TARIKH SERAH KUASA WAJIB SEGERA DITETAPKAN – JANGAN TAKUT – IA TIDAK MENJADIKAN MAHATHIR SEBAGAI PM JADI TAK BERFUNGSI

Setelah beberapa pemimpin PH dalam sehari dua ini bersuara mengenai peralihan kuasa, khusus tentang perlunya tarikh penyerahan jawatan ditetapkan, Anwar Ibrahim sendiri akhirnya senada dengan keperluan tersebut.

Katanya, perkara itu perlu dibincangkan berikutan wujud kebimbangan ada percubaan luar mahu menggugat persetujuan awal yang sudah ditetapkan dalam PH tentang peralihan itu.

“Ada pandangan begitu tetapi seperti dipersetujui, ia harus dibincang antara saya dengan Perdana Menteri dan sebaiknya dalam forum Majlis Presiden untuk tentukan tarikh kepastian.

“Ia wajar dibincang dalam suasana cukup baik, tidak perlu dihangatkan isu ini,” kata Anwar lagi.

Dua hari lalu, Nik Nazmi Nik Ahmad Akmal Nasrullah Nasir daripada PKR telah membangkitkan keperluan tarikh peralihan kuasa segera diperincikan.

Ia kemudian mendapat reaksi positif daripada Syed Saddiq Syed Abdul Rahman (Bersatu) yang menyarankan agar Malis Presiden PH segera membincangkan perkara tersebut.

Sebelum itu, Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng berpendapat, isu peralihan kuasa harus ada penyelesaiannya di tahun 2020 ini.

Lebih awal daripada semua itu, blog ini tidak henti-henti menegaskan perlunya peralihan kuasa daripada Tun Mahathitlr Mohamad kepada Anwar Ibrahim ditetapkan tarikh yang khusus demi keutuhan PH mendepani hari-hari mendatangnya.

Malah, pada Mei 2019 lalu, sempena setahun PH menjadi kerajaan, saya telah menerbitkan sebuah buku – Anwar PM Ke-8 Janji Serah Kuasa Yang Mesti Ditepati bagi tujuan merangsang kepekaan tentang tarikh peralihan kuasa itu.

Susulan itu, saya mendapat respon daripada mereka yang dekat dengan Perdana Menteri memberitahu bahawa Tun Mahathir agak keberatan untuk bersetuju menetapkan tarikh peralihan kuasa kerana masih dibayangi bagaimana beliau agak kurang dipedulikan setelah mengumumkan tarikh berundur dan menyerahkan jawatan kepada Tun Abdullah Ahmad Badawi pada 2003 dahulu.

Dikatakan ketika itu, sebaik mengumumkan 31 Oktober 2003 sebagai tarikhnya menyerahkan jawatan kepada Tun Abdullah, beliau terus tidak lagi diberi perhatian, sebaliknya penggantinya itu yang lebih dikerumuni ramai serta diberi perhatian.

Difahamkan Tun Mahathir begitu terasa hati kerana mereka yang dulunya rapat dan dekat dengannya pun turut mengalih tumpuan serta lebih kerap mencium tangan Tun Abdullah Badawi berbanding dirinya.

Untuk itu, Tun Mahathir dikatakan tidak mahu terlalu awal menetapkan tarikh penyerahan jawatan kepada Anwar bagi mengelakkan kedudukannya sebagai Perdana Menteri jadi tidak berfungsi atau “lame duck” (itik lumpuh) seperti 2003 dahulu berulang lagi.

Tetapi, sesuatu yang Tun Mahathir harus faham ialah peralihan kuasa pada 2003 dahulu adalah berbeza dengan apa yang bakal dilakukannya kepada Anwar.

Ketika itu, Tun Abdullah adalah Timbalan Perdana Menteri, maka sudah tentu apabila tarikhnya menjadi Perdana Menteri telah ditetapkan – semua orang – daripada pencacai politik, pelobi projek, ahli perniagaan, pemegang jawatan dalam parti dan menteri-menteri akan beralih mencari tauke baru demi survival dan mengejar habuan.

Tambahan lagi, ketika itu selain menjadi Timbalan Perdana Menteri, beliau juga memegang jawatan Menteri Kewangan.

Bagaimanapun, situasinya sekarang jauh berbeza lantaran Anwar berada di luar kerajaan dan tidak memegang apa-apa jawatan yang yang membolehkannya memberi kontrak atau habuan bagi tujuan mengumpul sokongan.

Paling-paling, kalau ramai juga yang sanggup berkerumun berjumpa Anwar di pejabat atau rumahnya, beliau tidak mampu memberi apa-apa, kecuali hanya sembang dan teh secawan.

Adakah dengan keupayaan memberi teh secawan itu menakutkan Tun Mahathir dan mampu menukar kedudukannya kepada Perdana Menteri yang tak berfungsi?

Sudah tentu TIDAK!!

Seterusnya adalah menjadi tugas Majlis Presiden PH meyakinkan Tun Mahathir bahawa kedudukannya langsung tidak terjejas walaupun setelah tarikh peralihan kuasa ditetapkan.

