KEMPEN #SUPPORTMAZLEE HANYA SIA-SIA, APAKAH PENGUNDURANNYA UNTUK MEMUDAHKAN MUKHRIZ DIBAWA KE PUSAT?

Tidak berapa lama selepas Dr. Mazlee Malik mengumumkan pemulangan jawatannya sebagai Menteri Pendidikan semalam, tiba-tiba muncul kempen di media sosial agar jawatan itu dikembalikan semula kepadanya.

Sehingga artikel ini ditulis, hampir 300 ribu sudah menandatangani menyokongnya.

Sementara sebelum ini, Dr. Mazlee banyak dikecam atas beberapa pendekatan atau kenyataannya, kini setelah beliau meletakkan jawatan, ramai pula yang seolah-olah merindui dan ingin beliau kembali.

Sebenarnya, mengharapkan untuk Dr. Mazlee dikembalikan ke jawatannya adalah sesuatu yang mustahil, sekurang-kurangnya dalam waktu yang terdekat ini.

Asasnya ialah Dr. Mazlee bukan berundur dengan sukarela atau dengan kehendak hatinya.

Beliau sebenarnya dinasihatkan (atau dalam bahasa lebih mudah – dipaksa) untuk meletakkan jawatannya.

Dalam kenyataannya semalam, Dr. Mazlee antara lain menyebut – Di atas nasihat YAB Perdana Menteri, dan atas dasar ketaatan dan disiplin kepada kepimpinan parti dan kerajaan, maka dengan hati yang reda walaupun berat, saya Mazlee Malik, dengan ini meletakkan jawatan sebagai Menteri Pendidikan Malaysia berkuatkuasa 3 Januari 2020.

Kenyataan itu jelas menggambarkan Dr. Mazlee telah diminta atau dipaksa untuk berundur atas dasar ketaatan kepada kepimpinan parti dan kerajaan yang mahukannya berbuat demikian, walaupun beliau berat hati untuk melakukannya.

Dalam hal ini, selain Tun Mahathir selaku Perdana Menteri dan Pengerusi Bersatu, siapakah lagi yang boleh meminta atau memaksa Dr. Mazlee untuk meletakkan jawatan?

Mustahil Muhyiddin Yassin selaku Presiden Bersatu yang meminta atau memaksa Dr. Mazlee untuk meletakkan jawatan, malah kalau beliau berbuat demikian pun, tidak mungkin Ahli Parlimen Simpang Renggam itu akan menurutinya.

Bermakna, yang boleh meminta atau memaksa Dr. Mazlee untuk meletakkan jawatan dan permintaan atau paksaan itu pula tidak boleh ditolak hanya jika ia dilakukan Perdana Menteri.

Tetapi, apakah sebabnya yang mendorong Tun Mahathir meminta atau memaksa Dr. Mazlee meletakkan jawatan?

Apakah ia berkaitan isu-isu yang berlegar di sekitar Kementerian Pendidikan atau ada sebab-sebab lain?

Dalam kenyataan medianya juga, Dr. Mazlee ada menyebut – Saya dilihat menimbulkan banyak krisis kepada kepimpinan terutama melibatkan isu Jawi, internet sekolah dan dan isu sarapan percuma.

Dalam hal ini, adakah Tun Mahathir meminta atau memaksa Dr. Mazlee meletakkan jawatan kerana adanya tekanan daripada DAP, NGO tertentu atau tauke-tauke berkaitan kontrak di Kementerian Pendidikan?

Atau Tun Mahathir ada perkiraan lain berkaitan politik?

Menguatkan lagi asas bahawa perletakan jawatan Dr. Mazlee adalah atas permintaan atau kehendak Tun Mahathir kerana hanya beberapa ketika selepas beliau mengumumkan perletakan jawatannya, dengan pantasnya keluar kenyataan media oleh Pejabat Perdana Menteri yang memakluman perletakan jawatan tersebut telah diterima.

Betapa pantasnya kenyataan media itu dikeluarkan seolah-olah ia telah disiapkan atau ditaip sebelum pun Dr. Mazlee mengadakan sidang medianya lagi.

Lantaran itu, oleh kerana yang meminta atau memaksa Dr. Mazlee meletakkan jawatan adalah Tun Mahathir sendiri, maka adalah membuang masa saja mengadakan sebarang kempen untuk mengembalikan beliau semula ke jawatan tersebut.

Selain mungkin Tun Mahathir ada muslihat atau perkiraan lain di sebalik tindakannya terhadap Dr. Mazlee itu, beliau juga diketahui jarang tunduk kepada tekanan.

