ZURAIDA MELAMPAU, TINDAKAN DISIPLIN AKAN DICADANGKAN TERHADAPNYA

Usai Kongress Nasional KEADILAN di Melaka pada Ahad lalu dengan jelas menunjukkan bahawa suatu pergeseran dalaman parti sedang berlaku.

Namun perkara ini sedaya upaya sedang cuba diselesaikan oleh Presiden KEADILAN YB Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dengan jelas dan tuntas menyatakan di dalam ucapan beliau dan kepada media bahawa satu titik temu penyelesaian perlu dicari serta dicapai bagi merungkai masalah yang sedang berlaku.

Ini juga selaras dengan langkah bagi meneruskan musyawarah selepas pertemuan Presiden dengan Timbalan Presiden YB Dato’ Seri Mohamed Azmin Ali di bangunan Parlimen sebelum kongres berlangsung di Melaka pada 4 Disember 2019 lalu.

Namun begitu, saya amat terkejut dengan kenyataan beberapa pemimpin kanan KEADILAN pada satu majlis makan malam “Wawasan Kemakmuran Bersama” yang telah dianjurkan oleh pihak Timbalan Presiden di Hotel Renaissance pada Isnin lalu.

Saya percaya majlis makan malam ini sememangnya telah dirancang lebih awal dan diadakan bagi menggantikan “Kongres Renaissance” yang terpaksa dibatalkan.

Kenyataan Naib Presiden KEADILAN YB Zuraida Kamaruddin pada majlis berkenaan yang dengan lantang mencaci dan menghina beberapa pemimpin KEADILAN antaranya Pengarah Komunikasi YB Fahmi Fadzil dan Pengerusi MPN Perak Saudara Farhash, adalah jelas melampau serta terkeluar daripada landasan adab dan akhlak.

Serangan beliau kepada keperibadian Fahmi dan Farhash ini adalah sangat mendukacitakan serta tidak menunjukkan perilaku yang selayaknya sebagai seorang menteri kabinet.

Saya turut difahamkan bahawa didalam majlis itu YB Zuraida juga dengan bongkaknya telah membongkar beberapa perkara yang kononnya merupakan perbualan beliau dengan Presiden KEADILAN.

Ini merupakan satu sifat jelik yang mana isi butiran sesuatu perbincangan dengan Presiden adalah satu amanah yang perlu dijaga dan tidak sewajarnya didedahkan kepada khalayak umum melainkan beliau mempunyai agenda tertentu terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Sehubungan dengan itu, saya akan mencadangkan kepada Lembaga Disiplin Parti KEADILAN untuk mengambil tindakan yang tegas dan keras terhadap Naib Presiden YB Zuraida Kamarudin kerana perkara- perkara yang telah dilakukan oleh beliau ini jelas melanggar etika dan disiplin parti serta tidak boleh diterima sekali apatah lagi ia dilakukan oleh seorang pemimpin kanan parti yang seharusnya menjadi contoh dan suri tauladan kepada anggota parti yang lain.

SHAMSUL ISKANDAR MOHD AKIN

Ketua Penerangan PKR

10 Disember 2019.

Updated: 10 December 2019 — 7:46 pm

20 Comments

Add a Comment
  1. NATO….NO ACTION TALK ONLY. THAT IS PKR

    PARTI KELIRU RAKYAT

  2. JIKA BAPAK SKANDAL SERAHKAN JAWATAN PM BERMAKNA BAPAK JUGA GILA TAHAP GABAN…….

    Terkini: Anwar berpenyakit, kemaruk seks gay tahap ‘gila’… ..

    Raggie Jessy Rithaudeen
    Tun Dr Mahathir Mohamad baru ini mengesahkan akan letak jawatan selepas sidang kemuncak Kerjasama Ekonomi Asia Pasifik (APEC) November depan untuk memberi laluan kepada Dato’ Seri Anwar Ibrahim mengambil alih jawatan Perdana Menteri.

    Pengesahan itu dibuat menerusi satu temubual bersama Reuters, di mana Mahathir menjelaskan perubahan sejurus sebelum sidang kemuncak APEC hanya akan mengganggu keadaan.

    “Bagi saya, saya akan meletak jawatan dan saya menyerahkan kepadanya (Anwar). Jika orang tidak mahu dia, itu urusan mereka tetapi saya akan tunaikan bahagian janji saya…biarpun apa tuduhannya. Saya sudah berjanji, saya akan tunaikan,” katanya.

