INI CARANYA JIKA AZMIN MAHU JADI PM…..

Benarkah Azmin Ali ada cita-cita mahu jadi Perdana Menteri dan memintas konsensus PH yang telah menamakan Anwar Ibrahim sebagai calon Perdana Menteri ke-8?

Jika benar, ini cara dan kaedahnya.

Parti Keadilan Rakyat (PKR) sedia ‘memberi laluan’ kepada mana-mana pemimpin dalam parti itu termasuk Azmin kiranya benar beliau mempunyai cita-cita untuk menjadi Perdana Menteri ke-8 menggantikan Anwar.

Setiausaha Agung PKR, Saifuddin Nasution Ismail berkata, tidak salah bagi mana-mana ahli politik untuk mempunyai keinginan sedemikian tetapi ia perlu dilakukan secara tertib.

Menurutnya, langkah pertama ialah Azmin yang juga Timbalan Presiden PKR perlu membawa nama beliau ke mesyuarat parti supaya dapat mengubah keputusan sebelum ini yang telah menamakan Presiden PKR, Anwar sebagai calon Perdana Menteri Ke-8 menggantikan Tun Mahathir Mohamad.

“Jika Azmin ada cita-cita hendak jadi Perdana Menteri, beliau mesti berterus-terang.

“Pertama, dia kena zahirkan keinginannya itu.

“Kedua, dia kena bawa perkara itu ke dalam PKR untuk ubah keputusan parti yang sebelum ini menamakan calon Perdana Menteri ke-8 ialah Anwar.

“Jadi, untuk Azmin ada keinginan hendak jadi Perdana Menteri, itu tidak salah.

“Hendak ada cita-cita boleh. Orang politik boleh ada cita-cita itu, tidak salah,” katanya dalam wawancara bersama sebuah akhbar.

Seterusnya, tambah Saifuddin, selepas keputusan parti itu berubah, maka ia boleh dibawa kepada mesyuarat Majlis Presiden PH.

“Majlis Presiden PH akan membincangkan tentang keputusan PKR yang sudah ada calon lain sebagai Perdana Menteri itu,” katanya.

Tegas Saifuddin yang juga Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, hanya dengan cara itu sahaja boleh memastikan cita-cita Azmin menjadi Perdana Menteri akan terlaksana.

Macam mana Azmin, sedia melakukannya? (ShahbudinHusin 08/01/2020)

Updated: 8 January 2020 — 12:20 pm

38 Comments

Add a Comment
  1. The duo:zuraidah and azmin need to be sacked out of PKR. These are torn in the flesh..

  2. 🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    TN bapok tua kedi cuba nak berlagak pendekar
    Kucing tua, tumpul kuku..ada hati nk mencakar
    Yg dia nk berdepan ni, cgu Kejora sorang pakar
    Ksudahannya atuk TN bingai kena gulong tikar
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  3. 👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    Dengar citer dah berat, Suman taik idong masin
    Sanak sedara, pakat keliling..baca tahlil & Yasin
    Atuk TN pula sangat tenat, asyik batuk & bersin
    Nak brnafas pun, dh kena guna, bantuan mesin
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

  4. 👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    Tak ada lagi kelibat bayang atuk TN tua lahanat
    Baru ler dia tahu, itu bapa ifrit pndengki khianat
    Kini dia dkat atas katil tercungap-cungap penat
    Anak2 cucu smua brkumpul nk dengar amanat
    😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  5. 💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
    Bkn saja atuk TN tu, dgn Kejora tk bleh menang
    Dia rasa..seperti kat atas daratan kena brenang
    Terisak2 si tua kutok tu airmata asyik berlinang
    Cucu2 pakat kerumun pujuk, agar dia brtenang
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

  6. Kalu sangka takpa tak salah ,jgn salah sangka menyangka.
    Bila dok sangka boh temikai pong jadi boah semangka.
    Sangka tidak sangka depa bwat mlayu dari sejengkai jadi sedepa dolo ado isi lani tinggai celepa,byk be mangkok-mangkok tinggai satu camcha.
    Pelag …