Malah, yang pasti kedudukan PH akan bertambah mantap selepas itu. (ShahbudinHusin 05/01/2020)

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 5 January 2020 — 6:26 pm
Subscribe
Notify of
guest

69 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
6 January 2020 8:33 am

MARI BERKENALAN DENGAN DUA PEMUKA UTAMA PH…PAK SHEIKH DAJJAL WALAUPUN BANGSAT, HINA DAN KEJI TELAH DIPUJA,,DISUCIKAN DAN DI DEWAKAN OLEH MUNAFIK MELAYU DAN DIPERALATKAN OLEH KAFIR HARBI BERTUJUAN MENEUTRALKAN ISLAM DENGAN FAHAMAN LIBERAL DAN PLURALISM SEPERTI MEMANDANG MUDAH UMAT ISLAM MURTAD BERDASARKAN KEBEBASAN BERAGAMA …MENEUTRALKAN KETUANAN MELAYU DENGAN MENGUBAH PERLEMBAGAAN SPT STATUT ROM DAN UEC YANG TELAH DILULUSKAN…ICERD DAN PELBAGAI LAGI HASUTAN AKAN DIBUAT…DI LUAR NEGARA PAK DAJJAL MEMPUNYAI HUBUNGAN KUAT DENGAN ZIONIST.. TONG M PULA TANPA DISEDARI TELAH DIPERALAT OLEH KAFIR HARBI KERANA DANGKAL ILMU AGAMA..SEBELUM MENJAWAT PM-7 MEREKA YANG MATANG TELAH MENJANGKA APA YANG AKAN BERLAKU SETELAH TONG… Read more »

ApaNama
ApaNama
6 January 2020 7:31 am

I got news for some of you. No, aku bukan penyokong anwar, apatah lg penyokong tegar. aku hanya sokong kebenaran.
YDP Agong dah beri pengampunan penuh. Maksudnya, bukan kerana kesalahan jenayah yg telah dilakukan tetapi kerana telah berlaku travesty of justice. Tambah lagi, sume rekod (konon) jenayah dari tahun 1998 sehingga 2018, telah dihapuskan.
Agak2nya, atok sakit perut ke dgn keputusan ni? Tak pasti tapi aku dapat bayangkan, ianya adalah sesuatu dari luar jangkaan atok.
Harap takde yg muntah dgn fakta di atas.

Wau bulan
Wau bulan
6 January 2020 7:55 am
Reply to  ApaNama

1. Full pardon does not absolve a person from his recorded/tried crime. This for sure. It allows the perspn to be out of jail.

2. No records of tried cases shall be destroyed. It remained so.

Say thus to kampong folks and they would believe you in no time. But for well educated and informed public, they have agood laugh.

Budin, Apanama are propagandists to promote Anwar…well rejected by majority as pm8. But pm in waiting till kingdom cones….yes yes yes

ApaNama
ApaNama
6 January 2020 9:00 am
Reply to  Wau bulan

1. kebiasaannya gitu la, banduan kena admit jenayah yg telah dilakukannya. tapi tidak dlm kes anwar. baca buku “Anwar returns:the final twist” utk dapatkan naratif the other side of the coin. baru adil kan! tidaklah minda terbantut dgn naratif 20+ tahun. 2. i got news for you. YDP Agong telah hapuskan rekod (konon) jenayah tersebut. Ada disebut dlm buku di atas. if u have evidence saying otherwise, do share with me. dakwa tanpa bukti, mainan budak2 tak cukup umur atau dah terlalu tua, lalu dah jadi macam budak2 semula atau unreasonable man. bukan nak menghina, tapi itulah hakikat kejadian manusia:… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
6 January 2020 7:56 am
Reply to  ApaNama

Pengampunan Agong itu ialah tindakan resmi. Mengundi itu tindakan peribadi. Atas pengundi lah siapa nak pilih. Kita memang berhak memilih siapa saja yang di fikir layak, yang diluluskan SPR.

Tapi ramai yang masih keraguan integriti nya walaupun sudah di ampun Agong. Calon PM mesti bermaruah tinggi, of the highest integriti. Walau pun ramai Pak Abu dan Pak Dogol yang angkat tangan saja bila di tanya setuju ke tak, mangkin ramai yang berpendirian sendiri, lebih campuran selain dari di kedai kopi, terdedah kpd internet bukan main lagi.

Lebih banyak berita, yang jahat menderita.

ApaNama
ApaNama
6 January 2020 6:38 am

pemimpin terburuk dunia harini…

“The upshot to democracy is that you don’t get stuck with a mentally incompetent king.
The downside to democracy is that your people might just be dumb enough to elect a mentally incompetent king anyway”.

“Expecting Trump to be consistent over anything greater than five minute intervals is futile. Signs of dementia are becoming ever more clear”.

ada lain2 calon?

Tanpa Nama
Tanpa Nama
6 January 2020 7:27 am
Reply to  ApaNama

Azmin ada lah satu calon yang nampak nya Tun M sedang bimbing.

Puak2 rival kritik dia mcm2, tapi tarak substance kind.

Donald Trump tak relevant sebagai contoh di negara ini. Bukan sebab “Signs of dementia” – sebab his brain cannot worsen because there is not much in the first pace.

ApaNama
ApaNama
6 January 2020 9:09 am
Reply to  Tanpa Nama

menteri kalis video 🙂
personally, video tu adalah cubaan nak mengena anwar, sbg dalangnya. sodomi 3.0 la tu tapi skrip tak menjadi: konon rakyat akan meluat dgn dalangnya sbgmana rakyat meluat dgn dalang sodomi 1.0.
apa2 je la asalkan bukan ppbm dan d4p: perosak kesejahteraan negara.
my 2 cents.

ApaNama
ApaNama
6 January 2020 6:34 am

“An argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man”.
rakyat mahu atok jadi pm sementara sahaja, bukan pm kekal sehingga pru15.
Bukti?
1. Tanding 52 kerusi , menang hanya 12.
2. kalah dlm sume prk setakat ni.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
6 January 2020 7:16 am
Reply to  ApaNama

Yang penting ia lah dia memimpin PH, menang edan jadi PM.

Umno yang begitu lama dah hidup pun mati politically – kalah Pru14.

A whacking or sekel kepala convinces an unreasonable man faster. Whacking verbally, that is.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
6 January 2020 6:18 am

Seorang saja puak Pembangkang di sini. Geng Najib yang asyil menjilat Najib, sekarang deah tak berani guna nama itu sebab asyik dibalun dan ditibai. Terjerit jerit, melolong macam lotong.

