan. Maka logiklah jika kerajaan Malaysia mahu lucut hak kenderaan itu daripada beliau dan mengambil alih kenderaan2 tersebut sebab nampak sangat ia pembaziran.

    Sebenarnya salah satu kenderaan tersebut telah diserahkan kepada Masjid Merapoh dan digunakan sebagai van jenazah. Sejak akhir tahun lepas, van tersebut telah disenarai hitam dan tidak dapat memperbaharui cukai jalan – menyebabkan kesukaran 5000 kariah kawasan tersebut bagi menguruskan kematian memandangkan jarak kawasan tersebut ke Hospital Lipis adalah kira-kira 100km.

    Saya berharap kerajaan Malaysia akan dapat memperoleh semula van tersebut daripada kariah berkenaan. Kemudian van tersebut boleh digunakan sebagai kenderaan rasmi Perdana Menteri, Menteri Agama atau Menteri Kewangan.

    Biar reti sikit masing2 benda gini pun nak buat modal.

    —–
    Abdul Rahim Hilmi Zakariya
    Masjid Tebauk Kuala Terengganu

    Rujukan:

    [1] http://m.utusan.com.my/
/van-jenazah-disenarai-hitam-sukark


    Komen : Ini rupanya salah satu kenderaan Mewah Najib kena sita!!

    1. Lagi kes bodoh dan bangang.

      Hanya satu dari 27 van itu yang van jenazah.

      Pahal pun, kalau dah salah disisi undang2, Pak Lobai pun di senarai hitamkan, namun di heret ke balai Polis bila perlu.

      1. Atuk TN monyet 🐒 11:57 am,

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Atuk TN ni tak serik ker asyik rebah tersungkur?
        Masih lgi nak juah..walau wajah dh mula teduh
        Lbh baik msai jambang memutih tu, atuk cukur
        Bila dibiar brserabut..kelihatannya sgt le hodoh
        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

        1. 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
          Old TN’s behavior..seems to be funny and weird
          His ugly face must be full of white messy beard
          Challenging Kejora he turned helpless and tired
          The reason is..TN is a damn bloody, stupid idiot
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

  42. Punca Kegagalan Kerajaan PH…….

    kerosakan yang di lakukan oleh kerajaan PH selama hampir dua tahun mereka mengambil alih kuasa pemerintahan negara

    Persoalannya, kenapa boleh jadi begitu?

    Tidak semua dari menteri2 kabinet yang ada sekarang adalah orang yang tidak berpengalaman


    Mahathir sendiri mempunyai pengalaman selama 22 tahun sebagai Perdana Menteri


    Guan Eng mempunyai pengalaman sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang selama 2 penggal


    Azmin Ali mempunyai pengalaman sebagai Menteri Besar yang mentadbir negeri terkaya di Malaysia, Selangor


    Muhyiddin Yassin mempunyai pengalaman sebagai Menteri Besar Johor, menteri kanan dalam kabinet dan juga Timbalan Perdana Menteri


    Apakah pengalaman mereka masih tidak mampu membimbing rakan2 mereka di dalam kabinet?

    Apakah pengalaman mereka masih tidak cukup untuk melicinkan jentera pentadbiran negara?

    Keadaan Ekonomi Negara Semakin Tenat Dan Rakyat Makin Tersiksa

    Sewaktu berkempen untuk menjatuhkan kerajaan BN, slogan yang sering di laungkan ialah Selamatkan Malaysia


    9 Mei 2018, hari yang bersejarah dalam politik tanahair


    PH berjaya menumbangkan kerajaan BN yang telah memerintah selama 61 tahun dan tidak pernah tewas dalam 13 siri PRU


    Tapi selepas 365 hari PH membentuk kerajaan, rakyat Malaysia bukan saja tidak selamat malah kehidupan rakyat Malaysia jauh lebih buruk dari era pemerintahan kerajaan BN


    Puluhan ribu hilang pekerjaan baik di sektor awam, mahu pun swasta



    Kos kehidupan semakin meningkat dengan harga barang semakin melambung


    Memburukkan keadaan, puluhan ribu golongan B40 kehilangan pekerjaaan


    Para petani, peneroka Felda menderita akibat harga komiditi menjunam


    Bantuan sara hidup di hapuskan oleh regim PH


    Para pelabur saham kerugian berbilion ringgit akibat pasaran saham yang menjunam


    Nilai RM semakin lemah di pasaran matawang antarabangsa


    Persoalannya mengapakah keadaan ini berlaku?

    Kerosakan Ekonomi Yang Di Lakukan Oleh PH

    Tak dapat di nafikan, kerajaan BN di jatuhkan kerana rakyat terpedaya dengan hasutan dan fitnah yang di sebarkan oleh PH


    Demi untuk membuktikan kerajaan BN adalah kerajaan kleptokrasi, di awal pemerintahan kerajaan PH mengisytiharkan bahawa kononnya hutang negara melebihi RM1 trilion dan bukannya RM686.6 juta seperti yang di isytiharkan oleh regim terdahulu


    Lebih memburukkan keadaan bila kerajaan PH mengumumkan Malaysia berada di ambang muflis sekiranya masaalah hutang negara tidak di tangani dengan baik


    Ini adalah satu pembohongan yang akhirnya memakan diri sendiri


    Pembohongan kerajaan PH mengakibatkan pasaran saham menjunam, pelabur asing meninggalkan pasaran saham kerana keyakinan mereka hilang dan menyebabkan nilai aset pelaburan GLC seperti PNB, Khazanah dan Tabung Haji menguncup


    Negara mengalami kekurangan aliran tunai yang cukup serius


    Keadaan menjadi semakin kritikal apabila PH cuba menutup kesilapan mereka dengan melakukan satu kesilapan lain


    Aset2 GLC seperti PNB, Khazanah dan Tabung Haji di jual sewenang2nya untuk mengatasi masaalah aliran tunai negara


    Tidak cukup dengan menjual aset2 bernilai negara, Petronas pula DI JARAH berbilion ringgit!!!

    PH melakukan satu lagi kesilapan yang besar bila mengumumkan membatalkan semua projek mega infrastruktur rakyat yang berpotensi tinggi seperti ECRL dan HSR


    Memburukkan keadaan adalah ‘mulut longkang’ Mahathir dan sikap besar kepala beliau terhadap kuasa ekonomi dunia, China, yang berkepentingan dalam projek2 tersebut


    Menuduh negara China sebagai ‘penjajah ekonomi’, di bumi China dan di hadapan Perdana Menteri China dalam satu sidang media antarabangsa sempena lawatan pertama Mahathir ke China adalah satu perbuatan yang sangat TIDAK BERADAB!!!

    China adalah pembeli terbesar komoditi Malaysia dan akibatnya bila China mengurangkan impot komoditi Malaysia sebagai ‘hukuman’ atas sikap biadab Mahathir, berlaku lambakan komoditi di Malaysia dan yang menjadi mangsa ialah golongan petani dan peneroka Felda yang memberikan kemenangan pada PH dalam PRU 14


    Dendam Peribadi Mahathir Yang Membuat Rakyat Menderita

    Isu 1MDB sengaja di jadikan senjata sebagai ‘character assissination’ pemimpin BN dalam bentuk fitnah yang cukup kejam


    Tertekan dengan keadaan krisis ekonomi dunia, rakyat yang sedang di himpit dengan kos sara hidup waktu itu, di hasut dengan dakyah segala keperitan yang di alami adalah kerana berlakunya salah laku pemimpin BN ketika itu


    Fitnah pun di taburkan dengan memberi gambaran, pemimpin bermewah2 dengan duit rakyat tetapi rakyat di biarkan terkapai2


    Termakan dengan hasutan dan fitnah, maka berlaku tsunami politik di PRU 14 dan kerajaan BN berjaya di tumbangkan dengan kuasa rakyat


    Apakah benar apa yang di dakwa oleh pemimpin PH bahawa 1MDB di gunakan oleh pemimpin BN sebagai alat untuk merompak duit rakyat dan negara?

