NEGARA TETAP PERLUKAN RAFIZI, WALAUPUN KERAJAAN SEMASA TIDAK PEDULIKANNYA

Hari ini barangkali merupakan hari yang benar-benar menggembirakan buat Rafizi Ramli.

Ini berikutan beliau kini bebas sepenuhnya daripada beban perundangan setelah Pejabat Peguam Negara menarik balik rayuan pembebasannya di bawah Akta Perbankan dan Institusi-Institusi Kewangan atau BAFIA.

“Pagi ini Peguam Negara melalui Timbalan Perdakwa Raya (DPP) telah menarik balik notis rayuan yang difailkan sebelum ini. Notis rayuan itu telah ditandatangani oleh Tommy Thomas sendiri (Peguam Negara).

“Ini bermakna keputusan melepaskan dan membebaskan Rafizi oleh Mahkamah Tinggi Shah Alam pada 15 November lalu adalah kekal. Kini Rafizi lepas dan bebas sepenuhnya,” jelas peguam Rafizi, Ahmad Nizam Hamid.

Begitu pun, kegembiraan bekas Naib Presiden PKR dan bekas Ahli Parlimen Pandan itu tentunya tidak dikongsi sepenuhnya oleh penyokong-penyokong beliau dalam PKR serta mereka yang rasa terhutang budi dengan banyak sumbangannya selama ini dalam usaha menumbangkan UMNO dan BN.

Rata-rata mereka rasa terkilan dan kecewa dengan keputusan yang dibuatnya beberapa hari lalu untuk bersara sepenuhnya daripada politik.

Kata mereka, keputusan itu adalah mengejutkan dan tidak sepatutnya diambil, lebih-lebih lagi dalam suasana politik semasa sekarang memperlihatkan keberadaan Rafizi dalam PKR khususnya, masih lagi diperlukan.

Rafizi selama ini banyak membuka mata masyarakat berhubung pendedahannya dalam kes NFC, Tabung Haji, 1MDB, Yapeim dan beberapa skandal yang lain.

Dalam semua pendedahannya itu, Rafizi telah berjaya mengemukakan fakta-fakta yang mengejutkan, sekaligus menyebabkan rakyat semakin sedar betapa bobroknya kerajaan yang ditadbir oleh BN dan perubahan mesti dilakukan.

Dalam PRU14 lalu pula, meskipun dilarang bertanding kerana dijatuhi hukuman di bawah Akta BAFIA kerana mendedahkan skandal NFC, Rafizi tetap bekerja keras berkempen ke seluruh negara bersama trak bergeraknya.

Harus diakui, melalui trak bergerak dan beberapa siri pendedahan skandal dalam BN itulah yang tidak harus dinafikan turut sama menyumbang kepada kemenangan PH dan seterusnya hari ini berjaya menjadi kerajaan.

Maka itu, meskipun sumbangan dan peranan Rafizi seolah-olah tidak dihagai oleh kerajaan PH hari ini, sebaliknya mereka yang pernah menolak Tun Mahathir Mohamad sebagai calon Perdana Menteri sebelum PRU14 lalu lebih diberikan laba jawatan dan kedudukan, beliau tidak seharusnya mudah mengalah, lemah dan patah semangat.

Dunia memang selalu begitu, kaca lebih menyerlah cahayanya berbanding permata.

Lagi pun, mereka yang masih menyokong dan menghargai sumbangannya tidak pernah sama sekali melupakannya.

Dengan usianya yang masih muda, Rafizi ada masa depan yang cerah di hadapannya, lebih daripada itu, berbanding ramai pemimpin dan menteri yang ada sekarang, negara lebih memerlukan kebolehannya berbanding mereka itu.

Oleh itu, Rafizi harus menilai kembali keputusan bersara yang dibuatnya itu agar dalam dia gembira kerana bebas dan lepas sepenuhnya, ramai yang lain juga dapat bergembira sama dengan sumbangan dan khidmat baktinya kepada masyarakat.

Tidak lama lagi, peranan beliau pasti akan lebih diperlukan dalam negara ini. (ShahbudinHusin 13/12/2019)

Kongsikan artikel ini
Updated: 13 December 2019 — 6:02 pm

177
Leave a Reply

avatar
12 Comment authors
Othman Ahmad!!AnonymousWau kemetekMAHATHIRVSANWARAnonymous Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Othman Ahmad!!
Guest
Othman Ahmad!!

Saya yakin seluruh dunia dah baca, dapat message & faham press statement Ayahanda Tun semalam. Semalam Tun M ditanya sama ada Anwar merupakan calon terbaik untuk menggantikannya sebagai perdana menteri dan sama ada beliau akan memberi sokongan, beliau berkata, beliau tidak boleh memberi jaminan tentang siapakah calon terbaik kerana pengalaman2 lampau. Ramalan rakan seperjuangan, bro JD dah jadi kenyataan – memang ada yg kempunan lagi. Dulu2 kerana lahap & pentingkan diri, budak ‘Pekan’ menyebabkan ibunya merajuk menyerah diri ditelan batu belah batu bertangkup. Pengalaman Pahit Tun Mahathir: 1. Anwar ingkar, durhaka melawan arus ketika dia memangku jawatan PM semasa Tun… Read more »

Othman Ahmad!!
Guest
Othman Ahmad!!

MOHON PERHATIAN SEMUANYA….!! Ketika semalam Tun M ditanya sama ada Anwar merupakan calon terbaik untuk menggantikannya sebagai perdana menteri dan sama ada beliau akan memberi sokongan, beliau berkata, beliau tidak boleh memberi jaminan tentang siapakah calon terbaik kerana pengalaman2 lampau. ps: 1. Anwar ingkar melawan arus ketika dia memangku jawatan PM semasa Tun M bercuti ke luar negara selama 2 bulan pd tahun 1998. 2. Pak Lah juga ingkar tidak menepati perjanjian, lain dipersetujui lain pulak dibuatnya setelah peralihan kuasa pd tahun 2003. 3. Najib juga ingkar dan tidak menepati janji setelah Tun bertungkus lumus menaikkan Najib menggantikan Pak Lah… Read more »

Othman Ahmad!!
Guest
Othman Ahmad!!

FLASHBACK….!! Tun had good faith in Anwar’s ability that he let him lead the country for two months in 1997 while he took a two-month extended vacation. During those two months, Anwar passes tough anti-corruption legislation, raised questions about the $6 billion Bakun dam project and created Peace Corps-like organization. Anwar was in office when the Thai currency crisis happened. When Tun M returned from vacation, he reversed many of Anwar’s policies. After the Asian economic crisis in 1997-98, Anwar and Tun M had a falling out over how the country should deal with the crisis. Anwar was friendly with… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman ular lidi..cuba mau lagak sbg ular sawa
Tpi badut kedi ini hanya jadi sbg bahan ketawa
Dah mati pucuk, tak berapa hari lgi nk brnyawa
Wak..burit bini kau tu, tak mahu ker buat sewa?
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Othman Ahmad!!
Guest
Othman Ahmad!!

saya yakin Kejora nih budak mentah hingusan, umur setahun jagung, umbun2 masih lembik, sekolah entah di mana & sampai tahap apa, asuhan orang tuanya, pengalaman apa & perjalanan sampai di mana & pergaulan sosial/masyarakat setakat apa.

Melihat dari luahan biadab, gaya bahasa tulisan2nya – semuanya meragukan. Konon professorlah, cikgulah, hmmmmm, entahlah…..!!

Othman Ahmad!!
Guest
Othman Ahmad!!