Mana dia boleh menang. Malas nak cari fakta dan mikirkan hujah2 yang bernas, asyik menuduh liar, tanpa bukti, fakta atau punca maklumat yang sahih. Itu pasal puak depa di tendang terajang litang pukang tersumbat di longkang di Pru14.

Bagus lah begitu, PH boleh terus memerintah, memajukan dan menaikkan imej negara Malaysia ini.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
6 January 2020 3:52 am

THE THEORY A FOR AZMIN IS STILL GOING ON…..KASUT HITAM JADI BUDAK SURUHAN PAK DAJJAL BONEKA TOKONG…..BIDAK DI CATURKAN SEMULA…… Mahathir vs Anwar: All out war soon, triggered by sex scandal, Maszlee’s ‘sacking’…….. Although several quarters from Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) have brushed off claims of a “power transition agreement,” Anwar insists a signed agreement exists and seems bent on keeping discussions regarding the agreement alive. محضير ۏس انور: ڤڤراڠن تربوك دجڠك تيدق لاما لاڬي RJR: Anwar’s days as a politician will be over almost as soon as the war begins Datuk Seri Anwar Ibrahim displayed optimism that the… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
6 January 2020 3:41 am

KASUT HITAM TERIMA ARAHAN BAPAK KAPITALIS…..BAPAK PULA TERIMA ARAHAN TOKONG KOMUNIS….. Maszlee diarah letak jawatan sebab sering ingkar arahan kabinet……. Maszlee mengumumkan peletakan jawatan sebagai Menteri Pendidikan pada 2 Januari berkuat kuasa pada 3 Januari lalu. Sumber (gambar): Fail TTF مسزلي دأره لتق جاوتن سبب سريڠ ايڠكر ارهن كابينيت Peletakan jawatan bekas Menteri Pendidikan, Dr Maszlee Malik didakwa disebabkan beliau sering mengingkari arahan Kabinet. Menurut laporan The Malaysian Insight (TMI), sepucuk surat mengandungi 17 perenggan ditulis sendiri Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad didakwa dihantar ke pejabat Maszlee pada 27 Disember lalu. TMI turut mendakwa kandungan surat itu diakhiri dengan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
6 January 2020 3:34 am

THERE IS NO SUCH THING OF FREE LUNCH……… YTL dakwa ‘dikhianati’ Kementerian Pendidikan setelah melabur RM4 bilion………. Dilaporkan YTL Communcations sudahpun melabur sebanyak RM4 bilion sempena projek ini sebelum disahkan tidak menerima kontrak penawaran internet daripada KPM. Sumber (gambar): TTF يتل دعوا ءدخيانتيء كمنترين ڤنديديقن ستله ملابور رم4بيلياون YTL Communications mendakwa pihak mereka pernah menawarkan perkhidmatan internet secara percuma buat Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) namun ditolak. Sebaliknya, pihak KPM telah melantik tiga penyedia perkhidmatan internet terdiri daripada Maxis, Celcom Axiata dan Telekom Malaysia. Menurut YTL, pihak KPM pernah meminta syarikat YTL untuk menawarkan internet percuma untuk kegunaan 10,000 sekolah pada… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
6 January 2020 3:26 am

PARTI WARISAN MESRA PENDATANG FILIPINE…..SIKAP YG TIDAK DISENANGI WARGA SABAH…… PRK KIMANIS: Penamaan Calon Meriah, BN Dijangka Menang Selesa…… BEAUFORT, SABAH – Pengurus Pilihan Raya Parlimen Kimanis, Jupari@Jupry Etok, mengesahkan bahawa Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Kimanis pada 18 Januari ini bakal menyaksikan pertembungan satu lawan satu di antara calon Barisan Nasional (BN) dan Parti Warisan Sabah. Pengumuman rasmi calon bertanding dibuat pada jam 10.25 pagi selepas tamatnya tempoh penamaan calon di pusat penamaan di Dewan Datuk Seri Panglima Haji Mohd Dun Banir Beaufort, di sini, hari ini. Pengurus Pilihan Raya Parlimen Kimanis, Jupari@Jupry Etok mengumumkan dua orang calon yang… Read more »

Anonymous
Anonymous
6 January 2020 1:18 am

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Sini lbh 1:00 am, rsanya blm tghari Irah di sana
Dh 6 Jan, slmt mndftar kursus mstrs @sarjana
Abg besok kerja, kini mohon diri, nak tidur lena
Moga2 brmimpi, brtemu Irah di taman nirwana
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

BSP
BSP
6 January 2020 12:32 am

Ada berita sensasi…tak tahu betul atau tidak PBBM nak Warisan kalah teruk… PRK Kimanis ni sebenarnya agenda Atok nak test market dan nak tengok kuat mana sokongan rakyat kepada warisan… Supaya senang nak plan untuk ambil alih kerajaan Sabah.. Bila warisan kalah teruk, Atok akan teruskan strategi beliau… Atok akan suruh bukak semula kes mahkamah shafie Apdal…Masa tu warisan akan jadi huru hara…semua pemimpin Warisan yg bersekongkol dgn shafie akan dipaksa masuk PBBM …kalau tidak mereka akan didakwa bersama….sama macam mana atok buat pada UMNO.. Lepas tu senang PBBM take over sabah… Warisan akan jadi sejarah…. betul ke???? kemungkinan tu… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
6 January 2020 6:25 am
Reply to  BSP

Kamu hanya mengapikan keadaan. Mengata “Ada berita sensasi…tak tahu betul atau tidak” otu tidak bijak.

Mana pembaca nak percaya bila kamu mulakan komen dengan cara tak tentu hala.

