DINASIHAT LETAK JAWATAN ATAU PATUH KEPADA ARAHAN, MAKSUDNYA DIPECATLAH TU MAZLEE OOIIIII…..

Bekas Menteri Pendidikan, Dr. Mazlee Malik menafikan beliau dipecat atau diminta (diarahkan) meletakkan jawatan oleh Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamad.

Sebaliknya, kata Dr. Mazlee, beliau cuma patuh kepada arahan Tun Mahathir.

“Tak ada orang dipecat. Tak ada orang letak jawatan.

“Yang ada hanyalah perkara administrative, iaitu kuasa Perdana Menteri, berdasarkan kebijaksanaan dan pandangan jauh beliau untuk melihat kelangsungan kerajaan yang kita cintai ini.

“Maka Tun Mahathir buat keputusan dan saya sebagai Ahli Parlimen kerajaan dan ahli parti menurut tanpa berbelah bagi perintah yang diberikan oleh beliau,” tambahnya.

Dr. Mazlee menjelaskan perkara demikian sebagai menjawab pelbagai andaian mengenai perletakan jawatannya, 2 Januari lalu.

Sebenarnya, apa pun ayat atau bahasanya – diminta letak jawatan, diarah letak jawatan, patuh kepada arahan atau sebarang ayat yang mirip dengannya – semuanya memberi maksud yang mudah iaitu dipecat.

Disebabkan mahu dipecatlah maka Dr. Mazlee dinasihat, diminta atau dinasihat meletakkan jawatannya.

Disebabkan rela dipecat jugalah yang menyebabkan Dr. Mazlee patuh kepada arahan Tun Mahathir yang mahu memecatnya.

Ia cuma bahasa yang manis untuk menjaga air muka Dr. Mazlee bagi menutup kegagalannya sebagai anggota kabinet.

Hanya kerana Dr. Mazlee setuju meletak jawatan serta patuh kepada arahan Perdana Menteri, itulah yang menyebabkan pemecatan tidak berlaku.

Tetapi, cuba Dr. Mazlee enggan meletakkan dan berkeras ingin terus kekal sebagai menteri, sudah pastilah beliau akan dipecat akhirnya.

Dalam hal ini, Dr. Mazlee tidak perlu berdalih atau masih mahu melindungi Tun Mahathir kerana semua orang faham beliau sebenarnya memang dipecat atau tidak dikehendaki lagi berada dalam kabinet oleh Perdana Menteri.

Malah, dalam kenyataan ketika mengumumkan perletakan jawatannya Khamis lalu pun Dr. Mazlee membayangkan beliau telah dipecat.

Dalam kenyataannya itu Dr. Mazlee antara lain menyebut – Di atas nasihat YAB Perdana Menteri, dan atas dasar ketaatan dan disiplin kepada kepimpinan parti dan kerajaan, maka dengan hati yang reda walaupun berat, saya Mazlee Malik, dengan ini meletakkan jawatan sebagai Menteri Pendidikan Malaysia berkuatkuasa 3 Januari 2020.

Kalau tidak dipecat, mengapa Dr. Mazlee berat hati, tetapi reda untuk berhenti?

Sebab apa Dr. Mazlee dipecat?

Sudah tentu, jika tidak gagal dan Tun Mahathir sentiasa puas hati dengan prestasinya, tiada sebab bagi Perdana Menteri mahu memecatnya.

Barangkali juga Dr. Mazlee tidak rajin mencium tangan Tun Mahathir atau Tun Siti Hasmah Mohd Ali seperti sesetengah orang lain yang lebih buruk atau lebih kurang sama prestasi dengannya.

Sementara itu, sebuah portal mendedahkan, Dr. Mazlee meletakkan jawatan setelah menerima sepucuk surat yang mahukannya berundur kerana didakwa sering membuat keputusan yang meletakkan kerajaan dalam keadaan sukar.

Maka, adanya surat tersebut mengesahkan lagi hakikat bahawa Dr. Mazlee sebenarnya memang diberhentikan atau dipecat yang kemudian ditukar kepada meletak jawatan lantaran kesediaannya patuh kepada arahan Tun Mahathir.

Cuba Dr. Mazlee enggan dan melawan sepertimana Anwar Ibrahim melakukannya pada 1998 dahulu?

Pastilah tajuk berita semua media 2 Januari lalu bertukar kepada – Dr. Mazlee dipecat sebagai menteri!!! (ShahbudinHusin 05/01/2020)

Updated: 5 January 2020 — 10:23 am

86 Comments

Add a Comment
  1. letak jawatan lebih selamat, berMARUAH. KALAU TAK LETAK NANTI KENA PECAT, Macam A###R.

  2. Ada berita sensasi…tak tahu betul atau tidak
    PBBM nak Warisan kalah teruk…
    PRK Kimanis ni sebenarnya agenda Atok nak test market dan nak tengok kuat mana sokongan rakyat kepada warisan…
    Supaya senang nak plan untuk ambil alih kerajaan Sabah..
    Bila warisan kalah teruk, Atok akan teruskan strategi beliau…
    Atok akan suruh bukak semula kes mahkamah shafie Apdal…Masa tu warisan akan jadi huru hara…semua pemimpin Warisan yg bersekongkol dgn shafie akan dipaksa masuk PBBM …kalau tidak mereka akan didakwa bersama….sama macam mana atok buat pada UMNO..
    Lepas tu senang PBBM take over sabah…
    Warisan akan jadi sejarah….
    betul ke????
    kemungkinan tu mungkin ada….

  3. Tan sri larry low hock peng bapa jho lo kawan baik madey….syarikat larry lo diberikan kontrak 800 juta oada tahun 2004 bina rail keteapi kertih kuantan untuk angkut gas petronas…

  4. 🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫
    Mmg dia teruk atuk TN biol bingai bahalol unta
    Bila kalah berhujah, ‘kamu Geng Najib’, dia kata
    Lepas itu..cerca org, dgn melempar kata2 nista
    Sbab itu Kejora carutkan dia, itu dajjal tua renta
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

    💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

  5. najib bini rosmah

    Jho Low masih bebas. Azmin semburit masih NFA. Helikopter H2O tak jadi fly. Tok Pa tak bagi balik dah duit 1MDB. Saham dan nilai RM kekal merudum. Madey si Kitol tak tahu buat kerja dowh. Main politik sampai mampos. Berambos lagi bagus. Kahkahkah!