Walaupun kerap melakukan U-Turn, Tun Mahathir pasti tidak akan berbuat demikian jika untung tidak memihak kepadanya. U-Turn Tun Mahathir adalah U-Turn yang boleh membawa untung.

Dalam hal ini, tidak nampak ada untungnya kepada Tun Mahathir jika Dr. Mazlee dikembalikan semula sebagai Menteri Pendidikan.

Sebaliknya, dengan ketiadaan Dr. Mazlee, Tun Mahathir mungkin ada ruang yang lebih terbuka untuk mencatur sesuatu, bukan mengenai rakyat atau negara, tetapi lebih tentang dirinya.

Semua ini hanya akan dapat diketahui atau dibaca selepas pengganti Dr. Mazlee diumumkan atau melalui rombakan kabinet dalam waktu terdekat ini.

Mungkinkah Mukhriz Mahathir yang kini merupakan Menteri Besar Kedah akan dibawa ke Pusat dalam rombakan kabinet nanti? (ShahbudinHusin 03/01/2020)

Kongsikan artikel ini
Updated: 3 January 2020 — 8:33 am

73
Leave a Reply

avatar
9 Comment authors
ApaNamaAnonymousMAHATHIRVSANWARTanpa Nama TGWau Bule Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest
Notify of
ApaNama
Guest
ApaNama

Dlm matematik, ada istilah rational numbers dan lawan dia, irrational numbers (nombor yg tak dapat diwakilkan dgn p/q dimana p dan q adalah integer (no. +ve, 0 dan -ve) dan q =/=0.
jika diterjemah kpd “nombor nisbah” dan “nombor tak nisbah”, lg celaru jadinya.
apapun, ni la usaha kecil ana nak meningkatkan mutu pendidikan negara. ana stop sini saje.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MENTERI YANG PALING LAYAK GANTI IALAH BAPAK SENDIRI SUPAYA DAPAT TERIMA SUMPAHAN BERTIMPA2…….PAK LIWAT TAK MAIN PINTU DEPAN….KITA TENGOK SIAPA TEKA PALING TEPAT…..SEBENARNYA BAPAK PECAT MENTERI KASUT HITAM TUJUANNYA HANYA UNTUK BUAT TEKA TEKI….. Dr Maszlee korban peralihan kuasa untuk bawa masuk seseorang……. Kurang 24 jam, Dr Maszlee Malik meletakkan jawatannya sebagai menteri pendidikan, bertali arus spekulasi khususnya dari Umno yang mendakwa peletakan jawatan itu adalah sebagai โ€˜muslihatโ€™ untuk membawa masuk seseorang. Ahli Majlis Tertinggi Umno, Dr Mohd Puad Zarkashi membuat spekulasi tindakan berkenaan ada kaitan dengan peralihan kuasa Perdana Menteri Dr Mahathir Mohammad kepada Presiden PKR Anwar Ibrahim yang… Read more »

Tanpa Nama TG
Guest
Tanpa Nama TG

“Mungkinkah Mukhriz Mahathir yang kini merupakan Menteri Besar Kedah akan dibawa ke Pusat dalam rombakan kabinet nanti?” Tuan Budin yang kata.

ApaNama
Guest
ApaNama

Kejora boleh donlot kat bawah
https://drive.google.com/file/d/1tVUmySvUENGqCwsMwBnftSrrHhjvT4V2/view

Bab 1.
Yg celik matematik akan tanya, apa beza antara nisbah dgn nombor nisbah.
Kenapa bertanya? Nisbah +ve sementara nombor nisbah mungkin -ve.

Jika rational number diterjemahkan sebagai nombor rasional, pertanyaan sedemikian tak wujud.
Saja “nak tunjuk hebat” kot diterjemahkan sbg nombor nisbah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Bro ApaNama,

Nombor boleh positif atau negatif..
Begitu juga dgn nombor rasional atau nombor nisbah.
Nisbah dlm BI islah ratio.
Mungkin sbb itu, ‘rational number’ diistilahkan dlm BM sbg nombor nisbah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Nisbah itu sendiri atau ratio ialah lbh kurang pembahagian, mana boleh negatif!

Misalnya dlm pembahagian harta ikut faraid, nisbah perolehan pusaka anak lelaki kpd anak perempuan ialah 2:1, mana boleh ada negatif!

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€
Itu adalah penjelasan ckgu Kejora secara kasar
Tk da ksmpatan kat sini nk terang smpai dasar
Nanti, ApaNama kata, Kejora ini nak putar kisar
Kejora minta dirilah dulu, nk gi surau solat asar
๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ๐Ÿ‘ณ
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

ApaNama
Guest
ApaNama

setuju. ni yg dimaksudkan. peliknya nombor nisbah boleh jadi -ve.
bila disebut nombor rasional boleh jadi -ve, no confusion disini sbb nisbah dan nombor rasional 2 entiti yg berlainan.