Anonymous
Anonymous
6 January 2020 12:14 am

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Mmg Kejora akan cari itu Suman muka tembok
Tidak reti serik2 juga dia..si kurap anjing dubok
Akan Kejora ajar nanti itu bapok kedi tua cabok
Sbb si sewel tu hanya blh diajar dgn penumbok
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Dpan org kemain lagi dia punya gertak gempar
Tpi kalu jumpa Kejora, dia akan mkn penampar
Kat Dtrn JB nanti si tua kedi tu akan terdampar
Kejora nak suap dlm mulut dia tu, tapak selipar
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

Anonymous
Anonymous
6 January 2020 12:05 am

👺👺👺👺👺👺👺👺👺👺👺👺👺👺👺👺👺👺
Lihatlah pembaca, peel si kedi Wak Suman gila
Dia sasau teruk..ini sekutu penyembah berhala
Kejora tk ada, di blog Life of Anie..dia pergi tala
Entah komen siapa yg dia gi terjah Poor Kojolla
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
6 January 2020 12:06 am
Reply to  Anonymous

Othman Ahmad 2 January 2020 at 13:02

Poor Kojolla..

Since your horrendous Manglish is full load of rubbish, I’ll make it plain & simple bahasa Melayu befitting your typical ulu Malay education….

Kau menderita begitu teruk sekali bagai mati beragan cakap sorang2.

Tulahh….ajak jumpa tak mau, asyik melalut sebab takut.

Mana tarikh & masa di JB untuk kita setelkan perkara once and for all, hmmmm……??

Anonymous
Anonymous
6 January 2020 12:08 am
Reply to  Anonymous

🐿🐿🐿🐿🐿🐿🐿🐿🐿🐿🐿🐿🐿🐿🐿🐿🐿🐿
Begitulah sifat, Suman bapok jebon memerang
Kalau kat sini, asyik kena tibai sakit mengerang
Di blog lain, kmain, nk nunjuk konon dia garang
Macam biol sewel..cabar angin..cakap sorang2
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
6 January 2020 12:11 am
Reply to  Anonymous

Kesian sungguh, Suman bapok mulut tmpayan
Di blg Life of Anie dia bebel bgai nenek kbayan
Dekat blog ni, Kejora londeh dia punya pakaian
Naper kt blog lain lak..bapok ni pergi meroyan?
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
6 January 2020 12:22 am
Reply to  Anonymous

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kejora, is born to be superb, brilliant & talented
Unlike damn Suman who’s not highly educated
All the while in the deal, old Suman is defeated
It’s usual, for a superb hero to defeat a bastard
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

Anonymous
Anonymous
6 January 2020 12:23 am
Reply to  Anonymous

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kat blog Budin ini, Suman asyik je luka terguris
Dgn Kejora, Suman trkucil, smpai pampers tiris
Bukn ler Suman takut tikaman pisau atau keris
Yg pling dia cmas tu pntun dlm bahsa Inggeris
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

Anonymous
Anonymous
6 January 2020 12:29 am
Reply to  Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Suman kata, Kejora ini sekolah Melayu kmpung
Tpi dlm pantun BI..cgu Kejora ini berkecimpung
Bukan mcm Suman tk reti malu muka tampong
Kejora dh main bapok ni serupa bola ping pong
🏓🏓🏓🏓🏓🏓🏓🏓🏓🏓🏓🏓🏓🏓🏓🏓🏓🏓

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

Tanpa Nama
Tanpa Nama
6 January 2020 6:28 am
Reply to  Anonymous

Nyata Kojolla terdesak, nak kojol.

Hingga membawa apa yang di tulis di lain blog ke sini.

Kesian.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
5 January 2020 10:57 pm

DOA PENUTUP ENTRY…PH BERTUNJANGKAN KAFIR HARBI BERKUDAKAN MUNAFIK MELAYU PEROMPAK HARTA UMAT ISLAM…. MEREKA BERSEKONGKOL DENGAN KOMUNIS ATHEISTS PARASITE SOSIALIST PEMBERONTAK SYIAH PENYANGAK KAPITALIS FEUDALIST LGBT ……SEJUTA KALI CILAKO….YA ALLAH!!!!! TUHAN YG PERKENANKAN DOA MEREKA YG TERANINYANYA!!!!!ENGKAU HANCUR LEBURKAN MEREKA!!!!!!!SEGERAKAN KEHANCURAN MEREKA!!!!YA QAHHAR!!!!!YA JABBAR!!!!!YA MUNTAQIM!!!!!YA ALLAH!!!!YA ALLAH!!!!!YA ALLAH¡!!!WAHAI TUHAN YANG TURUNKAN KITAB!!!!WAHAI TUHAN YANG MENJALANKAN AWAN!!!!!WAHAI TUHAN YANG MENGALAHKAN TENTERA AHZAB!!!!HANCUR BINASAKAN PH KERANA MENYAMUN ASET UMAT ISLAM!!!!!YA
QAHHAR!!!!!!HANCUR LEBU
RKAN PH!
!!…..

PEJUANG SUCI
PEJUANG SUCI
5 January 2020 11:05 pm

DOA AKU,

SEMOGA TUHAN MEMBUKA HATI MVSA KEPADA KEBENARAN!

SESUNGGUHNYA DIA TELAH TERSASAR JAUH!

DIA ADALAH MANGSA POLITIK YANG MEMPERGUNAKAN AGAMA!

Tanpa Nama
Tanpa Nama
6 January 2020 6:34 am
Reply to  PEJUANG SUCI

Bila sudah terdesak, apa saja di pergunanya.

Kebenaran tidak ada dalam vokabulari nya.

Namun demikian, amiiiin kpd doa itu.

Tuhan ada berbagai cara nya – The Lord works in mysterious ways, kata omputih.