    Apa yang aneh, Mahathir berkata demikian biarpun tahu Anwar berhadapan dakwaan serangan seksual baharu, sekaligus bermakna teori kononnya Muhammed Yusoff Rawther merupakan agen Mahathir tidak boleh diguna pakai lagi.

    Begitu juga dakwaan kononnya Yusoff disogok oleh timbalan presiden PKR Dato’ Seri Azmin Ali.

    Percaya atau tidak, ada pihak tertentu yang mendakwa Azmin menggunakan Yusoff sebagai senjata untuk membalas dendam dan melemahkan lagi pegangan Anwar terhadap parti.

    Ini berikutan tindakan Anwar mencadangkan agar Azmin letak jawatan sebagai timbalan presiden PKR jika disabit bersalah melakukan hubungan seks luar tabii bersama bekas ketua pemuda PKR Santubong, Haziq Abdullah Abdul Aziz.

    Malangnya, teori ini turut tidak boleh diguna pakai kerana Azmin terang-terang mempertahankan Anwar ketika merasmikan kongres pemuda dan wanita PKR Jumaat lalu dengan melabelkan dakwaan Yusoff sebagai “fitnah politik jijik dan kotor.”

    Kesemua ini menimbulkan tanda tanya siapakah sebenarnya yang ‘mendalangi’ dakwaan seksual Yusoff terhadap Anwar.

    Saya bertanyakan demikian bukan kerana saya sendiri percaya ada dalang di sebalik dakwaan tersebut, tetapai kerana Anwar sendiri mendakwa tuduhan Yusoff adalah “muslihat untuk menjatuhkan imejnya menjelang Kongres Nasional Keadilan ke-14 dan juga proses peralihan kuasa pimpinan negara.”

    Ini mencadangkan Anwar tahu identiti individu yang kononnya cuba ‘jatuhkan imejnya’ dan menghalangnya daripada diangkat menjadi Perdana Menteri.

    Persoalannya, siapakah orang misteri yang dimaksudkan Anwar sekiranya bukan Mahathir atau Azmin dan mengapakah Anwar masih belum membongkarkan identiti individu berkenaan?

    Atau adakah Anwar benar-benar berlaku tidak senonoh terhadap Yusoff dan cuba meliwatnya secara paksa sepertimana yang didakwa Yusoff dalam satu akuan bersumpah bertarikh 19hb November 2019?

    Saya ingin menegaskan di sini bahawa bukan hanya saya yakin dakwaan Yusoff 100 peratus benar, saya mampu membuktikan kepada umum bahawa Anwar memiliki ciri-ciri seorang “sexual predator.”

    Malah, Anwar adalah seorang ‘berpenyakit’ yang boleh menjadi ‘gila’ apabila berdepan dengan individu tertentu yang diminatinya sehingga sanggup berkasar dengan individu tersebut sepertimana dalam kes Yusoff.

    Apakah Anwar berani sangkal dakwaan ini?

  3. Madey si Kitol minta nyawa lagi. Madey si Kitol minta sampai APEC. Tak ada siapa nak percaya Madey si Kitol. Madey si Kitol Mei 2020 out. No more Mr Nice Guy Rakyat! Syabash Rakyat Malaysia. Si Kitol mesti ditolak sampai mampus. Kahkahkah!

  4. Madey si Kitol nak lari dari di cop Dalang Meliwat. Madey si Kitol sejarah politik liwat. Madey si Kitol kalah 15,000 Tanjung Piai. nasib Madey si Kitol sudah ditentukan sebelum strategi politik madey si Kitol menjadi Dalang Meliwat lagi. Madey si Kitol sudah 94 tahun. Tinggal 5 bulan lagi sebelum checkmate berlaku. Nama Madey si Kitol akan terpahat sebagai Dalang Semburit dan Dalang Meliwat hingga mampus. Kahkahkah!

  5. di vietnam ada agama penyembah “mata satu”

    coba lihat video

  6. CINA DAH TAK MAHU MAFIA KOMUNIS D4P TAPI MELAYU MASIH BODOH DAN BANGANG…….

    DAP As A Party Is Finished – Matthias Chang
    ……….

    Another Brick in the Wall

    Certain segments of Malay activists held the view that DAP and MCA play opposite role but are in cahoot to take care of Chinese interest.

    Well, why not? Why are the Malay political parties not doing so? Why should their political rivalry compromised on Malay and Islam’s interest? How could they allow themselves to get swung by non-Malays and non-Muslims agenda?

