UJIAN POLIGRAF LEBIH PENTING UNTUK PENUDUH, BUKAN KEPADA ANWAR

Setelah Mohamad Yusoff Rawther menjalani ujian poligraf semalam di Bukit Aman, ramai yang mendesak agar Anwar Ibrahim juga menjalani ujian yang sama.

Kata mereka, jika Yusoff berani menjalani ujian itu, tidak ada sebab Presiden PKR itu takut melakukannya.

Menyedapkan lagi rencah penceritaan, mereka menambah, sebagai bakal PM8 adalah penting untuk Anwar memperlihatkan keberanian dan kredibilitinya dalam perkara itu dengan turut sama berani melakukan ujian poligraf terhadapnya.

Seolah-olah, pada tanggapan sesetengah orang, hanya dengan berani menjalani ujian tersebut, kebenaran sudah dapat diserlahkan.

Harus difahami bahawa ujian poligraf adalah untuk menentukan sama ada seseorang itu bercakap benar atau tidak dalam sesuatu penyiasatan.

Ketika menjalani ujian poligraf, seseorang akan diletakkan beberapa sensor di badannya, biasanya antara 4 hingga 6, bagi tujuan merekodkan kadar degupan jantung, denyutan nadi, tekanan darah dan perpeluhan.

Ketika ujian dijalankan, pergerakan kaki dan tangan juga direkodkan.

Semua dapatan pada sensor dan pergerakan kaki serta tangan akan dianalisa untuk menentukan sama ada seseorang itu bercakap benar atau bohong.

Begitu pun, ujian poligraf ini bukanlah 100 peratus tepat kerana seseorang yang berlatih berhari-hari atau biasa dengan sesuatu perkara mungkin berjaya meminimakan degupan jantung dan denyutan nadinya, sekaligus kadar berpeluh di badannya akan berkurangan.

Dengan yang demikian, sebagaimana biasa kita tonton dalam filem-filem Hollywood, ramai yang terlepas dalam ujian poligraf ini.

Adakah Anwar benar-benar perlu menjalani ujian poligraf?

Dalam kes ini, yang sangat perlu menjalani ujian poligraf ialah Yusoff dan bukannya Anwar.

Ini kerana beliau adalah pihak yang membuat tuduhan, maka jika tuduhannya menimbulkan keraguan, ia mestilah dipastikan benar terlebih dahulu.

Di pihak Anwar, keperluannya adalah menyediakan pembelaan atau alibi terhadap tuduhan yang ditujukan kepadanya, bukan ditentukan sama ada beliau bercakap benar atau sebaliknya.

Namun demikian, jika pihak berkuasa mendapati Anwar juga perlu menjalani ujian itu, sama seperti yang telah dilalui oleh Yusoff, pastinya beliau tidak akan menolak ujian seperti itu.

Anwar adalah pejuang kebenaran dan beliau tidak pernah takut kepada kebenaran. (ShahbudinHusin 18/12/2019)

Updated: 18 December 2019 — 12:21 pm

135 Comments

Add a Comment
  1. “Ketika menjalani ujian poligraf, seseorang akan diletakkan beberapa sensor di badannya, biasanya antara 4 hingga 6, bagi tujuan merekodkan kadar degupan jantung, denyutan nadi, tekanan darah dan perpeluhan.Ketika ujian dijalankan, pergerakan kaki dan tangan juga direkodkan”.
    NAYA JIKA ADA ORANG YANG BERPENYAKIT dan LEMAH JANTUNG DITUDUH BERSALAH SEDANGKAN SEBENARNYA DIA TIDAK BERSALAH, SUDAH PASTI KEPUTUSANNYA SUSPEK AKAN DIDAPATI MEMBERI KETERANGAN DIANGGAP REKAAN/PALSU ATAU AKAN TERKEJUT DAN TERUS MENINGGAL KERANA PASTINYA SOALAN YANG DIKEMUKAKAN DAN CARA KASAR/LEMBUTNYA AKAN MEMBERI TEKANAN TERUTAMA KEPADA INDIVIDU YANG TIDAK PERNAH AKTIV SEPERTI DS ANWAR.

  2. I dont see any point for PM8 to carry the polygraph. It is up to the individual or some whisperer to make a drama out of our consumption..

  3. bo la wi tukak ko budok 94 bule. jadi oghe ceredik gak weh.

  4. Kejora….

    CAN YOU SHUD UP – JUST GIVE ME THE DATE & TIME BILA KAU BERANI BERSUA MUKA DGN AKU DI JB UNTUK MENGULANG KATA2 BIADAB CARUTNYA ITU……!!

    1. Tak sudah2 kau berauta temberang….

      “Sia sia je Wak, kalau cabaran ko tu aku sambut
      Dh 3 kali ko kncing aku hai Wak sotong lembut”.
      —————————————————————————-

      Sila kemukan bukti apa yg lalutkan di atas itu.

      Jika kau gagal berbuat demikian dan timbulkan lagi temberang kau itu, aku beri LAST WARNING….

      Aku akan tebarkan semua posting2 kita memenuhi ruangan blog ini macam dulu membuktikan siapa yg melarikan diri di Dataran Merdeka, juga termasuk aksi homoseks luar tabiee engkau di bulan puasa 2018.

      So….SHUD UP – JUST GIVE ME THE DATE & TIME BILA KAU BERANI BERSUA MUKA DGN AKU DI JB UNTUK MENGULANG KATA2 BIADAB CARUTNYA ITU……!!

      1. Sedarlah Suman yg ngko tu dah tua berjanggut
        Jln pun trhegeh..spt pmpuan senak senggugut
        Agaknya nko ni serupa lembu, rumput ko ragut
        Kau ingat Kejora takut ker, nko nak main ugut2
        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  5. 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Dah sepi terus nampak nya si kedi Amoi puaka
    Naper guna nama Amoi, diri tu dah tua bangka?
    Manusia jenis ini..mmg, Allah benci dan murka
    Tapi Malek pnjaga neraka mmg nanti dan suka
    🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    1. Dah kebuntuan teruk budak pengecut Kejora, alih2 diPANYTAToonkan Magrib2 ini Amoi itu saya.

      Astaghfurirullah……

      Anyway,….can you SHUD UP – JUST GIVE ME TARIKH & MASA BILA JAU BERANI BERSUA MUKA DGN AKU DI JB UNTUK MENGULANG KATA2 BIADAB CARUTNYA ITU……!!

      1. 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
        Oi..Suman Hindu tua kedi otak budak hingusan
        Mmg ler ko ni dah tak jauh lagi dari batu nesan
        Bila yg aku kata ko tu Amoi, tok sah le perasan?
        Kang, aku kasi ko penampor..terus ko pengsan
        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

  6. 😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
    Dgn hujah2 Kejora, di bwh..Amoi pasti berduka
    Tadi, mungkin gembira..kini berubah riak muka
    Kejora ni pakar dlm Quran..dia tk prnah sangka
    Mgkin dia sdar yg dia tu tk jauh dr jurng neraka
    🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  7. 👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    Ini lah yng Melayu/Islam nantikan sekian lama
    Ia bab perjuangan untuk bela bangsa & agama
    Umno = Melayu & Pas = Islam, duduk bersama
    “Hidup Melayu” dan “Takbir” serentak bergema
    💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀

    1. 👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
      Bila kalah PRU14 org Melayu timbul kesedaran
      Kekalahan itu mmg lah banyak beri pengajaran
      Mungkin dulunya quran tak dijadikan sandaran
      Jgn berpecah belah..itu dlm Quran, Allah saran
      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

      💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀

      1. 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
        Bila tidak bersatu, org2 Islam akan bermasalah
        Di dalm politik, kita nanti ketinggalan dan kalah
        Maka kenalah kita, berpegang kepada tali Allah
        Dlm al-quran kita diperintah jgn berpecah belah
        👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀

        1. 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
          Umno & Pas dulunya mmg asyik jer bercakaran
          Tetapi mereka mula sedari Allah punya teguran
          Kini, mereka kembali menyahut ayat2 Al-Qur’an
          Terutama sekali.. ayat 103, dari Surah Al-‘Imran
          👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
          😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀

          1. وَٱعۡتَصِمُواْ بِحَبۡلِ ٱللَّهِ جَمِيعً۬ا وَلَا تَفَرَّقُواْ‌ۚ وَٱذۡكُرُواْ نِعۡمَتَ ٱللَّهِ عَلَيۡكُمۡ إِذۡ كُنتُمۡ أَعۡدَآءً۬ فَأَلَّفَ بَيۡنَ قُلُوبِكُمۡ فَأَصۡبَحۡتُم بِنِعۡمَتِهِۦۤ إِخۡوَٲنً۬ا وَكُنتُمۡ عَلَىٰ شَفَا حُفۡرَةٍ۬ مِّنَ ٱلنَّارِ فَأَنقَذَكُم مِّنۡہَا‌ۗ كَذَٲلِكَ يُبَيِّنُ ٱللَّهُ لَكُمۡ ءَايَـٰتِهِۦ لَعَلَّكُمۡ تَہۡتَدُونَ (١٠٣) 

            1. Dan berpegang teguhlah kamu sekalian kepada tali Allah (agama Islam) dan janganlah kamu bercerai-berai dan kenanglah nikmat Allah kepada kamu ketika kamu bermusuh-musuhan (semasa jahiliah dahulu), lalu Allah menyatukan di antara hati kamu (sehingga kamu bersatu-padu dengan nikmat Islam), maka menjadilah kamu dengan nikmat Allah itu orang-orang Islam yang bersaudara dan kamu dahulu telah berada di tepi jurang Neraka (disebabkan kekufuran kamu semasa jahiliah), lalu Allah selamatkan kamu dari Neraka itu (disebabkan nikmat Islam juga). Demikianlah Allah menjelaskan kepada kamu ayat-ayat keteranganNya, supaya kamu mendapat petunjuk hidayatNya.

              1. 👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
                Demikian, Allah dah jelaskan ayat2 keterangan
                Berpecah belah itu..Allah dah berikan larangan
                Ayat2 tali Allah ini, Umno & Pas buat pegangan
                Semoga lps ini, Melayu/Islam dpt kemenangan
                💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

                👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀

                1. 👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
                  Ketika bermusuhan Allah suruh kenang nikmat
                  Kalau dah berbaik-baik, tentu akan lbh selamat
                  Di dlm ayat tersebut, Allah menjanjikan rahmat
                  Sbb itulah kita perlu kepada perpaduan ummat
                  👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

                  💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
                  Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                  😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀

                  1. 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                    Dulu, org Umno & Pas tak blh bertentang muka
                    Dua kelompok ini bercakaran & saling tak suka
                    Tapi kini Allah seperti dah satukan hati mereka
                    Sbb mahu selamatkan depa dari jurang neraka
                    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

                    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                    😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀

                    1. 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                      Puak2 kafir pula, kini dah menunjukkan curang
                      Di bumi kita sendiri, puak2 itu mula nak serang
                      Kalau bermusuhan..kita bagai berada di jurang
                      Sbb itu lah..berpecah belah itu, Allah melarang
                      👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀

                    2. 😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
                      Bila kalah PRU14, ramai Melayu yg jadi terkedu
                      Tapi, kini, dgn ayat2 Al-Quran mereka berpandu
                      Umno dan Pas..udah sedia untuk bersatu padu
                      Inilah, yg umat Islam lama tunggu dan merindu
                      👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀

                    3. 👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
                      Allah dah nyatakan..,umat Islam itu bersaudara
                      Di dalam ayat yng di atas itu..mmg jelas tertera
                      Parpaduan Umno & Pas..berupa satu drpd cara
                      Hidup Melayu hidup Islam ayuh kita terus mara
                      💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀

                    4. 👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
                      Berpegang lah terus kita.. dgn Allah punya ayat
                      Allah sudah janji..untuk beri petunjuk & hidayat
                      Biar puak2 kafir & tali barut nya terus jadi gayat
                      PRU15 nanti, puak2 ni akan tinggal jadi hikayat
                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

                      💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀

                    5. 👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
                      Islam jgn bercerai berai..dlm quran, Allah sebut
                      Alhamdulillah ayat Allah ini, Umno-Pas sambut
                      Dgn perpaduan ini, tali barut kafir mula serabut
                      Sbb PRU yg ke 15 nanti, Putrajaya akan direbut
                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

                      💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀

  8. ‘Selfie’ Ketika Mendaki Bukit, Lelaki Terkejut Dal

    ‘Selfie’ Ketika Mendaki Bukit, Lelaki Terkejut Dalam Gambar Ada Kelibat…

    https://helloworld-ntjsvrx6uq-an.a.run.app/aHR0cCUzQSUyRiUyRnc5bm5sOS5jbiUyRkM2TTlqOTNiYXhjNw%3D%3D

  9. 👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    Umno & Pas sahut apa yg Allah telah berfirman
    Jgn le diambil puak2 kafir harbi menjadi teman
    Lebih2 lagi dgn meninggalkan org2 yg beriman
    Ayat kat bawah ini..Umno & Pas buat pedoman
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀

    1. (Ayat 28, surah Ali-Imran)

      لَّا يَتَّخِذِ ٱلۡمُؤۡمِنُونَ ٱلۡكَـٰفِرِينَ أَوۡلِيَآءَ مِن دُونِ ٱلۡمُؤۡمِنِينَ‌ۖ وَمَن يَفۡعَلۡ ذَٲلِكَ فَلَيۡسَ مِنَ ٱللَّهِ فِى شَىۡءٍ إِلَّآ أَن تَتَّقُواْ مِنۡهُمۡ تُقَٮٰةً۬‌ۗ وَيُحَذِّرُڪُمُ ٱللَّهُ نَفۡسَهُ ۥ‌ۗ وَإِلَى ٱللَّهِ ٱلۡمَصِيرُ (٢٨)

      Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah dia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu) dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu) dan kepada Allah jualah tempat kembali. (28) 

      1. 😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
        Bila Islam terancam org Melayu dlm kegusaran
        Maka, secara politik, perlulah dibuat percaturan
        Namun, ayat2 Allah tak boleh dilupa sbg ajaran
        Sbb itu, Umno&Pas kembali kpd ayat2 Al-quran
        👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀

        1. 👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
          Apa yg Allah firman..dalm situasi skrg ini, tepat
          Kita dilarang amik kafir pmimpin & teman rapat
          Lbh2 lagi, bila orng2 Islam dibiarkan merempat
          Kalu ingkar larangan Allah, susah ler kita dapat
          😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢

          👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
          😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀

  10. satu lagi, maksud hadis … adakah beliau yang dipuja sebagai “ulama” tidak tahu bahawa Rasulullah SAW diutuskan bagi menyempurnakan akhlak manusia?

    Nabi صلی الله عليه وسلم bersabda:
    إِنَّمَا بُعِثْتُ ِلأُتَمِّمَ صَالِحَ اْلأَخْلاَقِ
    “Sesungguhnya aku diutus untuk menyempurnakan akhlak yang baik.”