ApaNama
Guest
ApaNama

boleh nampak tak confusion ditimbulkan bila diterjemahkan sbg nombor nisbah?
nisbah ==> a/b, dimana a adalah {0,1,2,3…..} dan b adalah ={1,2,3,4….}. hasilnya nombor +ve.
nombor nisbah ==> p/q dimana p dan q adalah integer dan q =/= 0. hasilnya mungkin nombor +ve atau -ve.

dr segi definisi, nisbah (ratio) adalah perbandingan 2 atau lebih nilai.
nombor nisbah, apa yg dibandingkan?
banyak confusion. dahla budak2 anggap matematik susah, tindakan ni tambah lg kacau-bilau.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MENTERI KASUT HITAM DI MAKAN SUMPAH SENDIRI………. Rupanya Dr Mazlee letak jawatan ikut Nabi tapi mengikut fikrannya…….. Ketika dia bekerja sebagai pensyarah UIA, Maszlee sangat rajin menulis status-status dan memberi ucapan-ucapan yang memperlekeh dan memperbodohkan pemimpin BN. DSN dan Datuk Ahmad Maslan adalah merupakan mangsa kegemaran dia. Maszlee Malik juga pernah ketawa menghina para penerima BR1M ketika bual bicara bersama seorang Cina. Dia kata Melayu miskin dan tak boleh hidup tanpa BR1M. Maszlee pernah berkata dengan sombong ketika ucapan Presiden UIA yang dia masuk politik hanya semata-mata untuk menjatuhkan Najib. Hampir semua Naib Canselor lantikan zaman PH adalah kawan-kawannya dari… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ‚๐Ÿƒ๐Ÿ‚๐Ÿƒ๐Ÿ‚๐Ÿƒ๐Ÿ‚๐Ÿƒ๐Ÿ‚๐Ÿƒ๐Ÿ‚๐Ÿƒ๐Ÿ‚๐Ÿƒ๐Ÿ‚๐Ÿƒ๐Ÿ‚๐Ÿƒ
Atuk TN pndrhaka dgn kafir kena cucuk hidong
Tapi dh jadi mcm babi luka dlm jerat tersadong
Dgn cikgu Kejora, teruk dia kna tala dan ladong
Kini dh belah cabut lari srupa dgn lipas kudong
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

ApaNama
Guest
ApaNama

alahai cikgu kejora…
“Kpd ApaNama ini, cgu Kejora nk bgi pncerahan
1/3 itu, bukan lah nisbah, tetapi suatu pecahan
No nisbah msti blh ditulis tpat, dlm perpuluhan
Cth, nisbah 1:2 = pchan 1/2 = 0.5 jka prpluhan”
cikgu tak faham, anak murid lg la celaru.
ni sebenarnya perkara besar, masa depan anak2 malaysia.
nisbah tu boleh ditulis spt 1:3 atau 1/3.
nombor nisbah tu, apa pulak?

Anonymous
Guest
Anonymous

ApaNama 4:06 pm,

๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹
‘ApaNama’ nampak nya, masih lagi menggamit
Kalau Kejora tidak layan, terasa macm berdosa
Mmg le matematik ini, banyak istilah dan rumit
Biarlah ckgu Kejora terang dgn ayat yang biasa
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€

Anonymous
Guest
Anonymous

Nombor nisbah or rational number is a number that can be converted into a perfect fraction. For example, 1.24 = 124/100 = 31/25, a perfect fraction.
Therefore, 1.24 is a rational number (nombor nisbah).
In ratio (nisbah), the decimal number 1.24 is written as 31:25.

There are some number that can’t be written as a perfect fraction, for example the square root of 2 or โˆš2 = 1.4142..a non lasting decimal. Therefore โˆš2 is not a rational number and neither can it be written as a fraction.

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข
Wah..hari cuti bgini pun, cg Kejora ada tugasan
Org tnya maths, kna responsible beri pnjelasan
Harapnya ApaNama dh dapat sedikit kepuasan
Klu tak blh juga, pergi tuisyen mnengah atasan
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•
Atuk TN biol sewel tak lebih taraf seekor anjing
Dia anak tikus, yg merasa diri kuat macm gajah
Ibarat tiada beban nk galas, batu dia prgi jinjing
Kejora tunggu nak libas je, klu dia masuk terjah
๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
TN bapok masuk skdar nk tunjuk dirinya gagah
Hujah kosong abok, hanya suka nak bertelagah
Tapi dgn Kejora ini, dia tk blh ler nk buat megah
Bkn stkt Kejora sanggah, tpi juga Kejora sergah
๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

Wau Bule
Guest
Wau Bule

Dan dengan izin Allah jua…Mahathir akan terajui negara sehingga ke penghujung 5 tahun.