    1. Madey sengajatak mahu tangkap jho lo…alasan bodoh yg diberikan oleh madey…Madey tak mahu namakan negara mana yg lindongi jho lo…DOJ jugak tak dakwa jho lo…

      Najib didakwa terima wang dari jho lo setelah najib masukkan wang 1 mdb kedlm akaun jho lo….kenape najib seorang saja yg didakwa?…jho lo dikatakan songlap jauh lebih banyak dari najib…

      Nampak mcm ada satu pakatan…

      Madey licik putarbelit…

  6. najib bini rosmah

    Siapa lagi yang akan tumbang dipijak cukong dan kroni Madey si Kitol? Menteri Pendidikan sudah penyek kena lanyak YTL POWER. I doubt Madey si Kitol akan kacau parti lain. Nombor tak cukoplah katakan. Kahkahkah!

  7. najib bini rosmah

    MP UMNO Kuala Kangsar tanya nak ambik tak rasuah peruntukan 53 juta daripada Madey si Kitol. Janji sokong Pintu Belakang Madey si Kitol. Hina dan jijiknya orang pandang Madey si Kitol sampai cerita dalam FB. Kahkahkah!

    1. Kamu Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama,

      kamu mengarut. Kalau betul, awat tak kasi link kpd berita itu.

      Kot maklumat yang keluar dari your rear receptacle.

      1. Kamup keling penjilat tahikdan kencing madey…

  8. najib bini rosmah

    Madey si Kitol cuak. Daim kecut telur. Semua orang tahu YTL Power. Menteri Pendidikan pun tumbang. Hidop kroni. Kahkahkah!

    1. Kamu amat bodoh. Tak beri penerangan apa kamu cakap. Bukan semua orang baca pasal kaitan YTL power dengan Menteri Pendidikan.

      Begini lah cara Umno Bn kalah Pru14. Not getting messages across to rakyat. Not understanding what rakyat know and don’t know. Stupid..

      1. Menteri maszlee sudah buat kenyataan penamatan Bestarinet…kamu malas baca kamu punye hal lah…kamu biol kerana telan anyak kencing madey..

  9. Budin,

    Hasutlah till you drop dead

    For I pray to ALLAH SWT that the rear admiral shall never be our leader….given his background that shows he is unfit to be PM8

    1. Kroni sedang happy mazlee pecat dirinye sendiri…ko ape ade?….apah pon tarak…bau jancing ajee…kikikikikik..

      1. Wau bole ko pegi merapu kat blog hancng KD laah…sama2 geng togok kencing mamak madey…

  10. Waaaaah, not bad the fun and entertainment I had this Sunday membalun, menibai dan membantai Geng Najib yang asyik menjilat Geng Najib mengguna berbagai nama, coba mengutuk PH secara liar, tanpa bukti atau fakta di sini.

    Dia coba ajer, tak berjaya. Kena balun, berteraburan.

    1. Ko perasan je lebih…hari2 mabok hirup kencing madey…kepala dah biol hingga merapu2…. Cian ko..
      Kikikikik…

  11. Speculate as wide as you can for it does change the situation

    Insult as best as you can for it does not wound the old wily fox

    Say what you want for TDM is still PM of Malaysia for the second time as PM7

    The realities, facts, and truths are in Allah’s domain.

    Neither DAP, PKR, Amanah nor trodden Umno and hypocritical Pas could change Allah’s will

    For TDM’s leadership of Malaysia adalah dengan restu izin Allah swt.

    For Rear Admiral to lead Malaysia is a total NO GO in spite of whatever agreement PH council had agreed upon.

    No amount of barking by Sani, Johari, Syed Husin or Otai Reformasi could alter the course set by Allah swt. No amount of insult by OTSB could reverse the position.

    wallahuaklam

    1. Berape lama nak kekal pm?…mcm2 helah semuanye gagal…

      4 prk tewas mengejut…terakhir tanjong piai kalah teruk hingga berdarah hidong…Allah sedang tujukkan madey edang menuju hari2 akhirkerana diberi pluang dia menipu dan tak mahu berpisah dgn kroni..

      1. Helah KEPALA BAPAK KAU.

        Korang jangan harap nak naik lagi selepas tersumbat di gaung di Pru14. Bodoh menghebohkan Prk masakan yang penting ia lah Pru. Kamu sekolah mana dulu?

        1. Kamu kapla biol…merapu…kikikikik..

  12. PH GUNA LAW OF JUNGLE…..SALAH GUNA KUASA HINGGA PRU TERPAKSA DIULANGI BAGI KAWASAN PEMBANGKANG…….

    PH Saman Dan Menang Kes Dengan Kerajaan PH, Jadilah PRK Kimanis…….

    KITA perlu ingat bahawa PRK Kimanis ini hanya berlaku kerana PH telah saman dan menang kes dengan kerajaan PH.

    Ini ialah setelah PH gagal membuktikan bahawa Ahli Parlimen BN rasuah pengundi sehingga PH diperintah oleh Mahkamah untuk membayar gantirugi kepada Ahli Parlimen BN.

    Selepas PH saman kerajaan PH dan PH menang kes dengan kerajaan PH, maka berlakunya PRK Kimanis hari ini.

    Adil, ke ini?

    Pengundi Kimanis perlu menegakkan keadilan dan memastikan BN dikekalkan.

    Jangan biarkan taktik kotor PH berjaya.
    —-
    Saya nak jelaskan sedikit tentang isu Mahkamah Persekutuan membatalkan keputusan GE14 parlimen Kimanis.

    Akibatnya, PRK Kimanis berlaku.

    Selepas PRU14, calon PH yang kalah telah memfailkan dua saman untuk membatalkan keputusan parlimen Kimanis.

    Saman pertama ialah calon BN (yang selepas itu telah meninggalkan parti UMNO) merasuah pengundi.

    Calon PH kalah rayuan pertama kerana tiada bukti calon BN merasuah pengundi lalu PH diarahkan oleh Mahkamah untuk membayar ganti rugi RM105,000 kepada calon BN.