    Stupid…

    Be that as it may. The episodes between DAP and MCA on Tunku Abdul Rahman University College may not necessarily point to that cooperation.

    Tunku Abdul Rahman University College is MCA’s contribution to Chinese education irrespective of political leaning. However, DAP has become more “Malay” to politicise funding to TAR UC in their quest to seize control.

    It has infuriated the Chinese community. PH colossal loss at Tg Piai is partly contributed by Chinese anger on DAP’s denial of funding to TAR UC.

    DAP insisted the control of TAR UC be passed over from MCA to DAP supporting TAR UC Alumni association.

    They claimed TAR UC is a private college thus not entitle to government funding. Latest budget reduced funding from RM5 million to RM1 million. However, three DAP friendly private colleges received RM6 million.

    In protest to DAP’s partisan attitude on Chinese education, a humble kuew tiow seller in Ipoh used his hawker business to raise money for TAR UC.

    Such is the attitude of Chinese towards the importance of education.

    Someone known to have helped Matthias Chang in his past ordeal with the law shared his reaction and view of DAP in relation to Lim Guan Eng and TAR UC.

    LGE WILL BE WHACKED BEYOND ALL RECOGNITION

    A scumbag and a political opportunist.

    DAP as a party is finished. That is a given. Period.

    Even, if subsequently LGE eats humble pie and behaves like a good boy, it will not change the sentiments of the entire Chinese Community.

    DAP HAS NEVER AND WILL NEVER BE ABLE TO ASSERT IT CAN REPRESENT THE INTERESTS OF MALAYSIANS IN GENERAL AND THE CHINESE COMMUNITY IN PARTICULAR.

    Just got hot air, and LGE is all thunder with no rain. Its best, that the country consigned DAP back as a barking dog in Parliament. Not fit to govern. Making impossible promises in BUKU HARAPAN as CONFESSED by LKS recently, after the whacking DAP and PH received in the JOHORE By Election. TWO BIG SLAPS ACROSS THEIR THICK SKIN. HABIS CERITA.

    No second chance for this loud mouth egocentric greenhorn Minister of Finance. Good riddance to bad rubbish.

  7. INILAH AKIBATNYA JIKA BIARKAN MAFIA KOMUNIS GANGSTER SOSIALIST PERINTAH NEGARA………

    What You Should Know About India’s ‘Anti-Muslim’ Citizenship Bill……

    The ruling Hindu nationalist government pushes for bill, which opposition says violates India’s secular constitution.

    Bilal Kuchay, Al Jazeera
    India‘s lower House of Parliament (Lok Sabha) has passed the controversial Citizenship Amendment Bill (CAB), which will grant citizenship to religious minorities from neighbouring countries, with legal experts saying it violates the country’s secular constitution.

    The bill, which seeks to amend the 1955 citizenship law, aims to give citizenship to “persecuted” minorities – Hindus, Sikhs, Buddhists, Jains, Parsis and Christians – from Bangladesh, Afghanistan and Pakistan, but excludes Muslims.

    After being approved 311-80 by the lower chamber on Monday, the bill will now go to the upper House, where the ruling Hindu nationalist Bharatiya Janata Party (BJP) lacks a majority.

    Opposition parties say the bill is discriminatory as it singles out Muslims in an officially secular nation of 1.3 billion people. Muslims form nearly 15 percent of the population.

  8. JIBENG TELAH DIHUKUM BERSALAH OLEH PH SEBELUM DIDAKWA JADI DENGAN MENYUMBAT JIBENG DALAM PENJARA BERMAKNA 100% MANIFESTO PH TELAH TERLAKSANA……….

    The Reason Why Najib Must Be Sent To Jail…….

    The fact that Pakatan Harapan cannot deliver its election promises and the people are still suffering is bad enough. But not being able to send Najib to jail when back in 2015, 2016, 2017 and 2018 they said Najib is 100% guilty of stealing RM42-50 billion and once the new government comes in “the very next day” Najib is going to jail is totally unacceptable.

    Tommy Thomas is desperate and needs to ensure that Najib is jailed for allegedly stealing RM42-50 billion of SRC’s and 1MDB’s money

    Attorney-General Tommy Thomas is under tremendous pressure. He needs to ensure that Najib Tun Razak is found guilty and is sent to jail for allegedly robbing SRC International and 1MDB. And the conviction has to be as close to RM42 billion as possible, the amount Najib was alleged to have stolen. If not, then Pakatan Harapan is in serious trouble.