Manusia boleh bersetuju dalam council of PH.

Dollah Sani, Johari Abdul, Syed Husin, Otai Reformasi dah basi boleh bising suruh serah baton.

Malaysiakini, Malaysia Chronicle, blogggers pro Anwar boleh desak ini itu…..

Namun Allah maha berkuasa….KUN FAYA KUN…maka mahathir akan terus pimpin negara. Anwar boleh jadi pm-in-waiting till kingdom comes ……

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’
Kejora tak akan biar lagi, TN kera tu naik tocang
Bebel mabok je, mcm salah telan pil perancang
Hari ni, mmg Kejora nk ajar itu si mulut lancang
Dia buka mulut sja, pasti, Kejora tampil cincang
๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

BERKAT DOA ALMARHUM USTAZ FADHIL NOR….. BAPAK SKANDAL DAPAT RASAKAN TEKANAN SETIAP PENJURU…..DARI LUAR DAN DALAM…..KINI SEMAKIN HARI SEMAKIN RAMAI YANG BENCI….DULU TIPU ORANG PERCAYA….. SEKARANG ORANG DAH CERDIK….. AKHIR SEKALI KUBUR BAPAK PUN DIPIJAK ORANG…… Padan muka kau maszlee!…….. Itulah dah cakap, jawatan menteri untuk orang bodoh. Kau ada phd, kau nk masuk jugak. Skrg apa cer? Padan muka kau! Dulu masalah budak kecil dan miskin nk jaga kasut mereka. Mana dengan basuhnya mana dengan kapurnya. Mana dengan nak dijaganya. Asrama pula mengada nakkan kasut itam. Nak main futsal masa waktu pj, nak kena kasut sukan lagi. Takkan lah… Read more »

Wau Bule
Guest
Wau Bule

Doa Fadzil Nor tak masi sebab doa memusnahkan orang lain salah.

Sebab itu Allah panjangkan usia mahathir dan jadi PM 2 kali….Allahhuakbar.

Allah maha mengetahui lagi membuat keputusan yang paling bikaj

Anonymous
Guest
Anonymous

โ“โ“โ“โ“โ“โ“โ“โ“โ“โ“โ“โ“โ“โ“โ“โ“โ“โ“
Wau Bule, hadis dr mana, cuba sikit ko bayang?
Klu pnjng sgt umur tu, ada kah smsti Allah syg?
Allah benci ker klu muda lagi nyawa melayang?
Sbnrnya, Allah kasih org yg ikhlas brsmbhyang!
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Cikgu Kejora ni, semua org nmpk, tangkas bijak
Wlu cikgu maths, cekap mngarang, pntun sajak
Bkn mcm Suman kedi & TN kera bodoh terlajak
Kalu depa tu cuba buat. mesti jadi serupa rojak
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช
Kejora ini blh belaka, math, BI, pantun, jdi imam
Lihat kbolehan cg Kejora..TN monyet, trgamam
Agak nya si tua sewel tu kini menggigil demam
Ubat penuh di sisi, ada ditelan ada yg dikemam
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
Atuk TN ‘Tua Nynyuk’ mcm PH le juga pndusta
Semua itu, ada lah kerna dlm hati cmburu buta
Tpi kelmarin dia terkantoi itu atuk bahalol unta
Lihat ini, apa yg atuk TN, ‘Tua Nyanyuk’ itu kata
๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous (TANPA NAMA)

HAHAHA HOHOHO IHIIHI

8 June 2019 11:11 pm?

Kalau nak membohong menipu tu jangan lah bodoh sangat. mENEMPELENG MUKA SENDIRI, JADI NYA. bAGUS KAMU HENTAK2 KAN KEPALA KAMU KE DINDING, WAHAI GNG NAJIB YANG ASYIK MENJILAT NAJIB.

sEBUT TARIKH LK 6 BULAN LEBIH AWAL. NYATA KAMU GILA.