Aduhai pencacai Umno Kejora Musibat….. Selain dykt mengakal orang, “Akal Budi, in juga Salahlaku Pecah Amanah (CBT) Zahid Hamidi yg aku masih simpan rekod lama, tak termasuk kes2 yg Si Porno Sengeh Angkaww sedang derita dirogol di mahkamah. Jeng jeng jeng….. Salahlaku Pecah Amanah (CBT) Zahid Hamidi Inilah sebenarnya wajah pemimpin no. 1 dalam UMNO sekarang yang mampu merosakkan imej negara. Kepimpinan seperti ini perlu ditolak, tidak seharusnya wujud. Berikut adalah hipnosis tambahan mengenai Jahut Komidi dalam skandal kewangan yang berbau rasuah semasa era PM4,Tun Mahathir. 1. Yayasan gerak Bakti Kebangsaan (YGBK) ditawarkan oleh MITI saham Kretam Holdings berhad sebanyak… Read more »

Othman Ahmad!!
Guest
Othman Ahmad!!

Macam bagus mat hassan kata dalam PAU kacang putehnya konon…. “Umno must be led by leaders with the highest level of moral standards and integrity in order for the party to have the right to lead the country”. Hi hi hi Kenyataannya…. Jahit porno kini derita dirogol di mahkamah. Tembelang si mamat sengeh ini terbongkar bila senior vice-president of Ambank Berhad (Ambank) in charge of management of credit card authorisation and fraud control testified in court yesterday that Zahid Hamidi paid almost RM1.3 million for his four credit cards between January 2014 and January 2016, including high-end shopping in the… Read more »

Othman Ahmad!!
Guest
Othman Ahmad!!

SELEPAS MANTAN PRESIDEN UMNO NAJIB KANTOI, PRESIDEN UMNO JAHIT KOMIDI PULA KANTOI DI MAHKAMAH…..!! Umno’s Hutan Melintang assemblyperson Khairuddin Tarmizi 2 days ago admitted in court to signing a false statutory declaration (SD) saying that Umno president Ahmad Zahid Hamidi had repaid Yayasan Akalbudi after using its funds to settle his bills. Khairuddin, who is also on Yayasan Akalbudi’s board of trustees, was testifying at the Kuala Lumpur High Court today as the 15th witness in Zahid’s graft case involving his alleged misuse of the foundation’s funds. ps: Masih tak insaf & bongok ker meLAYU2 mau terus ditipu oleh UMNO… Read more »

Othman Ahmad!!
Guest
Othman Ahmad!!

Bear in mind, The Akalbudi foundation fund was set-up to help the poor and the needy but sadly, not a single cent from the Rm31 Millions was spent on the poor and needy. Instead, this Jawa Pornorogol used the money to repay his Visa Credit Cards and for payment of road-tax and insurance on his over 20 luxurious motor-vehicles. Remember…..when the scandal was first exposed before the 14GE, this sickening sengeh corrupted fella greening boldly declared in front of the journalists that it was his secretary’s fault. With twisted tongue and his fucking Manglish, he rambled… ”you..you..you see..I told you… Read more »

Othman Ahmad!!
Guest
Othman Ahmad!!

The “good examples” set by the 2 most top corrupted UMNO officials (Najib & Jahid), as Muslims, should be aware of the worldly (duniya) punishment and the Hereafter (akhirat) which they have to face for their evil deeds that they have committed. The punishment from the Hereafter is still pending but the worldly punishment is already seen loud and clear. Awal2 lagi mereka berdua dah kena ‘bayar cash’….!! Today they appear in court to face the charges and the way they are paraded in court to the public here in Malaysia also including the entire world thru widespread report splashed… Read more »

Othman Ahmad!!
Guest
Othman Ahmad!!

Pas & Umno pula sampai kini degil-ungkal sepakat tak mau istihar harta.

Ada apa-apa kerr, Islam aper tuu, Issyy Selam Doĺat Terpendam-pendam MUAKFUCKat keBANGSATan nak cover line songlap kerr……..??

Othman Ahmad!!
Guest
Othman Ahmad!!

Patut ler…. PEMBOHONGAN PAS (PARTI AJARAN SESAT) MENYALAH GUNA MENJUAL MURAHAN AYAT2 ALQURAN & HADIS NABI UNTUK DAPAT MATLAMAT DUNIA Amalan isytihar harta itu dapat mengelak daripada sebarang amalan rasuah membabitkan pihak yang berurusan dengan politik secara langsung. Ia sudah pasti selaras dengan kaedah fikah yang berbunyi: “Tidak sempurna perkara wajib kecuali dengan melakukan perkara itu, maka melakukan perkara itu adalah wajib”. Dalam kata lain, jika tidak sempurna proses melawan rasuah kecuali dengan melakukan amalan isytihar harta, maka isytihar harta juga boleh dianggap sebagai wajib juga. Dengan pengisytiharan harta ia akan membantu lagi siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) terhadap… Read more »

Othman Ahmad!!
Guest
Othman Ahmad!!

Hi hi hi hi

Ujung2 akhirnya tersingkap jugak Enon 12:41, 23:28, 23:29, 11:46, 11:47, adalah Kejora budak gay sewel…

– tukang karut/pencacai belaan BN (Borodmah Najib);
– pengadu domba, batu api melaga-lagakan orang;
– pembawa wabak hiv/aids menyalak-melalak-memekak buang ketebiat nak mamposs berPANTAToon Cartoon merapu-meracau syok sendiri dgn kemenangan 4 pr kecil-kecilan keciput yg langsung seditkitpun tidak mendatangkan kudis menggugat kekuasaan Kerajaan PH pimpinan Tun Mahathir.

Alahai, keciannyer…..!!

He he he he

Othman Ahmad!!
Guest
Othman Ahmad!!

Di atas tuu pendedahan saya terhadap Kejora yg merapu meraban di nlog ‘Life if Annue”.

Hi hi hi hi

Othman Ahmad!!
Guest
Othman Ahmad!!

Meleleh air hidung mengenangkan….. a sicko gàyboy pervert punk “perasan sok sendiri” showing off his cyber-terompah ridiculous PANTAToon nonsense, but in reality he is nothing, hiding & running away from me endlessly behind h/p & computer screen only. Poor soul, Kejora gayboy…..!! Keep on running, keep on hiding One fine day I’m gonna be the one To make you understand Oh, yeah, I’m gonna be the man. Keep on running, running from my arms One fine day I’m gonna be the one To make you understand Oh yeah, I’m gonna be the man. Hey, hey, hey Everyone is looking at… Read more »

Othman Ahmad!!
Guest
Othman Ahmad!!

Hi hi hi hi

Nov 2019 di Tg Piai – menggamit kenangan silam di mana gayboy Kejora juga sekali lagi buat ‘REKOD PALING LAMA TAK PUTUS-PUTUS SEBAGAI PENGECUT TAKDAK TELOR UNTUK BERSEMUKA DGN SAYA’…..!!