    The reason Pakatan Harapan won the 14th General Election in May 2018 was because Najib was alleged to have stolen between RM42-50 billion of the taxpayers’ money (and Pakatan Harapan was going to make sure that Najib goes to jail for that crime “the very next day”) plus for the election promises that Pakatan Harapan made (those detailed in Pakatan Harapan’s election manifesto and those made during rallies and ceramahs).

    Thus far both have not been delivered.

    Pakatan Harapan said they are going to send Najib to jail “the very next day” after GE14 and it is now 580 days
    Some people were moved to vote for Pakatan Harapan because they believed that Najib was a crook who stole billions of the taxpayers’ money. Others were moved by the promise of a land of milk and honey and roads paved in gold once Pakatan Harapan is in power. It is hence crucial that at least one promise is delivered.

    Delivering the promises of one million new jobs, one million new affordable homes, lower cost of living, petrol price at RM1.50 per litre, higher minimum wage, and so on, is now impossible. So, they need to deliver the next best thing — which is to send Najib to jail for stealing RM42-50 billion of the taxpayers’ money.

    At least if Najib is found guilty and is jailed, some Malaysians will be partially satisfied. Maybe life is still difficult, the cost of living is still high, salaries are still low, jobs are still scarce, the crime rate is still shocking, corruption is still rampant, and more, but the satisfaction of seeing Najib pay for his alleged crime will justify kicking out Umno-Barisan Nasional to replace them with DAP-Pakatan Harapan.

    But that does not seem to be happening, at least not that soon. And this is making people quite pissed.

    Lim Guan Eng said 60% of the promises have been delivered but the people disagree
    The fact that Pakatan Harapan cannot deliver its election promises and the people are still suffering is bad enough. But not being able to send Najib to jail when back in 2015, 2016, 2017 and 2018 they said Najib is 100% guilty of stealing RM42-50 billion and once the new government comes in “the very next day” Najib is going to jail is totally unacceptable.

    So now either deliver the promise of a better life for all Malaysians or deliver the promise of sending Najib to jail for stealing RM42-50 billion. You cannot default on both promises. You must deliver at least one. And since the promise of a better life for Malaysians is impossible to deliver, Pakatan Harapan must at least deliver the second promise of sending Najib to jail. But that, too, seems impossible to deliver.

    Rpk

  9. Goyang satu bidak catur Madey si Kitul. Pawn yang nak berlagak Bishop. Kuda cap ayam Madey si Kitol kena lari lagi. Kudaku lari gagah berani. Cock.cock.cock. Kahkahkah!

    1. pihak multimedia dah boleh ditek nia ni,
      penghinaan yang keterlaluan dan coba menjatuhkan kredIbiliti PM,

      1. kita kumpul dulu kata-katanya,dan rujuk pihak tertentu

        1. dah boleh saman,
          biar dia kena saman RM1 000 000 bolehlah tengok rupanya dalam tv

    2. Why Riggs macai Madey si Kitol? Madey Si Kitol dah koyak? Kalau Madey si Kitol koyak masuklah blog resepi memasak. Madey si Kitol belajar masak ayam goreng kunyit. Kahkahkah!

  10. PELIWAT GANAS KETUA GANGSTER SOSIALIST PASTI AKAN DIREHATKAN SEMULA DI BAMBOO RIVER INN…..SODOMYGATE 4 PASTI MENYUSUL…….

    Kepimpinan Anwar diragui selepas adegan buruk kongres PKR, kata penganalisis………

    Kongres Nasional PKR melabuhkan tirainya hujung minggu lalu di Melaka tetapi jelas perpecahan berlaku apabila presiden parti itu, Anwar Ibrahim dan timbalannya Mohamed Azmin Ali tidak bersama pada hari terakhir kongres.

    Semasa kongres, ramai perwakilan mengelarkan Azmin dan sekutunya, seperti Naib Presiden PKR Zuraida Kamaruddin dan Tian Chua sebagai pengkhianat dan mahu mereka dipecat. Nama mereka yang disebut dalam Kongres Nasional PKR, akan diboo daripada 80% delegasi yang hadir.

    Dua penganalisis politik percaya adegan buruk di kongres itu, bermula daripada pergaduhan antara 2 kem Pemuda PKR serta Azmin dan sekutunya, menyukarkan Anwar mendapat sokongan untuk menjadi perdana menteri ke-8.