    Saman kedua ialah calon PH telah saman SPR di bawah kerajaan PH atas tuduhan berlakunya salah langkah oleh SPR semasa PRU14.

    Rayuan kedua ini berjaya kerana Mahkamah Persekutuan di bawah kerajaan PH mendapati SPR di bawah kerajaan PH telah melakukan kesalahan yang menyebabkan calon PH kalah.

    Pengerusi SPR yang dilantik kerajaan PH pun mengeluarkan kenyataan bahawa SPR di bawah kerajaan PH menerima keputusan keputusan mahkamah di bawah kerajaan PH bahawa keputusan PRU14 parlimen Kimanis dibatalkan kerana berlakunya kesilapan yang menyebabkan calon PH kalah.
    https://www.bharian.com.my/berita/nasional/2019/12/634437/parlimen-kimanis-spr-akur-keputusan-mahkamah

    Lagi terang bersuluh ialah apabila SPR amat berbesar hati sehingga nak rayu keputusan mereka kalah kes di Mahkamah pun mereka tak mahu!

    Adakah kerajaan kalah kes tapi langsung tak mahu merayu?

    Namun, calon Parlimen Kimanis yang dibatalkan kemenangannya tidak puas hati.

    Dia membangkitkan isu bahawa 3 dari 5 hakim yang membuat keputusan di Mahkamah Persekutuan pernah membuat keputusan yang menyebelahi calon PH dalam kes yang sama ini.

    Ini adalah janggal kerana kebiasaannya, hakim yang sama tidak boleh membuat keputusan dua kali dalam kes yang sama.

    Sebab hakim yang sama tak patut dirayu untuk membatalkan keputusan yang mereka pernah buat dalam kes yang sama.

    Tapi itulah Rule of Law PH.

    Dengan itu, Anifah Aman memfailkan semakan terhadap keputusan Mahkamah Persekutuan kerana keputusan itu didakwa telah tercemar:
    https://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2019/12/09/anifah-to-file-for-revision-of-kimanis-court-ruling/

    Anifah juga membuat keputusan untuk saman SPR kerajaan PH kerana SPR kerajaan PH telah kalah dalam kes tersebut atas sebab salah laku SPR sendiri.
    https://www.malaysiakini.com/news/502789

    Sebenarnya, keputusan kes ini adalah amat berbahaya kerana ini seolah-olah membuka jalan untuk kerajaan PH merayu dan membatalkan keputusan mana-mana PRU atau PRK dengan mengeluarkan saman terhadap SPR di bawah mereka.

    Sebab itu, pengundi patut menolak PH untuk menghantar mesej bahawa mereka membantah taktik paling kotor PH ini supaya ianya tidak diulangkan lagi.

    Najib Razak

  13. Akhirnye boboi botak jadi menteri pendidikan….selamatlah kroni madey..

    1. Yang sedih nya ialah akhirnya Najib masuk penjara 10-20 tahun.

      1. Madey dah ajak umno bergabong nak selamatkan dirinye…ko per tahu….asyik merapoo minum todi ajee..

        1. Ko menuduh secara liar, claiming all sorts of nonsense, mabuk air ketum setiap masa, mentang2 lah air ketum lebih murah dari toddy.

  14. MARI SOKONG GS UNTUK KESEJAHTERAAN NEGARA…….

    Tahniah K’tan! Sungguh-sungguh Usaha Hindari Rokok..

    82 notis kesalahan merokok dikeluarkan di Kelantan
    Jabatan Kesihatan Negeri Kelantan (JKNK) mengeluarkan sebanyak 82 notis kesalahan merokok di tempat makan dengan nilai kompaun berjumlah RM18,309 dari 1 hingga 3 Jan. –

    82 notis kesalahan merokok dikeluarkan di Kelantan

    KOTA BHARU: Jabatan Kesihatan Negeri Kelantan (JKNK) mengeluarkan sebanyak 82 notis kesalahan merokok di tempat makan dengan nilai kompaun berjumlah RM18,309 dari 1 hingga 3 Jan.

    Pengarah JKNK Datuk Dr Zaini Hussin berkata notis itu dikeluarkan kepada individu yang menghisap rokok termasuk rokok elektronik dan vape di premis menjual makanan, pemilik premis yang gagal mempamerkan tanda larangan serta menyediakan kemudahan merokok.

    “Bagi mereka yang menerima notis kesalahan kerana merokok di tempat makan dikenakan kompaun sebanyak RM250.

    “Mereka yang melakukan kesalahan pertama boleh dikurangkan kompaun kepada RM150 jika pembayaran dijelaskan di mana-mana Pejabat Kesihatan Daerah dalam tempoh sebulan daripada tarikh notis,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan program Ultron Malaysia Kota Bharu New Year Nite Run 2020 dan program Walk Kelantan di sini, pada Sabtu.

    Katanya bagi kesalahan kedua, tiada pengurangan kompaun diberikan manakala kompaun sehingga RM350 akan dikenakan bagi mereka yang melakukan kesalahan kali ketiga dan seterusnya.

    Beliau berkata sejak 1 Jan, sebanyak 793 premis di negeri ini diperiksa bagi mengesan perokok dan pemilik premis yang ingkar.

    Dr Zaini berkata JKNK akan terus melaksanakan penguatkuasaan larangan merokok di bawah Peraturan 11(1)(d) Peraturan-Peraturan Kawalan Hasilnya Tembakau (PPKHT) 2004 pindaan 2018 iaitu larangan merokok di semua tempat makan termasuk tempat makan terbuka.
    — BERNAMA

    Komen Weblog Ibnu Hasyim: Tahniah Kelantan! Kerana sungguh-sungguh usaha hindari rokok.. Cakap dan bikin, bukan seperti negeri-negeri penyubur kapitalis rokok.

    1. UNTUK KESEJAHTERAAN NEGARA KE UNTUK KESENANGAN KAMU SEMUA? KORANG LAH YANG MENYEBABKAN RUNTUH AKHLAK DI NEGARA INI. RASUAH, TIPU HELAH, MEMBOHONG MEMFITNAH.