    Hingga ke saat ini, belum ada bukti yang sahih dan meyakinkan, perbicaraan di minta tangguh oleh pihak kerajaan dan keterangan saksi pendakwaan juga tidak membantu pihak pendakwaan (BACA DI SINI)


    Hakikatnya konspirasi menjatuhkan kerajaan BN dengan menggunakan isu 1MDB adalah kerana dendam peribadi Mahathir kepada DS Najib


    Hanya kerana permintaan peribadi untuk melindungi anak2 serta kroni, Mahathir sanggup memperjudikan nasib rakyat dengan menjatuhkan pemimpin seperti DS Najib


    Ianya juga untuk menutup penjarahan yang pernah di lakukan oleh Mahathir sewaktu menjadi Perdana Menteri ke 4


    Demi melunaskan dendam peribadi, Mahathir sanggup bersekongkol dengan DAP, parti yang beliau sendiri katakan sebuah parti rasis


    Dan dendam Mahathir menjadi barah kepada diri beliau, apabila beliau menjangkakan legasi DS Najib akan terus berkubur selepas di jatuhkan yelah menjadi sebaliknya


    DS Najib bukan saja makin di terima rakyat malah rakyat semakin menyayangi DS Najib bila menyedari bahawa selama ini telah tertipu dengan permainan fitnah dendam Mahathir dan ini menjadikan dendam dan kemarahan Mahathir terhadap DS Najib semakin membara


    Mahathir lebih banyak menggunakan masa dan jawatan Perdana Menteri untuk terus menyerang DS Najib, tapi Mahathir lupa, keadaan sekarang jauh berbeza dengan keadaan beliau menjadi Perdana Menteri ke 4


    Pembohongan2 dan hasutan beliau dengan mudah dapat di tangkis dengan fakta oleh DS Najib dan melalui penjelasan DS Najib dalam media sosial, akhirnya rakyat sedar, yang mana kaca dan yang mana permata


    Ini menyebabkan rakyat sendiri mengecam setiap kenyataan Mahathir dan populariti Mahathir jatuh merudum selepas PRU 14


    Usaha2 ke arah memulihkan ekonomi bukan saja tidak di beri perhatian oleh Mahathir malah kerana marah dengan respon rakyat yang mengecam setiap kenyataan yang beliau keluarkan, Mahathir memperkenalkan dasar pengurangan penjawat awam atas alasan ramai penjawat awam tidak setia dan tidak menyokong kerajaan PH


    Tiada Halatuju Dan Mempunyai Matlamat Yang Berbeza Punca Segala Masaalah Yang Menyiksa Rakyat

    Mahathir sibuk dengan dendam peribadi yang tiada penghujung


    DAP pula sibuk dengan agenda rasis mereka (BACA DI SINI)


    Puak liberal dalam PKR pula sibuk dengan agenda perjuangan hak2 puak liberal (BACA DI SINI)


    Kegawatan hidup rakyat di pinggirkan begitu saja


    Masa selama satu tahun atau 365 hari adalah lebih dari mencukupi sekiranya PH benar2 fokus untuk menyelesaikan masaalah ekonomi yang mereka cipta


    Apakah kita akan terus membiarkan mereka merosakkan negara?

    Ramai rakyat Malaysia sudah sedar dan merasakan sendiri penderitaan selama 365 hari bawah pemerintahan PH


    PRU 15 bakal menyaksikan, satu lagi kerajaan akan di tumbangkan oleh kuasa rakyat


    PH tak pernah muak untuk mempolitikkan segala kemusnahan yang mereka telah lakukan tapi rakyat sudah muntah dengan permainan politik jijik mereka


    Maka benarlah kata2, kerajaan yang di bina atas dasar fitnah tidak akan kekal lama


    In Sya Allah, PH akan di nobatkan sebagai kerajaan sepenggal bila rakyat mengundi dalam PRU 15


  43. Ragam Tun Dr Mahathir
    1. Tol.

    Mahathir: Tol akan dimansuh secara peringkat-peringkat. – 3 April 2018.

    Mahathir: Janji hapus tol tidak akan dilaksanakan. – 13 Ogos 2018.

    Mahathir: Baru sedar tidak mampu hapuskan tol. – 8 Mei 2019.

    2. Salah guna kuasa tutup kes rasuah.

    Kata dulang paku serpih. Contohnya bila BN tumbang, kes rasuah banglo tanpa kolam renang dan terowong bawah laut di Pulau Pinang digugurkan oleh Peguam Negara. Itu hanya contoh.

    1 View comments

    AnonymousFriday, May 10, 2019 10:25:00 AM
    RAGAM SI NANGOI BODOH TUA BANGKA
    CARI GADUH2 NAK ALIH ISU NEGARA
    DOLU JAMBATAN BENGKOK JDI SENJATA
    DAH PEGANG KUASA NANGOI MUDAH LUPA

    ALAHAIIII
!!

    1. Jangan bimbang, nyawa ATOK sebagai PM hanya berbaki 4 bulan saja lagi?

      Lepas ni silap haribulan ATOK ANAK BERANAK akan duduk hotel Buloh-Inn dikerjakan Non dan DAP!

      AWAS!!!!

  44. â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝
    🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
    Mmg atuk Kristian sewel tu, tahap anjing kurap
    Kat blog ini, populariti murahan, dia cuba garap
    Bila dia terkedu kelu..dia akn suruh kita give up
    Klu ada hujah, dia tk leh jwab..dia kata grow up
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  45. Irah,

    đŸ’đŸŒžđŸ’źđŸ”đŸŒčđŸŒșđŸŒ»đŸŒŒđŸŒ·đŸ’đŸŒžđŸ’źđŸ”đŸŒčđŸŒșđŸŒ»đŸŒŒđŸŒ·
    Baru buka sekolah abng tak kalut sgt dgn kerja
    Mungkin begitu jugak keadaan dinda ku manja
    Abng rasa atuk ‘Tetamu Neraka’ tu ada org taja
    Hari ini, dia awal, sbab Khamis tak pergi gereja
    â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝â›Ș✝
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    đŸ’˜â€đŸ’“đŸ’•đŸ’–đŸ’™đŸ’šđŸ’›đŸ’œđŸ’đŸ’˜â€đŸ’“đŸ’•đŸ’–đŸ’—đŸ’™

    (Bunga2 tu, abg tujukan khas untuk Irah..
    Utk atuk Kristian ‘Tetamu Neraka’ tu, abg nak tujukan ketul batu..😂)

  46. Irah,

    đŸ’đŸŒžđŸ’źđŸ”đŸŒčđŸŒșđŸŒ»đŸŒŒđŸŒ·đŸ’đŸŒžđŸ’źđŸ”đŸŒčđŸŒșđŸŒ»đŸŒŒđŸŒ·
    Dgn wrkh dinda, rindu tk ler berat mmbelenggu
    Dalm hati abg ni, nyanyian kasih, syadu berlagu
    Lega atuk ‘Tua Nyanyuk’ tu tk brani lagi ganggu
    Smlm abag lenyek dia, jadi serupa pengat sagu
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    đŸ’˜â€đŸ’“đŸ’•đŸ’–đŸ’—đŸ’™đŸ’šđŸ’›đŸ’œđŸ’đŸ’˜â€đŸ’“đŸ’•đŸ’–đŸ’—đŸ’™