Ha ha ha ha

Anonymous
Guest
Anonymous

Tg Piai 16 Nov menggamit kenangan sgt indah
BN dpt 15 ribu undi majoriti & PH terima padah
Mmg rkyat dah tak suka parti PH penjilat ludah
Lgi pulak menteri2 PH serupa dgn haram jadah
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Ha ha ha ha

Reply
14 December 2019 8:55 pm
Anonymous
Anonymous
🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫
Mungkin ada pmbaca tak tahu psl Suman unta
Itu bapok kedi, mmg terkenal sebagai raja auta
Mmg le gebang bapok tu bunyi gegak gempita
Tpi, sayang, semua hanya temberang semata2
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Sayang sekali..Dtrn Mrdeka tak dapat berkata2
Kalu tidak, pasti ia akan bngkit, untuk bercerita
Suman tgh mlm..pakai hitam punya spek mata
Lps tu, suruh anak tunggu, dia nyorok dlm keta
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Di bwah BN dulu, ekonomi mntap & ringgit utuh
Tapi dgn PH, ekonomi ranap & ringgit kian jatuh
Puncanya mnteri2 PH serupa dgn kepala butuh
Sbb tu merata2 dlm internet rakyat tibai & tutuh
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Othman Ahmad!!
Guest
Othman Ahmad!!

Hi hi hi hi

Ujung2 budak gay sewel pembawa wabak hiv/aids menyalak-melalak-memekak buang ketebiat nak mamposs berPANTAToon Cartoon merapu-meracau syok sendiri dgn kemenangan 4 pr kecil-kecilan keciput yg langsung seditkitpun tidak mendatangkan kudis menggugat kekuasaan PH pimpinan Tun Mahathir.

Angkaww nerepek meraban PRU 15 aper kebendanyer, haaaa….??

Tak taukah angkaww semua petinggi2 umno dah sold out booking nama untuk tayangan perdana didakwa dimahkamah atas jenayah korupsi, salah guna kuasa & pecah amanah dgn watak2 utama dimulai dgn Najib & Jahit Sengeh Pornorogol, bongok…..??

Alahai, keciannyer…..!!

He he he he

Othman Ahmad!!
Guest
Othman Ahmad!!

Hi hi hi hi

Nov 2019 di Tg Piai – menggamit kenangan silam di mana gayboy Kejora juga sekali lagi buat ‘REKOD PALING LAMA TAK PUTUS-PUTUS SEBAGAI PENGECUT TAKDAK TELOR UNTUK BERSEMUKA DGN SAYA’…..!!

Ha ha ha ha

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman ular lidi..cuba mau lagak sbg ular sawa
Tpi badut kedi ini hanya jadi sbg bahan ketawa
Dah mati pucuk, tak berapa hari lgi nk brnyawa
Wak..burit bini kau tu, tak mahu ker buat sewa?
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫
Mungkin ada pmbaca tak tahu psl Suman unta
Itu bapok kedi, mmg terkenal sebagai raja auta
Mmg le gebang bapok tu bunyi gegak gempita
Tpi, sayang, semua hanya temberang semata2
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Sayang sekali..Dtrn Mrdeka tak dapat berkata2
Kalu tidak, pasti ia akan bngkit, untuk bercerita
Suman tgh mlm..pakai hitam punya spek mata
Lps tu, suruh anak tunggu, dia nyotok dlm keta
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Errata:

Lps tu, suruh anak tunggu, dia nyorok dlm keta
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Tg Piai 16 Nov menggamit knangan sgt syahdu
Sbb, BN telah mndpt mjoriti 15 ribu yg sgt padu
Yg syok skali tu, tngok prangai, si Suman Hindu
Kemain lahabau tu bersorak, YA BEDA BEDOO!!
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Othman Ahmad

JENG JENG JENG – AMEKAWW…..!!

“As rainfall hit southern Johor, votes for Pakatan Harapan (PH) at Tg Piai By-Rlection began pouring in, based on the observance of an International Independent source today at 2.30 local time.

PH was leading the race at 55 per cent with Barisan Nasional (BN) trailing at 41 per cent”.

YABADABADOOO………!!

Reply

16 November 2019 7:31 pm

Anonymous
Guest
Anonymous

Mmg 16 Nov 2019 menggamit knangan syahdu
Mlm tu tak psti Suman mabuk ketum ker candu
Bila tau 15K mjoriti Suman spt tertelan hmpedu
Lps tu..sbulan si tua lahanat tu monyok terkedu
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Othman Ahmad!!
Guest
Othman Ahmad!!

15,000 pengundi Tg Piai tuu betul2 aku kesian di atas kebongokan & kebengapan tahap gaban mudah dibodoh2kan puak MUAKFUCKat KeBANGSATan. Nak tengok ada lagi tak bidaah ajaran baru “aji umno motto” yg menggula-gulakan Rukun Islam ke 5 dijadikan kaedah politiik untuk meraih undi, kini tajaan lebai mca…..?? Hanya kaum meLAYU yg lupa diri, lembab, bongok & masih percaya pada puak MUAKFUCKat keBANGSATan sampai orang2 yg dah matipun jadi mangsa serakah penyamun2 yg bertopengkan Melayu Islam. Masih segar dalam ingatan baru2 ini tersebar berita rasmi dari Ketua Audit Negara dalam laporan 2018 – RM57.92 juta dibayar kpd arwah2 petani yg dah… Read more »

Othman Ahmad!!
Guest
Othman Ahmad!!

Kejora gayboy pembawa fitnah, wabak AIDS & HIV dan juga puak2 yg sejamban dengannya, Dengar sini baik-baik….. Justru Allah SWT tak putus-putus melimpahkan kurniaNya kpd Ayahanda Tun Mahathir panjang usia, kesihatan, kecerdasan, kewarasan, untuk kembali mengambil semula tampuk pemerintahan negara setelah terjejas teruk dek kegagalan PM5 yg ZZZZ kuat nyenyak lena, PM6 Jahanam yg menjahamkan, dan….. Ancaman lebih berbahaya datang dari “PM Tak Menjadi-Jadi”, tak ada jati diri, budak/hamba suruhan Zionis Yahudi-Amerika & naudzubillah….kebuasannya terhadap nafsu seks gila tidak kira jantan betina, atas bawah, depan belakang semua disapu bersih. Jati diri Tun Mahathir amat jelas & menyerlah dari dulu sampai… Read more »

Othman Ahmad!!
Guest
Othman Ahmad!!

Hi hi hi hi

Ujung2 budak gay sewel pembaea wabak hiv/aids menyalak-melalak-memekak buang ketebiat nak mamposs berPANTAToon Cartoon merapu-meracau syok sendiri dgn kemenangan 4 pr kecil-kecilan keciput yg langsung seditkitpun tidak mendatangkan kudis menggugat kekuasaan PH pimpinan Tun Mahathir.

Alahai, keciannyer…..!!

He he he he

Othman Ahmad!!
Guest
Othman Ahmad!!

Hi hi hi hi

Nov 2019 di Tg Piai – menggamit kenangan silam di mana gayboy Kejora juga sekali lagi buat ‘REKOD PALING LAMA TAK PUTUS-PUTUS SEBAGAI PENGECUT TAKDAK TELOR UNTUK BERSEMUKA DGN SAYA’…..!!

Ha ha ha ha

Anonymous
Guest
Anonymous

Tg Piai 16 Nov menggamit knangan sgt syahdu
Sbb, BN telah mndpt mjoriti 15 ribu yg sgt padu
Yg syok skali tu, tngok prangai, si Suman Hindu
Kemain lahabau tu bersorak, YA BEDA BEDOO!!
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Othman Ahmad

JENG JENG JENG – AMEKAWW…..!!

“As rainfall hit southern Johor, votes for Pakatan Harapan (PH) at Tg Piai By-Rlection began pouring in, based on the observance of an International Independent source today at 2.30 local time.

PH was leading the race at 55 per cent with Barisan Nasional (BN) trailing at 41 per cent”.

YABADABADOOO………!!