  15. 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Semua dah org tahu, sbab apa Maslee berhenti
    Dia mampu jaga kerajaan tapi tk tahu jaga parti
    Dia lurus bendul nk jaga kroni ‘Boss’ dia tak reti
    Maka kena pecat le dia bila ‘Boss’ tak puas hati
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

    1. Anonymous kah3 = Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama.

      PH ada yang lurus, PH semuanya bengkok2. Ada yang terpeli’ot. Apa dia, tahu saja ler.

      1. Errata:

        PH ada yang lurus, Pembangkang semuanya bengkok2.

      2. Keling mabok todi campor kenscing madey penjilat tahik madey…dah tukar nama plak..

        1. Anon 2:14 pm @ TN monyet,

          👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
          Merata2, org brcakap, psal citer Maslee dipecat
          Kini, mnjadi isu, yg sgt panas dia punya bahang
          Malang betoi la pak hang, dpt ank akai terencat
          Bodo bahalol hang serupa pala butoh pak hang
          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

          1. 🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
            Anon @ TN kera ni, psal entri bkn dia nk sentuh
            Yg dia tahu, ikut komen org, lpas itu cerca maki
            Kepala otak biol mcm pak dia punya pala butoh
            Hati dia busuk, srupa mak dia pnya lubang puki
            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
            👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

          2. Atuk Geng najib yang asyik menjilat Najib –

            Pak hang tak rugi sebab dia tahu hang bukan anak dia, emak hang fedap pd Pak hang satu masa dulu, dia kasi apam dia kpd siapa saja yang mahu.

            1. 🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
              Kesian btul..atuk TN monyet tua kepala gondol
              Agak nya, monyet tua ini terlebih telan panadol
              Pak dia dulu, btg pelir lembik serupa dgn dodol
              Mak dia gian puki dia bagi bgt Benggali sondol
              🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
              👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

              1. 🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
                TN monyet dlu ubat tiga serangkai dia tk cucuk
                Sbb tu bodoh mcm pak dia punya kepala butoh
                Pak TN tu dulu, batang pelir lembik, mati pucok
                Mak dia kngkang puki, bagi Hindu mabok tutoh
                🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
                Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

              2. Kau marah yer, tak tahan dengor the facts. Cool down, man, facts are facts. Jangan marah mak kau, yer?

                1. 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                  Pak TN mati pucok, mak dia gian lapar btg pelir
                  Dek sgt gatal, lendir puki mak dia asyik mngalir
                  Mrayap le mak dia cari btg butoh ke hulu & hilir
                  Last2..Bnggali dan Hindu, tutoh puki brgilir-gilir
                  🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

                  😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
                  Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                  👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

                  1. 🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
                    Kesian, atuk TN monyet, penjilat jubor Kit Siang
                    Bila terjerat, muka le beruk tua ni, nak alih tiang
                    Itulah jer le tektik kalau dah bingai bodoh piang
                    Padan dgn mak dia pmpuan sundal puki miang
                    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

                    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
                    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

                    1. 💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
                      Cgu Kejora terus brpantun dgn relaks dan ceria
                      Utk berlwn musuh Kejora sntiasa bersiap sedia
                      TN beruk pula sdih fikir prangai sundal mak dia
                      Dulu mak dia tahan lubng puki dgn Hindu paria
                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

                    2. 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                      Kejora tau kenapa TN suka mngarut & mncarut
                      Mak dia dulu..pmpuan sundal, syaitan dia turut
                      Mak dia hisap btg pelir Hindu serupa dgn curut
                      Hasil dr itulah, mak dia mngandung lekat perut
                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

                    3. 🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                      Atuk TN main Pentanque, Kejora captain futsal
                      Kejora taraf banglo TH hnya buruk pnya bngsal
                      Kini TN kedi bebal dungu tu trmenung mnyesal
                      Maruah trcalar, akibat dgn Kejora dia cari pasal
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

                    4. 😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
                      Tahu tak kenapa atuk TN monyet cacat mental?
                      Dia tua hnya anak kutip, org lempar tpi hospital
                      Mak dia dlu, dgn Hindu Benggali, tidur sebantal
                      Perut buncit, sbb puki dia, Hindu Bnggali sental
                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

                    5. 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                      Pak TN dulu..mati pucok, batng pelir dia lembik
                      Dia kt depan..mak TN keluar, ikut pintu blakang
                      Mak dia mcm ibu kmbing gatal puki mngembik
                      Jumpa Hindu, Benggali, puki trus dia kangkang
                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

                    6. 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                      Mmg asal usul nya truk..keluarga TN kongkang
                      Keturunan munafiq fasiq..tk pernah ingat kubor
                      Mak TN tu dulu, asyik gatal lubng dpan blakang
                      Bnggali tutoh lubng puki Hindu tutoh lbng jubor
                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥

                    7. Atuk TN beruk, cuba mau tunjuk angkuh takbur
                      Tk sedar dh tua bangka, hampir nk msuk kubor
                      Tapi barua ifrit lahanat tu, Kejora dah kasi lebur
                      Dia dah jadi lembik lunyai..serupa dngan bubor

                      Agaknya atuk TN sering klh, tikam judi nombor
                      Bidang mencaci pulak..atuk kedi ni ingin cebur
                      Bila org berkomen..kata2 keji dia akan hambur
                      Tapi dgn ckgu Kejora, teruk le dia kena sembur

                      Srupa dgn Suman, atuk TN ni, fitnah suka tabur
                      Di dlm hati nya..sifat hasad dengki hidup subur
                      Kejora cerita, mak dia kna tutoh, puki dan jubor
                      Semoga dengn karangan ini, pembaca terhibor
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

                    8. 🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                      Dia udah tosonyap toghuih atuk TN mabok todi
                      Ingin berlagak hebat, tak padan dgn bapok kedi
                      Kata nk carut kt Kejora, tpi, tk prnah pun mnjadi
                      Dia tak tau..bidang carut ni cgu Kejora ada PhD
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

                    9. 🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
                      Hari ini, pmbaca msti ketawakan atuk TN beruk
                      Dgn cu Kejora. si biol tu nak buat prangai buruk
                      Tpi..cgu Kejora bistari dah buat ifrit tu jadi jeruk
                      Tak tau ke mana..lahabau bahalol tu, menyorok
                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

                      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  16. PEMBAWA PANJI KELABU TIDAK MUNGKIN DAPAT HARAMKAN DONG ZONG APALAGI D4P…… TERNYATA LAH MEREKA JADI BESAR KEPALA KERANA BAPAK SKANDAL TELAH MENJADI SI KITOL @ MANDELIAR MODEN……

    the opportunistic DAP Chinese who are emboldened by their newfound authority by being part of the Alliance of Hope Coalition who are now in the Federal and State Governments. They are constantly pushing for this and that nowadays and at times even brazenly demand that the Malays concede whatever little rights they have left.

