PERALIHAN KUASA SELEPAS NOVEMBER 2020 SUKAR DITERIMA, DIBIMBANGI SELESAI SIDANG APEC, ALASAN LAIN PULA DICIPTA

Kebimbangan banyak pihak selama ini bahawa peralihan kuasa tidak akan berlaku dalam tempoh dua tahun sebagaimana yang pernah dijanjikan sendiri oleh Tun Mahathir Mohamad, nampaknya hampir pasti menjadi kenyataan.

Sebaliknya, kebimbangan banyak pihak bahawa Perdana Menteri tertua itu akan terus berdolak dalik dan mencipta pelbagai alasan untuk melewat-lewatkan peralihan kuasa, sudah pun sekarang ini menjadi kenyataan.

Dalam kenyataan terbaru melalui interbiunya dengan Reuters, Perdana Menteri berkata, peralihan kuasa kepada Anwar Ibrahim untuk mengambil alih tempatnya hanya akan berlaku selepas November 2020.

Tun Mahathir memberi alasan bahawa beliau perlu menyelesaikan urusan Sidang Kemuncak Kerjasama Ekonomi Asia Pasifik atau APEC di mana Malayia menjadi tuan rumah pada November 2020 terlebih dahulu.

“Saya berjanji menyerahkan kuasa dan saya akan kotakannya, tetapi saya rasa perubahan segera sebelum Sidang APEC akan menimbulkan gangguan.

“Setakat yang saya tahu, saya akan berundur dan menyerahkan kuasa kepadanya.

“Jika rakyat tidak mahu dia, itu hal mereka, tetapi saya akan kotakan janji saya.

“Tidak kira apa tuduhannya. Saya sudah berjanji, saya akan kotakan janji saya,” demikian kata Tun Mahathir menegaskan tentang tempoh terbarunya melakukan peralihan kuasa, sekaligus mengesahkan dolak dalik pendiriannya.

Sesungguhnya, tindakan Tun Mahathir memanjangkan lagi tempohnya memegang jawatan Perdana Menteri dan memungkiiri janji yang pernah dilafazkannya sendiri bahawa hanya mahu dua tahun memegang jawatan itu, adalah sesuatu yang sukar diterima.

Ini kerana Sidang APEC pada November 2020 itu bukanlah penting sangat untuk Tun Mahathir terus berada di jawatan Perdana Menteri pada ketika itu memandangkan Malaysia sudah pun pernah menjadi tuan rumah pada 1998 dahulu.

Apa yang istimewanya lagi Sidang APEC itu kepadanya, walhal ia adalah kali kedua Malaysia menjadi tuan rumahnya?

Bukankah yang paling istimewa ialah menjadi tuan rumah buat kali pertama pada 1998 dahulu?

Dua kali menjadi tuan rumah Sidang APEC dan keinginan berada di kedua-duanya dengan jawatan Perdana Menteri tidak lain hanyalah untuk menunjuk-nunjuk kepada dunia dan memenuhi keegoan sendiri semata-mata.

Malah, kalau mahu dikira istimewa, Sidang APEC kali kedua itu lebih penting buat Anwar sebagai Perdana Menteri baru yang pertama kali menjadi tuan rumah kepada delegasi dunia.

Maka itu, kalaulah Tun Mahathir merasakan peralihan kuasa yang segera atau pada Mei 2020 akan menimbulkan gangguan kepada Sidang APEC itu, beliau sepatutnya menyegerakan lagi tarikh pengundurannya kepada Februari atau Mac 2020, bukan melewat-lewatkannya.

Begitu pun, meski Tun Mahathir menyebut hanya selepas November 2020 baru ada peralihan kuasa, hakikatnya tidak banyak pihak yakin dengan kata-katanya itu.

Rekod bellau berdalik-dalik, mungkir janji dan melakukan pusingan U selama ini terlalu banyak untuk kata-katanya yang terbaru ini boleh dijadikan sandaran yang kukuh.

Tidak mustahil selepas Sidang APEC nanti, ada alasan lain pula yang dicari atau sengaja dicipta untuk terus melewat-lewatkan lagi peralihan kuasa.

Selagi tidak ditetapkan tarikh yang khusus, bilakah sebenarnya Tun Mahathir benar-benar sedia mahu menunaikan janji peralihan kuasa itu?

Apakah beliau menunggu malaikat maut menjadi penentunya? (ShahbudinHusin 11/12/2019)

Kongsikan artikel ini
Updated: 11 December 2019 — 9:53 am

163
Leave a Reply

avatar
16 Comment authors
Othman Ahmad!!Othman Ahmad!!AnonymousOthman AhmadAnonymous Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Othman Ahmad!!
Guest
Othman Ahmad!!

Kejora gayboy pembawa fitnah, wabak AIDS & HIV, Dengar sini baik-baik….. Justru Allah SWT tak putus-putus melimpahkan kurniaNya kpd Ayahanda Tun Mahathir panjang usia, kesihatan, kecerdasan, kewarasan, untuk kembali mengambil semula tampuk pemerintahan negara setelah terjejas teruk dek kegagalan PM5 yg ZZZZ kuat nyenyak lena, PM6 Jahanam yg menjahamkan, dan….. Ancaman lebih berbahaya datang dari “PM Tak Menjadi-Jadi”, tak ada jati diri, budak/hamba suruhan Zionis Yahudi-Amerika & naudzubillah….kebuasannya terhadap nafsu seks gila tidak kira jantan betina, atas bawah, depan belakang semua disapu bersih. Jati diri Tun Mahathir amat jelas & menyerlah dari dulu sampai sekarang….. Tidak pernah tunduk, tidak takut… Read more »

Othman Ahmad!!
Guest
Othman Ahmad!!

Meleleh air hidung mengenangkan….. a sicko gàyboy pervert punk “perasan sok sendiri” showing off his cyber-terompah ridiculous PANTAToon nonsense, but in reality he is nothing, hiding & running away from me endlessly behind h/p & computer screen only. Poor soul, Kejora gayboy…..!! Keep on running, keep on hiding One fine day I’m gonna be the one To make you understand Oh, yeah, I’m gonna be the man. Keep on running, running from my arms One fine day I’m gonna be the one To make you understand Oh yeah, I’m gonna be the man. Hey, hey, hey Everyone is looking at… Read more »

Othman Ahmad!!
Guest
Othman Ahmad!!

Hi hi hi hi

Ujung2 budak gay sewel pembaea wabak hiv/aids menyalak-melalak-memekak buang ketebiat nak mamposs berPANTAToon Cartoon merapu-meracau syok sendiri dgn kemenangan 4 pr kecil-kecilan keciput yg langsung seditkitpun tidak mendatangkan kudis menggugat kekuasaan PH pimpinan Tun Mahathir.

Alahai, keciannyer…..!!

He he he he

Othman Ahmad!!
Guest
Othman Ahmad!!

Hi hi hi hi

Nov 2019 di Tg Piai – menggamit kenangan silam di mana gayboy Kejora juga sekali lagi buat ‘REKOD PALING LAMA TAK PUTUS-PUTUS SEBAGAI PENGECUT TAKDAK TELOR UNTUK BERSEMUKA DGN SAYA’…..!!

Ha ha ha hs

Othman Ahmad!!
Guest
Othman Ahmad!!

Alahai- alahai… Tak sudah2 Kejora gayboy pembawa wabak AIDS & HIV mengungkit-ungkit “kemenangan keciput” yg diibarat macam si kadok baru dapat “pengat kacang putih ” sukan SUKMA, terkinja-kinja terloncat-loncat bagai beruk ma’rip terkena belacan riuh rendah sekampung berperasan syok sendiri mengalahkan orang dapat pingat Olimpik. Toksah perasan syok sendiri ler….,!! “Kemenangan Keciput” tuu ada cipta rekod dunia ker….merampas kembali kekuasaan PH di singgahsana Putrajaya ker….?? Najib jadi pm semula kerr….?? Jahit Sengeh jadi pm8…?? Mat Hassan jadi pm8….?? Hardy bAWANG jadi pm8….?? Tak hal, Tun Mahathir jugak masih PM7 yg diiktiraf seluruh dunia….!! Hey Kejora, angkaww dah ketebiat nak mamposs,… Read more »

Othman Ahmad!!
Guest
Othman Ahmad!!

