KALAU ANAKNYA PUN TIDAK BERJAYA DIBENTUK JADI PEMIMPIN TERBAIK, APAKAH TUGAS MAHATHIR MENILAI KEDUDUKAN ANWAR?

Kenyataan Tun Mahathir Mohamad di Qatar semalam bahawa beliau tidak dapat menjamin penggantinya, Anwar Ibrahim mampu menjadi Perdana Menteri yang terbaik untuk masa akan datang, bukan saja mengelirukan, malah seperti bercampur sedikit niat jahat.

“Saya tidak dapat menjamin apa yang akan jadi, (atau) siapa orang terbaik untuk mengambil alih, kerana saya pernah mempunyai pengalaman buruk.

“(Pada masa lalu) saya telah menamakan pengganti saya dan kemudian mereka mengambil alih dan melakukan perkara yang berbeza,” katanya yang merujuk kepada penyerahan jawatan Perdana Menteri yang pernah dilakukannya kepada Tun Abdullah Ahmad Badawo pada 2003 dahulu.

Dengan itu, kenyataan Tun Mahathir tersebut seolah-olah mahu mengajak rakyat berfikir semula mengenai kedudukan Anwar sebagai bakal penggantinya.

Dalam kedudukannya yang sudah terikat dengan janji serta konsensus menyerahkan jawatan kepada Anwar, Tun Mahathir sebenarnya tidak berhak lagi memberi gambaran yang negatif terhadap penggantinya itu.

Tugas dan tanggungjawab utama Tun Mahathir ketika ini bukanlah untuk menilai atau meramal kedudukan Anwar bila menjadi Perdana Menteri nanti sama ada mampu menjadi yang terbaik untuk negara atau sebaliknya.

Tetapi, tugas dan tanggungjawab yang lebih penting yang mesti dilakukannya adalah mematuhi perjanjian dan tidak cuba berbelit-belit ke arah memungkiri perjanjian yang sudah dipersetujui itu.

Lagi pula, kalau beliau ada keraguan mengenai Anwar, perkara itu patut diputuskannya sebelum PRU14 lagi, bukannya sekarang.

Mengapa sebelum PRU14 dulu Tun Mahathir tidak pernah ada keraguan mengenai kedudukan Anwar, malah meyakininya untuk menjadi Perdana Menteri selepasnya?

Lebih daripada itu, adalah membuang masa, tenaga dan fikiran saja bagi Tun Mahathir jika mahu terus memikirkan sama ada Anwar mampu menjadi peneraju negara yang terbaik atau tidak bagi negara ini.

Ini kerana, jika beliau sendiri tidak dapat membentuk dan menjadikan anaknya, Mukhriz sebagai pemimpin pelapis yang terbaik dalam Bersatu dan juga negara, apakah lebih mungkin kedudukan Anwar dapat ditentukannya?

Untuk kali yang seterusnya – cukup-cukuplah tu Tun dan ingat-ingatlah sedikit tentang hari mati!!! (ShahbudinHusin 15/12/2019)

Kongsikan artikel ini
Updated: 15 December 2019 — 4:06 pm

139
Leave a Reply

avatar
13 Comment authors
AnonymousOthman Ahmad!!Tanpa NamaAnonnajib bini rosmah Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Anonymous
Guest
Anonymous

Poor soul, Suman old gay…..!!

Keep on running, keep on hiding
One fine day you said that PH was leading
To make you realise and understand
Oh, yeah, BN gonna be the government

Keep on running, running from my arms
One fine day BN gonna be the government
To make you understand you’re under harm
Oh yeah, you’re really the ED old man.

Anonymous
Guest
Anonymous

Hey, hey, hey
Everyone is looking at you
It makes you feel so bad,

Hey, hey, hey
Everyone is laughing at you
It makes you feel so sad,

So keep on running
Running from me and hiding
Is it true that PH is leading?
But 15K majority BN is firm standing!

To make you understand
Oh, yeah, you’re an old silly poor man

He..he..he..he

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Othman Ahmad!!
Guest
Othman Ahmad!!

FLASHBACK….!! Tun had good faith in Anwar’s ability that he let Anwarlead the country for two months in 1997 while he took a two-month extended vacation. During those two months, Anwar passes tough anti-corruption legislation, raised questions about the $6 billion Bakun dam project and created Peace Corps-like organization. Anwar was in office when the Thai currency crisis happened. When Tun M returned from vacation, he reversed many of Anwar’s policies. After the Asian economic crisis in 1997-98, Anwar and Tun M had a falling out over how the country should deal with the crisis. Anwar was friendly with (Paul… Read more »

Othman Ahmad!!
Guest
Othman Ahmad!!

Saya yakin seluruh dunia dah baca, dapat message & faham press statement Ayahanda Tun semalam. Semalam Tun M ditanya sama ada Anwar merupakan calon terbaik untuk menggantikannya sebagai perdana menteri dan sama ada beliau akan memberi sokongan, beliau berkata, beliau tidak boleh memberi jaminan tentang siapakah calon terbaik kerana pengalaman2 lampau. Ramalan rakan seperjuangan, bro JD dah jadi kenyataan – memang ada yg kempunan lagi. Dulu2 kerana lahap & pentingkan diri, budak ‘Pekan’ menyebabkan ibunya merajuk menyerah diri ditelan batu belah batu bertangkup. Pengalaman Pahit Tun Mahathir: 1. Anwar ingkar, durhaka melawan arus ketika dia memangku jawatan PM semasa Tun… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Baru nampak muncul Suman iblis perut busuk
Dia takut dgn Kejora, lbh dr takut syaitan rasuk
Ternyata kote si kedi ni, dah ke dlm terperosok
Orang dah tinggal entry, baru dia berani masuk
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Othman Ahmad!!
Guest
Othman Ahmad!!

Meleleh air hidung mengenangkan….. a sicko gàyboy pervert punk “perasan sok sendiri” showing off his cyber-terompah ridiculous PANTAToon nonsense, but in reality he is nothing, hiding & running away from me endlessly behind h/p & computer screen only. Poor soul, Kejora gayboy…..!! Keep on running, keep on hiding One fine day I’m gonna be the one To make you understand Oh, yeah, I’m gonna be the man. Keep on running, running from my arms One fine day I’m gonna be the one To make you understand Oh yeah, I’m gonna be the man. Hey, hey, hey Everyone is looking at… Read more »

Othman Ahmad!!
Guest
Othman Ahmad!!