    đŸ’đŸŒžđŸ’źđŸ”đŸŒčđŸŒșđŸŒ»đŸŒŒđŸŒ·đŸ’đŸŒžđŸ’źđŸ”đŸŒčđŸŒșđŸŒ»đŸŒŒđŸŒ·
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    đŸ’˜â€đŸ’“đŸ’•đŸ’–đŸ’—đŸ’™đŸ’šđŸ’›đŸ’œđŸ’đŸ’˜â€đŸ’“đŸ’•đŸ’–đŸ’—đŸ’™

  47. Irah,

    đŸ’đŸŒžđŸ’źđŸ”đŸŒčđŸŒșđŸŒ»đŸŒŒđŸŒ·đŸ’đŸŒžđŸ’źđŸ”đŸŒčđŸŒșđŸŒ»đŸŒŒđŸŒ·
    Semoga dinda, dalm sejahtera, & ceria sentiasa
    Abg doakan agar Irah dlm rahmat Yg Maha Esa
    Awal pagi ni abg agk lewat sikit & tergesa-gesa
    Sbb pagi tadi abg ada kelas awal direct 2 masa
    đŸ’˜â€đŸ’“đŸ’•đŸ’–đŸ’—đŸ’™đŸ’šđŸ’›đŸ’œđŸ’đŸ’˜â€đŸ’“đŸ’•đŸ’–đŸ’—đŸ’™

    đŸ’đŸŒžđŸ’źđŸ”đŸŒčđŸŒșđŸŒ»đŸŒŒđŸŒ·đŸ’đŸŒžđŸ’źđŸ”đŸŒčđŸŒșđŸŒ»đŸŒŒđŸŒ·
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    đŸ’˜â€đŸ’“đŸ’•đŸ’–đŸ’—đŸ’™đŸ’šđŸ’›đŸ’œđŸ’đŸ’˜â€đŸ’“đŸ’•đŸ’–đŸ’—đŸ’™

  48. najib bini rosmah

    I really tak faham bila politician dan pokka dilantik ke jawatan tertinggi bawah Madey si Kitol. Mereka ingat masih boleh selamat ke bila buat kerja tidak amanah macam Jibby? Ini Madey si Kitol mesti berambos dan jangan bikin susah Rakyat Malaysia lagi. Too damn asshole for somebody with TUN. Kahkahkah!

    1. Tk faham sebab kamu sendii pokka. Yang bukan susah rkyat Malaysia ia lah Jbby. Dia tak dapat gelaran Tun pun.

      1. Yang bikin susah rakyat Malaysia ..

    2. Please. I tukang lastik pokka. Pokka jenis angguk ikut sebab bodoh. Do you see any of my comments yang angguk-angguk sebab bodoh? At least tuduh pengkomen jenis yang ulang komen orang lain tak pakai otak? Barulah gentle. Kahkahkah!

  49. PH SENGAJA RANAPKAN EKONOMI NEGARA
MEREKA MEMANG MAHUKAN SUPAYA NEGARA INI JAHANAM
LANGKAH PERTAMA MEREKA LAKUKAN IALAH ISTIHARKAN SELURUH DUNIA
 MALAYSIA BANKRAP 
TINDAKAN TERSEBUT MENAKUTKAN PELABUR2 ASING MENYEBABKAN MEREKA BERTEMPIARAN LARI..AKIBATNYA NEGARA KEHILANGAN PELABURAN BERJUMLAH RM270 BILLION
BURSA HILANG 200 MATA
GDP JUGA JATUH DARI 5.9% KEPADA 4.7%
    ..RINGGIT JATUH DARI RM3.80 KEPADA RM 4.15
.. PENGANGGURAN BERLELUASA..SISWAZAH KELUAR U MENGANGGUR..PELUANG TEMUDUGA HANYA 4% 
ITU PUN BELUM TENTU DITERIMA
BERIBU2 DIBERHENTIKAN KERJA SETIAP BULAN
HARGA KELAPA SAWIT DAN GETAH JATUH MERUDUM
MEREKA BUKAN SAHAJA MENGENAKAN SST TETAPI MEMPERKENALKAN PELBAGAI CUKAI
CUKAI TANAH NAIK 800%
TARIF BILL UTILITY JUGA DINAIK KAN..PENJAWAT AWAM DIBERHENTIKAN KERJA 17 RIBU ORANG INI SEMUA BERLAKU SEJAK PH AMBIL ALIH
    NEGARA


NAK HARAP KAN SELANGOR SAMA JGK
.BELI SPLASH HARGA 10 KALI GANDA 2.7 BILLION
.

  50. SESI BERKENALAN DENGAN PEMIMPIN NEGARA DITERUSKAN
PAK SHEIKH YANG MEMPUNYAI PAKEJ LENGKAP BERUPA KEBEJATAN MORAL,,BERFAHAMAN LIBERALISME DAN PLURALISME SERTA AHLI FREEMASON..PUNYAI RAPPORT BAIK DENGAN ISRAEL 
APALAGI PARTY YANG DITERAJUI ADALAH BERLAMBANG MATA SATU
PAK DAJJAL JUGA TERLIBAT DALAM MEGA SKANDAL..CONTOH KETARA IALAH SKANDAL FOREX YANG BERJUMLAH RM 30 BILLION KETIKA MENJADI MOF
.MELAYAKKAN BELIAU MENDAPAT PANGKAT DAJJAL..

    TONG M HEBAT DARI SEGI MEMANIPULASI PEMIKIRAN RAKYAT ALA FIRAUN KUNO
SKANDAL BELIAU YANG BERTONG-TONG TELAH DI ILUSIKAN HANYA PERKARA YANG REMEH APABILA KEKAYAAN NEGARA LESAP LEBIH DARI SEPARUH DENGAN SKANDAL MEGA BERJUMLAH RM400 BILLION
BANYAK DASAR-DASAR KERAJAAN SEMASA PM-4 TELAH DIUBAH TERUTAMA DASAR PENSWASTAAN YANG MENYEBABKAN KEKAYAAN NEGARA BERTUKAR TANGAN KEPADA KRONI-KRONI
AKHIRNYA RAKYAT MENDERITA DENGAN JATUHNYA RINGGIT DARI RM 2.50 KEPADA RM 3.80..BERERTI KEKAYAAN NEGARA TELAH LESAP LEBIH DARIPADA SEPARUH
.MANIPULASI MINDA YANG DIMAINKAN IALAH KERANA ANGKARA SOROS
OLEH KERANA KEJAYAAN MANIPULASI TERSEBUT MEMANG LAYAKLAH BELIAU DINAMAKAN FIRAUN MODEN YANG DIGELAR TONG M…..

  51. MARI BERKENALAN DENGAN DUA PEMUKA UTAMA PH
PAK SHEIKH DAJJAL WALAUPUN BANGSAT, HINA DAN KEJI TELAH DIPUJA,,DISUCIKAN DAN DI DEWAKAN OLEH MUNAFIK MELAYU DAN DIPERALATKAN OLEH KAFIR HARBI BERTUJUAN MENEUTRALKAN ISLAM DENGAN FAHAMAN LIBERAL DAN PLURALISM SEPERTI MEMANDANG MUDAH UMAT ISLAM MURTAD BERDASARKAN KEBEBASAN BERAGAMA 
MENEUTRALKAN KETUANAN MELAYU DENGAN MENGUBAH PERLEMBAGAAN SPT STATUT ROM DAN UEC YANG TELAH DILULUSKAN
ICERD DAN PELBAGAI LAGI HASUTAN AKAN DIBUAT
DI LUAR NEGARA PAK DAJJAL MEMPUNYAI HUBUNGAN KUAT DENGAN ZIONIST..