PEJUANG SUCI
PEJUANG SUCI
5 January 2020 10:51 pm

VERSION 2 ——— Kalau ada Melayu macam TN,Othman Ahmad,Jigit,Wau Bulan,Irkiz dan Suara Anak Merdeka,maka Melayu akan menjadi bangsa yang terkuat. Lihatlah betapa rasional pegangan politik mereka.Walaupun mereka adalah di sebelah PH,tapi mereka berpegang kepada kebenaran,serta tidak memberi sokongan melulu kepada pemimpin-pemimpin tertentu yang tidak senonoh dalam PH sendiri. teruskan perjuangan suci mu wahai insan-insan yang tersebut. Syabas dan tahniah. Jika ada ramai insan seperti kejora @ nbr,budin dan MvSA,maka jatuhlah Melayu di tahap paling hina dan penonjolan mereka telah mempariahkan orang Melayu sendiri. Insaflah wahai teman Melayu ku. Kamu merasa kamu yang terhebat,sebaliknya kamu adalah badut dan tidak keterlaluan ku… Read more »

Anonymous
Anonymous
5 January 2020 11:35 pm
Reply to  PEJUANG SUCI

TN beruk, Suman kera, SAM (Saya Allah Murka)
Malang bangsa Melayu, dpt org seperti mereka
Ini semua, adalah kumpulan Melayu pnderhaka
Sembah & jilat puak kafir, lps tu bermuka-muka
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
5 January 2020 11:42 pm
Reply to  Anonymous

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Wahai munafiq fasiq, jgn ko guna ‘pejuang suci’
Dakyah & tohmahan ko tu..simpan jer dalm laci
Sedarlah yg korang tu, kini Melayu sudah benci
PRU15, jln korang ke Putrajaya, Mlyu akn kunci!
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
5 January 2020 11:49 pm
Reply to  Anonymous

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Sudahlah, Mlayu pndrhaka fahaman pluralisma
Korang lah munafiq fasiq..yg bertopeng agama
Org2 Mlayu tk leh ditipu lagi, korng pnya drama
Prpduan Ummah, tkbir & ‘Hidup Mlayu’, brgema
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
5 January 2020 11:55 pm
Reply to  Anonymous

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Maruah bngsa Melayu tidak boleh ditukar ganti
Sbb tu, dgn PH sekarang ni, Melayu sangat anti
Dah 4 PRK, yg terkini, Melayu bangkit dan bukti
Paling hebat di Tg Piai, PH kalah 15 ribu mjoriti
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
6 January 2020 12:02 am
Reply to  Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Mlayu kian tenggelam sekarang..dlm ini negara
Ini adalah kerna, Mlyu2 bebal PH, pnya angkara
Bangsa Melayu, perlu diselamatkan dgn segera
Sbb tu, prlu ada pjuang spt MvsA, NBR & Kejora
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

Tanpa Nama
Tanpa Nama
6 January 2020 6:45 am
Reply to  Anonymous

Tak perlu komen kata2 Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama di atas ini.

Pedih sindiran cikgu aku –

Little amuses the nuisance, what more the fool.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
6 January 2020 6:40 am
Reply to  PEJUANG SUCI

Terima kasih kata2 manis itu. Sila masukkan nama sdr dalam perenggan pertama itu, sdr juga menymbang mempertahankan dan meninggikan darjat, maruah dan imej bangsa Melayu.

Kita teruskan usaha2 kita, Kita tambah kata2 Hang Tuah “Mahu Hidup 1000 tahun lagi” kpd

Melayu akan berada di muka bumi in selama lama nya.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
5 January 2020 10:51 pm

BAGAIKAN ANJING BERANI MENYALAK DI HADAPAN TUANNYA…..BEGITULAH PERANGAI D4P HANYA BERANI BILA PEMIMPIN2 MELAYU SUDAH LAYU KERANA JAUHI ALQURAN…… D4P PENAKUT CUMA KITA MELAYU KENA BERANI……. Orangnya Pendek, Tapi Kencingnya Panjang Berjela Kata Anina.. Selama ini kita dengar berbagai kritikan dan pendapat dari Kit Siang tentang Dato Seri Najib. Bila Dato Seri Najib ajak berdebat, Kit Siang pula yang sarankan tajuk “Bagaimana Malaysia menjadi sebuah negara kleptokrasi dan bagaimana kita menjadi negara berintegriti. Dato Seri Najib bersetuju dengan tajuk tersebut tapj beliau harap isu-isu lain juga dapat disentuh dalam debat tersebut. Kit Siang terkejut hingga terkencing dalam seluar. Kit Siang… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
5 January 2020 10:46 pm

JAWAPAN KEPADA PENYOKONG PARTI MATA SATU YANG MENDEWAKAN RAJA DAJJAL : SETELAH MAHKAMAH PERSEKUTUAN MEMUTUSKAN PAK SHEIKH ADALAH PESALAH LIWAT MAKA TERBUKTILAH PAK SHEIKH PENGAMAL LIWAT SEJATI…MAHKAMAH PERSEKUTUAN ADALAH MAHKAMAH TERTINGGI DALAM SISTEM NEGARA DI MANA KEPUTUSAN TIDAK BOLEH DIUBAH LAGI…SEBELUM ITU PROSES DILALUI IALAH MAHKAMAH TINGGI DAN MAHKAMAH RAYUAN…OLEH ITU PEGAMPUNAN AGONG TIDAK BOLEH MELEPASKAN KESALAHAN YANG TELAH DIBUAT KECUALI HENDAKLAH DIBICARAKAN SEMULA…NAMUN INI TENTU TIDAK AKAN BERLAKU…PAK SHEIKH HENDAKLAH MENCABAR KEPUTUSAN YANG TELAH DIBUAT DAN MENDESAK DI BICARAKAN SEMULA….NABI YUSOF AS SEBELUM DIBEBASKAN DARI PENJARA TELAH MEMINTA DIBICARAKAN SEMULA UNTUK MEMBERSIHKAN NAMA BAGINDA AS….APAKAH SUKAR UNTUK DIBICARAKAN SEMULA… Read more »

UMPAS KA HAMPAS🤪 yg JOIN PPBM😆😆
UMPAS KA HAMPAS🤪 yg JOIN PPBM😆😆
6 January 2020 1:32 pm

Setuju x klu sy ckp mahkamah yg jatuhkan anwar dulu adalah dikuasai oleh org yg nk jatuhkan beliau? Sbb last ayat anda tdi mcm bersetuju bahawa mahkamah yg ada skang menyebelahi beliau.. Maksudnya mahkamah yg dulu menyebelahi org yg nk jatuhkan beliau la.. Ke awk nk ckp hakim & mahkamah masa tu bersifat maksum..😂😂🤭

ZAck Sheffer
ZAck Sheffer
5 January 2020 10:46 pm

KEJERO TONGAH BUNTING!
ROKOK JOHN SATU!