Speaking Without Fear & Hiding (my original, no copying from others)…. In the beginning I used to fancy and got fascinated over Sheikh Al Jub’s warm-charming personality, dashing-outgoing & charasmatic outlook, and above all his superb Bahasa Baku + Arabic accent Oratory skill that you’ll never get bored with, and always want more & more. Nevertheless, my confidence in him eroded the day he conspired and led the Umno young turks & State Liason Chiefs to oust the late Tun Ghafar Baba in 1993 for Umno no. 2 post and eventually the Deputy Premier post. Finally, I was so devastated… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Poor soul, Suman old gay…..!! Keep on running, keep on hiding One fine day you said that PH was leading To make you realise and understand Oh, yeah, BN gonna be the government Keep on running, running from my arms One fine day BN gonna be the government To make you understand you’re under harm Oh yeah, you’re really the ED old man. Hey, hey, hey Everyone is looking at you It makes you feel so bad, Hey, hey, hey Everyone is laughing at you It makes you feel so sad, So keep on running Running from me and hiding… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Lupa lak Wak…

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Di suruh makan tahi lembu supaya apa yang keluar dari mulut nya bersih, Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib berpantun, bersajak, berpuisi.

Jadi, suruhan makan tahi lembu itu jadi insprasi kpd nya. Akan aku buat lagi kpd dia di masa berikutan.

Dia dah tak keluar atas nama Geng Najib lagi sebab tak tahan di balun sebagai Geng Najib yang asyik menjilat Najib. Itu pun akan berterusan

Anonymous
Guest
Anonymous

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Setiap hari blog Budin ini msti cgu Kejora buka
Sbb pertama, mau lanyak Suman bapok puaka
Yg ke2, seronok lihat lwk badut TN tua bangka
Dan yg ke3, kot2 lah ada, tiba wrkh dari ‘marka’
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Tahniah atuk TN, dgn atuk punya bahan jenaka
Tkziah Wak Suman..15K majoriti anda berduka
Anda berdua ini..mmg malekat Malek sgt suka
Sbb..dia tak sabar, nak brjumpa anda di neraka
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Othman Ahmad!!
Guest
Othman Ahmad!!

Hi hi hi hi

Ujung2 Kejora budak gay sewel pembawa wabak hiv/aids menyalak-melalak-memekak buang ketebiat nak mamposs berPANTAToon Cartoon merapu-meracau syok sendiri dgn kemenangan 4 pr kecil-kecilan kacang putih keciput yg langsung seditkitpun tidak mendatangkan kudis menggugat kekuasaan PH pimpinan Tun Mahathir.

Alahai, keciannyer…..!!

He he he he

Anon
Guest
Anon

TN pi pesta cow dung lagi baguih. ngotor blog ni je

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Atuk Heng Najib yang asyik menjiolat Najib mengguna berbagai nama,

Kamu makan tahi lembu bagus, supaya apa yang keluar dari mulut kamu itu bersih.

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

harta perbendaharaan negara bukan untuk diagih kepada kroni dan anak bini Madey si Kitol. Rakyat perlu bantuan. Paras kemiskinan melebihi 15% bukan macam Azmin semburit kata 0.04%. Yang kaya cuma kroni Madey si Kitol dan anak-anaknya. Cukuplah Madey si Kitol. Tulah Rakyat memaki Madey si Kitol sampai mati. Kahkahkah!

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Syarikat 50 juta menang bida untuk APEC 2020 kena bogel depan Rakyat. Madey si Kitol beri alasan selepas APEC untuk kroni yang kebulur. Rakyat nak mansuh Tol. Rakyat nak mansuh IPP. Rakyat nak mansuh sistem Parlimen ala Madey si Kitol. Tolak Madey si Kitol dan kroni-kroninya. Madey si Kitol sudah 94 tahun bukan 49. Kahkahkah!

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

MAdey si Kitol kena ketulahan sendiri lagi. Selepas tulah Pengerusi Perda jaga hujung lubang dubur, semakin jelas Madey si Kitol nak curi duit Kerajaan melalui kroninya dalam penjenamaan APEC. Syarikat 50 juta bida menewaskan syarikat bida 18 juta!!!! Masya Allah. Lain macam aura kroni Madey si Kitol merompak harta negara. Kahkahkah!

Anonymous
Guest
Anonymous

Tg Piai 16 Nov menggamit knangan sgt syahdu
Sbb, BN telah mndpt mjoriti 15 ribu yg sgt padu
Yg syok skali tu, tngok prangai, si Suman Hindu
Kemain lahabau tu bersorak, YA BEDA BEDOO!!
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Othman Ahmad

JENG JENG JENG – AMEKAWW…..!!

“As rainfall hit southern Johor, votes for Pakatan Harapan (PH) at Tg Piai By-Rlection began pouring in, based on the observance of an International Independent source today at 2.30 local time.

PH was leading the race at 55 per cent with Barisan Nasional (BN) trailing at 41 per cent”.

YABADABADOOO………!!

Reply

16 November 2019 7:31 pm

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Mmg 16 Nov 2019 menggamit knangan syahdu
Mlm tu tak psti Suman mabuk ketum ker candu
Bila tau 15K mjoriti Suman spt tertelan hmpedu
Lps tu..sbulan si tua lahanat tu monyok terkedu
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Kejora cuba le..nak bagi tahu dekat Suman unta
Agar iblis tu, dpt terima & berpijak di bumi nyata
Tapi si tua bangsat tu masih juga mahu berauta
Rupa2 nya dia tengok tv siaran LTTE pnya berita
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Othman Ahmad

Nih aku sedang nonton berita 7:30 ptg, takder pun berita yg kau temberangkan.

Pengiraan undi belum selesai, sah2 banyaklah angkaww punyer temberang Kejora.

JENG JENG JENG – AMEKAWW…..!!

“As rainfall hit southern Johor, votes for Pakatan Harapan (PH) at Tg Piai By-Rlection began pouring in, based on the observance of an International Independent source today at 2.30 local time.

PH was leading the race at 55 per cent with Barisan Nasional (BN) trailing at 41 per cent”.

YABADABADOOO………!!