Reply

2 January 2020 12:23 pm

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ‘ฟ๐Ÿ‘น๐Ÿ’€๐Ÿ‘ฟ๐Ÿ‘น๐Ÿ’€๐Ÿ‘ฟ๐Ÿ‘น๐Ÿ’€๐Ÿ‘ฟ๐Ÿ‘น๐Ÿ’€๐Ÿ‘ฟ๐Ÿ‘น๐Ÿ’€๐Ÿ‘ฟ๐Ÿ‘น๐Ÿ’€
Atuk TN, ‘Tua Nyanyuk’ msih lagi prangai hantu
Kemain, konon Kejora ini, dia nk kenakan & latu
Dia pun ada, masa Kejora mengurat Irah hari tu
Tpi..dia dah nyanyuk, sbb tu lah, brtindak brgitu
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

Tanpa Nama

Untuk makluman MUNIRAH MARYONO yang baru sahaja menyertai blog ini dengan mengeluarkan pendapat yang menarik dan menggalakkan, bagus muda mudi berbuat begitu, menyumbang kpd pembangunan negara one way or another, in a constructive manner โ€“

Selamat datang ke blog ini, MUNIRAH. Harap teruskan menulis, mengeluarkan pendapat.

Pada umum nya blog ini ada lah pro-PH, pemunya blog kuat menyokong Anwar Ibrahim, pada masa2 nya mengkritik Tun Mahathir akibat itu.

Sila lah keluarkan pendapat pro atau anti, disini bebas bercakap, biarkan jika ada yang mengkritik anda cara kurang semenggah.

ย Reply

10 June 2019 6:01 am

Anonymous
Guest
Anonymous

Tanpa Nama Blog pos ini hampir di monopolikan penyokong tegar Najib yang dulu guna nama Geng Najib tapi sekarang malu mengguna nya sebab dia asyik menuduh PH dan pemimpin2 nya secara liar, tanpa bukti, fakta atau hujah2 yang munasabah. Maka dia dikritik keras tiap kali dia masuk dengan nama itu. Akibat bya, dia tidak masuk dengan nama itu lagi tapi mengguna berbagai nama, termasuk Anonymous kah3, MAHATHIRVSANWAR dll, terus mengkritik secara liar, dan mengkopipes. Oleh kerana Geng Najib itu selalu menyamar, terlintas juga di fikiran saya jika MUNIRAH MARYONO ini juga samaran dia. Hanya โ€œterlintas di fikiranโ€, jika tidak, harap… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’
Atuk TN monyet tu..mmg sgt busuk punya kaki
Hati dia, sangat kotor..pnuh dgn kudis dan daki
Kalau tak nyanyuk, mmg kerana, dia pendengki
Prangai serupa dgn mak dia punya lubang puki
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

INI LAWAK DARI BADUT TN MONYET TUA NYANYUK:
(DARI ENTRY BUDIN YG SBLM INI)

Anonymous (Tanpa Nama)

HAHAHA HOHOHO IHIIHI

8 June 2019 11:11 pm?

Aku nak membohong menipu tu tapi bodoh sangat. mENEMPELENG MUKA SENDIRI, JADI NYA. bAGUS AKU HENTAK2 KAN KEPALA AKU KE DINDING, WAHAI DIRI KU TN, YANG ASYIK MENJADI NYANYUK.

LUPA TARIKH LK 6 BULAN LEBIH AWAL. NYATA AKU NYANYUK ATAU GILA.

Reply
2 January 2020 12:23 pm

Anonymous
Guest
Anonymous

Lupa lak, atuk TN ‘Tua Nyanyuk’,

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Budin sendiri menyebut, “Dr. Mazlee ada menyebut โ€“ Saya dilihat menimbulkan banyak krisis kepada kepimpinan terutama melibatkan isu Jawi, internet sekolah dan dan isu sarapan percuma.”

Apa pulak Budin mengata dia “dipaksa” meletak jawatan? Sudah mereng nampak nya si Budin ini.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

“Nasihat” = “paksa”. Budin sudah gila.

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’
Woi, atuk TN kera sewel, ko dh kehilangan hala
Hujah kau, kosong abok, tapi Budin kau nk tala
Bila ko nk mampos, sekutu pnyembah berhala?
Aku rasa sudahnya ko akan brakhir di wad gila
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
Mmg bodoh bangang lah..ini TN perangai jahat
Ada saja le barua ifrit ini pnya helah & muslihat
Maslee bkn mngaku, tpi dia sebut, “saya dilihat”
Mmg ptut sgt, kepala bingai atuk TN ni dipahat
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Tiada lgi atuk kacng bendi & Suman kcng sepat
Kedua-dua sekali kelmarin, depa tu abg dh lipat
Kini dgn abg..monyet2 tu, udah tak berani rapat
Hati jdi sakit, maruah tercalar, malu yg depa dpt
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒท๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