Reply

16 November 2019 7:31 pm

Anonymous
Guest
Anonymous

Mmg 16 Nov 2019 menggamit knangan syahdu
Mlm tu tak psti Suman mabuk ketum ker candu
Bila tau 15K mjoriti Suman spt tertelan hmpedu
Lps tu..sbulan si tua lahanat tu monyok terkedu
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

Kejora cuba le..nak bagi tahu dekat Suman unta
Agar iblis tu, dpt terima & berpijak di bumi nyata
Tapi si tua bangsat tu masih juga mahu berauta
Rupa2 nya dia tengok tv siaran LTTE pnya berita
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

Anonymous
Guest
Anonymous

Othman Ahmad

Nih aku sedang nonton berita 7:30 ptg, takder pun berita yg kau temberangkan.

Pengiraan undi belum selesai, sah2 banyaklah angkaww punyer temberang Kejora.

JENG JENG JENG – AMEKAWW…..!!

“As rainfall hit southern Johor, votes for Pakatan Harapan (PH) at Tg Piai By-Rlection began pouring in, based on the observance of an International Independent source today at 2.30 local time.

PH was leading the race at 55 per cent with Barisan Nasional (BN) trailing at 41 per cent”.

YABADABADOOO………!!

Reply

16 November 2019 7:50 pm

Anonymous
Guest
Anonymous

Mmg Tg Piai 16 Nov mnggamit kenangan silam
Suman hanya brpandu berita siaran Tamil Elam
Akhirnya dia tau, 15K mjoriti PH dah tenggelam
Apa lagi, ke dlm selimut le si Suman menyelam
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

Mmg Tg Piai 16 Nov, mnggamit seribu knangan
Suman mbuk ketum hnyut dlm mimpi & angan2
Dikata PH leading tpi BN 15K mjoriti kmnangan
Akhirnya, Suman lap hingus, habis sapu tangan
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

Kesian sngguh, dgn Suman Hindu barua haprak
Kemain lagi, YA BEDA BEDOO!..iblis tu bersorak
Tapi BN dpt 15K majoriti, PH hanya dapat kerak
Tg Piai 16 Nov 19..PH jadi gagak BN jadi merak
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Bila kenang Tg Piai 16 Nov, Kejora ini nk trgelak
YA BEDA BEDOO..srupa anjing Suman mnyalak
Tpi parti PH..25K pnduduk Tg Piai benci & tolak
Petanda kekalahan PH di PRU-15 tak dpt dielak
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Kenangan Tg Piai 16 Nov kemas lagi tersimpan
Kejora siarkan semula, utk pmbca pnya tatapan
BN dapat 15K mjority, Suman kata, PH di depan
Suman monyok malu..kote dia terus ksentapan
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Tak tau, bnyak mana todi Suman Hindu langgah
Dicanang, konon PH leading degn riak & megah
Tapi..BN dpt 15K majorty dan parti PH punggah
Bru Suman tau, yg muafakat nasional itu gagah
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Tg Piai 16 Nov menggamit kenangan yng indah
YA BEDA BEDOO!..sorak si Suman haram jadah
Tpi, 15K mjoriti BN dpt, & parti PH terima padah
Apa lgi, sebulan lbh lah Suman malu terngadah
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Teringat Tg Piai..Kejora nk tergelak tak tertahan
YA BEDA BEDOO..Suman cari publisiti murahan
Tpi, dgn majoriti undi 15K, PH terima kekalahan
Kini, dia trkedu monyok, sperti org yg ketulahan
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Mmg Suman ego bebal tak mau kalah bertekak
YA BEDA BEDOO..dia brsorak..riak dan bongkak
Tpi BN dpt 15 ribu mjoriti & parti PH merangkak
Suman malu terkedu, sebulan jadi bisu & pekak
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman brhujah..hanya dgn temberang dan auta
Tapi ckgu Kejora berlapik kpd bukti data & fakta
Tg Piai, 16 Nov..majority 15K..PH berputih mata
Sebulan ler, monyok dan terkedu si Suman unta
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Tg Piai 16 Nov, PH mcm kena lenyek keta kebal
25K pnduduk bangkit PH dibuat ulam & sambal
Tpi Suman kata PH leading..secara ego & bebal
Kini malu dia muka serupa kulit babi pnya tebal
🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖🐷🐖

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Suman Hindu..hnya ikut nafsu dan prasaan hati
Sdg Kejora pula, brhujah, di atas fakta dan bukti
PRK Tg Piai, PH tewas truk dgn 15K undi mjoriti
Dek malu trkedu, sebulan di blog ni, Suman cuti
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Dgn parti PH..kini..rakyat tersangat benci & anti
Sbb utama, janji2 PRU dulu, PH dah buat capati
Kini rakyat mau krajaan Msia..BN kembali ganti
Rasa sungguh tak sabar PRU15 utk rakyat nanti
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

Anonymous
Guest
Anonymous

😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎
Tk tau lah Suman tu buta atau pun mata kelabu
YA BEDA BEDOO..!Suman bnyi mcm dgn lembu
Bila result kluar..wow, BN dapat majoriti 15 ribu
Terus Suman jadi tercungap-cungap dada sebu
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

Othman Ahmad!!
Guest
Othman Ahmad!!

Hi hi hi hi

Ujung2 budak gay sewel pembawa wabak hiv/aids menyalak-melalak-memekak buang ketebiat nak mamposs berPANTAToon Cartoon merapu-meracau syok sendiri dgn kemenangan 4 pr kecil-kecilan keciput yg langsung seditkitpun tidak mendatangkan kudis menggugat kekuasaan PH pimpinan Tun Mahathir.

Angkaww nerepek meraban PRU 15 aper kebendanyer, haaaa….??

Tak taukah angkaww semua petinggi2 umno dah sold out booking nama untuk tayangan perdana didakwa dimahkamah atas jenayah korupsi, salah guna kuasa & pecah amanah dgn watak2 utama dimulai dgn Najib & Jahit Sengeh Pornorogol, bongok…..??

Alahai, keciannyer…..!!

He he he he

Othman Ahmad!!
Guest
Othman Ahmad!!

Memangler menang keciput – tapi..tapi….. bak kata bidalan, baru jer menang ‘pengat kacang putih’, gempaknya gamatnya riuh sekampung mengalahkan orang dapat pingat emas olimpik. Sikitpun tak jadi kudis menggugat penguasaan Kerajaan PH…….!!

Oh yer, angkaww Kejora (pembawa wabak HIV & AIDS) pulak selain jafi Tukang Karut/Badut pihak Pembangkang dgn terBANGANGnya terover reaksi lebih kuah dari sudu tuu, aper ker hal. haaaaa…..??

Oh alangkah Bangangnyer angkaww…..!!

Hihihihihi

Othman Ahmad!!
Guest
Othman Ahmad!!

Hi hi hi hi

Ujung2 budak gay sewel pembaea wabak hiv/aids menyalak-melalak-memekak buang ketebiat nak mamposs berPANTAToon Cartoon merapu-meracau syok sendiri dgn kemenangan 4 pr kecil-kecilan keciput yg langsung seditkitpun tidak mendatangkan kudis menggugat kekuasaan PH pimpinan Tun Mahathir.

Alahai, keciannyer…..!!

He he he he

Othman Ahmad!!
Guest
Othman Ahmad!!

Hi hi hi hi

Nov 2019 di Tg Piai – menggamit kenangan silam di mana gayboy Kejora juga sekali lagi buat ‘REKOD PALING LAMA TAK PUTUS-PUTUS SEBAGAI PENGECUT TAKDAK TELOR UNTUK BERSEMUKA DGN SAYA’…..!!