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
5 January 2020 10:45 pm

PH SENGAJA RANAPKAN EKONOMI NEGARA…MEREKA MEMANG MAHUKAN SUPAYA NEGARA INI JAHANAM…LANGKAH PERTAMA MEREKA LAKUKAN IALAH ISTIHARKAN SELURUH DUNIA… MALAYSIA BANKRAP …TINDAKAN TERSEBUT MENAKUTKAN PELABUR2 ASING MENYEBABKAN MEREKA BERTEMPIARAN LARI..AKIBATNYA NEGARA KEHILANGAN PELABURAN BERJUMLAH RM270 BILLION…BURSA HILANG 200 MATA…GDP JUGA JATUH DARI 5.9% KEPADA 4.7% ..RINGGIT JATUH DARI RM3.80 KEPADA RM 4.15….. PENGANGGURAN BERLELUASA..SISWAZAH KELUAR U MENGANGGUR..PELUANG TEMUDUGA HANYA 4% …ITU PUN BELUM TENTU DITERIMA…BERIBU2 DIBERHENTIKAN KERJA SETIAP BULAN…HARGA KELAPA SAWIT DAN GETAH JATUH MERUDUM…MEREKA BUKAN SAHAJA MENGENAKAN SST TETAPI MEMPERKENALKAN PELBAGAI CUKAI…CUKAI TANAH NAIK 800%…TARIF BILL UTILITY JUGA DINAIK KAN..PENJAWAT AWAM DIBERHENTIKAN KERJA 17 RIBU ORANG INI SEMUA BERLAKU SEJAK… Read more »

Pejuang Suci
Pejuang Suci
5 January 2020 10:35 pm

Kalau ada Melayu macam TN,Othman Ahmad,Jigit,Wau Bulan,Irkiz dan Suara Anak Merdeka,maka Melayu akan menjadi bangsa yang terkuat.

Lihatlah betapa rasional pegangan politik mereka.Walaupun mereka adalah di sebelah PH,tapi mereka berpegang kepada kebenaran,serta tidak memberi sokongan melulu kepada pemimpin-pemimpin tertentu yang tidak senonoh dalam PH sendiri.

teruskan perjuangan suci mu wahai insan-insan yang tersebut.

Syabas dan tahniah.

Jika ada ramai insan seperti kejora @ nbr,budin dan MvSA,maka jatuhlah Melayu di tahap paling hina dan penonjolan mereka telah mempariahkan orang Melayu sendiri.

Insaflah wahai teman Melayu ku. Kamu merasa kamu yang terhebat,sebaliknya pegangan kamu selayaknya berkubang dalam longkang.

ULASAN SUCI KU,DAN PERINGATAN!!!

Anonymous
Anonymous
5 January 2020 11:29 pm
Reply to  Pejuang Suci

Yenna dey..Melayu pnderhaka bapok meenachi
Puak2 Melayu dayus jadi DAPigs punya balachi
Suman kera & TN beruk tu, ko kata pjuang suci?
Hari2 dlm hidup kerja tabur fitnah dan mencaci!
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

Pomen Hensem...
Pomen Hensem...
5 January 2020 10:32 pm

Aku tunggu2 jugak masa tu. Bukan Pasal projek ke. Kontrak ke. Aku Tetap pomen hensem Yg dulu. Cukup ape Yg ade. Dpt jaga 20/30 kepala Lori pun Dah cokup mcm skang. Cuma nak tgk lunak2 suara yg Skang Dan akan dtg. Berubah pendirian atau timbul politik matang (binatang sebenarnya). Dan paling tak sabar, sape yg memula lawat PM Yg baru. Muka mane Yg pintu pejabat pm akan nampak dulu.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
5 January 2020 10:03 pm

MEMANG BENAR COMMUNISM/ SOCIALISM /MARXISM TIADA KAITAN DENGAN AGAMA KERANA MEREKA ADALAH PENENTANG TUHAN DAN PENYEMBAH SYAITAN…….. JAWAPAN KEPADA SOALAN : ADAKAH ISLAM TERANCAM DI MALAYSIA…. PH perkasa Islam? Kosong peratus’ Dalam ucapan ulang tahun kerajaan Pakatan Harapan, perdana menteri mengulangi apa yang sering kita dengar selama ini dari puak-puak anti-Islam dan Melayu supaya tidak memperkatakan tentang agama dan Melayu. Katanya dua perkara ini akan membawa perpecahan kaum dan menjejas hubungan antara penganut agama. Saya berbeza pendapat dengan Tun kerana jika isu agama dan bangsa Melayu ini tidak diperkatakan oleh orang Melayu sendiri maka siapa lagi yang akan mempertahankannya? Penganut… Read more »

Anonymous
Anonymous
5 January 2020 10:02 pm

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Hari ini, atuk TN monyet tua tu tnggelam karam
Hadir dia di blog ni, bikin suasana tidk tenteram
Cara tingkah laku dia tu, buat org sangat geram
Jigit sama geng Bersatu pun..cakap ank haram
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💗💙