JANGAN CUBA SENTUH TOKONG SUCI NANTI BURUK PADAHNYA…… .Timbalan Speaker Dewan Rakyat, Nga Kor Ming mengarahkan Sayap Pemuda DAP membuat laporan polis ke atas Perwakilan Dewan Muslimat PAS, Salamiah Mohd Nor. Puncanya, Puan Salamiah minta kerajaan hentikan sistem pendidikan vernakular. Nga Kor Ming berkata, sekolah vernakular terjamin di dalam perlembagaan. Buat pengetahuan Timbalan Speaker Dewan Rakyat, sekolah vernakular tidak ada dalam perlembagaan. Yang ada hanyalah sekolah agama / sekolah mubaligh. Selain daripada sekolah agama Islam, kerajaan tiada kewajipan menyediakan apa-apa dana dari segi undang-undang. Ini tertulis dalam Perkara 12 (2) Perlembagaan. Sekolah vernakular diiktiraf selepas terbitnya Penyata Razak 1956. Asalnya,… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Dah tiada lagi..kelibat atuk ‘Tua Nyanyuk’ sialan
Kelmarin dia trsembam kna abg punya pukulan
Abg singkap balik wrkah Irah, selama enam bln
Dia malu trkantoi, nak msuk sini tk nmpak jalan
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KALAU DAH KELING YANG HITAM LEGAM JUGAK YANG DICARINYA…… Putrajaya mulling workers from Africa to accommodate plantation sector……. Minister Thenga Mandey Kula said Vietnam, Indon no longer interested salary received not too different from their countries Thengy Mandy saidโ€ฆ.Iโ€™ve been discussing with ambassadors of African nations we look at suitability of Africanโ€ฆ.. Here is the real situation. Foreign workers from Vietnam and Indonesia are no longer interested to work here because their salary has caught up with Malaysia, says Thenga Mande Kula. Malaysia has fallen behind Vietnam and Indonesia and soon Vietnam and Indonesia will need workers from Malaysia. Thenga… Read more »

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Macai Madey si Kitol ketulahan sampai tak mampu nak komen ikut tajuk. Macai yang percaya tulah Madey si Kitol wajib percaya kroni Madey si Kitol punya tulah lebih besar sampai Maszlee dikorbankan pada awal 2020. Macai dan anak-beranak macai punya turn akan sampai juga. Kroni Madey si Kitol comeback. Kahkahkah!

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช
Kejora write pantun although a mathematician
Today he clarify..the idea, of number & fraction
Suman got stunned, seeing cg Kejora in action
He dare not come in..just watch..the television
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช
Suman never met a man like Kejora, so brilliant
Facing Kejora, is just like a dwarf facing a giant
Suman’s just a rat as compared to Kejora a lion
Kejora is as if a gem..unlike Suman a rusty iron
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Dah tiada kelibat terus, Suman ifrit perut busuk
Menglupor dia..mcm org dgn hantu kena rasuk
Dilihat pantun BI hatinya sangat pedih tertusuk
Berlegar je iblis tu kat luar tk berani nak masuk
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Terima kasih dinda krna ingatan kt abg tk luput
Tdi abg tolong ayah kt tnh bndang yg sejemput
Ayah, turun ke sawah, smbur racun ulat & siput
Abg kt tepi batas jer tolong ayah mesin rumput
๐ŸŒพ๐ŸŒฟ๐ŸŒพ๐ŸŒฟ๐ŸŒพ๐ŸŒฟ๐ŸŒพ๐ŸŒฟ๐ŸŒพ๐ŸŒฟ๐ŸŒพ๐ŸŒฟ๐ŸŒพ๐ŸŒฟ๐ŸŒพ๐ŸŒฟ๐ŸŒพ๐ŸŒฟ
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Yeoh Tiong Lay YTL kroni Madey dalam sabotaj TNB isu blackout zaman dinasour. IPP YTL Power sudah hisap darah Rakyat lama. Maszlee tamat kontrak YTL Communication hapus monopoli kroni. Maszlee kena sembelih bukan sebab Jawi. Madey si Kitol hangin satu badan kroni kena kacau ma. Itu pasal semburit dan kereta terbang selamat tak kena tulah Madey si Kitol. Kahkahkah!