    Nampak bagoih berkarisma sampe toa sapa sangka haram besag ponya cilaka

    Mlayu terus-terusan jadi pak kadok pak pandiag t n nd lebai malang dari moda sampe toa sampe mampoih..
    Nasib baek dia tinggai joga koah bagi mlayu nak mentekedarah.
    Walaopong dapat koah kita hendaklah berbyk byk byk beterima kasih dgn bapak- bapak dan palak-palak bapak yg dok oros gomen . Alhamdolillah hidop juge walapong dapat koah..
    Kwah kwah koah koah ..pelag..

  7. 💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
    The smashes from Kejora, TN’s unable to block
    But instead the words from TN, Kejora had lock
    Now, the bloody culprit, dare not entre this blog
    In the north, we use to call this as ‘sentap teloq’
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

  8. 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Bloody stupid, old gay TN, tried to act as a hero
    But his IQ is so so low I’d say approaching zero
    It is ridiculous, for a lame duck to become Zoro
    It’s better for him, to spread his ass to th Negro
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  9. 👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    Dah tosonyap TN Kristian..DAPigs punya balaci
    Tak rerjawab bapok ni Kejora maki cerca & caci
    Mcm si Suman lah juga si tua ni mulut terkunci
    Pelir pun dah sentap tinggal tak sampai seunci
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

    1. Errata:

      ✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪
      Dah tosonyap TN Kristian..DAPigs punya balaci
      Tak terjawab bapok ni Kejora maki cerca & caci
      Mcm si Suman lah juga si tua ni mulut terkunci
      Pelir pun dah sentap..tinggal tak sampai seinci
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  10. 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Atuk TN bila berkomen bikin blog tak tenteram
    Monyet tua tu, org tua kata, kurang asm garam
    Mmg dia tu dah buat ramai org marah & geram
    Bahkan bro jigit, prnah panggil dia, anak haram
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  11. 👿👹👿👹👿👹👿👹👿👹👿👹👿👹👿👹👿👹
    Atuk TN, monyet tua..iblis dan syaitan dia turut
    Dek tersalah asuhan..spt buluh tk bleh dilentur
    Dgn si tua ifrit tu mmg kna ajar dgn maki carut
    Dia..hanya layak dilayan, dgn bahasa keji kotor
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  12. 👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kejora nk ajar, atuk TN fasiq, yg tk kenal agama
    Cara memfitnah barua ifrit tu..Kejora tak gemar
    Sdg kan Kejora tak pernah tampil banyak nama
    Bukan le mcm dia tu yg setiasa saja menyamar
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

  13. Betul la tu. Aku pun Bercita Cita nak ade bengkel one stop Center. Tapi ikut kemampuan je la. Cuba minta pinjaman memang bleh dpt. Tapi tak Sampai 10% pun Dari modal Yg diperlukan. Yg boleh dibuat Cuma Berusaha. Tapi kalau tU pun tak bleh jugak. Bersyukur je la dgn ape Yg ade, sekurangnya Aku tak duduk Bawah Pokok lagi. Dah berbumbung Dan bersimen pun Syukur sgt.

  14. Irah,

    💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
    Sini 4:00 pm..rasanya1:00 pagi..Irah kt US sana
    Agaknya Irah sdg dibuai mimpi, dalm tidur lena
    Abg, wktu ptg gini free. tak ada pergi ke mana2
    Dok standby nak ganyang atuk TN iblis durjana
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

    💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

  15. MELAYU HIPOKRIT IKUT TELUNJUK MAFIA KOMUNIS TAK BERTUHAN…….

    MARA Corp Sebelum Ni Asyik Rugi Ker?……..

    Pengerusi Majlis Amanah Rakyat (Mara) membayangkan agensi Bumiputera itu akan menutup kegiatan-kegiataan dagangannya, disebalik bantahan beberapa pihak terhadap rancangan menutup syarikat korporatnya, Mara Corporation Sdn. Bhd.