Alahai- alahai… Tak sudah2 Kejora gayboy pembawa wabak AIDS & HIV mengungkit-ungkit “kemenangan keciput” yg diibarat macam si kadok baru dapat “pengat kacang putih ” sukan SUKMA, terkinja-kinja terloncat-loncat bagai beruk ma’rip terkena belacan riuh rendah sekampung berperasan syok sendiri mengalahkan orang dapat pingat Olimpik. Toksah perasan syok sendiri ler….,!! “Kemenangan Keciput” tuu ada cipta rekod dunia ker….merampas kembali kekuasaan PH di singgahsana Putrajaya ker….?? Najib jadi pm semula kerr….?? Jahit Sengeh jadi pm8…?? Mat Hassan jadi pm8….?? Hardy bAWANG jadi pm8….?? Tak hal, Tun Mahathir jugak masih PM7 yg diiktiraf seluruh dunia….!! Hey Kejora, angkaww dah ketebiat nak mamposs,… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

16 Nov 2019 betul2 mnggamit kenangan silam
Ternyata, yg Suman Hindu tua, jenis putar alam
Dia spt tk sdar..yg kapal PH dh bocor tnggelam
Rupa2nya dia tngok TV siaran LTTE Tamil Elam
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

Anonymous
Guest
Anonymous

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Pembaca blh lihat, Suman mmg jelas kaki auta
Dia msih cuba nafikan, benda yg dah sah nyata
Tak tau ler, channel mana unta tu tengok berita
BN dh mnang pun, PH leading, si bebal itu kata
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Pmbaca boleh lihat..Suman pnya sifat pndusta
Dia cuba nafikan, bnda yg dh jelas, depan mata
Mmg si tua renta tu jenis keling, mmbelit kata2
Ditambah pulak, dgn bebal, serupa baghal unta
🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫🐪🐫
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
16 Nov 2019..menggamit kenangan sgt syahdu
Kejora teringatkan lawak badut si Suman Hindu
Kmain si sewel tu brsorak..YABADABADOOO…!!
Lps itu sebulan dia mnghilang, dek malu trkedu
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Othman Ahmad!!
Guest
Othman Ahmad!!

Tak kiralah ya beda bedu ker, tempoyak budu ker, selagi namanya p/raya kecil-kecilan kacang putih keciput, ianya langsung tak berkesan & tak ada maknanya sebab semua peruntukan, budget & pembiayaan di bawah ehsan pemerintahan pusat di Putrajaya. Kemenangan BN p/raya kecil keciput di Tg Piai itu, apalah sangat….?? Ada cipta rekod dunia ker….merampas kembali kekuasaan di singgahsana Putrajaya ker….?? Kemenangan keciput yg diibarat baru dapat “pengat” sukan SUKMA, riuhnya waduhh-waduhh macam seolah-olah dapat pingat Olimpik. Toksah perasan syok sendiri ler….,!! 15,000 pengundi Tg Piai betul2 aku kesian di atas kebongokan & kebengapan tahap gaban mudah dibodoh2kan puak MUAKFUCKat KeBANGSATan. Nak… Read more »

Othman Ahmad!!
Guest
Othman Ahmad!!

Memang menang – tapi….. bak bidalan, baru menang ‘pengat kacang putih’, gempaknya sekampung. Tak jadi kudis pun…..!!

Angkaww Kejora (pembawa wabak HIV & AIDS) pulak selain Tukang Karut/Badut pihak Pembangkang dgn BANGANGnya terover reaksi lebih kuah dari sudu.

Bangangnyer angkaww…..!!

Hihihihihi

Othman Ahmad!!
Guest
Othman Ahmad!!

Memang menang – tapi….. bak bidalan, baru menang ‘pengat kacang putih’, gempaknya sekampung. Tak jadi kudis pun…..!!

Angkaww Kejora (pembawa wabak HIV & AIDS) pulak selain Tukang Karut/Badut pihak Pembangkang dgn BANGANGnya terover reaksi lebih kuah dari sudu.

Bangangnyer angkaww…..!!

Hihihihihi

Othman Ahmad!!
Guest
Othman Ahmad!!

Hi hi hi hi

Ujung2 budak gay sewel pembaea wabak hiv/aids menyalak-melalak-memekak buang ketebiat nak mamposs berPANTAToon Cartoon merapu-meracau syok sendiri dgn kemenangan 4 pr kecil-kecilan keciput yg langsung seditkitpun tidak mendatangkan kudis menggugat kekuasaan PH pimpinan Tun Mahathir.

Alahai, keciannyer…..!!

He he he he

Anonymous
Guest
Anonymous

Othman Ahmad

JENG JENG JENG – AMEKAWW…..!!

“As rainfall hit southern Johor, votes for Pakatan Harapan (PH) at Tg Piai By-Rlection began pouring in, based on the observance of an International Independent source today at 2.30 local time.

PH was leading the race at 55 per cent with Barisan Nasional (BN) trailing at 41 per cent”.

YABADABADOOO………!!

Reply

16 November 2019 7:31 pm

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Nampaknya Suman masih lagi biol mabok todi
Usah nak kelentong auta le, Suman bapok kedi
Kejora baru jer sunting berita, jam 7:34 ptg tadi
BN kini sdg mendahului..dgn lebih 10 ribu undi
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
https://m.malaysiakini.com/news/500078

Reply

16 November 2019 7:44 pm

Anonymous
Guest
Anonymous

Othman Ahmad

JENG JENG JENG – AMEKAWW…..!!

“As rainfall hit southern Johor, votes for Pakatan Harapan (PH) at Tg Piai By-Rlection began pouring in, based on the observance of an International Independent source today at 2.30 local time.

PH was leading the race at 55 per cent with Barisan Nasional (BN) trailing at 41 per cent”.

YABADABADOOO………!!

Reply

16 November 2019 7:31 pm
_____________________________________

Kejora snyum sndiri bila tarikh 16 Nov dikenang
Suman kemain konpiden Tg Piai PH nk menang
PH leading 55% undi, bgitulah dia pukul canang
Tapi lps 8:30 mlm, dia monyok airmata brlinang
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Suman masih tidak mau berpijak, di bumi nyata
Dia masih juga, dgn perangai bebal baghal unta
Kejora kasi tau BN yg leading..ada dalam berita
Tpi..mklumat LTTE Tamil Elam, dia mri jual auta
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Othman Ahmad

Nih aku sedang nonton berita 7:30 ptg, takder pun berita yg kau temberangkan.

Pengiraan undi belum selesai, sah2 banyaklah angkaww punyer temberang Kejora.

JENG JENG JENG – AMEKAWW…..!!

“As rainfall hit southern Johor, votes for Pakatan Harapan (PH) at Tg Piai By-Rlection began pouring in, based on the observance of an International Independent source today at 2.30 local time.

PH was leading the race at 55 per cent with Barisan Nasional (BN) trailing at 41 per cent”.

YABADABADOOO………!!

Reply

16 November 2019 7:50 pm

Anonymous
Guest
Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Suman ifrit, msih jugak dgn dia pnya putar alam
Dia tersilap dpt siaran berita tv LTTE Tamil Elam
Jam 8:30 mlm..Suman rsa diri, lemas tnggelam
Sebulan selepas itu..dia asyik sja, kencing tilam
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Othman Ahmad

JENG JENG JENG – AMEKAWW…..!!

“As rainfall hit southern Johor, votes for Pakatan Harapan (PH) at Tg Piai By-Rlection began pouring in, based on the observance of an International Independent source today at 2.30 local time.