Reply

16 November 2019 7:50 pm

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Mmg Tg Piai 16 Nov mnggamit kenangan silam
Suman hanya brpandu berita siaran Tamil Elam
Akhirnya dia tau, 15K mjoriti PH dah tenggelam
Apa lagi, ke dlm selimut le si Suman menyelam
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Mmg Tg Piai 16 Nov, mnggamit seribu knangan
Suman mbuk ketum hnyut dlm mimpi & angan2
Dikata PH leading tpi BN 15K mjoriti kmnangan
Akhirnya, Suman lap hingus, habis sapu tangan
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Kesian sngguh, dgn Suman Hindu barua haprak
Kemain lagi, YA BEDA BEDOO!..iblis tu bersorak
Tapi BN dpt 15K majoriti, PH hanya dapat kerak
Tg Piai 16 Nov 19..PH jadi gagak BN jadi merak
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Bila kenang Tg Piai 16 Nov, Kejora ini nk trgelak
YA BEDA BEDOO..srupa anjing Suman mnyalak
Tpi parti PH..25K pnduduk Tg Piai benci & tolak
Petanda kekalahan PH di PRU-15 tak dpt dielak
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Kenangan Tg Piai 16 Nov kemas lagi tersimpan
Kejora siarkan semula, utk pmbca pnya tatapan
BN dapat 15K mjority, Suman kata, PH di depan
Suman monyok malu..kote dia terus ksentapan
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Tak tau, bnyak mana todi Suman Hindu langgah
Dicanang, konon PH leading degn riak & megah
Tapi..BN dpt 15K majorty dan parti PH punggah
Bru Suman tau, yg muafakat nasional itu gagah
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Tg Piai 16 Nov menggamit kenangan yng indah
YA BEDA BEDOO!..sorak si Suman haram jadah
Tpi, 15K mjoriti BN dpt, & parti PH terima padah
Apa lgi, sebulan lbh lah Suman malu terngadah
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Teringat Tg Piai..Kejora nk tergelak tak tertahan
YA BEDA BEDOO..Suman cari publisiti murahan
Tpi, dgn majoriti undi 15K, PH terima kekalahan
Kini, dia trkedu monyok, sperti org yg ketulahan
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Mmg Suman ego bebal tak mau kalah bertekak
YA BEDA BEDOO..dia brsorak..riak dan bongkak
Tpi BN dpt 15 ribu mjoriti & parti PH merangkak
Suman malu terkedu, sebulan jadi bisu & pekak
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman brhujah..hanya dgn temberang dan auta
Tapi ckgu Kejora berlapik kpd bukti data & fakta
Tg Piai, 16 Nov..majority 15K..PH berputih mata
Sebulan ler, monyok dan terkedu si Suman unta
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Tg Piai 16 Nov, PH mcm kena lenyek keta kebal
25K pnduduk bangkit PH dibuat ulam & sambal
Tpi Suman kata PH leading..secara ego & bebal
Kini malu dia muka serupa kulit babi pnya tebal
🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Suman Hindu..hnya ikut nafsu dan prasaan hati
Sdg Kejora pula, brhujah, di atas fakta dan bukti
PRK Tg Piai, PH tewas truk dgn 15K undi mjoriti
Dek malu trkedu, sebulan di blog ni, Suman cuti
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Dgn parti PH..kini..rakyat tersangat benci & anti
Sbb utama, janji2 PRU dulu, PH dah buat capati
Kini rakyat mau krajaan Msia..BN kembali ganti
Rasa sungguh tak sabar PRU15 utk rakyat nanti
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎
Tk tau lah Suman tu buta atau pun mata kelabu
YA BEDA BEDOO..!Suman bnyi mcm dgn lembu
Bila result kluar..wow, BN dapat majoriti 15 ribu
Terus Suman jadi tercungap-cungap dada sebu
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

YA BEDA BEDOO..Suman sorak serupa org gila
Mngkin bnyak langgah todi..Suman biol kepala
Tg Piai 16 Nov..parti PH kena rkyat taji dan tala
15K majoriti, Suman rasa mcm jubor kena sula
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

YA BEDA BEDOO!!!..Suman bersorak, beriya-iya
Pada hal..15K majoriti, Tg Piai BN telah berjaya
Sdg Suman pula dgn siaran LTTE dia terpedaya
Lps tu, sebulan muka Suman monyok dan toya
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

YA BEDA BEDOO!..Suman brsorak riak & takbur
Wal hal 15K majoriti PH Tg Piai rkyat kasi lebur
Suman terasa senak spt Bg Non dh tutoh jubor
Dia pun sedar..PRU-15 nanti..PH akan terkubor
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Mmg lawak gilerr bila knangan Tg Piai diimbau
YA BEDA BEDOO!..Suman bunyi seakan kerbau
Bila tau majoriti 15K terkedu le Suman lahabau
Keadaan dia spt burng tekukur trcekik sambau
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman sbenar nya dlm keadaan resah gelabah
Tpi..YA BEDA BEDOO..dia sorak srupa bedebah
Dia tak tahu yg rakyat sudar sedar dan berubah
Tg Piai 16 Nov..15K mjoriti PH terlentang rebah
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman ayam daging, nk berlagak ayam sabung
YA BEDA BEDOO..Suman tua brsorak sombong
Tpi di Tg Piai..parti PH, rakyat sepak mlambong
15K mjoriti, Suman hampir saja terjun lombong
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

YA BEDA BEDOO!..sorak DAPigs punya balachi
Tapi..15K majority..PH rakyat dah sangat benci
Suman rasa terkedu..sperti tercekik kulit kuaci
Sbulan lamanya dia terdiam spt mulut terkunci
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Kempen Tg Piai..seminggu Suman Hindu hadir
16/11..YA BEDA BEDOO..brsorak si Pak Pandir
Tapi..15 ribu mjoriti, BN menang spt dah takdir
Nangis sedu le Suman, keluar hingus berlendir
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Di Tg Pai, 16 Nov..Suman kcut perut mcm lipas
Tpi..YA BEDA BEDOO!..sorak si tua otak hmpas
Malangnya,15K mjoriti undi PH haprak tumpas
Petanda, PRU15 nnti, kerajaan, BN akn rampas
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Kenangan Tg Piai, 16 Nov..kembali bertandang
YA BEDA BEDOOO..sorak si Suman otak udang
Tpi hakikat nya..15K mjoriti..parti PH kcundang
Dek rasa malu sbulan Suman tak turun padang
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Mmg ler sgt lucu sekali, gelagat Suman biawak
YA BEDA BEDOO..si tua ifrit tu cuba buat lawak
Bila dia dgr mjoriti 15K..Suman trus kecut cuak
Baru dia tau, sokongan kpd PH, dh banyak luak
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Mmg lawak giler ler, si tua lahanat, Suman iblis
YA BEDA BEDOO..si kerbau baghal unta tu tulis
Tapi Tg Piai 15K mjoriti..PH ibarat keretapi gilis
Terus Suman terkedu bagai org bankrap muflis
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Di Tg Piai 16 Nov..kempen Suman kedi tak laku
Sbaliknya kepala Suman pnduduk kejar nk luku
BN dpt majoriti 15K, Suman terus diam terpaku
Lps tu..sebulan lidah Suman jadi kelu dan kaku
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
Di Tg Piai, Suman sbenarnya dlm resah & gusar
YA BEDA BEDOO..dia jerit, spt jual ikan di pasar
Tapi PH, penduduk lenyek, jadi spt tepung kisar
15K majority, BN dpt kemenangan yg sgt besar
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Di Tg Piai, Suman nak berkempen tiada apa isu
Masa PRU14 dulu, boleh ler umpan janji2 palsu
15K mjoriti, Suman nangis habis berkotak2 tisu
Lps tu, sebulan le Suman jadi terdiam kelu bisu
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Mmg lawak gilerr..bila Tg Piai 16 Nov dikenang
YA BEDA BEDOO!!..Suman sewel pukul canang
Dia kata PH leading, tpi 15K mjoriti BN menang
Sebulan lah lamanya, airmata Suman berlinang
😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