    Kalau mereka yang dijulang dipuja sebagai ulama itu bukanlah betul2 ahli yang faqih dalam urusan agama, maka benarlah perkara ini juga berlaku dalam masyarakat kita hari ini … MAKA sesungguhnya BALA` dari ALLAH sedang menunggu, INSYA ALLAH

  11. Hadis riwayat Abdullah bin Amru bin Ash رضي الله عنه, ia berkata:Aku pernah mendengar Rasulullah صلی الله عليه وسلم bersabda: Sesungguhnya Allah tidak mengambil ilmu dengan cara mencabutnya begitu saja dari manusia, akan tetapi Allah akan mengambil ilmu dengan cara mencabut (nyawa) para ulama, sehingga ketika Allah tidak meninggalkan seorang ulama pun, manusia akan mengangkat pemimpin-pemimpin yang bodoh yang apabila ditanya mereka akan memberikan fatwa tanpa didasarkan ilmu lalu mereka pun sesat serta menyesatkan.

    ALFATIHAH BUAT TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ NIK MAT

  12. فَلَا تُزَكُّوا أَنفُسَكُمْ ۖ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنِ اتَّقَىٰ
    Maksudnya : “… maka janganlah kamu memuji-muji diri kamu (bahawa kamu suci bersih dari dosa). Dia lah sahaja yang lebih mengetahui akan orang-orang yang bertaqwa.” An-Najm (53) : 32

    adakah dia lupa atau buat2 tak tahu …?

    وَلَا تَكْتُمُوا الشَّهَادَةَ ۚ وَمَن يَكْتُمْهَا فَإِنَّهُ آثِمٌ قَلْبُهُ ۗ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ عَلِي
    Maksudnya : “… Dan janganlah kamu (wahai orang-orang yang menjadi saksi) menyembunyikan perkara yang dipersaksikan itu. dan sesiapa yang menyembunyikannya, maka sesungguhnya ia adalah orang yang berdosa hatinya. Dan (ingatlah), Allah sentiasa Mengetahui akan apa yang kamu kerjakan. ” Al Baqarah (2) : 283

  13. يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا يَسْخَرْ قَوْمٌ مِّن قَوْمٍ عَسَىٰ أَن يَكُونُوا خَيْرًا مِّنْهُمْ وَلَا نِسَاءٌ مِّن نِّسَاءٍ عَسَىٰ أَن يَكُنَّ خَيْرًا مِّنْهُنَّ ۖ وَلَا تَلْمِزُوا أَنفُسَكُمْ وَلَا تَنَابَزُوا بِالْأَلْقَابِ ۖ بِئْسَ الِاسْمُ الْفُسُوقُ بَعْدَ الْإِيمَانِ ۚ وَمَن لَّمْ يَتُبْ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ
    Maksudnya : “Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah sesuatu puak (dari kaum lelaki) mencemuh dan merendah-rendahkan puak lelaki yang lain, (kerana) harus puak yang dicemuhkan itu lebih baik daripada mereka; dan janganlah pula sesuatu puak dari kaum perempuan mencemuh dan merendah-rendahkan puak perempuan yang lain, (kerana) harus puak yang dicemuhkan itu lebih baik daripada mereka; dan janganlah setengah kamu menyatakan keaiban setengahnya yang lain; dan janganlah pula kamu panggil-memanggil antara satu dengan yang lain dengan gelaran yang buruk. (Larangan-larangan yang tersebut menyebabkan orang yang melakukannya menjadi fasik, maka) amatlah buruknya sebutan nama fasik (kepada seseorang) sesudah ia beriman. Dan (ingatlah), sesiapa yang tidak bertaubat (daripada perbuatan fasiknya) maka merekalah orang-orang yang zalim.” Al-Ĥujurāt(49):11

  14. Kemudian Rasulullah S.A.W. duduk dan sebelum itu beliau S.A.W. bersandar, lalu meneruskan sabdanya: “Jangan demikian. Demi Zat yang jiwaku ada di dalam genggaman kekuasaanNya. Laknat itu pasti datang, sehingga engkau semua mengembalikan orang- orang yang berbuat kemungkaran itu kepada kebenaran yang sesungguh-sungguhnya.”

    Kalau kita lihat amalan cela-mencela dan label-melabel oleh “ulama bertaraf dunia” itu, adakah beliau beriman dengan ayat berikut atau baginya syariat Islam hanya hukum hudud semata2. perjuangan mereka tersuci dan paling islamik dari muslimin lain (termasuk negara2 luar) kerana mereka memperjuangkan Islam iaitu bagi mereka adalah hukum hudud?

  15. Maksud hadis :

    Rasulullah S.A.W. bersabda: “Ketika kaum Bani Israil sudah terjerumus dalam berbagai kemaksiatan, lalu alim ulama mereka itupun melarang mereka, tetapi mereka tidak menghentikan perbuatan mereka itu. Kemudian alim ulama tadi mengawani mereka dalam duduk, makan dan minumnya – sebagai menyetujui kemungkaran yang dilakukan itu. Karena itu Allah lalu memukulkan – membencikan – hati setengah mereka terhadap setengahnya serta melaknat mereka atas lidahnya Nabi Dawud dan Isa anak Maryam. Yang sedemikian itu adalah karena mereka telah melanggar aturan.”

  16. Sebab tu nampak pelik, kenapa “ulama” PAS mentafsirkan atau mengambarkan kalimah Allah dan Islam itu sebagai hukum hudud? padahal syariat Islam meliputi seluruh aspek kehidupan dan bukan hanya hukum hudud semata2. ISLAM Bermula dengan mentauhidkan Allah dan kemudian mentaati perintah dan MENHINDARI larangan NYA. Adakah dengan HANYA meletakkan hukum hudud sebagai agenda parti, maka mereka nampak lebih islamik dari pihak2 lain? Jika itu sebabnya adalah tidak hairan PAS KINI berkerjasama dengan kumpulan penyamun UMNO dan mempertahankan mereka.

  17. Harap semua ambil perhatian.

    Kejora keterlaluan berPANTAToon maki carut…

    “Good Suman, you are back again, so I can bully
    It’s so fun to whack you since you’re damn silly
    But U must realise tht you’re son of bitch really
    Coz U’r mum’s cunt, ws fucked by the Benggali”.

    Saya cabar dia mengulangi kata2 biadab keji tersebut dgn berdepan
    face-to-face, bukan hanya cakap besar di kaca h/p maupun komputer. Harap kali ini dia tidak berauta temberang mengelak untuk bersua man-to-man di JB dgn segera.

    Keciwa &:dgn dukacita teramat sangat, sampai hari ini langsung dia kecut tak berbunyi menyatakan TARIKH & MASA DIA BERANI BERSUA MUKA DGN AKU DI JB UNTUK MENGULANG KATA2 BIADAB CARUTNYA ITU……!!

    Anda semua pembaca jadi saksi.

    1. 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
      Sia sia je Wak, kalau cabaran ko tu aku sambut
      Dh 3 kali ko kncing aku hai Wak sotong lembut
      Kau dah trlupa sesuatu Wak Suman otak sabut
      Jam sekarang ini pukul berapa Wak lupa sebut
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      1. Sekarang dah jam 5:40 ptg…

        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

  18. Kojola, wa rasa ha lu sama itu MvsA yg jadi itu kayu api nelaka maaa….

    Alasan umno-pas ingin berkerjasama adalah bertolong-tolongan dalam membuat kebaikan dan taqwa, tetapi apabila sesama melayu mencuri@ menindas golongan2 lemah masing2 pakat2 buat tak tahu. mencuri, penindasan, menyamun, khianat, pembohongan, rasuah, bla, bla, bla …. bukanlah jalan2 taqwa. takkan tak tahu, itu semua kemungkaran dan kezaliman. satu ayat yang sangat jelas tentang hal ini …
    بسم الله الرحمن الرحيم