PH was leading the race at 55 per cent with Barisan Nasional (BN) trailing at 41 per cent”.

YABADABADOOO………!!

Reply

16 November 2019 7:31 pm

Anonymous
Guest
Anonymous

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kenangan 16 Nov 2018..msih lgi Kejora simpan
Kejora siarkan smula, utk pmbaca pnya tatapan
Suman dgn angkuh cakp undi PH 55% di depan
Tapi sebenarnya di Tg Piai parti PH kena kapan
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Othman Ahmad

Nih aku sedang nonton berita 7:30 ptg, takder pun berita yg kau temberangkan.

Pengiraan undi belum selesai, sah2 banyaklah angkaww punyer temberang Kejora.

JENG JENG JENG – AMEKAWW…..!!

“As rainfall hit southern Johor, votes for Pakatan Harapan (PH) at Tg Piai By-Rlection began pouring in, based on the observance of an International Independent source today at 2.30 local time.

PH was leading the race at 55 per cent with Barisan Nasional (BN) trailing at 41 per cent”.

YABADABADOOO………!!

Reply

16 November 2019 7:50 pm

Anonymous
Guest
Anonymous

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kemain Suman bersorak sakan YA BEDA BEDU!
Rupanya dia tengok Tv India siaran Tamil Naidu
Yg sebenarnya BN dapat mjoriti 15 ribu yg padu
Apa lgi, kantoi ler Suman, sebulan malu terkedu
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kejora tunjuk ‘link’ berita pun Suman tk percaya
Dia masih juga kata PH di hadapan dan berjaya
Rpanya dgn siaran LTTE Tamil Elam dia trpdaya
Lpas tu terkantoi le..sebulan muka dia jadi toya
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

PRU 15 aper kebendanyer, haaaa….??

Tak taukah angkaww semua petinggi2 umno dah booking nama untuk didakwa dimahkamah atas jenayah korupsi, salah guna kuasa & pecah amanah ikut jejak Najib & Jahit Sengeh Pornorogol, bongok…..??

He he he he

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

15,000 pengundi Tg Piai tuu betul2 aku kesian di atas kebongokan & kebengapan tahap gaban mudah dibodoh2kan puak MUAKFUCKat KeBANGSATan. Nak tengok ada lagi tak bidaah ajaran baru “aji umno motto” yg menggula-gulakan Rukun Islam ke 5 dijadikan kaedah politiik untuk meraih undi, kini tajaan lebai mca…..?? Hanya kaum meLAYU yg lupa diri, lembab, bongok & masih percaya pada puak MUAKFUCKat keBANGSATan sampai orang2 yg dah matipun jadi mangsa serakah penyamun2 yg bertopengkan Melayu Islam. Madih segar dalam ingatan baru2 ini tersebar berita rasmi dari Ketua Audit Negara dalam laporan 2018 – RM57.92 juta dibayar kpd arwah2 petani yg dah… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

PRU 15 aper kebendanyer, haaaa….?? Tak taukah angkaww semua petinggi2 umno dah booking nama untuk didakwa dimahkamah atas jenayah korupsi, salah guna kuasa & pecah amanah ikut jejak Najib & Jahit Sengeh Pornorogol, bongok…..?? He he he he Reply 11 December 2019 4:16 pm Othman Ahmad Othman Ahmad Hihihihi Look at that – a sicko gàyboy pervert punk “perasan sok sendiri: shoowing off his cyber-terompah ridiculous PANTAToon nonsense, but in reality he is nothing, hiding & running away from me endlessly behind h/p & computer screen only. Poor soul, Kejora gayboy…..!! Keep on running, keep on hiding One fine day… Read more »

Othman Ahmad!!
Guest
Othman Ahmad!!

Tak kiralah ya beda bedu ker, tempoyak budu ker, selagi namanya p/raya kecil-kecilan kacang putih keciput, ianya langsung tak berkesan & tak ada maknanya sebab semua peruntukan, budget & pembiayaan di bawah ehsan pemerintahan pusat di Putrajaya. Kemenangan BN p/raya kecil keciput di Tg Piai itu, apalah sangat….?? Ada cipta rekod dunia ker….merampas kembali kekuasaan di singgahsana Putrajaya ker….?? Kemenangan keciput yg diibarat baru dapat “pengat” sukan SUKMA, riuhnya waduhh-waduhh macam seolah-olah dapat pingat Olimpik. Toksah perasan syok sendiri ler….,!! 15,000 pengundi Tg Piai betul2 aku kesian di atas kebongokan & kebengapan tahap gaban mudah dibodoh2kan puak MUAKFUCKat KeBANGSATan. Nak… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Meleleh air hidung…..a sicko gàyboy pervert punk “perasan sok sendiri” showing off his cyber-terompah ridiculous PANTAToon nonsense, but in reality he is nothing, hiding & running away from me endlessly behind h/p & computer screen only. Poor soul, Kejora gayboy…..!! Keep on running, keep on hiding One fine day I’m gonna be the one To make you understand Oh, yeah, I’m gonna be the man. Keep on running, running from my arms One fine day I’m gonna be the one To make you understand Oh yeah, I’m gonna be the man. Hey, hey, hey Everyone is looking at you It… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

SUDAH CUKUP TAAWUN UNTUK GS…..TAHALUF AKAN MENGHALANG KEBERKESANAN AMAL MAKRUF NAHI MUNGKAR…..SELAIN MEMECAH BELAHKAN KESATUAN UMAT ISLAM…… MCA, MIC tak diajak sertai MN, bukan semua terima kerjasama Umno-PAS…… Nur Hasliza Mohd Salleh dan Nicholas Chung PETALING JAYA: Dua penganalisis politik menjangkakan Barisan Nasional (BN) tidak akan mempelawa 2 parti komponennya, MCA dan MIC menyertai Muafakat Nasional (MN) secara rasmi kerana bukan semua pihak menerima gagasan kerjasama Umno-PAS. Azmi Hassan dari Universiti Teknologi Malaysia berkata, status quo yang meletakkan 2 parti komponen itu di luar MN ialah strategi politik terbaik ketika ini. Katanya, MIC sudah mengumumkan pendiriannya tiada masalah dengan penerimaan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PUAK HANYIR PH TAK MAMPU BERFIKIRAN WARAS…….. Tiong beritahu pemimpin DAP untuk dapatkan fakta yang betul……… KUCHING: Pastikan fakta yang dikemukakan betul. Itulah peringatan Anggota Parlimen Bintulu Datuk Seri Tiong King Sing kepada DAP dan anggota parti PH yang lain. Peringatan itu diberi susulan tuduhan Adun Tanjung Batu Chiew Ching Sing berkaitan punca sebenar banjir kilat yang melanda Bintulu. Tiong berkata, DAP dan PH perlu memikul tanggungjawab atas kelewatan dana yang amat diperlukan untuk menaik taraf projek tebatan banjir, yang menjadi punca sebenar banjir kilat di Bintulu pada hujung minggu lalu. “Chiew dan parti beliau perlu mencerminkan diri dan tanya… Read more »

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Mahathir The Journey – Tak payah komenlah, kata PM

Madey si Kitol tahu kalau over populis buat Rakyat menyampah. “Manifesto bukan kitab suci.” Madey berkata kepada Rakyat. Rakyat pun tanpa kata memberikan Referendum 15000 Tanjung Piai. Klimaks plot Mahathir The Journey. Kahkahkah!