(Bunga2 tu mmg abg tujukan khas untuk Irah..
Untuk atuk TN monyet tua sewel tu, abg nak tujukan ketul batu..😂)

Anonymous
Anonymous
5 January 2020 10:12 pm
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Atuk TN dajal gila babi tu, iblis syaitan dia turut
Dia suka ganggu peribadi orang, dan mengarut
Abg ni sebenarnya, bkn lah suka dgn mencarut
Tpi, itu sja lah cara mngajar, itu TN busuk perut
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
5 January 2020 9:52 pm

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Dah cabut terus nampaknya TN anak gampang
Nak tunjuk megah tk padan terhencot tempang
Klu dkt, mmg sah beruk tua tu kena pelempang
Kini monyet tu tk ada, nak komen terasa lapang
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
5 January 2020 9:47 pm

SIAPA YANG ANGGAP COMMUNISM SOCIALISM MARXISM TIADA KAITAN DENGAN AGAMA SILA BACA DI SINI……..ANDA BOLEH KAJI PERLAKUAN TANAH BESAR CINA TERHADAP PENGANUT2 AGAMA….. Pencetus dan pemikir utama Marxisme, Karl Marx, memiliki sikap yang ambivalen terhadap agama. Marx terutama memandang agama sebagai “candu” yang dimanfaatkan oleh kelas penguasa untuk memberikan harapan palsu bagi kelas buruh, tetapi di lain pihak, ia juga memandangnya sebagai bentuk protes kelas buruh terhadap keadaan ekonomi mereka yang buruk.[1] Ujung-ujungnya, Marx menolak keberadaan agama.[1] Dalam interpretasi teori Marxis oleh kaum Marxis-Leninis yang utamanya dikembangkan oleh Vladimir Lenin, agama dianggap berdampak negatif bagi perkembangan manusia sehingga negara-negara sosialis… Read more »

Anonymous
Anonymous
5 January 2020 9:45 pm

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kejora kenal sgt prangai atuk TN kedi taik kuda
Dia berani lancang mulut, bila tahu Kejora tiada
Masa Kejora tk msuk..kmain dia mndabik dada
Kini, lari lah anak gagak tu, bila nampak garuda
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

najib bini rosmah
najib bini rosmah
5 January 2020 9:40 pm

Meroyan teruk macai Madey si Kitol. I bahasa kasar but always rational and truth. Yang gila ialah bila minta orang tua yang sudah terbukti tidak perform Bottom 10 umur 94 buat kerja ala kadar 18 jam copy paste dan pecat Menteri sampai umur 99. Ketulahan ke apa? Kahkahkah!

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
5 January 2020 9:39 pm

MAFIA KOMUNIS TAK BERTUHAN / POLITIK KIRI SENGAJA KERUHKAN HUBUNGAN MASYARAKAT DAN SENGAJA NAIKKAN SUHU PERKAUMAN SUPAYA BERLAKU RUSUHAN DAN PERANG…..AGAR MUDAH MEREKA LAKUKAN REGIME CHANGE KEPADA COMMUNISM SOCIALISM ANARCHISM ATHEISM MARXISM SATANISM LUCIFERIAN REPUBLIC COUNTRY……. Desakan Halang Jawi Langgar Akta Hasutan – Mufti Perak…….. (Sinar Harian) – Mufti Perak, Tan Sri Dr. Harussani Zakaria menyifatkan desakan menghalang pelaksanaan tulisan jawi di sekolah yang dilakukan pihak tertentu adalah cubaan menggangu-gugat keamanan nasional dan perpaduan kaum. Beliau berkata, Perkara 152 Perlembagaan Persekutuan dan Seksyen 9 dan 10 Akta 32 Akta Bahasa Kebangsaan 1963/67 secara jelas menjamin survival tulisan jawi dan angka… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
5 January 2020 9:26 pm

D4P ADALAH ANJING GILA…..WARASNYA HANYA KETIKA SUNTIKAN UBAT…..JIKA ANDA CUBA BUAT BAIK PASTI DIBALAS DENGAN GIGITAN…….KINI BAPAK SKANDAL BERTONG2 PUN SUDAH TIDAK BERGUNA LAGI KEPADA MEREKA….. DAP Tak Boleh Buat Kawan…… SALAH satu iktibar penting yang patut kita perolehi daripada episod yang membawa kepada peletakan jawatan Dr Maszlee Malik sebagai Menteri Pendidikan ialah supaya kita lebih berhati-hati di dalam menilai sesebuah parti, dan di dalam konteks Dr Maszlee, DAP. Berdasarkan rekod, sebelum PH berkuasa dulu, Dr Maszlee mempunyai saham yang agak besar di dalam membantu menaikkan DAP dengan membersihkan imej DAP di kalangan umat Islam dengan sangka baik yang disertai… Read more »

Wau Bule
Wau Bule
5 January 2020 9:12 pm

It is a pity to see that Budin has nothing to write except Anwar is PM8…..or PM IN WAITING TILL KINGDOM COMES TARIKH SERAH KUASA WAJIB SEGERA DITETAPKAN Tarikh kuasa tak perlu langsung….buang masa saja. – JANGAN TAKUT – Sapa takut….hanya macaai anwar saja takut tak jadi dan memang tak jadi pun IA TIDAK MENJADIKAN MAHATHIR SEBAGAI PM JADI TAK BERFUNGSI Mahathir tetap PM sehingga habis penggal. Budin, I strongly believe Mahathir has been advised by security advisors who in turn advised higher authority not to handover the baton to ex-convict of sodomy as this man will compromise security and… Read more »

Anon
Anon
5 January 2020 9:07 pm

pekena orang kiri-kanan, mana anak-cucu-cicit nak sorok muka nnt.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
5 January 2020 7:53 pm