🐒🐵🐒🐵🐒🐵🐒🐵🐒🐵🐒🐵🐒🐵🐒🐵🐒🐵
Tg Piai 16 Nov..Suman berkeakuan serupa kera
YA BEDA BEDOO!..konon dia bwa berita gmbira
Tpi 15K majoritiy sokongan kpd BN jelas ketara
Sebulan lebih Suman jadi monyok berduka lara
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

YA BEDA BEDOO!..Suman bersorak mcm beruk
Tapi..PRK Tg piai..15K majority, PH tewas teruk
Rakyat bngkit lanyak PH jadi serupa kain buruk
Lps tu..sebulan ler Suman kedi malu menyorok
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Mmg lawak giler, bila teringat pe’el Suman kedi
YA BEDA BEDOO..dibuatnya dakyah, ala Yahudi
Tapi penipuan & auta Suman nyata tak menjadi
Tg Piai, PH tewas teruk dgn mjoriti 15 ribu undi
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Lwk betul, Suman pnyokong parti main belakng
YA BEDA BEDOO..bersorak si Suman kongkang
Tapi, kemaraan BN ternyata tak dapat dikekang
15K mjoriti BN dapat, Suman rebah trkangkang
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Mmg lawak gilerr..kelakuan Suman memerang!
YA BEDA BEDOO!..Suman cuba jual temberang
Tg Piai, 15K majoriti, PH haprak jatuh ke jurang
Lps tu..sebulan lah Suman demam mengerang
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Mmg lucu betul, kelakuan Suman renta ular lidi
YA BEDA BEDOO..dia brsorak, mcm mabok todi
Bila tau mjority 15K, terus Suman jdi kecut badi
Tak berani msuk sini..berkampung kat blog KD!
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

YA BEDA BEDOO!!..Suman jerit serupa musibat
Tapi, 15K majority, BN yg rakyat pilih dan nobat
Apa lagi..Suman terpaksa telan berkotak2 ubat
Lps itu, sebulan mnghilang, tak nampak kelibat
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Kenangan Tg Piai..masih lagi di ingatan, terlipat
YA BEDA BEDOO..sorak si Suman kacang sepat
Tpi BN menang sgt besar..mjoriti 15K BN dapat
Suman jdi malu ke sini, di blog KD dia mrempat
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

YA BEDA BEDOO!!..jerit Wak Suman taik kucing
Tpi penduduk Tg Piai tak rela lagi kena kencing
Janji2 palsu PRU14 dlu blm hilang bau hancing
Sbb tu, 25 ribu pnduduk Tg Piai memilih dacing
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

YA BEDA BEDOO!!..jerit Suman muka tampong
Tpi, 15K majority, Suman jadi trkedu melopong
Kini Suman rasa, bagai di tengah laut terapong
Di blog KluangDarai KD le tmpt dia brkampong
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Walau udah sebulan, PRK Tg Piai spt msih baru
YA BEDA BEDOO!..jerit si Suman tua katak puru
Tpi..25K pnduduk pilih BN..kita rasa sgt terharu
Sebulan le Suman jadi spt monyet tergaru-garu
🐵🐒🐵🐒🐵🐒🐵🐒🐵🐒🐵🐒🐵🐒🐵🐒🐵🐒

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Othman Ahmad!!
Guest
Othman Ahmad!!

Hi hi hi hi

Nov 2019 di Tg Piai – menggamit kenangan silam di mana gayboy Kejora juga sekali lagi buat ‘REKOD PALING LAMA TAK PUTUS-PUTUS SEBAGAI PENGECUT TAKDAK TELOR UNTUK BERSEMUKA DGN SAYA’…..!!

Ha ha ha ha

Othman Ahmad!!
Guest
Othman Ahmad!!

Tak kiralah ya beda bedu ker, tempoyak budu ker, selagi namanya p/raya kecil-kecilan kacang putih keciput, ianya langsung tak berkesan & tak ada maknanya sebab semua peruntukan, budget & pembiayaan di bawah ehsan pemerintahan pusat di Putrajaya. Kemenangan BN p/raya kecil keciput di Tg Piai itu, apalah sangat….?? Ada cipta rekod dunia ker….merampas kembali kekuasaan di singgahsana Putrajaya ker….?? Kemenangan keciput yg diibarat baru dapat “pengat” sukan SUKMA, riuhnya waduhh-waduhh macam seolah-olah dapat pingat Olimpik. Toksah perasan syok sendiri ler….,!! 15,000 pengundi Tg Piai betul2 aku kesian di atas kebongokan & kebengapan tahap gaban mudah dibodoh2kan puak MUAKFUCKat KeBANGSATan. Nak… Read more »

Raza
Guest
Raza

Pemimpin yg dipilih/nak dipilih oleh Atok sebagai pengganti beliau adalah 1. Abdullah Ahmad Badawi 2.Najib Razak 3.Azmin Ali… Manakala Sdr Anwar Ibrahim ternyata BUKAN pemimpin yg dipilih oleh Atok tp adalah pilihan PH

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Sapa cakap Tun M mahu pilih Najib? Tak tahu ke Tun gulingkan dia di Pru14? Sebab curi wang rakyat berbillion di 1MDB.

Wau Bule
Guest
Wau Bule

1. Umur bukan ukuran jika mahu berkhidmat kerana negara. Jangan dipersoalkan kuasa Allah swt 2. Najib pernah kutuk TDM dengan hina sekali iaitu KEPALA BAPAK KAU. TDM tak balas balik…..apa dah jadi dengan Najib sekarang. Serupa juga Zahid yang hina keturunan TDM…..mana kah Zahid sekarang. Ini dinamakan TULAH 3. Sekarang dah ada yang kutuk TDM sebagai Father of Hypocrisy. Kita tidak tahu apa akan terjadi selepas ini…hanya Allah yang maha mengetahui 4. Ada yang panggil TDM Si Kitol, ada yang kata menongkat langit, ada yang kata pakar U-turn, ada yang pembelit dsbnya. TDM dituduh kayakan anak2nya. Kita lihat kejadian seterusnya.… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

DEEP STATE SEBENAR ADALAH MAFIA KOMUNIS GANGSTER SOSIALIST PEMBERONTAK SYIAH……. Lemah Tadbir P/Awam, Negara Seolah Di Era Darurat……. PH perang Penjawat Awam lemahkan urus tadbir negara TAHUN 2020 yang pernah digagaskan untuk Malaysia menjadi negara maju, kini bukan sahaja telah jadi ‘angan-angan’, tetapi menjelang kehadirannya, timbul di dalam pertiwi ini pelbagai kerosakan dan kepincangan. Antara paling buruk, bertambah parah dan meletakkan pengurusan negara seolah-olah di era darurat yang adanya ancaman Komunis; apabila Kerajaan PH berperang secara terbuka terhadap nadi pentadbiran negara yakni para Penjawat Awam. Ketika kerajaan seharusnya memacu gemblengan dukungan dan kepakaran serta kesetiaan para Penjawat Awam dalam mencurah… Read more »

JLc
Guest
JLc

senang cerita si madey ni cuba nak menongkat langit…

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Lagi senang cerita, kamu ni nak menongkat Pak Sheikh. Jaga bila mengangkat dia, kalau anda di bawah bontot dia, kot kena kentot.