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Atuk Tua Geng Najib Kaki Tonggang Botol tulisan orang mabuk tarak sapa peduli. Terjerit jerit melompat lompat macam monyet tua bont.t nya kena belacan.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

JANGANLAH MARAHKAN SEMBURIT KERANA PENUH KELEMBUTAN….SEMUA ORANG KESIAN ….KAN KEM BAPOK….. Apabila Bakal Perdana Menteri Malaysia Dipanggil Polis Bukit Aman. GHahahaha……….. -December 11, 2019 Polis akan memanggil Anwar Ibrahim dan saksi lain untuk membantu siasatan melibatkan tuduhan salah laku seksual yang dibuat oleh bekas pegawai penyelidik Yusoff Rawther, kata Bukit Aman. Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Huzir Mohamed mengesahkan hal ini, berkata suatu kertas siasatan telah dibuka di bawah Seksyen 354 Kanun Keseksaan yang meliputi serangan atau penggunaan kekerasan terhadap seseorang dengan niat jahat. Siasatan diklasifikasikan di bawah Seksyen 354 Kanun Keseksaan. Rakaman percakapan Muhammed Yusuff Rawther (pengadu) telah… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH BALAS DENDAM SEBAB MAJORITY MELAYU TAK UNDI MEREKA……DASAR PEMERINTAH ZALIM MAFIA KOMUNIS TAK BERTUHAN GANGSTER SOSIALIST PEMBERONTAK SYIAH PENYAMUN KAPITALIS…….. Terbaru!!! Kerajaan Pakatan Harapan Robohkan Rumah Orang Melayu Kg. Paya Kundang, Selangor……….. Satu persatu, rumah orang-orang Melayu dirobohkan… Satu persatu, kampung orang-orang Melayu dimusnahkan… Terkini, perobohan rumah-rumah dan pemusnahan pokok-pokok buahan di Kampung Melayu Puncak Kundang, Rawang, yang terletak bersebelahan dengan Sungai Serai… Saksikan kezaliman Pakatan Harapan DI SINI… Tanah tersebut telah diteroka dan diduduki serta dikerjakan oleh penduduk kampung seawal tahun 1986… Apabila mereka memohon, Pejabat Tanah mengatakan tanah tersebut tidak boleh dipohon… Tapi tahun 2016, bawah Azmin… Read more »

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

1. Madey Out

2. Madey Berambus

3. Madey si Kitol

4. Madey ex-PM Mei 2020

5. Kahkahkah!

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Najib dah tersumbat di longkang sejak Pru14, nama dia macam tahi sebab wang rakyat di 1MDB dia curi. Dia dah completely out. Jadi pariah.

Pak Sheikh masih belum merasa jadi PM, terhegeh hegeh ke sana ke sini, rakyat tak berapa hemah lagi sejak dia melulu ke utara selatan timur barat bila Tun M aturkan dia dilepaskan dari penjara dulu. Identiti Peliwat nya akan ikut dia sampai mati.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Lagi tuduhan salah laku seksual terhadap nya –

Presiden PKR Anwar Ibrahim menyatakan kesediannya untuk memberi keterangan bagi membantu siasatan polis berhubung dakwaan salah laku seksual terhadapnya.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Kalau kamu orang PAS –

Lobai Hadi tak usah harap jadi PM. PAS tak akan merasa undi Cina yang banyak sebab depa tak sukakan Hudud yang korang nak implementasi.

Jadi, tak guna panjang lebar pasal Pak Lobai.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Macai Hew Kuan Yew Diarah Kacau Jemaah Masjid? #PCM #Bossku #MaluApaBossku Kecoh kononnya 6 pelajar diserang penyokong DS Najib yang melakukan Flash Mop berdekatan Restoran Amjal dalam sesi soal jawab bersama rakyat Lembah Pantai. Pada hal yang sebenarnya mereka semua bukanlah pelajar Universiti Malaya sebaliknya adalah budak suruhan Hew Kuan Yew. Siapa Hew Kuan Yew? Dia ni lebih dikenali sebagai Superman Hew..sorang pakar strategis dan propaganda DAPigs yang terkenal dengan kata2nya..We;ll use malays to screw malays!!!! Perkara ini dipersoalkan oleh mantan Ahli Parlimen Batu Kawan, Datuk Huan Cheng Guan yang mendedahkan sekeping foto salah seorang individu yang terlibat dalam flash… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Kemeriahan sambutan luar biasa ke atas Perdana Menteri, Mahathir Mohamad sempena lawatan negara ke Pakistan itu sedikit mendatangkan kecacatan apabila ruangan komen facebook Imran Khan dihujani dengan ribuan komen daripada rakyat Malaysia yang tidak berpuas hati dengan prestasi kerajaan pimpinan Dr Mahathir sejak kembali menawan Putrajaya. Melalui status yang dimuat naik Imran Khan, Tun Mahathir dikecam dengan kata-kata sinis oleh rakyat Malaysia. Antaranya: “YES. MAHATHIR IS THE BEST POSSIBLE GURUS ON HOW TO RAISE ALL YOUR CHILDS TO BECOME BILLIONARES MR KHAN” “DEAR PASKITANI, FEW THINGS U CAN LEAR FROM OUR PRIME MINISTER SUCH AS; 1. ROAD PRIVATISATION; HE WILL… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Daulat Tuanku….Agong Titahkan Uitm Daulatkan Institusi Raja Melayu!!!! Yang di-Pertuan Agong Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah menitahkan Universiti Teknologi Mara (UiTM) supaya mendaulatkan institusi raja-raja Melayu agar ia sebati dalam jiwa anak-anak muda. Baginda yang juga Canselor UiTM bertitah ini kerana institusi raja-raja Melayu adalah merupakan identiti tamadun pemerintahan negeri beraja yang menjadi payung kepada perpaduan dan penyatuan rakyat. “Identiti ini perlu terus disubur dan ditanam dalam setiap jiwa anak-anak muda khususnya para graduan universiti ini. “Sebagai sebuah universiti yang kaya dengan warisan sejarah, universiti ini hendaklah sentiasa menyuntik nafas dinamik dalam pembentukan acuan masyarakat berbilang bangsa dan agama… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

baru2 ni Tun Madey ada kuarkan kenyataan bahawa sarapan percuma untuk kanak2 sekolah dan penyenggaraan jalan2 persekutuan seluruh negara akan ditunda kerana tak cukup bajet.

Tun semasa lawatannya ke Filipina baru2 ni juga memberi jaminan Msia akan membantu untuk membangunkan Mindanao….

Wowwww….Sarapan kanak-kanak, jalan raya rakyat…. berkira tapi ada hati…… nak bantu Filipina?

Saia nak tanya lah… ada kena mengena dengan kepentingan biznes Mirzan di negara tu ker…?

Nampak sangat… Demi kroni, famili, sanggup buat apa saja yeeer…rakyat, pandai2 lah korang sendiri kalau nak hidup????

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Korang tak rasa pelik lagi ajaib keeer…berkali-kali Bang Non keluar masuk penjara.…masih mampu memiliki rumah RM10 juta, seperti dalam perisytiharan hartanya baru2 ini kepada SPRM????

Kak Jijah cuba spin kata rumah itu dicagar untuk biayai perjalanan parti PKR….

Cuba jawab dengan munasabah. Ingat orang tak tahu macam mana PKR dibiayai…selama ni..cuba tanya pada Meli Musa dan Robert Kuok…depa boleh citerkan dari A sampai Z beb!!!!