DONG ZONG BESAR KEPALA KERANA PUNYAI DANA MENIMBUN….DINAUNG PULA OLEH MAFIA KOMUNIS TAK BERTUHAN…..SEKADAR BERWATAK GANGSTER BUKANLAH KUDIS BAGI MEREKA…..TAPI KENAPA PULA TIMBALAN MENTERI KASUT HITAM TURUT BERI PERUNTUKAN KEPADA SEKOLAH VERNAKULAR SEDANGKAN MEREKA DINAUNG DONG ZONG YANG KAYA RAYA….. TERNYATA D4P ADALAH RASIS CINA…..SEKOLAH KEBANGSAAN SERBA KEKURANGAN LEBIH UTAMA DIBANTU……. Berguru dengan Dong Zong…….. “Cash is king,” kata bekas perdana menteri yang sedang didakwa di mahkamah sekarang ini. Walaupun kedengaran agak menjengkelkan atau tidak menyenangkan, ada sedikit kebenaran dalam kata-kata hikmat beliau itu. Lihat saja betapa Dong Zong dengan bergayanya menentang apa saja keputusan kerajaan apabila saja ianya tidak… Read more »

Anonymous
Anonymous
5 January 2020 7:52 pm

🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫
Mmg dia teruk, atuk TN biol bingai bahalol unta
Bila kalah berhujah, ‘kamu Geng Najib’, dia kata
Lepas itu..cerca org, dgn melempar kata2 nista
Sbab itu Kejora carutkan dia, itu dajjal tua renta
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Tanpa Nama
Tanpa Nama
5 January 2020 8:40 pm
Reply to  Anonymous

Hah, terasa amat sangat, Beruk Tua GN, yer?

Terjunlah ke laut, Geng Najib yang asyik menjilat Najib.

Laut China Selatan. Di kawasan yang China tuntut nahagian dia punya tuh.

Kau menetap di sana, OK?

Anonymous
Anonymous
5 January 2020 9:17 pm
Reply to  Tanpa Nama

🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Hari ini, pmbaca msti ketawakan atuk TN beruk
Dgn cu Kejora. si biol tu nak buat prangai buruk
Tadi..cgu Kejora bistari dh buat ifrit tu jadi jeruk
Baru kini dia keluar..tadi beruk ini lari menyorok
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
5 January 2020 9:23 pm
Reply to  Anonymous

🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
TN beruk kata Kejora duduk Laut China Selatan
Tpi dia dulu org kutip mak dia buang tepi hutan
Mak dia boncit perut, tahan puki, banyak jantan
Btg Hindu btg Benggali tutoh kluar ini TN setan
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
5 January 2020 9:31 pm
Reply to  Anonymous

🐒🐕🐂🐷🐑🐪🐒🐕🐂🐷🐑🐪🐒🐕🐂🐷🐑🐪
Tau tak camner leh ada ini TN serupa binatang?
Pak dia dulu..mati pucok, mak dia sgt lapar btg
Dgn Hindu, Bnggali mak dia kngkang mlentang
Tmbhan juga..mak dia gadai puki bayar hutang
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Tanpa Nama
Tanpa Nama
6 January 2020 7:00 am
Reply to  Anonymous

Bila ada banyak jawapan kpd satu komen aku, makna nya terasa pedih sangat lah dia sebab kata2 aku.

Menteri Kewayangan
Menteri Kewayangan
5 January 2020 7:34 pm

Budin tak habis-habis dengan isu peralihan kuasa. Bosan dah aku.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
5 January 2020 7:27 pm

Malas nak baca rencana penuh sebab Budin selalu putar belit (twists and spins), ha nya baca tajuk pos dia dan komen di atas nya.

Budin memang lah mahu tarikh alih kuasa dicepatkan sebab dia penyokong tegar Pak Sheikh dan berharap mendapat jawatan Penasihat Media nya.

I have bad news for you Bidin – Pak Sheikh tak boleh dan tak akan jadi PM sebab ini negara Islam, dia Peliwat, bekas banduan 2 kali sebab liwat. Dan dia China Doll-ing, too.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
5 January 2020 7:23 pm

APA2 KES SEBELUM PRU-14 KAMBING CAT HITAMNYA ADALAH JIBENG…..APA2 MASALAH LEPAS PRU 14 KAMBING CAT HITAMNYA ADALAH BAPAK SKANDAL BERTONG2…….APA SAHAJA KAITAN DENGAN BAPAK MESTI DIPERSALAHKAN……TUKANG CAT IALAH TOKONG KOMUNIS MAFIA D4P……KAMBING CAT PUTIH IALAH PAK DAJJAL……. Is Maszlee’s Sacking A Plan To Make Mukhriz The New PM-In-Waiting…….. It is only a coincidence that YTL Corporation Berhad’s shares shot up after Education Minister Dr Maszlee Malik was sacked (unless you believe the story that Maszlee was sabotaging YTL’s contract with the Ministry of Education). The popular talk is that the Chinese are very angry about the Ministry of Education dragging… Read more »

najib bini rosmah
najib bini rosmah
5 January 2020 6:46 pm

Nah Madey si Kitol sila tunjuk jantan. Berdiri di hadapan pimpinan PH dan nyatakan tarikh kau nak berambos. Apa bapak kau anak Keling tulin tak ajar kau jadi anak jantan ke? Stand tall walk the talk Mr DKK. Jangan meroyan minta nyawa sampai 7-8 kali sambil buka Pintu Belakang. Kahkahkah!

Tanpa Nama
Tanpa Nama
5 January 2020 7:20 pm

Tapi kamu tak boleh tunjuk kamu jantan. Sebab kamu betina.

Kamu Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama. Kaki botol air ketum yang lebih murah dari toddy tapi boleh bikin kamu terbaring di tepi jalan, olok2 mabuk, sebab mabuk adalah status symbol pekerja2 estet.