    The Dong Jiao Zong, a hardcore Chinese chauvinist association of Chinese schools vehemently oppose the reintroduction of Jawi, the Malay calligraphic system from being taught in the vernacular Chinese schools.

    They were ready to hold a congress opposing the Ministry of Education’s stand on teaching Jawi in all schools till the Royal Malaysian Police obtained a court order preventing the Dong Jiao Zong in doing so.

    Not all Chinese are as recalcitrant as the chauvinists in the said Chinese pressure group.

    Here’s a comment in social media from Liew Wean Chee, a Malaysian Chinese professional who doesn’t agree with them.

    I congratulate and applaud her for her brave and courageous stand against the shit-stirrers of the Dong Jiao Zong. She is the type of Malaysian that we can all be proud of and support.

    Even Prime Minister Tun Dr.Mahathir Mohamad was so peeved at the Chinese Educationist Pressure group that he issued a warning that the Dong Jiao Zong Chinese were only going to get themselves hurt if they were to go ahead with their ‘Anti-Jawi’ event.

    As expected, the Malays through various NGO’s gathered to protest and show their displeasure against the Dong Jiao Zong, asking for it to be declared illegal and deregistered by the Malaysian Registrar of Societies.

    The Malays have been so accommodating in accepting Chinese and Indian immigrants during the formation of the Federated Malay States after getting independence from the British Colonials back in 1957.

    The Dong Jiao Zong are just getting too big for their britches.

    The MCA @ Malaysian Chinese Association have distanced themselves from this issue and declared that they have no objection to the teaching of Jawi in the vernacular Chinese and Indian schools.

    On the other hand, the DAP are not happy with the court order obtained by the Royal Malaysian Police preventing the Anti-Jawi congress which was to be held by the Dong Jiao Zong!

    Hence, we can safely say that the DAP are those who are behind the chauvinist Dong Jiao Zong pressure group. It’s the DAP who are instigating and fanning the flames behind the Dong Jiao Zong calling for the Malaysian Education Ministry to withdraw the Jawi module from being taught in the vernacular schools system.Can the DAP now be termed as Devils After Power for being the shit-stirrers behind the Dong Zong?

    Looks like it, right?

    Top it off with the way, Anwar Ibrahim, a former convicted sodomite, who was then pardoned by the then Supreme King of Malaysia, is pressuring Tun Dr.Mahathir Mohamad, the current 7th Malaysian Prime Minister to step down and hand over power to him after becoming the President of the PKR, the major political party in the ruling coalition.

    Personally, I think Malaysia deserves another more suitable candidate to take over from Tun Dr.Mahathir Mohamad as our 8th Prime Minister.

    Anwar Ibrahim is not going to be right as our country’s next leader for he has a tainted reputation and known to not deliver as he had promised voters many times before. Not a man of his word.

    On the matter concerning Israel and the Zionists, he has spoken in America where he has shared the following and also in a way, stated his opposition to the ruling against the usage of the term ‘Allah’ by Christians and other beliefs. He also expressed his objection against the move to uphold the Syariah in Malaysia:

    He can be said to be a ‘play safe’ politician and a political chameleon. He changes his stands according to wherever he is, dancing to the tune of his hosts.

    We need better. Problem is that, there is a dearth of reliable and trustworthy candidates amongst those who are currently active in the Malaysian political scene.
    MAHAGURU

    1. Panji kelabu .. panji hitam .. panji kuning ada? Yang keluar dari lubang belakang warna kuning tuh.

      Bapak skandal tak lain tak bukan ia lah Najib Al Jibo. Takda skandal mencuri lebih besar dari RM2.6 billion yang Najib curi dari 1MDB. Bedebah.

      Hadi dan PAS pulak numpang semangkok – Pas dapat RM90 juta di masuk ke akun pemimpin2 depa. Baruah.

      1. Madey penyapu besar…kroni dan anak branak bilionaire…

      2. Koling mabok todi miskin tegar…madeyn kencing kamu togok dgn todi…otak jadi biol..ingatsokong madey jadi kaye mcm kroni dan anak branak madey…rupanye madey tak kenal koling mabok todi minum kencing madey…

        Kikikik.m

        1. Kamu mabuk air ketum campur kincing Najib, otak dah sewel, jalan dah goyang, otak melayang, nak sokong Najib lagi pun dia dah kena tendang terajang ke longkang. Sian.

  17. Maszlee jadi mangsa kroni madey…maszlee cuba laksanakan peraturan ikut komen Ketua Audit Negara…YTL tak mau bayar bil elektrik..

    Dulu madey bagi IPP kpd YTL yg sudah kaye raye dengan subsidi gas…rakyat tanggong kos kenaikan gas..YTL sudah lemak naik tocang kerana madey…

    Lagi lama madey pm lagi kaye kroni cina…madey nuaga roti The Loaf pon bankarap…madey kaki kencing rakyat..

    1. Tun Dol kemudian nya Najib jadi PM apasal tak buat apa2? Lagi bodoh, dag tau tapi tak buat apa2.

      1. Kerana tak layan kroni madey tun dol dan najib didesak undur oleh madey…bongok kami ni..

        1. Kamu yang bongok tak sedar bahawa semua orang tahu bahawa Tun Dol slow and sleepy, selalu mengantuk, di mesyuarat pun tidur. Kamu bangang menafikan Najib di tendang di Pru14 kerana mencuri wang rakyat RM2.6 billion di 1MDB.