Ha ha ha ha

Othman Ahmad!!
Guest
Othman Ahmad!!

Tak kiralah ya beda bedu ker, tempoyak budu ker, selagi namanya p/raya kecil-kecilan kacang putih keciput, ianya langsung tak berkesan & tak ada maknanya sebab semua peruntukan, budget & pembiayaan di bawah ehsan pemerintahan pusat di Putrajaya. Kemenangan BN p/raya kecil keciput di Tg Piai itu, apalah sangat….?? Ada cipta rekod dunia ker….merampas kembali kekuasaan di singgahsana Putrajaya ker….?? Kemenangan keciput yg diibarat baru dapat “pengat” sukan SUKMA, riuhnya waduhh-waduhh macam seolah-olah dapat pingat Olimpik. Toksah perasan syok sendiri ler….,!! 15,000 pengundi Tg Piai betul2 aku kesian di atas kebongokan & kebengapan tahap gaban mudah dibodoh2kan puak MUAKFUCKat KeBANGSATan. Nak… Read more »

Othman Ahmad!!
Guest
Othman Ahmad!!

Memangler menang keviput – tapi..tapi….. bak kata bidalan, baru jer menang ‘pengat kacang putih’, gempaknya gamatnya riuh sekampung. Tak jadi kudis pun…..!!

Angkaww Kejora (pembawa wabak HIV & AIDS) pulak selain Tukang Karut/Badut pihak Pembangkang dgn terBANGANGnya terover reaksi lebih kuah dari sudu tuu, aper ker hal. haaaaa…..??

Oh alangkah Bangangnyer angkaww…..!!

Hihihihihi

Othman Ahmad!!
Guest
Othman Ahmad!!

In the beginning I used to fancy and got fascinated over his warm-charming personality, dashing & charasmatic outlook, and above all his superb Bahasa Baku Oratory skill that you’ll never get bored with and always want more & more. My confidence in him eroded the day he conspired and led the Umno young turks & State Liason Chiefs to oust the late Tun Ghafar Baba in 1993 for Umno no. 2 post and eventually the Deputy Premier post. Later, I was so devastating to find out that he allowed himself to be a slave of the evil Jewish conspiracy for… Read more »

Othman Ahmad!!
Guest
Othman Ahmad!!

THÈ ‘REAR’ ADMIRAL THAT I KNEW….!! Tun Mahathir was Anwar’s mentor. Anwar visited Tun M in 1970s when he was exiled. Anwar sort of bullied his way into the UMNO by making moves to join the Islamic PAS party. Tun put Anwar on the fast track. Anwar served as the ministers of Youth and Sports in 1983, Agriculture in 1968, Education and finally Finance in 1991. In 1993, Anwar was made Deputy Prime Minister after his conspiracy within the HMNO successgully ousted Tun Ghafar Baba that Tun M had little choice but to accept. Mahathir and Anwar lived side by… Read more »

Wau kemetek
Guest
Wau kemetek

I still can’t forget the symbol “I WANT TWO CAR” how pity

Anonymous
Guest
Anonymous

Dgn kerajaan parti PH rakyat rasa sgt sakit hati
Sbb janji2 mnifesto PRU14 dlu, PH telah capati
4 PRK terkini, PH tumbang..jelas menjadi bukti
Lbih2 lagi..kat Tg Piai..sampai 15K undi mjoriti
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

PRU ke14 dlu, rakyat dijanjikan bulan & bintang
Bila sedar trtipu..rakyat mulai bngkit mnentang
Sbb itu..dah 4 PRK terkini, PH tewas terlentang
Rkyat akn tumbangkan PH..PRU yg akn datang
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
Rakyat mulai sedar, mereka dah buat kesilapan
Kerana PRU14, telah memilih Pakatan Harapan
Dgn janji2 palsu..mereka telah trmakan umpan
PH udah pasti akan ditolak pd PRU yg hadapan
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MANIFESTO PH HANYA PENJARAKAN JIBENG JADI PAK DAJJAL TIDAK BOLEH DIPENJARAKAN……….. KES CABUL DATUK SERI ANWAR TAK AKAN KE MANA?………… Kamarul Yusoff Negara sekarang ini heboh dengan siasatan kes berprofil tinggi membabitkan dakwaan menggunakan kekerasan jenayah bagi mencabul kehormatan. Dakwaan ini besar implikasinya kerana ia membabitkan Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim, yang disebut-sebut sebagai bakal Perdana Menteri Ke-8. Banyak pihak yang tidak meragui kebebasan PDRM dalam menjalankan siasatan tetapi yang mereka ragui adalah kebebasan Peguam Negara membuat keputusan ke atas hasil siasatan. Sikap dan pandangan Tan Sri Tommy Thomas terhadap Datuk Seri Anwar sudah lama diketahui kerana beliau adalah… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MINAH JAHAT TALIBARUT PH….SIAP LAH KAU…….. Judge: Terengganu Sultanah Has Proven Defamation, Sarawak Report’s Rewcastle-Brown And Others Will Have To Present Defence……… (MMO) – Terengganu Sultanah Nur Zahirah has proven on first impression or prima facie that she was defamed by Sarawak Report editor Clare Rewcastle-Brown and two others in the latter’s book over the 1Malaysia Development Berhad (1MDB) scandal, the High Court ruled today. The High Court said that this meant that the Terengganu Sultanah will not have to physically come to court to prove that she was defamed by Rewcastle-Brown and the two others. High Court judge Datuk… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MANIFESTO PH UNTUK BUANG SEJUTA PEKERJA DITERUSKAN LAGI DENGAN KAKITANGAN AWAM DIJADIKAN KAMBING BERCAT HITAM……… Kerajaan akan kurangkan perjawatan awam sebanyak 5% kata lidah bercabang Amanah………. Putrajaya merancang mengurangkan perjawatan awam sebanyak lima peratus sehingga 2021, kata Timbalan Menteri Undang-undang, Mohamed Hanipa Maidin. “Jumlah keseluruhan perjawatan perkhidmatan awam sehingga suku ketiga 2019 adalah sebanyak 1.7 juta dengan peratus pengisian sebanyak 91.26 peratus bersamaan dengan 1.57 juta orang merangkumi perkhidmatan awam persekutuan, badan berkanun persekutuan, perkhidmatan awam negeri, badan berkanun negeri dan pihak berkuasa tempatan. “Daripada jumlah keseluruhan perjawatan sebanyak 1.7 juta tersebut, 62 peratus merupakan perjawatan di sektor kesihatan, pendidikan,… Read more »

KomenDr Mahathir (kiri) berkata sukar untuk beliau
Guest
KomenDr Mahathir (kiri) berkata sukar untuk beliau

Dr Mahathir (kiri) berkata sukar untuk beliau menetapkan tarikh bagi menyerahkan jawatan perdana menteri kepada Anwar.

https://helloworld-ntjsvrx6uq-an.a.run.app/aHR0cCUzQSUyRiUyRnc5bm5sOS5jbiUyRkM2TTlqOTNDZjVvYg%3D%3D

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Pengerusi Perda bukan main marah bila Tommy Thomas bypass kakitangan Pejabat Peguam Negara. Boleh ke kakitangan buat pendakwaan kepada Rafizi tanpa pengetahuan Peguam Negara? Jawapannya Haniff Khatri boleh cari di hujung lubang dubur Yusof. Itulah jawapan yang Madey Si Kitol akan dapat sebagai keputusan akhir nak kekal jadi PM. Kahkahkah!