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

#Mei2020
#Madey-si-Kitol
#Kahkahkah!

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Atuk Geng Najib yang asyik menjilat Najib,

Hari2 kamu tonggak botol. Bukan beer, bukan samsu, tapi air ketum.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Guan Eng ingatkan ahli DAP jangan buang masa persoal isu peralihan PM.

Setuju. Sokong. Syorkan semua pihak buat demikian.

Pihak Pembangang, lantak lah. Anjing menyalak gunung akan terberak. Gunung tak pun tercuit, sentiasa tegak.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Hah, puas juga aku dapat my morning fun and entertainment membalun dan menibai Atuk Geng Najib 79 tahun umur tapi otak jahat mengata orang 94 tahun sebagai budak.

Dulu aku silap, umur dia sebenar nya 79 tahun; bila 80 tahun umur, dia gol kena sakit jantung sebab Bossnya kena tendang terajang ke longkang sejak Pru14, selepas itu hari2 di tibai dan di bantai bila nak mengata Tun M.

Mana boleh pertahankan Najib Al Jibo yang curi wang rakyat RM2.6 billion dari 1MDB. Mesti di kondem setiap minit yang boleh supaya tiada siapa ikut berjenayah.

Wau bulan
Guest
Wau bulan

Between an alleged NYANYUK old wily fox and a twice proven jailed ex convict of sodomy and now an alleged sexual assault offender, I would have no qualms and or hesitation to choose the former.

Anon
Guest
Anon

budak 94 bulan nak urus diri sendiri pun perlu bantuang orang laing. yg sokong, ada skrew longgar tu, perlu buat pemeriksaan asap.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Cakap mcm itu, kau berasap di lubang belakang ker. Pak Sheikh dah masuk yer.

Cikgu aku kata budi baik dibalas baik, mulut celupar dirodok kaduk.

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Macai Madey naik gila paksa orang tua 94 tahun nak mati kerja sampai masuk lubang kubur. Macai Madey terdesak walaupun Madey si Kitol bercakap pun termengah putus-putus dan jalan pun sudah goyang-goyang dangdut. Madey si Kitol sudah 94 tahun bukan 49. Sudah-sudah Madey si Kitol. Kahkahkah!

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Jangan lupa, Najib kot sakit otak, tercampak di longkang di Pru14 hingga sekarang, jalan pun tempang.

Pak Sheikh? Tempang tiap kali dapat luba.g belakang.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

MENILAI KEDUDUKAN ANWAR memang lah tugas Tun M. Dia PM sekarang, perlu memikirkan dan mengsyorkan ganti nya. Malah, lebih dari tugas, itu adalah tanggung jawab nya.

Malang nya, bukan Pak Sheikh yang di syorkan nya. Saya setuju. Sebab Pak Sheikh ada rekod hitam – dia Peliwat, dua kali dipenjara sebab liwat. Bukan sekali, DUA KALI.

Dia tahu liwat itu haram bukan sahaja di sisi agama, juga di sisi undang2 sivil. Dilakukannya juga. Mana boleh orang macam itu jadi PM.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Pak Sheikh pemimpin terbaik? No way. Parti dia sendiri pun selalu bergaduh antara puak2 di bawah dia.

Paling penting ialah dia that way inclined, You-do-I-do, Oscar Wilde, Rear Admiral kind. Mana boleh memimpin dengan baik bila asyik pandang belakang saja.

2 kali dipenjara sebab sodomy, liwat, main belakang. Pada hal ini negara Islam, liwat diharamkan. Jadi PM pun tak boleh, apa tah lagi jadi pemimpin terbaik.

AKU ANAK MERDEKA
Guest
AKU ANAK MERDEKA

MINDA ORANG MELAYU KELAS BAWAHAN DI ROSAKKAN DENGAN PRINSIP “MONEY IS KING” MEREKA DI BERI TUNAI,DAN PADA MALAM PRU PULA DI GANDAKAN LAGI TUNAI MAKA KINI MEREKA JUGA MENGHARAPKAN TUNAI YANG LEBIH DARI ITU! SEBAB ITU MEREKA PATAH BALIK KE PASAR IKAN(BN),KERANA MEREKA MALAS NAK PERGI MEMANCING! ORANG MELAYU KENA DIDIDIK DENGAN KERAS! JIKA NAK MEMBENTUK NILAI DISIPLIN MEREKA! LANGKAH MENGURANG JUMLAH RM TUNAI ADALAH LANGKAH TERBAIK! BIAR GOLONGAN INI MERASA LEBIH SUSAH DAN DARI KESUSAHAN ,,MEREKA DAPAT MENGHARGAI NILAI PEMBERIAN TUNAI TERSEBOT! TERUSKAN MENDERA MELAYU..KERANA KELAK MEREKA AKAN TERJAGA DARI DIBUAI MIMPI RM TUNAI YANG BUKANPON DAPAT MERUBAH HIDUP… Read more »

AKU ANAK MERDEKA
Guest
AKU ANAK MERDEKA

TAK PASAL-PASAL SI PENYOKONG KLEPTO TIBA-TIBA NAK KE PAK SHEIKH JADI PM PADA MEI 2020.APA URUSAN KAMU.LEBIH KAMU BERJUANG UNTUK MENAIKAN BALIK REGIM KLEPTO PADA MEI 2020.

AGAK DAH GILA TALAK @ DI SEBUT GILA MEROYAN KALAH PRU-14!

TUN MENDAPAT SOKONGAN 180 MP PARLIMEN UNTUK KEKAL PM SEPENGGAL
(RISIKAN DARI AKU SENDIRI LA)

PAK SHEIKH PON TAK KESAH PASAL PM. JADI SEBOKNYA KERA-KERA MEROYAN TERLOMPAT-LOMPAT MACAM TERMAKAN BELACAN NAK LAGA-LAGAKAN PH.

MEROYANLAH KAMU SAMPE MAMPOS……

NAK MENANG PRU 15 KONON..KAH..KAH….

YANG PRU KECIK-KECIK BOLEHLAH!

SAMPAI MASANYA EKONOMI MALAYSIA AKAN PULIH!

AKU ANAK MERDEKA
Guest
AKU ANAK MERDEKA

RAKYAT MALAYSIA 30 JUTA

YANG SOKONG TUN PM SEPENGGAL ADALAH SEBANYAK:

299 999 998 ORANG!