  18. BAPAK KAPITALIS ADALAH TONG M…..BAPAK SOSIALIST ADALAH PAK DAJJAL…… BAPAK KOMUNIS ADALAH TOKONG….. BAPAK SYIAH ADALAH MAT SYABU……JIBENG BUKAN LAH ORANG PALING JAHAT….LAGIPUN BELUM TERBUKTI DI MAHKAMAH……

    #PrkKimanis: Karim Bujang Hairan, Rakyat Lagi Hairan……..

    oleh Ab Jalil Backer

    Calon Warisan bagi PRK Kimanis Karim Bujang menyatakan beliau hairan melihat Najib Razak disambut baik di Kimanis walaupun bekas Perdana Menteri itu berhadapan dengan puluhan tuduhan penyelewengan.

    Jika Karim tahu budaya orang Malaysia tentulah beliau faham bahawa rakyat negara ini jenis tahu mengenang jasa dan menghormati bekas pemimpin.

    Jika Karim hairan melihat orang sambut Najib Razak, rakyat lagi hairan melihat magik dan sihir Pakatan Harapan (PH).

    Rakyat hairan kerana sebaik PH menang individu yang berada dalam siasatan SPRM berkaitan penyelewengan kira-kira RM1.5 bilion dana awam telah dilantik sebagai Ketua Menteri Sabah.

    Rakyat hairan kes Shafie Apdal diklasifikasikan sebagai Non Further Action (NFA) oleh Peguam Negara lantikan politik.

    Rakyat juga hairan melihat Lim Guan Eng yang berhadapan perbicaraan rasuah di Mahkamah dilantik sebagai Menteri Kewangan dan kes beliau ditarik balik oleh Peguam Negara lantikan PH.

    Rakyat juga hairan tiba-tiba sahaja Warisan menyokong Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai Perdana Menteri sedangkan project IC di sabah berlaku pada zaman beliau menjadi Perdana Menteri.

    Paling rakyat hairan BN yang menang di negeri Sabah dalam PRU lepas, namun akhirnya Warisan yang memerintah akibat permainan kotor di belakang tabir dengan bantuan Persekutuan.

  19. Pengganti Maszlee mestilah boleh melindongi kepentingan kroni madey…

    Tapi sekarang DAP sudah bukak kuntau…

    Perang akan pecah…

    1. Kroni Najib dah tak boleh dapat apa2 sebab Najib dah KONGKED.

  20. Perebutan kerusi mentri Pendidikan sudah bermula…madey masih takut nak umumkan penggantian Maszlee…percakaran dlm PH sudah jelas…

    Tahun depan pru15… Madey akan gol…

    1. Kamu akan menjadi tunggul dan serta merta gol.

      Sekarang pun macam dah gol, otak takda, cakap kosong, menuduh cara liar saja.

      1. Hahaha…akibat banyak togiok kencing madey…hancing….otak ah jadi sewel..

        Kikikik..

        1. Kamu ketawa pun dah macam orang mabuk minum air ketum. Bila mabuk minum kencing Najib, kamu langsung tak boleh bercakap.

  21. Kerajaan ph yg serba serbi gagal ini,,sepatutnya yg dibubarkan. Bujan mazlee malik sahaha. Janji masuh tol,,tp yg dimansuhkan juru tol,,janji i juta peluang pekerjaan,,tp berpuluh ribu sudah diberhentikan kerja,,janji harga barang turun bila najib diturunkan,,sebaliknya bawang merah, dari rm 4.40 sekilo, naik jadi rm15 ,,janji tak boros, tp menteri dapat vellfire,,janji aes dibapuskan,,camera aes ditambahkan,,janji nak kepimpinan bersih,,tp nak kepala perompak yg dibersihkan hanya kerana jd kerajaan,kes dibuang ag yg kroni,,berjuang melantik peliwat jubor jd p8, dan menendang bapa perompak dari jwtn pm 7,,
    INI KERAJAAN PALING BANGSAT….

    1. SATU LAGI NAMA YANG DIGUNA GENG NAIB YANG ASYIK MENJILAT NAJIB PALING BANGSAT.

      BOSSNYA NAJIB DAH KENA TENDANG TERJANG KE LONGKANG, CAINYA HANYA BOLEH MEREPES DISANA SINI DENGAN TAK TENTU HALA. TAKDA ISI SEBAB KOSONG DI KEPALA.

  22. KARIM BUKAN BUJANG LAYAK JADI CALON PH KERANA SKIL KENCING BERLARI……NAMUN RAKYAT PERLU TOLAK KERANA WAKILI KOMUNIS /SOSIALIST PH…..YANG TENTU LEBIH TERUK DARI BN KAPITALIS /FEUDALIST…..

    5 SEBAB KARIM BUJANG TIDAK LAYAK MENJADI AHLI PARLIMEN KIMANIS

    Saya telah mengikuti jentera Karim Bujang sejak tahun 1990 iaitu ketika Pilihan Raya Umum Ke-8 sejurus selepas menamatkan Pengajian Ijazah Sarjana Muda di UKM. Ketika itu, saya membantu Karim Bujang sebagai perantara di dalam menjalinkan hubungan baik antara Karim Bujang dengan masyarakat Brunei, KadazanDusun dan Bajau untuk memastikan kemenangan beliau di Bongawan.
    .
    Walaubagaimanapun, saya telah tersilap langkah kerana mengikuti percaturan Karim Bujang yang menyertai Parti Warisan Sabah bagi menentang Anifah Aman. Saya akui, perjuangan barisan ahli politik Parti Warisan Sabah adalah bertunaskan dendam dan harta benda semata-mata.
    .
    Segalanya bermula apabila berlakunya konflik politik di Sabah pada tahun 2008 dan 2013 yang menyaksikan barisan-barisan adun dan ahli parlimen di Sabah yang terlibat di dalam skandal rasuah dan penyelewengan wang diketepikan oleh Musa Aman daripada bertanding di dalam Pilihanraya Umum. Senarai nama yang diketepikan tersebut termasuklah Karim Bujang yang merupakan ketua kami.
    .
    Konflik menjadi semakin meruncing apabila terbongkarnya skandal Jabatan Air dan KKLW yang melibatkan Shafie Apdal, Hamid Apdal, Peter Anthony, Aziz Jamman, Manzur Hussien dan Amarjit Singh terbongkar. Ianya berakhir dengan penubuhan Parti Warisan Sabah yang dianggotai oleh barisan-barisan ahli UMNO yang telah pecah tembelangnya.
    .
    Ketika itu, saya hanya mendiamkan diri dan mengikut percaturan Karim Bujang memandangkan Anifah Aman tidak pernah membantu di dalam memberikan surat sokongan untuk kami mendapatkan projek membaiki jalanraya di Kimanis sebanyak 4 kali iaitu pada tahun 2010, 2013, 2014 dan 2017. Saya hanya bergantung pendapatan dengan kerja sampingan bantuan Karim Bujang dan Hadi Bazli sepanjang tempoh itu.
    .
    Walaubagaimanapun, sejak terbongkarnya pengakuan Aziz Jamman mengenai Projek IC moden melalui PSS, saya merasa sudah menjadi tanggungjawab saya selaku rakyat Sabah untuk bangkit mendedahkan segalanya tanpa mengambilkira nasib dan sumber pendapatan saya kelak. Saya menyedari bahawa tindakan saya ini jelas telah terpesong dan salah dari sudut agama dan bangsa.
    .
    Saya tidak mahu lagi mengkhinati rakyat Sabah khususnya orang-orang Kimanis. Saya perlu mengambilkira akan masa depan anak muda Kimanis berbanding duit poket saya sendiri. Saya senaraikan beberapa asbab mengapa Karim Bujang perlu ditolak di Kimanis;