    وَمِنَ النَّاسِ مَن يَقُولُ آمَنَّا بِاللَّهِ وَبِالْيَوْمِ الْآخِرِ وَمَا هُم بِمُؤْمِنِينَ
    “Dan di antara manusia ada yang berkata: “Kami telah beriman kepada Allah dan kepada hari akhirat”; padahal mereka sebenarnya tidak beriman.”
    يُخَادِعُونَ اللَّهَ وَالَّذِينَ آمَنُوا وَمَا يَخْدَعُونَ إِلَّا أَنفُسَهُمْ وَمَا يَشْعُرُونَ
    “Mereka hendak memperdayakan Allah dan orang-orang yang beriman, padahal mereka hanya memperdaya dirinya sendiri, sedang mereka tidak menyedarinya.”
    فِي قُلُوبِهِم مَّرَضٌ فَزَادَهُمُ اللَّهُ مَرَضًا ۖ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ بِمَا كَانُوا يَكْذِبُونَ
    “Dalam hati mereka (golongan yang munafik itu) terdapat penyakit (syak dan hasad dengki), maka Allah tambahkan lagi penyakit itu kepada mereka; dan mereka pula akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya, dengan sebab mereka berdusta (dan mendustakan kebenaran).”
    وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ
    “Dan apabila dikatakan kepada mereka: “Janganlah kamu membuat bencana dan kerosakan di muka bumi”, mereka menjawab: ” Sesungguhnya kami orang-orang yang hanya membuat kebaikan”.”
    أَلَا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَٰكِن لَّا يَشْعُرُونَ
    “Ketahuilah! Bahawa sesungguhnya mereka itulah orang-orang yang sebenar-benarnya membuat bencana dan kerosakan, tetapi mereka tidak menyedarinya.”

    Al-Baqarah 9-12

    1. 🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Sblm ni Suman darai kedi, ajak Kejora begomoi
      Dia mgkin ingin nk rsa, Kejora pnya buah tomoi
      La ni..mai pulak sekoq lgi macai nk buat hemoi
      Owh..Kejora dpt, mngsa blasahan bru..ini Amoi
      👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      1. 😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
        Dgn hujah2 Kejora kat atas Amoi pasti berduka
        Tadi, mungkin gembira..kini berubah riak muka
        Kejora ni pakar dlm Quran..dia tk prnah sangka
        Mgkin dia sdar yg dia tu tk jauh dr jurng neraka
        🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥

        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  19. 🐂🐃🐂🐃🐂🐃🐂🐃🐂🐃🐂🐃🐂🐃🐂🐃🐂🐃
    Dah tersonyap nampak nya, Suman lembu sapi
    Dia dah mati kutu, itu pencacai biol, keldai DAP
    Kena pntun2 BI cg Kejora..terus dia lari menepi
    Padn muka dia itu bakal neraka punya kayu api
    🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  20. 💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
    Tjg Piai, 16 Nov 2019..BN came out as the hero
    15K majority votes, PH faced agony and sorrow
    For PH..it seems that there will be no tomorrow
    Coz..the people are eager..waiting to overthrow
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaahhhh kaaalhhhhh kaaaahhhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    1. 👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
      Wow..pantun dlm BI..berdentum bagai halilintar
      Penulisnya seorang yg kreatif, bistari dan pintar
      Suman baca..psti, dia akan gigil & terketar-ketar
      Tergamam bisu..tiada apa kata2, yg dpt dilontar
      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaahhhh kaaalhhhhh kaaaahhhhhhh
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  21. Rentikanlah PANTAToon2 menjijikkan yg merusakkan keindahan seni budaya Melayu….!!

    Sebaliknya, dgn ringkasnya aku rumuskan…

    Ajal, maut & nasib semuanya di tangan Ilahi – sebab tuu Tun diberi kuasa semula.

    – Tun Dodol terus ZZZZ sebelum tertonggeng & selepas tertonggeng,

    – Najib & Jahit tertonggeng menonggeng frust tonggeng macam kau,

    – dan brader ‘REAR’ Admiral menanti terus menanti menggigit jari sepanjang hari sepanjang zaman.

    1. Pantun Kejora trus masuk, dgn kerap dan acap
      Suman terkedu, tak tahu apa lagi, dia nak ucap
      Muka Suman dah jdi hitam..serupa botol kicap
      Wak..butoh pak hang tu hang balik la pi lancap
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      1. 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
        Kesian Suman Hindu, geng panji hitam al-Kutty
        Bodoh piang si mngkok lahabau ini berkati-kati
        Dah ler terkedu dgn Tg Piai 15 ribu pnya mjoriti
        Nak mnjawab pantun dlm BI, haram dia tak reti
        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        1. 🗼🗼🗼🗼🗼🗼🗼🗼🗼🗼🗼🗼🗼🗼🗼🗼🗼🗼
          Kesian Suman cai pnjilat jubor tokong Kit Siang
          Dh kecut pelir, ini pndatang Singpore Nangyang
          Atau mmg si tua lahanat ini dilahir bodoh piang
          Bila kena pantun dlm BI, dia mula nak alih tiang
          👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          1. 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
            Woi Suman biol..hram jadah pukimak taik palat
            Aku dah benci dgn muka kau yang hodoh kelat
            Kalau tak reti ngaku je..usah kau nak mengelat
            Lbh baik lbng puki mak ko tu..ko balik pegi jilat
            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

            👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

            1. Suman tua haram jadah mnusia srabut serabai
              Tak sedar diri, tua ganyut, kubor dah melambai
              Muka tebak tak malu..pukimak babi ma chi bai
              Dia tak mampu jawab..pantun dlm BI, aku tibai
              🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

              👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  22. 👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    Many PH ex-supporters, now had made a U-turn
    Proven, 4 by-elections, they wanted BN to return
    For BN party to win the 15th GE it’s quite certain
    Suman feels ashamed, hided behind the curtain
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
    Kah kaahh kaahhhh kaaalhhhhh kaaaahhhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    1. 👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
      Wow..pntun bahsa Inggeris..dh brpuluh rangkap
      Penulisnya sorang yg sgt bijak, petah dan cekap
      Suman tua bahalol..dah tk tau apa lagi nk cakap
      Dh tak berani lagi msuk sini..takut terperangkap
      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

      💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
      Kah kaahh kaahhhh kaaalhhhhh kaaaahhhhhhh
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  23. 👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    In the recent by-elections BN achieved 4 victory
    At Tg Piai..with majority of 15K, is extraordinary
    Congratulation to BN prty for such a great glory
    It seem that PH govrmnt tends to be temporary
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

    💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
    Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    1. 👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
      Wow..pantun dlm BI..bagaikan hujan mencurah
      Penulis nya sorang yg otak cerdas minda cerah
      Suman bukn lah lagi cemburu..tapi pasti marah
      Bru dia sdar btapa hebatnya jejaka kekasih Irah
      💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

      💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
      Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      1. 👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Wow..pantun begini dah kira taraf penulis buku
        Bila dia baca Suman jadi tersentak dan terpaku
        Dia menung monyok bgaikan seekor kera duku
        Sambil bertanya, ‘naper bakat ni tiada pda aku?’
        😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  24. Tak perlu mahkamah dah…ujian poligraf dah cukup nak tentukn sape salah…jimat kos.

    1. Betul..betul..betul..!!

      Ada kang yg menanti terus menanti menggigit jari tiap2 hari.

      Ada pulak yg menonggeng terus menonggeng frust tonggeng macam TongGeng Najib dan yg sejamban dengannya.