YANG TAK SOKONG SAPPPA TU?

1. KAKI LIWAT [email protected] TELOR LABOH
2. MVSA=MUNAFIK MELAYU

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Rakyat marhaen menantikan PM baru pada Mei 2020. Madey si Kitol tak boleh mungkir janji dan langgar konsensus PH. Konspirasi DKK 2019 gagal teruk. Pengerusi Perda kroni Madey si Kitol jaga lubang dubur. Kahkahkah!

Wau bulan
Guest
Wau bulan

Yang tunggu PM baru bukan rakyat malaysia tapi macais2 anwar.

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Mei 2020 Madey si Kitol sudah tamat tempoh luput. Kalau nak tunggu sampai APEC boleh minta nyawa lagi. Madey Si Kitol hanya layak jadi PM Kerajaan Pintu Belakang. Kahkahkah!

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Kamu si Botol Air Ketum suka pintu belakang ker? Kamu di sodok ke menyodok? Gaya cakap, kamu selalu kena rodok.

Wau bulan
Guest
Wau bulan

Budin lupa Azizah ada tulis surat kat TDM pasal Anwar. Mahathir sebenarnya ada tugas menilai Anwar.

So jangan buat2 lupa, Budin

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Tugas Madey si Kitol sekarang cuma minta nyawa sampai Mei 2020. Tapi kalau tiada sesiapa yang beri respon maknanya orang sudah tak peduli sama Madey si Kitol. Madey si Kitol nak minta nyawa lebih 7 kali pon tak salah.

Tapi Rakyat marhaen macam aku tengok Madey si Kitol betul punya tamak dan gelojoh. Kebulur sangat kroni Madey si Kitol sampai orang tua nak mati pun dipaksa kerja lagi. Kahkahkah!

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Kamu si Botol selalu mabuk air ketum nyawa mcm kucing, dah mampus 8 kali, tingal the last one. Yang itu kamu akan kojol di tahun 2020.

Kamu bukan rakyat marhaen. Istilah itu definisinya: (marhaén); kaum ~ rakyat jelata (spt petani, nelayan, dll). (Kamus Dewan Edisi Keempat).

Kamu pariah, takda langsung guna dalam masyarakat. Dihalau, diludah, dijijikkan, mengemis di tepi jalan,

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Atuk Geng Najib 76 tahun yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama termasuk Anonymous kah3 mengarut menulis komen pada pukul 7:30 pm dan di jawab nya sendiri berterusan hingga jadi very thin columns.

Dia syiok sendiri. Little amuses the nuisance, what more the fool.

Good night, folks.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

JANGAN BERI UNDI KEPADA MUNAFIK MELAYU/KAFIR HARBI…… Polis siasat Wan Ji kerana disyaki fitnah Polis kini menjalankan siasatan terhadap pendakwah bebas, Wan Ji Wan Hussin kerana disyaki menyebarkan fitnah dengan mendakwa dirinya dipukul semasa dalam penjara. Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor Fadzil Ahmad mengesahkan pihak penjara telah membuat laporan terhadap Wan Ji dan perkara itu sedang disiasat di bawah Seksyen 500 Kanun Keseksaan. Beliau juga mengesahkan bahawa polis menyiasat pendakwah itu di bawah Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998. Wan Ji dipenjarakan pada 9 Julai selepas rayuannya terhadap sabitan menghasut gagal, di mana beliau dituduh menghina Sultan Selangor Sultan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KAFIR HARBI BERTINDAK DI LUAR UNDANG2 DAN KEMANUSIAAN….. Cerita perilaku pimpinan DAP….. TERJEMAHAN MENGIKUT TEKS ASAL : Pembantu rumah yang dirogol oleh ADUN Yong Choo Kiong hanya baru berusia 23 tahun, tetapi dikatakan oleh penyokongnya adalah seorang “ah soh” berusia 50 tahun. (Nota : Ah soh atau Ah Sau selalunya merujuk kepada wanita pertengahan tahun). Mengikut kejadian ceritanya pembantu rumah itu baru saja berkhidmat di rumahnya kira-kira dua minggu. Dalam usia yang begitu muda telah datang ke Malaysia untuk berkerja bagi meringankan beban keluarga. Ketika pembantu rumah sedang membersihkan bilik anaknya, dia telah memeluk pembantu rumah itu dari belakang dan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

HANYA YG BANGANG BIUL SOKONG PAK DAJJAL……. Menteri kerja raya enggan tanda tangan kenyataan dukung Anwar….. Pengerusi PKR Sarawak Baru Bian berkata beliau tidak akan menandatangani kenyataan yang mendukung presiden partinya Anwar Ibrahim. Pendirian Baru yang juga menteri kerja raya itu dibuat pada saat berlakunya pergeseran kepimpinan PKR. MP Selangau merujuk kenyataan yang dibuat beberapa pengerusi Majlis Pimpinan Negeri (MPN) PKR negeri semalam. “Saya tak tanda tangan dan tidak akan memeterainya,” katanya, lapor The Star. Timbul ketegangan di dalam PKR selepas Anwar berkata timbalannya Mohamed Azmin Ali perlu meletak jawatan sekiranya terbukti benar dakwaan video seks yang melibatkan MP Gombak… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

REKOD PAK DAJJAL BUSUK MORAL DAN BURUK KORUP MENYEBABKAN TERIMA SUMPAHAN SEPANJANG HAYAT……. Pemimpin PKR 3 negeri belum tanda tangan dokumen sokong Anwar….. Tiga orang pemimpin negeri belum menandatangani dokumen yang mengistiharkan sokongan kepada Presiden PKR Anwar Ibrahim. Mereka merupakan pengerusi PKR Johor, Selangor dan Sarawak. Pengerusi PKR Kedah Johari Abdul berkata, mereka telah menghubungi Amirudin Shaari dari Selangor, tetapi gagal mendapatkan beliau. “Kami telah menghubungi semua mereka. Saya juga menghantar teks pesanan kepada Amirudin, tetapi beliau belum membacanya. Mungkin beliau sibuk dengan isu gangguan bekalan air di Selangor,” katanya. Beliau berkata, Menteri Kerja Raya Baru Bian mungkin juga sibuk,… Read more »

Wau Bule
Guest
Wau Bule

At least anak TDM tak ada kes sodomi and or alleged to have assaulted someone!