    1. Selama beliau menjadi wakil rakyat, tiada pembangunan yang dikecapi di Bongawan. Beliau lebih cenderung untuk mengumpul kekayaan melalui komisyen projek semata-mata.
    .
    2. Karim Bujang ditolak oleh orang-orang kampungnya kerana sifatnya yang suka menabur janji tetapi tidak pernah ditunaikan. Pernah suatu ketika dahulu, kami dijanjikan dengan bantuan membaik pulih rumah di kampung-kampung tetapi bertahun-tahun berlalu hanya tinggal janji. Bantuan tersebut hanya diterima pada tahun 2014 ketika Bongawan diterajui oleh Mohamad Alamin.
    .
    3. Karim Bujang bertanding di Kimanis atas tujuan dendam dan projek semata-mata terutamanya dengan harapan Projek Pemindahan Lapangan Terbang Antarabangsa Sabah di Kimanis diluluskan yang melibatkan sejumlah komisyen yang besar sekiranya beliau membantu kontraktor-kontraktor Cina mendapatkannya.
    .
    4. Karim Bujang jarang melawat rakyat bagi menghulurkan bantuan selepas memperoleh undi. Pernah suatu ketika di tahun 90-an, seorang warga tua yang meminta sedekah di Bongawan diludah oleh beliau kerana menumpahkan air di bajunya.
    .
    5. Karim Bujang digugurkan oleh Musa Aman sebagai calon Pilihanraya disebabkan skandal rasuah. Beliau mampu membina rumah bernilai RM8 Juta di Putatan dan Resort di Binsuluk ketika menjawat jawatan Pembantu Menteri Pelancongan Sabah.
    .
    Maka, saya selaku anak jati Kimanis menyeru masyarakat Kimanis menolak Karim Bujang dan Parti Warisan Sabah dalam PRK Kimanis demi masa depan anak cucu kita. Kita tolak calon penipu dan jahanam.

    *Ramli : 29 Disember 2019*
    *Bekas Ahli Warisan Kimanis*

    1. KENCING BERLARI ADALAH PREROGATIVE PUAK UMNO DAN PENGIKUT NAJIB. NAJIB MENINGKAT SKIL NYA HINGGA MENCURI BERLARI. TAPI, ALAHAI, KENA TANGKAP JUGA. KE MAHKAMAH LAH DIA.

  23. Budin memang terkenal dengan putar belit nya terutama berkenaan apa saja yang boleh membawa kpd cepat bossnya Pak Sheikh jadi PM.

    Tapi melampau lah bila dia kata “DINASIHAT LETAK JAWATAN ATAU PATUH KEPADA ARAHAN, MAKSUDNYA DIPECATLAH TU MAZLEE.”

    Takda bukti atau fakta dikeluarkan Budin, hanya pendapatnya saja. Maka itu lah yang di gelar putar belit. Tapi putar belit itu tak akan membawa Pak Sheikh ke jawatan PM8.

    1. Pak Sheikh tak boleh jadi PM sebab dia Peliwat, Bekas Banduan 2 kali sebab liwat.

      Perlembagaan negara Perkara 3 kata agama negara ini adalah Islam dan Islam mengharamkan liwat. Tambah pula, Pak Sheikh juga menyodok China Doll.

      Tun M kata Pak Sheikh jadi PM ke tidak bergantung kpd jika rakyat mahukan dia. Majoriti rakyat tak mahukan Peliwat dan penyodok China Doll sebagai PM.

      1. Betul….berape kali pak sheikh dah liwat jubo ko?…

        1. Aku tak kenal dia, tak pernah jumpa dia pun.

          Tapi kamu di sodok Najib selalu. Pandai Najib, ramai orang tak tahu dia penyodok belakang kamu.

    2. Madey terkenal putarbelit dan kaki kencing….penyokong madey dah hancing.

      Kikikik…

      Pengundi Tg Piai tak mau dikencing olehb madey lagi…

      1. Kecian keling Tanpa Nama mabuk todi…terpekik terlolong Budin buat tak kisah ajee…

        Hihihihi

        1. Kamu Beruk Tua Gng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama,’

          Kamu hanya boleh ketawa melompat lompat macam kera. Tak tahukan bahawa Budin meradang hingga simpan rekod aku sebagai pembalun dia bila dia menuduh PH secara liar, tanpa bukti dan fakta.

  24. Maszlee masih terkejut berok terima arahan dari madey…mazlee masih berharap madey beri jawatan gantian selepas di pecat….jadi mazlee kena berhati2 bila buat kenyataan walopun nampak bodooh..