    James Chin dari Institut Asia di Universiti Tasmania berkata walaupun Anwar berkata beliau mempunyai sokongan majoriti dalam parti dan boleh menjadi “orang kuat”, tetapi orang ramai masih meragui kemampuannya untuk memimpin negara selepas berlaku kemelut dalam partinya sendiri.

    Beliau berkata perpecahan dalam PKR begitu mendalam sehingga ia menguasai perbincangan di kongres, malah unsur penting dalam ucapan Anwar mengenai pembaharuan dilupakan.

    Katanya, perpecahan dalam parti itu tidak akan dapat diselesaikan tanpa persepakatan.

    Sementara itu, Azmi Hassan dari Universiti Teknologi Malaysia berkata sokongan Azmin dalam parti itu masih hebat dan perpecahan dalam PKR seolah-olah menunjukkan sukar untuk mencapai persefahaman.

    “Peluang Anwar untuk menjadi perdana menteri semakin lemah pada hari itu. Anwar bukan hanya memerlukan sokongan daripada ahli-ahlinya sendiri, dia memerlukan sokongan rakyat,” katanya.

    Azmi berkata kredibiliti Anwar untuk menjadi perdana menteri juga terjejas, lebih lagi mendapat kepercayaan rakyat.

    Beliau berkata Kongres Nasional PKR sepatutnya menjadi landasan untuk parti itu menunjukkan kekuatannya sebagai parti terbesar dalam Pakatan Harapan (PH) tetapi sebaliknya berlaku dan ini tidak menggambarkan kepimpinannya.

    “Agenda utama Kongres sepatutnya menjadi hala tuju dan dasar PKR untuk membangunkan negara dan memperkuat kerajaan PH,” katanya.

    FMT

  11. Org bodoh je yg percaya atok akan bagi azmin jd pm ke 8, berangan atau pura2 bodoh untuk kipas azmin supaya pkr bercakaran sesama sendiri… Boboi sedang senyum melihat

  12. ALIM KUCING IKRAM KUASAI PARTI AGAMA SYIAH……KUSAM MUSANG TARIK DIRI….TAK SE BERANI SEMBURIT……

    Kemana hilang Husam and The Geng pada konvensyen Amanah 2019?…………

    Amanah semalam menamatkan konvensyen keempatnya, yang menyaksikan parti itu buat julung kalinya membuat pemilihan sejak penubuhannya lima tahun lalu.

    Konvensyen ini berjalan serentak dengan Kongres PKR dan Perhimpunan Agung Umno dan Amanah tak nampak isu yang jelas sehingga berita mengenai konvensyen nampak macam ada tak ada sahaja.

    Seperti parti komponen PH yang lain tetap ada rasa tidak puas hati, seperti yang jelas dilihat dalam program PKR dan Umno, tetapi lebih tertutup. Perebutan kuasa yang berlaku sangat ketara sebelum ini dalam pemilihan bahagian nampak reda sedikit apabila team yang tak puas hati memecil diri.

    Antara yang menjadi tanda tanya di mana Husam Musa? Perselihan dalam kepimpinan Amanah sama dengan PKR hanya berbezanya Azmin melawan, Husam menghilang diri.

    Pendamaian pimpinan Amanah dan formula mengekal kepimpinan adalah penyeselaian sebelum konvensyen adalah disifatkan sebagai penyeselesaian sementara kerana rasa tak puas hati terhadap penguasaan IKRAM dalam parti dan menentukan hala tuju masih berbuku. Adakah ini kekal bertahan sebelum PRU-15 sama-sama kita lihat

    MR : Amanah ni makan semeja tapi hati lain-lain

  13. Bulan Mei 2020…TEORI PERANG MUTLAK AKAN BERLAKU.

    Benar kata saudara ku John Doe..

    bunga-bunga pelahap jadi PM ..amat jelas kini

    yang pasti Tun kekal menang

  14. 1. Nak jatuhkan Azmin dari Timbalan dah gagal
    2. Ayam sabong yang kalah,ambil balik letak atas
    3. Cari jalan pulak dengan video
    4. Bila Azmin datang kongress..alamak! pukul pulak

    YOU SEBELAH SANA,CEMBURU KEMAIN..MACAM BAPOK CEMBURU!!!

    1. Mabuk kerum ye bang? Kahkahkah!

  15. Usah meroyan lah orang sebelah

    Azmin sesuai sangat PM 8

Leave a Reply to MAHATHIRVSANWAR Cancel reply

Your email address will not be published.