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PARTI REPTILES KADOK AKAN SOKONG SIAPA YG MENANG…..JADI KALAU TONTON PERLAWANAN BOLA MEREKA AKAN BERSORAK LEPAS GAME….. MASALAH SEKARANG RESULT SERI….JADI TERKULAT2 LAH GENG KADOK….. PH leader review Man U vs Liverpool match…… So much debate after last night’s 1-1 draw between MU and Liverpool. Here’s what our politicians have to say about the match: 1. Tun M: Liverpool are a lazy team. They always expect handouts. How to improve? They want everything on a silver platter and when they don’t get it, they cry foul and blame everyone else except themselves. 2. Kak Wan: I am not a football… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PARTI REPTILES KADOK TAK KISAH APA ISI DAN HALA TUJU DEBAT….DIA CUMA NAK TAHU SIAPA PEMENANG UNTUK DISOKONG….. KPM Digesa Ambil Tindakan Penganjur Debat Piala Tun Razak……. Presiden Peguam-Peguam Muslim Malaysia (PPMM), Datuk Zainul Rijal Abu Bakar menggesa Kementerian Pendidikan mengambil tindakan terhadap penganjur Pertandingan Debat Piala Tun Razak 2019 dengan kadar segera sebagai satu bentuk pengajaran kerana tidak menjaga sensitiviti beragama di Malaysia. Beliau turut meminta supaya pihak berkuasa agama dan Polis Diraja Malaysia (PDRM) mengkaji sama ada wujud perlakuan jenayah syariah dan sivil. “Saya sangat kesal dengan pemilihan tajuk tajuk debat ini yang langsung tidak memberi sebarang pertimbangan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KORANG JANGANLAH MARAH BUDIN….INI BLOG KRITIS DAN MEMBINA…..KALAU BUDIN FILTER MACAM BLOG2 YG LAIN…..TAK DAPATLAH KORANG LEPAS PERASAAN….GENG2 KUNYIT JEE BOLEH LEPAS….. Lim Guan Eng Fears Tony Pua Will Be The New Finance Minister…… More importantly, according to Prime Minister Tun Dr Mahathir’s inner circle, Tony Pua is going to replace Guan Eng (who is tainted by the Penang Undersea Tunnel corruption case) as the new Finance Minister. And that is why Guan Eng wants to “detoxify” the Penang Undersea Tunnel by suing me. THE CORRIDORS OF POWER Raja Petra Kamarudin In February 2019, Finance Minister Lim Guan Eng declared… Read more »

007 James Bond
Guest
007 James Bond

Dah lama tak entry sini,mana pantoonan cinta kau Kejora?

Sejak bila kamu main cinta dengan Othman Ahmad pulak?

Hi Hi Hi Hi

007 James Bond
Guest
007 James Bond

aku nak naik pelamin 20 Disember ni,jemput kenduri aku

kat bukit Indah, Jitra,kamu dengan awek USA tu bila?

Anonymous
Guest
Anonymous

JBond 9:00/9:06 pm,

Buat masa ini, Kejora brhenti kejap pntun cinta
Bab knduri tu, keluarga blm lagi memutus kata
Skrg ini, lebih seronok lgi melayan Suman unta
Mahu ajar dia sikit..agar berpijak di bumi nyata
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

Mmg lah, dgn si dara..Kejora tak henti merindu
Di hati ini, terasa penuh dengan sebak & sendu
Tapi skrg ini..seronok juga, layan Suman Hindu
Sbb, PRK Tg Piai, dia udah malu kantoi terkedu

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Tg Piai 16 Nov menggamit knangan sgt syahdu
Sbb, BN telah mndpt mjoriti 15 ribu yg sgt padu
Yg syok skali tu, tngok prangai, si Suman Hindu
Kemain lahabau tu bersorak, YA BEDA BEDOO!!
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Othman Ahmad

JENG JENG JENG – AMEKAWW…..!!

“As rainfall hit southern Johor, votes for Pakatan Harapan (PH) at Tg Piai By-Rlection began pouring in, based on the observance of an International Independent source today at 2.30 local time.

PH was leading the race at 55 per cent with Barisan Nasional (BN) trailing at 41 per cent”.

YABADABADOOO………!!

Reply

16 November 2019 7:31 pm

Anonymous
Guest
Anonymous

Mmg 16 Nov 2019 menggamit knangan syahdu
Mlm tu tak psti Suman mabuk ketum ker candu
Bila tau 15K mjoriti Suman spt tertelan hmpedu
Lps tu..sbulan si tua lahanat tu monyok terkedu
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

Kejora cuba le..nak bagi tahu dekat Suman unta
Agar iblis tu, dpt terima & berpijak di bumi nyata
Tapi si tua bangsat tu masih juga mahu berauta
Rupa2 nya dia tengok tv siaran LTTE pnya berita
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

Anonymous
Guest
Anonymous

Othman Ahmad

Nih aku sedang nonton berita 7:30 ptg, takder pun berita yg kau temberangkan.

Pengiraan undi belum selesai, sah2 banyaklah angkaww punyer temberang Kejora.

JENG JENG JENG – AMEKAWW…..!!

“As rainfall hit southern Johor, votes for Pakatan Harapan (PH) at Tg Piai By-Rlection began pouring in, based on the observance of an International Independent source today at 2.30 local time.

PH was leading the race at 55 per cent with Barisan Nasional (BN) trailing at 41 per cent”.

YABADABADOOO………!!

Reply

16 November 2019 7:50 pm

Anonymous
Guest
Anonymous

Mmg Tg Piai 16 Nov mnggamit kenangan silam
Suman hanya brpandu berita siaran Tamil Elam
Akhirnya dia tau, 15K mjoriti PH dah tenggelam
Apa lagi, ke dlm selimut le si Suman menyelam
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

Mmg Tg Piai 16 Nov, mnggamit seribu knangan
Suman mbuk ketum hnyut dlm mimpi & angan2
Dikata PH leading tpi BN 15K mjoriti kmnangan
Akhirnya, Suman lap hingus, habis sapu tangan
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