    TONG M PULA TANPA DISEDARI TELAH DIPERALAT OLEH KAFIR HARBI KERANA DANGKAL ILMU AGAMA..SEBELUM MENJAWAT PM-7 MEREKA YANG MATANG TELAH MENJANGKA APA YANG AKAN BERLAKU SETELAH TONG M PEGANG KUASA BERDASARKAN PERILAKU BELIAU SEMASA PM-4


  52. Report Finds Mindef Land Swaps Also Occurred During Mahathir’s Time……..

    KTemoc Konsiders

    The summary report on Defence Ministry land swaps shows “political considerations outweighing government interests”, even during Dr Mahathir Mohamad’s first term as prime minister.

    When tabling the Governance, Procurement and Finance Investigating Committee report in the Dewan Negara on Thursday – the anniversary of Pakatan Harapan’s first year in power – Defence Minister Mohamad Sabu pointed out that political interests prevailed in 13 of 16 land swap deals that took place since 1997.

    Although not naming names, Mohamad said that past prime ministers and defence ministers were involved in these deals.

    In a press conference later that day, Mohamad denied the involvement of Mahathir in these cases.

    A look into the 59-page summary report uploaded onto the Defence Ministry’s website, however, found that four of the 13 land swap deals took place during Mahathir’s first term.

    Four cases

    The four land swap deals are:
    The reconstruction of a transit camp and the Regiment 502 Territorial Army camp in Kuala Lumpur, in exchange for 4ha of land in Jalan Ampang costing RM66 million. This was approved in principle by the cabinet in October 1995 via open tender. Syed Hamid Albar was the defence minister during this time. It was only completed in September 2008.
    The construction of Skudai Brigade 7 Headquarters in Pulai, in exchange for 154.6ha of land in Plentong, Tebrau, costing RM256 million. This was approved in principle by the cabinet in February 1997, but was a failed project. Syed Hamid was the defence minister during this time.
    The construction of Division 1 and Camp 4 RRD, in Muara Tuang, Kota Samarahan, as well as the construction of Akademi Tentera Malaysia (Atma), in exchange for 284.9ha of land in Kapar and Kuching via direct negotiation. This was approved in principle by the cabinet in May 1996. Syed Hamid was the defence minister during this time. The deal was only inked a decade later, under the Abdullah Ahmad Badawi administration. It was completed in August 2011.
    The construction of a sports facility in Sungai Besi Camp and upgrading of six armed forces family housing (RKAT) for the Royal Malay Regiment (RAMD) battalion in Kedah, and four RAMD battalions in Tapah, in exchange for 1.6ha of military headquarters land in Jalan Kuching. This was approved in principle by the cabinet in February 1997. Syed Hamid was the defence minister during this time. Until today, the deal has not been signed.

  53. Anwar bekas banduan: Takiyuddin minta pihak tidak puas hati semak fakta kes mahkamah

    Setiausaha agung PAS, Takiyuddin Hassan meminta pihak yang tidak berpuas hati dengan kenyataanya menggelar presiden PKR, Anwar Ibrahim sebagai bekas banduan supaya menyemak fakta kes mahkamah.

    Sambil mempertahankan kenyataannya sebelum ini, Takiyuddin berkata apa yang disebut beliau jelas termaktub dalam undang-undang.

    “(Kenyataan) saya berdasarkan fakta dan minta orang yang menyeru saya supaya saya minta maaf itu semak pada fakta dan undang-undang sebab kes ini diputuskan di mahkamah dan negara kita ada undang-undang yang jelas mengenai kedudukan orang yang disabitkan oleh mahkamah.

    “Dia (pemimpin PH) kena ‘check’ lah. saya sudah ‘check’ dah, kalau tak saya tak sebutlah,” katanya ketika ditemui pemberita pada majlis berbuka puasa sempena sambutan ulang tahun Umno ke-73 di PWTC malam tadi.

    Takiyuddin yang juga ahli Parlimen Kota Bharu berkata, pihaknya cukup pasti kenyataaan yang dikeluarkan itu selaras dengan apa yang termaktub dalam fakta kes mahkamah.

    “Ya, ya, saya sudah, amat pasti,” katanya

    Takiyuddin dalam satu ceramah sempena kempen plihan raya kecil (PRK) Sandakan di Sabah pada Rabu mempersoalkan sama ada Anwar sesuai menjadi perdana menteri kerana menurutnya status banduan adalah status “seumur hidup” biarpun setelah seseorang itu keluar dari penjara.

    Takiyuddin turut menambah bahawa kesalahan liwat yang dijatuhkan ke atas pemimpin PKR itu juga tidak boleh dipersoalkan lagi kerana keputusannya dibuat oleh Mahkamah Persekutuan.

    “Ada seorang cita-cita nak jadi perdana menteri sangat. Keluar dari penjara tak tahu macam mana dia dapat pengampunan daripada (Yang di-Pertuan) Agong bertanding dalam PRK di Port Dickson. Paksa ahli Parlimen yang menang pada ilihan raya umum ke-14 letak jawatan. Dia bertanding, dia mahu jadi perdana menteri.

    “Jadi mahu kita menjadikan seorang ini sebagai perdana menteri kita?” soalnya, dengan hadirin menjawab “Tidak.”.

    FMT

    Reply

  54. Aidilfitri Dah Dekat, Muka Mak Bapak Kat Kampung Dah Makin Ketat, Muka Anak2 Kat Bandar Pulak Makin Pucat

    Biasanya bila Aidilfitri tiba, ayah2 dan ibu2 kat kampung tu tersengih2 sentiasa


    Maklumlah, dari experienced tahun2 yang lepas, kalau sorang anak bagi duit raya RM100, 5 anak dah boleh dapat RM500, tambah dengan duit BR1M


    Bertambah lagi koleksi gelang tahun nie
😉😉😉

    Anak yang kerja kat kota pulak, dah mula adakan rundingan meja bulat dengan rakan sekerja, dah mula berbudi bahasa dan beramah tamah dengan bos kat tempat kerja, matlamatnys satu, CUTI RAYA
😉😉😉

    Tapi tahun nie berbeza, bukan beza sikit, tapi banyak


    Kenapa yerâ€ŠđŸ€”đŸ€”đŸ€”

    Pakatan Hancing Ohh Pakatan Hancing!!!

    Nie baru betul berani mati yeop..😂😂😂

    Dalam gelanggang PH, kamu berani TAJI dema!!!

    Berbalik pada cerita asal


    Kisah 1

    Anak : Ingat yer mak, abah.
    Besok jangan pangkah lain, pangkah PH, yang lambang mata tu


    Abah : Tapi aku tak pernah pangkah selain dari dacing


    Mak : Bolehker pangkah yang lain, abahnya?

    Anak : Mak, abah, kalau PH jadi kerajaan, harga minyak turun, Along punya hutang PTPTN hapus, bukan tu jer, TOL pun hapus, takkan mak dengan abah tak nak tenguk Along pakai kereta, tapi sebelum Along beli kereta, Along janji belikan abah motor baru


    Abah : Adaker duit kamu tu?