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

YAHOOO…BAPOK SKANDAL MENANG LAWAN BAPAK…..PADAN MUKA BAPAK…..DAH LAH KERUSI CIPUT …..KALAH PULAK TU…TAPI JANGAN PUTUS ASA…. HARAM KAN MAFIA KOMUNIS D4P NANTI NAMA BAPAK NAIK MENCANAK….. Tinjauan: BN dijangka menang selesa, undi Cina beralih…… Tinjauan sebuah badan tinjauan terkenal merumuskan BN akan menang selesa dalam pilihan raya kecil Tanjung Piai, Sabtu ini. Perkara itu, antaranya, disebabkan oleh peralihan sokongan pengundi Cina kepada BN, menurut panel penyelidik Ilham Centre. “Dalam kajian lapangan ini, kami mengesan akan berlaku peralihan undi Cina ke BN disebabkan beberapa faktor-faktor seperti kegagalan prestasi kerajaan menunaikan manifesto (59.1 peratus), prestasi kerajaan persekutuan yang kurang memuaskan (59 peratus),… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Dua Berita Gembira Menceriakan Penyokong PH ……. Berita 1: Bonus Aidilfitri zaman BN, Penjawat Awam= RM500 Pesara=RM250 Bonus Aidilfitri zaman PH, Penjawat Awam= RM450 Pesara=RM225 Dulu Azmin kata, “Penjawat awam akan mendapat bonus lebih banyak berbanding tahun lalu, jika Pakatan Harapan menang pada pilihan raya umum ke-14.” Cukur menteri PH semakin kuat kencing. Alasan PH mesti Najib curi duit kan? Apa kata Menteri Tisu dulu? Berita 2: Berita baik untuk budak-budak weChat yang mengundi PH dalam PRU14. Pengerusi PTPTN mengumumkan akan mengkaji semula untuk membuat u-turn tentang larangan ke luar negara bagi peminjam-peminjam PTPTN yang gagal membayar balik pinjaman. Bukan… Read more »

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Parti yang bergantung hidup berkempen 24/7 guna hujung lubang dubur ada dua. Satu sudah ghuyup sekarang tengah bersatu dengan Pas. Satu lagi masih pegang kuasa. Kahkahkah!

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

EKONOMI DAN MELAYU TERANCAM BWH PH……. ORANG LAIN BERGELUT SEHARIAN UNTUK HIDUP DIA SIBUK NAK JADI PM…… Yang penting beliau jadi PM. Dari dipecat sebagai TPM kemudian mencetuskan gerakan reformasi jalanan tahun 1998 (21 tahun dahulu), masuk keluar penjara itulah matlamat akhir agar “Aku jadi PM”. Berapa ramai yang terkesan dan menderita, dipukul dibelasah ditangkap jadi bankrap. Orang Melayu sampai berpecah-belah dan kuasa politik bukan Melayu menjadi dominan. Kos hidup mencacak naik, rakyat menderita. Itu semua “aku peduli apa” asalkan yang penting “Aku jadi PM”. Apalah istimewa sangat orang yang Tun Dr Mahathir Mohamad pernah sebut tidak layak memimpin negara… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

ISLAM TERANCAM BWH PH……. Tindakan SIS Menyimpang Ajaran Islam -Zailah, AP R/Panjang KOTA BHARU: Tindakan Sisters In Islam (SIS) mempertikai tindakan Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Kelantan (Jaheaik) mengeluarkan notis wanita berpakaian tidak sopan amat dikesali. Ketua Dewan Muslimat PAS Kelantan Siti Zailah Mohd Yusoff berkata, kenyataan SIS begitu mengelirukan umat Islam dan dianggap tidak wajar dikeluarkan. “Sewajarnya SIS mendapat maklumat yang jelas terlebih dahulu daripada Jaheaik berhubung tindakan tersebut,” ujarnya di sini. Baru-baru ini Jaheaik menahan 39 wanita yang didapati berpakaian seksi dan berkelakuan tidak sopan di khalayak ramai sempena Ramadan untuk sesi kaunseling. Berikutan itu SIS dilapor mahu… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Berpolitik Di Masjid, Ini Amaran Sultan Johor Kepada DAP…………. TITAH DULI YANG MAHA MULIA SULTAN IBRAHIM IBNI ALMARHUM SULTAN ISKANDAR SULTAN YANG DIPERTUAN BAGI NEGERI DAN JAJAHAN TAKLUK JOHOR DARUL TA’ZIM DI ATAS PELANGGARAN DAN PENCABULAN MASJID TEMPAT SUCI UMAT ISLAM Mutakhir ini terdapat banyak usaha yang dilihat seakan-akan mahu menceroboh sempadan agama Islam yang telah digariskan sejak wujudnya Undang-Undang Tubuh Negeri Johor 1895. Sungguhpun saya dan Jabatan Agama Islam Negeri Johor telah beberapa kali membuat peringatan tegas kepada pentadbiran masjid dan surau di dalam Negeri Johor untuk melarang mana-mana ahli politik dan individu yang berasaskan parti politik dari menggunakan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Begitu Sucinya Lim Guan Eng Di Mata Penjilat DAP!!!…….. Selepas Felda, Tabung Haji dan kini Yapiem di jadikan agenda untuk menghina pentadbiran orang Islam… Jika ada kesalahan lapor sahaja kepada SPRM bukannya menggunakan Malaysia Insight dan Malaysiakini untuk memutarbelitkan fakta dan menimbulkan kebencian sesama Islam… Tapi jika lapor SPRM sahaja bagaimana hendak menjayakan agenda DAP untuk menunjukkan orang Islam tidak amanah dan Lim Guan Eng sahaja paling suci… Orang Islam tidak boleh berharap apa2 dari parti yang kononnya di amanah PH untuk menjaga agama ini… Ia di tubuhkan dengan modal DAP dan berpresidenkan seorang yang penuh skandal… Lupakan sahaja serigala… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

EKONOMI TIDAK AKAN MAJU DENGAN TERUS DIPERINTAH MAFIA KOMUNIS GANGSTER SOSIALIST PEMBERONTAK SYIAH PENYAMUN KAPITALIS…….. Ringgit menjunam, hutang meningkat bagi Ku Li ekonomi negara tidak baik Ekonomi negara kini bukan sahaja berdepan situasi sengit malah berada dalam keadaan tidak baik. Bekas Menteri Kewangan, Tengku Razaleigh Hamzah berkata, melihat kepada petunjuk itu, kadar pertumbuhan ekonomi yang diharapkan berkembang pada 4.9 peratus pada tahun ini tidak akan tercapai. Jelas beliau, pendapat sama juga telah dikongsi oleh badan penarafan seperti Tabung Kewangan Antarabangsa (IMF) dan Bank Dunia. “Kita ada banyak masalah apabila nilai ringgit kita menjunam jatuh. “Ini kerana hutang kita makin banyak… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

13 Mei: Malaysiakini Cuba Pertikai Laporan Mageran…….. TANGKAP layar laporan portal berita Malaysiakini mengenai tragedi 13 Mei 1969 mencetuskan kemarahan dalam masyarakat. – UTUSAN ONLINE KUALA LUMPUR 15 Mei – Portal Malaysiakini terus dikecam susulan laporannya mengenai tragedi 13 Mei yang dianggap cuba mempertikaikan Laporan Majlis Gerakan Negara (Mageran) serta mengelirukan rakyat menerusi maklumat tidak sahih. Hal itu turut mengundang rasa tidak senang sayap pemuda Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) yang mempersoalkan tujuan sebenar Malaysiakini berusaha mengumpul maklumat lisan dan didakwa mengeluarkan artikel berbau hasutan berhubung peristiwa 50 tahun lalu Ketuanya, Burhanuddin Ruslan berkata, apa yang dilakukan Malaysiakini tidak lagi… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