    Dalam surat kepada Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad, Hasnita Hashim berkata Mara akan menutup perniagaan-perniagaan dan pelaburan-pelaburannya.

    Dalam surat yang dilihat FMT, Hasnita yang dilantik pengerusi Mara pada Sept 2018 berkata, Mara tidak sepatutnya melabur dalam perniagaan dan kerajaan tidak pernah memperuntukkan dana untuk berbuat demikian kepadanya.

    Katanya lagi, Mara juga menggunakan dana yang dikutip daripada pelajar dan pinjaman perniagaan untuk melabur dalam perniagaan, perkara yang bukan dalam kecekapannya. Hasnita tidak menyatakan Mara Corp dalam suratnya.

    Kumpulan kepentingan Melayu seperti Majlis Tindakan Ekonomi Melayu (MTEM) dan Dewan Perniagaan Melayu Malaysia membantah sebarang rancangan menutup Mara Corp.

    Hasnita berkata dalam rancangan masa depan Mara untuk menjauhi perniagaan, suatu dana endowmen tabung pendidikan Mara akan ditubuhkan. Dana itu akan menambah peruntukan kerajaan untuk program-program pendidikan Mara, katanya.

    Hasnita berkata Mara harus tumpu hanya pada pendidikan dan pembangunan usahawan, dan melepaskan pelaburannya dalam perniagaan.

    Ini termasuklah menjadikan Yayasan Pelajaran Mara kepada suatu dana endowmen, supaya ia tidak lagi terlibat dalam perniagaan dan kegiatan pelaburan, kutipan pinjaman dan pengewangan aset-asetnya.

    Juga ada rancangan utuk melihat semula Akta Mara supaya majlis itu boleh melaksanakan rancangan-rancangannya dengan lebih pantas dan mengendalikan institusi-institusi pendidikannya secara bebas dari segi sukatan pelajaran dan kurikulum daripada Kementerian Pendidikan.

    FMT

  16. 😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
    Sian atuk TN nk tepis pukulan Kejora, brpeluh2
    Pagi ptg siang malam dia asyik saja mengeluh
    Dah ler nak berjalah wktu senja, kena bersuluh
    Maklum ler umur pun dh lebih dari lapan puluh
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  17. TIPAH KOYAK JADI PELAPOR SUMBER BERITA SPRN KEPADA MEDIA…..KENA BUKA CAWANGAN KAT TV3……

    Realisme Sidang Akhbar SPRM…..

    oleh Ab Jalil Backer

    Sidang Akhbar SPRM sebentar tadi mendedahkan apa yang dikatakan perbualan Najib Razak dengan beberapa inidividu bagi mempengaruhi siasatan dalam kerajaan.

    Tindakan ini sangat menghairankan kerana kebiasaanya pihak berkuasa mahukan rakyat tidak membuat apa-apa persepsi sebelum siasatan selesai dan kesimpulan diserahkan kepada pendakwaraya.

    Dalam kes ini tampak SPRM terdesak untuk mempengaruhi rakyat.

    Jadi ada dua persoalan besar iaitu:

    1. Adakah SPRM Cuba Mempengaruhi Keputusan Mahkamah dalam Kes Najib Razak?

    2. Apakah wujud Operasi Haram SPRM Ke Atas Rakyat Negara ini?

    Rakyat perlu tahu bahawa apa yang didedahkan oleh Lateefah Koya sebentar tadi belum melalui proses siasatan menentukan apa kesalahan dan apa isu sebenarnya.

    Dari sidang akhbar tersebut kita dapati SPRM belum menjalankan apa-apa siasatan secara terperinci kerana banyak keadaan Persuruhjaya SPRM hanya menyatakan beliau mengagak dan merasakan.

    Malah Lateefah Koya beberapa kali menyatakan beliau tidak mahu membuat apa-apa tanggapan dan terserah kepada wartawan untuk membuat kesimpulan.

    SPRM juga menyatakan mereka akan menyerahkan rakaman perbualan tersebut sebagai bukti untuk siasatan pihak polis.