    Anak : Sekarang nie memang tak ada, sebabnya kerajaan Najib nie lah, dahlah kena bayar PTPTN, barang2 mahal, kena GST lagi, macam manalah Along nak simpan duit, bila tukar kerajaan nanti, semua tu dah tak ada, bolehlah Along simpan duit


    Tapi apa yang Along harapkan lepas kerajaan bertukar, tak jadi kenyataan


    3 bulan lepas PH ambil alih, Along yang sebelum nie kerja sebagai pegawai SPAD, dapat berita yang cukup mengerikan, SPAD akan di turun taraf dari Suruhanjaya kepada Agensi


    Maksudnya apa, ramai pegawai dan kakitangan akan di beri surat ‘JASAMU DI KENANG’


    Dan 3 bulan lepas Along terima berita yang cuba di anggap khabar angin tu, Along dapat surat ‘JASAMU DI KENANG’ dari SPAD


    Nak balik kampung malu, nak terus duduk kat bandar nie, adoi, kos kehidupan makin tinggi, harga barang makin melambung, sedangkan kerja dah tak ada, nasib baik masih bujang


    Fikir punya fikir, Along buat keputusan terus tinggal kat bandar, carilah kerja apa sekali pun, tak sanggup nak mengadap muka mak dengan abah kat kampung, tu tak termasuk muka mak sedara, bapa sedara, tak termasuk muka sepupu, sebab masa nak PRU 14 hari tu, Alonglah yang beriya2 melobi, berkempen untuk PH


    Sanggup ambil cuti 3 hari untuk pastikan mak dengan abah, adik beradik, sepupu sepapat, warih walak undi PH


    Sekarang nie, dari pegawai SPAD, Along dah bertukar profesion pada Pembantu Kedai Mamak yang berijazah


    Bukan memilih kerja tapi dah puas dah hantar resume, jangan kata dapat kerja, panggil temuduga pun tak, semua permohonan Along di KIV kan


    Cuma mamak nie jer yang simpati ambil Along kerja tanpa perlu hantar resume


    Ok lah, sebab tidur kat kedai, makan pun percuma


    Cuma satu masaalah besar sekarang nie ialah Aidilfitri dah dekat


    Kalau balik nanti, mesti mak tersengih2 sambil pegang gelang yang Along beli masa Aidilfitri tahun lepas!!!

    Mesti abah tersenyum simpul sambil jeling kat motor buruk abah tu


    Mesti adik2 Along tersipu2 sambil seluk poket masing2


    Adoi macam mana nie


    Nak balik ker tak nie


    Mak dengan abah Along tak tahu yang Along dah tukar profesion


    Tak sampai hati aka MALU nak beritahu


    Along dalam dilema Ramadhan yang menjelang Syawalâ€ŠđŸ˜«đŸ˜«đŸ˜«

    Kisah 2

    Abah : Jangan korang cari lambang Bersatu pulak besok, Bersatu pakai lambang PKR dalam kertas undi tu (Pak Din yang baru di lantik jadi AJK PPBM Felda Kancong mengingatkan anak bini dia, sehari sebelum PRU 14 lepas)

    Kalau PH menang nanti, dia orang dah janji, hutang Felda langsai, ada bantuan bulanan lagi


    Anak : Yer ker, macam tak logik jer


    Abah : Hishhh, kau nie, takkan Tun Mahathir nak menipu


    Anak : Abah dengar Tun Mahathir sendiri yang cakap ker?

    Abah : Yer lah, mulut dia sendiri yang cakap!!!

    Anak : Tun Mahathir datang sini ker abah, bila?

    Abah : Abah tenguk dalan henpon kawan abah


    Anak : Mmmm


    Abah : Tak payah nak mmmm, mmmm
 Ingat tu, besuk pangkah PH tau


    Anak : Yer lah


    Bukan apa, kalau PH jadi kerajaan nanti, hutang Felda langsai, bantuan bulanan khabarnya nak di naikkan lagi, bolehlah abah besarkan sikit rumah kita nie, kata Pak Din lagi


    Duit bayar hutang tu, bolehlah abah simpan untuk deposit kereta, raya tahun depan, bolehlah kita balik rumah atok kau naik kereta abah


    Duit ansuran bulanan kereta tak jadi masaalah, sebab tambahan bantuan bulanan yang dia orang janjikan tu ada,” tambah Pak Din lagi


    Raya tahun depan yang Pak Din maksudkan masa menjelang PRU 14, akan tiba tak sampai sebulan lagi


    Tapi sekarang, Pak Din terpaksa kerja jaga untuk tampung perbelanjaan keluarga


    Hutang Felda yang PH janji nak hapuskan, haram tak dengar khabar berita


    Lagi memeritkan bila bantuan bulanan bukan di naikkan tapi di turunkan dan sekarang dah 6 bulan tak dapat


    Harga sawit pula makin jatuh, kalau dulu, dapatlah juga hasil ladang dalam RM3,500 ke RM4,000 sebulan tapi sekarang nie, nak dapàt RM500 pun sakit


    Lagi menyakitkan hati bila menteri suruh tebang sawit, tanam buloh, yang Perdana Menteri pulak suru minum minyak sawit


    Haram jadah depa nie, dah lah menipu, membodohkan orang pulak, maki Pak Din dalam hati


    Adoi, macam mana nie


    Raya dah dekat, duit tak ada


    Jangan kata nak beli baju baru, untuk nak makan tiap2 hari pun tak ada dah


    Menitik airmata Pak Din bila tenguk anak2 pengunjung pasaraya tempat Pak Din jaga tu, tengah memilih baju raya


    Kesian anak2 aku, maafkan abah, keluh Pak Din dalam hati
😱😱😱

    Sebenarnya apa yang berlaku pada Along dan pada Pak Din bukanlah kes terpencil tapi berlaku pada puluhan ribu penjawat awam dan pada ratusan ribu peneroka Felda


    Puluhan ribu anak muda yang tertipu dengan janji2 manis PH, sekarang bergelut untuk meneruskan kehidupan di bandar


    Puluhan ribu penjawat awam yang terpedaya dengan fitnah dan hasutan PH, kini terkial2 mencari pekerjaan baru selepas di berhentikan oleh pemimpin yang mereka berikan mandat


    Ratusan ribu peneroka Felda terhimpit dengan kesempitan hidup kerana terpesona dengan lunaknya irama yang di dendangkan oleh PH dengan Mazlan Aliman sebagai penyanyi utamanya


    Umum tahu betapa sakitnya bila di khianati tapi mereka lebih mengerti setelah merasainya sendiri


    Untuk anak2 muda di bandar, baliklah beraya di kampung, minta ampun dari ayah dan ibu atas kesilapan menghasut mereka dulu


    Jangan malu mengaku kesilapan kita yang lalu, kalau ada yang berleter atau yang menyindir, biasalah tu


    Untuk hiburkan hati atau untuk tenteramkan hati sebelum hadapi dugaan berhari raya di kampung tahun nie, admin payung satu lagu raya


  55. Hari Kencing Sedunia……..

    Sepatutnya PH umum cuti sempena genap setahun hari BODOH malaysia đŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€Ł