TAK PAYAH NAK SIBUK DENGAN HUDUD…..SEBAB PARTI YG BERKUASA SEKARANG KOMUNIS D4P TAK BERTUHAN…..PH IS PRICE HIKE….. Menteri beri bayangan bil air tidak akan naik dengan banyak……. KUALA LUMPUR: Menteri Air, Tanah dan Sumber Asli Xavier Jayakumar memberi bayangan kenaikan tarif air adalah minimum. Lebihan wang yang dikutip itu akan disalurkan untuk mengurangkan pembaziran air dari loji rawatan ke rumah. Xavier berkata tarif akan dibahagikan kepada tiga “band”, yang mana “band 3” akan membayar jumlah tertinggi. “Kira-kira 60% pengguna “band 1″. Bagi yang lain, jangan basuh kereta anda setiap hari,” katanya ketika menggulung perbahasan Rang Undang-undang (RUU) Perbekalan 2020 kementerian… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MAFIA KOMUNIS D4P TAK BERTUHAN MANA NAK SOKONG HUDUD…..PRU 355 PUN MELAYU HIPOKRIT TAK SOKONG….JADI TAK YAH NAK BUKA CITER…..EKONOMI PH PUN PRICE HIKE….APA CER…. PENGANGGUR LEBIH SETENGAH JUTA ORANG….. ….ArtikelKenyataan Media PH Gagal Urus Ekonomi Negara……. Dalam jawapan bertulis Menteri Kewangan kepada saya bertarikh 11 November 2019, Kerajaan yang diterajui PH memperakui bahawa Hutang Kerajaan Persekutuan sehingga akhir Jun 2019 ialah RM799.1 bilion berbanding hanya RM725.2 bilion pada akhir jun 2018. Kerajaan telah membuat pinjaman kasar RM138.8 bilion dalam tempoh setahun. 2. Antara kritikan utama PH ketika menjadi pembangkang dahulu ialah hutang kerajaan yang semakin meningkat. Namun, jelas selepas… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH SENGAJA RANAPKAN EKONOMI NEGARA…MEREKA MEMANG MAHUKAN SUPAYA NEGARA INI JAHANAM…LANGKAH PERTAMA MEREKA LAKUKAN IALAH ISTIHARKAN SELURUH DUNIA… MALAYSIA BANKRAP …TINDAKAN TERSEBUT MENAKUTKAN PELABUR2 ASING MENYEBABKAN MEREKA BERTEMPIARAN LARI..AKIBATNYA NEGARA KEHILANGAN PELABURAN BERJUMLAH RM270 BILLION…BURSA HILANG 200 MATA…GDP JUGA JATUH DARI 5.9% KEPADA 4.7% ..RINGGIT JATUH DARI RM3.80 KEPADA RM 4.15….. PENGANGGURAN BERLELUASA..SISWAZAH KELUAR U MENGANGGUR..PELUANG TEMUDUGA HANYA 4% …ITU PUN BELUM TENTU DITERIMA…BERIBU2 DIBERHENTIKAN KERJA SETIAP BULAN…HARGA KELAPA SAWIT DAN GETAH JATUH MERUDUM…MEREKA BUKAN SAHAJA MENGENAKAN SST TETAPI MEMPERKENALKAN PELBAGAI CUKAI…CUKAI TANAH NAIK 800%…TARIF BILL UTILITY JUGA DINAIK KAN..PENJAWAT AWAM DIBERHENTIKAN KERJA 17 RIBU ORANG INI SEMUA BERLAKU SEJAK… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Report finds Mindef land swaps also occurred during Dr M’s first term……

The summary report on Defence Ministry land swaps shows “political considerations outweighing government interests,” even during Dr Mahathir Mohamad’s first term as prime minister.

When tabling the Governance, Procurement and Finance Investigating Committee report in the Dewan Negara on Thursday – the anniversary of Pakatan Harapan’s first year in power – Defence Minister Mohamad Sabu pointed out that political interests prevailed in 13 of 16 land swap deals that took place since 1997.

Although not naming names, Mohamad said that past prime ministers and defence ministers were involved in these deals…

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

NAK HARAPKAN KAFIR HARBI JAGA ISLAM?….SORILAH…. Ultra kiasu akan bantah syor ajar subjek Islam….. NEGARA AKAN LEBIH AMAN JIKA BUKAN ISLAM FAHAM MENGENAI AGAMA ISLAM Malaysia akan lebih aman jika orang bukan Islam memahami agama Islam, walaupun tidak menganut agama itu, kata pendakwah bebas, Prof Dr Riduan Tee Abdullah. Menyokong cadangan pemimpin PAS supaya subjek kenali agama Islam diperkenalkan kepada murid Sekolah Jenis Kebangsaan (SJK), beliau berkata, salah faham yang timbul hari ini kerana kegagalan orang bukan Islam memahami agama majoriti di negara ini, seperti termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan. Pernah menyuarakan cadangan sama sebelum ini, Ridhuan Tee menjangkakan bahawa syor… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

HEBAT TEKTIK MAHA KELENTONG …. Siapa sebenarnya pencuri?….. ORANG KITE!! Bila seseorng berteriak PENCURI!!!, maka ramailah yg turut berteriak pencuri! pencuri! pencuri!…walau tidak siapa tahu siapa sebenarnya pencuri,barang siapa di curi,apa yg di curi??? Di sinilah bijak nya Atok 94,beliau ketepikan cara yg betul ikut perundangan atau ikut syariat.Yang beliau mahu ialah supaya ramai² turut berkata pencuri! pencuri!dan ikut cakapnya. Hari ini ada yg ikut cakap Atok 94 itu.Satu strategi yg baik.Malah pencuri sebenar yg telah lama mencuri pun memilih utk berteriak pencuri!,supaya dapat mengalih perhatian orang dari melihatnya sebagai pencuri!.Taktik ini di panggil “DIVERSIONS”. Saya pernah bertanya seorang CHARTERED… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Sementara itu, Awang Azman Pawi dari Universiti Malaya yang senada berkata, Zahid perlu memikirkan reaksi MCA dan MIC, jika beliau mahu menginstitusikan gagasan kerjasama Umno-PAS itu. “Belum tentu pengundi Cina dan India bersetuju.
=========================

MVSA Penyatuan Umah PAS dah dilumur TAHIK oleh CINA INDIA dan KAFIR2 Malaysia. PASUMNO = MELAYU BODOH!

Kah kahhhhhhhhh kahhhhhhhhhhhhhhhhhhh kahhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MELAYU BARUA ADALAH MUNAFIK MELAYU….. Munculnya Melayu Barua….. Berani dan biadapnya DAP hari ini adalah kerana mereka disokong dan dibentengi oleh barua-barua Melayu atau ringkasnya kita gelar mereka Melayu Barua. Melayu Barua ini sanggup buat apa saja demi DAP. Kedudukan sebagai menteri bagi mereka sudah cukup untuk ditunggang DAP. DAP selamat bermakna kerusi mereka juga selamat. Membentak DAP yang menyebabkan DAP kecundang akan menyebabkan pangkat dan jawatan mereka juga kecundang. Inilah ciri utama Melayu Barua. Bukan mereka tidak pelajari sejarah. Sejarah telah bertintahitamkan peranan barua-barua sehingga tumpasnya kesultanan Melayu Melaka. Melayu Barua yang sesat berpolitik, memilih jalan dendam, fitnah dan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

BOLEHKAN DIPERCAYAI AGONG TONG M YANG TEGAR BERDOLAK DALIK …SEDANGKAN ANAK SENDIRI TIDAK TERDIDIK DENGAN BAIK Malaysia Semakin Hampir ‘Menghalalkan’ LGBT? Baru2 ini, kita di kejutkan dengan berita Lee Huan Wu, cucu kepada bekas pemimpin utama Singapura, mendiang Lee Kuan Yew telah ‘berkahwin’ dengan pasangan gay beliau Hang Yirui di Cape Town, Afrika… Dalam Twitter Lee Huan Wu, beliau mengatakan, “Hari ini saya mengahwini pasangan sehati sejiwa saya”… ‘Pasangan’ beliau, Hang Yirui juga memuatnaik status yang sama dalam akaun Instagram beliau… Pendirian Mendiang Lee Kuan Yew Mengenai Homoseksual Pendirian mendiang Lee Kuan Yew dalam isu LGBT jelas menampakkan pendirian yang… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KITA BERADA ERA DAJJAL AKHIR ZAMAN….. PEMIMPIN2 KAKI FITNAH,,, BANGSAT DAN TIDAK BERMORAL DIJADIKAN IDOLA DAN DISUCIKAN…… ULARMAK,,TOK GARU DAN ALIM KUCING TURUT MENJADI PENYOKONG DAJJAL….. Ramai pihak kini mula melabel PKR sebagai parti yang mempunyai pemimpin yang tidak bermoral kata penganalisis……. Tuduhan penglibatan seseorang pemimpin dalam skandal seks dilihat merupakan cara yang sering digunakan bagi menjatuhkan kerjaya politik seseorang. Mengulas isu semasa, Prof Kartini Aboo Thalib dari Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) berpandangan bahawa klip video lucah yang dikaitkan dengan Mohamed Azmin Ali akan memberi kesan bukan saja kepada menteri hal ehwal ekonomi itu, tapi juga PKR. Kartini berkata, ramai… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