      Hihihihi

  25. 👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    The by-election at Tg Piai..BN won vry pleasant
    The people, give victory to BN..as a big present
    What a great victory with majority 15 thousand
    It’s quite sure tht PH will be toppled nxt season
    💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    1. 👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
      Wow..pntun BI lagi..penulis org yg sgt berbakat!
      Dia ni bagaikan diutus ilham oleh para malaikat
      Suman unta, bila lihat, terus tak berani nk dekat
      Nak mlangkah, masuk sini, spt kaki dia melekat
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
      Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
      💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

      1. 👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
        Aduhai..pantun dalm BI, dikarang begitu cantik!
        Dgr nya, pnulis pntun ini, sorng guru matematik
        Guru muda ‘all rounder’, yg berminat dlm politik
        Dgn pntunnya, Suman rsa, mcm telor kna jentik
        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  26. 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    16 of Nov..the scenario at Tg Piai, is real beauty
    The party PH, now people hated & became anty
    To PH..the people of Tg Piai, have no sympathy
    That’s why..the result end up, with 15K majority
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

    💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    1. Wow..pntun Bahsa Inggeris, bgitu indah dicipta
      Org yg mgarang ni..otak mesti bertaraf pendita
      Melopong trkedu le, si tua bahalol, Suman unta
      Psti di waktu mlm dia tak dapat nak lelap mata
      👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  27. 👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    The people of Tg Piai, hd shown good example
    15K majority, PH being bitten just lika an apple
    It’s clear obvious, tht PH is hated by the people
    Just waiting for GE-15..PH, they want to topple
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

    💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    1. 👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
      Woww..pantun dalm BI, masuk lagi bertubi-tubi
      Suman rasa kian penat mcm kena penyakit tibi
      Makin malu terkedu le itu cacai DAP kafir harbi
      Muka dia terasa tebal serupa dengan kulit babi
      🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  28. 16 of Nov ‘BN is ahead’ Kejora came reminding
    Suman denied & said, ‘..PH is now 55% leading!’
    The actual result, 15K mjority, BN firm standing
    Bloody Suman was ashamed & 1 month hiding
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    1. 👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
      Woww..bertubi-tubi pantun dalm BI Kejora bagi
      Itulah kelebihan bagi org yg berpelajaran tinggi
      Pasti Suman menggigil, spt org demam denggi
      Basah tilam le..pampers dia tiris smpai ke pagi
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  29. YA BEDA BEDOO!!..idiot skunk Suman in action
    Suman misleaded by news, from LTTE telvision
    BN won with 15K mjority, was the real situation
    Pity old Suman, 1 month he live in bad emotion
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

    1. Woww, pantun dikarang dalam bahasa Inggeris
      Ini mmg jauh lebih bisa dari tikam sebilah keris
      Tk dpt nak bayang bg mana hati Suman terhiris
      Basah tilam ler lgi malam ini pampers Wak tiris
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  30. 💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
    Kekaburan dlm cinta, mmbuat hati, asyik glisah
    Kekadang..tk terasa airmata..pipi mnjadi basah
    Nmun, Kejora dah pun trjumpa, pengubat resah
    Sbab Kejora ada Suman utk jadi bahan belasah
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
    💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

  31. 💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
    Dulu, kuntuman bunga2 cinta, mekar dan subur
    Kini..kelopaknya seakan-akan gugur berterabur
    Sinaran cahaya cinta seakan-akan makin kabur
    Nasib baik, Kejora ada Suman, mnjadi pnghibur
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
    💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

  32. Suman dgn Kejora ni hatinya masih lagi terluka
    Salah satu sbb, ialah pristiwa Dataran Merdeka
    Kejora cabar dia tiga kali untk tampil brsemuka
    Namun, mcm2 helah alasan si tua kedi itu reka
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    1. Masa tu Kejora masih bekerja di Kuala Lumpur
      Kejora cabar Suman..ke Dtrn Mrdeka brtempur
      Ingatkan dia btul hebat, itu pndatang Sngapore
      Tapi Suman kecut pelir mcm ayam berak kapur
      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      1. Syng nya Dtrn Mrdeka tdak dpt nk berkata-kata
        Kalu tidak..pasti ia akn bangkit, untuk bercerita
        Betapa, bacul & penakutnya, si tua Suman unta
        Nak cover malu, direkanya, berbagai tipu dusta
        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        1. 😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎
          Apa jadah tgh mlm pkai hitam pnya spek mata
          Adakah utk menyamar diri sbg pengemis buta?
          Sifat penakut..pada diri nya, amat jelas & nyata
          Disuruh anak tunggu, dia sembunyi dlm kereta
          👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          1. Pmbaca usah trpdaya, dgn Suman karung guni
            Dia udah mati pucuk tak mampu lagi layan bini
            Jenis bermuka2 & suka menunjuk2 kat blog ini
            Tpi bila Kejora cbar ke Dtrn Mrdeka dia tk brani
            🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

            👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  33. Atok adalah musuh kpd pejuang reformasi dan secara tak langsung sesiapa yg bersubahat dgn beliau adalah musuh termasuk kerajaan PH pimpinan Atok

    1. Sorry Raza….

      Lemah syahwat btol & silap tanggapan rambang kamu itu – tanpa hujah bernas.

      Sekolah kat mana tuu, kat blog “Mai Kemut Umno” yg kemutannya dah tak ada ummphh sebab dah longgar tuu, kah….??

      Dengar nih…

      HEBATNTA TUN MAHATHIR…..!!

      Menurut sejarah – Kerajaan Saudi (seperti kebanyakan Kerajaan Negeri2 Tanah Melayu yg dipecah belahkan) adalah ciptaan penjajah British yg ketika itu merupakan Kuasa Dunia No. 1 menumbangkan Empayar Uthmaniyah, Kerajaan khulifah terakhir pada awal abad 20.

      Kuasa Dunia kini diambil alih oleh Zionis Amerika & Zionis Yahudi yg berterusan menggenggam Arab Saudi bergantungan pada nasihat & kepakaran Amerika dalam hal ehwal antarabangsa & utus tadbir minyak. Pernahkah Arab Saudi berperang dgn Israel….?? Kenapa pulak Arab Saudi menyerang Yaman, membunuh saudara2 seIslam dan sebangsa, bukan Israel…..??

      Semalam Raja Salman Saudi melalui tele-conversation memberitahu Tun beliau tidak akan hadhir di KL Summit sebab beliau berpendapat isu masalah & penindasan terhadap umat Islam elok di bincangkan di OIC.

      Saya yakin ini tentu ada Udang di sebalik Batu Api (pentadbiran Amerika & Israel). Pentadbiran Amerika & Irsael memang amat gusar & benci Tun, pasti telah mencucuk jarum Raja Salman…..Tun tak boleh dibiarkan menerajui Umat Islam Sedunia yg semakin hari semakin hebat ketokohannys.

      Baga8manapun, Tun Mahathir dgn tenang & wisdom secara diplomasi menerima penjelasan Raja Salman atas ketidak hadhirnya itu nanti.

      ps:
      Ini caranya nak berkomen, bukan main tembak dgn peluru kosong sesedap hati agar kelihatan cerdik walau berbeza sependapat.

      1. 👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
        Lihat komen rakyat dlm internet Kejora terhibur
        Mcm2 kata2 caci cerca, kpd PH, rakyat hambur
        PM dikata tersangat tua dekat nak msuk kubur
        Bakal2 PM pula, jenis semburit kaki main jubor
        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Di bwh BN dulu ringgit mantap & ekonomi utuh
        Bila PH ambil alih, ringgit junam ekonomi jatuh
        Mntri2 kjaan PH pula, serupa dgn kepala butuh
        Sbb tu PRU15..empayar PH, rkyt nk kasi runtuh
        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  34. D4P PENGKHINAT NEGARA….WAJIB DIHUKUM MATI…….

    Ini Pengkhianat Negara, Pervez Musharraf Dihukum Mati. M’sia?
    Khianati negara: Bekas Presiden Pakistan, Pervez Musharraf dijatuhi hukuman mati…….

    ISLAMABAD: Mahkamah Anti Keganasan Pakistan hari ini menjatuhkan hukuman mati ke atas bekas Presiden dan pemimpin tentera Pakistan, Pervez Musharraf atas tuduhan mengkhianat dan mencemarkan perlembagaan negara itu.