    Jadi mengapa SPRM sebagai sebuah badan penyiasat terburu-buru membuat sidang akhbar?

    Lateefah Koya perlu sedar beliau bukan lagi pemimpin politik PKR tetapi ketua sebuah badan penguatkuasa dalam negara ini.

    Apabila ada laporan dan bukti, maka SPRM harus menyiasat dan membuat kesimpulan, bukannya mendedahkan bukti yang mungkin di luar konteks sebenar bagi mewujudkan persepsi di kalangan rakyat.

    Tampak seperti SPRM dan kerajaan berpendapat mereka akan kalah dalam kes SRC sehingga perlu membuat pendedahan yang subjudice kepada perbicaraan Najib Razak bagi mempengaruhi minda hakim?

    Perkara kedua yang lebih membimbangkan apakah SPRM pada masa Tan Sri Abu Kassim sehingga sekarang telah menjalankan rakaman perbualan secara haram?

    Rakaman-rakaman suara tersebut tidak mungkin dilakukan oleh seorang individu kerana ia membabitkan perbualan pelbagai pihak.

    Ini menimbulkan tanggapan ada operasi haram dilakukan oleh pihak berkuasa negara ini ke atas Perdana Menteri Malaysia.

    Jika benar maka penguatkuasa negara ini telah melanggar hak dan kebebasan rakyat secara semberono bagi mengutip maklumat secara haram.

    Jika perbualan telefon Perdana Menteri pun boleh dirakam sesuka hati, apa lagi perbualan rakyat Malaysia lain.

    Mereka boleh menyalahgunakan pelbagai maklumat untuk kepentingan diri dan entiti tertentu bukan sahaja dalam politik tetapi juga dalam ekonomi, perniagaan dan keselamatan.

    Nampaknya perbualan telefon di negara ini sudah tidak selamat dan tidak lagi dilindungi oleh undang-undang.

    Satu Suruhanjaya Di Raja perlu ditubuhkan bagi menyiasat operasi haram SPRM yang mengintip dan merakam perbualan individu tanpa kebenaran Hakim.

    Ini merupakan satu kesalahan di bawah Akta Perlindungan Data Peribadi dan merupakan satu jenayah serius oleh pihak berkuasa negara.

    SPRM Mendahului Mahkamah Bertindak Unilateral Dan Berpilih… Jelas Diperalat, Jadi ‘Political Tool’
    SPRM Mendahului Mahkamah Bertindak Unilateral Dan Berpilih… Jelas Diperalat, Jadi ‘Political Tool’

  18. SETELAH LEBIH 60 HARI PENDAKWAAN TAK NAMPAK BAYANG JIBENG BOLEH MASUK PERANGKAP PH…….

    Drama dalam mahkamah PH… nak kena “impeachment”……..

    Setelah selesai perbincangan peguam2 kami dengan Hakim dalam kamarnya, kami diberitahu permohonan kebenaran untuk dilakukan Semakan Kehakiman terhadap tawaran kompaun SPRM telah ditangguhkan kpd satu tarikh lain, kami pun beredar keluar untuk mengikuti perbicaraan DS Najib.

    Di pintu masuk mahkamah itu, pengawal berkata hanya tiga orang daripada kumpulan kami bolih masuk ke dalam. Ingatkan mahkamah itu sudah penuh dan padat. Rupa2 nya, banyak lagi tempat duduk. Macam taktik pentadbiran mahkamah supaya sengaja mengurangkan kehadiran penyokong2 DS Najib.

    Tak pe lah. Itu taktik pihak mereka.

    Dalam mahkamah, kelihatan Peguam Negara Tommy Thomas duduk di barisan kedua di sebelah pendakwaan. Ingatkan Tommy Thomas akan berada di barisan hadapan untuk dakwa DS Najib kaw-kaw. Tapi, hari ini, di serahkan tugas itu kepada seorang peguam kontrak.