DALAM DIAM, MAHATHIR MASIH MEMERLUKAN UMNO……… Kalau kita baca laporan portal Astro Awani bertajuk “Tun Mahathir tidak puas hati prestasi menteri kabinet” kita sudah boleh mengagak, betapa kecewanya perdana menteri ke 7 tu. Mungkin dalam hati kecilnya berkata, “tak hebat mana pun depa ni”. Itu sebabnya kita boleh anggap pentadbiran kerajaan PH sekarang ni lumpuh, kalau ada pun beberapa cadangan bodoh seperti penukaran kasut sekolah dari warna putih ke warna hitam, bab stokin warna apa akan di bincangkan dalam masyuarat kabinet nanti kot, menteri kewangan bercakap tak pakai otak dan tak tahu baca titik perpuluhan, ada menteri yang lebih utamakan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

HANYA MEREKA YANG BANGSAT PERCAYA PADA TOKONG….. Guan Eng Tipu Keadaan Sebenar Hutang Negara…… (FMT) – Bekas menteri kewangan, Najib Razak mendakwa penggantinya, Lim Guan Eng menipu mengenai keadaan sebenar hutang negara. Beliau mendakwa Lim bermain dengan statistik untuk memberi gambaran positif kewangan negara. “Semalam dia kata hutang dan liabiliti negara naik daripada RM1 trilion menjadi RM1.1 trilion. “Apabila dikecam Rakyat, hari ini dia kata pula nisbah hutang kepada KDNK (keluaran dalam negara kasar) sebenarnya turun 3.9%,” tulisnya di Facebook hari ini. Lim dalam satu kenyataan hari ini berkata, hutang dan liabiliti kerajaan persekutuan berkurangan kepada 75.4% berbanding KDNK pada… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH AMALKAN SELECTIVE PROSECUTION…… Latheefa perlu buka semula `kes banglo, terowong’ – PCM..,.. Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang baharu, Latheefa Koya perlu menunjukkan kemampuan dan komitmen tegas dengan segera untuk membuka kembali kertas siasatan kes banglo bekas Ketua Menteri Pulau Pinang dan skandal projek terowong bawah laut di Pulau Pinang. Timbalan Presiden Parti Cinta Malaysia (PCM), Datuk Huan Cheng Guan yakin rakyat pasti ternanti-nanti tindakan sewajarnya diambil dan sekiranya kes-kes tersebut tidak disentuh, maka jelas bahawa lantikan Latheefa tidak ada bezanya dengan lantikan politik yang lain. “Isu pelantikan Puan Latheefa Koya diperkata dan diakui ramai tidak mengikuti… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

D4P KEPALA PH….. Kemarahan Rakyat Terhadap DAP Gelombang Tolak PH…. Oleh : Adli Mohamad Kebiadapan DAP telah menimbulkan kemarahan rakyat akan membentuk satu gelombang menolak PH pada pilihan raya Umum ke-15 nanti. Ketua Pemuda PAS Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Besi, Ridhuan Yusof berkata parti pembangkang perlu meningkatkan usaha penerangan agar isu parti komponen PH itu disebarkan di kalangan masyarakat “DAP semakin parah dan semakin berani yang mana kita lihat mereka telah mencampuri urusan zakat dan telah berani berceramah didalam masjid. “Ini telah mencemarkan institusi Islam itu sendiri, dan isu agama ini sangat sensitif kepada orang Melayu Islam di Negara… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

“Bukan menjadi rahsia MCA tidak mahu terperangkap dengan beberapa isu sensitif sekitar Muafakat Nasional, hudud seumpamanya. “Jadi, tiada sebab untuk Zahid melakukan sesuatu yang agak ekstrem, terutama sekali untuk MCA,” katanya ketika dihubungi FMT.
Pemuda Umno dalam perhimpunan agung parti minggu lalu menggesa MN dijadikan institusi seperti BN yang dianggotai pelbagai parti.
=============================

Maufakat Nasional KEPALA BAPAK KAU!!!!!!!!!!!!!!!

Kah kahhhhhhhhhh kahhhhhhhhhhhhhh kahhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

INILAH SIKAP YG BETUL.. SEMBURIT HANYA LAKU DI MAHKAMAH SYARIAH…. PAKATAN HIPOKRIT TAK MAHU RUU 355 …. UNDILAH GS Heret lelaki dalam klip video seks ke Mahkamah Syariah, kata PAS…… PETALING JAYA: PAS hari ini meminta pihak berkuasa menyiasat dan mengheret individu yang mengaku terbabit dalam klip video seks sejenis didakwa membabitkan lelaki mirip seorang menteri kanan ke Mahkamah Syariah. Timbalan Presiden PAS, Tuan Ibrahim Tuan Man merujuk pengakuan Muhammad Haziq Aziz yang juga setiausaha sulit kanan kepada Timbalan Menteri Industri Utama, Shamsul Iskandar Akin, terbabit dalam beberapa klip video seks yang tersebar luas sejak semalam. Beliau turut menggesa ahli… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MCM NI LAH BARU KERAJAAN NAMA NYA…. Caj Percuma Wad Kelas Ketiga : Kerajaan Negeri Masih Berunding Dengan KKM….. Kerajaan negeri sedang berusaha untuk memastikan rakyat Terengganu yang berpendapatan rendah mendapatkan rawatan percuma wad kelas ketiga di enam buah hospital di seluruh negeri Terengganu. Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Perumahan, Kesihatan dan Alam Sekitar negeri, Dr Alias Razak berkata, kerajaan negeri telah beberapa kali mengadakan rundingan dengan pihak Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) supaya permohonan untuk melaksanakan program rawatan percuma itu dapat dilaksanakan secepat mungkin. “Kami beberapa kali telah mengadakan rundingan dengan pihak Menteri Kesihatan Malaysia dan pihak KKM sendiri, memohon agar… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

INI BARU BOLEH BUAT JAMUAN GULAI BABI KAWAH BESAR2 AN…SEMUA PARTI2 KOMPONEN PH DI JEMPUT HADIR….. Kit Siang Says Mahathir’s Financial Scandals Cost Malaysia RM100 Billion……. In February 2013, Lim Kit Siang said Tun Dr Mahathir Mohamad’s financial scandals cost Malaysia RM100 billion and that if Pakatan ‘captures’ Putrajaya then a RCI must be set up to investigate Mahathir’s financial scandals in his 22 years as Prime Minister. A year ago Pakatan did capture Putrajaya but Kit Siang has still not set up the RCI to investigate Mahathir’s RM100 billion financial scandals as promised. Has Kit Siang done a U-turn… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

MVS…

From which source or at least probide us the link to check its crediblity. Can you do so, hmmmmmm…..??

On the contrary……Dgn Ketentuan Illahi, LKS (termasuk Mat Sabu & ramai lagi) Allah SWT terbalikkan hati mereka untuk turut pula bersama Tun M membanteras dan akhirnya menumpaskan Kerajaan kleoetokrasi BN yg hina dicemuh seantero dunia sepanjang zaman.

Anonymous
Guest
Anonymous

Azmi Hassan dari Universiti Teknologi Malaysia berkata, status quo yang meletakkan 2 parti komponen itu di luar MN ialah strategi politik terbaik ketika ini. Katanya, MIC sudah mengumumkan pendiriannya tiada masalah dengan penerimaan MN secara rasmi, tetapi MCA dilihat tidak mahu terikat dengan kerjasama Umno-PAS.
==========================

Kejora pon bangga Melayu Tg Piai bagi 15000 majoriti pada MCA CINA KAFIR HARBI TUH!!!!!!!