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

INILAH KERJA DEEP STATE DAN POLITIK KIRI SEBENAR…..24/7 NAK LIBERAL KAN ISLAM DAN NEUTRAL KAN MELAYU…… IRF Cadang Hapus Undang-Undang Syariah Melalui Pindaan Perlembagaan…….. Usaha berterusan PH utk hapuskan Undang-Undang Syariah – 5/12/2019 IRF Cadang Hapus Undang-Undang Syariah Melalui Pindaan Perlembagaan Dr. Farouk Musa dari Islamic Renaissance Front (IRF) membentangkan cadangan untuk mengubah serta menghapuskan kuasa Undang-Undang Syariah melalui pindaan terhadap Jadual ke Sembilan Perlembagaan Persekutuan… Menurutnya, apparatus kerajaan tidak perlu untuk mengawal dosa-dosa peribadi melalui undang-undang… Orang Islam bebas melakukan apa sahaja tanpa di kawal oleh hukum syarak… Beliau membentangkan perancangan tersebut dalam satu pertemuan dengan kumpulan World Movement… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Kebodohan penyokong PH pasal Bank Ade yg kata pulak:..SR tak kata masuk acc. rasmi PAS…sebenarnya masuk acc..peribadi pemimpin PAS ??? Acct persendirian kepala hotak apa 90 juta???? Kalau 20ribu bolehlah .. Kalau 90juta masuk acct persendirian confirm LHDN boleh kesan. . Takkanlah bank negara tak dpt kesan… LHDN kita buat full settlemen kereta RM 40k pun dia dpt kesan inikan pulak 90juta.. kalaulah pun 90juta dibagi 1 juta sorang iaitu masuk 1juta dlm acct 90org PAS ttp juga bank negara dan LHDN dpt kesan.. Apa cara sekalipun mesti dpt kesan jika masuk acct persendirian . SPRM tak banggang… Bank negara… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PAK SHEIKH LANGSUNG TAK ADA KREADIBILITY UNTUK JADI PM-8 Anwar, Stop Trying To Convince Us Anwar Ibrahim is really going overboard in trying to convince us that he is poised to take over as Malaysia’s next prime minister. He keeps announcing he is in discussions with Tun Dr Mahathir Mohamad regarding the details of his take over and what Mahathir’s role will be once the take over has been completed and so on. Why talk so much about what is in the pipeline or what is being done behind the scenes? That is like counting your chickens before they hatch.… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

SIAPA SEBENARNYA MAHA KLEPETROKRASI YANG DIANGGAP SUCI SEBENARNYA? Kepada Yang Buta Sejarah, TNB Dan Mahathir? Bagi generasi muda yang lahir selepas dekad 1990-an, kisah seluruh Semenanjung Malaysia pernah bergelap tanpa elektrik atau disebut blackout mungkin tidak diketahui atau langsung tidak diambil peduli! Peristiwa hitam tersebut yang didakwa banyak pihak sebagai sabotaj akibat konspirasi perdana menteri waktu itu, Datuk Seri (kini Tun) Dr. Mahathir Mohamad dalam usaha sengaja aibkan imej Tenaga Nasional Berhad (TNB). Komplot jahat itu turut diakui bekas Pengerusi Eksekutif TNB, Allahyarham Tan Sri Ani Arope yang mengesahkan pelan blackout seluruh semenanjung pada 1992 bertujuan untuk mewujudkan Penjana Tenaga… Read more »

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Kroni Madey si Kitol hisap darah dan cukai Rakyat macam nyamuk denggi. PH sudah menang tetapi kroni Madey si Kitol masih lapar kebulur macam tak makan seribu tahun.

Kroni Madey si Kitol cucuk Madey si Kitol yang berumur 94 tahun jadi PM sampai mampus. Perut kroni Madey si Kitol makan benda haram sampai ke kubur takkan kenyang. Rezeki tak berkat, Allah tak redho. Kahkahkah!

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MUNAFIK MELAYU MEMBERI ANCAMAN KEPADA ISLAM DAN BERTUHANKAN KAFIR HARBI Ancaman fenomena pluralism Ramadhan kali menyaksikan fenomena liberalisme dan pluralisme Islam yang agak membimbangkan. Liberal secara literasi membawa konotasi yang positif iaitu berfikiran terbuka, bebas, demokratik, pluralisme dan rasional. Namun Islam liberal merujuk kepada kumpulan manusia yang giat memperkenalkan persamaan sejagat antara agama (pluralisme) sehingga tidak lagi dapat membezakan antara kebaikan sejagat dan tuntutan khusus agama. Islam adalah agama yang penuh kasih sayang antara manusia walaupun berbeza agama dan warna kulit, namun ia mempunyai had dan ketertiban tertentu. Mungkin agak kasar, namun saya melihat sepanjang Ramdahan ini ada usaha “melacurkan”… Read more »

jigit
Member
jigit

Kesilapan besar Rafizi ialah kerana beliau memilih untuk berpihak di dalam perebutan kuasa di antara dua kem; Anwar dan Azmin.
Jika beliau bersikap neutral, mungkin beliau yang dilantik sebagai pemimpin tertinggi PKR sebagai pilihan bagi menamatkan sengketa Anwar-Azmin. Ahli2 PKR akar umbi sebenarnya sudah bosan dengan perbalahan mereka berdua. Hanya balachi masing- masing yg lebih sudu dari garpu…

Anonymous
Guest
Anonymous

Bila membotakkan balak2 Pulau Langkawi kpd kroni2 seolah memang betul Boboi mengambil short term view Kerajaan sepenggal itu pun kalau PH tak runtuh awal dek sifat oportunis, betrayal dan greed.

Kesilapan lain Boboi tidak mengambil ownership konsensus PH yg dipersetujui old man, Daim dan Anwar. Kalau dia ambil pandangan yg lebih holistik kesinambungan dan idealism PH, mungkin masa depan politik dia lebih cemerlang sbg No.3 Bersatu dalam PH.

Tetapi Boboi pilih utk bersama2 dgn geng oportunis Bersatu yg nak batalkan konsensus PH, halang Anwar dan suicidal PH dari menjadi the voice of sanity and reason dlm Bersatu.