    Peguam kontrak lantikan Peguam Negara PH sedang berhujah supaya kenyataan DS Najib kepada SPRM dinyahkan kesahihannya atau di “impeach”kan. Pelik juga saya fikirkan. Bukankah kenyataan OKT (orang kena tuduh) kepada SPRM bukan pun kenyataan bersumpah. Sebaliknya, berbagai bukti baru akan dinyatakan dalam perbicaraan dan ianya tidak mungkin diketahui olih seorang OKT semasa dirakamkan kenyataan olih pihak penyiasat.

    Nampak benar macam mana pihak pendakwa mencuba berbagai helah untuk mengenakan OKT. Satu taktik peguam je. Kalau tugas pegawai2 mahkamah (officers of the court) adalah untuk mencari kebenaran dan bukan setakat nak guna hujah2 teknikal untuk memerangkap OKT, sedangkan perbezaan seperti itu bolih dijelaskan.

    Tapi, nak menang cara membesar-besarkan perbezaan yang tidak substantif, agaknya ianya lebih mudah dari mengemukakan bukti2 yang sahih terhadap kesalahan OKT. Jadi kenalah gunakan taktik ini.

    Peguam DS Najib pun berhujah minta Hakim menolak percubaan pendakwa untuk “impeach” kenyataan DS Najib kepada SPRM. Proses nak nyahkan kesahihan kenyataan DS Najib akan memanjangkan lagi proses perbicaraan, kata peguam DS Najib. Sedangkan perbezaan itu sudah dijelaskan kerana ada bukti yang terbit dari perbicaraan yang tidak diketahui olih DS Najib semasa dibuat kenyataan kepada SPRM.

    Saya rasa pelik dengan taktik pendakwaraya kerana semua kenyataan yang dibuat dalam mahkamah adalah kenyataan bersumpah. Tentunya lagi kuat kesahihannya berbanding dgn kenyataan kpd pihak penyiasat. Tapi itu semua taktik peguam dalam mahkamah.

    Akhirnya, Hakim tangguhkan perbicaraan sebelum membuat keputusan setelah mendengar hujah2 dari kedua-dua belah pihak – pendakwa dan pembela.

    DS Najib dan kami pun beredar ke kantin Bangunan Mahkamah. Ada yang dah beli nasi lemak Tanglin untuk hidangan kami. Nes Tarik juga ada.

    DS Najib mengatakan kepada saya: “Bukan Trump sahaja nak di “impeach” kan tapi saya juga mereka sedang cuba.” Saya tersenyum kerana perbezaannya cukup besar. Trump dikenakan “impeachment” olih ahli2 Kongres Amerika Syarikat atas sebab salahguna kuasa utk nak menang pilihanraya tapi DS Najib berdepan dgn taktik pendakwaraya atas soal perbezaan kecil dan tidak sebesar mana pun.

    Itulah drama dalam mahkamah yang saya dapat saksikan.

    Akhirnya, saya baca berita yang Hakim telah bersetuju dengan peguam2 DS Najib dan menolak tuntutan pendakwaraya supaya dinyah kesahihan atau “impeach” keterangan DS Najib kepada SPRM.

    Satu kemenangan untuk proses keadilan negara kita! Peguam Negara PH tak perlu bimbang kalau pendakwaannya betul2 berasaskan kpd fakta dan bukti. Tak payah nak harapkan kemenangan dengan taktik perundangan.

    TOK UBAN

  19. KESILAPAN BESAR JIBENG IALAH TIDAK LETAK JAWATAN SEBELUM PRU-14 DAN TIDAK HERET DR MADEYLIAR KE MAHKAMAH…..KINI PISAU SEMBELIHAN TELAH BERTUKAR TANGAN…..

    Tidak adil Maszlee sahaja letak jawatan, kata penganalisis…….

    Seorang penganalisis politik berpandangan tidak adil Maszlee Malik seorang sahaja meletak jawatan, sedangkan terdapat beberapa menteri lain yang turut mencetuskan kontroversi sehingga memberikan imej tidak baik kepada kerajaan.