Kah kahhhhhhhhhh kahhhhhhhhhhhhhhhhh kahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

CINA KAMU GELAR KAFIR HARBI. KAMU? DEPA GELAR DEVIL ADVOCATE.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

15,000 pengundi Tg Piai tuu betul2 aku kesian di atas kebongokan & kebengapan tahap gaban mudah dibodoh2kan puak MUAKFUCKat KeBANGSATan. Nak tengok ada lagi tak bidaah ajaran baru “aji umno motto” yg menggula-gulakan Rukun Islam ke 5 dijadikan kaedah politiik untuk meraih undi, kini tajaan lebai mca…..?? Hanya kaum meLAYU yg lupa diri, lembab, bongok & masih percaya pada puak MUAKFUCKat keBANGSATan sampai orang2 yg dah matipun jadi mangsa serakah penyamun2 yg bertopengkan Melayu Islam. Madih segar dalam ingatan baru2 ini tersebar berita rasmi dari Ketua Audit Negara dalam laporan 2018 – RM57.92 juta dibayar kpd arwah2 petani yg dah… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MUNAFIK MELAYU PERLU MENILAI KEMBALI IMAN DAN AKIDAH MEREKA…TAKUT NANTI MEREKA MATI DALAM SU UL KHATIMAH…. Di Manakah Iman Umat Islam Bila Masih Mempertahankan Tindakan DAP Mempolitikkan Rukun Islam Ke 4? DAP adalah parti yang mendokong pemikiran liberal dan sekular… Mereka sebelum ini tegar menyifatkan perjuangan Islam sebagai Taliban dan membawa kepada kemunduran… Anehnya, dalam bulan Ramadan ini mereka beriya2 pula mengagihkan harta zakat, salah satu daripada asas perjuangan Islam… Ketika Rasulullah di hina dan penghina tersebut menerima hukuman, Lim Kit Siang tampil mempersoalkan hukuman terhadap lelaki yang menghina Rasulullah tersebut (BACA DI SINI)… Kata Kit Siang, hukuman tersebut keterlaluan…… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

MVA….

Sebaliknya pulak, Pas & Umno sampai kini sepakat tak mau istihar harta. Ada apa-apa kerr, Islam aper tuu, Iselam Doĺat Terpendam-pendam MUAKFUCKat keBANGSATan nak cover line songlap kerr……..??

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

MVA… Sila tangkis aku kalau angkaww tak setuju. SATU LAGI KAEDAH PEMBOHONGAN PAS (PARTI AJARAN SESAT) MENYALAH GUNA MENJUAL MURH AYAT2 ALQURAN & HADIS NABI UNTUK DAPAT MATLAMAT DUNIA Amalan isytihar harta itu dapat mengelak daripada sebarang amalan rasuah membabitkan pihak yang berurusan dengan politik secara langsung. Ia sudah pasti selaras dengan kaedah fikah yang berbunyi: “Tidak sempurna perkara wajib kecuali dengan melakukan perkara itu, maka melakukan perkara itu adalah wajib”. Dalam kata lain, jika tidak sempurna proses melawan rasuah kecuali dengan melakukan amalan isytihar harta, maka isytihar harta juga boleh dianggap sebagai wajib juga. Dengan pengisytiharan harta ia akan… Read more »

Othman Ahmad!!
Guest
Othman Ahmad!!

The 2 most top corrupted UMNO officials (Najib & Jahid), as Muslims, should be aware of the worldly (duniya) punishment and the Hereafter (akhirat) which they have to face for their evil deeds that they have committed. The punishment from the Hereafter is still pending but the worldly punishment is already seen loud and clear. Awal2 lagi mereka berdua dah kena ‘bayar cash’….!! Today they appear in court to face the charges and the way they are paraded in court to the public and the whole world to see and the widespread report splashed in the media, is very demeaning,… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MAHA PENDENDAM… MAHA KEDEKUT… MAHA KRONI… MAHA KLEPTOKRASI Dendam Peribadi Mahathir Yang Membuat Rakyat Menderita Isu 1MDB sengaja di jadikan senjata sebagai ‘character assissination’ pemimpin BN dalam bentuk fitnah yang cukup kejam… Tertekan dengan keadaan krisis ekonomi dunia, rakyat yang sedang di himpit dengan kos sara hidup waktu itu, di hasut dengan dakyah segala keperitan yang di alami adalah kerana berlakunya salah laku pemimpin BN ketika itu… Fitnah pun di taburkan dengan memberi gambaran, pemimpin bermewah2 dengan duit rakyat tetapi rakyat di biarkan terkapai2… Termakan dengan hasutan dan fitnah, maka berlaku tsunami politik di PRU 14 dan kerajaan BN berjaya… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

MVS…

Kau dapat MAKLUmat Malasan ini dari Maikemut Umno, tak gitu, kan..kan..kan….??

Oh yer, bukankah kerja kemut’mengemut tuu hak mutlak puak2 semburit pkr…..??

Hihihihi

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MARI BERKENALAN DENGAN DUA PEMUKA UTAMA PH…PAK SHEIKH DAJJAL WALAUPUN BANGSAT, HINA DAN KEJI TELAH DIPUJA,,DISUCIKAN DAN DI DEWAKAN OLEH MUNAFIK MELAYU DAN DIPERALATKAN OLEH KAFIR HARBI BERTUJUAN MENEUTRALKAN ISLAM DENGAN FAHAMAN LIBERAL DAN PLURALISM SEPERTI MEMANDANG MUDAH UMAT ISLAM MURTAD BERDASARKAN KEBEBASAN BERAGAMA …MEMANDULKAN KETUANAN MELAYU DENGAN MENGUBAH PERLEMBAGAAN SPT STATUT ROM DAN UEC YANG TELAH DILULUSKAN…ICERD DAN PELBAGAI LAGI HASUTAN AKAN DIBUAT…DI LUAR NEGARA PAK DAJJAL MEMPUNYAI HUBUNGAN KUAT DENGAN ZIONIST.. TONG M PULA TANPA DISEDARI TELAH DIPERALAT OLEH KAFIR HARBI KERANA DANGKAL ILMU AGAMA..SEBELUM MENJAWAT PM-7 MEREKA YANG MATANG TELAH MENJANGKA APA YANG AKAN BERLAKU SETELAH TONG… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

MVA….

Tolong sikit….

Tun M berjati diri memumpin bukan dipimpin – macam Najib yg tunduk kehendak bini, tunduk & menjilat dgn semua presiden2 Amerika.

Yg terima kualat & padah dalam PH kini adalah Rear Admiral & Parti Klentong Rakyatnya (PKR). PH tetap teguh & mantap.

Btw, antara Penyamun2 Tarbus bersongkok Tinggi, Lebai2 Serban berjenggot keciput, Pak Sheikh Al Jub & tak ketinggalan kau, Kejora gayboy pengecut & mdm ‘J’ – mana lebih menjahanamkan……??

Mari kita berhujah dgn fakta jika angkawe tsk setuju.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Tak faham betul lah kan…ramai2 orang yang ada kat atas dunia ni, Bang Non masih menaruh harapan pada Raja segala pemungkir janji untuk menjamah kerusi empuk PM ke 8 tu…takkan lah dia masih tak ambik iktibar apa yang telah berlaku pada dirinya dalam tahun 1998 dulu..kena kincin sampai basah lencun dengan Tun dan meringkuk kat dalam…mati hidup balik sepuluh kali pun, tak mananya Tun akan tunaikan janji2nya tu…dia dah ada pilihan penggantinya sendiri untuk jawatan PM tu…yang pastinya bukan Bang Non…lidah biawak tu bukan boleh dipegang janji2nya…bila2 masa aje boleh berubah mengikut citarasa dan kepentingannya sendiri….kirim salam kat angin lalu… Read more »