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

FOR THE LOONY LEBAI KADOK….PLEASE DREAM YOUR CONMAN BECOMES ANGEL….. ..agak2nyaโ€ฆkorang semua percaya ke bahawa Mukhriz Mahathir ketika menjadi Pengerusi Badan Perhubungan parti itu tidak tahu mengenai dana 1MDB yang disalurkan ke akaun UMNO Kedahโ€ฆ. amatlah meloyakan lah beb!!!!!!. Menurut Muhammad Sanusi Mohd. Nor timbalan Pesuruhjaya Pas negeri Kedahโ€ฆadalah amat2 mustahil Mukhriz sebagai Pengerusi UMNO Kedah pada masa itu tidak tahu mengenai kemasukan wang yang dikatakan mencecah jutaan ringgit. โ€œKalau duit masuk RM1 atau RM2 tidak apalah sekiranya tidak tahu. Ini UMNO Kedah pada masa itu dikatakan terima lebih RM1 juta, dia (Mukhriz) boleh kata tidak tahu,โ€ katanya ketika berceramah… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข
Maslee mengurut2, idung nya yg tak mamcung
Sblm Bg Non, rupanya dia dulu yg kna pancung
Itu le rupa boss yg di luar pepat di dlm rencong
Demi anakanda, apa saja, daddy boleh lencong
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž

ApaNama
Guest
ApaNama

mutu pendidikan mmg dah jadi vely vely vely bad. Konsep salah diajar di sekolah.
Contoh dlm matematik:
Apa beza di antara nisbah dan nombor nisbah?
nisbah adalah perbandingan di antara 2 atau lebih benda mengenai nilai yg sama spt berat (kg), bilangan dsbnya.
1 biji tembikai seberat 1 kg dan 1 biji durian seberat 3kg. Nisbah berat tembikai kpd berat durian tersebut adalah 1/3. Ianya sentiasa mempunyai nilai +ve.
nombor nisbah?????????

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€
Kpd ApaNama ini, cgu Kejora nk bgi pncerahan
1/3 itu, bukan lah nisbah, tetapi suatu pecahan
No nisbah msti blh ditulis tpat, dlm perpuluhan
Cth, nisbah 1:2 = pchan 1/2 = 0.5 jka prpluhan
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€
Ada sikit lagi, yg cikgu Kejora ingin nak tambah
Ia cuma istilah, tapi silabus tetap tidak berubah
Cth, ฯ€ (disebut pie) = 3.142.., bkn lah no nisbah
Sbb, kpd no pecahan, ฯ€ itu, tak boleh nk diubah
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ
It is quite normal, people forgotten or mistaken
Most of thm knew..maybe they can’t remember
The difference lies, between a ratio & a fraction
Fraction1/2= 1:2 as ratio = 0.5 as rtional nmber
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช
Wow what a very very good & clear explanation
Even in “pantun”, maths..Kejora can give tuition
Today it is regarding rational number & fraction
Bloody Suman, must be crying in deep emotion
๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Auk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib masuk bakul, angkat bakul sendiri.

Sudah ketandusan modal. Atau akal.

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’
Atuk TN monyet tu..mmg sgt busuk punya kaki
Hati dia, sangat kotor..pnuh dgn kudis dan daki
Kalau tak nyanyuk, mmg kerana, dia pendengki
Prangai serupa dgn mak dia punya lubang puki
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช
Kejora ini blh belaka, math, BI, pantun, jdi imam
Lihat kbolehan cg Kejora..TN monyet, trgamam
Agak nya si tua sewel tu kini menggigil demam
Ubat penuh di sisi, ada ditelan ada yg dikemam
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

Wau bulan
Guest
Wau bulan

Rafidah against timeline for leadership change.

Very true. I wholly support Rafidah

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Madey si Kitol nak masuk kubur pun akan ucap kroniku, kroniku, kroniku. Rakyat Malaysia yang bukan kroni pun belum tentu disebut. Maszlee Menteri PPBM sendiri kena tendang Madey si Kitol. Bala kroni cukong boleh tak kena tulah Madey si Kitol. Kahkahkah!

Anonymous
Guest
Anonymous

โ“โ“โ“โ“โ“โ“โ“โ“โ“โ“โ“โ“โ“โ“โ“โ“โ“โ“
Bermcm2 tekaan terhadap TDM punya agenda
Ada juga rkyat jangka..itu strategi dri ayahanda
Daddy dah plan lama mahu naik kan anakanda
Pnggal dpan, nk letak Boboi di puncak persada
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
Dlm PH, pmimpin Melayu, tk leh lagak kencang
Klu cuba nk lwn tokey, pasti akan kena cincang
Nak naikkan anakanda, dh lama daddy rancang
Tapi hasilnya..PH akan jadi bertambah pincang
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Wau Bule
Guest
Wau Bule

Budin’s job is to run down Mahathir

Najib bini Rosmah has a mission to ensure Mahathir steps down. He used to say he was against Najib when 1MDB case came about in 2011. Not sure whether he supports the ex-convict of sodomy and china doll sex video fame. Who he supports is very unclear unless he is pro-DAP

For a loony like MVSA, let him dream of GS. But rest assured PAS remains in Kelantan/Trengganu.