    Timbalan Pengarah Akademi Pengajian Melayu Universiti Malaya, Awang Azman Awang Pawi berkata menteri lain dalam kerajaan pimpinan Pakatan Harapan (PH) juga perlu ditukar portfolio atau digugurkan.

    “Mengejutkan cuma Maszlee sahaja meletak jawatan sedangkan berdasarkan suara ketidakpuasan hati rakyat, terdapat beberapa menteri lain yang sering menjadi topik perbualan atas kontroversi yang mereka cetuskan.

    “Sekiranya hanya Maszlee digugurkan, beliau boleh disifatkan sebagai `kambing hitam’ kepada pemerintahan PH,” katanya kepada FMT.

    Maszlee dalam sidang media semalam mengumumkan peletakan jawatan sebagai menteri pendidikan berkuatkuasa hari ini.

    Beliau berkata keputusan itu dibuat atas nasihat Perdana Menteri, Dr Mahathir Mohamad.

    Menurut Awang, tindakan Maszlee itu dilihat memberi kemenangan kepada pembangkang dan membenarkan persepsi negatif rakyat terhadap kerajaan selama ini.

    Beliau berkata sikap kerajaan yang terlalu terbuka sangat berisiko
    dan boleh menyebabkan ketidakstabilan jika tidak ditangani dengan baik.

    “Ada beberapa isu lain yang turut diperkatakan seperti perpaduan negara, pemulihan ekonomi yang sangat perlahan, pencemaran alam sekitar, peluang pekerjaan yang semakin sukar, perumahan rakyat, ekonomi merudum dan pembangunan luar bandar yang perlahan.

    “Harapan rakyat tinggi tetapi perubahan perlahan. Jadi sekiranya perkara ini berterusan tidak mustahil desakan demi desakan akan terus berlaku,” katanya.

    Awang berkata rakyat juga mahukan rombakan parliamen dipercepatkan agar dapat memberikan momentum baru kepada kerajaan dan rakyat.

    “Peralihan kuasa akan memberikan keyakinan baru kepada Kabinet PH dan peluang PH melakukan ‘damage control’ akan lebih menyeluruh,” katanya.

    Sementara itu, Azmi Hassan dari Universiti Teknologi Malaysia berkata keputusan Maszlee untuk meletak jawatan adalah tindakan tepat kerana beliau sebelum ini hanya menjadi bahan ketawa.

    Beliau berkata berdasarkan undian beberapa portal media, Maszlee berada pada kedudukan 3 terendah dari segi penilaian umum.

    “Bukan Maszlee sahaja, terdapat beberapa menteri lain yang saya lihat jika mereka terus berada dalam Kabinet, ia akan menyukarkan Mahathir untuk melakukan apa jua kerja yang sepatutnya dilakukannya.

    “Jadi saya fikir apabila Maszlee meletak jawatan, beliau tahu apa yang beliau buat dan saya fikir ia adalah isyarat kepada menteri lain juga,” katanya.

  20. 💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
    Dkat sini, cikgu Kejora tampil dgn gagah berdiri
    Seekor monyet tua..Kejora mahu kejar, dan cari
    Mungkin ke dalam gereja, monyet tu sudah lari
    Sbb, cara berdakwah tu, spt dia seorang paderi
    ✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪✝⛪

    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    1. Tanpa Nama

      Cerita lebih lucu dan lucah dari yang diatas ini akan keluar jika dia berterusan biadab dan kurang ajar.

      Aku ikut petua yang mengata: Jika di cela, cemohkan dan malukan dia sehingga ada kemungkinan dia tak buat lagi.

      Dulu agama Kristian ajar: when slapped on one cheek, give the other cheek. Tapi cobalah buat sekarang kalau anda tak di tempeleng, ditumbuk dsb nya.