    Pengundi simpang Renggam masih berharap tol dihapuskan seperti yg dijanjikan oleh maszlee…

    Amaran madey kpd menteri2 Bersatu jangan berani usik kroni kitee…Madey takkan berani usik menteri parti gabongan terutamanye menteri parti DAP…

  25. JANGAN KATA KAPITALIS /FEUDALIST BN SAHAJA YANG KORUP…. COMMUNIST /SOSIALIST PH PUN APA KURANG NYERRR…..KASUT HITAM DIPAKSA JADI KAMBING HITAM ITU JUGAK PUNCA NYERR………

    Masalah menerima ‘sumbangan’ korporat……..

    Kini telah menjadi satu trend agensi kerajaan memohon sumbangan dari syarikat korporat bagi membiayai pelbagai program kerajaan.

    Dari satu aspek, memang semua syarikat korporat mempunyai tanggungjawab sosial (CSR) bagi membantu pihak kerajaan. Namun, apabila ia sampai ke tahap agensi kerajaan terpaksa tunduk kepada kehendak korporat, maka ia menjadi suatu ancaman.

    Lebih malang bilamana syarikat korporat menjadi penaja kepada parti pemerintah.

    Ingatlah dunia politik ini tiada benda percuma atau ‘No free lunch’, oleh itu penajaan sedemikian membuka kecenderungan kepada berlakunya kronisme dan amalan korupsi.

    Tindakan kementerian dan agensi di bawahnya yang bergantung kepada sumbangan badan korporat dilihat menjadi punca wujudnya tekanan syarikat korporat kepada pihak kerajaan.

    Barangkali inilah faktor utama yang menyebabkan Menteri Pendidikan terpaksa meletakkan jawatan apabila beliau berani menyusun semula kontrak-kontrak yang tersentuh kroni parti tertentu.

    Kerajaan mesti mencari jalan bagi membiayai semua projek kementerian dan tidak lagi bergantung kepada sumber korporat.

    PAS menggesa agar perkara ini dapat dipertimbangkan di dalam akta mengawal dana politik, yang nampaknya perlu disegerakan secepat mungkin untuk membendung kronisme and korupsi yang tidak pernah reda di dalam politik Malaysia.

    Tuan Ibrahim Tuan Man

  26. Irah,

    💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
    Semoga dinda dalm sejahtera duhai Irah puteri
    Trima ksih abg ucap, di atas wrkh2, yg Irah beri
    Tk sah hidup abg ni klu tk pantun kt Irah sehari
    Klu kerja, masa abg akan cari, bkn nya abg curi
    💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

    💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌼🌼🌷
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

  27. Kes Maszlee ni lebihkurang sama dengan kes PM tepi la. Bila orang tua tu nasihatkan elok Maszlee mengundurkan diri …maksudnya…”elok hang belah la Maszlee…hang banyak bawa masalah…” Nak cakap kena pecat ka, kena pangkah ka kena getah ka lantak hang la Budin. Kalau Nuar cakap terbit mai kata Maszlee tu bagus, maka Budian akan menari ikut rentak irama yang dipalu. Kalau Nuar cakap budak Maszlee tu tak guna, teruklah dia nanti dikecam Budin.

    So….Bila orang tua tu cakap dia perlukan masa lebih lama untuk pulihkan ekonomi negara maknanya “Woiii Nuar…hang tunggu dulu la…jangan gelojoh, aku nak jadi PM mungkin sampai habis penggal”

    Bila Mahathir cakap…”saya tak pasti tentang kebolehan pengganti saya melakukan yang terbaik kepada negara ini…” maksudnya “Saya tak yakin dengan kemampuan Anwar untuk menerajui Malaysia…”

    Bila Tun sekadar berdiam diri tanpa mengeluarkan komen tertentu mengenai tuduhan-tuduhan perbuatan luar tabii ke atas brader…sebenarnya dalam hati orang tua tu berkata…”tak habih habih lagi tabiaat buruk Mamat ni….” Dan jika PM memang benar-benar mahukan Anwar jadi pengganti, tentu beliau tampil mempertahankan PM tepi bahawa tuduhan budak serabai yang Nuar minta dia hisap pisang itu adalah cerita mengarut dan berniat untuk menjahanamkan career politik Abam…sama macam kenyataan dia masa mempertahankan Azmin dulu bila video hisap kote tu muncul.

    Jadi, persoalan abad ini….bila kau orang nak bertindak menyingkirkan orang tua tu secara terang-terangan? Sekadar kau orang menyalak meroyan kat sini tidak akan memberikan apa-apa kesan. Setakat meracau, meroyan macam budak Najin Bini Rosmah yang hari-hari menyumpah seranah Tun Si Kitol, Si Kontol ntah apa lagi doa lahanat dia….. tidak mampu mengolah persetujuan, jauh sekali dapat memberi sebarang hasil. Kesudahannya budak NBR itu sendiri yang jadi sewel dan hilang akal putus wayar kerana terlalu kecewa. Please do something to get rid of the old man…!

    1. Bro jigit,

      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
      1BestariNet dibatal, bisness kroni, jadi terencat
      Kroni cucuk jarum..dan ugut, ‘Boss’ terus pucat
      Kalu tak nk ikut, tayar PH kroni nak kasi pancat
      Maka..pilihan yg ada, Mnteri Pndidikan dipecat
      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      1. Masa jadi Menteri semua pakat kutuk sakan
        Bila letak jawatan ramai tampil pertahankan
        Jigit nak komen tidak arif isu berkaitan
        Semoga pengganti beliau orang yang berkebolehan

        1. Bro jigit,

          😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
          Sian, sblm Nuat, Maslee dulu dah kena kencing
          Maslee kini..PH udah buang serupa taik kucing
          Tah2 jwtn MOE itu, nk diberi kt Teoh Mee Ching
          Sblm jdi lbh parah..elok kita beralih, kpd dacing
          👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

          👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        2. Kerana kesv kroni cina laah…kalo pasal prestasi ramai lagi patut dipecat seperti mentri kereta terbang…withayaa moorthy madey takut nak pecat…

          Itu pon ko tak boleh pikir….kikikikik..

    2. Maszlee hang berani usik kroni aku…yTL tu kroni aku….kenape ko brani tamatkan kontrak YTL tanpa tanye aku dulu?….baik ko berambus maszlee….

Leave a Reply

Your email address will not be published.