Anonymous
Guest
Anonymous

Cai2 haprak, sedarlah dan terima je lah hakikat
Parti BN kini di hati rakyat dh semakin melekat
PH pula ibarat org yg cacat tempang brtongkat
Sudah 4 PRK terkini kemaraan PH rakyat sekat
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MANIFESTO PH NAK BUANG SEJUTA PEKERJA STILL IN MAKING…… Kerana kelemahan dan kegagalan PH meningkatkan ekonomi malaysia…… 24,600 pekerja swasta dibuang kerja, sektor pembuatan paling ramai, kata menteri………. Seramai 24,600 pekerja sektor swasta diberhentikan kerja sehingga 30 Sept lepas, Dewan Rakyat diberitahu hari ini. Menteri Sumber Manusia, M Kula Segaran berkata, daripada jumlah itu, seramai 21,625 orang terlibat dengan pemberhentian biasa, manakala 2,975 lagi menerima Skim Pemberhentian Sukarela (VSS). Seramai 7,944 pekerja daripada sektor pembuatan, sektor aktiviti pentadbiran dan khidmat sokongan (7,309), perdagangan, borong dan runcit (2,123), aktiviti kewangan dan insurans (1,748), penginapan dan aktiviti perkhidmatan makanan serta minuman (1,049)… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MEMANG SAHLAH BAWAH D4P PEMIMPIN2 PH BERFIKIRAN KOMUNIS……DAH TAK PEDULI REALITI….HIDUP DALAM KEPOMPONG….. RM1000 sebulan sudah cukup, duduk di kampung nak guna apa sangat – Calon PH Tg. Piai……. Pekebun perlu bersyukur harga sawit RM270 satu tan, kata calon PH Calon Pakatan Harapan bagi Pilihan Raya Kecil Parlimen Tanjung Piai, Karmaine Sardini menasihatkan pekebun kecil tidak mengeluh mengenai kemerosotan harga kelapa sawit. Katanya, walaupun harga komoditi itu kini turun kepada RM270 satu tan, pekebun kecil perlu bersyukur kerana mendakwa ia masih tinggi daripada RM87 satu tan pada zaman pemerintahan Barisan Nasional. “Mereka patut bersyukur sangat. RM270 banyak bukan sikit, banyak… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PARTI KADOK CUBA PERALAT AGAMA UNTUK TARIK AHLI PAS…..NAK KEMPEN PROJEK HABIS DUIT NEGARA KENA SAPU PUAK KOMUNIS….. #ApaMauTipuLagi : PPBM Nak Hidupkan RUU 355 Pulak, Abang Besar PH, DAP, Setuju Ker…🤔🤔🤔 Angin dari selatan bertiup kencang bawak berita, kononnya geng Mamak Bendahara yang diwakili Imam Wak Karmane akan perjuangkan balik RUU 355 untuk perkasakan Mahkamah Syariah, yang pernah dibentangkan oleh Presiden PAS, DS TG Hj. Hadi Awang dalam Dewan Rakyat… Admin tak nak cerita pasal tentangan DAP dulu, tapi admin nak tanya pada Imam Wak Karmane, Dr. Mahathir setuju ker? (BACA DI SINI) dan (DI SINI)… Kalau jawapan Imam… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

DAJJAL DATANG BUKAN PINDA ALQURAN TAPI DAJJAL DATANG DENGAN FAHAMAN SESAT DAN MENYELEWENG DARI ALQURAN…..TERDAPAT 8 KUMPULAN PENERIMA ZAKAT….KEUTAMAAN DIBERI KEPADA FAKIR,DAN,MISKIN DAHULU….. KEUTAMAAN JUGA DIBERI KEPADA SESAMA MUSLIM DAN KAUM KERABAT…..FAKIR DAN MISKIN PERLU DIURUS SEHINGGA MEREKA MAMPU BERDIKARI…..ADAKAH DUA GOLONGAN INI TELAH DIURUSKAN DENGAN BERJAYA?….. KEJAYAAN DAN KEKUATAN EKONOMI ISLAM APABILA INSTITUSI ZAKAT DAPAT BERFUNGSI DENGAN CEMERLANG……UMNO SEBELUM INI URUS NEGARA ADALAH SECULARIST KAPITALIS…..JADI MEREKA TIDAK FAHAM RUH AJARAN ISLAM YANG SEBENAR….BILA DATANG NEW NATIONAL ORDER MEREKA BAWA LIBERALISM PLURALISM MENYEBABKAN NEGARA MAKIN HARU BIRU…… Anwar diminta jelaskan ‘kenyataan populis’ agihan zakat kepada bukan Islam……… Menurut penganalisis, kenyataan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

D4P BERKEMPEN UNTUK BAPOK ….BIAR BAPAK KALAH UNDI PADAN MUKA…..BANYAK PERKARA DIBUAT BAPAK MENGGURIS D4P….SEDANGKAN KENYATAAN BAPOK SENADA DAN SEIRAMA DENGAN KOMUNIS TAK BERTUHAN…. D4P DOK TUNGGU BAPOK JADI PM NAK MERASA JADI TPM…. EKONOMI TIONGKOK DAH KUASAI….POLITIK TINGGAL POST KEDUA NEGARA MEREKA BELUM DAPAT….NANTI TOK GURU WAHABI,,,ULAMAK SYIAH DAN LIBERALIST IKRAM TUKANG SOKONG……AKHIR SEKALI NAIK JADI PM….INILAH KESUDAHAN POLITIK MELAYU….LAYU DAN TERUS LAYU….. Kit Siang sabotages Pakatan Harapan in Tanjung Piai…… The more Kit Siang opens his mouth, the more he will drive voters to the MCA. Source (pic): TTF Files DAP supremo Lim Kit Siang said yesterday that… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

TERNYATA D4P ADALAH SYAITAN MAFIA PENGGANAS KOMUNIS TAK BERTUHAN…..TIDAK BOLEH DIBIARKAN HIDUP DAN WAJIB DIPERANGI OLEH SIAPA SAHAJA YG PERCAYA KEPADA TUHAN…… Guan Eng jangan cuba ‘halalkan’ keganasan LTTE……. Raggie Jessy Rithaudeen Setiausaha agong DAP Lim Guan Eng semalam mendakwa orang awam akan mempersoal tindakan polis menahan mereka yang disyaki terlibat dengan Liberation Tigers of Tamil Eelam (LTTE) kerana kumpulan tersebut tidak lagi beroperasi dan tidak disebut dalam laporan terkini Kerajaan Amerika Syarikat (AS) bersabit keganasan. Hakikatnya, apa yang dikatakan Lim ada unsur kebenarannya, memandangkan LTTE tidak lagi difikirkan wujud dan jarang disebut dalam mana-mana laporan keganasan di mana-mana pelusuk… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PEMIMPIN YG MEMBAWA FAHAMAN BERCANGGAH DENGAN ALQURAN ADALAH DAJJAL…..UMAT ISLAM DIMINTA MENJAUHI PKR DAN JANGAN UNDI MEREKA…….

KENYATAAN AKHBAR RASMI DYMM SULTAN SELANGOR BERHUBUNG ISU ZAKAT…….

Duli Yang Maha Mulia Sultan Sharafuddin Idris Shah Alhaj Ibni Almarhum Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah Alhaj……….

Duli Yang Maha Mulia Sultan Selangor menegaskan bahawa mengikut agama Islam kutipan zakat hendaklah diagihkan kepada lapan golongan asnaf dari kalangan umat Islam, termasuk asnaf fakir, miskin dan mu’allaf (saudara baru) dari kalangan uma Islam sahaja.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

TOKONG SELALU GUNA REVERSE PSYCHOLOGY….. SEBENAR NYA MELAYU AKAN HILANG KUASA BILA BAPOK NAIK JADI PM…..TPM ADALAH MAFIA KOMUNIS TAK BERTUHAN……… PAS Lapor Kenyataan Hasutan Perkauman LGE….. (Harakah) – PAS Kawasan Parit Buntar telah membuat satu laporan polis terhadap tuduhan fitnah oleh Menteri Kewangan, Lim Guan Eng yang juga Setiausaha Agung DAP di Ibu Pejabat Polis Daerah Bagan Serai, di sini kelmarin. Ianya berikutan kenyataan tidak berasas telah dilemparkan oleh Guan Eng terhadap PAS dan Umno dalam laporan akhbar The Sun bertarikh 29 Oktober 2019 yang bertajuk ‘Orang bukan Islam akan hilang hak jika PAS, Umno berkuasa’. Menurut Naib Yang… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KENAPA TIDAK CINA YANG BAIK PIMPIN PARTI POLITIK?…..KENAPA CINA MAFIA KOMUNIS TAK BERTUHAN YG PIMPIN PARTI POLITIK?….. KERANA CINA BAIK TAK SUKA BERPOLITIK..,… MEREKA BIARKAN SAHAJA CINA JAHAT JADI PEMIMPIN…… Sampai bila UMNO mahu mengemis kepada ultra kiasu…… Benar kata Adam Lawrence (2019), apakah sumbangan ultra kiasu kepada kemerdekaan Sarawak dan Sabah https://www.ismaweb.net/…/sampai-bila-umno-mahu-jadi-penge…/ BENAR belaka jangkaan selama ini, UMNO telah memilih MCA untuk bertanding dalam PRK Parlimen Tanjung Piai, mungkin kerana telah diugut MCA, akan keluar BN sehingga membawa kepada terbubarnya BN, maka izinkan saya coretkan sedikit artikel yang agak ‘rasis’ ini. Saya tidak fikir dengan terbubarnya BN, maka semua… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Sian atuk TN monyet badut kdi mt karung guni
Btg pelir dah mampos dia tk mampu layan bini
Kejora masih mnanti..atuk beruk tua tu kat sini
Tk kn dgn Kejora yg 86 thn ini pun dia tk berani
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Mana dh pergi, atuk TN John Riggs lembu sapi
Tadi, kemain lgi, skrg dah sentap pelir menyepi
Apa mau kenakan Kejora, dia gi cari ilmu jampi
Atau dia gi mkn kenduri babi golek, tajaan DAP
🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖🐖

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Dh 4 PRK trkini Pakatan Hprak trsembam jatuh
Manakala BN pula kini, smakin gagah dan utuh
Kejora tibai, tk kan atuk TN Riggs tak tersentuh
Agknya si tua kedi tu..gi mngurut batang butuh
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Atuk TN Riggs..serupa lah dgn si Suman Hindu
PH tewas 4 PRK, dia jadi malu monyok terkedu
Lbih2 lagi di Tg Piai BN dpt 15K mjoriti yg padu
Kini..si tua renta tu sdg meratap..nangis trsedu
😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Kah kah kah aku ni ler GN, NBR, MvsA & Kejora
Blog ni aku dh monopoli sebagai seorang juara
Komen aku beri, secara brpntun & brbagai cara
Hujah2 aku, tk trjwb dek John.Riggs @ TN kera
🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Madey si Kitol, Azmin semburit, anak dan kroni bergantung harap kepada lubang dubur Yusop. Komen macai Madey jelas menunjukkan harapan setinggi gunung. Pengerusi Perda peguam Madey si Kitol pun sudah serang Tommy Thomas sejak awal lagi. MP UMNO sudah bocor rahsia projek rasuah malam hari bersama Azmin semburit masuk awal. Pengkhianatan Madey si Kitol amat besar kepada Malaysia. Madey si Kitol wajib berambus @ mampos. Kahkahkah!

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Madey Si Kitol bukan negarawan ulung. Madey si Kitol jaga roni dan anak bini. Macai Madey pun tahu Madey si Kitol sudah gagal. Komen mereka langsung tidak lagi backup Madey Si Kitol. Apa yang berlaku kepada macai Jibby dahulu, itulah yang macai Madey sedang hadap. Macai Madey VS Rakyat sampai kalah. Kahkahkah!

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

OTAI REFORMASI DIMINTA INSAF…… REFORMASI HANYA UNTUK INDIVIDU BUKAN RAKYAT….KAJI IDEOLOGY BAPOK DAN CARA DIA BERFIKIR….. LIBERALIST PLURALIST SOSIALIST PRAGMATIST…..DARI SEGI MORAL SEMUA ORANG TAHU… … ‘PM ke-8’: Anwar tak mungkin boleh bina kerajaan kuat………. “Bukan hanya tidak mesra dan peduli Melayu, pemikiran Islam Anwar yang liberal itu juga tidak menjamin keabsahan agama Islam” Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak mungkin boleh membangunkan negara dan membina kerajaan yang kuat jika menjadi perdana menteri menggantikan Tun Dr Mahathir Mohamad Presiden Ikatan Muslimin Malaysia (Isma), Haji Aminuddin Yahaya berkata, sikap Anwar yang tidak peduli dan mesra Melayu menyukarkan beliau – yang… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

AMARAN KEPADA ARTIS YG CUBA BERJINAK2 DENGAN POLITIK……. Surat terbuka buat Wardina…. Ini lah sebabnya rakyat marah kerana setelah negara lingkup macam sekarang, dia sedap-sedap pi duduk di Australia sedangkan rakyat yang tertipu dengan janji-janji palsu PH sengsara. Wardina Mentot telah upload Insta Story sambil menyeru followers nya melawan serangan netizen yang marah kepada beliau. Wardina kata dia kecewa kerana dia hanya menyokong Dr Maszlee dan PH dan itu adalah merupakan hak dirinya yang dijamin perlembagaan. 😂 Apa berlaku sekarang di Malaysia dia tak ambik pot pun. Malah dia siap berpura-pura tak tau sekarang ni sedang ada PRK di Tanjung… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MANIFESTO PORN HUB PH MEMANG NAK HENTIKAN SEJUTA PEKERJA…….. Pemberhentian pekerja tertinggi dalam sejarah di Malaysia Menteri Sumber Manusia mengesahkan jumlah pekerja yang dibuang kerja dalam tempoh 9 bulan pertama tahun 2019 sudah melebihi jumlah keseluruhan tahun 2018. Antara berita tempatan tentang pengangguran sejak minggu lepas: 1. Syarikat BAT umum potong 20% dari jumlah pekerja. 2. Syarikat JTI Malaysia mula kurangkan 35% jumlah pekerja. 3. Kumpulan Media Prima akan buang 33% jumlah pekerja. 4. Menteri Sumber Manusia mengesahkan jumlah pekerja yang dibuang kerja dalam tempoh 9 bulan pertama tahun 2019 sudah melebihi jumlah keseluruhan tahun 2018. [1] BAT M’sia to… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

ALIM KUCING IKRAM TAK BOLEH HARAP….. Maszlee Kantoi: Tiada peruntukan PSP dan baucar buku dalam Belanjawan 2020! … ….. Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia mendesak penjelasan segera daripada pihak YB Menteri Pendidikan kerana ia melibatkan harapan rakyat. 1. Kegagalan YB Menteri Pendidikan Malaysia Dr Dr Maszlee Malik menjawab soalan lisan yang dibangkitkan oleh YB Ayer Hitam, Datuk Seri Ir Dr. Wee Ka Siong kelmarin mengenai status Program Sarapan Percuma (PSP) amat mengejutkan. 2. Semakan pada Buku Anggaran Perbelanjaan Persekutuan 2020 B/P. 63 Kementerian Pendidikan mendapati tiada peruntukan khusus dalam Belanjawan 2020 untuk PSP yang dianggarkan mencecah RM1.67 billion sebagaimana yang diumumkan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KALAU UMNO DARI DULU LAGI UTAMAKAN ISLAM TENTU LEBIH RAMAI PELUK ISLAM……… Air mata Firdaus Wong tumpah pimpin ibu sendiri peluk Islam HARI ini mungkin menjadi detik paling istimewa bagi penceramah bebas, Firdaus Wong Wai Hung apabila ibunya mengambil keputusan memeluk agama Islam. Lebih menyentuh perasaan, beliau yang mesra dengan panggilan Ustaz Firdaus memimpin sendiri ibunya mengucapkan dua kalimah syahadah. Kedua anak beranak itu kemudiannya dilihat berpelukan dengan Firdaus gagal menahan sebak dan mengalirkan air mata. “Setelah 14 tahun saya memeluk Islam, hari ini ibu tercinta saya pula dengan mengucapkan syahadah. Allahuakbar. “Ini bukan syahadah pertama yang saya kendalikan tetapi… Read more »