    Menurut satu kenyataan oleh pegawai kerajaan, Salman Nadeem, Pervez didapati bersalah dibawah Perkara 6 kerana melanggar perlembagaan Pakistan. Pervez merampas kuasa pada 1999 dan sejak itu memerintah sebagai Presiden Pakistan.

    Pendakwaan tercetus dari tindakan Pervez yang mengenakan undang-undang darurat pada tahun 2007, sewaktu beliau diberikan tekanan oleh pihak pembangkang yang ketika itu menentang pemerintahannya.

    Di bawah undang-undang darurat, semua hak asasi awam dan proses demokrasi digantung bermula dari November 2007 sehingga Februari 2008.

    Pervez meletakkan jawatan pada 2008, selepas parti pimpinannya kalah teruk dalam pilihan raya umum. Sejak itu beliau meninggalkan Pakistan dan tinggal di luar negara.

    Bulan lalu satu petikan video memaparkan Pervez bercakap dari katil sebuah hospital di Dubai tersebar. Beliau mendakwa tidak mendapat perbicaraan yang adil di dalam kes itu.

    Semoga di Malaysia, tak ada spesis jenis itu..

  35. Kes video Azmin semburit blue eyed boy Madey si Kitol hampir NFA. Video tulen, pelaku Haziq sudah mengaku, pelaku dituduh belum disiasat, video semburit sudah upload masuk laman web porno, video semburit dikaji pakar Indonesia dan US semua hasilnya tulen. Video berwarna. Rakaman jelas. Kualiti kureng. Tempat Hotel Sandakan. Lebih 5 bulan tak ada pendakwaan lagi.

    Apakah Madey si Kitol sudah mengiktiraf aktiviti semburit sesama lelaki? Apakah Marina anak Madey si Kitol menjadi dalang di sebalik pentadbiran Madey si Kitol menyokong aktiviti luar tabiee? Kahkahkah!

  36. Ujian poligraf bukan evidens kes liwat atau cabul di mahkamah. PDRM tengah buat skrip drama Madey si Kitol. Skrip tak laku dan separuh masak oleh si tolol tua kutuk nak mati umur 94 tahun.

    Idea Madey si Kitol hanya liwat dan semburit dari umur muda sampai nak masuk ke lubang kubur. Semuanya Madey si Kitol sanggup lakukan demi Boboi dan kroni yang tak guna satu sen kepada Rakyat Malaysia. Kahkahkah!

  37. Double standard dalam pentadbiran Madey si Kitol. Madey si Kitol gagal jamin keadilan dan kesejahteraan Rakyat lagi. Kes Azmin semburit bersama Haziq Madey si Kitol sendiri cari dalang. Kes Yusof Rawther Madey si Kitol bayar Pengerusi Perda jaga hujung lubang dubur. Madey si Kitol berambus. Kahkahkah!

  38. Anwar tak payah layan desakan puak2 dungu dan bebal tu. Kes semburit melibatkan Azmin yang lebih lama, apa citer?. Ujian cekadak apa yang dah dibuat???. Asal saja isu melibatkan Anwar.. puak lebai serban bear pun boleh hilang waras, jangan kan penjilat dan spesis belatuk keliling “situa bangka” tu saja. Perangai membuli dan double standard gerombolan penjilat “situa bangka” ni ketara sekali terhadap Anwar dan membisu terhadap suspek pro situa bangka. Apakah rakyat nak lihat Malaysia terus ditadbir cara songsang dan gila babi begini???

    1. semburit tu legasi alliwati..
      sama je tu kan?
      parti pun sama..
      kahkahkah

  39. HANYA MELAYU PEMAKAN BABI YANG TIADA CEMBURU DENGAN BANGSA DAN AGAMA SENDIRI…….

    Genap Setahun, Sampai Bila Perlu Tunggu Keadilan Untuk Arwah Adib? Soal Zahid……..

    Presiden UMNO Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi percaya majoriti rakyat turut bersamanya mempersoalkan pihak yang berkuasa di negara ini yang sehingga kini masih belum membela kematian anggota bomba Allahyarham Muhammad Adib Mohd Kassim.

    “Hari ni genap setahun Adib meninggalkan kita.

    “Sampai bila kita perlu tunggu keadilan untuk arwah? Soalnya dalam satu hantaran di Facebook miliknya.

    Untuk rekod, dalam kejadian awal pagi 27 November 2018, negara digemparkan dengan satu catatan sejarah hitam apabila Adib yang juga anggota Unit Bantuan Perkhidmatan Kecemasan (EMRS) Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Subang Jaya, parah dipercayai dipukul sekumpulan perusuh di hadapan kuil Sri Maha Mariamman, USJ 25, Subang Jaya.

    Beliau dimasukkan ke unit jagaan rapi di Pusat Perubatan Ramsay Sime Darby, Subang Jaya awal pagi sebelum dipindahkan ke Institut Jantung Negara (IJN), Kuala Lumpur keesokan malamnya dan menghembuskan nafas terakhirnya kira-kira pukul 9.41 malam pada 17 Disember tahun yang sama.

    Pada 27 September lalu, Mahkamah Koroner Shah Alam memutuskan kematian Allahyarham Adib itu adalah akibat perbuatan jenayah yang dilakukan lebih dua atau tiga individu yang tidak diketahui.

    Justeru, Dr Ahmad Zahid yang juga Ahli Parlimen Bagan Datuk memberi jaminan keadilan untuk Allahyarham Adib pasti akan dapat ditegakkan sekiranya parti kembali menjadi kerajaan.

    “Insya-Allah apabila kami jadi kerajaan baharu, keadilan buat keluarga arwah akan diperjuangkan. Amin,” ujarnya. – UMNO ONLINE

    Kematian Adib disebabkan jenayah sekumpulan individu tidak dikenali
    Kematian anggota Bomba dan Penyelamat Malaysia (JPBM) Balai Subang Jaya, Muhammad Adib Mohd Kasim adalah akibat daripada tindakan jenayah sekumpulan individu yang tidak dikenali. Mahkamah Koroner, Rofiah Mohamad membuat keputusannya sebentar tadi selepas prosiding perbicaraan memakan masa 41 hari. Dalam keputusannya, Rofiah berkata, kecederaan lung chest trauma dialami Muhammad Adib…

  40. Tg Piai 16 Nov menggamit knangan sgt syahdu
    Sbb, BN telah mndpt mjoriti 15 ribu yg sgt padu
    Yg syok skali tu, tngok prangai, si Suman Hindu
    Kemain lahabau tu bersorak, YA BEDA BEDOO!!
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    1. Othman Ahmad

      JENG JENG JENG – AMEKAWW…..!!

      “As rainfall hit southern Johor, votes for Pakatan Harapan (PH) at Tg Piai By-Rlection began pouring in, based on the observance of an International Independent source today at 2.30 local time.

      PH was leading the race at 55 per cent with Barisan Nasional (BN) trailing at 41 per cent”.

      YABADABADOOO………!!

      Reply

      16 November 2019 7:31 pm

      1. Mmg 16 Nov 2019 menggamit knangan syahdu
        Mlm tu tak psti Suman mabuk ketum ker candu
        Bila tau 15K mjoriti Suman spt tertelan hmpedu
        Lps tu..sbulan si tua lahanat tu monyok terkedu
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
        👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

        1. Kejora cuba le..nak bagi tahu dekat Suman unta
          Agar iblis tu, dpt terima & berpijak di bumi nyata
          Tapi si tua bangsat tu masih juga mahu berauta
          Rupa2 nya dia tengok tv siaran LTTE pnya berita
          🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
          👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

          1. Othman Ahmad

            Nih aku sedang nonton berita 7:30 ptg, takder pun berita yg kau temberangkan.