    1. Hapus tol = tipu
    2. Hapus ptptn = tipu
    3. Hapus AES = tipu
    4. GST 6% jadi SST 16%
    5. Minyak Rm1.50 = tipu
    6. Kurangkan kos hidup = tipu
    7. Turun harga barang = tipu
    8. Turun harga kereta = tipu
    9. Hapus hutang peneroka Felda = tipu
    10. Tiada lantikan politik dalam GLC dan sektor awam = tipu.
    11. Pendidikan percuma = tipu
    12. Tiada lantikan politik jadi duta = tipu
    13. Harga telur naik
    14. Tutup Lynas = tipu
    15. Lantikan Pesuruhjaya SPRM oleh parlimen = tipu
    16. Pisahkan Pejabat Pendakwaraya
    drp Pejabat Peguam Negara = tipu
    17. BRIM orang bujang diturun drp RM450 kpd RM100
    18. 1 juta peluang pekerjaan = tipu
    19. Gaji minimun RM1500 = tipu
    20. Beri Rm150 pada semua warga emas = Tipu
    21. Siaran percuma bola sepak liga perdana inggeris = tipu
    22. 1 juta rumah mampu milik = tipu
    23. Beri Rm500 pada anak muda yang berkahwin = tipu
    24. Menambah 10 ribu bas ke seluruh negara = tipu
    25. Batal caj renew lesen motor = tipu
    26. 200 ribu peluang kerja di sabah & serawak = tipu
    27. Kes Rasuah Lim Guang Eng digugurkan. Pastu keluar berita kerajaan hebat banteras rasuah.

    Ingat rakyat bodoh ke? 😂

    Itu yang ditipu. Berikut pula 40 idea hebat daripada pemimpin2 PH:

    🔾Tanam Buluh Ganti Sawit .
    🔾 Tanam Ganja Untuk Tingkatkan Ekonomi .
    🔾 Tanam Nenas Tepi Pantai .
    🔾 Kira Jumlah Ikan Dilaut.
    🔾 Guna laluan laut utk elakkan kesesakan lalu lintas.
    🔾Jaga 7 Ekor Lembu Dalam 77 Ladang Lembu
    🔾Tanam Padi Waktu Malam
    🔾Minum Sesudu Minyak Sawit Untuk Kesegaran Kesihatan
    🔾Rakyat Pemalas Sentiasa Harapkan Bantuan Kerajaan
    🔾Kafir Lebih Amanah Jaga Aset Islam .
    🔾 Tol Free Untuk Rakyat Dari Jam 12 Tengah Malam – 5 Pagi
    🔾 Salah Titik Perpuluhan
    🔾 Cadangan Kerja Malam
    🔾 Tiada Ketukan Pintu Di Malam Hari. Maksiat Di Tempat Privasi Bukan Tugas Kerajaan
    🔾Menteri Agama Islam Adalah Jaga Semua Agama ” Rahmatan Lil Alamiin ”
    🔾 Toreh Getah Di Musim Tengkujuh
    🔾 Berkhatan Perempuan Adalah Satu Jenayah
    🔾 Brim Adalah Rasuah Namun Basah Adalah Halal Toyibb.
    🔾 Pesta Arak Tidak Salah
    🔾 Kereta Terbang
    🔾 Nilai Ringgit Tidak Jatuh Sebab Dollar US Yang Naik
    🔾 1MDB Menguntungkan Negara Sudah Halal Toyibb
    🔾 Jet Pejuang Kita Hanya 4 buah Sahaja Boleh Terbang
    🔾 1Hektar Sawit Boleh Hasilkan 4 Tan Buah Sawit.
    🔾 Rakyat Makin Senang
    🔾 Along (Ceti Haram ) Dinaik Taraf Menjadi Kewangan Komuniti
    🔾 Seorang Digelar GAY Bukan Melakukan Perbuatan Songsang.
    🔾 Zakir Naik Berdakwah Tidak Sesuai Di Malaysia
    🔾 Konsep Perundangan *Jungle Of Law* Tangkap Bicara Jamin Dahulu Siasat Kemudian Bukti Kemudian
    🔾 Konsep Rakyat Dipaksa Berkorban Demi Negara
    🔾Menteri Bermewah Mewah Rakyat Disuruh Ikat Perut
    🔾 Selagi Hidup Saya Akan Selamatkan Negara
    🔾 Cerdik Murid Murid Bermula Dari Kaki Kasut Hitam
    🔾 Hutang PTPTN. Dah Hutang Sila Bayar Bukan Tanggungan Kerajaan
    🔾 Kemungkaran Kemaksiatan Dibuat DiTempat Tertutup Bukan Urusan Kerajaan
    🔾 Orang Tak Solat Lebih Baik Dari Merompak
    🔾 SST Boleh Turunkan Harga Barang. Sampai Hari Ini Harga Barang Turun Sampaikan RM50. Boleh Dapat 2 Troli Penuh
    🔾 Rebranding Copy Paste
    🔾 Levi Umrah DiKenakan Caj
    🔾 Manifesto Bukan Kitab Suci
    🔾Menteri dan Timbalan Menteri PH tipu sijil kelulusan
    🔾Kerajaan Malaysia adalah kerajaan liberal
    🔾Malaysia baru tolak Perlembagaan.

    Tepok Ramai Ramai 👏👏👏👏👏👏👏

    Tahniah Rejim PH

    Wow! Pandai jual orang

  56. DOA PEMBUKA ENTRY
PH BERTUNJANGKAN KAFIR HARBI BERKUDAKAN MUNAFIK MELAYU PEROMPAK HARTA UMAT ISLAM
. MEREKA PROMOSI LIBERALISM PLURALISM COMMUNISM SOCIALISM MARXISM SATANISM LUCIFERIAN SYIAH LGBT…..SEJUTA KALI CILAKO
.YA ALLAH!!!!! TUHAN YG PERKENANKAN DOA MEREKA YG TERANINYANYA!!!!!ENGKAU HANCUR LEBURKAN MEREKA!!!!!!!SEGERAKAN KEHANCURAN MEREKA!!!!YA QAHHAR!!!!!YA JABBAR!!!!!YA MUNTAQIM!!!!!YA ALLAH!!!!YA ALLAH!!!!!YA ALLAHÂĄ!!!WAHAI TUHAN YANG TURUNKAN KITAB!!!!WAHAI TUHAN YANG MENJALANKAN AWAN!!!!!WAHAI TUHAN YANG MENGALAHKAN TENTERA AHZAB!!!!HANCUR BINASAKAN PH KERANA MENYAMUN ASET UMAT ISLAM!!!!!YA
    QAHHAR!!!!!!HANCUR LEBU
    RKAN PH!
    !!
..

    1. Budak PAS bodoh ini asyik kopipes komen lama. Grow up, boy.

      1. YANG KO SIKIT2 IMDB LAGI LAMA….TUA NYANYOK TAK SEDAR DIRI…..

        1. JANGAN BODOH SESANGAT, MAMAT GENG AJIB YANG ASYIK MENJILAT NAJIB MENGGUNA BERBAGAI NAMA. AMAT PERLU MENGINGATKAN SESIAPA LAIN JANGAN TERLINTAS DI KEPALA “TO DO A NAJIB AL JIBO”.

          MENGULANG NYA SELALU BOLEH MEMBANTU USAHA2 TERHADAP ITU.

          KAU BANTU APA? UMUR DAH HAMPIR 80 TAHUN HANYA MENGARUT MENGGILA BAYANG DLL DISINI PAGI PETANG SIANG MALAM. BILA NAK TERJUN LAUT CHINA SELATAN?