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Projek YTL bawah kroni Madey si Kitol ditamatkan kontrak oleh Maszlee. Francis Yeoh taikun YTL kroni yang Maszlee kacau. Ahli PPBM ke Francis? Apa pasal ketulahan Madey tak kena pada Francis Teoh? Kahkahkah!

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
Sian, sblm Nuat, Maslee dulu dah kena kencing
Maslee kini..PH udah buang serupa taik kucing
Tah2 jwtn MOE itu, nk diberi kt Teoh Mee Ching
Sblm jdi lbh parah..elok kita beralih, kpd dacing
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Viral ramai para guru yang tak puas hati sejak semalam menunjukkan kes Maszlee dipecat adalah akibat ketololan Madey si Kitol sendiri. Rupanya Maszlee ada sokongan akar umbi yang besar setelah didakwa buat kerja melebihi Madey si Kitol sendiri. Siapa yang berkuasa boleh pecat PM Madey si Kitol yang tolol? Kahkahkah!

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Maszlee letak jawatan atas nasihat Madey si Kitol hanya bahasa berlapik orang tua nyanyuk 94 tahun. Dalam bahasa kita, Maszlee bidak catur tak berguna, kau berambos. Madey si Kitol nak ambil “si tolol” jadi PM. Kahkahkah!

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Maszlee pun sanggup dipecat sebab melihat Madey si Kitol kebulor nak Boboi jadi PM. PPBM ketulahan Madey si Kitol yang tamak dan gelojoh. Rakyat dipaksa salahkan DAP dan Jawi. Madey si Kitol ingat Rakyat tolol macam Madey si Kitol? Kahkahkah!

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Macai Madey si Kitol nampak tertekan bila nama anak Madey si Kitol yang tak perform sebagai MB nak jadi Menteri Penuh Kanan. Habislah projek Kementerian paling besar bajetnya dibaraikan oleh Madey si Kitol dan kroni anak beranak. Madey si Kitol desperate sangat. Allah Maha Tahu. Tulah Madey si Kitol sudah Allah turunkan kepada pengikutnya yang bebal. Kahkahkah!

jigit
Member
jigit

Dulu hang pun kutuk sakan Dr Maszlee ni. Menteri kasut hitam la…. macam2 lagi hang kata dia. Tetapi bila hang dapat tau ORANG TUA tu ysng nasihatkan supaya Maszlee letak jawatan, hang bulih kalih pusin spin cerita pulak seolah2 Maszlee ni sudah jadi mangsa percaturan politik Mahathir. Apakah yang dijanjikan oleh Raja Segambut itu kepada kamu wahai Budin sehingga kamu jadi sebegini rupa………?

Anonymous
Guest
Anonymous

Bro jigit,

๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ
Bg Non dh pasti..mempunyai halatuju dan arah
Klu tidak, tak kan begitu hebat, usaha dia kerah
Mgkin jwtn ketua media JPM..Bg Non nk serah
Kejora tak peduli lah, semua itu, asal je dpt Irah
๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’™๐Ÿ’™

Wau Bule
Guest
Wau Bule

I told you this blog is about the fall and rise of Anwar Ibrahim. 1. Anything to do with Mahathir/Bersatu is bad. Now making insinuation that Mukhriz is about to move to Federal. This will cause readers to hate mahathir and mukhriz….alleged nepotism:) 2. Anything to do with DAP brings doomsday for Malays and Muslims. 3. Amanah is painted as weak and ball carrier for Mahathir 4. The only best individual is PM8-in-Waiting an ex-convict of sodomy and alleged china doll sex video fame. The savior. An angel who will resolve all problems facing Malaysia viz economy, politic, finance, foreign… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Semoga Irah dlm damai & sejahtera, kt US sana
Abg ini dkat kg jer, tak ada pergi ke mana-mana
Lps solat subuh tadi, abg smbung jap tidur lena
Ini abg jln-jln tepi bndng & sngai lihat2 suasana
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€
Ada org citer psl Maslee Kejora nak bwa ke sini
Katanya Maslee trlalu rakus..buat trlebih berani
Dia pi btal kontrek 1BstariNet milik taikun kroni
Dgn tkanan taikun itu & DAP..Maslee jadi begini
๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข
Kesian Maslee, dia dah terpilih jln yg tdak betul
Dlu kmain knfiden Spg Rnggam nk bagi free tol
Lps tu buat lawak kasut hitam mcm mat sentul
Kini dgn KERAjaan PH Maslee udah kena botol
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