      Reply

      7 January 2020 7:31 am

      1. 🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
        Atuk TN monyet tu..busuk hati perut atau usus
        Kekufuran si lahanat tu..bukan lgi desas desus
        Rpanya dia ini Kristian Ortodoks pngikut Jesus
        Kmain di sini ajaran Kristian dia nak bgi kursus
        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
        Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  21. najib bini rosmah

    Madey si Kitol mesti berdarah hidung lagi disekolahkan Saipudin. Berpolitik cara sihat dan bukan masuk ikut pintu belakang. Cukuplah buat video liwat tu Madey si Kitol. Kau tu dah nak mampos. Takkan tak ingat Tuhan lagi. Kahkahkah!

  22. “konsensus PH yang telah menamakan Anwar Ibrahim sebagai calon Perdana Menteri ke-8” –

    Bila beri butir2 lanjut bila dan bagaimana konsensus itu tercapai.

    Tidak semua pembaca di sini tahu itu semua.

    1. Typo: Bila = Sila …

      Tambah:

      Ramai rakyat tak mahu Anwar jadi PM sebab dia Peliwat, Bekas Banduan 2 kali sebab liwat, ini negara Islam, Islam haramkan liwat.

      Dia juga China Doll-ing.

      1. 🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Atuk TN kedi asyik mmbebel, tak kah rasa letih?
        Tk jemu2 ke bnda yg sama asyik diulang sebut
        Lbh baik atuk cukur jmbang jmbut yg memutih
        Buruk sgt, biar misai janggut atuk tu beserabut
        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
        Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

  23. 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Azmin atau Anwar..rkyat, tetap nampak janggal
    Lagi pulak..kerajaan PH..hnya untuk sepenggal
    Lps PRU15, kpd PH rakyat nk ucap slmt tinggal
    Lambang mata satu di Putrajaya akn ditanggal
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    1. 👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
      Perjuangan untk tumbangkan PH mula digerak
      Merata2 di kedai kopi & internet rkyat berborak
      Rakyat makin tk berkenan dgn PH punya corak
      Pmimpin, asyik kaut isi, rkyt hnya tinggal kerak
      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

  24. BILA SI ATOK BERAMBOSSS…DAN YG BERBAHGIA PAK SHEIKH PM KE 8 TAKE OVER… SEGALA MASALAH YANG BERLAKU DALAM NEGARA SEKARANG AKAN BERAKHIR…INSYA ALLAH, WAK SUMAN DAN KOJOLLA, MAHATHIRVSANWAR,OSTAD JON DOE, MARI BERDEBAT DENGAN AKU!KALAU TAK PUAS HATI… ADA BRAN?!! 😈😂

    1. 👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
      Selamat dtg lah ke blog Budin sdr Ibnu Ibrahim
      Tapi ayat2 dr sdr tu mcm ada sikit bunyi hodoh
      Lbih baiklah kita kt blog ni eratkan silaturrahim
      Akan rugi je, klu kita nk buat kecoh atau gaduh
      ✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌

      👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    2. Ibnu Ibrahim, Najib kata KEPALA BAPAK KAU.

      Aku ulangi kata2 dia tuh.

      Jenis kamu yang asyik menuduh liar tanpa bukti, tanpa fakta, tak guna di debat. Perlu hanya di sebat dan di sumbat.

      1. UNTUK MAKLUMAN IBNU IBRAHIM:

        👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
        Ini sekali lagi Kejora mahu bagi tahu dan ulang
        Atuk TN kerepot tu, hati kotor penuh degn daki
        Dia tu anak haram, keluar dr burit ppuan jalang
        Sbb dulu, Benggali tutoh mak dia pnya lbg puki
        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  25. ATOK MADEY SILA BERAMBOSSSSS!!! 😈

    1. KAMU SILA LENYAPKAN DIRI DARI SINI. TAKDA SIAPA YANG RASA RUGI.

      1. Ibnu Ibrahim:

        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
        Atuk TN tu dah tua kerepot, kulit menggelebeh
        Dduk ats katil jer..nafas pun tk lama nk hmbus
        Dah nyanyuk pun, sebab umur dia dah 80 lebih
        Dia lah, yg spatutnya lnyapkan diri & berambus
        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  26. WALAU APA PUN KEGAGALAN PH ….PUNDAK KESALAHAN UTAMA TETAP PADA DR MADEYLIAR….TIDAK DINAFIKAN JIBENG JUGA ADA SAHAM….TAPI DR MANDELIAR BUKANLAH YANG TERBAIK….TAPI PM6 BUKAN YANG TERJAHAT….PM6 TERLALU HORMATKAN PM4 SEHINGGA TIDAK MENGHERET BELIAU KE MAHKAMAH…..