          1. 🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
            Atuk TN kedi asyik mmbebel, tak kah rasa letih?
            Tk jemu2 ke bnda yg sama asyik diulang sebut
            Lbh baik atuk cukur jmbang jmbut yg memutih
            Buruk sgt, biar misai janggut atuk tu beserabut
            👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
            👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

            1. Atuk TN monyet 🐒 11:44 am,

              🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
              Atuk TN ni tak serik ker asyik rebah tersungkur?
              Masih lgi nak juah..walau wajah dh mula teduh
              Lbh baik msai jambang memutih tu, atuk cukur
              Bila dibiar brserabut..kelihatannya sgt le hodoh
              👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
              👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

              1. 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                Old TN’s behavior..seems to be funny and weird
                His ugly face must be full of white messy beard
                Challenging Kejora he turned helpless and tired
                The reason is..TN is a damn bloody, stupid idiot
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

  57. SEKUMPULAN. PEROMPAK HARAM PH .TELAH MEROMPAK SEBUAH INSTITUSI ORG ISLAM 
SEBANYAK RM 20 BILLION
APABILA DI SOAL DI MAHKAMAH TOM CAT
PEROMPAK JWB TEGAS BAHAWA TUJUAN INSTITUSI TERSEBUT DIROMPAK ADALAH KERANA TELAH RUGI RM 4 BILLION
PEROMPAK TERSEBUT BERI JAMINAN HASIL ROMPAKAN DI JAMIN OLEH PH DAN AKAN BAYAR CUKAI TAHUN
 .APABILA DISOAL BALAS KENAPA SAMUN BEGITU BANYAK
JAWAPAN YANG DIBERI ADALAH ROMPAKAN TERSEBUT BERTUJUAN UNTUK BANGKAPKAN TERUS INSTITUSI TERSEBUT
ALASAN TERSEBUT DITERIMA DENGAN SENANG HATI OLEH AG DAN PARA JURI SEBULAT SUARA 
PEROMPAK BERNAMA TOKONG NOBITA DIBANTU MUJAHAT WAKANDA TELAH DIBEBASKAN BERSAMA HASIL ROMPAKAN DENGAN DI SAKSIKAN OLEH TONG M,,PAK DAJJAL DAN MAT SYABU SYIAH
.SEKIAN
CERITA INI BENAR
 ROMPAKAN BERLAKU DI SIANG HARI DI DEPAN KHALAYAK RAMAI
.20 BILLION ORG TAK NAMPAK
.TAPI 2 BILLION YG SIBUK MELALAK
.SEMOGA ISU INI MENJADI YANG TERBESAR DI NEGARA INI..AMINN!!
.SEMOGA PH HANCUR BINASA

    1. Budak PAS bodoh ini asyik kopipes komen lama. Grow up, boy.

  58. LANGKAH PH YANG KE EMPAT UNTUK MENGHANCURKAN NEGARA IALAH DENGAN MENAMBAH HUTANG NEGARA
 WALAUPUN MEREKA JAJA KE HULU HILIR KERAJAAN DAHULU BANYAK HUTANG TAPI MEREKA TERUS MENOKOK HUTANG NEGARA
HUTANG NEGARA KINI ADALAH 840 BILLION DARI 680 BILLION..
MEREKA RASA TIDAK BERSALAH MELAKUKAN SEMUA KESALAHAN ITU KERANA MEREKA TELAH LETAKKAN SEMUANYA PADA KERAJAAN LEPAS
BAGI MEREKA ITU LAH LAMPU ALADIN DAN LICENSE TO KILL 
..ALASAN BUAT HUTANG BARU UNTUK BAYAR HUTANG LAMA ADALAH IDEA HAPRAK
KINI TERBUKTI APA YANG MEREKA LAUNGKAN HUTANG NEGARA 1 TRILLION AKAN DITOMPOK OLEH MEREKA
KEADAAN KINI BERTAMBAH PARAH DENGAN STAGFLASI YANG AKAN DIALAMI NEGARA
RINGGIT BAKAL JADI TIDAK BERHARGA SEPERTI VENEZUELA DI MANA KERTAS
    TISU JAUH LEBIH MAHAL DARI WANG KERTAS
.RAKYAT MALAYSIA HENDAKLAH MENDESAK MENTERI2 PH DAN PEMIMPIN MEREKA BERI MANDAT BARU KEPADA RAKYAT
..,

    Reply

    1. Budak PAS bodoh ini asyik kopipes komen lama. Grow up, boy.

  59. PH SENGAJA MUFLISKAN NEGARA SUPAYA NEGARA JADI KUCAR KACIR DAN PORAK PERANDA
TUJUAN MEREKA ADALAH UNTUK MENGUBAH STATUS QUO DAN PERLEMBAGAAN NEGARA DAN MENUKAR MENJADI REPUBLIK TANPA RAJA DAN SULTAN ..ITU LAH SATU SATUNYA MATLAMAT MEREKA..DAN SATU SATUNYA ALASAN MEREKA IALAH MELETAKKAN SEMUA KESALAHAN KEPADA KERAJAAN DAHULU
MEREKA BERUSHA KERAS KE ARAH ITU TANPA PEDULIKAN NASIB RAKYAT DAN KEMAKMURAN NEGARA
LANGKAH PH YANG KEDUA IALAH ISTIHAR BAHAWA NEGARA HANYA PUNYAI 4 SAHAJA JET PEJUANG YANG BERFUNGSI UNTUK MENGUNDANG CAMPUR TANGAN PIHAK ASING DALAM POLITIK NEGARA

    LANGKAH SETERUSNYA IALAH MENJUAL SEGALA ASET2 NEGARA
 TUMPUAN DIBERIKAN KEPADA ASET ISLAM MELAYU SUPAYA MELAYU TIDAK MAMPU BANGKIT..PALING KETARA IALAH ASET TABUNG HAJI TELAH DIROMPAK PH SEBANYAK RM 20 BILLION DENGAN MENYALAH GUNAKAN KUASA DI BERI RAKYAT

.JIKA BERPULUH2 SYARIKAT KERAJAAAN DAN GLC TELAH DI BAILED OUT SEBELUM INI KENAPA PULA TABUNG HAJI DI ROBBED OUT?
TIDAKKAH ITU MENUNJUKKAN TABUNG HAJI UNTUNG SEBENARNYA SEHINGGA DIROMPAK
.ASSET TABUNG HAJI MELEBIHI LIABILITY
DUIT PETRONAS PULA TELAH DIJARAH RM 82 BILLION


    Reply

    1. Budak bodoh ini asyik kopipes komen lama. Grow up, boy.

  60. PH SENGAJA RANAPKAN EKONOMI NEGARA
MEREKA MEMANG MAHUKAN SUPAYA NEGARA INI JAHANAM
LANGKAH PERTAMA MEREKA LAKUKAN IALAH ISTIHARKAN SELURUH DUNIA
 MALAYSIA BANKRAP 
TINDAKAN TERSEBUT MENAKUTKAN PELABUR2 ASING MENYEBABKAN MEREKA BERTEMPIARAN LARI..AKIBATNYA NEGARA KEHILANGAN PELABURAN BERJUMLAH RM270 BILLION
BURSA HILANG 200 MATA
GDP JUGA JATUH DARI 5.9% KEPADA 4.7%
    ..RINGGIT JATUH DARI RM3.80 KEPADA RM 4.15
.. PENGANGGURAN BERLELUASA..SISWAZAH KELUAR U MENGANGGUR..PELUANG TEMUDUGA HANYA 4% 
ITU PUN BELUM TENTU DITERIMA
BERIBU2 DIBERHENTIKAN KERJA SETIAP BULAN
HARGA KELAPA SAWIT DAN GETAH JATUH MERUDUM
MEREKA BUKAN SAHAJA MENGENAKAN SST TETAPI MEMPERKENALKAN PELBAGAI CUKAI
CUKAI TANAH NAIK 800%
TARIF BILL UTILITY JUGA DINAIK KAN..PENJAWAT AWAM DIBERHENTIKAN KERJA 17 RIBU ORANG INI SEMUA BERLAKU SEJAK PH AMBIL ALIH
    NEGARA


NAK HARAP KAN SELANGOR SAMA JGK
.BELI SPLASH HARGA 10 KALI GANDA 2.7 BILLION
.