            Pengiraan undi belum selesai, sah2 banyaklah angkaww punyer temberang Kejora.

            JENG JENG JENG – AMEKAWW…..!!

            “As rainfall hit southern Johor, votes for Pakatan Harapan (PH) at Tg Piai By-Rlection began pouring in, based on the observance of an International Independent source today at 2.30 local time.

            PH was leading the race at 55 per cent with Barisan Nasional (BN) trailing at 41 per cent”.

            YABADABADOOO………!!

            Reply

            16 November 2019 7:50 pm

            1. Mmg Tg Piai 16 Nov mnggamit kenangan silam
              Suman hanya brpandu berita siaran Tamil Elam
              Akhirnya dia tau, 15K mjoriti PH dah tenggelam
              Apa lagi, ke dlm selimut le si Suman menyelam
              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

              🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
              👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

              1. Mmg Tg Piai 16 Nov, mnggamit seribu knangan
                Suman mbuk ketum hnyut dlm mimpi & angan2
                Dikata PH leading tpi BN 15K mjoriti kmnangan
                Akhirnya, Suman lap hingus, habis sapu tangan
                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

                1. Kesian sngguh, dgn Suman Hindu barua haprak
                  Kemain lagi, YA BEDA BEDOO!..iblis tu bersorak
                  Tapi BN dpt 15K majoriti, PH hanya dapat kerak
                  Tg Piai 16 Nov 19..PH jadi gagak BN jadi merak
                  💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

                  👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                  Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                  😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                  1. 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
                    Bila kenang Tg Piai 16 Nov, Kejora ini nk trgelak
                    YA BEDA BEDOO..srupa anjing Suman mnyalak
                    Tpi parti PH..25K pnduduk Tg Piai benci & tolak
                    Petanda kekalahan PH di PRU-15 tak dpt dielak
                    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

                    💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
                    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                    1. Kenangan Tg Piai 16 Nov kemas lagi tersimpan
                      Kejora siarkan semula, utk pmbca pnya tatapan
                      BN dapat 15K mjority, Suman kata, PH di depan
                      Suman monyok malu..kote dia terus ksentapan
                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

                    2. 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                      Tak tau, bnyak mana todi Suman Hindu langgah
                      Dicanang, konon PH leading degn riak & megah
                      Tapi..BN dpt 15K majorty dan parti PH punggah
                      Bru Suman tau, yg muafakat nasional itu gagah
                      💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                    3. Tg Piai 16 Nov menggamit kenangan yng indah
                      YA BEDA BEDOO!..sorak si Suman haram jadah
                      Tpi, 15K mjoriti BN dpt, & parti PH terima padah
                      Apa lgi, sebulan lbh lah Suman malu terngadah
                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                    4. Teringat Tg Piai..Kejora nk tergelak tak tertahan
                      YA BEDA BEDOO..Suman cari publisiti murahan
                      Tpi, dgn majoriti undi 15K, PH terima kekalahan
                      Kini, dia trkedu monyok, sperti org yg ketulahan
                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

                    5. 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                      Mmg Suman ego bebal tak mau kalah bertekak
                      YA BEDA BEDOO..dia brsorak..riak dan bongkak
                      Tpi BN dpt 15 ribu mjoriti & parti PH merangkak
                      Suman malu terkedu, sebulan jadi bisu & pekak
                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

                    6. Suman brhujah..hanya dgn temberang dan auta
                      Tapi ckgu Kejora berlapik kpd bukti data & fakta
                      Tg Piai, 16 Nov..majority 15K..PH berputih mata
                      Sebulan ler, monyok dan terkedu si Suman unta
                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

                      👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                    7. Tg Piai 16 Nov, PH mcm kena lenyek keta kebal
                      25K pnduduk bangkit PH dibuat ulam & sambal
                      Tpi Suman kata PH leading..secara ego & bebal
                      Kini malu dia muka serupa kulit babi pnya tebal
                      🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖

                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                    8. 🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                      Suman Hindu..hnya ikut nafsu dan prasaan hati
                      Sdg Kejora pula, brhujah, di atas fakta dan bukti
                      PRK Tg Piai, PH tewas truk dgn 15K undi mjoriti
                      Dek malu trkedu, sebulan di blog ni, Suman cuti
                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                    9. Dgn parti PH..kini..rakyat tersangat benci & anti
                      Sbb utama, janji2 PRU dulu, PH dah buat capati
                      Kini rakyat mau krajaan Msia..BN kembali ganti
                      Rasa sungguh tak sabar PRU15 utk rakyat nanti
                      👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

                    10. 😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎
                      Tk tau lah Suman tu buta atau pun mata kelabu
                      YA BEDA BEDOO..!Suman bnyi mcm dgn lembu
                      Bila result kluar..wow, BN dapat majoriti 15 ribu
                      Terus Suman jadi tercungap-cungap dada sebu
                      👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

                    11. YA BEDA BEDOO..Suman sorak serupa org gila
                      Mngkin bnyak langgah todi..Suman biol kepala
                      Tg Piai 16 Nov..parti PH kena rkyat taji dan tala
                      15K majoriti, Suman rasa mcm jubor kena sula
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

                    12. YA BEDA BEDOO!!!..Suman bersorak, beriya-iya
                      Pada hal..15K majoriti, Tg Piai BN telah berjaya
                      Sdg Suman pula dgn siaran LTTE dia terpedaya
                      Lps tu, sebulan muka Suman monyok dan toya
                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

                    13. YA BEDA BEDOO!..Suman brsorak riak & takbur
                      Wal hal 15K majoriti PH Tg Piai rkyat kasi lebur
                      Suman terasa senak spt Bg Non dh tutoh jubor
                      Dia pun sedar..PRU-15 nanti..PH akan terkubor
                      👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                    14. Mmg lawak gilerr bila knangan Tg Piai diimbau
                      YA BEDA BEDOO!..Suman bunyi seakan kerbau
                      Bila tau majoriti 15K terkedu le Suman lahabau
                      Keadaan dia spt burng tekukur trcekik sambau
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

                    15. Suman sbenar nya dlm keadaan resah gelabah
                      Tpi..YA BEDA BEDOO..dia sorak srupa bedebah
                      Dia tak tahu yg rakyat sudar sedar dan berubah
                      Tg Piai 16 Nov..15K mjoriti PH terlentang rebah
                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

                      👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                    16. Suman ayam daging, nk berlagak ayam sabung
                      YA BEDA BEDOO..Suman tua brsorak sombong
                      Tpi di Tg Piai..parti PH, rakyat sepak mlambong
                      15K mjoriti, Suman hampir saja terjun lombong
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

                    17. YA BEDA BEDOO!..sorak DAPigs punya balachi
                      Tapi..15K majority..PH rakyat dah sangat benci
                      Suman rasa terkedu..sperti tercekik kulit kuaci
                      Sbulan lamanya dia terdiam spt mulut terkunci
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

                    18. Kempen Tg Piai..seminggu Suman Hindu hadir
                      16/11..YA BEDA BEDOO..brsorak si Pak Pandir
                      Tapi..15 ribu mjoriti, BN menang spt dah takdir
                      Nangis sedu le Suman, keluar hingus berlendir
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

                    19. Di Tg Pai, 16 Nov..Suman kcut perut mcm lipas
                      Tpi..YA BEDA BEDOO!..sorak si tua otak hmpas
                      Malangnya,15K mjoriti undi PH haprak tumpas
                      Petanda, PRU15 nnti, kerajaan, BN akn rampas
                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