    Charles Santiago Juga Perlu Letak Jawatan – Dr Mohd Asri……..

    (Berita Harian) – Tindakan Ahli Parlimen Klang, Charles Santiago yang berterusan memberi kenyataan berbaur perkauman akan memberi kesan buruk kepada penduduk negara ini.

    Mufti Perlis, Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin, berkata Charles tidak sepatutnya mendesak Naib Canselor Universiti Malaysia Perlis (UniMAP), Prof Ir Ts Dr R Badlishah Ahmad meletak jawatan, hanya kerana isu soalan peperiksaan universiti itu.

    Tegasnya, perbuatan pemimpin itu akan hanya menyebabkan perpecahan selain menjadi punca kepada ketegangan antara kaum di negara ini.

    “Dia (Charles) kena ingat apa yang dilakukannya itu tidak membawa sebarang keuntungan kepada negara untuk jangka masa panjang.

    “Hari demi hari, orang sepertinya bersama beberapa pemimpin parti politik tertentu sering mengeluarkan kenyataan yang boleh menimbulkan ketegangan kaum.

    “Jika beliau mahu orang lain meletakkan jawatan hanya kerana isu berkenaan (soalan peperiksaan), maka Charles pun kena letak jawatan atas kenyataannya yang saban hari sering menimbulkan isu perkauman dalam negara,” katanya ketika ditemui pada Majlis Perasmian KFC Pandu Lalu Kangar Jaya, di sini, hari ini.

    Semalam, sebuah portal berita melaporkan Charles mendesak R Badlishah meletak jawatan sebagai Naib Canselor UniMAP berikutan tindakan universiti itu mempertahan kertas soalan peperiksaan subjek Kursus Hubungan Etnik (UUW235) yang dibuat mengikut prosedur operasi standard (SOP) pengajian.

    Mengulas lanjut, Mohd Asri berkata, sepatutnya sebagai Ahli Parlimen kerajaan, Charles seharusnya memfokuskan pembangunan ekonomi negara berbanding masalah perkauman.

    “Masalah terbesar yang dihadapi ketika ini adalah wujudnya kumpulan tertentu yang sering membangkitkan isu perkauman.

    “Dalam masa dua tahun, kerajaan seharusnya memfokuskan isu kemakmuran dan kesejahteraan rakyat dan bukannya menimbulkan ketegangan antara kaum,” katanya.

  27. Aikkkkk….. lain macam bunyinya….. Azmin mungkin kaki songsang mcm boss dia…. tapi dia bukannya bodoh.
    Dulu Budin bercerita kononnya Azmin pernah ke Turki jumpa Nuar dan meminta Nuar takyah jadi Presiden PKR, biarlah dia saja yg memimpin parti itu.
    Ternyata tindakan tersebut menyebabkan Anwar hilang kepercayaan terhadap Azmin sehingga merancang untuk menamatkan kerjaya politik beliau dgn menyokong Rafizi merampas jawatan Timbalan. Kesudahannya tindakan tersebut menyebabkan perpecahan dalaman parti yang tidak berkesudahan.
    Meminta Azmin menyatakan hasrat mahu jadi PM dalam mesyuarat pimpinan PKR samalah seperti menghulurkan kepala beliau untuk dipancung dengan tangan terikat di belakang….

    Banyaknya dugaan terhadap Si Dia yang penuh keberahian untuk memegang kuasa…. orang yang menolak sosok ini datang dari berbagai penjuru….

Leave a Reply to Ibnu Ibrahim Cancel reply

Your email address will not be published.