    Reply

    1. Budak bodoh ini asyik kopipes komen lama. Grow up, boy.

  61. MARI KITA KENALI PARA PEMIMPIN UTAMA KERAJAAN SEKARANG
.RAMAI YANG LEBIH MENGENALI PAK SHEIKH DAJJAL BERBANDING TONG M BERDASARKAN PAK DAJJAL TELAH DIMAHKAMAHKAN DAN DISAHKAN SEBAGAI PENGAMAL LIWAT DAN MENJADI BANDUAN DUA KALI
.TONG M DI ANGGAP LICIK WALAUPUN TELAH MEMBUAT BEGITU BANYAK SKANDAL TERUS DIPUJA DAN DIANGGAP SEPERTI TUHAN YANG SUCI TIADA KESALAHAN
.SEMATA-MATA KERANA TIDAK PERNAH DIBICARAKAN OLEH MAHKAMAH DENGAN RM 400 BILLION SKANDAL MAKA PEMIMPIN INI DI ANGGAP SEPERTI DEWATA.
SEJARAH PM-4 YANG TELAH MERANAPKAN SEPARUH DARI EKONOMI NEGARA TELAH DIABAIKAN OLEH MEREKA YANG FANATIK INI
FAKTA DAN ANGKA DI MANA RINGGIT TELAH JATUH DARI RM 2.50 KEPADA RM 3,80 TELAH DICAMPAK KE BELAKANG
TONG M SEMEMANGNYA BIJAK MEMANIPULASI FIKIRAN RAKYAT DENGAN MELETAKKAN KESALAHAN KEPADA SOROS TELAH DITELAN BULAT2 OLEH PENTAKSUB TANPA DIPERSOAL
.KEKAYAAN NEGARA YANG TELAH BERPINDAH TANGAN KEPADA KRONI TERMASUK ANAK2NYA TELAH DINAFIKAN BEGITU SAHAJA


    1. Budak bodoh ini asyik kopipes komen lama. Grow up, boy.

  62. “pendedahan rakaman perbualan Najib Razak yang ketika itu memegang jawatan Perdana Menteri, antaranya dengan isteri sendiri, Rosmah Mansor, dengan pegawai tinggi kerajaan dan ..”

    Memang lah, seperti dah selalu di kata di sana sini, Najib tak jangka kalah di Pru14, jadi, tak di arah nya buang segala tape yang merekod itu semua.

    Najib bodoh, tak menilai pendedahan dia mencuri wang rakyat RM2.6 billion dari 1MDB itu akan membikin dia lingkup di Pru14.

  63. Alahai Budin, kamu tak tahu ke (kalau tahu apasal tak sebut) bahawa pejabat Presiden US pun ada microphone tersembunyi, di katakan untuk merekod apa di kata nya di saat2 genting dalam perhubungan dengan negara2 atau parti2 lain, supaya boleh digunakan bagi mempertahankan diri dan kerajaan US atau menibai pihak berkenaan jika perlu kemudian hari.

    Presiden US boleh pergi ke bilik sebelah nya bila mahu cakap prebet, yang tidak di rekod. Itu pasal takda rekod di talipon resmi White House menunjukkan Clinton menghubungi Monica Lewinsky yang dia kata “I did not sleep with that woman, (kot hanya pegang2 tangan .. dan kaki, hehe)”

    1. ITU US..DI MALAYSIA ADA AKTA KOMUNIKASI DGN KANUN TATACARA JENAYAH YG NYATAKAN SETIAP PERBUALAN TELEFON YANG NAK DIRAKAM MESTI DENGAN KEBENARAN / WARAN..IKUT UNDANG2 MALAYSIA LA BRO..

      1. WAHAI BRO GARANG, NGAPA PIHAK BERKUASA TAK ISTIHARKAN DAN SEBARKAN AKTA KOMUNIKASI ITU. PADA HAL RAKAMAN PERBUALAN TELEFON SELALU BERLAKU DI NEGARA INI.

        MEMANG LAH, THE LAW ASSUMES EVERYBODY KNOWS THE LAW. TAPI GOMEN ADA FUNGSI MEGISTIHAR DAN MEMBERI PENERANGAN. ADA KEMENTERIAN PENERANGAN KE, KOMUNIKASI KE, ENTAHAPEKENAMANYE SEKARANG. GOMEN PERLU PRO-AKTIF LAH.

        KAMU PUN TAK BERI TAHU UNDANG2 MANA YANG DIMAKSUDKAN. KASI LINK LAH. SELEPAS MEMAKLUMKAN, BARULAH BOLEH GARANG.

    2. najib bini rosmah

      Tolol macai Madey si Kitol. Hak peribadi dan sulit didedahkan pihak SPRM bawah Koya menunjukkan kegilaan Madey si Kitol mahu berkuasa. Apa cara sekalipun langgar undang-undang negara atau fitrah manusia. Koya wajib resign demi jaga maruah negara. Pemimpin dan pelabur asing, tempatan, Rakyat hidup dalam gangguan privacy secara terbuka. Madey si Kitol sudah gila. Kahkahkah!

      1. KEPALA BAPAK KAU.

        Bodoh bangang menuduh “Hak peribadi dan sulit didedahkan pihak SPRM bawah Koya menunjukkan kegilaan Madey”. Tiap satu perkataan kamu itu boleh di sumbatkan ke dalam mulut kamu, eat your words, kata omputih.

        Kamu tak sedar pun bahawa Latifah Koya ia lah seorang Peguam dan tahu yang mana betul yang mana salah. Kamu perlu dirodok dengan kata2 itu sebab mentafsir melalui lubang bantt kamu.

        1. UNTUK MAKLUMAN BRO NBR:

          👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
          Ini sekali lagi Kejora mahu bagi tahu dan ulang
          Atuk TN kerepot tu, hati kotor penuh degn daki
          Dia tu anak haram, keluar dr burit ppuan jalang
          Sbb dulu, Benggali tutoh mak dia pnya lbg puki
          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

          👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  64. atok dah desperate.
    Janji kendian khianat, janji kendian khianat, janji kendian khianat.
    Dulu konon nak kuburkan umno.
    La, jilat balik ludah: nak kelik baik, buat muafakat.
    Lembu berjuta2 lebih bagus (A cow is better by millions).

    1. Lembu berjuta2 lebih bagus .. dari kamu?

  65. Budin2… semakin merapu ko ni. Dulu puji Tun Mahathir. Sekarang ko hina beliau pula. Jawab la ko kat akhirat atas catatan ko ni. Sanggup jual kredibiliti demi duit.

      1. Tak betul. Dia bukan sewel. Dia mempromosikan Pak Sheikh ke jawatan PM8, membalun yang lain bagi tujuan itu.

        Tapi Pak Sheikh tak boleh jadi PM sebab dia peliwat, bekas banduan 2 kali, ini negara Islam, Islam haramkan liwat.

Leave a Reply

Your email address will not be published.