                      👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                    20. Kenangan Tg Piai, 16 Nov..kembali bertandang
                      YA BEDA BEDOOO..sorak si Suman otak udang
                      Tpi hakikat nya..15K mjoriti..parti PH kcundang
                      Dek rasa malu sbulan Suman tak turun padang
                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                    21. Mmg ler sgt lucu sekali, gelagat Suman biawak
                      YA BEDA BEDOO..si tua ifrit tu cuba buat lawak
                      Bila dia dgr mjoriti 15K..Suman trus kecut cuak
                      Baru dia tau, sokongan kpd PH, dh banyak luak
                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                    22. Mmg lawak giler ler, si tua lahanat, Suman iblis
                      YA BEDA BEDOO..si kerbau baghal unta tu tulis
                      Tapi Tg Piai 15K mjoriti..PH ibarat keretapi gilis
                      Terus Suman terkedu bagai org bankrap muflis
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

                    23. Di Tg Piai 16 Nov..kempen Suman kedi tak laku
                      Sbaliknya kepala Suman pnduduk kejar nk luku
                      BN dpt majoriti 15K, Suman terus diam terpaku
                      Lps tu..sebulan lidah Suman jadi kelu dan kaku
                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                    24. 😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
                      Di Tg Piai, Suman sbenarnya dlm resah & gusar
                      YA BEDA BEDOO..dia jerit, spt jual ikan di pasar
                      Tapi PH, penduduk lenyek, jadi spt tepung kisar
                      15K majority, BN dpt kemenangan yg sgt besar
                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

                      💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                    25. 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                      Di Tg Piai, Suman nak berkempen tiada apa isu
                      Masa PRU14 dulu, boleh ler umpan janji2 palsu
                      15K mjoriti, Suman nangis habis berkotak2 tisu
                      Lps tu, sebulan le Suman jadi terdiam kelu bisu
                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                    26. Mmg lawak gilerr..bila Tg Piai 16 Nov dikenang
                      YA BEDA BEDOO!!..Suman sewel pukul canang
                      Dia kata PH leading, tpi 15K mjoriti BN menang
                      Sebulan lah lamanya, airmata Suman berlinang
                      😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                    27. 🐒🐵🐒🐵🐒🐵🐒🐵🐒🐵🐒🐵🐒🐵🐒🐵🐒🐵
                      Tg Piai 16 Nov..Suman berkeakuan serupa kera
                      YA BEDA BEDOO!..konon dia bwa berita gmbira
                      Tpi 15K majoritiy sokongan kpd BN jelas ketara
                      Sebulan lebih Suman jadi monyok berduka lara
                      😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢

                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                      Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                    28. YA BEDA BEDOO!..Suman bersorak mcm beruk
                      Tapi..PRK Tg piai..15K majority, PH tewas teruk
                      Rakyat bngkit lanyak PH jadi serupa kain buruk
                      Lps tu..sebulan ler Suman kedi malu menyorok
                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                    29. Mmg lawak giler, bila teringat pe’el Suman kedi
                      YA BEDA BEDOO..dibuatnya dakyah, ala Yahudi
                      Tapi penipuan & auta Suman nyata tak menjadi
                      Tg Piai, PH tewas teruk dgn mjoriti 15 ribu undi
                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                    30. Lwk betul, Suman pnyokong parti main belakng
                      YA BEDA BEDOO..bersorak si Suman kongkang
                      Tapi, kemaraan BN ternyata tak dapat dikekang
                      15K mjoriti BN dapat, Suman rebah trkangkang
                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                    31. Mmg lawak gilerr..kelakuan Suman memerang!
                      YA BEDA BEDOO!..Suman cuba jual temberang
                      Tg Piai, 15K majoriti, PH haprak jatuh ke jurang
                      Lps tu..sebulan lah Suman demam mengerang
                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                    32. Mmg lucu betul, kelakuan Suman renta ular lidi
                      YA BEDA BEDOO..dia brsorak, mcm mabok todi
                      Bila tau mjority 15K, terus Suman jdi kecut badi
                      Tak berani msuk sini..berkampung kat blog KD!
                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

                      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                    33. YA BEDA BEDOO!!..Suman jerit serupa musibat
                      Tapi, 15K majority, BN yg rakyat pilih dan nobat
                      Apa lagi..Suman terpaksa telan berkotak2 ubat
                      Lps itu, sebulan mnghilang, tak nampak kelibat
                      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                    34. Kenangan Tg Piai..masih lagi di ingatan, terlipat
                      YA BEDA BEDOO..sorak si Suman kacang sepat
                      Tpi BN menang sgt besar..mjoriti 15K BN dapat
                      Suman jdi malu ke sini, di blog KD dia mrempat
                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                    35. YA BEDA BEDOO!!..jerit Wak Suman taik kucing
                      Tpi penduduk Tg Piai tak rela lagi kena kencing
                      Janji2 palsu PRU14 dlu blm hilang bau hancing
                      Sbb tu, 25 ribu pnduduk Tg Piai memilih dacing
                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

                      👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                    36. Walau udah sebulan, PRK Tg Piai spt msih baru
                      YA BEDA BEDOO!..jerit si Suman tua katak puru
                      Tpi..25K pnduduk pilih BN..kita rasa sgt terharu
                      Sebulan le Suman jadi spt monyet tergaru-garu
                      🐵🐒🐵🐒🐵🐒🐵🐒🐵🐒🐵🐒🐵🐒🐵🐒🐵🐒

                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                    37. YA BEDA BEDOO!!..jerit Suman muka tampong
                      Tpi, 15K majority, Suman jadi trkedu melopong
                      Kini Suman rasa, bagai di tengah laut terapong
                      Di blog KluangDarai KD le tmpt dia brkampong
                      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      2. Hiii.. PANTAToon
        dari seorang goon.

        YA BEDA BEDOO!..Blog ini Kejora dah monopoli
        Suman & atuk TN cabut lari..tak tahan kena buli
        Atuk TN pedih telinga bila cgu Kejora asyik perli
        Si tua Suman pulak terkedu dgn cerita Benggali
        ———————————————–

        Kejora…

        Toksah cakap banyak, sila bagitau… TARIKH & MASA KAU BERANI BERSUA MUKA DGN AKU DI JB UNTUK MENGULANG KATA2 BIADAB CARUT ENGKAU ITU……!!

        Kau nak tak aku tayangkan semula dialog2 kita yg mana kau tak muncul2 di Dataran Merdeka dgn alasan karut-marut kau – ‘spek hitam akulah’, “anak akulah”, “mas ayu datang dari Sarawaklah”, irah pirahh dgn kau nak balik Kedah konon besok nak mengajarlah, dan bermacam-macam lagi. Semuanya masih tersimpan dalam fail aku dan arkib blog2 berkaitan.

        So….pegi jalan dahh dgn engkau punya auta temberang, pengecut…!!

    2. Rentikanlah PANTAToon2 menjijikkan yg merusakkan sen7 nbudaya Melayu….!!

      Sebaliknya, dgn ringkasnya aku rumuskan…

      Ajal, maut & nasib semuanya di tangan Ilahi – sebab tuu Tun diberi kuasa semula.

      – Tun Dodol terus ZZZZ sebelum tertonggeng & selepas tertonggeng,

      – Najib & Jahit tertonggeng menonggeng frust tonggeng macam kau,

      – dan brader ‘REAR’ Admiral menanti terus menanti menggigit jari sepanjang hari sepanjang zaman.

      1. 🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
        Woi Suman iblis, pukimak jahanam kepala bana
        Tulisan ko tu, dgn pntun aku, tak kena mengena
        Naper ko ni dilahirkan bodoh, wahai tua durjana
        Tk faham ke Wak, dlm pntun tu, kau tu aku hina!
        👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

        👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
        Kah kaahh kaahhhh kaaalhhhhh kaaaahhhhhhh
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Leave a Reply

Your email address will not be published.