Kesian sngguh, dgn Suman Hindu barua haprak
Kemain lagi, YA BEDA BEDOO!..iblis tu bersorak
Tapi BN dpt 15K majoriti, PH hanya dapat kerak
Tg Piai 16 Nov 19..PH jadi gagak BN jadi merak
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Bila kenang Tg Piai 16 Nov, Kejora ini nk trgelak
YA BEDA BEDOO..srupa anjing Suman mnyalak
Tpi parti PH..25K pnduduk Tg Piai benci & tolak
Petanda kekalahan PH di PRU-15 tak dpt dielak
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Kenangan Tg Piai 16 Nov kemas lagi tersimpan
Kejora siarkan semula, utk pmbca pnya tatapan
BN dapat 15K mjority, Suman kata, PH di depan
Suman monyok malu..kote dia terus ksentapan
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Tak tau, bnyak mana todi Suman Hindu langgah
Dicanang, konon PH leading degn riak & megah
Tapi..BN dpt 15K majorty dan parti PH punggah
Bru Suman tau, yg muafakat nasional itu gagah
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Tg Piai 16 Nov menggamit kenangan yng indah
YA BEDA BEDOO!..sorak si Suman haram jadah
Tpi, 15K mjoriti BN dpt, & parti PH terima padah
Apa lgi, sebulan lbh lah Suman malu terngadah
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Teringat Tg Piai..Kejora nk tergelak tak tertahan
YA BEDA BEDOO..Suman cari publisiti murahan
Tpi, dgn majoriti undi 15K, PH terima kekalahan
Kini, dia trkedu monyok, sperti org yg ketulahan
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Mmg Suman ego bebal tak mau kalah bertekak
YA BEDA BEDOO..dia brsorak..riak dan bongkak
Tpi BN dpt 15 ribu mjoriti & parti PH merangkak
Suman malu terkedu, sebulan jadi bisu & pekak
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman brhujah..hanya dgn temberang dan auta
Tapi ckgu Kejora berlapik kpd bukti data & fakta
Tg Piai, 16 Nov..majority 15K..PH berputih mata
Sebulan ler, monyok dan terkedu si Suman unta
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Tg Piai 16 Nov, PH mcm kena lenyek keta kebal
25K pnduduk bangkit PH dibuat ulam & sambal
Tpi Suman kata PH leading..secara ego & bebal
Kini malu dia muka serupa kulit babi pnya tebal
🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Suman Hindu..hnya ikut nafsu dan prasaan hati
Sdg Kejora pula, brhujah, di atas fakta dan bukti
PRK Tg Piai, PH tewas truk dgn 15K undi mjoriti
Dek malu trkedu, sebulan di blog ni, Suman cuti
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Dgn parti PH..kini..rakyat tersangat benci & anti
Sbb utama, janji2 PRU dulu, PH dah buat capati
Kini rakyat mau krajaan Msia..BN kembali ganti
Rasa sungguh tak sabar PRU15 utk rakyat nanti
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

Anonymous
Guest
Anonymous

😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎
Tk tau lah Suman tu buta atau pun mata kelabu
YA BEDA BEDOO..!Suman bnyi mcm dgn lembu
Bila result kluar..wow, BN dapat majoriti 15 ribu
Terus Suman jadi tercungap-cungap dada sebu
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

Anonymous
Guest
Anonymous

YA BEDA BEDOO..Suman sorak serupa org gila
Mngkin bnyak langgah todi..Suman biol kepala
Tg Piai 16 Nov..parti PH kena rkyat taji dan tala
15K majoriti, Suman rasa mcm jubor kena sula
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

YA BEDA BEDOO!!!..Suman bersorak, beriya-iya
Pada hal..15K majoriti, Tg Piai BN telah berjaya
Sdg Suman pula dgn siaran LTTE dia terpedaya
Lps tu, sebulan muka Suman monyok dan toya
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

YA BEDA BEDOO!..Suman brsorak riak & takbur
Wal hal 15K majoriti PH Tg Piai rkyat kasi lebur
Suman terasa senak spt Bg Non dh tutoh jubor
Dia pun sedar..PRU-15 nanti..PH akan terkubor
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Mmg lawak gilerr bila knangan Tg Piai diimbau
YA BEDA BEDOO!..Suman bunyi seakan kerbau
Bila tau majoriti 15K terkedu le Suman lahabau
Keadaan dia spt burng tekukur trcekik sambau
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman sbenar nya dlm keadaan resah gelabah
Tpi..YA BEDA BEDOO..dia sorak srupa bedebah
Dia tak tahu yg rakyat sudar sedar dan berubah
Tg Piai 16 Nov..15K mjoriti PH terlentang rebah
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman ayam daging, nk berlagak ayam sabung
YA BEDA BEDOO..Suman tua brsorak sombong
Tpi di Tg Piai..parti PH, rakyat sepak mlambong
15K mjoriti, Suman hampir saja terjun lombong
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

YA BEDA BEDOO!..sorak DAPigs punya balachi
Tapi..15K majority..PH rakyat dah sangat benci
Suman rasa terkedu..sperti tercekik kulit kuaci
Sbulan lamanya dia terdiam spt mulut terkunci
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

Kempen Tg Piai..seminggu Suman Hindu hadir
16/11..YA BEDA BEDOO..brsorak si Pak Pandir
Tapi..15 ribu mjoriti, BN menang spt dah takdir
Nangis sedu le Suman, keluar hingus berlendir
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

Di Tg Pai, 16 Nov..Suman kcut perut mcm lipas
Tpi..YA BEDA BEDOO!..sorak si tua otak hmpas
Malangnya,15K mjoriti undi PH haprak tumpas
Petanda, PRU15 nnti, kerajaan, BN akn rampas
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Kenangan Tg Piai, 16 Nov..kembali bertandang
YA BEDA BEDOOO..sorak si Suman otak udang
Tpi hakikat nya..15K mjoriti..parti PH kcundang
Dek rasa malu sbulan Suman tak turun padang
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Mmg ler sgt lucu sekali, gelagat Suman biawak
YA BEDA BEDOO..si tua ifrit tu cuba buat lawak
Bila dia dgr mjoriti 15K..Suman trus kecut cuak
Baru dia tau, sokongan kpd PH, dh banyak luak
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Mmg lawak giler ler, si tua lahanat, Suman iblis
YA BEDA BEDOO..si kerbau baghal unta tu tulis
Tapi Tg Piai 15K mjoriti..PH ibarat keretapi gilis
Terus Suman terkedu bagai org bankrap muflis
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

awang
Guest
awang

ketika azmin ali dituduh dgn video semburit…setiap hari budin tekan supaya azmin di dakwa…ketika anwar dituduh mencabul lelaki..satu patah perkataan pun budin tak keluar.
budin oooo budin..neraca apa yg kamu gunapakai…neraca bodek ke

justice4all
Member
justice4all

Lebih baik Tun M tak ada daripada ada, kehadiran beliau hanya membuat situasi negara dan politik lebih caca marba. Dia yang mewariskan pentadbiran Malaysia hingga rakyat dan ekonomi caca marba, ada hati dia nak bercakap dan perlekehkan pihak lain yang belum pun pernah teruji dan diberi peluang?. Sombong dan bongkak amat, semudahnya dia perlekehkan orang lain walhal hasil tangan dan apa yang beliau tinggalkan selepas diberi peluang puluhan tahun nyata boleh dipertikaikan. Makin hampir ke liang lahad, sikap sombong dan ego masih lagi menebal.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Justice apa yang kamu pakai di nama kamu ini. Justice KEPALA BAPAK KAMU, mcm Najib cakap ker?

Kamu tak sedar ke bahawa Tun M telah meningkatkan kemajuan Bumiputera? Kekayaan korporat dah capai 30% at the last count.

Najib capai apa? Curi RM2.6 billion dari 1MDB ada ler. Kamu tak sedar ker bahawa dia pandng ke China. Kalau tak di guling di Pru14, kot separuh negara ini dah jadi wilayah China Komunis. Kawasan Perindustrian di Kuantan dan Forest City di Johor Bahru dah nyais di biar nya jadi begitu.